[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Hoe kan dat nu dat er nog geen package of repo is die nzbget v11 serveert?

bedoel snap wel dat het via ipkg kan enz, maar de zijn zoveel syno gebruikers en dat geen up to date packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

Yucko

One clown to rule them all !

Arfman schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

Als ik op die site kijk is SABnzbd 0.7.9, terwijl de versie die ik draai (via de repo URL) toch echt 0.7.12 is. Hoe kan dat dan?
dunno, maar ik zit hier gewoon op SABnzbd 0.7.14-2 via SynoCommunity :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
D3LTA schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:55:

bedoel snap wel dat het via ipkg kan enz, maar de zijn zoveel syno gebruikers en dat geen up to date packages?
Gewoon zelf maken met spksrc, niks lastigs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10
Nakebod schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:24:
Een snelheidsverhoging is toch altijd een reden om te upgraden? :D

Anyway, als 12 er is moet ik eens kijken of die al in ipkg vorm beschikbaar is.

Huidige installatiemethode van NZBGet 11:

[...]
D3LTA schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:55:

Voor de mensen die het graag via een UI doen ipv commandline:
Ik heb deze app geinstalleerd(iPKGguibeta).

Deze heb ik verkregen via de pakketbron: http://www.cphub.net

Voeg deze toe aan je package center en er worden net zoals via synocommunity een hoop andere pakketten aangeboden.

Installeer het pakket iPKGguibeta en zoek heel simpel op nzbget dan krijg je de keuze uit zowel nzbget11 als 12 testing.

Sowieso een super handig pakket!

[ Voor 15% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-08-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
schumi2004 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:31:
[...]

Maak hem ff dan als niet lastig is.

De is niet eens een source voor 11.0 stable, dus hoezo maak ff zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
D3LTA schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:07:
[...]

Maak hem ff dan als niet lastig is.

De is niet eens een source voor 11.0 stable, dus hoezo maak ff zelf?
Er is wel degelijk source te vinden en zelf maken is een kwestie van wat bestandjes aanpassen
Source in dit geval is 12.0 https://svn.code.sf.net/p/nzbget/code/trunk/
11.0 https://svn.code.sf.net/p/nzbget/code/tags/11.0/
https://github.com/SynoCo...s/nzbget-testing/Makefile
https://github.com/SynoCo...k/nzbget-testing/Makefile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Waarom is er nog geen SPK van beschikbaar dan?

Ik zie nog geen SynoCommunity v11 hoor

[ Voor 3% gewijzigd door D3LTA op 18-08-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
D3LTA schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:11:
[...]

Waarom is er nog geen SPK van beschikbaar dan?

Ik zie nog geen SynoCommunity v11 hoor
Heb ook nooit gezegd dat er een v11 van SynoCommunity beschikbaar was/is en waarom ie er niet is moet je niet aan mij vragen maar aan Diaoul (1 van de meest actieve ontwikkelaars daar).

Heb je alleen maar uitgelegd dat het zelf maken van een nieuwere versie niet moeilijk of lastig is en daar zul je het mee moeten doen.

Als we het overigens over source hebben dan is dat in mijn ogen de broncode en in dit geval van nzbget, niet SynoCommunity

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 18-08-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
schumi2004 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:05:
[...]

Heb ook nooit gezegd dat er een v11 van SynoCommunity beschikbaar was/is en waarom ie er niet is moet je niet aan mij vragen maar aan Diaoul (1 van de meest actieve ontwikkelaars daar).

Heb je alleen maar uitgelegd dat het zelf maken van een nieuwere versie niet moeilijk of lastig is en daar zul je het mee moeten doen.

Als we het overigens over source hebben dan is dat in mijn ogen de broncode en in dit geval van nzbget, niet SynoCommunity
Opzich een mooi antwoord

lijkt erop dat je me vraag verkeerd begrepen hebt.

Heb het over een package repo met NZBget 11 geen broncode op GIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
D3LTA schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:23:
[...]

Opzich een mooi antwoord

lijkt erop dat je me vraag verkeerd begrepen hebt.

Heb het over een package repo met NZBget 11 geen broncode op GIT
Waarschijnlijk wel ja. Waarom er geen repo is die hem wel heeft zal wellicht te maken hebben met het feit dat niemand zich geroepen voelt hier een repo voor op te zetten denk.

Ik heb iig voor de liefhebbers 12.0 voor DS211 (88f6281) en aanverwante hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Yucko schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:27:
[...]

dunno, maar ik zit hier gewoon op SABnzbd 0.7.14-2 via SynoCommunity :?
Ik zit nog steeds op 0.7-12. Net gecheckt, geen update beschikbaar volgens Package Center. Ik niet snap :?

EDIT: en nu net refresh ik nog een keer en zie ik een update voor SAB en Transmission. Heel erg vreemd ...

[ Voor 15% gewijzigd door Arfman op 19-08-2013 11:58 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik heb een DS210J (redelijke oude nas dus) net een week draaien met de combinatie sickbeard, sabnzbd en couchpotato. Het werkt allemaal prima, de interface is wel wat traag maar niks onoverkomelijks (ik vind het niet erg als ik een serie wil toevoegen dat ik even 30 seconde op een scherm moet wachten). Echter heb ik wel problemen met couchpotato: ik draai alles van synocommunity (CP zit op versie 20130505-3, het is trouwens de 'CouchPotato Server' app). Als ik de app herstart werkt de interface voor heel even, maar na een tijdje werkt de complete interface niet meer (kan geen films meer toevoegen vanaf imdb) en ik kan niet meer in de settings komen. Als ik via chrome op mijn pc het adres intyp, krijg ik geen foutmelding dat hij niet kan laden maar blijf ik gewoon dat draaiende cirkeltje in de tab zien dat hij bezig is (al meer dan een uur nu).

Als ik in het logboek kijk dan zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/43154360/cplogboek.PNG

Het lijkt wel of hij op een bepaalde taak vastloopt, is het een idee om de app helemaal opnieuw te installeren (je kan wel je settings bewaren door een backup van /var te maken begreep ik). Of is een andere versie installeren beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
schumi2004 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:12:
[...]

Waarschijnlijk wel ja. Waarom er geen repo is die hem wel heeft zal wellicht te maken hebben met het feit dat niemand zich geroepen voelt hier een repo voor op te zetten denk.

Ik heb iig voor de liefhebbers 12.0 voor DS211 (88f6281) en aanverwante hier
Werkt deze versie naar behoren? ( afgezien dat het een beta is)
inclusief libpar2 ?

Zal me er is in verdiepen, ben best bereid om een goed werkende v11 spk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
D3LTA schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Werkt deze versie naar behoren? ( afgezien dat het een beta is)
inclusief libpar2 ?

Zal me er is in verdiepen, ben best bereid om een goed werkende v11 spk te maken.
Die v11 is er al (op mijn dropbox, zelf gecompileerd en draai hem al een tijdje) zou daar geen moeite insteken. Maar als je je verveelt en je in het process wil verdiepen be my guest ;)
Als goed is dwalen er hier en daar al v11's rond die ik compiled heb.
Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat v12 goed zal werken, heb geregeld contact gehad met hugbug aka nzbget hier en als er iets stuk was was dat ook zo weer verholpen.
Nagenoeg geen enkele keer gehad dat ie het niet deed en ik draai over algemeen alleen maar beta's :P
Ik zou hem blind installeren maar das mijn mening.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 19-08-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Bedankt Schumi, ik ga jou V12 eens installeren. Ben benieuwd naar de snelheidsverbetering op mijn DS211. Want afgelopen weekend was het ook weer een film downloaden van 10 GB in een half uurtje, maar vervolgens was hij een uur aan het checken/parren etc en nog eens een dik half uur aan het uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:08
schumi2004 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:52:
[...]

Die v11 is er al (op mijn dropbox, zelf gecompileerd en draai hem al een tijdje) zou daar geen moeite insteken. Maar als je je verveelt en je in het process wil verdiepen be my guest ;)
Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat v12 goed zal werken, heb geregeld contact gehad met hugbug aka nzbget hier en als er iets stuk was was dat ook zo weer verholpen.
Nagenoeg geen enkele keer gehad dat ie het niet deed en ik draai over algemeen alleen maar beta's :P
alleen jammer dat dit er niet inzit.. of kijk ik gewoon scheel 8)7 :
Changes since nzbget 12.0-testing-r777
added download health monitoring:
health indicates download status, whether the file is damaged and how much;
100% health means no download errors occurred; 0% means all articles failed;
there is also a critical health which is calculated for each nzb-file based on number and size of par-files;
if during download the health goes down below 100% a health badge appears near download name indicating the necessity of par-repair; the indicator can be orange (repair may be possible) or red (unrepairable) if the health goes down below critical health;
new option "HealthCheck" to define what to do with unhealthy (unrepairable) downloads (pause, delete, none);
health and critical health are displayed in download-edit dialog; health is displayed in history dialog; if download was aborted (HealthCheck=delete) this is indicated in history dialog;
health allows to determine download status for downloads which have unpack and/or par-check disabled; for such downloads the status in history is shown based on health: success (health=100%), damaged (health > critical) or failure (health < critical);
par-check is now automatically started for downloads having health below 100%; this works independently of unpack (even if unpack is disabled);
for downloads having health less than critical health no par-check is performed (it would fail); Instead the par-check status is set to "failure" automatically saving time of actual par-check;
new fields "Health" and "CriticalHealth" are returned by RPC-Method "listgroups";
new fields "Health", "CriticalHealth", "Deleted" and "HealthDeleted" are returned by RPC-Method "history";
new parameters "NZBPP_HEALTH" and "NZBPP_CRITICALHEALTH" are passed to pp-scripts;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalua schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

alleen jammer dat dit er niet inzit.. of kijk ik gewoon scheel 8)7 :

[...]
Nee zit er niet in nee, mijn versie van gister is rev 749.
Heeft ie veel gedaan in die 24 uur ;)

Straks maar een nieuwe bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
[...]

Heb je ook een linkje naar die dropbox file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ligt er maar net aan welke versie/architectuur je wilt.

Ik heb destijds niet elke architectuur gecompiled en ook niet elke svn revisie dus wat je dan krijgen kunt is wat Kalua al zegt van, dit zit er niet in zeker?

Dus tja.

Laatste versie die ik van v11 zo 1 2 3 vinden kan is rev 697 voor een DS211 enz https://www.dropbox.com/s...88f6281_11.0%7Er697-3.spk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Ik zoek v11 of v12 voor de DS1813+

[ Voor 7% gewijzigd door Schrijver op 19-08-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Schrijver schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:00:
Ik zoek v11 of v12 voor de DS1813+
Heb ik niet, zelf compilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
[...]

Ik heb een 213+

Dus jou versie zal niet werken voor me :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
D3LTA schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

Ik heb een 213+

Dus jou versie zal niet werken voor me :'(
Kijk naar mijn post van bovenaan, installeer het programma en installeer hem vanuit die gui. Makkelijker kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Bongoarnhem schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:22:
[...]

Kijk naar mijn post van bovenaan, installeer het programma en installeer hem vanuit die gui. Makkelijker kan niet.
Heb ik gedaan maar hoe start ik hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik krijg ook de melding dat hij ipkgGui niet kan installeren/starten. En zegt: installeer via CLI of via package center (wat ik dus gedaan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Binnetie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:18:
Ik krijg ook de melding dat hij ipkgGui niet kan installeren/starten. En zegt: installeer via CLI of via package center (wat ik dus gedaan heb).
Ik kon ipkgGUI wel starten en installeren nadat ik mijn firmware had geupdate naar 4.2
Dit omdat perl nodig is.

heb ook via ipkgGui gezocht naar nzbget en zie dan inderdaad 11 en 12 (testing) staan
installeren van 11 ging ook goed.....maar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb 4.2-3211. Moet perl ook geïnstalleerd worden?
Als het pakket is geinstalleerd dan ga je naar http://ip-van-je-nas:6789 daar krijg je een configuratiemenu. Inlognaam is nzbget wacthwoord is tegbzn9876 (zo uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Binnetie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:43:
Ik heb 4.2-3211. Moet perl ook geïnstalleerd worden?
Als het pakket is geinstalleerd dan ga je naar http://ip-van-je-nas:6789 daar krijg je een configuratiemenu. Inlognaam is nzbget wacthwoord is tegbzn9876 (zo uit mijn hoofd).
Nee in 4.2 zit standaard perl geinstalleerd.
ik kreeg namelijk eerst de melding bij installatie van ipkgGui dat Perl benodigd is.

Het pakket is geinstalleerd.....zie de bestanden ook staan.....maar als ik bovenstaande doe dan krijg ik gewoon een niet gevonden pagina.

EDIT: is inmiddels gelukt middels nzbget -c /path/to/nzbget.conf -D

[ Voor 5% gewijzigd door Buzzie op 20-08-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het pakket is ook actief als je kijkt in Package Center?
Bij mij blijf ik de foutmelding krijgen. Zal er eens dieper induiken. Heb jij je nas gebootstrapped? Ik namelijk niet, weet niet of dat nog een verschil maakt?

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 20-08-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Binnetie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:52:
Het pakket is ook actief als je kijkt in Package Center?
Bij mij blijf ik de foutmelding krijgen. Zal er eens dieper induiken. Heb jij je nas gebootstrapped? Ik namelijk niet, weet niet of dat nog een verschil maakt?
Yep is actief.

Ik ga er wel van uit dat bootstrap nodig is omdat je anders geen ipkg kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb nu via een package bootstrap geïnstalleerd en ik herstart nu mijn DS211, ben benieuwd of dat gaat werken.

Edit: Nee werkt niet, ik blijf de foutmelding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Binnetie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:18:
Heb nu via een package bootstrap geïnstalleerd en ik herstart nu mijn DS211, ben benieuwd of dat gaat werken.

Edit: Nee werkt niet, ik blijf de foutmelding krijgen.
verwijder het pakket is en installeer hem dan is opnieuw nu je wel bootstrap hebt?

overigens heb ik bootstrap handmatig gedaan....die package werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee bij mij werkt die package ook niet. Ook na even opnieuw installeren. werkt de ipkggui niet. Dan maar even kijken of ik het handmatig kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-08 17:30

pcm

schumi2004 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:31:
[...]

Beste,

Ben gestart om zelf een spk-file te bakken met behulp van de instructies:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc

Het lukt hierbij om via Ubuntu 12.04 TLS in VM een 10.2 te compileren.
Om nu naar vb. 11.0 te gaan staan er een aantal files welke ik moet editeren om spk-file te kunnen maken.
Het betreft telkens de folder nzbget in resp. cross (met digest (md5, SHA256, etc), MakeFile en PLIST) en spk (met hierin nog een folder 'src', MakeFile en PLIST (welke leeg is).

Ik heb enkel bovenvermelde bestanden in het vet aangepast met telkens verwijzingen naar 11.0 incl. paden, md5, SHA, etc, ...

MakeFile uit spk/nzbget:
SPK_NAME = nzbget
SPK_VERS = 11.0
SPK_REV = 1
SPK_ICON = src/nzbget.png
DSM_UI_DIR = app

DEPENDS = cross/busybox cross/unrar cross/$(SPK_NAME)

MAINTAINER = SynoCommunity
DESCRIPTION = NZBGet is a command-line based binary newsgrabber for nzb files, written in C++. It supports client/server mode, automatic par-check/-repair, unpack and web-interface. NZBGet requires low system resources.
DESCRIPTION_FRE = NZBGet est un récupérateur de news en ligne de commande écrit en C++ pour les fichiers nzb. Il intègre un mode client/serveur, la vérification, réparation et décompression automatique ainsi qu\\\'une interface web. NZBGet requiert peu de ressources système.
DESCRIPTION_SPN = NZBGet es una aplicación de linea de comandos escrita en C++ para descargar binarios, desde servidores de noticias, utilizando archivos nzb. Soporta modo cliente y servidor, verificación y descompresión automática y una interfaz web. NZBGet utiliza pocos recursos de sistema.
RELOAD_UI = yes
ADMIN_PORT = 6789
DISPLAY_NAME = NZBGet
CHANGELOG = "1. Uninstallation required"

HOMEPAGE = http://nzbget.sourceforge.net/
LICENSE =

WIZARDS_DIR = src/wizard/

INSTALLER_SCRIPT = src/installer.sh
SSS_SCRIPT = src/dsm-control.sh

INSTALL_PREFIX = /usr/local/$(SPK_NAME)

POST_STRIP_TARGET = nzbget_extra_install

BUSYBOX_CONFIG = usrmng
ENV += BUSYBOX_CONFIG="$(BUSYBOX_CONFIG)"

include ../../mk/spksrc.spk.mk

MakeFile uit cross/nzbget:
PKG_NAME = nzbget
PKG_VERS = 11.0
PKG_EXT = tar.gz
PKG_DIST_NAME = $(PKG_NAME)-$(PKG_VERS).$(PKG_EXT)
PKG_DIST_SITE = http://sourceforge.net/projects/nzbget/files/nzbget-stable/11.0
PKG_DIR = $(PKG_NAME)-$(PKG_VERS)

DEPENDS = cross/libxml2 cross/ncurses cross/libsigc++ cross/libpar2 cross/openssl

COMMENT = NZBGet is a command-line based binary newsgrabber for nzb files, written in C++. It supports client/server mode, automatic par-check/-repair and web-interface. NZBGet requires low system resources.
LICENSE =

PRE_CONFIGURE_TARGET = myPreConfigure
CONFIGURE_ARGS = LIBPREF=$(INSTALL_DIR)$(INSTALL_PREFIX)
GNU_CONFIGURE = 1

include ../../mk/spksrc.cross-cc.mk

.PHONY: myPreConfigure
myPreConfigure:
$(RUN) touch configure
$(RUN) touch Makefile.in

PLIST uit cross/nzbget:
bin:bin/nzbget
bin:bin/nzbget-postprocess.sh
bin:sbin/nzbgetd
shr:share/nzbget/webui/

digests uit cross/nzbget:
nzbget-11.0.tar.gz SHA1 0c0f83de3ef25a6117c1c988d99db9d92c3739eb
nzbget-11.0.tar.gz SHA256 27abacf6c604969dc987b7e50689caef22a65dbb1690b020b0c6d147ae123b3d
nzbget-11.0.tar.gz MD5 4f00039cc36e50fe68fc75e37b5a0406

Wanneer ik nu het commando 'make arch-cedarview' uitvoer, haal ik wel degelijk 11.0 op, maar krijg ik op het einde een error net voor ===> Striping binaries and libraries of nzbget
Probleem is blijkbaar dat hij geen nzbget-postprocess.sh kan vinden in mijn work-cedarview /bin.
tar: bin/nzbget-postprocess.sh: Cannot stat: No such file or directory
tar: Exiting with failure status due to previous errors

Ik vermoed dat ik nog iets moet aanvangen/aanpassen met de src-folder in mijn spk-folder. Klopt dit?
Of zijn dit generieke bestanden?

Alvast bedankt voor de nuttige tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Bongoarnhem schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:22:
[...]

Heb ik gedaan heb inmiddels V11 wel werkend, ook auto start via S99nzbget.sh script..

Maar krijg postprocess via nzbtomedia naar sickbeard niet goed werkend.

Is een rechten iets.

unable to move file to home, in plaats daarvan kopieerd hij het bestand en blijft download dir ook bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
D3LTA schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

Heb ik gedaan heb inmiddels V11 wel werkend, ook auto start via S99nzbget.sh script..

Maar krijg postprocess via nzbtomedia naar sickbeard niet goed werkend.

Is een rechten iets.

unable to move file to home, in plaats daarvan kopieerd hij het bestand en blijft download dir ook bestaan.
nzbget draait als root

umask in permissions staat op 0777
user = root

maar nog heb user sickbeard (waar sickbeard) onder draait problemen met moven van bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
pcm schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

Beste,

Ben gestart om zelf een spk-file te bakken met behulp van de instructies:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc

Het lukt hierbij om via Ubuntu 12.04 TLS in VM een 10.2 te compileren.
Om nu naar vb. 11.0 te gaan staan er een aantal files welke ik moet editeren om spk-file te kunnen maken.
Het betreft telkens de folder nzbget in resp. cross (met digest (md5, SHA256, etc), MakeFile en PLIST) en spk (met hierin nog een folder 'src', MakeFile en PLIST (welke leeg is).

Ik heb enkel bovenvermelde bestanden in het vet aangepast met telkens verwijzingen naar 11.0 incl. paden, md5, SHA, etc, ...

MakeFile uit spk/nzbget:
SPK_NAME = nzbget
SPK_VERS = 11.0
SPK_REV = 1
SPK_ICON = src/nzbget.png
DSM_UI_DIR = app

DEPENDS = cross/busybox cross/unrar cross/$(SPK_NAME)

MAINTAINER = SynoCommunity
DESCRIPTION = NZBGet is a command-line based binary newsgrabber for nzb files, written in C++. It supports client/server mode, automatic par-check/-repair, unpack and web-interface. NZBGet requires low system resources.
DESCRIPTION_FRE = NZBGet est un récupérateur de news en ligne de commande écrit en C++ pour les fichiers nzb. Il intègre un mode client/serveur, la vérification, réparation et décompression automatique ainsi qu\\\'une interface web. NZBGet requiert peu de ressources système.
DESCRIPTION_SPN = NZBGet es una aplicación de linea de comandos escrita en C++ para descargar binarios, desde servidores de noticias, utilizando archivos nzb. Soporta modo cliente y servidor, verificación y descompresión automática y una interfaz web. NZBGet utiliza pocos recursos de sistema.
RELOAD_UI = yes
ADMIN_PORT = 6789
DISPLAY_NAME = NZBGet
CHANGELOG = "1. Uninstallation required"

LICENSE =

WIZARDS_DIR = src/wizard/

INSTALLER_SCRIPT = src/installer.sh
SSS_SCRIPT = src/dsm-control.sh

INSTALL_PREFIX = /usr/local/$(SPK_NAME)

POST_STRIP_TARGET = nzbget_extra_install

BUSYBOX_CONFIG = usrmng
ENV += BUSYBOX_CONFIG="$(BUSYBOX_CONFIG)"

include ../../mk/spksrc.spk.mk

MakeFile uit cross/nzbget:
PKG_NAME = nzbget
PKG_VERS = 11.0
PKG_EXT = tar.gz
PKG_DIST_NAME = $(PKG_NAME)-$(PKG_VERS).$(PKG_EXT)
PKG_DIST_SITE = http://sourceforge.net/projects/nzbget/files/nzbget-stable/11.0
PKG_DIR = $(PKG_NAME)-$(PKG_VERS)

DEPENDS = cross/libxml2 cross/ncurses cross/libsigc++ cross/libpar2 cross/openssl

COMMENT = NZBGet is a command-line based binary newsgrabber for nzb files, written in C++. It supports client/server mode, automatic par-check/-repair and web-interface. NZBGet requires low system resources.
LICENSE =

PRE_CONFIGURE_TARGET = myPreConfigure
CONFIGURE_ARGS = LIBPREF=$(INSTALL_DIR)$(INSTALL_PREFIX)
GNU_CONFIGURE = 1

include ../../mk/spksrc.cross-cc.mk

.PHONY: myPreConfigure
myPreConfigure:
$(RUN) touch configure
$(RUN) touch Makefile.in

PLIST uit cross/nzbget:
bin:bin/nzbget
bin:bin/nzbget-postprocess.sh
bin:sbin/nzbgetd
shr:share/nzbget/webui/

digests uit cross/nzbget:
nzbget-11.0.tar.gz SHA1 0c0f83de3ef25a6117c1c988d99db9d92c3739eb
nzbget-11.0.tar.gz SHA256 27abacf6c604969dc987b7e50689caef22a65dbb1690b020b0c6d147ae123b3d
nzbget-11.0.tar.gz MD5 4f00039cc36e50fe68fc75e37b5a0406

Wanneer ik nu het commando 'make arch-cedarview' uitvoer, haal ik wel degelijk 11.0 op, maar krijg ik op het einde een error net voor ===> Striping binaries and libraries of nzbget
Probleem is blijkbaar dat hij geen nzbget-postprocess.sh kan vinden in mijn work-cedarview /bin.
tar: bin/nzbget-postprocess.sh: Cannot stat: No such file or directory
tar: Exiting with failure status due to previous errors

Ik vermoed dat ik nog iets moet aanvangen/aanpassen met de src-folder in mijn spk-folder. Klopt dit?
Of zijn dit generieke bestanden?

Alvast bedankt voor de nuttige tips _/-\o_
digest kun je over het algemeen weg gooien, teveel werk om aan te passen ;)

En wat NZBget-testing betreft is deze nu door de vele wijzigingen iets of wat lastiger om te bouwen dan de rest waarbij alleen een verhoging van versie nummer nodig is.

Ik ga niet elke file uitleggen maar als je dit pakketje vervangt met de bestaande zit je goed, even de Makefile's aanpassen naar juiste versie nummer en eventueel de nzbget.conf bij mergen met die van source als er wijzigingen zijn.

nzbget-testing spksrc content aangepast

Verder maken zoals elk ander pakketje.
(In jouw geval: spksrc$ make ARCH=cedarview nzbget-testing, make arch-cedarview gebruik je als je een nieuw pakketje wil maken en wilt zien of alles goed geconfigureerd is, maak je niet total package mee)

Weet er trouwens iemand of er een mythtv package bestaat voor Synology of dat er iemand mee bezig is?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 20-08-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
-edit-

Ok ik heb nu eindelijk een beetje aan de gang. De folders moeten toch los zijn dus ik heb nu een aparte map voor het downloaden een aparte voor waar het uiteindelijk terecht komt.

Waar ik nog wel mee zit is het grote aantal incompletes. Het merendeel krijg ik incompleet binnen en zijn niet te repairen. Vervolgens krijg ik een lege _UNPACK map of staat er iets bij incomplete.

Gaat sickbeard dan automatisch op zoek naar een andere versie of blijft dat daar dan gewoon staan en moet je handmatig actie ondernemen?

[ Voor 68% gewijzigd door FireFoz op 21-08-2013 19:36 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ok.

Ik heb inmiddels NZBget 11 geinstalleerd op mijn NAS via de IPKGgui en dat werkt prima....bedankt voor de tip !!

Ik heb het programma gestart door met putty in te loggen als root en vervolgens te starten met : nzbget -c /path/to/nzbget.conf -D

ik heb alles ingesteld en lijkt ook te werken op de postprocessing scripts na.
Ik blijf maar deze meldingen krijgen: EMail: Could not start /volume1/Data/NZBGet/scripts/EMail.py: Permission denied

ik heb zo'n beetje met alle gebruikers geprobeerd (root, eigennaam, nzbget) en zelfs met 777 maar ik blijf de melding krijgen.
ook bij permissions in nzbget.conf de umask ingesteld op 000

iemand enig idee?
waar staat hij bij jullie op?

• pcm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-08 17:30

pcm

schumi2004 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:04:
[...]

digest kun je over het algemeen weg gooien, teveel werk om aan te passen ;)

En wat NZBget-testing betreft is deze nu door de vele wijzigingen iets of wat lastiger om te bouwen dan de rest waarbij alleen een verhoging van versie nummer nodig is.

Ik ga niet elke file uitleggen maar als je dit pakketje vervangt met de bestaande zit je goed, even de Makefile's aanpassen naar juiste versie nummer en eventueel de nzbget.conf bij mergen met die van source als er wijzigingen zijn.

nzbget-testing spksrc content aangepast

Verder maken zoals elk ander pakketje.
(In jouw geval: spksrc$ make ARCH=cedarview nzbget-testing, make arch-cedarview gebruik je als je een nieuw pakketje wil maken en wilt zien of alles goed geconfigureerd is, maak je niet total package mee)

Weet er trouwens iemand of er een mythtv package bestaat voor Synology of dat er iemand mee bezig is?
Super dank voor uw antwoord! We zijn weer up2date nu 8)

• schumi2004
Hier heb ik een pakketje gedumpt voor de liefhebbers
schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3"

• Buzzie
Hey Schumi,
helaas niet voor de 1812+

maar ff wat belangrijkers....heb jij enig idee m.b.t. mijn vraag een paar posts hierboven?

• schumi2004
Buzzie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

Hey Schumi,
helaas niet voor de 1812+

maar ff wat belangrijkers....heb jij enig idee m.b.t. mijn vraag een paar posts hierboven?
Als het dit is EMail: Could not start /volume1/Data/NZBGet/scripts/EMail.py: Permission denied
zou ik even kijken welke user er rechten op heeft. (ls -la)

Eventueel de gehele folder (en ook de post-processing scripts) rechten geven op deze user
chown -R nzbget:users /pad_naar_de_betreffende_files

• Buzzie
schumi2004 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:13:
[...]

Als het dit is EMail: Could not start /volume1/Data/NZBGet/scripts/EMail.py: Permission denied
zou ik even kijken welke user er rechten op heeft. (ls -la)

Eventueel de gehele folder (en ook de post-processing scripts) rechten geven op deze user
chown -R nzbget:users /pad_naar_de_betreffende_files
Ik heb de rechten bekeken, had al heel veel getest met rechten, en hij stond op :
8 -rwxrwxrwx 1 root root 7703 Aug 21 21:36 /volume1/Data/NZBGet/scripts/EMail.py

vervolgens gedaan: chown -R nzbget:users /volume1/Data/NZBGet/scripts/
getest...zelfde probleem
vervolgens gedaan: chown -R nzbget:users /opt/share/nzbget/
getest...zelfde probleem

snap het echt niet.
benamingen kloppen van de mappen....ook de hoofd en kleine letters.

• schumi2004
Buzzie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:44:
[...]

Ik heb de rechten bekeken, had al heel veel getest met rechten, en hij stond op :
8 -rwxrwxrwx 1 root root 7703 Aug 21 21:36 /volume1/Data/NZBGet/scripts/EMail.py

vervolgens gedaan: chown -R nzbget:users /volume1/Data/NZBGet/scripts/
getest...zelfde probleem
vervolgens gedaan: chown -R nzbget:users /opt/share/nzbget/
getest...zelfde probleem

snap het echt niet.
benamingen kloppen van de mappen....ook de hoofd en kleine letters.
Onder welke user draait nzbget?
Handmatig aftrappen onder admin of root werkt wel?

• Buzzie
schumi2004 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Onder welke user draait nzbget?
Handmatig aftrappen onder admin of root werkt wel?
Als het goed is onder root.

maar als ik handmatig /usr/local/python start krijg ik ook permission denied.
dus eerst maar is kijken hoe ik dat werkend krijg

EDIT: probleem is inmiddels opgelost.
Dank voor het meedenken

EDIT 2: Ben nu aan het stoeien met de post processing scripts.
Email.py en logger.py werken.
maar nzbtosickbeard.py geeft het volgende

http://pastebin.com/LpKVmf0N

kan iemand mij vertellen wat er fout gaat en wat ik daar aan kan doen?

[ Voor 30% gewijzigd door Buzzie op 22-08-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik merk op dat het lang geleden is dat mijn CouchPotatoServer Custom Git Master nog een update gedaan heeft (laatste versie van 15-07-2013). Als ik naar de Network Graph kijk van RuudBurger/CouchPotatoServer zie ik dat er een nieuwe Git is, namelijk Tv (van 20-08-2013). Hoe kan ik nu overschakelen naar die nieuwe Git zonder een herinstallatie te doen?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@kozzmozz

Ik weet niet waar je die nieuwere versie ziet, maar de versie die je hebt is de laatste versie van de Git Master (commit fc8db130e02b8b6475a95e6725dc5dfa4926c645)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kozzmozz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:11:
Ik merk op dat het lang geleden is dat mijn CouchPotatoServer Custom Git Master nog een update gedaan heeft (laatste versie van 15-07-2013). Als ik naar de Network Graph kijk van RuudBurger/CouchPotatoServer zie ik dat er een nieuwe Git is, namelijk Tv (van 20-08-2013). Hoe kan ik nu overschakelen naar die nieuwe Git zonder een herinstallatie te doen?
Das fun, straks eens uit testen. Had al gelezen op forum om een dergelijk iets te gaan doen vanwege de tekortkomingen van official SB. Mijn voorkeur zou echter uit gaan naar een seperate package ipv replace.

Ik zal hem eens proberen op mijn Ubuntu VM en zien of het doe moeite waard is een package van te maken.

Edit:
Kan er niks mee. Ik krijg wel een interface maar deze lijkt compleet van de wereld te zijn en kan uiteindelijk nergens heen.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik heb inmiddels ook NZBget 11 draaien, midels de ipkgui.
Voorheen draaide ik NZBget 10, middels een package. Deze startte automatisch zodra ik de nas startte.

NZBget 11 moet ik handmatig starten, als ik de nas opnieuw heb opgestart. Dit doe ik middels Putty met het commando: nzbget -D.

Hoe kan ik er voor zorgen dat NZBget 11 automatisch start als ik de nas opnieuw opstart?

Daarnaast ben ik op zoek naar een post processing script wat ervoor zorgt dat als ik een film download hij .nfo bestanden e.d verwijderd en de film zelf (meestal .mkv) even correct hernoemd en in de hoofdmap plaatst. Heb al wat lopen zoeken, maar kan helaas niets vinden en heb geen idee hoe ik zelf zoiets in elkaar draai.

Iemand die me daarbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat laatste kan CouchPotato Server toch voor je doen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Arfman schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:33:
Dat laatste kan CouchPotato Server toch voor je doen?
Ik heb Couchpotato niet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=17&t=8086
voor autostart.

.nfo ,txt etc kan nzbget ook voor je verwijderen (settings-par check/repair-ExtCleanupDisk).
De rest kan je inderdaad processen met CouchP en scripts ala nzbtomedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

Ik heb sinds een week een ds1512+ en wil graag couchpotato draaien i.c.m. sabnzbd.
Dit gaat goed echter als ik de nas uit zet en later weer opstart, krijg ik couchpotato niet meer aan de gang.

Zolang ik geen herstart doe, werkt alles uitstekend, films worden gevonden - uitgepakt - verplaatst en hernoemd.

Uit de logfile, bij packagecenter-couchpotato, zie ik alleen de meldingen tot het afsluiten en dat gaat voornamelijk over de gevonden en verwerkte films. De errors die daarin staan gaan over rechten van mappen van films.

De instellingen heb ik gedaan, zoals beschreven in http://www.binaries4all.nl/couchpotato/ .
Sabnzbd werkt wel gewoon.

Kan iemand mij helpen, want ik wordt er een beetje moe van elke keer alles te moeten instellen en een lijst met wensen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
DrNizeGuy schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:00:
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=17&t=8086
voor autostart.

.nfo ,txt etc kan nzbget ook voor je verwijderen (settings-par check/repair-ExtCleanupDisk).
De rest kan je inderdaad processen met CouchP en scripts ala nzbtomedia.
Aah, inmiddels heb ik inderdaad wat gevonden in de instellingen van NZBGet (Die optie zat er bij v10 nog niet?)

Heb ook videosort ingesteld (PPS) maar dat werkt nog niet helemaal naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Robbie T schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:36:
[...]

Ik heb Couchpotato niet draaien?
regeldat.nl? Of begrijp ik je vraag nu zo verkeerd? CP is een package die alles qua films voor je kan regelen, tot en met het genereren van XBMC fanart en downloaden van subs aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

jbbrans schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:05:
Ik heb sinds een week een ds1512+ en wil graag couchpotato draaien i.c.m. sabnzbd.
Dit gaat goed echter als ik de nas uit zet en later weer opstart, krijg ik couchpotato niet meer aan de gang.

Zolang ik geen herstart doe, werkt alles uitstekend, films worden gevonden - uitgepakt - verplaatst en hernoemd.

Uit de logfile, bij packagecenter-couchpotato, zie ik alleen de meldingen tot het afsluiten en dat gaat voornamelijk over de gevonden en verwerkte films. De errors die daarin staan gaan over rechten van mappen van films.

De instellingen heb ik gedaan, zoals beschreven in http://www.binaries4all.nl/couchpotato/ .
Sabnzbd werkt wel gewoon.

Kan iemand mij helpen, want ik wordt er een beetje moe van elke keer alles te moeten instellen en een lijst met wensen te maken.
Ik heb nog een log bestand gevonden. Kan iemand iets met deze logtekst?

12:49:42 CRITICAL [ __main__] Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/CouchPotato.py", line 128, in <module>
l.run()
File "/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/CouchPotato.py", line 83, in run
runCouchPotato(self.options, base_path, sys.argv[1:], data_dir = self.data_dir, log_dir = self.log_dir, Env = Env)
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/runner.py", line 89, in runCouchPotato
shutil.copy2(src_file, os.path.join(new_backup, os.path.basename(src_file)))
File "/usr/local/python/lib/python2.7/shutil.py", line 131, in copy2
copystat(src, dst)
File "/usr/local/python/lib/python2.7/shutil.py", line 100, in copystat
os.chmod(dst, mode)
OSError: [Errno 1] Operation not permitted: '/volumeUSB1/usbshare/cplogs/db_backup/1377514182/settings.conf'
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/CouchPotato.py", line 128, in <module>
l.run()
File "/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/CouchPotato.py", line 83, in run
runCouchPotato(self.options, base_path, sys.argv[1:], data_dir = self.data_dir, log_dir = self.log_dir, Env = Env)
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/runner.py", line 89, in runCouchPotato
shutil.copy2(src_file, os.path.join(new_backup, os.path.basename(src_file)))
File "/usr/local/python/lib/python2.7/shutil.py", line 131, in copy2
copystat(src, dst)
File "/usr/local/python/lib/python2.7/shutil.py", line 100, in copystat
os.chmod(dst, mode)
OSError: [Errno 1] Operation not permitted: '/volumeUSB1/usbshare/cplogs/db_backup/1377514182/settings.conf'

Dit krijg ik als ik couchpotato handmatig wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
SmiGueL schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:00:
Kun jij toevallig nog zien of je met de oude versie door de foto's kan navigeren met de vorige/volgende pijltjestoetsen? In 6.0 werkt het iig niet meer :'(
Dit is met de update van vandaag opgelost! :*) (Photo Station 6.0 final)

*Lichtelijk offtopic maar niet geheel irrelevant aan sommige packages: Ook de nieuwste DSM4.3 is uit, *O*

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 27-08-2013 11:06 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:39
SmiGueL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Dit is met de update van vandaag opgelost! :*) (Photo Station 6.0 final)

*Lichtelijk offtopic maar niet geheel irrelevant aan sommige packages: Ook de nieuwste DSM4.3 is uit, *O*
Ja, ben eigenlijk niet heel blij met die nieuwe DSM. Ik had namelijk bewust mijn Audio Station gedowngrade omdat de oude versie een veel overzichtelijkere, snellere en makkelijkere user interface had. Helaas werkt die oude versie van Audio Station niet meer met de nieuwe DSM versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesdre
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 23:48
iemand al de nieuwe transmission 2.82.5 via synocommunity geïnstalleerd?
blijf het probleem houden dat deze de default download dir blijft gebruiken (/volume1/downloads)
ongeacht wat ik in de /volume1/@appstore/transmission/var/settings.json file edit.
dit heb ik sinds de upgrade.
iemand een idee of hetzelfde probleem?

WP: PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Robbie T schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:22:
Hoe kan ik er voor zorgen dat NZBget 11 automatisch start als ik de nas opnieuw opstart?
Je gebruikt blijkbaar geen package?? Waarom zit je dan in dit topic? :P
Maar om je te helpen, zoek in google naar een startup script. Er zijn er genoeg te vinden.
Heb al wat lopen zoeken, maar kan helaas niets vinden en heb geen idee hoe ik zelf zoiets in elkaar draai.
Er zitten toch postprocessing scripts bijgeleverd?

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Sinds de final versie van Photo station kan ik in nieuwe albums geen foto's meer roteren, hebben hier meer mensen last van?
Heb photo station al eens opnieuw geinstalleerd.

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

wesdre schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:35:
iemand al de nieuwe transmission 2.82.5 via synocommunity geïnstalleerd?
blijf het probleem houden dat deze de default download dir blijft gebruiken (/volume1/downloads)
ongeacht wat ik in de /volume1/@appstore/transmission/var/settings.json file edit.
dit heb ik sinds de upgrade.
iemand een idee of hetzelfde probleem?
Niet toevallig vergeten om transmission te herstarten na het aanpassen van settings.json? Want hij leest die settings alleen bij het starten van transmission, en verder niet meer geloof ik.

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Sinds PhotoStation 6 final werkt bij mij rechten via groepen niet meer. Je kan ze rustig toekennen, maar de leden van de groep zien de betreffende folders niet. Hebben meer mensen hier last van? Ik werk de groepen en gebruikers uit DSM in PhotoStation en niet met het 'eigen' gebruikerssysteem.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik merk dat PhotoStation 6 ontzettend langzaam is geworden. Na de 4.3 update werkte PS 6 nog snel: in de browser of in iOs DS Photo+ werden m'n foto's gelijk geladen (< 1 sec).
Na een reboot van m'n NAS (413), laad PS6 heel langzaam de foto's (> 30sec soms een minuut). Dit is in de browser of apps zo.
Ik heb PS6 opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw ge-indexeerd met thumbnail quality op Normal (ipv High waar hij op stond). Dit heeft niet geholpen.
Herkennen jullie dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Hulliee op 29-08-2013 11:24 ]

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:52
Hulliee schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:20:
Ik merk dat PhotoStation 6 ontzettend langzaam is geworden. Na de 4.3 update werkte PS 6 nog snel: in de browser of in iOs DS Photo+ werden m'n foto's gelijk geladen (< 1 sec).
Na een reboot van m'n NAS (413), laad PS6 heel langzaam de foto's (> 30sec soms een minuut). Dit is in de browser of apps zo.
Ik heb PS6 opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw ge-indexeerd met thumbnail quality op Normal (ipv High waar hij op stond). Dit heeft niet geholpen.
Herkennen jullie dit probleem?
Dit probleem van een trage PhotoStation herken ik. Ik heb een DS110j met 128MB RAM. Versie 5 was nog te doen maar helaas heb ik deze ook geüpgrade naar 6. Het duurt erg lang voordat ik ergens ook maar thumbnails krijg te zien, eerst die grijs en blauwe blokjes. Zo is het laten zien van je vakantiefoto's ook geen leuke bezigheid meer..

Zijn er alternatieve packages voor op de Synology?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
WEBsel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Dit probleem van een trage PhotoStation herken ik. Ik heb een DS110j met 128MB RAM. Versie 5 was nog te doen maar helaas heb ik deze ook geüpgrade naar 6. Het duurt erg lang voordat ik ergens ook maar thumbnails krijg te zien, eerst die grijs en blauwe blokjes. Zo is het laten zien van je vakantiefoto's ook geen leuke bezigheid meer..

Zijn er alternatieve packages voor op de Synology?
Wel apart. Ik heb een DS211j met ook 128MB RAM en ik vind PS6 juist sneller geworden. Natuurlijk is het niet vliegensvlug, maar dat kan je van een j-model ook niet verwachten.

• Robbie T
job schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:44:
[...]
Je gebruikt blijkbaar geen package?? Waarom zit je dan in dit topic? :P
Maar om je te helpen, zoek in google naar een startup script. Er zijn er genoeg te vinden.

[...]
Er zitten toch postprocessing scripts bijgeleverd?
Over IPKG praten mag dus niet??? :O

Er worden inderdaad PPS meegeleverd, maar die voldoen niet aan hetgeen wat ik wil.

• wesdre
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 23:48
mvds schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:08:
[...]

Niet toevallig vergeten om transmission te herstarten na het aanpassen van settings.json? Want hij leest die settings alleen bij het starten van transmission, en verder niet meer geloof ik.
Nee dat klopt idd maar het process heb ik stop gezet (kill).
ik heb van alles geprobeerd. Meerdere keren geïnstalleerd, transmission-daemon handmatig gestart met root account.
Maar helaas wil niks werken.
Iemand een idee misschien waar ik de vorige versie als pakkage kan downloaden?

WP: PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2D

• Hulliee
  • Niet online
stelling schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Wel apart. Ik heb een DS211j met ook 128MB RAM en ik vind PS6 juist sneller geworden. Natuurlijk is het niet vliegensvlug, maar dat kan je van een j-model ook niet verwachten.
t Gekke is dat hij ook na de update 4.3, sneller was dan PS 5. Maar na een reboot, heel erg langzaam. Witte vlakken idd. Het geheugen van de 413 van 1 Gb loopt echt niet vol.
Ik denk dat ik maar eens support ga aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hulliee schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:33:
[...]

t Gekke is dat hij ook na de update 4.3, sneller was dan PS 5. Maar na een reboot, heel erg langzaam. Witte vlakken idd. Het geheugen van de 413 van 1 Gb loopt echt niet vol.
Je kan via de site van synocommunity downgraden meen ik naar een vorige versie van photostation.

Nagekeken, ik zat er naast. Alleen de up to date packages staan erop.

[ Voor 8% gewijzigd door Bongoarnhem op 30-08-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Johnvh schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 02:03:
Sinds vanavond ook een Synology, de 213+, niet helemaal tevreden maar dat is m'n eigen schuld omdat ik te weinig opgezocht heb voordat ik hem kocht. M'n tv heeft de optie om te verbinden met een Plex server. Helemaal leuk, ware het niet dat de 213+ een powerpc cpu heeft, daar draait Plex server niet op ;(

Ander puntje van ergernis is dat m'n externe hardeschijven, geformatteerd voor Mac niet gelezen en extend worden. Daar hoopte ik eigenlijk op, dat ik die ook vanaf de luie bank kon benaderen.

Verder wel blij hoor. Had extra schijfruimte nodig en die heb ik nu, duurbetaald maar toch :P

Anyway. Na een avond klikken en doen toch nog een vraag; hoe werkt Serviio? Java is gedownload en geinstalleerd en ook Serviio staat erop, maar ik begrijp niet hoe nu verder.

Via de app kan ik doorklikken naar een url (mediafolder oid), waar ik moet inloggen.
Wat is hier de login van? Alles wat ik tegenkom gaat over Serviio Console. Die heb ik gedownload en geinstalleerd (op m'n Macbook), maar doet vervolgens niks. Wat zou deze console moeten doen? En waarom heb ik die dan nodig?
Iemand van jullie die Serviio wel aan de praat heeft gekregen of me gewoon kan vertellen welke schakel in het verhaal ik niet begrijp?
Al een antwoord hierop? Je moet in een file (bij de console) het IP-adres van de server (je Synology) zetten. Maar bij mij gebeurt er ook niets.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik was altijd een groot voorstander van SABnzbd op mijn 412+. Goed te configureren, behoorlijk snel en dus heb ik veel NZBget discussies links laten liggen. Tot ik vandaag NZBget eens uit ging proberen. Package van SynoCommunity gehaald (versie 10.2), geconfigureerd, NZbtje er naar toe geschopt van 300 MB (liveset), 15MB per seconde?!

Dat moet een foutje zijn. Film er naar toe gestuurd, weer 15MB per seconde en op dit moment zelfs 20MB! Ik zie het ook echt als datatransfer langs m'n Synology gaan, in dit tempo is de 1080P release die ik download binnen 13 minuten binnen.

Needless to say dat ik alles om ga zetten naar NZBget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je mag alles (zie ook mijn smiley), de vraag is of jij hier antwoorden vindt die je zoekt. Dit topic gaat over de kant-en klare packages.
Er worden inderdaad PPS meegeleverd, maar die voldoen niet aan hetgeen wat ik wil.
Dan pas je ze aan, genoeg voorbeelden te vinden op: http://nzbget.sourceforge.net/forum/viewforum.php?f=8

Of je maakt gebruik van couchpotatoserver.. die doet namelijk exact wat jij wilt. Je hoeft niet perse de zoekfunctionaliteit te gebruiken.. de postprocessing werkt ook prima als je zelf downloads in de juiste map mikt. Ja dat is wellicht overkill, maar het alternatief is zelf je scripts aanpassen.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 31-08-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
4.3 is op mijn ds1511+ meer geheugen gaan vreten, waar ik normaal nog 50% had van 3gb is het nu 40%.
verlies 10% geheugen met de upgrade.
Draai nog steeds dezelfde processen.

Niet dat ik me er druk om maak maar vraag me af wat het veroorzaakt:)

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Qualixo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:31:
4.3 is op mijn ds1511+ meer geheugen gaan vreten, waar ik normaal nog 50% had van 3gb is het nu 40%.

Is dit je oorzaak? http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=73043
Bij mij wel.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 31-08-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Update: Nzbget 11.x vanaf nu te vekrijgen via packages van synocommunity :) Eindelijk!

Moest wel deinstalleren + installeren (config kwijt). Maar na alles opnieuw ingesteld te hebben gaat het weer als de brandweer. Ook wat nieuwe features ontdekt voor wat betreft e-mail etc, maar nog niet getest.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55

ow hier geen last met mijn 1511+,misschen inderdaad een proces die moeilijk aan het doen is en gewoon veel geheugen vreet?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Workaholic schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:17:
Update: Nzbget 11.x vanaf nu te vekrijgen via packages van synocommunity :) Eindelijk!

Moest wel deinstalleren + installeren (config kwijt). Maar na alles opnieuw ingesteld te hebben gaat het weer als de brandweer. Ook wat nieuwe features ontdekt voor wat betreft e-mail etc, maar nog niet getest.
Thx for heads up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:20

Ankh

|true

Wat ik een tijdje geleden gedaan heb, is de python + add. packages er af gehaald. De inital install was bij een veel oudere DSM. Las ergens dat er bij upgrade naar DSM 4.x een memory leak probleem was... Bij mij had mijn SABnzbd telkens te veel geheugen in gebruik (en dus swap ging gebruiken)..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Workaholic schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:17:

Bedankt! Ik heb hem zojuist geinstalleerd en opnieuw ingesteld. De functie om die reclame bestanden te wissen vind ik handig, maar ook om een bepaalde download categorie automatisch naar een bepaalde map te verplaatsen is super.
Het eerste had ik al in 10 zelf ingebouwd met een script. Maar nu zit het in de instelling, dat is super handig.

Edit: Oh het automatisch verwijderen van de 'reclame bestanden' zit er niet in, het blijkt dat alleen sample bestanden tot een bepaalde grootte verwijderd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 01-09-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Turbo_boy schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:06:
Sinds de final versie van Photo station kan ik in nieuwe albums geen foto's meer roteren, hebben hier meer mensen last van?
Heb photo station al eens opnieuw geinstalleerd.
Ter info:
Synology kijkt momenteel wat het probleem is op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Getver, van nzbget 9 naar 10 moest ook al via een complete herinstall. Pas gedaan omdat ik er zo tegenaan zat te hikken. En nu dus weer. Waarom is dat ding niet gewoon te updaten met behoud van settings? :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:05:
Getver, van nzbget 9 naar 10 moest ook al via een complete herinstall. Pas gedaan omdat ik er zo tegenaan zat te hikken. En nu dus weer. Waarom is dat ding niet gewoon te updaten met behoud van settings? :?.
NZBGet is designed to be easily updatable. It can use older config files and if some settings become obsolete it prints a warning but still can be started and used. I don't know why the author of Syno-package make it requiring full reinstall.

What you can do: since v11 there are Backup/Restore functions on settings page. You can choose either a config backup file created with v11 or your old config which you were using in nzbget (do a backup of that file before upgrading). I recommend to choose only important settings sections such as News-Servers and Categories for restoring (sections for restore can be selected during restore). This way other settings chosen by package author remain untouched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Put NZBget 10 on my Synology 412+ on Saturday, was blown away by it's speed. Sunday, I get a message telling me NZBget can be updated to 11. Argh! Did that, working flawlessly again.

Comparison: SABnzbd averaged about 7MB/s on my 412+ (Supernews). NZBget averaged out at about 15MB/s!!

One question though: SABnzbd lets you see the average time spent downloading. I can't find that in NZBget, is there a way to tell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arfman:
Are you using Encryption when connecting to news server? If yes, the setting "ServerX.Cipher=RC4-MD5" may further increase speed.

Total download time after last restart is shown in (global) statistics dialog (click on total remaining time near round button).
Download time for a particular nzb is not available.

If you have other questions/suggestions not directly related to synology it may be better to post them on NZBGet forum to keep this thread clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Ik probeer al een paar dagen asterisk goed geconfigureerd te krijgen. Ik heb een aantal trunks gedefinieerd en volgens mij alles goed ingesteld: echter, mijn extensions blijven op unavailable staan. Er zit dus ergens een fout in mijn configuratie. Alles is ingesteld via Asterisk-gui op de meest recente installatie via de Package Manager.
Extensions.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[DID_trunk_1]
  include=DID_trunk_1_timeinterval_GM-E,${timeinterval_GM-E}
  include=DID_trunk_1_timeinterval_Zondag,${timeinterval_Zondag}
  include=DID_trunk_1_default
[DID_trunk_1_default]
  exten=_0XXXXXXXXX,1,Voicemail(6000,u)
  exten=_00XXXXXXXXXXX,1,Voicemail(6000,u)
[CallingRule_GME]
  exten=_0XXXXXXXXX,1,Macro(trunkdial-failover-0.3,${trunk_1}/${EXTEN:0},,trunk_1,,GME <013nummer>)

users.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
[6000]
  fullname=paultje3181
  registersip=no
  host=dynamic
  callgroup=1
  mailbox=6000
  call-limit=100
  type=peer
  username=6000
  transfer=yes
  callcounter=yes
  context=DLPN_GME
  cid_number=6000
  hasvoicemail=yes
  vmsecret=1234
  email=*****
  threewaycalling=no
  hasdirectory=yes
  callwaiting=no
  hasmanager=yes
  managerread=system,call,log,verbose,command,agent,user,config,originate
  managerwrite=system,call,log,verbose,command,agent,user,config,originate
  hasagent=no
  hassip=yes
  hasiax=no
  secret=*******
  nat=yes
  canreinvite=no
  dtmfmode=rfc2833
  insecure=no
  pickupgroup=1
  disallow=all
  allow=ulaw,alaw,gsm
  macaddress=6000
  autoprov=yes
  label=6000
  linenumber=1
  LINEKEYS=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Gisteren heb ik NZBGet 10 gedeinstalleerd om vervolgens NZBGet versie 11 te installeren op mijn DS212+.
Na de installatie heb ik de paden weer goed gezet echter op het moment ik een download start krijg ik de onderstaande melding:

Tue Sep 3 08:05:55 2013 ERROR Could not create file /volume2/Downloads NZBget/tmp/1.001

Dit is dezelfde tmp locatie als bij alle voorgaande NZBGet installaties. Wie heeft hiervoor de oplossing? Mappen opnieuw aanmaken ?

@edit; probleem opgelost na het verwijderen van NZBGet 11. Vervolgens heb ik de queue en tmp directory verwijderd welke aangemaakt worden met de installatie van NZBGet. Na een nieuwe installatie werkt de applicatie weer naar behoren. Blijft wel vreemd, heb dit met geen enkele eerdere upgrade gehad en gebruik NZBGet al vanaf versie 8

[ Voor 26% gewijzigd door bluecupra op 03-09-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:40:
@Arfman:
Are you using Encryption when connecting to news server? If yes, the setting "ServerX.Cipher=RC4-MD5" may further increase speed.

Total download time after last restart is shown in (global) statistics dialog (click on total remaining time near round button).
Download time for a particular nzb is not available.

If you have other questions/suggestions not directly related to synology it may be better to post them on NZBGet forum to keep this thread clean.
Thanks! I'll try the cipher option and take a look at the forum :)
bluecupra schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:21:
Gisteren heb ik NZBGet 10 gedeinstalleerd om vervolgens NZBGet versie 11 te installeren op mijn DS212+.
Na de installatie heb ik de paden weer goed gezet echter op het moment ik een download start krijg ik de onderstaande melding:

Tue Sep 3 08:05:55 2013 ERROR Could not create file /volume2/Downloads NZBget/tmp/1.001

Dit is dezelfde tmp locatie als bij alle voorgaande NZBGet installaties. Wie heeft hiervoor de oplossing? Mappen opnieuw aanmaken ?
Had ik ook, bij mij was het Download mapje (met hoofdletter dus) terwijl ik in NZBget download (zonder hoofdletter) had aangegeven. Als datr niet werkt -> spatie uit de mapnaam halen, dat wil ook nog wel eens misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Servor schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:05:
Misschien een hele flauwe vraag. Maar als het werkt waarom zou je een update doen?
Ik heb ook versie 10 draaien. Die doet precies wat ik wil. Als het simpelweg een upgrade zou zijn zou ik naar 11 gaan. Maar als ik alles opnieuw moet gaan instellen? Geen sprake van. Laat maar lekker gewoon doorlopen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ortep schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:52:
[...]

Misschien een hele flauwe vraag. Maar als het werkt waarom zou je een update doen?
Ik heb ook versie 10 draaien. Die doet precies wat ik wil. Als het simpelweg een upgrade zou zijn zou ik naar 11 gaan. Maar als ik alles opnieuw moet gaan instellen? Geen sprake van. Laat maar lekker gewoon doorlopen
Je moet even kijken of er voor jou relevante verbeteringen zitten in de nieuwe release. Zo ja, updaten. Zo nee, dan niet. Overigens is "alles opnieuw instellen" 10 minuten werk, maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Hulliee schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:33:
[...]

Synology support heeft ingelogd op m'n systeem om mijn probleem met PhotoStation te onderzoeken. Hun conclusie is, dat dit een bekend probleem is en dat zij eraan werken. Het wordt opgelost in een toekomstige update. :| Balen dus en geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

niet van nzbget 9 naar versie 11 gegaan. Een film uitpakken van 9GB duurt nu gewoon een uur? meer mensen hier last van?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
jos_zwa schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:38:
niet van nzbget 9 naar versie 11 gegaan. Een film uitpakken van 9GB duurt nu gewoon een uur? meer mensen hier last van?
Vanmorgen een film (WWZ :P) van 9.5GB gedownload. Van begin tot eind ongeveer 1 uur over gedaan (100mbit). Download start om:8:22 einde: 8:37 --> unpak start: 8:37 einde: 9:27.

Geen idee of dit lang is of niet, misschien hangt het ook af van de manier waarop iets is ingepakt?

Ter vergelijk, ik heb ook een serie gedownload(of beter gezegd, SB en sabznbd :+ ) van 1.1GB van begin tot eind: 03:27 - 03:30. Dus in theorie zou die film in krap een half uurtje moeten kunnen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
zonder vermelding van je NAS/systeem zegt dit natuurlijk geen ene donder...

Ik vind een uur wel HEEL erg lang...

wwz bijvoorbeeld :+
op een synology ds413 met sabnzbd:

5.7gB gedownload met 10.2mB/s in 9 minuut 37 seconden
en
1 bestanden/mappen uitgepakt in 2 minutes 50 seconden

een compleet seizoen van een serie:
30.1gB [***] 27 bestanden/mappen uitgepakt in 16 minutes 21 seconden

dan vind ik een uur wel heel lang voor 9gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Het was inderdaad WWZ :) ik kijk nu net... nu staat het dat het niet nog 1 uur duurt maar 1,5 uur!!! damn!!

kan het iets met mijn paden zijn? Ik heb de maindir op /usr/local/nzbget staan en de destination dir op /volume1/downloads dit op te voorkomen dat ik in mijn downloads allemaal gekke NZB mappen krijg zoals tmp, share enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
moest er rerepareerd worden? Of was de boel compleet binnen?

Repareren kan idd lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

nee er staat duidelijk UNPACKING. het repairen is dus al geweest (als dit nodig was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Ik heb die ervaring inderdaad ook met zowel NZBGet 10 als 11. Checken en uitpakken duurt echt een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:24:
Het was inderdaad WWZ :) ik kijk nu net... nu staat het dat het niet nog 1 uur duurt maar 1,5 uur!!! damn!!
1. If you have multiple physical drives (not just partitions) it's better to put InterDir and DestDir (or Categories DestDir) on different drives. In this case unpack will be performed from one drive (options InterDir) to another drive (options DestDir). This should dramatically increase unpack speed. Best results can be achieved by using a (small) SSD for InterDir. This is of course not always possible but if you have an old small SSD (64 GB is OK) which you don't use on your PC anymore, it could be a good usage for it. May be you could attach it via USB or eSATA, I don't know.

2. Also try to disabling option DirectWrite. Depending on file system it may cause highly fragmented files decreasing read speed during unpack. It's worth a try.
Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.