Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
styno schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:26:

Ja, daar kun je wel een locatie kiezen op de kaart door een seconde of twee je vinger op de positie te drukken en daarna de optie 'navigeren' kiezen.
Klopt, net gezien, doch alleen gaat dit op voor Here MAPS en niet voor Here DRIVE.....

Je kan idd een adres bij benadering erin klossen, doch als je ergens in de middle of nowhere moet zijn...
Ik zit zelf wel eens te krabben langs de kanalen, plassen en meren met mijn hengelstokken en dat is dan lastig navigeren op die wijze.
In, om en nabij woonplaatsen wil dat nog wel, maar niet in de woeste prairies van het platteland ;-)

[ Voor 32% gewijzigd door Amadeus1966 op 14-08-2013 19:15 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Ik geloof dat je vanuit Here Maps de optie hebt om navigatie te starten in Here Drive. Je kan in Maps en in Drive navigeren trouwens.

Een optie voor fietsnavigatie zou ik trouwens ook geweldig vinden! Ik zit elke dag op de fiets voor recreatieve doeleinden, en dan zou het wel eens leuk zijn om routes of dergelijke te volgen die je nog niet kent. Heeft iemand al geprobeerd eigenlijk wat/hoe het werkt als je gewoon via Maps of Here op de fiets een locatie intikt?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09-2024
Gisteren een nieuwe lumia 520 gekocht, fijn toestel en alles werkt TOTDAT ik een micro sd kaart erin stop.
Zodra er een SD kaart inzit start de telefoon niet op, deze blijft hangen op het zwarte scherm met het nokia logo.

Overigens is de SD kaart die ik gebruik een 32GB class 4 micro SD die wel werkt in een Lumia 620
Ik heb al van alles gedaan. SD kaart geformatteerd op de PC, harde reset van de telefoon met SD kaart erin. Maar helaas, zodra er een kaartje inzit hangt de telefoon.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Andere kaart kopen? :)

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolnr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09-2024
Welke dan?
(Ik dacht dat deze, in een 620 werkende, SDHC 32GB Class 4 wel zou voldoen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
coolnr schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:10:
Gisteren een nieuwe lumia 520 gekocht, fijn toestel en alles werkt TOTDAT ik een micro sd kaart erin stop.
Zodra er een SD kaart inzit start de telefoon niet op, deze blijft hangen op het zwarte scherm met het nokia logo.

Overigens is de SD kaart die ik gebruik een 32GB class 4 micro SD die wel werkt in een Lumia 620
Ik heb al van alles gedaan. SD kaart geformatteerd op de PC, harde reset van de telefoon met SD kaart erin. Maar helaas, zodra er een kaartje inzit hangt de telefoon.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Is de kaart toevallig niet kapot gegaan ? Ik heb een 64 GB variant in mijn 520 zitten maar die werkt gewoon prima.

Ik heb niet mijn SD kaart geformateerd . Heb je gekeken of hij wel nog in een andere telefoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb exact diezelfde kaart, ook 32GB, en die werkt prima. Dus dan lijkt het mij dat er wel iets met die kaart is dat de 520 niet trekt.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Misschien de wijze waarop deze geformatteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Nog een paar observaties over Here Drive adhv een autoritje gister:
Op snelwegen heeft het de neiging om de parallelbaan te gebruiken wanneer deze toevallig in de binnenbocht ligt. De navi wil je dus eventjes van de snelweg af om vervolgens 1a2 kilometer verderop er weer op te sturen.

Als je op een invoegstrook rijdt die verderop een uitvoegstrook wordt dan zegt de navi niet dat je de snelweg op moet gaan.

Als je aan het navigeren bent, dan de telefoon in slaapstand zet en en half uur later weer aanzet wordt het scherm niet meer goed aangestuurd (ik zie alleen die blauwe bolletjes heen en weer gaan) maar de navigatie stem werkt nog wel gewoon. Deze situatie is alleen op te lossen door een koude start (batterij eruit).

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook mijn nieuwe Nokia Lumia 520 gekregen als vervanger van mijn vier jaar oude Nokia E63. Hij bevalt me tot nu toe prima en een stuk beter dan die goedkope Android waar ik het een tijdje mee heb geprobeerd.

Enige wat me opvalt is dat de hoofdtelefoon wel erg hard moet worden doorgedrukt wil deze goed in de aansluiting komen. Hebben jullie daar ook last van?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Kan niet zeggen dat ik daar veel moeite voor moet doen. Ik druk hem er gewoon in en hij speelt elke keer zonder problemen. Heb je al andere koptelefoons geprobeerd?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb ook een gewone hoofd telefoon erin gedaan en ook deze gaat er eerst goed in en dan moet er even extra aangedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:51:
Ja, ik heb ook een gewone hoofd telefoon erin gedaan en ook deze gaat er eerst goed in en dan moet er even extra aangedrukt worden.
Het wil wel eens voorkomen dat de "klemmen" van de aansluiting ietsjes strakker zijn.
Niet alleen bij dit apparaat, maar bij diverse apparaten en merken.
Persoonlijk vind ik dat wel prettig, hij wordt er dan niet zo maar eruitgetrokken als je er mee aan het pielen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino85 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:08:
Dat is toch wel erg vervelend, ik heb nog van niemand gehoord dat de cover zou kraken of de knopjes wiebelen, ben benieuwd of anderen hier die ervaring wel hebben want zo niet zou het eventueel een defect kunnen zijn.
Ik heb hier met de originele cover ook last van, niks raars mee gedaan, erg irritant.
Ik heb dan ook het idee dat ze de gratis covers weggeven omdat de originelen niet helemaal lekker sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Hoe zit het met krasbestendigheid van het scherm?
Heeft iemand al krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:45:
[...]

Ik heb hier met de originele cover ook last van, niks raars mee gedaan, erg irritant.
Ik heb dan ook het idee dat ze de gratis covers weggeven omdat de originelen niet helemaal lekker sluiten.
Geen idee, het zou natuurlijk kunnen dat dit een reden is maar daar zullen we niet achter komen ben ik bang.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaphek schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:20:
Heeft iemand al krassen?
Ja ik heb een paar krasjes, krasbestendigheid is niet heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik moet zeggen, ik ga vrij ruig om met mijn toestellen en deze is mij al een paar keer op de gevallen.
Misschien geluk, maar heb er nog geen kras op.
Wel heb ik vorige week op een vlooienmarkt een flipcover gekocht, scheelt toch altijd weer wat, immers het geluk houd eens een keer op en eer dat dat gebeurtwil ik het toch voor zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb hem nu 5 keer laten vallen van bijna 2 meter hoogte op mijn bureau en op steen, maar helemaal niks. Geen kras op het scherm, geen deuk in de cover, niets.

Ik zou zeggen dat ie erg goed krasbestendig is. Ik heb geen sleutels of schuurpapier in mijn broek zitten, dus maak ik mij ook geen zorgen. ;)

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Ik gooide laatst mn sleutelbos op mn bed, precies waar mijn Lumia 520 lag, zitten nu wel wat krasjes op. Voor de prijs vind ik het echt een heel goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose321 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:30:
Ik zou zeggen dat ie erg goed krasbestendig is. Ik heb geen sleutels of schuurpapier in mijn broek zitten, dus maak ik mij ook geen zorgen. ;)
Voor de prijs is het scherm best redelijk krasbestendig, de oude Symbian S60 toestellen waren veel gevoeliger (N97, 5800 etc.) maar de Lumia 800 en Nokia N9 zijn bijvoorbeeld een heel stuk beter (waren bij introductie natuurlijk ook veel duurder dan deze).
Ik zou afraden de Lumia 520 samen met sleutels in je broekzak te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
Er is nog 1 ding dat ik wil weten, kan je de here drive volledig ofline gebruiken ? Ik las ergens dat je alleen op gps de functionaliteit van here drive niet volledig is.

[ Voor 5% gewijzigd door klaphek op 27-08-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alleen de Benelux is met spraak-aansturing. Voor de rest van de wereld moet je geloof ik 15 euro betalen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
klaphek schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:24:
Er is nog 1 ding dat ik wil weten, kan je de here drive volledig ofline gebruiken ? Ik las ergens dat je alleen op gps de functionaliteit van here drive niet volledig is.
Ik heb net vorige week bijna 1000 kilometer rondgereden in Duitsland met de navigatie van de 620, zonder enige vorm van mobiel internet, en dat gaat prima. Voor zover ik weet krijg je dan alleen geen file-informatie e.d. binnen, maar die kun je eventueel voordat je gaat rijden even opzoeken.

Edit: Voor de duidelijkheid, ik gebruikte hier de Lumia 620 van mijn broer, die wel de Here drive+ app heeft. De 520 heeft alleen de Here drive app standaard, en daar kun je met een Nederlandse sim-kaart alleen in de Benelux gebruik maken van turn-by-turn voice navigatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Haphius op 27-08-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
Heel mooi, ziet here drive ook fietspaden? ik wil er ook mee fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

klaphek schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:24:
Ja, afgelopen weekend nog gedaan. Maar dan wel zonder fileinformatie.
Haphius schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:36:
De 520 heeft alleen de Here drive app standaard, en daar kun je met een Nederlandse sim-kaart alleen in de Benelux gebruik maken van turn-by-turn voice navigatie.
Voor €15,-- heb je wereldwijde navigatie op de 520..
klaphek schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:45:
Heel mooi, ziet here drive ook fietspaden? ik wil er ook mee fietsen.
Een snelle scan leert dat -in mijn directe omgeving- ik een heleboel fietspaden mis, dus ik vermoed dat deze informatie er niet in zit. Bovendien ondersteund Here alleen maar wandelen en autorijden. Maar door het ontbreken van fietspaden e.d. mis je ook een boel informatie voor wandelen dus ook die routering is verre van optimaal.

[ Voor 27% gewijzigd door styno op 27-08-2013 14:46 ]

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
Een snelle scan leert dat -in mijn directe omgeving- ik een heleboel fietspaden mis, dus ik vermoed dat deze informatie er niet in zit. Bovendien ondersteund Here alleen maar wandelen en autorijden. Maar door het ontbreken van fietspaden e.d. mis je ook een boel informatie voor wandelen dus ook die routering is verre van optimaal.
Dat klopt, hopelijk gaan ze fietspaden ooit nog eens meenemen. Google is hier ook nog niet zolang geleden mee begonnen, hopelijk kan Nokia/Navteq volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Als alternatief hebben we OpenStreetMap nog maar er zijn jammer genoeg nog lang niet zoveel goede OSM navigatieapps als bij Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb naast de nokiaoplossing ook nog copilot, ook dat is een fijne app en daar kan je in de voertuigvoorkeuren ook de fiets op aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Als ik deze Lumia 520 in India koop waar deze 100euro kost los. Waar zal ik dan in NL tegen aan lopen ipv als ik het toestel los voor 149 koop in NL?

Ik denk zelf aan Nokia Here en misschien Nokia Music? En dat de NL taal niet beschikbaar is?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Laatst online: 09-05 20:18
Cruzer schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:41:
Als ik deze Lumia 520 in India koop waar deze 100euro kost los. Waar zal ik dan in NL tegen aan lopen ipv als ik het toestel los voor 149 koop in NL?

Ik denk zelf aan Nokia Here en misschien Nokia Music? En dat de NL taal niet beschikbaar is?
Here drive herkent de regio aan je sim-kaart voor zover ik weet, dus zolang je een Nederlandse simkaart in je telefoon hebt zitten terwijl je voor de eerste keer Here drive start, krijg je de gewoon de Benelux als regio toegewezen.

Ik heb geen idee wat voor stekker er wordt gebruikt in India (gokje, de Engelse), maar waarschijnlijk niet degene die we hier in Nederland gebruiken. Je zult er dus een andere lader bij moeten kopen (of altijd via usb opladen als je de tijd daarvoor hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Simpel usb ladertje hebben de meeste wel in huis liggen.
En anders ff snuffelen binnen de vriendenkring ;-)

Maar tot zover ik weet, staat here drive ( tjezus wat een naam ook ) los van je sim.
Ik heb een kleine week met dat toestel rond lopen eh pielen eer de sim erin kwam en heb er geen hinder van ondervonden.

Immers mijn keus is juist om de Gps gevallen op dit toestel ( en natuurlijk de 8 gig geheugen ),
anders was dat de huawei W1 geworden.
Ben trouwens blij met die 8 gig........ik dacht dat dat wel mee zou vallen,
maar zoonlief heeft een htc 8s met 4 Gb en zit nu al te zeuren dat ie vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaphek schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:20:
Heeft iemand al krassen?
Nog geen krassen, meerdere keren laten vallen op tegels etc. Had misschien wel het geluk dat het kleine randje om het scherm de klap op vangt. De bouwkwaliteit is er goed.

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Haphius schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:00:
[...]

Here drive herkent de regio aan je sim-kaart voor zover ik weet, dus zolang je een Nederlandse simkaart in je telefoon hebt zitten terwijl je voor de eerste keer Here drive start, krijg je de gewoon de Benelux als regio toegewezen.

Ik heb geen idee wat voor stekker er wordt gebruikt in India (gokje, de Engelse), maar waarschijnlijk niet degene die we hier in Nederland gebruiken. Je zult er dus een andere lader bij moeten kopen (of altijd via usb opladen als je de tijd daarvoor hebt).
Ok dus verder zullen er geen verschillen zijn? Ook niet met Nokia Music en ik neem aan dat je de NL taal kunt instellen? Ik ben daar over 3 weken dus vandaar..

When the pink is snookered, Go for the brown

• Amadeus1966
Taal is in te stellen......instellingen/taal en regio
Net als je browser en zoektaal ( deze heb ik op bashir rusland staan ), de reden van deze keuze is dat ik dan van bing afben onder mijn zoekknop en daar dus gewoon google heb staan als startpagina.

• Amadeus1966
He, kreeg net een update binnen.
Heb er even vlug een schermdump van geschoten.......
Oh jolly....dolletjes.....
Ben benieuwd wat er gewijzigd is en of het allemaal wel goedkomt.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20130829_0001.png

[ Voor 37% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-08-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
Heb zelf een ativ-s met gdr2, en net voor m'n vader een 520 gekocht, maar hier zit nog geen gdr2 op,

Hoe zit het met gdr2 voor de 520? komt het heel binnenkort uit of is het beter om het gewoon alvast te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 08:22
__Koen__ schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:12:
Heb zelf een ativ-s met gdr2, en net voor m'n vader een 520 gekocht, maar hier zit nog geen gdr2 op,

Hoe zit het met gdr2 voor de 520? komt het heel binnenkort uit of is het beter om het gewoon alvast te flashen?
Volgens nokia is de software al beschikbaar voor Vodafone, dus ik denk dat je er van uit kan gaan dat hij voor de overige providers en country variant ook snel zullen komen. Hoe snel is echter de vraag. Zie:
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
baszzz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:23:
[...]

Volgens nokia is de software al beschikbaar voor Vodafone, dus ik denk dat je er van uit kan gaan dat hij voor de overige providers en country variant ook snel zullen komen. Hoe snel is echter de vraag. Zie:
Degene die ik heb gehaald is unbranded met een HI simkaart, zal nog wel ff duren dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Lumia 520 Country variant 1030.6409.1314.1002 Waiting for approval

Ben benieuwd wanneer deze komt, kan ik eindelijk mijn oude telefoon wegdoen want Radio zit er dan op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
voor de liefhebbers van de "windows" radio en die een hekel hebben aan oordopjes.......

http://snippets.pocketpri...et-and-phone-speaker.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

__Koen__ schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:12:

Het plan is dat 'iedereen' voor eind september GDR2 aangeboden heeft gekregen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
De providers zijn wel wat langzaam met die amber update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik had een unlocked versie genomen denkende dat die als eerste updates van Nokia direct krijgt. Nou nee hoor, zoals het er naar uitziet ben ik mooi laatste.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Bose321 schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:15:
Ik had een unlocked versie genomen denkende dat die als eerste updates van Nokia direct krijgt. Nou nee hoor, zoals het er naar uitziet ben ik mooi laatste.
Ja fijn he :/
Mag blij zijn als ik dit jaar de update nog krijg geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou, dan zal ik de wachtende maar even plagen.....
Hier een kleine voorbeschouwing ;-)

Vodafoon prepaitje van de gluursjop

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20130909_0001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:34:
Nou, dan zal ik de wachtende maar even plagen.....
Hier een kleine voorbeschouwing ;-)

Vodafoon prepaitje van de gluursjop

[afbeelding]
Al een week staat er op de website van Nokia dat vodafone 520 lumia's de update krijgen. Toch bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Kan je hem niet pushen?
Zo heb ik hem ook binnengekregen.
Ik kreeg ook geen melding, maar toen ik hem handmatig liet zoeken stond er plots wel een update klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Amadeus1966 schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:46:
Kan je hem niet pushen?
Zo heb ik hem ook binnengekregen.
Ik kreeg ook geen melding, maar toen ik hem handmatig liet zoeken stond er plots wel een update klaar.
Zolang als ie op deze website nog aan staat gegeven als 'Waiting for approval' kun je zoeken tot je een ons weegt...

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 10-09-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
InZane schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:10:
[...]

Zolang als ie op deze website nog aan staat gegeven als 'Waiting for approval' kun je zoeken tot je een ons weegt...
We hadden het hier dus over vodafone
En daar staat dus.............
Lumia 520 Vodafone 3046.0000.1329.2003 Available

En er staat niet waiting for approval of weet ik veel wat nog meer........er staat gewoon Available of te wel beschikbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Amadeus1966 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:06:
[...]

We hadden het hier dus over vodafone
En daar staat dus.............
Lumia 520 Vodafone 3046.0000.1329.2003 Available

En er staat niet waiting for approval of weet ik veel wat nog meer........er staat gewoon Available of te wel beschikbaar ;-)
Excusez.. my bad.
Vodafone update is inderdaad als enige beschikbaar voor de 520, for some reason.

• Amadeus1966
InZane schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:27:
[...]
Excusez.. my bad.
Vodafone update is inderdaad als enige beschikbaar voor de 520, for some reason.
Niet erg, u zijt in al mijn goedheid vergeven ;-)
Maar wel bijzonder dat de voda wel uitgerold is en die anderen niet.
Zal haast denken van "handje klap".

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Ik ben de lumia 520 aan het overwegen voor mijn opa. Lijkt mij een
mooi simpel toestel om gewend te raken aan een smartphone. Maar zoals ik het begrijp
is er een groter verschil tussen de vodafone prepaid en de unlocked 520 dan alleen een simlock.
De software is daadwerkelijk verschillend qua updates enzo als ik het goed begrijp?

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Bij deze update krijgt de Vodafoneversie de update eerder dan andere toestellen. Alle toestellen krijgen echter de update. Het is ook niet gezegd dat de VF versie de volgende update ook eerder krijgt. Kortom, geen verschil :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Amadeus1966
Captain Obvious schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:55:
Ik ben de lumia 520 aan het overwegen voor mijn opa. Lijkt mij een
mooi simpel toestel om gewend te raken aan een smartphone. Maar zoals ik het begrijp
is er een groter verschil tussen de vodafone prepaid en de unlocked 520 dan alleen een simlock.
De software is daadwerkelijk verschillend qua updates enzo als ik het goed begrijp?
Zoals al eerder gezegd werd, maakt het eigenlijk niets uit.

Het is inderdaad een leuk toestel, simpel en overzichtelijk.
Ik zou me alleen niet blind staren op die updates.
Het toestel is zonder die updates ook gewoon een fijn en eerlijk toestelletje
en voor zijn doen zeer zeker niet verkeerd geprijsd.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
Sinds gisteren een Lumia 520, en voor het eerst met WP.. Wat ontzettend gaaf! Snel, goed over nagedacht! Erg fijn toestel en fijne software..

Ik zit echter met 1 ding, als je op het hoofdschem bent met de tiles, en je veegt naar links krijg je alle aps enz. te zien, de ene keer is het gegroepeerd als in:

[A]
App
ab
abc
[B]
B
bc enzo

Nu dacht ik eerst dat het aan het aantal apps lag, maar dat is niet zo. Gisteren liet hij niet de tussen letters als [A] en [B] zien.. iemand een idee hoe ik dat weer krijg?

Als je op het zoekdingetje klikt krijg je alles onderelkaar, zonder die grote letters, dat is dus hoe het was..

[ Voor 9% gewijzigd door rscheper op 14-09-2013 16:07 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Hmm, sinds gisteren doet mijn unlock knopje moeilijk. Je moet hem erg geforceerd indrukken. Dit ligt niet aan de cover (ook het 'blote' knopje gedraagt zich zo), en een reset heeft ook niet geholpen.

Heeft iemand een trucje om dat ding schoon te krijgen oid, of moet ik contact opnemen met Vodafone/Nokia en maar hopen dat ze niet vinden dat mijn toestel ooit in het water is gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Aha, daar komt de aap uit de mouw.
De kans is heel groot dat ze vochtdetectie stickers hebben geplaatst, net als bijvoorbeeld bij Samsung en Apple.
Deze stickers verkleuren zodra er vocht naar binnen is getreden.
En dat zal denk ik ook wel eens de grote boosdoener kunnen zijn bij het knopje.
Je hebt kans namelijk op corrosiewerking doordat het nat of vochtig is geweest.
En ja, daar helpt geen reset bij.
Ik spreek over een kans, voor hetzelfde geld is het iets geheel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik ken die stickertjes, weinig zin in inderdaad ;) Ik wacht mijn antwoord van Vodafone af, als ze zeggen dat ik langs de reparatiebalie in Den Haag mag komen doe ik dat, als dit via RMA moet scoor ik zelf wel een torx en repareer ik het. (ik heb hier al zo'n setje liggen, maar Nokia gebruikt nog iets kleinere)

Het defect is namelijk redelijk simpel: Het knopje zit niet meer vast aan zijn print. Ik moet dus omlaag drukken met mijn nagel, dan werkt het allemaal. Druk ik recht het knopje in, dan raakt hij los van zijn contactpunten en gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
.

[ Voor 98% gewijzigd door Amadeus1966 op 16-09-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:47

Peetman

Tjah....

Vandaag de update binnengekregen (heb een hongaars toestel blijkbaar). Weinig grote veranderingen. Stond een datasense tile op m'n homescreen na de herstart. Voorlopig lijkt alles goed te werken.
Al met al erg tevreden met de prijs/kwaliteitverhouding van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Nog steeds is het wachten aan mijn kant op de country variant, sinds vandaag is volgens de website de Vodafone Amber update voor de 520 wel available..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
rscheper schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:14:
Nog steeds is het wachten aan mijn kant op de country variant, sinds vandaag is volgens de website de Vodafone Amber update voor de 520 wel available..

Voor Vodafone is ie al weken beschikbaar, voor T-Mobile sinds gisteren volgens mij en als je op de 'Country variant' zit te wachten, zoals ik, dan mag je nog wel even ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Excuses, ik bedoelde ook de T-Mobile variant..

Ik vrees het, alhoewel in andere landen de Country Variant wel beschikbaaar is voor de 520.. maar goed, we moeten maar even geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik denk dat de update zwaar overgeschat word.

Had inmiddels al wel begrepen dat zodra de T mobile begint uit te rollen,
dat wij dan inmiddels al lang op 8.1 zitten ;-)

Grapje ;-)

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
GDR3 zal wss wel meer brengen...

Verwijderd

Hoewel op de Nokia site staat dat de Amber update beschikbaar moet zijn voor de T-Mobile Lumia 520, kan mijn toestel de update niet vinden. Iemand anders met een T-Mobile prepaid Lumia 520 die de update al wel heeft kunnen installeren?

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:27:
Hoewel op de Nokia site staat dat de Amber update beschikbaar moet zijn voor de T-Mobile Lumia 520, kan mijn toestel de update niet vinden. Iemand anders met een T-Mobile prepaid Lumia 520 die de update al wel heeft kunnen installeren?
Heb je al geprobeert om hem eh handmatig te laten zoeken ?

Verwijderd

Maar natuurlijk: Settings -> phone update en dan "check for updates".
maar dan zegt die vrolijk "You phone is up to date"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Oke, hm dan houd het gauw op.
Altijd lastig als je vast zit aan de grillen van je provider.
Het is ook geen android toestelletje waar je even een andere rom op gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het typisch Nokia eigenlijk. Met Symbian toestellen en ook met de N9 werden de updates altijd gefaseerd uitgerold, waardoor de enthousiasteling meestal gefrustreerd zat te wachten op de update (of je moest de firmware bedoeld voor een andere productcode installeren). En dat lag zeker niet alleen aan de providers, want al mijn Nokia toestellen zijn unlocked, en ik probeer branded versies meestal te vermijden (Deze Lumia 520 is de eerste branded versie voor mij sinds een N73, jaren terug)

Maar jij hebt geen T-Mobile 520? Ben nog steeds benieuwd of andere T-Mobile Lumia 520 gebruikers al wel de update kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:49:
Maar jij hebt geen T-Mobile 520? Ben nog steeds benieuwd of andere T-Mobile Lumia 520 gebruikers al wel de update kunnen installeren.
Een kennis van me heeft de T-Mobile prepaid versie en die kan ook nog steeds niet updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:49
InZane schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:07:
[...]

Een kennis van me heeft de T-Mobile prepaid versie en die kan ook nog steeds niet updaten..
Kijk eens bij Instellingen -- info en dan naar je Firmware versie! De prepaid Lumia 520 van T-Mobile betreft de Country variant!!

Info: http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Deze heeft nog de status "Waiting for approval"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier nog steeds geen update voor een T-Mobile 520, duurt me wel erg lang eigenlijk.
Waar ligt dit nou aan? Nokia of T-Mobile?

Update:

Hij is er!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
GekkeGerrit83 schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:42:
[...]

Kijk eens bij Instellingen -- info en dan naar je Firmware versie! De prepaid Lumia 520 van T-Mobile betreft de Country variant!!

Info: http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Deze heeft nog de status "Waiting for approval"
Ah is dat ook de Country variant versie. Kan maar zo hoor.

Ik ben in ieder geval nog steeds aan het wachten tot ik een ons weeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Waarom duurt het zolang dat de update voor de simlockvrije versie 520 is ? In veel andere landen in Europa is die al aanwezig . Waarom niet gewoon een worldwide update zoals Apple of Microsoft doet voor de Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Heeft er hier misschien nog iemand het probleem dat de telefoon regelmatig uitvalt als hij een (lichte) schok krijgt? (Als je 'm íets te hard neerlegt, of soms als ik een stukje ren met de telefoon in m'n broekzak bijvoorbeeld)

Ik heb al een stukje papier achter de accu gedaan, omdat die volgens mij een beetje loszit, dat helpt wel, maar het probleem bestaat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
JDTeunis schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:42:
Heeft er hier misschien nog iemand het probleem dat de telefoon regelmatig uitvalt als hij een (lichte) schok krijgt? (Als je 'm íets te hard neerlegt, of soms als ik een stukje ren met de telefoon in m'n broekzak bijvoorbeeld)

Ik heb al een stukje papier achter de accu gedaan, omdat die volgens mij een beetje loszit, dat helpt wel, maar het probleem bestaat nog.
Als er speling zit tussen je accupolen en het toestel, dan blijf je dit houden.
Stukje papier kan helpen maar is slechts een lapmiddel, uiteindelijk zal het erger en erger worden.
Ik zou er mee terug gaan en er naar laten kijken.
Want dit is iets wat niet zomaar voor mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Amadeus1966 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:52:
[...]

Als er speling zit tussen je accupolen en het toestel, dan blijf je dit houden.
Stukje papier kan helpen maar is slechts een lapmiddel, uiteindelijk zal het erger en erger worden.
Ik zou er mee terug gaan en er naar laten kijken.
Want dit is iets wat niet zomaar voor mag komen.
Ik zou er ook mee teruggaan. Ik liet laatst het toestel op de grond vallen en zelfs toen deed ie het nog gewoon. Het mag echt niet zo zijn dat je toestel direct uitvalt je 'm een beetje hard op tafel neerlegt oid.

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08
Iemand een aanrader voor een goede screen protector die zonder knipwerk past?

• Amadeus1966
Check eens marktplaats

http://link.marktplaats.nl/721933344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

JDTeunis schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:42:

Heb ik ook gehad. Aangezien ik de mijne heb gekocht bij Amazon in Duitsland (wilde graag een blauwe), had ik geen behoefte om hem terug te sturen.
Na een zoektocht op i-net, kwam ik een artikel met oplossing tegen m.b.t. dit probleem. Op basis daarvan heb ik de 3 contactjes van de telefoon lichtjes naar buiten gebogen, zodat ze beter contact maken met de batterij. Sindsdien is hij hierdoor niet meer uitgevallen. Na een crash door een app 2 weken geleden, vandaag pas weer de eerste boot i.v.m. de Amber Update 8)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Maar niet de country variant neem ik aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

rscheper schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:57:
Maar niet de country variant neem ik aan :(
Als je mij bedoelt: wel de country variant, maar ik heb dan ook een Duits toestel. Wat de verschillen dan zijn tussen de verschillende countries, zou ik niet weten. Ik draai probleemloos mixed Nederlands/Engels, zonder dat ik een spoortje Duits zie.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

InZane schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:07:
Zelf ook een T-Mobile prepaid versie (met Vodafone sim). OTA update kwam maar niet door, nu via Nokia Software Updater aan het updaten die hem nu update naar de Vodafone versie (3046.0000.1329.2003) 8)7

Afbeeldingslocatie: http://zooi.g60.nl/LumiaUpdate2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DR op 28-09-2013 11:10 ]

• rscheper
Vreemd.. Ik heb een simlock vrije 520, maar na het openen van de Nokia Software Updater geeft hij bij mij ook aan: (zelfs na de applicatie te hebben ingesteld op Nederland/Nederlands

You can update device oftware to version
3046.0000.1329.2004

Dit terwijl de country variant nog niet beschikbaar is, volgens de Nokia website

[ Voor 30% gewijzigd door rscheper op 28-09-2013 12:05 ]

• AvonW
  • Laatst online: 08-09 13:08
DR schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:06:
[...]

Zelf ook een T-Mobile prepaid versie (met Vodafone sim). OTA update kwam maar niet door, nu via Nokia Software Updater aan het updaten die hem nu update naar de Vodafone versie (3046.0000.1329.2003) 8)7

[afbeelding]
Goede tip! Ik ga het gelijk doen. Ik heb zelf een losse telefoon gekocht maar op een of andere manier komt de update van vodafone maar niet.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Wel ff opletten dat via de Nokia updater je weer begint met een lege telefoon ;)

@Rscheper:
Is dat wel een origineel Nederlands toestel? De .2004 zie ik op http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/ niet voorbij komen namelijk.

• rscheper
Ik heb hem bij Coolblue gekocht en alles wat er bij zit is in het Nederlands, het lijkt er dus wel op.. Toestel is uiteraard ook in het nederlands.

Update is prima gelukt, heb nu Data Sense en bijv. Radio :)

[ Voor 17% gewijzigd door rscheper op 28-09-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Waar kan ik die nokia software updater vinden ? Ik kan hem niet op de officiele site vinden . Ik kan hem wel downloaden van andere websites maar weet niet of dat wel zo veilig is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Die software is dan ook niet bedoeld voor particulieren maar voor Nokia service center. Een officiele download ga je dus niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Bedankt.

Ik heb de update geinstalleerd maar heb er tot nu toe erge spijt van:

Radio werkt heel erg brak ..... wandel ik een meter dan stopt de radio, stop ik gaat de radio weer aan ....heel slecht bereik met mijn lumia 520 ....

Doe ik hem in mijn zak, gaat de radio uit ....
Alles werkt een stuk langzamer
Dat wordt wat morgen als ik even de radio wilt testen buiten ...

[ Voor 45% gewijzigd door Rockvee2 op 29-09-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Moet je eigenlijk nog een aparte app instellen voor die radio? Heb versie 2004, en Data Sense, maar zie geen radio?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hij staat bij muziek + video .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Oh ja! Ik vergeet af en toe dat er achter die knopjes nog meerdere lagen kunnen zitten. Thanks.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hoppa, weer twee nieuwe Windows Phone gebruikers erbij me ouders hebben gisteren allebei een Nokia Lumia 520 gekocht bij The Phone House. Ze komen allebei van een oude Nokia met T9 toetsenbord af. Want ze wouden mail op kunnen halen, Facebook en dat was het wel weer (En een paar spelletjes natuurlijk van die simpele puzzels). Nou daar is de 520 ideaal geschikt voor, toen ik zei je krijgt er ook nog eens gratis Nederlandse navigatie bij waren ze helemaal verkocht.

Dus dinsdag halen ze hem op, zal de bevindingen wel posten in dit topic van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik kijk uit naar de ervaringen van jouw ouders, ik overweeg namelijk om er ook één te halen voor m'n moeder haar verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 10:12
Ik heb er ook net één voor mijn moeder haar verjaardag gehaald.
Ik heb wel eerst gekeken of ze een beetje met mijn wp overweg kon.
Dat ging verbazend goed.
Ze was vooral te spreken over het feit dat er een wekker op zat. Ik was op dat moment wel even zo gemeen om niet te vertellen dat haar 100 jaar oude telefoon dat in principe ook wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Deckkie schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:16:

Ze was vooral te spreken over het feit dat er een wekker op zat. Ik was op dat moment wel even zo gemeen om niet te vertellen dat haar 100 jaar oude telefoon dat in principe ook wel heeft.
Ja, alleen die kolere wekker ging vanmorgen ook zomaar af.........en kreeg hem met geen mogelijkheid uit.
Heb hem maar uitgezet.....................
Voor het eerst dat ik dat ding vervloekt heb. hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Deckkie schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:16:
<>
Dat zit in WP8 gewoon goed.
Het is SIP en VPN dat mij even terug laat aan naar android, WP8 is een fijn en soepel OS.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]