Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Heb vandaag mijn gratis cover van Nokia binnen gekregen. Super ook in het rood!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/600578_10151578793163248_1826411748_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971864_10151578793173248_1705201069_n.jpg

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Die digitale kanalen app is best wel tof, dank voor de tip!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Vind dat blauwe en rode ook wel wat hebben.
Ik heb alleen maar een kaassoufleetje ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/12.jpg

Hier even kijken hoe glad ( of stroef ) de cover is ;-)
En ze houd het aardig vol hahaha

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/2.jpg

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Kijk uit dat je je mond niet brandt. ;)

Die gele is ook wel grappig. "Spaar ze allemaal" Zou je een gele en/of witte nog los kunnen kopen ergens?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bose321 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:21:
Kijk uit dat je je mond niet brandt. ;)

Die gele is ook wel grappig. "Spaar ze allemaal" Zou je een gele en/of witte nog los kunnen kopen ergens?
Ik heb ze al op marktplaats gezien.

Voor elke stemming of dag van de week een ander.
Dan ga ik voor een groene ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Gisteren voor me vriendin een Lumia 520 gehaald, ik moet zeggen heb zelf een Lumia 720,
maar deze doet doet niks onder qua snelheid met de mijne, en dat voor zo'n prijs !
Ja alleen de camera en het scherm plus de behuizing is wat beter dan de 520,
maar dat is dan ook alles, al met al een fijn telefoontjuhh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Als ik eenmaal Data Sense erop heb, en nog een paar kleine dingen ben ik helemaal tevreden.

Er is tevens een update voor WhatsApp, en nu is die app helemaal super!

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vandaag 'm ook gehaald, maar de hele dag lopen te klooien en haar uit lopen trekken waarom ik niks kan downloaden. Kom ik er net achter dat WP marketplace eruit ligt :(

That's explains :D

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
zwahiel schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:11:
Vandaag 'm ook gehaald, maar de hele dag lopen te klooien en haar uit lopen trekken waarom ik niks kan downloaden. Kom ik er net achter dat WP marketplace eruit ligt :(

That's explains :D
iedere wp gebruiker probeerd whatsapp te updaten, gelijk ligt de server plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ja nou ja, gelukkig heb ik wel Spotify kunnen pakken :Y)

En idd ik ben ook WA aan het downloaden, maar zag net pas dat die geüpdate was. Maar kom maar door met die oplossing zodat 't werkt.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Vandaar dat ik mijn ANWB app niet kon downloaden...

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
zwahiel schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:18:
ja nou ja, gelukkig heb ik wel Spotify kunnen pakken :Y)

En idd ik ben ook WA aan het downloaden, maar zag net pas dat die geüpdate was. Maar kom maar door met die oplossing zodat 't werkt.
Windows store werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

vali schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:33:
[...]

Windows store werkt weer
Zag 't. WA net geïnstalleerd :)

Gelukkig had ik vanmiddag wel Spotify binnen kunnen trekken. Zonder Spotify en Whatsapp is mijn telefoon niet mijn telefoon. De rest kan me praktisch gestolen worden.

't Is dat die nieuwe Aisha geen 3g + spotify heeft, anders had ik die nog overwogen. Maar deze 520 is wel prettig tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
zwahiel schreef op zondag 14 juli 2013 @ 01:24:
[...]

Zag 't. WA net geïnstalleerd :)

Gelukkig had ik vanmiddag wel Spotify binnen kunnen trekken. Zonder Spotify en Whatsapp is mijn telefoon niet mijn telefoon. De rest kan me praktisch gestolen worden.

't Is dat die nieuwe Aisha geen 3g + spotify heeft, anders had ik die nog overwogen. Maar deze 520 is wel prettig tot nu toe.
yeah inderdaad! Mijn tante heeft nog nooit een smartphone gehad en heb deze ook aan haar aangeraden. Voor die prijs echt een top toestel :).

Merk dat mijn huawei stuk minder in gebruik is. De bug dat hij af en toe niet reageert op de aan knop wanneer hij in stand-by staat is nog steeds niet opgelost. Had het toestel gekocht toen mijn l920 ter reperatie was en baal er nu beetje van dat de l520 toen nog niet te koop was.

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 14-07-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En dan nu nog wachten op een leuke call recorder en/of iets zoals 3G watchdog
Maar ik heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik zit te twijfelen tussen de 520 en de 620.
Als beide telefoons ongeveer even duur zouden zijn, welke zouden jullie dan kiezen??
De reden dat ik voor de 620 zou kiezen zou de heredrive voor heel Europa zijn, of is dit ook mogelijk voor de 520 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:39
klaphek schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:28:
Ik zit te twijfelen tussen de 520 en de 620.
Als beide telefoons ongeveer even duur zouden zijn, welke zouden jullie dan kiezen??
De reden dat ik voor de 620 zou kiezen zou de heredrive voor heel Europa zijn, of is dit ook mogelijk voor de 520 ?
Here Drive+ voor heel Europa is ook mogelijk voor de 520 tegen een kleine meerprijs. Dan zou ik uiteindelijk de keuze maken voor de 520 vanwege het design. De 520 is naar mijn mening een stuk mooier dan de 620.

Voor de prijs van een 620 koop je trouwens ook al bijna een 820, zit nog maar €30 verschil tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Insert12 op 14-07-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Laatst online: 13-07-2022
De 620 met ronde hoeken lijkt mij iets makkelijker uit een broekzak te krijgen en is iets kleiner.
Maar je zou verwachten dat de 620 een betere accu zou hebben dan de 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het enige nadeel van de 520, wat iets groter is dan ik in het begin dacht, is de camera. Ik weet niet of deze in de 620 beter is, maar in de 520 is deze slecht. Hij is gemaakt om foto's met mobieltjes te delen, maar zodra je 1x inzoomed heb je nog 2 pixels over :+

Ik heb zelf een HTC One S en mijn vrouw dus de 520. De 520 verslaat de One S op alles behalve scherm en camera. De 520 is sneller (veul sneller), accu gaat veel langer mee, hij is lichter, ligt goed in de hand, eigenlijk alles positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ja de camera is idd niet één van de beste in zijn soort.
Ach het geeft natuurlijk wel weer zo'n ouderwets fotomoment.............even stil blijven staan......knip

Ik heb mijn kaassouffle vandaag meegehad met snowboarden ( ja weet het, het is zomer..... ) maar nagenoeg alle foto's zijn bewogen.
Maar ja, we hebben het hier ook over een telefoon met camera en geen camera waarmee je kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik kom van een Wildfire S af en heb al Android sinds dé G2, was altijd Android fan. Maar met al die updates, te weinig ruimte op de devices en steeds gedoe was ik er klaar mee en tot nu toe ben ik echt positief verrast over de 520. Enige minpunt is dat als je echt gaat browsen e.d. je de accu binnen no-time leeg trekt.

Ik weet niet hoe WA eerst was maar nu gaat 't best wel prima. Alleen als je erin werkt dan verbruik je. En dat wel anders dan met Android. Daar loopt de accu continue sneller leeg. Als je bij de 520 niks doet, dan loopt hij minimaal leeg. Ik zit nu op 2% per uur. En dat vind ik nogal netjes eigenlijk. Da's beter dan mijn laatste Wildfire S ooit haalde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
zwahiel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:34:
Ik weet niet hoe WA eerst was maar nu gaat 't best wel prima. \
WA mankeerde qua functionaliteit weinig aan, doch alleen kwamen de meldingen wel iets later aan dan de bedoeling was, zbs als je rond 2100 een bericht binnenkreeg dan kreeg je pas de notificatie rond 2300, dat soort ongein.
En dat was nog gunstig.........heb de meldingen ook wel eens rond drie uur in de nacht gehad, dan is de grap er gauw af.

De berichten kwamen wel netjes op tijd binnen, alleen de notificaties niet, maar om nu volcontinue op WA te moeten gaan kijken was natuurlijk ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vreemde vraag, maar werkt deze ook zonder simkaart?
Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen om te gebruiken als test telefoon om te devven. Mooi goedkoop telefoontje met het actuele Windows Phone OS.

Als hij werkt zonder simkaart, en ik er dus mijn appjes op kan testen, schaf ik hem ook aan :)
(Tenzij iemand mij kan overtuigen om een andere aan te schaffen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 03:37:
Misschien een vreemde vraag, maar werkt deze ook zonder simkaart?
Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen om te gebruiken als test telefoon om te devven. Mooi goedkoop telefoontje met het actuele Windows Phone OS.

Als hij werkt zonder simkaart, en ik er dus mijn appjes op kan testen, schaf ik hem ook aan :)
Je kunt hem gewoon zonder simkaart aanzetten en dan verbinding maken via WiFi
Vervolgens kun je inloggen op je Microsoft account en apps downloaden en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 03:37:

Lijkt me juist een hele goede keuze. Als je appjes werken op dit toestel, zullen ze op de meer high end toestellen zeker werken. Andersom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Werken zonder sim is geen probleem, minus de simafhankelijke apps natuurlijk.
Op deze manier ben ik ook overgestapt naar het windowsplatform.
Eerst een dagje pielen en wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Merkte gisteravond op dat er wederom een nieuwe update was voor Whatsapp.
Maar merk weinig ten opzichte van de vorige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb gisteren ook een Lumia 520 aangeschaft, gewoon om Windows Phone eens te ontdekken.
Me iPhone is momenteel kapot, dus dit leek mij wel een leuk back-up toestel.

Maar ik ben zeer verrast over de prestaties, dit had ik niet verwacht voor deze prijs.

Ik weet niet of het al gezegd was in dit topic, maar je kan nu een gratis extra cover voor de Nokia 520 bestellen:
http://nokiapromotion.nl/gratiscover/

Ik heb de rode erbij besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was inderdaad al gepost een stukje terug, maar in dit geval kan een doublepost geen kwaad denk ik ;) Heb zelf ook de rode aangevraagd, maar als ik het zo hoor is die nogal populair en komt er misschien een witte.

Ik heb de L520 sinds zaterdag, als vervanging voor mijn verloren L710, en ik ben er heel tevreden mee. Het scherm valt me mee: ik had een drama verwacht, maar zelfs buiten met dit weer is het nog bruikbaar, mits je 'm natuurlijk niet direct in de zon houdt. WP8 heeft een paar nuttige updates tov 7.8 en als straks DataSense erbij komt is het al helemaal top. Iemand enig idee wanneer wij GDR2 gaan krijgen? Op mijn L710 kreeg ik al heel vroeg de update van 7.5 naar 7.8 (zit bij Hi), maar het lijkt erop dat de Lumia's dit keer niet de eerste zijn dit keer laat Nokia op zich wachten.

Die 'Digitale TV Kanalen'-app is trouwens een aanrader! Nog niet heel uitgebreid getest, maar het idee dat ik TV kan kijken op m'n telefoon (al zal het wel hard gaan met de batterij) is prettig - zeker nu ik geen kabelaansluiting meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik had inderdaad ook een zeer slecht scherm verwacht, maar vind het een prima scherm voor deze prijs.
Had meer het niveau van de HTC Wildfire verwacht.

Maar dat valt me mee dat het veel beter is dan verwacht. Het algehele toestel is beter dan ik had verwacht, alleen de dikte is iets waar ik me een klein beetje aan erger.
Misschien ooit maar eens kijken voor een duurder model. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

In jullie ervaring is het een goed idee om als je Android zat bent en een HTC One S hebt deze Lumia 520 te kopen los om te proberen?

Of is het als je een dergelijk model hebt geen goed idee en is het verschil dan te groot? Ik moet nog een jaar wachten voor verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik kom zelf van Android af, en ik moet zeggen als je graag mag tweaken en pielen dan is dit NIET de juiste keuze.
Immers er valt weinig te tweaken en te pielen in Windows.
Wil je een telefoontje die gewoon doet wat hij moet doen, dan is dit toestel zeker geen verkeerde keus.
Qua hardware specs kan je niets zeggen, daar het twee verschillende platformen zijn en ieder anders omgaat met deze hardware.
Ik heb in ieder geval geen spijt van deze aanschaf.
Maar je kan geen vergelijk trekken met Android of de Android market, doe je dat wel dan kom je aardig van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wil je een OS wat gewoon doet wat het moet doen zonder te veel poespas dan is in mijn ogen Windows mobile 8 een goede keuze, ook vind ik de interface ook wat duidelijker en strakker dan IOS/Android maar dat is natuurlijk persoonlijk!
Mocht je echter iemand zijn die graag van tweaken houd dan zou ik bij Android blijven zoals Daantje ook al zei.

En de apps markt ach ja ik zie dat niet eens meer als echt nadeel, maar ook dat is natuurlijk persoonlijk, als ik op de phone van mijn vriendin kijk(Lumia) dan is elke app die ze maar wil beschikbaar, kijk het is leuk als je 100 miljoen apps hebt maar is dat ook echt nodig? natuurlijk hoop ik als Windows mobile wat groter word er ook wat meer apps komen maar ik heb ze persoonlijk nog geen 1x gemist, er is voor mij geen app die ik echt nodig zou hebben die er niet is voor dit OS.
Toch zijn dit en het tweak gedeelte zaken waar je wel goed naar moet kijken voor je naar Windows mobile gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 24-07-2013 22:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Bedankt voor dit inzicht. Heb al even rondgekeken, en ik ben eigenlijk juist op zoek naar een no-nonsense OS/Toestel waar ik juist weinig aan hoef te doen. Tweaken doe ik liever met andere hardware/software. Plus dat ik niet naar de "voor ALLES betalen" omgeving van Apple wil.
Enige wat ik jammer vind dat mist, is NS Reisplanner Xtra en Nike+ running app en de games die er niet zijn voor dit platform is dan jammer, maar het is geen game apparaat, maar communicatie.

Ik houd het in de gaten. Nogmaals dank voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer blij met dit gebruiksvriendelijke toestel. Alleen heb ik een probleempje ontdekt.
Als ik op de bluetooth ga en muziek wil luisteren in de auto (wat mijn 2 vorige simpelere telefoon wel konden..) lukt dat maar met 1 liedje tegelijk.
Hebben jullie dit al een keer geprobeerd en hebben jullie dit probleem ook? Het zou namelijk kunnen dat ik iets over het hoofd zie?
Ik klikte eerst een artiest aan bijvoorbeeld, dan pakte hij maar 1 liedje en stopt dan met afspelen. Toen heb ik een afspeellijst gemaakt en het zo geprobeerd, maar dat gaf hetzelfde probleem.

Weten jullie wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:37
pino85 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:08:
Wil je een OS wat gewoon doet wat het moet doen zonder te veel poespas dan is in mijn ogen Windows mobile 8 een goede keuze, ook vind ik de interface ook wat duidelijker en strakker dan IOS/Android maar dat is natuurlijk persoonlijk!
Mocht je echter iemand zijn die graag van tweaken houd dan zou ik bij Android blijven zoals Daantje ook al zei.

En de apps markt ach ja ik zie dat niet eens meer als echt nadeel, maar ook dat is natuurlijk persoonlijk, als ik op de phone van mijn vriendin kijk(Lumia) dan is elke app die ze maar wil beschikbaar, kijk het is leuk als je 100 miljoen apps hebt maar is dat ook echt nodig? natuurlijk hoop ik als Windows mobile wat groter word er ook wat meer apps komen maar ik heb ze persoonlijk nog geen 1x gemist, er is voor mij geen app die ik echt nodig zou hebben die er niet is voor dit OS.
Toch zijn dit en het tweak gedeelte zaken waar je wel goed naar moet kijken voor je naar Windows mobile gaat.
Even mierenneuken omdat je het twee keer noemt... Windows mobile is oud, tegenwoordig hebben we het over Windows Phone (WP) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Terpstars schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:51:
[...]

Even mierenneuken omdat je het twee keer noemt... Windows mobile is oud, tegenwoordig hebben we het over Windows Phone (WP) :)
Drie keer zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

Eagle Creek

Breathing security

Zo mieren vind ik dat niet. Dat is hetzelfde als Outlook Express Outlook noemen. Het zorgt voor verwarring bij anderen :).

Wat de apps betreft: dat zie ik ook nog steeds als het grootste nadeel en de grootste bedreiging voor het platform als geheel. Ik ben tevreden met de apps die ik heb (op mijn Android-tablet staan er ook maar een stuk of 20 maximaal) maar ik ken genoeg mensen die WP daarom links laten liggen; zelfs de goedkopere toestellen als de 520.

[ Voor 58% gewijzigd door Eagle Creek op 25-07-2013 22:54 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

offtopic:
Ach mieren neuken, ik heb een ontzettende hekel aan spel nazi's/mierenneukers in het algemeen, zeker als mensen weten wat de ander bedoeld maar dat wil niet zeggen dat de ander geen punt heeft, ik kan me er dus wel in vinden :)

Overigens had dit ook wel via een DM gekund in mijn ogen in plaats van in dit topic maar goed ik dacht ik kan er nu ook beter netjes via het topic op reageren.
Dank voor de opmerking, ik zal hem opslaan op mijn hardeschijf, heb eigenlijk niet echt een verklaring waarom ik die naam gebruik ipv de juiste benaming, wellicht doordat iedereen in mijn omgeving het over Windows Mobile heeft maar ik schaam me er nu wel voor }:O
Eagle Creek schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:53:
Zo mieren vind ik dat niet. Dat is hetzelfde als Outlook Express Outlook noemen. Het zorgt voor verwarring bij anderen :).

Wat de apps betreft: dat zie ik ook nog steeds als het grootste nadeel en de grootste bedreiging voor het platform als geheel. Ik ben tevreden met de apps die ik heb (op mijn Android-tablet staan er ook maar een stuk of 20 maximaal) maar ik ken genoeg mensen die WP daarom links laten liggen; zelfs de goedkopere toestellen als de 520.
Enerzijds ligt het er ook maar net aan welke apps de mensen in jou omgeving willen gebruiken of nodig hebben, in mijn omgeving zijn er tot nu toe 5 mensen die van Android naar Windows Phone ;) zijn overgestapt en hun geven aan op geen enkele manier iets te kort te hebben.
Maar als je natuurlijk 20+ apps bent gewend dan is de kans een stuk groter dat je op Windows Phone geen 1:1 copy vind omdat er gewoon veel minder apps zijn, toch ben ik al vaker apps tegen gekomen die nagenoeg het zelfde doen.
Maar ik vind ook dat het velen malen fijner is de apps te gebruiken die je altijd gewend bent bij bv een Android, MS heeft gewoon erg veel werk aan de winkel wat dat betreft.

Ik zie de situatie zo:

Zolang niet genoeg mensen naar dit platform overstappen komen er niet zo snel meer apps omdat het nog niet interessant genoeg is of minder interessant dan IOS/Android voor bepaalde bedrijven om ervoor te ontwikkelen.
Aan andere kant als er niet genoeg apps worden ontwikkeld gaan er niet zo snel bepaalde mensen over naar dit platform waardoor het niet zo snel een succes kan worden.

Ik denk dus dat het zeker zo is dat wat dit OS uitstraalt onder de mensen nog steeds is:
Er zijn te weinig apps beschikbaar.
Van die in mijn ogen als negatief werkende naam afkomen moet in mijn ogen prioriteit hebben,en dat zal enkel kunnen met geld, als MS dit echt een succes wil maken zal men er veel meer geld in moeten gaan pompen.. ben benieuwd of ze dat gaan doen of dat we over een jaar nog amper verbetering zien.

[ Voor 72% gewijzigd door pino85 op 25-07-2013 23:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

Eagle Creek

Breathing security

Ik ben zelf ook voor het promoten van Windows Phones bij mensen die niet zulke hoge eisen stellen aan apps. Op deze manier neemt het marktaandeel wel toe (aantal verkopen, online bezoeken, you name it), waardoor het voor ontwikkelaars uiteindelijk weer interessanter wordt om voor een (potentieel) groter publiek te programmeren :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Denk dat ik toch niet voor een Lumia 520 ga dan, wil wel iets meer met een toestel dan alleen de basics.
Maar het klopt wel wat er word gezegd door Eagle Creek en Pino85, ooit was Android ook klein en had niet zo veel Apps als apple of zelfs symbian. Maar dat is goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Het toestel kan wel wat meer dan de Basics, zeker voor deze prijs is dit een zeer compleet apparaat in mijn ogen.
Zoek anders gewoon even uit( of heb je dat al gedaan) welke apps je vaak gebruikt en of die beschikbaar zijn of niet.
Sowieso ben ik meer van ik geef iets gewoon een kans want dat heeft dit OS nodig, als het niet bevalt kan je er altijd vanaf ;)
Maar als je zeker bent dat dit niets voor je is dan groot gelijk dat je er niet naar te gaat.

@ Eagle Creek, ja ik ben ook wat bezig om mensen te laten kennis maken met deze phone's, tot nu toe 10 man overtuigd en van de 10 zijn er 7 die niet meer terug gaan naar Android/IOS. Mond op mond is denk ik nog altijd een krachtig middel ;)
Ze geven ook aan van ja ik had dit niet verwacht voor deze prijs, sowieso hadden ze niet verwacht dat windows Phone zo soepel in gebruik zou zijn en de snelheid in het OS word als een groot pluspunt genoemd,
Maar het probleem is dat er veel mensen zijn die twijfelen en het minder snel een kans geven, mensen zijn toch vaak meer van wat de boer niet kent eet hij niet.( of iets van die strekking) en er zijn natuurlijk andere redenen zoals het aantal apps.
Ik hoop dat er meer mensen hier zijn die in hun omgeving de mensen er toch eens kennis mee willen laten maken want buiten dat er minder apps voor zijn zitten er zeker sterke punten aan deze telefoon maar ook aan dit OS.

[ Voor 75% gewijzigd door pino85 op 26-07-2013 10:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zat al de hele tijd te koekeloeren naar Windows Phone , heb zelf een Nexus 7 (Tablet, Android) huisgenoten hebben een Ipad 2 (Apple) en ik wil eens kennismaken met de WP franchise, heb zelf Windows 8 en een Xbox 360 . Ik heb zelf ook nog een oeroude telefoon waar je geeneens op internet kan . Ik zie zelf in dit topic dat je gewoon geen simkaart erin hoef te hebben dus ik kan mijn simkaart gewoon in mijn telefoon laten zitten . Ben benieuwd .

Om nog even wat meer toe te voegen . Vind de connectie van Xbox Smartglass - > Xbox 360 zo goed op mijn Nexus 7 en nu kan ik ook WP games spelen die in stand zijn tot mijn xbox

[ Voor 16% gewijzigd door Rockvee2 op 28-07-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals mijn vraag, er is vast wel iemand die het ook muziek uitgeprobeerd heeft in de auto....

Ik ben zeer blij met dit gebruiksvriendelijke toestel. Alleen heb ik een probleempje ontdekt.
Als ik op de bluetooth ga en muziek wil luisteren in de auto (wat mijn 2 vorige simpelere telefoon wel konden..) lukt dat maar met 1 liedje tegelijk.
Hebben jullie dit al een keer geprobeerd en hebben jullie dit probleem ook? Het zou namelijk kunnen dat ik iets over het hoofd zie?
Ik klikte eerst een artiest aan bijvoorbeeld, dan pakte hij maar 1 liedje en stopt dan met afspelen. Toen heb ik een afspeellijst gemaakt en het zo geprobeerd, maar dat gaf hetzelfde probleem.

Weten jullie wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb zelf de lumia nog niet die krijg ik pas dinsdag maar staat er toevallig iets in de instellingen dat je per liedje op een play knop moet drukken.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt

http://www.nokia.com/ie-e...FAQ&caseid=FA139834_en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 20:02
Hoi,
heb een vraagje, ik heb de 520 gekocht daarin een 8GB kaartje gezet, uiteraard wat foto's enzo gemaakt. Hierna dit kaartje vervangen voor een 16GB, dit kaartje via de Lumia geformateerd en weer aangegeven dat de foto's die gemaakt worden weer op de SD geplaatst dienen te worden.

Nu het vreemde, elke foto die ik maak en daarna bekijk staat er dubbel op, als ik de Lumia aan de pc net win8 hang en daar kijk op de SD, dan staat er alles maar 1 keer op. Als ik via de Lumia de dubble foto verwijder, dan verwijder ik allebei de foto's. Ik heb alle instellingen (voorzover die er zijn) weer op standaard gezet maar het probleem blijft. Als ik de foto's naar mijn pc kopieer, dan staat er alles maar 1 keer in. Weet iemand een oplossing? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:03

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik verkoop regelmatig van deze apparaten in een winkel van Phonehouse, maar ik dacht dat de navigatie van de 520 + 720 de DRIVE variant was ... en niet de Drive+. Een klant vroeg me om de navigatie compleet te installeren en de kaarten alvast te downloaden. Ik de app updaten en toen ben ik naar kaarten gaan zoeken. Ze gingen op vakantie naar zuid frankrijk en heb dus Belgie, Luxemburg en Frankrijk gedownload.

Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was zonder een extra licentie te kopen? Je zou toch alleen je eigen regio ( benelux ) gratis krijgen?

Weet iemand hoe het zit?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
dreameater schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:07:
Ik verkoop regelmatig van deze apparaten in een winkel van Phonehouse, maar ik dacht dat de navigatie van de 520 + 720 de DRIVE variant was ... en niet de Drive+. Een klant vroeg me om de navigatie compleet te installeren en de kaarten alvast te downloaden. Ik de app updaten en toen ben ik naar kaarten gaan zoeken. Ze gingen op vakantie naar zuid frankrijk en heb dus Belgie, Luxemburg en Frankrijk gedownload.

Ik was in de veronderstelling dat dit niet mogelijk was zonder een extra licentie te kopen? Je zou toch alleen je eigen regio ( benelux ) gratis krijgen?

Weet iemand hoe het zit?
Je kan idd de kaarten downloaden, doch je kan hierop niet navigeren.
Zodra je ermee gaat werken krijg je een melding dat je voor die kaart geen licentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Aj hier ben ik niet zo blij mee om dit te horen.. Maar even die klanten op de hoogte brengen hoe ze die licentie aan kunnen schaffen

#Edit: Gezien dat je idd de app drive+ kunt kopen in de store, de naam van de app blijft op de toestellen 520/720 echter wél gewoon drive.. maar onder licenties zie je vervolgens alle landen staan. Ik ben er uit ;)

[ Voor 45% gewijzigd door dreameater op 30-07-2013 14:31 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Voor zover ik weet kun je de kaarten gewoon gebruiken, en werkt zelfs de routebeschrijving gewoon buiten de Benelux (en zou je zelfs met GPS je positie op de kaart kunnen bepalen). Alleen de turn-by-turn navigatie is gelimiteerd tot de Benelux.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen, aangezien ik nog op een werkende sim-kaart zit te wachten en de navigatie kennelijk alleen werkt met sim-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Weet iemand wat de betalingsmogelijkheden zijn als je er voor kiest om die licentie te upgraden?
Heb zelf een 925 , kan het zelf niet checken -.-

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Ik neem aan dat je gewoon de Here drive+ app moet kopen in de app store, dus ik verwacht dat de betalingsmogelijkheden hetzelfde zijn als met elke andere betaalde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Haphius schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:44:
Voor zover ik weet kun je de kaarten gewoon gebruiken, en werkt zelfs de routebeschrijving gewoon buiten de Benelux (en zou je zelfs met GPS je positie op de kaart kunnen bepalen). Alleen de turn-by-turn navigatie is gelimiteerd tot de Benelux.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen, aangezien ik nog op een werkende sim-kaart zit te wachten en de navigatie kennelijk alleen werkt met sim-kaart.
Nope, je kan wel je positie zien op de kaarten maar geen navigatiemogelijkheden.
Geloof me, ik moest het toch op dat moment ( duitsland ) hebben van mijn onboardsysteem daar mijn Nokia me toch stiekem in de steek liet ivm deze licenties.

De navi staat geheel los van je simkaart, immers alles staat op je toestel,
zowel de benodigde software als de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Sinds een paar dagen hebben m'n partner en ik allebei een Lumia 520 en een van de dingen die ik werkend probeer te krijgen is een gezamelijke agenda. Dit lukt niet dus ik hoop dat iemand hier me op weg kan helpen...

Ik heb een Gmail account waarmee een kalender beheerd kan worden. Die kalender heb ik gedeeld met met het gmail adres van m'n partner. Via laptop/pc kan zij mijn afspraken zien en als ze een afspraak toevoegt zie ik die ook.

Maar nu op de telefoons. Ik kan mijn afspraken zien en ook de afspraken die zij gemaakt heeft, maar zij ziet geen enkele afspraak :?

Op beide telefoons is een gmail account ingesteld met vinkjes bij Agenda voor de te synchroniseren inhoud.

Toen dacht ik, nou dan maar via Outlook proberen. Maar daar kan ik de kalender van m'n oude hotmail adres niet sharen vanwege een foutmelding waar ik bij MS support geen oplossing voor kan vinden |:(
There's a problem sending invitations and responses to invitations right now. The event was saved to your calendar but you'll need to refresh your browser to see it. Try sending your invitation or response again later.
Iemand nog tips of andere suggesties?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
styno schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:37:
Sinds een paar dagen hebben m'n partner en ik allebei een Lumia 520 en een van de dingen die ik werkend probeer te krijgen is een gezamelijke agenda. Dit lukt niet dus ik hoop dat iemand hier me op weg kan helpen...

Ik heb een Gmail account waarmee een kalender beheerd kan worden. Die kalender heb ik gedeeld met met het gmail adres van m'n partner. Via laptop/pc kan zij mijn afspraken zien en als ze een afspraak toevoegt zie ik die ook.

Maar nu op de telefoons. Ik kan mijn afspraken zien en ook de afspraken die zij gemaakt heeft, maar zij ziet geen enkele afspraak :?

Op beide telefoons is een gmail account ingesteld met vinkjes bij Agenda voor de te synchroniseren inhoud.

Toen dacht ik, nou dan maar via Outlook proberen. Maar daar kan ik de kalender van m'n oude hotmail adres niet sharen vanwege een foutmelding waar ik bij MS support geen oplossing voor kan vinden |:(

[...]

Iemand nog tips of andere suggesties?
Je kan anders nog gebruik maken van een kamer en daar je agenda delen. Werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik merk dat mijn telefoon soms moeilijk doet wanneer ik gebeld word of wanneer er een agenda-alarm af gaat. Ik trek het toestel uit mijn broekzak, maar de knoppen (opnemen, uitstellen, etc.) reageren niet. Pas wanneer ik het scherm aan- en uit zet werken deze dan.

Maar het duurt altijd even tot ik me realiseer dat ik het scherm moet locken en unlocken, en die actie duurt ook een paar seconden. Gevolg: oproep gemist :(

Beetje jammer, hebben meer mensen hier last van? Heel vaak word ik niet gebeld terwijl mijn telefoon in m'n broekzak zit, maar ik denk dat het ongeveer de helft van de tijd fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
TheZeroorez schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:41:
Ik merk dat mijn telefoon soms moeilijk doet wanneer ik gebeld word of wanneer er een agenda-alarm af gaat. Ik trek het toestel uit mijn broekzak, maar de knoppen (opnemen, uitstellen, etc.) reageren niet. Pas wanneer ik het scherm aan- en uit zet werken deze dan.

Maar het duurt altijd even tot ik me realiseer dat ik het scherm moet locken en unlocken, en die actie duurt ook een paar seconden. Gevolg: oproep gemist :(

Beetje jammer, hebben meer mensen hier last van? Heel vaak word ik niet gebeld terwijl mijn telefoon in m'n broekzak zit, maar ik denk dat het ongeveer de helft van de tijd fout gaat.
Ik mag aannemen dat u uw scherm wel vergrendeld eer u hem in uw achterzak steekt?
Klinkt logisch, maar zou ze de kost niet willen die dat niet doen.
Waar ik aan zit te denken is dat er iets al of niet in de achtergrond dusdanig actief is dat deze een vertraging opleverd bij uw scherm.
U kunt beginnen met het toestel een herstart te geven.

Persoonlijk herken ik dit verschijnsel niet, tenminste niet bij mijn toestel.

Wp8 is zo ontworpen dat geen programma's in de achtergrond blijven draaien, maar dat deze worden "bevroren" zodat u er elk moment er mee verder kunt gaan.
Normalerwijze gebruiken dergelijke apps op dat moment geen systeembronnen meer maar staan nog wel in het geheugen "geparkeerd" en kunnen dan op die manier nog wel een vertraging opleveren.
Bovenstaande had ik al eens eerder gelezen, misschien is dit ook welbij uw toestel van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb het meerdere keren meegemaakt, en de telefoon is tussendoor echt wel een paar keer uit geweest. Dus als het iets op de achtergrond is wordt het nog een feest om er achter te komen wat dat dan is :P

Het klopt inderdaad dat ik mijn telefoon vergrendel voordat ik hem weg steek, maar op het moment dat ik hem uit mijn broekzak trek springt (door de lichtsensor) het scherm vanzelf aan en zou de vergrendeling er ook af moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb sinds een paar dagen ook een (rode) L520, ter vervanging van m'n iPhone 4S omdat ik binnenkort voor lange tijd naar Zuid-Amerika trek en geen dure smartphone wil meenemen.

Het is m'n eerste WP-telefoon; het was geleden van een custom ROM met WinMo 6.x op m'n HTC Trinity dat ik nog telefoon aangeraakt heb met een Microsoft OS. in tussentijd heb ik verschillende Android phones gehad, en de laatste 6 maanden een 4S. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, zowel van WP8 als van de 520. Snappy en duidelijk, zo heb ik het graag. Een schril contrast met vroeger.

Het enige nadeel tot nu toe, is hetgene ik op voorhand al verwachtte: hij voelt (en ziet) zo verdomd cheap en prullerig aan :( De knopjes zijn priegelig, de cover kraakt, het materiaal voelt cheap aan, ... Voor de prijs kan dat bijna ook niet anders, maar het doet nogal afbreuk aan de hele ervaring - die anders wel erg positief is tot nu toe. Het hele covertjes-verwisselen gedoe doet me denken aan m'n eerste gsm, de Nokia 5110... Lekker puberaal :)

Maar goed, genoeg gezeurd.
Voor het geld is het een erg leuk toestel. Hopelijk vind ik dat binnen enkele maanden nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tja zoals je zelf al aangeeft je had het al verwacht voor deze prijs, als je dit niet wilt dan moet je meer geld uitgeven ben ik bang zoals je bv deed met je Iphone al moet ik zeggen dat hij er vind ik toch wel erg stijlvol uit ziet, beter dan ( imo) de bv duurdere Lumia 620 maar goed het is en blijft natuurlijk persoonlijke smaak.
Sowieso als je aluminium gewend bent dan kan ik je punt wel weer begrijpen maar die toestellen zitten dan ook in een totaal andere prijsklasse.
Het gevoel van de phone vind ik stevig, heb geen ervaring zoals jij beschrijft dat de cover kraakt of het materiaal goedkoop aanvoelt in deze prijsklasse of de knopjes prielerig zijn.. al weet ik niet wat je daar mee bedoelt zeg ik er bij :p
Maar ook op het puntje van goedkoper aanvoelen kan ik het wel weer begrijpen omdat jij het vergelijkt met je Iphone 4s of vergelijk je het met android toestellen die je hebt gehad?
Ik zou ook wel een aluminium behuizing willen en dezelfde ervaring met een prijs van 150 euro maar dat zit er ben ik bang nog een lange tijd niet in ;)

[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 01-08-2013 23:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit aan de Lumia 520 te denken als opvolger voor mijn trouwe E72. WP en het design van de duurdere Lumia's ziet er fantastisch uit, ik vraag me alleen af hoe dat met de goedkope 520 is. Morgen maar even rondkijken in wat winkels. Belangrijkste vraag waar daarnaast mee zit is de accu: hoe lang gaat die bij jullie mee? Ooit was mijn E72 echt fantastisch op dit gebied, maar met Whatsapp, 3G, wifi etc is de accu tegenwoordig in twee dagen leeg. Ligt niet aan de accu, want ik heb een half jaar geleden een nieuwe gekocht, en die gaat net zo lang mee als de (drie jaar) oudere. Ik snap dat de accu van een 520 niet langer dan twee dagen mee zal gaan, maar minder zou wel irritant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Er zijn diverse reviews op internet die de accu duur hebben getest zie bv:

reviews: Nokia Lumia 520: goedkoop, maar geen duurkoop
http://blog.gsmarena.com/...egime-see-how-it-managed/

Heb het ook even in mijn omgeving gevraagd aan mensen wat hun ervaring is en die sluit eigenlijk wel aan op onderstaande zaken.
2 dagen zijn gewoon goed te halen met niet te intensief gebruik zoals bv GSMarena aangeeft, een uur bellen een uur browsen en een uur video afspelen per dag dan kom je wel rond die koers uit.
Ook in welke mate je de helderheid van het scherm hebt staan en zo zijn er nog meer zaken wat de accu prestaties kan beïnvloedden, zoals bv tweakers ook beschrijft kan de accu duur nog een heel stuk oplopen:
Wie de telefoon vooral gebruikt om mail te lezen, af en toe te browsen en vooral bereikbaar te zijn, heeft aan de Lumia 520 een uitstekende telefoon. Hij gaat meer dan vijf dagen mee en dat is een prima resultaat. Dat komt vooral omdat Nokia iets gedaan lijkt te hebben aan het gebruik in stand-by; dat is minimaal bij deze telefoon.
Ik herken het wel en hoor ook van anderen dat als je zeer intensief aan de gang gaat zoals bv veel video afspelen of games er op spelen dat hij snel leeg loopt maar eerlijk gezegd geld dit toch wel voor 90% of zelfs meer van alle smartphone's.
Hoop dat je hier toch iets aan hebt, succes in de winkel!

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 02-08-2013 01:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, dit stelt wel enigzins gerust. Whatsappen en browsen doe ik het meeste ermee, spelletjes spelen en filmpjes kijken eigenlijk nooit. Nou is een E72 daar ook niet echt geschikt voor, dat scheelt natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

styno schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:37:
[..]

[...]
Na drie dagen proberen is het met toch gelukt om een Outlook kalender sharing verzoek de deur uit te doen. We kunnen nu elkaars agenda's bekijken mbv sharing in de browser op de pc maar de telefoon ziet nog steeds maar één agenda, die van onszelf. Outlook ondersteund dus meerdere kalenders maar WP8 alleen je primaire kalender. :|

Dus als laatste optie heb ik maar een een 'kamer' gemaakt en hoop dat die gezamelijke agenda op de telefoon bruikbaar is. Het is even wachten op de sim om de benodigde uitnodigings SMS de deur uit te kunnen doen...

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

pino85 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:14:
Sowieso als je aluminium gewend bent dan kan ik je punt wel weer begrijpen maar die toestellen zitten dan ook in een totaal andere prijsklasse.
Inderdaad, het voelt momenteel gewoon aan als een enorme downgrade tov de 4S of HTC Legend... Maar dat went wel, hoop ik. Ik heb de Lumia 800 van een vriend in handen gehad, ik hoopte (tegen beter weten in) stiekem toch een beetje dat ie die kant op zou gaan :) Heb er nog steeds spijt van dat ik die L800 niet gekocht heb toen hij tegen €200 gedumpt werd, denk ik...
pino85 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:14:
heb geen ervaring zoals jij beschrijft dat de cover kraakt of het materiaal goedkoop aanvoelt in deze prijsklasse of de knopjes prielerig zijn.. al weet ik niet wat je daar mee bedoelt zeg ik er bij :p
Hmm, het woord dat ik ongeveer zoek is het engelse 'flimsy'. De knopjes lijken niet erg stevig te zijn, ze zitten lichtjes los in de behuizing (wiebelen), en als je ze indrukt geven ze niet echt een goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat is toch wel erg vervelend, ik heb nog van niemand gehoord dat de cover zou kraken of de knopjes wiebelen, ben benieuwd of anderen hier die ervaring wel hebben want zo niet zou het eventueel een defect kunnen zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door pino85 op 02-08-2013 10:09 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Iemand die dit probleem ook heeft?:

Als ik een foto wil maken druk ik op de fysieke camera knop, waarna mijn 520 naar de camera modus gaat. Vervolgens lukt het mij heel vaak niet om dan een foto te maken door op de knop te duwen, lijkt wel of hij hem dan niet meer pakt. Auto-focus doet het dan nog wel door hem lichtjes in te drukken, wil ik dan echt de foto maken kan ik duwen wat ik wil zonder resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Egeau schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:28:
Iemand die dit probleem ook heeft?:

Als ik een foto wil maken druk ik op de fysieke camera knop, waarna mijn 520 naar de camera modus gaat. Vervolgens lukt het mij heel vaak niet om dan een foto te maken door op de knop te duwen, lijkt wel of hij hem dan niet meer pakt. Auto-focus doet het dan nog wel door hem lichtjes in te drukken, wil ik dan echt de foto maken kan ik duwen wat ik wil zonder resultaat..
Ik heb wel eens vaker gelezen dat de camera knop niet altijd goed werkt (misschien dat dit trouwens meer een probleem is van de cover dan de daadwerkelijke 'switch' op het toestel zelf). Daarentegen werkt hij op mijn toestel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb het toestel al een paar dagen . Prima toestel, wat games erop gezet en apps. Maar hoe kom ik te weten of ik de amber update heb voor FM radio ondersteuning? Ik kan deze functie nergens vinden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
pino85 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:08:
Dat is toch wel erg vervelend, ik heb nog van niemand gehoord dat de cover zou kraken of de knopjes wiebelen, ben benieuwd of anderen hier die ervaring wel hebben want zo niet zou het eventueel een defect kunnen zijn.
Ik heb het kraken toevallig bij mijn blauwe cover. Mijn rode en zwarte cover hebben het niet. Een andere blauwe cover kraakt ook, en heeft ook krakende/piepende knopjes, maar dat was op een ander toestel niet het geval.

Verder ben ik trouwens enorm te spreken van dit toestel. Net weer een maandje gebruikt op vakantie en het is een super ding. Je kan er erg makkelijk goede foto's mee maken en bewerken, is hartstikke snel met browsen (oke, hij laadt pagina's een fractie van een seconde langzamer dan een telefoon van 600 euro 8)7 ), ik vond dat ik er zelfs prima op kon gamen. Heb nog geen limiet gevonden van de CPU of RAM tijdens intensief gebruik. Ik haal er 2-3 dagen mee op 1 batterij met gemiddeld gebruik. Als ik WiFi en data uit zette (omdat ik op vakantie niet altijd bereik had), haalde ik zo 5 dagen.

Ik ben al met al enorm onder de indruk van het toestel. Tuurlijk, hij heeft een paar dingen niet die zijn duurdere broers wel weer hebben, zoals de apps die gebruik maken van kompas, maar verder is het een fijn toestel. Ik zit er nu alleen over te denken om een 920 ofzo te kopen, haha. WP8 is een erg mooi OS en het laat zich met plezier besturen.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Rockvee2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:33:
Ik heb het toestel al een paar dagen . Prima toestel, wat games erop gezet en apps. Maar hoe kom ik te weten of ik de amber update heb voor FM radio ondersteuning? Ik kan deze functie nergens vinden.. :)
Iemand al een antwoord hierop ?

Ik heb nog een vraag : Hoe krijg je zonder schade je achterklep open om bijvoorbeeld je Sd kaart erin te doen? Ik heb het geprobeerd te openen maar ik heb nu verschillende krassen en moet dus naar een telefoonwinkel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Rockvee2 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:51:
[...]

Ik heb nog een vraag : Hoe krijg je zonder schade je achterklep open om bijvoorbeeld je Sd kaart erin te doen? Ik heb het geprobeerd te openen maar ik heb nu verschillende krassen en moet dus naar een telefoonwinkel.. :+
Hier is een officieel filmpje van Nokia zelf: YouTube: Nokia Lumia 520: Get started

Eventueel kun je hem zelfs op je telefoon zelf kijken, via de app nokia care.

By the way, voor zover ik weet heeft mijn 520 de amber update, en ook de gdr 2 update beide nog niet ontvangen. Daarbij verwacht ik dat er voor de fm-radio een aparte app bij zal komen, heb ergens een plaatje gezien (oranje tile), dus als die app/tile verschijnt weet je dat je fm radio hebt.

Zo te zien zal de fm-radio geïntegreerd worden in de Muziek & Video app:
YouTube: Nokia Lumia 925 FM Radio

[ Voor 29% gewijzigd door Haphius op 06-08-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

pino85 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:08:
Had hier ook last van.

Na dat ik mijn gratis extra cover had gehad, was dit probleem weg.
Dus dan is de cover gewoon niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Mijn broertje en ik hebben sinds een kleine week beide een Lumia 520 maar bij mij zijn Windows Phone 8 en de Nokia apps wel geüpdatet en dus nieuwer en bij de telefoon van mijn broertje niet, hoe kan dit?

Hij mist namelijk "opslag controleren" welke ik dus wel bij instellingen heb staan. Verder verschillen er een aantal dingen bij de Nokia apps waaronder bij Here maps.

Ik heb onder "extra's en informatie" de versienummers tussen mij en hem vergeleken en die van mij zijn idd nieuwer dan bij hem.

Op updates controleren heeft geen effect want er worden geen nieuwe updates gevonden.

Het zijn beide simlockvrije telefoons en we zitten beide bij Simyo.

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies met updaten voor deze telefoon zit? Kan het zijn dat maar een iemand per keer per locatie de updates ontvangt en de ander (nog) niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Bull op 07-08-2013 18:12 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Sinds gisteren heb ik een enorme battery drain (van 100 % 23:30 naar 51 % om 8:20), terwijl wifi uitstaat als het scherm gelocked is en ik sowieso er geen sim-kaart erin heb zitten op het moment.

Nu heb ik gister wel een microSD kaart erin gezet (Samsung 16 gb microSDHC PLUS ush-I class 10) en een screen protector erop geplakt. Heeft iemand dezelfde ervaring dat of een microSD kaart of een een screenprotector zo'n battery drain veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Haphius schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

Hier is een officieel filmpje van Nokia zelf: YouTube: Nokia Lumia 520: Get started

Eventueel kun je hem zelfs op je telefoon zelf kijken, via de app nokia care.

By the way, voor zover ik weet heeft mijn 520 de amber update, en ook de gdr 2 update beide nog niet ontvangen. Daarbij verwacht ik dat er voor de fm-radio een aparte app bij zal komen, heb ergens een plaatje gezien (oranje tile), dus als die app/tile verschijnt weet je dat je fm radio hebt.

Zo te zien zal de fm-radio geïntegreerd worden in de Muziek & Video app:
YouTube: Nokia Lumia 925 FM Radio
Dank je voor de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Haphius schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:23:
Sinds gisteren heb ik een enorme battery drain (van 100 % 23:30 naar 51 % om 8:20), terwijl wifi uitstaat als het scherm gelocked is en ik sowieso er geen sim-kaart erin heb zitten op het moment.

Nu heb ik gister wel een microSD kaart erin gezet (Samsung 16 gb microSDHC PLUS ush-I class 10) en een screen protector erop geplakt. Heeft iemand dezelfde ervaring dat of een microSD kaart of een een screenprotector zo'n battery drain veroorzaakt?
Ik heb zelf de 32GB versie van die kaart zonder problemen.

Een screenprotector kan simpelweg niet uitmaken, tenzij hij voor de sensor zit. Het zou in theorie kunnen, wat me sterk lijkt. Kan je de kaart en de protector niet eruit en eraf halen om te kijken wat het is?

Heb je misschien nog de oude versie van Whatsapp draiien?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Bose321 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:18:
[...]

Ik heb zelf de 32GB versie van die kaart zonder problemen.

Een screenprotector kan simpelweg niet uitmaken, tenzij hij voor de sensor zit. Het zou in theorie kunnen, wat me sterk lijkt. Kan je de kaart en de protector niet eruit en eraf halen om te kijken wat het is?

Heb je misschien nog de oude versie van Whatsapp draiien?
Ik denk dat het achteraf een beetje een storm in een glas water is geweest. Heb hem weer opgeladen en nu heb ik weer een normaal accuverloop.

Maar wat het dan wel is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Haphius schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:23:

Heeft m'n vriendin ook, zonder sim-kaart en microSD, geen screenprotector, alle background tasks geblokkeerd, geen inactieve schermen maar met wifi aan en de mail eens per uur ophalend. In één nacht van 70% batterij naar helemaal leeg :?

Maar de mijne doet het nog prima met maar 15% batterij afname over de nacht.

[ Voor 6% gewijzigd door styno op 08-08-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik heb het gelukkig nog niet gehad, maar het is wel lastig te achterhalen aangezien er geen optie is om te zien wat nou veel stroom verbruikt zoals Android heeft bijvoorbeeld.

Heeft een van jullie de GDR2 update al gehad of de Amber update (zijn geloof ik 2 aparte updates). Ik heb nog geen enkele update gehad, maar las wel dat het in de 3e week van deze maand moet gebeuren.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Ik heb nog besturingssysteem versie: 8.0.10211.204. Een tool om het stroomverbruik van de afzonderlijke componenten te kunnen zien zou zeer welkom zijn.

Overigens verhelpt een nieuwe oplaad sessie het probleem hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
styno schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:00:
Ik heb nog besturingssysteem versie: 8.0.10211.204. Een tool om het stroomverbruik van de afzonderlijke componenten te kunnen zien zou zeer welkom zijn.

Overigens verhelpt een nieuwe oplaad sessie het probleem hier niet.
Ik heb voordat ik hem op heb geladen nog even de SD-kaart eruit gehaald (om zo te kunnen testen of de kaart de boosdoener was), en dus ook even de batterij eruit gehaald. Persoonlijk denk ik niet dat dit nu mijn probleem heeft opgelost, maar wellicht is het het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bull schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:03:

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies met updaten voor deze telefoon zit? Kan het zijn dat maar een iemand per keer per locatie de updates ontvangt en de ander (nog) niet?
De updates komen vanzelf binnenrollen, en heeft met het aantal toestellen weinig tot niets te maken.
Maar je kan voor de zekerheid altijd nog even in de instellingen kijken.
Instellingen/telefoonupdates.

Wat wel van invloed kan zijn is je provider net als bij android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ben heel erg benieuwd naar de update, ik kan niet zonder radio dus ik moet mijn oude telefoon nog even thuis laten als ik naar het werk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Haphius schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:49:
[...]

Ik heb voordat ik hem op heb geladen nog even de SD-kaart eruit gehaald (om zo te kunnen testen of de kaart de boosdoener was), en dus ook even de batterij eruit gehaald. Persoonlijk denk ik niet dat dit nu mijn probleem heeft opgelost, maar wellicht is het het proberen waard.
We hebben de telefoon uitgezet en daarna weer aan, dit lijkt het probleem van het snel leeg lopen van de accu ook opgelost te hebben.

Ik hoop dat anderen die dit probleem hebben deze informatie nuttig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Amadeus1966 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

De updates komen vanzelf binnenrollen, en heeft met het aantal toestellen weinig tot niets te maken.
Maar je kan voor de zekerheid altijd nog even in de instellingen kijken.
Instellingen/telefoonupdates.

Wat wel van invloed kan zijn is je provider net als bij android.
Ok, dan zal hij ze ook vanzelf wel een keer krijgen. Instellingen staan verder goed.

Ik heb vandaag ook weer drie updates ontvangen via de store. Zal mijn broertje er later naar vragen als ik hem weer spreek.

edit: Mijn broertje informeerde mij dat hij de updates inmiddels ook heeft ontvangen, al is het wel een week later dan bij mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Bull op 09-08-2013 13:36 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Even toch informeren wat jullie ervaringen zijn.....Ik ben op zoek naar Here Drive (+), en ja ook bereid er voor te betalen! Echter nog geen plek gevonden om hem te kopen...iemand een idee...:) Zelf al behoorlijk in de Store e.d. gezocht, en als je hem vind krijg je een foutmelding: iets van 805 nog wat.....
Ik heb het vermoeden dat ie verwijderd is om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
TheCricketer25 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:00:
Even toch informeren wat jullie ervaringen zijn.....Ik ben op zoek naar Here Drive (+), en ja ook bereid er voor te betalen! Echter nog geen plek gevonden om hem te kopen...iemand een idee...:) Zelf al behoorlijk in de Store e.d. gezocht, en als je hem vind krijg je een foutmelding: iets van 805 nog wat.....
Ik heb het vermoeden dat ie verwijderd is om wat voor reden dan ook.
Volgens deze site, http://here.com/download (even een stukje naar beneden scrollen naar Here drive+), kun je vanuit de Here drive app upgraden naar Here drive+. Ik kan het zelf niet testen, omdat ik nog geen sim-kaart heb, en die is vereist om Here drive op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 28-08 18:21
Net een lumia 520 gehaald na een falende HTC One. Voelt als een prima telefoon, maar ik kan met geen mogelijkheid meer dan 1x in settings komen. Als ik het nog een keer probeer wordt het gewoon afgesloten. Na rebooten (wat ook erg lastig gaat, gaat niet zonder een battery pull :/) lukt het wel weer, maar dan ook maar 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Lijkt me dat hier dan sprake is van een mogelijk defect.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
stijnislike schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:24:
Net een lumia 520 gehaald na een falende HTC One. Voelt als een prima telefoon, maar ik kan met geen mogelijkheid meer dan 1x in settings komen. Als ik het nog een keer probeer wordt het gewoon afgesloten. Na rebooten (wat ook erg lastig gaat, gaat niet zonder een battery pull :/) lukt het wel weer, maar dan ook maar 1x.
Je kan eventueel een factoryreset overwegen.
Maar ben toch altijd wat "nerveus" om dit soort dingen bij een hagelnieuw toestel te doen, daar dit soort fouten niet voor niets voorkomen.
Je kan een gok wagen, en bij herhalen het apparaat omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Je kan resetten zonder de batterij te pullen door de onderste volume knop + power knop 10sec in te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Bedankt voor de reacties. Het bleek aan mijn SD-kaart te liggen. Nadat ik die eruit haalde openden de instellingen wel gewoon. Wel vaag, vrij grove bug, als je het mij vraagt. Wel een mooi toestelletje en een keer wat anders dan Android is wel een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Mijn 620 had ook eens een kapotte SD kaart, Windows 8 Mobile kan daar heel erg slecht tegen: de vreemdste crashes zonder foutmeldingen of wat dan ook ... Daar moeten ze echt iets aan doen bij MS want dat sloopt nodeloos het imago van verder een prima OS.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Ja beetje jammer dit, wilde de telefoon al aanmelden voor vervanging, maar zonder SD-kaart erin draait ie als een zonnetje. Ben er erg tevreden mee, veel fijnere telefoon als mijn HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Geeft Android dan wel een dergelijke waarschuwing? Ik heb wel eens een kapotte SD-kaart gehad, maar ik kreeg ook geen melding of wat als het systeem bevroor of gewoon spontaan opnieuw opstartte. Dan heb ik het (nog) over 4.0.4.

Heeft iOS wel die meldingen? Oh wacht... :+

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Gister voor het eerst de navigatie gebruikt HERE drive. Werkt heel mooi (maar helaas nog geen sexy vrouwelijke Vlaamse stem beschikbaar :p).

Bij aankomst de navigatie niet uitgezet maar gelijk in m'n zak gestoken en toen ik de telefoon er later weer uithaalde was deze vastgelopen. Na een reboot bleek de touch-functie niet te functioneren want ik kon de sim-pin niet invoeren. Dus de batterij eruit gehaald en er weer ingedaan: zelfde probleem. Daarna de batterij eruit gehaald, de aan/uit knop een poosje ingedrukt gehouden en de batterij er weer in gedaan: alles weer in orde. Pfieuw :)

M'n tweede akkefietje met deze telefoon tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
styno schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:22:
Gister voor het eerst de navigatie gebruikt HERE drive. Werkt heel mooi (maar helaas nog geen sexy vrouwelijke Vlaamse stem beschikbaar :p).

Bij aankomst de navigatie niet uitgezet maar gelijk in m'n zak gestoken en toen ik de telefoon er later weer uithaalde was deze vastgelopen. Na een reboot bleek de touch-functie niet te functioneren want ik kon de sim-pin niet invoeren. Dus de batterij eruit gehaald en er weer ingedaan: zelfde probleem. Daarna de batterij eruit gehaald, de aan/uit knop een poosje ingedrukt gehouden en de batterij er weer in gedaan: alles weer in orde. Pfieuw :)

M'n tweede akkefietje met deze telefoon tot nu toe.
Hm, en plots is je toestel stukken minder betrouwbaar.
Misschien overwegen om hem onder de garantie na te laten zien......................

Here drive is idd een leuke navi, toch vind ik het jammer dat je geen bestemming vanaf de kaart kan pakken.
Daardoor moeten al jouw bestemmingen eigenlijk gekoppeld zijn aan een bestaand adres.
En dat laatste is niet altijd mogelijk..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik dacht toch echt dat dat wel kon, of in ieder geval wel via Here Maps.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Amadeus1966 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Hm, en plots is je toestel stukken minder betrouwbaar.
Misschien overwegen om hem onder de garantie na te laten zien......................
Zo erg is het nou ook weer niet. Het eeste probleem was met het toestel van m'n vriendin, het tweede met dat van mij.
Here drive is idd een leuke navi, toch vind ik het jammer dat je geen bestemming vanaf de kaart kan pakken.
Daardoor moeten al jouw bestemmingen eigenlijk gekoppeld zijn aan een bestaand adres.
En dat laatste is niet altijd mogelijk..................
Dat is wel jammer, maar niet onoverkomenlijk in de meeste gevallen zou een algemener adres (bijv. zonder huisnummer) wel voldoende zijn?
Bose321 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:09:
Ik dacht toch echt dat dat wel kon, of in ieder geval wel via Here Maps.
Ja, daar kun je wel een locatie kiezen op de kaart door een seconde of twee je vinger op de positie te drukken en daarna de optie 'navigeren' kiezen.

Wat me nu ook opvalt is dat je met HERE Maps ook in voetgangersmode kunt navigeren, terwijl dat in HERE Drive niet kan (ik zou graag een fietsnavigatie optie willen).

[ Voor 24% gewijzigd door styno op 14-08-2013 17:29 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]