• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
Gister mijn Lumia 520 laten vallen, helaas, barst in het scherm, doet niks meer natuurlijk. 'S avonds meteen een nieuwe gehaald. Ben nog steeds erg blij met deze telefoon, mis eigenlijk alleen de flits bij het fotograferen. Valt me wel op dat de bouwkwaliteit een stuk beter is (minder geknars en speling) dan bij het eerste model wat ik had. Had ik een maandagochtendmodel of zou het productieproces wat aangepast zijn?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat is er anders aan de bouwkwaliteit? Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld de gammele knopjes aan de zijkant beter gesoldeerd hebben.

Mijn moeder heeft trouwens 2 weken geleden precies hetzelfde gedaan. Scherm kapot gegooid (is mij nog niet gelukt!) en een nieuwe 520 gekocht. Die heb ik alleen nog niet gezien.

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
De knoppen voelen inderdaad een stuk degelijker aan. Indrukken van de cameratoets ging op mijn oude toestel wat zwaar, op deze gaat het prima. Ook lijkt de cover preciezer te zijn gemaakt. Er zit nergens speling in, dat had mijn oude wel.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 22:19
Ik heb sinds kort een tweedehands Lumia 620. Ik wilde na mijn Lumia 800 wel eens WP8 proberen. Dat bevalt goed, vooral om dat in WP8 de lettergrootte - in tegenstelling tot in WP7 - wel aan te passen is. Toch zou ik een iets groter scherm willen. Ik twijfel nu tussen een upgrade of een zijstap naar de 520. Wat me vooral tegenhoudt is de helderheid van het scherm. In reviews lijkt die toch een stuk minder dan dat van de 620. Hoe bevalt het scherm in de praktijk, bijvoorbeeld in zonlicht?

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 18:59
stijnislike schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:15:
Gister mijn Lumia 520 laten vallen, helaas, barst in het scherm, doet niks meer natuurlijk. 'S avonds meteen een nieuwe gehaald. Ben nog steeds erg blij met deze telefoon, mis eigenlijk alleen de flits bij het fotograferen. Valt me wel op dat de bouwkwaliteit een stuk beter is (minder geknars en speling) dan bij het eerste model wat ik had. Had ik een maandagochtendmodel of zou het productieproces wat aangepast zijn?
Ik heb twee covers, een zwarte en een rode, en ik merk op dat mijn telefoon alleen 'kraakt' met de rode cover. Wellicht zit er dus gewoon een beetje variatie in de covers waardoor sommige goed zijn en anderen dus voor wat kraken kunnen zorgen.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 04:53
coenox schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:36:
Wat me vooral tegenhoudt is de helderheid van het scherm. In reviews lijkt die toch een stuk minder dan dat van de 620. Hoe bevalt het scherm in de praktijk, bijvoorbeeld in zonlicht?
Persoonlijk vind ik het scherm vrij helder en prettig.
In fel zonlicht of direct licht heb je algauw wel een spiegel in de hand, maar ja met welk toestel niet.

Btw welk zonlicht?????

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand hier z'n 520 met de 'universele auto houder' CR-123? Of is er een andere auto houder(zonder ingebouwde lader) aan te raden?

De batterij van mijn 520 gaat trouwens na de tips in dit topic opgevolgd te hebben zo'n 3.5 dagen mee bij gemiddeld gebruik: bellen, surfen, wifi altijd aan, whatsapp, veel adobe reader. Erg netjes voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:37
Maar welke instellingen? Een dagje houdt het namelijk bij mij wel op..

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de CR-123, ik heb nog weinig ervaringen gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij moest ie eerst ook na 1 dag alweer aan de lader. Bij menu 'instellingen' naar links of rechts swipen zodat je bij 'toepassingen' komt en dan de applicaties die op de achtergrond draaien uitzetten(behalve whatsapp eventueel). Verder heb ik de brightness van het scherm omlaag gezet.

Ik heb ook de indruk dat de batterij na een aantal laadcycli langer meegaat dan toen die net nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:02:
Gebruikt iemand hier z'n 520 met de 'universele auto houder' CR-123? Of is er een andere auto houder(zonder ingebouwde lader) aan te raden?

De batterij van mijn 520 gaat trouwens na de tips in dit topic opgevolgd te hebben zo'n 3.5 dagen mee bij gemiddeld gebruik: bellen, surfen, wifi altijd aan, whatsapp, veel adobe reader. Erg netjes voor een smartphone.
Ik gebruik voor mij 520 de houder die ik ooit eens bij de action gekocht had voor mijn oude samsung.
Deze lijkt heel sterk op de universele carhouder van de Halfords.
De lader kwam van markplaats, deze had ik toendertijds ook gekocht voor mijn samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Een probleem wat ik nog steeds heb, is dat hij nog steeds één of twee mailaccounts uit mijn lijstje van gekoppelde mailaccounts gooit.
Ergens hoopte ik stiekem dat dit met Gdr3 afgelopen zou zijn.
Doch helaas.
Moet nog steeds zo nu en dan even kijken of ze er allemaal nog instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:22:
Bij mij moest ie eerst ook na 1 dag alweer aan de lader. Bij menu 'instellingen' naar links of rechts swipen zodat je bij 'toepassingen' komt en dan de applicaties die op de achtergrond draaien uitzetten(behalve whatsapp eventueel).
Ben vandaag even met whatsapp aan het pielen geweest, en ben er achtergekomen dat als ik whatsapp verwijder uit de achtergrondprocessen dat deze gewoon blijft werken.
Sterker nog, ik krijg nu ook alle notificaties binnen wat eerder nog wel eens liet afweten.
Scheelt weer een bron.
Heb nu helemaal niets meer in de achtergrond draaien.

• Fatality
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Vandaag een lumia 2e hands aangeschaft. Tot nu toe erg verrast over het toestel. Maar een aantal dingen doen niet wat ze moeten doen, als ik nokia smart cam opstart, crasht ie vanuit het 'laden' scherm terug naar het main window. Dit geldt ook voor een aantal andere apps die te maken hebben met de camera, maar ik vind het vooral irritant in de instellingen. Als ik daar één van de menu's onder 'feedback ' selecteer zoals 'extra's en informatie' en 'scherm + aanraken aanklik knalt ie er ook uit. Wat kan dit zijn? Iemand ervaringen hiermee? En tips om het te fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Fatality schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:18:
Vandaag een lumia 2e hands aangeschaft. Tot nu toe erg verrast over het toestel. Maar een aantal dingen doen niet wat ze moeten doen, als ik nokia smart cam opstart, crasht ie vanuit het 'laden' scherm terug naar het main window. Dit geldt ook voor een aantal andere apps die te maken hebben met de camera, maar ik vind het vooral irritant in de instellingen. Als ik daar één van de menu's onder 'feedback ' selecteer zoals 'extra's en informatie' en 'scherm + aanraken aanklik knalt ie er ook uit. Wat kan dit zijn? Iemand ervaringen hiermee? En tips om het te fiksen.
Heb je al eens een harde reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatality
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Amadeus1966 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 01:59:
[...]

Heb je al eens een harde reset gegeven?
Heb hem inmiddels 2 harde resets gegeven, na de 2de doet ie het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Klasse ;-)
Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnislike schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:15:
... mis eigenlijk alleen de flits bij het fotograferen.
Die mis ik ook heel erg. Foto's met kunstlicht zijn niet te doen, bijvoorbeeld in de kroeg, totaal onbruikbaar. Erg jammer. Terwijl in de Tweakers test de camera goed werd bevonden. Grrrrr. Voortaan dus zeker kijken of er een flitser op zit want als die mist is de camera mijn inziens toch echt onbruikbaar.

Dan maar deze Nokia 520 erbij houden als reservetelefoon en voor navigatie. Want voor normaal gebruik voldoet hij niet vanwege de camera zonder flits.

Vraagje: weet iemand hoe ik de gedownloade kaarten van Here kan verplaatsen naar de MicroSD kaart? Of nieuwe kaarten daarop terecht kan laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Here kaarten dien je eerst te verwijderen om vervolgens opnieuw te instaleren waarbij je dan de keuze krijgt.

Reviews zijn allen gebaseerd op persoonlijke meningen.
Beter is om een vergelijking of afweging te maken van diverse reviews of een handson ervaring bij een telefoonboer.
Heb je al wel gespeeld met diverse instellingen van de camera?

Ruis in donkere foto's blijf je houden,
immers er is ergens op bezuinigd om hem zo goedkoop mogelijk te houden.
En mag je raden waarop.

Al het echt om de camera ging dan was de 1020 meer iets voor jou geweest.
Ik hoop dat MS in de toekomst de camera's niet gaat verwaarlozen.
Dat zou imo een grote afbreuk doen aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even een nieuwe kaart gedownload van Ierland (die is niet zo groot). Maar hij kwam niet met de vraag waar die geinstalleerd moest worden. Hij staat nu gewoon weer op de phone zelf. Dus ik moet eerst alle kaarten verwijderen? :)

Ja, ik vind het heel erg jammer, ik dacht namelijk dat alle Nokia's hele goede camera's hadden en dan krijg je dit. Maarja, assumption is the mother of all fuckups. ;) Een beetje ruis op foto's gemaakt in donkere ruimtes is niet erg. Maar in een voor mijn ogen normaal verlichte ruimte een totaal zwarte en dus onbruikbare foto afleveren is wat minder. :) Ik zal nog eens kijken in de instellingen maar dit gaat hem toch echt niet worden vrees ik. :) Echt jammer dat ze er niet een flits-LEDje van een euro hebben ingegooid.

Nog een vraagje: is er misschien een app (zoals bijvoorbeeld ZDbox) waarmee je op het startscherm een aantal aan/uit toggles kan zetten, zoals voor Geluid, Wifi, Vliegtuigstand, Bluetooth, GPS? Nu moet ik elke keer die instellingen voor alles in, niet zo handig.

Wat ik wel fijn aan de telefoon vind is dat ie lekker licht is. Dat is o.a. wel handig voor tijdens het sporten buiten met Sports Tracker. Waterdicht had ie ook nog wel gemogen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:04:
Zojuist even een nieuwe kaart gedownload van Ierland (die is niet zo groot). Maar hij kwam niet met de vraag waar die geinstalleerd moest worden. Hij staat nu gewoon weer op de phone zelf. Dus ik moet eerst alle kaarten verwijderen? :)

Ja, ik vind het heel erg jammer, ik dacht namelijk dat alle Nokia's hele goede camera's hadden en dan krijg je dit. Maarja, assumption is the mother of all fuckups. ;) Een beetje ruis op foto's gemaakt in donkere ruimtes is niet erg. Maar in een voor mijn ogen normaal verlichte ruimte een totaal zwarte en dus onbruikbare foto afleveren is wat minder. :) Ik zal nog eens kijken in de instellingen maar dit gaat hem toch echt niet worden vrees ik. :) Echt jammer dat ze er niet een flits-LEDje van een euro hebben ingegooid.

Nog een vraagje: is er misschien een app (zoals bijvoorbeeld ZDbox) waarmee je op het startscherm een aantal aan/uit toggles kan zetten, zoals voor Geluid, Wifi, Vliegtuigstand, Bluetooth, GPS? Nu moet ik elke keer die instellingen voor alles in, niet zo handig.

Wat ik wel fijn aan de telefoon vind is dat ie lekker licht is. Dat is o.a. wel handig voor tijdens het sporten buiten met Sports Tracker. Waterdicht had ie ook nog wel gemogen. :)
Voor mijn toggles gebruik ik "Quick Settings" van Colorful Studio.
Let wel, dergelijke Toggles zijn slechts koppelingen naar de instellingen.
Niet dat je ze rechtstreeks kan bedienen zoals bijvoorbeeld in Droid.

Voor de Camera heb ik mijn instellingen allemaal op standaard,
behalve de isowaarde die staat bij mij op 800.
Als fotoapp gebruik ik naast de standaard app ook "Blink" van microsoft en "PhotoTimer" van I&T Apps.

Voor wat Here betreft, ( ben er even mee bezig geweest ).
En idd ook ik krijg de vraag niet meer.
Misschien is dat gewijzigd sinds de laatste update.

Even testen..................

Heb nu Here Drive en Maps compleet verwijdert.
Ook de map met MapData handmatig van de Sd kaart verwijdert
Nu eens kijken wat er gebeurt en wat er op mijn kaart wordt geinstalleert als ik Here terugzet.

Na installatie van Here Maps staat er nu een map genaamd Mapdata op de Sd kaart, deze is 11,8 MB groot.
Na installatie van Here Drive blijft de map "Mapdata" ongewijzigd.

Vanuit Here Drive de Nederlandse kaart gedownload.
Na controle bleek de map "Mapdata" nu 162 MB te zijn.
En met het bijplaatsen van andere kaarten blijft deze map "groeien".

Dus volgens mij plaatst Here zonder tussenkomst van de gebruiker de kaarten automatisch op je Sd kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-12-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:55

wat verwacht je van een telefoon van tussen de 120 en 150 euro? Je weet dat er bezuinigd moet worden om de telefoon redelijk goedkoop te produceren ;) bij de 520 heb je toch een redelijke smartphone voor weinig geld lijkt me :)

Verwijderd

Sonny7 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:37:
wat verwacht je van een telefoon van tussen de 120 en 150 euro? Je weet dat er bezuinigd moet worden om de telefoon redelijk goedkoop te produceren ;) bij de 520 heb je toch een redelijke smartphone voor weinig geld lijkt me :)
Zoals ik al zei, een LED flitsje (kosten: 1 euro?) had de boel qua hardware best al goed afgemaakt, that's all. :)

Qua software kunnen makkelijk wat toggles gemaakt worden, Dat lijkt me voor geluid en trillen wel handig!
Maar door de tip van Amadeus1966 (thanks!) ben ik met "Quick Settings" van Colorful Studio toch alweer iets verder.

• Amadeus1966
Rechtstreekse toggels zoals bijvoorbeeld met android wel mogelijk is ( ios heb ik geen idee, is niet voor mij van toepassing ) schijnen niet te mogen cq te kunnen in wp8
dit door bepaalde restricties.

Verwijderd

Aha. Hmmm... Grrrrr. Nou ja, als het niet kan, dan kan het niet. :-)

• Sonny7
Amadeus1966 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 01:19:
Rechtstreekse toggels zoals bijvoorbeeld met android wel mogelijk is ( ios heb ik geen idee, is niet voor mij van toepassing ) schijnen niet te mogen cq te kunnen in wp8
dit door bepaalde restricties.
het is inderdaad niet erg handig.. Ik hoop dat MS het er in de toekomst weet in te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Met de 'Lumia storage check beta' app kun je kaarten op je SD kaart zetten (de gewone Lumia storage check app doet het niet). Je zult ze wel opnieuw moeten downloaden, maar het werkt prima.

http://www.windowsphone.c...c2-4f19-8161-67149e44214c

Je moet even via je telefoon een directe link opzoeken, de zoekmachine van de store zelf zal hem niet vinden (gewoon even op 'Lumia storage check beta' zoeken en de link naar de store page verschijnt wel bij de eerste resultaten).

[ Voor 15% gewijzigd door Haphius op 28-12-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Heb zojuist geprobreert met de beta storagechecker.
Het schijnt dan mijn kaarten iid gewoon al op mijn sd kaart stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha bedankt voor de tip, het is me na een tijdje geklooi gelukt met de kaarten via de Lumia Storage Check Beta.

Het lijkt allemaal wel nogal brak aan elkaar te hangen, tenminste, zo komt het wel over. Nadat ik de Beta had geinstalleerd, ging ik naar de Lumia-opslagcontrole (zo staat de Beta nu in de apps lijst) en zag ik bij kaarten niet de knop 'wijzigen' eronder staan, maar hij werd toen alleen 'kaarten' genoemd, waarbij ik alleen kaarten kon installeren of weghalen, maar niet de locatie kon bepalen. Daarna nog maar even bij de normale instellingen de 'Opslag controleren' gekeken maar zag daar natuurlijk ook niets anders. Toen maar weer teruggegaan naar de Beta en opeens stond daar wel de knop 'wijzigen' onder de kaarten. Zou mijn SD-kaart eerst gemist zijn de eerste keer? Anyway, snel ingesteld dat de kaarten opgelsagen moeten worden op de SD kaart. Andere kaarten verwijderd. Ehhh, dat dacht ik, maar hij ging blijkbaar nu de kaarten van de SD-kaart verwijderen (die er nog niet waren). Dus er gebeurde niets maar ik kreeg ook geen melding van 'Geen kaarten gevonden op SD-kaart' ofzo. Via de normale instellingen zag ik dat er niets veranderd was, want mijn kaarten stonden nog gewoon op het oude geheugen. Weer terug naar de Beta en de knop 'wijzigen' was weer weg. Weer terug naar de normale en toen nog eens geporbeerd en toen stond ie er weer. Locatie op telefoon gezet en toen alle kaarten verwijderd. Toen locatie weer op SD-kaart gezet en nieuwe gedownload. Nu is het gelukt volgens mij. Maar dat de knop niet altijd zichtbaar is vond ik wel vreemd. Nou ja, misschien nieuwigheid. :)

Even wat anders: Ik zie dat er in mijn app lijst nu steeds de letters van het alfabet bij staan. Niet echt handig. Ik weet zelf wel de de B na de A komt enzo. Nu moet je nog meer scrollen...

// edit: Als ik naar de meegeleverde 'Opslag controleren' ga onder de normale instellingen, dan wordt mijn SD-kaart niet eens vermeld. Maar als ik naar die plek naar 'Kaarten' ga, dan ziet ie wel mijn kaarten, die dus op de SD-kaart staan. Dit is nogal verwarrend en totaal niet logisch. Want hij heeft het op die plek alleen over de dingen die op de telefoon zelf staan. Je ziet dus eigenlijk niet waar je mee bezig bent of wat je doet. Nogal waardeloos eigenlijk. Hoe moeilijk kan je zoiets simpels maken? Nou ja, alles maar via de Beta in de gaten houden dan...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 22:19
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:27:

Even wat anders: Ik zie dat er in mijn app lijst nu steeds de letters van het alfabet bij staan. Niet echt handig. Ik weet zelf wel de de B na de A komt enzo. Nu moet je nog meer ..
Ik vind dit juist wel handig. De letters verschijnen wanneer je meer dan een bepaald aantal apps hebt geïnstalleerd. Door op een letter te drukken verschijnt het alfabet en kun je razendsnel naar de app die je wilt door op de beginletter te drukken. Ik vind het een fijne feature. Bespaart me een hoop scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bij mij veroorzaakt het juist scrollen. Ik had ooit precies genoeg apps voor die letters, nu weer een paar minder. Onder de meeste letters staan minder dan 3 apps waardoor de letters een groot deel van de verticale ruimte in nemen. Toch vreemd dat je het niet meer uit kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paalbasher
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 21:24
Ik wil de koptelefoon vervangen van mijn 520, nu zoek ik een model met inline button om op te nemen.
Ik heb de koptelefoon an mijn vriendin haar 920 geleend, de inline button werkt niet(of de microfoon werkt heb ik niet getest), ligt dit aan mij of is de 520 niet compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
Ik heb net een zwarte 520 besteld bij Amazon.de (met Duits adres van een collega). Voor 107 euro.

Van mijn werkgever heb ik een iphone 4. Er is geen zicht op vervanging en deze is zo tergend traag dat ik hem het liefst tegen de muur stukgooi. Ik ben erg gecharmeerd van WP8 dus ik ben heel benieuwd :)
De enige apps die ik gebruik zijn whatsapp en spotify. Voor dit bedrag wil ik het wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 22:34
Je krijgt nu €20 Cashback bij de kijkshop , nu vraag ik me af worden de T-Mobile toestellen met simlock geleverd of is deze standaard simlockvrij? deze is toch iets goedkoper in de aanschaf dan de officiele simlockvrije variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
nico445 schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:07:
Je krijgt nu €20 Cashback bij de kijkshop , nu vraag ik me af worden de T-Mobile toestellen met simlock geleverd of is deze standaard simlockvrij? deze is toch iets goedkoper in de aanschaf dan de officiele simlockvrije variant.
De cashback acties zijn voor prepaid toestellen dus ik vermoed dat het met simlock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De cashback-actie geldt ook voor de simlock-vrije variant. Deze is alleen iets duurder.

http://www.kijkshop.nl/pr...ia-lumia-520-simlockvrij/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Volgens mij levert T-Mobile alleen nog simlockvrije toestellen, ook prepaid.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
dreester schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:52:
De cashback-actie geldt ook voor de simlock-vrije variant. Deze is alleen iets duurder.

http://www.kijkshop.nl/pr...ia-lumia-520-simlockvrij/
Daar heb ik gisteren nog naar staan kijken maar toen stond ie er nog niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 22:34
Heb toch maar voor safe gekozen en de simlockvrije variant besteld , inmiddels binnen en ziet er goed uit!
Is de eerste smartphone voor mijn moeder en WP8 leek me redelijk simpel in gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door nico445 op 31-12-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakkerma
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-03-2024
Wat is die Lumia 520 toch een prima smart phone!
Een zwarte gekocht voor 130 euri zonder SIM lock.
Bijna alles zit erin en hij is lekker snel.
Ik mis een kompas, een flitser en een 2e camera niet.
Er zit een pasgeknipte SIM kaart in van Simyo, lekker goedkoop.
Er zit een oude 16Gb Cl4 Kingston SD kaart in, kan van alles op.
Een TPU cover erom en een matte screen protector erop en gaan!

Eén probleem: na het laden van 8Gb aan landkaarten, en nog dik 7 Gb over op de SD kaart
zegt hij: om deze kaart te laden is 8.8Gb aan ruimte nodig, en dat is er niet meer.
Maar ik wil alleen maar Aruba laden, 25 Mb!
En hij zegt het bij elke volgende kaart..
Als ik de SD kaart bekijk op m'n PC is er inderdaad 7 Gb over aan ruimte.
Hij is geformatteerd in de telefoon, FAT 32.
In de telefoon heb ik nog 4 Gb ruimte, die ik liever niet gebruik voor kaarten.

Wat nu?? Toch niet alles over doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Beetje raar ja ... Je kunt je natuurlijk afvragen of je Aruba er nu op wil hebben, of oas als je er heen gaat. Dat geldt wellicht ook voor de andere ruim 7 Gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
jakkerma schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:58:

Eén probleem: na het laden van 8Gb aan landkaarten, en nog dik 7 Gb over op de SD kaart
zegt hij: om deze kaart te laden is 8.8Gb aan ruimte nodig, en dat is er niet meer.
Maar ik wil alleen maar Aruba laden, 25 Mb!
En hij zegt het bij elke volgende kaart..
Als ik de SD kaart bekijk op m'n PC is er inderdaad 7 Gb over aan ruimte.
Hij is geformatteerd in de telefoon, FAT 32.
In de telefoon heb ik nog 4 Gb ruimte, die ik liever niet gebruik voor kaarten.

Wat nu?? Toch niet alles over doen?!
Probeer eens het volgende.
Download vanuit de store Storage cleaner en laat deze even tekeer gaan op je toestel.
Niet geschoten is altijd mis en verwijderen kan altijd nog.

Ik hoop dat je wel een extra licentie hebt gekocht voor deze kaarten, anders heb je er vrij weinig aan en dan is het alsnog zonde van de ruimte.
De licentie die je bij dit toestel hebt gekregen geld alleen maar voor de regio waar je je toestel hebt geregistreerd.

Ik probeer hier eens een gok te doen, dat zal Aruba vast niet zijn ;-)
Heb je een Nederlandse sim dan heb je alleen een licentie voor de Benelux landen als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Mijn vader is sinds gisteravond in bezit van de Nokia Lumia 520. Ontzettend mooi dingetje, alleen ik heb twee vraagjes.

Ik heb whatsapp geïnstalleerd en facebook. Bij beide apps heb ik één probleem.

Whatsapp: Als ik de telefoon vergrendeld heb, krijg ik geen apps binnen, het lijkt alsof bij de vergrendeling ook de wi-fi wordt uitgeschakeld. Als ik de telefoon weer ontgrendel, zie ik dat het wi-fi tekentje weer wit wordt, waardoor ik dan de berichten wel binnen krijg.

Facebook: Filmpjes die op Facebook geplaatst worden via YouTube zijn niet af te spelen. Er staat wel een "play" tekentje, maar als ik hierop klik gebeurt er niets.

Als laatste heb ik ook nog de vraag of ik ook apps kan afsluiten. Bij de Galaxy S3 kan je bijvoorbeeld je home button inhouden, waarna je de actieve apps kunt zien en deze kunt afsluiten. Kan dit bij de Lumia 520 ook? Alvast bedankt!

EDIT: Het whatsapp probleem is opgelost via instellingen en dan vergrendelingsscherm. hier kun je kiezen welke apps toegang hebben om meldingen te sturen als je telefoon vergrendeld is. Nu de andere problemen nog! ;) EDIT2: Ook het afsluiten van de apps is gelukt. Nu alleen het Facebook probleem nog!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:27:
Nu alleen het Facebook probleem nog!
Gebruik je de officiële Facebook app?
Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met het afspelen van YouTube video's vanuit de officiële Facebook app of via de (mobiele) website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Stomme vraag misschien, maar ik dacht aan deze phone voor mijn moeder, ik heb zelf een L920.

En het feit dat deze een kompas mist, werkt navigatie dan minder goed?

Overigens is het rond deze tijd niet beter te wachten op de opvolger? Die komt misschien rond april..

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:43:
Stomme vraag misschien, maar ik dacht aan deze phone voor mijn moeder, ik heb zelf een L920.

En het feit dat deze een kompas mist, werkt navigatie dan minder goed?

Overigens is het rond deze tijd niet beter te wachten op de opvolger? Die komt misschien rond april..
De Nokia lumia 520 navigatie werkt perfect, dit gaat via GPS .

Je kan wachten op de opvolger maar voor 130 euro heb je een zeer goede telefoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De opvolger is dezelfde toestel, met een verschil.
Ipv 512 mb intern zal deze 1gb aan geheugen meekrijgen.
En nee, voor een doorsnee gebruiker heeft dat geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:52:
De opvolger is dezelfde toestel, met een verschil.
Ipv 512 mb intern zal deze 1gb aan geheugen meekrijgen.
En nee, voor een doorsnee gebruiker heeft dat geen meerwaarde.
Je hebt inderdaad niet echt een alternatief. De 620 kost ook maar €147, en dan heb je wel een veel fijner scherm en een flitser bij je camera. Als ik het goed heb krijg je dan ook iets meer software tot je beschikking (maps en de laatste update van nokia die dingen met je camera en lockscreen doet). Maar verder is 'ie van binnen hetzelfde en heb je een kleinere batterij.

De 820 is de eerste Lumia die je echt heel veel meer kan bieden. Ben je wel meteen €250 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de Nokia 625 die nieuw 200 euro via winkels op Marktplaats kost. Die heeft een 4.7" scherm en wel een flitser en een grotere accu. Die had ik zelf eigenlijk veel liever gehad. Want nu met de 520 kan ik alleen buiten met daglicht foto's maken en het scherm vind ik ook nogal klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor aankoop advies hebben we het Mobile Aankoop Advies forum.Dat soort vragen hoort hier niet thuis

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Maar als je radio wil gebruiken, dit zit niet op de lumia 620 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik heb net de Lumia 520 binnen via Amazon. Ik ben positief verrast :)

Wie heeft ervaring met een goede screenprotector aangezien ik de meeste vervelend vind (stug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik gebruik geen meer, maar een beetje telefoonboer heeft ze kant en klaar gesneden.
Hou meer van het doehetzelfen, probeer de action eens.
Stukken goedkoper en net zo goed
zowel de matte als de glanzende zijn er verkrijgbaar.
Persoonlijk geniet de matte mijn voorkeur.

Sinds ik een flipcover gebruik ben ik van de folie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31
PinokkioTV schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:08:
Volgens mij levert T-Mobile alleen nog simlockvrije toestellen, ook prepaid.
In november gekochte Lumia 520 bij de kijkshop van T-Mobile heeft WEL een simlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakkerma
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-03-2024
Was ff offline..

@PinokkioTV: Het gaat om het principe, niet om Aruba.
Waarom kan ik niet meer kaarten downloaden terwijl er ruimte zat is?

@ Amadeus: Ik heb de Storage Cleaner app geinstalleerd en meteen gebruikt:
Before cleaning: 4,59GB available. Ná cleaning: nog maar 87MB vrije ruimte...
Ik heb er zomaar 4,5GB aan Storage Cleaner App bijgekregen!
Nou, dáár ben ik niet blij mee! :(
Gelukkig is na verwijderen van de app alles weer normaal: :)
Toestel: 7,28GB totaal en 2,70GB gebruikt.
SD-kaart: 14,73GB totaal en 8,87GB gebruikt.
Ligt het nu aan mijn toestel of cleant die cleaner niet zo goed?

@Amadeus: Ik ben mij niet bewust van licenties.
Ik zie dat ik kaarten van heel Europa incl Rusland en de VS kan downloaden en installeren.
Even proberen..: ja, ik kan een routebeschrijving naar Moskou maken, 2502km.

Al met al is mijn "probleem" dus nog niet opgelost.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
jakkerma schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:23:

Al met al is mijn "probleem" dus nog niet opgelost.. :'(
Misschien is nu je kans, Nokia is begonnen met de uitrol van Gdr3 ( Black ).
Misschien dat hij er beter op wordt, of dat hij terplekke ontploft ;-)

Die cleaners werken idd vreemd......eerst alles volschrijven en dan pas legen.
Voor de licenties, kijk maar even in deze promo add
http://www.wp7.nl/32117/n...3-leverbaar-in-nederland/

En hier nog een leuk verhaaltje over de hoe en de waarom met here drive
http://www.wpcentral.com/...s-phones-sport-nokia-driv

Ook ik kan routes uitzetten, van hier naar bv skopje..............het grappige is dat ik alleen maar de kaarten van de Benelux heb en deze bestemming daar dus ver buiten valt.

Dat hij kaarten of routes laat zien is natuurlijk iets geheel anders dan dat hij ook daadwerkelijk daarheen navigeert ( met of zonder stemweergave ).

[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 10-01-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik heb een probleem met een nieuw aangeschafte MicroSD card. In de Android telefoon van mijn vriendin is hij zichtbaar maar niet op de Lumia. Nu las ik op internet dat ik de kaart eerst in de PC moet formateren of FAT32 maar dat wordt niks aangezien ik geen adapter heb om hem in een SD card slot te doen. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Ook is het voor mij niet mogelijk de tijd te synchroniseren of de 24 uur klok aan te zetten via datum en tijd. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Normaal gesproken, ook al komt hij tot een Droid uit, zal deze gewoon moeten worden herkent.
Formateer dat ding eens vanuit de Droid

Voor het laatste controleer eens de taal en regioinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft een prob,eem met haar Nokia Lumia 520 waar ik ook niet zo gauw uit kom, ook niet na 2 uur googlen.

Het geheugen van haar N520 zit vol, waardoor ze niets meer kan.
We zijn er wel achter dat je meer gedetailleerd kunt zien waar het vol zit via menu: instellingen > opslag controleren. Het kopje 'media en bestanden' is 2 GB groot en daarin lijkt de boosdoener te zitten, al weten we dan nog te weinig in details.

Ga ik vanuit opslag controleren naar details (scroll naar rechts), dan kan ik bijv kaarten verwijderen, dat wordt ook aangeraden hier en daar. Bij het verwijderen van kaarten gaat er iets mis: ik houd de kaart ingedrukt en de tekst 'verwijderen' verschijnt. Als ik die selecteer krijg ik te zien "Deze kaart verwijderen?" en dan kies ik voor "ja". Vervolgens krijg ik de tekst dat er te weinig geheugen is om de kaart te downloaden. Maar ik wil hem niet downloaden, ik wil hem verwijderen!

Dan nog een volgend probleem.
Ga ik vanuit opslag controleren naar details (scroll naar rechts), dan kan ik bijv van apps de details inzien om te kijken welke boosdoener ik wil verwijderen. Met afstand de grootste is de app "instellingen" ter grootte 1,6 GB. Maar die zou eerder 900 MB moeten zijn. Ik kom er niet uit wat hier de extra geheugenruimte opslorpt.

Nogal frustrerend dus... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft een prob,eem met haar Nokia Lumia 520 waar ik ook niet zo gauw uit kom, ook niet na 2 uur googlen.

Het geheugen van haar N520 zit vol, waardoor ze niets meer kan.
We zijn er wel achter dat je meer gedetailleerd kunt zien waar het vol zit via menu: instellingen > opslag controleren. Het kopje 'media en bestanden' is 2 GB groot en daarin lijkt de boosdoener te zitten, al weten we dan nog te weinig in details.

Ga ik vanuit opslag controleren naar details (scroll naar rechts), dan kan ik bijv kaarten verwijderen, dat wordt ook aangeraden hier en daar. Bij het verwijderen van kaarten gaat er iets mis: ik houd de kaart ingedrukt en de tekst 'verwijderen' verschijnt. Als ik die selecteer krijg ik te zien "Deze kaart verwijderen?" en dan kies ik voor "ja". Vervolgens krijg ik de tekst dat er te weinig geheugen is om de kaart te downloaden. Maar ik wil hem niet downloaden, ik wil hem verwijderen!

Dan nog een volgend probleem.
Ga ik vanuit opslag controleren naar details (scroll naar rechts), dan kan ik bijv van apps de details inzien om te kijken welke boosdoener ik wil verwijderen. Met afstand de grootste is de app "instellingen" ter grootte 1,6 GB. Maar die zou eerder 90 MB moeten zijn. Ik kom er niet uit wat hier de extra geheugenruimte opslorpt.

Nogal frustrerend dus... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Klinkt alsof dat toestel een harde reset kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn is alweer terug geweest naar Nokia.

Bleek dat de headphonesplug stuk was, dat hebben ze gemaakt binnen de garantie (toestel is van eind juli 2013 en werd ruim voor de kerst gebracht). Volgens het rapport was er ook nog iets in de software dat ze hersteld hebben.

Hij belde dus niet meer, omdat het toestel dacht dat de headphones erin zaten.

Gevolg nu is dat mijn originele Nokia Coloud headphones nog maar gedeeltelijk werken. De knop erop heeft ineens hele andere functies en je kunt dit niet instellen verder. Denk dat 'm maar weer terug laat gaan, want dit slaat nergens op!

Daarnaast ben ik de K kwijt van Nokia aan de achterkant van het hoesje. Ik vraag me af wat ik daarmee kan doen, want ook dat hoort niet.
Zonde dit zo voor een anders prima toestel.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, ik maar klagen over de camera en dan vooral aan het missen van de flitser. Blijkt dat ik alles via Nokia Smart Cam deed. Met de normale camera app is het wel goed foto's maken met weinig licht. :) Maar ik vind het wel raar dat de Nokia Smart Cam dan zo slecht is met weinig licht en dus eigenlijk alleen buiten overdag bruikbaar is. Maar goed, ik ben al lang blij nu... :)

Vraagje: Weet iemand of er een hartslag borstband met WP8 werkt, bij voorkeur met Sports Tracker? Om te sporten met GPS (o.a. hardlopen en fietsen) is Sports Tracker volgens mij zo'n beetje de enige optie onder Windows Phone. Maar de borstband die zij hebben werkt helaas alleen met de Android en iOS. Ik heb nu een los Polar horloge met borstband maar wil daar liever van af. Ik heb liever de hartslagmeter gekoppeld aan mijn fitness app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
http://nokiapromotion.nl/...ormulier/4405/nederlands/ voor een gratis cover....
Doe er je voordeel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 06:02:
LOL, ik maar klagen over de camera en dan vooral aan het missen van de flitser. Blijkt dat ik alles via Nokia Smart Cam deed. Met de normale camera app is het wel goed foto's maken met weinig licht. :) Maar ik vind het wel raar dat de Nokia Smart Cam dan zo slecht is met weinig licht en dus eigenlijk alleen buiten overdag bruikbaar is. Maar goed, ik ben al lang blij nu... :)

Vraagje: Weet iemand of er een hartslag borstband met WP8 werkt, bij voorkeur met Sports Tracker? Om te sporten met GPS (o.a. hardlopen en fietsen) is Sports Tracker volgens mij zo'n beetje de enige optie onder Windows Phone. Maar de borstband die zij hebben werkt helaas alleen met de Android en iOS. Ik heb nu een los Polar horloge met borstband maar wil daar liever van af. Ik heb liever de hartslagmeter gekoppeld aan mijn fitness app.
Ik gebruik altijd runtastic!! Werkt naar mijn mening beter dan sportstracker! Sinds kort gebruik ik echter de Micoach app van Adidas! Wat een geniale app is dat! Ik gebruik hem icm een hartslagband van Adidas zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Is er ook een overzicht van al je geinstalleerde apps, en waar je ze dan ook kan starten?

In het menu als je naar rechts gaat zie ik niet alles staan wat ik heb gedownload.

Nu heeft de andere app ook toevallig dezelfde naam als die er al in staat, misschien geeft dit problemen?

Maar moet ze dan toch ergens terugvinden?

Als ik bij geheugengebruik kijk en dan Apps, zie ik wel de naam en icoon staan van beide apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

peter8265 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:58:
Is er ook een overzicht van al je geinstalleerde apps, en waar je ze dan ook kan starten?

In het menu als je naar rechts gaat zie ik niet alles staan wat ik heb gedownload.

Nu heeft de andere app ook toevallig dezelfde naam als die er al in staat, misschien geeft dit problemen?

Maar moet ze dan toch ergens terugvinden?

Als ik bij geheugengebruik kijk en dan Apps, zie ik wel de naam en icoon staan van beide apps.
Al je apps die geïnstalleerd zijn, staan in dat menu rechts, m.u.v. games. Die staan in de Game Hub. Soms kan de naam van een geïnstalleerde app anders zijn dan je verwacht. Zo heet de ABN AMRO app "mobiel bankieren" en staat dus bij de M in plaats van bij de A.

Apps met dezelfde naam kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mboertjuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09-2023
Inmiddels de 520 een half jaar in gebruik, en ik ben tevreden over de telefoon op zichzelf. Echter de kwaliteit laat de wensen over, het is niet meer te vergelijken met de goeie ouwe nokia's. Inmiddels heb ik een keer een nieuwe gehad binnen de garantie (spikkels in scherm en luidspreker defect). En afgelopen maand heb ik hem laten repareren vanwege een kapotte luidspreken (alweer...?) en een niet reageren scherm.

Voor de rest vind ik wp8 prima werken, en wanneer de telefoon wel naar behoren werkt, werkt hij ook prima.

Persoonlijk zal ik geen Nokia weerkopen,
Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonny7 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Ik gebruik altijd runtastic!! Werkt naar mijn mening beter dan sportstracker! Sinds kort gebruik ik echter de Micoach app van Adidas! Wat een geniale app is dat! Ik gebruik hem icm een hartslagband van Adidas zelf :)
Aha, top! Ik had ze toevallig vanmorgen al geinstalleerd die apps. Ook looptijden.nl geinstalleerd, nog niet geprobeerd.

Had je genoeg aan de gratis versie van Runtastic? Ik ben net voor het eerst ingelogd, het ziet er goed uit. Ik zie nu ook een onderdeel Pump It, ziet er ook wel tof uit, helaas niet voor Windows Phone: https://www.runtastic.com/en/pumpit

MiCoach lijkt me ook helemaal super! Ik dacht eerst dat je een horloge een band en nog 2 dingen nodig had (X Cell en Speed Cell), maar die band en je telefoon is dus genoeg? En dan kost het niets verder, geen abo?
Is dit de juiste band? http://www.adidas.nl/hrm-...48_500.html?pr=product_rr (dat ik wel de goede koop :) )
(is volgens mij dezelfde als de Polar H7 en de Sports Tracker HRM 2 band, maar goed, beter direct van MiCoach natuurlijk).
Ik las ook nog op de MyCoach site dat je hem in het begin kan instellen op jezelf met een 12 minuten coopertest-achtige test/assement, om je hartslag enzo te meten, heb jij die ook gedaan?

// edit: Vandaag de hele dag op pad gegaan voor die Adidas MyCoach HRM band. Helaas niet gelukt. De megagrote filialen van Perry Sport en Inter Sport hadden hem niet (ze hadden alleen Polar banden) en de Adidas winkel zelf had hier alleen maar de kledinglijn dus die had hem ook niet. Lastig aan te komen dus, behalve online dan. Zit ik nu thuis wat verder te lezen, blijkt die band inderdaad dezelfde te zijn als de Polar H7, dus ik had hem vandaag meerdere keren kunnen kopen, haha. :) Nou ja, dan denk ik toch maar dat ik die van Polar ga nemen, dan kan ik hem in de toekomst waarschijnlijk ook weer koppelen als ik ooit weer eens een horloge van hun aanschaf. De Polar V800 die in april uitkomt schijnt de bom te zijn. Maar goed, mijn poen is op nu voorlopig...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
PaT schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Al je apps die geïnstalleerd zijn, staan in dat menu rechts, m.u.v. games. Die staan in de Game Hub. Soms kan de naam van een geïnstalleerde app anders zijn dan je verwacht. Zo heet de ABN AMRO app "mobiel bankieren" en staat dus bij de M in plaats van bij de A.

Apps met dezelfde naam kan volgens mij niet.
Dankje. Al gevonden.
Dacht dat alles in het rechterrijtje stond...
De ene kwam daar wel terecht, maar de ander stond idd onder games verstopt.
Beide spelletjes, vandaar de verwarring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey een vraagje,

Sinds een paar dagen slurpt mijn 520 stroom, zeker twee/drie keer zo veel als daarvoor. Weet niet waarom dit opeens zo is. Heb het dus erover als hij op screenlock staat bijvoorbeeld 's nachts. Wifi is uitgeschakelt bij screenlock. Iemand enig idee waarom dit plotseling is? Heb buiten de tv gids niks geïnstalleerd, maar dat zou toch niks uit moeten maken als ie op screenlock staat.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:36:
Hey een vraagje,

Sinds een paar dagen slurpt mijn 520 stroom, zeker twee/drie keer zo veel als daarvoor. Weet niet waarom dit opeens zo is. Heb het dus erover als hij op screenlock staat bijvoorbeeld 's nachts. Wifi is uitgeschakelt bij screenlock. Iemand enig idee waarom dit plotseling is? Heb buiten de tv gids niks geïnstalleerd, maar dat zou toch niks uit moeten maken als ie op screenlock staat.

Alvast bedankt.
Ik had dit toen ik mijn 2 mailaccounts (1 gmail + 1 google apps = ook gmail) zette op 'alle mail synchroniseren' i.p.v. alleen de laatste week. Heb hem nu op de laatste 2 weken gezet en de accu gaat weer zoals vanouds lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hoe is je bereik? Heb je hem al een keer uit en aan gezet? Welke apps staan er open wanneer hij snel leeg gaat? Is je batterij misschien een beetje opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de email op 1 week staan Slingeraap2.

Bereik is gewoon goed (alle balkjes). Klik apps meteen weg als ik er klaar mee ben, dus heb nooit apps open staan. Heb nu net ff telefoon uitgezet, dus kijk morgen wel of het geholpen heeft. En wat bedoel je met opgezette batterij? Hij zit er gewoon goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je accu kan stuk zijn, dan is 100% eigenlijk maar 50% bijvoorbeeld. Dan gaat 'ie wel snel leeg ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nog geen maand. Als het blijft maar eens contact opnemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Terug gaan naar de winkel ermee, je hebt garantie, de winkel moet zorgen voor een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijne is weer terug naar de mediamarkt. Die 'm natuurlijk niet om willen ruilen (binnen 6 maanden stuk is toch echt een ondeugdelijk product wat na een keer reparatie omgewisseld dient te worden). Hij is weer opgestuurd, vervangende smartphone hebben ze natuurlijk niet dus ik zit weer met mijn oude Wildfire S te bellen... :(

Nu deed de lockbutton 't niet meer. Hij is dus weer terug. Tevens mis ik dus nog steeds een letter van de achterkant, dat mogen ze dus ook fijn fixen... Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren. Hij is nu een weekje weg.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
zwahiel schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:53:
Mijne is weer terug naar de mediamarkt. Die 'm natuurlijk niet om willen ruilen (binnen 6 maanden stuk is toch echt een ondeugdelijk product wat na een keer reparatie omgewisseld dient te worden). Hij is weer opgestuurd, vervangende smartphone hebben ze natuurlijk niet dus ik zit weer met mijn oude Wildfire S te bellen... :(

Nu deed de lockbutton 't niet meer. Hij is dus weer terug. Tevens mis ik dus nog steeds een letter van de achterkant, dat mogen ze dus ook fijn fixen... Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren. Hij is nu een weekje weg.
Was het opsturen naar Nokia via ups niet stukken sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonny7 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Sinds kort gebruik ik echter de Micoach app van Adidas! Wat een geniale app is dat! Ik gebruik hem icm een hartslagband van Adidas zelf :)
Ha mooi, je hebt gelijk. Het is inderdaad een geniale app! Heb er nu 3 trainingen mee gedaan en het is de beste app daarvoor die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Omdat de hartslagband van Adidas zelf niet te verkrijgen was in Den Haag heb ik deze https://www.zierrunning.n...fb28548c6a69bd577e3a751ef band maar gehaald. De H7 Polar bluetooth hartslagmeter werkt dus ook gewoon direct met de Nokia 520. Wellicht handig om te weten! Hij schijnt ook gewoon met andere Windows Phona Nokias te werken trouwens. Volgens mij is het gewoon dezelfde band die Adidas levert.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Was het opsturen naar Nokia via ups niet stukken sneller ?
Waarom zelf energie erin steken en kosten maken als de winkel waar je het gekocht hebt dat voor je moet doen? Straks zeggen ze nog "de garantie is vervallen omdat je het op je eigen houtje met Nokia aan het regelen bent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Waarom zelf energie erin steken en kosten maken als de winkel waar je het gekocht hebt dat voor je moet doen? Straks zeggen ze nog "de garantie is vervallen omdat je het op je eigen houtje met Nokia aan het regelen bent".
Ligt denk ik ook een beetje aan waar je woont.
Even op en neer naar de mediamarkt dan ben ik zeker een 80 km verder....
En voor garantie ben je niet afhankelijk van de mediamarkt.

Maar het belangrijkste is dat je je doel behaalt, is het niet linksom dan wel rechtsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
zwahiel schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:53:

De winkel moet een vervangend product leveren, dit zijn ze verplicht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lumia 520 deze week gekocht en de s3 aan mijn moeder gegeven.. Je levert wel veel in maar ben zeer tevreden met wp8. Weet iemand wanneer de gdr3 update voor de 520 uitrolt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:09:
De lumia 520 deze week gekocht en de s3 aan mijn moeder gegeven.. Je levert wel veel in maar ben zeer tevreden met wp8. Weet iemand wanneer de gdr3 update voor de 520 uitrolt in Nederland?
Dat dacht ik ook in het begin..................maar uiteindelijk wat lever je dan in?

De Gdr3 kan je via een developersaccount nu al installeren dat was al een geruime tijd.
Als je de officiële uitrol bedoelt van Nokia, dat kan nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Mijn Lumia is Vodafone branded (via Amazon.de besteld). Ik wil er een unbranded rom opzetten. Weet iemand de juiste product code van een unbranded rom? Het boot scherm boeit me niet zo maar ik wil niet afhankelijk zijn van een provider voor updates en ik wil data sense hebben en die zit er nu niet in.

[ Voor 33% gewijzigd door m3gA op 20-01-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
m3gA schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:05:
Mijn Lumia is Vodafone branded (via Amazon.de besteld). Ik wil er een unbranded rom opzetten. Weet iemand de juiste product code van een unbranded rom? Het boot scherm boeit me niet zo maar ik wil niet afhankelijk zijn van een provider voor updates en ik wil data sense hebben en die zit er nu niet in.
059S3P5 NL CV
Na 20 sec Googlen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
PinokkioTV schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:28:
[...]

059S3P5 NL CV
Na 20 sec Googlen ...
Dan wist jij vast de juiste zoektermen want ik vond hem niet. Maar bedankt. De rom staat erop en ik heb nu datasense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Dat dacht ik ook in het begin..................maar uiteindelijk wat lever je dan in?

De Gdr3 kan je via een developersaccount nu al installeren dat was al een geruime tijd.
Als je de officiële uitrol bedoelt van Nokia, dat kan nog wel ff duren.
Het is geen kritiek op de lumia 520 ofzo ;) Tuurlijk lever je van alles in... de S3 was een high end toestel van Samsung terwijl de 520 een budgetmodel is. ( waar ik overigens heel erg verrast over ben )

Aantal voorbeelden:
Flitser
Scherm is achteruitgang ( niet dat die van de 520 bagger is )
Specificaties
accu duur
En nog wat bepaalde functies ;)

Heb de 520 in gebruik genomen omdat ik rond juni mag verlengen en aangezien ik al een tijdje me ogen op W8P had gericht wou ik eerst even een tijdje W8P uitproberen voordat ik een definitief besluit neem in juni. Zat te twijfelen of ik de traditie voortzet van S, S2, S3 naar S5 ( S4 was nogal tegenvallend vond ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Weet iemand hoe je die 20 euro cash terug krijgt als je hem bij media markt hebt gekocht?
Je moet dan op de Nokia site kijken, maar daar kan ik het echt niet vinden. Er staat wel ergens een actie om 20 euro aan app tegoed te krijgen, maar mijn moeder wil het geld gewoon terug gestort krijgen, wat haar ook verteld werd.
Hier staat de actie ook vermeld, even scrollen:
http://www.nokia.com/nl-nl/toestellen/toestel/lumia520/

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
enomiss schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:46:
Weet iemand hoe je die 20 euro cash terug krijgt als je hem bij media markt hebt gekocht?
Je moet dan op de Nokia site kijken, maar daar kan ik het echt niet vinden. Er staat wel ergens een actie om 20 euro aan app tegoed te krijgen, maar mijn moeder wil het geld gewoon terug gestort krijgen, wat haar ook verteld werd.
Hier staat de actie ook vermeld, even scrollen:
http://www.nokia.com/nl-nl/toestellen/toestel/lumia520/
Google Bing is uw vriend:

http://nokiapromotion.nl/...lumia-520-cash-back/5151/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Flits heeft meer een negatieve werking op een foto dan dat het wat toevoegt.
Een beetje camera kan ook in donkere omstandigheden zoals binnen normale foto's maken.
Als hobby amateur fotoschietliefhebber kan ik rustig zeggen dat er nagenoeg geen één mobieltelefoontoestel foto's kan maken, ze maken leuke plaatjes maar foto's?
Zelfs de foto's van de 1020 vind ik tegenvallen, voor een telefoon zijn het schitterende plaatjes maar in vergelijk met een beetje spiegelreflex......................
Tja jij vergelijk een highend ? S3 met de goedkoopste wp8, dus doe ik dat ook maar.
De plaatjes van de S3 zijn ook niet echt overtuigend.
Gps van de S3 is traag en gelang het navigatiepakket is soms de nauwkeurigheid ook ver te zoeken, hm welk navigatiepakket, daarvoor moet je zelf nog shoppen.
Het scherm, tja is wat voor te zeggen, de resolutieoorlog.....spreekt voor zich maar hoe het ook zij, in fel zonlicht zie ik ongeacht welk scherm altijd me zelf....
Specificatie's?
Tja een highend Droid is als een Ferrari met een trekhaak op diesel, Wp bewijst dat highend niet nodig hoeft te zijn om het eea soepel en foutloos te laten draaien.
Dat zegt meer over het Os dan over het toestel.
Samsung heeft de nare eigenschap om een toestel vol te pompen met bloatware en daar overeen de touchwiz launcher hetgeen wat de gebruikerservaring ook niet echt bevorderlijk maakt.
De accuduur, ik ken weinig toestellen die niet aan het infuus hoeven na een dag werken en daar zit de S3 zeker niet bij.
Immers zonder in te boeten aan gps/wifi/bluetooth kan ik rustig een paar dagen volhouden zonder lader.

Nog wat bepaalde functies?
Schijnbaar niet genoeg om noemenswaardig te zijn maar wel te noemen dat je erop inlevert...
Beginnende met de sensoren, dit toestel heeft geen kompas, de S3 wel ( hij is alleen niet betrouwbaar ).
De S3 heeft Nfc, een optie die door velen geroemd wordt maar nog steeds door weinigen gebruikt.
Nog maar te zwijgen van de frontcamera, handig voor al die zogeheten selfies voor op Facebook oid .
De S3 heeft ruisonderdrukking en volgens sommige zelfs een barometer.

Maar dan heb je het idd over twee uitersten van toestellen qua specs.
Maar als ik eerlijk moet zijn, zeker in vergelijk met deze prijsverschillen dan denk ik niet dat je er qua verhouding er echt veel op inlevert.

maw je kan geen appels en peren vergelijken.
Het ligt er aan wat je zelf wilt en wat je nodig hebt van een dergelijk toestel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Wat vliegt de tijd als je even met wat plaatjes aan het knutselen bent om even een andere aanzicht te geven aan je homescreen.
De tiles maken het er niet makkelijker op, maar ja het oog wil ook wat ( androidtrekje denk ik ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wanneer de gdr3 update komt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je kon via de developersoptie de gdr3 preview instaleren, degene die dit gedaan hebben kregen een tijdje geleden de originele gdr 3 gepushed ( uiteraard zonder black ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Een Nokia 520 aanschaffen is zo gedaan, maar wanneer je een probleem ontdekt en je gaat op zoek naar het antwoord, dan kun je bij Windows in ieder geval niet goed terecht. Wat is bij mij het probleem: Het geheugen van dit toestel is 8 gig.Prima. Maar gek genoeg vult dit toestel ook het geheugen met 'overige' en dat is voor mij een groot vraagteken. Ondanks de aanschaf van een 16 gig SD-kaart blijft het toestel aangeven 'geheugen bijna vol' . Aangesloten op de pc kan ik wel bij mijn fotobestanden e.d., maar niet bij die ' overige bestanden' Nergens info te krijgen hoe dit probleem op te lossen. De 'overige bestanden zitten nu al op 4 gig. en ik heb zo'n beetje alle foto's en app's gewist, maar hij blijft maar die ' blackbox vullen. Nee, de Skydrive heb ik ook ervan afgehaald. Nu wil ik best weer terug naar de fabrieksinstellingen, maar ik heb bij 'Me drive' een wegenkaart gekocht voor 15 euro. Als ik die kwijt ben mag ik weer een nieuwe kopen. Overigens kan ik die kaarten niet overhevelen naar de SD-kaart. Kortom, ik voel me weer eens lekker belazerd door Windows (al vaker gebeurd). Mijn laatste hoop is op dit forum. Is er iemand op deze aarde die ook zoiets heeft meegemaakt met zijn of haar nokia 520 of weet iemand hoe je dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:42:
Beste mensen,

Een Nokia 520 aanschaffen is zo gedaan, maar wanneer je een probleem ontdekt en je gaat op zoek naar het antwoord, dan kun je bij Windows in ieder geval niet goed terecht. Wat is bij mij het probleem: Het geheugen van dit toestel is 8 gig.Prima. Maar gek genoeg vult dit toestel ook het geheugen met 'overige' en dat is voor mij een groot vraagteken. Ondanks de aanschaf van een 16 gig SD-kaart blijft het toestel aangeven 'geheugen bijna vol' . Aangesloten op de pc kan ik wel bij mijn fotobestanden e.d., maar niet bij die ' overige bestanden' Nergens info te krijgen hoe dit probleem op te lossen. De 'overige bestanden zitten nu al op 4 gig. en ik heb zo'n beetje alle foto's en app's gewist, maar hij blijft maar die ' blackbox vullen. Nee, de Skydrive heb ik ook ervan afgehaald. Nu wil ik best weer terug naar de fabrieksinstellingen, maar ik heb bij 'Me drive' een wegenkaart gekocht voor 15 euro. Als ik die kwijt ben mag ik weer een nieuwe kopen. Overigens kan ik die kaarten niet overhevelen naar de SD-kaart. Kortom, ik voel me weer eens lekker belazerd door Windows (al vaker gebeurd). Mijn laatste hoop is op dit forum. Is er iemand op deze aarde die ook zoiets heeft meegemaakt met zijn of haar nokia 520 of weet iemand hoe je dit probleem kan oplossen?
Herkenbare en onderkende problemen, en ja er zijn oplossingen onderweg.
Handmatig kan je er weinig aan doen, je kan immers niet bij dat stukje (opslag)geheugen komen.
Vooralsnog zou je het met een cleanertooltje kunnen doen.
Me Drive zegt mij niets, maar alles wat je hebt aangekocht in de store kan je na een reset gewoon weer downloaden.
Kaarten zijn inderdaad ruimtevreters, vandaar dat men bij Here een tijdje terug het lumineuze idee hadden gekregen om je een optie aan te bieden om de kaarten op de Sd kaart te plaatsen.
8 Gb is inderdaad niet veel en voor een beetje appjunkie is dat al gauw te weinig.
En daar komt de duistere "overige" om de hoek kijken...........
Wat is overige, het overige is alles wat niet nader gedefinieerd kan worden.
Denk aan tijdelijke bestanden, welke helaas niet altijd tijdelijk zijn.
Maar ook de extra appdata valt daar onder, immers een app vraagt een bepaalde hoeveelheid data, maar dat is niet alles...een app wordt eerst gedownload, daarna pas geinstalleerd maar het gedownloade word niet verwijdert.nog maar te zwijgen over de data die bepaalde apps nog na die tijd nog downloaden,
de oudere whatsapp versie is hierbij een goed voorbeeld, daar deze de afbeeldingen en de video's ook in dat zelfde stukje geheugen wegschreef en je kon het met geen mogelijkheid verwijderen.....dus had je een probleem.
Whatsapp heeft ondertussen het licht gezien, doch helaas nog niet alle developers.
Dus rest je niets anders om Of te wachten tot de update of een developersunlock aan te maken en dan de Gdr3 preview te instaleren, al weet ik niet of dat laatste nog mogelijk is omdat de originele gdr3 al is uitgerold over de preview.
Gdr3 is namelijk de update alleen bij Nokia hebben ze daar nog het e.e.a bij geleverd en noemen ze die update Black.
Op dit moment wordt deze update al uitgerold, maar nog niet voor de 520 en nog een paar toestellen.
Zal wel te maken hebben met klasse justitie ;-)
Anyway na deze update is het de bedoeling dat medio april of zo ook nog eens WP 8.1 wordt uitgerold.
Ik kan alleen niet terugvinden als Nokia hier ook nog iets mee gaat doen en dat we dan misschien iets langer moeten wachten totdat wij de 8.1 krijgen.
Tot zover zit er niets anders op dan te wachten......of een gok nemen op de preview.

Voor wat betreft dat je niet met je klachten terecht kan bij MS, tja daar valt wat voor te zeggen.
Je kan altijd contact opnemen, als ze er wat mee doen is natuurlijk een tweede.
Maar datzelfde gaat ook op voor Nokia.
Ik kreeg vanmiddag zomaar tijden het browsen op de Nokiasite een vragenformulier onder de neus.
Als ik nog op en of aanmerkingen had omtrent de site.............
Vaak klik ik dergelijk dingen gewoon weg, maar dit keer niet.
Ik had net een bak koffie ingeschonken dus kon ik er even voor gaan zitten.
En heb geloof ik wel twee A-viertjes volgeschreven over mijn bevindingen.
Ik weet zeker dat ze maandagochtend wat te lezen heeft ..........of ze doen net als ik...klik weg...

[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-01-2014 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:42:
Beste mensen,

probeer eens de 'opslag controleren bèta' app van Nokia, hierbij kun je tijdelijke bestanden verwijderen en eventuele Here kaarten overzetten naar je SD kaart
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]