Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 11:28
hjs schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:31:
[...]

Wisselend.
Krijg de indruk dat met een goede data-verbinding de gps-fix wel ok is, maar ontbreekt die data verbinding het huilen met de pet op is. Het is me bekend dat het dan langer kan duren duren.
Dat heb ik inderdaad eerder gehoord van iemand met een Lumia 800..

Gek genoeg, wanneer hij Nokia Drive (op de L800) vaker ging gebruiken, werd het beter en beter
Geen idee hoe dat kan eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

hjs schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:10:
Weekendje weg dus veel Here Drive gebruikt.
Constant gps signaal kwijt, onbruikbaar eigenlijk.

Leek me eerder een probleem met mijn L720 dan met de software.
Warmtewerende autoruiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

VW T2b uit 1973, denk het niet ;)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15obk9f.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door hjs op 20-11-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
hjs schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:51:
[...]

VW T2b uit 1973, denk het niet ;)

[afbeelding]
Off-topic: geniale foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Ik ben aan het twijfelen om nog een 720 aan te schaffen. Forum beetje doorgelezen en diverse reviews bekeken. Heb wat vragen nog over dit toestel. Klopt het dat dit toestel nu EOL is? Is dat de reden dat de zwarte variant zo moeilijk te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
lowiesjie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:05:
Ik ben aan het twijfelen om nog een 720 aan te schaffen. Forum beetje doorgelezen en diverse reviews bekeken. Heb wat vragen nog over dit toestel. Klopt het dat dit toestel nu EOL is? Is dat de reden dat de zwarte variant zo moeilijk te verkrijgen is?
Dat lijkt me stug, hij is amper een half jaar leverbaar in Nederland.. Maar zou natuurlijk kunnen, wel vreemde keuze van Nokia dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Welnee, 720 is niet EOL. Geen enkel Nokiatoestel trouwens nog dat op WP8 draait

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had op mijn 720 last van een niet werkende volume down knop. Dan maar garantie.

Met de wilde verhalen dat het wel eens 4 weken kan duren eer je je gsm terug hebt, vroeg ik maar garantie aan rechtstreeks bij Nokia. Wel, dat is het beste dat ik ooit kon doen!

Op maandag werd hij opgehaald en de maandag daarop weer netjes afgeleverd aan huis, weer perfect in orde en gratis (vanzelfsprekend, wegens garantie).

Dat is wel bijzonder snel! En de site van nokia geeft je een perfect overzicht van wat er aan de hand is, waar je telefoon is, wat ze nu aan het doen zijn,...

Ik ga dadelijk even bekijken of ik ergens een survey kan invullen of een mailtje sturen, want als het goed is, zeggen we het ook! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-02 20:01
Heb hem, via amazon.de voor 217 euro incl verzendkosten. Zou er 2 weken over doen maar al na 3 dagen afgeleverd aan de deur door dhl :)
Eerste indruk: heel fijn, alle update's inmiddels erop, wat een mooi toestel. Mijn referentie is de Lumia800 en vooral de langere batterij duur heeft mij doen kiezen voor deze ipv de 920 die verder erg dicht bij dit toestel zit , of andersom .....Allemaal fijne dagen en ik ga weer fijn spelen met de lumia 720.
Twijfel niet en ga met een windows Phone aan de slag,

• wexel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:52
hanzer schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:21:
Ik had op mijn 720 last van een niet werkende volume down knop. Dan maar garantie.

Met de wilde verhalen dat het wel eens 4 weken kan duren eer je je gsm terug hebt, vroeg ik maar garantie aan rechtstreeks bij Nokia. Wel, dat is het beste dat ik ooit kon doen!

Op maandag werd hij opgehaald en de maandag daarop weer netjes afgeleverd aan huis, weer perfect in orde en gratis (vanzelfsprekend, wegens garantie).

Dat is wel bijzonder snel! En de site van nokia geeft je een perfect overzicht van wat er aan de hand is, waar je telefoon is, wat ze nu aan het doen zijn,...

Ik ga dadelijk even bekijken of ik ergens een survey kan invullen of een mailtje sturen, want als het goed is, zeggen we het ook! :-)
Ik heb ook last van de volume down knop. Eerst werd deze minder gevoelig maar doet het nu helemaal niet meer. Ik ga het ook maar rechtstreeks via Nokia doen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

GPS gedoe lijkt alleen maar slechter te werken, fietste bv zaterdag avond in de middle of nowhere en wilde dat even via whatsapp doorgeven mbv een locatie. Gewoon een kilometer ernaast :(
(en daarna eens getest met here-maps en gMaps Pro en die zater er net zo ver naast).

Denk dat ik hem maar eens ga terug sturen. :/

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 06-01-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 08:39
Voor de handige Harry`s;

Een goede complete video reparatiehandleiding van de 720 vindt je hier.

Mocht je het ooit nodig hebben of als je het gewoon leuk vindt om te weten hoe jouw toestel in elkaar zit.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Double tap krijgen wij ook met Black update zegt wpcentral :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 18:13
Ik heb een vraag over die niet werkende volume down knop, is dit een software issue of een hardware issue? Op internet lees ik dat een soft reset helpt maar ik lees ook weer dat gebruikers de 720 hebben opgestuurd te reparatie.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik zou beginnen met een soft reset, opsturen kan daarna ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
Weet iemand een adres in Nederland waar de 720 te koop is voor rond de 200 euro? Het lijkt te verdwijnen uit de pricewatch en mijn alternatief is om het te bestellen bij Amazon.de. Maar heb liever een Nederlandse winkel i.v.m. after sales.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Update time :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Mijn microfoon van mijn Lumia 720 werkt niet meer, ontvangers hoor ik wel maar ze horen mij niet omdat het lijkt of de microfoon defect is? Ik weet niet of een soft/hardreset werkt? Heeft iemand dit ook gehad? Sowieso werkt mijn volume-down toets ook niet geweldig dus misschien stuur ik mijn Lumia 720 te reparatie ik heb mijn Lumia nu ca 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 16:37
Cruzer schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:58:
Mijn microfoon van mijn Lumia 720 werkt niet meer, ontvangers hoor ik wel maar ze horen mij niet omdat het lijkt of de microfoon defect is? Ik weet niet of een soft/hardreset werkt? Heeft iemand dit ook gehad? Sowieso werkt mijn volume-down toets ook niet geweldig dus misschien stuur ik mijn Lumia 720 te reparatie ik heb mijn Lumia nu ca 4 maanden.
Heb ik ook gehad, soft en hard reset niet geholpen. Dus daarna opgestuurd, kreeg hem een week later terug was er niks aan gedaan... Dus nog altijd zelfde euvel met microfoon. Ik geprobeerd te bellen naar Nokia Repair Centre, maar daar nemen ze dus gewoon niet op. Heb tussen 9 en 5 élk kwartier gebeld, maar altijd alle medewerkers in gesprek, geen wachtrij, verbinding direct verbroken. Dan maar nog een keer opgestuurd en in koeienletters en in 3 talen vermeld dat het probleem niet is verholpen en dat ik hem nu weer een week kwijt was. Dit heeft dan blijkbaar geholpen, ik heb nu een compleet nieuw toestel. Nieuw IMEI nummer etc.

Ik had ook per mail contact opgenomen met Nokia Repair Centre en daar kreeg ik anderhalve week later een reactie op dat ze nu het hele toestel hadden vervangen. Wat ik toen al wist maar goed..

Succes :+

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
mmm wanneer had jij dit probleem? Dan ga ik de mijne maar alvast aanmelden, ik dacht vanavond even een hard reset te doen maar als dat geen zin heeft dan meld ik de mijne alvast aan voor reparatie. En was bij jou ook de oorzaak bekend waarom de Microfoon niet werkte? Jij was dus jouw Lumia max 7 werkdagen kwijt? Ik heb nog een Lumia 800 liggen die gebruik ik maar als tijdelijke vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
Mijn Lumia 720 is van juli 2013, en het probleem startte ergens eind december. Ik heb in totaal nu mijn Lumia 3x moeten opsturen, en 3x was ik hem precies 1 week kwijt. Heb hem (toevallig) op een maandag, woensdag en vrijdag opgestuurd, dus dat maakt ook geen verschil.

Oorzaak onbekend. De communicatie met Repair Centre is niet echt goed, je krijgt bij terugkomst van je telefoon een vrachtbrief erbij, en daar staan alleen wat interne codes op wat er vervangen is, en soms de naam van het onderdeel. De rest heb ik met wat googlen bij elkaar kunnen zoeken, maar verder weinig informatie.

Eerste probleem was de back touch-button die overactief werd. Zodra ik een menu opende of een app opende ging hij gelijk terug. Alsof er 10x per seconde op die button gedrukt werd. Tweede en derde keer staan dus boven in mijn vorige post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Lassie dutch schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:40:
Mijn Lumia 720 is van juli 2013, en het probleem startte ergens eind december. Ik heb in totaal nu mijn Lumia 3x moeten opsturen, en 3x was ik hem precies 1 week kwijt. Heb hem (toevallig) op een maandag, woensdag en vrijdag opgestuurd, dus dat maakt ook geen verschil.

Oorzaak onbekend. De communicatie met Repair Centre is niet echt goed, je krijgt bij terugkomst van je telefoon een vrachtbrief erbij, en daar staan alleen wat interne codes op wat er vervangen is, en soms de naam van het onderdeel. De rest heb ik met wat googlen bij elkaar kunnen zoeken, maar verder weinig informatie.

Eerste probleem was de back touch-button die overactief werd. Zodra ik een menu opende of een app opende ging hij gelijk terug. Alsof er 10x per seconde op die button gedrukt werd. Tweede en derde keer staan dus boven in mijn vorige post :)
Mmm ok thanks, ik stuur de mijn maandag op, heb aangegeven dat mijn Button Down, niet werkt en de Microfoon niet werkt en de Headset wordt niet meer snel gedetecteerd zodra ik mijn koptelefoon aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Vandaag is mijn Nokia Lumia 720 ( nov 2013) opgehaald door UPS voor reparatie. Ik ben bnwd hoe dit zal verlopen en wanneer ik mijn Lumia 720 terug krijg. En uiteraard of ze alles hebben gefixed. Keep you informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ben benieuwd.

• Cruzer
Cruzer schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:22:
Vandaag is mijn Nokia Lumia 720 ( nov 2013) opgehaald door UPS voor reparatie. Ik ben bnwd hoe dit zal verlopen en wanneer ik mijn Lumia 720 terug krijg. En uiteraard of ze alles hebben gefixed. Keep you informed!
kleine update: ( ik hoop dat ze de 3 opgegeven punten hebben hersteld)

12-feb-2014

Uw product is ontvangen bij onze service partner en in behandeling genomen.

13-feb-2014

Uw product is hersteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Cruzer schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:46:
[...]

kleine update: ( ik hoop dat ze de 3 opgegeven punten hebben hersteld)

12-feb-2014

Uw product is ontvangen bij onze service partner en in behandeling genomen.

13-feb-2014

Uw product is hersteld
12-feb-2014 Uw product is ontvangen bij onze service partner en in behandeling genomen.

13-feb-2014 Uw product is hersteld

14-feb-2014 Uw product is gerepareerd en terug naar u

Zo te lezen heb ik een nieuwe gekregen, ook staat vermeld dat ik een nieuwe IMEI zal gaan ontvangen.

Device has been swapped on warranty.
Leistung: Funktionstest durchgeführt

Goede reparatie service hoor van Nokia Arvato, maar eerst moet ik hem nog ontvangen... waarschijnlijk maandag. Ik weet niet of UPS zaterdag bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
Nieuwe IMEI is inderdaad gewoon een compleet nieuw toestel, nice :) Dan is alles tenminste zeker opgelost. Ik gok op maandag, dan is hij precies een week weg, dat was bij mij ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Lassie dutch schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:07:
Nieuwe IMEI is inderdaad gewoon een compleet nieuw toestel, nice :) Dan is alles tenminste zeker opgelost. Ik gok op maandag, dan is hij precies een week weg, dat was bij mij ook..
Ja wel raar dat ze dat niet bij jou hadden gedaan? Jij had jouw Lumia 720 3x teruggestuurd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
Jup, en bij de 3e keer was dan eindelijk wél het hele toestel vervangen, nieuw IMEI nummer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:56
Zojuist eindelijk de Nokia black update ontvangen voor mijn 720 (Duitse country variant)
Heeft even geduurd en ben benieuwd of ik er veel van ga merken.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

He jammer, krijg net van HI een sms dat mijn abo nu incl 4G is.
Hebben we niks aan met de L720 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-02 20:01
Even een heel andere ervaring. Mijn vrouw heeft nu ook een lumia 720. Zij gebruikt vooral de camera en verder de telefoon functie. Data staat uitgeschakeld en netwerk keuze op 2G. Bluetooth uit en locatie ook.! Heeft ze allemaal geen behoefte aan. De telefoon wordt dus eigenlijk minimaal gebruikt en dat resulteerde in de volgende batterij status:
resterende levensduur batterij: 96%
Geschatte resterende tijd: 34 dagen!!!!! (de uitroeptekens zijn van mij)
tijd sinds laatste keer opladen: 1 dag en 10 uur

Wat denken jullie? zou de batterij app niet goed werken of kan dit echt?
Mijn eigen lumia 720 wordt gemiddeld gebruikt en ik haal max 3 dagen .
Problemen met volume knoppen heb ik nog niet ervaren gelukkig en ook geen usb problemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
theohelmus schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:49:
Even een heel andere ervaring. Mijn vrouw heeft nu ook een lumia 720. Zij gebruikt vooral de camera en verder de telefoon functie. Data staat uitgeschakeld en netwerk keuze op 2G. Bluetooth uit en locatie ook.! Heeft ze allemaal geen behoefte aan. De telefoon wordt dus eigenlijk minimaal gebruikt en dat resulteerde in de volgende batterij status:
resterende levensduur batterij: 96%
Geschatte resterende tijd: 34 dagen!!!!! (de uitroeptekens zijn van mij)
tijd sinds laatste keer opladen: 1 dag en 10 uur

Wat denken jullie? zou de batterij app niet goed werken of kan dit echt?
Mijn eigen lumia 720 wordt gemiddeld gebruikt en ik haal max 3 dagen .
Problemen met volume knoppen heb ik nog niet ervaren gelukkig en ook geen usb problemen 8)
Haha, die resterende levensduur is niet echt betrouwbaar :) Ik denk wel dat je op die manier bijna een week met je batterij kan doen, maar een maand is redelijk uitgesloten.. Tenzij ze hem gewoon helemaal niet gebruikt :+

Die resterende tijd wordt gebaseerd op huidig verbruik in de afgelopen x uur en huidige capaciteit. Als je batterij praktisch vol is, en je hebt de afgelopen x uur niets gedaan, dan staat er een flink lange tijd :) Hoelang x precies is weet ik niet, ik gok een uur of 3 of 4...

::edit:: als ik zo wat rondlees op interwebz dan wordt ook meegenomen hoe snel je batterij leegloopt sinds de laatste keer opladen. Kort na het opladen is er dus niet veel data, en kan een schatting erg uiteenlopen..

[ Voor 7% gewijzigd door Lassie dutch op 05-03-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 14:20
Ik zou bijna denken, waarom je vrouw een smartphone heeft. Als ze alleen 2g gebruikt kan ze toch net zo goed een Nokia 110 oid nemen van 20 euro?
Ik haal met mijn zakelijke Lumia 720 zo'n 5 dagen. Hij staat nu op 58%, resterende tijd 3 dagen en 21 uur, laatste keer opladen 1 dag en 22 uur geleden. Ik sta ook echt te kijken van de geweldige standby tijd. Dat is ook de reden waarom ik dit toestel gekozen heb. Mijn collega's die een Samsung hebben moeten echt wel dagelijks laden, ook bij weinig gebruik.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe is de camera van de Nokia 110 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 16:04
Iemand die soms een goed een goede arm phone bag kent voor de lumia 720? Kzou graag gaan lopen met endomondo maar ik zoek nog een zakje voor men lumia.

[ Voor 35% gewijzigd door klokslag op 08-03-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 11:48

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb sinds kort een raar probleempje. Een aantal weken terug heb ik een update gedaan van het toestel dat klaar stond. Dit ging allemaal prima echter valt het me op dat als iemand me belt dat het nummer niet herkend wordt. Als ik daarna in de dailer kijk zie ik wel de naam van de persoon staan die me gebeld heeft.

Heeft iemand anders dit toevallig ook en weet ook misschien de oplossing hiervoor?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:13
Ik wil voor mijn moeder graag een WP kopen, maar helaas zijn sinds begin vorig jr vrijwel geen echte nieuwe modellen uitgekomen.

De Lumia 625 is een joekel, veel te groot. Snap dit model niet.
De 520 heeft kleine accu, scherm niet geweldig.
De 920/925 is veel te duur, ook groot.
De Lumia 720 is de enige van normaal formaat.

Helaas heeft deze een wat oudere chip en slechts 512MB geheugen. Hoe ervaren jullie dit?
De HTC 8x is het enige alternatief, zelfde formaat/snellere chip en 1GB maar zonder de Nokia toevoegingen.

Deze HTC was tegelijk met de 720 uitgekomen dus ben wel benieuwd waarom jullie de 720 hebben gekozen en hoe je deze ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Om de accu vooral gekozen en ik ben nog steeds blij ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:56
Jazco2nd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:04:
Ik wil voor mijn moeder graag een WP kopen, maar helaas zijn sinds begin vorig jr vrijwel geen echte nieuwe modellen uitgekomen.

Helaas heeft deze een wat oudere chip en slechts 512MB geheugen. Hoe ervaren jullie dit?
De HTC 8x is het enige alternatief, zelfde formaat/snellere chip en 1GB maar zonder de Nokia toevoegingen.

Deze HTC was tegelijk met de 720 uitgekomen dus ben wel benieuwd waarom jullie de 720 hebben gekozen en hoe je deze ervaart.
Heb inhoudelijk gereageerd op je post in het HTC8X forum. Heb zelf de 720, mijn vriendin de 8X dus kan redelijk vergelijken. De 720 en 8X zijn niet tegelijk uitgekomen hoor. De 8X is een model van september 2012 de 720 ergens maart 2013 zit dus best een verschil in.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 22:25
Zolang je moeder niet van plan is om de nieuwste games te installeren, zal ze van die mindere proc/geheugen geen last hebben.

Ikzelf heb een 920, mijn vrouw een 720; verschil in snelheid is niet echt merkbaar. de 720 is mooier, lichter en iets kleiner. Scherm ziet er verrassend goed uit, je merkt die lagere resolutie amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:13
Thanks goed om te horen! Toch zit ik met die 512MB geheugen, ik lees nu al artikelen over bepaalde updates die alleen voor 1GB Lumias zijn bestemd. Al vind ik de Nokia software beter.. kies ik dan toch voor de 8x. Maar...
even wachten een maandje en dan is de Lumia 630 er! die is nagenoeg zelfde formaat, ietsje smaller, met 1GB geheugen alleen lagere resolutie dan de 8x:
http://www.phonearena.com...35-clears-the-FCC_id53699

Afhankelijk van hoe snel de 630 in de winkels ligt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:24
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn volume naar beneden knop niet goed meer werkt, 8 van de 10 werkt de knop niet. Maar af en toe ook wel, ben bang dat ik hem terug moet sturen voor garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gister mijn L720 eindelijk maar eens ter reparatie opgestuurd.
Zat onlangs weer te klooien met de gps (zoals wel vaker gemeld hier) en omdat mijn zoon een nieuwe iphone had gekocht maar zijn iphone4 geleend.

Benieuwd hoe dat gaat en wat een drama zeg zo'n iphone 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Krijg net een mailtje dat hij gerepareerd is en onderweg terug is.
Maar wat is er nu gedaan? Batterij vervangen :?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2qwfypd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
Ja, zijn soms erg onduidelijk die vrachtbrieven...

Ik moet helaas ook weer beroep gaan doen op Nokia Repair. Dit keer de 720 van gf, laten vallen, scherm aan diggelen. Zal wel geen garantie zijn, dus benieuwd wat ik moet dokken...

Iemand ervaringen / indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik laat morgen mijn 720 voor de 2de maal ophalen met hetzelfde probleem: de volume knop die niet wil werken.

Ben echt tevreden van het toestel, maar nu al voor de 2de keer op minder dan 1 jaar hetzelfde probleem.
Grootste miserie is dat je telkens een vervang toestel te pakken moet krijgen en alles weer overzetten/instellen.
Nu goed, doorgaan heb je op 7 werkdagen je telefoon weer terug, dus hopelijk is alles snel weer in orde.

Zouden ze bij Arvato (repair service van Nokia) de 720 onmiddelijk al upgraden naar de 8.1? Zou mooi zijn :-)

[ Voor 11% gewijzigd door hanzer op 03-07-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zit een beetje met hetzelfde dilemma voor mezelf...

Zou ook 1gig geheugen sowieso willen, automatische helderheid en glance screen support zijn een must voor mij.
Iemand een tip ? Zou niet boven 199 euro willen gaan.
Wachten op de 730 ??

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 17:10
Weet hier iemand toevallig iets meer over een mogelijke waardige opvolger van de Lumia 720?

Mijn vrouw heeft nog een good old 710 :+ en die begint nu echt slecht te worden, maar we kunnen nog geen waardige opvolger vinden.
De meeste nieuwe Lumia modellen zijn of groot en duur, óf hebben geen flits.
Nu koop je natuurlijk geen telefoon om foto's te maken, maar als je dan toch een foto maakt is een flits wel handig.

Lees op nu.nl wel iets over nieuwe telefoons van Microsoft, maar ja... Wat is binnenkort |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gister een bericht op wp7.nl & wpcentral.
http://www.wp7.nl/47397/komt-de-lumia-730-al-augustus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 17:10
Begrijp ik hieruit nu goed dat de 730 een 4,7" en/of een 5" scherm krijgt???
Waarom worden die dingen toch allemaal zo groot... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Volgens mij wordt de 730 4,7 en de 830 5inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik ben bnwd wanneer wij de WP8.1 Cyan update krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik hoop dat wij de WP8.1 Cyan update snel krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 05:14
Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn 800. Scherm mag niet groter zijn dan 4,3", zwart moet zwart zijn en de camerakwaliteit moet gelijk of beter zijn dan de 800.

Dus als iemand nog een 720 of 820 over heeft...

[ Voor 79% gewijzigd door Travee op 06-08-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Dat met die camera zal het wel mee vallen. Die van de L800 is immers verschrikkelijk slecht. Of die van mijn L800 was destijds exemplarisch slecht, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Nou eindelijk WP8.1 + Cyan update voor de 720 CV NL en BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Cruzer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:41:
Nou eindelijk WP8.1 + Cyan update voor de 720 CV NL en BE
Under testing staat nog op de Nokia site.
Maar je kreeg hem dus binnen, heb je de developer preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Hier nog niks :(

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Nee ik heb gewoon de normale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb de CV Belgie en een vriend van mij heeft CV Nederland en hij heeft hem ook via instellingen en dan telefoonupdate. Je moet wel 3 updates ofzo d.l. Duurde ook erg lang maar het werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22

ye-roon

knaak

Ik heb de update net ook binnen. Voor de mensen die net als mij even een OMG momentje hadden, omdat hun foto's weg waren. Geduld, er moet nog iets geupdate worden en dan zijn ze weer beschikbaar.

Oh en als je net als mij de komma miste op het toetsenbord:

Settings > Keyboard > Advanced

daar kan je een vinkje aanzetten ^^

[ Voor 25% gewijzigd door ye-roon op 27-08-2014 13:16 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb net even gecontroleerd maar er staat dat de telefoon up to date is. Heb wel de 8.1 preview

• Paul01
Ik heb iets raars met mijn 720. Als ik op de controleren op updates knop druk gaat deze zoeken, en zoek en zoeken en zoeken....oneindig tot het toestel op standy springt en dan staat in het zoek scherm dat de telefoon up to date is en ong. een maand geleden voor het laatst gecontroleerd heeft op updates.

Hebben alle 720's dit of is die een foutje in mijn toestel?

• hjs
  • Niet online

hjs

Zoeken duurt wel ff (slechte verbinding hier) maar daarna zegt hij 2 seconden geleden gecontroleerd.
Billiebier schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:41:
Heb net even gecontroleerd maar er staat dat de telefoon up to date is. Heb wel de 8.1 preview
Hier ook helaas ;)

Enneh, zijn de specs van de 830 nu al bekend, krijg de indruk dat het de perfecte opvolger van de 720 wordt.

[ Voor 68% gewijzigd door hjs op 28-08-2014 15:41 ]

• PinokkioTV
hjs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:25:
Zoeken duurt wel ff (slechte verbinding hier) maar daarna zegt hij 2 seconden geleden gecontroleerd.

[...]

Hier ook helaas ;)
Als je de DP draait, kan je nog niet OTA updaten naar Cyan. Dit kan alleen door de recoverytool te gebruiken. Tip: maak dan eerst een screenshot van je startscherm en een backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:48
Ik heb net de update binnen. Nu bezig met installeren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
PinokkioTV schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:48:
[...]

Als je de DP draait, kan je nog niet OTA updaten naar Cyan. Dit kan alleen door de recoverytool te gebruiken. Tip: maak dan eerst een screenshot van je startscherm en een backup :)
En wanneer is OTA dan wel mogelijk? Heb geen zin om alles weer terug te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
hjs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:25:

[...]

Hier ook helaas ;)

Enneh, zijn de specs van de 830 nu al bekend, krijg de indruk dat het de perfecte opvolger van de 720 wordt.
De 730 en 735 zijn onlangs bekend geworden. Aardige specs, alleen een onnodige 5mp front camera, zogenaamd voor selfies..... Zucht. Maar goed, verder mooie apparaten :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je even door dat stomme Selfie geblaat heen kijkt is volgens mij de L735 een waardig opvolger voor mijn L720.
Het is echt alleen de camera waarin hij wat achterblijft bij de L830, maar om daar nu ruim 100,- meer voor te moeten betalen?

830 vs 735 vs 720

[ Voor 22% gewijzigd door hjs op 04-09-2014 13:34 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hjs schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:30:
Als je even door dat stomme Selfie geblaat heen kijkt is volgens mij de L735 een waardig opvolger voor mijn L720.
Het is echt alleen de camera waarin hij wat achterblijft bij de L830, maar om daar nu ruim 100,- meer voor te moeten betalen?

830 vs 735 vs 720
Maar de L735 zou niet uitkomen in de Benelux?

En ook jammer dat de L735 geen glance screen support heeft (wat 830 wel heeft) :(

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

• hjs
  • Niet online

hjs

Volgens Stella komt de L735 gewoon naar NL.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
daffie82 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:09:
[...]

Maar de L735 zou niet uitkomen in de Benelux?

En ook jammer dat de L735 geen glance screen support heeft (wat 830 wel heeft) :(
Dat is de enige wat bij mij aarzeling geeft. Wazig ook omdat de L720 en L820 wel glance hebben en menigeen er aan gewend is geraakt om het te hebben.

Verder een super mooi toestel. En inderdaad gewoon even door dat Selfie verhaal heen kijken. Wij tweakers weten wel beter toch?

Zo ver ik nu kan zien is het een topper voor het geld.
Vind m zelf ook heel mooi. Vooral in het wit.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweaker1234 op 04-09-2014 22:21 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tweaker1234 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:15:
[...]

Dat is de enige wat bij mij aarzeling geeft. Wazig ook omdat de L720 en L820 wel glance hebben en menigeen er aan gewend is geraakt om het te hebben.

Verder een super mooi toestel. En inderdaad gewoon even door dat Selfie verhaal heen kijken. Wij tweakers weten wel beter toch?

Zo ver ik nu kan zien is het een topper voor het geld.
Vind m zelf ook heel mooi. Vooral in het wit.
Zo denk ik er inderdaad ook over.
Als hij glance zou gehad hebben was het echt een no brainer!
Is anders de L820 ook geen aardig toestel? Deze heeft wel glance.
Wat zijn de voordelen van een L735 t.o.v. L820?
http://www.nokia.com/glob...&products=1805490-4128706

Zo te lezen vooral het display/resolutie? En de batterij van de L735 is ook een stuk beter.
Zie ik dan nog wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Moest even 2x lezen toen ik resolutie zag staan, maar je hebt het over de L820 en niet de L830 (die heeft ook Glance). De L820 is van de zelfde generatie als de L720, waarom zou je die nemen als opvolger? De Lumia 830 gaat dezelfde prijs krijgen.
Tweaker1234 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:15:
[...]
Toen ik las dat de L930 geen glance had heb ik het uit gezet op mijn L720, om te testen of ik het zou missen. De klok zien als je je telefoon pakt is wel handig, maar geen dealbreaker voor mij. In ieder geval geen reden om 100,- meer te gaan uitgeven.

[ Voor 52% gewijzigd door hjs op 05-09-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
De 830 heeft 16 GB opslag, de 730/735 heeft 8 gb. Samen met de Pureview camera toch wel het verschil van 100 euro waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

coenox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:07:
De 830 heeft 16 GB opslag, de 730/735 heeft 8 gb. Samen met de Pureview camera toch wel het verschil van 100 euro waard lijkt me.
Inc glance en een echte camerabutton zijn dat zeker plus punten van de L830.
Ik ga ook rustig afwachten wat de prijs wordt als ze beide een tijdje leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Die camera en opslag kan mij persoonlijk geen hol boeien.
Foto's maak je met een decent fototoestel, en voor sporadisch een foto ergens van te trekken is de L735 zat goed genoeg.
En 8GB lijkt me ook meer dan voldoende, ik heb nu 2GB op men Nokia 700 (geen lumia, good old symbian) en zelfs dat staat niet vol...

Maarja, om nu meer dan 100 euro meer uit te geven voor enkel glance, lijkt me ook beetje overdreven :)
Ik ga ook sowieso de prijzen wat in de gaten houden.
hjs schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:49:
Moest even 2x lezen toen ik resolutie zag staan, maar je hebt het over de L820 en niet de L830 (die heeft ook Glance). De L820 is van de zelfde generatie als de L720, waarom zou je die nemen als opvolger? De Lumia 830 gaat dezelfde prijs krijgen.
Omdat ik nu een Nokia 700 heb... Dus de L820 zou ook een goede upgrade zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door daffie82 op 05-09-2014 13:56 ]

Anoniem: 606196

Als ik mijn oortjes in mijn gsm steek werken ze enkel nog langs de linker kant. Steek ik ze in mijn computer werken ze allebei perfect. Mijn vraag is of dit aan de software of aan mijn lumia ligt. Heb nog garantie maar mijn scherm is gebarsten dus ga ik ervan uit dat ik hier ook geen garantie meer op zal krijgen.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:12
Heb je al gereboot?

https://f1nerd.nl

Anoniem: 606196

Ja, en ben er zo goed als zeker van dat het aan de telefoon zelf ligt. Heeft iemand een idee of ik hier nog garantie op heb als mijn scherm gebarsten is.

• Crombell
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-12-2022
Ik heb dit ook gehad met mijn Lumia 920. Een soft reset (powerknop en volume omlaag tegelijk ingedrukt houden) bleek de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb nog nooit de klok op automatisch gehad, niet op mijn L800 en niet op de L720.
Staat me bij dat het bij je provider fout gaat.

Af en toe de app realtime runnen om te kijken of ik niet te ver achter loop en daardoor een trein ga missen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door hjs op 16-09-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat zo een dingen nog uberhaupt niet goed werken is eigenlijk te gek voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22

ye-roon

knaak

Hmmm, ik zit met een probleem. Mijn scherm is net vast gelopen. Hij reageerd nog wel op licht en donker (helderheid aanpassen). Maar er staat 1 plaatje in beeld en dat gaat niet meer weg.

Soft reset werkt niet, gezien de volume down button al tijdje niet werkt. De telefoon lijkt op zich nog te werken, ik krijg namelijk gewoon telefoontjes en appjes binnen.

Iemand een idee hoe ik het uit krijg of opnieuw opgestart via usb kabel oid? Als ik nou de batterij er uit kon halen :)

okay scratch that. Ik dacht na het posten nog 1 keer proberen die soft reset, heel af en toe werkt die down button, en gelukkig gelukt.

[ Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 15-10-2014 14:59 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Uitzetten dmv de powerbutton 10seconde inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 13:39
Korte vraag, ik ben in de markt voor een Lumia van rond de €100-150, en ik twijfel tussen deze en een L635. Deze wegens batterij, camera(knop), glance. 635 wegens nieuwer (dus beter?), en nu vroeg ik me af of ie (veel) sneller is. Ik kan niet echt goede vergelijkingen vinden en vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen zitten...? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
eswa schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:50:
Korte vraag, ik ben in de markt voor een Lumia van rond de €100-150, en ik twijfel tussen deze en een L635. Deze wegens batterij, camera(knop), glance. 635 wegens nieuwer (dus beter?), en nu vroeg ik me af of ie (veel) sneller is. Ik kan niet echt goede vergelijkingen vinden en vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen zitten...? :-)
Ik denk dat je de 735 op het oog hebt. Deze is een generatietje ouder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
SuikerBrood schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:01:
[...]

Ik denk dat je de 735 op het oog hebt. Deze is een generatietje ouder. ;)
Ik denk dat hij/zij wel de 720 bedoelt. De 735 ga je namelijk niet vinden voor € 100-150 euro. Die kost je minimaal zo'n € 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
Ik heb de L720 en ik zou tegenwoordig niet meer gaan voor een telefoon met 512 RAM werkgeheugen. Tegenwoordig hebben alle Lumia telefoons die uitkomen (ook de budgetmodellen) 1 GB RAM werkgeheugen. Ik heb het idee dat dat minimale werkgeheugen me toch parten gaat spelen bij sommige apps of als ik meerdere apps open heb staan. Terwijl ik dat vroeger met deze telefoon nooit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
Absoluut voor de 635 gaan. Of misschien zelfs voor de 640 gaan, die moet dan nog wel iets in prijs zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 13:39
For the record, ik doel idd op de 720. Maar die gb ram is wel een goeie, al heeft de 635 dat ook niet, de 532 gek genoeg weer wel en de 640 ook maar die vind ik te groot...vandaar dat ik ineens ook de 720 wel interessant vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
De 635 is er ook in een 1gb variant, beetje zoeken. Ik heb zelf geen 720 maar wel een 820. De nieuwere toestellen zijn een stuk beter, met name v.w.b. accuduur. Je kunt wel aardig vergelijken op gsmarena.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
eswa schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:10:
For the record, ik doel idd op de 720. Maar die gb ram is wel een goeie, al heeft de 635 dat ook niet, de 532 gek genoeg weer wel en de 640 ook maar die vind ik te groot...vandaar dat ik ineens ook de 720 wel interessant vond.
Als je in de tweakers pricewatch Lumia 635 intikt, zie je ook de Lumia 635 met 1 GB RAM.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste