ik heb nog niet eens de kans gehad om er aan te beginnenniekosniekos schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:56:
Grr, b en er nu wel klaar mee eigenlijk. haha
Ben er ook klaar mee, morgen nog eens proberen. Heb nu al twee keer die tutorial gedaan, zonder succes...
Ik heb vanmiddag prima de tutorial weten te doen, maar een spel starten blijft onsuccesvol
ik kom uberhaupt niet eens bij de tutorial
pffff... ook ik ben er klaar mee... morgen weer een dag...
I'm not weird, I'm a limited edition
Amerika West 1 doet het (inmiddels) maar ik heb al een uitgebreide regio op Europa West 1 maar deze doet het helaas nog niet.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Je kan het hele weekend wel schudden gok ik zo, tenzij EA z'n shit op orde krijgt...Basekid schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:06:
Denk dat het er op een vrijdagavond niet beter op wordt....
Surfin' paradise!
Verwijderd
Ik ben maar gestopt, want ik ga toch zo slapen. Ik hoop dat ik morgenmiddag nog erin kan komen, want dan ben ik vrij.
Al 3 keer 20 minuten in de wachtrij gestaan, kan ik eindelijk het spel starten krijg ik weer een melding kan "kan geen verbinding maken met de servers" Bah bah betaal je 40 euro voor een spel die je niet meteen kan spelen omdat de servers overbelast zijn... en ook nog een wachtrij -_- echt belachelijk... elke keer wel wat bij EA
En de rest van de wereld ook...Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:08:
Ik ben maar gestopt, want ik ga toch zo slapen. Ik hoop dat ik morgenmiddag nog erin kan komen, want dan ben ik vrij.

Van FULL zijn ze nu bijna allemaal naar Busy gegaan. Ik zou het toch wel fijn gaan vinden als er morgen ineens even zoveel servers bij gekomen zijn.
Het zal ook voor de geplande regios een kunst worden om een fatsoenlijke server te selecteren.
Het zal ook voor de geplande regios een kunst worden om een fatsoenlijke server te selecteren.
heb net de kans gehad om het een uur of 5 te spelen...
het is wel een topspel!
kan niet wachten tot ik dit met vrienden kan doen
het is wel een topspel!
kan niet wachten tot ik dit met vrienden kan doen
Ik wordt hier zo moe van.
Ik geloof echt niet meer dat het hier gaat om die Glassbox Engine die persé op hun servers gedraait moeten worden. Toen ik connectie verloor met de servers heb ik vanmiddag 2 uur lang kunnen spelen zonder dat ik er iets van merkte, mijn pc kon blijkbaar gewoon al het werk doen en had die servers helemaal niet nodig.
Het is dus gewoon DRM en wederom zijn de klanten van EA hier weer ten dupe van, terwijl de piraten waarschijnlijk over een paar dagen de game gewoon zullen kunnen spelen met een offline-mode-crack terwijl wij nog steeds met kappotte servers zitten.
Ik hoop dat EA snel een offline-mode patch maakt voor SimCity......
Ik geloof echt niet meer dat het hier gaat om die Glassbox Engine die persé op hun servers gedraait moeten worden. Toen ik connectie verloor met de servers heb ik vanmiddag 2 uur lang kunnen spelen zonder dat ik er iets van merkte, mijn pc kon blijkbaar gewoon al het werk doen en had die servers helemaal niet nodig.
Het is dus gewoon DRM en wederom zijn de klanten van EA hier weer ten dupe van, terwijl de piraten waarschijnlijk over een paar dagen de game gewoon zullen kunnen spelen met een offline-mode-crack terwijl wij nog steeds met kappotte servers zitten.
Ik hoop dat EA snel een offline-mode patch maakt voor SimCity......
Zelfde hier. Weet iemand wat dan het beste is om te doen? Het spel afsluiten en weer opnieuw proberen? De knop om een spel te starten of te creëren werkt hier in zijn geheel niet: er gebeurt dan niets. Probeerde zojuist dan maar een stad van een totaal vreemde te bezoeken, maar dat liep ook al vast tijdens het laden.Meulendijks89 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:08:
Al 3 keer 20 minuten in de wachtrij gestaan, kan ik eindelijk het spel starten krijg ik weer een melding kan "kan geen verbinding maken met de servers" Bah bah betaal je 40 euro voor een spel die je niet meteen kan spelen omdat de servers overbelast zijn... en ook nog een wachtrij -_- echt belachelijk... elke keer wel wat bij EA
18T.E schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:56:
Misschien verkoopt de game wel zo gruwelijk goed dat ze dat niet verwacht hadden. Hoeveel mensen zouden er nu op de servers spelen totaal?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nu kom ik eindelijk in het spel, kan ik een regio creeren en na zeker 10 keer proberen een stad claimen zie ik geen textures op mijn scherm. Alles is zwart behalve de rand van mijn stad
Zat ik lekker te spelen in een private region, wil je een andere stad claimen, lukt dat( half natuurlijk ).
Word ik eruit gegooid, dus iik weer join city hangt die vast.
En dan staan we ook lekker in de wachtrij
Word ik eruit gegooid, dus iik weer join city hangt die vast.
En dan staan we ook lekker in de wachtrij
als ik morgen nog niet kan spelen, stuur ik het spel terug. Als het niet werkt, heb ik er niets aan. Dat doe je ook met een auto die niet werkt, een tv die het niet doet of een telefoon waar je niet mee kan bellen.
wat ik me nu echt ga af vragen is wat de capaciteit van die server is qua aantal spelers ... er zijn 9 servers... en 7 waren druk (kan er niet op komen ) en 2 vol... nee lekker joh ...
Stelletje zeikstengels ook hier... hahaha.. ik lag me dood... dat is nu echt de mentaliteit van tegenwoordig. Kort lontje, geen geduld, dreigen... stuur het lekker terug, alsof ze dat ene ruk uitmaakt. Wacht toch geduldig af, neem een biertje of een krat en relax wat... morgen is een nieuwe dag; de wereld vergaat niet. (Nouja, af en toe met een vasthanger ofzo vergaat je stad) mwuahahaha
| Losing my religion |
Goed, vanmiddag dus ff een half uurtje kunnen spelen. Daarna liep het spel vast. Nu kom ik er alweer niet in. Hij gaat lekker
Manmanmanmanmanmanman... Server te druk. Donder toch op zeg

Vanavond een paar uur gespeeld, geweldig spel. Ja op een gegeven moment kwam je nergens meer in... ben maar een filmpje gaan kijken, mn vriendin zit nu lekker te spelen. Ik ga pitten, morgenavond en van 't weekend weer lekker verder spelen.
Tjah, mensen die nu een nieuwe game willen starten lijken pech te hebben. Ik heb vanaf een uur of 2 geen problemen meer gehad om ingame te komen. Spelen ging daarbij verder prima.
Alleen heb ik de stad na verloop van tijd gewoon niet meer onder controle. Te weinig inkomen en teveel problemen. Moet es goed kijken wat er nou mis gaat.
Alleen heb ik de stad na verloop van tijd gewoon niet meer onder controle. Te weinig inkomen en teveel problemen. Moet es goed kijken wat er nou mis gaat.
Kan ik je eindelijk es een n00b noemen i.t.t. BF3Martinspire schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:47:
Tjah, mensen die nu een nieuwe game willen starten lijken pech te hebben. Ik heb vanaf een uur of 2 geen problemen meer gehad om ingame te komen. Spelen ging daarbij verder prima.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ik krijg bij de launcher meteen te zien dat er geen verbinding met EA is. Dus kan zelfs de play knop niet drukken. Ben ook al bezig sinds 2 uur. Ik hoop dat EA een soort vergoeding geeft aan degene die game hebben gekocht. Bijvoorbeeld 1 van die city packs gratis weg te geven.Martinspire schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:47:
Als je EA belt krijg je een 15% bon van ze op je volgende (overpriced) aankoop via OriginWesleyRBK schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:51:
[...]
Ik krijg bij de launcher meteen te zien dat er geen verbinding met EA is. Dus kan zelfs de play knop niet drukken. Ben ook al bezig sinds 2 uur. Ik hoop dat EA een soort vergoeding geeft aan degene die game hebben gekocht. Bijvoorbeeld 1 van die city packs gratis weg te geven.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Als dit gebeurt. uhhmm....WesleyRBK schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:51:
[...]
Ik krijg bij de launcher meteen te zien dat er geen verbinding met EA is. Dus kan zelfs de play knop niet drukken. Ben ook al bezig sinds 2 uur. Ik hoop dat EA een soort vergoeding geeft aan degene die game hebben gekocht. Bijvoorbeeld 1 van die city packs gratis weg te geven.
EET IK EEN SCHOEN

Inderdaad; heb drie uur op Oceanie kunnen spelen maar werd er net helaas onherroepelijk uitgemikt, denk een half uurtje save kwijt te zijn. Verder een heerlijk spel, zelfs de eerste wolkenkrabbers al weten te regelen.niekosniekos schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:51:
lijkt wel of alles plat ligt nu!
Hey maar iedere keer dat je op een andere server begint moet je weer die godse tutorial doen en ben je je stad kwijt dus?! Ik heb net ff op oceanic kunnen spelen maar thats it
De tutorial kan je omzeilen door de tutorial gewoon te starten en simpelweg terug naar het menu te gaan.racemichel schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:54:
Hey maar iedere keer dat je op een andere server begint moet je weer die godse tutorial doen en ben je je stad kwijt dus?! Ik heb net ff op oceanic kunnen spelen maar thats it
thx! ik zat al voor de derde keer die tutorial te doen -______-
Was het mogelijk hero's en villians ( ofzoiets ) uit te schakelen?
[ Voor 7% gewijzigd door mrphara op 07-03-2013 23:03 ]
Vraag ik me ook af... Krijg elke keer dat gezeur maar wil er eigenlijk heel niet mee spelen, behalve wellicht in de sandbox als de standaard game me verveeld...mrphara schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:00:
Je kan de tutorian skippen heracemichel schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:57:
thx! ik zat al voor de derde keer die tutorial te doen -______-
Ik heb de melding die je stadshuis genereert gewoon genegeerd.mrphara schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:00:
Surfin' paradise!
Leuke woord speling^^Snappie88 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:05:
[...]
[...]
Ik heb de melding die je stadshuis genereert gewoon genegeerd.
Zeg badgast, ik heb uren Sim City filmpjes mogen kijken. Geile trailers mogen zien. Ze slepen de ene prijs na de andere prijs binnen en blazen al maanden hoog van de toren. Ik mag best wat centjes betalen voor een pre order die braaf op de launch dag wordt bezorgd.., ik heb netjes de hele dag gewerkt en zelfs nog de avond die ik vrij had gemaakt om te gamen, maar ik mag niet gamen want EA heeft zijn zaakjes niet voor elkaar.tzeunis schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:39:
Stelletje zeikstengels ook hier... hahaha.. ik lag me dood... dat is nu echt de mentaliteit van tegenwoordig. Kort lontje, geen geduld, dreigen... stuur het lekker terug, alsof ze dat ene ruk uitmaakt. Wacht toch geduldig af, neem een biertje of een krat en relax wat... morgen is een nieuwe dag; de wereld vergaat niet. (Nouja, af en toe met een vasthanger ofzo vergaat je stad) mwuahahaha
Meneer, die auto doet het morgen misschien wel. Uw tv doet het niet? Morgen weer een nieuwe dag. De wereld vergaat niet. Ik heb pas weer zondag avond een momentje om weer te kunnen gamen. Ik zit dus gewoon met een kat in de zak op dit moment. Bah!
Nou nou poeh poeh, je auto gaat ook wel eens een keertje stuk en dan ben je hem een dagje kwijt.
Shit happens, dit is gewoon 'normaal' op releasedagen van populaire games. Probeer het morgen nog eens en het zal vast voorbij zijn.
Protip: Nooit een populair spel op de releasedag spelen.
Shit happens, dit is gewoon 'normaal' op releasedagen van populaire games. Probeer het morgen nog eens en het zal vast voorbij zijn.
Dat het normaal is vind ik al ziek genoeg. Fail product op de markt brengen en dan accepteren dat het vaker zo gaat.. Snap ook wel dat we er vrij weinig aan kunnen doen maar het is wel frustrerendXereon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:11:
Nou nou poeh poeh, je auto gaat ook wel eens een keertje stuk en dan ben je hem een dagje kwijt.

Tja wat mogen wij wel accepteren?
Ik vind het begrijpelijk als je als eerste met iets aan de gang gaat dat er iets fout kan zitten.
Dit is trouwens ook bij andere producten.
Uiteindelijk gaat het erom hoe ze het oplossen op een iets langer termijn..
Zo heb ik ook simcity aangeschaft echter heb ik nog geen key omdat ze de vraag niet aankonden...
Kortom ik krijg het idee dat dit spel een aantal verwachtingen doet breken.
Ik vind het begrijpelijk als je als eerste met iets aan de gang gaat dat er iets fout kan zitten.
Dit is trouwens ook bij andere producten.
Uiteindelijk gaat het erom hoe ze het oplossen op een iets langer termijn..
Zo heb ik ook simcity aangeschaft echter heb ik nog geen key omdat ze de vraag niet aankonden...
Kortom ik krijg het idee dat dit spel een aantal verwachtingen doet breken.
ah dus als je een auto koopt, je hebt hem betaald... en hij start niet...ach meneer komt u morgen maar terug...
je mag verwachten dat een product werkt en niet dat er eerst nog aan gesleuteld mag worden... Dat is heel normaal !
Het is niet normaal dat men vanwege zogenaamde zuinigheid te weinig capaciteit in huurt want men kon ruim van te voren aan zien wat ze nodig hadden. Heb nu eindelijk na een dag de tutorial gedaan....
Of vindt je het normaal als je bij een bakker voor brood komt dat ie tegen jou zegt...ja eerst moet het graan nog gemalen worden kom morgen maar terug... of wacht nee volgende week.
je mag verwachten dat een product werkt en niet dat er eerst nog aan gesleuteld mag worden... Dat is heel normaal !
Het is niet normaal dat men vanwege zogenaamde zuinigheid te weinig capaciteit in huurt want men kon ruim van te voren aan zien wat ze nodig hadden. Heb nu eindelijk na een dag de tutorial gedaan....
Of vindt je het normaal als je bij een bakker voor brood komt dat ie tegen jou zegt...ja eerst moet het graan nog gemalen worden kom morgen maar terug... of wacht nee volgende week.
Al wil ik het niet rechtpraten wat EA doet.
Maar als jij een auto koopt en betaald mag je er ook niet gelijk in rijden.
En auto bedrijven zeggen vaak genoeg: We hebben nog wat problemen je kan hem morgen ofzo ophalen. Zou zeker gebeuren.
En elk spel tot nu toe heeft deze problemen ondervonden. We kunnen anders eens kijken welke grote online namen het wel goed gedaan hebben?
Maar als jij een auto koopt en betaald mag je er ook niet gelijk in rijden.
En auto bedrijven zeggen vaak genoeg: We hebben nog wat problemen je kan hem morgen ofzo ophalen. Zou zeker gebeuren.
En elk spel tot nu toe heeft deze problemen ondervonden. We kunnen anders eens kijken welke grote online namen het wel goed gedaan hebben?
Jullie kunnen allemaal de pot op. (lees als sarcasme) Ik game een paar uurtjes per week --> als ik mazzel heb. Pas zondag weer een uurtje of 2 beschikbaar, als ik geluk heb. Ik had me verheugd op een potje stad bouwen. We hebben het over EA. Een bedrijf die al ... 20 jaar games maakt? Nope, ik heb geen begrip voor de situatie die gaande is. Dat sommige het weg wuiven en verdedigen vind ik misschien stiekem nog veel erger. Ik ga pitten.
Dat een auto niet functioneert zal niet snel voorkomen echter verwacht maar niet dat een auto "bug" vrij is.
Afhankelijk van de aart van de bug kun je er veel of weinig problemen mee hebben.
En je vergelijking met de bakker, ga maar eens op een zaterdagmiddag een stuk brood halen.. Grote kans dat het uitverkocht is...
Afhankelijk van de aart van de bug kun je er veel of weinig problemen mee hebben.
En je vergelijking met de bakker, ga maar eens op een zaterdagmiddag een stuk brood halen.. Grote kans dat het uitverkocht is...
^ dit hierboven is om te huilen al dat geruzie. Kom op mensen..
EA een zeer grote en een van de bekendste ontwikkelaars, brengt een zeer grote game uit. Hiervoor zijn al velen beta's geweest voor spelers, en natuurlijk voor de makers zelf. En ga maar door. Dan brengen ze uiteindelijk het spel uit, en dan hoort het ook geheel naar behoren te werken als je het mij vraagt. Dat er duizenden spelers problemen hebben kan gewoon niet. Sorry hoor.
EA een zeer grote en een van de bekendste ontwikkelaars, brengt een zeer grote game uit. Hiervoor zijn al velen beta's geweest voor spelers, en natuurlijk voor de makers zelf. En ga maar door. Dan brengen ze uiteindelijk het spel uit, en dan hoort het ook geheel naar behoren te werken als je het mij vraagt. Dat er duizenden spelers problemen hebben kan gewoon niet. Sorry hoor.
In de launcher staat nu dat ze tot 12am gmt Offline gaan.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Tuurlijk is het niet normaal echter meer dan dat kun je er niet van maken.
Als jezelf er zo druk over maakt kun je de volgende keer beter een paar weken wachten zodat de eerste bugs opgelost zijn...
Als jezelf er zo druk over maakt kun je de volgende keer beter een paar weken wachten zodat de eerste bugs opgelost zijn...
Verwijderd
Liever te weinig geld uitgeven aan servers dan teveel. Iedereen is dit over 2 weken vergeten en nu kunnen ze precies het aantal servers nemen dat nodig is. Dit is geen fout van EA dit is kosten beperking, en ja ze doen alsof het een fout is haha. Zo werkt de wereld helaas.
Verwijderd
Helemaal mee eens, deze chaos is op geen enkele manier te rechtvaardigen.RoyK schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:18:
Jullie kunnen allemaal de pot op. (lees als sarcasme) Ik game een paar uurtjes per week --> als ik mazzel heb. Pas zondag weer een uurtje of 2 beschikbaar, als ik geluk heb. Ik had me verheugd op een potje stad bouwen. We hebben het over EA. Een bedrijf die al ... 20 jaar games maakt? Nope, ik heb geen begrip voor de situatie die gaande is. Dat sommige het weg wuiven en verdedigen vind ik misschien stiekem nog veel erger. Ik ga pitten.
Af en toe een crash of opstartproblemen is in de eerste week misschien best te rechtvaardigen, maar je kan niet een game uitbrengen en het vervolgens voor NIEMAND mogelijk maken om fatsoenlijk een dag te gamen, of de game te stoppen en dan je stad niet meer terug krijgen.
Gelukkig heb ik 100 euro gewonnen met gokken op uefa league, als SC het had gedaan had ik vast niets ingezet vandaag
Nu pitten...

Ongetwijfeld, uiteindelijk draait het allemaal om het geld! Die mensen van EA moeten ook eten!Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:22:
Liever te weinig geld uitgeven aan servers dan teveel. Iedereen is dit over 2 weken vergeten en nu kunnen ze precies het aantal servers nemen dat nodig is. Dit is geen fout van EA dit is kosten beperking, en ja ze doen alsof het een fout is haha. Zo werkt de wereld helaas.
Verwijderd
Maak je geen zorgen, eten bij EA doen ze zeker. Ze zitten iedereen uit te lachen die dit soort berichten plaatst.
Nee hoor, de eerstvolgende online required game van EA gaat mooi via de torrent naar binnen.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:22:
Surfin' paradise!
En dan kan je niet spelen?Snappie88 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:28:
[...]
Nee hoor, de eerstvolgende online required game van EA gaat mooi via de torrent naar binnen.
Niks nieuws toch?
Dat^^ en,Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:22:
Kom op... we zijn zover ik weet allemaal ITers.. en je hebt nog nooit een van je eigen projecten zien falen door een of ander onzinnig ding.. We snappen hopelijk toch wel dat alles gewoon goed is geregeld, maar dat er ergens een kink in de kabel zit... Een beetje systeembeheerder is vaak al een halve dag bezig om iets fatsoenlijk en definitief op te lossen... laat staan dit server park met wellicht dat ene probleem.
Natuurlijk is het niet goed.. en vooral jammer, maar heren kom op... Je denkt toch niet dat de mensen bij EA of de makers van de game nu achterover zitten te genieten.. Die zitten dik in de stres, en aangezien ik dat wel ken.. val ik ze niet af. We zijn nu 23 uur en 32 minuten onderweg... we gaan het spel jaren spelen... Ik zie het probleem niet.
En roepen dat EA de boel op orde moet hebben omdat het EA is , en zo groot is... slaat natuurlijk nergens op. De Systeembeheerders van de grootste bedrijven in NL zitten ook gewoon op T.net, en zitten ook wel eens met een probleem. Het zijn gewoon jongens zoals jij en ik, en geloof me... die werken nu zichzelf uit de naad.
Als we over een dag of 3 nog steeds helemaal niet kunnen gamen, en EA en consorten laten niks van zich horen.. dan mag je van mij gaan roepen.. Maar na 23 uur en ondertussen 33 minuten.... nou nou.
Vooral van ons ITers had ik anders verwacht.
En BTW ik zal moeten wachten tot de MAC release... en dat boeit me weinig. Ik heb dit spel al 29 jaar niet kunnen spelen... dus die ene maand.. of wellicht 2. pffff
FreeReef.nl
Mooi geformuleerd door de PA Report:
Het is gewoon triest dat veel mensen het normaal vinden dat je maar niet mag verwachten dat een product deugdelijk is in de eerste week dat 'ie beschikbaar is (want de problemen houden al dagen aan).My rational brain thinks that anyone who bought the game at launch should have expected this rocky road, but having our expectations lowered to the extent that we browbeat gamers for having the audacity of thinking their games should work on release date is a depressing state of affairs.
[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 07-03-2013 23:35 ]
Ik denk dat het eerder een geval is van ervaringfinsdefis schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:33:
Mooi geformuleerd door de PA Report:
[...]
Het is gewoon triest dat veel mensen het normaal vinden dat je maar niet mag verwachten dat een product deugdelijk in de eerste week dat 'ie beschikbaar is.
Ik ben het wel eens dat de always-online optie niet slim was, dat je alsnog de optie moet hebben om met minstens 1 stad oid op singleplayer aan te klooien.
Knappe manager die het zo kan verkopen dat de service al 23 uur en 32 minuten niet (correct) werkt zonder dat de klant uit de naat gaatWorld Citizen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:33:
[...]
We zijn nu 23 uur en 32 minuten onderweg...
Stel je voor dat het hele betalingsverkeer in Nederland 23 uur en 32 minuten plat ligt de dag voor kerst. "Tja meneer, het is ietsje drukker en het werkt allemaal niet, maar morgen weer een dag!"
Surfin' paradise!
Als de NS het flikt moet je eens kijken wat voor bende het wordSnappie88 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:39:
[...]
Knappe manager die het zo kan verkopen dat de service al 23 uur en 32 minuten niet (correct) werkt zonder dat de klant uit de naat gaat
Stel je voor dat het hele betalingsverkeer in Nederland 23 uur en 32 minuten plat ligt de dag voor kerst. "Tja meneer, het is ietsje drukker en het werkt allemaal niet, maar morgen weer een dag!"

Nogmaals, ik heb geen begrip voor de situatie. Het ging vorige week al fout in de VS. Nu gaat het weer fout. Met een x miljoen pre-orders op zak weet je dat het knetterdruk gaat worden. Groot of klein, dik of dun.. rond of vierkant. Er gaan gigantische bedragen om in dit game wereldje. Tuurlijk, bugs en hobbeltjes, het hoort er allemaal bij. Maar gewoon totaal geen game kunnen spelen vind ik ja, onacceptabel. Ik vind het spijtig dat zovelen het kromme nog recht proberen te praten. Zoals gezegd, mijn magic moment is over. De twee uurtjes die ik beschikbaar had om te gamen zijn voorbij.. ik heb mogen kijken naar laad balkjes en schermpjes die zeggen dat de verbinding is mislukt. Zondag mag ik weer even een potje gamen omdat het leven het me dan pas toelaat. We zullen zien.World Citizen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:33:
[...]
Dat^^ en,
Kom op... we zijn zover ik weet allemaal ITers.. en je hebt nog nooit een van je eigen projecten zien falen door een of ander onzinnig ding.. We snappen hopelijk toch wel dat alles gewoon goed is geregeld, maar dat er ergens een kink in de kabel zit... Een beetje systeembeheerder is vaak al een halve dag bezig om iets fatsoenlijk en definitief op te lossen... laat staan dit server park met wellicht dat ene probleem.
Natuurlijk is het niet goed.. en vooral jammer, maar heren kom op... Je denkt toch niet dat de mensen bij EA of de makers van de game nu achterover zitten te genieten.. Die zitten dik in de stres, en aangezien ik dat wel ken.. val ik ze niet af. We zijn nu 23 uur en 32 minuten onderweg... we gaan het spel jaren spelen... Ik zie het probleem niet.
En roepen dat EA de boel op orde moet hebben omdat het EA is , en zo groot is... slaat natuurlijk nergens op. De Systeembeheerders van de grootste bedrijven in NL zitten ook gewoon op T.net, en zitten ook wel eens met een probleem. Het zijn gewoon jongens zoals jij en ik, en geloof me... die werken nu zichzelf uit de naad.
Als we over een dag of 3 nog steeds helemaal niet kunnen gamen, en EA en consorten laten niks van zich horen.. dan mag je van mij gaan roepen.. Maar na 23 uur en ondertussen 33 minuten.... nou nou.
En BTW ik zal moeten wachten tot de MAC release... en dat boeit me weinig. Ik heb dit spel al 29 jaar niet kunnen spelen... dus die ene maand.. of wellicht 2. pffff
Het is een beetje als seksen zonder klaar komen.... oftewel.. even mijn anti climax voor vandaag. Lieve vrienden, weltrusten. EA is trots op jullie :

Wat een drama dit zeg, aso hoge prijs vragen voor pre-orders, beta tests en dan deze issues... Ik heb nog de "mazzel" gehad dat ik nog enkele uren heb kunnen spelen, maar waar ik vanacht een level 6 city heb kunnen bouwen op Europe East 2, ik was net toe aan een Great Works project, mocht ik daar vandaag niet bij en kon tot level 5 komen met een nieuwe op Europe West 2. Nu ligt alles er uit en kan ik weer niet verder.
Onbegrijpelijk hoe ze het spel in deze staat hebben kunnen releasen. Wat mij betreft moet EA met een compensatie regeling komen voor de gedupeerden.
Onbegrijpelijk hoe ze het spel in deze staat hebben kunnen releasen. Wat mij betreft moet EA met een compensatie regeling komen voor de gedupeerden.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Je zou toch zeggen dat gamedeveloper companies leren van fouten die gemaakt zijn bij soortgelijke "online" releases (D3, WoW + expansions etc). Ik zou zeggen: zorg voor een extra serverpark voor de launch dagen. Kwijt krijg je het toch wel als het weer rustig wordt.
Blijkbaar denkt gierige EA daar toch anders over. Ruk bedrijf
Blijkbaar denkt gierige EA daar toch anders over. Ruk bedrijf
EA kan doen wat ze willen. je staat machteloos....
ora et labora
Nee dat klopt, maar je kan het toch zien aankomen als bedrijf. Dat er wat bugs en wat hobbels zijn boeit me echt niet hoor. Maar dit is van dezelfde, zo niet grotere, schaal aan faalpublishing als Blizzard met Diablo 3. Je kan het spel gewoon echt niet spelen op bepaalde momenten. Ok, voor multiplayer begrijpelijk. Maar ik kan niet eens in m'n eentje een beetje fatsoenlijk startenArnlith schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:37:
[...]
Ik denk dat het eerder een geval is van ervaringer is zowat geen enkel bedrijf wat voor elkaar kan krijgen dat ze een groot publiek in 1x zonder problemen kan laten spelen.
Ik ben het wel eens dat de always-online optie niet slim was, dat je alsnog de optie moet hebben om met minstens 1 stad oid op singleplayer aan te klooien.

En tja, het is ook wel duidelijk dat de always-online DRM enkel en alleen voor de DRM is en niet voor consumentengemak. Ik speelde net ook ca. een half uur aan één stuk zonder verbinding met de server en het liep gewoon goed door. Cloud-opslag is het enige, maar dat zou ook lokaal kunnen. De marktprijzen zijn een leuk foefje maar dat kan ook lokaal gesimuleerd worden. En met je buddies spelen of een random public server joinen kan ook als de consumenten gewoon dedicated servers hosten.
Je maakt alleen een cruciale denkfout. Het is geen 23 uur en een paar minuten. Het is al dagenlang zo. Dat de release hier nu vandaag pas was wil niet zeggen dat het probleem vandaag begonnen is...
World Citizen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:33:
[...]
Dat^^ en,
Je zou ook even je ogen open kunnen houden voor een US class action lawsuit en je daarbij aan kunnen sluiten. Kun je toch mooi wat terug doen 
mrc4nl schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:05:
EA kan doen wat ze willen. je staat machteloos....
Helaas vallen de graphics erg tegen hier
De camera gaat ook niet super vloeiend. Heeft iemand tips (in de grafische instellingen bijvoorbeeld) voor mij? Het spel draait op een i5 2400, GTX 550 Ti en 4 gb RAM (te weinig?).
Daar heeft EA zich prima tegen verdedigd hoor. De ToS, die in de VS wel degelijk iets voorstelt, itt hier in .nl, heeft dat allemaal netjes dichtgetimmerd.
Ik ontkom niet aan het gevoel dat er bij Maxis heel hard gevochten is voor een optimale game-ervaring, maar dat er uiteindelijk bij EA een aantal gemaakte marketingmannetjes met hun vuisten op tafel hebben geslagen om dit always online DRM-systeem er doorheen te drukken. Met mooie verhaaltjes over verdienmodellen, server side calculaties, social media integratie en noem nog maar een paar hype termen. Mannetjes die totaal geen idee hebben van wat (PC)gamers willen, die alleen maar faam willen maken door nieuwe ideeën te lanceren, die, uiteindelijk, geen enkele gamer wil zien.
Het is gewoon niet goed te praten dat je nu deze single player game niet kunt spelen. Het kan niet.
En uiteraard zijn we dit over een weekje allemaal al weer vergeten, wanneer het uiteindelijk wel werkt, net zoals we dat bij D3 deden. Maar toch.
Ik heb de mazzel gehad dat ik nog een aantal uurtjes heb kunnen spelen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er vandaag mensen thuis kwamen en er eens lekker voor gingen zitten, die nu vol frustratie in bed liggen omdat ze gewoon niet konden inloggen. En ook nog eens heel slecht op de hoogte gehouden worden over wat er aan de hand is.
En dan kan je zeggen dat het nu 2013 is en dat je zelf wel op zoek kunt naar informatie, maar ik vind de communicatie op het moment bedroevend. Vertel gewoon wat er aan de hand is. Laat het ons weten. Ik weet nu liever dat ik beter pas zaterdag kan inloggen omdat het dan is opgelost dan dat ik nu steeds met een beetje hoop op het login kopje klik.
Ik ontkom niet aan het gevoel dat er bij Maxis heel hard gevochten is voor een optimale game-ervaring, maar dat er uiteindelijk bij EA een aantal gemaakte marketingmannetjes met hun vuisten op tafel hebben geslagen om dit always online DRM-systeem er doorheen te drukken. Met mooie verhaaltjes over verdienmodellen, server side calculaties, social media integratie en noem nog maar een paar hype termen. Mannetjes die totaal geen idee hebben van wat (PC)gamers willen, die alleen maar faam willen maken door nieuwe ideeën te lanceren, die, uiteindelijk, geen enkele gamer wil zien.
Het is gewoon niet goed te praten dat je nu deze single player game niet kunt spelen. Het kan niet.
En uiteraard zijn we dit over een weekje allemaal al weer vergeten, wanneer het uiteindelijk wel werkt, net zoals we dat bij D3 deden. Maar toch.
Ik heb de mazzel gehad dat ik nog een aantal uurtjes heb kunnen spelen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er vandaag mensen thuis kwamen en er eens lekker voor gingen zitten, die nu vol frustratie in bed liggen omdat ze gewoon niet konden inloggen. En ook nog eens heel slecht op de hoogte gehouden worden over wat er aan de hand is.
En dan kan je zeggen dat het nu 2013 is en dat je zelf wel op zoek kunt naar informatie, maar ik vind de communicatie op het moment bedroevend. Vertel gewoon wat er aan de hand is. Laat het ons weten. Ik weet nu liever dat ik beter pas zaterdag kan inloggen omdat het dan is opgelost dan dat ik nu steeds met een beetje hoop op het login kopje klik.
Haha, jij verwart top level management+ met het werkvee (network managers) welk inderdaad hard aan het werk is (gezet). Dat er zo'n groot gat zit tussen de wensen van the board of directors/stockholders en de realiteit (lees: lage kosten, hoge inkomsten, gecontroleerd via Origin) is wat men kwaad maakt...World Citizen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:33:
[...]
Natuurlijk is het niet goed.. en vooral jammer, maar heren kom op... Je denkt toch niet dat de mensen bij EA of de makers van de game nu achterover zitten te genieten.. Die zitten dik in de stres, en aangezien ik dat wel ken.. val ik ze niet af.
hoi
Hoe durven ze beta 3 een stresstest beta noemen als het vanaf dinsdag al een puin is.
We zijn twee dagen verder zonder fix.
We zijn twee dagen verder zonder fix.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Nou, eindelijk een beetje kunnen spelen. Heb er inmiddels 6 uur opzitten, waarvan 1 wachten op joinen was. Al met al zeer tevreden!
FORUM POST FROM KIP KATSARELIS, SENIOR PRODUCER, SIMCITY
You, the fans, are important to us. It's why we got into games and it's because of you that we here at Maxis were able to complete our dream of making another SimCity. This has been an exciting week for us, but as you know there have been some bumps along the way. We want to shed light on one of the most significant issues that we are facing right now, as well as the steps we're taking to resolve them so that we can provide you with an enjoyable experience.
Server capacity is our biggest obstacle. We launched in North America on Tuesday and our servers filled up within a matter of hours. What we saw was that players were having such a good time they didn't want to leave the game, which kept our servers packed and made it difficult for new players to join. We added more servers to accommodate the launch in Australia and Japan, and then more yesterday to accommodate the launch in Europe. As of right now, we are adding even more servers which will be going live over the next three days. And, our plan is to continue to bring more servers online until we have enough to meet the demand, increase player capacity and let more people through the gates and into the game.
Earlier today, we released a patch that temporarily cut off some features including leaderboards, achievements and Cheetah Speed to reduce data stress on the servers and effectively free up space so that we can let more people into the game. These are great features that we're proud of and we'll turn them back on soon, but our number one priority is to bring stability to our servers. This update also resolved some of the bugs and issues that have been frustrating players. You can read all about it at http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9341807.page
We will be posting regularly to keep you up to speed on developments, so please check back for updates. We are committed to doing everything we can to deliver a stable and enjoyable experience and we thank you for your continued patience and support.
You, the fans, are important to us. It's why we got into games and it's because of you that we here at Maxis were able to complete our dream of making another SimCity. This has been an exciting week for us, but as you know there have been some bumps along the way. We want to shed light on one of the most significant issues that we are facing right now, as well as the steps we're taking to resolve them so that we can provide you with an enjoyable experience.
Server capacity is our biggest obstacle. We launched in North America on Tuesday and our servers filled up within a matter of hours. What we saw was that players were having such a good time they didn't want to leave the game, which kept our servers packed and made it difficult for new players to join. We added more servers to accommodate the launch in Australia and Japan, and then more yesterday to accommodate the launch in Europe. As of right now, we are adding even more servers which will be going live over the next three days. And, our plan is to continue to bring more servers online until we have enough to meet the demand, increase player capacity and let more people through the gates and into the game.
Earlier today, we released a patch that temporarily cut off some features including leaderboards, achievements and Cheetah Speed to reduce data stress on the servers and effectively free up space so that we can let more people into the game. These are great features that we're proud of and we'll turn them back on soon, but our number one priority is to bring stability to our servers. This update also resolved some of the bugs and issues that have been frustrating players. You can read all about it at http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9341807.page
We will be posting regularly to keep you up to speed on developments, so please check back for updates. We are committed to doing everything we can to deliver a stable and enjoyable experience and we thank you for your continued patience and support.
Er is nu ook een Europa West 3 bij gekomen.
'I reject your reality and substitute my own'
Aan het ram geheugen ligt het vast niet aangezien ik rustig mijn browser open laat met tig tabbladen. Effectief heb ik denk nog 2 a 3 GB over. Mijn videokaart is hetzelfde en mijn processor is een i7. Alles draait op hoogste stand en vloeiend..Fabienvg schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 01:03:
Helaas vallen de graphics erg tegen hierDe camera gaat ook niet super vloeiend. Heeft iemand tips (in de grafische instellingen bijvoorbeeld) voor mij? Het spel draait op een i5 2400, GTX 550 Ti en 4 gb RAM (te weinig?).
Herstel, Shadows is medium
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Dat verpakt hij mooi. In ieder geval goed dat ze ons niet in het duister laten tasten.ghostbusted schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 02:06:
What we saw was that players were having such a good time they didn't want to leave the game, which kept our servers packed and made it difficult for new players to join.
Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat functies als cheetah speed blijkbaar server-side worden berekend. Waarom niet client-side? Wat wordt nog meer server-side berekend? Lijkt me allemaal onnodige server belasting. Iets wat een computer prima op zich kan nemen. Maar goed, wie ben ik om hier vraagtekens bij te zetten...
Gisteren alles netjes kunnen installeren, daarna een uur wachten eer ik op een server zat.
2 keer geprobeerd stad te starten, maar dat lukte niet.
Dan maar wat verder getest met mijn nieuwe tablet
. Vandaag proberen we weer
.
Maak mij niet druk in een spelletje, daar heb ik nog genoeg andere dingen voor te doen
.
2 keer geprobeerd stad te starten, maar dat lukte niet.
Dan maar wat verder getest met mijn nieuwe tablet
Maak mij niet druk in een spelletje, daar heb ik nog genoeg andere dingen voor te doen
[ Voor 16% gewijzigd door Engineer Stewie op 08-03-2013 07:08 ]
Het was gisteravond echt wel een bende. Ik heb na 3 uur proberen net aan 2 uur kunnen spelen. Echter er stond steeds links boven verbinding met simcity servers verbroken. Dus ik ben benieuwd of mijn stad is opgeslagen. En wat ik lees over het uitschakelen van bepaalde zaken om de server load te verlagen vind ik wel apart. Zoals de game speed, dat hadden ze toch echt wel aan de pc kunnen overlaten ipv server. Denk dat dit een opstapje is voor later, namelijk all games uit die verschrikkelijke cloud.. the horror
Je moet het qua game speed denk ik eerder zo zien: Als er een hogere gamespeed is moet voor de simulatie van de regio vaker geupdate worden met de server qua inwonersaantal/materialenDelta21 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:17:
Het was gisteravond echt wel een bende. Ik heb na 3 uur proberen net aan 2 uur kunnen spelen. Echter er stond steeds links boven verbinding met simcity servers verbroken. Dus ik ben benieuwd of mijn stad is opgeslagen. En wat ik lees over het uitschakelen van bepaalde zaken om de server load te verlagen vind ik wel apart. Zoals de game speed, dat hadden ze toch echt wel aan de pc kunnen overlaten ipv server. Denk dat dit een opstapje is voor later, namelijk all games uit die verschrikkelijke cloud.. the horror
Hmm, bedankt voor je reactie. Het draait wel vloeiend, maar daarmee bedoel ik rond de 40 fps. Ik wil graag naar de 60+. Is dat bij jou wel het geval? Over de graphics: de AA is eel slecht hier. Als ik helemaal uitzoom, ziet het er allemaal erg korrelig eruit, ook als ik die instelling aan zet.Leutje schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 02:15:
[...]
Aan het ram geheugen ligt het vast niet aangezien ik rustig mijn browser open laat met tig tabbladen. Effectief heb ik denk nog 2 a 3 GB over. Mijn videokaart is hetzelfde en mijn processor is een i7. Alles draait op hoogste stand en vloeiend..
Herstel, Shadows is medium
Dat..Puc van S. schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:35:
[...]
Je moet het qua game speed denk ik eerder zo zien: Als er een hogere gamespeed is moet voor de simulatie van de regio vaker geupdate worden met de server qua inwonersaantal/materialen
Als ze nou slim waren geweest dan hadden ze een dynamisch update systeem gemaakt binnen een regio. Import/export van goederen wel zoveel mogelijk realtime houden, maar het updaten van andere steden gewoon minder vaak te doen. Ik hoef niet iedere 10s een update te hebben van alle 15 andere steden in de regio. Eens in de 5 minuten is voor mij ook al genoeg om een idee te krijgen van de ontwikkeling in de regio... Zou heel veel servercapaciteit schelen imho zonder echt afbreuk te doen aan de gameplay.
[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 08-03-2013 08:58 ]
Als ze slim waren geweest hadden ze regionplay enabled in de beta, en maar 1 betaserver genomenGENETX schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:57:
[...]
Dat..
Als ze nou slim waren geweest dan hadden ze een dynamisch update systeem gemaakt binnen een regio. Import/export van goederen wel zoveel mogelijk realtime houden, maar het updaten van andere steden gewoon minder vaak te doen. Ik hoef niet iedere 10s een update te hebben van alle 15 andere steden in de regio. Eens in de 5 minuten is voor mij ook al genoeg om een idee te krijgen van de ontwikkeling in de regio...
Dat ook idd. Echt ongelovelijke prutsers bij EA/Maxis imho. Een dikke beta test houden en er precies 0,0 van leren. Dat is gewoon foute keuzes maken bij het uitgeven van een beta om bepaalde zaken te evalueren.
Ongelooflijk dat er altijd mensen zijn die zoiets goedpraten…World Citizen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:33:
[...]
Dat^^ en,
Kom op... we zijn zover ik weet allemaal ITers..

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Hoezo hebben ze de gamespeed eruit gehaald dan nuDelta21 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:17:
Als dat het geval is heb ik me geld echt in een putje gegooit want dan duurt het veelste lang voordat je een grote stad krijgt.
Damn ze brengen en spel uit dat ze niet op orde krijgen met de servers en dan gaan ze maar gameplay elementen eruit halen. ik hoorde gisteren ook al dat de cheats eruit zijn gehaald en dus nu ook de gamespeed.
Als we het dan toch goed moeten praten als "IT"mannen, dan ga je probleem toch oplossen en niet verwijderen en vooral niet de zaken die het meest gebruikt worden zoals dus gamespeed.
allemaal leuk en aardig het cloud opslaan en always online. dat vindt ik allemaal nog wel kunnen.
Dat de server gaat controleren dat me key juist is tegen diefstal kan ik nog mee leven. het cloud opslaan had origin al dus daar zit ook niet het probleem. files opslaan op een server die je koppeld aan een origin account lijkt me niet zo probleem.
Maar wat blijf er dan over ? het berekenen, waarom kan de PC van de gamer dit zelf niet ? Hebben ze de game gewoon niet goed geoptimaliseerd zodat de game gewoon onspeelbaar zou zijn voor veel gebruikers ?
en komen ze er nu achter door hun amateuristische engine dat deze engine zo slecht is dat het zelfs problemen geeft als de servers druk worden.
Daarnaast de regio's, hier op tweakers maakt iedereen regio's aan. straks heeft iemand een regio op server europa west 1, vervolgens is de server vol en kan de helft niet meer in de regio spelen. Ja jammer zeggen ze dan erg handig gedaan en verplaatsen naar een rustige regio is niet mogelijk.
Waarom zorgen ze er niet voor dat de speler de regio zelf op hun PC opslaat zodat als ze een server europa 1, 2 of 3 dat ze dan de regio gewoon kunnen starten (soort van tijdelijk upload naar de server)
ik weet het niet, maar EA is geen klein bedrijfje en zal toch iets gevonden moeten krijgen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Wow ik heb vannacht een mail gehad van G2play.net waar ik mijn key had besteld met hun excuses voor de shitty launch, en dat ik 3 dingen kon doen.
1) wachten tot het werkt
2) mailtje terug sturen en het aankoopbedrag in punten terug krijgen + 500 extra
3) mijn aankoopbedrag terugkrijgen.
Erg netjes van ze!
Ik ben voor de punten gegaan, omdat ik daar toch veel vandaan haal.
1) wachten tot het werkt
2) mailtje terug sturen en het aankoopbedrag in punten terug krijgen + 500 extra
3) mijn aankoopbedrag terugkrijgen.
Erg netjes van ze!
Ik ben voor de punten gegaan, omdat ik daar toch veel vandaan haal.
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
Dat jij dit normaal vind is jou eigen keuze, eerder mag je als consument verwachten dat als je iets nieuw koopt dat het gewoon werkt.Xereon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:11:

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Problemen zijn wel te verwachten zoals kleine bugs en hickups. Maar zulke grote serverproblemen terwijl ze notabene een speciale beta test hebben gehouden is gewoon onacceptabel. EA kan zich niet meer verschuilen achter "Habe ich nich gewusst" in deze.
En dan die reactie van Kip:
En dan die reactie van Kip:
Je weet dat 70% van de spelers gewoon dat magic moment heeft: Vroeg uit school, spel installeren en de hele dag spelen. De dag waar ze al 2 weken op wachten. Zeker met Simcity, dat _EINDELIJK_ weer een nieuwe versie heeft na 10 jaar wachten ofzo. Je weet hoeveel preorders je hebt. Je weet uit de beta hoe druk het is en hoeveel server belasting dat gaat opleveren. En het enige wat EA zegt is "Wir haben es nicht gewusst".Server capacity is our biggest obstacle. We launched in North America on Tuesday and our servers filled up within a matter of hours. What we saw was that players were having such a good time they didn't want to leave the game, which kept our servers packed and made it difficult for new players to join.
Lol ben ik blij dat ik mijn key nog niet heb (vanavond waarschijnlijk). Maar kom op mensen!!! De meeste klinken als kleine kinderen die niet met hun favorieten speelgoed mogen spelen, grow up!!
Nieuwe game, nieuwe servers dit soort problemen kan je gewoon verwachten. Deal with it, ga iets anders doen ga tomb raider spelen of lees een boek of speel angry birds van mij part.
Maar om nu te gaan zeuren dat het onacceptabel is of al een refund wilt zegt al genoeg over hoe sommige in elkaar zitten. Het is niet einde van de wereld en Maxis zal dit zsm ook oplossen.
Is het leuk? Nee maar kan JIJ daar iets aan doen? NEE (behalve game niet kopen/spelen op launchday/week).
Nieuwe game, nieuwe servers dit soort problemen kan je gewoon verwachten. Deal with it, ga iets anders doen ga tomb raider spelen of lees een boek of speel angry birds van mij part.
Maar om nu te gaan zeuren dat het onacceptabel is of al een refund wilt zegt al genoeg over hoe sommige in elkaar zitten. Het is niet einde van de wereld en Maxis zal dit zsm ook oplossen.
Is het leuk? Nee maar kan JIJ daar iets aan doen? NEE (behalve game niet kopen/spelen op launchday/week).
Hoe is de situatie momenteel? kan er al een beetje gespeeld worden?
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Ja hoor, een uur geleden waren alle Europa West servers beschikbaar. Er zijn er zelfs twee bij gekomen (Europa West 2 -en 4).Erycius schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:20:
Hoe is de situatie momenteel? kan er al een beetje gespeeld worden?
Via cdkeyshare nu zojuist mn key ook ontvangen. De download via de updater is iig ruim snel genoeg atm, mn volledige download/install is bijna klaar (98%) en dat kostte nog niet eens 15 min.
Cheetah speed is een beetje jammer dat het er dan nu even niet inzit, maar kom op.... beter wel kunnen spelen op een iets lager tempo, dan totaal niet kunnen spelen voor het moment. Maar eerst eens zien hoe het spel hier speelt en hoe het zich verder vandaag gaat houden.
Cheetah speed is een beetje jammer dat het er dan nu even niet inzit, maar kom op.... beter wel kunnen spelen op een iets lager tempo, dan totaal niet kunnen spelen voor het moment. Maar eerst eens zien hoe het spel hier speelt en hoe het zich verder vandaag gaat houden.
Kijk eens wat voor moois er op reddit voorbij kwam: http://harding.ae/simstat/
Kunnen de mensen die het spel nog niet hebben ook mooi ervaren hoe vaak de servers eruit liggen
Kunnen de mensen die het spel nog niet hebben ook mooi ervaren hoe vaak de servers eruit liggen
Gister heb ik toch de hele dag kunnen gamen. Veel server disconnect. Ik hoop dat dit weekend het gehele probleem opgelost is.
Nou, ze hebben geluk bij EA.. want deze meneer had bijna zijn game terug gestuurd. Ze kunnen weer rustig adem gaan halen daar... ik zal ze zo even een bericht sturen dat ik de game hou. Kunnen ze met een gerust hart het weekend in