Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Fanaleds.com
Verwijderd
Zeer positief over het toestel. Ik vergelijk het uiteraard met Androids als de Galaxy Fame, Ace en LG L5 etc.
> Scherm redelijk tot goed. Pixels te zien met ogen dicht bij het scherm, maar dat mag ook. Absoluut niet te zien bij normaal gebruik/ Witbalans wat aan de warme kant naar mijn smaak.
> Scherm zeer aanraakgevoelig (werkt gewoon met normale pen, bizar leuk trucje in deze prijscatagorie)
> Windows Phone 8 draait als een zonnetje, geen enkele lag. Apps laden wat langzamer maar de algehele gebruikservaring is heerlijk (soort opluchting met Android in deze prijsklasse). Je hebt het idee een high end telefoon in je handen te hebben.
> Camera presteert prima, leuke software extra's als Smart Shoot en overschakelen van camera naar gallerij met één swipe werkt zeer soepel. Video's zijn vloeiend, ook bij weinig licht. Gemis aan flash is wel een minpunt, maar de camera is vrij lichtgevoelig.
> Nokia HERE prima GPS fix en snelle laden van kaarten (ook satelliet). Navigatie niet kunnen testen.
> Browser werkt snel en is degelijk. Webpagina's laden ging even snel als op mijn HTC Sensation. YouTube filmpjes op sites laden in een apart scherm, wat ik persoonlijk prettiger vind dan de onhandig kleine interface op de site zelf (in Android).
> Talloze extra's die ik haast vergeet. Geef je toestel veilig aan je kinderen met Speelhoek, een aparte afdeling van de telefoon voor kinderen die alleen via het vergrendelscherm kan worden bereikt. Daarnaast talloze kleine tweaks en grapjes die te veel zijn om op te noemen, maar leuke verrassingen zijn.
Al met al een high end ervaring op zo'n toestelletje. Het ding ligt echt heerlijk in de hand (afgeronde hoeken en achterkant is gemaakt van soort rubberachtig materiaal) en is goed te bedienen met één hand. Je merkt dat het een goedkoper toestel is pas bij het missen van de flash op de camera en bij het laden van de apps. Voor de rest een zéér goede ervaring. Ik heb nog geen ervaring met het draaien van Whatsapp en Facebook, maar ik weet dat die prestaties enorm zijn verbeterd de afgelopen tijd.
Verkooptechnisch is het een wat lastiger verhaal: mensen die voor een smartphone prepaid komen vragen vaak naar een toestel dat 'alleen kan bellen, SMS'en en whatsappen/Facebook op WiFi'. Vaak zijn dit ook een beetje suffe mensen die graag een veilige keuze maken en de zekerheid willen hebben van de laatste spelletjes (zeker kinderen). De Galaxy's komen al snel als enige oplossing rond de 100 euro. De 520 biedt echter zo veel meer in gebruiksgemak en gebruikservaring. Ik ben zelf WP8 actief aan het promoten, want ik geloof dat veel verkopers te makkelijk roepen 'geen apps dus laat maar'. Het platform biedt zoveel. Een app gebruik je alleen binnen een besturingssysteem. Alles hangt veel beter samen en dat maakt de ervaring zo prettig.
Het missen van een notificatiecenter is voor mij nog het enige echte minpunt aan WP8, maar dat zal binnenkort worden opgelost. Ik begon meteen van die 520 te houden, zoals ik ook nog steesd een Lumia 800 wil kopen alleen voor de heb (prachtig design en heerlijk in gebruik). Het toestel is echt een aanrader voor iedereen die een serieuze smartphone-ervaring wil, en zijn telefoon niet gebruikt voor de laatste spelletjes. Ik zie verder werkelijk geen enkele reden om een Android te kopen van 120 euro als je voor 150 euro dit kan krijgen. (Of je moet echt te allen tijde je hond als achtergrond van je telefoon willen zien.)
Gps gebeuren.
Here Maps....en de update Here Drive Beta, werken beiden vlot en goed betrouwbaar.
Kaarten zijn gemakkelijk en vooral snel te downloaden.
Het e.e.a laat zich vrij gemakkelijk instellen.
Gps fix is vrijwel direct.
Nadelen?
De begeleidende stem is ietwat schel en komt soms chaotisch over.
Adressen of plaatsen opzoeken gaat alleen maar vanuit een menu.
Even thuis een waypoint aanmaken in "the middle of nowhere" is er niet bij, hij pakt alleen maar bestaande adressen ( een mogelijkheid om een locatie aan te tippen op de kaart zelf is er helaas niet bij, maar zou wel zo handig geweest zijn ).
Voicecontrole...............
ja ook dat kan het toestel, maar helaas alleen in het Engels.
Even een kantekening voor onze tere hartjes.........grove taal word op de zoekmachine gecensureerd.
De zoekfunctie ( de softbutton loep )................
Uiteraard krijg je hier de MS zoekmachine Bing gepresenteerd, welke je eigenlijk zonder omweg niet kan wijzigen.
Wil je hier in plaats van "Bing" gewoon "Google" gebruiken ga dan naar;
settings / taal & regio en zet hier de browser- en zoektaal op "Bashir ( Rusland )" doe dan vervolgens een reboot en u zult zien dat Bing is vervangen voor Google.
Liefhebber van Tweakers
Nee, heb nog niets vernomen wat gek deed.pino85 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:51:
Maar die Russische zoek taal heeft dat verder geen nadelen?
En mocht dat wel zo zijn, het is zo weer te herstellen ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-06-2013 21:14 ]
Koop dan maar wat anders. Simpel.Bose321 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:20:
Beter idee is om er gewoon niet mee te gooien. En als hij daadwerkelijk zo snel kapot ga koop ik wel iets anders, simpel genoeg.
Hmm ok, nee ik dacht als je het op russisch instelt dan is alles russisch ofzoAmadeus1966 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:53:
[...]
Nee, heb nog niets vernomen wat gek deed.
En mocht dat wel zo zijn, het is zo weer te herstellen ;-)
Liefhebber van Tweakers
Bedankt daarvoor. Ga ik ook proberen als ik hem heb.Amadeus1966 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:44:
Wil je hier in plaats van "Bing" gewoon "Google" gebruiken ga dan naar;
settings / taal & regio en zet hier de browser- en zoektaal op "Bashir ( Rusland )" doe dan vervolgens een reboot en u zult zien dat Bing is vervangen voor Google.
Geen reden om gelijk zo te doen.
Fanaleds.com
Ja ja, ben een late instapper maar ik heb nooit echt eerder de behoefte gehad aan zo'n "slim" ding. Ik belde altijd nog wel vrij veel omdat ik het fijn vind om iemands stem te horen, alleen maar communiceren via tekst is zo onpersoonlijk vind ik. Sms'en deed ik ook wel regelmatig maar dat is de laatste tijd nogal afgenomen omdat iedereen op de FB chat of Whatsapp zit en dat kan ik niet op mijn huidige telefoon.
Nu zag ik dat de 520 bij de Duitse Amazon volop leverbaar is maar nu is mijn Duits niet echt je van het dus ik vroeg me af uit welke talen je allemaal kunt kiezen? Kan ik gewoon uit Nederlands kiezen bij de 520?
Fanaleds.com
YouTube: Nokia Lumia 520 Languages
Heeft iemand nog bepaalde hints/tips voor mensen die net WP8 hebben qua apps of wat dan ook om het meeste eruit te halen?
Fanaleds.com
Ja, daarom wil ik ook voor Windows Phone gaan. Windows 8 bevalt mij namelijk ook prima.Bose321 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:34:
Wat is die interface toch ook lekker strak en smooth he!
Heeft iemand nog bepaalde hints/tips voor mensen die net WP8 hebben qua apps of wat dan ook om het meeste eruit te halen?
Ik heb al ff in de Windows 8 store zitten sneupen en ik heb voor mezelf wel een aantal apps gevonden, naast de gebruikelijke social en weer apps die wel handig lijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Bull op 24-06-2013 15:37 ]
Doch op te duur wordt dat minder en minder en zeker als je alle apps erop hebt staan die je wilde.
Ach zo nu en dan kijk je dan nog wel eens, maar niet meer als in de eerste weken of maanden.
De eerste dag heb ik alleen maar gekeken voor vervangende apps die ik ook op mijn androidtoestel had staan.......hm koude kermis....tja whatsapp, wordfeud tuurlijk staan die er wel op, maar ondanks dat het de zelfde apps zijn, werken ze toch anders......
Een leuke en handige app vind ik nog steeds die connectivity,
gewoon wat handige "snelkoppelingen" in één tegel.
Maar mis toch wel een oude bekende in de windowsstore, 3G watchdog, deze hield bij mijn android voorheen altijd mijn data verbruik in de gaten en bij overschrijding van een bepaald maximum gooide deze de verbinding dicht ( handig voor prepaidgebruikers ).
Binnenkort Data Sense, werkt onafhankelijk van de provider en als je bijna je limiet hebt bereikt gaat hij minder data gebruiken (Later e-mail ophalen, Live Tiles om het uur verversen ipv een kwartier/half uur)Amadeus1966 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:30:
Geloof me, de appmarket is leuk in het begin.
Doch op te duur wordt dat minder en minder en zeker als je alle apps erop hebt staan die je wilde.
Ach zo nu en dan kijk je dan nog wel eens, maar niet meer als in de eerste weken of maanden.
De eerste dag heb ik alleen maar gekeken voor vervangende apps die ik ook op mijn androidtoestel had staan.......hm koude kermis....tja whatsapp, wordfeud tuurlijk staan die er wel op, maar ondanks dat het de zelfde apps zijn, werken ze toch anders......
Een leuke en handige app vind ik nog steeds die connectivity,
gewoon wat handige "snelkoppelingen" in één tegel.
Maar mis toch wel een oude bekende in de windowsstore, 3G watchdog, deze hield bij mijn android voorheen altijd mijn data verbruik in de gaten en bij overschrijding van een bepaald maximum gooide deze de verbinding dicht ( handig voor prepaidgebruikers ).
Dunno, maar dat heb ik ook met mijn Android toestel hoor. Ik heb niet echt de drang om telkens maar apps te installeren als ik alles heb dat ik nodig heb.Amadeus1966 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:30:
Geloof me, de appmarket is leuk in het begin.
Ik had mijn 520 besteld via Alternate omdat er 1-2 werkdagen levertijd zou zijn, echter is dat nu onbekend. Snel maar annuleren en hem ergens bestellen waar hij WEL te koop is...
Fanaleds.com
Ik ben vrij simpel voor wat dat betreft.Bose321 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:36:
[...]
Dunno, maar dat heb ik ook met mijn Android toestel hoor. Ik heb niet echt de drang om telkens maar apps te installeren als ik alles heb dat ik nodig heb.
Ik had mijn 520 besteld via Alternate omdat er 1-2 werkdagen levertijd zou zijn, echter is dat nu onbekend. Snel maar annuleren en hem ergens bestellen waar hij WEL te koop is...
www.gluursjop.nl en anderdaags gewoon aan de deur afgeleverd.
- Is deze telefoon geschikt als beginnersmodel?
- Is het mogelijk om dat ding simlock vrij te maken, en zo ja hoe?
Ik zie daar geen normale versie staan, alleen versies van providers. Ik wil juist een unbranded toestel.Amadeus1966 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:41:
[...]
Ik ben vrij simpel voor wat dat betreft.
www.gluursjop.nl en anderdaags gewoon aan de deur afgeleverd.
Een snelle kijk in de pricewatch laat zien dat hij NOG niet leverbaar is? Serieus?
Volgens mij is deze telefoon grotendeels gericht op mensen die net aan een smartphone beginnen en/of geen hoge eisen hebben. Dus ik denk dat dit toestel uiterst geschikt is als beginnersmodel.mboertjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:53:- Is deze telefoon geschikt als beginnersmodel?
Er zijn gewoon simlock-vrije toestellen te koop.
[ Voor 30% gewijzigd door Bose321 op 24-06-2013 20:11 ]
Fanaleds.com
Wat is er aan meerwaarde aan een unbranded, immers de bloatware is er met twee a drie klikken eraf gegooid.Bose321 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:08:
[...]
Ik zie daar geen normale versie staan, alleen versies van providers. Ik wil juist een unbranded toestel
Tja de bootlogo, hm die zie je zo vaak
Maar misschien bij Bol.com???????
Geschikt als beginnerstoestel???mboertjuh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:53:
Hey mensen, ik heb nog nooit een smartphone oid gehad. Maar nu is dus mijn oog gevallen op deze telefoon. Mede doordat hij voor de prijs aardig goed schijnt te zijn. Een paar van mijn vragen:
- Is deze telefoon geschikt als beginnersmodel?
Lastige vraag, wat is een beginnerstoestel.
Hij is gemakkelijk te bedienen, maar dat is een high end toestel ook.
Naar wat ik er van gebruik voldoet hij mij net zoveel als een high end model.
Je moet je zelf de volgende vraag stellen.
Wat wil ik er mee gaan doen........
Bellen, sms-en, plaatjes schieten, navigeren en wat sociale media oa whatsapp e.d. ja dat kan dit ding net zo goed als zijn veel snellere, duurdere en betere concurrenten.
Ook de Android varianten kunnen dit.
Wil je echt alleen maar spelletjes spelen, en dan bedoel ik niet patiente oid maar echt zware 3D spellen,
tja dan zou ik voor iets anders gaan................
Het is gewoon een simpel toestel die eerlijk waar bied voor zijn geld en voor normaal gebruik meer dan voldoende is.
In dat optiek is het gewoon een leuk toestel.
Wil je voor het tweak en piel werk, dan zou ik voor een Android gaan.
Want tot zover het nu lijkt bied WP8 daar geen mogelijkheden voor.
Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Ik zie beginners toestellen als instappers als je nog weinig tot geen ervaring met een smartphone hebt, dus met een lage prijs zodat je kennis met het OS kan maken.Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:36:
[...]
Geschikt als beginnerstoestel???
Lastige vraag, wat is een beginnerstoestel.
Hij is gemakkelijk te bedienen, maar dat is een high end toestel ook.
Naar wat ik er van gebruik voldoet hij mij net zoveel als een high end model.
Androids kunnen inderdaad ook de taken wat deze instapper kan echter zit er een groot verschil in hoe de gebruikers ervaring zal zijn in toestellen van deze prijsklasse. Androids zijn vaak door het OS en de inefficiëntie hiervan trager in de standaard handelingen en ze voelen minder soepel aan in gebruik als je door de menu´s etc gaat, dat was voor mijn vriendin de belangrijkste reden om voor dit toestel en Windows 8 mobile te gaan.
Liefhebber van Tweakers
Met 3G aan zonder WhatsApp, hoeveel dagen ?
En werkt in een VDF prepaid toestel de simkaart van een VDF abonnement ?
[ Voor 43% gewijzigd door Albert020 op 25-06-2013 10:05 ]
Maar bij hedendaagse smartphones hebben we het meestal niet over dagen. Tenzij je er verder absoluut niets mee doet. Dan kan je misschien uit gaan van de Nokia specs "Maximum 3G standby time: 360h". Maar ik betwijfel of iemand ooit die fabrikants waardes haalt...
Bij mijn Ativ S heb ik een headsetje gekregen waarmee ik kan bellen en ook volume kan regelen. Helaas is de geluidskwaliteit niet zo best, dus gebruik andere oordopjes. Dit zijn oordopjes van Denon die op een iphone gebruikt kunnen worden om op te bellen en geluid harder/zachter te zetten; op android werkt hij ook om te bellen, maar niet om het geluid harder/zachter te zetten; bij mijn ativ s kan ik er niet mee bellen (de microfoon werkt niet) en ook niet het volume mee regelen.Metalguyver schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:36:
Ik heb nu al enige tijd de Lumia 520 in bezit en het enige waar ik nog niet achter ben is of er een mogelijk is om met een bedraade headset de telefoon op te nemen. Met de Iphone headset kan ik de telefoon niet opnemen. Ik heb nog wel een bluetooth headset ergens alleen is muziek luisteren niet echt geweldig..
Aangezien de standaard meegeleverde oordopjes wel werken zou je toch verwachten dat er meerdere oordopjes moeten zijn waar mee het zou moeten lukken.... Maar ik weet niet welke dat zijn.
Ik had eerdere reviews gezien en daar hadden ze het over schokkerige beelden en slechte framerates.
Nou het enige schokkende wat er te zien was was het trillen van de steun.
Maar het beeld zelf was stukken beter dan verwacht.
Verwijderd
Moet eerlijk zeggen dat ik erg onder de indruk ben voor wat je krijgt voor deze prijs.
Geheel voelt heel solide aan. Snelheid is een verademing in vergelijking met mijn HTC Hero en Sensation.
Echt een pré is de automatische link/synchronisatie met mijn Skydrive / Email / Agenda / Personenen, dit was bij Android altijd zo`n gekl**t om voor elkaar te krijgen.
Moet nog wel even wennen aan de 'look' van email en personen binnen WP8, maar dat is waarschijnlijk gewenning.
Maar nu pas een paar uur mee 'gespeelt'. Afwachten hoe het is om hem intensief te gaan gebruiken.
Fanaleds.com
Yes een dikke enveloppe van Nokia.
Met daarin een kanariegele cover ;-)
En dat binnen twee weken, had dat niet zo snel verwacht.
Netjes

Heb nu net de 520 binnen en moet contacten handmatig invoeren omdat ik een antieke telefoon had. Nu kom ik een Microsoft account en een Nokia account tegen; maar kan ik ook nog gewoon nummers (contacten) op de sim invoeren en opslaan?
[ Voor 15% gewijzigd door Chiel op 27-06-2013 20:24 ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Het is wel handig maar omdat ik de 520 puur al prepaidtoestel gebruik heb ik geen zin om m`n beltegoed er steeds doorheen te stoken, dus zo min mogelijk cloudtoepassingenPinokkioTV schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:51:
Dat kan vast wel. Maar is wel erg 1999het is handig om je contacten in de wolk te bewaren, omdat je dan bijvoorbeeld bij aanschaf van een nieuwe telefoon, alleen maar een keer hoeft te synchroniseren en alles staat er weer in. Het is 1 keer een hoop werk, maar je hebt er jaren plezier van
edit: Je kan de contacten van je simkaart ook importeren als je hem in je telefoon steekt tijdelijk, tenminste, mag ik hopen met WP8.
[ Voor 17% gewijzigd door Bose321 op 27-06-2013 21:36 ]
Fanaleds.com
Zo werk ik al jaren met mijn smartphones, gewoon aan de wifi prikken en geen flauwekul.Chiel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:05:
[...]
Het is wel handig maar omdat ik de 520 puur al prepaidtoestel gebruik heb ik geen zin om m`n beltegoed er steeds doorheen te stoken, dus zo min mogelijk cloudtoepassingenGebruik hem vooral als ouderwetse telefoon alleen dan met wifi en mp3 enz.
Het scheelt wel, op steeds meer locaties hebben ze vrij wifi
Gewoon zuhause je contacten synchroniseren en je hebt er geen omkijken meer naar.
En dat zelfde doe ik ook met mijn afbeeldingen, alles gaat gewoon richting mijn skydrive, maar wel dmv wifi.
Data heb ik standaard uit ( tenzij het even niet anders kan ).
Fanaleds.com
Gewoon data verbindingen uitzetten en/of alleen synchroniseren daar wat nodig is.
Wan dat laatste zuigt enorm veel data verkeer, zeker facebook ......die draait nl vol continue
Verwijderd
Ik gebruik nu een Galaxy S, echter begint het te irriteren dat alles zo haperig gaat.
Edit: Laat maar zitten, ik lees net dat die apps nog steeds niet fatsoenlijk werken. Stelletje prutsers zijn het, geen wonder dat die dingen niet verkopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 16:32 ]
BV: nieuws: Nokia meldt stijgende verkoop Lumia-smartphones
Ben het overigens wel eens dat Microsoft toch wat andere grote spelers op de markt moet contracteren om Windows phone's te gaan maken want het is moeilijk met een paar tot nu toe kleinere spelers om meer marktaandeel weg te snoepen, maar ach de mensen die ik hoor over windows mobile en de Lumia's waaronder de 520 zijn extreem tevreden.. paar van hen hadden een Android toestel in dezelfde prijsklasse maar die was zo traag als *** in dagelijks gebruik.De 5,6 miljoen verkochte Lumia's zijn er fors meer dan in vorige kwartalen. Hetzelfde kwartaal vorig jaar gingen er nog twee miljoen Lumia's over de toonbank, vorig kwartaal waren dat er 4,4 miljoen. Nokia verwacht dat de groei doorzet: volgend kwartaal moeten er minstens 7,1 miljoen Lumia's over de toonbank gaan.
Mijn vriendin heeft de Lumia 520 en in mijn omgeving hebben sommige Androids en ook lumia's(waaronder de 520) en ik heb het even aan de mensen met de Lumia;s gevraagd en niemand heeft problemen met de apps die jij opnoemde al weten ze niet hoe het met youtube zelf zit want dat gebruikt niemand.
[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 29-06-2013 16:46 ]
Liefhebber van Tweakers
Whatsapp werkt, maar is nog verre van ideaal. Er is een grote update al tijden in beta, welke veel verbeteringen moet brengen, maar niemand weet waneer deze komt. Zou deze maand moeten zijn volgens de geruchten, maar dat zal wel volgende maand worden.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:39:
Ik wil mogelijk een Lumia 520 aanschaffen. Het enige waar ik aan twijfel of Whattsapp, Youtube en Facebook goed werken op WP8. Overige apps hecht ik niet zo veel waarde aan.
Ik gebruik nu een Galaxy S, echter begint het te irriteren dat alles zo haperig gaat.
Edit: Laat maar zitten, ik lees net dat die apps nog steeds niet fatsoenlijk werken. Stelletje prutsers zijn het, geen wonder dat die dingen niet verkopen.
Facebook app werkt ruk, maar de Facebook beta app (welke ik ook gebruik) is echt veel en veel beter. En vind ik wel lekker werken.
Youtube geen idee, dat gebruik ik niet.
Wat een figuur ben jij.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:39:Edit: Laat maar zitten, ik lees net dat die apps nog steeds niet fatsoenlijk werken. Stelletje prutsers zijn het, geen wonder dat die dingen niet verkopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Bose321 op 29-06-2013 16:57 ]
Fanaleds.com
Verwijderd
Die twee apps moeten gewoon fatsoenlijk werken, anders is voor dat hele WP8 voor mij geen ruk waard.
Ik heb nu gewoon via pc alle contacten handmatig aan Microsoftaccount toegevoegd. Gaat idd prima; had 520 aan wifi en had alle contacten er met een paar seconden op staan. Na een paar dagen knoeien ben ik onder de indruk van dit toestel. Totaal niet het gevoel dat ik met een beperkt, budgettoestel rondloop. Alleen de flitser, die mis ik een beetje maar daar valt gezien de prijs mee te levenAmadeus1966 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 03:40:
[...]
Zo werk ik al jaren met mijn smartphones, gewoon aan de wifi prikken en geen flauwekul.
Het scheelt wel, op steeds meer locaties hebben ze vrij wifi
Gewoon zuhause je contacten synchroniseren en je hebt er geen omkijken meer naar.
En dat zelfde doe ik ook met mijn afbeeldingen, alles gaat gewoon richting mijn skydrive, maar wel dmv wifi.
Data heb ik standaard uit ( tenzij het even niet anders kan ).
wel grappig dat men een heel os veroordeelt over één appje.
Whatsapp is leuk en handig, maar zodra er serieus de portemonnee getrokken moet worden dan denk ik dat ze gauw het onderspit delven tegenover de gratis varianten, waaronder bijvoorbeeld Viber.
Fanaleds.com
Dat ruk is wel een hobby van je geloof ik, 2X in 2 berichten is wat veel van het goeieVerwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:00:
Whatsapp en en Facebook is eigenlijk het enige waar ik de telefoon (naast bellen uiteraard) (regelmatig) voor gebruik.
Die twee apps moeten gewoon fatsoenlijk werken, anders is voor dat hele WP8 voor mij geen ruk waard.
On topic: de nieuwe Facebook app is uit en gaat als een speer
Dat gaat mij net zo, doch af en toe merk ik wel eens een vertraging op in whatsapp,Rixter223 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:55:
[...]
Dat ruk is wel een hobby van je geloof ik, 2X in 2 berichten is wat veel van het goeie![]()
On topic: de nieuwe Facebook app is uit en gaat als een speerVerder heb ik nog nooit problemen gehad met whatsapp, het is soms wat langzaam maar dat heb ik met elk toestel. Variërend van BB Bold tot Samsung S3.
maar ook in de chat van wordfeud.....( ja okee, lach maar even, maar vind het gewoon een leuk spelletje ;-) )
Maar moet wel toegeven, dergelijke vertragingen had en heb ik ook met android.
Tot zover vind ik de prestaties van deze kaassoufle zeer zeker niet tegenvallen.
Ja vind die gele uitvoering wel iets hebben van een kaassoufle, maar kan hem nu in ieder geval weervinden.
Zelfs in het donker hahaha
Van S3 naar Lumia 520? En dat voelt niet als een achteruitgang? Ben nieuwsgierig.Rixter223 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:55:
[...]
..... Variërend van BB Bold tot Samsung S3.
Ik zou het doen!
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Op dit moment heb ik een nog een Nokia C3 'dumbphone', dus waarschijnlijk ga ik er absoluut niet op achteruit qua scherm, maar het is toch wel fijn als je je telefoon ook buiten redelijk normaal kunt gebruiken.
Verwijderd
rammes schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:23:
weet iemand hoe je dat trillen kunt uitzetten, elke keer als je de homeknop indrukt?
Eh.......welk zonlicht ? hahahahaHaphius schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:32:
Volgens verschillende sites is de brigtness vrij laag, maar is het zo erg dat het buiten in de zon in het geheel niet meer af te lezen is?
Nee hoor, is best te doen.
Nagenoeg elk scherm heeft wel een weerspiegeling in fel licht.
Ik zou het doen!
Dat heb ik niet geschreven, maar goed. Wat snelheid en gebruikersgemak betreft doet die 520 niet veel onder voor de S3 vind ik. Wat hardware kwaliteit betreft zou ik zeker voor de S3 gaan maar die is dan wel 3X zo duur.coenox schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:43:
[...]
Van S3 naar Lumia 520? En dat voelt niet als een achteruitgang? Ben nieuwsgierig.
Achteruitgang qua hardware wel, maar dat maakt dit toestelletje in zijn prijsklasse er echt niet minder om.Rixter223 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:28:
[...]
Dat heb ik niet geschreven, maar goed. Wat snelheid en gebruikersgemak betreft doet die 520 niet veel onder voor de S3 vind ik. Wat hardware kwaliteit betreft zou ik zeker voor de S3 gaan maar die is dan wel 3X zo duur.
Je hebt het over een compleet ander os, welks compleet een andere behoefte stelling heeft aan hardware denk bijv aan ram, processor etc.
Qua bouwkwaliteit, tja het is geen toestel voor het ruige smijt en gooiwerk, maar voor gewoon normaal gebruik vrij acceptabel.
Persoonlijk denk ik dat dergelijke toestellen zeer goed gaan lopen in Nederland.
De meeste ( nuchter denkende ) mensen laten zich niet leiden door bepaalde cijfers of specs.
De lowbudget wp8 toestellen ( dus niet alleen de Nokia ) zijn voornamelijk in trek door mensen die nieuwsgierig zijn naar het os en daar niet te veel voor willen of kunnen betalen en anderen willen gewoon een toestel zonder veel poespas.
Daarnaast komen de prepaid toestellen steeds meer en meer in trek, mede door de verloedering van deze maatschappij.
Men wil of kan geen verplichtingen meer aangaan voor één of twee jaar, immers het geld wordt steeds duurder en werk steeds schaarser.
Daarnaast als je bepaalde abo's tegen het licht houd, dan blijkt al heel vaak dat je voor je toestel soms anderhalf tot twee keer te veel hebt betaald ( als het al geen drie keer is ).
Persoonlijk denk ik dat Nokia met deze budget lijn een goede weg is ingeslagen.
Samsung had dit jaren geleden al reeds door en is daar aardig populair mee geworden.
En ook Huawei gaat hierin steeds meer en meer terrein winnen en geheid er komen nog wel andere merken met dergelijke toestellen, wat op zich een hele goede ontwikkeling kan zijn.
Sorry hoor maar volgens mij sla je hier mee de plank mis. Lees hier iets te veel Hart van Nederland commentaar tussen door.Amadeus1966 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:30:
[...]
... bla bla ....
Daarnaast komen de prepaid toestellen steeds meer en meer in trek, mede door de verloedering van deze maatschappij.
Men wil of kan geen verplichtingen meer aangaan voor één of twee jaar, immers het geld wordt steeds duurder en werk steeds schaarser.
... bla bla ...
De prepaid toestellen van nu zijn qua specs gewoon goed voor wat het moet doen. Ooit had je een prepaid toestel die kon sms-en en bellen. Meer niet.
De prepaid toestellen van nu zijn prima in staat om een redelijke foto te maken, redelijk om apps te gebruiken (navigatie werkt prima) en voor het normale internet gebruik (bijvoorbeeld Whatsapp) hoef je ook niets spectaculairs te hebben. Het besturingssysteem is misschien niet de nieuwste maar voldoet prima. Dus is een prepaid versie van een low end smartphone goed genoeg voor de meeste gebruikers.
Dit toestel van € 150 doet ook prima voor wat je er voor betaald. Zolang je geen eisen stelt, kan er alles op wat een normale gebruiker wil.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
En dat is nu precies wat ik zeg.Rudi Vader schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:21:
[...]
.
Dit toestel van € 150 doet ook prima voor wat je er voor betaald. Zolang je geen eisen stelt, kan er alles op wat een normale gebruiker wil.
Ik heb het toestel nu sinds maandag binnen en ben erg onder de indruk. Voor relatief weinig geld krijg je toch een vrij compleet toestel.
Hoewel Windows Phone 8 erg anders is dan Android, is er wel erg comfortabel. Ik ben nog niet helemaal blij met een aantal apps zoals Whatsapp, maar verder is het wel prima. Het ontbreken van een goede Google Talk client vind ik wel een groot nadeel. Het zou erg fijn zijn als dit in de standaard chat applicatie komt. Facebook en Twitter zijn overigens ook compleet overbodig om los te installeren. De "persoon" app laat mij alles doen vanaf één plek.
Alles voelt erg vloeiend aan en zelfs de games die ik nu geprobeerd heb draaien erg soepel. Ik ga ongeveer 2-3 dagen (afhankelijk van hoeveel ik erop zit) met een batterij, wat toch wel netjes is.
Een van de grote nadelen zijn toch wel het ontbreken van aparte media controls voor geluid. Alles gaat nu over een globaal volume, wat bij Android (en iOS volgens mij ook?) apart geregeld kan worden. Verder mis ik Datasense om te kijken hoeveel data ik gebruik. Op mijn Android 4 toestel vond ik dit toch wel een onmisbare feature. Je kon in een oogopslag zien welke apps data gebruiken en dat ook elke app blokkeren.
Verder mis ik de optie om applicaties af te sluiten als je de terug knop ingedrukt houdt. In Android kon je ze dan weg swipen. In Windows Phone moet ik de app openen en telkens de terug knop indrukken tot hij afsluit.
En ik mis de quicktoggles enorm van Android. Hoewel ik nu een app heb om dit te regelen, is het toch nog net even lastiger dan met andere OS'en. Verder is het gebrek van een notificatie centrum ook wel een zonde. Hoewel ik de gedachte van de tiles wel snap, mis je soms toch wel het een en ander, of is het onduidelijk waar geluidjes soms vandaag komen.
Gisteren had ik trouwens dat ik geen push-berichten meer binnen kreeg, of dat ze heel laat kwamen. Lijkt nu wel weer te werken, maar dat was toch wel erg lastig.
Ik hoop wel dat er snel een update komt die tenminste een aantal van mijn punten fixed, anders zit ik er toch aan te denken om terug naar Android te gaan. Begrijp me niet verkeerd: het is een enorm lekker toestel met een mooi OS, maar een aantal apps die voor mij belangrijk zijn, en een aantal features waar ik erg aan gewend was, ontbreken of werken nét niet lekker. Ik ben benieuwd hoe de toekomst van Windows Phone 8 eruit ziet.
[ Voor 94% gewijzigd door Bose321 op 05-07-2013 17:50 ]
Fanaleds.com
Overige punten kan ik in meegaan, hoewel ik ze zelf niet allemaal storend vind. Alleen dat van het afsluiten van applicaties is een algemene misvatting: dit hoeft in WP8 niet. Zo gauw je teruggaat naar je startscherm en een andere applicatie start, wordt de vorige 'bevroren', en gebruikt geen resources meer.
Push-berichten, met name WhatsApp, heeft iedereen de laatste dagen last van gehad. Lijkt nu weer normaal te werken. Dit ligt niet per se aan het platform, zo lijkt het, want WhatsApp scheen ook problemen te geven op Android en IOS.
Ik zou het ook wel fijn vinden als je stille uren kan instellen op het toestel, zoals in Android. Dit zit zelfs in Windows 8.1, dus dat moet toch ook wel naar WP8 komen zou ik denken.
Fanaleds.com
Wat bedoel je met stille uren?Ik zou het ook wel fijn vinden als je stille uren kan instellen op het toestel, zoals in Android.
Het mooie is, je hoeft geen apps meer af te sluiten met Windows phone. Ik snap dat als je van android en IOS afkomt dat je het RAM geheugen in toon wilt houden, maar met wp wordt hij net als bij Windows 8 bevroren en verbruikt hij geen RAM geheugen en vebruikt hij hierdoor ook geen stroomverbruik.Verder mis ik de optie om applicaties af te sluiten als je de terug knop ingedrukt houdt. In Android kon je ze dan weg swipen. In Windows Phone moet ik de app openen en telkens de terug knop indrukken tot hij afsluit.
Je kan de backtoets gebruiken om terug te gaan naar een vorige app, maar persoonlijk gebruik ik hem nooit om iets af te sluiten.
Ik kon bijvoorbeeld instellen dat mijn telefoon tussen 12 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends geen geluid maakte (behalve gebeld worden en wekker) zodat je niet wakker kan worden mocht iemand je lastig vallen in het midden van de nacht. Dit had ik ook gedaan zodat hij niet trilde.
In WP8 moet je nu eerst op een volume knop klikken en en dan stil drukken. Het klinkt natuurlijk niet als veel moeite, maar het was wel erg relaxed dat dit gewoon automatisch ging. Verder blijft de telefoon nog wel trillen als deze op stil staat. Om zulke dingen snel aan/uit te zetten ben je aardig wat opties verder in WP8.
Het zal altijd nog wel iets gebruiken, maar dat zal inderdaad verwaarloos baar zijn. Ook al is dit zo, ik wil alsnog alles dat ik niet gebruik gewoon afgesloten hebben. Dat is helaas een gewoonte van me. Maar wel fijn om te weten dat me batterij in ieder geval niet opgeslurpt wordt.vali schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:44:
[...]
Het mooie is, je hoeft geen apps meer af te sluiten met Windows phone. Ik snap dat als je van android en IOS afkomt dat je het RAM geheugen in toon wilt houden, maar met wp wordt hij net als bij Windows 8 bevroren en verbruikt hij geen RAM geheugen en vebruikt hij hierdoor ook geen stroomverbruik.
Je kan de backtoets gebruiken om terug te gaan naar een vorige app, maar persoonlijk gebruik ik hem nooit om iets af te sluiten.
Fanaleds.com
Ik werk met beiden, zowel android als wp8.autje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:31:
Push-berichten, met name WhatsApp, heeft iedereen de laatste dagen last van gehad. Lijkt nu weer normaal te werken. Dit ligt niet per se aan het platform, zo lijkt het, want WhatsApp scheen ook problemen te geven op Android en IOS.
Gisteravond met de wp8 heen en weer geapt...........ging helemaal geweldig, doch vannacht kreeg ik de meldingen pas binnen...........de berichten kwamen wel snel over doch de meldingen........niet echt.
Met mijn android heb ik gisteravond ook geapt maar daar ondervond ik dergelijke problemen niet.
Dergelijke problemen zijn gelukkig niet helemaal aan het os te wijten.
Maar als Whatsapp wil hebben dat de gebruikers in de nabije toekomst moeten gaan betalen......
Dan moeten ze nu wel heel rap aanpoten met Whatsapp voor windows, anders denk ik toch wel dat ze gebruikers gaan verliezen.
Waar het exact aan ligt ik heb echt geen idee, want hoe kan het dat de 1 problemen ondervind en de ander niet? zou het software matig gerelateerd zijn of per toestel verschillend of?
Wij hebben met de Lumia toestellen nooit problemen als we naar android toestellen appen of andersom,alles komt direct aan evenals de meldingen.
Toch als meer mensen hier last van hebben dan is dit geen goede zaak en hoop ik dat men hier toch wel op zit om dit zsm te fixen.
Liefhebber van Tweakers
Fanaleds.com
Iets met de refresh en synchronisatieinstellingen binnen windows.
Maar hou me te goede, ben ook nog lerende in dit ecosysteem.
Om dezelfde redenen zou er ook geen fatsoenlijke klok als "widget" of als "tegel" te vinden zijn.
[ Voor 90% gewijzigd door JeMoederr op 08-07-2013 00:34 ]
Fanaleds.com
Fanaleds.com
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik had ergens gelezen dat er wel een prepaid in kon maar geen abbo sim.Scidd0w schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:17:
Ik heb gezocht binnen dit topic maar nog niet echt een definitief antwoord gevonden. Ik heb een vodafone abonnement en ben benieuwd of ik mijn Abo sim in de gesimlockte variant van Vodafone Prepaid 520 kan gebruiken?
Zit alleen te bedenken waar ik dat gelezen had...................
Maar waarom een prepaid toestel? Simlockvrij zijn ze nu goed te krijgen bij de meeste webwinkels en grote rode elektronica zaak.
Fanaleds.com
Omdat hij via T-Mobile simlock vrij is en gewoon 20 euro goedkoper ook nog eens, natuurlijk moet je niet erop grazen als je sneller voor die 20 euro meer een 520 meteen kunt kopen.JvdHoudt schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:57:
De T-Mobile variant is de enige die simlock vrij is.
Maar waarom een prepaid toestel? Simlockvrij zijn ze nu goed te krijgen bij de meeste webwinkels en grote rode elektronica zaak.
Verwijderd
Van de PO heb ik alleen een officiële uitzendinggemist app gevonden. ik kon daarin niets vinden waarmee je live streams kan bekijken. Via Internet Explorer werkt ook niet. Je krijgt de desktop versies van de sites te zien en blijkbaar ondersteund Windows Phone 8 geen Silverlight en geen Windows Media player plugin in de web-browser.siemonsimson schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:36:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van de NOS streams op een Nokia 520? Zoals deze weken bijvoorbeeld de NOS Tour de France uitzendingen? Ik ben erg geïnteresseerd in deze smartphone maar zou graag weten of de streams een beetje normaal te zien zijn.
Misschien dat er third-party apps zijn die de streams afspelen maar denk dat het niet kan.
UPDATE:
Er is een third-party applicatie genaamd "Digitale TV kanalen", daarmee kan je de livestreams van de publieke omroep WEL zien, en werkt prima. Toen ik testte waren er geen Tour de France uitzendingen, dus ik weet niet of die ook worden doorgegeven.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 11:25 ]
Daarbij heb ik ook nog een kadobon die ik kan inleveren bij de gluurwinkel...Mizgala28 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 01:43:
[...]
Omdat hij via T-Mobile simlock vrij is en gewoon 20 euro goedkoper ook nog eens, natuurlijk moet je niet erop grazen als je sneller voor die 20 euro meer een 520 meteen kunt kopen.
Bedankt voor het testen (en Bose321voor het aanbod om te testen). Naast de website nos.nl/sport waarop streams staan zou er ook een stream beschikbaar zijn in de officiële NOS app. Heeft iemand deze app geïnstalleerd en kan die aangeven hoe de streams in de app zijn?Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:20:
[...]
Van de PO heb ik alleen een officiële uitzendinggemist app gevonden. ik kon daarin niets vinden waarmee je live streams kan bekijken. Via Internet Explorer werkt ook niet. Je krijgt de desktop versies van de sites te zien en blijkbaar ondersteund Windows Phone 8 geen Silverlight en geen Windows Media player plugin in de web-browser.
Misschien dat er third-party apps zijn die de streams afspelen maar denk dat het niet kan.
UPDATE:
Er is een third-party applicatie genaamd "Digitale TV kanalen", daarmee kan je de livestreams van de publieke omroep WEL zien, en werkt prima. Toen ik testte waren er geen Tour de France uitzendingen, dus ik weet niet of die ook worden doorgegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door siemonsimson op 10-07-2013 17:34 ]
Fanaleds.com
Amadeus1966 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:26:
[...]
Ik werk met beiden, zowel android als wp8.
Gisteravond met de wp8 heen en weer geapt...........ging helemaal geweldig, doch vannacht kreeg ik de meldingen pas binnen...........de berichten kwamen wel snel over doch de meldingen........niet echt.
Met mijn android heb ik gisteravond ook geapt maar daar ondervond ik dergelijke problemen niet.
Ik ondervind exact die problemen op mijn Lumia 520. Ook wil ie soms Whatsapp niet herstarten en moet ik de hele telefoon herstarten om het aan de praat te krijgen.pino85 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:58:
Blijft vreemd dat sommige mensen problemen hebben met whats'app onder windows 8 mobile en anderen helemaal niet.
Waar het exact aan ligt ik heb echt geen idee, want hoe kan het dat de 1 problemen ondervind en de ander niet? zou het software matig gerelateerd zijn of per toestel verschillend of?
Wij hebben met de Lumia toestellen nooit problemen als we naar android toestellen appen of andersom,alles komt direct aan evenals de meldingen.
Toch als meer mensen hier last van hebben dan is dit geen goede zaak en hoop ik dat men hier toch wel op zit om dit zsm te fixen.
Windows Phone is echt een heerlijk OS, maar er zitten nog wat schoonheidsfouten in.
Ga toch fietsen.
Zitten die dan niet gewoon in Whatsapp?! Om nou een heel OS de schuld te geven van een slecht werkende app...kakanox schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:05:
[...]
Windows Phone is echt een heerlijk OS, maar er zitten nog wat schoonheidsfouten in.
idd het ligt puur aan de Whatsapp api, kijk ook maar in het Whats app topic hierover, er schijnt een update te komen maar wanneer die komt weet niet waarschijnlijk tussen nu en wanneer de zon uitgaat.Scidd0w schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:02:
[...]
Zitten die dan niet gewoon in Whatsapp?! Om nou een heel OS de schuld te geven van een slecht werkende app...
It's never easy.....
Een deel van de problemen van whatsapp zijn gerelateerd aan ms, de push service van ms werkt gewoon niet goed waardoor ook andere chat/berichten apps niet goed werken. zelfs de ingebouwde facebook chat app werkt niet naar behoren.Scidd0w schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:02:
[...]
Zitten die dan niet gewoon in Whatsapp?! Om nou een heel OS de schuld te geven van een slecht werkende app...
Maar zoals ik al zei, waarom hebben sommigen problemen en anderen niet? als het puur een OS probleem is dan moet toch iedereen of nagenoeg iedereen dit zo ervaren?kakanox schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:05:
[...]
[...]
Ik ondervind exact die problemen op mijn Lumia 520. Ook wil ie soms Whatsapp niet herstarten en moet ik de hele telefoon herstarten om het aan de praat te krijgen.
Ik zelf denk dat het meer aan whats app zelf ligt dan aan Windows mobile 8/MS.
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Net de live-uitzending van de tour op nederland1 geprobeerd te kijken op de 520 via de applicatie "Digitale TV kanalen". Deze werkt prima.siemonsimson schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:36:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van de NOS streams op een Nokia 520? Zoals deze weken bijvoorbeeld de NOS Tour de France uitzendingen? Ik ben erg geïnteresseerd in deze smartphone maar zou graag weten of de streams een beetje normaal te zien zijn.
Ook heb ik ontdekt dat in de NOS nieuws app een "live" gedeelte is. Hier kan je ook een live "Tour de France 2013" stream vinden. Bij het testen leek deze echter een lagere kwaliteit en af en toe wat te stotteren.
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]