Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor het antwoord.
Als ik hem uit zet en hem een tijdje niet gebruik, dan gaat het procent omhoog. Maar als je hem aan uit aan uit zet, dan gaat het 1 of 4% omlaag. Voor de fabriek reset was het niet zo. Maar ik kijk het wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

Hallo allen.

Ik zit er aan te denken om een Lumia 520 te kopen, omdat ik graag de overstap naar Windows Phone 8 wil maken. Echter, heb ik een budget van +-200 euro en vroeg ik mij af of er binnen de windows phone's nog een ''betere'' windows phone is dan de Lumia 520 voor onder de 200 euro? Telefoon die ik nog meer bekeken heb zijn de Huawei Ascend W2 en de HTC Windows Phone 8S.. maar ik kan niet echt een groot pluspunt ontdekken bij die telefoons. Iemand ideeen?

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
@ AntonB0S
De batterijaanduidingen moet je eigenlijk met een korreltje zout nemen.
Het is slechts een indicatie, 100 procent nauwkeurig zijn ze nooit.

@ Momentumlol

Ga je voor nieuw of tweedehands.
Voor dat laatste kan je wel eens geluk hebben, maar let wel je weet nooit wat je koopt.
Er staan soms leuke Nokia's voor weinig te koop op MP.

Voor nieuw, dan zou ik persoonlijk ook voor een Nokia gaan.
Ik zeg niet dat de andere slecht zijn, absoluut niet.
Maar Nokia levert voor de WP toestellen een leuk softwarepakket.
Denk bijvoorbeeld aan de Here maps/drive en de diverse camera apps.
Daarnaast zit Nokia als een bok op de haverkist voor wat de updates betreft.

Nokia heeft als Primaire OS het WP platform.
Htc, Huawei en samsung hebben dat dus niet, deze hebben als Primair OS Android.
Op een één of andere manier geeft dat mij het gevoel dat WP bij de laatst genoemde toch een ondergeschoven kindje zal blijven.
Daarnaast geniet de Nokia's een groter gebruikersgroep voor ondersteuning, niet dat het 1.2.3. nodig is want het OS is op de Nokia's hetzelfde dan op de andere toestellen.
Iets wat bij Android niet het geval is.

Dus wil je goedkoop proeven aan de Windows omgeving, dan zou ik gaan voor de 520.
Blijkt het later niets te wezen, dan heb je er in ieder geval geen kapitaal aan vergooid.

De Htc zou ik laten varen, ondanks dat het een leuk toestel is, heeft deze slechts 4 Gb intern opslag.
Nu schijnt dat MS dit gaat oplossen in de 8.1 update door toe te staan om app te verplaatsen naar de sd kaart, maar dat geeft nog geen garanties voor dat het ook 100 % gaat werken met iedere app.

De Huawei w2 is geen slechte kandidaat.
Deze heeft een iets snellere cpu aan boord en heeft ook flits voor de camera.
En als leuke feature heeft de Huawei de meekleurende buttons aan de onderzijde.
Iets wat de L520 niet heeft.
Doch de iets snellere Cpu merk je in de praktijk eigenlijk weinig van.

Ik zou mij boodschappen lijst er dan als volgt er uit laten zien.
Nokia........voor de extra software en de grote gebruikersgroep op diverse fora
Huawei......voor de eventuele flits en de iets sterkere cpu

voor de liefhebbers van wp 8.1
http://www.windowsphone.c...C1F3A44398F1F5F7A08B81E6E

[ Voor 27% gewijzigd door Amadeus1966 op 14-03-2014 00:09 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Op de Lumia 520 van mijn dochter sluit Online Bankieren van ABNAMRO steeds weer af direct na het opstarten. Ook na het verwijderen en weer opnieuw installeren.

Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
@ Momentumlol

Zoals hierboven ook al beschreven is zou ik het best voor een Nokia gaan (vanwege de software), de Huawei ascend W1 is inderdeed sneller en heeft een flitser. Er is echter één grote maar aan de Huawei: deze heeft slechts 4GB geheugen. Dit geheugen is na enige tijd, met niet al te veel apps, al vol. (eigen ervaring) Als je dan toch een flitser zou willen, is de Nokia Lumia 620 wellicht ook wel een goede keus. Ik heb niet voor deze telefoon gekozen i.v.m. het ontbreken van een FM-Radio (iets wat jou misschien niet uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

@ Bakkermax @ Amadeus1996

Bedankt voor jullie reacties!! Een nokia klinkt mij ook op een of andere manier wat betrouwbaarder. Echter ben ik een beetje terughoudend tegenover de nokia 520. Ik heb het een en ander gelezen over dat het scherm belabberd is en dat de batterij van de 520 niet goed is. Ik ben nu aan het kijken naar de 620,625 en de 720. De laatste 2 zijn rond de 200 of wat duurder dan 200, maar als me dit echt extra's oplevert vind ik dat niet zon probleem. Ik hoorde dat het scherm van de 620 prima was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is denk ik echt een zware bug...

Ik sluit me telefoon af op 52%. Half uur later stond hij 33% toen ik hem aanzetten
Zou ik nog een factory reset doen of wat zeggen jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Momentumlol
Wat vaak het probleem is met mensen.
Als men iets koopt wat goed werkt dan hoor je ze bijna niet.
Immers dan zijn er geen vragen of problemen.
Men gaat pas op zoek op oa fora zodra er problemen of onduidelijkheden zijn.
Dit is slechts een kleine groep.
Dus voor wat dat betreft zou ik daar niet bang voor zijn.
Of ik moet toevallig de enige 100% werkende L520 in bezit hebben.
Er is geen veld zo groot of er is wel een steen te vinden om mee te gooien.
Kijk maar eens in de fora van diverse high end toestellen.
Lumia's, Iphones, Samsungs.......overal zijn wel dergelijke berichten te lezen.
Je zou er haast bang van worden, zelfs de nieuwste generatie toestellen worden verafgood en vervloekt.

Voor wat de accu betreft.
Ik laad mijn accu om de andere dag op, niet dat hij leeg is maar ik hou van een stukje zekerheid.
Daarbij heb ik altijd mijn wifi en gps aan staan, bluetooth en data gebruik ik niet.
Pushmail heb ik uit, ik ben een grote jongen en bepaal zelf wanneer ik mijn mail ophaal.
Synchronisatie met Xbox heb ik ook uit staan zo ook dubbeltap.

Ben dus geen groot verbruiker, en speel zo af en toe een spelletje.
Ook gebruik ik hem voor navigatie.
Dan vind ik twee dagen op een lading best acceptabel.

Belabberd scherm, ach wat is belabberd.
Pixels zie je amper of eigenlijk niet, de kleuren zijn realistisch.
Het enige wat mij tegenviel en later viel het mij trouwens niet eens meer op.
Dat is dat de backlight aan de bovenzijde doorscheen als je het toestel horizontaal voor je neus hield.
Aangezien dat dat een nutteloze houding is van een telefoon, kon ik er niet wakker van liggen.
Laat ik het zo zeggen, ik heb slechtere toestellen gehad met betere schermen.
Aflezen in fel zonlicht is een kunst appart, zelfs mensen met de allerluxte schermen heb ik in de meest onmogelijke houdingen zien zitten om het enigszins leesbaar te houden.
Geloof me, ik heb ze met duizenden gezien toen ik nog als chauff in het ov reed.
Ik heb nu een 1320 erbij en deze zal echt niet anders zijn.
Daarnaast heb je het over een toestel wat onderaan de budgetline ligt.

Als dit je eerste schreden zijn in de WP8x gebeuren en daarbij nog geheel onzeker bent, dan zou ik er direct niet te veel geld tegenaan gooien.
De 720 zou natuurlijk een betere keus zijn, maar als het niet bevalt..................
Daarnaast vind ik de 720 persoonlijk mooier ogen, deze heeft een nettere en strakkere afwerking dan de 52x of de 62x toestellen
Als je voor een luxere toestel wilt gaan, en niet al te veel geld willen spenderen,
dan zou ik marktplaats in de gaten houden.
Je vind daar vaak haast hele jonge toestellen te koop aangeboden omdat ze door een opwelling zijn gekocht of dat ze er niet mee overweg kunnen of dat ze WP zelf niets aan vinden.
Toegegeven, je moet er wel wat geluk mee hebben en het koren van het kaft weten te scheiden.

Ik ben voor wat dat betreft heel simpel, het is en blijft een telefoon.
Ondanks dat ik blij ben met mijn 1320, de eerste die mij een leuk bod geeft en op de stoep staat mag hem zo met doos, garantie en de hele mikmak en al mee krijgen.
En dan kijk ik vrolijk verder naar wat anders.

Voor onderlinge verschillen tussen de diverse toestellen, laat dan google je beste vriend zijn.
En voer je gewoon het type toestel VS type toestel in
Bijvoorbeeld L520 vs L720
http://www.phonearena.com...vs-Nokia-Lumia-720_id3351

@ AntonB0S
Vreemde kuren heeft dat dingetje van jou.
Laad hem eens helemaal op en probeer inderdaad eens een Factory Reset.
Mocht die kuren terugkomen dan zou ik de garantiepapieren eens bij elkaar gaan zoeken en even langs de telefoonboer gaan.
Want dan is er iets niet koosjer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1996
ik ga het wei even is doen.
Ik denk dat dit een stomme bug.
maar zou het beste zijn als je de batterij leeg laat lopen en dan oplaad en dan pas de fabriek reset doen? Want ik deed gewoon zonder de oplader en bij 50 procent een reset.en toen naar die reset was 32% heel lang en toen ik hem uitzette en weer aan, toen stond ie ineens op 26%

dus... Wat is de beste manier?

EDIT: ben hem nu aan het updaten. Hoop dat het dan verholpen is.

EDIT 2: even was het probleem opgelost, nu doet hij weer zo. Wat moet ik nu doen?

EDIT 3: Ben naar de winkel waar ik hem gekocht heb gegaan (BCC) en ik kon zo me telefoon inruilen voor een nieuwe Lumia 520. Ik ben benieuwd hoe deze bevalt :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou, nu maar hopen dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Dankje voor je extensieve uiteenzetting. Inderdaad is er over elke telefoon wel slechts te vinden. Een accuduur van 2 dagen is heel netjes. Mijn huidige toestel (huawei y300) haalt meestal nog maar net een volle dag.. daarbij werkt het toestel nog wel, maar daar is ook alles mee gezegd..hij is ontzettend traag geworden.

Ben erg benieuwd naar de wp8 ervaring. Ik heb er erg goede verhalen over gehoord. Zit er wel aan te denken om een 620 te nemen. Een flitser en een wat beter scherm is een pre voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me nieuwe Nokia Lumia 520. Als ik hem uit en aan zet, dan gaat het er steeds 2% procent van af. Dat is wel normaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:05:
Ik heb me nieuwe Nokia Lumia 520. Als ik hem uit en aan zet, dan gaat het er steeds 2% procent van af. Dat is wel normaal toch?
Misschien moet je hem niet hele tijd aan en uit zetten...

Onthoud ook dat een nieuwe accu pas goed functioneert na een aantal keer opladen/leeglopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Psycho_Mantis

Bedankt voor de informatie. Maar met die oude accu was het niet normaal, had dat ding 5 dagen...

maar naar hoeveel dagen zou hij echt stabiel zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:05:
Waar heb je je Lumia gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momentumlol schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:00:
[...]

Waar heb je je Lumia gekocht?
BCC. Maar gewoon afwachten dat het wel een goede batterij is. Anders koop ik een andere batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
kan soms een week of twee duren eer een accu echt op zijn top kan zijn.
Het is het meest misbruikte component.
Vandaar dat ze vaak ook het kortst leven

[ Voor 18% gewijzigd door Amadeus1966 op 16-03-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1996

bedankt voor je antwoord. Zonder jullie had ik dit niet geweten!

maar ik heb nog een vraag, is het beter voor de batterij als je hem helemaal leeg laat lopen of dat hij aangeeft dat hij opgeladen moet worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier gaan nogal de uiteenlopende verhalen over.
Ik zelf hou van een stukje management dus, komt hij niet eerder aan de lader totdat hij zich meld.
Geheel haalbaar is dat natuurlijk nooit, als je soms langer van huis bent dan doe je dat liever met een volle dan een halflege accu.

Met de hedendaagse technieken moet het weinig tot niet uitmaken, staat leuk en schrijft lekker.
De meeste gebruikers hoor je dan ook vaak zeggen, het maakt niets uit.
Maar is dat ook echt zo?
Vanwaar de beperkingen dan op de diverse accu's?
Het is niet voor niets dat de meeste accu's vaak na een half jaar al instorten en zeer slecht gaan presteren.
Een accu wordt "lui" als hij nooit helemaal leeg getrokken wordt en de prestaties worden er dan ook naar.
Ik heb een oude of verouderde Gio, de accu is nog steeds goed voor anderhalve dag.
Zo ook zijn voorgangers.
Ik heb zelfs een vijf jaar oude laptop met nog steeds de originele accu, en die werkt nog steeds.
Dat is voor mij voldoende reden om aan te nemen dat ik niet verkeerd zit met mijn beredenering.

Dus mijn mening is gewoon opladen als hij leeg is of dat hij begint te jammeren.
En alleen tussentijds bijladen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
Amadeus1966 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 03:13:

Dus mijn mening is gewoon opladen als hij leeg is of dat hij begint te jammeren.
En alleen tussentijds bijladen als het nodig is.
Ik ben het daar in de basis wel mee eens. Maar wat als je accu op 40% staat en je staat op het punt een paar uur de deur uit te gaan? Dan heb ik toch wel de neiging om even bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 04:11:
@ Momentumlol
Wat vaak het probleem is met mensen.
Als men iets koopt wat goed werkt dan hoor je ze bijna niet.
Immers dan zijn er geen vragen of problemen.
Men gaat pas op zoek op oa fora zodra er problemen of onduidelijkheden zijn.
Dit is slechts een kleine groep.
Dus voor wat dat betreft zou ik daar niet bang voor zijn.
Of ik moet toevallig de enige 100% werkende L520 in bezit hebben.
Mijn 520 is echt een (bijna) perfect toestel, in ieder geval veel beter dan goedkope of midden segment Android toestellen. Toegegeven, dat ligt niet aan de toestellen zelf maar aan Android, wat gewoon rommel is. Ik heb op de 520 alleen wat problemen gehad met Whatsapp, dat is een bekend probleem en ligt niet aan WP8 of aan het toestel. Verder is het enige wat ik echt mis een flitser.

De batterij gaat bij mij zo'n 2.5 dagen tot 3.5 dag mee afhankelijk van het gebruik. Je moet dan wel de achtergrond applicaties afsluiten, anders red je dat niet.

Sinds ik hem heb geen vastlopers, geen crashende apps(afgezien van Whatsapp), geen trage/hangende menu's, geen software die de batterij binnen een dag leeg trekt. Dat kan ik van Android toestellen allemaal niet zeggen.

Verder goede spraakkwaliteit, bruikbare navigatie met offline kaarten voor benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
coenox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:23:
[...]

Ik ben het daar in de basis wel mee eens. Maar wat als je accu op 40% staat en je staat op het punt een paar uur de deur uit te gaan? Dan heb ik toch wel de neiging om even bij te laden.
Vandaar dat ik ook zei van dat het niet altijd mogelijk is.
Gelukkig zijn het niet meer van die accu's zoals 13 of 14 jaar terug.
Met een beetje goeie wil had je net een uur gesprekstijd.
Heb onlangs mijn eerste handy weer terug gevonden ( Sony Cmd C1 ), en hij werkt ook nog.
Houd het nu in standby modus zeker een minuut vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1996

ik heb zo lf nog mijn Nokia uit 2001 liggen, de batterij gaat maanden mee. Maar bedankt voor de uitleg trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:06:
[...]

Mijn 520 is echt een (bijna) perfect toestel, in ieder geval veel beter dan goedkope of midden segment Android toestellen. Toegegeven, dat ligt niet aan de toestellen zelf maar aan Android, wat gewoon rommel is. Ik heb op de 520 alleen wat problemen gehad met Whatsapp, dat is een bekend probleiem en ligt niet aan WP8 of aan het toestel. Verder is het enige wat ik echt mis een flitser.

De batterij gaat bij mij zo'n 2.5 dagen tot 3.5 dag mee afhankelijk van het gebruik. Je moet dan wel de achtergrond applicaties afsluiten, anders red je dat niet.

Sinds ik hem heb geen vastlopers, geen crashende apps(afgezien van Whatsapp), geen trage/hangende menu's, geen software die de batterij binnen een dag leeg trekt. Dat kan ik van Android toestellen allemaal niet zeggen.

Verder goede spraakkwaliteit, bruikbare navigatie met offline kaarten voor benelux.
Dat klinkt super! ik ga er binnenkort eentje ophalen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Momentumlol schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:24:
[...]

Nee, niet doen....
We willen al dat moois voor onszelf houden.

Als je ff geduld kan opbrengen,
binnenkort begint Nokia/MS met de introductie van WP8.1 met de daarbij behorende toestellen.
Wie weet wat voor effect het heeft op de huidige prijs van de L520 en wie weet zit daar ook wel iets leuks tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Amadeus1966 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Nee, niet doen....

binnenkort begint Nokia/MS met de introductie van WP8.1 met de daarbij behorende toestellen.
Wie weet wat voor effect het heeft op de huidige prijs van de L520 en wie weet zit daar ook wel iets leuks tussen.
Heb je enig idee in welke tijdspanne ik dan moet denken? Ik las ook al het een en ander over Nokia X lijn, maar ik kan nergens vinden wanneer die ongeveer op de markt moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 07:40
Amadeus1966 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Nee, niet doen....

Is het al zeker dat de 520 geen update krijgt naar 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De 520 krijgt net als alle andere toestellen die nu wp8 draaien gewoon de update naar 8.1

zie ook
http://www.techradar.com/...ll-get-8-1-update-1213777
en
http://www.engadget.com/2...hardware-suppor/#comments
en
http://www.computerworld....pgradeable_Microsoft_says

en

http://www.winbeta.org/ne...-upgrade-windows-phone-81

[ Voor 110% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-03-2014 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Momentumlol schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:24:
[...]

Ik heb van mijn werkgever een iPhone 4 die nu in mijn iPhone dock staat weg te rotten en ik heb een Android tablet (Android 4.4) maar ik ben helemaal om :) WP is geweldig en de Nokia werkt gewoon erg goed. Alles is soepel en stottert niet.

Enige nadeel is de bagger camera en de brakke Spotify versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
m3gA schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:15:
[...]

Ik heb van mijn werkgever een iPhone 4 die nu in mijn iPhone dock staat weg te rotten en ik heb een Android tablet (Android 4.4) maar ik ben helemaal om :) WP is geweldig en de Nokia werkt gewoon erg goed. Alles is soepel en stottert niet.

Enige nadeel is de bagger camera en de brakke Spotify versie.
Voor een goede camera moet je het toch echt hogerop zoeken :) 1xxx of 9xx serie.
De spotify app krijgt een overhaul, maar wanneer deze uitkomt is nog onbekend geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Nu online
Sonny7 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:48:
[...]

Voor een goede camera moet je het toch echt hogerop zoeken :) 1xxx of 9xx serie.
De spotify app krijgt een overhaul, maar wanneer deze uitkomt is nog onbekend geloof ik :)
Ik heb eigenlijk een telefoon van mijn werkgever (de iPhone 4) en deze was zo ongelofelijk traag (en IOS vind ik gewoon niks) dat ik de Nokia als tijdelijke oplossing gekocht heb tot ik een nieuw toestel krijg. Anders had ik een duurdere gekocht. Al jeukt het me om een 820 te kopen. WP en de Nokia hebben me positief verrast.

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 18-03-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het ( beeld ) kwaliteit verschil tussen Iphone 4 en de 520 vind ik best wel meevallen.

http://www.gsmarc.com/nok...oto-quality-test-samples/

http://www.gsmarc.com/app...oto-quality-test-samples/

De 1020 en de 1520 zijn natuurlijk wel iets beter te noemen, maar die zijn gemiddeld ook wel wat duurder dan de eerder genoemde L 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia Lumia 520 al bijna 1 week. De batterij is beter dan in die andere 520. Als ik ook even niet bereikbaar wil zijn dan zet ik mijn netwerk op vliegtuigstand. Ik ben er wel tevreden mee!

maar ik hoop dat de batterij wel over 2 weken wel dan echt goed is, want hij gaat toch nog snel leeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera vind ik buiten wel goede foto's maken, binnen is het toch echt minder zonder flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje.. Wat is nou het beste voor de batterij. Dat je hem altijd op Spaarstand 'Altijd' zet, of Spaarstand 'Als hij bijna leeg is'.
En ehh... Als het naar een maand nog zo klote gaat met die batterij, welke batterij raden jullie dan voor mij aan? Ik hoor het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Ten eerste: je 'zeurt' wel erg veel over die batterij... Maar maak je er iig niet druk om. Al die kleine aanpassingen zoals spaarstand scheelt vrij weinig, hou hem dus gewoon op 'als hij bijna leeg is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bakkermax

het spijt me voor het gezeur. Maar ik ben dit niet gewend dat een batterij zo snel leeg gaat.

Maar als jij zegt dat ie over 1 a 2 maanden meer dan een dag mee gaat, dan moet ik dat wel geloven.
Ik heb wil gezien dat Instagram een slurper is, binnen 10 minuten 7% van de accu af...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Zet via instellingen--> toepassingen --> achtergrondtaken alles uit behalve Whatsapp (in mijn geval iig) En als je hem veel gebruikt gaat de accu inderdaad erg snel, ik maak er daarom altijd een wedstrijdje tegen mezelf van om hem zo min mogelijk te gebruiken ;) (om bijvoorbeeld elk weekend de drie dagen te halen) Maar kijk het gwn aan, en trek over een week of 2 je conclusies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mijn "oude" 520 is overgegaan naar mijn wederhelft.
Deze gebruikt hem minder intensief al ik het deed en die haalt rustig drie tot vier dagen.
Wat heeft ze draaien, WhatsApp en Facebook.
Ik heb alles in de achtergrond uitstaan, ook Whatsapp, behalve de timeme klok.
Mail synchronisatie heb ik op het minimale staan en waar mogelijk handmatig.
Doubbletap to wake heb ik ook uit.
Ach eigenlijk alles wat ik niet nodig heb.

Probleem met een nieuw toestel is dat deze vooral in het begin nogal intensief gebruikt word, het is nieuw en alles wordt dan even uitgeprobeerd.
Even showen hoort er natuurlijk ook bij.
Bovenstaande is heel begrijpelijk en is van toepassing op een ieder, ongeacht sekse of leeftijd.
Dus logisch dat het verbruik in het begin ook vele malen hoger ligt.
Zeker als je accu ook nog nieuw is.
Na mate je minder gaat "knoeien" en je accu aardig begint in te lopen dan zal je zien dat het een en ander op zijn plaats valt.

Zeker als je nog nieuw bent in het WP8x ecosysteem.
Veel apps worden er dan uitgeprobeerd, sommige worden daarvan behouden en anderen worden niet meer naar om gekeken.
Totdat je eigenlijk alles er op hebt staan wat je wilt hebben of wat je nodig hebt.
Als ik kijk naar mijn eigen downloadgedrag van zowel WP als Android, dan klopt dat aardig.
Op ten duur weet je wat je hebben wilt en wat je nodig hebt.
Dus zodra er een nieuw stukje speelgoed komt, dan zijn dit de apps die gedownload worden en dan is het klaar.
Ik ben van de 520 naar de 1320 gegaan, ondanks dat deze ietsjes groter is, staan er exact de zelfde apps op.
Door dat je alles hebt zoals het zijn moet, stabiliseert ook je stroomverbruik van je accu.

Wat Bakkermax bedoelt met zeuren, is volgens mij bedoelt in de trend van, dat je je niet zo druk moet maken en gewoon moet genieten van wat je hebt.
De rest komt vanzelf.

Maar wat je ook doet, begin niet met die tropische accu's te klooien.
Dit loopt vaak op een fiasco uit.
Vele hebben duur lesgeld hiermee betaald.
Er zijn vele fraudeurs op het internet actief met ometiketeren van accu's.
Jij denkt dan dat je een goede slag hebt geslagen, maar de waarheid is vaak dat zij dat hebben gedaan en jij met rotzooi thuis zit, of erger met een kapotte toestel.

Als je je er echt zo druk om maakt koop dan liever een tweede maar wel een originele accu bij een erkent bedrijf.
Want anders zal gegarandeerd je volgende openingspost iets zijn van "help mijn Lumia is doet het niet meer", en dan zal je het gene wat ik als voorschot hierboven hebt geplaatst weer kunnen lezen.
Dus ..........................niet doen.
Ik laad liever mijn toestel een keer extra op dan nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:03:
@bakkermax

het spijt me voor het gezeur. Maar ik ben dit niet gewend dat een batterij zo snel leeg gaat.

Maar als jij zegt dat ie over 1 a 2 maanden meer dan een dag mee gaat, dan moet ik dat wel geloven.
Ik heb wil gezien dat Instagram een slurper is, binnen 10 minuten 7% van de accu af...
Bij mij net gekeken, 4 dagen en 1 uur sinds sinds vorige keer laden, 15 uur geschatte resterende accutijd. Dat is bij matig gebruik: af en toe bellen, surfen, mail lezen en whatsapp en wat foto's en videos gemaakt. Lijkt me netjes voor een smartphone en ondenkbaar met m'n vorige Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1996
ik begrijp je nu, ik zou het niet meer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik moet zeggen, de batterij word wel stabiel heb ik het idee. Spijtig zag ik net op 2 krasjes. Terwijl ik hem gewoon netjes in me zak doe, misschien maar eens een hoesje kopen! Maar wat is de beste manier om zulke krasjes weg te halen, het zijn niet diepe krassen.

EDIT:

HET spijt me, ik zag me post boven niet staan :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Krasjes verwijderen van een dergelijk toestel is te doen, maar het wordt er vaak niet mooier op.
Daarnaast zit er een bepaalde coating op welke je dan weer beschadigd en vaak resulteert in een matte waas.
Zie ook
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1602032

Met schermfolie kan je het eea wegmoffelen en voorkomt erger.
Als cover kan je eventueel gaan voor een flipcover.
Maar na een paar keer stuiteren willen de randen die het toestel vastklemmen wel eens afbreken waardoor hij niet meer klemt.
Een stukje dubbelzijdig tape kan dan wonderen verrichten.

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1243516720_1/GENUINE-LEATHER-Sewing-Flip-Cover-Case-for-Nokia-Lumia-520.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1996

Dus jij zegt als je de screenprojector erop plakt, kan je de krasjes ook weg frommelen?
Een vriend regelt ook voor mij een gratis inschuifhoesje, dus dat is ook mooi.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bij elke smartphone geldt: wil je geen krasjes, dan een screenprotector. Daar is de 520 echt geen uitzondering in.
Daarnaast heeft de 520 niet zo'n krasvast scherm als bijvoorbeeld de 700 of 800+ serie. Het is gewoon een goedkoper toestel en er worden concessies gedaan. Zo moet je ook de klok opnieuw instellen als je de accu eruit haalt. Dat is ook tegenwoordig een uitzondering.

Krasjes ontstaan altijd vrijwel meteen, zelfs bij een iPhone praktisch direct...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Wat Zwahiel zegt klopt.
Zelfs het sterkste gorillaglas krast.
Een beetje zand in je broekzak is voldoende om al je kijkplezier te vergallen.
Daarvoor zijn dergelijke screenprotectors bedacht.

Echt 100% weg krijg je ze nooit, maar het lijkt beter dan dat je er een hele waas overheen trekt door een mislukte poging om het eea te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
zwahiel schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:57:
Bij elke smartphone geldt: wil je geen krasjes, dan een screenprotector. Daar is de 520 echt geen uitzondering in.
Daarnaast heeft de 520 niet zo'n krasvast scherm als bijvoorbeeld de 700 of 800+ serie. Het is gewoon een goedkoper toestel en er worden concessies gedaan. Zo moet je ook de klok opnieuw instellen als je de accu eruit haalt. Dat is ook tegenwoordig een uitzondering.

Krasjes ontstaan altijd vrijwel meteen, zelfs bij een iPhone praktisch direct...
Als een Lumia 920 een hard reset geeft (voldown + power) doe je eigenlijk hetzelfde als wanneer je de batterij eruit zou halen. Na de reset is hij dan de tijd ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Een batterij verwijderen is toch een soft reset geen hard reset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je hebt bij mijn weten drie soorten resets.
Een softreset gewoon via de normale wijze aan/uit zetten
Hardreset is geforceerd uitschakelen, kan door een toetsencombinatie maar ook door het verwijderen van de accu.
En dan een factoryreset, dat is alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Maar wordt vaak doorelkaar heen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens mij is hardreset en factoryreset in jouw lijstje normaliter hetzelfde. Batterij er in en uit valt volgens mij onder soft reset. (want in feite "gewoon" aan en uit zonder gegevens verlies, alleen op een wat lompe manier).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
PaT schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:25:
Volgens mij is hardreset en factoryreset in jouw lijstje normaliter hetzelfde. Batterij er in en uit valt volgens mij onder soft reset. (want in feite "gewoon" aan en uit zonder gegevens verlies, alleen op een wat lompe manier).
Nee want met een softreset wordt de telefoon gewoon netjes afgesloten.
Is eigenlijk niets anders dan een reboot
Hardreset is als het toestel weigert om op de normale manier te worden afgesloten
Factoryreset spreekt voor zich

De termen harde reset en factory reset worden vaak door elkaar heen gehaald.
Een soft reset is niets anders dan gewoon je telefoon uit en weer aan te zetten.
De truck van volume en de power knopske is eigenlijk voor als de batterij niet verwijdert kan worden.
Maar werkt op nagenoeg alle lumia's.

Ps batterij verwijderen of een harde reset resulteert altijd met gegevensverlies van niet opgeslagen data.

[ Voor 26% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-03-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Amadeus1966 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:45:
Een softreset gewoon via de normale wijze aan/uit zetten
Ik noem dat nog gewoon mijn telefoon uitzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
troftnom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:48:
[...]

Ik noem dat nog gewoon mijn telefoon uitzetten. ;)
Ja, moet altijd moeilijker lijken dan dat het is. hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ehh.. Misschien kom ik een betere zeikerig over. Maar zou dit bijv. de Phone House kunnen verwijderen die krasjes of Displex gebruiken. Ik sta er ook niet van te kijken als jullie zeggen, je moet er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zeikerig?
Nee hoor, daarvoor is het een gebruikersforum, door en voor elkaar.
Zeiken doen we op de plee of op het Fokforum ;-)
.......................................

Misschien dat het onderstaande iets meer duidelijkheid verschaft omtrent het wegwerken van dergelijke krassen.

Het scherm wordt gorillaglas genoemd, maar bestaat niet uit gewoon glas zoals bijvoorbeeld een raam oid.
Zie ook;
Wikipedia: Gorilla Glass

Dit glas wordt voor mobileapparaten nog eens speciaal gecoat.
Maw er komt een extra laag overheen, deze extra laag zorgt niet alleen voor extra bescherming van het scherm maar draagt ook zorg voor minder weerspiegeling door zonlicht e.d. en is tevens ook vuilafstotend.
Vandaar dat je dergelijke schermen ook nooit met chemische reinigingsmiddelen moet schoonmaken.

Hele lichte krasjes zitten ook vaak alleen maar in deze coating of laag en niet in het scherm.
Ga je deze coating verwijderen dan maak je alleen maar het scherm kwetsbaarder.

Met het bovenstaande in je achterhoofd wat denk je wat er gebeurt als je probeert om een kras met een schuur of polijstmiddel weg te werken?
Je verwijdert op één plek de coating, waardoor je dus een wazige vlek krijgt.
De kortste klap is dus om het scherm te reinigen en dan een beschermfolie eroverheen te plakken.
Als je het goed doet, dan zie je het nauwelijks.
Een andere, tevens meest bewerkelijke en ook gevaarlijkste is om de gehele coating te verwijderen.
Daardoor verwijder je dus niet alleen de kras, maar tevens ook de extra beschermlaag.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het scherm te vervangen ( wel heel drastisch, maar mogelijk ).

Ik weet dat een krasje hoe klein die ook is, hoogst irritant kan zijn, zeker als hij midden in het beeld zit.
En hij lijkt alleen maar groter te worden.
Maar ik kijk persoonlijk liever tegen een klein krasje dan tegen een wazige vlek.

Ik had eerder een link gepost omtrent dergelijke problemen.
Er zijn diverse "wondermiddeltjes" en ze beloven allemaal gouden bergen,
helaas is een all-in-one wonderpasta nog steeds niet uitgevonden.
Je kan de displex gebruiken en met wat geluk zou je het iets kunnen wegpoetsen.
Maar displex is voor cd's e.d ontwikkeld, dus kunststof.
Ik denk dat je hiermee alleen maar de toplaag wegpoetst en niet de kras als deze echt in het glas zit en niet in de eerder genoemde coating.

Je kan het altijd proberen.
Ik ben niet zo egoistisch om fouten alleen maar voor me zelf te behouden, een ander mag ze ook maken.
Zie het als een les, die fluttige beschermfolies zijn er niet voor niets.
Het kan 100.000 keer goed gaan, maar één zandkorreltje is voldoende om je alle plezier te ontnemen.

Ik ben een rasechte hollander en ga voor goedkoop.
Duik eens de Action in en haal daar een pak beschermfolie vandaan.
Zijn van die A-4 vellen en er zitten een paar in een pak.
Het kost haast niets, vele malen goedkoper dan bij een speciaalzaak en je hebt er veel meer.
Dus als je het verprutst dan kan je zo een nieuwe snijden of knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amadeus1996

Bedankt voor de informatie!
ik twijfel ik het met Displex wil doen, dat schermfolie lijkt dan mij toch het beste. Maar wat jij eigenlijk zegt, als je het schermfolie goed erop plakt, dat je het krasje nauwelijks ziet. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Is er een mogelijkheid een Lumia 520 te activeren ZONDER microsoft account? Wij willen dit professioneel gebruiken, maar ik wil niet voor iedereen die een smartphone heeft een windows account maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
DinoBe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:17:
Is er een mogelijkheid een Lumia 520 te activeren ZONDER microsoft account? Wij willen dit professioneel gebruiken, maar ik wil niet voor iedereen die een smartphone heeft een windows account maken.....
Geen idee, er zijn wel mogelijkheden om centraal apps te verspreiden MSDN: Company app distribution for Windows Phone

Overigens worden er bij ons iPhones, iPads en Android toestellen gebruikte en wordt van iedereen verwacht zelf even een account aan te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door coenox op 26-03-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 07:11:
als je het schermfolie goed erop plakt, dat je het krasje nauwelijks ziet.
Zichtbaar blijft hij toch wel, je maakt het met folie alleen minder zichtbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
DinoBe schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:17:
Ja dat is mogelijk, maar je kan dan verder weinig met het toestel.
Synchronisatie, store e.d. gaat allemaal via een dergelijk account.

Misschien een idee, weet niet of dat werkt, maar hoeveel toestellen kan je koppelen op één account?
Misschien dat je iets kunt vinden op Google oid over " BYOD WP8 ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan denk ik wel dat ik ze dan wel minder zie.

Een kras is in de lengte ongeveer 2,2 cm en die is geen eens een millimeter breed. En een andere is 0,8 cm en 1 millimeter breed. Die 2 krasjes zouden denk ik dan door zandkorreltjes komen van in me broekzak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Auw, zonde.
Je kan het ook positief gaan zien.........al is het wel wrang
Heb je ervan geleerd?
Dan is het niet voor niets geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker heb ik er iets van geleerd.

Maar die kras van 2,2cm die zie je denk ik niet meer als die screenprotector erop zit, die 0,8cm kras nog denk ik wel een beetje..

Maar ehh. Wanneer komt eigenlijk Windows Phone 8.1?

EDIT: Heb screenprotectors gekocht bij de action, het is niet echt gelukt hoe ik het wilde. Ik ga maar eens voor goedkope op maat gemaakte screenprotectors kijken

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Wp8.1 developerrpreview is voorlopig uitgesteld.
Al was de datum en mogelijke uitgifte al speculatief, immers MS heeft nooit iets officieels vermeld.
ICT en Tweakersroddels gaven 2 april aan, deze preview is nu voor een aantal dagen uitgesteld.
Ik heb al speculaties gehoord over 9 April.
Maar niets is zeker.

De definitieve gebruikers uitrol kan nog maanden duren, en dan nog ligt het ook nog eens aan hoe de providers er mee omgaan.

Voor de screenprotectors...............al doende leert men

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow okee.

ik heb hem nu 2 weken, ik vind de batterij wel redelijk op gang komen. Dat wou ik eigenlijk alleen zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel kreeg vandaag een pakketje :) Van Nokia :)

Een geheel nieuwe Lumia 520 zat erin vergezeld met brief, accu en USB kabel.
Nokia R&D in Finland heeft de handset onderzocht en geconcludeerd het er kortsluiting is ontstaan voor ik de telefoon onder de kraan gehouden heb. En dat ze me daarom een nieuwe handset opgestuurd hebben.

Eindelijk van mijn crappy Android 2.2 af. Er zit hier overigens een andere nieuwere firmware op met een stel anders voorgeïnstalleerde apps. Zo heb ik een een kiosk achtige app en stonden er al standaard kaarten (Nederland) geïnstalleerd (voor ik de setup draaide)

Eigenlijk veel met hun socialmedia mensen contact gehad, waarna zij mij gebeld hebben. Uiteindelijk via Nokia Nederland vandaag dus een nieuw toestel gekregen :)

Jeej weer een echte smartphone én binnenkort natuurlijk WP8.1 want die krijgen wij 520 gebruikers ook!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Blij dat het uiteindelijk goed is gekomen.

Ja de update 8.1
En als toetje de volledige Here+ wereldwijd, ipv alleen de Benelux.

Vond het wel leuk dat MS de L520 specifiek nog eens aangehaald heeft tijdens de presentatie.
Ik denk dat dat kleine opdondertje meer voor Nokia en MS heeft betekend dan dat we ooit vermoed hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ja idd, volgens mij heeft de 520 in zijn eentje de hele Lumia lijn op de kaart gezet. Omdat hij juist zo goedkoop is, was het een schot in de roos.

Moet wel zeggen dat ik blij ben om weer mijn 520 te hebben, had net voor hij stuk ging mijn Brodit houder en carkit in mijn auto gemonteerd.

Wel geinig dat ze met de nieuwe 630 dezelfde richting inslaan. Die wordt ook lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En na de update kan je er nog veel meer uit dat dingetje halen.
Vrouwtje laat haar note toch repareren, als dat gelukt is dan jat ik de 520 gelijk weer terug.

De 630 is idd een leuk dingetje en de 930 mag er trouwens ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Nu online
zwahiel schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:08:
Ja idd, volgens mij heeft de 520 in zijn eentje de hele Lumia lijn op de kaart gezet. Omdat hij juist zo goedkoop is, was het een schot in de roos.

Moet wel zeggen dat ik blij ben om weer mijn 520 te hebben, had net voor hij stuk ging mijn Brodit houder en carkit in mijn auto gemonteerd.

Wel geinig dat ze met de nieuwe 630 dezelfde richting inslaan. Die wordt ook lekker goedkoop.
Volgens mij is meer dan 50% van de verkochte Windows Phone toestellen een 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Nu online
zwahiel schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:06:
* zwahiel kreeg vandaag een pakketje :) Van Nokia :)

Een geheel nieuwe Lumia 520 zat erin vergezeld met brief, accu en USB kabel.
Nokia R&D in Finland heeft de handset onderzocht en geconcludeerd het er kortsluiting is ontstaan voor ik de telefoon onder de kraan gehouden heb. En dat ze me daarom een nieuwe handset opgestuurd hebben.

Eindelijk van mijn crappy Android 2.2 af. Er zit hier overigens een andere nieuwere firmware op met een stel anders voorgeïnstalleerde apps. Zo heb ik een een kiosk achtige app en stonden er al standaard kaarten (Nederland) geïnstalleerd (voor ik de setup draaide)

Eigenlijk veel met hun socialmedia mensen contact gehad, waarna zij mij gebeld hebben. Uiteindelijk via Nokia Nederland vandaag dus een nieuw toestel gekregen :)

Jeej weer een echte smartphone én binnenkort natuurlijk WP8.1 want die krijgen wij 520 gebruikers ook!
De provider firmwares missen vaak het eea aan apps. Ik heb een country variant geinstalleerd en deze had opeens apps die ik eerst niet eens mocht downloaden zoals Data Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 07:10:
Zeker heb ik er iets van geleerd.

Maar die kras van 2,2cm die zie je denk ik niet meer als die screenprotector erop zit, die 0,8cm kras nog denk ik wel een beetje..

Maar ehh. Wanneer komt eigenlijk Windows Phone 8.1?

EDIT: Heb screenprotectors gekocht bij de action, het is niet echt gelukt hoe ik het wilde. Ik ga maar eens voor goedkope op maat gemaakte screenprotectors kijken
Tip: Kijk eens bij Amazon.de.Daar heb ik voor mijn Lumia 620 voor een paar euro screenprotectors gekocht. Deze zijn voor de 520, maar weet niet of het hetzelfde merk is. Er zijn daar ook andere te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus73 op 03-04-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:16
Ik heb sinds anderhalve maand een 520 die ik alleen zakelijk gebruik; ik krijg er 3-4 telefoontjes per dag op en haalt 1 x per uur mijn mail op. Verder gaat het erop dat ik bereikbaar ben.

Ik had eerst een E51 die hielt het ongeveer 5 dagen uit met een batterijlading. De 520 iets langer:
Nokia Lumia 520 screenshot batterijduur

Ik heb de WiFi en locatieservices uitgezet en netwerk op 2g gezet. Ik vind het een prima score.

Hij hangt nu aan de lader.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hoe haalt ie dan je mail op als je 2g zit zonder wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
wmeester schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:20:
Ik heb sinds anderhalve maand een 520 die ik alleen zakelijk gebruik; ik krijg er 3-4 telefoontjes per dag op en haalt 1 x per uur mijn mail op. Verder gaat het erop dat ik bereikbaar ben.

Ik had eerst een E51 die hielt het ongeveer 5 dagen uit met een batterijlading. De 520 iets langer:
[afbeelding]

Ik heb de WiFi en locatieservices uitgezet en netwerk op 2g gezet. Ik vind het een prima score.

Hij hangt nu aan de lader.... :D
Je kan er nog wel wat meer uitpersen.
Double tab, synchronisatie met X box ed uitzetten.
Mail client heb ik zelf op handmatig staan.
Schermhelderheid op laag, dus automatisch even uitzetten, dan op laag en dan weer op automatisch zetten.

Voor wat batterijduur betreft, heerlijk gaat hetzelfde met de 1320.
Ik moet er nu echt om denken anders vergeet ik ze gewoon op te laden.
Dit itt Droid, deze had ik elke nacht op de lader,
Al moet ik zeggen mijn oude Gio kon ik best wel een paar dagen mee doen, maar dan moest ik er geen gekke dingen mee doen.
Maar de Note e.d ...........elke nacht aan het infuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Maar heb je dan 3g aan?

Ik bedoel die 520 die ik net binnen heb is nu ook opperdepop qua batterij. Vanmorgen om 7 uur uit de lader gehaald en overdag behalve appen niet mee gebeld of zo. Wel veel spotify onderweg geluisterd of radio. Ook wel met apps zitten spelen, maar niets geks of zo.

Hoe persen jullie dan zoveel uit die accu?
* zwahiel heeft background tasks al tot het minimum beperkt. Niks Facebook en dat soort fratsen, die gaan allemaal handmatig. Alles behalve mail en whatsapp staat uit als achtergrond task.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik gebruik geen internet, gebruik alleen wifi.
alles wat je niet gebruikt gewoon uitzetten en sync tot het minimale beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Ik gebruik ook alleen WiFi, 3G verbruikt inderdaad veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb nu de Amber versie. Zou ik hem naar Black updaten of wachten?
Als ik hem naar black wil updaten, ben ik een beetje bang wat er met me vorige toestel ook gebeurde. Dat hij ge update is en dat ik hem dan uit zet, en dat er dan een accu drain is van 30% komt

Wat zou ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je hebt een nieuwe handset dus het is niet gezegd dat hetzelfde weer gaat gebeuren........of niet.
Persoonlijk zou ik er voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Enige issue met de blackupdate is dat de Coloud headsets hun functieknop verliezen. Dat schijnt een typische Black fout te zijn. Verder lekker updaten die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee jongens

wat is beter, die update in de oplader uitvoeren of gewoon op de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het vergt tijd en vermogen, zou gewoon aan het infuus houden
maar 70 of 80 procent is meer dan genoeg.
Gewoon laten updaten en niets doen totdat hij helemaal klaar is, en dat kan soms best wel een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is geupdate, geweldige update is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
zwahiel schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:33:
Hoe haalt ie dan je mail op als je 2g zit zonder wifi?
Met 2G kan je ook prima email ophalen hoor. Het doet misschien wat ouderwets aan tegenwoordig maar voor mail ophalen/whatsapp is 2g naar mijn mening zeer geschikt. Gebeurt toch automatisch dus doet er weinig toe hoe snel het gaat. Alleen als plaatjes in email erg belangrijk zijn voor je kan ik me voorstellen dat 3G fijn is, maar dat zijn bij mij toch nooit de belangrijke emails....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaan we weer. Ik had het programmaatje Aanraken geupdate. Ik zetten Windows Phone toetsen Uit. Start hem nieuw op, gaat hij naar 44% naar 33%. Zou ik die batterij aanduidingen niet te sirieus nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat is aanraken? Misschien zou je eens naar je applijst kunnen kijken. Zitten er niet gewoon batterydrainende apps die je accu leegtrekken?

Had ik in 't begin ook, een app die de hele tijd ging synchen, ja dan gaat het hard hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:35:
Daar gaan we weer. Ik had het programmaatje Aanraken geupdate. Ik zetten Windows Phone toetsen Uit. Start hem nieuw op, gaat hij naar 44% naar 33%. Zou ik die batterij aanduidingen niet te sirieus nemen?
Bedoelt je met "Aanraken" double tap to wake? Die optie is niet helemaal ideaal voor je batterij. Verder moet je naar mijn mening die percentages ook niet te nauwkeurig nemen, het is meer een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je heb toch de instelling Aanraken. En daar staat ook double tap to wake in, maar ook Windows knoppen trillen uit zetten. (beneden die touch knoppen om terug of naar het home te gaan).

die had ik uitgezet, toen ik de instelling uit zette, moest ik de telefoon opnieuw opstarten. Toen hij op gestart was, was de batterij van 44% naar 33% gegaan.
Toen schrok ik weer, ik had zoiets ook met mijn vorige Lumia 520.

maar nu doet hij het weer prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Euhm ik weet niet hoor, maar wat je zegt is vrij normaal.

Ik weet niet beter dan wanneer je een smartphone opnieuw opstart je zo een heel stuk kwijt bent van je batterij. Dat was bij mijn HTC Hero met Android 1 al zo, en mijn Lumia is dat niet anders. Het afsluiten en opstarten vergt nu eenmaal veel energie. Veelal wordt er veel rekenkracht gebruikt om op te starten.

Volgens mij moet je niet zo angstig zijn. Daarnaast heb ik ook al lang gemerkt dat die percentages onder de 50% sneller op gaan dan daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als eerste de batterijindicator is slechts een indicatie en is niet helemaal serieus te nemen.
Maw de nauwkeurigheid is soms ver te zoeken.

Heb hier een note 1 van Samsung met wisselvallige aanduidingen.
Als hij 10 % aangaf dan begon hij te piepen, zelfs volledig opgeladen ging hij van 90% naar 30 of nog minder als je ook maar iets deed met dat ding.
Na de accu fysiek te hebben doorgemeten met een multimeter leerde mij dat met de accu niets aan de hand was. Maar dat de toestellen gewoon reageren op wat de software aangeeft en niet reageren op de daadwerkelijke lading van de accu.

Opstarten vergt sowieso meer vermogen van de accu dan dat deze gewoon aan staat.
Immers alles moet opgestart worden, niet alleen de hardware maar ook alle processen die daarbij horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 07-04-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow okee. Dus het is vaag...

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Laatst online: 14-09 16:22
Heb sinds kort ook een 520 ben er zeer tevreden over eigenlijk. :)

Heb wel een vraagje op mijn oude telefoon (5800) kan je precies zien wanneer je sms bericht het aantal tekens overschrijd. Is dit met de 520 ook mogelijk? Heb het idee dat mijn berichten ook een stuk minder lang mogen zijn dan op de 5800. Heb prepaid dus elke keer 2smsje per bericht is toch wel aan de prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Laatst online: 15-11-2022
Als een berichtje in de buurt van de grens komt verschijnt er een tellertje bij mij. Hou er rekening mee dat het gebruik van non-ascii het aantal beschikbare tekens kan halveren.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Laatst online: 14-09 16:22
incaz schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:51:
Als een berichtje in de buurt van de grens komt verschijnt er een tellertje bij mij. Hou er rekening mee dat het gebruik van non-ascii het aantal beschikbare tekens kan halveren.
Het werkt idd als je in de buurt van de grens komt. Maar waarom tmobile dan vaak dubbele kosten eraf haald terwijl ik nog lang niet aan de limiet van 160 zit is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Sorry, misschien is hetgeen ik hier ga vragen al ergens vermeld.
Ik heb sinds een paar dagen de Nokia Lumia 520 gekocht voor mijn vrouw.
Nu wilde ik daar Total Commander op instaleren maar dat lukt van geen kanten.
Ik heb het dus ook geprobeerd met de Nokia PC-Suite maar die vindt mijn toestel niet als ik het aansluit.
Ik vermoed dat ik de verkeerde versie heb of misschien moet ik iets anders proberen.
Tja, gezocht via Google maar ook geen oplossing gevonden.

Hier zitten we dus al aan bladzijde 40 en dat is een hele boterham om allemaal uit te pluizen.
Indien die vraag hier al beantwoord is kan iemand mij dan verwijzen naar waar het staat AUB.
Het is nogal dringend omdat we op vakantie willen en dan wil ik het toestel op zijn best werkend hebben.
Ik kan niet zonder Total Commander :|
Ik weet dat ik misschien teveel vraag waarvoor mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik denk dat dit niet kan. PC Suite is overigens sowieso niet bedoeld voor WP toestellen, maar ik denk dat Total Commander niet compatibel is met WP8 :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
PinokkioTV schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:00:
Ik denk dat dit niet kan. PC Suite is overigens sowieso niet bedoeld voor WP toestellen, maar ik denk dat Total Commander niet compatibel is met WP8 :)
Het kan zijn dat ik het niet goed begrepen heb op de originele site van Ghisler.
Ik dacht nochtans dat het moet lukken.

http://www.ghisler.com/pocketpc.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
onkeltje schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:29:
[...]

Het kan zijn dat ik het niet goed begrepen heb op de originele site van Ghisler.
Ik dacht nochtans dat het moet lukken.

http://www.ghisler.com/pocketpc.htm
Je hebt er vrij weinig van begrepen, sorry. Total commander is voor Pocket PC. Ik ken niemand die nog Windows Mobile gebruikt. De Lumia 520 draait op Windows Phone 8. Total commander is niet compatibel met dit toestel. Software installeren doe je in de regel via de store op het toestel zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 12-04-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
coenox schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:35:
[...]

Je hebt er vrij weinig van begrepen, sorry. Total commander is voor Pocket PC. Ik ken niemand die nog Windows Mobile gebruikt. De Lumia 520 draait op Windows Phone 8. Total commander is niet compatibel met dit toestel. Software installeren doe je in de regel via de store op het toestel zelf.
OK, bedankt voor de reactie.
Ik heb inderdaad wat problemen met het Engels.
Ook is het wat moeilijk om de verschillende uitvoeringen te begrijpen.

Ik vrees inderdaad dat ik de verschillende types door elkaar gooi.

Ik ben nu uit mijn droom, bedankt.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]