Je moet inderdaad eerst een update installeren voordat de update naar 8.1 beschikbaar is. Ik heb tot nu grote alleen maar voordelen ontdekt. Swipe is ideaal, en er zijn ook kleine verbeteringen in IE, de agenda, homescreen, etc.
Wat mij wel opviel is dat het scherm minder gevoelig werd aan de onderkant.
Ik had dit met de preview maar ook met de officiele firmware.
Dacht eerst dat het verbeelding was, maar toen ik de 520 aan mijn zoon gaf moest hij en ook logisch natuurlijk gelijk 8.1 er op hebben.
En toen heb ik er specifiek er op gelet en jahoor bleek dus inderdaad zo te zijn.
Voor de rest vind ik de update wel geslaagt, maar de extra rij tegeltjes en het transparant "geweld" merk je wel tijdens bepaalde animaties.
Ik had dit met de preview maar ook met de officiele firmware.
Dacht eerst dat het verbeelding was, maar toen ik de 520 aan mijn zoon gaf moest hij en ook logisch natuurlijk gelijk 8.1 er op hebben.
En toen heb ik er specifiek er op gelet en jahoor bleek dus inderdaad zo te zijn.
Voor de rest vind ik de update wel geslaagt, maar de extra rij tegeltjes en het transparant "geweld" merk je wel tijdens bepaalde animaties.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Shortcut tiles??? Met 8.1 heb je gewoon de notification center die je van boven naar beneden sleept, geen tiles meer nodig. Volgens mij gebruikte je gewoon gebrekkige apps voor je tiles/toggles. Succes met je volgende telefoon zou ik zeggen.Anoniem: 426269 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:50:
Zo, ik ben ook geen eigenaar meer van mijn 520. Ik heb hem zojuist in de ORAC container weggepleurd. Ik was er eigenlijk al helemaal klaar mee maar hoopte dat alle kinderziektes er na de update van 8.1 zouden zijn uitgehaald, maar helaas. Nog steeds geen lekker werkende toggles en dat mijn shortcut tiles naar wifi, gps en bluetooth nog steeds de verkeerde standen aangeven, was voor mij de druppel. Adios muchachos!
Indruk na een dag: tevreden! Vooral het notification centre, verder veel kleine verbeteringen en het voelt allemaal net iets minder traag aan. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte.
Ik houd het nog wel even uit tot de 730/830 uitkomt later dit jaar.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En toch vond ik het scherm wat minder gevoelig na 8.1kenneth schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:05:
Indruk na een dag: tevreden! Vooral het notification centre, verder veel kleine verbeteringen en het voelt allemaal net iets minder traag aan. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte.
Met name onderin.
Ik meende eerst dat het verbeelding was, maar na terugkeer naar 8.0 was het weer normaal.
Vandaaruit naar 8.1 cyan en het begon weer.
De update naar pre-gdr1 bracht daar ook geen veranderingen in.
Toen mijn 1320 terugkwam van de reparatie heb ik de 520 weer teruggezet naar 8.0 en jahoor
het scherm reageerde gewoon weer als vanouds.
Toen ik voor het weekend het toestel aan mijn zoon gaf, wilde hij toch 8.1 er op hebben ( gelijk had ie ).
En ja, weer die ongevoeligheid onderin.
Niet dat hij niet werkt maar je moet gewoon wat steviger tikken dan op de rest van het scherm.
Ter info: net ontdekt dat als je op de 8.1 preview zit je niet meer eerst naar 8.0 moet downgraden.
- Installeer de Nokia recovery tool
- Hij stelde bij mij (België) meteen Cyan voor
- Updaten maar! Wel eerst controleren of je gegevens gebackuped zijn...
- Installeer de Nokia recovery tool
- Hij stelde bij mij (België) meteen Cyan voor
- Updaten maar! Wel eerst controleren of je gegevens gebackuped zijn...
Thx, dus de roms die online aangeboden worden voor/door de recovery zijn dus de nieuwe 8.1 roms.
Cool.
Cool.
Leuke toevoeging in Cyan tov developer preview: een indicator bij mobiel netwerk en wifi wanneer er activiteit/verkeer is.
Ik kan alleen nog altijd niet begrijpen waarom je geen toggle voor mobiele data in het actiecentrum krijgt. Onbegrijpelijk!
Ik kan alleen nog altijd niet begrijpen waarom je geen toggle voor mobiele data in het actiecentrum krijgt. Onbegrijpelijk!
De Data toggle is een verhaal appart.Mee_ schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:40:
Leuke toevoeging in Cyan tov developer preview: een indicator bij mobiel netwerk en wifi wanneer er activiteit/verkeer is.
MS wilde dat wel invoeren maar de diverse carriers wilden dit niet.
Heb er ooit eens een heel stuk over gelezen.
Wat ik niet begrijp is waarom MS dat niet gewoon publiekelijk maakt op hun platform.
Nu krijgen ze steeds de klachten over hun heen en dat terwijl de eigenlijke oorzaak bij de carriers ligt.
[ Voor 15% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-08-2014 17:11 ]
Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Mis nog steeds een aantal dingen;
- weeknummers in de agenda (en moet die echt opstarten met een splashscreen...?)
- hotspot log-in gegevens (in de browser) worden niet onthouden.
- Games staan prompt in de app-lijst, maakt t geheel niet overzichtelijker.
Ben wel heel blij dat de 520 nog steeds heel soepel en snel aanvoelt, op een aantal standaard apps die nu echt moeten opstarten.
Bij een game begrijp ik dat best, maar bij een native app...misschien zie ik iets over het hoofd.
Oh, en een groote plus is wel dat na mijn idee een acculading langer mee gaat.
- weeknummers in de agenda (en moet die echt opstarten met een splashscreen...?)
- hotspot log-in gegevens (in de browser) worden niet onthouden.
- Games staan prompt in de app-lijst, maakt t geheel niet overzichtelijker.
Ben wel heel blij dat de 520 nog steeds heel soepel en snel aanvoelt, op een aantal standaard apps die nu echt moeten opstarten.
Bij een game begrijp ik dat best, maar bij een native app...misschien zie ik iets over het hoofd.
Oh, en een groote plus is wel dat na mijn idee een acculading langer mee gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door hansie_k op 19-08-2014 13:04 ]
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Een splash screen ontkom je niet aan. Een app heeft een (korte) tijd nodig om te initialiseren. In die tijd kan je of niets laten zien, of een splash screen.hansie_k schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:25:
De agenda haalt tijdens het initialiseren een beetje data op en dat kost dus even tijd (op de L930 een fractie van een seconde). Als je de agenda al een keer geopend hebt, krijg je daarna niet meer de splash te zien, zolang de app niet 'echt' wordt afgesloten.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Volgens mij was dat bij WP8 niet...?
Maar misschien vergis ik me.
Klopt, een app hoeft daarnaast helemaal geen splashscreen te hebben. Dit bepaalt de developer zelf, daarnaast zijn de agenda apps tegenwoordig losse apps in het Windows Phone besturingssysteem, zodoende heeft MS er voor gekozen er een splashscreen plaatje voor te plakkenhansie_k schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:58:
Volgens mij was dat bij WP8 niet...?
Splashscreenplaatjes worden vaak gebruikt om de laadtijd te verkorten.
Hij wordt hierdoor niet echt verkort maar is meer een mindtrick maw dat het lijkt alsof het korter is.
Tenminste dat heb ik mij eens laten vertellen door een ios appontwikkelaar.
Zal met windows wel niet anders zijn.
Hij wordt hierdoor niet echt verkort maar is meer een mindtrick maw dat het lijkt alsof het korter is.
Wat er bij iOS vaak gebeurde was dat de ontwikkelaar een screen shot van de app instelt als splashscreen. Hierdoor lijkt het alsof de app sneller start.Amadeus1966 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:31:
Splashscreenplaatjes worden vaak gebruikt om de laadtijd te verkorten.
stimt, zo zat het.cpt.skydiver schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:28:
[...]
Wat er bij iOS vaak gebeurde was dat de ontwikkelaar een screen shot van de app instelt als splashscreen. Hierdoor lijkt het alsof de app sneller start.
Anoniem: 615693
Ik heb mijn 520 nu anderhalf jaar, het begin was super. Hij was snel, eenvoudig en eruuhg makkelijk in gebruik. Na een half jaar werd ie steeds langzamer, het laden duurde langer enzovoorts. Nu is heel langzaam, hij is nog amper vooruit te krijgen. Ook vind ik het een groot nadeel dat niet alle apps aanwezig zijn bij WP, net zoals je bij Whatsapp soms wel een notificatie krijgt dat je een berichtje hebt en soms ook niet.
Ik vind het ook vreselijk irritant dat het scherm zich soms in 1 keer maximaliseert op een bepaald gedeelte, waarbij je niet kan scrollen of het beeld weer normaal kunt krijgen. Dan is er maar 1 oplossing; opnieuw aandoen. Ook gaat ie soms uit zichzelf uit en aan.
Ik raad de 520 niet aan en ga nu ook om een nieuwe mobiel. Voor de 90 euro nu is het een goede mobiel, dat wel.
Ik vind het ook vreselijk irritant dat het scherm zich soms in 1 keer maximaliseert op een bepaald gedeelte, waarbij je niet kan scrollen of het beeld weer normaal kunt krijgen. Dan is er maar 1 oplossing; opnieuw aandoen. Ook gaat ie soms uit zichzelf uit en aan.
Ik raad de 520 niet aan en ga nu ook om een nieuwe mobiel. Voor de 90 euro nu is het een goede mobiel, dat wel.
Dan heb je toch iets fouts gedaan.
Immers de apps hebben geen of weinig invloed op het os.
Sommige apps draaien in de achtergrond. Dit kan je nazien bij je instellingen.
Ook dat je scherm vergroot. Dit is ook een simpele instelling te vinden in toegankelijkheid schermvergroting.
Tja apps is nog steeds een achterhaalde dooddoener en snijd geen hout. Als je kijkt naar cijfers dan heeft droid meer....tuurlijk maar vergeet niet dat velen daarvan of gekloond zijn of domweg verouderd zijn. Immers apps die vroeger op de eerste droids draaiden zijn nog gewoon aanwezig daarnaast zijn er verscheidene apps die gewoon niet compatible zijn met diverse toestellen.
Whatsapp zijn nagenoeg geen problemen meer mee en ondervindt de zelfde problemen als op de andere platforms.
Reboots hebben meestal te maken met ruimte tussen de contacten van de accu en het toestel.
Of dat er ruimte zit tussen de accu en de batterijdeksel....stukje tape of karton op de deksel doet wonderen.
Vaak zijn dergelijke dingen te herleiden aan ondeskundig gebruik.
Eigenlijk het zelfde als bij android.
Immers de apps hebben geen of weinig invloed op het os.
Sommige apps draaien in de achtergrond. Dit kan je nazien bij je instellingen.
Ook dat je scherm vergroot. Dit is ook een simpele instelling te vinden in toegankelijkheid schermvergroting.
Tja apps is nog steeds een achterhaalde dooddoener en snijd geen hout. Als je kijkt naar cijfers dan heeft droid meer....tuurlijk maar vergeet niet dat velen daarvan of gekloond zijn of domweg verouderd zijn. Immers apps die vroeger op de eerste droids draaiden zijn nog gewoon aanwezig daarnaast zijn er verscheidene apps die gewoon niet compatible zijn met diverse toestellen.
Whatsapp zijn nagenoeg geen problemen meer mee en ondervindt de zelfde problemen als op de andere platforms.
Reboots hebben meestal te maken met ruimte tussen de contacten van de accu en het toestel.
Of dat er ruimte zit tussen de accu en de batterijdeksel....stukje tape of karton op de deksel doet wonderen.
Vaak zijn dergelijke dingen te herleiden aan ondeskundig gebruik.
Eigenlijk het zelfde als bij android.
Ook ik heb WP 8.1 vandaag op m'n lumia 520 gezet. Weet iemand alleen hoe ik kan zien welke achtergrondtaken (apps) er draaien? Vroeger kon dit via Instellingen --> toepassingen..
Via de app Batterysaverbakkermax schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:07:
Ook ik heb WP 8.1 vandaag op m'n lumia 520 gezet. Weet iemand alleen hoe ik kan zien welke achtergrondtaken (apps) er draaien? Vroeger kon dit via Instellingen --> toepassingen..
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Dan moet ik dus gaan betalen voor een app om een functie te krijgen die eerst wel in Windows Phone 8 zat?...
Nee, Battery saver is een nieuwe (standaard) app in WP8.1.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gevonden! Bedankt voor het antwoord, heb nu (bijna) alles uitgezet
Hopelijk kom ik nu weer op de drie dagen batterijduur!
Wat zijn je instellingen op je 520?bakkermax schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:55:
Gevonden! Bedankt voor het antwoord, heb nu (bijna) alles uitgezetHopelijk kom ik nu weer op de drie dagen batterijduur!
Ik haal 2 dagen..
Draai 3 tal apps op de achtergrond.
Nog iets...kreeg zojuist een melding in het scherm (pop-upje) toen ik IE opende, dat ik Whatsapp MOEST updaten...kon alleen OK drukken...weggedrukt met de terug-toets. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Zag er niet officieel uit, staan ook geen updates voor Whatsapp klaar in de Store.
Dergelijke zaken moet je gewoon wegdrukken ( backbutton ).hansie_k schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:46:
Nog iets...kreeg zojuist een melding in het scherm (pop-upje) toen ik IE opende, dat ik Whatsapp MOEST updaten...kon alleen OK drukken...weggedrukt met de terug-toets. Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Zag er niet officieel uit, staan ook geen updates voor Whatsapp klaar in de Store.
Is allemaal fake, zitten soms hele mooi tussen maar toch allemaal fake.
Net als op een echte computer, negeren en weer doorgaan.
Qua verbruik is het allemaal verschillend.
De een speelt dag en nacht spelletjes of bladert continu op het www dan gaat het sneller dan voor iemand die het eea wat minder gebruikt.
Ik haalde gemiddeld ook drie dagen, maar een week was ook haalbaar.
Zoonlief gebruikt nu dat toestel en laad hem twee maal per week op.
Op school is dat ding uit en voor de rest alleen maar whatsapp en af en toe op facebook.
Tja dan wil dat wel.
Daarom zeg ik, verbruik is naar gebruik.
[ Voor 28% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-09-2014 00:08 ]
Ik gebruik hem ook niet veel, alleen WiFi (geen 3g) en ook alleen Whatsapp draait op de achtergrond. Sinds de update naar WP 8.1 is echter twee dagen net te halen, geen drie dagen meer.
Ik zal vast een zwaarverbruiker zijn, ik haal met moeite het einde van de dag. Zelfs als ik mijn telefoon weinig gebruik zit ik bij thuiskomst op 40%
Goed, over een paar weken eindelijk van dit waardeloze* toestel verlost, laat de 830 maar komen!
* Ik heb weinig met prijs-kwaliteitverhouding, alleen kwaliteit boeit me
Goed, over een paar weken eindelijk van dit waardeloze* toestel verlost, laat de 830 maar komen!
* Ik heb weinig met prijs-kwaliteitverhouding, alleen kwaliteit boeit me
Hebben meer mensen last gehad van het verdwijnen van de native calendar "app" na het updaten naar 8.1? Was verdwenen van mijn homescreen, apps list, en ik had geen idee hoe ik m terug moest halen. Ook die whatapp bug was aanwezig. Dit was gewoon de update waar Windows Phone zelf mee kwam.
Die nokia recovery tool vond mn telefoon ook al niet. Er moest een software reset aan te pas komen, maar dan ben je meteen wel al je instellingen kwijt. Beetje jammer...
Die nokia recovery tool vond mn telefoon ook al niet. Er moest een software reset aan te pas komen, maar dan ben je meteen wel al je instellingen kwijt. Beetje jammer...
Nee, hier ging de overgang vlekkeloos, ook qua instellingen e.d.
Maar ik kwam dan ook van de DP af, na de uitrol van de eerste cyan update ( Frankrijk Orange ) heb ik deze rom geinstalleerd net zo lang totdat de nederlandse versie werd vrijgegeven.
Nu heeft mijn zoon dit toestel, kiddo is 15 en is meer dan tevreden maar doet er ook vrij weinig mee.
Whatssapp, facebook en fotootjes maken zijn volgens mij ook het enige waarvoor hij hem gebruikt.
Maar ik kwam dan ook van de DP af, na de uitrol van de eerste cyan update ( Frankrijk Orange ) heb ik deze rom geinstalleerd net zo lang totdat de nederlandse versie werd vrijgegeven.
Nu heeft mijn zoon dit toestel, kiddo is 15 en is meer dan tevreden maar doet er ook vrij weinig mee.
Whatssapp, facebook en fotootjes maken zijn volgens mij ook het enige waarvoor hij hem gebruikt.
Anoniem: 626986
voor de hobbey maak ik nokia520 toestellen..
tot op heden heb ik ze voorzien van nieuwe frontjes.
heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
de meeste toestellen gaan in 1x goed.
ik zet er een nieuw scherm op en zet ze vervolgens aan.
ik zet ze dan terug naar fabrieks instellingen middels het keuze menu.
gewoon via touchscherm dus.
als alles zoals wificode en andere prut heb nagekeken start ik opnieuw op.
dan doet in 1x mijn aanraakscherm het niet meer.
dan start ik opnieuw op en via de toetsencombinatie aan de rechterzijkant zet ik hem weer terug naar fabrieksinstellingen.
zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben.?
groetjes
tot op heden heb ik ze voorzien van nieuwe frontjes.
heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
de meeste toestellen gaan in 1x goed.
ik zet er een nieuw scherm op en zet ze vervolgens aan.
ik zet ze dan terug naar fabrieks instellingen middels het keuze menu.
gewoon via touchscherm dus.
als alles zoals wificode en andere prut heb nagekeken start ik opnieuw op.
dan doet in 1x mijn aanraakscherm het niet meer.
dan start ik opnieuw op en via de toetsencombinatie aan de rechterzijkant zet ik hem weer terug naar fabrieksinstellingen.
zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben.?
groetjes
De digitizer kan onder je vingers overleden zijn.
Gebeurt niet vaak maar dat neemt niet weg dat het niet gebeurt.
Gebeurt niet vaak maar dat neemt niet weg dat het niet gebeurt.
hallo
amadeus1966,, bedankt voor je antwoord..
dan moet er daar maar een paar van bestellen voor het geval dat het weer voorkomt.
groetjes
amadeus1966,, bedankt voor je antwoord..
dan moet er daar maar een paar van bestellen voor het geval dat het weer voorkomt.
groetjes
Voordat je een kapitaal uitgeeft aan dat spul.
Is deze ongevoeligheid over het hele scherm?
Heb nu in totaal iets van 5 toestellen in mijn handen gehad die ik moest updaten naar 8.1
3 daarvan waren een 520, en alle drie bleken ze na de update aan de onderzijde van het scherm minder gevoelig te zijn voor aanrakingen, iets wat wel vreemd overkomt daar ik er weinig over gevonden heb op het web.
Is deze ongevoeligheid over het hele scherm?
Heb nu in totaal iets van 5 toestellen in mijn handen gehad die ik moest updaten naar 8.1
3 daarvan waren een 520, en alle drie bleken ze na de update aan de onderzijde van het scherm minder gevoelig te zijn voor aanrakingen, iets wat wel vreemd overkomt daar ik er weinig over gevonden heb op het web.
kapitaal???
dat valt wel mee.
ik heb er 2 die niet meer reageren.
1 toestel heb ik momenteel in de verkoop.
daarvan is de vraagprijs 60€.
volgens mij is dat niks te duur maar relevant aan de vraag.
dan houd ik het updaten maar voor gezien voor de 520.
maar op 8.0 deden ze het ook niet.
dan bestel ik eerst maar eens 2 stuks lcd touch onderdelen.
kijken of het daar aan ligt.
ik koop die toestellen van mijn broer die bij een groot bedrijf werkt.
de toestellen worden daar door de werknemers gebruikt en komen in zijn handen na defekt raken door heftig gebruik.
ik moet er een paar cent voor geven maar dat is te behappen.
dat valt wel mee.
ik heb er 2 die niet meer reageren.
1 toestel heb ik momenteel in de verkoop.
daarvan is de vraagprijs 60€.
volgens mij is dat niks te duur maar relevant aan de vraag.
dan houd ik het updaten maar voor gezien voor de 520.
maar op 8.0 deden ze het ook niet.
dan bestel ik eerst maar eens 2 stuks lcd touch onderdelen.
kijken of het daar aan ligt.
ik koop die toestellen van mijn broer die bij een groot bedrijf werkt.
de toestellen worden daar door de werknemers gebruikt en komen in zijn handen na defekt raken door heftig gebruik.
ik moet er een paar cent voor geven maar dat is te behappen.
Het zijn inderdaad geen kapitale dingen, en ze kunnen best wel wat lijden.
Heb ( of had ) er ook eentje, zoonlief gebruikt hem nu, maar dat gekke ding beviel me stukken beter dan al die toestellen die ik daarvoor had.
Heb nu een 1320, ietsjes groter, maar waar voor ik hem gebruik is het eigenlijk een ietwat grotere 520.
Ik had er in de eerste instantie geen hoge verwachtingen van, maar die gedachte heb ik snel bijgesteld.
Als het toestelletje nog binnen de garantie valt kun je deze gewoon laten repareren via de Nokia service.
Het maakt daarbij niet uit of ie tweede hands is of niet.
Je kan op die site gewoon je toestel controleren of deze wel of niet onder de garantie valt.
Ik was onlangs mijn 1320 kwijt om het scherm te laten vervangen.
Hij is de zelfde dag nog opgehaald van huis en exact 7 dagen later werd hij weer thuis afgeleverd.
Geen vragen en geen kosten.
Misschien ook wel wat voor jou.
Heb ( of had ) er ook eentje, zoonlief gebruikt hem nu, maar dat gekke ding beviel me stukken beter dan al die toestellen die ik daarvoor had.
Heb nu een 1320, ietsjes groter, maar waar voor ik hem gebruik is het eigenlijk een ietwat grotere 520.
Ik had er in de eerste instantie geen hoge verwachtingen van, maar die gedachte heb ik snel bijgesteld.
Als het toestelletje nog binnen de garantie valt kun je deze gewoon laten repareren via de Nokia service.
Het maakt daarbij niet uit of ie tweede hands is of niet.
Je kan op die site gewoon je toestel controleren of deze wel of niet onder de garantie valt.
Ik was onlangs mijn 1320 kwijt om het scherm te laten vervangen.
Hij is de zelfde dag nog opgehaald van huis en exact 7 dagen later werd hij weer thuis afgeleverd.
Geen vragen en geen kosten.
Misschien ook wel wat voor jou.
ohhhh
dat is goed om te weten.
dan controleer je ze op imeinummer?
dan kan ik op die manier kosten besparen als ik ze zelf de toestellen laat maken.
heb er nog een paar in de kast ligen.
zal vanavond eens checken.
bedankt voor de tip.
dat is goed om te weten.
dan kan ik op die manier kosten besparen als ik ze zelf de toestellen laat maken.
bedankt voor de tip.
die garantie zal denk ik alleen gelden indien hij nog niet los geweest voor eigen reparatie denk ik.
even een punt van andacht.
gerard
gerard
Ik had mijn l520 tweedehands gekocht en bij de aankoop zat er geen aankoopbon bij. Had hem aangemeld met het IMEI nummer (ding viel steeds uit) en hij werd gewoon netjes gemaakt.Anoniem: 626986 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:51:
ohhhh
dat is goed om te weten.
bedankt voor de tip.
Eigenlijk niet, maar daar wordt niet naar gevraagd tijdens de stappenlijst die je moet doorlopen.Anoniem: 626986 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:56:
die garantie zal denk ik alleen gelden indien hij nog niet los geweest voor eigen reparatie denk ik.
gerard
Zolang het maar niet te zien is denk ik dat je niet echt problemen zal ondervinden.
Handelen op het forum is nadrukkelijk verboden.
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 25-10-2014 11:40 ]
Anoniem: 633280
Kan iemand mij helpen, nieuw forumlid !
na update lumia 520 naar 8,1 kan ik geen gebruik meer maken van tekst woordenboek als ik berichten typ
.
Heb al overal zitten zoeken laatste redmiddel dit forum, anders Vuilbak !!!
na update lumia 520 naar 8,1 kan ik geen gebruik meer maken van tekst woordenboek als ik berichten typ
Bedoel je de suggesties? Staat je tekst op Nederlands?Anoniem: 633280 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:46:
na update lumia 520 naar 8,1 kan ik geen gebruik meer maken van tekst woordenboek als ik berichten typ.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Mocht het zo ver komen, gooi hem dan in mijn vuilbak...Anoniem: 633280 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:46:
na update lumia 520 naar 8,1 kan ik geen gebruik meer maken van tekst woordenboek als ik berichten typ.
Instellingen -> toetsenbord -> klik op de taal die je wilt (ik neem aan Nederlands) -> vink aan: tekstsuggesties, en wat je verder wilt gebruiken (bij mij staat alles aangevinkt).
Het zou kunnen dat het toetsenbord op NL-BE staat en hij daardoor niet goed werkt. Probeer eens NL-NL.Anoniem: 633280 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:46:
Anoniem: 633280
inderdaad de tekstsuggesties. Bij mij staat ook alles aangevinkt, zowel NL-BE als bij NL-NL.
Het blijft een raadsel ?
Het blijft een raadsel ?
Hebben mensen ervaring met het volgende:
Op een Lumia 520 en whatsapp worden linkjes niet klikbaar.
Ze kunnen dus niet vanuit whatsapp geopend worden.
Ik stuur bijvoorbeeld "www.google.nl" naar mijn schoonmoeder met een Lumia 520 en bij haar is het gewoon plain tekst, zonder streepje eronder ("klikbare" link)
Ik stuur bijvoorbeeld "www.google.nl" naar mijn schoonmoeder met een Lumia 520 en bij haar is het gewoon plain tekst, zonder streepje eronder ("klikbare" link)
[ Voor 34% gewijzigd door BlakHawk op 14-11-2014 12:36 ]
Geen last van. Ik kan de linkjes gewoon openen vanuit Whatsapp.dfrenner schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:29:
Hebben mensen ervaring met het volgende:
Hmmm, whatsapp probleempje dan?Punkrocker schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:40:
Geen last van. Ik kan de linkjes gewoon openen vanuit Whatsapp.
Raar...
Van mijn zoon's L520 was de Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect na gebruik van circa 6 maanden, ingestuurd voor reparatie en binnen 10 dagen terug. Werkt weer als nieuw. TOP! Vervolgens is het toestel plat op het scherm gevallen, resultaat is één groot krakkelee glas scherm. toestel blijft verder gewoon zijn werk doen, keigoed.
Nu enkele maanden later hetzelfde, Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect bij mijn dochter's L520. Wederom na gebruik van 6 á 8 maanden. Deze gaan we dus ook maar insturen voor reparatie.
Blijkbaar is de knop schakelaar een zwak punt van de L520 (of mijn kinderen doen iets gruwelijk verkeerd met deze knop ;-). Meer forumleden die hier last van hebben (gehad), de knop bedoel ik dus. ?
Nu enkele maanden later hetzelfde, Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect bij mijn dochter's L520. Wederom na gebruik van 6 á 8 maanden. Deze gaan we dus ook maar insturen voor reparatie.
Blijkbaar is de knop schakelaar een zwak punt van de L520 (of mijn kinderen doen iets gruwelijk verkeerd met deze knop ;-). Meer forumleden die hier last van hebben (gehad), de knop bedoel ik dus. ?
Ik heb zelf een jaar een 520 gehad zonder enkel probleem aan de aan/uit knop. Het licht niet aan de cover die het knopje in het toestel niet meer goed kan bedienen?msinnige schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:46:
Van mijn zoon's L520 was de Power ON/OFF button / AAN/UIT knop defect na gebruik van circa 6 maanden, ingestuurd voor reparatie en binnen 10 dagen terug. Werkt weer als nieuw. TOP! Vervolgens is het toestel plat op het scherm gevallen, resultaat is één groot krakkelee glas scherm. toestel blijft verder gewoon zijn werk doen, keigoed.
@plus20
Nee, ook met een andere cover al geprobeerd echter zonder resultaat. Schakelaartje klikt ook niet meer. Vorige keer is ook inderdaad de schakelaar vervangen.
Ga het toestel morgen opsturen, zojuist een ticket aangemaakt.
21-11-2014 toestel terug en weer helemaal tiptop. Heb het idee dat er een heel nieuw binnenwerk in is gekomen. De screenprotector welke voorheen aanwezig was....zit er nu niet meer op
Nee, ook met een andere cover al geprobeerd echter zonder resultaat. Schakelaartje klikt ook niet meer. Vorige keer is ook inderdaad de schakelaar vervangen.
Ga het toestel morgen opsturen, zojuist een ticket aangemaakt.
21-11-2014 toestel terug en weer helemaal tiptop. Heb het idee dat er een heel nieuw binnenwerk in is gekomen. De screenprotector welke voorheen aanwezig was....zit er nu niet meer op
[ Voor 29% gewijzigd door msinnige op 22-11-2014 09:08 ]
ik denk idd dat je gewoon een ander binnenwerk gekregen heb,msinnige schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:09:
is namelijk goedkoper dan allerlei onderdelen los te repareren of te vervangen en zeker bij dit toestel.
Anoniem: 609945
Hallo.
Ik heb een nokia lumia 520 met windows phone 8.1.
Maar sinds kort doet ie heel erg raar, hij gaat uit zich zelf typen, opent zelf apps, en typt mijn wachtwoord in, dat is natuurlijk fout, maar ik moet dan 1 minuut wachten.
Ik heb terug naar fabrieksinstellingen gedaan, toen deed hij een tijdje weer normaal maar doet het nu weer.
Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik kan het oplossen?
heb lijkt een beetje op dit: https://www.youtube.com/watch?v=fJob83IOS0Q
Maar dan niet zo erg.
Mvg Wintrymoon.
Maar sinds kort doet ie heel erg raar, hij gaat uit zich zelf typen, opent zelf apps, en typt mijn wachtwoord in, dat is natuurlijk fout, maar ik moet dan 1 minuut wachten.
Ik heb terug naar fabrieksinstellingen gedaan, toen deed hij een tijdje weer normaal maar doet het nu weer.
Maar dan niet zo erg.
Mvg Wintrymoon.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 609945 op 03-01-2015 16:30 ]
Van dit probleem heb ik nog niet echt eerder gehoord, maar het klinkt alsof er iets mis is met je touchscreen. Eenzelfde soort effect heb ik zelf wel eens ervaren bij waterdruppels op het scherm, het scherm interpreteert dit als aanraking (door de geleiding van het water) waardoor er inderdaad 'uit zichzelf' apps kunnen worden geopend of het toestel uit zichzelf lijkt te typen.
Ervan uitgaande dat jouw scherm gewoon droog is vermoed ik dus een defect van het touchscherm.
Ervan uitgaande dat jouw scherm gewoon droog is vermoed ik dus een defect van het touchscherm.
Dit verschijnsel wordt ook wel eens ghosting genoemd.
En komt wel vaker voor.
Ik heb het gehad op mijn 520 en op mijn 1320.
En heeft weinig met een defect te maken.
Ik heb het toendertijd kunnen oplossen door de schermgevoeligheid een paar keer te wijzigen.
Hoe het effect tot stand komt is tot nog toe onbekend en is ook niet te repliceren.
De één zegt het ligt aan de gebruikte schermfolie ( screenprotector )
de ander zegt weer het ligt aan de gebruikte covers.
Mijn vermoeden is dat het aan de gevoeligheid ligt aan het scherm of de aansturing daarvan.
Maar wat het nu aanzet tot een dergelijke activiteit???????
Vandaar ook de term ghosting
terwijl de echte term Ghosting in betrekking tot schermen een geheel andere betekenis heeft.
En komt wel vaker voor.
Ik heb het toendertijd kunnen oplossen door de schermgevoeligheid een paar keer te wijzigen.
Hoe het effect tot stand komt is tot nog toe onbekend en is ook niet te repliceren.
De één zegt het ligt aan de gebruikte schermfolie ( screenprotector )
de ander zegt weer het ligt aan de gebruikte covers.
Mijn vermoeden is dat het aan de gevoeligheid ligt aan het scherm of de aansturing daarvan.
Maar wat het nu aanzet tot een dergelijke activiteit???????
Vandaar ook de term ghosting
terwijl de echte term Ghosting in betrekking tot schermen een geheel andere betekenis heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Amadeus1966 op 06-01-2015 03:15 ]
Beetje late reactie maar daar heb ik ook regelmatig last van (zeg: eens per 2 weken).Anoniem: 609945 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:27:
Hallo.
Maar dan niet zo erg.
Mvg Wintrymoon.
"Ein Reboot macht alles wieder Gut" in mijn geval.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Heeft iemand al beschikking over de Denim update? Volgens nu.nl wordt deze uitgerold, ook naar de oudere modellen.
https://www.microsoft.com...e/availability-in-europe/
Ik heb OS versie 8.10.14219.341 en firmware versie 3058.50000.1425.0004 maar het heet nog steeds Cyan bij mij.jandirks schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:27:
Heeft iemand al beschikking over de Denim update? Volgens nu.nl wordt deze uitgerold, ook naar de oudere modellen.
Ik heb wel de Preview for designers... misschien dat dat scheelt?
Yep, sinds woensdag. Toestel online gekocht en een los Vodafone abbo.jandirks schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:27:
OS-versie: 8.10.14219.341
Kreeg een bericht met daarin "Welkom bij Lumia Denim" onder "Extra's en Info" (staat nog in m'n notificatiescherm).
[ Voor 14% gewijzigd door styno op 16-01-2015 14:45 ]
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Zoonlief heeft ook Denim, moest daarvoor wel zijn developers preview uitzetten.
Als hij hem weer aanzet zit hij weer op Cyan.
Precies net zo als mijn 1320.
Zie ook deze
https://www.youtube.com/w...nkBHMFf4&feature=youtu.be
De Denimupdate is niet zo marginaal als wat men heeft willen geloven.
Alleen de DataToggle en livefolders en voor de rest weinig soeps.
Zie ook;
http://www.windowscentral...ia-denim-update-name-only
Als hij hem weer aanzet zit hij weer op Cyan.
Precies net zo als mijn 1320.
Zie ook deze
https://www.youtube.com/w...nkBHMFf4&feature=youtu.be
De Denimupdate is niet zo marginaal als wat men heeft willen geloven.
Alleen de DataToggle en livefolders en voor de rest weinig soeps.
Zie ook;
http://www.windowscentral...ia-denim-update-name-only
Nooit geweten dat de touchgevoeligheid in te stellen was. Hoe dan ook, voor het weekend de gevoeligheid van 'Hoog' naar 'Normaal' veranderd (dat zijn de twee mogelijke opties) maar het probleem blijft net zo hard terugkomen. Het lijkt ook wel erger te worden, heb er nu dagelijks last van en het toestel wordt zo langzamerhand onbruikbaar.Amadeus1966 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 03:13:
Dit verschijnsel wordt ook wel eens ghosting genoemd.
En komt wel vaker voor.
Ik zal proberen of meermaals toggelen tussen 'Hoog' en 'Laag' helpt.
Gebruik jij schermfolie ?
Dit schijnt ook wel eens problemen te geven wat het ghosting stimuleert
Nee, ook geen hoesje trouwens, hij zit altijd los in m'n broekzak.Amadeus1966 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:03:
Gebruik jij schermfolie ?
Als ie het blijft doen, zelfs na dat je zowel soft of harde resets hebt gedaan en ook met de instellingen heb gespeeld dan zou je kunnen overwegen om het eea uit te gaan besteden. Tenminste als ie nog onder de garantie valt.
Ik ben zelf niet zo van het opgeven maar als je alles al geprobeerd hebt dan blijft er weinig over.
Ik ben zelf niet zo van het opgeven maar als je alles al geprobeerd hebt dan blijft er weinig over.
Sinds gisteren wil mijn L520 niet meer met het GSM netwerk verbinden. Ik kan dus niet meer bellen of van mobiel internet gebruik maken. Daarnaast flitsen het netwerk symbool, het vliegtuigstand symbool, en een leeg symbool in de statusbar, waarbij ze elkaar meerdere keren per seconde afwisselen. Dit houdt op als ik mijn telefoon in vliegtuigstand zet. Heeft iemand dit eerder gehad? En zo ja, is er een fix?
Ik heb gister al mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen gebracht, dit heeft niet geholpen. Ook is met de simkaart niets mis, hij werkt prima in een andere telefoon.
Ik heb gister al mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen gebracht, dit heeft niet geholpen. Ook is met de simkaart niets mis, hij werkt prima in een andere telefoon.
Probeer het eens met de Nokia Care suite.
Daarmee instaleer je eigenlijk een nieuwe rom ( firmware ).
Daarmee instaleer je eigenlijk een nieuwe rom ( firmware ).
Windows 10 is toch al beschikbaar voor de 520 via de Windows Insider app? Ik krijg elke keer de melding No Builds
edit; http://windows.microsoft..../preview-supported-phones. Blijkbaar toch niet.
edit; http://windows.microsoft..../preview-supported-phones. Blijkbaar toch niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Isane op 04-04-2015 09:35 ]
Het is wel recent aangekondigd, ik denk dat daar je verwarring zit.
Neen, het is niet AL beschikbaar, hij komt beschikbaar.
Maar pas bij de volgende update worden deze toestellen meegenomen.
Maar pas bij de volgende update worden deze toestellen meegenomen.
Op de 520 van een familielid zijn alle apps verdwenen die niet op het start scherm stonden. Als een app wordt geüpdatet, staan ze er even, maar daarna verdwijnen ze weer. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Probeer eens een soft reset ( volume omlaag/power button tegelijk indrukken en ingedrukt houden tot ie weer herstart )Beroemdheid schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:33:
Op de 520 van een familielid zijn alle apps verdwenen die niet op het start scherm stonden. Als een app wordt geüpdatet, staan ze er even, maar daarna verdwijnen ze weer. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Die knoppen zijn kapot, dus dat gaat niet. De recovery tool werkte ook niet, dus het lijkt vrij hopeloos.Amadeus1966 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:31:
[...]
Probeer eens een soft reset ( volume omlaag/power button tegelijk indrukken en ingedrukt houden tot ie weer herstart )
hard reset? Of softreset uit te voeren door de regio aan te passen.Beroemdheid schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:37:
[...]
Die knoppen zijn kapot, dus dat gaat niet. De recovery tool werkte ook niet, dus het lijkt vrij hopeloos.
Garantie/reparatie lijkt me dan............Beroemdheid schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:37:
[...]
Die knoppen zijn kapot, dus dat gaat niet. De recovery tool werkte ook niet, dus het lijkt vrij hopeloos.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Intussen gaat de hele telefoon al niet meer aan, dus dat is ook geen optie.vali schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:11:
[...]
hard reset? Of softreset uit te voeren door de regio aan te passen.
Garantie zal het sowieso niet worden, als je ziet wat dat ding allemaal heeft meegemaakt. Naast dat de knoppen kapot zijn zit er bijvoorbeeld ook een flinke barst in het scherm. Reparatie is het daarom eigenlijk niet meer waard, Ik denk dat het goedkoper is om een 435 aan te schaffen, dan ga je er op sommige punten ook nog een beetje op vooruit zelfs.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden
Had windows 10 for phones op mijn Lumia 520 staan, maar na een hardreset is het OS corrupt geworden lijkt het wel. Ik zie amper apps op mijn telefoon staan (alleen ie en camera app) en kan alleen in de instellingen komen via notification center. De settings optie is namelijk verdwenen tussen de apps.
Ben nu maar een restore aan het uitvoeren via mijn pc (gelukkig werd hij nog wel herkend).
Ben nu maar een restore aan het uitvoeren via mijn pc (gelukkig werd hij nog wel herkend).
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 08-05-2015 00:54 ]
Anoniem: 704427
Ik heb een nokia lumia 520. Sinds vanmorgen krijg ik vliegtuigstand niet uitgeschakeld, terwijl ik deze niet eens ingeschakeld had. Het vliegtuigje blijft links boven in de hoek flikkeren, ook bij instellingen beweegt het beeld en reageert niet. Ik heb al meerdere malen opnieuw opgestart, gereset, batterij en simkaart eruit maar niets lijkt te werken. Via de wifi doet de telefoon het wel maar ik kan niet bellen/gebeld worden.
Wie kan mij adviseren wat ik moet doen?
Dit lijkt erg op wat mijn Lumia 520 een tijdje geleden had (zie post boven). Uiteindelijk heb ik hem teruggestuurd naar de webshop waar ik hem gekocht heb, waarna hij is gerepareerd (volgens mij is mijn moederbord vervangen). Dat was toen binnen de garantietermijn.Anoniem: 704427 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:15:
Ik heb een nokia lumia 520. Sinds vanmorgen krijg ik vliegtuigstand niet uitgeschakeld, terwijl ik deze niet eens ingeschakeld had. Het vliegtuigje blijft links boven in de hoek flikkeren, ook bij instellingen beweegt het beeld en reageert niet. Ik heb al meerdere malen opnieuw opgestart, gereset, batterij en simkaart eruit maar niets lijkt te werken. Via de wifi doet de telefoon het wel maar ik kan niet bellen/gebeld worden.
Op het Microsoft forum wordt als oplossing aangedragen het toestel met het Windows Device Recovery Tool opnieuw te installeren. Ik zou eerst dat eerst proberen voordat je je toestel opstuurt.Anoniem: 704427 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:15:
Het scherm van mijn Lumia 520 is kapot, en ik wil het scherm dus graag vervangen. Er zit een barst in, alleen de bovenkant werkt nog, de onderkant niet. Ook de Back, Windows en Search button werken en trillen niet meer. Is dit een goed pakket om het scherm te vervangen? Ik weet namelijk niet hoe het zit met de buttons.
http://www.ebay.com/itm/T...90db58:g:10cAAOSw9N1VwsqK
Op aliexpress ben je een stuk goedkoper uit. Gewoon even zoeken op 'lumia 520 screen' en dan sorteren op orders.Stefan22 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:16:
Het scherm van mijn Lumia 520 is kapot, en ik wil het scherm dus graag vervangen. Er zit een barst in, alleen de bovenkant werkt nog, de onderkant niet. Ook de Back, Windows en Search button werken en trillen niet meer. Is dit een goed pakket om het scherm te vervangen? Ik weet namelijk niet hoe het zit met de buttons.
En dan ben ik het scherm en een digitizer nodig? Aangezien de knoppen ook niet werken...Cooler_King schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:56:
[...]
Op aliexpress ben je een stuk goedkoper uit. Gewoon even zoeken op 'lumia 520 screen' en dan sorteren op orders.
Zoiets als dit?
http://nl.aliexpress.com/...01644_5,searchweb201560_8
of
http://nl.aliexpress.com/...01644_5,searchweb201560_8
[ Voor 41% gewijzigd door Stefan22 op 29-11-2015 15:51 ]
Lumia 520 gebruikers hier die op het moment Windows 10 Mobile op hun toestel gebruiken en het ook van plan zijn er op te laten staan? (De 10586 branch dan)
Ik draai nu anderhalve week Windows 10 Mobile (build .168) op Lumia 520.Stefan22 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:55:
Lumia 520 gebruikers hier die op het moment Windows 10 Mobile op hun toestel gebruiken en het ook van plan zijn er op te laten staan? (De 10586 branch dan)
Het upgradeproces verloopt niet echt soepel. Eerst naar .107 dan naar .168 (pas na harde reset lukte de update naar .168). Na .168 update heb ik opnieuw een harde reset uitgevoerd. Vervolgens apps updaten wat pas echt goed lukte nadat de nieuwste versie van de Store app was geïnstaleerd. Kort samengevat: de upgrade neemt zeker een dag tijd in beslag.
Eens het updaten achter de rug was, had het toestel last van freezes, de oplossing bleek om Nokia apps (zoals call filter) te verwijderen aangezien die conflicteerden met functies die nu ingebakken zitten in het OS. Sindsdien geen last meer van.
Hierna ging het eigenlijk allemaal vrij goed. Alles werkt en bijvoorbeeld Edge is veel sneller dan IE op WP8.1. Ook merk ik dat er nieuwe W10 only apps in de Store te vinden zijn. Toch is er nog ruimte voor verbetering: de telefoon wordt regelmatig enorm warm, de batterijduur is opmerkelijk slechter dan onder WP8.1, sommige apps vertonen te vaak 'laden...' (Zelfs personen, berichten en instellingen) en live tiles updaten soms niet(outlook bij mij).
Voorlopig geef ik het nog een kans in de hoop dat de performanence naar omhoog gaat (dan denk ik vooral aan dat warm worden en de batterijduur). Morgen installeer ik de .218 update en dan zien we wel.
Oke, goed om te horen dat de freezes te verhelpen zijn. Hoe heeft u deze apps verwijderd?SpeedOfShadows schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:45:
[...]
Ik draai nu anderhalve week Windows 10 Mobile (build .168) op Lumia 520.
Het upgradeproces verloopt niet echt soepel. Eerst naar .107 dan naar .168 (pas na harde reset lukte de update naar .168). Na .168 update heb ik opnieuw een harde reset uitgevoerd. Vervolgens apps updaten wat pas echt goed lukte nadat de nieuwste versie van de Store app was geïnstaleerd. Kort samengevat: de upgrade neemt zeker een dag tijd in beslag.
Eens het updaten achter de rug was, had het toestel last van freezes, de oplossing bleek om Nokia apps (zoals call filter) te verwijderen aangezien die conflicteerden met functies die nu ingebakken zitten in het OS. Sindsdien geen last meer van.
Hierna ging het eigenlijk allemaal vrij goed. Alles werkt en bijvoorbeeld Edge is veel sneller dan IE op WP8.1. Ook merk ik dat er nieuwe W10 only apps in de Store te vinden zijn. Toch is er nog ruimte voor verbetering: de telefoon wordt regelmatig enorm warm, de batterijduur is opmerkelijk slechter dan onder WP8.1, sommige apps vertonen te vaak 'laden...' (Zelfs personen, berichten en instellingen) en live tiles updaten soms niet(outlook bij mij).
Voorlopig geef ik het nog een kans in de hoop dat de performanence naar omhoog gaat (dan denk ik vooral aan dat warm worden en de batterijduur). Morgen installeer ik de .218 update en dan zien we wel.
Instellingen> Systeem> Dit apparaat> Apps en gamesStefan22 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:57:
[...]
Oke, goed om te horen dat de freezes te verhelpen zijn. Hoe heeft u deze apps verwijderd?
Tik op de apps en dan verschijnt er een knop 'verwijderen'.
Sorry, misschien zie ik het over het hoofd, maar ik zie bij Instellingen - Systeem geen Dit apparaat staan.SpeedOfShadows schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:04:
[...]
Instellingen> Systeem> Dit apparaat> Apps en games
Tik op de apps en dan verschijnt er een knop 'verwijderen'.
Mijn excuses, ik was een stapje vergeten. Het isStefan22 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:11:
[...]
Sorry, misschien zie ik het over het hoofd, maar ik zie bij Instellingen - Systeem geen Dit apparaat staan.
Instellingen> Systeem> Opslag> Dit apparaat> Apps en games
[ Voor 8% gewijzigd door SpeedOfShadows op 12-04-2016 22:14 ]
Ah bedankt! Heb je ook apps zoals equalizer en display verwijderd? En de app blokkeren en filteren kan ik niet verwijderen, dat is toch die call filter die u bedoeld?SpeedOfShadows schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:13:
[...]
Mijn excuses, ik was een stapje vergeten. Het is
Dank je wel, heb weliswaar een 930, 640, 620 en ooit een 520 maar deze instelling was ik vergetenSpeedOfShadows schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:13:
[...]
Mijn excuses, ik was een stapje vergeten. Het is
Graag gedaan.jahako schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:36:
[...]
Dank je wel, heb weliswaar een 930, 640, 620 en ooit een 520 maar deze instelling was ik vergeten
Equalizer heb ik verwijderd. Er was nog een tweede call filter van Nokia, ik weet de exacte naam niet meer. Deze Nokia/Microsoft Mobile apps staan er nu nog op: blokkeren en filteren, display, extra's & info, gadgets, touch. Hierdoor heb ik bij Instellingen> Extra's nog enkel 'aanraken', 'Extra's & info' en 'scherm' staan.Stefan22 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:20:
[...]
Ah bedankt! Heb je ook apps zoals equalizer en display verwijderd? En de app blokkeren en filteren kan ik niet verwijderen, dat is toch die call filter die u bedoeld?
Oke, bedankt!SpeedOfShadows schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:46:
Equalizer heb ik verwijderd. Er was nog een tweede call filter van Nokia, ik weet de exacte naam niet meer. Deze Nokia/Microsoft Mobile apps staan er nu nog op: blokkeren en filteren, display, extra's & info, gadgets, touch. Hierdoor heb ik bij Instellingen> Extra's nog enkel 'aanraken', 'Extra's & info' en 'scherm' staan.
Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]