Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Op alt drukken. En dan dat cogwheel/options ding klikken. En dan de tab Custom channels.. copy/paste. TadaHummed schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:12:
hoe join ik jullie channel?
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Nu zit ik op de wiki te kijken en ik zie dat er maar 5 classes zijn?
Ik wil een hunter/ranger ofzo
Al iets bekend over meer classes die uit gaan komen?
Ik zit ook op Mindflayer onder de naam Serianna. Devoted Cleric, ben net lv.15 dus mocht je nodig hebben voor guild, laat maar weten.Vidra schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:57:
[...]
Er zitten op Mindflayer te volgende Tweakers:
- Klablabla
- Nighteyes
- Sumbeam@sumbeam
- Vydra@vyiranl
- Hayabusa
- Mondais@mondais
Custom chat channel: SolidarityNL
Team Speak: gegevens kan je in-game krijgenof via pm
![]()
Helaas nog geen guild want nog niet 5x lvl 15 ... we zijn net begonnenDe groep speelt ook D3
Rupsen, Rapsen.
Zal ik eens kijken of een ik een speler tabel kan maken voor de OP.Metian schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:50:
[...]
Ik zit ook op Mindflayer onder de naam Serianna. Devoted Cleric, ben net lv.15 dus mocht je nodig hebben voor guild, laat maar weten.
Oh als er mensen nog leuke art willen maken voor de OP hoor ik het graag..
[ Voor 12% gewijzigd door junglebeast op 02-05-2013 22:55 ]
Verwijderd
Ik zit ook op mindflayer dus als er een guild gemaakt wordt dan ben ik ook van de partij! Naam is Mauritsio!
Ach, bijna iedere fantasy MMO is erg lineair tijdens het levelen, zeker in het begin. Alleen is die indruk in Neverwinter versterkt door die quest tracker op de grond.Hoe vergelijken jullie neverwinter met tera? Beetje zelfde stijl van combat. Alleen vind ik dat neverwinter wel erg lineair is. Echt een letterlijk pad dat je over loopt. Wat vinden jullie?
Heb het gisteren wat zitten spelen en vind het erg leuk. Men vriendin kan het ook enorm smaken, en zij speelt normaal niets anders dan WoW.
Alleen de chat in Protector's Enclave....wat een belabberd niveau

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Haha ik heb hetzelfde op m'n rogue.. het voelt niet helemaal 'lekker' om pots te gebruiken terwijl dat bij NW duidelijk de bedoeling is (heb er inmiddels 40+ op zak en ben pas lvl 15).Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 02:36:
Speel het ook. Mijn dwarf warrior is nu ergens rond de level 10. Moet er heel erg aan wennen dat je pots bij je moet hebben, ga anders namelijk om de haverklap dood =). Heb een tijd terug ook een closed beta invite gehad maar toen aan iemand anders gegeven omdat na het zien van filmpjes/streams het spel me toch niet wat leek. Moet zeggen dat nu ik het zelf speel het me aardig verrast heeft.
Ik zit ook op mindflayer dus als er een guild gemaakt wordt dan ben ik ook van de partij! Naam is Mauritsio!
Ben benieuwd wat de eerste 5 mans dungeon straks gaat brengen! Die speelt gelukkig goed mee in het verhaallijn van de Tower District. Over die zone chat: lekker negeren, je hebt er toch niks aan.

Weet iemand hier wat meer over ?
FUMES et CARNES
Gateway.playneverwinter.com, daar kan je via de website nog wat characterdingen doen, waaronder je professions.Iusedto schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:28:
Ik had toch begrepen dat je professions kon levelen terwijl je niet ingelogt bent ?
Weet iemand hier wat meer over ?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Oh handig zet ik bij de links..SinergyX schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:29:
[...]
Gateway.playneverwinter.com, daar kan je via de website nog wat characterdingen doen, waaronder je professions.
Lineariteit kies je zelf wat voor denk ik, main quest lijkt inderdaad vrij lineair, maar het eerste half uur ofzo is een tutorial area dus lineariteit is daar vrij logisch.
Ook kan je in een inn/pub gaan, daar heb je een job board waar je player made quests kan spelen. Beetje in de trend van NWN modules. Daar kan dus al wat potentieel in zitten.
Ook gisteren al een skirmish gedaan, een soort van groep quest denk ik in een speciale area. Ook allemaal deftig uitgewerkt om gemakkelijk een groep te vinden.
Mijn interesse is gewekt, maar om te zien of het echt wat waard is moet ik nog meer spelen.
edit: Ik weet niet hoeveel die ability points veranderen, maar dat zouden ze wel mogen veranderen naar vrij te kiezen ofzo ipv die dice rolls.
[ Voor 8% gewijzigd door 4bit op 03-05-2013 12:02 ]
I'll do what I can, but expect very little.
Die hebben amper invloed, je krijgt dacht ik op lvl20 nog 1 punt en op 30 krijg je 1 punt in alle stats.4bit schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:01:
edit: Ik weet niet hoeveel die ability points veranderen, maar dat zouden ze wel mogen veranderen naar vrij te kiezen ofzo ipv die dice rolls.
Weet niet precies wat dit aan toegevoegde waarde gaat brengen, gezien stats helemaal niet met deze abilities werken.
Het is gewoon je algemene backup, de focus ligt initieel op het ontwijken van aanvallen (wat je later nodig zal hebben, want bepaalde mobs gaat gewoon 50-60% van je HP in 1 klap slaan).Blaim schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:26:
Haha ik heb hetzelfde op m'n rogue.. het voelt niet helemaal 'lekker' om pots te gebruiken terwijl dat bij NW duidelijk de bedoeling is (heb er inmiddels 40+ op zak en ben pas lvl 15).
Tera noem ik 'realtime action combat', NW zit meer richting 'action combat'. Bij Tera kan je zelfs op het allerlaatste moment blocken en geen damage krijgen, terwijl bij NW je gewoon de volle damage krijgt (omdat de ability al 'gecast' is).jaydenjarno schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:45:
Hoe vergelijken jullie neverwinter met tera? Beetje zelfde stijl van combat. Alleen vind ik dat neverwinter wel erg lineair is. Echt een letterlijk pad dat je over loopt. Wat vinden jullie?
Maps worden later wat groter, heb je iets meer vrijheid, dungeons blijven wel aardig van A->B met wat variatie worden.
[ Voor 59% gewijzigd door SinergyX op 03-05-2013 12:14 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Verwijderd
Tegen een caster is dit makkelijk te ontwijken ja, rode cirkel onder je voeten. Zijn de melee enemies die nogal pijn doen en daar heb ik voor zover ik me herinner niks gezien wat je kan ontwijken? Vooral die gasten met shields, veel hp en doen redelijk dmg. Niet dat het erg is hoor, vind het wel leuk als je niet overal doorheen loopt te facerollen.SinergyX schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:08:
Het is gewoon je algemene backup, de focus ligt initieel op het ontwijken van aanvallen (wat je later nodig zal hebben, want bepaalde mobs gaat gewoon 50-60% van je HP in 1 klap slaan).
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Nu maar kijken of je later niet gedwongen wordt om zen te kopen.. Tot nu erg leuk iig.
Verwijderd
Ja nu ik wat meer gespeeld heb is het inderdaad goed te doen, en als ik me companion bij mij heb hoef ik in principe niet eens meer te bewegen.StarLite schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:01:
Zeker met een rogue zijn die melee klappen goed te ontwijken, zeker als je eenmaal een beetje door hebt welke animaties bij de zere klappen horen.
Gister redelijk door gegamed op mijn warrior, level 26 nu. Op een gegeven moment werd ik toch wel een beetje moe en keek ik op de klok, dat was om 6 uur vanochtend. Voor mijn sociale leven niet zo best, maar lang geleden dat een game me zo goed heeft kunnen vermaken =).
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2013 14:12 ]
Zit alleen te wachten op die upgrade-tokens voor je companions, zodat die white-grade companions hogere rank kan halen.
Hoezo niet de clerc kopen dan? Dat is toch die healing companion, die ik overigens gewoon gratis kon kiezen op lvl 16 ofzo? Best wel handig dacht ik zo. En heb je iets waardevols gekregen uit die lockboxes? Twijfel een beetje of ik daar nou zen voor moet kopen..SinergyX schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:09:
Alles is vrij optioneel op het moment, companions kan je via astrals kopen, die je (wat traag, maargoed) ook ingame kan verkrijgen. Enige waar ik Zen aan uit heb gegeven is 1 companion (die cleric, tip: koop em niet..), bank-vergroting en wat keys voor de lockboxes.
Zit alleen te wachten op die upgrade-tokens voor je companions, zodat die white-grade companions hogere rank kan halen.
Het enige wat ik mis is een tweede companion eigenlijk, zodat ik er eentje achter de hand heb als mijn clericje aan het trainen is. Maar ook dat is allemaal niet onoverkomelijk voorlopig, ik vraag me alleen af hoe lang ze meegaat als ze vast zit op rank 15...
Mocht het allemaal leuk blijven dan koop ik misschien ooit nog es wat zen om een alt van een 24-slot bag te voorzien, verder zag ik niks in de store waar ik niet prima zonder kan.
Die cleric is goed, vanuit je quest, doet wat healing én wat dps. Maar die uit de Zen store is compleet ruk, 10% shield buff en iets van lifesteal buff die zelfs met 4,9% steal niet veel meer doet dan normaal.Stoneyfrog schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:35:
Hoezo niet de clerc kopen dan? Dat is toch die healing companion, die ik overigens gewoon gratis kon kiezen op lvl 16 ofzo? Best wel handig dacht ik zo. En heb je iets waardevols gekregen uit die lockboxes? Twijfel een beetje of ik daar nou zen voor moet kopen..
Verwijderd
Maar het pay2win karakter houdt me toch wel heel erg tegen.. Je kunt zelfs xp kopen
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming
Gewoon proberen zou ik zeggen. Overigens heb je het nou over PoE of NW betreft P2W / XP kopen ? Want raakte even in de war, aangezien je geen XP kan kopen bij NW.Marcvz schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:52:
Hmm, ik zit al een paar dagen te twijfelen of ik deze game naast PoE ga spelen of niet.
Maar het pay2win karakter houdt me toch wel heel erg tegen.. Je kunt zelfs xp kopen![]()
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Overigens valt de P2W karakter in NW reuze mee. Enige dat de moeite waard is om te kopen is extra bag slots / character slots. Voor de rest zie ik nog niet echt nuttige dingen er in staan.
Rupsen, Rapsen.
Bij PoE is alles puur visueel (op stash tabs na)
Maar ik zeg bij NW toch echt een starter pack met een 10.000 xp booster in te koop staan volgens mij?
Verwijderd
Ben op dit moment level 39 en moet zeggen dat het spel heel erg leuk is. Voor zo'n klein spel ziet het er erg goed uit en de gebieden bieden meer dan genoeg variëteit. Ikzelf speel een trickster rogue en moet zeggen dat die erg goed damage doen. Beste companion by far is de healer. Ik starte met de tank, omdat ik dacht dat ik dan beter achter mobs zou kunnen. Probleem is dat die geen aoe aggro doet, dus heb je nog de meeste op je. Healer is veel beter.
Foundry quests zijn geweldig. Wat een manier om in een mmo houdbaarheid te krijgen met input van de community. Heb er al verscheidene gedaan. Mooie is dat de mobs altijd schalen naar je level, dus het beloont om leuke meerdere keren te doen.
De skirmishes zijn eigenlijk mini dungeons voor 5 man (duren ongeveer 15 minuten)
De dungeons zijn voor 5 man en duren ongeveer 45 minuten
Ik ben normaal in mmo's geen pvper, maar pvp in deze game is best wel leuk en geeft ook nog goed xp.
Voor een gratis spel, moet ik zeggen dat het me zeer positef verrast heeft. Erg leuk!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 01:30 ]
Maar, ik ben vrij druk met wat projecten en met t mooie weer ben ik misschien wat minder snel met levellen dan sommige van me gewend zijn.
Ik ga in ieder geval eens een kijkje nemen op de mindflayer server en wie weet bevalt het en kom ik eerdaags om een invite
[ Voor 10% gewijzigd door Marcvz op 05-05-2013 03:05 ]
Dat is net als die mastercraft van de founderpack, erg handig maar verder ook niet. Ja, je kan er mischien een lvl of 2 sneller mee zijn, maar echt P2W is dat zeker niet.Marcvz schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:57:
Ik heb het over NW.
Bij PoE is alles puur visueel (op stash tabs na)
Maar ik zeg bij NW toch echt een starter pack met een 10.000 xp booster in te koop staan volgens mij?
Verder heb ik die dingen ook niet in de store zien staan, het gros wat nu in de store zit, is enkel cosmetisch.
Klopt, erg handig en daar houd het ook mee op, dus eigenlijk niet eens de moeite waard om te halen. Levelen gaat sowieso op begin toch al vrij snel.SinergyX schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:15:
[...]
Dat is net als die mastercraft van de founderpack, erg handig maar verder ook niet. Ja, je kan er mischien een lvl of 2 sneller mee zijn, maar echt P2W is dat zeker niet.
Verder heb ik die dingen ook niet in de store zien staan, het gros wat nu in de store zit, is enkel cosmetisch.
Rupsen, Rapsen.
Gister account + char aangemaakt en even naar town gelopen.
Ik zie nergens een player sheet waar ik mijn gegevens in kan voeren.
Anyway, account is marcvz, karakter heet Selene en de Shard is Mindflayer
Verwijderd
Dan zul je waarschijnlijk praten met een vendor die handelt met die diamantjes. Als je vendored aan een vendor met een gold coin boven z'n hoofd dan moet 't lukken.Rebbelx schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:50:
Iemand nog probs om items te sellen aan vendors? Ik hoor het geklingel van het geld dat ik ontvang wel maar items blijven in mn bag zitten!..

Blijkt dit dus één van de 'exp-farm' quest te zijn. Ziet er naar uit dat dit dus ook toegelaten wordt. Interessant voor als je geen zin hebt om te questen maar eens lekker gek wilt doen.
Overigens was dit best pittig om te solo-en als rogue, maar heb het uit eindelijk wel kunnen halen.
[ Voor 27% gewijzigd door Metian op 05-05-2013 19:19 ]
Rupsen, Rapsen.
Heb altijd dungeon siege gespeeld, en en week rift geprobeerd, maar wilde geen abbo om te kunnen gamen, dus dit was een leuk alternatief.
Ben nu als tank begonnen op dragon, mn maatje gaat meelevelen met zn 2e character.
Ben nu lv.20 en me rogue ziet er nu zo uitRebbelx schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:26:
Veranderd het uiterlijk van je gear infeite een beetje ? Ik ben nu lvl 13 en de gear die ik op +- lvl 7 had, ziet er nog steeds hetzelfde nu ik lvl 13 ben, terwijl ik reeds andere kleding geloot heb/ gekregen heb uit quests...

Ziet er redelijk zelfde uit als 10 levels terug, gelukkig maakt de 'helm' het beetje anders. Het is me wel opgevallen dat de loot uit een dungeon toch iets anders er uit ziet (zie bracers en feet). Voor namelijk tijdens quests / vendors zijn veel items kwa uiterlijk hetzelfde.
Weet niet hoe dit op hogere levels is, maar volgens mij is de dungeon loot ook daar anders kwa uiterlijk.
Rupsen, Rapsen.
Ben nu level 16. Speelt best lekker weg...
Wat zijn een beetje de levels van de tweakers die dit spelen?
Ik heb 1 friend invite gehad, maar neem aan dat er wel meer spelers zijn?
Game speelt gewoon lekker weg en de classes zijn ook leuk gemaakt. Combat is ook vloeiend en is best goed uitgewerkt, dungeon bosses zijn trouwens wel te easy
Waar ik wel gek van wordt zijn al die gems, coins en weet ik veel wat om shit mee te kopen. Beetje te veel van het goede!
Verwijderd
Nu heb ik enkel nog een betere PC nodig, want momenteel kan ik het maar alleen op low - medium draaien. Damn you old PC!
Zelfs mijn vriendin, een fulltime WoW speler, amuseert zich enorm momenteel, terwijl zij anders totaal niet enthousiast te krijgen is voor andere MMO's. Alles lijkt dan ook rond vlotte gameplay ontworpen te zijn ipv het WoW design weeral eens te imiteren.
Zeker ook de foundry quests proberen trouwens, er zitten nu al een paar enorm goede tussen. Dit is wat het spel volgens mij nog jarenlang levend gaat houden
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Control Wizard is best grappig en heeft leuke effecten (Bal die alles 'opzuigt') Ook de combat is interessanter/leuker dan b.v. WoW wat mijn laatste MMO was (2-3 jaar geleden gestopt)
Het niet 'auto attack' was even wennen maar na een half uurtje was het wel goed, het dodgen etc was ook even wennen. Combat is veel actiever en vloeiender de wereld ziet er mooi uit, een heel klein beetje 'wow achtig' maar toch meer detail/'drukker'.
Ben benieuwd hoe lang me dit blijft interesseren want ik vindt het 'mini transactie' gedoe niet echt super.
Dat ik b.v. geld uit moet geven om die 'nightmare dropboxes' te openen... Zen moet hebben voor bags voor zover ik kon zien. En eventueel slots zou moeten kopen om meer dan 2 characters te hebben.
Het verbaast me ook dat het nog redelijk goed draait op mijn toch al verouderde pc (6+ jaar oud).
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Kijk de city chat maar eens, vol met 'lfg foundry farm', er zitten paar van die foundries tussen die zeker op lagere lvls bagger veel exp geven. Als je uit de tutorial komt en eerste quest heb afgemaakt ben je rond lvl4. Paar keer zo'n foundry, lvl8-9 makkelijk.Metian schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:18:
Blijkt dit dus één van de 'exp-farm' quest te zijn. Ziet er naar uit dat dit dus ook toegelaten wordt. Interessant voor als je geen zin hebt om te questen maar eens lekker gek wilt doen.
Overigens was dit best pittig om te solo-en als rogue, maar heb het uit eindelijk wel kunnen halen.
Denk dat ze dit wel gaan aanpassen, dit was precies hetzelfde probleem bij CoH, ging er vanuit dat ze daar toch enigzins van geleerd zouden hebben (ondanks Cryptic al geen eigenaar meer was).
De foundries voor de daily zijn soms echt geweldig, aantal met enorm veel dialogen en puzzels (a hidden blade), andere zijn gewoon pittig. We deden een 2-man poging, staat nog in de comments dat je niet alles uit de keuken moet pullen.. nu snap ik waarom
Moet nog 18 lvls, buiten enkele foundries voor daily, alles via questing gedaan. Quests sluiten erg goed aan op je level en je kan de zones netjes achter elkaar doorlopen.
In principe kan je dit allemaal ingame verdienen, via astrals kan je zen kopen (500 per 1 zen), via AH en daily kan je astrals krijgen. Je hebt 62500 nodig, ben je zonder AH wel even bezig (waar AH enkel interessant is voor rank7 enchants, companions en 60 gear), maar zeker niet onmogelijk.prutser001 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:29:
Ben benieuwd hoe lang me dit blijft interesseren want ik vindt het 'mini transactie' gedoe niet echt super.
Dat ik b.v. geld uit moet geven om die 'nightmare dropboxes' te openen... Zen moet hebben voor bags voor zover ik kon zien. En eventueel slots zou moeten kopen om meer dan 2 characters te hebben.
Dit systeem heeft PW ook, hebben ze goed gedaan.
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 06-05-2013 10:36 ]
Vraag eens aan Valve hoe goed die lockbox strategie werkt. Team Fortress 2 is gratis, maar toch hun meest winstgevende spel, puur door alle keys die gekocht worden. Het mooie is: De items uit deze crates/lockboxes zijn ook te verkrijgen zonder dat je geld uitgeeften benieuwd hoe lang me dit blijft interesseren want ik vindt het 'mini transactie' gedoe niet echt super.
Uiteraard willen de makers geld verdienen, al was het maar om de ontwikkelkosten terug te verdienen en servers te financieren. En om spelers te doen betalen in een f2p game gaan ze dus aanbiedingen doen die moeilijk te weerstaan zijn maar toch niet verplicht zijn.
Zone chat staat hier standaard uit, werd vanaf dag één al gek van zeSinergyX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:34:
[...]
Kijk de city chat maar eens, vol met 'lfg foundry farm', er zitten paar van die foundries tussen die zeker op lagere lvls bagger veel exp geven. Als je uit de tutorial komt en eerste quest heb afgemaakt ben je rond lvl4. Paar keer zo'n foundry, lvl8-9 makkelijk.
Denk dat ze dit wel gaan aanpassen, dit was precies hetzelfde probleem bij CoH, ging er vanuit dat ze daar toch enigzins van geleerd zouden hebben (ondanks Cryptic al geen eigenaar meer was).
De foundries voor de daily zijn soms echt geweldig, aantal met enorm veel dialogen en puzzels (a hidden blade), andere zijn gewoon pittig. We deden een 2-man poging, staat nog in de comments dat je niet alles uit de keuken moet pullen.. nu snap ik waarom
Moet nog 18 lvls, buiten enkele foundries voor daily, alles via questing gedaan. Quests sluiten erg goed aan op je level en je kan de zones netjes achter elkaar doorlopen.
Rupsen, Rapsen.
http://www.the-unnamed.com/neverwinter
Tot nu toe 2 verschillende dungeons gedaan en 2 skirmishes. Vooral de skirmishes vind ik wel een leuke toevoeging. Ben ondertussen level 23.
Wat ook tof gedaan is, is dat je bijvoorbeeld buiten het spel kan craften, auction house bezoeken etc. via http://gateway.playneverwinter.com/
Ingame: Nicci@rothtin (char name@account name)
Idd das vet handig!Shorkan schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:34:
Wat ook tof gedaan is, is dat je bijvoorbeeld buiten het spel kan craften, auction house bezoeken etc. via http://gateway.playneverwinter.com/
Heb hem net even geprobeerd op men android foon en inderdaad: De mobiele variant heeft een heel toegankelijke touch interface, een mooie html5 app. Goede tipSinergyX schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:03:
Ze hadden in de eerdere beta aangegeven geen plannen nog te hebben voor apps, omdat main focus op PC ligt, mede omdat de site 'touch' vriendelijk is ingericht. Moet zeggen dat het erg netjes werkt op WP, enkel het laden van de tasks is erg traag.
Verwijderd
Ik heb een Thiefling gemaakt (Control Wizard) en ben nu level 8. Door stage en het goede weer nog niet ontzettend lang gespeeld.
Ingame name is 'Asreala', voor diegene die me willen toevoegen (Mindflayer server).
Gisteren weer op de plek gekomen waar ik was gebleven in de closed beta. Dus nu is het allemaal nieuw terrein voor mij. Rogue speelt best lekker als je het vergelijkt met de Wizard. Iets dichter op de actie allemaal en goeie dmg.
Heb inmiddels ook wat skirmishes gedaan en 2 dungeons. En ook een paar foundry quests. Die foundry quests zijn echt een leuke aanvulling op het normale questen. The Hidden Blade is een leuke puzzel quest met aan het einde wat gevechten. Echt leuk gedaan.
Nog niks gedaan met PvP, maar dat komt later nog wel..
Fights zijn skillfull, quests uitdagend, dungeons en pvp zijn leuk.
Foundry heb ik 1 quest gedaan. Dat kostte gelijk 3 uur. Kwa efficiëntie is het beter om de normale questlijn te volgen. Solo is de trick.
Twee dingen vallen mij op:
1: Deze mmorpg lijkt op alle mmorpgs. Niet geheel vernieuwend.
2: Classes overlappen elkaar. Iedereen is een beetje hybride. Dat viel mij met name op in dungeons.
Kortom:
Prima spel. Vermakelijk. Maar ik vraag mij af hoe lang ik geboeid blijf...
Het is wat het is...
Meteen een paar leuke ideeën die in me op komen. Dus maar is eens verder uitwerken (wil het in meerdere delen laten uitkomen, om zo de duur te verkorten).
De naam staat nog niet echt vast (het is nog een idee) The Sun Protectors. Eigenlijk kwam idee in me op omdat ik naar buiten keek en het eindelijk is mooi weer is.
Edit // Best pittig om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen in Foundry-Builder. Krijg maar niet voor elkaar om een character mee te laten vechten.

[ Voor 15% gewijzigd door Metian op 06-05-2013 18:04 . Reden: Name-changed ]
Rupsen, Rapsen.
Ik wil dit spel ook gaan spelen maar hij doet het dus niet, het spel freezed in het "CRYPTIC" laadscherm en het enige wat ik dan nog kan doen is het geforceerd afsluiten. Op google kan ik niemand vinden met hetzelfde probleem. Heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Ik heb het spel al 2x opnieuw gedownload en geinstalleerd maar dat heeft dus geen zin. Ook het runnen in windows7 modus verhelpt het probleem niet.
Een paar specs:
cpu: i7 920
mobo: EX-58 extreme
gpu: AMD 5850
bvd
Verder geen klachten bij mij.
Probleem had ik ook, maar eigenlijk kwam dat omdat ik ongeduldig was. Als het laad scherm blijft hangen druk gewoon op wait for the program to respond. En daarna doet hij het weer.Wlie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:13:
Omdat er nog geen problementopic is voor Neverwinter post ik mijn vraag hier maar even.
Ik wil dit spel ook gaan spelen maar hij doet het dus niet, het spel freezed in het "CRYPTIC" laadscherm en het enige wat ik dan nog kan doen is het geforceerd afsluiten. Op google kan ik niemand vinden met hetzelfde probleem. Heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Ik heb het spel al 2x opnieuw gedownload en geinstalleerd maar dat heeft dus geen zin. Ook het runnen in windows7 modus verhelpt het probleem niet.
Een paar specs:
cpu: i7 920
mobo: EX-58 extreme
gpu: AMD 5850
bvd
En hoe lang moet ik dan ongeveer wachten? Gisteren heb ik hem namelijk een minuut of 5 laten staan op dat scherm. Maar bedankt voor de tip, als ik thuis ben ga ik het meteen proberenJerX schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:36:
[...]
Probleem had ik ook, maar eigenlijk kwam dat omdat ik ongeduldig was. Als het laad scherm blijft hangen druk gewoon op wait for the program to respond. En daarna doet hij het weer.
Minuutje of 2.. tijdens het laden vind hij alt+tab of de windows toets niet zo heel leukWlie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:44:
[...]
En hoe lang moet ik dan ongeveer wachten? Gisteren heb ik hem namelijk een minuut of 5 laten staan op dat scherm. Maar bedankt voor de tip, als ik thuis ben ga ik het meteen proberen

Mount kan je op lvl 20 kopen (kost 5g)Mickroz schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:56:
Zo ben nu inmiddels bijna lvl 15, wel ff wennen met al die extra zooi erbij.
Snap heel die feats enzo niet en profession ook nog niet, maar ben nu een build aan het volgen voor een tank.
Alleen een mount zou wel fijn zijn zeg, duurt af en toe wel lang al dat lopen.
Verwijderd
Dit bericht kreeg ik gisteren binnen van Perfect World. Ik heb ook een youtube link voor jullie (mag ik dat hier posten eigenlijk?)
YouTube: Neverwinter's Whispering Caverns
Verwijderd
Verwijderd
Ziet er mooi uitVerwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:18:
De Whispering Caverns komen eraan, dit zou een pittige uitbreiding moeten worden met Dark Elves, Evil Dwarves en de Illithid. Deze laatste zouden een complot aan het smeden zijn om een oud kwaad los te laten op Neverwinter.
Dit bericht kreeg ik gisteren binnen van Perfect World. Ik heb ook een youtube link voor jullie (mag ik dat hier posten eigenlijk?)
Je moet in dat scherm ook niets aanklikken dat je scherm dus 'grijs' gaat met de melding. Gewoon netjes wachten vanaf het ladenWlie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:44:
[...]
En hoe lang moet ik dan ongeveer wachten? Gisteren heb ik hem namelijk een minuut of 5 laten staan op dat scherm. Maar bedankt voor de tip, als ik thuis ben ga ik het meteen proberen
Er zou eerdaags een community update komen vanuit PW/cryptic over de komende paths en die upgrade-kits voor je companions, vind de huidige GF-path zeker op hoger level vrij matig op z'n best. Veel skills zijn ronduit nutteloos en vooralsnog heb ik nog geen enkele werking gezien van deflection (zelfs met 19%).
[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 07-05-2013 10:27 ]
Vooral de aggro skills moeten echt aangepakt worden: De aggro tab skill + aoe aggro gebruiken iedere keer hij van cooldown is = heel weinig effect. Iedere andere klasse is beter in het nemen van aggro, dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Op level 20 unlockte ik een nieuwe on-demand skill...die trager EN single target is itt de starter skill waarmee ik hem zou moeten vervangen (sorry, ben de namen van de skills kwijt). De derde hit healt je een klein beetje, ja leuk
ziet er goed uit!Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:18:
De Whispering Caverns komen eraan, dit zou een pittige uitbreiding moeten worden met Dark Elves, Evil Dwarves en de Illithid. Deze laatste zouden een complot aan het smeden zijn om een oud kwaad los te laten op Neverwinter.
Zelf hoop ik dat er snel events/raids uitkomen voor guild zodat je ook meer het gevoel van een goede samenwerkende guild krijgt.
Wacht maar tot je die daarna krijgt, die is 10x erger. Al bouwt die wel wat beter agro op, mits je geen rogue of mat-at-war companion in je team hebtboe2 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:54:
Op level 20 unlockte ik een nieuwe on-demand skill...die trager EN single target is itt de starter skill waarmee ik hem zou moeten vervangen (sorry, ben de namen van de skills kwijt). De derde hit healt je een klein beetje, ja leuk
Verwijderd
Vooral in de browser aan je professions werken is heerlijk
De prijzen in dollars/euro's zijn ook belachelijk trouwens. Ik vraag me af of ze niet veel te hoog zitten voorlopig. Heb zelf ff gekeken naar het prijspeil in de zenshop en besloot meteen dat dat 'm niet ging worden. Wel een Founder's Pack gekocht, ik heb genoeg lol met het spel om dit de komende maanden on en off te spelen en ik vind het prima als PW wat aan me verdient. Vergeleken met de prijzen in de zenshop is dat pack ook een stuk netter geprijsd ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 07-05-2013 17:24 ]
Een ward is een ding wat je voor Zen koopt en er voor zorgt dat je fusing niet fout kan gaan (100% success rate) of die zorgt dat als je fusing tóch fout gaat, je geen gems verliest (en je het dus opnieuw moet proberen). Het 2e type is goedkoper.Enchanting an item is done via an item called a Runestone. Runestones are obtained as loot, as rewards for zone events and purchased from the Astral Diamond merchants.
Runestones can be placed into slots on equipment and grant new stats depending on the rank of the Runestone. Runestones can be from rank 1 to 7.
There are three types of enchantments - Offensive, Defensive and Utility (determined by the item being enchanted) - and two different types of Runestone - runestones for players, and runestones for Companions.
It should be mentioned that Runestones stored in the bank can still be added to items, even though they are not in your inventory - however, they cannot be fused from the bank.
Wards are used to guarantee fusion success, or to keep you from losing a rune or sigil if you fail the fusion process.
De ward raak je kwijt na een fuse-poging.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
> We found some missing information in your registration form. Please check the fields and try again.
User Name is invalid.
> E-mail Address fields do not match.
> Please enter your password again.
Had het gelezen idd, heb ook ff de wiki doorzitten lezen.
Bij mij doet ie nog wel eens ongewild klikken in het vervolg scherm, best irritant, kan je geen werker kiezen.boe2 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:24:
[...]
Heb hem net even geprobeerd op men android foon en inderdaad: De mobiele variant heeft een heel toegankelijke touch interface, een mooie html5 app. Goede tip
Als je level 16 bent, zijn die companions een beetje te doen?
Kan je dan al bijv. Een cleric toevoegen?
Voor beginners ook wel interesant stukje http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/neverwinter-101/
Helaas p2w en daarom kap ik alweer met neverwinter. Zonde om er nog tijd in te steken.. hoop dat jullie wel de plezier in kunnen blijven vindenBundin schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:15:
Yup, dit spel is in principe 100% f2p omdat AD en ZEN uitwisselbaar zijn. Het kost echter bijzonder veel tijd om een beetje ZEN bij elkaar te verdienen en daardoor is het in de praktijk wel p2w als het op pvp aankomt. Maargoed, zelfs al investeer je weinig of niks, met goede positionering en samenwerking win je wel van die knakker met zijn top-enchants. Competities kan je waarschijnlijk wel vergeten.
De prijzen in dollars/euro's zijn ook belachelijk trouwens. Ik vraag me af of ze niet veel te hoog zitten voorlopig. Heb zelf ff gekeken naar het prijspeil in de zenshop en besloot meteen dat dat 'm niet ging worden. Wel een Founder's Pack gekocht, ik heb genoeg lol met het spel om dit de komende maanden on en off te spelen en ik vind het prima als PW wat aan me verdient. Vergeleken met de prijzen in de zenshop is dat pack ook een stuk netter geprijsd ook.
Wat ik op dit moment wel jammer vind is de minimale hoeveelheid dungeons, op level 14 ging ik die cloak tower in en voor zover ik kan zien zit je daar wel tot lvl 19.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
In welk aspect dus precies P2W? Waar 'win' je in deze game door te betalen? 10% snellere mount? Astrals om je professions sneller af te krijgen? Goed, enige punt zou die fuse-wards zijn, maar tot 60 heb je daar geen last vast, je kan probleemloos tot rank5 fusen (vanaf dat punt wordt het afaik 75%, dus nog genoeg).JerX schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 07:35:
Helaas p2w en daarom kap ik alweer met neverwinter. Zonde om er nog tijd in te steken.. hoop dat jullie wel de plezier in kunnen blijven vinden
Van onze guild is er 1 hero of the north, ik ben founder, de rest is gratis speler. Toch kunnen we allemaal precies hetzelfde, buiten dat ik en de hero dus bv je companion direct kunnen laten oplevelen, maar met wat extra astral diamonds kan je precies hetzelfde (communing, events, leadership).
Voornamelijk door de Shards (voor enchants) en Runes, hier door heb je dus overhand in PvP (en PvE ook lijkt mij). Tis prijzig om de sterkste enchant te maken, maar dat verpest het wel..SinergyX schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:22:
[...]
In welk aspect dus precies P2W? Waar 'win' je in deze game door te betalen? 10% snellere mount? Astrals om je professions sneller af te krijgen? Goed, enige punt zou die fuse-wards zijn, maar tot 60 heb je daar geen last vast, je kan probleemloos tot rank5 fusen (vanaf dat punt wordt het afaik 75%, dus nog genoeg).
Van onze guild is er 1 hero of the north, ik ben founder, de rest is gratis speler. Toch kunnen we allemaal precies hetzelfde, buiten dat ik en de hero dus bv je companion direct kunnen laten oplevelen, maar met wat extra astral diamonds kan je precies hetzelfde (communing, events, leadership).
Via K kun je queuen vanaf lvl 14 geloof ik, ik zou niet weten waar die dungeon op de kaart staat als die er al op staat. Zelfde gaat ook voor pvp en skirmish.Rebbelx schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:24:
Die Cloak Tower waar kan je die ergens terugvinden ? Hoe worden dungeons aangeduid op de map ?
Moet wel zeggen dan skirmish erg veel XP geeft als je gewoon de hele kaart uitmoord, gister van lvl 12 tot 15 puur skirmish gedaan en door de stad gehuppeld om de mail gast te vinden.
Wat ik wel ideaal vindt is de online professions levelen, dit is een feest, even om de 10 minuten op een knopje drukken en incasseren. Snel zorgen dat ik er 1 op lvl3 heb zodat er 2 tegelijk kunnen.
[ Voor 15% gewijzigd door prutser001 op 08-05-2013 12:12 ]
An sich kan je de sterkste gewoon zelf maken, zelfs al op lvl10, puur met rank1 enchants die je steeds verder fuse naar hogere rank. Ja, je hebt er veel van nodig, maar de mensen die met rank5+ rondlopen zijn ook gewoon lvl 60, buiten de enkele 'trinketbuilds' (welke imho gewoon weggegooid geld is).JerX schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:10:
Voornamelijk door de Shards (voor enchants) en Runes, hier door heb je dus overhand in PvP (en PvE ook lijkt mij). Tis prijzig om de sterkste enchant te maken, maar dat verpest het wel..
Enige punt is dat je in principe AH kan leegkopen als je maar genoeg ZEN verkoopt voor AD's (al zakt de koers ervan hard), maar dan zit je al snel met time vs money, in principe is niets ingame wat je zonder ZEN kopen niet zou kunnen behalen.
(uitzondering kan mogelijk de 'premium' content worden voor Hero's of the North, welke ik dan verwacht ook beschikbaar komt in de ZEN store - welke je weer via AD zou kunnen kopen).
Ben zeer benieuwd. Ik ben altijd een groot fan geweest van zowel NWN als D&D, dus als ze een deel van beide hebben kunnen over brengen in de game, ben ik tevreden.
Dit wordt mijn eerste F2P-RPG. Eens zien of het bevalt
Ook vanmiddag ff de invocation geactiveerd, altijd handig.
Kan je trouwens AD omwisselen voor goud?
Heb wat items al gekocht, dus denk dat ik niet genoeg ga hebben om een mount te kunnen kopen als ze 5 goud kosten.
Heb trouwens al aardig wat sites gevonden maar een degenlijke uitleg over de meeste dingen, dat scheelt een hoop zoeken trouwens.
Als je wat sites urls voor voor me hebt dan zet ik deze in de OP.
http://guidescroll.com/2013/03/neverwinter-beta-tips/
http://www.neverwinterguides.com
http://www.neverwinter-online.com
Edit: worden jullie ook steeds uit de gateway geknikkerd na een aantal seconden?
[ Voor 31% gewijzigd door Mickroz op 08-05-2013 20:42 ]
Patch van 200mb
[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 08-05-2013 22:56 ]
Weet niet wat het is, maar ik word er niet ingezogen.
Nu maar hopen op beta invite voor Wildstar.
De Dungeon Master in mij komt wel weer naa boven als ik deze avonturen speel. Zijn er al tweakers die zich gewaagd hebben aan het maken van een adventure?
[ Voor 38% gewijzigd door De_Bastaard op 09-05-2013 11:57 ]