Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alles wat ik gebruik eigenlijk: Mehdoh, Metrotube, Whatsapp, Baconit, Trein, NOS ...

Alleen de interne apps (vanzelfsprekend) niet, hoewel IE bijna altijd de pagina herlaadt.

Met de 820 (oh wat mis ik hem) had ik dat alleen als ik het echt bont maakte of een app een paar uur niet gebruikte.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik had nog nooit echt eerder van dit probleem gehoord, maar dat het kan liggen aan het beperkte interne geheugen op de 520 lijkt op zich plausibel, minder geheugen om mee te multitasken.

Op het WPcentral forum is er ook een draadje over waarbij er ook verschillende suggesties worden aangedragen. De ervaringen, al dan niet in combinatie met de 8.1 preview, lijken echter nogal wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Heeft idd te maken met de beperkte hardware en met name de 512 Mb intern
Maar af en toe gebeurt het ook wel eens op mijn 1320, het is aanwezig maar nog niet irritant genoeg.
Ik wacht wel even op de officiële update, draai nu op beide toestellen wp8.1 preview.
Dus begrijpelijk dat niet alles even vlekkeloos draait.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een nederlandse simlockvrije telefoon europees als prepaid telefoon gelockt? hoe kan ik die voor europese netwerken dus buiten nederland laten unlocken? mijn provider geeft telkens foutmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:01:
is een nederlandse simlockvrije telefoon europees als prepaid telefoon gelockt? hoe kan ik die voor europese netwerken dus buiten nederland laten unlocken? mijn provider geeft telkens foutmeldingen
Een simlockvrije telefoon is niet gelocked :)

Welk land heb je problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik denk dat betrokkene de diverse banden bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
Vorige week heb ik mijn Lumia 520 ter reparatie ingeleverd. Het probleem was dat bij tikken op het scherm of op de achterkant de telefoon uitviel of opnieuw opstartte.

Vandaag kwam hij terug van de reparatie. Bij het ophalen heb ik uiteraard meteen getest of het probleem verholpen was. Niet dus, gewoon hetzelfde probleem. Als probleemoplossing hadden ze de software geupgrade... Hij is inmiddels weer terug naar de reparatieafdeling.

Wat denken jullie wat er aan de hand kan zijn? Ik denk dat er iets mis is met de accu. De accu blijft niet goed zitten denk ik.
Het is toch geheel onlogisch om zo'n probleem op te lossen met een simpele softwareupgrade of ligt dat nu aan mij?

Vervelend dat ik nu weer een week zonder mn telefoon zit. Heb wel een leentelefoon maar dat is zo'n waardeloos Samsung Android geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Baudu schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:12:
Wat denken jullie wat er aan de hand kan zijn? Ik denk dat er iets mis is met de accu. De accu blijft niet goed zitten denk ik.
Ik heb dit ook met mijn 520 gehad. Zie voor een uitgebreid verslag: weerdo in "[WP8] Ervaringen met Nokia Lumia 520" voor de oplossing (even de accu eruit halen, contactjes iets meer voorspanning geven, terugplaatsen, klaar)

[ Voor 29% gewijzigd door weerdo op 15-07-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Laatst online: 14-08 22:05
weerdo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:53:
[...]
Ik heb dit ook met mijn 520 gehad. Zie voor een uitgebreid verslag: weerdo in "[WP8] Ervaringen met Nokia Lumia 520" voor de oplossing (even de accu eruit halen, contactjes iets meer voorspanning geven, terugplaatsen, klaar)
Ik dacht al zoiets. Dank voor je tip.

Hij ligt nu weer bij de reparatieafdeling. Eens kijken wat ze er van bakken dit keer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Baudu schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:40:
[...]
Hij ligt nu weer bij de reparatieafdeling. Eens kijken wat ze er van bakken dit keer... :)
Nog een 'sofwareupgrade' verwacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Guys,
Ik heb een probleempje. Elke keer als ik whatsapp aanklik op mijn Nokia Lumia 520 of een bericht binnenkrijg en op de push melding klik dan loopt de hele telefoon vast. Het beeld blijft dan +- 5 minuten hangen en de telefoon gaat dan opnieuw opstarten. Ik heb geen idee wat ik hieraan moet doen ik heb al heel veel dingen geprobeerd maar niets hielp. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?? Dit is echt verschrikkelijk irritant.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Heb je al een softreset geprobeert?
Wil dat niet, dan kan je nog een hardreset overwegen.
Zit je op wp 8.0 of op 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren en hardreset gedaan en hij loopt weer als een zonnetje :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik ben nu ook trotse eigenaar van deze geweldige telefoon.
Er zit voor mij alleen een irritatie puntje op, ik krijg het geluid dat hij afspeelt bij het maken van een screenshot niet uit.

Ben je savonds bezig en wil je even een screenshotje maken, is gelijk ook het hele huis wakker.
Iemand enig idee hoe dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
ProAce schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:21:
Ik ben nu ook trotse eigenaar van deze geweldige telefoon.
Er zit voor mij alleen een irritatie puntje op, ik krijg het geluid dat hij afspeelt bij het maken van een screenshot niet uit.

Ben je savonds bezig en wil je even een screenshotje maken, is gelijk ook het hele huis wakker.
Iemand enig idee hoe dit uit te zetten?
Volgens mij regelt hij dat geluid samen met die van de camera. De "Camera shutter" kun je uitzetten in het instellingen menu "ringtones+sounds".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
E2TK schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Volgens mij regelt hij dat geluid samen met die van de camera. De "Camera shutter" kun je uitzetten in het instellingen menu "ringtones+sounds".
Dat was hem inderdaad _/-\o_
Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
vanacht de stoute pantoffels aangetrokken en de Franse versie van Cyan geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier momenteel bezig om een update te downloaden, zal het dan toch 8.1 zijn voor de Lumia 520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dat zal dan wel, ben zelf nu bezig met mijn L1020 en dat is de 8.1
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:50:
Ben hier momenteel bezig om een update te downloaden, zal het dan toch 8.1 zijn voor de Lumia 520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Lumia 520 CV, geen update hier :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Hebben jullie de country versie of een provider versie? Ik heb net mijn telefoon op updates laten controleren, maar die vindt nog niets. :(

Edit: hier trouwens ook de country versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Haphius op 07-08-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon hier is de Italiaanse country versie. Draait nu na een mislukte poging keurig op 8.1 Cyan.

Gekke is dat voor mijn eigen 920 nog geen Cyan update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zover ik weet is hij nog niet uitgerold voor de nederlandse versie.
Mijn toestel was een Vodafone, maar heb de franse orange rom eroverheen geflashed.
Deze brengt je weer terug naar wp8.0 en vandaaruit kan je hem gewoon updaten.

Naar het schijnt zijn ze vandaag begonnen met uitrollen.

Lumia 520 Country variant Under testing
Lumia 520 T-Mobile Available
Lumia 520 Vodafone Available

[ Voor 67% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-08-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Cyan wordt vandaag uitgerold voor de 520:

http://www.wpcentral.com/...ling-out-lumia-520-europe

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, na de update naar WP 8.1 geven mijn shortcut tiles op mijn startscherm naar Bluetooth, GPS en Wifi nog steeds de verkeerde stand aan. Wat een blamage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog steeds geen update binnen...

Trouwens. Moet je ook downgraden naar WP8?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:37:
Ik krijg nog steeds geen update binnen...

Trouwens. Moet je ook downgraden naar WP8?
Je moet inderdaad nog steeds downgraden naar wp 8.0 om de update binnen te krijgen.
Daarnaast is hij nog niet voor de Country Variant beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:08:
[...]

Stiekem vind ik dat best een prestatie, dat de providers de update beter er doorheen weten te pushen dan Nokia zelf. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:08:
[...]

Je moet inderdaad nog steeds downgraden naar wp 8.0 om de update binnen te krijgen.
Alweer downgraden ;(

Maar eerst even wachten dat de Country Variant bechikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hoeft niet, als je echt ongeduldig bent en niet langer wil wachten dan kan je er ook voor kiezen om een andere rom the flashen.
Maar dan ben je wel eerst alles weer kwijt.........................
Mijn ervaring op de 520 is dat er eigenlijk weinig verschil is, tenminste aan het functionele.
Onder de motorkap zal natuurlijk wel het eea verandert zijn.

Ik had net als jou de DP versie, totdat Frankrijk als eerste de Cyaan update vrijgaf ( Orange ).
Deze heb ik toen gedownload en geflashed.
Was even nieuwsgierig.
En toen Voda Nl de cyan vrij gaf heb ik deze geflashed.
Dus staat de originele firmware er weer op en ligt ze weer in de kast wachtende op wanneer ik hem weer nodig heb.

• Amadeus1966
Zo mijn 520 heeft een nieuwe eigenaar.
De jongste heeft hem nu in langdurig bruikleen.
Zijn S5660 was eigenlijk niet meer van deze tijd met de zwaar verouderde os en de bijbehorende kwaaltjes.
Ben benieuwd.

Verwijderd

Zo, ik ben ook geen eigenaar meer van mijn 520. Ik heb hem zojuist in de ORAC container weggepleurd. Ik was er eigenlijk al helemaal klaar mee maar hoopte dat alle kinderziektes er na de update van 8.1 zouden zijn uitgehaald, maar helaas. Nog steeds geen lekker werkende toggles en dat mijn shortcut tiles naar wifi, gps en bluetooth nog steeds de verkeerde standen aangeven, was voor mij de druppel. Adios muchachos! :)

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Wat vervelend dat je hem hebt weggeslingerd, Slingeraap2. Ga je een nieuwe WP toestel halen of?

Amadeus1966, wat leuk dat je het toestel aan iemand weggeeft. Hoop dat diegene er van gaat genieten.

• Amadeus1966
Komt vast goed.
De problemen van Slingeraap kan ik gelukkig niet herkennen in dit dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Voor wie het nog niet door had, ik ben nu de Cyan update aan het installeren op mijn L520 met NL country versie. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Haphius schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:39:
Voor wie het nog niet door had, ik ben nu de Cyan update aan het installeren op mijn L520 met NL country versie. Ik ben benieuwd!
En?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Sinds een half jaar tevreden gebruiker van een Lumia 520.
2 nadelen: afleesbaarheid in fel zonlicht en een waardeloze radio.
Slechts 2 fm zenders komen duidelijk door.
Gebruik nu DP 8.1 . Is door cyan update een betere radiofunktie te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

jolobe schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:35:
Sinds een half jaar tevreden gebruiker van een Lumia 520.
2 nadelen: afleesbaarheid in fel zonlicht en een waardeloze radio.
Slechts 2 fm zenders komen duidelijk door.
Gebruik nu DP 8.1 . Is door cyan update een betere radiofunktie te verwachten?
Waarschijnlijk niet, de ontvangst is waarschijnlijk hardware gebonden. De bekabeling van de koptelefoon is de antenne voor de ontvangst van FM radio. Je zou eens kijken of een andere koptelefoon een beter ontvangst geeft. Probeer er eens een paar uit van vrienden of zo...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 16-08-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
De ontvangst van de fm-radio is gewoon ontzettend beroerd, ook met koptelefoons die het op andere systemen (bv mijn android-2.3 of mijn mp3-speler van 10 jaar oud) prima doen als fm-ontvanger. Dat is dus echt een probleem met ofwel de Lumia in het ontvangen van het signaal ofwel de software die het verwerkt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier gedowngraded vanaf 8.1 Update 1.
Vervolgens 8 en 8.1 Cyan geïnstalleerd (CV NL).
Bewust gekozen voor een schone installatie.
Na installeren van Whatsapp, blij verrast dat mijn chat-geschiedenis is meegekomen.

Ik heb het idee dat het allemaal wat soepeler aanvoelt dat de preview, daar had ik sinds 8.1 preview af en toe onverklaarbare haperingen.
Of nu Cyan dat op lijkt te lossen, of een hard reset, durf ik niet te zeggen.
(Overigens valt mij op dat ook bij Wifi./Mobiel netwerk het pijltje verschijnt bij downloaden.
Wel lijkt de snelheidsmelding van het mobiele netwerk weg te zijn, dus ik zie bijvoorbeeld niet meer 3G er bij staan. Hi als provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vanochtend Cyan update binnen gekregen. De eerste poging leek die niks te doen nadat de voorbereiding klaar was, maar met de tweede poging ging het wel goed.

Eerste indruk is dat de reactie snelheid hoger lijkt, de Windows Store is completer, maar spelletjes mogen van mij wel weg uit de app lijst. Verder moet ik alles nog goed bekijken wat nieuw is en hoe het werkt.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ha! Ik kreeg ook al een update binnen waarmee ik makkelijker naar WP8.1 zou kunnen upgraden. Waarschijnlijk een tweetrapsraket?

Hopelijk maakt het mijn gebruikerservaring van de 520 iets beter want ik vind het vooralsnog een vreselijke telefoon :D Ik weet dat ik daarmee een minderheidsstandpunt inneem maar misschien komt dat omdat ik van de 820 kom en dan is het echt een flinke stap terug in prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet inderdaad eerst een update installeren voordat de update naar 8.1 beschikbaar is. Ik heb tot nu grote alleen maar voordelen ontdekt. Swipe is ideaal, en er zijn ook kleine verbeteringen in IE, de agenda, homescreen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Wat mij wel opviel is dat het scherm minder gevoelig werd aan de onderkant.
Ik had dit met de preview maar ook met de officiele firmware.
Dacht eerst dat het verbeelding was, maar toen ik de 520 aan mijn zoon gaf moest hij en ook logisch natuurlijk gelijk 8.1 er op hebben.
En toen heb ik er specifiek er op gelet en jahoor bleek dus inderdaad zo te zijn.

Voor de rest vind ik de update wel geslaagt, maar de extra rij tegeltjes en het transparant "geweld" merk je wel tijdens bepaalde animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Ook hier met de Lumia 520 CV is de 8.1 update aangekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:50:
Zo, ik ben ook geen eigenaar meer van mijn 520. Ik heb hem zojuist in de ORAC container weggepleurd. Ik was er eigenlijk al helemaal klaar mee maar hoopte dat alle kinderziektes er na de update van 8.1 zouden zijn uitgehaald, maar helaas. Nog steeds geen lekker werkende toggles en dat mijn shortcut tiles naar wifi, gps en bluetooth nog steeds de verkeerde standen aangeven, was voor mij de druppel. Adios muchachos! :)
Shortcut tiles??? Met 8.1 heb je gewoon de notification center die je van boven naar beneden sleept, geen tiles meer nodig. Volgens mij gebruikte je gewoon gebrekkige apps voor je tiles/toggles. Succes met je volgende telefoon zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Indruk na een dag: tevreden! Vooral het notification centre, verder veel kleine verbeteringen en het voelt allemaal net iets minder traag aan. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte.

Ik houd het nog wel even uit tot de 730/830 uitkomt later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
kenneth schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:05:
Indruk na een dag: tevreden! Vooral het notification centre, verder veel kleine verbeteringen en het voelt allemaal net iets minder traag aan. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte.

Ik houd het nog wel even uit tot de 730/830 uitkomt later dit jaar.
En toch vond ik het scherm wat minder gevoelig na 8.1
Met name onderin.
Ik meende eerst dat het verbeelding was, maar na terugkeer naar 8.0 was het weer normaal.
Vandaaruit naar 8.1 cyan en het begon weer.
De update naar pre-gdr1 bracht daar ook geen veranderingen in.
Toen mijn 1320 terugkwam van de reparatie heb ik de 520 weer teruggezet naar 8.0 en jahoor
het scherm reageerde gewoon weer als vanouds.
Toen ik voor het weekend het toestel aan mijn zoon gaf, wilde hij toch 8.1 er op hebben ( gelijk had ie ).
En ja, weer die ongevoeligheid onderin.
Niet dat hij niet werkt maar je moet gewoon wat steviger tikken dan op de rest van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 28-08 23:17
Ter info: net ontdekt dat als je op de 8.1 preview zit je niet meer eerst naar 8.0 moet downgraden.
- Installeer de Nokia recovery tool
- Hij stelde bij mij (België) meteen Cyan voor
- Updaten maar! Wel eerst controleren of je gegevens gebackuped zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Thx, dus de roms die online aangeboden worden voor/door de recovery zijn dus de nieuwe 8.1 roms.
Cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 28-08 23:17
Leuke toevoeging in Cyan tov developer preview: een indicator bij mobiel netwerk en wifi wanneer er activiteit/verkeer is.
Ik kan alleen nog altijd niet begrijpen waarom je geen toggle voor mobiele data in het actiecentrum krijgt. Onbegrijpelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mee_ schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:40:
Leuke toevoeging in Cyan tov developer preview: een indicator bij mobiel netwerk en wifi wanneer er activiteit/verkeer is.
Ik kan alleen nog altijd niet begrijpen waarom je geen toggle voor mobiele data in het actiecentrum krijgt. Onbegrijpelijk!
De Data toggle is een verhaal appart.
MS wilde dat wel invoeren maar de diverse carriers wilden dit niet.

Heb er ooit eens een heel stuk over gelezen.
Wat ik niet begrijp is waarom MS dat niet gewoon publiekelijk maakt op hun platform.
Nu krijgen ze steeds de klachten over hun heen en dat terwijl de eigenlijke oorzaak bij de carriers ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-08-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update op 2 telefoons binnengehaald. Ziet er allemaal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:13
Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Mis nog steeds een aantal dingen;
- weeknummers in de agenda (en moet die echt opstarten met een splashscreen...?)
- hotspot log-in gegevens (in de browser) worden niet onthouden.
- Games staan prompt in de app-lijst, maakt t geheel niet overzichtelijker.

Ben wel heel blij dat de 520 nog steeds heel soepel en snel aanvoelt, op een aantal standaard apps die nu echt moeten opstarten.
Bij een game begrijp ik dat best, maar bij een native app...misschien zie ik iets over het hoofd.
Oh, en een groote plus is wel dat na mijn idee een acculading langer mee gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door hansie_k op 19-08-2014 13:04 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hansie_k schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:25:
- weeknummers in de agenda (en moet die echt opstarten met een splashscreen...?)
Een splash screen ontkom je niet aan. Een app heeft een (korte) tijd nodig om te initialiseren. In die tijd kan je of niets laten zien, of een splash screen.

De agenda haalt tijdens het initialiseren een beetje data op en dat kost dus even tijd (op de L930 een fractie van een seconde). Als je de agenda al een keer geopend hebt, krijg je daarna niet meer de splash te zien, zolang de app niet 'echt' wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Volgens mij was dat bij WP8 niet...?
Maar misschien vergis ik me.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
hansie_k schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:58:
Volgens mij was dat bij WP8 niet...?
Maar misschien vergis ik me.
Klopt, een app hoeft daarnaast helemaal geen splashscreen te hebben. Dit bepaalt de developer zelf, daarnaast zijn de agenda apps tegenwoordig losse apps in het Windows Phone besturingssysteem, zodoende heeft MS er voor gekozen er een splashscreen plaatje voor te plakken :+ .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Splashscreenplaatjes worden vaak gebruikt om de laadtijd te verkorten.
Hij wordt hierdoor niet echt verkort maar is meer een mindtrick maw dat het lijkt alsof het korter is.
Tenminste dat heb ik mij eens laten vertellen door een ios appontwikkelaar.
Zal met windows wel niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Cyan op mijn 520 geïnstalleerd. Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Amadeus1966 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:31:
Splashscreenplaatjes worden vaak gebruikt om de laadtijd te verkorten.
Hij wordt hierdoor niet echt verkort maar is meer een mindtrick maw dat het lijkt alsof het korter is.
Tenminste dat heb ik mij eens laten vertellen door een ios appontwikkelaar.
Zal met windows wel niet anders zijn.
Wat er bij iOS vaak gebeurde was dat de ontwikkelaar een screen shot van de app instelt als splashscreen. Hierdoor lijkt het alsof de app sneller start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
cpt.skydiver schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

Wat er bij iOS vaak gebeurde was dat de ontwikkelaar een screen shot van de app instelt als splashscreen. Hierdoor lijkt het alsof de app sneller start.
stimt, zo zat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 520 nu anderhalf jaar, het begin was super. Hij was snel, eenvoudig en eruuhg makkelijk in gebruik. Na een half jaar werd ie steeds langzamer, het laden duurde langer enzovoorts. Nu is heel langzaam, hij is nog amper vooruit te krijgen. Ook vind ik het een groot nadeel dat niet alle apps aanwezig zijn bij WP, net zoals je bij Whatsapp soms wel een notificatie krijgt dat je een berichtje hebt en soms ook niet.

Ik vind het ook vreselijk irritant dat het scherm zich soms in 1 keer maximaliseert op een bepaald gedeelte, waarbij je niet kan scrollen of het beeld weer normaal kunt krijgen. Dan is er maar 1 oplossing; opnieuw aandoen. Ook gaat ie soms uit zichzelf uit en aan.

Ik raad de 520 niet aan en ga nu ook om een nieuwe mobiel. Voor de 90 euro nu is het een goede mobiel, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dan heb je toch iets fouts gedaan.
Immers de apps hebben geen of weinig invloed op het os.
Sommige apps draaien in de achtergrond. Dit kan je nazien bij je instellingen.
Ook dat je scherm vergroot. Dit is ook een simpele instelling te vinden in toegankelijkheid schermvergroting.

Tja apps is nog steeds een achterhaalde dooddoener en snijd geen hout. Als je kijkt naar cijfers dan heeft droid meer....tuurlijk maar vergeet niet dat velen daarvan of gekloond zijn of domweg verouderd zijn. Immers apps die vroeger op de eerste droids draaiden zijn nog gewoon aanwezig daarnaast zijn er verscheidene apps die gewoon niet compatible zijn met diverse toestellen.

Whatsapp zijn nagenoeg geen problemen meer mee en ondervindt de zelfde problemen als op de andere platforms.

Reboots hebben meestal te maken met ruimte tussen de contacten van de accu en het toestel.
Of dat er ruimte zit tussen de accu en de batterijdeksel....stukje tape of karton op de deksel doet wonderen.

Vaak zijn dergelijke dingen te herleiden aan ondeskundig gebruik.
Eigenlijk het zelfde als bij android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Ook ik heb WP 8.1 vandaag op m'n lumia 520 gezet. Weet iemand alleen hoe ik kan zien welke achtergrondtaken (apps) er draaien? Vroeger kon dit via Instellingen --> toepassingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
bakkermax schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:07:
Ook ik heb WP 8.1 vandaag op m'n lumia 520 gezet. Weet iemand alleen hoe ik kan zien welke achtergrondtaken (apps) er draaien? Vroeger kon dit via Instellingen --> toepassingen..
Via de app Batterysaver

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Dan moet ik dus gaan betalen voor een app om een functie te krijgen die eerst wel in Windows Phone 8 zat?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nee, Battery saver is een nieuwe (standaard) app in WP8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Gevonden! Bedankt voor het antwoord, heb nu (bijna) alles uitgezet :) Hopelijk kom ik nu weer op de drie dagen batterijduur!

• hansie_k
bakkermax schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:55:
Gevonden! Bedankt voor het antwoord, heb nu (bijna) alles uitgezet :) Hopelijk kom ik nu weer op de drie dagen batterijduur!
Wat zijn je instellingen op je 520?
Ik haal 2 dagen..
Draai 3 tal apps op de achtergrond.

Live from Denmark

• hansie_k
Nog iets...kreeg zojuist een melding in het scherm (pop-upje) toen ik IE opende, dat ik Whatsapp MOEST updaten...kon alleen OK drukken...weggedrukt met de terug-toets. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Zag er niet officieel uit, staan ook geen updates voor Whatsapp klaar in de Store.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
hansie_k schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:46:
Nog iets...kreeg zojuist een melding in het scherm (pop-upje) toen ik IE opende, dat ik Whatsapp MOEST updaten...kon alleen OK drukken...weggedrukt met de terug-toets. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Zag er niet officieel uit, staan ook geen updates voor Whatsapp klaar in de Store.
Dergelijke zaken moet je gewoon wegdrukken ( backbutton ).
Is allemaal fake, zitten soms hele mooi tussen maar toch allemaal fake.
Net als op een echte computer, negeren en weer doorgaan.

Qua verbruik is het allemaal verschillend.
De een speelt dag en nacht spelletjes of bladert continu op het www dan gaat het sneller dan voor iemand die het eea wat minder gebruikt.
Ik haalde gemiddeld ook drie dagen, maar een week was ook haalbaar.
Zoonlief gebruikt nu dat toestel en laad hem twee maal per week op.
Op school is dat ding uit en voor de rest alleen maar whatsapp en af en toe op facebook.
Tja dan wil dat wel.

Daarom zeg ik, verbruik is naar gebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-09-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Ik gebruik hem ook niet veel, alleen WiFi (geen 3g) en ook alleen Whatsapp draait op de achtergrond. Sinds de update naar WP 8.1 is echter twee dagen net te halen, geen drie dagen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik zal vast een zwaarverbruiker zijn, ik haal met moeite het einde van de dag. Zelfs als ik mijn telefoon weinig gebruik zit ik bij thuiskomst op 40%

Goed, over een paar weken eindelijk van dit waardeloze* toestel verlost, laat de 830 maar komen!

* Ik heb weinig met prijs-kwaliteitverhouding, alleen kwaliteit boeit me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08 19:48
Hebben meer mensen last gehad van het verdwijnen van de native calendar "app" na het updaten naar 8.1? Was verdwenen van mijn homescreen, apps list, en ik had geen idee hoe ik m terug moest halen. Ook die whatapp bug was aanwezig. Dit was gewoon de update waar Windows Phone zelf mee kwam.

Die nokia recovery tool vond mn telefoon ook al niet. Er moest een software reset aan te pas komen, maar dan ben je meteen wel al je instellingen kwijt. Beetje jammer...

• Amadeus1966
Nee, hier ging de overgang vlekkeloos, ook qua instellingen e.d.
Maar ik kwam dan ook van de DP af, na de uitrol van de eerste cyan update ( Frankrijk Orange ) heb ik deze rom geinstalleerd net zo lang totdat de nederlandse versie werd vrijgegeven.
Nu heeft mijn zoon dit toestel, kiddo is 15 en is meer dan tevreden maar doet er ook vrij weinig mee.
Whatssapp, facebook en fotootjes maken zijn volgens mij ook het enige waarvoor hij hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de hobbey maak ik nokia520 toestellen..

tot op heden heb ik ze voorzien van nieuwe frontjes.
heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
de meeste toestellen gaan in 1x goed.
ik zet er een nieuw scherm op en zet ze vervolgens aan.
ik zet ze dan terug naar fabrieks instellingen middels het keuze menu.
gewoon via touchscherm dus.
als alles zoals wificode en andere prut heb nagekeken start ik opnieuw op.
dan doet in 1x mijn aanraakscherm het niet meer.
dan start ik opnieuw op en via de toetsencombinatie aan de rechterzijkant zet ik hem weer terug naar fabrieksinstellingen.
zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben.?
groetjes
;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De digitizer kan onder je vingers overleden zijn.
Gebeurt niet vaak maar dat neemt niet weg dat het niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

amadeus1966,, bedankt voor je antwoord..

dan moet er daar maar een paar van bestellen voor het geval dat het weer voorkomt.

groetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voordat je een kapitaal uitgeeft aan dat spul.
Is deze ongevoeligheid over het hele scherm?
Heb nu in totaal iets van 5 toestellen in mijn handen gehad die ik moest updaten naar 8.1
3 daarvan waren een 520, en alle drie bleken ze na de update aan de onderzijde van het scherm minder gevoelig te zijn voor aanrakingen, iets wat wel vreemd overkomt daar ik er weinig over gevonden heb op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kapitaal???

dat valt wel mee.

ik heb er 2 die niet meer reageren.
1 toestel heb ik momenteel in de verkoop.
daarvan is de vraagprijs 60€.
volgens mij is dat niks te duur maar relevant aan de vraag.
dan houd ik het updaten maar voor gezien voor de 520.
maar op 8.0 deden ze het ook niet.
dan bestel ik eerst maar eens 2 stuks lcd touch onderdelen.
kijken of het daar aan ligt.
ik koop die toestellen van mijn broer die bij een groot bedrijf werkt.
de toestellen worden daar door de werknemers gebruikt en komen in zijn handen na defekt raken door heftig gebruik.
ik moet er een paar cent voor geven maar dat is te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het zijn inderdaad geen kapitale dingen, en ze kunnen best wel wat lijden.
Heb ( of had ) er ook eentje, zoonlief gebruikt hem nu, maar dat gekke ding beviel me stukken beter dan al die toestellen die ik daarvoor had.
Heb nu een 1320, ietsjes groter, maar waar voor ik hem gebruik is het eigenlijk een ietwat grotere 520.
Ik had er in de eerste instantie geen hoge verwachtingen van, maar die gedachte heb ik snel bijgesteld.
Als het toestelletje nog binnen de garantie valt kun je deze gewoon laten repareren via de Nokia service.
Het maakt daarbij niet uit of ie tweede hands is of niet.
Je kan op die site gewoon je toestel controleren of deze wel of niet onder de garantie valt.

Ik was onlangs mijn 1320 kwijt om het scherm te laten vervangen.
Hij is de zelfde dag nog opgehaald van huis en exact 7 dagen later werd hij weer thuis afgeleverd.
Geen vragen en geen kosten.
Misschien ook wel wat voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohhhh

dat is goed om te weten.
dan controleer je ze op imeinummer?
dan kan ik op die manier kosten besparen als ik ze zelf de toestellen laat maken.
heb er nog een paar in de kast ligen.
zal vanavond eens checken.
bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die garantie zal denk ik alleen gelden indien hij nog niet los geweest voor eigen reparatie denk ik.
even een punt van andacht.
gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:51:
ohhhh

dat is goed om te weten.
dan controleer je ze op imeinummer?
dan kan ik op die manier kosten besparen als ik ze zelf de toestellen laat maken.
heb er nog een paar in de kast ligen.
zal vanavond eens checken.
bedankt voor de tip.
Ik had mijn l520 tweedehands gekocht en bij de aankoop zat er geen aankoopbon bij. Had hem aangemeld met het IMEI nummer (ding viel steeds uit) en hij werd gewoon netjes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:56:
die garantie zal denk ik alleen gelden indien hij nog niet los geweest voor eigen reparatie denk ik.
even een punt van andacht.
gerard
Eigenlijk niet, maar daar wordt niet naar gevraagd tijdens de stappenlijst die je moet doorlopen.
Zolang het maar niet te zien is denk ik dat je niet echt problemen zal ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handelen op het forum is nadrukkelijk verboden.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 25-10-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 25-10-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen, nieuw forumlid !
na update lumia 520 naar 8,1 kan ik geen gebruik meer maken van tekst woordenboek als ik berichten typ :( .
Heb al overal zitten zoeken laatste redmiddel dit forum, anders Vuilbak !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:46:
na update lumia 520 naar 8,1 kan ik geen gebruik meer maken van tekst woordenboek als ik berichten typ :( .
Bedoel je de suggesties? Staat je tekst op Nederlands?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:28
Mocht het zo ver komen, gooi hem dan in mijn vuilbak... :P

Instellingen -> toetsenbord -> klik op de taal die je wilt (ik neem aan Nederlands) -> vink aan: tekstsuggesties, en wat je verder wilt gebruiken (bij mij staat alles aangevinkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Het zou kunnen dat het toetsenbord op NL-BE staat en hij daardoor niet goed werkt. Probeer eens NL-NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad de tekstsuggesties. Bij mij staat ook alles aangevinkt, zowel NL-BE als bij NL-NL.
Het blijft een raadsel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hebben mensen ervaring met het volgende:
Op een Lumia 520 en whatsapp worden linkjes niet klikbaar.

Ze kunnen dus niet vanuit whatsapp geopend worden.

Ik stuur bijvoorbeeld "www.google.nl" naar mijn schoonmoeder met een Lumia 520 en bij haar is het gewoon plain tekst, zonder streepje eronder ("klikbare" link)

[ Voor 34% gewijzigd door BlakHawk op 14-11-2014 12:36 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

dfrenner schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:29:
Hebben mensen ervaring met het volgende:
Op een Lumia 520 en whatsapp worden linkjes niet klikbaar.

Ze kunnen dus niet vanuit whatsapp geopend worden.

Ik stuur bijvoorbeeld "www.google.nl" naar mijn schoonmoeder met een Lumia 520 en bij haar is het gewoon plain tekst, zonder streepje eronder ("klikbare" link)
Geen last van. Ik kan de linkjes gewoon openen vanuit Whatsapp.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Punkrocker schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:40:
Geen last van. Ik kan de linkjes gewoon openen vanuit Whatsapp.
Hmmm, whatsapp probleempje dan?
Raar...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msinnige
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-08 22:30
Van mijn zoon's L520 was de Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect na gebruik van circa 6 maanden, ingestuurd voor reparatie en binnen 10 dagen terug. Werkt weer als nieuw. TOP! Vervolgens is het toestel plat op het scherm gevallen, resultaat is één groot krakkelee glas scherm. toestel blijft verder gewoon zijn werk doen, keigoed.

Nu enkele maanden later hetzelfde, Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect bij mijn dochter's L520. Wederom na gebruik van 6 á 8 maanden. Deze gaan we dus ook maar insturen voor reparatie.

Blijkbaar is de knop schakelaar een zwak punt van de L520 (of mijn kinderen doen iets gruwelijk verkeerd met deze knop ;-). Meer forumleden die hier last van hebben (gehad), de knop bedoel ik dus. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plus20
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
msinnige schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:46:
Van mijn zoon's L520 was de Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect na gebruik van circa 6 maanden, ingestuurd voor reparatie en binnen 10 dagen terug. Werkt weer als nieuw. TOP! Vervolgens is het toestel plat op het scherm gevallen, resultaat is één groot krakkelee glas scherm. toestel blijft verder gewoon zijn werk doen, keigoed.

Nu enkele maanden later hetzelfde, Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect bij mijn dochter's L520. Wederom na gebruik van 6 á 8 maanden. Deze gaan we dus ook maar insturen voor reparatie.

Blijkbaar is de knop schakelaar een zwak punt van de L520 (of mijn kinderen doen iets gruwelijk verkeerd met deze knop ;-). Meer forumleden die hier last van hebben (gehad), de knop bedoel ik dus. ?
Ik heb zelf een jaar een 520 gehad zonder enkel probleem aan de aan/uit knop. Het licht niet aan de cover die het knopje in het toestel niet meer goed kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msinnige
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-08 22:30
@plus20
Nee, ook met een andere cover al geprobeerd echter zonder resultaat. Schakelaartje klikt ook niet meer. Vorige keer is ook inderdaad de schakelaar vervangen.
Ga het toestel morgen opsturen, zojuist een ticket aangemaakt.

21-11-2014 toestel terug en weer helemaal tiptop. Heb het idee dat er een heel nieuw binnenwerk in is gekomen. De screenprotector welke voorheen aanwezig was....zit er nu niet meer op :?

[ Voor 29% gewijzigd door msinnige op 22-11-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
msinnige schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:09:
21-11-2014 toestel terug en weer helemaal tiptop. Heb het idee dat er een heel nieuw binnenwerk in is gekomen. De screenprotector welke voorheen aanwezig was....zit er nu niet meer op :?
ik denk idd dat je gewoon een ander binnenwerk gekregen heb,
is namelijk goedkoper dan allerlei onderdelen los te repareren of te vervangen en zeker bij dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ik heb een nokia lumia 520 met windows phone 8.1.
Maar sinds kort doet ie heel erg raar, hij gaat uit zich zelf typen, opent zelf apps, en typt mijn wachtwoord in, dat is natuurlijk fout, maar ik moet dan 1 minuut wachten.
Ik heb terug naar fabrieksinstellingen gedaan, toen deed hij een tijdje weer normaal maar doet het nu weer.
Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik kan het oplossen?
heb lijkt een beetje op dit: https://www.youtube.com/watch?v=fJob83IOS0Q
Maar dan niet zo erg.

Mvg Wintrymoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 16:30 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]