Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Morgen is er weer een dag.

Als dit het blijkt te zijn kan het later een hoop frustratie bij andere collega-tweakers schelen. Mij viel het op dat toen ik het hoesje eraf haalde en met de accu begon te spelen (in de speling die het had) mijn toestel uitviel. Mocht dit werken, dan zal ik een uitgebreide bevinding-posting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
weerdo schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:43:
Morgen is er weer een dag.

Als dit het blijkt te zijn kan het later een hoop frustratie bij andere collega-tweakers schelen. Mij viel het op dat toen ik het hoesje eraf haalde en met de accu begon te spelen (in de speling die het had) mijn toestel uitviel. Mocht dit werken, dan zal ik een uitgebreide bevinding-posting maken.
Ja doet dat, ben wel nieuwsgierig en wie weet help je er nog iemand ander mee.

Ik werd zo juist weer even verrast met een paar updates waaronder;

WhatsApp
audio
Nokia account
accessoires
netwerk+
instellingen
extra's+info
Nokia Feedback

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn fix lijkt te werken, dus hierbij:

De gebruikte Nokia-accu (BL-5J) die in veel Nokia toestellen gebruikt wordt, heeft 3 aansluitingen waarbij de veertjes in de accu zitten, en niet in het toestel zelf. Als die veertjes in de accu te los zitten ontstaat de mogelijkheid dat het toestel kortstondig het contact met de accu verliest.

Dit herken je aan:
  • Een uitvallend toestel op het moment dat je er iets mee doet.
  • Een toestel dat niet meer aan wil, of direct om de acculader vraagt zodra je het toestel aanzet, terwijl de accu goed is opgeladen.
  • Als een toestel op tafel ligt (in stilstand) goed functioneert.
Hoe te reproduceren:
Haal het hoesje van de toestel, beweeg de accu in haar ruimte. Als de veertjes te weinig druk hebben verliest het toestel haar spanning en valt het uit.

De fix is heel eenvoudig: haal de accu uit het toestel, zorg met een stanleymesje (of iets anders kleins, scherps) dat de aansluitingen iets strakker worden en plaats de accu terug. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Leuk tuto, netjes ;-)

Zo ben ook weer even aan de knutsel geweest.
Best wel grappig, het was alleen even puzzelen om die globe
zo uit te knippen dat ze per tegel precies aansloten en ook nog omdat ze dit keer niet
alleen naast elkaar staan maar ook nog verspringen.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/1-1.png

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/2-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dutch013 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:40:
[...]

Heb de mannelijke stem nu ook gedownload en geïnstalleerd, morgen even proberen of het nu wel werkt.
Laat het je weten.
Ik heb het alweer aan de praat. Andere taal Engels (VS) downloaden en installeren. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Heeft er al iemand ervaring met Nokia pro cam op de 520? Normaal kan je die niet installeren, maar wel met een omweg:
rimave schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:55:
[...]

Die Nokia Camera is met een truukje wel op de Lumia 720 te instaleren: http://www.techtree.com/c...ureview-lumia-phones.html :9
Dit lijkt me wel interessant, maar ik heb geen idee hoeveel toegevoegde waarde het heeft op de 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Naar wat ik begrepen heb is deze cam een combinatie van de gewone camera en de Nokia smartcam.
Deze laatste is wel handig en maakt een paar snelle foto's achter elkaar..............doch vind ik hem wel langzaam met het afdrukken zelf.
En gek genoeg pak ik nog steeds de standaard meegeleverde app.

Ik ben al wel eens bezig geweest om dergelijk apps te downoaden...
Je moet dan een proxy instellen, dan de app zoeken en dan hopen dat je hem kan binnenhalen.
Het downloaden gaat op die manier namelijk niet echt bijster snel, en wordt ook regelmatig afgebroken.....
Ik wacht wel wat er in de black editie zit.
De enige extra camera app die ik er wel naast heb draaien is "PhotoTimer" dit omdat ik dan een timer kan instellen en dat hij dan gelijk één tot meerdere foto's kan maken.

Wat mij bevreemd is dat de optie "double tap" nogal vreemd is verdeeld voor dit toestel.
Als ik de overzeese fora mag geloven hebben sommigen wel deze optie gekregen.
Ook de overige berichtgevingen zijn hierover vrij onduidelijk en tegensprekend.
Misschien provider afhankelijk?

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 12-11-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als je zelf als laatste heb gereageerd, zou je dan je laatste reactie willen wijzigen in plaats van nog een reactie daar onder te plaatsen

[ Voor 195% gewijzigd door PaT op 12-11-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Ik had juist het idee dat dit hardwarematig simpelweg niet ondersteund wordt op de 520?

Indien het wel providerafhankelijk is zou je zeggen dat een simlockvrij toestel met een generieke update het dus wel zou moeten bevatten..

[ Voor 44% gewijzigd door rscheper op 04-11-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een simlock vrije lumia 520 maar bij mij werkt het ook niet (met de amber update)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Vreemd, dacht echt dat ik thuis een paar voorbeelden had gepost........
Ik wordt schijnbaar een dagje ouder................hahaha vergeten op enter te tikken ;-)

Maar hier de voorbeelden die ik eerder al noemde.

YouTube: Nokia Lumia 520 for AT&T GoPhone - Double Tab Wake Up

YouTube: AT&T Nokia Lumia 520- FM Radio, Display+Touch, Double Tap to Wakeup - GDR2 + Lumia Amber

Post #4
http://forums.wpcentral.c...ows-8-1-comming-l520.html

En nog wat meer......
http://forums.wpcentral.c...tap-wake-not-working.html

http://forums.wpcentral.c...7651-double-tap-wake.html

[ Voor 28% gewijzigd door PaT op 12-11-2013 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste informatie over de Lumia 525!
http://wmpoweruser.com/fu...ks-features-1-gb-upgrade/

Lijkt sprekend op de 520, maar dan met 1GB geheugen en een oranje cover als optie.

Ik vermoed dat het een vervanging wordt van de huidige 520. En als we geluk hebben zijn de covers compatibel. Ik wil wel een oranje cover, al is het maar voor Koninginnedag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 89peter89
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Omdat mijn galaxy ace is overleden heb ik een nokia lumia 520 gekocht en tot nu toe bevalt hij goed.
Ik heb alleen een vraag hoe kan ik updaten naar windows 8.1?
Als ik zoek op google zegt men dat ik via instellingen->telefoonupdates de update kan downloaden en installeren. Echter wanneer ik zoek naar updates zegt de telefoon dat deze er niet zijn, alleen wanneer kijk bij instellingen -> info software staat er Windows Phone 8.0.
Doe ik iets niet goed of heet de update geen 8.1 zoals op de pc en draai ik als het ware al de update?

[ Voor 3% gewijzigd door 89peter89 op 05-11-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
WP 8.1 bestaat nog niet, Windows 8.1 wel, maar die is voor laptops/computers/enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:27:
Eerste informatie over de Lumia 525!
http://wmpoweruser.com/fu...ks-features-1-gb-upgrade/

Lijkt sprekend op de 520, maar dan met 1GB geheugen en een oranje cover als optie.

Ik vermoed dat het een vervanging wordt van de huidige 520. En als we geluk hebben zijn de covers compatibel. Ik wil wel een oranje cover, al is het maar voor Koninginnedag. :)
Klinkt goed :) uiteraard net de dag nadat ik een 520 heb besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
vharten schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:07:
[...]

Klinkt goed :) uiteraard net de dag nadat ik een 520 heb besteld
Ja, maar jij kan tenminste zeggen dat jij een echte 520 hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Amadeus1966 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 01:43:
[...]

Ja, maar jij kan tenminste zeggen dat jij een echte 520 hebt ;-)
En die 1 GB geheugen is leuk, maar ik ben met mijn L520 nog nooit tegen de limiet aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Zou dat kunnen komen omdat de apps/games die 1GB vereisen niet bij ons in de Store staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Volgens http://www.wp7.nl/40641/n...rijgt-1gb-ram-full-specs/ is 0,24% van de apps incompatibel met 512 MB devices. Valt dus nogal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tot zover dus weinig lonend om voor dat toestel te gaan.
Of moeten we de slaapzak alvast pakken om voor de deur te gaan liggen zoals dat vaak bij Apple het geval is hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 89peter89
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
rscheper schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:05:
WP 8.1 bestaat nog niet, Windows 8.1 wel, maar die is voor laptops/computers/enz.
Dat maakt het een en ander duidelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Het is wel erg jammer met deze telefoon dat ik maar een paar apps erop kan installeren. Hij zegt heel snel, er is geen ruimte, heb wel een 64 GB SD kaart erin maar krijg met geen mogelijkheid gekochte games van de windows store op die Sd kaart. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rockvee2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:30:
Het is wel erg jammer met deze telefoon dat ik maar een paar apps erop kan installeren. Hij zegt heel snel, er is geen ruimte, heb wel een 64 GB SD kaart erin maar krijg met geen mogelijkheid gekochte games van de windows store op die Sd kaart. iemand een idee?
Ga eens naar settings > phone storage en kijk daar. Ik heb hem maanden geleden voor het laatst gereset, maar nog bijna 4GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apps moeten intern worden opgeslagen, SD is event. voor foto's/films/kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 01:12:
Apps moeten intern worden opgeslagen, SD is event. voor foto's/films/kaarten...
Niet moeten, deze worden daar opgeslagen, je hebt ( nog ) geen keus.
Maar .....
Als je gebruik maakt van Here Navigatie, dan kan je er nu wel voor kiezen om de kaarten op je Sd kaart te laten zetten ( nadeel is wel, de oude kaarten moet je wel eerst verwijderen, dus opnieuw downloaden ).

Misschien heb je iets aan "storage cleaner" uit de store?

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Daarnaast heb ik zelf het volgende "probleem".

Ik heb verschillende postbakken gekoppeld in mijn toestel.
Te weten een "normale account" van mijn provider
een G-mail account
en vier hotmail/live adressen.

Maar het valt mij op dat bepaalde accounts soms zomaar er uit gegooid worden en weet niet waarom.
Soms één en dan weer eens twee.
Terwijl er niemand aan de instellingen zit te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hallo mensen bedankt voor jullie reacties. Ik installeer nog wel eens wat spelletjes , Six run is al 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:40
Ik heb een tweedehands lumia 520 gekocht via ebay. Nieuw, maar een branded O2 Ierland rom staat erop. Er zit een Nederlandse Telfort sim in, echter nu staat er steeds een roaming driehoek bovenin. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Verder doet hij het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldeberkoop
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02-2019
[b][message=41237497,noline]Er zit een Nederlandse Telfort sim in, echter nu staat er steeds een roaming driehoek bovenin. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Verder doet hij het goed.
Volgens mij krijg je dat niet weg, een Telfort sim roamt namelijk continu op het KPN netwerk omdat Telfort geen eigen masten meer heeft. Tenminste... zo gaat het op mijn Android toestel en zo gaat het ook op mijn Lumia 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Tijs_a schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:51:
Ik heb een tweedehands lumia 520 gekocht via ebay. Nieuw, maar een branded O2 Ierland rom staat erop. Er zit een Nederlandse Telfort sim in, echter nu staat er steeds een roaming driehoek bovenin. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Verder doet hij het goed.
Misschien een NL-rom erop doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:40
Ik heb er nu geen NL CV rom op geflashed. Alles werkt nu naar behoren.

[ Voor 82% gewijzigd door Tijs_a op 17-11-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Eén van onze twee 520's heeft zo nu en dan last dat het niet meer reageert op aanrakingen van het scherm, een reboot verhelpt dit probleem dan weer voor een poosje. Is dit een bekend probleem?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

Peetman

Tjah....

styno schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:27:
Eén van onze twee 520's heeft zo nu en dan last dat het niet meer reageert op aanrakingen van het scherm, een reboot verhelpt dit probleem dan weer voor een poosje. Is dit een bekend probleem?
Ik heb dit ook wel eens. Je krijgt dan een lock scherm, maar omhoog swipen geeft niet het toetsenbord. Alleen batterij er uit kan dan nog soelaas bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik herken dit alleen van het lockscherm en het opnemen wat af en toe niet lukt. De lock/unlock button 2 keer indrukken lost dit bijna altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
styno schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:27:
Ja, ik heb er ook af en toe last van. Bij mij lijkt het vooral op te treden bij het aan of uitzetten van Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Oldeberkoop schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:51:
[...]

Volgens mij krijg je dat niet weg, een Telfort sim roamt namelijk continu op het KPN netwerk omdat Telfort geen eigen masten meer heeft. Tenminste... zo gaat het op mijn Android toestel en zo gaat het ook op mijn Lumia 820.
Ik heb dat weg gekregen op mijn lumia 1020 door bij instellingen > mobiel netwerk > sim toepassingen > Roaming diensten > Selecteer Mode > Manueel > International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldeberkoop
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02-2019
tweeny schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:37:
Ik heb dat weg gekregen op mijn lumia 1020 door bij instellingen > mobiel netwerk > sim toepassingen > Roaming diensten > Selecteer Mode > Manueel > International
Dank je, die menu optie heb ik niet, ik heb na sim toepassingen (sim applications) alleen het item Info&fun. Afgesproken met de telecombeheerder om vrijdag een nieuw setje Duo-SIMs te activeren. Mijn huidige setje is zeker 4 jaar oud, ik heb de normale SIM geknipt naar een micro, dat setje heeft standaard al één micro-SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb maandag een T-mobile lumia gekocht bij de bcc krijg ook dat logotje van t-mobile te zien bij opstarten, maar volgens mijn mobiel is de software versie die van vodafone zoals hier staat http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Als ik zo in de pricewatch kijk dan is de 620 over het algemeen slechts drie tientjes duurder dan de 520. Gezien de extra's vraag ik me af: waarom kiezen zoveel mensen dan toch voor de 520, aangezien dat inmiddels de bestverkopende lumia is? Wat is voor de mensen hier de redden geweest om voor de 520 te kiezen ipv de 620?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
HooksForFeet schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:40:
Als ik zo in de pricewatch kijk dan is de 620 over het algemeen slechts drie tientjes duurder dan de 520. Gezien de extra's vraag ik me af: waarom kiezen zoveel mensen dan toch voor de 520, aangezien dat inmiddels de bestverkopende lumia is? Wat is voor de mensen hier de redden geweest om voor de 520 te kiezen ipv de 620?
Ben ik ook wel benieuwd naar, alhoewel ik me kan voorstellen dat een lagere prijs i.c.m. met een iets groter scherm en een iets grotere accu wel de doorslag kan geven om voor de 520 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb ook lange tijd getwijfeld, en ben er nog steeds niet helemaal uit. Dé reden waarom ik voor de 520 ipv. de 620 zou gaan is dat er op de 520 een FM-radio zit, op de 620 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik ben al goed voorzien met een Samsung Galaxy S3 (van de zaak), een Nokia 808 Pureview en een Lumia 800. Maar twijfel toch of ik er een goedkoop Windows Phone 8 toestel bij koop. Is een luxeprobleem, dat besef ik. De Samsung is een goed toestel, maar ik mis toch het gemak van Windows Phone- zoals de people hub - en het Clear Black screen van de Lumia 800. Ik denk toch wel dat ik de flitser zou gaan missen op de 520. FM-radio is voor mij altijd een 'must' geweest en ik snapte überhaupt niet dat er toestellen (iPhone!) zonder werden verkocht. Ik luisterde vooral op de motor, naar mijn werk. Nu heb ik zo'n communicatieset aan mijn helm gebouwd waar FM-radio in zit. Op mijn telefoon gebruik ik nu vooral internetradio. En daarmee is die eis voor mij komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zou gek worden van twee toestellen. Laat staan drie. Of vier.

Als je graag 130 euro uit wil geven raad ik je aan iets anders te doen waar je meer plezier van zult hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Sommige mensen beleven juist plezier aan meerdere toestellen/mobiele besturingsystemen. Volgens mij ben ik Coenox in het verleden nog wel eens tegengekomen in het PalmPre/WebOS topic, een liefhebber dus.

Drie tientjes boven op de prijs van de 520 is in verhouding toch aardig wat meer. En niet iedereen doet zijn aankopen via internet en zijn dan afhankelijk van de prijzen in de winkels. Dan kan een 520 toch een stuk aantrekkelijker zijn als het toch je eerste smartphone is of ter vervanging van een low-end android. Daarnaast zal de 520 vaker "gratis" beschikbaar zijn bij een goedkoop abonnement (bij HollandsNieuwe is het bijvoorbeeld de enige Lumia die ze leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
troftnom schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:07:
Sommige mensen beleven juist plezier aan meerdere toestellen/mobiele besturingsproblemen. Volgens mij ben ik Coenox in het verleden nog wel eens tegengekomen in het PalmPre/WebOS topic, een liefhebber dus.
Klopt als een bus. Heb ook een Palm Pre liggen... Ik koop mijn meeste toestellen tweedehands. De Lumia heb ik van Nokia gekregen na een Facebook actie. De 808 had mijn vrouw gewonnen. Soms zit het mee.... En de Galaxy is zoals gezegd van mijn werk. En soms verkoop ik ook weer iets. De kosten zijn het dus niet, maar ik wordt ook wel eens gek van mezelf. Ik zie het als een soort zoektocht naar het ideale toestel, maar ik verwacht die eigenlijk nooit te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 20-11-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb de lumia 520 gekocht puur vanwege de radio, de edities boven de 620 kosten te duur op dit moment voor mij.

• Amadeus1966
TheZeroorez schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:35:
Ik zou gek worden van twee toestellen. Laat staan drie. Of vier.
Hahahaha, vandaar dat ze dualsims hebben uitgevonden ;-)

Als ze bij mij uitgerangeerd zijn, dan trek ik ze leeg en voorzie ze netjes van een fabrieksrom en
dan gaan ze de la in.
Nee, het is geen verzameling maar weggooien of verpatsen vind ik ergens zonde.
Je krijgt er amper wat voor terug.

Mijn reden tot aanschaf was vrij simpel.
Ik wilde ééns Wp8 proberen, maar moest niet al te gek duur worden.
Immers als het niet beviel, dan was het sneu geld.
Voor de rest was ik vrij onwetend voor wat de wp8 toestellen betrof.
Het moest zowiezo een betrouwbare gps hebben.

Dus kwamen er al rap twee toestellen in beeld, de Huawei w1 en de 520.
De w1 had een beter accu, maar daar in tegen maar slechts 4 gb aan opslag.
Nokia heeft een goede reputatie ten aanzien va hun Gps en de bijbehorende software en de 8 gb opslag sprak mij meer aan dan de 4 van Huawei.
Dus de gok genomen en de 520 genomen, de 620 was toen nog ver over de 200,-
en bij sommige winkels nu nog steeds.

Spijt?
Nee, miste in het begin nog wel mijn Droid, maar als ik realistisch terugkijk naar de apps die ik daar op had staan en nu op mijn Wp8 heb, nee heb globaal alles wat ik nodig heb.
Alleen Whatsapp vind ik nog steeds om te janken....
Mis wel de stoute uitstapjes om buiten de store te kunnen shoppen om zo gehacktiveerde apps te vinden en te installeren.
En vind het jammer dat je je homescreen niet vrijelijk kan indelen nog maar te zwijgen over de kleurenpallet die ze gebruiken hahaha
Ik hou van een opgeruimde homescreen en die blokjes maken het al gauw te druk.
Maar met wat knoeien en stoeien dan kan je wel iets leuks van maken.
En voor de overige knoeierij heb ik mijn tablet nog.

Terug naar Android, nee voorlopig nog niet.
Een ander luxer toestel, nee nog niet nodig.
Al trekt mij de luxueuse camera's wel steeds meer en meer....

Dus zodra er een 6" incher uitkomt met een scherm en mogelijkheden
zoals de Samsung met zijn S-pen en een camera van volwassen formaat en
die ook nog eens waterproof is......uiteraard met Gps en Here navipakket.
Dan ben ik om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met dit toestel zijn tot nu toe erg goed. Windows phone is in ieder geval veel stabieler, efficienter en gebruiksvriendelijker dan Android. Nog geen haperingen of vastlopers van het OS gehad. Ook werkt Nokia Drive gewoon goed in tegenstelling tot de navigatie van Android.

Een paar dingen waar ik tegen aangelopen ben:

- Whatsapp loopt vast als je in de chat geschiedenis ver omhoog scrollt.
- Ik krijg de kaarten van Drive/Here maps niet op de sd kaart geinstalleerd, alleen op het interne geheugen. Is dit iemand gelukt?
- Ik heb nog geen ad blocker kunnen vinden voor Internet Explorer of de Nokia browser. Die onzinnige Google ads verpesten het browsen helemaal. Is het iemand gelukt een ad blocker te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:31:

- Ik krijg de kaarten van Drive/Here maps niet op de sd kaart geinstalleerd, alleen op het interne geheugen. Is dit iemand gelukt?
Daar heb je deze app voor nodig (de beta versie): http://www.windowsphone.c...c2-4f19-8161-67149e44214c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Gosh ben er net achtergekomen dat de kaarten van Here voorop lopen op die van Google en van Copilot.
Maat van mij is in een nieuwe wijk komen te wonen die nog niet op de kaart staat.
Tot mijn verbazing stond deze al wel in de kaarten van Here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:26
Amadeus1966 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:39:
Gosh ben er net achtergekomen dat de kaarten van Here voorop lopen op die van Google en van Copilot.
Maat van mij is in een nieuwe wijk komen te wonen die nog niet op de kaart staat.
Tot mijn verbazing stond deze al wel in de kaarten van Here.
Is helaas niet altijd het geval.. Zo kent Here maps het 'nieuwe' maasstadziekenhuis in Rotterdam niet.. En Google maps al lang.. Verder is Here inderdaad al wel vrij up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hallo mensen, ik kom er niet uit of mijn nokia lumia 520 4G heeft .

Hier staat dat de 520 wel 4G heeft
http://www.bestbuy.com/si...ile-phone-black/1558441.p
http://qelp.kpn.com/nokia...n-voor-gebruik-4g-bundel/
http://www.slashgear.com/...ophone-offering-22291352/
pricewatch: Nokia Lumia 520 Zwart

Maar de T-mobile helpdesk zegt dat ik geen 4G heb op mijn telefoon, terwijl ik soms H+ op mijn telefoon ziet en dat moet volgens wikipedia weer 4G zijn.

Heeft iemand voor mij het juiste antwoord : Ondersteunt mijn lumia 520 4G van t-mobile of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
bakkermax schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:09:
Ik heb ook lange tijd getwijfeld, en ben er nog steeds niet helemaal uit. Dé reden waarom ik voor de 520 ipv. de 620 zou gaan is dat er op de 520 een FM-radio zit, op de 620 niet
Ook hier twijfels, maar ik heb gewoon het gevoel dat de 520 wat meer op mijn lijf geschreven is. Ik ben namelijk geen actieve gsmgebruiker, meestal dient hij gewoon om even naar het uur te kijken of af en toe eens een sms mee te sturen, en doordat de 520 een gigantisch lange stand-by duur heeft voor een smartphone vind ik dat echt een geweldige feature. De reden van overstap van mijn huidige telefoon (het goedkoopste Nokia model dat er is geloof ik) is dat ik toch wel graag eens op internet kan rondkijken als ik op universiteit zit en hij zal dus vooral gebruikt worden voor wat webbrowsing, als uurwerk, de occasionele sms en wat handige apps (waaronder een app van mijn universiteit, die echt wonderen doet). Dus op zich voldoet de 520 aan al mijn needs en is ie én goedkoop én van Nokia, waar ik al jaren telefoons van heb, dus waarom meer betalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Rockvee2 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:17:
Hallo mensen, ik kom er niet uit of mijn nokia lumia 520 4G heeft .

Hier staat dat de 520 wel 4G heeft
http://www.bestbuy.com/si...ile-phone-black/1558441.p
http://qelp.kpn.com/nokia...n-voor-gebruik-4g-bundel/
http://www.slashgear.com/...ophone-offering-22291352/
pricewatch: Nokia Lumia 520 Zwart

Maar de T-mobile helpdesk zegt dat ik geen 4G heb op mijn telefoon, terwijl ik soms H+ op mijn telefoon ziet en dat moet volgens wikipedia weer 4G zijn.

Heeft iemand voor mij het juiste antwoord : Ondersteunt mijn lumia 520 4G van t-mobile of niet ?
De nokia lumia 520 heeft geen 4G. De nokia lumia 521 die alleen in den USA door T-Mobile wordt verkocht, heeft wel 4G en wordt soms (op Amerikaanse sites) in een adem genoemd met de L520. Welicht dat daar de verwarring door wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
JimDB schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:31:
[...]

Ook hier twijfels, maar ik heb gewoon het gevoel dat de 520 wat meer op mijn lijf geschreven is. Ik ben namelijk geen actieve gsmgebruiker, meestal dient hij gewoon om even naar het uur te kijken of af en toe eens een sms mee te sturen, en doordat de 520 een gigantisch lange stand-by duur heeft voor een smartphone vind ik dat echt een geweldige feature. De reden van overstap van mijn huidige telefoon (het goedkoopste Nokia model dat er is geloof ik) is dat ik toch wel graag eens op internet kan rondkijken als ik op universiteit zit en hij zal dus vooral gebruikt worden voor wat webbrowsing, als uurwerk, de occasionele sms en wat handige apps (waaronder een app van mijn universiteit, die echt wonderen doet). Dus op zich voldoet de 520 aan al mijn needs en is ie én goedkoop én van Nokia, waar ik al jaren telefoons van heb, dus waarom meer betalen? ;)
Je hebt gelijk. Ga zelf denk ook maar voor de 520, vooral de prijs spreekt me aan :P Gebruik zelf wel veel Whatsapp, dus dat drukt helaas wel de accuduur. Ook het ontbreken van een flitser is erg jammer, heb nu een HTC Wildfire S en het enigste wat nog werkt is de flitser ;) (derest valt letterlijk uit elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
bakkermax schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:30:
[...]

Je hebt gelijk. Ga zelf denk ook maar voor de 520, vooral de prijs spreekt me aan :P Gebruik zelf wel veel Whatsapp, dus dat drukt helaas wel de accuduur. Ook het ontbreken van een flitser is erg jammer, heb nu een HTC Wildfire S en het enigste wat nog werkt is de flitser ;) (derest valt letterlijk uit elkaar)
Staar je niet blind op de whatsapp,
die heeft op wp8 nog wel eens kuren.

Maar accu gebruik is ruim voldoende.
Alleen voor vandaag, 11 uur bedrijfstijd nu nog 57 %
In die 11 uurtjes....
3 uur navigatie, daarnaast whatsapp, emailverkeer en de hele dag verder gewoon aan de wifi gehangen.
Persoonlijk vind ik dat niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Amadeus1966 schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:18:
Staar je niet blind op de whatsapp,
die heeft op wp8 nog wel eens kuren.
Al een geluk dat in België WhatsApp amper gebruikt wordt ;)
Maar accu gebruik is ruim voldoende.
Alleen voor vandaag, 11 uur bedrijfstijd nu nog 57 %
In die 11 uurtjes....
3 uur navigatie, daarnaast whatsapp, emailverkeer en de hele dag verder gewoon aan de wifi gehangen.
Persoonlijk vind ik dat niet slecht
En dat is precies waar ik naar op zoek ben, een gsm die gemakkelijk de dag overleeft met gewoon gebruik en terwijl de hele tijd aan de wifi te hangen.

Echter nog een vraagje: Ik zou de 520 ook graag gebruiken om af en toe wat rond te hangen op Tweakers en andere websites, hoe zit het daarmee? Maw, laden de pagina's snel en is het gemakkelijk om wat eenvoudig te browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
JimDB schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:11:
[...]

Al een geluk dat in België WhatsApp amper gebruikt wordt ;)

[...]

En dat is precies waar ik naar op zoek ben, een gsm die gemakkelijk de dag overleeft met gewoon gebruik en terwijl de hele tijd aan de wifi te hangen.

Echter nog een vraagje: Ik zou de 520 ook graag gebruiken om af en toe wat rond te hangen op Tweakers en andere websites, hoe zit het daarmee? Maw, laden de pagina's snel en is het gemakkelijk om wat eenvoudig te browsen?
Je hebt een hele mooie tweakers.net app die heel erg gemakkelijk is. Alleen GoT zit er niet op en is een beetje klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Er wordt nu ook een Responsive Design uitgerold, en die doet het behoorlijk goed. Nog niet alles is om maar het wordt steeds meer. Zie bv plan: Development-round-up - Iteratie #43

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor WhatsApp en Facebook. Daarnaast browsen en e-mail, als die dit snel doet is alles okay :) Ik heb nu de Galaxy Ace, maar het abo loopt binnenkort af dus ik zoek een nieuwe. Voornaamste probleem bij de Ace is dat het geheugen snel vol is en hij soms erg traag kan zijn met standaard dingen.

Is de Lumia 520 voor mij een aanrader? Tegen watvoor problemen kan ik aanlopen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:25:
Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor WhatsApp en Facebook. Daarnaast browsen en e-mail, als die dit snel doet is alles okay :) Ik heb nu de Galaxy Ace, maar het abo loopt binnenkort af dus ik zoek een nieuwe. Voornaamste probleem bij de Ace is dat het geheugen snel vol is en hij soms erg traag kan zijn met standaard dingen.

Is de Lumia 520 voor mij een aanrader? Tegen watvoor problemen kan ik aanlopen?

Alvast bedankt :)
Geheugenproblemen zal je niet ( snel ) tegenkomen.
Wat je tegenkomt in de store is tot zover ik begrepen heb reeds gefilterd voor jou toestel.

Kom je van een Droid platform af dan kan het zijn dat je bepaalde apps moet missen.
Niet van alle droidapps zijn windowsapps voor te vinden namelijk.
Ook sideloaden is niet zondermeer meer mogelijk.

Ik kom zelf ook van Droid af, in de eerste paar dagen was het soms wel even zuchten.
Maar dat was meer omdat ik vanuit droid/internet mooie gehactiveerde apps had waarvan ik dus afscheid moest nemen.

Qua looks, tja ook dat is persoonlijk, vind het persoonlijk wel wat hebben.
Maar oogt snel te druk zodat je snel het overzicht kwijt raakt.
De Appdrawer van Anroid is imo overzichtelijker van die van Windows.
De Droid drawer is meer op iconen gebaseerd en staan per vieren naast of onder elkaar en welke je ook nog naar eigen inzicht kunt indelen.
In Windows heb je alleen maar een lange lijst ter beschikking, waarbij de iconen van ondergeschikt belang zijn en alles in alfabetische volgorde staat.
Maar als je eenmaal aan gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje Amadeus :)

Dat ik moet wennen vind ik nauwelijks een probleem. Ook gebruik ik relatief weinig apps, dus er zijn ook weinig dingen die ik echt vab Android gewend ben. WhatsApp en Facebook zullen nagenoeg hetzelfde zijn en ik neem aan dat de mail app erg veel weg heeft van de W8 desktop versie.

Het is erg goed om te weten dat een geheugenprobleem niet snel voor zal komen. Hoe zit het met de snelheid van het OS? Zal ik hier weinig last van hebben bij het gebruiken voor de dingen die ik met een telefoon doe? (Whatsapp, Mail, Agenda, Facebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Je kunt die icoontjes natuurlijk wel op je home screen zetten (en er zijn ook wat customizers voor zodat je bv 9 icoontjes in een vak van 4 kunt stoppen, of de kleuren aan kunt passen.) Verder kun je wel makkelijk navigeren naar de beginletter door op een letter te klikken. (Die staan er als je meer dan ik dacht 45 aps hebt.)

Ding is hier vrij snel, maar ja, ik doe alleen maar browser en mahjong. :D

Enige wat ik echt minder vind dan android is het toetsenbord. Weet niet wat het nou precies is (volgens mij in elk geval het ontbreken van tactile feedback, maar ook het longpress-meer opties volgens mij) maar dat vond ik zelfs op mijn prehistorische niet geupdate Tattoo beter. Terwijl de tekst-voorspelling wel weer behoorlijk goed is.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Oja, qua snelheid heb ik ook niets te klagen.
En inderdaad met wat kunst en vlieg werk kan je best wel een leuke homescreen neer zetten.
Ik had daar eerder al eens een voorbeeldje van neergezet.

En mijn batterij staat nu momenteel op 9% en op twee dagen en 1 uur ( globaal nog 4 uur resterend ).
Menig Droid die dat niet trekt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Amadeus1966 schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:01:
Oja, qua snelheid heb ik ook niets te klagen.
En inderdaad met wat kunst en vlieg werk kan je best wel een leuke homescreen neer zetten.
Ik had daar eerder al eens een voorbeeldje van neergezet.

En mijn batterij staat nu momenteel op 9% en op twee dagen en 1 uur ( globaal nog 4 uur resterend ).
Menig Droid die dat niet trekt ;-)
Is dat met of zonder Whatsapp?

<edit> Volgens mij met Whatsapp, haal ik uit een eerder bericht 8)7 </edit>

[ Voor 7% gewijzigd door coenox op 25-11-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yep, met whatsapp.
Maar niet met 100 berichten per uur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij moest ie tot nu toe toch echt elke nacht aan de lader en het laden op zich duurt ook uren. Dat was juist bij m'n Android telefoon een stuk beter, ging dagen mee en was met een half uur laden meestal weer vol. Kan dat komen door bepaalde applicaties die geinstalleerd zijn?

Ik erger me op dit moment behoorlijk aan alle advertenties tijdens het browsen. Is het iemand al gelukt om een ad blocker te installeren?

(Ironisch genoeg kun je een Android telefoon, waarvan het OS gemaakt is door het grootste spam bedrijf ter wereld, wel vrij eenvoudig spam vrij krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Addblockers in de store?
Nope, en sideloaden van buiten de store is zonder kunstgrepen ook niet te doen.

Maar ik heb (nog) geen last van advertenties.
Btw de addblokkers zijn inmiddels ook al zo goed als verdwenen uit de androidstore en moet je ze ergens anders zien binnen te halen.

Opladen gaat als een speer, een uurtje aan het sap en hij kan rustig weer een anderhalf dagje mee.
Maar het kan idd zijn dat er iets in de achtergrond blijft draaien.
Kijk eens bij instellingen ( bij systeem even swipen zodat je bij toepassingen komt ) en check dan even bij achtergrond taken wat daar allemaal voor ellende draait.

Winst kan je ook halen door bijvoorbeeld de email-synchronisatie intervallen te verruimen.
of je gps en/of wifi, bleutooth e.d. uit te zetten als je die niet gebruikt.

Natuurlijk is het onnodig te vermelden dat als je uren lang asphalt 7 oid draait dat dat ook enigszins aan je accu zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
even een vraagje sinds gister is mijn geheugen ineens snel vol geraakt de opslag app zegt
dat er 2,79 gb aan apps is en 2,47 aan overig terwijl de
opslag controleren app zegt dat ik 4 gb aan apps heb en 552 mb aan tijdelijke bestanden

als ik dan ga kijken naar de apps, zijn dit allemaal kleine apps behalve six guns(853mb) where's my water(764mb) en instellingen(1,8gb)

six guns en where's my water had ik al ff dus die kunnen er niet echt voor zorgen dat het zoveel is toegenomen
ook de functie om tijdelijke bestanden te verwijderen haalt niets uit
de volledige 8 gb wordt nu ongeveer opgenomen door apps tijdelijke bestanden systeem en overig volgens de opslag controleren app
wat me ook nog opviel is dat asphalt 7 gister wilde updaten maar dat niet kon door gebrek aan geheugen en er dus mee stopte, maar deze staat niet in de lijst met apps van opslag controleren

weet iemand hoe ik geheugen vrij kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:08:
Bij mij moest ie tot nu toe toch echt elke nacht aan de lader en het laden op zich duurt ook uren. Dat was juist bij m'n Android telefoon een stuk beter, ging dagen mee en was met een half uur laden meestal weer vol. Kan dat komen door bepaalde applicaties die geinstalleerd zijn?
Mja dat is ook net een van de eigenschappen van de 520. De accu is gemaakt voor langdurig stand-by te kunnen zijn, maw hij blijft langer aan dan bijv. de 620 als je er niets mee doet, maar eenmaal je er actief mee begint te werken valt het op dat onder gematigd gebruik de 620 langer aan gaat blijven dan de 520 (kijk maar naar de Tweakers review van de 520).
Daarom dat nogmaals de 520 meer op mijn lijf geschreven is. Ik gebruik mijn telefoon amper om mee te bellen of actief mee te smssen, het is eerder een toestel voor noodgevallen, horloge en de occasionele browsing mogelijkheid en voor de rest staat ie gewoon in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
JimDB schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:49:
[...]

Mja dat is ook net een van de eigenschappen van de 520. De accu is gemaakt voor langdurig stand-by te kunnen zijn, maw hij blijft langer aan dan bijv. de 620 als je er niets mee doet, maar eenmaal je er actief mee begint te werken valt het op dat onder gematigd gebruik de 620 langer aan gaat blijven dan de 520 (kijk maar naar de Tweakers review van de 520).
Dat is interessant.Ik zit juist te twijfelen tussen de 520 en de 620. Radio interesseert me niet, dus dat is alvast geen punt, maar accuduur interesseert me dan weer wel. Ik ben een gematigd gebruiker (vrijwel niet bellen en SMSen, wel zo nu en dan wat browsen etc), dus wat dat betreft zou ik dan eerder een 620 moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 03:39:
Maar het kan idd zijn dat er iets in de achtergrond blijft draaien.
Kijk eens bij instellingen ( bij systeem even swipen zodat je bij toepassingen komt ) en check dan even bij achtergrond taken wat daar allemaal voor ellende draait.
Dat is inderdaad een goeie. Gek genoeg was ik er nog niet achter dat je bij instellingen kon swipen om zo bij toepassingen te komen. Er stonden inderdaad een paar applicaties tussen die op de achtergrond draaien, ik heb nu Drive en 'bing weer' uitgezet, alleen whatsapp draait nog op de achtergrond.

Andere dingen als gps etc. had ik al uit staan, verder heb ik nog de brightness van het scherm lager gezet.
HooksForFeet schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:04:
Dat is interessant.Ik zit juist te twijfelen tussen de 520 en de 620. Radio interesseert me niet, dus dat is alvast geen punt, maar accuduur interesseert me dan weer wel. Ik ben een gematigd gebruiker (vrijwel niet bellen en SMSen, wel zo nu en dan wat browsen etc), dus wat dat betreft zou ik dan eerder een 620 moeten kiezen?
Ik stond ook voor deze keuze en heb uiteindelijk toch bewust voor de 520 gekozen (ondanks dat ze in prijs bijna gelijk waren, de 520 is 140 euro bij Amazon en de 620 was op een gegeven moment 158 euro, inmiddels weer duurder).

Ik heb voor de 520 gekozen omdat sommige reviews bij de 620 over een slechtere spraakweergave berichten, de 520 een groter scherm heeft wat in tegenstelling tot de 620 met handschoenen aan te bedienen is en omdat de 520 een grotere accu heeft. De voordelen van de 620 zijn met name een beter scherm, een led flitser en Drive+ ipv. Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Ben sinds vandaag ook in bezit van een Lumia 520, erg blij mee! Heb alleen één 'probleem': het scherm gaat automatisch aan als ik een Whatsapp bericht krijg, hoe kan ik dit uitzetten? Krijg eigenlijk de hele dag door wel berichten en voor mij is alleen een deuntje ook wel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:47
bakkermax schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:15:
Ben sinds vandaag ook in bezit van een Lumia 520, erg blij mee! Heb alleen één 'probleem': het scherm gaat automatisch aan als ik een Whatsapp bericht krijg, hoe kan ik dit uitzetten? Krijg eigenlijk de hele dag door wel berichten en voor mij is alleen een deuntje ook wel genoeg :P
Dat is helaas (nog) niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
Voxxie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:32:
[...]

Dat is helaas (nog) niet in te stellen.
Vandaar dat ik het nergens kon vinden :P Hopelijk komt er ooit nog een update dat het wil in te stellen is :) Het trillen van de onderste 3 knoppen is dan zeker ook niet uit te zetten? De Lumia 520 is een geweldige telefoon, maar het is wel echt een gemis als deze 2 dingen allebei niet te personaliseren zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor wat de whatsapp betreft, prijs je rijk.
Menigeen krijgt niet eens een notificatie.
Moet je je maar eens inlezen in het subforum van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:28:
Ik stond ook voor deze keuze en heb uiteindelijk toch bewust voor de 520 gekozen (ondanks dat ze in prijs bijna gelijk waren, de 520 is 140 euro bij Amazon en de 620 was op een gegeven moment 158 euro, inmiddels weer duurder).

Ik heb voor de 520 gekozen omdat sommige reviews bij de 620 over een slechtere spraakweergave berichten, de 520 een groter scherm heeft wat in tegenstelling tot de 620 met handschoenen aan te bedienen is en omdat de 520 een grotere accu heeft. De voordelen van de 620 zijn met name een beter scherm, een led flitser en Drive+ ipv. Drive.
Had in het begin eerst de 620 op mijn verlanglijstje staan, maar zag toen gewoon dat de 520 alles heeft wat ik ervan verwacht en dan zijn een groter scherm en een grotere accu (althans voor passief gebruik) een extra voordeel.

En nu maar wachten tot de kerstperiode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
JimDB schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:56:
[...]

Had in het begin eerst de 620 op mijn verlanglijstje staan, maar zag toen gewoon dat de 520 alles heeft wat ik ervan verwacht en dan zijn een groter scherm en een grotere accu (althans voor passief gebruik) een extra voordeel.

En nu maar wachten tot de kerstperiode ;)
Dat grotere scherm hoeft van mij niet zo - ik heb m'n telefoons liever zo compact mogelijk. Dan ga ik liever voor beeldkwaliteit dan voor formaat. De accu vind ik dan weer een twijfelpunt. Ik vind accuduur een heel belangrijk punt, maar als die van de 520 goed is bij passief gebruik en die van de 620 juist weer bij gematigd, waar trek je dan die grens? Lastig te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
HooksForFeet schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:04:
[...]

Dat grotere scherm hoeft van mij niet zo - ik heb m'n telefoons liever zo compact mogelijk. Dan ga ik liever voor beeldkwaliteit dan voor formaat. De accu vind ik dan weer een twijfelpunt. Ik vind accuduur een heel belangrijk punt, maar als die van de 520 goed is bij passief gebruik en die van de 620 juist weer bij gematigd, waar trek je dan die grens? Lastig te bepalen.
Tja wat is passief en wat is gematigd.

Twee dagen met gebruik van Gps/wifi/mail en app vind ik schappelijk genoeg.
Moet gek lopen wil ik binnen die periode geen stopcontact kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die deze telefoon bij HollandseNieuwe heeft en mij kan vertellen of deze simlock vrij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:08:
Is er iemand die deze telefoon bij HollandseNieuwe heeft en mij kan vertellen of deze simlock vrij is?
Misschien navragen bij HollandseNieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:40:
[...]

Misschien navragen bij HollandseNieuwe?
Nja het maakt niet zo heel erg veel uit, morgen komt ie al binnen :) Was gewoon benieuwd. En contact leggen met HollandseNieuwe lijkt een onmogelijke taak, er staat nergens een telefoonnummer op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:53:
[...]

Nja het maakt niet zo heel erg veel uit, morgen komt ie al binnen :) Was gewoon benieuwd. En contact leggen met HollandseNieuwe lijkt een onmogelijke taak, er staat nergens een telefoonnummer op de website.
Zoekfunctie op de site van Hollandse Nieuwe gebruiken dan? In ca. 1 minuut lees ik daar:

Zit er een SIM-lock op de toestellen?
Nee, alle geleverde toestellen zijn SIM-lock vrij.

Dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Nu voel ik me stom. Ik zal wel even een smoes verzinnen.. ik was moe toen ik zocht!

Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik geloof je onmiddellijk (-; Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, klein vraagje.

http://www.kijkshop.nl/pr...ia-520-simlockvrij/#specs

Zat te denken om hem daar te kopen, maar hij heeft andere specificaties dan op de nokia site of hier in het topic (staat bij uitverkocht). Er zijn ook deze: http://www.kijkshop.nl/pr...ia-lumia-520-simlockvrij/ of http://www.kijkshop.nl/pr...ia-lumia-520-simlockvrij/. Die heeft wel dezelfde specs. Is die eerste een nieuwere versie die pas binnenkort uitkomt, want dat staat er nergens bij?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
het zijn alle drie dezelfde, er staan idd wel wat foutjes bij de specificaties. Als je hem koopt zou ik hem toch liever niet bij kijkshop kopen, heb hem zelf vorige week gekocht bij BCC. Heb in het verleden namelijk niet echt goede ervaringen gehad met kijkschop :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er een keer een meurbeugel gekocht voor mijn tv, dat ging goed. Wat ging er dan mis allemaal, want 135 is wel een mooie prijs. Ga me denk ik de witte halen, of misschien in een gekke bui wel de gele. Die is ook wel mooi opzich.

Edit: Fiets binnenkort wel even langs de mediamarkt enzo, kost hij ook gewoon 135. Volgens mij overal.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
bij de bcc hebben ze een t-mobile voor 125 of simlockvrij voor 130 en daar dan nog die belasting bij die 2 zijn niet uitverkocht als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Vraagje,
Het is mij laatst opgevallen dat mijn bereik niet echt stabiel te noemen is.
En soms zelf helemaal geen bereik heb ( wel lekker rustig ).
Betreft een Vodafone met een geknipt simmetje.
Heb inmiddels Voda al een berichtje gestuurd voor een vervangende Sim.
Dat ding is al ettelijke jaren oud en dat is nu ook wel te zien, maar als dat de oorzaak is?
Geen idee, vandaar mijn vraag van hoe het met jullie's bereik gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Hier ook vodafone en bereik altijd prima, is wel een bekend probleem als je zelf gaat knippen en het een oudere simkaart is, dus verwacht dat het met de nieuwe simkaart beter zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Thx, ik had al zo'n vermoeden.
Btw het knippen heb ik aan VodaPhone overgelaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Weet iemand waarom Nokia af en toe van dir updates van 15MB voor dingen als "extra's+info" uit brengt? In het changelog staat alleen dat er wat fixes in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
WaarschIjnlijk om iets te fixen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bedankt, Cpt. Obvious ;)

Als de update al 15MB is, hoe groot zijn die dingen dan in totaal? En wat doen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
TheZeroorez schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:10:
Bedankt, Cpt. Obvious ;)

Als de update al 15MB is, hoe groot zijn die dingen dan in totaal? En wat doen ze?
Totaal van alle Nokia settings iets van 500mb-700mb. Maar ja dat is ook gelijk de firmware, die zich voor doen als ''apps'', die makkelijk up te daten zijn via de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Tja, als ik een open deur zie, dan trap ik hem in :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Gosh, werd blij verrast.
Kreeg vanavond een update binnen van MS
Ben benieuwd.

Zie geen veranderingen, misschien dat dit de eerder beloofde gdr3 was.

[ Voor 32% gewijzigd door Amadeus1966 op 10-12-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:57:
Gosh, werd blij verrast.
Kreeg vanavond een update binnen van MS
Ben benieuwd.

Zie geen veranderingen, misschien dat dit de eerder beloofde gdr3 was.
Lijkt op wat performance/bug fixes: http://www.wpcentral.com/...lling-out-phones-update-3

Ben hem nu aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Ah, hij is hier nu ook een update aan het installeren. Had GDR3 trouwens al via het preview programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
InZane schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:37:
Ah, hij is hier nu ook een update aan het installeren. Had GDR3 trouwens al via het preview programma.
Van wat ik begrepen heb, krijgen alleen de toestellen welke de preview hadden geinstalleert deze update.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]