sandah88 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:27:
@Amadeus1966
Oke, dat is goed om te horen. Ze is echt nieuw met smartphones, dus het niet kunnen instellen van de wallpaper etc. boeit haar niet echt. Mobiel is echt voor simpel gebruik.
Denk dat de Nokia 520 dan toch een betere keuze is dan de android y300, aangezien ik android toch altijd redelijk traag vind op budget smartphones.
@sandah88
Ik moet heel eerlijk bekennen, ik was ook nogal huiverig voor WindowsPhone.
Ik heb ooit een P3300 gehad met WMobile zowel 4 als 5
Na het overlijden van dat toestel ben ik een klein jaar later overgegaan naar Android.
Heb daarmee dus al diverse versies doorlopen, maar ondanks dat Android een heerlijk OS is wat
zich in alle facetten laat customizen, is en blijft het een OS wat toch wel op redelijk zware hardware moet draaien wil het enigszins vlot draaien.
In het verleden wilde ik zelf ook altijd de top of the line toestellen hebben.
Maar dat is een race die 1 je toch niet kan winnen en 2 op ten duur aardig in de papieren gaat lopen.
En uiteindelijk deden ze in de basis exact het zelfde als een simpel toestel die vele malen goedkoper was.
Ik werd alleen zo beu van het al trager worden van het systeem zelf, apps die instorten, Droid die telkens vastliep en natuurlijk altijd op kritische momenten.
Vaak was dit niet te wijten aan Android, maar eerder aan de slecht geschreven Apps die zich zelf zo belangrijk vonden dat deze ellende altijd in de achtergrond bleef draaien en zo niet alleen je systeembronnen opvrat maar ook nog eens behoorlijk aan je accu zoog.
Toen kwam Windows met 8 uit, en werd toch wel nieuwsgierig.
En om mijn ervaringen wat uit te breiden ( of mijn nieuwsgierigheid te bevredigen ) en toch ook eens wat anders wilde ben ik gaan kijken naar dit soort toestellen.
Dus heb ik daarop wat fora afgestruind, waaruit al gauw bleek dat Windows in tegenstelling tot Droid wel wat meer geheugenruimte nodig had qua opslag en 4 Gig al gauw te weinig bleek.
Dus ben ik gaan kijken naar minimaal 8 Gig, daarnaast moest het een betrouwbare Gps hebben ( wat in de Droid toestellen soms nog wel eens problemen gaf ) en toen kwam Nokia al gauw om de hoek kijken.
Daarnaast was het ook nog eens zeer prijsvriendelijk, wat ook nog een groot voordeel was.
Een mega spelletjesmonster hoef ik ook niet te hebben, daar zijn gewoon de schermen te klein voor.
Daarvoor is mijn Tablet of laptop wel handig en die heb ik ja toch.
Een telefoon heb ik louter en alleen om te communiceren.
Denk hierbij aan bellen/sms/mail/whatsapp/facebook e.d.
De rest is voor mij gewoon overkill
Nu sinds dat ik dit toestelletje heb zal ik niet gauw meer een Android telefoon overwegen, tenminste zoals het er nu voor staat, immers de ontwikkelingen staan niet stil.
De apps die ik nodig heb kan ik ook hier in de Windows store vinden.
Sinds dat ik dit toestel heb, is hij me nog nooit gecrast, geen vastlopers en een reset heeft hij ook nog niet nodig gehad.
Dit in tegenstelling tot mijn veel duurdere en zwaardere toegeruste Android tablet.
Het is natuurlijk niet alles zaligmakend met Windows.
Mis nog wel een goede filemanager, waarmee je ook in de systeempartitie kan rondpoken.
Maar door de geslotenheid van Windows zit dat er (nog) gewoon niet in.
Ook de tegeltjes look, oogt mij persoonlijk druk en ziet er allemaal het zelfde uit.
De Store, tja de tekst en uitleg bij de Apps mogen wel wat uitgebreider zoals in google play.
Maar voor gewoon "simpel" gebruik is de 520 voor een niet veel eisende gebruiker een zeer fijn, simpel en betrouwbaar toestel.
En voor wat de updates betreft, als iets naar behoren en naar tevredenheid werkt hoef je daar ook niet wakker van te liggen.
En van de saaie monotone tegeltjes kan je met wat fantasie best nog wel iets leuks maken.
Voor de connectivittytiles heb ik ConnectivityShortcuts gebruikt
en voor WhatsApp de app Skinnery Themes.
Voor de Camera, Store en Contacten heb ik Wiztiles gebruikt.
Nadeel van deze laatste is dat deze heel beperkt is in de
keuze van de te "betegelen" tiles.
Je kan daarin alleen kiezen tussen de standaard apps.
Skinnery geeft je daar en tegen wat meer vrijheden.
[
Voor 8% gewijzigd door
Amadeus1966 op 19-10-2013 19:24
]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....