Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoe zijn over het algemeen de ervaringen met de 520?
Mijn schoonmoeder zoekt een smartphone. Goedkoop en simpel, dus ik dacht aan de Lumia 520...

Werkt het een beetje vlot?
Hoe zijn de ervaringen hier tegen het IOS en Android? Kan hij een beetje mee???

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moeder is in de 50 en heeft sinds een aantal maanden ook een 520 en is er erg blij mee.
Hele bediening vind zijzelf simpeler dan de android toestellen die ze had en qua batterijverbruik is het voor haar ook een flinke stap vooruit.

Heb zelf een 920 en qua snelheid merk je wel verschil, maar het is niet schrikbarend groot.
Als je al voor een wat simpeler toestel gaat is mijn gedachte dat je ook niet het snelste van het snelste hoeft en dan is de 520 echt een prima ding.
Enige dat ik persoonlijk wel mis is de flitser/iets betere camera, maar voor het geld dat het toestel kost is het flink waar voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:17:
Mijn moeder is in de 50 en heeft sinds een aantal maanden ook een 520 en is er erg blij mee.
Hele bediening vind zijzelf simpeler dan de android toestellen die ze had en qua batterijverbruik is het voor haar ook een flinke stap vooruit.

Heb zelf een 920 en qua snelheid merk je wel verschil, maar het is niet schrikbarend groot.
Als je al voor een wat simpeler toestel gaat is mijn gedachte dat je ook niet het snelste van het snelste hoeft en dan is de 520 echt een prima ding.
Enige dat ik persoonlijk wel mis is de flitser/iets betere camera, maar voor het geld dat het toestel kost is het flink waar voor je geld
Mocht je een flitser willen dan is een 620 niet veel duurder (€142 bij Amazon.de) en nog handzamer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
dfrenner schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:02:
Hoe zijn over het algemeen de ervaringen met de 520?
Mijn schoonmoeder zoekt een smartphone. Goedkoop en simpel, dus ik dacht aan de Lumia 520...

Werkt het een beetje vlot?
Hoe zijn de ervaringen hier tegen het IOS en Android? Kan hij een beetje mee???
Hij kan zat meekomen, zeker als je niet echt veeleisend bent..................
Maar je moet wel voor aanschaf een simpel iets voor ogen houden.
Wat wil ik ermee gaan doen en wat heb ik daarvoor nodig om dat te bereiken.
Voor de rest is hij aardig eh....dummyproof, maw er is weinig wat je er aan kan verne*ken.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Ben verbaasd hoe goed ie het doet (vanmiddag een gekocht).
T-Mobile prepaid voor 119 euro, 20 euro retour actie en de telefoon is simlockvrij.

Wacht nog op dat ik 'm aan de Exchange kan knopen op het werk maar dat kan ik morgen doen als het goed is. Al met al een stuk beter dan toen ik met de 920 aan het knutselen was in 2012. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Ballebek schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:36:
Ben verbaasd hoe goed ie het doet (vanmiddag een gekocht).
T-Mobile prepaid voor 119 euro, 20 euro retour actie en de telefoon is simlockvrij.

Wacht nog op dat ik 'm aan de Exchange kan knopen op het werk maar dat kan ik morgen doen als het goed is. Al met al een stuk beter dan toen ik met de 920 aan het knutselen was in 2012. :)
Ik zou zelf even de stock rom erop flashen. Veel providers blokkeren applicaties en zo kun je tenminste alles installeren. De stock rom installeren is supersimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
m3gA schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:33:
[...]

Ik zou zelf even de stock rom erop flashen. Veel providers blokkeren applicaties en zo kun je tenminste alles installeren. De stock rom installeren is supersimpel.
Zal me er eens in verdiepen; draai al jaren custom roms op mijn Android toestellen.
Ik gebruik het toestel alleen zakelijk en meer dan Whatsapp en Lync zal ik er niet op installeren maar heb begrepen dat de non-provider toestellen sneller updates krijgen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Ballebek schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Zal me er eens in verdiepen; draai al jaren custom roms op mijn Android toestellen.
Ik gebruik het toestel alleen zakelijk en meer dan Whatsapp en Lync zal ik er niet op installeren maar heb begrepen dat de non-provider toestellen sneller updates krijgen.
Volgens mij is de status van de Black update van Nokia voor de branded versies van de L520 net vandaag verandert van 'Waiting for approval' naar 'coming soon'. De country versie staat helaas wel nog steeds op 'waiting for approval'. Maar nu de Black update er aan komt voor de branded versies, lijkt me dat de country versie niet langer dan 1-2 weken op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ballebek schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Custom rom, hm zoveel verschil zit er niet in de releases.
Immers alles van de blackupdate is te downloaden vanuit de store.
Daarnaast kan je je aanmelden bij microsoft voor de developerspreview.
Dan krijg je voor de eigenlijke uitrol de microsoft updates al binnen.
De gene die dat gedaan hebben draaien al een poos op de gdr3.
Eerst kwam de preview uit en voor een maand of twee terug de officiele gdr 3.
En als bonus mag je ook nog eens twee apps sideloaden buiten de store hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Haphius schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:30:
[...]

Volgens mij is de status van de Black update van Nokia voor de branded versies van de L520 net vandaag verandert van 'Waiting for approval' naar 'coming soon'. De country versie staat helaas wel nog steeds op 'waiting for approval'. Maar nu de Black update er aan komt voor de branded versies, lijkt me dat de country versie niet langer dan 1-2 weken op zich laat wachten.
Inmiddels is de status veranderd van 'waiting for approval' naar 'available' :)

Mijn toestel is bijna klaar met installatie van de Black update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Klinkt goed! Ondanks dat ik een T-Mobile pre-paid Lumia 520 heb gekocht blijkt het een Country Variant (3046.0000.1329.2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Heb hem nu ook binnen ( Vodafone ).

Hm Double tapp to wake up gaat niet van harte............

[ Voor 46% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-01-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Amadeus1966 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:04:
Hm Double tapp to wake up gaat niet van harte............
Niet? Gaat hier wel goed tot nu toe. Ik ben alleen wel heel benieuwd wat dit voor gevolgen voor de accutijd gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:57

Pierre

Van nature lui!

Zo morgen krijg ik een Lumia 520 (om te testen) voor kantoor, iemand hier die me kan vertellen hoe ik Exhange daarop moet installeren.

Gebruik nu nog een Blackberry ;w en die smijt ik met alle plezier de vuilnisbak in.

Laat maar al gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 29-01-2014 10:17 . Reden: extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, screen rotation lock! erg fijn, en ook double tap to wake werkt hier prima!

voor de rest kon ik niet zo snel verbeteringen zien.
Nog steeds een aantal ergernissen bij windows phone: langzaam verschijnen van history bij IE, algemeen traag wisselen/starten applicaties en volstrekt onduidelijk waar je storage space naartoe gaat.

Toch ben ik zeker niet ontevreden over windows phone. Zeer betaalbaar en het werkt best wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:11:
voor de rest kon ik niet zo snel verbeteringen zien.
Nog steeds een aantal ergernissen bij windows phone: langzaam verschijnen van history bij IE, algemeen traag wisselen/starten applicaties en volstrekt onduidelijk waar je storage space naartoe gaat.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mede vanwege dat soort ongemakjes een Nexus 5 heb besteld. Mijn 520 hou ik trouwens sowieso wel voor app development en er zal over een tijdje vast wel weer een nieuwe Lumia komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Pierre61 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:15:
Gebruik nu nog een Blackberry ;w en die smijt ik met alle plezier de vuilnisbak in.
Zelf ook als vervanger van mijn BB9790. Heb er 3 versleten in 9 maanden (defecte touchscreen, niet meer opladen en lockknop bovenop die niks meer deed). Goede zet geweest en als ik echt zo blij blijf als dat ik nu ben dan ga ik kijken naar een 925/929.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Black update binnen. Double Tap werkt prima, Data Sense ok en ik heb de indruk dat het stroomverbruik minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:29

Sebazzz

3dp

Mijn vriendin heeft de Country variant, maar Black is daar helaas nog niet voor beschikbaar.

Data sense had ze al met Amber.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Schiet mij maar lek....
Gisteravond had ik double Tap..........
Had vandaag een factory reset gedaan, alles verliep prima maar............................
Geen Double Tap meer te vinden.....
Ook de aanduiding Lumia Black in de infoscherm is verdwenen.

Hm, oke.
Even Lumia system Updater geinstalleerd................
En inderdaad, het eea moest dus nog wel weer bijgewerkt worden.
Maar alles staat er weer.

Voor de liefhebbers
http://www.windowsphone.c...8c-4339-b689-a8024cd4c3f0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Bijna!!!

code:
1
2
3
4
5
Netherlands
Product Description Latest version  Lumia Amber update  Lumia Black update
Lumia 520   Country variant 3046.0000.1329.2004 Available   Coming soon
Lumia 520   T-Mobile    3056.40000.1349.2005    Available   Available
Lumia 520   Vodafone    3056.40000.1349.2004    Available   Available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat als je een mailtje vanaf je telefoon stuurt via een Gmail (of Google Apps) account dat ie dan 2x dat bericht verstuurd? Althans, het bericht komt 2x in de lijst te staan met verzonden berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Sebazzz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:09:
Mijn vriendin heeft de Country variant, maar Black is daar helaas nog niet voor beschikbaar.

Data sense had ze al met Amber.
Schijnbaar worden country variants ook nog door iedere provider getest en deze moeten door alle providers goedgekeurd worden voor ze gereleased worden. Logisch gezien hebben branded versies een hogere prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de info van mijn telefoon staat: Provider: Italy - Country variant
Wat is dat voor een gekkigheid? ;) Ik heb hem gewoon in Nederland gekocht bij Studentmobiel.nl
Mijn provider is Simpel.nl (gelukkig nog maar 6 maanden).

// edit:
Okee, de update is binnen. Ik heb nu ook softwareversie Lumia Black.
Bij 'extra's+info' staat bij Manufacturer Namet: RM-914_eu_italy_215
Bij 'info' staat bij de telefoongegevens bij Provider nog steeds: Italy - Country Variant

Hij heeft dus blijkbaar de Italiaanse Lumia Black opgehaald omdat er in mijn telefoon staat dat ie uit Italie komt. Ik merk daar overigens niets van, maar zal het toch fijner vinden als er Nederland staat. Kan dat nog veranderd worden? Of maakt het toch niet uit en zal hij bij een eventuele factory reset toch weer de Italiaanse versie erop komen? Ik vind het echt bizar, ik heb dat ding zoals gezegd gewoon in NL gekocht bij Studentmobiel.nl.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Trek op dit moment de NL Country versie binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de update geïnstalleerd; fijn dat je nu rechtstreeks in de taskmanager programma's af kunt sluiten. Double tap werkt hier prima, maar ik heb het weer uitgezet omdat ik het nut er niet van zie en het wel extra stroom kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:34:
Double tap werkt hier prima, maar ik heb het weer uitgezet omdat ik het nut er niet van zie en het wel extra stroom kost.
Ja, dat merkte ik ook al.
Het is leuk dat het kan, maar nee voor dagelijks gebruik is het meer een gimmick.
Al kan het in de auto misschien wel handig zijn.
Ik kan namelijk amper bij de knopjes komen als hij in de steun zit.
Dus was het wellicht handiger geweest als ze dit geintergreerd hadden met de automodus

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 30-01-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:41:
Bij de info van mijn telefoon staat: Provider: Italy - Country variant
Wat is dat voor een gekkigheid? ;) Ik heb hem gewoon in Nederland gekocht bij Studentmobiel.nl
Mijn provider is Simpel.nl (gelukkig nog maar 6 maanden).

// edit:
Okee, de update is binnen. Ik heb nu ook softwareversie Lumia Black.
Bij 'extra's+info' staat bij Manufacturer Namet: RM-914_eu_italy_215
Bij 'info' staat bij de telefoongegevens bij Provider nog steeds: Italy - Country Variant

Hij heeft dus blijkbaar de Italiaanse Lumia Black opgehaald omdat er in mijn telefoon staat dat ie uit Italie komt. Ik merk daar overigens niets van, maar zal het toch fijner vinden als er Nederland staat. Kan dat nog veranderd worden? Of maakt het toch niet uit en zal hij bij een eventuele factory reset toch weer de Italiaanse versie erop komen? Ik vind het echt bizar, ik heb dat ding zoals gezegd gewoon in NL gekocht bij Studentmobiel.nl.
Zoals je zelf al aangeeft, merk je er niks van. Veel webshops betrekken hun toestellen via grijze import en kunnen daardoor goedkoper leveren. Qua functionaliteit merk je hier niets van.
Je kunt je toestel inderdaad flashen naar een NL versie, hier kan je tutorials voor vinden op het internet.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:34:
Hier ook de update geïnstalleerd; fijn dat je nu rechtstreeks in de taskmanager programma's af kunt sluiten. Double tap werkt hier prima, maar ik heb het weer uitgezet omdat ik het nut er niet van zie en het wel extra stroom kost.
Bij mij werkt het niet en ik vind de optie om hem te enablen niet. Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Settings/aanraken.

Hij moet alleen eerst wel aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Amadeus1966 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:00:
Settings/aanraken.

Hij moet alleen eerst wel aangezet worden.
Bedankt. Wel een grappige optie. Scheelt het veel in batterij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
m3gA schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:11:
[...]

Bedankt. Wel een grappige optie. Scheelt het veel in batterij gebruik?
Ik heb ' t nu al een paar dagen aan staan, maar ik kan nog geen verschil in batterijgebruik ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Weet iemand waar ik een (orginele) blauwe cover kan kopen voor mijn Lumia 520? Ik heb al even op internet gezocht, maar in er zijn niet echt veel Nederlandse aanbieders volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
bakkermax schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:54:
Weet iemand waar ik een (orginele) blauwe cover kan kopen voor mijn Lumia 520? Ik heb al even op internet gezocht, maar in er zijn niet echt veel Nederlandse aanbieders volgens mij...
Ik heb niet echt op de kleur gelet, maar heb verscheidene covers gezien op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of anders ebay? Collega van mij had laatst een nieuwe voor die van hem besteld en was via ebay snel klaar.

Overigens vanavond de black update op de Italiaanse 520 van mijn moeder geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
bakkermax schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:54:
Nokia heeft ervoor gekozen om de blauwe cover niet te verkopen in Nederland (ook niet los). Als je hem toch wilt hebben, zou ik voor ebay gaan. Zorg er wel voor dat je een originele van Nokia koopt, aangezien er ook veel namaak uit China wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar is op mobielbereikbaar.nl genoeg blauwe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Op mobielbereikbaar.nl hebben ze inderdaad ook een orginele blauwe cover! Denk dat ik hem anders daar maar bestel, op ebay staan ze ook maar dan uit Thailand en zonder verzendkosten... Heb er dan toch liever één van een Nederlandse winkel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Geweldig, met Amber werkte de 520 prima met mijn auto samen, met Black niet meer (zelfde gedrag als met een Android 4.1 / 4.2 telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ballebek schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:33:
Geweldig, met Amber werkte de 520 prima met mijn auto samen, met Black niet meer (zelfde gedrag als met een Android 4.1 / 4.2 telefoon).
Ik kwam in een soortgelijke euforische jubelstemming toen ik mijn eigen systeem (laptop) geupdate had naar Windows 8.1.
Hierna bleek mijn 520 ineens niet meer compatible te zijn.
Ondanks de vele tips en truuks tot nog toe geen oplossing gevonden.
Dus maar weer een stapje terug gedaan en draai nu weer op Windows 8.nix en ondervind geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Amadeus1966 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:12:
[...]

Ik kwam in een soortgelijke euforische jubelstemming toen ik mijn eigen systeem (laptop) geupdate had naar Windows 8.1.
Hierna bleek mijn 520 ineens niet meer compatible te zijn.
Ondanks de vele tips en truuks tot nog toe geen oplossing gevonden.
Dus maar weer een stapje terug gedaan en draai nu weer op Windows 8.nix en ondervind geen problemen meer.
Mijn 520 werkt prima onder Windows 8.1. Wat had je exact voor een problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hij werd geinstalleerd alszijnde een usb apparaat en onder overige als zijnde Rm 9 nog wat.
Maar niet willen werken dat kreng, kon hem op geen enkele manier benaderen.
Zelfs niet vanuit visual studio.
Handmatig verwijdert, drivers van MS geinstalleerd, opnieuw laten zoeken niets van dat alles.
Handmatig de inf en de ini's gedumpt in de systemfolders, maar helaas.
Dus in de digitale pen geklommen, Microsoft zegt van u moet bij Nokia zijn en Nokia zegt van u moet bij MS zijn.
Maar beide partijen ontkennen het probleem, terwijl MS er zelf al een plan van aanpak voor had liggen???
Maar ook die werkte niet.
Maar ondertussen lag alles wel mooi op zijn gat en kon ik niet verder.
Ik zag mijn leven compleet in duigen vallen, compleet verwoest,
nachten lang heb ik gehuild en heb ik er wakker van gelegen, uiteindelijk maar naar de fles gegrepen om deze ellende maar zo snel mogelijk te kunnen vergeten.......
Aangezien ik toch al weinig praktische voordelen zag in W8.1 heb ik mij maar weer eens vergrepen aan mijn backups en draai ik weer vrolijk verder op 8.0
Ik wacht wel even op de updatepakket van Windows 8.1 en dan kijk ik wel verder......
Ik heb complete systeembackups van zowel 7, 8 en 8.1 dus wisselen is zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag mijn leven compleet in duigen vallen, compleet verwoest,
nachten lang heb ik gehuild en heb ik er wakker van gelegen, uiteindelijk maar naar de fles gegrepen om deze ellende maar zo snel mogelijk te kunnen vergeten.......
LOL :)

Zelf heb ik het nog iets rigoreuzer aangepakt en ben weer teruggegaan naar Android met een Motorola G.

En wat een verademing is dat voor me zeg. Hier nog even de nadelen van Windows Phone voor mij, een OS dat ik toch eigenlijk (mede door die dingen uit mijn opsomming) toch nog echt in de kinderschoenen vind staan:

- Geen ontgrendelpatroon. Dat is ongeveer 4x sneller dan een pincode.
- Direct alle notificaties in het zicht, en deze kloppen ook gewoon. Bij WP geven bijvoorbeeld mijn Wifi, Bluetooth en GPS (shortcut)tegeltjes vaker de verkeerde stand aan dan de goede (dat het schijnt blijkbaar heel moeilijk te zijn).
- Alle mogelijke toggles direct onder handbereik, zoals geluid aan/uit, Wifi aan/uit, GPS aan/uit, vliegtuigstand aan/uit, Bluetooth aan/uit met 1 druk op de knop. En niet eerst 4 keer dieper klikken.
- Mijn Gmail en Google contacten (dus iedereen die ik ken, want die zitten verspreid over prive en werk) zijn opeens weer allemaal compleet dus geen onbekende personen meer (die bijvoorbeeld al 22 jaar hetzelfde nummer hebben) en missende telefoonnummers meer.
- Mijn e-mail is gewoon weer in zijn geheel en snel te bereiken en te doorzoeken. Bij WP is hooguit 1 of 2 weken werkbaar voor mij (qua synchronisatietijd en dataverkeer), blijkbaar werkt dat anders bij WP en doet ie telkens weer alles opnieuw checken ofzo.
- Duidelijkere interface op zowat elk gebied. Veel minder klikken nodig.
- Gelukkig eindelijk weer nagenoeg alle apps mogelijk.
- Whatsapp ziet er weer normaal en mooi uit en niet zo priegelig met dubbele emoticons.
- Ik kan weer Hangouten met mijn ex.
- Eindelijk weer Swype. Toch veel sneller dan de woordvoorspelling van WP en het toetsenbord van Swype ziet er gewoon veel mooier uit met een handigere indeling. Leestekens zoals een uitroepteken kan je gewoon via shift bereiken. Bij WP is het eerst naar de speciale tekens en dan weer terug. Weer een klik extra dus steeds.
- Downloads/updates die zomaar stoppen als je wat anders gaat doen. Bizar. Dus niet eens multitasken. Zodra je een mailtje bekijkt stoppen je downloads.
- Verder kleine dingetjes zoals als je de wekker zet, dat je dan ook meteen ziet hoe lang het nog precies duurt voordat ie afgaat.

Mijn Nokia ga ik nu alleen nog gebruiken als reservetelefoon en voor Adidas MiCoach (omdat de phone lekker licht is). En ik wou hem voor navigatie in de auto gaan gebruiken (moet nog wel een houder kopen daarvoor (tips welkom :) ) liefst met een zuignap aan de ruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik ben qua apps gelukkig geen grootgebruiker, anders had ik ( misschien ) wel tegen problemen aangelopen.
Ik heb nagenoeg alles wat ik gebruikte op Droid terug gevonden in de Windowstoko.
Niet exact hetzelfde maar wel vergelijkbaar.
op één app na, maar deze heb ik uiteindelijk laten herschrijven voor wp8
Dus voor mij was de overgang niet zo moeilijk.
Ik heb geen megazware zaktelefoon nodig, zolang deze vlot en betrouwbaar werkt vind ik het best.
Mail e.d. gaat prima en loopt vlekkeloos synchroon met zowel mijn tablet als met mijn tikdoos.
De interface, ach vind dat strakke wel iets hebben.
Dus nee, ik heb absoluut geen spijt.
Met dit toestelletje kan ik het nog wel even uitzingen.
Wel zit ik zo nu en dan wel even te spieken naar iets anders, vind de 920/925 ook een leuk apparaat maar ben geen gekke Henkie om een paar honderd euro uit te gaan geven aan een paar jaar oud model.
Het moet wel leuk blijven.
Maar zodra Nokia/MS met een toestel uitkomt die wel aan al mijn niet al te strenge wensen voldoet, dan ben ik wel bereid om er een paar tientjes extra er tegen aan te gooien.
Maar dan maak ik ook geen consessies.
Ik ga dan wel voor minimaal een 6" clearblack sliderphone ( uitschuifbaar qwerty toetsenbord ) met zwartpoedergecoate waterdicht alluminium behuizing met minimaal een 40 Mp camera incl optische zoom, en met voldoende ram en snelheid dat ik er zeker tig plaatjes per seconde in raw formaat kan schieten en dat aangevuld met een intern opslag van 64 resp 128 Gb inclusief Gps en infrarood.

Voor een houder zou je eventueel bij de action kunnen kijken, mijne was rond de 5,-
Als je niet van Actionzooi houd ( sommige mensen hebben dat ), exact dezelfde houder is ook te koop bij de Halfords voor rond de 25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, dat is mooi om te horen en wederom LOL over dat laatste stukje van je eisen en de Action. :+

Ben zelf ook geen grootverbruiker van Apps, ze zijn op 2 handen te tellen bij mij op Android. Op Windows echter kwam ik maar op 1 hand uit, dus 50% van de apps niet, dat scheelt toch wel behoorlijk in mijn geval. :)

Okee bedankt voor de tip, ik zal eens bij de Action kijken als ik er ben. Vind het wel een grappige zaak. Laatst nog een hoofdlampje gekocht voor € 1,50 dat wel eens voorbij komt op diverse aanbiedingssites van € 39,95 voor "slechts" 15 euro (haha), exact dezelfde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Enige nadeel van die telefoonhouder is wel dat het foam op de knoppen rust.
Met een scherp mesje kan je hiervan wat verwijderen, ( doubletap is hierbij een grote uitkomst ) en wil je nog wat filmen onderweg dan kan/moet je van de bovenrand even wat wegvijlen.

Als je toch aan het shoppen bent, de Action heeft ook goede autoladers.
Ik weet niet of ze er nu nog zijn, maar ze hadden een tijd terug leuke autoladers die zowel op 12 en op 24 volt konden ( ik bedoel niet die laders met de dubbele usb ingang, deze leveren net te weinig sap ).
Gewoon zo'n aansteker model met harriewarrie krul snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Amadeus1966 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:44:

Voor een houder zou je eventueel bij de action kunnen kijken, mijne was rond de 5,-
Als je niet van Actionzooi houd ( sommige mensen hebben dat ), exact dezelfde houder is ook te koop bij de Halfords voor rond de 25,-
:+ lol
Ik ben een groot fan van de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een longshot, maar heeft hier iemand een Lumia 520 in combinatie met een Sennheiser HD25 hoofdtelefoon? Ik zou graag willen weten hoe dat samen gaat, heeft de 520 genoeg vermogen om het aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry_1989
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:28
Hallo,

Afgelopen week die nieuwste update van Nokia Lumia 520 geinstalleerd. Sinds dien werkt de powernbutton niet meer. Na een keer of 100 indrukken gaat het scherm weer aan.

Hebben meer mensen last van dit probleem?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heeft niet met de update te maken. Waarschijnlijk zit je knopje los: controleer dit even door de achterkant er af te halen en met een klein voorwerp het knopje heen en weer te bewegen. Dit kun je solderen (of terugbrengen voor garantie misschien?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De backcover wil ook wel eens makken geven.
Haal deze eens los en bekijk de boel een goed.
Als je hem er weer op klikt dan eerst de zijde met de knoppen ( schuin er in ) en dan dicht klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even geheel iets anders:

Voor € 100 heb je nu nieuw een simlock vrije Lumia 520, zie Kijkshop, Mediamarkt etc.
Het gaat om de prepaid toestel van T-Mobile. Deze is niet gelocked maar gewoon simlock vrij (eigen ervaring). Prijs is na cashback. M'n vriendin had binnen een week na aanschaf € 20 terug gestort gekregen. Zeer netjes. De extra gratis cover is nog onderweg.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb tijdens de Dolle Dagen van Mediamarkt de mijne ook binnengehaald, maar vertrok de dag nadien al weer op vakantie dus heb geen tijd gehad om een Micro SIM te halen om in het ding te steken (eerste smartphone). Zal dus waarschijnlijk een dagje updaten en apps downloaden/installeren worden als ik thuiskom, zijn er misschien nog wat tips voor handige/must-have apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:23
Als ik eens rondneus op Amazon.cn/China, dan zie ik de Lumia 525 (precies hetzelfde als de 520 maar met 1GB ipv 512MB intern) voor omgerekend 88 euri. link

Jammer genoeg wordt deze alleen verkocht in Azie/Oost-europa/etc en niet in de EU.
Iemand al eens deze '520' versie overwogen/geimporteerd?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
88,- is niet duur.
Maar tot zover ik meende te weten valt deze niet onder onze garantieregeling.

Behalve het geheugen is hij hetzelfde als de 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Baserk schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:12:
Als ik eens rondneus op Amazon.cn/China, dan zie ik de Lumia 525 (precies hetzelfde als de 520 maar met 1GB ipv 512MB intern) voor omgerekend 88 euri. link

Jammer genoeg wordt deze alleen verkocht in Azie/Oost-europa/etc en niet in de EU.
Iemand al eens deze '520' versie overwogen/geimporteerd?
Met een beetje pech wordt hij onderschept en mag je er een euro of 40 bijbetalen (inklaringskosten etc) dan vind ik het een hoop risico voor 512mb extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Net 'even' de Black update geïnstalleerd. Erg leuke toevoeging, die 'double tap to wake-up', en vooral die rotation lock zal in bed van pas komen.

Nu vroeg ik me af, waarin zit het verschil nu net tussen Nokia Camera (die nieuwe app), Cinemagraph, Creative Studio, Panorama en Smart Cam? Het begint een serieus lijstje te worden en ik zie door de apps de bomen niet meer. Voor zover ik had gelezen vervangt Camera de Smart en Pro Cam, maar kan iemand dat bevestigen? Welke heb ik zo nog 'dubbel'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
In principe heb je aan de basic camera voldoende.
Immers hij kan er niet meer van maken.
Ik heb ze direct al verwijdert, mij leek de fotoburst wel handig, maar deze is te langzaam.
Wil je een leuke cameraapp dan kan ik je blink aanraden.
Het is even wat wennen maar als je het eenmaal door hebt.

Let wel hij heeft wel een bug, en dat is als je de schermrotatie AAN hebt staan dat hij de foto's verdraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb laatst Black geïnstalleerd. Van de week trilde mijn telefoon en toen ik hem uit mijn broekzak haalde was hij gereboot en stond er ineens een notificatie met 'changes in Black' oid.

Sindsdien doet hij langzaam bij unlocken (ligt niet aan het knopje) en vindt de automatische helderheid dat het scherm altijd minimale helderheid moet gebruiken. Is er stiekem een extra update overheen gekomen die dingen slechter maakt, of is mijn helderheidssensor kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Een update installeerd zich nooit zomaar zonder interactie van de gebruiker.
Ik vermoed dat er dus iets anders mee aan de hand is.
Persoonlijk zou ik als eerste een reboot doen, bij geen soelaas een factory reset.
Dan nog geen verbetering, dan zou ik hem ter reparatie aanbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Reboot mocht niet baten, factory reset heb ik even geen zin in.

Reparatie gaat hem niet meer worden met mijn toestel, heeft een deukje aan de hoek van het scherm en ik heb de knopjes er een keer zelf opnieuw op gesoldeerd. Voorlopig staat de helderheid dus even niet op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tja dan raak je al gauw uit opties.
Mijne is ook al een paar keer uit de flipcover gedonderd, maar had mazzel.
Heb hem nu met dubbelzijdig tape vastgezet in dezelfde cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het is iets met de proximity sensor inderdaad. Gisteravond viel me op dat er naast het Nokia logo een rood lampje brandt wanneer hij over helderheid aan het nadenken is.

Misschien volgende week even resetten, jammer dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 20:19
Sinds kort heb ik veel problemen met mijn Lumia 520.

Deze problemen zitten vooral in de apps. Zo kan hij nooit meer verbinding maken met MetroTube en Facebook, worden SMSjes wel als notificatie laten zien om het bericht vervolgens niet meer te zien in de inbox. Maar vooral Whatsapp doet erg vreemd. Foto's kan ik niet meer openen en versturen, de app sluit constant af als ik de media van een bericht wil bekijken en sluit hij soms ook gesprekken af, om ze vervolgens ook uit mijn lijst te verwijderen. Ik ga waarschijnlijk een reset doen, maar zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dat is een vreemd probleem, ik heb zulke problemen nog niet gehad.

Heb al al eens geprobeerd Facebook of Metrotube opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Jazeker, dat heb ik geprobeerd. Het maakte helaas geen verschil. Maar omdat er ook een probleem zit in het SMS systeem, denk ik ook niet dat het aan de apps kan liggen. Heel vreemd maar ik had wel een paar weken de Black Update, zonder problemen, maar nu heb ik nu dus deze problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Ik heb mijn Lumia 520 nu gereset. Alles goed en wel, maar verbinding krijgen met mijn Microsoft account doet het niet meer. Ik kan nu dus geen apps meer installeren en op dit moment kan ik dus niet zoveel meer met mijn Lumia. Binnenkort maar even kijken naar een ander toestel als ik dit niet kan oplossen, want nu ben ik echt heel beperkt met deze telefoon. Erg jammer want hij beviel me prima, vooral voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@Houstyn: opsturen voor reparatie is wellicht een optie?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Ja inderdaad, ik denk dat ik dat ga doen ja. Wel jammer want ik ga ervan uit dat dat zeker een paar dagen gaat duren. Terug naar de normale mobiele telefoon dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nou sinds een paar dagen werken de volumeknoppen nog enkel wanneer ze zelf zin daarin hebben. Ik word er een beetje niet goed van.

Wéér terug naar die Media Markt, om wéér geen backupphone mee te krijgen, wéér drie weken geen fatsoenlijke telefoon om dan wéér een of andere reparatie te krijgen. Mijn toestel deugt gewoonweg niet, maar dat snappen die ellendelingen van de MM niet. Bah!

Ik ben er een beetje klaar mee, met die onklantvriendelijke houding van de MM jegens mijn toestel. Nokia heeft al aangegeven dat hij gewoon omgeruild kan worden voor een nieuwe omdat het eerste defect (wat nog steeds speelt) binnen de zes maanden termijn was en het volgens de wet gewoon een ondeugdelijk toestel was (dit zijn serieus Nokia's eigen woorden!). Maar die MM wil daar dus niet aan mee doen... :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:26
zwahiel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:36:
Nou sinds een paar dagen werken de volumeknoppen nog enkel wanneer ze zelf zin daarin hebben. Ik word er een beetje niet goed van.

Wéér terug naar die Media Markt, om wéér geen backupphone mee te krijgen, wéér drie weken geen fatsoenlijke telefoon om dan wéér een of andere reparatie te krijgen. Mijn toestel deugt gewoonweg niet, maar dat snappen die ellendelingen van de MM niet. Bah!

Ik ben er een beetje klaar mee, met die onklantvriendelijke houding van de MM jegens mijn toestel. Nokia heeft al aangegeven dat hij gewoon omgeruild kan worden voor een nieuwe omdat het eerste defect (wat nog steeds speelt) binnen de zes maanden termijn was en het volgens de wet gewoon een ondeugdelijk toestel was (dit zijn serieus Nokia's eigen woorden!). Maar die MM wil daar dus niet aan mee doen... :(
Waarom stuur je hem niet rechtstreeks naar Nokia met Nokia Online Repair? Heb je je toestel met een week weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Of neem contact op met Nokia op Facebook. Daar word je keurig door Linda of Stella te woord gestaan en die hebben korte lijntjes met de rest van de Nokia organisatie

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Sonny7 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:55:
[...]

Waarom stuur je hem niet rechtstreeks naar Nokia met Nokia Online Repair? Heb je je toestel met een week weer terug
De Mediamarkt stuurt 'm via Ancor ook op, duurt idd net wat langer dat klopt. Enige punt is, ik wil hem niet voor de derde keer opsturen en weer wachten tot 'm terug krijg van exact dezelfde organisatie als waar Nokia en de MM 'm heensturen. Ik wil gewoon een nieuwe telefoon. Deze vertrouw ik niet meer.

Overigens weigert Ancor ook de backcover te repareren, daar zijn inmiddels de letters uitgevallen. :( Ook dit valt volgens Nokia onder garantie.

Nokia direct benaderen via FB is wel een goed idee.

Overigens een ander puntje, ik heb geen last meer van Spotify welke via roaming niet meer wil spelen. Van 't ene op 't andere moment stopte dat, zonder update. Grappig want op een Lumia 1020 werkt het niet :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Media Markt, ik ben toch niet gek............
Nee wat je niet bent kan je worden, en dat begint daar al bij de deur.
Gewoon via Nokia spelen, desnoods ( Als de MM bij je in de buurt zit ) een print meenemen van wat Nokia schreef.
Of............wachten tot het druk is aan de balie en dan een discussie beginnen.

Maar wellicht dat je rechtstreeks bij Nokia beter uit bent en dat zij hem voor jou omruilen.
MM schuurt zich wel eens vaker aan consumentenrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Die discussie heb ik al gehad en niet gewonnen. Maar ik ben nu in contact met de algemene webcare int. van Nokia. Zij geven aan dat ze 't gaan escaleren, heb alle nummers e.d. doorgegeven en dat hij dus nu voor de derde keer terug gaat en dat ik geen zin heb om weer drie weken met een Wildefire S met Android 2.2 te zitten.

Dat laatste konden ze begrijpen :Y) :D Even afwachten nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En nog schot in de zaak Nok vs MM?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ja heb hun en Nokia Nederland maar overgeslagen. Nokia corporate heeft t nu opgepakt, maar ze willen m natuurlijk wéér repareren ipv omruilen... :(

2 gesprekken via de telefoon gehad met hen... Hij wordt binnenkort opgehaald, eerst carnaval dan kan ik m niet missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jammer dat het zo moet gaan.
Hopelijk dat het nu opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nou het krijgt een interessante wending...

De USB poort onderin is namelijk afgelopen week terwijl ik aan het slapen was en de telefoon via mijn macbook op aan het laden was in de hens gevlogen...

Gevolg: een zwart geblakerde foon onderin, schrik van mij en nu is er enige waterschade aangezien dat geen led licht was wat daaruit kwam en ik liever niet mijn huis af laat branden! Net even contact met Nokia opgenomen want ik moest 'm nog terug sturen, wat we nu gaan doen. Schrok me een hoedje! Mijn MB heeft de USB poort gelukkig afgesloten wegens teveel stroomverbruik. Volgens de devicelog van mijn MB trok de telefoon 3x zoveel stroom dan normaal. Wat overigens ook een erg vage grafiek in Battery op mijn Lumia opleverde. Hij probeerde steeds maximaal te laden, dan ontlaadde hij weer, en daarna begon het feest opnieuw. Het gat voor de USB poort achterop is nu 2x zo groot geworden. Ben blij dat ik wakker werd, want hij lag naast me namelijk. Hoorde wat geknetter en dacht kijk eventjes. De miniUSB stekker heeft een compleet andere vorm en is helemaal geblakerd.

't Gekke is, dat de telefoon 't verder nu wel echt perfect doet, zelfs een stuk sneller dan voorheen (!?). Nokia was 'n beetje geschrokken geloof ik toen ik hun dit nieuws stuurde.

Och ja, nou weet ik zeker dat ik echt een maandagmorgen toestel heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mboertjuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09-2023
Inmiddels voor de derde keer sinds juni vorig jaar de 520 kapot. Nu werkt de unlock/lock knop bijna niet meer. Fijne telefoon hoor -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
zwahiel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:46:
Och ja, nou weet ik zeker dat ik echt een maandagmorgen toestel heb :X
Nou makker, je hebt dan wel echt mazzel gehad.
Stel dat ie beneden lag op een brandbaar kleed oid, moet er niet aan denken.
Voor wat dat betreft heb ik meer geluk met mijn toestel.
Vanaf dag één geen toestanden of gekkigheden.
Hij is mij al een paar keer goed op de grond gevallen en zelfs in hoofdgroepen uiteen zodat ik de deksel, batterij en flipcover bij elkaar kon zoeken.
Nog geen krasje en gewoon draaien.

Ondanks dat die van jou het nu schijnbaar beter doet, zou ik hem voor geen meter meer vertrouwen en gewoon omwisselen voor een ander.
Denk nu toch wel dat ze wat meer coulant zijn na dit incident.
Immers geen bedrijf staat te springen om slechte reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nee dat denk ik ook niet. Overigens lag hij op mijn bed naast me, dus zeker wel op brandbaar materiaal wat ook wel zwart geblakerd is.

Het ding is dat hij nog steeds naar de technici moet in Polen die bepalen wat er gaat gebeuren. En wat gaan die zien? Een zwartgeblakerde connector en de stickers binnenin die waterschade aangeven. Wat zeggen ze dan: Ja geen garantie waterschade. En daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten!

Ik heb ze me laten bellen, maar dat schiet niet echt hard op. Krijg je dat riedeltje dat je 'm op moet sturen en dat je af moet wachten. Goede service verder, maar als je gebeld wordt, zeg dan niet steeds hetzelfde verhaal.

Ben dus nu wéér mijn telefoon voor de derde keer kwijt. :( Ze komen 'm vandaag voor 14 uur oppikken. En dan maar weer wachten hoe lang het duurt. Ik wil gewoon een werkende 520!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ach je moet maar zo denken, 3x is scheepsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb deze telefoon zojuist ook maar besteld. Paar redenen, maar de voornaamste zijn toch wel dat ik graag een kleiner scherm wilde (had een Note 3 :P), een goedkopere telefoon met een andere OS dan Android/iOS (die 2 ken ik nu wel..) en het moest een Nokia zijn (aangezien ik Nokia's spaar :) ). Dus deze telefoon paste wel goed in dat plaatje, helemaal aangezien m'n vader er ook eentje heeft waar ik al even mee heb kunnen spelen.

Zijn enige punt van kritiek is dat de telefoon soms uit het niets aan lijkt te gaan. Dan legt m'n pa 'm weg, en dan na een half uur als hij gaat kijken is het scherm aan en staat er een Bing zoekvenster :?

Nou goed, ik ben benieuwd. En ook wel een beetje bezorgd na het lezen van de berichten hier boven :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Las Vegas: het kan ook goed gaan hoor :) Ik heb in elk geval in een half jaar tijd nog niets geks gemerkt. Geen reboots, geen ongevraagde bing-vensters, niets.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tik de zoekknop ook nog af en toe per ongeluk aan, bijvoorbeeld als ik het scherm uit wil zetten. En ik heb 'm vorige zomer gekocht.. Voor mij zit die knop net in een vervelend hoekje, het zou prima kunnen zijn dat dat voor je vader ook zo is.
Verder heb ik nooit iets gemerkt van een eigen wil, dus daarmee zal het wel goed zitten ;)

De enige kuren die ik heb meegmaakt in die maanden zijn een paar (op één hand te tellen) spontane resets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zet 'm even op automatisch locken van het scherm. Dan heb je daar geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou, mijn L520 gaat voor een serieuze strestest.
Daar ik onlangs voor de ietwat grotere 1320 gegaan ben had ik de L520 "over".
Nu had het vrouwtje steeds problemen met haar Samsung Note 1,
dat ding heeft ooit eens een knuffel gehad en vertoond gewoon kuren.
Dus ze wilde een ander toestel, al was het even voor nood.
Gosh en had ik er nu toevallig niet ééntje liggen.
Oh ze vind het zo verschrikkelijk, die blokjes e.d hahaha
Zal haar krijgen.
Dus zo juist alle gegevens handmatig ...ja handmatig... overgezet.
En mooi gesynct met haar mail.
En dan zeggen ze dat mannen chaotisch zijn, jezus wat een geklooi,
3 mailaccounts en van alle drie natuurlijk geen wachtwoorden meer....
Maar met wat gok en giswerk toch gelukt.

Nu nog even haar simmetje kortwieken en dan is ze er helemaal klaar voor.
Nu dus een echte digibetische leek aan de windowsphone, ben benieuwd.
Als ze dit ding om zeep helpt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Het valt me op dat mijn wifi heel lang nodig heeft om een verbinding te maken op het moment dat ik het scherm unlock. Met als resultaat dat ik zonder er bij stil te staan heel veel dataverkeer over de 3G verbinding gooi (los van het probleem met spotify die offline files negeert en altijd over 3G wil). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ga in de instellingen naar je WIFI, dan geavanceerd en vink het laatste vakje aan.
"wifi ingeschakeld houden bij timeout van scherm".

[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 11-03-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb m'n Lumia. En was 'm bijna alweer kwijt binnen een uur :D

Ging hardlopen om de tel direct even te testen (muziek i.c.m. endomondo). Wat viel er uit m'n broekzak na nog geen 5 minuten lopen? Juist, m'n Lumia. 3 stukken op straat, scherm, accu & backcover. Hartslag gelijk 2x zo hoog :D Maar buiten wat kleine deukjes aan de randen is er verder helemaal geen schade te zien en werkt de telefoon ook nog perfect.

Mijn Lumia heeft z'n vuurdoop gehad dus. Nu direct even een hoesje bestellen :o

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren mijn Nokia Lumia 520 gehaald, het bevalt me wel goed.
Maar de batterij gaat niet echt mee, hij haalt geen 24 uur. Ik heb spaar de batterij, ik blokkeer een aantal apps. Het heeft maar een beetje effect.
Hij slurpt in 3 kwartier 6 a 7 procent. Kan dit verholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Amadeus1966 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:03:
Ga in de instellingen naar je WIFI, dan geavanceerd en vink het laatste vakje aan.
"wifi ingeschakeld houden bij timeout van scherm".
Bedankt :) ik hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:36:
De batterij gaat niet echt mee.
Hij slurpt in 3 kwartier 6 a 7 procent. Kan dit verholpen worden?
Telefoon even uitzetten en daarna weer aan verhelpt meestal dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:43:
[...]

Telefoon even uitzetten en daarna weer aan verhelpt meestal dit probleem.
Helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
7% per drie kwartier dus zeg maar 10 % per uur, dus na 10 uurtjes is ie leeg, dat is knap.
Een nieuwe accu doet er een paar cycles over om het maximale te presteren,
maar dit is wel behoorlijk veel.

Als je generlei gebruikt maakt van de Xbox features, dan kan je deze gewoon uitschakelen.
Dito voor de bluetooth en gps.

Maar de hier bovengenoemde maatregelen besparen maar slechts enkele procenten en
tegen het verbruik wat jij hebt weegt dat niet op.
Als dat gekke ding nieuw is zou ik het even aankijken, bij geen verbetering.......retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:21:
7% per drie kwartier dus zeg maar 10 % per uur, dus na 10 uurtjes is ie leeg, dat is knap.
Een nieuwe accu doet er een paar cycles over om het maximale te presteren,
maar dit is wel behoorlijk veel.

Als je generlei gebruikt maakt van de Xbox features, dan kan je deze gewoon uitschakelen.
Dito voor de bluetooth en gps.

Maar de hier bovengenoemde maatregelen besparen maar slechts enkele procenten en
tegen het verbruik wat jij hebt weegt dat niet op.
Als dat gekke ding nieuw is zou ik het even aankijken, bij geen verbetering.......retourneren.
Ik heb Bluetooth en de GPS uit. Heb ook een paar tips op internet gevolgd, dat heeft een beetje nut gehad.
Maar zou het niet een idee zijn om die accu in de koelkast te leggen? Misschien helpt het wel.

EDIT:
Zou ik een fabrieksherstel doen? Het is het proberen waard :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Een fabrieksreset kan wel helpen, maar op het begin ging de accu van mijn 520 ook snel leeg. Nu, 3 maanden verder, doe ik er meestal 2/3 dagen mee :) Ik merk wel dat als ik mijn lumia veel gebruikt, voor bijvoorbeeld whatsapp of een game, de accu erg snel leeggaat. Als de telefoon niet wordt gebruikt, is het zelfs al gelukt de 6 dagen te halen :D (op vakantie). Ik zou het dus gewoon nog even aanzien.

Heb zelf ook nog een vraag: sinds ongeveer 2 weken heb ik het probleem dat ik op mijn school (Hogeschool Rotterdam) dagelijks opnieuw moet inloggen voor de WiFi op mijn telefoon. Tot die tijd had ik hier geen problemen mee, en heb ik maar één keer hoeven inloggen. Weet iemand hoe het komt dat ik sinds een week of 2 dagelijks moet inloggen? (is erg vervelend want je hebt een inlognaam + wachtwoord) Kan dit door een update komen, of dat ik handmatig perongeluk wat heb veranderd :)

edit: nu krijg ik thuis ook geen meldingen meer van Whatsapp (vandaag voor het eerst), wifi blijft aan bij uitschakelen scherm...

[ Voor 6% gewijzigd door bakkermax op 12-03-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie bakkermax!

Maar was het dan bij jou dat hij in een dag ook binnen 12 a 14 uur leeg was?

EDIT:
Hij doet gewoon weer normaal na de restore. Bedankt voor de hulp!
Maar als me telefoon uit zet en weer aan, dan gaat de batterij 4% lager. Heeft iemand een idee?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Is normaal dat hij bij het opstarten iets meer stroom neemt.
Het opstartproces vergt het eea.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]