Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 16:13

Janar

Geen

Eigenlijk nog niet! Hoewel de Garmin Vivosmart HR erg dicht in de buurt komt, alleen de HR metingen en stappenteller schijnen niet heel erg nauwkeurig te zijn.

Ik wacht nog even op eventueel verbeterde firmware die nauwkeuriger kan meten

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:22
Ik vind zelf dat Garmin en Fitbit erg uit elkaar liggen kwa stappen nou draag ik de ene wel links en de andere rechts maar het scheelt flink.

De Vivosmart HR heeft geen GPS Janar en anders ook eens kijken naar de Polar A360 maar ook die mist GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb sinds deze week een Garmin Vivosmart HR, hiervoor heb ik een Fitbit Flex en een Garmin Vivifit 2 gehad. In mijn ervaring telde de Fitbit iets te enthousiast. Hartslag van de Vivosmart HR klopt prima.
De keuze voor de Garmin kwam vooral doordat ik de app ook al gebruik voor m'n Forerunner, ik heb dus liever alles in dezelfde app. Daarnaast vind ik de Garmin minder lelijk dan de Fitbit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Canaria en hoe gaat het syncen gaat dat snel?
Dus je opent de app en dan synct het of duurt het even?

[ Voor 38% gewijzigd door Roos79 op 02-01-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Ik ben er trouwens wel achter dat mijn wensen gewoon niet mogelijk zijn. Kijk maar eens naar de Garmin Vivosmart HR, die is al veel groter dan de versie zonder HR.

Dat betekent dat nog meer opties nog groter apparaat is waardoor het weer meer een horloge model moet worden.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@janar doordat je zoveel eisen heb wel idd zeker een gps module is vaak groter en dan de heart rate erin en de combi van die twee maakt hem al groter.
Al is het echt wachten op want de komende jaren zal het steeds verder ontwikkelen het gaat nu al best snel.
Al lees ik dat jij geen scherm of zo klein mogelijk wil terwijl de meeste juist wel een scherm willen volgens mij dus dat zal wel een speld in een hooiberg worden denk ik?

[ Voor 47% gewijzigd door Roos79 op 03-01-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Ik heb mijn eisen al een beetje aangepast. De GPS zou ideaal zijn maar gaat niet werken.

Ik zou tevreden zijn als de Fitbit Charge HR waterdicht zou zijn, maar dat is deze dus niet. Dus ik overweeg nog de Garmin Vivosmart HR ondanks de grootte.

Mijn mi-band is uitgeleend aan mijn vrouw. Die was de hare kwijt geraakt.

Binnenkort toch wel eentje nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Dit is ook wel een mooi ontwerp.

http://www.polar.com/nl/producten/sport/A360

batterij gaat schijnbaar 288 uur mee. Dat is ook best positief. Helaas ook hier is de waterdichtheid maar WR30 oftewel net voldoende voor een beetje badderen. Maar dit is zeker nog wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705909

Janar schreef op maandag 04 januari 2016 @ 07:57:

batterij gaat schijnbaar 288 uur mee. Dat is ook best positief. Helaas ook hier is de waterdichtheid maar WR30 oftewel net voldoende voor een beetje badderen. Maar dit is zeker nog wel een optie.
Is een Garmin Fenix 3 niet iets? Als het goed is wordt deze week op de CES de Fenix 3 met optische HR aangekondigd. Dan heb je wel één welke redelijk dicht bij al je eisen in de buurt komt (alhoewel het wel een horloge is).

Morgen is er op de CES trouwens ook een presentatie van Fitbit. Misschien dat zij ook nog met interessant nieuws komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194622

Stel je hebt een Polar A360 deze kan met je smartphone communiceren, dus als jij gaat hardlopen b.v. dan heb je toch automatisch GPS van je telefoon bij je?

Of werkt het niet op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Janar schreef op maandag 04 januari 2016 @ 07:57:

Die noemde ik van de week ook heb je dat niet gelezen maar let op geen 24/7 hartslag meting!

Met de fitbit charge hr kan je idd de GPS van je telefoon gebruiken dan moet je een activiteit starten via je telefoon ipv via de fitbit.
Of dat met de polar a360 kan durf ik niet te zeggen eigenlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Roos79 op 04-01-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194622

Roos79 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:32:
[...]

Die noemde ik van de week ook heb je dat niet gelezen maar let op geen 24/7 hartslag meting!

Met de fitbit charge hr kan je idd de GPS van je telefoon gebruiken dan moet je een activiteit starten via je telefoon ipv via de fitbit.
Of dat met de polar a360 kan durf ik niet te zeggen eigenlijk.
Het is dus inderdaad dan de bedoeling dat je via de Strava App de activiteit start, kan iemand dit voor mij beantwoorden O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Bij fitbit kan dat dus via de fitbit app maar jij wil dus je Polar koppelen aan Strava en dan via Strava starten?
Misschien is het slim omdat via twitter rechtstreeks na te vragen aan Polar of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:32
Janar schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:51:
Ik heb mijn eisen al een beetje aangepast. De GPS zou ideaal zijn maar gaat niet werken.

Ik zou tevreden zijn als de Fitbit Charge HR waterdicht zou zijn, maar dat is deze dus niet. Dus ik overweeg nog de Garmin Vivosmart HR ondanks de grootte.

Mijn mi-band is uitgeleend aan mijn vrouw. Die was de hare kwijt geraakt.

Binnenkort toch wel eentje nodig...
Ik kom er ook niet echt uit. GPS zou ik wel mooi vinden, vooral omdat voor mijn gevoel de stappentellers niet erg nauwkeurig zijn als het gaat om afgelegde afstanden. Maar of dat ook echt zo is weet ik niet.
Anders ga ik toch denk ik voor de Xiaomi Band 1S. Ergens had ik gelezen dat de V2 variant misschien GPS zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 10:02
Heb nu de Jabone UP2 2 weken in gebruik. Fijn apparaatje en leuke app, maar de trilfunctie is zo soft dat ik er echt niet van wakker wordt. Iemand ervaring met een tracker die wel een goede trilfunctie heeft of een alarm? Slaapanalyse van de UP2 is wel goed overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rct124 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:59:
Heb nu de Jabone UP2 2 weken in gebruik. Fijn apparaatje en leuke app, maar de trilfunctie is zo soft dat ik er echt niet van wakker wordt. Iemand ervaring met een tracker die wel een goede trilfunctie heeft of een alarm? Slaapanalyse van de UP2 is wel goed overigens!
Trilfunctie van de Fitbit Flex was wel redelijk. Maar als het alarm van de Garmin Vivosmart HR afgaat (of als hij vindt dat ik te lang stilzit), voelt het alsof er een elektrische stroom op mijn pols wordt gezet :P

Instellen van het alarm gaat overigens met de Fitbit-app wel veel makkelijker en sneller dan met de Garmin-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725485

hallo

ik ben op zoek naar een stappenteller armband die ook slaapritme meet en alles wat er nog meer mogelijk is tegenwoordig en hij moet waterdicht zijn en hij moet niet de hele tijd verbonden moeten zijn met mijn telefoon om te kunnen meten omdat ik obsteckle runs doe dus niet mijn telefoon mee kan nemen tijdens zo`n run

wie heeft er een suggestie?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
Anoniem: 725485 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:53:
hallo

ik ben op zoek naar een stappenteller armband die ook slaapritme meet en alles wat er nog meer mogelijk is tegenwoordig en hij moet waterdicht zijn en hij moet niet de hele tijd verbonden moeten zijn met mijn telefoon om te kunnen meten omdat ik obsteckle runs doe dus niet mijn telefoon mee kan nemen tijdens zo`n run

alvast bedankt
Heb nu de Jawbone UP2, die hoeft niet verbonden te zijn en ga daar ook mee onder de douche, regen etc. Mee zwemmen gaat niet, maar dat gaat met de meeste trackers niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
Canaria schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Trilfunctie van de Fitbit Flex was wel redelijk. Maar als het alarm van de Garmin Vivosmart HR afgaat (of als hij vindt dat ik te lang stilzit), voelt het alsof er een elektrische stroom op mijn pols wordt gezet :P

Instellen van het alarm gaat overigens met de Fitbit-app wel veel makkelijker en sneller dan met de Garmin-app.
Hoe is de slaapanalyse van de Vivosmart? Wekt hij je ook op een moment dat je het lichtste slaapt? Ben een extreem vaste slaper, main reason om de UP2 te proberen was de trilfunctie en een tijdsrange waar je het lichtste slaapt om je te wekken. Maargoed, die trilfunctie voel je dus amper :)
Voor de rest wel goede analyse van slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 725485 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:53:
hallo

alvast bedankt
Deze doet wat jij wil (en meer): http://www.dcrainmaker.co...n-fr230-fr235-review.html
Ik heb een http://www.dcrainmaker.co...ner-225-depth-review.html en bevalt goed, hij is wel wat aan de grote kant maar heb ik niet zoveel last van..

Ik wil hem eventueel wel verkopen zodat ik zelf een 235 kan kopen, DM me maar als je interesse hebt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725485

oke bedankt ik zal is kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

332377

Heeft iemand ervaring met t gebruik om de garmin resultaten en fitbit data te combineren?
Ik ben van plan om een garmin vivosmart hr te halen, maar gezien ik al een fitbit aria heb zou ik t liefst 1 app hebben om de data in te zien.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat bedoel je met niet hele tijd verbonden met telefoon? Als je een losse gps nodig hebt wordt het prijzig, zo nee dan kan je met jouw eisen zelfs al met een xiamo mi 1s toe

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06 23:26
Ik zie de bomen het bos niet meer.

Ik zoek eigenlijk een leuke niet al te dure tracker die voldoet voor wat je doet in de sportschool en ook je hartslag meet.
Het buiten rennen doe ik dan niet
Het gaat er voornamelijk om in de sportschool en wat ik zo dagelijks doe.

Slaap meter mag er ook bij en ja het liefst wat waterdicht voor te douchen

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:06
Clavat schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:50:
Ik zie de bomen het bos niet meer.

Ik zoek eigenlijk een leuke niet al te dure tracker die voldoet voor wat je doet in de sportschool en ook je hartslag meet.
Het buiten rennen doe ik dan niet
Het gaat er voornamelijk om in de sportschool en wat ik zo dagelijks doe.

Slaap meter mag er ook bij en ja het liefst wat waterdicht voor te douchen
Wat heb je zelf gevonden? Er staan er aardig wat in de OP.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik kan je deze: http://tweakers.net/product/460768/garmin-vivosmart-hr/ aanbevelen. Doet alles wat je opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06 23:26
Zelf had ik de fitbit gezien.
Eerste instantie ook de miband maar die is te onaccuraat.

Ook de jawbone

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een Fitbit Charge HR en die bevalt wel aardig, maar al die optische hartslagmeters zijn leuk om je rusthartslag in de gaten te houden (graadmeter voor je conditie), maar een accurate hartslag tijdens sporten zou ik er niet van verwachten.

Daarvoor heb je een borstband nodig, de rest (optisch) wijkt gewoon af. Leuk als indicatie en je kunt trainingen natuurlijk onderling vergelijken als je steeds met hetzelfde apparaat traint.

Ik heb mijn Fitbit vooral om stappen, trappen, caloriën en uren slaap te tellen en dat doet hij prima.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Ik heb de pulseband gebacked voor mijzelf en mijn vriendin. Het is mijn eerste smartband.

Wat denken de meer ervaren life-tracker gebruikers hiervan?

https://www.kickstarter.c...iving-one-pulse-at-a-time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

11supplier schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:59:
Ik heb de pulseband gebacked voor mijzelf en mijn vriendin. Het is mijn eerste smartband.

Wat denken de meer ervaren life-tracker gebruikers hiervan?

https://www.kickstarter.c...iving-one-pulse-at-a-time
Voegt eerlijk gezegd weinig toe aan de markt.. maar meer speles is meer concurentie dus voor de klant kan het een positieve invloed hebben. Maar ik ben eerlijk gezegd bang dat ze een kort leven krijgen en onder de druk van de grote jongens bezwijken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De prijs is natuurlijk wel erg goed, net als de accuduur. Wel lijkt het mij heel sterk dat je continue hartslagmeting hebt, want dan zou 2 weken accu echt bizar verschil zijn met concurrenten. Verder is GPS natuurlijk de grote afwezige hier. Heb je die niet nodig, dan is het wel een mooi koopje iig (als je het design ook mooi vindt natuurlijk ;) )

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
DeNachtwacht schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:24:
De prijs is natuurlijk wel erg goed, net als de accuduur. Wel lijkt het mij heel sterk dat je continue hartslagmeting hebt, want dan zou 2 weken accu echt bizar verschil zijn met concurrenten. Verder is GPS natuurlijk de grote afwezige hier. Heb je die niet nodig, dan is het wel een mooi koopje iig (als je het design ook mooi vindt natuurlijk ;) )
Dat was precies de vraag die iemand stelde dus ik zal vol spanning te wachten
...The heart-rate monitor can keep track of your heart rate throughout the whole day. The A6, on a single full charge, can last over 2 days when the heart rate monitor is on 24/7. Our engineers are currently working on improving it to up to 4 days, and we are staying positive that the battery life will continue to improve...
Onbekend dus hoe het in de praktijk is. Normaal laad ik alles 's nachts op en maakt het me weinig uit hoe lang het mee gaat (zolang ik mijn dag maar door kom). Maar dat is voor life trackers natuurlijk anders gezien de nacht een belangrijk meetmoment is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Maar je ziet dus dat bij continue hartslagmeting de accuduur ook gelijk terug gaat naar 2 dagen, kortom niet hoger dan vergelijkbare trackers.

Vooral de prijs is dus de belangrijkste reden voor dit device te kiezen lijkt me. Let wel op dat één heel belangrijk detail niet op te maken is uit de specs: de kwaliteit van de online omgeving en firmware updates. Bij grotere partijen als Apple, Microsoft of Garmin weet je dat dit ook in de toekomst verder zal ontwikkelen, bij dit soort kleinere producenten is dat altijd nog de vraag...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
Na de adviezen van hierboven eind december via ibood een Jawbone UP2 gekocht. Het iets oudere model voor een mooie prijs. Bij de eerste stopte de led indicators al na 2 weken, maar je hebt een app dus dat was niet zo belangrijk. Na 2 maanden deed de tracker helemaal niets meer. Dead. Contact gehad met de vriendelijke support afdeling en een nieuwe toegestuurd gekregen. Een week in gebruik en opeens was de batterij elke dag leeg. Wederom contact gehad met support en mijn derde bandje is nu onderweg.. Ben benieuwd hoelang deze mee gaat :) Gelukkig hebben ze wel een goede support afdeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Er waren hier een paar die een kleine tracker met GPS zochten,
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/prod548743.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Roos79 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:04:
Er waren hier een paar die een kleine tracker met GPS zochten,
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/prod548743.html
Deze heeft als voordeel dat de batterij wat langer meegaat omdat het een monochroom scherm is met lage resolutie. Voor iedereen die dat monochrome scherm niks vindt is de Microsoft Band 2 een beter idee; eerst baalde ik dat ik deze gekocht heb toen ik de aankondiging van de vivosmart HR hoorde, maar als je nu naar videoreviews op youtube kijkt vraag ik me af of veel mensen er blij van worden. Het is een stuk minder smartwatch dan de Microsoft Band 2, en bovendien moet je ook maar afwachten of Garmin net zo actief is met het updaten van de software als Microsoft.

Momenteel is de Band 2 trouwens in de aanbieding en voor zo'n €200 aan te schaffen bij Microsoft UK.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
DeNachtwacht schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:18:
[...]

Deze heeft als voordeel dat de batterij wat langer meegaat omdat het een monochroom scherm is met lage resolutie. Voor iedereen die dat monochrome scherm niks vindt is de Microsoft Band 2 een beter idee; eerst baalde ik dat ik deze gekocht heb toen ik de aankondiging van de vivosmart HR hoorde, maar als je nu naar videoreviews op youtube kijkt vraag ik me af of veel mensen er blij van worden. Het is een stuk minder smartwatch dan de Microsoft Band 2, en bovendien moet je ook maar afwachten of Garmin net zo actief is met het updaten van de software als Microsoft.

Momenteel is de Band 2 trouwens in de aanbieding en voor zo'n €200 aan te schaffen bij Microsoft UK.
De HR+ is gewooon een Vivosmart met GPS maar wel datgeen dus waar blijkbaar vraag naar is want anders hadden ze hem niet aangekondigd ;)
En voor men die wat groter wil is er de Vivoactive HR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik bedoel dus dat de MS Band 2 in dit geval meer biedt (kleurenscherm, vaker firmware updates) voor minder geld (€190-€200). Nadeel is minder lange accuduur, maar dat een product wordt uitgebracht wil niet altijd zeggen dat er vraag naar is. Het kan ook floppen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Sommige hebben de MS band 2 bewust nog niet gekocht omdat ze het toch nog net niet helemaal vonden wat ze zochten denk ik?
Jij geeft aan dat de band2 word bijgewerkt kwa software maar dat is ook zo bij Garmin is mijn ervaring.
Laat ik het zo zeggen ik ben erg tevreden over mijn horloges die ik nu gebruik maar dat zal altijd voor elke persoon anders zijn.
En aangezien er hier vraag was naar klein en met GPS deelde ik het hier ;)

Zelf heb ik de smart watch functies bij mijn horloge uit staan en gebruik ik echt alleen het sport horloge gebeuren vandaar mijn keuze voor Garmin.
En mijn fitbit charge HR draag ik ook nog steeds met veel plezier 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Roos79 op 17-05-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Roos79 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:39:
Sommige hebben de MS band 2 bewust nog niet gekocht omdat ze het toch nog net niet helemaal vonden wat ze zochten denk ik?
Jij geeft aan dat de band2 word bijgewerkt kwa software maar dat is ook zo bij Garmin is mijn ervaring.
Laat ik het zo zeggen ik ben erg tevreden over mijn horloges die ik nu gebruik maar dat zal altijd voor elke persoon anders zijn.
En aangezien er hier vraag was naar klein en met GPS deelde ik het hier ;)

Zelf heb ik de smart watch functies bij mijn horloge uit staan en gebruik ik echt alleen het sport horloge gebeuren vandaar mijn keuze voor Garmin.
En mijn fitbit charge HR draag ik ook nog steeds met veel plezier 8)
idk heb sinds een bezoek aan NYC een band 2. welkt erg fijn, zit goed en mooi scherm. Gebruik dat naast mn jawbone 3 die is beter in slaapherkenning. vind hem fijner dan de vivo hr van mn vriendin.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Na lange tijd toch eindelijk gekozen voor een Polar A360.

Grootste minpunt:
*niet waterdicht(en handmatige input van kitesurfen doet niks met de activity input)
De gps is niet heel erg belangrijk als het niet waterdicht is.
*Tijdens fietsactiviteit worden er veel stappen geteld waardoor je makkelijk 20.000 stappen extra krijgt.
*Batterij gaat niet 5 dagen mee.

Positieve punten:
*registreert ook slaap overdag(maar 2 slaapperiodes worden niet bij elkaar opgeteld en de 2de periode geeft niet hoeveel 'restful sleep') de hoeveelheid restful sleep lijkt overeen te komen met hoe ik me voel na een slaapperiode.

Hartslagmeters komt redelijk overheen met hartslagband. De waarneming is af en toe helaas wel traag.

Ik heb vele andere trackers overwogen:
*Garmin Vivosmart HR: het ontwerp was minder mooi en zat minder prettig.
*Fitbit Charge HR: via omweg naar Apple Health was even geen optie.
*Veel uitgebreidere trackers: horloge modellen hadden niet mijn voorkeur hoewel de meeste specs wel beter zijn.

Niet de ideale tracker maar voorlopig wel een goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik dacht dat de Polar a 360 30 meter waterdicht was?
Ik ken mensen die er wel mee zwemmen en er geen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

[/quote]
Water Resistant: Water proof. Only resistant to small splashes.
WR 30 m / 3 atm: Resistant to accidental splashes, rain, sweat. Not suitable for showering.
WR 50 m / 5 atm: Suitable for surfaace swimming and showering.
WR 100 m / 10 atm: Suitable for diving at shallow depths not scuba diving.
WR 200 m / 20 atm: Suitable for scuba diving at depths.
[quote]

Een A360 is WR30. Het lipje bij het oplaadpunt is wel een beetje te fragiel om al het water tegen te houden. Ik geloof best dat het eventueel kan, maar ik ga het niet proberen.

Overigens heeft de A360 een stuk actiever gemaakt. Om 100% te halen moet ik ongeveer 13700 stappen per dag maken of een equivalent ervan. Dat lukt me niet altijd maar regelmatig wel. In het begin vond ik het exorbitant veel, maar nu is het een stevige motivator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Er zijn er een hoop die er toch mee zwemmen en volgens mij zit er ook een activiteit zwemmen bij?
Althans die kom ik tegen bij enkele die dat dan delen vandaar dat mij dat was opgevallen.

Mijn Garmin past mijj doel aan aan mijn actief zijn due ben ik actiever word mijn doel hoger ben ik imiteer actief gaat mij doel omlaag.
Zijn geen hele grote verschillen maar word dan per dag berekend en aangepast wel grappig vind ik.
En de fitbit kan je zelf instellen maar die staat gewoon vast op een vast doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Vergeet niet dat bij Polar Flow systeem ook bijv de Polar M400 en andere sporthorloges zitten die wel waterdicht zijn. Je selecteert de activiteiten op de life tracker vanuit Flow. Flow maakt daarin geen onderscheid tussen verschillende apparaten. Misschien niet een handige keuze maar ik vind het prima.

Bij Polar kun je standaard uit 3 activity profielen kiezen (rustig werk, staand/actief werk en druk werk/sportmensen). Bij het rustig werk profiel komt dus de 13700 stappen. Ik heb behoefte aan een standaard profiel aangezien ik zeer onregelmatig werk en dus ook afwisselend sport, is een vaste indicatie voor mij het makkelijkste. Het kan zijn dat ik de ene week maar aan 3x sporten(3 uurtjes) toekom en de week erna gewoon makkelijk 7x sport(10-15 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 20:03
In hoeverre houdt de Jawbone Up3 zaken bij als hij niet aan je telefoon is gekoppeld? Tijdens het sporten is er natuurlijk vaak geen telefoon in de buurt. Ook in de slaapkamer zijn geen telefoons aanwezig. Ben dus benieuwd of de Up3 op dat soort moment wel de HR bijhoudt en verwerkt zodra er weer verbinding is of na het slapen je statistieken bijwerkt zodra de telefoon weer wordt gesignaleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippenhok
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Heb de Garmin, Forerunner 235 gekocht. Uitgebreide ervaring staat op de tweakers, onder andere met live tracking. Hele goede ervaring met de live tracking gaat heel eenvoudig via de Garmin app.

productreview: Garmin Forerunner 235 Zwart (Rood, Zwart) review door kippenhok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
kivit schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:29:
Heb de Garmin, Forerunner 235 gekocht. Uitgebreide ervaring staat op de tweakers, onder andere met live tracking. Hele goede ervaring met de live tracking gaat heel eenvoudig via de Garmin app.

productreview: Garmin Forerunner 235 Zwart (Rood, Zwart) review door kippenhok
Het is Fenix3 ipv Felix en die zijn allemaal nog geen eens 1 jaar oud die je noemt in dat rijtje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Roos79 op 07-08-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Muncher schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:45:
In hoeverre houdt de Jawbone Up3 zaken bij als hij niet aan je telefoon is gekoppeld? Tijdens het sporten is er natuurlijk vaak geen telefoon in de buurt. Ook in de slaapkamer zijn geen telefoons aanwezig. Ben dus benieuwd of de Up3 op dat soort moment wel de HR bijhoudt en verwerkt zodra er weer verbinding is of na het slapen je statistieken bijwerkt zodra de telefoon weer wordt gesignaleerd :)
alles zit in het bandjes, en visualiseert het in de app. Je kan wel een week zonder telefoon koppeling, alleen zie je geen progress of je HR in de nacht. No worries

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Magic666

No one's neighbour!

heeft iemand ervaring met de Polar A360?

Met name hoe het beeldschermpje in de polsband blijft zitten?
(zo te zien is er tegenwoordig wel 24/7 HR monitor toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Magic666 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 06:48:
heeft iemand ervaring met de Polar A360?

Met name hoe het beeldschermpje in de polsband blijft zitten?
(zo te zien is er tegenwoordig wel 24/7 HR monitor toch?)
Je kan wel elk moment van de dag je HR zien maar volgens mij geen grafiek zoals dus fitbit en Garmin.
En bij de een blijft het bandje super en bij de ander minder al heb ik wel het idee dat het ook maar net is hoe lomp je het er zelf in en eruit haalt.
Als je dat gewoon volgens het boekje doet blijft het bandje gewoon netjes strak om het klokje zitten en is er niks aan de hand.

[ Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 16-08-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik zou hem alleen dragen voor dagelijks gebruik en in de sportschool, geen gekke dingen dus.

Ik neem aan dat de hr wel de hele dag wordt meegenomen voor calorie verbruik e.d. toch?

Dat je een training moet starten is dus net als bij de vivosmart die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Zover ik begreep meet hij dus geen continu HR dus hij zal niet ook niet continu meenemen met calorie ivm batterij gebruik ;)
Ik kan ook nergens duidelijk vinden hoe het werkt maar je kan dus elk moment van de dag kijken hoe je HR is maar hij meet niet 24/7 enkel tijdens activiteiten.
Er staat ook bij batterij verbruik dat deze berekend is op elke dag 1 uur gebruik dus daarvan uit gaande neem ik aan dat het geen 24/7 HR meting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Op die fiets.... hmm... Dan is de vivosmart misschien wel beter om te houden.

Nadeel blijft dan wel dat je dus 2 aparte apps blijft houden om bij te houden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Welke apps gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

voor de Garmin de connect en voor de Polar (nu alleen nog voor de fietscomputer) de Flow.

Meerdere apps is niet zo een ramp natuurlijk, maar alles 1 app maakt het wel overzichtelijker ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Magic666 op 16-08-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kent iemand de Teclast H30? Lijkt een beetje op de Mi Band 2, maar dan goedkoper (en zonder 3rd party apps).
Het kan de hartslag continu meten en je kan namen zien van wie belt/appt en ook sms kan getoond worden. Ben benieuwd of iemand hier het ook heeft.
Bij mij is de hartslag redelijk hetzelfde bij Mi Band 2 en de Teclast.

[ Voor 39% gewijzigd door Suli op 24-08-2016 21:42 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Suli schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:12:
Kent iemand de Teclast H30? Lijkt een beetje op de Mi Band 2, maar dan goedkoper (en zonder 3rd party apps).
Het kan de hartslag continu meten en je kan namen zien van wie belt/appt en ook sms kan getoond worden. Ben benieuwd of iemand hier het ook heeft.
Bij mij is de hartslag redelijk hetzelfde bij Mi Band 2 en de Teclast.
Ik zou toch een beetje oppassen met dit soort onbekender spul. Naast wat extra features biedt de Mi Band 2 toch vooral een fabrikant waar je van op aan kan qua firmware updates, en veel bekendheid bij andere developers. Voor die paar euro goedkoper lever je deze zeer belangrijke voordelen in; ik zou het wel weten...

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 2 3 Laatste