Wouter.S schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:09:
[...]
Inderdaad...ik denk dat verleemen hier in nog geen enkele post de eenheden van vermogen of energie correct gebruikt heeft. Als je niet eens de basis van elektrische energie op orde hebt kan je jezelf in mijn ogen moeilijk een 'tweaker' noemen.
@verleemen: Je mag dan wel gigantische lappen tekst posten maar inhoudelijk zijn we er
weinig niets mee. Je hebt het bijvoorbeeld over ik verbruik 37 euro in de maand aan elektriciteit, qua objectieve waarde is dit dus 0,0...Verder is het wel positief dat je bewust omgaat met energie door dit hobbyproject van jou, maar ik denk dat het nuttig kan zijn dat je zelf even in de spiegel kijkt in plaats van tweakers.net en alle gebruikers onmiddellijk af te schilderen als mensen zonder enige kennis van zaken.
Nogmaals, als ie iemand het beter weet laat het hem dan zeggen. Alleen maar opmerken dat mijn waardes niet klopppen terwijl je blijkbaar heel goed schijnt te weten wat die waardes wel moeten zijn en t dan domweg niet aangeven heeft niemand wat aan.
Als ik een gloeilamp pak of ik draai mijn monitor om dan staat er op die lamp 11 W en op die
ledmonitor 14.5 W. Wat ik wil is een normaal huishouden draaien waarbij alle apparatuur gemiddeld over de dag bijelkaar opgeteld niet meer dan 99 W zijn.
Wat die W ook moge inhouden er staat duidelijk niet w/h of iets dergelijks als lettertjes op die lamp gedrukt.
Het gaat dus om die W die vermeld wordt.
Omdat een magnetron duidelijk meer dan die 99 W op de stikker op de achterkant heeft staan moet er dus een accu tussen die als buffer werkt zodat je als je minder stroom verbruikt omdat de pc uit staat die accu zich kan bijvullen en je dus op dat buffer aanspraak kan maken als je meer vermogen nodig hebt.
Wat wel belangrijk is is dat die accu presies de zelfde hoeveel heidstroom krijgt om op te laden als een lamp aan stroom verbruikt waar de specificatie 100 W op staat vermeld. als voorbeeld word een bepaalde oppervlakte zonnepanneel vermeld die op een gemiddelde dag in mei zoveel stroom levert dat die lamp waar 100 w op staat vermeld op vol vermogen kan branden zonder dat er nog meer energie van dat zonnepaneel oppervlak komt.
Het is dus op een gemiddelde dag in mei, niet augustus of december.
Het is niet de bedoeling autonoom te zijn of geld uit te sparen, enkel alleen om een neutraal referentiemodel te ontwikkelein dat later eventueel in een echte situatie toegepast kan worden. Eventueel met de tegen die tijd in prijs gedaalde atributen. het proefmodel mag dus nu rustig 2000 euro kosten, maar als t nu goedkoper kan is dat beter. Wat ook belangrijk is is dat de onderdelene van dat 100 W huishouden makkelijk te verkrijgen zijn.
Wat de kennis van de gemiddelde tweaker betreft en of die niet toereikend is.
Ik heb in de beginpost een aantal electrische apparaten genoemd en daar de opnamewaardes die met een W eindigen vermeld met als oproep en vraag aan de andere forummers wat die apparatuur bij hem voor opnamewaardes die met een W eindigen zijn.
Tot nu toe hebben ongeveer 5 mensen die waardes weten te vinden en hebben die in hun post vermeld waarvan 3 over ledlampen gingen.
Getypt op een op ios draaiende computer met een touchscreen en 23 inch monitor rechtsreeks in het invoerveld van het tweakers forum met de realtime spellingscheker en woorden aanvuller van apple met een totaal verbruik van momenteel 38 watt, ook te gebruiken zonder 23 inch monitor enzonder oplader en dan met een verbruik van 3.5 W
Ondertussen heb ik al een 20 inch usbmonitor van phillips gevonden met een verbruik van 10 W maar waarvan ik nog niet kan zeggen of dat ook hdmi op kan, in dat geval spreek je over een all in systeem van 13
W
Wel heb ik al een 20 inch monitor gezien met 14.3 W en dvi input wat met een hdmi naar dvi adapter aangestuurd kan worden.
Transreflectieve 24 inch monitoren met een verbruik van 2 W zijn er wel al maar die hebben ze nog niet bij de mediamarkt:) in dat geval spreek je over een all in systeem van rond de 5 W.
[
Voor 11% gewijzigd door
verleemen op 09-03-2013 00:50
]