[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

MikeOO schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:21:
[...]

Kan het zijn dat je IP-adres van je NAS veranderd is door de nieuwe router of een andere range gebruikt.
Check ook je port-forwards of deze nog kloppen met de ip-adresssen.

Als je alles via een DDNS adres benaderd zorg dan ook dat je nieuwe WAN adres aan dit adres gekoppeld is. Doordat je een nieuwe modem hebt is dit adres veranderd.

Check ook of je toevallig de firware aan hebt staan in DSM en dat hierin regels staan die niet meer kloppen.

Zolang je ip-adres van je NAS gelijk blijft aan de oude situatie dan zou dit geen probleem moeten zijn.
Je zal alles in DMS Configuratiescherm even moeten nalopen of hier is niet goed staat.
Alles staat ingesteld op nieuwe situatie ddns werkt oude port forwards verwijderd ip adressen en bateways kloppen echter wil het niet lukken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Rubman schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:28:
[...]

Alles staat ingesteld op nieuwe situatie ddns werkt oude port forwards verwijderd ip adressen en bateways kloppen echter wil het niet lukken.
heb je de NAS ook al een keer opnieuw gestart. Mogelijk dat deze nog oude instellingen heeft en na een herstart krijgt hij netjes alles van je nieuwe router uitgedeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Ook al geprobeerd maar echt niks lijkt te werken
Packages aan en uit gezet ook geen soelaas.

[ Voor 31% gewijzigd door Rubman op 07-11-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Je packages moeten draaien, doen ze dat?
Je moet ze kunnen bereiken via je lan ip, werkt dat?

Vervolgens moet je je poorten forwarden en zijn ze bereikbaar via een andere internetverbinding.
Als je echter je packages probeert te bereiken vanuit je eigen netwerk maar via het externe ip kan dat alleen als je modem nat-loopback ondersteunt.
Equator in "NT FAQ"

[ Voor 8% gewijzigd door job op 07-11-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

job schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:40:
Je packages moeten draaien, doen ze dat?
Je moet ze kunnen bereiken via je lan ip, werkt dat?

Vervolgens moet je je poorten forwarden en zijn ze bereikbaar via een andere internetverbinding.
Als je echter je packages probeert te bereiken vanuit je eigen netwerk maar via het externe ip kan dat alleen als je modem nat-loopback ondersteunt.
De packages zijn dus op geen enkele manier te bereiken.
Tik ik gewoon het LAN ip in dan krijg ik leuk de melding dat de webpagina niet gevonden kan worden, ga ik via DSM naar sabnzbd o.i.d. hetzelfde verhaal.

Extern lukt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zoals ook gezegd in het andere topic. Als je zeker weet dat jij het ip goed intikt en het werkt niet komt dit door een firewall (of op je pc, of in de syno).

[ Voor 23% gewijzigd door job op 07-11-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

job schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:46:
Zoals ook gezegd in het andere topic" Als je zeker weet dat jij het ip goed intikt en het werkt niet komt dit door een firewall (of op je pc, of in de syno).
Eindelijk gelukt, had inderdaad firewall regels staan die verwijderd moesten worden. Plus de router/modem stond op etherwan en dat werd niet gewaardeerd blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

alles werkt inmiddels weer naar behoren, het zat hem dus inderdaad in de firewall van de Synology de regels opnieuw aangemaakt en alles draait weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik probeer een Package via het packagecentrum op de DS214 te uploaden maar ik krijg de melding : kan het bestand niet uploaden controleer uw netwerkverbinding. Heel vreemd want zelfs via de kabel krijg ik die melding. het gaat om de package van job om python en sabnzb te installeren.. wat zou dit kunnen zijn.. het het hele topic al gelezen maar blijkbaar niemand met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Werken andere packages wel? Dus probeer eens wat packages uit zowel het package center als vanaf de synology site.

Kan natuurlijk ook zijn dat jouw pc het probleem is, dus testen dmv een andere pc is ook nog een idee.

Edit: via de synology assistant kan je het geheugen van je diskstation testen, daar kan ook nog iets mis mee zijn.
Ohja, kijk natuurlijk ook nog eens naar de utp kabel van je syno :).

[ Voor 61% gewijzigd door job op 08-11-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje over transmission, ik heb nu de DS211 en merk dat ik niet mijn volledige downloadsnelheid haal omdat de CPU bij zo'n 32Mbps op 100% zit. Nu ben ik naar een nieuwe DS aan het kijken, heb eigenlijk het liefst een versie met 1 schijf.

Kent iemand een overzicht van Transmission en de snelheden die behaald kunnen worden per verschillende DS? Of is er iemand die de DS114 of DS214 heeft en weet wat de maximale snelheid is? Dit blijkt vrij lastig te achterhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De 114 is nauwelijks een verbetering op wat je nu hebt (wat cpu betreft), dus die zou ik sowieso niet aanschaffen. Je zou nog een paar weken kunnen wachten op de 114+. Waarschijnlijk heeft die dezelfde cpu en hetzelfde geheugen als de 214+.

Wat transmission betreft (ik gebruik het zelf niet), heeft het geen nu om het aantal verbindingen te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:50:
De 114 is nauwelijks een verbetering op wat je nu hebt (wat cpu betreft), dus die zou ik sowieso niet aanschaffen. Je zou nog een paar weken kunnen wachten op de 114+. Waarschijnlijk heeft die dezelfde cpu en geheugen als de 214+.

Wat transmission betreft (ik gebruik het zelf niet), heeft het geen nu om het aantal verbindingen te verlagen?
Bedankt voor het antwoord, heb het even geprobeerd, maar het verschil is nauwelijks waarneembaar. Ik denk dat ik maar wacht op de 114+, m'n load average blijft zo'n beetje rond de 3 hangen en is nauwelijks lager te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik kan je niet beloven dat je met de 114+ je maximale snelheid gaat halen. Wellicht dat er hier wat mensen zijn met een 214+ en transmission en hun ervaringen willen delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
Zijn er al bootstrap files voor een DS414?
Ik zou graag mercurial weer willen installeren nu ik van een DS209 naar een DS414 ben gegaan.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb even lopen zoeken naar een automatic comic downloader. Nu heb ik er eentje gevonden (Mylar), maar volgens mij is deze niet als package voor Synology verkrijgbaar. Is het mogelijk om deze op een of andere manier toch als package toe te voegen, of kan ik hem alleen maar installeren als ik in de config van mijn NAS ga zitten pielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Spido schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:53:
Ik heb even lopen zoeken naar een automatic comic downloader. Nu heb ik er eentje gevonden (Mylar),maar volgens mij is deze niet als package voor Synology verkrijgbaar.
Ook voor Mylar is er een kant en klare package: http://www.synocommunity.com/packages
Is het mogelijk om deze op een of andere manier toch als package toe te voegen, of kan ik hem alleen maar installeren als ik in de config van mijn NAS ga zitten pielen?
Als hij er niet was zou je zelf een package in elkaar kunnen zetten of je moet het binnenhalen via git en zelf wat configs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
job schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:57:
[...]
Ook voor Mylar is er een kant en klare package: http://www.synocommunity.com/packages

[...]
Als hij er niet was zou je zelf een package in elkaar kunnen zetten of je moet het binnenhalen via git en zelf wat configs maken.
Ooh thanks voor de link. Ik heb Synocommunity toegevoegd als package source in mijn DS, maar daar stond hij niet in het lijstje, vandaar dat ik hem niet kon vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als hij op je diskstation niet in het lijstje staat dan kan je hem ook niet installeren.
Welke diskstation heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
job schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:01:
Als hij op je diskstation niet in het lijstje staat dan kan je hem ook niet installeren.
Welke diskstation heb je?
Oeps, ik heb er gewoon helemaal overheen gekeken hij staat er toch tussen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
:D geen probleem. Ik was al aan het compileren geslagen en zag dat mylar architectuur onafhankelijk was en er dus altijd tussen zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
job schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:07:
:D geen probleem. Ik was al aan het compileren geslagen en zag dat mylar architectuur onafhankelijk was en er dus altijd tussen zou moeten staan.
Haha toch bedankt :D.
Zag dat het package al wel een oude versie van Mylar was, maar gelukkig leverde updaten in Mylar zelf geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hmmm ik dacht dat het makkelijk was SABNZDB alleen 's nachts actief te laten zijn...
Dat is het dus niet...

Hoe krijg ik SABNZBD nu met de hand gestart als ik een scheduled task run die hem iedere ochtend uitzet en iedere nacht aan?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
kan je niet ipv SAB echt af te sluiten, gewoon SAB op pauze zetten met een geplande taak? vanuit de webinterface van SAB kan dat ook gewoon :) of wil je echt het hele programma uit hebben ivm geheugenverbruk oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
dfrenner schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:21:
Hmmm ik dacht dat het makkelijk was SABNZDB alleen 's nachts actief te laten zijn...
Dat is het dus niet...
Moet prima kunnen, wat lukt er nu niet dan?
Je kan de schedular van je syno gebruiken, of die in sab zelf.
Hoe krijg ik SABNZBD nu met de hand gestart als ik een scheduled task run die hem iedere ochtend uitzet en iedere nacht aan?
naar het package center en op start klikken? Tenminste als je de synology scheduler gebruikt.
Als je die van sab gebruik zal er ongetwijfeld ergens een knop zijn om hem te starten.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 10-11-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:24
Sinds kort ben ik in het bezit van een DS412+ met vooralsnog 1x4TB RED. Draait uitstekend met uitzondering van Plex Media Server.

Via de Package Manager lukt het installeren wel (versie 0.9.7.28.33-f80a4a2), maar als ik de Plex Media Manager Web UI opstart, geeft mijn browser de foutmelding "Could not connect to remote server". Vermoedelijk draait PMS nog niet. Als ik in de Package Manager kies PMS uit te voeren, krijg ik een foutmelding "Kan pakket service niet uitvoeren". Het logboek geeft o.a. aan:

ERROR - SQLITE3:a, 8, statement aborts at 36: [update accounts set name=:accounts_name,hashed_password=:accounts_hashed_password,salt=:accounts_salt,created_at=:accounts_created_at,updated_at=:accounts_updated_at,default_audio_lang

Op google heb ik vooralsnog niemand met een soortgelijk probleem gevonden
(Al lijkt dit erop: http://forums.plexapp.com...gy-ds713-plex-wont-start/ Dit is echter een andere foutmelding en de permissies lijken niet het probleem te zijn. Dat heb ik gecontroleerd).

Kan iemand mij in de goede richting helpen?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Tobias schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:01:
Sinds kort ben ik in het bezit van een DS412+ met vooralsnog 1x4TB RED. Draait uitstekend met uitzondering van Plex Media Server.

Via de Package Manager lukt het installeren wel (versie 0.9.7.28.33-f80a4a2), maar als ik de Plex Media Manager Web UI opstart, geeft mijn browser de foutmelding "Could not connect to remote server". Vermoedelijk draait PMS nog niet. Als ik in de Package Manager kies PMS uit te voeren, krijg ik een foutmelding "Kan pakket service niet uitvoeren". Het logboek geeft o.a. aan:

ERROR - SQLITE3:a, 8, statement aborts at 36: [update accounts set name=:accounts_name,hashed_password=:accounts_hashed_password,salt=:accounts_salt,created_at=:accounts_created_at,updated_at=:accounts_updated_at,default_audio_lang

Op google heb ik vooralsnog niemand met een soortgelijk probleem gevonden
(Al lijkt dit erop: http://forums.plexapp.com...gy-ds713-plex-wont-start/ Dit is echter een andere foutmelding en de permissies lijken niet het probleem te zijn. Dat heb ik gecontroleerd).

Kan iemand mij in de goede richting helpen?
Volgens mij moet je het pakket uninstallen en dan even alle shared plex folders en plex users verwijderen.
Daarna opnieuw installeren en dan zou hij het weer moeten doen.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFalcone
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-08 10:00
job schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:
Heb even gezocht en kom nergens de source files tegen van plex. Zonder sources is het onmogelijk om je eigen package te bouwen. Vrees dat je afhankelijk bent van plex makers zelf.

[...]
Heb ook packages voor de DS214/DS414 gemaakt.
Testers gezocht :)

Nog verzoeknummer voor specifieke synocommunity packages?
Hoi Job,
Zou je ook een package kunnen maken voor de DS214+?
of is deze hetzelfde als de ds214Play?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
marcelvanpeer schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:41:
Zou je ook een package kunnen maken voor de DS214+?
of is deze hetzelfde als de ds214Play?
packages voor de 214+ zijn gelijk aan die voor de 214. (heb gelijk mijn post aangepast).
zie ook: job in "[Synology] Packages"

[ Voor 16% gewijzigd door job op 12-11-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
Inmiddels is voor de DS214 Python van Synocommunity beschikbaar. Heeft iemand enig idee hoe ik deze package ' los' kan opslaan (voor als synocommunity er weer eens offline is)?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:25
Jeeeuj! ook voor de DS214Play zijn een hoop packages uit van SynoCommunity! TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Menno1234 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:55:
Inmiddels is voor de DS214 Python van Synocommunity beschikbaar. Heeft iemand enig idee hoe ik deze package ' los' kan opslaan (voor als synocommunity er weer eens offline is)?
De vorige keer dat synocommunity offline was hadden ze de packages beschikbaar gemaakt. Die site is nu helaas weer weggehaald. Dus ik verwacht dat ze dat de volgende keer ook weer zullen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 12-11-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje wat betreft NZBget. Ik gebruik dit programma nu al een tijdje en het werkt fantastisch. Nu is het zo dat de naam van de NZB file ook de naam van de map wordt waar hij de bestanden in zit. Dit is precies wat ik wil. Maar met veel films staat er van allerlei onzin bestanden bij. of nog weer een map met een nietszeggende naam waarin uiteindelijk de film ook weer in staat met een rare bestandsnaam. De Q.o.Q releases hebben dit veel.

Wat ik wil: Ik wil een soort post-process script wat kijkt wel video bestand het grootst is in de map. Dit is vaak de MKV file van de film zelf. Ik wil dat het script deze file renamed naar de map van de download zelf (dus de naam van de NZB file welke ik zelf bepaal) en deze direct in deze map zet zonder verdere onderliggende mappen en andere bestanden welke ik niet nodig heb.

Ik wil dus uiteindelijk (voorbeeld) een map "Avatar" met hierin de file Avatar.mkv en verder geen bestanden of mappen...

weet iemand of dit met zo'n post process script te doen is en waar ik zo'n script kan downloaden?
Op deze manier gaat mijn indexering in XBMC namelijk ook meteen goed.

De films worden op mijn synology NAS gedownload. Dit is gewoon linux dus een bash-achtig scriptje kan het misschien ook?

[ Voor 5% gewijzigd door jos_zwa op 13-11-2013 13:26 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Zijn er nou ook merkbare verbeteringen met de packages van synocommunity ipv die van job?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 18:43
Dat maakt niets uit, het zijn immers dezelfde packages. Alleen heeft job ze handmatig gecompiled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Tiwazz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:44:
Zijn er nou ook merkbare verbeteringen met de packages van synocommunity ipv die van job?
Ik merk geen verschil. Zie wel dat de naam bij "Ontwikkelaar" automatisch veranderd is in SynoCommunity bij NZBGet, daar had ik geen update voor. Voor Python had ik wel een update.

Verwijderd

jos_zwa schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:21:
Wat ik wil: Ik wil een soort post-process script wat kijkt wel video bestand het grootst is in de map. Dit is vaak de MKV file van de film zelf. Ik wil dat het script deze file renamed naar de map van de download zelf (dus de naam van de NZB file welke ik zelf bepaal) en deze direct in deze map zet zonder verdere onderliggende mappen en andere bestanden welke ik niet nodig heb.
There is VideoSort pp-script for that.
Also check out Catalog of post-processing scripts.

• iAR
  • Niet online

iAR

job schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:53:
Uiteraard. :)

edit:
DS214 & DS414 & DS214+
Python (nodig voor sb/cp) https://dl.dropboxusercon...thon_armadaxp_2.7.5-7.spk
Git (extra nodig bij de sb/cp custom) https://dl.dropboxusercon.../git_armadaxp_1.8.4-3.spk
Nzbget https://dl.dropboxusercon...zbget_armadaxp_11.0-9.spk
Sabnzbd https://dl.dropboxusercon...zbd_armadaxp_0.7.16-7.spk
Transmission https://dl.dropboxusercon...ssion_armadaxp_2.82-5.spk

N.B. Probeer vervolgens uit of je sickbeard en couchpotato van synocommunity kan installeren. Als die niet werken gebruik dan onderstaande packages.

Naar aanleiding van deze post, twee vragen:
1. Maakt het niet uit als ik deze Python óók installeer? Ik heb nu 2.7.6-7 geïnstalleerd en Couch Potato pakt hem helaas niet, moet zijn 2.6.6-5 (gaat dan niet om de server variant).
2. In je offtopic links heb je couchpotato server staan. Correct me if i'm wrong: maar is dat niet de buggy versie? Is couch potato (zonder server toevoeging) niet die je moet hebben?

• Alpha89
Update voor Cloud Station Beta beschikbaar:

Version: 2.1-2572

(2013/11/14)

Change Log

1. Now supports sync folders from mapped drives on your computer.
2. Improved the stability when syncing files with LDAP or domain accounts.

• job
Tiwazz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:44:
Ze zijn exact hetzelfde, alleen het voordeel van het gebruik bij de synocommunity repository is dat je (mocht er een update komen van een package) eenvoudig kan updaten.
Alpha89 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:45:
Ik merk geen verschil. Zie wel dat de naam bij "Ontwikkelaar" automatisch veranderd is in SynoCommunity bij NZBGet, daar had ik geen update voor. Voor Python had ik wel een update.
Ah dan was jij een van de eersten die ze gedownload hebt. Ik had de ontwikkelaarsnaam aangepast, maar heb dit later weer teruggedraaid. Vond ik wel zo eerlijk; synocommunity heeft de boel ontwikkelt, ik heb heb alleen maar gecompileerd.
iAmRenzo schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:41:
[...]

Naar aanleiding van deze post, twee vragen:
1. Maakt het niet uit als ik deze Python óók installeer? Ik heb nu 2.7.6-7 geïnstalleerd en Couch Potato pakt hem helaas niet, moet zijn 2.6.6-5 (gaat dan niet om de server variant).
2. In je offtopic links heb je couchpotato server staan. Correct me if i'm wrong: maar is dat niet de buggy versie? Is couch potato (zonder server toevoeging) niet die je moet hebben?
1. Die van mij heb je niet meer nodig. Synocommunity biedt nu zelf alles aan. Ik denk dat je ook een foutmelding krijgt als je zowel de mijne als die van synocommunity probeert te installeren.
2. couchpotato (versie 1) moet je niet gebruiken die wordt niet meer ontwikkelt. Pak couchpotato-server, niets buggy aan.

Daarnaast vraag ik me af hoe jij aan die oude couchpotato versie komt. Die wordt niet meer aangeboden door synocommunity (en moet je dus ook niet combineren met de python versie van synocommunity).

[ Voor 84% gewijzigd door job op 14-11-2013 12:27 ]

• iAR
  • Niet online

iAR

job schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:03:
1. Die van mij heb je niet meer nodig. Synocommunity biedt nu zelf alles aan. Ik denk dat je ook een foutmelding krijgt als je zowel de mijne als die van synocommunity probeert te installeren.
2. couchpotato (versie 1) moet je niet gebruiken die wordt niet meer ontwikkelt. Pak couchpotato-server, niets buggy aan.

Daarnaast vraag ik me af hoe jij aan die oude couchpotato versie komt. Die wordt niet meer aangeboden door synocommunity (en moet je dus ook niet combineren met de python versie van synocommunity).
Ik merkte het. Ik heb nu die van de community. Ik dacht dus gelezen te hebben die andere, en die kwam via een andere repo. Heb nu alles up and running. Thanks! :)

• Alpha89
[...]

Ah dan was jij een van de eersten die ze gedownload hebt. Ik had de ontwikkelaarsnaam aangepast, maar heb dit later weer teruggedraaid. Vond ik wel zo eerlijk; synocommunity heeft de boel ontwikkelt, ik heb heb alleen maar gecompileerd.
Dat is inderdaad vrij netjes van jouw!

Ik was iig heel blij met de door jouw gecompilde packages ;-) . Heb er toch de eerste weken mee gedaan!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Is er iemand in staat een Python package te maken met libtorrent included?
https://github.com/SynoCo...540#issuecomment-25807411

Heb al diverse dingen geprobeerd maar elke keer loopt het stuk op weer een andere error.

Het is fixed, nu Deluge nog. Package van SYnoCommunity is niet helemaal in orde.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Photstation 6 is volgens mij (weer) beschikbaar:

http://www.synology.com/r...PhotoStation.php?lang=nld
Version: 6.0-2626

(2013/11/18)

New Features
  • The interface design has been totally revamped to provide a slick, cleaner look and quicker navigation.
  • A new view mode Photo Wall now displays photos, videos, or albums in their original ratio, laying them out without extra blank space. Different detail views include 16:9, 4:3 and 1:1.
  • Browse, upload, and management privileges for each album can be assigned according to users as well as groups.
  • LDAP and AD account users are now supported (personal Photo Station does not support this feature).
  • The search function can find albums and photos in every layer now (this feature will cause all files to be re-indexed after the package is updated. Re-indexing time varies depending on your model or number of files.)
  • Displaying photos in the first level of Photo Station is supported.
  • Aviary photo editor is now supported, allowing you to edit photos more easily.
  • Both pageless and paged modes are supported to present photos and albums according to your preference.
  • An 'About Me' page has been added for you to introduce yourself and deliver information to visitors.
  • Timeline view mode in every album is now available.
  • Custom categories allow albums to be organized and displayed more precisely.
  • Set rules to filter out items that were uploaded or received comments recently in smart albums.
  • Keyword suggestions are displayed when entering location tags.
Improvement for Version 6.0-2534
  • Enhanced performance of thumbnail loading.
  • The left panel is now collapsible to increase the space for displaying photos.
  • Added detailed customization, such as setting background color or image.
  • Added the feature to set photos from sub-albums as the album cover.
  • Added the feature to generate shared links for embedding videos to other web pages.
  • Added the number of hits in albums.
  • Added the feature to adjust the size of thumbnails.
  • Added the feature to overwrite or skip items if they already exist.
  • Added the feature to create empty albums.
  • Added the options for speed control in Slideshow.
  • Increased the maximum number of photos and videos in a single upload.
  • Fixed a bug where downloading a large number of items may fail.
Special notes & Limitations
  • To allow you to display photos directly in the first level of Photo Station, photos stored in the root directory of the 'photo' shared folder will become public and accessible to everyone after the package is upgraded.
  • Custom CSS editing is not supported.
  • The feature to sync with Facebook is not supported.
  • Shared links for slideshow are not available in this version.

• ndonkersloot
Is er hier iemand die de uMurmur package geinstalleerd heeft?
Ik draai nu de umurmur server op mijn DS214 Play, echter lukt het mij niet om binnen de mumble windows client admin rechten te krijgen.

Ik krijg mijzelf niet geregistreerd terwijl ik wel ingelogd ben en het admin token heb ingevoerd. In de logs staat ook dat ik als admin ingelogd ben. Heb enorm veel topics gevonden op het net echter sluit dit niet aan op mijn situatie.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 13-09 20:42
Ik heb een DS412+ draaien thuis.
Diverse packages geinstalleerd. Waaronder sabnzbd en Transmission.
Alles draait naar behoren maar ik baalde dat Transmission niet standaard SSL ondersteund voor de webinterface. In mijn LAN niet zo erg maar buitenshuis toch wel erg prettig...

Ik ben dus aan de slag gegaan met de reverse proxy van de interne apache server.
Inmiddels heb ik het werkend dat als ik naar "transmission.mijneigendomein.nl" ga hij automatisch doorgaat naar "https://transmission.mijneigendomein.nl" en dan vervolgens intern "http://localhost:9091" (hier draait mijn transmission package) aanspreekt.

Alleen nu krijg ik (natuurlijk) een foutmelding van mijn browser dat het certificaat niet overeenkomt.
Immers heb ik in DSM mijn "www.mijneigendomein.nl" certificaat erin staan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn reverse proxy een ander SSL certificaat gebruikt dan mijn andere sites?

Dit is de code die ik gebruik in "reverse-proxy.conf":

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
    <IfModule !proxy_module>
        LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
        LoadModule proxy_connect_module modules/mod_proxy_connect.so
        LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so
    </IfModule>

NameVirtualHost *:80

NameVirtualHost *:443

<VirtualHost *:80>
        ServerName transmission.mijneigendomein.nl
       <Location />
          RedirectPermanent / https://transmission.mijneigendomein.nl/
       </Location>
    </VirtualHost>

<VirtualHost *:443>
      ServerName transmission.mijneigendomein.nl
      SSLCipherSuite HIGH:MEDIUM
      SSLProtocol all -SSLv2
      SSLCertificateFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.crt/transmission-eigendomein.crt
      SSLCertificateKeyFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.key/transmission-eigendomein.key
      SSLEngine on
      SSLProxyEngine on
      ProxyRequests Off
      ProxyVia Off
      <Proxy *>
         Order deny,allow
         Allow from all
      </Proxy>
      ProxyPass / http://localhost:9091/
      ProxyPassReverse / http://localhost:9091/
    </VirtualHost>

[ Voor 5% gewijzigd door WRT54G op 22-11-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Tiwazz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:38:
Is er hier iemand die de uMurmur package geinstalleerd heeft?
Ik draai nu de umurmur server op mijn DS214 Play, echter lukt het mij niet om binnen de mumble windows client admin rechten te krijgen.

Ik krijg mijzelf niet geregistreerd terwijl ik wel ingelogd ben en het admin token heb ingevoerd. In de logs staat ook dat ik als admin ingelogd ben. Heb enorm veel topics gevonden op het net echter sluit dit niet aan op mijn situatie.

Iemand ervaring?
Die heb ik ooit eens geprobeerd, maar ik vond het zo vreselijk beperkt dat ik hem er weer afgegooid heb. Zou me niks verbazen als je helemaal geen gebruikers kan registreren. Volgens mij kon ik toen ook geen kanalen aanmaken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Als je voor de bestanden die je in je codeblok vermeld op regel 22 & 23 andere bestanden upload, en daarnaar verwijst (deze bestanden moeten uiteraard het certificaat -.crt & .key- voor het 'transmission'-subdomein zijn), dan ben je er ( wel uiteraard nog even de config van apache opnieuw inladen na aanpassen)

Tip: let wel dat je het geuploade certificaat niet op een publiek beschikbare locatie zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ja dat dacht ik dus ook...
Alleen dat werkt dus niet.

Ik heb dit namelijk al aangepast. Normaal staat daar server.crt en server.key
Deze heb ik al vervangen naar transmission.mijndomein.crt .key
En natuurlijk de des betreffende bestanden geüpload naar dezelfde map.
Daarna apache een restart gegeven. Maar helaas werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Marcel_EA schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:24:
Ja dat dacht ik dus ook...
Alleen dat werkt dus niet.

Ik heb dit namelijk al aangepast. Normaal staat daar server.crt en server.key
Deze heb ik al vervangen naar transmission.mijndomein.crt .key
En natuurlijk de des betreffende bestanden geüpload naar dezelfde map.
Daarna apache een restart gegeven. Maar helaas werkt dat niet.
Ik zou nog eens nakijken of je wel degelijk naar de juiste bestanden verwijst: gegeven de foutmelding waarin je naar je eerste post verwijst, heb je dus wel een geldig certificaat maar voor het verkeerde subdomein.

Je hebt toch een apart certificaat aangemaakt voor het transmission-subdomein?

Zelf heb ik een soortgelijke config, maar dan op een standaard debian-config, daar werkt het zonder probleem. Ik kan me niet inbeelden dat synology apache zodanig zou aangepast hebben dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb meerdere certificaten.
1 voor: www. mijndomeintje.nl
1 voor: transmission.mijndomeintje.nl

Mijn Synology zelf is ingesteld met www.mijndomeintje.nl
Hiermee kan ik naar de webinterface van de Synology en naar de Photo site (www.mijndomeintje.nl/photo)

Ik zal de certificaten nog een keer dubbel checken maar ik weet voor 99,9% zeker dat ik de juiste certificaten selecteer.

Ik laat het zsm weten of het gelukt is! Bedankt voor het meedenken iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45
Marcel_EA schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:02:
Ik heb meerdere certificaten.
1 voor: www. mijndomeintje.nl
1 voor: transmission.mijndomeintje.nl

Mijn Synology zelf is ingesteld met www.mijndomeintje.nl
Hiermee kan ik naar de webinterface van de Synology en naar de Photo site (www.mijndomeintje.nl/photo)

Ik zal de certificaten nog een keer dubbel checken maar ik weet voor 99,9% zeker dat ik de juiste certificaten selecteer.

Ik laat het zsm weten of het gelukt is! Bedankt voor het meedenken iig!
IK had hetzelfde probleem en heb het vrij simpel als volgt opgelost:

ipv transmission.mijndomeintje.nl gebruik je www.mijndomijntje.nl/transmission

Zo kan je je "www.mijndomeintje.nl" certificaat voor alles gebruiken :9

Voorbeeld

ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^(.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}
</Proxy>
#
# Sabnzbd
<Location /sabnzbd>
ProxyPass http://localhost:9001/sabnzbd
ProxyPassReverse http://localhost:9001/sabnzbd
</Location>
#
# Transmission
# Redirect requests to /transmission/ to /transmission/web
RewriteRule /transmission[/]?$ /transmission/web [R=permanent]
<Location /transmission>
ProxyPass http://localhost:9091/transmission
ProxyPassReverse http://localhost:9091/transmission/
</Location>
#

vergeet niet deze ook nog toe te voegen:
LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
roeleboel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:47:
[...]

Ik zou nog eens nakijken of je wel degelijk naar de juiste bestanden verwijst: gegeven de foutmelding waarin je naar je eerste post verwijst, heb je dus wel een geldig certificaat maar voor het verkeerde subdomein.

Je hebt toch een apart certificaat aangemaakt voor het transmission-subdomein?

Zelf heb ik een soortgelijke config, maar dan op een standaard debian-config, daar werkt het zonder probleem. Ik kan me niet inbeelden dat synology apache zodanig zou aangepast hebben dat het niet werkt.
Heb het zojuist nogmaals getest en helaas werkt het niet.

Mijn www mijndomeintje.nl cert en key staan hier:
/usr/syno/etc/ssl/ssl.crt/server.crt
/usr/syno/etc/ssl/ssl.key/server.key

Deze zijn door de Synology daar neergezet omdat ik deze bij de instellingen heb ingevoerd als certificaat.

Zelf heb ik de volgende map aangemaakt:
/usr/syno/etc/ssl/temp/
Hier staan de CRT en KEY file in van transmission.mijndomeintje.nl

Vervolgens in de reverse-proxy.conf file aangegeven dat ie moet kijken bij:
/usr/syno/etc/ssl/temp/server.crt
/usr/syno/etc/ssl/temp//server.key

Maar helaas hij blijft toch mijn WWW certificaat gebruiken...
.
.
KiefDelicious schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:52:
[...]

IK had hetzelfde probleem en heb het vrij simpel als volgt opgelost:

ipv transmission.mijndomeintje.nl gebruik je www.mijndomijntje.nl/transmission

Zo kan je je "www.mijndomeintje.nl" certificaat voor alles gebruiken :9
Op zich ook een goede optie.
Maar heb het liever op sub.mijndomeintje.nl (wat ook werkt alleen met verkeerde certificaat ;) )
Het gaat er nu eigenlijk ook vooral om dat ik niet snap waar het mis gaat en het eigenlijk gewoon graag wil fixen! >:)

[ Voor 18% gewijzigd door WRT54G op 23-11-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:36
mvds schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:42:
[...]

Die heb ik ooit eens geprobeerd, maar ik vond het zo vreselijk beperkt dat ik hem er weer afgegooid heb. Zou me niks verbazen als je helemaal geen gebruikers kan registreren. Volgens mij kon ik toen ook geen kanalen aanmaken enzo.
heb ook umurmur draaien op mijn nas, maar krijg ook niet die admin rechten aan de praat.

Hier is nog wel wat info te vinden over hoe je kanalen kan aanpassen:

http://www.youtube.com/watch?v=sS1PJHe3KYU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Laatst online: 22:45
Marcel_EA schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:35:
[...]

Deze zijn door de Synology daar neergezet omdat ik deze bij de instellingen heb ingevoerd als certificaat.

/usr/syno/etc/ssl/temp/

.
.

[...]

Op zich ook een goede optie.
Maar heb het liever op sub.mijndomeintje.nl (wat ook werkt alleen met verkeerde certificaat ;) )
Het gaat er nu eigenlijk ook vooral om dat ik niet snap waar het mis gaat en het eigenlijk gewoon graag wil fixen! >:)
Tja, ik zou het niet weten, ik heb het zo opgelost. Zo benader ik sabnzbd, sickbeard, couchpotato, transmission zonder poorten open te zetten en met 1 geldig certificaat. Maarja als je huidige plan niet lukt kan je het altijd nog zo doen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Marcel_EA schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:35:
[...]

/usr/syno/etc/ssl/temp/

Een gok, maar misschien wel iets dat je even moet nakijken:
kan het zijn dat de synology-config eerst geladen wordt (dus voor jouw eigen config-file), en dat in de algemene synology-config een wildcard gegeven wordt voor subdomeinen mbt ssl-config?

Veel succes met de zoektocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Beide bedankt!
Ik ga eens zoeken waar het fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
BorisG schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:26:
[...]

heb ook umurmur draaien op mijn nas, maar krijg ook niet die admin rechten aan de praat.

Hier is nog wel wat info te vinden over hoe je kanalen kan aanpassen:

http://www.youtube.com/watch?v=sS1PJHe3KYU
Het zal dan wel niet mogelijk zijn, heb alles in de config goed gezet. Die kerel in het filmpje waar je naar verwijst past de max. Bandwith bijv. Niet aan waardoor je crap geluid krijgt.

Ik heb wel de admin password ingesteld en ook bij tokens ingevoerd. Als ik in de logs kijk zie ik ook dat ik als admin ben ingelogd, maar heb geen mogelijkheid om ACL rechten in te stellen in de client. Dus ik denk dat dit een beperking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 15:32
[...]

Ik heb ook die van jou een paar weken geleden geinstalleerd (couchpotato, sickbeard, nzbget). Moet ik deze nu verwijderen en opnieuw installeren via de synocommunity om toekomstige updates te krijgen? Of krijg ik hier nu ook gewoon een melding van in DSM als er een update is? Ik ben nu net blij dat ik alles goed werkend heb gekregen en wil graag gewoon mijn instellingen houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Hey ik heb sidns kort een DS214se, maar kan geen ipkg vinden voor de Marvell Armada 370 CPU die er in zit. Is deze niet populair dat hij niet ondersteund wordt ofzo?

Ik wil graag flexget installeren om automatisch torrents binnen te halen via RSS (de DownloadStation haalt alleen php files binnen blijkbaar). Maar om flexget te installeren heb ik ipkg nodig.

Of misschien weet iemand een goed alternatief voor flexget waar ik geen ipkg voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje : Ik heb SabNZBD op mijn Syno geinstalleerd. Dat gaat goed, nu moet ik een pad opgeven voor de Downloads en die staat nu op /volume1/downloads/sab/

Maar hij blijft mekkeren over dat hij die dir niet aan kan maken (heb ik ook al zelf aangemaakt op een gegeven moment). Welke rechten moeten er op die map zitten voor Sab?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Op de DS214play zie ik opeens updates voor Video Station en Media Server.

Volgens de release notes vooral verbeteringen voor Apple TV en ondersteuning voor AAC audio.

Vanavond maar eens testen!

Media Server:
Version: 1.1-2407

(2013/11/26)

Change log
  • Supports AAC/ALAC audio transcoding.
  • Enhanced the compatibility of Media Server's settings interface with Safari 7.
  • Added new DMA profiles for new models of Sony TV and Blu-ray players such as Sony TV W series.
Video Station
Version: 1.2-0451

(2013/11/26)

Change log
  • Enhanced the compatibility with Apple TV 6.0 for subtitle display.
  • Enhanced the transcoding compatibility when streaming to Apple TV.
  • Other bug fixes.

[ Voor 61% gewijzigd door Alpha89 op 26-11-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:16

tw1light

I'm alive

DennusB schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:56:
Vraagje : Ik heb SabNZBD op mijn Syno geinstalleerd. Dat gaat goed, nu moet ik een pad opgeven voor de Downloads en die staat nu op /volume1/downloads/sab/

Maar hij blijft mekkeren over dat hij die dir niet aan kan maken (heb ik ook al zelf aangemaakt op een gegeven moment). Welke rechten moeten er op die map zitten voor Sab?
Ik heb gewoon een chmod 777 op de map gedaan, zodat er read/write toegang is voor alles en iedereen. Leek me wel kunnen voor download mapje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Aangezien bierdopje.com niet meer bestaat (http://frontpage.fok.nl/n...nde-bierdopje-com-af.html), zijn er plannen om AutoSub aan te passen naar Opensubtitles.org of een andere ondertitel service?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:38:
Aangezien bierdopje.com niet meer bestaat (http://frontpage.fok.nl/n...nde-bierdopje-com-af.html), zijn er plannen om AutoSub aan te passen naar Opensubtitles.org of een andere ondertitel service?
Of gewoon subliminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51

Yucko

One clown to rule them all !

Alpha89 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:52:
Op de DS214play zie ik opeens updates voor Video Station en Media Server.

Volgens de release notes vooral verbeteringen voor Apple TV en ondersteuning voor AAC audio.

Vanavond maar eens testen!

Media Server:

[...]

Video Station

[...]
Ben benieuwd of het DTS probleem van VideoStation getackeld is of dat we toch nog op 1.2-0423 moeten blijven hangen.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door upje op 28-11-2013 18:03 ]

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
--- Surveilance Station update ---
Er is een update van Synology Surveilance Station. Dit keer een erg belangrijke wat mij betreft! Vanaf nu werkt de live view met een web plugin i.p.v. met die Java troep. Dat heeft nooit goed gewerkt bij bij, maar nu met de web plugin werkt de live view weer!

Gewoon even Surveilance station updaten en als je Live view aanklinkt krijg je de melding dat je een plugin moet installeren.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

SpeedingWilly schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:21:
Er is een update van Synology Surveilance Station. Dit keer een erg belangrijke wat mij betreft! Vanaf nu werkt de live view met een web plugin i.p.v. met die Java troep. Dat heeft nooit goed gewerkt bij bij, maar nu met de web plugin werkt de live view weer!
Zo werkt het al de laatste 2 versies :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Is er iemand die hier meer problemen heeft met de media indexer die in de Sickbeard notification instellingen zit? Ik merk dat gedownloade series (via Sickbeard en SabNZB) niet geindexed worden, waardoor ik dat nog handmatig moet doen voor ze op mijn mediaspeler te voorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Wie heeft Serviio? Hoe heb je je directories toegevoegd? Add Local laat 0 directories zien, Add Path haalt elke keer de laatste letters van een path af en Online lijkt me niet de juiste keuze om directories toe te voegen. Plex lijkt helaas niet goed te werken met DLNA en mijn apparaten en de Media Server van Synology zelf laat alleen de 1e boot ná het indexeren mijn muziek zien, daarna niet meer.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 12-09 08:38
Ik zit met een probleempje, ik heb sinds kort glasvezel via tweak. Daarbij uiteraard een nieuwe router ontvangen. Ik heb het port forwarding schema van mijn oude router overgenomen en grotendeels weer toegevoegd (niet alles was nodig) in mijn nieuwe router (zyxel P-2812HNU-F1).
De belangrijkste porten zijn voor sickbeard, couchpotato en sabnzb. In het begin werkte alles vlekkeloos. Sinds kort kan ik couchpotato niet meer benaderen. Ik heb de NAS (ds 213+) herstart, applicatie afgesloten en weer opnieuw gestart, maar dit werkt allemaal niet. Couchpotato werkt echter nog wel, gezien er nog wel films uit mijn wanted lijst worden gedownload... heeft iemand een idee?
Het liefst verwijder ik couchpotato niet helemaal, gezien ik laatst veel tijd heb besteed aan mijn wanted lijst en dus aardig vol staat...

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 23:21
pietertie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:23:
Ik zit met een probleempje, ik heb sinds kort glasvezel via tweak. Daarbij uiteraard een nieuwe router ontvangen. Ik heb het port forwarding schema van mijn oude router overgenomen en grotendeels weer toegevoegd (niet alles was nodig) in mijn nieuwe router (zyxel P-2812HNU-F1).
De belangrijkste porten zijn voor sickbeard, couchpotato en sabnzb. In het begin werkte alles vlekkeloos. Sinds kort kan ik couchpotato niet meer benaderen. Ik heb de NAS (ds 213+) herstart, applicatie afgesloten en weer opnieuw gestart, maar dit werkt allemaal niet. Couchpotato werkt echter nog wel, gezien er nog wel films uit mijn wanted lijst worden gedownload... heeft iemand een idee?
Het liefst verwijder ik couchpotato niet helemaal, gezien ik laatst veel tijd heb besteed aan mijn wanted lijst en dus aardig vol staat...
Probeer je de NAS misschien te bereiken via het externe adres op je interne netwerk? De zyxel P-2812HNU-F1 heeft namelijk een probleem met NAT-loopback waardoor je externe adres vanaf intern niet bereikbaar is. Ik zit ook bij Tweak en heb deze router, en dus ook dit probleem, erg vervelend. Ik draai zelf ook enkele websites vanaf de NAS en die kan ik allemaal niet bereiken als ik thuis zit. Het schijnt wel weer een minuut of 5 te werken iedere keer nadat je de router reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 12-09 08:38
renem schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:40:
[...]

Probeer je de NAS misschien te bereiken via het externe adres op je interne netwerk? De zyxel P-2812HNU-F1 heeft namelijk een probleem met NAT-loopback waardoor je externe adres vanaf intern niet bereikbaar is. Ik zit ook bij Tweak en heb deze router, en dus ook dit probleem, erg vervelend. Ik draai zelf ook enkele websites vanaf de NAS en die kan ik allemaal niet bereiken als ik thuis zit. Het schijnt wel weer een minuut of 5 te werken iedere keer nadat je de router reboot.
Dank je wel! Ik kan couchpotato helaas ook niet benaderen via het interne adres... beetje irritant... iemand nog briljante ideeën?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Als het niet eens lukt met het interne adres, dan heeft je router met port-forwarding er niet veel mee te maken. Is er echt niets anders verandert op de NAS? firewall?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Eens met mijn bovenbuurman. De poorten spelen helemaal geen rol binnen je eigen netwerk.

Ik zat in eerste instantie nog te denken aan de ap-isolation optie in je router (speelt alleen een rol bij wifi), maar als je dsm wel kan bereiken en cp/sb niet dan zit het probleem toch echt in je diskstation.

Controleer dan inderdaad eens de firewall van dsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met 'BitTorent Sync' op de DS214 Play?

Als ik het pakket wil installeren dan krijg ik de foutmelding 'Kon de pakket service niet uitvoeren'. Als ik er vervolgens nogmaals op klik dan krijg ik de melding 'Kan het pakket niet installeren'. Ik installeer het pakket via mijn package center. Het pakket komt van SynoCommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
R1cardo01 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:10:
Heeft er iemand ervaring met 'BitTorent Sync' op de DS214 Play?

Als ik het pakket wil installeren dan krijg ik de foutmelding 'Kon de pakket service niet uitvoeren'. Als ik er vervolgens nogmaals op klik dan krijg ik de melding 'Kan het pakket niet installeren'. Ik installeer het pakket via mijn package center. Het pakket komt van SynoCommunity.
Probeer eens via cmd line en wat zie je dan?

/var/packages/transmission/scripts/start-stop-status start

Note: Vervang transmission door de foldernaam van bittorrent sync.

Edit:
Installeren mislukt dus, mss issue aan maken op git?

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 07-12-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Hallo, ik heb sinds een week een Synology DS213j. Ik maak momenteel vooral veel gebruik van de Synology Cloudstation addon om mijn gehele D partitie te synchroniseren met de NAS.

Alleen vind ik momenteel geen mogelijkheid om een tweede Folder path toe te voegen aan het cloudstation. Ik wil namelijk ook enkele folders van mijn C partitie synchen, maar zie hiertoe geen optie.
Is het simpelweg niet mogelijk? Of kijk ik er overheen? Zo ja, wijs mij aub in de goede directie :)

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat is het verschil tussen de mogelijkheid "Backup maken & terugzetten" en de package "Time Backup" ?

Mijn doel is om data van NAS1 naar NAS2 te kopiëren over internet. Ik heb het nu met die eerste werkend, maar ik lees ook allerlei dingen over Time Backup.

Oja en hetzelfde voor "Download Station" en NZBget. Download Station kan ook prima NZB downloaden, dus waarom NZBget?

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
ThinkPadd schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:50:

Oja en hetzelfde voor "Download Station" en NZBget. Download Station kan ook prima NZB downloaden, dus waarom NZBget?
Downloadstation kan zover ik weet niet overweg met PAR2 bestanden/reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
Ik heb een ds214+ en probeer downloaden van nieuwsgroepen in te stellen.

Ik heb NZBget, couchpotato en sickbeard geinstalleerd.
Nu werkt NZBget wel, maar sickbeard en couchpotato doen het niet.
Als ik erop klik gaat ie wel naar de link:
http://********.synology.me:5000/webman/3rdparty/couchpotatoserver/couchpotatoserver.cgi

Maar vervolgens zegt ie dat ie geen verbinding kan maken met poort 5050..

Kan iemand mij zeggen wat ik nog niet goed heb ingesteld? NZBget werkt wel gewoon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even een open deur: je hebt in je router wel de juiste poorten geforward naar je Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ik zit intern in het netwerk. Is dat dan ook van belang?

Maar ik heb de volgende settings:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ryq6uu.png

Hier staat poort 6789 niet bij welke NZBget gebruikt.
DIe doet t wel gewoon.

NZBconfig zegt trouwens ook dat er nix geinstalleerd is :S

[ Voor 32% gewijzigd door darklord007 op 09-12-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja, dat is van belang omdat je via een externe URL NZBGet benadert (xxxx.synology.me). Zolang je via je interne netwerk NZBGet of andere applicatis benadert werkt het ongetwijfeld prima, maar zodra je buitenom gaat, moet je router wel de juiste poorten doorsturen naar je Synology.

Je poort 5050 staat op 'enabled'=NO. Die zou ik even aanpassen

[ Voor 39% gewijzigd door mrwolf op 09-12-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:49
En hetzelfdde geld voor poort 8080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
mrwolf schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:32:
Ja, dat is van belang omdat je via een externe URL NZBGet benadert (xxxx.synology.me). Zolang je via je interne netwerk NZBGet of andere applicatis benadert werkt het ongetwijfeld prima, maar zodra je buitenom gaat, moet je router wel de juiste poorten doorsturen naar je Synology.

Je poort 5050 staat op 'enabled'=NO. Die zou ik even aanpassen
Ahh, stom 8)7 :X , niet gezien!
thxs! nu werkt ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
Spido schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:14:
Is er iemand die hier meer problemen heeft met de media indexer die in de Sickbeard notification instellingen zit? Ik merk dat gedownloade series (via Sickbeard en SabNZB) niet geindexed worden, waardoor ik dat nog handmatig moet doen voor ze op mijn mediaspeler te voorschijn komen.
Iemand die dit misschien weet? Heb al gezocht op internet maar niet echt een oplossing kunnen vinden. Erg vervelend dat ik nu steeds als ik een nieuwe serie download opnieuw mijn hele video map moet indexen :(

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Arfman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:38:
inmiddels is er een geupdate package... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:00
kan iemand mij helpen met het maken van een package voor:
http://phpmydomo.org/

ik heb een 1512 en heb het handmatig geinstalleerd maar krijg het niet helemaal goed werkend.
ik denk dat dit komt doordat ik vhosts gebruik (brickman tutorial)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

remcoXP schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:04:
kan iemand mij helpen met het maken van een package voor:
http://phpmydomo.org/
Daar heb je geen package voor nodig, laat staan dat dat mogelijk is.
ik denk dat dit komt doordat ik vhosts gebruik (brickman tutorial)
Als je gewoon een site aanmaakt vanuit webconfig en daar de boel uitpakt werkt het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
DukeBox schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:51:
[...]

Daar heb je geen package voor nodig, laat staan dat dat mogelijk is.

[...]

Als je gewoon een site aanmaakt vanuit webconfig en daar de boel uitpakt werkt het direct.
hoe bedoel je: site aanmaken in webconfig?
bij configuratiescherm > webservices > virtual hosts? daar aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je hoeft geen virtual host aan te maken.
Web services aanvinken, en dan maak je een subfolder aan in de web share.
In deze subfolder mik je de bestanden en klaar ben je.

edit: tenminste dat is hoe je een website op je syno beschikbaar maakt.
Of het dan ook meteen werkt is afhankelijk van de benodigde instellingen, en modules etc...
edit2: even voor je getest.. je moet wel even het config bestand goed instellen, maar dan werkt het.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 13-12-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

remcoXP schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:10:
hoe bedoel je: site aanmaken in webconfig?
bij configuratiescherm > webservices > virtual hosts? daar aanmaken?
Ja.. precies zoals in de help, wiki en handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Klopt maar dit heb ik al heel veel gedaan met verschillende pakketten en sitejes.
alleen opdat ik nu niet domein/website gebruik maar vhosts en als site.domein.
lijkt het niet goed te gaan in de logs (httpd-error-user.log) zie ik alleen maar:
[Fri Dec 13 15:50:26 2013] [notice] Apache/2.2.25 (Unix) configured -- resuming normal operations
[Fri Dec 13 15:50:31 2013] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Fri Dec 13 15:50:32 2013] [notice] Apache/2.2.25 (Unix) configured -- resuming normal operations
[Fri Dec 13 15:54:00 2013] [notice] caught SIGTERM, shutting down
[Fri Dec 13 15:55:39 2013] [notice] Apache/2.2.25 (Unix) configured -- resuming normal operations
job schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:15:
Je hoeft geen virtual host aan te maken.
Web services aanvinken, en dan maak je een subfolder aan in de web share.
In deze subfolder mik je de bestanden en klaar ben je.

edit: tenminste dat is hoe je een website op je syno beschikbaar maakt.
Of het dan ook meteen werkt is afhankelijk van de benodigde instellingen, en modules etc...
edit2: even voor je getest.. je moet wel even het config bestand goed instellen, maar dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Elke keer dat jij een vhost instelt wordt apache opnieuw gestart. Dat dat lijkt me oke.

Werkt de phpmydomo wel als je naar domein.nl/subfolder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
maar ik zit die log duizende keren,. terwijl ik maar hooguit 3 restarts heb gedaan.
neej dit werkt inderdaad niet Job. ook niet zonder domain maar direct naar ip/folder/www/index.php

ik zie nu wel:
Directory index forbidden by Options directive: /var/services/web/www/
File does not exist: /var/services/web/favicon.ico

dit staat in mijn vhosts:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<VirtualHost *:80>
        ServerName phpmydomo.domein
        DocumentRoot /volume1/web/phpMyDomo/www/
        <Directory /volume1/web/phpMyDomo/www/>
                Options FollowSymLinks Indexes
                AllowOverride All
        </Directory>
</VirtualHost>

[ Voor 55% gewijzigd door remcoXP op 13-12-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nu we het toch over Web Station hebben.... Ik krijg een pagina in een subfolder niet geladen :/ Als ik http://<ip_syno>/subfolder opvraag dan krijg ik de melding "Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.". Het gekke is echter, in die subfolder staat ook een .htaccess die zorgt dat er een password moet worden ingegeven. Die password popup wordt wel geladen.

Moet ik in de interface nog ergens aangeven dat ik een subfolder gebruik? Ik wil gewoon http://<ip>/subfolder gebruiken, vhosts etc is niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:06:
Nu we het toch over Web Station hebben.... Ik krijg een pagina in een subfolder niet geladen :/ Als ik http://<ip_syno>/subfolder opvraag dan krijg ik de melding "Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.". Het gekke is echter, in die subfolder staat ook een .htaccess die zorgt dat er een password moet worden ingegeven. Die password popup wordt wel geladen.

Moet ik in de interface nog ergens aangeven dat ik een subfolder gebruik? Ik wil gewoon http://<ip>/subfolder gebruiken, vhosts etc is niet van toepassing.
Heb hier volgens mij ook last van. Probeer eens: http://ipsyno/www/subfolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Werkt ook niet
Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.