Ik zag mijn leven compleet in duigen vallen, compleet verwoest,
nachten lang heb ik gehuild en heb ik er wakker van gelegen, uiteindelijk maar naar de fles gegrepen om deze ellende maar zo snel mogelijk te kunnen vergeten.......
LOL
Zelf heb ik het nog iets rigoreuzer aangepakt en ben weer teruggegaan naar Android met een Motorola G.
En wat een verademing is dat voor me zeg. Hier nog even de nadelen van Windows Phone voor mij, een OS dat ik toch eigenlijk (mede door die dingen uit mijn opsomming) toch nog echt in de kinderschoenen vind staan:
- Geen ontgrendelpatroon. Dat is ongeveer 4x sneller dan een pincode.
- Direct alle notificaties in het zicht, en deze kloppen ook gewoon. Bij WP geven bijvoorbeeld mijn Wifi, Bluetooth en GPS (shortcut)tegeltjes vaker de verkeerde stand aan dan de goede (dat het schijnt blijkbaar heel moeilijk te zijn).
- Alle mogelijke toggles direct onder handbereik, zoals geluid aan/uit, Wifi aan/uit, GPS aan/uit, vliegtuigstand aan/uit, Bluetooth aan/uit met 1 druk op de knop. En niet eerst 4 keer dieper klikken.
- Mijn Gmail en Google contacten (dus iedereen die ik ken, want die zitten verspreid over prive en werk) zijn opeens weer allemaal compleet dus geen onbekende personen meer (die bijvoorbeeld al 22 jaar hetzelfde nummer hebben) en missende telefoonnummers meer.
- Mijn e-mail is gewoon weer in zijn geheel en snel te bereiken en te doorzoeken. Bij WP is hooguit 1 of 2 weken werkbaar voor mij (qua synchronisatietijd en dataverkeer), blijkbaar werkt dat anders bij WP en doet ie telkens weer alles opnieuw checken ofzo.
- Duidelijkere interface op zowat elk gebied. Veel minder klikken nodig.
- Gelukkig eindelijk weer nagenoeg alle apps mogelijk.
- Whatsapp ziet er weer normaal en mooi uit en niet zo priegelig met dubbele emoticons.
- Ik kan weer Hangouten met mijn ex.
- Eindelijk weer Swype. Toch veel sneller dan de woordvoorspelling van WP en het toetsenbord van Swype ziet er gewoon veel mooier uit met een handigere indeling. Leestekens zoals een uitroepteken kan je gewoon via shift bereiken. Bij WP is het eerst naar de speciale tekens en dan weer terug. Weer een klik extra dus steeds.
- Downloads/updates die zomaar stoppen als je wat anders gaat doen. Bizar. Dus niet eens multitasken. Zodra je een mailtje bekijkt stoppen je downloads.
- Verder kleine dingetjes zoals als je de wekker zet, dat je dan ook meteen ziet hoe lang het nog precies duurt voordat ie afgaat.
Mijn Nokia ga ik nu alleen nog gebruiken als reservetelefoon en voor Adidas MiCoach (omdat de phone lekker licht is). En ik wou hem voor navigatie in de auto gaan gebruiken (moet nog wel een houder kopen daarvoor (tips welkom

) liefst met een zuignap aan de ruit).