Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
Ik heb 'm gisteravond besteld hoor! Heb vanaf het moment dat hij beschikbaar was een Lumia 900. Wilde niet weer een bulk geld uitgeven aan een telefoon en kon deze aanbieding niet weerstaan :-) Ben benieuwd wanneer die bezorgd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ye-roon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:35:
Toch maar wachten op de 720 review van tweakers en hopen dat die voor het einde van de week online staat :)
Volgens mij heeft Dhr Wokke vakantie, zou er niet op rekenen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 16:00
PaT schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:32:
[...]

Hebben ze jou soms de speciale "50 tinten grijs" editie verkocht? :+
Jah. Super special edition :9
Wel fancy hoor, een Monochoom IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 16:35
Hallo,

Ik twijfel tussen Nokia Lumia 720 en de HTC 8X voor mijn eerste smartphone.
Wat ik voorlopig opmaak uit de reviews en de specificaties:

Voordeel Nokia Lumia 720: Veel betere batterij (gaat onder zwaar gebruik 2 dagen mee, de HTC slechts 1 dag), HERE maps en HERE drive (gratis en zonder internetconnectie), design (persoonlijk vind ik hem net iets mooier en beter in de hand liggen), camera schijnt iets beter te zijn.
Voordeel HTC: hogere dpi (weet niet of je dit werkelijk ook ziet), 1 GB werkgeheugen (het dubbele), 4G.

Zijn er nog zaken die ik vergeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keys88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-02-2024
Alleen HERE Drive voor de locatie van je sim kaart (Benelux dus).

Zaterdag witte opgehaald bij Saturn in Duitsland. Van een iPhone 4 naar 720, en bevalt tot nu toe goed. Mis de apps niet echt van iPhone. Belangrijkste apps zijn er gewoon (Rabo, abn, 9292, Nu, HERE, belstatus t-mob etc).

Verder heerlijk toestel, reageert vloeiend en snel, hoewel sommige apps wel traag laden.

Over het algemeen zeker een aanrader!

p.s. Had eerst geel demo model thuis, maar telefoons in retail mode kunnen NIET worden hersteld. Zorg dus dat je nooit een showmodel koopt! Gelukkig kon ik 'm zonder problemen met extra korting ruilen tegen een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 11:22

ye-roon

knaak

hjs schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:14:
[...]

Volgens mij heeft Dhr Wokke vakantie, zou er niet op rekenen dus. ;)
Das nou jammer. Nou ja, dan word het nog ff snel een beslissing nemen dan voor het einde van de week :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
[b][message=40303644,noline]
p.s. Had eerst geel demo model thuis, maar telefoons in retail mode kunnen NIET worden hersteld. Zorg dus dat je nooit een showmodel koopt! Gelukkig kon ik 'm zonder problemen met extra korting ruilen tegen een witte.
Hoezo kunnen ze niet worden hersteld?
Ook niet met de nokia hard reset procedure ?

Telefoon uit.
VolumeDown knop ingedrukt houden.
Lader er in (VolumeDown ingedrukt houden)
Als er een uitroepteken op scherm komt (!) volume down loslaten, en volgende toestencombinatie indrukken, kort achter elkaar.

-VolumeUp
-VolumeDown
-Lock
-VolumeDown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339948

Zonet even bij de Saturn met het toestel gespeeld.
Lekker licht. Mooi scherm. Alles leek lekker vloeiend te lopen.
Mooi ding om te zien ook. Kanshebber.
Alleen jammer dat het toestel uitverkocht was... Het demotoestel was de enige nog.
Volgende week maar weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 22-05 11:20
MetalMarty schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:04:
[...]

Telefoon uit.
Als er een uitroepteken op scherm komt (!) volume down loslaten, en volgende toestencombinatie indrukken, kort achter elkaar.

-VolumeUp
-VolumeDown
-Lock
-VolumeDown
Op demo modellen worden speciale ROM gezet, hardreset heeft dus helemaal geen zin. Snap überhaupt niet dat een verkoper jou een demo toestel heeft verkocht. Blijkbaar zijn dagelijkse premie nog niet gehad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ye-roon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Das nou jammer. Nou ja, dan word het nog ff snel een beslissing nemen dan voor het einde van de week :)
Hoor net dat hij ondertussen wel een L720 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keys88
MetalMarty schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:04:
[...]

Telefoon uit.

-VolumeUp
-VolumeDown
-Lock
-VolumeDown
Dat werkt alleen met een niet-demo model. Zie ook dit. Ja het is mogelijk, maar alleen met sofware die de retailer heeft (of in ieder geval, niet vanuit de telefoon zelf). Helaas was de persoon die hier iets van begreep ziek/vakantie/foetsie, dus de keuze was of geld terug of witte versie.

Idd zeer slechte zaak dat me dit is verkocht, had misschien voorzichtiger moeten zijn maar gelukkig is het goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

ik ben echt aan twijfelen tussen een 720 en een 820.
de grootste zorg is eigenlijk het geheugen van 512 mb en here drive ipv here drive+. de rest twijfel ik niet echt over .
en weet iemand ook of city lens gewoon werkt op de 720 ?
want daar is nog niet echt een duidelijk antwoord op te vinden op de nokia site.

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56
style2k schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:37:
de grootste zorg is eigenlijk het geheugen van 512 mb en here drive ipv here drive+. de rest twijfel ik niet echt over .
want daar is nog niet echt een duidelijk antwoord op te vinden op de nokia site.
Zelfde dilemma! Dat Here drive is nog geen probleem; het is echt die 512MB. Welke apps draaien niet en in hoeverre gaat dit in de toekomst beperkingen opleveren?

De 720 is eigenlijk op alle overige fronten gewoon het betere toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Same here. Binnenkort eerst maar eens beide toestellen in de hand houden. Hopelijk zijn ze niet te lomp qua formaat. Gewicht wen je aan, lichter of zwaarder doet er niet zoveel toe.

Volledige navigatie is voor mij ook een overweging. De prijs voor de update naar drive+ voor de 720 is nog niet bekend.

Verder vooral de vraag hoe futureproof het apparaat is. Vervangbare accu van de 820 is dan een plus, die van de 720 is mijns inziens ook voor een tweaker lastig vervangbaar als we niet aan die heatspreader kunnen komen. Anderzijds houdt de 720 het langer uit op een lading, dat geeft wat meer piece of mind (maar voor hoe lang?). Processor en werkgeheugen van de 820 is beter, maar ik betwijfel of dat doorslaggevend is voor de vraag of het toestel in aanmerking komt voor de volgende grote wp-update. Als dat zou draaien op de 820, dan ook op de 720 lijkt me. Minimale eis van 1gb werkgeheugen lijkt me onwaarschijnlijk, lees ook dit artikel, maar zeker is het niet. Tot slot denk ik aan het ontbreken van gorilla glass op de 820, maar de 720 heeft dan weer geen verwisselbare covers. Krasgevoeligheid van de 820 moet ik nog even nagaan.

De te maken keuze is dus zeker geen no-brainer, maar ik neig naar de 820. Edit: damn wat is dat ding groot en zwaar. Pfff. Nu de 720 nog ff in de hand krijgen.

Edit, linkfaal
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2416002,00.asp

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-05-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 13:27
style2k schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:37:
City Lens werkt bij mij perfect op de 720.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Tommy The Cat schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 02:15:Tot slot denk ik aan het ontbreken van gorilla glass op de 820, maar de 720 heeft dan weer geen verwisselbare covers. Krasgevoeligheid van de 820 moet ik nog even nagaan.
Ik heb de 820 nu ruim 3 maanden en er zit geen krasje op. De 820 heeft ook krasvast glas, alleen van een andere fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Gisteren bij Saturn de sprong maar gewaagd, ikzelf heb een 920 en deze 720 is voor m'n vrouw.

WAUW.

Wat een mooi apparaat zeg, super licht en een fantastisch scherm. De verschillen qua prestaties tussen m'n 920 en de 720 merk ik vooral met laadtijden en met multitasking; dankzij de 1GB kan ik meer apps in leven houden als op de 720. Dit betekent dat deze apps opnieuw moeten opstarten ipv uit een suspended state komen. Laadtijden zijn een fractie langer aangezien de 720 een 1Ghz dualcore heeft maar de vorm overtuigd me.

Batterijduur is een stuk beter dan de 920. Waar ik met de 920 toch echt elke avond aan de lader moet hangen (en bij meer gebruik aan het eind van de middag al) heb ik de 720 na gisterenmiddag 2 uur niet meer aan de lader gehangen en zit ik op 35%. De avond ga ik hiermee dus makkelijk halen.

De 1.9f lens is prima, niets bijzonders. Prima in low-light; doch niet te vergelijken met de 920. Wat ik direct mis is de OIS van de 920, dat is toch echt wel een flinke toevoeging hoor..

Al met al erg tevreden, ben erg benieuwd naar de reacties van m'n vrouw, die komt van een 710.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Worsteneter schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:11:
[...]

Dat klopt wel! Hij is 372 incl kopieerheffing; dus wil je een goedkope 920 pak je kans!
Dat de 720 er niet meer op staat komt omdat hij tijdelijk is uitverkocht, hij stond er namelijk wel.

Beetje balen dat ik een abo heb afgesloten bij vodafone met een 920 waar ik 180eu bij moest betalen, omdat ze dat ding op een achterlijk hoge prijs van 650 hadden. 3 maand later is het al 372. Achja :P
720 staat er weer op (saturn.nl) voor 290,- beschikbaar in wit en rood.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kranten
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02-2021
Hebben jullie een zwart/witte of één met een kleurtje? Ik vind de rode wel mooi maar ben bang dat je na 2 maanden er zat van bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Iemand enig idee wanneer de Lumia 720 Zwart weer op vooraad komt bij Saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 09:24
Ik heb mijn Nokia Lumia 720 enkele uurtjes geleden opgehaald en ben er nu mee aan het spelen. Ik moet zeggen, erg mooi toestel, i.v.m. mijn HTC rader een stuk sneller, WP8 t.o.v. 7.8 toch leuke nieuwe feautures.

Ik vind hem echter wel groot, en twijfel hierdoor toch om hem te ruilen naar een HTC 8s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k

style2k

hmm

dat zou ik niet doen . de 8s heeft maar 4 gb opslag ruimte . dan lever je toch best heel wat in lijkt me..
als je een kleiner toestel wilt dan de 720 dan zou ik toch is naar de 620 of 520 gaan kijken .

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 09:24
Die keur ik dan weer af op het design en de batterijduur, ik gebruik niet veel apps maar inderdaad 4 gb is wel heel weinig, ik voorzie daar een probleem als ik een navigatie app wil. Toch vind ik het niet handig als ik mijn telefoon niet met 1 hand kan bedienen.

4gb op de 8s is toch inderdaad wel een beperking. Verwachten jullie dat er een update komt waardoor je apps ook op je sd kaartje kan opslaan? Of gaat dit nog heel lang duren.

Anders toch maar gaan wennen aan een iets grotere telefoon :(

[ Voor 31% gewijzigd door dewil1990 op 29-05-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
whiplash1990 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:09:
Die keur ik dan weer af op het design en de batterijduur, ik gebruik niet veel apps maar inderdaad 4 gb is wel heel weinig, ik voorzie daar een probleem als ik een navigatie app wil. Toch vind ik het niet handig als ik mijn telefoon niet met 1 hand kan bedienen.
Ruilen met mijn 8S? Namelijk de grootste fout van mijn leven een HTC Windows Phone niet dat het slecht is maar oh dat 4GB geheugen. Met de 720 heb je nokia apps, camera, nfc, front cam. Zelf persoonlijk vind ik de 520 nog beter dan de 8S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
Ook ik heb vandaag de zwarte Lumia 720 opgehaald. Ik had hiervoor een Lumia 900 met dus wp7.8
Paar vergelijkingen en bevindingen:

- De L720 ziet er echt straks en mooi uit.
- Het scherm heeft mooie kleuren en kijkhoeken
- Het gewicht in vergelijking met de L900 is duidelijk merkbaar. Ik vind het echt relaxter. Zeker als je een tijdje met je phone bezig bent. Je merkt het bijvoorbeeld ook duidelijk als je je telefoon met 1 hand horizontaal vasthoudt (om bijvoorbeeld een foto te maken)
- De snelheid met reageren en apps e.d. is naar mijn idee vloeiender en sneller.
- WP8 is toch echt duidelijk een stuk uitgebreider en volwassener t.o.v. WP7.8. Je merkt het aan veel kleine 'dingetjes'.
- De batterij.. echt een dik pluspunt van de L720. Alhoewel ik natuurlijk nog echt moet ondervinden hoelang die daadwerkelijk meegaat.
- De L720 is dunner dan de L900. Wat duidelijk merkbaar is, in positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 16:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heeft iemand enig idee wanneer de telecom providers, de lumia 720 gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-06 14:02
Ik ben sinds vandaag een trotse eigenaar van deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
Wanneer komt het blauwe (cyaan) model eigenlijk naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k

style2k

hmm

ook vandaag de 720 opgehaald. maar ook weer gelijk terug kunnen brengen de volume down knop deed het niet.
had al me accounts etc er al op gezet dus een hardreset was niet echt mogelijk, uiteindelijk toch gelukt en toestel daar gelaten . morgen nieuwe halen dan maar.

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

somers1234 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:51:
Wanneer komt het blauwe (cyaan) model eigenlijk naar Nederland?
Niet dacht ik op wp7.nl te hebben gelezen in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
hjs schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:03:
[...]

Niet dacht ik op wp7.nl te hebben gelezen in de review.
Ik zie het nu ook staan ja... Jammer hoor! Op een aantal webshops staat de verwachte levertijd van het blauwe model wel op volgende week. Dus hopelijk komt hij toch naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520542

Ik heb mijn blauwe (cyan) 720 vorige week dinsdag op Amazon.de besteld. Vrijdag is hij al binnengekomen. Ben zeer tevreden over het toestel en de service van Amazon.de.

P.S. Ik woon in België en de leverkosten waren iets van een 3-4€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k

style2k

hmm

ja mooi toestel . weet iemand ook waar ik data sense kan vinden ? volgens wat ik overal lees zou die preinstalled moeten zijn ? en op de store is die ook niet te vinden . ?

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Data Sense komt als het goed is binnen na een automatische update. Ik heb er in ieder geval niks voor hoeven doen.

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
In Nederland werkte dat toch nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
fruitbakje schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:15:
In Nederland werkte dat toch nog niet?
Sorry, je hebt gelijk, ik ben in de war met die andere app die niet het verbruik maar de opslagruimte checkt.

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k

style2k

hmm

Tyuilp schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:30:
Data Sense komt als het goed is binnen na een automatische update. Ik heb er in ieder geval niks voor hoeven doen.
en waar kan ik em dan vinden op de telefoon . mss erover heen gekeken ofzo .
alles is iig geupdate dus dan zou die er op moeten staan lijkt me maar waar? :)

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
style2k schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:43:
[...]

en waar kan ik em dan vinden op de telefoon . mss erover heen gekeken ofzo .
alles is iig geupdate dus dan zou die er op moeten staan lijkt me maar waar? :)
Verkeerde topic voor dit soort vragen ;)
Die app is er nog niet voor wp8, dus je hebt er niet overheen gekeken. Gek genoeg wel voor WP7.5-WP7.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb sinds afgelopen weekend ook de Lumia 720. M'n oude L800 heb ik nog voor een mooi prijsje kunnen verkopen. Wat een mooi en licht toestel! Het werkt een stuk fijner dan de L800. Sneller, soepeler en vloeiender. Of het nu het toestel is of Windows Phone 8...., maar het is voor mij een prima vooruitgang.

En dat de batterijduur... Dat de L800 snel leeg was is ook 1 van de redenen dat ik hem weg gedaan heb. Deze L720 heeft een veel langere adem.

Ik wil deze telefoon ook graag icm NFC tags gaan gebruiken. Werkt hij ook met een speciaal type NFC tags of zit daar geen verschil tussen. De 10 voor $6 op eBay zijn ook prima?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

rimave schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:12:
Het werkt een stuk fijner dan de L800. Sneller, soepeler en vloeiender. Of het nu het toestel is of Windows Phone 8...., maar het is voor mij een prima vooruitgang.

En dat de batterijduur... Dat de L800 snel leeg was is ook 1 van de redenen dat ik hem weg gedaan heb. Deze L720 heeft een veel langere adem.
_/-\o_ chauffeur met mijn L720 is onderweg, maar mijn verwachtingen zijn nu wel heel hoog gespannen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 15:48
Vandaag de witte versie van de MM mogen ontvangen. Had hiervoor ook een L800 maar dit is toch weer een verbetering op alle punten. Al met al zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Eh, kan een ding nog niet vinden maar dat is meer een wp8 dingen. Hoe krijg ik afbeeldingen bij mijn muziek. Dat ging via Zune, maar ja die werkt niet met een wp8 toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maandag oa deze case cover besteld, net ontvangen. Eerste indruk van vooral deze case is goed. Lekker veel grip en een opstaand randje rond het scherm zodat je je foon niet meer op het glas kan leggen.
(Screenprotector nog niet naar gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Vandaag even met de 720 gespeeld. Eerder met de 820 en 920. Laatste twee toch te groot/zwaar voor mij. De 720 is niet echt kleiner - en voor mij dus ook te groot, maar ligt toch wat minder belastend in de hand.

Wat mij opvalt bij alle drie is dat ze na een tijdje spelen toch best warm worden aan de achterzijde. Wellicht dat dit verband houdt met het feit dat het showmodellen zijn en er om die reden een en ander op de achterkant is bevestigd.

Wat is de ervaring in het veld? Wordt de 720 snel warm? Lauw warm, goed warm, heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik vroeg me af, maakt Nokia ook zelf leren sleeves voor deze telefoon? Ik heb nu een Desire Z met zo'n sleeve die hier speciaal voor gemaakt is en ik vind dat wel goede manier om me telefoon op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ye-roon schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:09:
Ik vroeg me af, maakt Nokia ook zelf leren sleeves voor deze telefoon? Ik heb nu een Desire Z met zo'n sleeve die hier speciaal voor gemaakt is en ik vind dat wel goede manier om me telefoon op te bergen.
Even zoeken op nokia.nl levert alleen de oplaad cover op klik

Noreve maakt altijd mooie leren hoezen, maar die hebben geen sleeve voor de 720.

Overigens horen dit soort zaken in een apart accessoire topic thuis. Die is er nog niet voor de 720, dus wie maakt die aan?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keys88
Geen tijd om een volledige review te doen, maar in het kort mijn bevindingen na een aantal weken gebruik (ter info: Had hiervoor een iPhone 4 32GB).

Algemene indruk
Prima telefoon. Goede bouwkwaliteit, unibody voelt stevig aan. Geen gekraak of indeuken als je ergens drukt. Ook het gewicht is prima, een tikje lichter dan de iPhone 4, terwijl het scherm met 4.3" aanzienlijk groter is. Ik heb de witte glossy en hoewel ik meestal van van matte kleuren ben, voelt de witte zeker niet goedkoper aan. Wel specifiek aan de witte is dat het Nokia logo op de achterkant niet embedded is in de body maar er op is geprint (bij alle andere versies is dat wel zo, en ziet er beter uit imo).

De Nokia-only software is ook zeer fijn. Vooral Here Drive werkt fantastisch, navigatie werkt goed en dag en nacht modus komt goed tot zijn recht op het zeer heldere scherm. De camera is ook beter dan verwacht. Had wel e.e.a. aan reviews gelezen maar moest het nog met eigen ogen zien. Tegen de zon in fotograferen of in low-light omgevingen werkt zeer goed, en de intuitieve swipe om je foto-album te bekijken werkt naar behoren.

Dan wat negatieve dingen: de beloofde batterijduur haal ik eigenlijk niet. Hij is misschien iets beter dan mijn iPhone, maar 2 dagen whatsappen/internetten/9292-en is wel op 't randje. Meestal zit ik aan 't einde van m'n dag op 50%, en dan gebruik ik 'm niet eens heel veel. Wifi uitzetten helpt, maar zou niet zo veel verschil uit moeten maken imo.

Wat betreft de geluidskwaliteit is er een groot contrast. De belkwaliteit is _veel_ beter dan op mijn iPhone, helderder, duidelijker, simpelweg beter. Daarentegen is de geluidskwaliteit van muziek _veel_ slechter dan op mijn iPhone (*zelfde earpods). Ik stream meestal van Spotify (op hoogste kwaliteit) en dat is op zijn minst gezegd onder de maat. Erg teleurstellend, en als je veel muziek luistert op je telefoon houd hier dan rekening mee! Ook is de jack-plug uitgesneden uit de unibody, beetje moeilijk onder woorden te brengen maar dit betekent dat de jack plug wat metaal laat zien terwijl hij er toch helemaal in zit. Niet echt storend, maar ik zou het even proberen in de winkel. Ik vraag me af wat er gebeurt bij regen oid.

tl;dr:

Al met al (naar wat ik zelf fijn vind):

Pluspunten:
- Goede vormfactor, ligt lekker in de hand
- Solide bouwkwaliteit, polycarbonaat voelt niet goedkoop aan
- Licht (niet zwaar)
- Scherm. Extreem helder, prima leesbaar zelfs bij fel zonlicht
- Scherm. Omdat deze ondanks lage resolutie niet echt onder doet aan een "Retina"
- Super sensitive touchscreen
- Camera. Goede low-light performance en algemeen goede kwaliteit foto's
- Soepel. Niet helemaal Lumia720 specifiek, maar WP8 loopt overal soepel (niet schokkerig oid) ondanks weinig ram.
- Nokia apps.
- Offline maps.
- Een keer een iets verfrissend anders (niet-apple) maar toch clean design.
- SD-card slot voor foto's e.d. Ideaal.

Minpunten:
- Geluidskwaliteit oordopjes slecht
- Apps laden relatief traag. Vervolgens lopen ze wel soepel.
- Batterijduur. De meeste revies zijn lovend over de batterijduur, maar vergeleken met mijn iPhone ben ik nog niet echt blown-away. Neem dit punt wel met een korreltje zout, misschien dat WP8.1 veel verbeteringen brengt.
- Here Drive+ alleen voor Benelux. Belachelijk want de 620 heeft het wel overal.
- Gebrekkige voorraad en kleuren in Nederland. Heb mijne uit Duitsland.
- Weet niet of dit L720 specifiek is (te weinig ram wellicht), maar Whatsapp blijft soms hangen waardoor je de phone opnieuw moet opstarten. Extreem vervelend, en gebeurt niet op de 920 (voor zover ik weet). Maar is een software bug, wordt hopelijk snel gefixt.

Hopelijk heeft iemand er iets aan :).

--keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik denk dat geluidskwaliteit en batterij probleem vooral een app probleem is en aan Spotify en Whatsapp ligt ipv aan het toestel. Ik hoor geen verschil met mijn L800 mbv Xears oortjes met mp3's (gebruik geen spotify). en whatsapp een bekende batterij slurper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keys88
Het lijkt me sterk dat Spotify WP8 gebruikers lagere bit-rate gunt dan iOS gebruikers. L800 geen ervaring mee, maar in vergelijking met de iPhone 4 is de geluidskwaliteit van Spotify op de L720 niet goed. Zal binnenkort eens wat MP3's proberen en andere oortjes.

Whatsapp is idd op elk platform een batterijslurper helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Laatst online: 13-06 14:13
Heeft iemand ervaring gehad met hogere resolutie telefoons voordat ze de Lumia 720 kochten?

Ik wil graag de 720 kopen maar vooral de resolutie schrikt mij af.
Heb zelf de HTC sensation op het moment en deze heeft hetzelfde formaat alleen een iets hogere resolutie scherm.

Daarnaast kijk ik nog tegen enkele problemen aan zoals whatsapp buggs (ligt dit aan WP8 of aan whatsapp??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keys88
GeKo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:59:
Heeft iemand ervaring gehad met hogere resolutie telefoons voordat ze de Lumia 720 kochten?

Ik wil graag de 720 kopen maar vooral de resolutie schrikt mij af.
Heb zelf de HTC sensation op het moment en deze heeft hetzelfde formaat alleen een iets hogere resolutie scherm.

Daarnaast kijk ik nog tegen enkele problemen aan zoals whatsapp buggs (ligt dit aan WP8 of aan whatsapp??).
Zie mijn eerdere post. Van iPhone 4 (326 ppi) naar L720 (217 ppi). Als je het niet weet zie je het niet, behalve als je uitzoomt op internetpagina's of met je neus op je scherm zit. Leesbaarheid buiten is _veel_ beter dan in ieder geval iPhone 4, 4S, en Galaxy S3 (meer niet getest).

Whatsapp is inderdaad een issue, maar volgens mij niet 720-specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat ik veel gebruik na Whatsapp is de app "stop music" om dat audio ding weg te krijgen.
Scheelt in WA vastlopers en batterij verbruik denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:13
Net de lumia 720 in handen gehad, hij was iets groter als ik verwacht had.

Ik was bang dat hij te langzaam was (had een 620 in de winkel gezien, scherm stotterde wat) maar dit was zeker niet het geval.
Snel besteld. Morgen binnen. Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k

style2k

hmm

meer mensen hier die problemen hebben met het opladen van de 720 in een ingebouwde usb poort in de auto?
ik krijg de lumia niet aan het opladen in de auto waar ik me vorige toestel wel gewoon kon opladen zonder probleem .
ik krijg alleen het geluid meerdere keren te horen dat je ook krijgt als de telefoon wel begint op te laden vanaf je pc. maar in de auto weigert het toestel op te laden . de kabel heb ik ook op de pc getest en daar werkt het dus wel gewoon . dus de kabel is het probleem niet.

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454092

Is het mogelijk om een bewerkte mp3 (Ringtone maker) als ringtone te gebruiken op een 720?
Een aantal fragmenten heb ik bewerkt met RingtoneMaker, via de laptop op de 720 gezet (map beltonen) maar ik kan deze voorts nergens terug vinden wanneer ik de 720 weer heb los gekoppelt van de laptop.

Wie heeft er advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Oh, niets eens geprobeerd heb mijn ringtone opnieuw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454092

hjs schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:34:
Oh, niets eens geprobeerd heb mijn ringtone opnieuw gemaakt.
Ik idem; heb een deel van een track/mp3 bewerkt met Ringtone Maker en via de laptop in de map beltonen van de Lumia gezet, maar vind deze vervolgens niet terug in de lijst beltonen na loskoppeling van de laptop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
style2k schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:56:
meer mensen hier die problemen hebben met het opladen van de 720 in een ingebouwde usb poort in de auto?
ik krijg de lumia niet aan het opladen in de auto waar ik me vorige toestel wel gewoon kon opladen zonder probleem .
ik krijg alleen het geluid meerdere keren te horen dat je ook krijgt als de telefoon wel begint op te laden vanaf je pc. maar in de auto weigert het toestel op te laden . de kabel heb ik ook op de pc getest en daar werkt het dus wel gewoon . dus de kabel is het probleem niet.
Ik ken het verschijnsel. Bij mij is het dat de stekker beetje los zit in de sigaretten/12V aansluiting waardoor bij kleine beweging wel/niet opgeladen wordt. Een kwartslag draaien en dan werkt ie weer. Ik kan gelukkig zien of de voeding goed aangesloten is aan een klein lampje op de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ggampie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:26
Ik zal binnenkort deze gaan halen in de winkel. Nu is mijn vraag of ik een gewone Sim-kaart (geen micro SIM) zou kunnen gebruiken voor deze Smartphone? Is het ook een probleem dat ik Mobile Vikings als netwerk heb? Met mijn oude Blackberry had ik daar namelijk enkele problemen mee.

Ik leef trouwens in België. Als dat meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ggampie schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:00:
Ik zal binnenkort deze gaan halen in de winkel. Nu is mijn vraag of ik een gewone Sim-kaart (geen micro SIM) zou kunnen gebruiken voor deze Smartphone? Is het ook een probleem dat ik Mobile Vikings als netwerk heb? Met mijn oude Blackberry had ik daar namelijk enkele problemen mee.

Ik leef trouwens in België. Als dat meespeelt.
Dat kan, maar dan moet je hem even op maat knippen. Daar zijn guides voor te vinden op internet.
Mobile Vikings zal je even aan Belgische collega's moeten vragen. :)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
Nog een uitgebreid review van de Lumia 720
http://www.ellentech.nl/review-nokia-lumia-720/

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik weet niet of het een W8 of een 720 gerelateerde vraag is. Maar gezien het gebeurd op mijn 720:

Als ik een whatsappie krijg. Dan gaat het scherm aan. Ok het is op het lockscreen en er zit een ww op. Maar op het lockscreen kan ook het volume aangepast worden. Is er een manier om er voor te zorgen dat het scherm gewoon uitblijft als ik een berichtje krijg?

Oh en whatsapp is gaar, als je in landscape mode iets getypt heb, en verzonden. En je draait dan je telefoon naar de verticale stand, daarna <-- om het toetsenbord weg te halen zodat je kan lezen. En dan blijft het beeld heel hoog staan en kan niet naar benee. Als je dan naar je chats gaat is dit hetzelfde. Je moet dan eerst whatsapp afsluiten en weer starten om weer te kunnen lezen. Er gebeurd niets als je niets typt. En als je na het typen in landscape mode al het tb weghaald gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
F_demon schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:04:
[...]

Dat kan, maar dan moet je hem even op maat knippen. Daar zijn guides voor te vinden op internet.
Mobile Vikings zal je even aan Belgische collega's moeten vragen. :)
Naah, ik heb dan wel 'n Lumia 520 die micro SIMs slikt - zal wel hetzelfde zijn als een 720 - maar als je Mobile Vikings bent kan je zelf die overtollige randjes van je normale SIM eraf duwen/wringen/plooien tot 'n micro SIM. Die zijn er standaard namelijk al op voorzien, zeg maar.

Zoals je op deze afbeelding kan zien, is de micro SIM omgeven door 'n dun plastic boordje dat van de kaart een normale SIM maakt. (http://cdn.borsatoo.be/wp.../07/mvmicrosimkaart01.jpg)

[ Voor 22% gewijzigd door RangedNeedles op 17-06-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56
Je kan de belcompany binnen lopen, die hebben zo'n knippertje en knippen je kaartje gratis op maat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
Worsteneter schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:30:
Je kan de belcompany binnen lopen, die hebben zo'n knippertje en knippen je kaartje gratis op maat ;)
Ben zelf niet zo'n voorstander van knippen. Zelf heb ik Vodafone als provider en in een store wisselen ze je oude kaartje zo om voor een nieuwe (kost je nog geen 5 min). Prima oplossing en scheeltje weer wat kloten met een mesje of schaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ggampie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:26
PixelShooter schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:04:
[...]

Naah, ik heb dan wel 'n Lumia 520 die micro SIMs slikt - zal wel hetzelfde zijn als een 720 - maar als je Mobile Vikings bent kan je zelf die overtollige randjes van je normale SIM eraf duwen/wringen/plooien tot 'n micro SIM. Die zijn er standaard namelijk al op voorzien, zeg maar.

Zoals je op deze afbeelding kan zien, is de micro SIM omgeven door 'n dun plastic boordje dat van de kaart een normale SIM maakt. (http://cdn.borsatoo.be/wp.../07/mvmicrosimkaart01.jpg)
Inderdaad. Ik kan het er perfect van doen. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
hjs schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:43:
Maandag oa deze case cover besteld, net ontvangen. Eerste indruk van vooral deze case is goed. Lekker veel grip en een opstaand randje rond het scherm zodat je je foon niet meer op het glas kan leggen.
(Screenprotector nog niet naar gekeken)
Houdt deze ruimte vrij voor de knoppen (zoals je zou verwachten)?

Ik heb namelijk deze http://www.ebay.nl/itm/Wh...n_146&hash=item4ac49f7b6e besteld in zowel zwart als wit
Helaas passen beide verre van goed, o.a. zijn de knoppen niet meer in te drukken omdat de cover er overheen komt. Of het moet aan de telefoon zelf liggen maar dat durf ik wel uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ja, er zitten vier voorgevormde knoppen in de zijkant die precies over de knoppen vallen.
Misschien heb je per ongeluk een verkeerde opgestuurd gekregen :? Even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Moet zeggen, ik was eerst niet van plan om een case te kopen voor mijn 720, maar er zijn toch wel een hoop leuke varianten te krijgen.
- Mofi slim stand
- Nillkin slim color case
en natuurlijk de vele siliconen hoesjes.

Ook een leuke zijn de hoesjes met portemonnee mogelijkheden. :P

EDIT:
Nog een paar:
- IMAK Quicksand case
- IMAK ultra slim hardcase
- IMAK Flip wallet

[ Voor 37% gewijzigd door JaccoW op 21-06-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hmm. Ik zit met iets en ik weet niet of het aan WP8 ligt, of aan de 720.

Ik had even tijdelijk een 920 voordat ik deze had, maar die battarij is gewoon gaar en gaat nog geen dag mee en heb het geruild voor een 720. Op de 920 had ik na het installeren van facebook een mogelijkheid om gemaakte foto's vanuit de camera roll direct te sharen op Facebook. Op de 720 ontbreekt die optie. Ik heb al wel Facebook uninstalled en weer opnieuw gedownload maar het verscheen niet als share optie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Google gaf me vooral windows phone 7 links en dan weer vooral meuk waar het wel werkt en niet hoe het op te lossen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De normale facebook app of de facebook beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
ye-roon schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 18:35:
Hmm. Ik zit met iets en ik weet niet of het aan WP8 ligt, of aan de 720.

Ik had even tijdelijk een 920 voordat ik deze had, maar die battarij is gewoon gaar en gaat nog geen dag mee en heb het geruild voor een 720. Op de 920 had ik na het installeren van facebook een mogelijkheid om gemaakte foto's vanuit de camera roll direct te sharen op Facebook. Op de 720 ontbreekt die optie. Ik heb al wel Facebook uninstalled en weer opnieuw gedownload maar het verscheen niet als share optie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Google gaf me vooral windows phone 7 links en dan weer vooral meuk waar het wel werkt en niet hoe het op te lossen dat het niet werkt.
Heb je je Facebook account al toegevoegd aan je Windows Phone door naar Instellingen -> e-mail & accounts? Daar kan je namelijk je Twitter & Facebook toevoegen zodat je direct kunt sharen vanuit je camera roll. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

CokeZero schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Heb je je Facebook account al toegevoegd aan je Windows Phone door naar Instellingen -> e-mail & accounts? Daar kan je namelijk je Twitter & Facebook toevoegen zodat je direct kunt sharen vanuit je camera roll. ;)
aaaaah, dat was het. Thanks :)

Wat me ook opvalt is dat er vaak een icoontje bestaande uit 3 diagonale golfjes boven in de bar staat (waar ook 3g, etc staat). Weet iemand wat dat betekend?

[ Voor 18% gewijzigd door ye-roon op 24-06-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Dat betekent dat je telefoon op trillen staat. Even de volumeknop indrukken en dan rechtsbovenin klikken op het ronde icoon met hetzelfde logo. Op die manier kan je heel simpel wisselen tussen geluid en stil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Aahhhhhhh. Echt, dat heb ik dan perongeluk aangeraakt :s En ik zag net ook een icoontje wat een circle met een stip in het midden is. Maar die kon ik wel op google vinden: http://www.wpcentral.com/...cle-icon-my-windows-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ye-roon schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:35:
Aahhhhhhh. Echt, dat heb ik dan perongeluk aangeraakt :s En ik zag net ook een icoontje wat een circle met een stip in het midden is. Maar die kon ik wel op google vinden: http://www.wpcentral.com/...cle-icon-my-windows-phone
oh, eh :o
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat het rondje voor roaming stond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbug
Ik heb nu een paar weken de Lumia 720.
hij loopt alleen erg snel leeg soms, weet iemand waar dit door komt?
Hij is vannacht 12% leeg gelopen met wifi uit.
Heb de volgende apps:
9gag, taalvoutjes, wpcentral, whats app, battery, tweakers, baconit, buien radar en weather naast de standaard apps.

Of is er een app ergens die aangeeft wat veel Energy neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe vaak haal je info op en wat loopt er allemaal op de achtergrond? Dat zijn naast whatsapp over het algemeen de batterijslurpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbug
Niet vaak zoals ik al zei heeft hij over de avond erg veel genomen. "

Achtergrond taken zijn:
Battery
Here Drive Beta
Weather
WPCentral (kan ik niet uit zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Here Drive Beta zou ik zeker uitzetten.
Battery vind ik persoonlijk niets toevoegen, maar dat is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb laatst MyWeather geinstaleerd en die zoog in 1 nacht de halve batterij leeg. Dus mocht je met Weather, MyWeather bedoelen zou ik die achtergrond taak uitzetten.

-

De bijgeleverde oordopjes bevallen mij niet zo, ik hoe meer van in-ear. Heeft iemand nog een tip voor dopjes met een microfoon? Vind in de pricewatch eigenlijk alleen deze: pricewatch: Klipsch Image S4i (Zwart) maar die spreken mij niet zo aan.

Dopjes met afstandsbediening om op te nemen zou helemaal perfect zijn, maar die zie ik überhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38
En toch ben ik er nog niet uit: Lumia 720 of toch de Lumia 820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Tja, die keuze zal je toch zelf moeten maken :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PinokkioTV schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:57:
[...]

Tja, die keuze zal je toch zelf moeten maken :)
Zo is dat maar ja, de 820 heeft weer betere hardware en ziet er zakelijker uit,
maar is redelijk zwaar, de 720 is dan weer wat lichter en dunner,
en heeft ook een betere accu.....

Ben er dus nog niet uit welke het gaat worden, lastige keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Albert020 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:13:
[...]

Zo is dat maar ja, de 820 heeft weer betere hardware en ziet er zakelijker uit,
maar is redelijk zwaar, de 720 is dan weer wat lichter en dunner,
en heeft ook een betere accu.....

Ben er dus nog niet uit welke het gaat worden, lastige keu
Ik lever op me werk 820's uit en ik heb prive een 720. Ik moet zeggen dat ik veel meer tevreden ben over die 720. Vooral de battary life is veel beter. En voor de rest merk je niet echt verschil. Wat ik wel erg veel merk is dat het scherm van de 820, wat toch gorilla glass is en bijna niet stuk moet gaan. Maar zelfs een kleine val van minder dan een meter en het is al stuk.

dat komt vooral doordat het scherm uit meerdere onderdelen bestaat. En je kan ook je nagel onder het bovenste scherm zetten en het zo opliften van de rest. Het zit erg slecht in elkaar. Het is inderdaad goed kras bestendig, maar het breekt verder snel. Als je de geen apps gaat gebruiken die 1gb ram nodig hebben, zou ik zeker voor de 720 gaan. We gaan nu op werk ook over op die, gezien we ze tegen inkoop prijzen krijgen en de inkoop prijs voor de 720 lager ligt dan die van de 820 (al word die in retail voor minder verkocht dan de 720). En omdat de 720 een solid build is, en er dus minder makkelijk vanalles tussen kan komen. (bij de 820 kan er dus ook stof of vuil tussen de eerste laag en de 2de laag van het scherm komen, heb er al genoeg mee gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Camera vd 720 is ook beter volgens mij, vooral bij weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Sinds vandaag ben ik ook een trotse bezitter van een zwarte Lumia 720 :)

Ik heb wel een vraagje met betrekking tot het gebruik van mobiel internet. Ik heb mijn Hotmail en Facebook gekoppeld. Wanneer verbruikt de telefoon data? In de app "personen" staat allerlei Facebook informatie. Haalt de telefoon dit continu op of verbruikt dit alleen data als je de app open hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
somers1234 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:31:
Sinds vandaag ben ik ook een trotse bezitter van een zwarte Lumia 720 :)

Ik heb wel een vraagje met betrekking tot het gebruik van mobiel internet. Ik heb mijn Hotmail en Facebook gekoppeld. Wanneer verbruikt de telefoon data? In de app "personen" staat allerlei Facebook informatie. Haalt de telefoon dit continu op of verbruikt dit alleen data als je de app open hebt staan?
Alleen als je die weer opent. Want dan gaat die pas updaten naar de nieuwe fb info die in de nieuwsfeed staat.
Wat betreft het checken of je nieuwe invites, reacties, likes e.d. hebt.. Geen idee hoe vaak dat gecheckt wordt.

Hotmail (e-mail) data, kan je instellen hoevaak het systeem checkt of je nieuwe mai hebt. Constant, elk kwartier, half uur, uur of handmatig.

[ Voor 7% gewijzigd door Terpstars op 29-06-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Is er overigens al een goede data monitor? Data Sense is namelijk niet beschikbaar. Ik heb namelijk iets nodig dat mijn mobiel internet in de gaten houdt en deze zo nodig uitschakelt.

Nevermind... Die zijn er dus (nog) niet.

[ Voor 10% gewijzigd door somers1234 op 30-06-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je facebook info haalt hij wel periodiek op niet alleen als je hem opent.
Ik denk 1x per half uur zoals de meeste livetiles ook doen (weerapps ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ja ik ga toch voor de Lumia 720, dit omdat deze een betere camera en accu heeft,
en hij ook een stuk minder zwaar is, gamen doe ik toch niet dus komt wel goed met 512 mb :P

Heb de zwarte versie gekocht met al die andere kleurtjes heb ik niks...
Gelijk maar even deze 2 accessoires er bij besteld

Hard back cover Nokia Lumia 720
Screenprotector Nokia 720 Lumia

[ Voor 58% gewijzigd door Albert020 op 02-07-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 22-05 11:20
Albert020 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:01:
Ja ik ga toch voor de Lumia 720, dit omdat deze een betere camera en accu heeft,
en hij ook een stuk minder zwaar is, gamen doe ik toch niet dus komt wel goed met 512 mb :P
512 MB is inderdaad perfect onder windows phone, zelfs meerdere spellen die eerst 1GB nodig hadden gaan na een update ook onder 512 MB werken. Temple run is een goed voorbeeld.

Grappige vind ik nog steeds dat er vroeger bij android altijd gezegt dat 512MB geen probleem moet zijn, maar dat ze nu toch wel toegeven dat het niet het geval is.

Dan kan je toch wel zien dat Microsoft in grotere sprongen hun mobiele OS stabieler heeft gekregen dan Google na 4 jaar nog steeds hiermee bezig is.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 30-06-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Hebben jullie ook last van ruis bij geluid via de speaker aan de achterzijde? Als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje bekijk, dan zijn er in het filmpje af en toe momenten dat er geen achtergrondmuziek/spraak is. Op dat moment hoor ik ruis uit de speaker komen.

Dit hoor je niet direct als je de telefoon normaal voor je houdt, maar wel als je hem tegen je oor aan houdt.

Graag wil ik weten of dit "normaal" is.

Het probleem doet zich onder andere voor bij de volgende twee filmpjes:
- YouTube: Man of Steel - Official Trailer 3 [HD] (Man of Steel trailer)
- YouTube: Iron Man 3 - Official Trailer (HD) (Iron Man 3 trailer)

Als je het filmpje pauzeert, dan is de ruis ook weg. Dus het moeten echt momenten zijn dat het filmpje wel afspeelt maar "stil" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Naar een aantal jaren HTC Android gebruikt te hebben en daarvoor altijd Nokia's heb gehad,ben ik nu weer terug bij Nokia Lumia 720, moet zeggen dat dit echt weer thuiskomen is, ten eerste het scherm van deze phone is echt heel mooi en helder over de vormgeving nog maar te zwijgen, hij ligt goed in de hand, niet te zwaar, en zo als we van Nokia gewent zijn is de bouwkwaliteit uitmuntend, echt top !
Accu kan ik nog niks over zeggen, gisteren hele avond mee gespeeld en vanmorgen ook, nu ligt ie pas op de lader, dat vindt ik dus al een hele goede prestatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:20

bl33d

I love the smell of Napalm..

Goedemorgen,

Ik zit te twijfelen om een lumia 720 aan te schaffen. Op dit moment bezit ik de N8.
De N8 heeft een FM transmitter ingebouwd en de 720 jammer genoeg weer niet.
Dit zou betekenen dat ik los een FM transmitter + car kit moet aanschaffen.
Echter dit was 2,5jaar geleden nog gangbaar. Ik vraag mij af wat nu de ideale oplossing is om wireless audio te streamen in de auto. Hebben jullie ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

bl33d schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:19:
Goedemorgen,

Ik zit te twijfelen om een lumia 720 aan te schaffen. Op dit moment bezit ik de N8.
De N8 heeft een FM transmitter ingebouwd en de 720 jammer genoeg weer niet.
Dit zou betekenen dat ik los een FM transmitter + car kit moet aanschaffen.
Echter dit was 2,5jaar geleden nog gangbaar. Ik vraag mij af wat nu de ideale oplossing is om wireless audio te streamen in de auto. Hebben jullie ideeen?
In de GDR2 update van WP8 (deze zomer) is er sprake van dat de FM radio weer terug komt.
(indien de hardware het ondersteund)

Geen idee of dat gaat werken op de 720.

http://www.wpcentral.com/tag/gdr2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:20

bl33d

I love the smell of Napalm..

Ik las het zojuist..alleen is het nog erg onduidelijk of het gaat om alleen de FM radio (receiver) of ook de FM Transmitter.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste