Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
D-Three schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:03:
Ik kijk uit naar de ervaringen van jouw ouders, ik overweeg namelijk om er ook één te halen voor m'n moeder haar verjaardag.
mijn moeder is sinds gisteren overgestapt van haar l710 naar de l520. Tot nu toe is ze er erg tevreden over. Alle apps staan er weer op en is blij dat ze van die irritante whatsapp bug af is(bij het drukken op je volume knop). Snelheid was ook wennen, zo zie je maar dat iedereen doorheeft dat een dualcore toch wel sneller is.

Toevallig is er paar weken terug ook een medestudent van mij overgestapt van zijn Blackberry naar de l520 en die was eerst erg sceptisch of Windows Phone wel wat is. Hij wilde een niet al te dure smartphone en zag bij de android toestellen niet iets vergelijks had. Vooral over de goede keyboard en de snelheid is hij erg tevreden over. Zelf ben ik persoonlijk ook nog geen ander toestel tegen gekomen waar de t9 zo fijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:26
Toch is de wekker niet alles, op andere telefoons is het volgens mij namelijk mogelijk om het toestel uit te zetten en toch de wekker af te laten gaan.. Als ik volgens mij de 520 uitzet gaat er geen wekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rscheper schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:40:
Toch is de wekker niet alles, op andere telefoons is het volgens mij namelijk mogelijk om het toestel uit te zetten en toch de wekker af te laten gaan.. Als ik volgens mij de 520 uitzet gaat er geen wekker :(
Waarom zou je je toestel uit willen zetten? Ik heb één ervaring met een toestel dat ook uitgeschakeld (dat is 'ie dan dus niet, maargoed) het alarm laat gaan: In de examenzaal bij de persoon voor me, die ook niet wist dat dat zo werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Nouja, ik zet nu wel eens de vliegtuigstand aan, maar met het toestel helemaal uit kan hij weer wat langer mee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
DR schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:06:
[...]

Zelf ook een T-Mobile prepaid versie (met Vodafone sim). OTA update kwam maar niet door, nu via Nokia Software Updater aan het updaten die hem nu update naar de Vodafone versie (3046.0000.1329.2003) 8)7

[afbeelding]
Ik ben mijn toestel nu ook maar via deze weg aan het updaten. Ben bang dat die update er anders voor 2014 nog niet is :(
Thnx voor de tip! _/-\o_
rscheper schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:31:
Nouja, ik zet nu wel eens de vliegtuigstand aan, maar met het toestel helemaal uit kan hij weer wat langer mee.. :)
Verwacht echt dat dat veel zal schelen dan? Je hebt de grootste energieverbruikers al uitstaan als je de vliegtuigstand inschakelt.

[ Voor 25% gewijzigd door InZane op 30-09-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
InZane schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:42:
[...]

Verwacht echt dat dat veel zal schelen dan? Je hebt de grootste energieverbruikers al uitstaan als je de vliegtuigstand inschakelt.
Bovendien kost het afsluiten, maar met name het opstarten van de telefoon nogal wat energie. Het heeft echt alleen zin als je hem enkele dagen niet aan raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe kan je de telefoon makkelijk op vliegtuigstand zetten ? Ik weet hoe die via de instellingen moet maar dan moet ik eerst naar instellingen gaan en dan nog een paar opties. Op mijn tablet (Nexus van Google) is het met een seconde gebeurd (omlaag swipen en op het vliegtuigje klikken) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
De L520 is toch ook juist erg gericht op heel laag energieverbruik tijdens standby?
Wat mij betreft geldt uit=uit, dat is wel zo duidelijk. En vliegtuigstand voor een zeer zuinige stand die wel functies heeft. Mijn andere nokia (heeeeeel oud) heeft nu uitsluitend functie als wekker en kan echt enorm lang zonder opladen in vliegtuigstand.

PS, is het mogelijk om op een of andere manier autofill op forms los te laten?

Edit: Rockvee2: er zijn diverse apps (zoeken op battery of connectivity tiles), bv http://www.windowsphone.c...4d-4f43-a3b8-880bd515000a

[ Voor 17% gewijzigd door incaz op 30-09-2013 13:04 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rockvee2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:46:
Hoe kan je de telefoon makkelijk op vliegtuigstand zetten ? Ik weet hoe die via de instellingen moet maar dan moet ik eerst naar instellingen gaan en dan nog een paar opties. Op mijn tablet (Nexus van Google) is het met een seconde gebeurd (omlaag swipen en op het vliegtuigje klikken) .
Dat is de enige manier. Bij gebrek aan een uitgebreid dropdown menutje heb ik zelf een kleine tegel van de settings bovenaan mijn home staan. Eigenlijk is dat wel prima, wel zo opgeruimd :)

Het enige dat ik echt mis bovenaan is de optie om van beltoon+trillen ook naar 'stil' te gaan. Dat kan nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Beiden bedankt voor de reactie, heb een tegel aangemaakt . Over je probleempje bnbaz, je kan als je rechts bovenaan ziet beltoon aan daarop klikken en dan staat er beltoon uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Rockvee2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:46:
Er is een gratis app genaamd 'Shortcuts' die je als tegel je hoofdscherm kunt zetten en waarmee je met één klik de vliegtuig mode inschakeld.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Rockvee2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:58:
Beiden bedankt voor de reactie, heb een tegel aangemaakt . Over je probleempje bnbaz, je kan als je rechts bovenaan ziet beltoon aan daarop klikken en dan staat er beltoon uit :)
Kun je daarmee niet gewoon alleen je toestel op trillen zetten ipv stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
rscheper schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:10:
[...]

Kun je daarmee niet gewoon alleen je toestel op trillen zetten ipv stil?
Klopt. Als trillen aan staat gaat 'ie van beltoon+trillen naar trillen, als trillen uit staat gaat 'ie van beltoon naar stil. Jammer dat dat niet gewoon in 3 niveau's kan (stil > trillen > beltoon+trillen). Deze optie mis ik gemiddeld 4x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Vind wel jammer dat de prepaid toestellen niet de amber update gelijk krijgen (terwijl hij wel unlocked is en niet branded). Ben hem nu maar via NCS aan het flashen.

Is mijn moeder weer helemaal blij :)

staan dan 3046.0000.1329.2004 op.

edit:
Verliep zonder problemen en er staat tenminste niet meer een hi rom erop :) Voor die 111 dat ik hem via mijn werk kon kopen is het echt een top toestel ! Voelt stukken beter in gebruik dan de huawei w1 die ik als mp3 speler gebruik :)

[ Voor 54% gewijzigd door vali op 30-09-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Nou, afgelopen nacht toch een battery drain gehad sinds de Amber update er sinds eergisteren op staat. Toestel was gisteravond toen ik naar bed ging nog +80% vol. Heb de wekker en vliegtuigstand aan gezet en ben gaan slapen. Vanochtend ging mijn wekker dus mooi niet af omdat mijn accu leger dan leeg was en mijn toestel dus uitgevallen was :(

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 02-10-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:16:
Nou, afgelopen nacht toch een battery drain gehad sinds de Amber update er sinds eergisteren op staat. Toestel was gisteravond toen ik naar bed ging nog +80% vol. Heb de wekker en vliegtuigstand aan gezet en ben gaan slapen. Vanochtend ging mijn wekker dus mooi niet af omdat mijn accu leger dan leeg was en mijn toestel dus uitgevallen was :(
Dan is er een applicatie die echt jou batterij leegzuipt om het zo maar te noemen
De mijne is van 99% naar 91% gegaan in een nacht tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Rockvee2 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

Dan is er een applicatie die echt jou batterij leegzuipt om het zo maar te noemen
Nou ik moet eerlijk zeggen, bij mij is het heel verschillend.
Heb op die manier ook al een verassing gehad.....van vol naar leeg binnen vier of vijf uurtjes.
en dan weer periodes dat ie gewoon een paar dagen meegaat.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rockvee2 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

Ja ongetwijfeld, maar wat het nou geweest is.. Heb, op de updates na, verder geen nieuwe apps geinstalleerd, dus ik weet het even niet. Ga het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Amadeus1966 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:31:
[...]

Nou ik moet eerlijk zeggen, bij mij is het heel verschillend.
Heb op die manier ook al een verassing gehad.....van vol naar leeg binnen vier of vijf uurtjes.
en dan weer periodes dat ie gewoon een paar dagen meegaat.
Dat heb ik nog niet gehad maar ik heb dan ook weinig extra apps erop staan en al helemaal geen games. Ik denk dat je het daar toch moet zoeken: een app die op de achtergrond cpucycles of dataverkeer staat te verstoken.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
styno schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Dat heb ik nog niet gehad maar ik heb dan ook weinig extra apps erop staan en al helemaal geen games. Ik denk dat je het daar toch moet zoeken: een app die op de achtergrond cpucycles of dataverkeer staat te verstoken.
Volgens Data Sense heb ik maar 8 MB verstookt over 2 dagen. Dat zal het niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
styno schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Ik ben niet echt een spelletjes man ;-)
Zal eens opsommen.
Wordfeud
Copilot
Metrotube
tweakersnet
whatsapp
connectivityshortcuts
geophoto
lostphonescreen
qr codereader

Dus valt wel mee dacht ik zo.

Maar idd ik denk dat ik het moet zoeken in het synchroniseren.
Al heb ik mail e.d allemaal op het minimale staand ( handmatig ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met mijn Nokia 520 de radio functie ervan

Namelijk: Hij stoort/geef veel ruis/

Ik dacht eerst dat het aan mijn headset lag dus ik heb een nieuwe gekocht maar hij geef nog steeds ruis . Ik heb verschillende radiostations geprobeerd (Q-Music / Skyradio) en hij blijft storen. Ik heb het nog even met mijn oude samsung B100 geprobeerd maar daar doet de radio het perfect op dezelfde radiostations. Weet iemand waar dit kan aan liggen en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
De ervaringen van me ouders met de L520:

Ze vinden het toetsel geweldig. E-mail gaat zo makkelijk, Facebooken op de bank gaat heerlijk ipv de zware laptop mee te sjouwen, WhatsApp werkt perfect.

De Live Tiles zijn ideaal, vooral met e-mails dat je al een stuk kunt zien. En Buienradar ook, dat je de radar op je startscherm ziet.

Ze hebben ook allebei de papieren kalender weggedaan, en een gedeelde kalender aangemaakt via Outlook.com.

HERE Drive werkt ook perfect voor hun, de TomTom gaat zelfs binnenkort waarschijnlijk op Marktplaats.

Ze kunnen makkelijk navigeren door het startscherm heen, lukt allemaal perfect. Hoefde maar een paar dingetjes uit te leggen. :)

Dus ja, ze vinden het toetsel geweldig.

Oh ja en ze vinden het helemaal geweldig dat je zo soepel door het contacten menu kan heen scrollen. :+

[ Voor 8% gewijzigd door CokeZero op 03-10-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
je weet dat dit gewoon kunt doen door op de loep en daarna, oogje te doen. Standaard in het os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
CokeZero schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:11:

HERE Drive werkt ook perfect voor hun, de TomTom gaat zelfs binnenkort waarschijnlijk op Marktplaats.

Oh ja en ze vinden het helemaal geweldig dat je zo soepel door het contacten menu kan heen scrollen. :+
Voor wat de TomTom betreft, als je ouders wel eens in het buitenland komen dan zou ik hem gewoon aanhouden.

De contacten vind ik inderdaad ook zeer goed, maar dat was of is in android eigenlijk ook al prima.
Vooral het synchroniseren van de contacten.
Je hebt er dan eigenlijk geen omkijken meer na.
Wat eerder, heel vroeger ............een jaar of anderhalf of twee geleden nog een heel gepiel was is nu bijna volledig geautomatiseerd.
Welk toestel ik nu ook inlog, overal staan dezelfde contacten en de nieuwe worden mooi meegenomen door alle apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Amadeus1966 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:05:
[...]

Voor wat de TomTom betreft, als je ouders wel eens in het buitenland komen dan zou ik hem gewoon aanhouden.

De contacten vind ik inderdaad ook zeer goed, maar dat was of is in android eigenlijk ook al prima.
Vooral het synchroniseren van de contacten.
Je hebt er dan eigenlijk geen omkijken meer na.
Wat eerder, heel vroeger ............een jaar of anderhalf of twee geleden nog een heel gepiel was is nu bijna volledig geautomatiseerd.
Welk toestel ik nu ook inlog, overal staan dezelfde contacten en de nieuwe worden mooi meegenomen door alle apparaten.
Je kan toch voor 15 euro de here maps verhogen naar here maps + ? Kost misschien klein bedrag, maar dan heb je wel bijna de gehele wereld qua mappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
iceme schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:46:
[...]

je weet dat dit gewoon kunt doen door op de loep en daarna, oogje te doen. Standaard in het os.
Nee, dat wist ik niet
Sterker nog, werkt bij mij niet, ik zie geen "oogje".
Als ik op de loop tik opent hij gewoon Google

[ Voor 17% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-10-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:28
Amadeus1966 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:38:
[...] Nee, dat wist ik niet
Sterker nog, werkt bij mij niet, ik zie geen "oogje".
Als ik op de loop tik opent hij gewoon Google
Hij bedoeld de hardwarematige zoekknop.. Die aan de rechterkant onder je scherm. Lijkt mij sterk dat die naar Google gaat. Dan heb je namelijk iets voor elkaar gekregen waar al jaren om wordt gevraagd..

Even vanuit gaande dat je niet in de IE settings de zoekmachine hebt veranderd naar Google en de zoektaal naar Russisch. Nadeel daarvan is dan al die Russische sites :P

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
vali schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:26:
[...]

Je kan toch voor 15 euro de here maps verhogen naar here maps + ? Kost misschien klein bedrag, maar dan heb je wel bijna de gehele wereld qua mappen :)
Die Here maps is een geweldige app ( een van de redenen tot mijn aanschaf, dit en de sterke gps en de 8 Gig opslag ).

Ondanks dat hij mij nog niet in de steek heeft gelaten, is en blijft het een telefoon met Gps als optie.
Toegegeven het is bijna een volwaardige vervanger van de eerder genoemde, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
Amadeus1966 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:26:
[...]

Die Here maps is een geweldige app ( een van de redenen tot mijn aanschaf, dit en de sterke gps en de 8 Gig opslag ).

Ondanks dat hij mij nog niet in de steek heeft gelaten, is en blijft het een telefoon met Gps als optie.
Toegegeven het is bijna een volwaardige vervanger van de eerder genoemde, maar toch.
Ik heb de Nokia navigatie altijd geweldig gevonden, maar mijn oudere type TomTom én mijn Symbian toestel kan hij (nog?) niet vervangen. Op de Symbian toestellen kun je de op Here.com gemaakte routes zetten. Ik wil graag eerst routes op de pc maken. Met mijn Lumia 800 (WP 7,8) kan dat niet. Zolang dit nog niet kan schaf ik geen WP 8 toestel zoals de 520 aan. Of is dit inmiddels al met een update verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

coenox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:23:
[...]

Ik heb de Nokia navigatie altijd geweldig gevonden, maar mijn oudere type TomTom én mijn Symbian toestel kan hij (nog?) niet vervangen. Op de Symbian toestellen kun je de op Here.com gemaakte routes zetten. Ik wil graag eerst routes op de pc maken. Met mijn Lumia 800 (WP 7,8) kan dat niet. Zolang dit nog niet kan schaf ik geen WP 8 toestel zoals de 520 aan. Of is dit inmiddels al met een update verholpen?
Routes gemaakt met de websoftware op de pc zijn ook beter dan die op de telefoon zelf gevonden worden. Dat vind ik wel jammer want de webroutes zijn prima terwijl de telefoonroutes maar zozo zijn.

Edit: Een ander onderwerp: een paar maandjes terug toen ik de telefoon net had was het scherm ontzettend gevoelig voor vlekken, dat lijkt nu een heel stuk minder. Is daar een verklaring voor of is mijn waarneming niet zuiver meer over die periode?

[ Voor 14% gewijzigd door styno op 04-10-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
styno schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:39:
Edit: Een ander onderwerp: een paar maandjes terug toen ik de telefoon net had was het scherm ontzettend gevoelig voor vlekken, dat lijkt nu een heel stuk minder. Is daar een verklaring voor of is mijn waarneming niet zuiver meer over die periode?
Ik vind het toestel nog steeds heel gevoelig voor vingerafdrukken. Vergeleken met mijn Lumia 800 is de 520 echt een vingerafdruk-magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
InZane schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:06:
[...]

Ik vind het toestel nog steeds heel gevoelig voor vingerafdrukken. Vergeleken met mijn Lumia 800 is de 520 echt een vingerafdruk-magneet.
Dat viel mij ook op toen ik mijn telefoon uitpakte. Ik heb er echter een screenprotector opgeplakt, en heb bijna in het geheel geen last meer van vingerafdrukken.
iceme schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:46:
[...]

De standaard QR-reader werkt wel, maar kan helaas lang niet alle codes lezen. Wanneer een QR code ook maar een beetje creatief gemaakt is, faalt bing vision al. Daarom heb ik ook nog een extra QR-reader app geïnstalleerd, die heeft tot nu toe nog altijd alle codes kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
PaT schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:45:
... dan zit cardDAV en CALdav (of hoe heet dat ook alweer?) support in WP8 ....
Werkt dat inmiddels? Wij gebruiken een SOGo-server en het zou prettig zijn als daarmee goed kan worden gesynct (en daarvoor werken CalDAV en CardDAV verreweg het makkelijkst). Ik vind hier maar geen eenduidige informatie over...

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

begintmeta schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:51:
[...]

Werkt dat inmiddels? Wij gebruiken een SOGo-server en het zou prettig zijn als daarmee goed kan worden gesynct (en daarvoor werken CalDAV en CardDAV verreweg het makkelijkst). Ik vind hier maar geen eenduidige informatie over...
Volgens mij is dat er met GDR-2 toch in gekomen? (sorry, ik gebruik heel old-skool Exchange activsync)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Microsoft noemt wel CalDAV support in de 'changeblog', maar alleen in de context van Google services. Het zou (zo lijkt het in ieder geval) een kleine moeite moeten zijn om dat uit te breiden naar CalDAV support in het algemeen, dat is voor zover ik in reacties en andere posts zie lijkt dat helaas dan toch niet beschikbaar.

Een andere optie is dan het bestaan van een app (net als voor Android bijvoorbeeld), is er een CalDAV/CardDAV-sync app voor Windows Phone?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Haphius schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Dat viel mij ook op toen ik mijn telefoon uitpakte. Ik heb er echter een screenprotector opgeplakt, en heb bijna in het geheel geen last meer van vingerafdrukken.
Hm, dat zal vast wel werken ja. Ik ben alleen niet zo'n fan van screenprotectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
coenox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:23:
[...]

Beetje verwarrend is dat er twee apps zijn..
Here Drive en Here Maps.
Beiden werken ze stiekem toch anders.
Hobbymatig kom ik wel eens op locaties die niet aan een adres gekoppeld zijn.
Die locaties zoek ik dan op de kaart en markeer ik dan.
Here Drive kan hier niet mee overweg maar Here Maps daarin tegen weer wel.

Maar gebruik ze beiden, Here Drive werkt namelijk heel mooi samen met de app GeoPhoto
Kwestie van een plaatje schieten op locatie en gaan :-)
Maak namelijk veelvuldig gebruik van deze app ivm de hengelsport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:13:
[...]

Hij bedoeld de hardwarematige zoekknop.. Die aan de rechterkant onder je scherm. Lijkt mij sterk dat die naar Google gaat. Dan heb je namelijk iets voor elkaar gekregen waar al jaren om wordt gevraagd..

Even vanuit gaande dat je niet in de IE settings de zoekmachine hebt veranderd naar Google en de zoektaal naar Russisch. Nadeel daarvan is dan al die Russische sites :P
Niets geen russische sites, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 04:34:
[...]

Niets geen russische sites, werkt perfect
Punt is dat je waarschijnlijk wel gewoon op Bing zit dan, en niet Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
TheZeroorez schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:19:
[...]

Punt is dat je waarschijnlijk wel gewoon op Bing zit dan, en niet Google ;)
Nope, kijk zelf maar ;-)

[YouTube: http://youtu.be/-b63lmtOvkk]

[ Voor 13% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-10-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de Amber update voor mijn Lumia 520! (T-mobile branded)

Moet bekennen dat ik tot nu toe weinig verschillen zie.

edit:
Wel wordt de "Keep WiFi on when screen times out" weer standaard op uit gezet.
Werkelijk onbegrijpelijk!
Zoveel applicaties (mail, skype, whatsapp etc. etc. etc.) werken daardoor niet goed meer, waarom is deze optie er überhaupt als blijkbaar zelfs first-party applicaties geen rekening houden met de default waarde van deze setting?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:33:

edit:
Zoveel applicaties (mail, skype, whatsapp etc. etc. etc.) werken daardoor niet goed meer, waarom is deze optie er überhaupt als blijkbaar zelfs first-party applicaties geen rekening houden met de default waarde van deze setting?
Ook de instelling om berichten weer te geven op je vergrendelscherm staat weer aan ( mocht je deze voor je zelf uit hebben staan ).........zo werd ik dus ook blij verrast.
En vergeet de radio niet ;-)

En misschien dat er in diep verborgen links en rechts wat verbeterd is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ik heb sinds dinsdag de Lumia 520. Had mijn oude Lumia 900 laten vallen van 30 cm hoogte (!!@#!@#?) en meteen het scherm kapot. Op een laminaat vloer nogwel. Krijg ik er ook nog eens die irritante soundbug overheen zodat ik geen geluid heb met bellen. Deze ging niet weg na een aantal factory resets, vorige keer wel. Aangezien ik nog 10 maanden in m'n abonnement heb ben ik opzoek gegaan naar een goedkope vervanger.

Lumia 520 it is! Prima toestel, ik ben toch niet zo van de apps en games. Dus voor mij doet ie wat ie moet doen. Alleen viel vanmorgen ineens het beeld weg, na een reboot deed ie het weer, alleen heb ik nu af en toe last van een licht flikkerend scherm. Waar zit ergens de sensor op de 520 die het licht meet en daar de helderheid van het scherm op aanpast? Misschien houdt ik net mijn vingers daar in de buurt, pak de telefoon vaak met mijn wijsvinger in de rechterbovenhoek en mijn duim en de rechteronderhoek en heb het idee dat ie dan gaat flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Rechts naast het woord Nokia boven je scherm zit een sensor :)

[ Voor 7% gewijzigd door rscheper op 11-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
rscheper schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:34:
Rechts naast het woord Nokia boven je scherm zit een sensor :)
Jep, prima te zien als je een beetje schuin op je toestel kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:28
[...] Wel wordt de "Keep WiFi on when screen times out" weer standaard op uit gezet.
[...], waarom is deze optie er überhaupt als blijkbaar zelfs first-party applicaties geen rekening houden met de default waarde van deze setting?
Hoe heeft een applicatie rekening te houden met de default waarde? of überhaupt die setting? Het enige wat die dingen weten is of er wifi verbinding is of niet, meer niet. Dat die setting weer wordt gedefault is wel een beetje slecht IMO.
Daarnaast werken de applicaties die jij noemt hier nog perfect hoor met die setting uit, moet wel zeggen dat ik nog gewoon internet heb via 3g/4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Hoe heeft een applicatie rekening te houden met de default waarde? of überhaupt die setting? Het enige wat die dingen weten is of er wifi verbinding is of niet, meer niet. Dat die setting weer wordt gedefault is wel een beetje slecht IMO.
Daarnaast werken de applicaties die jij noemt hier nog perfect hoor met die setting uit, moet wel zeggen dat ik nog gewoon internet heb via 3g/4g.
Ik heb geen mobiele data aan staan op mijn Lumia, alleen wifi. Als je mail probeert te synchen gaat de verbinding weer aan, maar niet snel genoeg, dus moet je eerst een niets-zeggende error pop-up weg drukken en opnieuw synchen, bij skype komen berichten aan op vreemde momenten, WhatsApp idem.
Ook werkt het pushen van updates uit de store niet goed, en je kan niet handmatig voor updates checken, etc. etc.
Echt heel vreemd dat deze optie standaard uit staat en ook nog eens verborgen is. Want je moet op "advanced" drukken in het wifi menu. En ja, dit is verborgen, want ze hebben de "advanced" knop ONDER de lijst van alle beschikbare wifi netwerken gezet, die meestal zo lang is dat de knop dus gewoonlijk niet in beeld is |:( . En aangezien het sterkste network bovenaan staat, zul je normaal gesproken nooit scrollen, je moet dus weten dat er nog een "advanced" knopje onderstaat. Naar mijn mening een voorbeeld van slecht UI design in WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Amadeus1966 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 03:11:
[...]

Ook de instelling om berichten weer te geven op je vergrendelscherm staat weer aan ( mocht je deze voor je zelf uit hebben staan ).........zo werd ik dus ook blij verrast.
En vergeet de radio niet ;-)

En misschien dat er in diep verborgen links en rechts wat verbeterd is.......
Ik kwam er achter dat Nokia ook alle meldings/notificatie geluidjes heeft vervangen met deze update, ze zijn nog een beetje zachter en 'vager'. Maar dat schijnt hip te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:02:
[...]

Ik heb geen mobiele data aan staan op mijn Lumia, alleen wifi. Als je mail probeert te synchen gaat de verbinding weer aan, maar niet snel genoeg, dus moet je eerst een niets-zeggende error pop-up weg drukken en opnieuw synchen, bij skype komen berichten aan op vreemde momenten, WhatsApp idem.
Ook werkt het pushen van updates uit de store niet goed, en je kan niet handmatig voor updates checken, etc. etc.
Echt heel vreemd dat deze optie standaard uit staat en ook nog eens verborgen is. Want je moet op "advanced" drukken in het wifi menu. En ja, dit is verborgen, want ze hebben de "advanced" knop ONDER de lijst van alle beschikbare wifi netwerken gezet, die meestal zo lang is dat de knop dus gewoonlijk niet in beeld is |:( . En aangezien het sterkste network bovenaan staat, zul je normaal gesproken nooit scrollen, je moet dus weten dat er nog een "advanced" knopje onderstaat. Naar mijn mening een voorbeeld van slecht UI design in WP.
De reden waarom dit standaard uit staat, komt omdat het best wel veel stroom vreet. Merkte zelf bij mijn neven die allebei de l920 hebben dat ze ook niet van deze optie afwisten. Ze vroegen al aan mij waarom ze met wifi niks ontvangen als hun scherm uitstond. Ze dachten zelf dat er iets mis was met hun wifi, ze komen beide van IOS af en daar kan je het alleen aan of uit zetten.

Het is inderdaad voor de mensen die voor het eerst het OS aanraken niet de meest idealen plek.. Maar als ik zo de instellingen zie van andere OSen valt het op zich wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 20:20
Eindelijk, de update voor de Country variant is ook beschikbaar.

http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Edit, hij is eindelijk aan het updaten. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Dutch013 op 15-10-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Net Amber geïnstalleerd. Vol verwachting m'n scherm uitgezet, twee keer getapt op het scherm en... niets. OK, 'double tap to wake' zal misschien nog niet aanstaan. Na wat zoeken vind ik de optie niet, dus vraag ik het aan Google. Wat blijkt? De 520 kreeg deze optie helemaal niet? -O-

Wat heb ik dan aan die Amber update? Wat is er nu verbeterd buiten dat ik SMS-berichten en telefoongesprekken kan blokkeren - ik zou dat trouwens regelen met die persoon zelf of eventueel op provider niveau - en dat ik Data Sense heb? Glance mocht ik ook al niet verwachten en zo zijn er nog wel wat dingen waarbij ik uit de boot val. Na máanden wachten, heck, zelfs GDR3 kan je al installeren, is dit toch wel een teleurstelling. Vooral omdat Microsoft alle toestellen wel ongeveer gelijk wou houden zodat je niet in het Androidverhaal terechtkomt waar er sommigen nog 2.3 draaien, terwijl 4.4 voor de deur staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Maar goed, dit was ruim van te voren bekend, dus je had de verwachtingen ook al eerder kunnen bijstellen ;)

Maar dit ligt niet aan Microsoft toch? Dit is een feature die de hardware van de 520 blijkbaar niet ondersteund (oid), waardoor het voor MS onmogelijk is om alle toestellen software-matig gelijk te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Inderdaad , volgens mij moet je niet bij MS zijn. Nokia heeft de beslissing genomen ( god knows why) om deze functies niet te implementeren op de 520. Microsoft heeft juist een goede stap genomen om updates nu sneller bij de consument te brengen. Je kunt nu vrijwel direct de preview van GDR3 erover heen gooien.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 12:59
Hoi 520-gebruikers. Ben voor een vriendin van mijn aan 't kijken voor een budget smartphone. En het gaat nu uiteindelijk tussen de huawei ascend y300 (android) en de nokia 520. Het gaat haar er voornamelijk om dat ze kan facebooken/whatsappen en haar mail kan checken.
Ik lees echter nog steeds op internet dat windows phone problemen heeft met whatsapp. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online

edit:
Ik gebruik die optie vaak omdat ik op het werk geen wifi kan gebruiken maar het zoekt wel naar wifi = stroom .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
sandah88 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:18:
Hoi 520-gebruikers. Ben voor een vriendin van mijn aan 't kijken voor een budget smartphone. En het gaat nu uiteindelijk tussen de huawei ascend y300 (android) en de nokia 520. Het gaat haar er voornamelijk om dat ze kan facebooken/whatsappen en haar mail kan checken.
Ik lees echter nog steeds op internet dat windows phone problemen heeft met whatsapp. Wat is jullie ervaring hiermee?
Problemen met whatsapp en wp8 zijn al een lange tijd de wereld uit geholpen. Mijn tante en mijn moeder maken allebei gebruik van dit toestel en heb tot nu toe geen klachten gehoord. Natuurlijk wel toen whatsapp eruit lag, maar toen had iedereen er last van.

Moet wel zeggen dat de acsend y300 wel een draak is om hem in een edoruam netwerk te configueren. Merk net als mijn w1 phone dat huawei weinig extra's met software ondersteuning doet.. Elk andere android phone kon automatisch de wifi op de hu connecten, maar alleen met de y300 moesten we handmatig alles instellen 8)7

Tevens heb ik op mijn acsend w1 nog steeds geen gdr2 ontvangen, terwijl de twee l520 ze wel gewoon kregen.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 18-10-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
Dus geen vertraagde berichten meer en/of een accu die snel leegloopt, door bijv. push notificaties?
Lees namelijk op fora dat mensen dat nog steeds meemaken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ sandah88

Een klein maar nogal belangrijk detail is dat de 520 8 Gig intern heeft en de W1 slechts 4 Gig.
Nu zal menig gebruiker al gauw denken dan pak ik een Micro Sd, doch naast foto's en video's maakt Windows daar voor als nog weinig gebruik van.
Een beetje gebruiker zit dan met die 4 Gig al gauw aan zijn max.

Whatsapp heeft zeker nog wel verbeterpunten,
maar doet het vrijwel niet meer onder aan de Droidversie.

Het grootste verschil tussen de Droid en de Windows Whatsapp is dat
je in Windows (nog ) geen eigen wallpaper of meldingstoon kunt geven.
Ook kun je in de Windows versie geen video toevoegen uit je galerij als bijlage,
je kan voor wat betreft video alleen maar rechtstreeks filmen vanuit Whatsapp.
Op zich een grote tekortkoming ( wat niet te wijten is aan Whatsapp ).

[ Voor 44% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-10-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
@Amadeus1966

Oke, dat is goed om te horen. Ze is echt nieuw met smartphones, dus het niet kunnen instellen van de wallpaper etc. boeit haar niet echt. Mobiel is echt voor simpel gebruik.
Denk dat de Nokia 520 dan toch een betere keuze is dan de android y300, aangezien ik android toch altijd redelijk traag vind op budget smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
PixelShooter schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:06:
Net Amber geïnstalleerd. Vol verwachting m'n scherm uitgezet, twee keer getapt op het scherm en... niets. OK, 'double tap to wake' zal misschien nog niet aanstaan. Na wat zoeken vind ik de optie niet, dus vraag ik het aan Google. Wat blijkt? De 520 kreeg deze optie helemaal niet? -O-

Wat heb ik dan aan die Amber update? Wat is er nu verbeterd buiten dat ik SMS-berichten en telefoongesprekken kan blokkeren - ik zou dat trouwens regelen met die persoon zelf of eventueel op provider niveau - en dat ik Data Sense heb? Glance mocht ik ook al niet verwachten en zo zijn er nog wel wat dingen waarbij ik uit de boot val. Na máanden wachten, heck, zelfs GDR3 kan je al installeren, is dit toch wel een teleurstelling. Vooral omdat Microsoft alle toestellen wel ongeveer gelijk wou houden zodat je niet in het Androidverhaal terechtkomt waar er sommigen nog 2.3 draaien, terwijl 4.4 voor de deur staat :|
Je bent hier: Home / Updates / Wat is nieuw in de GDR2 update
Wat is nieuw in de GDR2 update
21 augustus 2013 door Klaas Kuyper (47) reacties

De uitrol van de GDR2 update is al weer een aantal dagen aan de gang en de meeste gebruikers kunnen ondertussen al genieten van de features die deze update met zich meebrengt. Opzich waren we al wel bekend met de aanpassingen in de GDR2 update, maar Microsoft heeft nu een blogpost geplaatst die alle aanpassingen nog eens op een rij zet. Hier zitten toch ook nog een aantal nieuwe zaken bij, zoals een volledig overzicht van de aanpassingen in Xbox Music.
Nieuwe features

Het overzicht in de blog somt de volgende nieuwe features op:

Data Sense
Als de provider het ondersteunt, geeft Data Sense inzicht in het dataverbruik van je telefoon. Je kunt bijvoorbeeld zien welke app de meeste data verbruikt. Daarbij kun je een datalimiet instellen, zodat je niet het limiet van je abonnement overschrijdt. Nog een feature is dat Data Sense tijdens het surfen webpagina’s kan comprimeren, zodat je 45 procent méér kan surfen binnen hetzelfde limiet. (Opmerking: het lijkt me dat dit comprimeren wel ten koste gaat van het stroomverbruik, wat merkbaar zal zijn als je veel webpagina’s bezoekt.)
Meer informatie over het gebruik van Data Sense kun je hier vinden.
datasense1 182x300 Wat is nieuw in de GDR2 update datasense2 186x300 Wat is nieuw in de GDR2 update

FM Radio
Met de GDR2 update is de FM Radio weer terug (afhankelijk van de hardware), die we al in Windows Phone 7 hadden. Blijkbaar was er veel vraag naar deze feature. Je kunt de Radio optie vinden onder Music + Videos > Collection. Meer info over het gebruik van deze functionaliteit lees je hier.

Camera
De camera krijgt met de update ook een aantal aanpassingen. Zo is het zoomen op high-res foto’s verbeterd in de viewfinder. En op een aantal telefoon modellen heb je nu de optie om te selecteren welke camera-app opent als je de camera knop ingedrukt houdt. Op de Nokia Lumia 1020 kun je bijvoorbeeld de Nokia Pro Camera app als standaard camera app instellen (De Amber update brengt deze optie ook naar andere modellen zoals de 920). Als hij voor je telefoon beschikbaar is dan vindt je deze optie onder Settings > Applications > Photos + camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
sandah88 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:27:
@Amadeus1966

Oke, dat is goed om te horen. Ze is echt nieuw met smartphones, dus het niet kunnen instellen van de wallpaper etc. boeit haar niet echt. Mobiel is echt voor simpel gebruik.
Denk dat de Nokia 520 dan toch een betere keuze is dan de android y300, aangezien ik android toch altijd redelijk traag vind op budget smartphones.
@sandah88

Ik moet heel eerlijk bekennen, ik was ook nogal huiverig voor WindowsPhone.
Ik heb ooit een P3300 gehad met WMobile zowel 4 als 5
Na het overlijden van dat toestel ben ik een klein jaar later overgegaan naar Android.
Heb daarmee dus al diverse versies doorlopen, maar ondanks dat Android een heerlijk OS is wat
zich in alle facetten laat customizen, is en blijft het een OS wat toch wel op redelijk zware hardware moet draaien wil het enigszins vlot draaien.
In het verleden wilde ik zelf ook altijd de top of the line toestellen hebben.
Maar dat is een race die 1 je toch niet kan winnen en 2 op ten duur aardig in de papieren gaat lopen.
En uiteindelijk deden ze in de basis exact het zelfde als een simpel toestel die vele malen goedkoper was.
Ik werd alleen zo beu van het al trager worden van het systeem zelf, apps die instorten, Droid die telkens vastliep en natuurlijk altijd op kritische momenten.
Vaak was dit niet te wijten aan Android, maar eerder aan de slecht geschreven Apps die zich zelf zo belangrijk vonden dat deze ellende altijd in de achtergrond bleef draaien en zo niet alleen je systeembronnen opvrat maar ook nog eens behoorlijk aan je accu zoog.

Toen kwam Windows met 8 uit, en werd toch wel nieuwsgierig.
En om mijn ervaringen wat uit te breiden ( of mijn nieuwsgierigheid te bevredigen ) en toch ook eens wat anders wilde ben ik gaan kijken naar dit soort toestellen.
Dus heb ik daarop wat fora afgestruind, waaruit al gauw bleek dat Windows in tegenstelling tot Droid wel wat meer geheugenruimte nodig had qua opslag en 4 Gig al gauw te weinig bleek.
Dus ben ik gaan kijken naar minimaal 8 Gig, daarnaast moest het een betrouwbare Gps hebben ( wat in de Droid toestellen soms nog wel eens problemen gaf ) en toen kwam Nokia al gauw om de hoek kijken.
Daarnaast was het ook nog eens zeer prijsvriendelijk, wat ook nog een groot voordeel was.

Een mega spelletjesmonster hoef ik ook niet te hebben, daar zijn gewoon de schermen te klein voor.
Daarvoor is mijn Tablet of laptop wel handig en die heb ik ja toch.
Een telefoon heb ik louter en alleen om te communiceren.
Denk hierbij aan bellen/sms/mail/whatsapp/facebook e.d.
De rest is voor mij gewoon overkill

Nu sinds dat ik dit toestelletje heb zal ik niet gauw meer een Android telefoon overwegen, tenminste zoals het er nu voor staat, immers de ontwikkelingen staan niet stil.
De apps die ik nodig heb kan ik ook hier in de Windows store vinden.

Sinds dat ik dit toestel heb, is hij me nog nooit gecrast, geen vastlopers en een reset heeft hij ook nog niet nodig gehad.
Dit in tegenstelling tot mijn veel duurdere en zwaardere toegeruste Android tablet.

Het is natuurlijk niet alles zaligmakend met Windows.
Mis nog wel een goede filemanager, waarmee je ook in de systeempartitie kan rondpoken.
Maar door de geslotenheid van Windows zit dat er (nog) gewoon niet in.
Ook de tegeltjes look, oogt mij persoonlijk druk en ziet er allemaal het zelfde uit.
De Store, tja de tekst en uitleg bij de Apps mogen wel wat uitgebreider zoals in google play.

Maar voor gewoon "simpel" gebruik is de 520 voor een niet veel eisende gebruiker een zeer fijn, simpel en betrouwbaar toestel.
En voor wat de updates betreft, als iets naar behoren en naar tevredenheid werkt hoef je daar ook niet wakker van te liggen.

En van de saaie monotone tegeltjes kan je met wat fantasie best nog wel iets leuks maken.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/WinPhonemainscreen.png

Voor de connectivittytiles heb ik ConnectivityShortcuts gebruikt
en voor WhatsApp de app Skinnery Themes.
Voor de Camera, Store en Contacten heb ik Wiztiles gebruikt.
Nadeel van deze laatste is dat deze heel beperkt is in de
keuze van de te "betegelen" tiles.
Je kan daarin alleen kiezen tussen de standaard apps.
Skinnery geeft je daar en tegen wat meer vrijheden.

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-10-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
Bedankt voor alle info Amadeus1966. Ze gaat hem volgende week halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn naar de foto op het linker gedeelte van screenshot ;)

Was echter nog niet op de hoogte van de apps voor de tiles, ook maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
rscheper schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:27:
Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn naar de foto op het linker gedeelte van screenshot ;)
Inclusief mijn vrouw hahaha

Voor wat die tiles betreft, gewoon even rondgooglen op het internet.
Customized windows phone....en dan naar de afbeeldingen kijken.
Zo heb ik deze ook ontdekt.
Want de appbeschrijvingen in de windowsstore vind ik ten aanzien van de Playstore ronduit bedroevend.

En schroom niet om eens wat kunstwerkjes te laten zien.
Ik ben namelijk niet echt nieuwsgierig, maar mag graag alles weten ;-)

---------------------------------------------------------------------------------------
Voor wie Gdr2 nog niet genoeg is........

Voor degene die de Gdr2 update al hebben en nieuwsgierig zijn naar Gdr3
is deze app misschien handig

http://www.windowsphone.c...19-4a0b-960c-038393741e96

Om het eea werkend te krijgen heb je naast Gdr2 ook nog minstens een Studio Account nodig
Je kan je gratis voor een App studioaccount registreren op
http://apps.windowsstore.com/default.htm

Deze gegevens neem je dan over in de zojuist geinstalleerde Preview for Developers.
Daarna als dit leed geleden is dan kun je via instellingen/telefoonupdates ( wel even laten zoeken ) de update binnenhalen.

Lees ook dit draadje
http://www.wp7.nl/forum/f...opers-beschikbaar-11.html

Het eea gaat zeer zeker niet over rozen.
Zoals altijd is dit geheel op eigen risico en gaat ten koste van je garantie. ;w
Dat laatste staat ook in de algemene voorwaarden.
Daarnaast is het nog zeer onduidelijk dat je hierna ook nog de originele toekomstige update kan doen van Nokia.

Misschien iets voor de liefhebber ;-)

Uiteraard is deze Gdr preview niet geheel bugvrij
Meer weten over deze doffe ellende......
http://forums.wpcentral.c...per-preview-bug-list.html

[ Voor 53% gewijzigd door Amadeus1966 op 23-10-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zo te lezen op tweakers worden we binnenkort weer eens verwent
nieuws: Nokia brengt nieuwe apps en features uit voor alle Lumia-toestellen op WP8

Nu rest alleen de vraag van................wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand of CalDAV/CardDAV support wordt uitgebreid in die updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als je daarmee doelt op het potocol, geen idee
Echt inhoudelijks wat er onder de motorkap is gewijzigd heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Oké, het verstand zei wel van afblijven van die Gdr3 preview.......maar grrrr

Dus ondanks het nuchtere verstand....toch maar de gok genomen.

Visueel is er niets gewijzigd en het zijn de kleine details of extra's waaraan je kunt zien dat je op 3 zit.
De bugs op de buglist ben ik 1.2.3. nog niet tegengekomen.
Maar laat maar niet te hard roepen, de installatie is nog vers.

Inmiddels was ik er al achter gekomen dat je naast deze update, gewoon nog de update krijg van Nokia.
Maar ook dat er geen weg terug meer is, tenzij je via de Nokia Care Center oid het eea weer gaat reflashen.

.....................................................................

Ik had mij al reeds eerder aangemeld voor een gratis "app studioaccount".
Toen ik het eea leesvoer had doorgenomen heb ik app "Preview for Developers" uit de store gedownload.
Nu was het gewoon zaak om de app te starten en de verplichte stappen te doorlopen.
Daarna kan je gewoon vanuit settings/telefoonupdate even het toestel laten zoeken voor een update.
Het duurt wel even, maar uiteindelijk staat er eentje voor de deur.

Dus kon het feest beginnen.
Het downloaden verliep vrij vlot maar bleef lang op 100 procent staan, te lang.
Na een tien minuten op de 100 procent te hebben gestaan, heb ik het toestel maar eens opnieuw opgestart.
Waarnaar hij opnieuw begon te downloaden, maar dit keer wijzigde de tekst na de 100 procent in "installatie voorbereiden".
Ook dit verliep bijster langzaam, heeft zeker wel een kwartier tot twintig minuten geduurd voordat het scherm tevoorschijn kwam dat het toestel opnieuw gestart kon worden.
Hierna duurde het dan ook niet lang eer schermpje met de beruchte tandwielen in beeld kwam.
Dus het updateproces was begonnen en was er geen weg meer terug.

Een dikke twintig minuten later stond mijn zeer bekend voorkomend startscherm gelukkig alweer in beeld.
Alles was gewoon bij het oude gebleven, alle app's, instellingen e.d. waren allemaal behouden.
Maar ipv Gdr2 draaide hij nu op Gdr3.

Tot zover heb ik nog geen ongemakken gemerkt.
Maar de installatie is nog jong, laten we nog even wachten eer we conclusies gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier nog even wat schermdumps om het e.e.a te laten zien of te verduidelijken.

Hier onder de melding dat er een update ter beschikking stond.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20131022_0001.png

In settings staan nu een paar nieuwe instellingen

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20131023_0002.png

Voor wie het handig vind, je scherm rotatie kan nu ook uitgezet worden.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20131023_0001.png

Apps kan je nu met een kruisje uitzetten ( in het terugmenu )
En bij de store staat wel een heel bijzonder pictogram.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20131023_0005.png

De automodus

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20131023_0003.png

en het configuratie scherm van de automodus

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20131023_0004.png

Tot dusver draait alles nog steeds soepel en heb nog niets vreemds ontdekt.
En dat allemaal op die kleine Lumia 520 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Amadeus1966 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:05:
Als je daarmee doelt op het potocol, geen idee
Echt inhoudelijks wat er onder de motorkap is gewijzigd heb ik nog niet kunnen vinden.
Het zal wel niet. Jammer, volgens mij werkt het wel met de Google-services, dan zou het mij een kleine moiete lijken om het ook met andere services te laten werken. Mijn vrouwik hebben binnenkort nieuwe telefoons nodig verwacht ik (hoewel mijn Galaxy S onverwoestbaar lijkt, gisteren ook weer meters over het asfalt gestuiterd, doet het nog prima (met vrijwel onbeschadigd scherm)), en in principe vond ik Windows Phone prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik moet eerlijk zeggen, ik raak steeds meer en meer onder de indruk van dit o.s.
mede oorzaak hierin is ook wel het Here navipakket ( wat natuurlijk los staat van Windows ).
De bouwkwaliteit van de 520 tja....het voelt wat fragiel aan en ja als hij mij op de grond stuitert
dan pak ik hem idd met angst en beven op, wat dus bij mijn oude Samsung niet het geval was.
Ondanks dat ik bij al mijn toestellen een beschermcover heb gebruikt, blijft het bij deze toch altijd even een slikmoment.
Maar is nog steeds goed gegaan....................( even een stuk hout zoeken om dat af te kloppen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik heb er wel een hoesje omheen gedaan, net iets steviger en zachter, want de behuizing is idd erg dun.

Overigens, het is me nog niet gelukt om de Here Drive te laten spreken. Iemand een idee? Stemmen en maps zijn gedownload, maar ik kreeg toch alleen maar piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zit eraan te denken om mijn 520 aan mijn moeder te verpatsen.

De telefoon zelf is heerlijk, maar ik merk dat mijn omgang met de telefoon het scherm niet ten goede doet. Omdat er steeds geen screenprotectors waren heeft mijn 520 toch al wat krassen en putjes (ik laat 'm wel eens vallen :( ) Wat ik wel prettig vind daaraan is dat de shell er dan afkomt. Die vangt de klap mooi op. Anders dan rigide toestellen waar het toestel zelf de klap vangt. Daarnaast zit er nog een rubber afdichtrandje tussen de shell en 't toestel wat ook weer klappen vangt. Hebben ze slim gedaan.

* zwahiel twijfelt over een 620/625 of een 720.
Begreep dat FM niet op de 620 zou werken?

Dat 't scherm zo snel krast had ik wel enigszins verwacht maar 't wordt me nu wat te gortig (ik ga ook absoluut niet voorzichtig met mijn telefoons om overigens!!) Nu kan ik 'm nog 'doorgeven' aan mijn moeder en kijken voor een iets hoger modelletje met een beter kraswerend scherm.

't Blijft wel een (h)eerlijk toestel waar sinds de Amber update en WA update eigenlijk weinig op aan te merken is. Zelfs WA doet 't nu beter en sneller. Eigenlijk behalve de plastic van 't scherm niets te klagen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

720 vind ik één van de mooiere toestellen, voelt premium aan en heeft ruimte voor een sd kaart. ook heeft hij een 'dikke' accu. Zelf ook aan het kijken voor een nieuwe voor m'n moeder.. denk dat het ook een 520 gaat worden. Ze heeft nu een 610 maar die is echt traag. 4 seconden wachten voor whatsapp opstart is niet echt leuk meer

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@Zwahiel
Bij de Action zowel de glanzende als de matte screenprotectors.
Je moet ze alleen even op maat snijden.

Ben zelf ook wel aardig ruig en ondanks dat ik geen folie gebruik zit er nog geen krasje op.
Ik gebruik zelf zo'n flipcover, maar een siliconen stuiterjasje zijn toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
Hoe kan je zien of je Amber hebt geinstalleerd? Toestel van m'n vader heeft gister GDR2 gehad, maar ik zie nergens Glance staan.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
@Zwahiel en Amadeus1966, er worden gewoon screen protectors voor de 520 verkocht van het merk mobiparts 2 stuks per verpakking. Ik heb deze zelf gekocht bij de Phonehouse, het bedrag weet ik effe niet meer, maar was rond de 3 euro.
Zijn perfect op maat gesneden. Ben er zelf zeer content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
__Koen__ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:45:
Hoe kan je zien of je Amber hebt geinstalleerd? Toestel van m'n vader heeft gister GDR2 gehad, maar ik zie nergens Glance staan.. :s
Glance word ook niet ondersteund door de 520

Om te kunnen zien dat je Amber hebt ga dan naar;
Instellingen/extra's+info

Dutch013 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:55:
@Zwahiel en Amadeus1966, er worden gewoon screen protectors voor de 520 verkocht van het merk mobiparts 2 stuks per verpakking. Ik heb deze zelf gekocht bij de Phonehouse, het bedrag weet ik effe niet meer, maar was rond de 3 euro.
Zijn perfect op maat gesneden. Ben er zelf zeer content mee.
[/quote]

Thx voor de tip :-)

[ Voor 36% gewijzigd door Amadeus1966 op 25-10-2013 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zojuist kwam ik erachter dat ik met de Lumia 520 alsnog alle kaarten van de wereld kon downloaden voor de Drive app. Bij mijn weten was dit enkele maanden geleden nog niet mogelijk. Toen kon ik alleen de Benelux downloaden. Klopt het dat de Drive app nu geheel is vrijgegeven voor de Lumia 520?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
wcduck schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:13:
Zojuist kwam ik erachter dat ik met de Lumia 520 alsnog alle kaarten van de wereld kon downloaden voor de Drive app. Bij mijn weten was dit enkele maanden geleden nog niet mogelijk. Toen kon ik alleen de Benelux downloaden. Klopt het dat de Drive app nu geheel is vrijgegeven voor de Lumia 520?
Bij mijn weten kon je altijd al alle kaarten van de wereld downloaden en gebruiken in Here Maps. Alleen de gesproken navigatie van Here Drive is voorbehouden aan de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
Haphius schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

Bij mijn weten kon je altijd al alle kaarten van de wereld downloaden en gebruiken in Here Maps. Alleen de gesproken navigatie van Here Drive is voorbehouden aan de Benelux.
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik die stemmen kan activeren, ik heb de kaart voor nederland en de stemmen gedownload, maar ik hoor niets, kan ook geen instelling vinden, wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Dutch013: ik had hetzelfde maar het downloaden van de mannelijke stem maakte dat ik de vrouwelijke ineens wel kon horen. Geen instelling veranderd in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Haphius schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

In principe zijn alle kaarten verkrijgbaar alleen je licentie legt beperkingen.
Ik deed namelijk ook de aanname dat ik buiten de grenzen ook kon navigeren.
Stemgeluiden gebruik ik niet gauw en is dus ook geen gemis.
Maar kwam van een koude kermis thuis, ik kon buiten mijn ( licentie ) gebied dus ook geen route invoeren.
Moet er wel bijzeggen dit al een tijdje geleden was, misschien is dat al wel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
incaz schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:49:
Dutch013: ik had hetzelfde maar het downloaden van de mannelijke stem maakte dat ik de vrouwelijke ineens wel kon horen. Geen instelling veranderd in de tussentijd.
Bedankt voor de tip, ik had al wel de vrouwelijke gedownload, zal nu ook de mannelijke doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Amadeus1966 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

In principe zijn alle kaarten verkrijgbaar alleen je licentie legt beperkingen.
Ik deed namelijk ook de aanname dat ik buiten de grenzen ook kon navigeren.
Stemgeluiden gebruik ik niet gauw en is dus ook geen gemis.
Maar kwam van een koude kermis thuis, ik kon buiten mijn ( licentie ) gebied dus ook geen route invoeren.
Moet er wel bijzeggen dit al een tijdje geleden was, misschien is dat al wel veranderd.
Nou, koude kermis ... Nog voordat de 520 uit kwam, was al bekend dat de navigatie op de 520 en 720 beperkt zou zijn. Je betaalt een scheet en drie knikkers voor het toestel, dat moet ergens terug verdient worden ;)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ach voor een vierde knikker heb je alle kaarten die je nodig hebt, zo duur zijn die licenties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dutch013 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

Bedankt voor de tip, ik had al wel de vrouwelijke gedownload, zal nu ook de mannelijke doen.
Ik ben benieuwd of het gelukt is. Ik heb zelf een HTC 8X en omdat WA een tijdje vervelend deed, de telefoon een reset gegeven. Toen deden beide stemmen het niet meer. Telefoon 3 keer gereset, nog geen stem maar heb ik wel in instellingen (na de eerste reset) NL-Alert staan. Wellicht een conflict? Nokia Nederland gevraagd, moest de vraag stellen bij @HERE. Nou, dat helpt 8)7 . Die antwoorden helemaal niet. ;w

Ik baal als een stekker.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:41:
[...]

Ik ben benieuwd of het gelukt is. Ik heb zelf een HTC 8X en omdat WA een tijdje vervelend deed, de telefoon een reset gegeven. Toen deden beide stemmen het niet meer. Telefoon 3 keer gereset, nog geen stem maar heb ik wel in instellingen (na de eerste reset) NL-Alert staan. Wellicht een conflict? Nokia Nederland gevraagd, moest de vraag stellen bij @HERE. Nou, dat helpt 8)7 . Die antwoorden helemaal niet. ;w

Ik baal als een stekker.
Heb de mannelijke stem nu ook gedownload en geïnstalleerd, morgen even proberen of het nu wel werkt.
Laat het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Oké ik zal nog even een update brengen omtrent de preview Gdr3 op de 520
Ik draai nu al vijf dagen deze update en kan rustig stellen dat mijn toestel nog niets geks heeft gedaan.
Het handmatig afschakelen van de Apps is wel een zeer prettige functie gebleken.
Ook het kunnen instellen van bepaalde ringtones en sms tonen bij individuele contacten is een verademing.
De bugs die in de eerder geposte link staan heb ik nog niet mogen meemaken.
Behalve dan de vreemde icoontjes ;-)
Maar dat geeft voor het verdere functioneren van het toestel absoluut geen belemmeringen.
Voor de rest zijn er zo op het eerste gezicht weinig tot geen veranderingen te zien.
Ook voor wat betreft de stemgeluiden in de Here applicaties, ook deze bleek gewoon nog na de update te werken.

Dus voor wat mijn toestel betreft is deze update tot dusver succesvol gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Is de GDR3 update alleen engels of multi language?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
TimTie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:24:
Is de GDR3 update alleen engels of multi language?
Multi language :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Thnx, loop nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Tim Tie
Als je naar de afbeeldingen had gekeken ;-)

En hoe loopt de update?

[ Voor 20% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-10-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat er precies gebeurd is, of wat ik precies fout gedaan heb, maar mijn telefoon loopt nu regelmatig vast, reboot geregeld automatisch (meerdere keren per dag). Ik mis hierdoor ook oproepen, en het begint ronduit vervelend te worden.

Heb een SDHC-kaartje erin gehad, deze weer eruit gehaald maar dat bood geen verbetering. Factoryreset uitgevoerd (en ook dat is niet handig, mag ik een bulk van mijn gegevens opnieuw invoeren). Mag hopen dat ik vanavond haal zonder nog een reboot mee te maken.

Iemand iets vergelijkbaars ervaren? Zulke rare apps staan er niet op (Amber update, Facebook, WhatsApp, en nog wat kleine apps), heb er weinig geks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Gooi eens voor de aardigheid je apps er af.
Niet de standaard apps, maar degene die van de store komen.
Daarna even een herstart geven en even mee spelen.
Wat doet ze dan?

En voor je factoryreset, tja de backup optie van MS is nog verre van perfect.
Heb het ook een keer gedaan, niet uit noodzaak, maar ter lering en vermaak.

[ Voor 31% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-10-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Niet online
Ik heb de bulk van de apps weggegooid. Behalve een paar Apps waarvan ik denk dat "het ofwel niet kan zijn", ofwel in de categorie "onmisbaar" vallen. Ga niet zonder Whatsapp aan de gang om iets te noemen.

Tot afgelopen week was er geen echt issue, misschien dat een app-update instabiel is (maar waarom dan het hele OS onderuit trekken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Normaal gesproken kan dat ook niet.
Alles werkt in een zogenaamde sandbox.
Maar toch had WhatsApp na de onlangs uitgegeven update ( rond of voor het weekend ) ook bij mij voor wat mankementen gezorgd.
Toen heb ik de Betaversie geprobeerd en daarna was het over.
Om in Droid termen te spreken, WhatsApp had vaak een forced close.
Maar gelukkig is WhatsApp te krijgen in twee smaken.

En hoe draait hij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Niet online
Meerdere keren is net mijn toestel gereboot, en daarna werkte "het" wel weer, of wat reboots direct nadat ik de pincode ingaf. Bloed, en bloedirritant.
Heb nu de productieversie van WhatsApp vanaf gegooid, en draai nu de beta ervan.. Misschien dat dat beter werkt.

Update (19:05): Nog steeds onverwachte reboots, maar ik kon in de trein en op het station ongestoord werken. dacht dat het opgelost was, maar na de fietstocht naar huis was het weer feest. Toestel uit, aanzetten, reboot-lus.

Nog ding geprobeerd: van hoesje verwisseld. Als dat een dag lang werkt, (lees: telefoon valt niet uit, geen ongeplande reboots), dan denk ik ém' te hebben.

Update (19:50): nog steeds onverwachte reboots. Hoesje wissel was em niet. Wat wel duidelijk is, is dat de ellende optreedt als ik mijn toestel uit mijn broekzak haal. Heb nu de accucontacten wat "feller" gemaakt, hoop dat dat werkt.

[ Voor 57% gewijzigd door weerdo op 29-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Anders even mee naar de telefoonboer.
Der zit toch nog garantie op dat ding?

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]