Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:28
Total commander is een file manager. Dat is er - voor zover ik weet - niet voor Windows Phone, Ik heb wel ergens gelezen dat in de update naar Wimdows Phone 8.1 een soort ingebouwde file manager zit. De update komt ergens dit jaar. Misschien dat dat je probleem weer oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
coenox schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:04:
Total commander is een file manager. Dat is er - voor zover ik weet - niet voor Windows Phone, Ik heb wel ergens gelezen dat in de update naar Wimdows Phone 8.1 een soort ingebouwde file manager zit. De update komt ergens dit jaar. Misschien dat dat je probleem weer oplost.
Mooi, ik ga dat zeker in de gaten houden.
Ik vind het toch moeilijk zonder verkenner.
Ik heb nu tijdelijk een File Manager in gebruik die ik kon downloaden maar ik moet nog en middel vinden om die te betalen zonder dat ik teveel aan privacy verlies. :-(
Jammer dat op de 520 niet standaard een verkenner zit, het is toch niet te doen zonder, alles moet altijd via PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Vanaf volgende week maandag misschien dinsdag zou de developerspreview uit gaan rollen.
Als je je toestel developt unlockt heb dan kan je gelang je status 2, 3 of 10 apps sideloaden.
Ik weet een site waar je dergelijke apps buiten de store kunt downloaden.
En daar zag ik ook een filemanager ( tot zover je van een filemager kunt spreken binnen wp ).
Total commander was of is nog steeds de meest ideale filemager.
Jammer dat deze er ( nog ) niet is binnen dit ecosysteem en als die er toch zou komen dan zal dit vast ook wel beperkt zijn tot alleen je opslagruimte.

@ Coenox, ik heb nog steeds een Windowsmobile toestel, werkend en al.
Ligt ergens in een lade diep verstopt op de zolder.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Amadeus1966 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:25:

@ Coenox, ik heb nog steeds een Windowsmobile toestel, werkend en al.
Ligt ergens in een lade diep verstopt op de zolder.
Ik had het ook niet over 'hebben', maar over dagelijks gebruik. Heb zelf nog een werkende HTC Snap. Ligt ook in een la....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb ondertussen toch een redelijk goed alternatief gevonden.
Pocket File Manager en die koste 1,99.
Werkt niet echt slecht en er zit ook nog FTP bij voor wie het kan gebruiken.
Enfin, voorlopig ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
onkeltje schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:55:
Ik heb ondertussen toch een redelijk goed alternatief gevonden.
Pocket File Manager en die koste 1,99.
Werkt niet echt slecht en er zit ook nog FTP bij voor wie het kan gebruiken.
Enfin, voorlopig ben ik tevreden.
Top. Ga er ook eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen, de batterij is top! Ik doe er met normaal gebruik ongeveer 2 dagen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:01:
Ik moet zeggen, de batterij is top! Ik doe er met normaal gebruik ongeveer 2 dagen over.
Zeiden we toch ;-)
Beter om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De lumia 520 8.1 update is er voor de developers versie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Ik heb sinds een paar weken last van het feit dat mijn telefoon meerdere keren per week mijn simkaart op slot gooit. Vaak kan ik dan, als ik op de power button druk mijn sim-pin code invoeren, maar niet altijd, en dan rest mij alleen om mijn telefoon te rebooten.

Hebben meer mensen hier last van, en bestaat er ook een mogelijkheid om toch je sim-pin code in te voeren zonder dat je je telefoon opnieuw hoeft op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bij beveiliging, SIM beveiliging uitzetten. Vaak komt dit voor omdat de microsimkaart niet het juiste formaat heeft (fysiek). Heb je toevallig een geknipte of zo?

De SIM beveiliging zegt dat je alleen de SIM kaart mag gebruiken die er nu in zit, 'n soort van diefstal dingetje. Maar hij gooit hier ook nog wel eens roet in het eten als je SIM iets speling heeft, dan denkt hij dat er een nieuwe SIM ingedaan is en wil hij een reboot + code hebben.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
zwahiel schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:52:
Bij beveiliging, SIM beveiliging uitzetten. Vaak komt dit voor omdat de microsimkaart niet het juiste formaat heeft (fysiek). Heb je toevallig een geknipte of zo?

De SIM beveiliging zegt dat je alleen de SIM kaart mag gebruiken die er nu in zit, 'n soort van diefstal dingetje. Maar hij gooit hier ook nog wel eens roet in het eten als je SIM iets speling heeft, dan denkt hij dat er een nieuwe SIM ingedaan is en wil hij een reboot + code hebben.
Klopt, ik kan dat beamen.
Ik had eerder ook zo'n gecastreerde sim.
Naast dat hij hem er steeds uit gooide had ik ook vaak dat ik geen bereik had ( of niet bereikbaar was ).
Ik heb daarop een nieuwe sim aangevraagd en sindsdien geen enkel probleem meer ondervonden.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel een oude sim kaart had en dat de koperbanen aardig aan het slijten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zo even aan het stoeien geweest met WP8.1 en de L520 van het vrouwtje

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/WP_20140415_20_02_43_Pro.jpg

Moet zeggen, het ziet er gelijk stukken anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hee, meer tiles op de L520?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Ja, WP 8.1

Handig, die extra rij tiles.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ook geinstalleerd. Het bevalt me uitstekend, maar ik merk een ding. De wifi verbruikt super veel batterij. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Zo sinds vandaag ook een blije 520 user en ben gelijk wp8.1 aan het installeren. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Amadeus1966 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:29:
Zo even aan het stoeien geweest met WP8.1 en de L520 van het vrouwtje

[afbeelding]

Moet zeggen, het ziet er gelijk stukken anders uit.
Hoe krijg je nokia drive en maps in achtergrond kleur? Bij mij is die standaard blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Amadeus1966 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:59:
[...]

Klopt, ik kan dat beamen.
Ik had eerder ook zo'n gecastreerde sim.
Naast dat hij hem er steeds uit gooide had ik ook vaak dat ik geen bereik had ( of niet bereikbaar was ).
Ik heb daarop een nieuwe sim aangevraagd en sindsdien geen enkel probleem meer ondervonden.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel een oude sim kaart had en dat de koperbanen aardig aan het slijten waren.
Toch apart, aangezien mijn sim een nieuwe is ( zo'n voorgesneden kaart, die je zowel in het grote formaat kunt gebruiken, maar ook voor het kleine formaat als je hem eruit drukt). Ik zal binnenkort eens mijn telefoon uit elkaar halen, wellicht zit mijn sim er scheef in of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
vali schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:37:
Zo sinds vandaag ook een blije 520 user en ben gelijk wp8.1 aan het installeren. Ben benieuwd :D
Hij is echt merkbaar sneller.. het updaten duurde wel erg lang moet ik zeggen. Voor mijn gevoel was hij een uur bezig. Ik merk ook dat WP 8.1 echt een forse stap vooruit is. Alles wat ik miste zit erin. Ik vind alleen niet de do not disturb optie. Weet iemand waar die zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:59

SomerenV

It's something!

m3gA schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:42:
[...]

Hij is echt merkbaar sneller.. het updaten duurde wel erg lang moet ik zeggen. Voor mijn gevoel was hij een uur bezig. Ik merk ook dat WP 8.1 echt een forse stap vooruit is. Alles wat ik miste zit erin. Ik vind alleen niet de do not disturb optie. Weet iemand waar die zit?
Volgens mij is dat de functie 'Quiet Hours' en die is alleen beschikbaar in combinatie met Cortana en daarvoor moet je je telefoon instellen in het Engels (VS) met als regio de VS. Ik vind het maar raar die die optie niet los beschikbaar is want het is een verrekte handige functie.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
SomerenV schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:15:
[...]

Volgens mij is dat de functie 'Quiet Hours' en die is alleen beschikbaar in combinatie met Cortana en daarvoor moet je je telefoon instellen in het Engels (VS) met als regio de VS. Ik vind het maar raar die die optie niet los beschikbaar is want het is een verrekte handige functie.
Gisteren ook mijn 520 geupdate. Heerlijk, die nieuwe rij tiles. Ziet er gelijk een stuk beter uit, en ben heel blij met mijn goedkope telefoon.

Die Quiet Hours mis ik inderdaad ook heel erg. Het liefst zou ik nog wel de optie die ik ooit in mijn BB wel had, vaste tijd telefoon uit- en inschakelen, in mijn telefoon zien. Heerlijk rust 's nachts, en in de ochtend ging de telefoon weer aan. Cortana zou ik ook wel fijn vinden, maar regio instellingen aanpassen doe ik na een boel geklooi met mijn Google agenda en wintertijd liever niet meer.

De gratis wereldwijde maps zijn dan weer wel een hele welkome toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
badluckboy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:00:
[...]

Hoe krijg je nokia drive en maps in achtergrond kleur? Bij mij is die standaard blauw.
Klopt
Installeer eens shortcuts4all en leef je uit.

Had altijd problemen met wordfeud, nu niet meer.
Een gehacktiveerde exemplaar bood de oplossing, geen crashes en ......... geen reclames
Het leukste is dat je ook nog eens in de xap zelf kan werken.
Dus als eerste maar gelijk de tiles aangepast.

Zie hier mijn "noeste" arbeid op een 1320

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20140417_0001.png

[ Voor 51% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-04-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
SomerenV schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:15:
[...]

Ik werd gisteren om 23u50 wakker gewhatsapped, dus ik hoopte dat hij buiten cortona aan te zetten was.. erg jammer dat het niet gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor wie nog meer met transparante tegeltjes wil klooien
http://windowsphone.com/s...8b-4f7d-b8f6-3cd60069f105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 14:20
Ik heb een vervelend probleempje met mijn 520. Ik krijg namelijk geen meldingen meer zowel geluid en beeld als ik een sms of email krijg. Dat is zowel in het vergrendelscherm als in het start scherm.

Waarschijnlijk heb ik een instelling verkeerd staan maar ik heb nog niks kunnen vinden.

edit: als ik trouwens op de tegel druk in het start scherm krijg ik wel gewoon het berichtje te zien ze worden niet geblokkeerd,

Zoals zo vaak als je iets vraagt kom je er net achter hoe je het op kan lossen natuurlijk. :O
Een simpele reboot verhielp het probleem. :> Wel een vervelend bugje. :(

[ Voor 35% gewijzigd door Wazzup! op 20-04-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:31
Vraagje aan 520 gebruikers, ik zit al een tijdje te twijfelen over een budget Lumia.
Of de 520, of de 630 komende maand. Beide hebben 512 MB.
Is dat nou echt een bottleneck voor sommige apps/soms in dagelijks gebruik?
Of echt alleen als je wil gamen of perse tig progs tegelijk open wil hebben?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Baserk schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:14:
Vraagje aan 520 gebruikers, ik zit al een tijdje te twijfelen over een budget Lumia.
Of de 520, of de 630 komende maand. Beide hebben 512 MB.
Is dat nou echt een bottleneck voor sommige apps/soms in dagelijks gebruik?
Of echt alleen als je wil gamen of perse tig progs tegelijk open wil hebben?
Voor zover ik weet zijn er inderdaad alleen enkele games die je hierdoor niet kan draaien, maar ik vraag me af of die sowieso al speelbaar zouden zijn gezien de relatief zwakke processor van de 520.

'Zwaardere' apps zoals die van bijvoorbeeld Engadget werken gewoon, en gezien het relatief grote aandeel 520's in het totaalaantal Lumia's lijkt me dat developers er (ook toekomstig) wel voor zullen zorgen dat hun apps ook op 512MB zullen draaien.

Multitasking blijf ik sowieso een beetje een wassen neus vinden bij Windows Phone, ook op mijn 925 met 2GB werkgeheugen houdt 'multitasken' niet méér in dan je laatstgebruikte apps te kunnen kiezen vanuit de lijst die je krijgt als je de 'back' toets ingedrukt houdt, waarna WP de app vervolgens alsnog volledig van voor af aan start. Niet heel zinvol dus zoals dat wel bij Android smartphones werkt, en voor zover ik het heb ervaren ook niet anders tussen een 520 en een higher end Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Weemism schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:41:
[...]

Voor zover ik weet zijn er inderdaad alleen enkele games die je hierdoor niet kan draaien, maar ik vraag me af of die sowieso al speelbaar zouden zijn gezien de relatief zwakke processor van de 520.

'Zwaardere' apps zoals die van bijvoorbeeld Engadget werken gewoon, en gezien het relatief grote aandeel 520's in het totaalaantal Lumia's lijkt me dat developers er (ook toekomstig) wel voor zullen zorgen dat hun apps ook op 512MB zullen draaien.

Multitasking blijf ik sowieso een beetje een wassen neus vinden bij Windows Phone, ook op mijn 925 met 2GB werkgeheugen houdt 'multitasken' niet méér in dan je laatstgebruikte apps te kunnen kiezen vanuit de lijst die je krijgt als je de 'back' toets ingedrukt houdt, waarna WP de app vervolgens alsnog volledig van voor af aan start. Niet heel zinvol dus zoals dat wel bij Android smartphones werkt, en voor zover ik het heb ervaren ook niet anders tussen een 520 en een higher end Lumia.
Dat laatste is met wp8.1 wel verandert en dat merk ik in gebruik wel. Nu draaien vele apps in de background en werken instant als je ze weer opent. Zo draait de browser stukken sneller bij het heropenen(deze draait nu ook in de background). De developer kan hiervoor kiezen om dit te programeren en de gebruiker kan dit bij de batterysaver per app weer uitschakelen.

Al moet ik zeggen dat ik tussen mijn lumia 520 en mijn oude lumia 920 amper verschil voel. Enige grote verschil is de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

vali schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:38:
[...]
Nu draaien vele apps in de background en werken instant als je ze weer opent. Zo draait de browser stukken sneller bij het heropenen(deze draait nu ook in de background).
Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd en je hebt inderdaad gelijk, vooral de WP-eigen apps zijn instant beschikbaar vanuit het multitasking menu, maar ook de grotere apps van derden merk ik nu.
vali schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:38:
[...]
Al moet ik zeggen dat ik tussen mijn lumia 520 en mijn oude lumia 920 amper verschil voel. Enige grote verschil is de resolutie.
Resolutie, maar zeker ook helderheid van het scherm, door de zwakke lichtopbrengst van het scherm vind ik de 520 een stuk minder prettig, en vermoeiender, om af te lezen. Als ik m'n 925 (intern zo goed als gelijk aan de 920) en m'n 520 met elkaar vergelijk merk ik daarnaast wel een duidelijk verschil in de snelheid waarmee apps worden gestart, het verschil is echter niet echt hinderlijk groot.

Wat ik wel echt opmerk is dat het scherm van de 520 veel sneller op een storende manier vettig wordt, ik vermoed dat er uit kostenoverweging is afgezien van de coating die normaal op smartphoneschermen zit waardoor het glas van de 520 nog het meeste weg heeft van vensterglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Weemism schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:54:
[...]

Resolutie, maar zeker ook helderheid van het scherm, door de zwakke lichtopbrengst van het scherm vind ik de 520 een stuk minder prettig, en vermoeiender, om af te lezen. Als ik m'n 925 (intern zo goed als gelijk aan de 920) en m'n 520 met elkaar vergelijk merk ik daarnaast wel een duidelijk verschil in de snelheid waarmee apps worden gestart, het verschil is echter niet echt hinderlijk groot.

Wat ik wel echt opmerk is dat het scherm van de 520 veel sneller op een storende manier vettig wordt, ik vermoed dat er uit kostenoverweging is afgezien van de coating die normaal op smartphoneschermen zit waardoor het glas van de 520 nog het meeste weg heeft van vensterglas.
Dat natuurlijk ook ja, maar ergens moet het prijsverschil zitten :P Tegenwoordig koop je een lumia 520 voor rond de 100 euro (al had ik hem tweedehands voor 50) en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ben eindelijk van de brakke huawei w1 af. Was eerst van plan om de lumia 930 bij de release te kopen, maar daar wacht ik nog eventjes mee. Had met de lumia 920 teveel eerste batch problemen en heb persoonlijk geen zin om een nieuwe aankoop zo snel terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu die update van Windows Phone 8.1
Maar de batterij wordt er niet sterker op. Ik heb de batterij 8 uur geleden opgeladen, ik heb hem heel licht gebruikt. Hij staat nu op 80%
Hebben jullie ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik zou de 630 verkiezen boven de 520 mede omdat deze out of the box al voorzien is van Wp8.1 terwijl anderen nog steeds de preview draaien en niemand een zinnig antwoord kan geven wanneer de providers beginnen met de uitrol.
Daarnaast is de 520 alweer een jaartje op de markt.

qua spelletjes tja..............het is net wat je zoekt.

Qua vormgeving vind ik de 520 mooier, maar het gaat om de inhoud en niet om de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
He Anton ook weer hier ;-)

Voor wat de accu betreft.......................dit heb je eigenlijk een beetje over je zelf afgeroepen.
Er lopen diverse topics over WP8.1 en accuproblemen.
Het is en blijft een preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

vali schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:00:
[...]
Dat natuurlijk ook ja, maar ergens moet het prijsverschil zitten :P Tegenwoordig koop je een lumia 520 voor rond de 100 euro (al had ik hem tweedehands voor 50) en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Zeker waar, heb 'm zelf destijds nog (als reserve telefoon) gekocht voor 150 euro, als je dan kijkt wat je ervoor krijgt is het haast een no brainer, absolute aanrader wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Amadeus1966 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:05:
Voor wat de accu betreft.......................dit heb je eigenlijk een beetje over je zelf afgeroepen.
Klopt, al merk ik zelf op een 925 dat deze juist langer met de accu doet sinds 8.1. Niettemin is de preview een one size fits all, als straks de officiële upgrades naar 8.1 gaan komen vanuit Nokia zullen deze waarschijnlijk beter zijn afgestemd op de individuele types toestellen, en daarmee hopelijk ook de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:05:
He Anton ook weer hier ;-)

Dan zou ik me geen zorgen over hoeven te maken? Misschien is het gewoon ook zo'n stomme issue voor sommige mensen. Maar ik kijk het gewoon aan ;) en ben misschien ook voor plan om een extra batterij te kopen, toch wat handiger. Maar het is een grote verandering. Ik had eerst een Samsung Galaxy Y, dat was niet echt in mijn ogen een batterij slurper. Die ging in normaal gebruik 3 a 4 dagen mee! Maar ik kan me ook zo instellen dat ik nu denk van, dan laat ik hem maar in een dag 2 keer op. Zo makkelijk ben ik dan ook wel weer! Maar ik kijk het wel even aan.
Trouwens, ik vind dat swype toetsenbord echt een verbetering! Ik vond dat nocification center ook handig. Maar los van de batterij is het een top update! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Was dit weekend een emailtje aan het lezen, deed de telefoon uit zichzelf een 'back', opende het toetsenbord en ging daarna heel snel allerlei toetsen random typen. Met een druk op de 'home' knop hield het op. :?

Heb er een filmpje van gemaakt, ben alleen nog op zoek naar een plek om die te uploaden.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
styno schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:35:

Heb er een filmpje van gemaakt, ben alleen nog op zoek naar een plek om die te uploaden.
Probeer eens YouTube ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
styno schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:35:
Was dit weekend een emailtje aan het lezen, deed de telefoon uit zichzelf een 'back', opende het toetsenbord en ging daarna heel snel allerlei toetsen random typen. Met een druk op de 'home' knop hield het op. :?

Niet iets gezegd van beantwoord mail tegen Cortana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje ;)

Je ziet toch bij sommige telefoons als er berichtje komt, dat er boven op het beeldscherm een lampje gaat branden. Heeft de Lumia 520 dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:40:
Ik heb nog een vraagje ;)

Je ziet toch bij sommige telefoons als er berichtje komt, dat er boven op het beeldscherm een lampje gaat branden. Heeft de Lumia 520 dat ook?
Nee, dat heeft de Lumia 520 (helaas) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkermax schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:05:
[...]

Das dan wel weer jammer... Maar wat zijn die 2 bolletjes dan naast het Nokia logootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Nabijheidssensor en lichtsensor misschien?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

bakkermax schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:05:
[...]

Is er überhaupt een Lumia die een notificatieledje heeft dan?

De 520 heeft het niet als functie helaas (volgens mij alleen de Lumia's met een amoled scherm), maar Nokia's 'Glimp' is de overtreffende trap van zo'n ledje, ook als het scherm uit is geeft ie melding van de tijd, en notificaties. Echt mooi uitgevoerd en nuttig, en iets wat geen enkele iPhone heeft >:)

Plaatje voor degenen die het nog niet kennen:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2937/13970583022_21a9fb5369_z.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Weemism op 22-04-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zo heb de mijne weer braaf op 8.0 terug gezet.
Ik vond hem toch wat stroperig aanvoelen en op sommige momenten reageerde hij helemaal niet.
Op mijn 1320 leverd het absoluut geen probleem.
Maar ja het is ook een Preview wat de meeste mensen schijnbaar al hebben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem ook eigenlijk terug zetten. Hoe zou je dat moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Anton heeft inmiddels de oplossing al gevonden.
Maar ik hem voor de compleetheid en de liefhebbers alsnog plaatsen.

Download en installeer de Nokia care suite van de onderstaande link.
http://www.mediafire.com/....60.1409_WindowsMania.exe

Start de applicatie en sluit daarna je toestel aan.
Klik nu op optie 5 "product support tool for store " en laat het programma zijn ding doen.
Hij download zelf de benodigde firmware van het internet.
Verbreek tijdens de procedure nimmer maar ook nimmer de verbinding tussen de pc en uw toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-06-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:02:
Anton heeft inmiddels de oplossing al gevonden.
Maar ik hem voor de compleetheid en de liefhebbers alsnog plaatsen.

Download en installeer de Nokia care suite van de onderstaande link.
http://www.mediafire.com/....60.1409_WindowsMania.exe

Start de applicatie en sluit daarna je toestel aan.
Klik nu op optie 5 "product support tool for store " en laat het programma zijn ding doen.
Hij download zelf de benodigde firmware van het internet.
Verbreek tijdens de procedure nimmer maar ook nimmer de verbinding tussen de pc en uw toestel.

Of volg de aanwijzingen in de link hier onder.

http://nokiaviews.com/dow...to-windows-phone-8-0.html
Nu begrijp ik het zelf nog meer! Haha. Want ik vond die uitleg voor mij onduidelijk. Maar nogmaals thnx! ;)

EDIT:
Hij vraagt je Username en password, maar ik weet niet wat is en hij update het van zelf ook niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat klopt, je moet je namelijk nog even registreren bij de nokia carecenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:11:
Dat klopt, je moet je namelijk nog even registreren bij de nokia carecenter.
Misschien een beetje dom van mij, maar ik kan die site niet vinden. Zou je misschien een linkje willen sturen?

EDIT:

Ik heb toch een ander goed programma gedownload, genaamd: Nokia Software Updater for Retail 4.1.0

Hoop dat dat lukt!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
deze kan je vinden in de appstore
nokia care oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:51:
deze kan je vinden in de appstore
nokia care oid
Ow okee, dan kijk ik daar ook is naar. Maar in me vorige reactie stond dat ik een ander programma had gevonden, is dat ook een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat kan, geen idee.
De hierboven genoemde methode heb ik zelf gedaan en dat die dus werkt kan ik bevestigen.
Voor de andere app, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:03:
Dat kan, geen idee.
De hierboven genoemde methode heb ik zelf gedaan en dat die dus werkt kan ik bevestigen.
Voor de andere app, geen idee
Ik ga het gewoon gebruiken, het is ook van Nokia zelf en het firmware nummer die aangaf klopte. Dus gwn doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu weer WP8 :) Maar hoort het dat naar zo'n downgrade de batterij snel leeg loopt.

Moet je kijken:
Afbeeldingslocatie: http://i1356.photobucket.com/albums/q730/anton_bos1/wp_ss_20140510_0001_zps4abf49c2.jpg

En dit is dan licht gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hm licht gebruik...............
1e Normaal gebruik, 2e iets minder, 3e licht gebruik ( nu vat ik licht gebruik wel letterlijk op ).

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20140504_0002.png

Bij de laatste had ik hem ongebruikt een paar dagen in de la liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Amadeus1966 op 10-05-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Misschien goed om te kijken bij 'Batterijbesparing' welke app verantwoordelijk is voor dat hoge verbruik, misschien is die wel brak en leidt deinstallatie tot een betere accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:34:
Hm licht gebruik...............
1e Normaal gebruik, 2e iets minder, 3e licht gebruik ( nu vat ik licht gebruik wel letterlijk op ).

[afbeelding]

Bij de laatste had ik hem ongebruikt een paar dagen in de la liggen.
Dus mij batterij is zo te zien poep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nee, niet echt.
De afbeelding rechts had ik hem in de la liggen, de overige twee heb ik hem ook niet echt gebruikt.
Dus niet echt een realistisch beeld.
Maar je ziet wel dat het gewoon mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow okee, maar het is voor een 1430mah wel een beetje raar.

Ik had vroeger een 1200mah batterij en die ging nog zelfs langer mee. Dus ik denk dat ik is een ander batterijtje moet kopen, geen Nokia batterij dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik herinner my hier iemand die eerder dergelijke problemen had.
Deze had inmiddels ook al een andere batterij gekocht.
Alles ging goed, totdat diegene wonderen verwachte.
Dit ging helemaal mis toen hij er ook nog een update overheen gooide
die eigenlijk nog niet voor dat toestel uitgegeven was.

Twee dagen is een mooi en acceptabel verbruik.
Is het extreem meer, kijk dan wat draait in de achtergrond.
Als je consessies gaat doen met het gebruik van je toestel
dan ontneem je je zelf hetgene waar het nu omdraait.
Immers je hebt een toestel en die moet je gewoon ten volle benutten.
Alles wat je om die redenen niet gebruikt is jammer.

Het ontwerp van WP is om zo energiezuinig mogelijk om te gaan met diverse bronnen.
Zonder consessies op de gebruikerservaring.
In mijn Droid periode had ik alles nagenoeg uit.
Gps, wifi ed alleen maar aanzetten wanneer ik het ook daadwerkelijk ging gebruiken.
Nu heb ik alles gewoon aan, behalve bluetooth en data............dat zijn zaken die ik nooit gebruik.
Mijn andere toestel draaide ik met wp8 gewoon drie dagen, nu is dat om en nabij de anderhalve dag.
Jammer, maar ga er geen moeilijke dingen mee doen.
Immers Wp8.1 is nog niet geoptimaliseerd voor de diverse toestellen.
Dat komt tzt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp wat je vertelt. Maar ik vind het zo jammer dat die batterij bij mij tegen valt. Nu denk ik ook door dat geupdate. Dus ik het nog even aan ;) Maar zou ik deze keer ook me telefoon van 100% naar 0% laten lopen. Misschien helpt dat ook wel?

edit: En nog een vraagje, in hoeveel minuten draint er bij jou L520 1%? Bij mij in 2 a 3 minuten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2014 09:24 . Reden: de tekst stond er 2 keer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds de update naar 8.1 is mijn battery drain ook enorm gestegen. Een duidelijke veroorzaker is er niet voor volgens "Battery". De discharge rate is regelmatig 15% per uur, af en toe zelfs 25%. Een volle werkdag red ik dan ook vaak niet. Ik hoop dat snel WP 8.1 officieel wordt uitgebracht, in de hoop dat de battery drain vermindert.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Een van de vreemde dingen bij de 520 is dat idioot korte mini-USB naar USB snoertje! 10-15 cm! Kan ik daar elke willekeurig mini-USB naar USB snoer voor gebruiken of moet dat per se een Nokia snoertje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Punkrocker schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:11:
Een van de vreemde dingen bij de 520 is dat idioot korte mini-USB naar USB snoertje! 10-15 cm! Kan ik daar elke willekeurig mini-USB naar USB snoer voor gebruiken of moet dat per se een Nokia snoertje zijn?
Kan gewoon met elk willekeurig kabeltje.
Ik had die korte kabel onlangs ook gezien bij een kameraad van mij.
In mijn pakket zat een gewone lader met vaste kabel ( ongeveer anderhalf meter lang ) en een losse usb kabel van rond de meter.
Misschien dat dit alleen zo was bij de eerste toestellen, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Amadeus1966 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:58:
[...]

Kan gewoon met elk willekeurig kabeltje.
Ik had die korte kabel onlangs ook gezien bij een kameraad van mij.
In mijn pakket zat een gewone lader met vaste kabel ( ongeveer anderhalf meter lang ) en een losse usb kabel van rond de meter.
Misschien dat dit alleen zo was bij de eerste toestellen, geen idee.
Bedankt. Ik heb die losse lader ook en die gebruik ik meestal maar af en toe wil ik de telefoon aan mijjn PC hangen en dan is dat met dat korte snoertje ook echt letterlijk *hangen*...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kostenbesparing vermoed ik, hoewel ik bij mijn 520 ook gewoon een normale lengte USB kabel heb gekregen voor zover ik weet.

USB is een standaard, en kabels zijn zoals Amadeus al zegt altijd 100% met elkaar uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
Sinds kort heeft mijn vriendin een Lumia 520. Een heel leuk toestel, zeker voor dat geld. Helaas heeft het toestel één probleem: elke keer als het toestel uit is geweest staat de datum en tijd verkeerd ingesteld. Heeft iemand anders dat probleem ook (gehad)? Ik vrees een beetje dat het een hardware probleem is...

Edit: net nog even getest, ging nu goed na uitschakelen. Lijkt vooral voor te komen nadat het toestel 's nachts uit is geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweade op 12-05-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Heb je tijd en datum op handmatig staan?
Ik heb dat probleem namelijk niet, moet wel zeggen dat ik wel vaker van gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wcduck schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:46:
Sinds de update naar 8.1 is mijn battery drain ook enorm gestegen. Een duidelijke veroorzaker is er niet voor volgens "Battery". De discharge rate is regelmatig 15% per uur, af en toe zelfs 25%. Een volle werkdag red ik dan ook vaak niet. Ik hoop dat snel WP 8.1 officieel wordt uitgebracht, in de hoop dat de battery drain vermindert.
Zojuist kwam er een update voor 8.1 binnen op m'n Lumia, volgens WPcentral zou deze ook voor een betere accuduur moeten zorgen. Wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Ik heb zelf geen last gehad van de battery drain (ging makkelijk 2 a 3 dagen mee op een lading).

Enige irritante is dat bij roaming de Drive applicatie niet werkt op mijn 520; die komt met een melding over roaming en hogere kosten en daarna kom ik terug in het start scherm.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ballebek schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:12:
Enige irritante is dat bij roaming de Drive applicatie niet werkt op mijn 520; die komt met een melding over roaming en hogere kosten en daarna kom ik terug in het start scherm.
Je weet dat je bij Here Drive kaarten van een land kan downloaden voor offline navigatie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Weemism schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:02:
[...]

Je weet dat je bij Here Drive kaarten van een land kan downloaden voor offline navigatie toch?
Dat laat niet onverlet dat Drive je een dergelijke waarschuwing geeft als je telefoon vindt dat 'ie aan het roamen is :) Na accepteren van de melding zou Drive trouwens gewoon moeten starten.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

PinokkioTV schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Dat laat niet onverlet dat Drive je een dergelijke waarschuwing geeft als je telefoon vindt dat 'ie aan het roamen is :) Na accepteren van de melding zou Drive trouwens gewoon moeten starten.
Volgens de post van Ballebek 'vindt' het toestel niet dat ie aan het roamen is, hij is ook aan het roamen op het moment dat die melding komt.

Ik kan het zelf niet controleren, maar ik kan me voorstellen dat ie bij z'n instellingen heeft ingesteld dat roamen nooit is toegestaan, en dat de 520 dat prioriteert en niet toestaat dat je dat binnen een app alsnog kan overrulen (als een app dat ongelukkig/onduidelijk meldt wordt je dan zonder dat je het doorhebt op kosten gejaagd).

Niettemin met je eens dat de melding binnen Drive wel beter had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Weemism schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:42:
[...]

Volgens de post van Ballebek 'vindt' het toestel niet dat ie aan het roamen is, hij is ook aan het roamen op het moment dat die melding komt.

Ik kan het zelf niet controleren, maar ik kan me voorstellen dat ie bij z'n instellingen heeft ingesteld dat roamen nooit is toegestaan, en dat de 520 dat prioriteert en niet toestaat dat je dat binnen een app alsnog kan overrulen (als een app dat ongelukkig/onduidelijk meldt wordt je dan zonder dat je het doorhebt op kosten gejaagd).

Niettemin met je eens dat de melding binnen Drive wel beter had gekund.
Ik heb een 620 met een simkaart van Tele2, sinds de update vindt het toestel dat ik ook in NL aan het roamen ben. Technisch is dat natuurlijk juist, omdat ik roam op het netwerk van T-Mobile. Met 8.0 vond mijn toestel dat overigens niet, maar dat terzijde.

Als ik Drive (+) start, geeft de app een melding dat ik aan het roamen ben (U bent nu aan het roamen. De gegevenskosten kunnen hier veel hoger uitvallen dan thuis.) Als ik dan op OK druk, start de app.

Om een lang verhaal kort te maken: bij Ballebek doet de app iets anders dan bij mij. Ik heb een voorkeur voor wat de app bij mij doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

PinokkioTV schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:08:
Ik heb een 620 met een simkaart van Tele2, sinds de update vindt het toestel dat ik ook in NL aan het roamen ben. Technisch is dat natuurlijk juist, omdat ik roam op het netwerk van T-Mobile. Met 8.0 vond mijn toestel dat overigens niet, maar dat terzijde.
Je hebt dus een ander probleem dan Ballebek omschrijft, bij hem was het toestel wel echt aan het roamen zoals ie aangaf, vandaar dat ik ook daar op reageerde.

Neemt niet weg dat wat je omschrijft een merkwaardig geval is, er zijn behoorlijk wat mensen die 8.1 hebben geïnstalleerd inmiddels, en gebruik maken van een subprovider. Zijn er meer die deze ervaring hebben? Bug lijkt me groot genoeg om serieus genomen te moeten worden door MS want zeer irritant. Heb je de update die gisteren werd gepusht al geïnstalleerd, die moet naar verluid een fiks aantal bugfixes hebben, waaronder wellicht ook een hiervoor.
Als ik Drive (+) start, geeft de app een melding dat ik aan het roamen ben (U bent nu aan het roamen. De gegevenskosten kunnen hier veel hoger uitvallen dan thuis.) Als ik dan op OK druk, start de app.
Ik geloof je, maar apart dat dit verschilt met Ballebek aangezien de software hetzelfde is (kan me niet voorstellen dat dit specifiek een probleem voor de 520 is), hoewel Ballebek wellicht nog WP8 gebruikt en jij 8.1.
Drive is volgens mij nu onderdeel van WP (en geen Nokia only app meer), en is daarom wellicht ook een andere/verbeterde versie dan die in WP8. Maar ik ben hier aan het speculeren natuurlijk.
Om een lang verhaal kort te maken: bij Ballebek doet de app iets anders dan bij mij. Ik heb een voorkeur voor wat de app bij mij doet :+
Ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Misschien de Here applicaties verwijderen en opnieuw instaleren.
Bij mij start hij gewoon op, zoekt even zijn positie en klaar.
Alleen als hij een bepaald adres niet kan vinden mauwt hij om een data verbinding.
En die gun ik hem niet.
Doorgaans gebeurt dat als ik een fout adres heb ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Weemism schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:35:
[...]

Je hebt dus een ander probleem dan Ballebek omschrijft, bij hem was het toestel wel echt aan het roamen zoals ie aangaf, vandaar dat ik ook daar op reageerde.

Neemt niet weg dat wat je omschrijft een merkwaardig geval is, er zijn behoorlijk wat mensen die 8.1 hebben geïnstalleerd inmiddels, en gebruik maken van een subprovider. Zijn er meer die deze ervaring hebben? Bug lijkt me groot genoeg om serieus genomen te moeten worden door MS want zeer irritant. Heb je de update die gisteren werd gepusht al geïnstalleerd, die moet naar verluid een fiks aantal bugfixes hebben, waaronder wellicht ook een hiervoor.

[...]

[...]

Ik niet :P
Ik heb geen probleem, de Tele2/roamingkwestie (die inderdaad meer voorkomt en dus niet aan mijn spullen ligt) is voor mij een minor issue. En ja, ook bij de laatste versie van de preview van 8.1. Wellicht wordt dit in de final opgelost. Of niet :) Je ziet dit gedrag overigens ook bij Lyca.

Ik heb de voorkeur voor mijn variant, omdat bij mij Drive gewoon werkt en bij Ballebek niet ...

De melding in Drive is accuraat, het toestel "vindt" immers dat ik aan het roamen ben. Na OK heb ik de normale functionaliteit van Drive.

[ Voor 6% gewijzigd door PinokkioTV op 16-05-2014 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

PinokkioTV schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:45:
Ik heb de voorkeur voor mijn variant, omdat bij mij Drive gewoon werkt en bij Ballebek niet ....
Da's ook weer waar.
PinokkioTV schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:45:
De melding in Drive is accuraat, het toestel "vindt" immers dat ik aan het roamen ben. Na OK heb ik de normale functionaliteit van Drive.
Maar bij Ballebek (die zich overigens opvallend stil houdt :) ) is de melding niet accuraat, en hij was degene op wiens opmerking we reageerden (ik althans). Zoals jij het schreef las ik het alsof ook zijn toestel 'vindt' dat ie aan het roamen is, en dat was niet zo.

Maar wat mij betreft genoeg hierover nu hoor! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pech met deze telefoon... Liet hem vallen op de grond en nu is het hele beeldscherm eraan.. Touchscreen doet het niet meer... Dat word sws een nieuwe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
Amadeus1966 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:05:
Heb je tijd en datum op handmatig staan?
Ik heb dat probleem namelijk niet, moet wel zeggen dat ik wel vaker van gehoord heb.
Inmiddels lijkt het goed te gaan. De eerste dagen zat er nog geen simkaart in het toestel, wellicht heeft het daar iets mee te maken gehad. Datum en tijd staat nu op handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ook een manier om aan extra batterijen te komen,
maar gewoon losse batterijen kopen is toch echt voordeliger hoor.

Sneu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:55:
[...]

Ook een manier om aan extra batterijen te komen,
maar gewoon losse batterijen kopen is toch echt voordeliger hoor.

Sneu
Haha dat wel ja. Had net een nieuwe gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
Ik overweeg ook om een Lumia 520 te kopen. Is de batterij na een half jaar tot een jaar nog steeds voldoende zodat je prima de dag er mee kan redden met beetje whatsappen, en af en toe even iets browsen?

Nog andere zaken waar ik goed over na moet denken of overwegen?

Ik heb nu een Xperia p, maar dat ben ik behoorlijk zat. Valt vaak uit, en red nog geen dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Accu's zijn na twee tot drie jaar aan vervanging toe en daar zal de L520 geen uitzondering op zijn.
Aan de andere kant, voor een tientje heb je een nieuwe.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb een van de eerste toestellen en heb nog geen problemen ondervonden.
Voor af en toe een whatsappje en zo nu en dan browsen en voor de rest niets dan haal ik nog steeds met gemak een paar dagen.

Gebruik ik alles ten volle dan is twee dagen ook geen uitzondering.
Wil er wel even bijzeggen dat ik niet echt een spelletjes fanaat ben, dus geen maximaal 3d grafisch geweld op mijn toestellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-05-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Amadeus1966 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:30:
Wil er wel even bijzeggen dat ik niet echt een spelletjes fanaat ben, dus geen maximaal 3d grafisch geweld op mijn toestellen.
Nu is 3D grafisch geweld op de 520 over het algemeen toch al niet mogelijk i.v.m. het beperkte werkgeheugen van 512 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ach jawel, niet zo negatief, wordfeud gaat anders best wel flitsend haha
Maar gta draait ook wel aardig
De eerste rabbelt nog niet zo aan je accu, maar de laatste.........die trekt hem aardig vacuum.

[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-05-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Amadeus1966 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:15:
Ach jawel, niet zo negatief, wordfeud gaat anders best wel flitsend haha
Maar gta draait ook wel aardig
De eerste rabbelt nog niet zo aan je accu, maar de laatste.........die trekt hem aardig vacuum.
Maar dat lijkt me ook vrij logisch toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Houstyn schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:45:
Ik heb mijn Lumia 520 nu gereset. Alles goed en wel, maar verbinding krijgen met mijn Microsoft account doet het niet meer. Ik kan nu dus geen apps meer installeren en op dit moment kan ik dus niet zoveel meer met mijn Lumia. Binnenkort maar even kijken naar een ander toestel als ik dit niet kan oplossen, want nu ben ik echt heel beperkt met deze telefoon. Erg jammer want hij beviel me prima, vooral voor de prijs
Heb je al een oplossing gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem.

Wat bij mij hielp is talen op nederlands zetten, en datum en tijd goed zetten. (Eerst handmatig goed gezet, en daarna op automatisch gezet)

[ Voor 13% gewijzigd door Nazlive op 23-05-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ballebek schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:12:

Heb je dit nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13
Wie gebruikt hier de NPO (Nederlandse publieke omroep) app? Op mijn overleden 820 werkte dat prima maar op 520 crasht ie zodra je programma wil bekijken :(

En uitzending gemist app is ineens ook verdwenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Amdwarrior schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:23:
Wie gebruikt hier de NPO (Nederlandse publieke omroep) app? Op mijn overleden 820 werkte dat prima maar op 520 crasht ie zodra je programma wil bekijken :(

Ik gebruik deze applicaties niet, maar draai jij op 8.0 of 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13
8.0. 8.1 is toch officieel niet beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Amdwarrior schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:23:

Heb beide applicaties geïnstalleerd en werken prima.
Lumia 520 WP8.1.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Amdwarrior schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:05:
8.0. 8.1 is toch officieel niet beschikbaar ?
Er zijn al heeel veel mensen die 8.1 draaien via een developers account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat eeuwige "Resuming ..." als je tussen apps probeert te switchen, hoe komt dat? Met de 820 had ik dat totaal niet. Heb ik een maandagochtendmodel of is dat het verschil tussen 512MB en 1GB werkgeheugen?

Ik gebruik het vrij veel en het irriteert me mateloos ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Met welke apps heb je hier problemen mee?
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]