Arriving Somewhere but not here....
thx!Joop_Klepzeiker schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:36:
[...]
Voor de aangepaste app:
Zie dit draadje op GoT.
Hier staat heel veel info!
Suc6 ermee.
NU geduldig wachten wat mijn sterkste kant is, kuch kuch

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
Heb 't ding nu een week om. Mijn primaire goal was eigenlijk om calories burned+stappenteller+fietsen naar werk+random activiteiten op te nemen. Naast het fietsen doe ik aan paragliding, boulderen en gewoon wandelen. Niet alles is even accuraat, maar voor fietsen en wandelen geeft het een goed beeld.
Pasvorm is echt uitermate goed (veel beter dan verwacht) en ik kijk er behoorlijk veel op voor de tijd en notificaties (i.c.m. iPhone 6), wat ondertussen bijna onmisbaar is geworden! De telefoon pak ik veel minder vaak; ik weet dat er "niets op me wacht" met dit ding om. Accuduur is ook prima en de app levert relevante (?) informatie, zoals slaapritme etc. Waterdicht (5 atm) en dus nu al 7 dagen en nachten continue om. Tijd synced overigens met de iPhone en daarom gaan zowel mijn alarm als de Vivosmart (trilalarm) tegelijker tijd af; ben nog nooit zo snel wakker geworden!
Mijn introductie met wearables is voor zover in ieder geval zeer geslaagd en ben blij dat ik niet voor de iets goedkopere ben gegaan; waarschijnlijk minder nut in het dagelijkse leven voor me als ik het zonder datum/tijd/notificaties zou moeten doen. Misschien upgrade ik naar een tweede generatie Apple Watch t.z.t., maar hiermee kijk ik eerst even de kat uit de boom voor de eerste gen.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Polar m400 maar ook de Garmin vivoactive hebben deze dingen wel moet je een losse band voor de hart slag dragen.Janar schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:54:
Die van mij is ook nog niet ontworpen. Maar ik heb voorlopig even de mi band besteld.
Ik ben op zoek naar een life tracker met heart rate, gps, trilfunctie, waterdicht en eventueel klein scherm(geen horloge model zoals de Surge want het moet 's nachts ook relaxt om de pols zitten).
Helaas beide een horloge model.Roos79 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:09:
[...]
Polar m400 maar ook de Garmin vivoactive hebben deze dingen wel moet je een losse band voor de hart slag dragen.
De Garmin VivoActive ben ik nog wel aan het overwegen.
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Ik draag 'm pas sinds gisteren, maar het valt me af en toe op dat ik me afvraag of ik 'm wel om heb. Hij is lekker licht dus! Ook leuk om te zien wat mijn slaapgedrag is. Ik ben benieuwd wat voor patronen ik op langere termijn ga zien in de data die hij verzamelt
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
funny, ik heb de UP nu bijna 2 jaar, en echt leuk om te zien hoe je slaapt.... ook welke periodes durk, vakantie of anderszins.. egg leuk...[b][message=44013382,noline]
Ik draag 'm pas sinds gisteren, maar het valt me af en toe op dat ik me afvraag of ik 'm wel om heb. Hij is lekker licht dus! Ook leuk om te zien wat mijn slaapgedrag is. Ik ben benieuwd wat voor patronen ik op langere termijn ga zien in de data die hij verzamelt
no comment
[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 05-04-2015 12:38 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Anoniem: 666680
Ik heb de flex en wil graag naar iets met goede HR meting.
Ik loop hard, doe krachttraining en wil mijn dagelijksleven een beetje in kaart brengen.
Iemand enig idee welke ideaal is hiervoor?
Ik denk zelf aan de Charge HR maar deze HR functie staat niet al te best bekend..
http://m.geekbuying.com/i...d-iOS---Black-340533.html
Momenteel overweeg ik de Fitbit Surge en de Basis Peak, omdat ik volgende vereisten stel:
- geïntegreerde hartslagmeter (24/7 actief). Ik wil geen borstband, dus wearables van Polar en Garmin vallen sowieso af. Ik las ook dat de batterij van de Mio Fuse snel plat gaat wanneer de hartslagmeter actief is. Die is dus niet bedoeld voor 24/7 gebruik.
- horlogefunctie. Het zou maar stom zijn om en een tracker en een horloge op je arm te hebben. Maar de meer eenvoudige Fitbits vallen dan dus ook al af.
- lange autonomie. Dagelijks opladen is een no go.
- sportprogramma voor wandelen en crosstrainer
- afstand
- calorieverbruik
- goeie Android app en/of webinterface
- slaap analyse
- autonome GPS (plus-puntje voor de Surge)
- integratie met Endomondo
- app voor Windows Phone (ik ben nog niet zeker of mijn volgende smarthphone de S6 of een Lumia wordt)
- notificaties van smartphone
- besturing van muziek
- programma's voor lopen/zwemmen/fietsen...
- aantal stappen tijdens de dag (dagelijkse wandelingetjes met de hond, stappen naar en van het station, etc)
- wij doen geregeld lange wandelingen (+15km), die ik nu track met Endomondo op m'n S4.
- 3x per week intensieve sessie op de crosstrainer
De ene review vind de Peak beter, de andere de Surge. Ik neig eerder naar de Fitbit Surge momenteel. Maar een college heeft de Peak, en is er ook heel tevreden over.
Ik ben er me van bewust dat optische hartslagmeting niet altijd even accuraat is, vooral bij intensief sporten. Maar ik ben nu ook geen topatleet. Een trend is al OK voor me.
Iemand die me kan overtuigen van de ene of de andere?
Of is er toch nog een andere tracker die voldoet aan mijn wensen?
Kijk eens naar de MS band..Anoniem: 666680 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:52:
Kan iemand mij helpen met dit vraagstuk?
Ik heb de flex en wil graag naar iets met goede HR meting.
Ik loop hard, doe krachttraining en wil mijn dagelijksleven een beetje in kaart brengen.
Iemand enig idee welke ideaal is hiervoor?
Ik denk zelf aan de Charge HR maar deze HR functie staat niet al te best bekend..
De charge HR en MS Band staan op mijn shortlist voor dezelfde redenen als de jouwe (minus krachttraining
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wat dacht je van de Microsoft Band en de Garmin Fenix3?freeco schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:48:
Ik denk niet dat er veel alternatieven zijn voor de Surge en de Peak met mijn wensen.
Hm, kon me herinneren dat de prijzen daar 30 euro meer waren. Blijkt niks van te kloppen.derfischmeister schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:51:
Zat even te kijken op Amazon.de, daar kan ik er gewoon 1 bestellen die deze week nog opgestuurd wordt. Gewoon even verder kijken dan alleen Nederland...
Vandaag is m'n Fitbit Surge van bij Amazon.fr aangekomenTweddy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:18:
[...]
Wat dacht je van de Microsoft Band en de Garmin Fenix3?
Heb 'm nog maar 8u aan, maar ben toch al tevreden met de functionaliteit. Wandeling met GPS al uitgetest, en HR op de crosstrainer ook. Het doet precies toch wat ik ervan verwacht.
freeco schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:22:
Vandaag is m'n Fitbit Surge van bij Amazon.fr aangekomen![]()
Heb 'm nog maar 8u aan, maar ben toch al tevreden met de functionaliteit. Wandeling met GPS al uitgetest, en HR op de crosstrainer ook. Het doet precies toch wat ik ervan verwacht.
Hier een leuke vergelijking van iemand die met vijf wearables tegelijk ging rennen:
- Apple Watch
- Microsoft Band
- Fitbit Surge
- Sony Smartwatch 3
- Garmin Vivoactive
[ Voor 24% gewijzigd door Tweddy op 03-05-2015 12:48 ]
Via Amazon niet? Lekker flauw. Ik wilde er daar namelijk ook één gaan bestellen. Laat even weten waar je 'm dan wel gaat bestellen!Basekid schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:43:
Flauw, de surge wordt wel verzonden naar NL maar de charge HR niet
Nope, amazon.de en amazon.fr sturen deze specifieke dingen niet naar nederland. BCC, Coolblue etc hebben hem niet in de winkel. Als ik wat vind laat ik je het wetenderfischmeister schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:27:
[...]
Via Amazon niet? Lekker flauw. Ik wilde er daar namelijk ook één gaan bestellen. Laat even weten waar je 'm dan wel gaat bestellen!
Op amazon.co.uk geprobeerd?Basekid schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:43:
Flauw, de surge wordt wel verzonden naar NL maar de charge HR niet
Als je wil kan ik een tussenpersoon zijn maar word mogelijk wel een stuk duurder als ik het van UK naar NL moet versturen.. tenzij je geen haast hebt en kan ik het voldende keer dat ik naar NL ga meenemen...
12 dollar voor een heel jaar? Daar krijg ik m'n twijfels bij. Overigens geen shipping naar Nederland....sander817 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:38:
iemand deze al gezien?
http://www.pivotalliving.com/
$12 voor een jaar, incl device
Size small hebben ze wel bij Fonq en Large ook elders zie ik nu.Basekid schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:07:
[...]
Nope, amazon.de en amazon.fr sturen deze specifieke dingen niet naar nederland. BCC, Coolblue etc hebben hem niet in de winkel. Als ik wat vind laat ik je het weten
[ Voor 3% gewijzigd door Suli op 19-05-2015 16:34 ]
Ook niet naar de UK trouwens.. en op die website staat 2 opties qua bands maar ik zie niet wat het verschil nou is..derfischmeister schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:59:
[...]
12 dollar voor een heel jaar? Daar krijg ik m'n twijfels bij. Overigens geen shipping naar Nederland....
Als ze zo'n soort band maar dan met HR monitor zouden doen op een abbo basis zou ik best geintereseerd zijn..
Volgens mij ben ik alweer te laat. Zie nergens die Large nog op voorraad...Sulaine schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:33:
[...]
Size small hebben ze wel bij Fonq en Large ook elders zie ik nu.
Moest wel even aanpassen naar lange nederlandse benen.. als ik bijv 5km volgens runkeeper (dus gps) had gelopen, kwam de fitbit niet verder dan 4m. Stridelength staat nu op 98cm en nu klopt het.
Waarschijnlijk ga ik 'm omruilen voor een Fitbit One
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Nu nog even kijken of we hier echt meer van gaan bewegen!
Ja hoor! Zal je een PM sturen!Basekid schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:26:
Andere mensen met een fitbit (charge hr) die misschien vrienden willen worden? Heb momenteel maar 5 mensen in mijn lijst en met meer buddies is het denk ik een stuk leuker
Ja. Je kunt ook challenges aangaan wie de meeste stappen zet in een week. Motiveert toch weer om net die extra stappen te zetten. Mochten er meer mensen mij toe willen voegen, PM me dan even.habermas schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:35:
heb ook sinds n dag de Fitbit Charge HR. bevalt me goed! heb nog 0 vriendenkan je daarmee stappen etc vergelijken?
sinds dag 1 al, werkt perfect.mhmobiel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:01:
Ben ook in de markt voor de charge HR. Weet iemand of deze goed werkt in combinatie met runkeerper?
no comment
Ja werkt perfect. Mooi om na je run je hartslag te bekijken. Ik had zowel Runkeeper als MyFitnessPal gesynct met de Fitbit. Dat is niet aan te raden, want dan ziet Fitbit 2 activities i.p.v. maar 1. Ik heb het nu zo staan dat Runkeeper naar MyFitnessPal synct en MyFitnessPal weer naar Fitbit.mhmobiel schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:01:
Ben ook in de markt voor de charge HR. Weet iemand of deze goed werkt in combinatie met runkeerper?
Ook mijn lijstje met fitbit vrienden mag wel wat langer, als je me wil toevoegen stuur dan een DM
Kunnen jullie wat zeggen over de betrouwbaarheid van de hartslagmeter?
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Het blijft een benadering van je hartslag. Maar dat kan heel goed werken. Tijdens het hardlopen bijvoorbeeld weet ik nu wel wat mijn piekbelasting is. Daarvoor kan ik m'n training de volgende keer voor aanpassen. Zie hieronder.Reaper.JA2 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:39:
Kunnen jullie wat zeggen over de betrouwbaarheid van de hartslagmeter?Want de Charge HR lijkt me de meest geschikte op dit moment.

Ik heb ook wel met zo'n band rond gelopen maar tijdens alle sporten die ik doe zit dat niet altijd zo lekker.
Het zal vast wel niet accuraat zijn. Maar bij benadering is voldoende voor mij.
Mensen met een andere mening hier?
Zie dat er nog geen aparte Fitbit Charge topic is, is daar animo voor?
Ja!Reaper.JA2 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:02:
Krijg waarschijnlijk de Charge HR voor m'n verjaardag komende week, ben erg benieuwd!
Zie dat er nog geen aparte Fitbit Charge topic is, is daar animo voor?
[ Voor 23% gewijzigd door knakworst op 16-06-2015 09:16 ]
Ik heb zo veel negatieve ervaringen met de bouw van Jawbone spul gehoord, hoop voor je dat het met de UP3 beter is gesteld.blue13x schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:37:
Ik lees alleen berichten over fitbit..niemand hier die net als mij op de UP3 wacht?
Waarom zou je voor de UP3 gaan? De Charge HR heeft (volgens reviews) betrouwbaardere hartslagmeting, een display om het te laten zien - ook tijdens een workout, een betere mobiele applicatie. Zo zijn er nog meer features waarin de HR beter geschikt lijkt.blue13x schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:37:
Ik lees alleen berichten over fitbit..niemand hier die net als mij op de UP3 wacht?
http://www.ebay.com/itm/391040783501
Ik zag dat ik al enkele krasjes op het display heb veroorzaakt. Toch maar even een screenprotector besteld.
IFITTReaper.JA2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:00:
[...]
Waarom zou je voor de UP3 gaan? De Charge HR heeft (volgens reviews) betrouwbaardere hartslagmeting, een display om het te laten zien - ook tijdens een workout, een betere mobiele applicatie. Zo zijn er nog meer features waarin de HR beter geschikt lijkt.
Lose It!
MapMyFitness
My Fitness Pal
alle niet beschikbaar volgens test.
wat een po.ep test. deze zaken zijn er gewoon wel in up3, ofwel de algemene app sinds dag 1. Gekochte vergelijking? aangezien ze elkaar ook in de rechtbank bevechten?
no comment
Zo is hun service altijd geweest ik heb destijds ook probleemloos een nieuwe gekregen.knakworst schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:46:
Gistermiddag een nieuwe fitbit in de post. Ik las dat ze naar de beurs willen, dus hun klantenservice doet extra haar best denk ik
Ook mijn lijstje met fitbit vrienden mag wel wat langer, als je me wil toevoegen stuur dan een DM
Zeef neem eens contact op met de klanten service misschien hebben ze nog tips en ideeën.
Ik was eerst heilig overtuigd om een Apple Watch Sport te halen (gezien ik zelf een iPhone heb), maar na de vele reviews doorgenomen te hebben en de hogere prijs van de Watch in Nederland toch echt besloten te kijken naar een alternatief.
Op de shortlist is het nu een gevecht geworden tussen de Basis Peak en de Microsoft Band, beide zijn te koop via Amazon.co.uk en zijn qua prijs bijna gelijk: 169 pond versus 159 pond. Dus prijs is voor mij geen argument.
Als ik kijk naar de + en - van de twee producten:
Basis Peak:
+ automatisch oefeningen, bewegingen en slapen tracken (zonder eerst aan te geven "ik ga nu slapen" bijv.)
+ waterdicht
+ batterij van 4 dagen
+ veel sensoren, o.a. continue HR-meting
+ HealthKit ondersteuning
- de app is blijkbaar erg omslachtig en slecht af te lezen (de dashboard via je browser zou beter moeten zijn)
- mensen geven aan dat de Basis Peak zorgt voor huidirritatie, met name de afdruk die de HR-sensor achterlaat
- Geen GPS (maar dit is niet een harde vereiste)
Microsoft Band:
+ nog veel meer sensoren!
+ duidelijke app (ook voor iOS) en duidelijke dashboard via je browser
+ GPS
+ Oefeningen van trainingscholen inbegrepen
- Geen HealthKit ondersteuning (maar zou volgens Microsoft "ooit" komen)
- "maar" 2 dagen batterij
- volgens reviews is het redelijk veel "bulk" om je pols
Ik neig naar de Basis vanwege het feit dat het automatisch alles bijhoudt, dus hoef je zelfs niks in te drukken. Verder lijkt de Basis ook steviger te zijn, met een aluminium behuizing en Gorrilla Glass 3 scherm.
De vraag nu, zijn er mensen hier op GoT die ervaring hebben met 1 van deze 2 producten?
Alvast dank voor de hulp!
De Charge HR is bijna perfect, bijna omdat ik dagelijks ga zwemmen en hij dat niet kan.
[ Voor 78% gewijzigd door Marzman op 16-07-2015 22:20 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ziet er wel strak uit; mooie combinatie van tracker, fitnessfuncties, smartwatch functies beveiligingsfuncties; goed doordacht. Ga hem even in de gaten houden..
vereisde features:
1) Optical HRM (dus niet een chest strap)
2) activity monitoring (met warnings als je te weinig actief bent)
3) BT interactie met iphone 4s/ laptop
4) beetje ok uiterlijk
5) sleepmonitor
6) comfortabel om te dragen.
7) niet vereist maar wel leuk: smartwatch features
8 ) extra/bonus features
9) goede accu duur
Mijn shortlist is tot nu toe:
-Microsoft Band
-Fitbit Surge
-Garmin Forerunner 225
-Basis Peak
Mis is nog toestellen?
Zijn er mensen met real-life ervaringen met bovengenoemde toestellen, en welk toestel zou je aanraden.
Mijn conclusies to zover:
-Microsoft Band
1) check!
2) 24h monitoring maar geen waarschuwingen
3) Check met iphone 4s/ niet met laptop
4) mwa... wel modern maar mooi is een kwestie van smaak.. het is wel een band die je rechts zou kunnen dragen en links een normaal horloge..
5) check, maar met de hand aanzetten
6) ik lees er mindere verhalen over
7) Check!
8 ) grappige golf feature, en sport programma's, extra sensoren
9) 2 dagen..
-Fitbit Surge
1) check!
2) 24h monitoring maar geen waarschuwingen
3) Check met iphone 4s EN met laptop
4) mwa... een kwestie van smaak..
5) check, automagisch
6) check! maar fitbit heeft in verleden issues gehad met mensen die een rash krijgen
7) alleen caller ID en SMS
8 ) waterdicht, muziek remote
9) 5 dagen
-Garmin Forerunner 225
1) check!
2) stappenteller/calorie tracker/traploop tracker en inactiviteit alert, maar geen 24h HRM
3) check met iphone 4s
4) sport horloge uiterlijk, niet super lelijk maar ook niet echt mooi.
5) check
6) check
7) Nope
8 ) heartzone alerts voor hardloop training.
9) 10 dagen
-Basis Peak
1) check!
2) check! met 24h HRM
3) check met iphone 4s
4) wat bulky/vierkand niet super lelijk maar ook niet echt mooi.
5) check
6) check
7) ?
8 ) Geen GPS
9) 4 dagen
qua prijzen verschilt het niet zo heel veel, allemaal rond de £200..
[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 22-07-2015 17:08 . Reden: aan de hand van post van NrFive Basis Peak toegevoegd ]
Heb ik naar gekeken maar vind ik qua design minder, en zit geen GPS in (wat dus vereiste 11) moet zijnRequiem19 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:22:
FitbitvCharge HR?
Je leest toch vaak dat de HR meting via optische meting toch niet zo accuraat is, en dit is wat mij het meeste stoort als ik ga lopen/fietsen.
Ik heb de Charge HRToolkiT schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:46:
[...]
Heb ik naar gekeken maar vind ik qua design minder, en zit geen GPS in (wat dus vereiste 11) moet zijn)
Naast dat je GPS mist, is de HR meting onnauwkeurig. Bij de Surge HR is dat volgens mij niet veel beter (zie DCRainkmaker review).
Verder overigens doet de Charge HR prima z'n werk.
Ben heeel benieuwd!ToolkiT schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:28:
OK kogel is door de kerk: net een Garmin Forerunner 225 besteld
Want de hrm meet enkel tijdens dus activiteiten als hardlopen en fietsen?
Waar heb je hem besteld?
HRM is idd alleen tijdens sport actifiteit, maar wel in meer detail dan bij de pure lifetrackers.Roos79 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:43:
[...]
Ben heeel benieuwd!
Want de hrm meet enkel tijdens dus activiteiten als hardlopen en fietsen?
Waar heb je hem besteld?
Wat hij wel doet, en voor mij de overslag gaf, is waarschuwing geven als je niet actief genoeg bent geweest..
Besteld bij http://www.recosports.com/. voor £200 (dankzij kortingscode), ik woon ik in de UK, dus gratis verzending.
En wat ik las is dat Garmin bezig is om de slaap beter te analyseren dus een mooier overzicht alleen ff zoeken waar ik dat nou weer las.
Ben benieuwd hoor!
http://welcome.moov.cc/
Wie gebruikt de stappenteller functie actief? mijn forerunner 225 heeft een variabel goal functie waar je target aantal stappen dus aangepast woord aan je prestaties.
Wat voor stappen aantallen lopen jullie op een dag?
tweede vraag is:
Zijn er hier ook mensen die hun dieet bijhouden in myfitnespal ? ik ben er net een weekje mee bezig en moet zeggen dat het makkelijker is dan ik had verwacht.
Dat vind ik ook zo frustrerend. Ik had hem echt al lang gekocht als hij waterdicht was. Ik wil hem ook tijdens het zwemmen gebruiken en wil na het sporten gewoon met dat ding onder de douche kunnen, zo'n gedoe anders bij de sportschool (ding af, in kluisje doen etc. etc.).Marzman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:41:
Zo'n bandje lijkt me een goede stimulans om het bewegen wat beter vol te houden (hield vroeger zelfs een tijd alles zelf bij in Excel van gewicht en wat ik voor beweging gedaan heb en aan callorieen gegeten en verbruikt had)
De Charge HR is bijna perfect, bijna omdat ik dagelijks ga zwemmen en hij dat niet kan.
De Garmin Vivosmart HR: Product pagina
Review van DC Rainmaker
Was hiervoor de eigenaar van twee Fitbit Charge HR's. Bij beide is het rubber van het bandje los gekomen. Service van Fitbit is perfect, heb dus twee keer een nieuwe gekregen.
Echter ben ik gaan twijfelen of dit niet weer een derde keer zou gaan gebeuren en toevallig was de Garmin Vivosmart HR net uitgekomen. Deze besteld en heb er nog geen spijt van. Vind het model van de Garmin een stuk meer van deze tijd dan de Fitbit, maar smaken verschillen natuurlijk.
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Dat is bij mij nu ook al 2x gebeurd ja. Prima service van Fitbit, maar uiteindelijk betaald de consument er wel voor.JustMyOpinion schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:05:
Was hiervoor de eigenaar van twee Fitbit Charge HR's. Bij beide is het rubber van het bandje los gekomen. Service van Fitbit is perfect, heb dus twee keer een nieuwe gekregen.
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
De app op de Pebble vergeet alleen elke keer mijn inloggegevens. Op een of andere manier opgelost gekregen maar nu is de app op de mobiel geupdate en is het probleem weer terug. De paar dagen dat het goed werkte beviel het mij wel erg goed.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken en deze lijkt alles te hebben wat ik in een smartband zoek.JustMyOpinion schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:05:
Beetje late reactie.... maar er is inmiddels een nieuwe Life Tracker op de markt.
De Garmin Vivosmart HR: Product pagina
Review van DC Rainmaker
Echter ben ik gaan twijfelen of dit niet weer een derde keer zou gaan gebeuren en toevallig was de Garmin Vivosmart HR net uitgekomen. Deze besteld en heb er nog geen spijt van. Vind het model van de Garmin een stuk meer van deze tijd dan de Fitbit, maar smaken verschillen natuurlijk.
Ik heb echter nog een paar vragen:
Werkt de hartslagmeter ook een beetje goed? De meeste optische meters zijn namelijk niet erg goed.
Kan je ook een grafiek van je hartslag van bijvoorbeeld een dag krijgen?
Kan hij je ook op een goed moment wekken (wanneer je in lichte slaap bent)?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
1. Hartslag, deze werkt mijn inziens goed. Tijdens het fietsen op de Tacx is deze exact hetzelfde als mijn hartslagband. Echter heb ik hiervoor een Fitbit gegeven, deze gaf als rusthartslag een hogere waarde aan als de Garmin. Durf niet te zeggen welke juist is. Maar als indicatie is het natuurlijk wel goed, bij griep zie je de rusthartslag omhoog gaan over de dagen.
2. Ja grafiek van hartslag is te zien in telefoon app en web app
3. Ja trilwekker is aanwezig, gebruik ik elke werkdag, is perfect! Weekenden staat hij automatisch uit.
Vragen gewoon stellen!
Het is wel meer als een jaar geleden aangekondigd maar korter op de markt ik kan mij herinneren dat deze pas sinds begin 2015 echt te leveren waren in NederlandJustMyOpinion schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:39:
Klopt, en het feit dat het model al meer dan een jaar oud is heeft mij dus doen besluiten over te stappen naar Garmin.
Maar Garmin is zoeiso nieuwer natuurlijk. Fitbit model vind ik echt wel beetje Retro. Maar over smaak valt niet te twisten.
Moet wel zeggen dat ik de Garmin vaker gebruik om naar te kijken, horloge functie is net wat beter (groter display).
Anoniem: 717430

Ik ben sinds kort in het bezit van de Garmin Vivosmart HR, en bevalt tot zover goed. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd maar het schijnt dat je de Polar hartslagband H7 ook kan synchroniseren met de Garmin voor een nog betere hartslag meting.
Ik wil juist het verschil wel eens zien wanneer ik via de horloge en hartslagband draag
Wanneer hier belangstelling voor is wil ik binnenkort mijn bevindingen van mijn garmin wel posten.
Alleen ik heb een vraag..... Afgelopen vrijdag had ik een Garmin Vivosmart gekocht en ook de software direct op mijn pc geïnstalleerd. Deze beviel me niet omdat je zo hard op het horloge moest "slaan" om deze te activeren. Was gewoon te hinderlijk dat deze direct retour is gestuurd. Daarom nu de Garmin Vivosmart HR.
Nu draag ik de Vivosmart HR alleen kan ik niet de juiste dag instellen. Op dit moment staat de dag op "zondag" ipv de dinsdag.

Ik dacht dat door het instellen van de datum vanzelf de goede dag in de display te zien zou zijn, maar niet dus. Heeft dit te maken dat ik de software eerst voor een andere garmin had geïnstalleerd? De oude is verwijderd uit mijn "Garmin connect"
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?
Groetjes,
Jolanda31
Ik vind de garmin Vivosmart HR echt mooi maar ik hou echt van de app van fitbit de badges de manier van hoe zei werken.JustMyOpinion schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:24:
Haha, heel goed Roos79, release date in USA was eerste week van 2015. Echter was in oktober 2014 al de aankondiging....
Maar Garmin is zoeiso nieuwer natuurlijk. Fitbit model vind ik echt wel beetje Retro. Maar over smaak valt niet te twisten.
Moet wel zeggen dat ik de Garmin vaker gebruik om naar te kijken, horloge functie is net wat beter (groter display).
Ik draag namelijk ook een Fenix 3 en echt ik raak steeds meer teleurgesteld over dat apparaat

De app synct slecht de batterij van het horloge gaat rap achteruit enzovoort en dat zijn allemaal dingen die fitbit beter doet.
Hun updates verbeteren echt de software ipv de boel verprutsen en dat dat is echt

Er kan onwijs veel met Garmin maar doordat het syncen amper werkt moet ik de computer erbij gebruiken met de fitbit hoeft dat niet ik open de app en het synct even de work out onder het juiste naampje zetten en klaar.
@Jolanda zover ik begreep kan de Vivosmart HR nog niet samen werken met een hart slag band dat moet in de toekomst met een software update wel kunnen begreep ik.
Betreft de dag wissel heb je je band ook gesynct met je telefoon?
Ik ben op zoek naar een goede tracker, vooral voor sleep management. Welke zouden jullie adviseren?
De Jawbone UP3 lijkt me wel wat. Eerste instantie naar de Fitbit charge HR gekeken maar die blijkt op slaap registratie niet goed te scoren.
Heb een slaapstoornis waarbij ik heel diep en vast slaap. Nu gebruik ik al lang sleep cycle als app op de iPhone, maar de registratie van beweging is niet altijd accuraat.
ik heb de up3 en de oude up.Rct124 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:08:
Ik heb al veel gelezen over verschillende activity trackers, maar overal gaan ze licht over de sleep cycle mogelijkheden.
Ik ben op zoek naar een goede tracker, vooral voor sleep management. Welke zouden jullie adviseren?
De Jawbone UP3 lijkt me wel wat. Eerste instantie naar de Fitbit charge HR gekeken maar die blijkt op slaap registratie niet goed te scoren.
Heb een slaapstoornis waarbij ik heel diep en vast slaap. Nu gebruik ik al lang sleep cycle als app op de iPhone, maar de registratie van beweging is niet altijd accuraat.
de up3 is erg goed in het vastleggen van slaap, deze meet dat echt ivm op basis van bewegingen.
Gewoon kopen
no comment
Martinus schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:37:
[...]
ik heb de up3 en de oude up.
de up3 is erg goed in het vastleggen van slaap, deze meet dat echt ivm op basis van bewegingen.
Gewoon kopen
Ik las ook ergens dat de sluiting niet echt 'vast' sluit en makkelijk los schiet. Klopt dat? Of is dat voor een ouder model?
En het alarm dat trilt, werkt dat echt goed om wakker van te worden? Bij mij kun je namelijk een bom afsteken naast mn bed en slaap dan nog verder. Ik slaap soms door 3 wekkers heen dus vandaar dat ik een ander alternatief zoek, mogelijk de Jawbone UP3 dus
[ Voor 23% gewijzigd door Rct124 op 17-12-2015 11:00 ]
Heb helaas geen Android toestel, dus dat zal 'm niet gaan worden.prutsger schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:55:
Ik gebruik een Pebble icm 'Sleep as Android' voor de slaap en de UP app voor activity. Sleep as Android is enorm uitgebreid en daarom gebruik ik liever een losse app dan iets wat geintegreerd is in een activity tracker.
Heb wel de Sleep Cycle app gekocht voor Apple, maar zie daar niets in dat je externe bewegingstrackers of andere meetwaarden kan koppelen dus dat wordt vast niet ondersteund. Jammer, want de app is wel prettig, buiten dat via de accelometer geen goede meetgegvens terugkomen.
Wat miste je aan de Charge HR?Rct124 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:08:
Ik heb al veel gelezen over verschillende activity trackers, maar overal gaan ze licht over de sleep cycle mogelijkheden.
Ik vond de Up(24 en 3) en de charge hr weinig verschillen kwa sleep cycle heb ze lange tijd samen gedragen
Ikzelf mis nog niets, maar heb een aantal recensies gelezen waarin wordt gezegd dat de Charge HR een stuk minder uitgebreid is qua slaap-tracking dan de UP3..Roos79 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:06:
[...]
Wat miste je aan de Charge HR?
Ik vond de Up(24 en 3) en de charge hr weinig verschillen kwa sleep cycle heb ze lange tijd samen gedragen
Maar als je ze beide lang samen hebt gedragen, wat is nu echt de beste?
Hoe is de sluiting van de UP3?
Qua design spreekt de Charge HR aan om het schermpje, de Jawbone omdat de UP app qua sleep cycling uitgebreider lijkt.. Dubio!
[ Voor 21% gewijzigd door Rct124 op 17-12-2015 15:31 ]
(ik had hem als vervanger van de up24 gekregen van Jawbone zelf)
De Charge HR is echt een horloge ik vind hem er prettig zitten en was er zo aan gewend en dat terwijl ik hem links draag. (rechts mijn gewone horloge)
Ik had destijds een vergelijking van de twee naast elkaar en zoveel ontliepen ze elkaar niet.
Groot nadeelis dat de up geen desktop versie kent terwijl de fitbit dat wel heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Roos79 op 17-12-2015 18:10 ]
Uiteindelijk kreeg ik een Up2 van ze (die is kwa sluiting ed identiek aan de 3) maar zelf vind ik dus echt de fitbit fijner.
Zeker kwa bandje bij de charge HR hoef ik mij geen zorgen te maken of ik verlies terwijl het sluit mechanisme van de up 2/3 nogal snel loslaat.
Ik ben geen hele onrustige slaper maar draai mij wel geregeld om hij lag wel eens los in bed.
Anoniem: 181786
Nu is mijn oog gevallen op de Garmin Vivosmart HR en de Fitbit Charge HR.
De bedoeling is dat ik een beetje meegeholpen wordt met motivatie door oa statistieken, doelen enz enz. Voor het sporten is het niet echt noodzakelijk, daarvoor gebruik ik een Sigma Rox 10.0 die naar volle tevredenheid werkt.
Welke van de 2 kan mij het beste meehelpen met motivatie? Bijvoorbeeld door verschillen in de app.
Ben je hier eigenlijk in geslaagd? Een dergelijke life tracker ben ik ook naar op zoek, maar echt een duidelijk resultaat kan niet echt gevonden worden. De Microsoft Band komt denk ik het meeste in de buurtJanar schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:54:
Die van mij is ook nog niet ontworpen. Maar ik heb voorlopig even de mi band besteld.
Ik ben op zoek naar een life tracker met heart rate, gps, trilfunctie, waterdicht en eventueel klein scherm(geen horloge model zoals de Surge want het moet 's nachts ook relaxt om de pols zitten).