Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 16:26
Bose321 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:56:
orly? Ik zie alleen wit, rood en geel...
Oh idd :X
Sorry, dacht ergens gelezen te hebben dat alle kleuren beschikbaar zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Net een Lumia 520 prepaid gehaald van T-mobile.
Voor de prijs best wel leuk toestel, en voor mij een goede manier om WP8 te testen (daar is het mij om te doen).

Afgelopen jaren gebruikte ik voornamelijk duurdere Nokia toestellen (N900, C7 en N9), en dan is de 520 wennen (in negatieve zin) kwa scherm. Het scherm heeft een beperkte inkijkhoek, is extreem spiegelend en slecht bruikbaar bij zonlicht.
Ook moet je bij het vastklikken van de cover erop letten dat de camera shutter key goed werkt.

WP8 is ook wennen, maar heeft zeker positieve kanten. Alle animaties spelen soepel, zien er mooi uit en alles reageert snel.
Helaas ben ik nu ook al flink wat ergernissen tegen gekomen bij WP8:
- ding vraagt echt om van alles door te sturen naar microsoft en nokia
- vraagt diverse malen dingen te downloaden, installeren en herstarten (updates, taalkeuze, spraak packages etc.)
- Store werkt bij mij nog niet: rare error codes bij inloggen of maken van een microsoft account. Eerst probeerde ik met mijn hotmail account in te loggen en kreeg ik een fout code 80048264, en toen heb ik maar een nieuw account proberen te maken, maar dat werkt ook niet: fout code 80090010

EDIT:
Ik heb het microsoft account inlog probleem opgelost door de telefoon te resetten, helaas moet je de telefoon dan opnieuw instellen, maar werkte wel.
Settings -> About -> Reset Your Phone

Volgens de verkoper van de T-mobile shop is de Lumia 520 simlock-vrij. Wel verschijnt er een T-mobile logo bij het opstarten, dus is wel enigszins branded.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 22-05-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22
Misschien hoort het hier niet thuis maar er is (volgens mij) geen levertijden topic:

Kreeg net dit bericht van 4allshop:

"Helaas is de levertijd van uw bestelling ondanks onze inspanningen uitgelopen. Uw order verwachten wij op basis van de informatie die onze leverancier heeft afgegeven op 31-05-2013 bij ons binnen"

Wel raar de T-mobile shops ze wel op voorraad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Egeau schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:28:
Aangezien het gaat over speciaal voor T-mobile NL branded versies, vind ik het niet zo heel raar. Nokia kan die versies bij een leveringsprobleem niet zomaar ergens anders verkopen.

Overigens ben ik langs twee T-mobile shops gegaan. Bij de eerste waren ze uitverkocht en bij de tweede was dit de laatste. Ook zijn de T-Mobile versies alleen in het zwart, maar wel sim-lock vrij (de mijne tenminste, heb getest met een telfort sim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Ik heb mijn order bij 4allshop geannuleerd en heb mijn toestel net gehaald bij de T-mobile shop in Arnhem (laatse zwarte & zonder simlock). Heb zelf Vodafone en alles werkt zonder problemen!

Eerste indruk van het toestel is goed (eerste ervaring met WP8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 08:23
extra cover actie ook in Vlaanderen
http://nokiapromotion.be/freecover/home.php?language=nl_NL

géén zwarte cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Egeau schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:28:
Misschien hoort het hier niet thuis maar er is (volgens mij) geen levertijden topic:

Kreeg net dit bericht van 4allshop:

"Helaas is de levertijd van uw bestelling ondanks onze inspanningen uitgelopen. Uw order verwachten wij op basis van de informatie die onze leverancier heeft afgegeven op 31-05-2013 bij ons binnen"

Het lijkt wel een automatische mail die de leverdatum met twee weken opschroeft; mijn order heeft nu een leverdatum van 3 juni gekregen waar dat eerst 20 mei was. Ik heb verder geen zin in een T-Mobile branded foon en kan nog wel even wachten. Heb nooit een moderne smartphone gehad dus heb ik nog geen last van jeuk als ik m'n telefoon niet bij me heb zoals zo veel mensen tegenwoordig schijnen te hebben ;) Wel zou ik 'm graag voor mijn vakantie hebben, maar dan hebben ze nog vier weken de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:47
Vandaag de 520 opgehaald voor m'n moeder. Haar oude Gio heeft het zowat begeven en ze wilde iets nieuws. Moest er wel 5 winkels voor af en hij was dus 169 euro bij T-mobile.

Maar wat een heerlijk toestel is het zeg. Ik heb zelf een 820 en qua scherm is het wel wat minder maar toch is het bloedsnel en werkt het gewoon zoals WP8 werkt. Weer een blije klant er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:27
Rhndy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:27:
Vandaag de 520 opgehaald voor m'n moeder. Haar oude Gio heeft het zowat begeven en ze wilde iets nieuws. Moest er wel 5 winkels voor af en hij was dus 169 euro bij T-mobile.

Maar wat een heerlijk toestel is het zeg. Ik heb zelf een 820 en qua scherm is het wel wat minder maar toch is het bloedsnel en werkt het gewoon zoals WP8 werkt. Weer een blije klant er bij!
Hier voor m'n zus, ook €169,- bij T-Mobile, wel simlockvrij :).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 07:55
Ik heb hem ook 159.95 bij T-mobile Zwolle. Was wel het laatste zwarte model.

[ Voor 42% gewijzigd door Joel22 op 23-05-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Joel22 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:06:
Ik heb hem ook 159.95 bij T-mobile Zwolle. Was wel het laatste zwarte model.
Wel raar dat jij hem voor €159, en sommige voor €169 konden kopen.
Bij de T-mobile shop in Arnhem was hij €192! Waar kan dat verschil door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Vanmorgen stond er een advertentie van Vodafone in de Metro (achterste pagina). Prepaid pakket voor € 149,99 met Summer Festival Pack. Nog een tientje goedkoper dan bij T-Mobile.
Iemand die al gezien?

Oef....Zucht.... was al eerder voorbij gekomen. Iedereen vol lof over de T-Mobile aanbieding dat ik Vodafone gemist had.

[ Voor 23% gewijzigd door Rudi Vader op 23-05-2013 15:15 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudi Vader schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:42:
Vanmorgen stond er een advertentie van Vodafone in de Metro (achterste pagina). Prepaid pakket voor € 149,99 met Summer Festival Pack. Nog een tientje goedkoper dan bij T-Mobile.
Iemand die al gezien?
Hij staat ook op de vodafone site. Gister stond nog op de site dat er sprake was van een langere levertijd, maar dat bericht in nu weg, dus ik denk dat die bij vodafone nu gewoon leverbaar is.
Eerder in dit topic werd de vodafone prepaid ook genoemd, schijnt een simlock op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vodafone prepaid is inderdaad met simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Egeau schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:22:
[...]

Wel raar dat jij hem voor €159, en sommige voor €169 konden kopen.
Bij de T-mobile shop in Arnhem was hij €192! Waar kan dat verschil door komen?
Toen ik de lumia 520 ging kopen vertelde de computer ook dat die 192 euro was, maar op het net nieuw geplaatste bord achter het hoofd van de verkoper stond toch echt 159 euro. Dus ze hebben de prijs aangepast en kreeg hem mee voor 159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 23:53
Eerder gaf iemand aan dat zijn toestel T-Mobile branded is.
Zijn allen van deze bij T-Mobile aangeschafte toestellen branded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Branded is overdreven, alleen het opstart logo laat heel even T-Mobile zien (alleen dus als je het ding aan en uitzet), en er is een T-Mobile ringtone.

Verder is hij 100% orgineel en is de software niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518452

Gisteren aangeschaft bij T-Mobile. Ik moest 169 betalen voor een pre-paid pakket. Los was hij iets van 192. Beiden zijn simlock vrij.
Branded valt mee, alleen bij het inschakelen van de telefoon merk je dat. Verder zie je het bij geluiden etc. daar zitten T-Mobile geluiden bij, verder geen logo op de telefoon zelf.
Zie nu ook dat de T-Mobile 520 een firmwareversie achterloopt op de unbranded 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Dan wacht ik maar tot hij los in de winkel ligt. Wil absoluut geen branding en zeker niet afhankelijk zijn van providers wat betreft uitrol van firmware.

Bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
JvdHoudt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:55:
Dan wacht ik maar tot hij los in de winkel ligt. Wil absoluut geen branding en zeker niet afhankelijk zijn van providers wat betreft uitrol van firmware.

Bedankt voor de feedback
Zoveel updates hoef je niet te verwachten. Komende zomer waarschijnlijk een kleine update en later in het 4e kwartaal nog een. Ervaring leert dat een branding niets uitmaakt. Een Lumia 800 met Vodafone branding had updates eerder dan alle unbranded Lumia 800 toestellen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Wietsee. schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:25:
[...]

Zoveel updates hoef je niet te verwachten. Komende zomer waarschijnlijk een kleine update en later in het 4e kwartaal nog een. Ervaring leert dat een branding niets uitmaakt. Een Lumia 800 met Vodafone branding had updates eerder dan alle unbranded Lumia 800's.
Bedoel je de laatste update of de update met het tile-issue? Dan vind ik het namelijk niet zo gek dat de unbranded toestellen later waren. Microsoft heeft die update namelijk tegengehouden vanwege het erkende tile-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De T-Mobile prepaid lumia 520 (160 euro) en de vodafone prepaid (150 euro) zijn nu ook te koop bij kijkshop. Het zijn hier ook allemaal de zwarte versies. Iemand al winkel gezien die de gekleurde covers los te koop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:47
Anoniem: 3671 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:11:
De T-Mobile prepaid lumia 520 (160 euro) en de vodafone prepaid (150 euro) zijn nu ook te koop bij kijkshop. Het zijn hier ook allemaal de zwarte versies. Iemand al winkel gezien die de gekleurde covers los te koop heeft?
Er loopt tijdelijk een actie van Nokia waar je gratis een andere cover kan aanvragen
Zie ook: www.nokiapromotion.nl/gratiscover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518452

Ik heb mijn branded T-mobile firmware laten vervangen door de nieuwste unbranded firmware.
Enige verschil is dat in de T-Mobile versie WPA2 Enterprise niet wordt ondersteund, met de geupdate wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is er al een non-T-mobile winkel waar je hem kan verkrijgen? Of webshop? Ik woon niet in NL en word het wachten nu wel stilaan moe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56
Niet echt een ervaring met het toestel zelf, maar wel met het bestellen. Intussen heb ik mijn pre-order sinds 16 april geannuleerd en heb ik een ander toestel genomen. Aangezien ik denk dat ik niet de enige zal zijn heeft Nokia zich in zijn eigen voet geschoten met het trage uitleveren van unbranded,simlockvrije toestellen.

De 720 is intussen wel volop leverbaar, en de 520 zou net als de 720 vanaf half mei worden uitgeleverd. Niet dus, jammer maar zo help je de potentiële overstappers niet ;) Misschien volgend jaar nog maar eens kijken als er een nieuwe serie op de markt komt.

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 27-05-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:38
PixelShooter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:02:
Is er al een non-T-mobile winkel waar je hem kan verkrijgen? Of webshop? Ik woon niet in NL en word het wachten nu wel stilaan moe :D
Bij vandenborre is hij binnen. (de zwarte versie)
Voor 179 euro (verzending inbegrepen)

--> Stond eerst voor 199.99 maar een telefoon later was hij ineens gezakt naar 179 euro :)

http://www.vandenborre.be/smartphone/nokia-lumia-520-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519279

Staat sinds vandaag ook op voorraad bij wehkamp.nl, de t-mobile versie. Vandaag besteld, zal jullie op de hoogte houden of hij simlockvrij is.

154 euro ex thuiskopieheffing en verzendkosten, totaal is 166 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 519279 op 28-05-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is niet de bedoeling dat levertijden en prijzen in dit topic besproken worden. Daarvoor moet een apart topic worden aangemaakt in Telecomproviders

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Diepvriez schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:43:
[...]

Bij vandenborre is hij binnen. (de zwarte versie)
Voor 179 euro (verzending inbegrepen)

--> Stond eerst voor 199.99 maar een telefoon later was hij ineens gezakt naar 179 euro :)

http://www.vandenborre.be/smartphone/nokia-lumia-520-black
:o He, bedankt! Na wekenlang nagenoeg iedere dag het lijstje van webshops af te schuimen, heb ik dit gemist :P Moest nu die met de rode cover nog eens beschikbaar geraken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:38
Via de site van Nokia kan je een kleur naar keuze gratis bestellen na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Met dank aan kaasplank1 hebben we nu ook een prijzen en levertijden topic en die is hier te vinden

Nokia Lumia 520 - Prijzen en levertijden Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Diepvriez schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:25:
Via de site van Nokia kan je een kleur naar keuze gratis bestellen na aankoop.
Ik dacht eigenlijk dat deze covers rubberen 'beschermhoesjes' waren, maar het zijn gewoon andere achterkantjes? Dat is wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Gisteravond één besteld bij de Kijkshop voor mijn zusje, vanmiddag in huis. Erg mooi toestel, maar je ziet wel duidelijk het kwaliteitsverschil met mijn Lumia 720 (ook niet gek natuurlijk met dat prijsverschil).

Mijn zusje kon alleen geen apps installeren. Bleek dat een ouder toestemming moest geven door op een 'mijn gezin' pagina van Microsoft de accounts te koppelen. Volgens Microsoft ben ik nu dus vader van mijn zusje :)

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Extra cover is al binnen!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Tyuilp schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:05:
Gisteravond één besteld bij de Kijkshop voor mijn zusje, vanmiddag in huis. Erg mooi toestel, maar je ziet wel duidelijk het kwaliteitsverschil met mijn Lumia 720 (ook niet gek natuurlijk met dat prijsverschil).

Mijn zusje kon alleen geen apps installeren. Bleek dat een ouder toestemming moest geven door op een 'mijn gezin' pagina van Microsoft de accounts te koppelen. Volgens Microsoft ben ik nu dus vader van mijn zusje :)
Tevreden over je 720? Ik vind hem beeeeeldschoon!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 17:04
€111 bij Vodafone Duitsland! Alleen de vraag of die een simlock heeft...
http://www.vodafone.de/pr...l_cco_affiliate_af_585732

EDIT: huh ik dacht dat ik in het andere topic zat! Sorry, my bad, mag evt verwijderd worden hier.

[ Voor 21% gewijzigd door thefal op 29-05-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
FoggyFreek schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:51:
Tevreden over je 720? Ik vind hem beeeeeldschoon!
Ja super! Het is mijn eerste smartphone, maar ik ben blij dat ik uiteindelijk voor de 720 gekozen heb in plaats van de 520. Echt een heel strak design!

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 08:25
Anoniem: 518452 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:46:
Ik heb mijn branded T-mobile firmware laten vervangen door de nieuwste unbranded firmware.
Enige verschil is dat in de T-Mobile versie WPA2 Enterprise niet wordt ondersteund, met de geupdate wel.
Dus waar je met een gebruikersnaam en wachtwoord op een WPA2 wifi netwerk aan moet melden gaat dat niet? Hoe heb je de firmware vervangen?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 18-05 15:28
Het lijkt me dat dat ook wel werkte, WPA Enterprise is juist dat verificatie via een server verloopt als ik het goed heb. WPA Personal waarbij je een standaard username/password gebruikt zal er in de Tmobile versie ook wel ingezeten hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door troftnom op 29-05-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 01:56
Mooi toestel, die Lumia 520. Lopen jullie vaak tegen de beperking van 512MB werkgeheugen aan?

In Android vind ik het net te weinig, 1GB is prettiger (en 768 zou ook fine zijn), maar kan me zo voorstellen dat dat per OS anders is.

Ik gebruik vaak: Whatsapp, LinkedIn, mail, web, navigatie en remote software voor m'n Hi-Fi.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Hoi kakanox
Voor de zaken die jij opnoemt absoluut niet! 512 mb is voldoende, alles draait soepel op windows phone 8. Je krijgt ook nog eens 8 gig en een groot scherm. Als je een phone alleen gebruikt voor die zaken die jij noemt en je hebt verder geen hoge eisen is het een prima en mooi toestel voor 160 a 180 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Joel22 op 30-05-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Ik was MP3 afspelen even vergeten :P Maar nee, verder geen hoge eisen.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
mp3 werkt ook uitstekend echt een super toestel voor die prijs. Alleen je levert wel in op kwaliteit van het scherm in zonlicht vind ik het niet zo een goed scherm ten opzichte van dure toestellen. Mij maakt dat weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:50

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb een vraag over de navigatie. Kan je met deze telefoon nu wel zonder dataverbinding navigeren doormiddel van het downloaden van kaarten, snap het niet echt meer heb al veel gelezen, maar weet nu niet zeker of het navigeren zonder dataverbinding.
Als iemand me dit kan vertellen ben ik ze zeer dankbaar :)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:24
Ik lees veel goede dingen over deze telefoon maar ik zit toch met wat vraagjes in het algemeen.

In de windows phone shop lees ik veel slechte verhalen over bijvoorbeeld de facebook en whatsapp apps, hoe is jullie ervaring hiermee?

Bron:
http://www.windowsphone.c...d9-df11-a844-00237de2db9e
http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 520 was gecrashed, scherm wel aan maar helemaal zwart en toestel reageerde niet meer.
Ik heb hem "gereset" door de batterij eruit te halen, maar misschien heb ik de power-off knop niet lang genoeg ingedrukt gehouden zoals hier beschreven:
Your Windows Phone 8 doesn't work or respond as expected

Nadeel van de batterij eruit doen is dat je de datum opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Laatst online: 13-05 07:35
prekz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:39:
Ik lees veel goede dingen over deze telefoon maar ik zit toch met wat vraagjes in het algemeen.

In de windows phone shop lees ik veel slechte verhalen over bijvoorbeeld de facebook en whatsapp apps, hoe is jullie ervaring hiermee?

Bron:
Ik zou er niet te veel van aantrekken. Als je die 'reviews' leest op Google Play van Whatsapp (over nieuwe design bijvoorbeleld) of Facebook is het alleen nog maar erger...

Anyway, Ik zit enorm te twijfelen om een Lumia 520 te halen en om WP8 te proberen. Anderzijds ben ik enorm tevreden met Android 4, en zie ik een Samsung Galaxy S3 ook erg zitten, voor nu met die prijs. Ik hoef niet veel apps, en de 'basis' apps lijken aanwezig. Vooral de Nokia apps zijn echt een pluspunt van deze telefoon. Ik hoop dat de Lumia 520 snel fatsoenlijk los te koop is, anders is de keuze voor mij snel gemaakt. De Lumia 720 is namelijk voor mij net te duur, aangezien ik nog niet weet of WP8 mij gaat bevallen na gewend te zijn aan Android 4.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Als het je over de streep trekt: Ik ben zojuist overgestapt van Android 4 (dualcore telefoon met 1280x720 scherm) en ben afgaand op de eerste indruk meer dan tevreden over de Lumia 520. Het toestel is na opstarten behoorlijk snel, ik kom nergens wachttijden tegen en alles is - in tegenstelling tot in het oude Windows Mobile op m'n vroegere HTC TyTN II - zeer goed ontworpen.

Skype verpestte m'n plezier even door een heftige foutmelding te geven bij installeren wat ik rigoreus opgelost heb door de fabrieksinstellingen terug te zetten. Daarna heb ik Skype als eerste geïnstalleerd (mogelijk probeerde het programma m'n contact list aan te spreken en daar zitten iets van 9.000 personen in...), daarna de rest ingesteld en toen ging het goed.

Verder draait alles echt probleemloos en gaat alles opvallend soepel.

Door de goede standaardsetup heb ik ook enorm weinig apps nodig en waar ik verwacht had zelf aan de gang te moeten om m'n (Linux) Music Player Daemon aan de praat te krijgen is zelfs dáár al een (gratis!) app voor te vinden :)

Heb ook nog nooit zo'n snelle lock gehad met GPS, is vrijwel instant en erg nauwkeurig: merkt het zelfs op wanneer je je 8 meter vooruit verplaatst in de file.

Microsoft/Nokia: Hulde! :)

O ja, kleine tip: De medewerkster in de T-Mobile shop meldde me zelf dat dit toestel gewoon simlockvrij is in hun prepaid pakket >:) Scheelt aardig wat euro's. Meld wel de prijs bij de balie, hij stond ook in de winkel bij mij in de buurt verkeerd in het systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door kakanox op 31-05-2013 09:10 . Reden: toevoeging ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Er overkomt mij nu wel iets geks: Ik krijg de melding "er is iets mis met de SD kaart" na een vastloper van Whatsapp en een herstart.

Komt dit bij jullie ook voor?

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 22:39
fdees schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:07:
Ik heb een vraag over de navigatie. Kan je met deze telefoon nu wel zonder dataverbinding navigeren doormiddel van het downloaden van kaarten, snap het niet echt meer heb al veel gelezen, maar weet nu niet zeker of het navigeren zonder dataverbinding.
Met de 520 (en de 720) kan je kaarten downloaden op basis van waar de simkaart vandaan komt. Als je een Nederlandse simkaart hebt (of een Belgische) kan je gratis de kaarten van de Benelux krijgen en daarmee offline gratis navigeren. Kaarten van andere gebieden downloaden kan (nog) niet, ook niet tegen betaling. In de toekomst zeer waarschijnlijk wel, Nokia is er mee bezig.
Op de 620, 820, en 920 kan je álle kaarten (waar Nokia kaarten voor heeft althans) gratis downloaden (en mee navigeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Verdorie, had ik misschien toch een 620 moeten kopen. Nou ja.
Kon overigens de optie voor het kopen van uitbreiding nog niet vinden op de Nokia site.

[ Voor 42% gewijzigd door kakanox op 31-05-2013 09:58 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:47
prekz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:39:

Bron:
Toevallig kreeg ik gisteren een update van de Facebook app. Voordat die update er was had ie nog wel eens last van crashes e.d. maar sinds de update heb ik er nog geen last van gehad. Whatsapp is nog wel steeds kut, maar daar schijnt binnenkort een update voor te komen. Wanneer weet ik echter niet.

Het enige probleem bij mij is overigens dat ie af en toe wat moeite heeft met opstarten. Dan moet je de app opnieuw opstarten en dat vind ik vrij vervelend. Ik zou de telefoon er echter niet om laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Ik raak nu een beetje off-topic, maar is er een goede app die support biedt voor Google Talk functies? Ik gebruik het XMPP protocol nu hoofdzakelijk om te chatten, dus dit is wel noodzakelijk voor mij.

Verder wil ik het gewoon wel proberen om een Luma 520 te halen, het kan haast niet mis voor die prijs lijkt me. :)

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Vandaag voor het eerst Nokia Drive uit kunnen testen: beviel mij bijzonder goed!

+ Snelle GPS fix
+ Duidelijk gesproken instructies
+ Snelheid is naukeurig

- Kaart is niet 100% up-to-date
- Mis de functie dat de gesproken navigatie aangeeft welke snelweg/richting je aan moet houden (A50, richting Nijmwegen bijvoorbeeld)

Maar mij hoor je zeker niet klagen over deze gratis navi.

P.s. weet iemand of vodafone bezig is met een WP8 app? Vond die dataverbruiker op Android altijd wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Zit er geen standaard meter in (net als in Android 4.x)?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 13-05 11:32
Bose321 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:28:
Zit er geen standaard meter in (net als in Android 4.x)?
Ja die is er (datasense) en die komt met de blue update voor iedere provider vrij.

Tevens is er een app in de store te vinden voor Vodafone genaamd belstatus. Werkte perfect toen ik nog Vodafone abbo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Zonet m'n Lumia aangezet (:D), kwam die vragen of hij even het mobiel netwerk mocht gebruiken om de garantie in te stellen. Ik heb nee gezegd omdat ik buiten m'n maand gratis mobiel internet zit maar vooral omdat ik hier thuis - uiteraard - WiFi heb. Hoe stel ik dit alsnog in? En heb ik niet sowieso garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
PixelShooter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:19:
Zonet m'n Lumia aangezet (:D), kwam die vragen of hij even het mobiel netwerk mocht gebruiken om de garantie in te stellen. Ik heb nee gezegd omdat ik buiten m'n maand gratis mobiel internet zit maar vooral omdat ik hier thuis - uiteraard - WiFi heb. Hoe stel ik dit alsnog in? En heb ik niet sowieso garantie?
Zover ik weet heb je gewoon recht garantie zodra je de aankoop hebt gedaan (online-registreren kan geen vereiste zijn). De Europese Richtlijn Koop en Garantie geeft recht op een wettelijke termijn van twee jaar, maar in de Nederlandse wet is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn.

Dus voor een telefoon is dat in mijn beleving 2 jaar, een tv bijvoorbeeld minimaal 5 jaar. Al blijft het een beetje vaag "deugdelijk"

Meer info: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Egeau schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:10:
[...]

Zover ik weet heb je gewoon recht garantie zodra je de aankoop hebt gedaan (online-registreren kan geen vereiste zijn). De Europese Richtlijn Koop en Garantie geeft recht op een wettelijke termijn van twee jaar, maar in de Nederlandse wet is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn.

Dus voor een telefoon is dat in mijn beleving 2 jaar, een tv bijvoorbeeld minimaal 5 jaar. Al blijft het een beetje vaag "deugdelijk"

Meer info: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
OK, bedankt voor je antwoord ;) Ik denk ook wel dat online registreren geen vereiste kan zijn. Anders hadden ze me hierover nog wel waarschuwingen gegeven, denk ik, of kwam de melding opnieuw wanneer het toestel wel een actieve internetverbinding ter beschikking had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Laatst online: 16-05 15:14
Ben serieus aan het twijfelen tussen de 520 en de 820. Ik zie ook niet direct echt grote belangrijke verschillen? Buiten de standaard dingen (mail, mp3,..) zou ik mijn smartphone niet gebruiken. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:47
sQuare8 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:33:
Ben serieus aan het twijfelen tussen de 520 en de 820. Ik zie ook niet direct echt grote belangrijke verschillen? Buiten de standaard dingen (mail, mp3,..) zou ik mijn smartphone niet gebruiken. Iemand advies?
De 820 kopen. Kost wel zowat het dubbele volgens mij, maar de processor is beter, je hebt dubbel zoveel RAM-geheugen, wereldwijde offline navigatie, draadloos opladen, een camera aan de voorkant en nog wel meer.

Het ligt echter ook deels aan je budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Als je er verder niks mee doet lijkt de 520 mij de beste keuze. Zelfs als je in de toekomst meer zou willen doen is de 520 als nog een goede keuze. Hij is snel genoeg voor de meeste taken (behalve zware games). Hoewel hij misschien sneller is, zou dat vrij onnodig zijn voor mailen en luisteren en naar muziek luisteren. Het zou een beetje zonde zijn om een veel duurdere telefoon te kopen als de 520 al meer kan doen dan wat jij er mee doet.

Ik kan me niet voorstellen dat de snellere CPU en het grotere geheugen je een betere ervaring geeft tijdens normale taken zoals sms-en, bellen, whatsappen, emailen, muziek luisteren etc etc.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
Wel het zal mijn eerste smartphone zijn van de 'nieuwe' generatie. Ik kan mij moeilijk inbeelden wat ik verder nog zou kunnen doen met zo'n ding! Heb nu een leuke bonus gekregen (in een waardebon), en de bedoeling is om er zoiets mee te kopen. Bedankt voor de snelle reacties. Blijkbaar zou de 520 dan toch voldoende zijn. Wat zijn zo de apps die het vaakst gebruikt worden? Whatsapp, skype, .. ?

edit: de bon is van Coolblue, en de 820 kost op de belgische site 379euro(339 in de Nederlandse Coolblue) tegenover 179euro voor de 520. Dillema's!

[ Voor 16% gewijzigd door sQuare8 op 15-06-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Op mijn Android toestel Whatsapp, Skype, Email, Browser, Google Hangouts, Notities en Agenda. Nu spreek ik natuurlijk voor mijzelf, maar dit zijn toch ongeveer wel de minimale dingen waar je als smartphone gebruiker gebruik zal maken. Oftwel: Chat en mail voornamelijk. Voor dat soort dingen heb je echt geen profijt van een veel duurdere en iets snellere telefoon vind ik. Het enige wat wel fijn zou zijn is een groot scherm met hoge resolutie. Aangezien de 820 maar 0,3 inch groter is en de zelfde resolutie heeft, zal dit niet uitmaken lijkt me. Tevens vind ik het design van de 820 absoluut niet echt passen bij de 520, 720 en 920 bijvoorbeeld. Dat zijn namelijk echt de typische 'mooie' Windows phones in mijn mening. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak verder. :)

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
Bose321 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:58:
Op mijn Android toestel Whatsapp, Skype, Email, Browser, Google Hangouts, Notities en Agenda. Nu spreek ik natuurlijk voor mijzelf, maar dit zijn toch ongeveer wel de minimale dingen waar je als smartphone gebruiker gebruik zal maken. Oftwel: Chat en mail voornamelijk. Voor dat soort dingen heb je echt geen profijt van een veel duurdere en iets snellere telefoon vind ik. Het enige wat wel fijn zou zijn is een groot scherm met hoge resolutie. Aangezien de 820 maar 0,3 inch groter is en de zelfde resolutie heeft, zal dit niet uitmaken lijkt me. Tevens vind ik het design van de 820 absoluut niet echt passen bij de 520, 720 en 920 bijvoorbeeld. Dat zijn namelijk echt de typische 'mooie' Windows phones in mijn mening. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak verder. :)
ja is ook zo. vind het design van de 520 iets mooier als de 820. De 820 is precies een mollig jongetje. Denk dat ik toch maar voor de 520 ga. Kan hem nog altijd verkopen als ik hoger/beter/anders wil.

het is misschien niet de juiste plaats om de vraag te stellen, maar zouden jullie voor ZP gaan, of voor android? Ik ben meer geneigd naar WP, maar je hoort toch vaak dat de apps beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Sinds vrijdag heb ik de 520 en ik vind het een erg mooi toestel. Snelle interface, scherp beeld ondanks dat het geen 720p is, en ik kan prima uit de voeten met de aanbieding van apps in de store. Nu is dit ook mijn eerste smartphone met een mainstream-OS (mijn N900 was toch een buitenbeentje) dus ben ik waarschijnlijk minder representatief op dat gebied ;)

Wel is het zo dat de cameraknop bij mij niet ingedrukt kan worden. Misschien iets met het hoesje, want ik heb hem al wel tig keer opnieuw aangedrukt en het probleem blijft aanwezig. Als ik mijn gratis extra hoesje krijg zie ik wel hoe het daarmee gaat; foto's neem ik nauwelijks tot nooit en het kan ook door gewoon op het scherm te drukken.

Ondanks dat ik een relatieve n00b ben betreffende telefoons kan ik mij slecht voorstellen dat de 520 niet voldoet voor de niet-hardcore smartphonegebruiker. Vrijdag vertrek ik naar Kroatië en dan zullen we eens zien hoe het navigeren gaat. Buiten Nederland nog geen "echte" navigatie aanwezig, maar ik kan wel de route uitstippelen en dan de voortgang op de kaart volgen. Vooralsnog genoeg voor een bijrijder, want ons alternatief is een papieren kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Kortgeleden in Antwerpen geweest. De navigatie met Here is - zelfs met die goedkoopste Lumia 520 - echt een uitkomst!

Zelfs in de bus met aan beide zijden hoge gebouwen kon ik perfect zien waar ik was (erg praktisch, gezien er geen scherm in de Antwerpse bussen zit dat aangeeft waar je zit). Ook handig is dat je voor die navigatie dus geen dataverbinding nodig hebt, óók niet om een route in te stellen.
De Nokia app was in België ook goed op de hoogte van het openbaar vervoer, geen andere routeplanners gebruikt nl. en niet 1x mis gegaan. In Nederland is het programma niet altijd op de hoogte van de laatste storingen (en die zijn er best veel, toch NS? ;) )

Verder nog steeds erg tevreden: stabiel, behoorlijk snel, prettig in gebruik. Vroeger had ik Swype (op Android), maar dat mis ik totaal niet. Het standaard toetsenbord corrigeert perfect en is in meerdere talen goed in te stellen.
Ik heb wel nog wat appjes geïnstalleerd om o.a. WiFi, vliegmodus en mobiel internet vanaf de live tiles te kunnen bedienen.

[ Voor 8% gewijzigd door kakanox op 17-06-2013 13:17 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Nu wil ik hem nog meer....

Wanneer is dat ding nou eindelijk te koop? Duurt echt verschrikkelijk lang. Als ik al die lovende berichten zo hoor is het een fantastisch toestel voor de prijs.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 09:06
Bose321 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:46:
Nu wil ik hem nog meer....

Wanneer is dat ding nou eindelijk te koop? Duurt echt verschrikkelijk lang. Als ik al die lovende berichten zo hoor is het een fantastisch toestel voor de prijs.
Nu? kijk in Nokia Lumia 520 - Prijzen en levertijden Topic ! daar post ik nu waar wat beschikbaar is

edit:
dit staat trouwens gewoon in de topicwarning, levertijden in het andere topic.

[ Voor 9% gewijzigd door kaasplank1 op 17-06-2013 21:59 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195318

Het is gewoon een fijn dingetje> Ik had voor mijzelf de 920 gekocht en was daar zo enthousiast over dat ik voor mijn vrouw een 520 heb gekocht. Werkt net zo soepel, alleen een minder scherm en camera. Maar ja, dat merk je alleen als je ze naast elkaar legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 02-05 14:24
Ik heb dat dingetje sinds vrijdag, gewoon bij de gluurshop.
Gelijk ook maar even de gratis cover besteld bij Nokia
Leek me een leuk dingetje om mee te pielen en een leuke vervanging voor mijn S5660
Tja wat moet je ervan zeggen, het is anders dan android, heel wat anders.
Ik heb hem er nu nog even naast mijn Gio, totdat ik lef genoeg heb om mijn sim te verknippen.
Maar ik had begrepen dat Vodafoon daar niet zo moeilijk over doet als het mis gaat.
Maar ja het is gewoon een beetje kl.ten als je hem door eigen toedoen verknoeit en dat je dan even niets kan.

btw
Die softbuttons, "back" "home" en "search" horen die niet verlicht te zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-06-2013 00:02 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
kaasplank1 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:58:
[...]

Nu? kijk in Nokia Lumia 520 - Prijzen en levertijden Topic ! daar post ik nu waar wat beschikbaar is

edit:
dit staat trouwens gewoon in de topicwarning, levertijden in het andere topic.
Thanks!

*rent naar winkel*

edit: Hoe zit het nou met logo's en dergelijke? Is t-mobile de enige die dit heeft? Ik zie dat er nu ook een KPN versie is. Zijn deze allebei (op Kijkshop bijvoorbeeld) simlock vrij?

[ Voor 20% gewijzigd door Bose321 op 18-06-2013 00:48 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:19
Amadeus1966 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:57:
Ik heb hem er nu nog even naast mijn Gio, totdat ik lef genoeg heb om mijn sim te verknippen.
Maar ik had begrepen dat Vodafoon daar niet zo moeilijk over doet als het mis gaat.
Maar ja het is gewoon een beetje kl.ten als je hem door eigen toedoen verknoeit en dat je dan even niets kan.
Als je even langs een Vodafone winkel gaat, stoppen ze er een nieuwe microsim voor je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
autje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:12:
[...]

Als je even langs een Vodafone winkel gaat, stoppen ze er een nieuwe microsim voor je in.
Oke thx
[b][message=40427822,noline]Hoe zit het nou met logo's en dergelijke? Is t-mobile de enige die dit heeft? Ik zie dat er nu ook een KPN versie is. Zijn deze allebei (op Kijkshop bijvoorbeeld) simlock vrij?
Ik heb een Vodatoestel ( kijkshop), het enige wat ik van voda op mijn toestel heb staan is;
Bootlogo van Vodafoon en Vodafoon hub+ .
Er zit meer "bloatware" op van Nokia dan van deze provider.

[ Voor 49% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-06-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Dan neem ik die Vodafone versie niet in ieder geval. :D Weet iemand hoe het zit met de KPN versie?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bose321 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:37:
Dan neem ik die Vodafone versie niet in ieder geval. :D Weet iemand hoe het zit met de KPN versie?
Hm, oke.....de logica ontgaat mij enigzins
Die bootlogo zie je niet en die hub kan je verwijderen.

Btw Mijn simkaartje is inmiddels gekortwiekt door een charmante dame van Voda.
Vind het alleen wel een heel geouweho*r om je contacten fatsoenlijk te krijgen.
Alle accounts die je koppelt haalt hij gelijk de contacten er vanaf, dus het was direct al een chaos.
Het was even puzzelen maar heb nu alles mooi weer voorelkaar en gelijk even mijn vriendenlijst opgeschoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Amadeus1966 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:53:
[...]

Oke thx

[...]

Ik heb een Vodatoestel ( kijkshop), het enige wat ik van voda op mijn toestel heb staan is;
Bootlogo van Vodafoon en Vodafoon hub+ .
Er zit meer "bloatware" op van Nokia dan van deze provider.
Heeft de 520 van Vodafone een simlock?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Amadeus1966 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Hm, oke.....de logica ontgaat mij enigzins
Die bootlogo zie je niet en die hub kan je verwijderen.

Btw Mijn simkaartje is inmiddels gekortwiekt door een charmante dame van Voda.
Vind het alleen wel een heel geouweho*r om je contacten fatsoenlijk te krijgen.
Alle accounts die je koppelt haalt hij gelijk de contacten er vanaf, dus het was direct al een chaos.
Het was even puzzelen maar heb nu alles mooi weer voorelkaar en gelijk even mijn vriendenlijst opgeschoond.
Kan je je contacten syncen via je Google account? Ik heb daar alle contacten op staan en zou het wel een deal-breaker vinden als dat niet werkt.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
PinokkioTV schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:58:
[...]

Heeft de 520 van Vodafone een simlock?
Ja, T-Mobile niet.

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 19-06-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bose321 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:39:
[...]

Kan je je contacten syncen via je Google account? Ik heb daar alle contacten op staan en zou het wel een deal-breaker vinden als dat niet werkt.
Dan moet je nog heel even wachten tot de GDR-2 update (volgende maand verwacht) dan zit cardDAV en CALdav (of hoe heet dat ook alweer?) support in WP8 en zou synchronisatie met Google in geen enkele vorm problemen op moeten leveren.
Ik weet overigens niet of je nu helemaal niet meer kan synchroniseren met Google of dat dat alleen je mail en agenda betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Dat klinkt goed. Heeft iemand verder nog een goed substituut voor Google Talk/Google Hangouts, of is dat mogelijk via een native chat client (Als die op WP8 zit)?

Ik weet niet of het toegestaan is hier, maar bestaat er voor WP8 ook iets als een jailbreak, of een manier waarop je buiten de Store kan installeren?

Heeft iemand verder ervaring met Whatsapp op WP8 (De 520 specifiek)? Ik hoorde hier en daar dat het een beetje buggy is. Volgens mij zijn de iOS en Android versie laatst aardig vernieuwd en de WP versie nog niet.

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil graag van tevoren weten wat ik aanschaf. :D

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 18-05 15:28
Voor de meer algemene vragen zijn veel betere topics dan deze, er is zelfs een Whatsapp topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
troftnom schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:19:
Voor de meer algemene vragen zijn veel betere topics dan deze, er is zelfs een Whatsapp topic...
Sorry hoor. 8)7

Ik ga deze week denk ik even langs de winkel om de 520 te halen.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hoop vragen.....................
Contacten vanuit Google overzetten....................Yep, ik maak zelf verder geen gebruik van gmail maar die paar contacten die daar instonden kwamen ook in mijn lijst "personen" voor.
andersom werkt dat ook, alle Hotmail contacten komen braaf op mijn Androidtablet.

Whatsapp, yep, draait gewoon zonder problemen.

Jailbreak/root.................specifiek Ios en Android zaken.......in windows term heet dat developermodus.
En ja is mogelijk, zie;
MSDN: How to register your phone for development
Persoonlijk zie ik er geen meerwaarde in, maar oke.

Substituut voor G-talk e.d.......... tja ligt aan de eisen die je stelt, w8 heeft oa facebookmessenger, whatsapp, viber etc etc

Simlock op de vodatoestel..........geen idee ( diverse bronnen spreken elkaar hierin tegen ) en ik heb alleen maar voda.

Alle voda-bloatware is simpel zonder poespas te verwijderen.

Een handige app?
"connectivity tiles", scheelt zoekwerk in het menu om bepaalde dingen aan of uit te zetten ( denk aan wifi, gps, bluetooth e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Bose321 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:39:
[...]

Geen probleem, werkt gewoon op mijn Lumia's. Mail, contacten, agenda's, meerdere accounts.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Bedankt voor de antwoorden iedereen! Ik ga denk ik even een bestelling plaatsen bij Alternate deze week. :)

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bose321 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:40:
Bedankt voor de antwoorden iedereen! Ik ga denk ik even een bestelling plaatsen bij Alternate deze week. :)
Voor dat je hard gillend naar een telefoonboer rent............
Ik weet niet van wat voor een platform je hiervoor vandaan komt.
Ik zelf kom van android, en in mijn opinie is dat wel een flinke stap terug qua mogelijkheden.

Voordelen;
Stabiel
Vlot
Fris uiterlijk
Verdraait goede gps
8 gb intern opslag t.o de 4 Gb van de concurrentie in de zelfde prijsklasse

Nadelen;
Weinig te costumizen
Geen tweak mogelijkheden
Geen toegang tot het bestandssysteem
Geen directe toegang ( vanuit je telefoon ) naar je Sd kaart
Magere appstore ( voorlopig )
512 mb werkgeheugen ( maar dat kan en mag je natuurlijk niet vergelijken met android, deze gaat geheel anders om met zijn geheugen, misschien is die 512 wel zeer royaal voor WP8 ).

Mijn individuele reden tot aanschaf?
Ik was eigenlijk min of meer uitgekeken op mijn oude S5660 en wilde wel wat anders.
En daarnaast was ik wel heel nieuwsgierig naar WM8
Daarbij moest het nieuwe toestel ook nog een goede betrouwbare gps aan boord hebben.

Wat ik graag zou willen zien?
Custom roms.
Complete vrijheid tot het wijzigen van het startscherm
Een normale toegang tot het bestandsysteem ( inclusief alle read and write rechten )
Mogelijkheden tot sideloaden, zonder moeilijke registratietoestanden.

Ach het platform is nog jong en groeiende, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Amadeus1966 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:43:
[...]

Voor dat je hard gillend naar een telefoonboer rent............
Ik weet niet van wat voor een platform je hiervoor vandaan komt.
Ik zelf kom van android, en in mijn opinie is dat wel een flinke stap terug qua mogelijkheden.

Voordelen;
Stabiel
Vlot
Fris uiterlijk
Verdraait goede gps
8 gb intern opslag t.o de 4 Gb van de concurrentie in de zelfde prijsklasse

Nadelen;
Weinig te costumizen
Geen tweak mogelijkheden
Magere appstore ( voorlopig )
512 mb werkgeheugen ( maar dat kan en mag je natuurlijk niet vergelijken met android, deze gaat geheel anders om met zijn geheugen, misschien is die 512 wel zeer royaal voor WP8 ).

Mijn individuele reden tot aanschaf?
Ik was eigenlijk min of meer uitgekeken op mijn oude S5660 en wilde wel wat anders.
En daarnaast was ik wel heel nieuwsgierig naar WM8
Daarbij moest het nieuwe toestel ook nog een goede betrouwbare gps aan boord hebben.

Wat ik graag zou willen zien?
Custom roms.
Complete vrijheid tot het wijzigen van het startscherm
Een normale toegang tot het bestandsysteem ( inclusief alle read and write rechten )
Mogelijkheden tot sideloaden, zonder moeilijke registratietoestanden.

Ach het platform is nog jong en groeiende, dus wie weet.
Windows Phone is niet voor jou weggelegd als ik dit zo lees. Vergeet het maar, en daar ben ik blij om, dat je ooit complete vrijheid krijgt, toegang krijgt tot het filesystem, sideloaden, en vergelijkbare features op dit platform.
Waarom denk je dat dit OS zo stabiel en soepel draait t.o.v. Android?
Wanneer MS complete vrijheid zou geven krijg je dezelfde puinzooi als wat bij Android speelt en dat komt de gebruikservaring van het OS niet ten goede.

512MB is genoeg voor normaal gebruik van de telefoon, maar je zult hier tegen beperkingen oplopen wanneer je zware spellen wilt draaien.
Over de rest van je nadelen kun je eindeloos discussiëren, ik ben namelijk blij dat ik niet constant bezig hoef te zijn met het tweaken, custom roms draaien, etc. om maar een beetje fatsoenlijke telefoon te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Wat bedoel je precies met "geen toegang tot bestandssysteem" en "geen directe toegang vanuit telefoon naar SD kaart"?

Ik ben zeer geinteresseerd in de Lumia 520, en wil hem onder andere ook als mobiel data opslag platform gebruiken (bv presentatie op het werk mee naar huis nemen ipv op een usb stick). Ja, USB sticks kosten geen fluit, maar ik raak ze kwijt ;-) Dus als dit via je telefoon kan (aansluiten op pc, via windows verkenner copieren) zou dit erg handig zijn.

Tevens wil ik hem als mp3 speler gebruiken, kun je die bestanden op je SD kaart dan niet bereiken of is er simpelweg geen "windows verkenner" meegeleverd op W8 waardoor je dit niet kunt inzien? En via een app wel je mp3's kunt afspelen?

Ben behoorlijke smartfoon n00b, excuseer me voor evt domme vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
T4F.nl_Muad schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:18:
[...]

Wat bedoel je precies met "geen toegang tot bestandssysteem" en "geen directe toegang vanuit telefoon naar SD kaart"?

Ik ben zeer geinteresseerd in de Lumia 520, en wil hem onder andere ook als mobiel data opslag platform gebruiken (bv presentatie op het werk mee naar huis nemen ipv op een usb stick). Ja, USB sticks kosten geen fluit, maar ik raak ze kwijt ;-) Dus als dit via je telefoon kan (aansluiten op pc, via windows verkenner copieren) zou dit erg handig zijn.

Tevens wil ik hem als mp3 speler gebruiken, kun je die bestanden op je SD kaart dan niet bereiken of is er simpelweg geen "windows verkenner" meegeleverd op W8 waardoor je dit niet kunt inzien? En via een app wel je mp3's kunt afspelen?

Ben behoorlijke smartfoon n00b, excuseer me voor evt domme vragen 8)
Direct toegang vanuit WP8 is er niet. Wat jij wil kan overigens wel. Bij het aansluiten van het toestel op je systeem krijg je direct toegang via Explorer tot je SD kaart waar je bestanden over en weer kunt kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 17:23

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dit is trouwens écht handig , ik heb vanaf 2007 een iPhone gebruikt maar toen ik vanaf november 2012 mijn Lumia had merkte ik dat ik steeds vaker op school even mijn telefoon gebruikte om simpele files over te zetten. Idem met films die ik later bij m'n vriendin ging kijken.

MP3 files die op je SDcard staan kun je nátuurlijk ook bereiken vanuit je player.
Ik raad jullie ook eens aan te kijken naar de app 'audioplayer' dit is een iets meer recht toe recht aan afspeel app die ik graag gebruik

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:43

rammes

koekebakker 1e klas

ik heb ook een 520 besteld (bol.com) dus nog eventjes wachten. Ik heb zelf prive een iphone5 en ga de 520 gebruiken voor mijn werk. dus mail agenda etc. daarvoor heb ik nu een heel goedkope nokia dus dat zal een vooruitgang worden. Als apple een budget model had, had ik zeker die gekocht maar 400 euro voor een werk telefoon zie ik niet zitten.

overigens is thethering mogelijk met de 520? vast wel toch?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:49
rammes schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:11:

overigens is thethering mogelijk met de 520? vast wel toch?
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
JvdHoudt schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:01:
[...]
Vergeet het maar, en daar ben ik blij om, dat je ooit complete vrijheid krijgt, toegang krijgt tot het filesystem, sideloaden, en vergelijkbare features op dit platform.
Waarom denk je dat dit OS zo stabiel en soepel draait t.o.v. Android?
Wanneer MS complete vrijheid zou geven krijg je dezelfde puinzooi als wat bij Android speelt en dat komt de gebruikservaring van het OS niet ten goede.
Hm....Dit is toch Tweakers.net....
De reden waarom wm8 soepel draait t.o.v. Android heeft niets te maken met het feit dat je in het laatstgenoemde bepaalde vrijheden hebt.
Immers de meeste gebruikers van Android hebben nog nooit in het systeem gerommeld.

Het knelpunt zit hem juist in het feit dat er zoveel verschillende soorten hardware zijn en maar één os.
En door de verkoopdruk de fabrikant te weinig tijd heeft om het OS aan te passen aan de hardware.
Immers Ms heeft bepaalde eisen gesteld aan de hardware, iets wat ze op hun desktopvertegenwoordigers niet hebben..............en daar zie je exact hetzelfde verschijnsel als met Android.

Van sideloaden is nog nooit een systeem instabiel geworden, eerder door de onkunde van de gebruiker ( foute incompatible software toch willen pushen ).

Door het systeem "open" te gooien kunnen de developers en de wanabe's er mee prutsen zoveel ze willen om het "eco"systeem zo beter te leren kennen....en natuurlijk deze wetenschap delen met de rest.
Kijk maar eens richting Android, de meest mooie roms zijn uitgebracht ( natuurlijk ook vele slechte ).

Dus neen, de stabiliteit heeft niets te maken met het al of niet open zijn van een bepaald os
maar meer aan wat de gebruiker er mee doet.

Ik heb hier twee Samsungs Tab2 tablets........alle twee geroot en..........stabiel als wat
Twee Gio's ééntje standaart en eentje getweakt,
de standaard versie ( versie 2.3.5 ) crashed voortdurend en is traag
De andere draait op 4.01 ( gefabriceerd door "amateurs" ) en alles werkt als een zonnetje.

Een os open te stellen heeft zeker wel nadelen, mede door vele prutsers.
Maar kent zeker ook echt wel voordelen.
Het is niet voor niets dat het marktaandeel van Android en hun store zo groot is.

Het al of niet gesloten zijn van een systeem is niet alleen gebonden aan de bits en bytes maar ook aan rechten en vooral dat laatste zijn ze in Amerika nogal streng in.
Met Windows M5 en 6 had Ms ook in het begin de hakken in het zand.

Als Wm8 iets voor mij is?
Tja dat is afwachten.
Heb hetzelfde gemengde gevoel als toen ik Xp moest verlaten voor 7
Tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 17:23

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik zie trouwens dat onlangs Temple Run ook een update heeft gehad.. Nu ook beschikbaar voor WP8 Devices met 512 RAM...
Kijk dat is nou een goede ontwikkeling , ik hoop dat meer app/game ontwikkelaars proberen om hun apps wat efficiënter te maken. Speel zelf zelden dit soort games maar kan me voorstellen dat juist de doelgroep die een toestelletje koopt van +/- 150 euro hier wel op zit te wachten.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik heb hem ook, veel toestel voor een lage prijs. Hulde en wp8 werkt ook heerlijk.
Twee opmerkingen. Ten eerste,de knopjes aan de zijkant voor bv. Foto,s maken zijn nogal gammel. Ander hoesje helpt wel (tijdelijk?).
Ten tweede en dat is wel wat erger, het scherm. Dit is erg breekbaar dus hou daar wel rekening mee, absoluut geen gorilla glas zoals de 720. Nokia geeft garantie tot de deur op het scherm. Weet je van jezelf dat je niet extreem voorzichtig bent koop hem dan niet. Extra nadeel is de vierkante vorm, valt ie van 40 cm op een hoekje dan heb je een overleden gsm.
Google hier maar even op en je leest verhalen van mensen die het scherm braken door het hoesje te verwijderen.
Tip Hoesje

[ Voor 12% gewijzigd door Rixter223 op 21-06-2013 20:15 . Reden: Tip toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hm, vond dit wel grappig......beetje nostalgie
Leuk als vergrendelscherm.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/win61.jpg

Die siliconen covers zoals in die link in de vorige post, daar valt heel wat voor te zeggen.
Ik heb een dergelijke rubber ook altijd om mijn Gio gehad,
en moet zeggen ondanks dat het minder fraai oogt,
het heeft mijn oude toestel herhaaldelijk gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Als ik mijn blauwe cover kan regelen gaat daar absoluut geen hoesje omheen, haha.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Bose321 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:56:
Als ik mijn blauwe cover kan regelen gaat daar absoluut geen hoesje omheen, haha.
Het is jouw feestje maar ga niet lopen janken als het scherm stuk is ;)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
~~~[html]Levertijden en prijzen van de Lumia 520 mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1549223">dit topic</a> besproken worden. Berichten van die aard worden hier verwijderd.~~~[/html]