Ligt niet aan jou ;)! Ik ben nog steeds wachtendepierce schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:06:
ligt het aan mij of ligt de site er uit...

Ligt niet aan jou ;)! Ik ben nog steeds wachtendepierce schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:06:
ligt het aan mij of ligt de site er uit...
5564
Verwijderd
Ik heb Social Engineering voor een moment overwogenjohnnyb20 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:30:
Weet je wat ook leuk is om mevrouw M via Tweakers een DM te sturen..... Grrrr:-)
Aha nu snap ik dus waarom ik het GOEDE antwoord niet kan geven...PRoeske schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:34:
Website werkt nog altijd niet....
hahaaa PWNED!johnnyb20 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:35:
[...]
Aha nu snap ik dus waarom ik het GOEDE antwoord niet kan geven...
schijt
Idd:-)simplemouse schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:29:
[...]
schijt
heb ik misschien het goede antwoord maar de site doet het niet vandaar dat alles fout is...
[ Voor 7% gewijzigd door TheDevilOnLine op 07-03-2013 11:44 ]
[ Voor 14% gewijzigd door DarkElement op 07-03-2013 11:45 ]
Ja, daar houden we rekening mee.TheDevilOnLine schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:42:
Ik heb zo het idee dat al die f5-ende mensen het de server er niet makkelijker op maken ;-). Of draaien de SimCity servers op dezelfde server??
@mod/admin
Er werd gekeken naar de snelste tijd van het oplossen van de challenge, wordt daarin gecompenseerd voor de downtime? Anders hebben de mensen die beginnen zodra alles weer up is een gigantisch voordeel!
Snelste tijd, serieus? Wat nou als ik een fulltime baan heb en maar max. 1 uur per dag aan de opdrachten kan besteden? Terwijl je wel een van de besten bent? (stel..)
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Dat heb ik ook, heb een fulltime baan en kan meestal alleen 's avonds werken aan de challenge.DeMoN schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:12:
[...]
Snelste tijd, serieus? Wat nou als ik een fulltime baan heb en maar max. 1 uur per dag aan de opdrachten kan besteden? Terwijl je wel een van de besten bent? (stel..)
Dus alle antwoorden onthouden, nieuw account aanmaken en alles zo snel mogelijk invullen?xxSpecxx schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:17:
[...]
Dat heb ik ook, heb een fulltime baan en kan meestal alleen 's avonds werken aan de challenge.
Ben trouwens niet een van de bestenmaar dat terzijde
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Ik weet nog steeds niet of het geen prachtige FUD isDeMoN schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:24:
Kan een mod niet even de topicwarning bijwerken met dat de site niet werkt? Die vraagt wordt iedere 5 minuten gesteld nu hier..
Real cops never quitoNNoZeLe schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:13:
ik hou het voor gezien.. suc6 aan de rest!!
Verwijderd
"Sinds tien uur donderdagochtend is de wervingssite niet meer te bereiken."
vanochtend deed hij hetLennardnl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:37:
[...]
"Sinds tien uur donderdagochtend is de wervingssite niet meer te bereiken."
Maak daar maar "Sinds tien uur woensdagavond" van?
Gisteravond lag hij er ook al de hele tijd uit.
Heb ik nauwelijks wat van gemerkt. Toen ik mn bed in ging deed hij het niet en toen ik er uit kwam was hij nog steeds kaput
Hij is inmiddels up for me; wellicht dat het de daders wat warm onder de voeten werd, met die 100% pakkans in het vooruitzicht
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Hier nog niet...pedorus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:03:
[...]
Hij is inmiddels up for me; wellicht dat het de daders wat warm onder de voeten werd
Mja, ik vond dat hele filmpje nogal afbreuk doen aan het (toch al vrij kneuterige) imago van de politie. Wat een broekies die de stoere rechercheur uithangen. Als ik cybercrimineel was zou ik me doodlachen.pedorus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:03:
Hij is inmiddels up for me; wellicht dat het de daders wat warm onder de voeten werd, met die 100% pakkans in het vooruitzicht
Ik ben ook bij die vraag, en denk dat er met slimmigheid toch wat te bereiken is.pedorus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:03:
[...]
Vanwege het vermoedelijk milieuonvriendelijke karakter van vraag 9 denk ik dat ik daar ga afhaken.
Als de vragen niet in een specifieke volgorde waren gesteld, was het al een stuk lastiger. Daarnaast moet je sommige dingen ook snel op kunnen lossen omdat er zoveel zaken zijn. Ik was laatst even op een politiebureau, en in de korte tijd dat ik daar was hoorde ik op de achtergrond al over twee zaken van mensen die via Marktplaats waren opgelicht.Die vragen daarvoor zijn redelijk snel op te lossen. Ik hoop niet dat ze daadwerkelijk al te representatief zijn voor het politiewerk, want dan wordt het toch wel iets te makkelijk om iemand anders van zijn bed te laten lichten
Verwijderd
Naar welk IP resolved het domein bij jou? Bij mij kom ik op 2 verschillende pc's op 2 verschillende ip's uit, dus mss is mijn DNS nog niet ge-update ofzoVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:15:
Hier doet hij het gelukkig weer!
Verwijderd
Durf ik niet te zeggen, hoe kan ik dit zien?TheDevilOnLine schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:19:
[...]
Naar welk IP resolved het domein bij jou? Bij mij kom ik op 2 verschillende pc's op 2 verschillende ip's uit, dus mss is mijn DNS nog niet ge-update ofzo
[ Voor 123% gewijzigd door xxSpecxx op 07-03-2013 14:53 ]
Via tor welxxSpecxx schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:50:
bij mij doet hij nog niets...
5564
Een reactie van Team HTC over de downtime van de afgelopen uren. We hebben er verder niets aan toe te voegen vanuit Tweakers.Sinds de start van de Cybercrime Challenge 0x7DD afgelopen dinsdag is deze meerdere malen getroffen door een (D)Dos aanval. Wij betreuren het dat dit gebeurt en zijn de oorzaak hiervan aan het onderzoeken. We doen er alles aan om te zorgen dat de challenge zo snel mogelijk weer online is en gespeeld kan worden.
Verwijderd
Ik zit met hetzelfde probleemVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:58:
Vraag 9 en ik zijn officieel geen vriendjes meer.
Ben meer bezig met problemen met de tool(s) oplossen dan de vraag beantwoorden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De politie komt zeker bij ze op bezoek, maar of dat voor een baan is...The Eagle schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:01:
Die DDOS'ers zijn in dit geval de slimme jongens. Niks challenge meedoen en je suf zoeken, gewoon rechtstreeks solliciteren en gevonden worden op de manier zoals ze het zelf graag zien
Hier nog iemand, al tig programma's geprobeerd en ben een *klein* beetje in de goede richting, maar dit wordt niks meer zo.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:04:
[...]
Vind ik een goeie, ik zit ook vast met die programma's!
Verwijderd
Verwijderd
Sure, waarom ook nietVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:11:
Ja, bij iedereen loopt vast op die vraag, zit meer in de programma's dan het antwoord vrees ik haha, zouden bijna een groepsgesprek moeten starten met de mensen die er niet uit komen! ;-)
Verwijderd
Ik zag die vent uit het filmpje van vraag 9 ook op tv in een politie uniformVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:22:
Maar even over belangrijke zaken. Als je bij de plsie gaat als 'high tech crime rechercheur', krijg je dan wel zo een mooi pakje?
Verwijderd
Oh gelukkig, want anders hoeft het van mij eigenlijk allemaal niet zo.DarkElement schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:27:
[...]
Ik zag die vent uit het filmpje van vraag 9 ook op tv in een politie uniform
[ Voor 7% gewijzigd door Li0nHeart op 07-03-2013 15:39 ]
ik ga me er nog eens in verdiepen. thanks!Li0nHeart schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:37:
Wireshark is inderdaad een vrij standaard programma. Je kunt daar filteren op bepaald verkeer, bijvoorbeeld een op een ip-adres. Via rechtsklik menu en Follow TCP Stream kun je heel mooi 'conversaties' volgen, bv webverkeer. De zaak is nu alleen om uit die hooiberg het verkeer te zoeken wat je interessant lijkt.
Ook al genoemd is NetworkMiner. Wellicht kan die helpen bij het zoeken in de hooiberg.
Wellicht kunnen ook de display filters op http://openmaniak.com/wireshark_filters.php je op weg helpen.
PS. Webverkeer was alleen ter voorbeeld.. zou me daar niet te veel op focussen
5564
5564
Nee, de winnaar is niet automatisch de snelste tijd. Uit iedereen die de eindstreep haalt (en niet heeft lopen klooienDeMoN schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:12:
[...]
Denk dat je er van uit moet gaan dat alles toegestaan is.StM schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:06:
Hmm voor het (remote) systeem van level 5 is er een bekende exploit, toch vraag ik me sterk af of dat de bedoeling is... Volgens mij is terughacken voor de politie nog steeds verboden?
Precies de gedachte die ik heb.. Maar gezien ik met de andere mogelijkheden op dat systeem ook geen steek verder kom...StM schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:06:
Hmm voor het (remote) systeem van level 5 is er een bekende exploit, toch vraag ik me sterk af of dat de bedoeling is... Volgens mij is terughacken voor de politie nog steeds verboden?
Gaat dit over 11?TheDevilOnLine schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:09:
[...]
Precies de gedachte die ik heb.. Maar gezien ik met de andere mogelijkheden op dat systeem ook geen steek verder kom...
Dan wil ik dat toch eerst bevestigd hebben...hejkompas schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:08:
[...]
Denk dat je er van uit moet gaan dat alles toegestaan is.
[ Voor 3% gewijzigd door StM op 07-03-2013 16:10 ]
Yup, maar net als StM vraag ik me af of dit werkelijk geen problemen geeft...kowapanga schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:09:
[...]
Gaat dit over 11?
Ik zat ook al in die richting te denken namelijk
Hoe gaan jullie dat doen?zeef schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:08:
[...]
Nee, de winnaar is niet automatisch de snelste tijd. Uit iedereen die de eindstreep haalt (en niet heeft lopen klooien) loten we een winnaar. We houden rekening met het feit dat er een dag is weggevallen in de scores.
Die 'bekende exploit' levert geen code exec op, je hebt er dus uberhaupt niets aan (als de daemon al niet gepatched is); en het is helemaal niet de insteek van de challenge om te schieten met exploits die je niet zelf hebt geschreven.StM schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:06:
Zit je dan met je mac hea...Michael1992 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:30:
en ik kan nog steeds geen wiredshark instaleren op m'n mac!!
Je hebt ook XQuartz nodig voordat je wireshark kan instaleren...Michael1992 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:30:
en ik kan nog steeds geen wiredshark instaleren op m'n mac!!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq