Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roebfromthebloc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11-2024
Who?? schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:58:
[...]

Al eerder gemeld in dit topic:http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-720/223324-why-lumia-720-520-do-not-come-here-drive.html

Ook bepaalde Nokia toestellen, de 520 en 720 tot nu toe, worden standaard met alleen Here Drive geleverd. (Dus zonder de +)
Ja, dat had ik inderdaad ook al gelezen. Ik probeerde alleen aan te geven dat ik een vermoeden heb, dat in de loop van de tijd dit onderscheid gedropt wordt. Dit gebeurde namelijk ook met de oude Ovi/Nokia Maps + navi voor een aantal oudere symbian toestellen; bijvoorbeeld met mijn E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:15

B64

roebfromthebloc schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:42:
Ik gok dat dit + verhaal wel los gaat lopen. Ze bieden de 620 toch ook aan met +?

Mijn E71 had aanvankelijk ook geen navi, en kwam later ook 'gewoon' beschikbaar. Ik hoorde trouwens ook dat Nokia zijn maps systeem gaat aanbieden op andere WP8 toestellen van andere fabrikanten.

Misschien zit daar straks het onderscheid; + voor nokia toestellen en de - voor niet nokia.

Ik denk nu hardop.
roebfromthebloc schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:28:
[...]

Ja, dat had ik inderdaad ook al gelezen. Ik probeerde alleen aan te geven dat ik een vermoeden heb, dat in de loop van de tijd dit onderscheid gedropt wordt. Dit gebeurde namelijk ook met de oude Ovi/Nokia Maps + navi voor een aantal oudere symbian toestellen; bijvoorbeeld met mijn E71.
Bij je E71 werd de navigatie dus toegevoegd, die was voorheen helemaal niet beschikbaar op dat platform. Of begrijp ik je verkeerd?

Dat is wezenlijk anders dan eerst geld vragen voor Drive+, en het later alsnog gratis beschikbaar stellen. Dat zou niet zo heel erg zijn als die upgrade 3 Euro kost, maar ik denk dat je het eerder in de tientallen Euro's moet zoeken. Dan gaat Nokia z'n betalende klanten niet echt blij mee maken als dat dan ineens gratis wordt. En ik denk dat ze het zich op het moment niet kunnen veroorloven op die manier klanten tegen zich in het harnas te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb Stella Jansen en Nokia_Nl een tweet gestuurd om te vragen waarom geen +
Stella heeft gereageerd en wist van niks, heb haar de link gestuurd naar mynokiablog.

Beetje zeuren kan geen kwaad lijkt me, misschien komt Nokia nog terug van de beslissing als veel mensen aangeven dat de Lumia 720 om die reden geen optie meer is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Batterij testje

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/18014

Vind eigenlijk opvallender hoe goed de L620 scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roebfromthebloc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11-2024
B64 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:52:
[...]

[...]

Bij je E71 werd de navigatie dus toegevoegd, die was voorheen helemaal niet beschikbaar op dat platform. Of begrijp ik je verkeerd?

Dat is wezenlijk anders dan eerst geld vragen voor Drive+...
Op een bepaald moment was navigatie niet beschikbaar. Alleen voor toestellen vanaf de E72 of iets dergelijks.

Daar zit inderdaad een nuance verschil tussen. En ik ben het eens dat Nokia interesse in hun producten nu niet met rare constructies moet laten inkakken. Maar ja, ik bekijk het dan ook vanuit mijn oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

hjs schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:33:
Batterij testje

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/18014

Vind eigenlijk opvallender hoe goed de L620 scoort.
Tsja, grafiekjes gewoon zonder bronvermelding gejat van GSMArena. Met recht Cowboys, daar bij mobilecowboys.

Nog opvallender is trouwens dat de score voor bellen en video-playback voor de 620 en 720 redelijk gelijk is, maar er een heel groot verschil is bij browsen (7:37u voor de 720, 3:50u voor de 620 - zie de 620 review op GSMArena). En dat terwijl, afgezien van het scherm en de accu, de hardware en software vrijwel exact hetzelfde zijn. Het enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat de 720 een nieuwe update van IE aan boord heeft die een stuk efficienter werkt - en die zou dan inmiddels ook voor de 620 beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Oh, dat is schandalig eigenlijk.
Daar gaan we niet meer lezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
Nokia's reactie op de verontwaardiging over geen Drive+ op de Lumia 720.

"Beste Klant,

Het gaat al een tijd niet zo goed met ons bedrijf, daarom zijn wij van Nokia zijn heel blij dat u een interesse heeft in de Nokia 720. Deze telefoon heeft een aantal extra hardware features die de meer prijs over de 620 ook zeker waard zijn! Hierdoor hebben we wel een beetje beknibbeld op de navigatie dienst die we op de 720 leveren. U zult het toch met ons eens zijn dat het volstrekt logisch is om op een duurder model beperktere navigatie mogelijkheden te leveren. Is dat een probleem voor u? Maakt u zich dan vooral geen zorgen, tegen een meerprijs, die echt niet hoog word hoor, kunt u dezelfde functionaliteit weer krijgen zoals u die ook al op uw E72 en Lumia 800 voor noppes had. Oja, ik kan u ook nog niet vertellen wanneer die prijzen komen, maar ik benadruk BINNENKORT & BETAALBAAR.

Eigenlijk heeft u er ook niets aan om de prijs nu al te weten, we hebben Drive+ toch nog in de beta fase. Dat betekent dat wij het programma al prima op 3 van onze andere toestellen kunnen leveren, maar niet op de 720 die u wilt kopen, snapt u? Maar maakt u zich geen zorgen, binnenkort gaat Drive+ uit de beta hoor, wanneer is alleen nog niet bekent, of wanneer we dat bekent maken.
Klinkt eigenlijk allemaal hartstikke logisch toch? Koopt u dus die mooie 720, en als u eerder dan binnenkort (grapje ;)), met de auto door 3 landen reist koopt u daar toch een simkaart, dan kunt u toch van de navigatie gebruik maken, handig hé!

Ik vertrouw er op dat ik middels dit bericht, alle onzekerheid mbt de navigatie functionaliteit op de 720, bij u als trouwe Nokia koper heb weggehaald. Trouwens ons onderzoek heeft uitgewezen dat u toch 90% van de tijd die buitenlandse navigatie niet nodig heeft."

Vrije vertaling van: http://forums.wpcentral.c...-not-come-here-drive.html

En weer bedankt voor de heldere communicatie Nokia. Als trouwe Nokia koper zou ik toch graag zien dat ze dit beter onder de knie krijgen. Ik koop de Lumia 720 iig niet voordat ik weet wat die navigatie mij gaat kosten en wanneer ik deze beschikbaar is. Wat ik voor Nokia hoop is dat ik en met mij andere Nokia kopers voor die tijd niet de interesse in het toestel zijn verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Als je andere gebruikers hier accurate informatie wil geven over de communicatie van Nokia is je geloofwaardigheid nu natuurlijk compleet weg. Als je gewoon een mening wilt geven over de communicatie van Nokia, dan had dat van mij ook een stuk korter gemogen.

Ben je eigenlijk pissig omdat Nokia niet helder communiceert, of omdat je niet het antwoord krijg wat je wilt horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:06
JcHm schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:08:
Nokia's reactie op de verontwaardiging over geen Drive+ op de Lumia 720.

"Beste Klant,

Het gaat al een tijd niet zo goed met ons bedrijf, daarom zijn wij van Nokia zijn heel blij dat u een interesse heeft in de Nokia 720. Deze telefoon heeft een aantal extra hardware features die de meer prijs over de 620 ook zeker waard zijn! Hierdoor hebben we wel een beetje beknibbeld op de navigatie dienst die we op de 720 leveren. U zult het toch met ons eens zijn dat het volstrekt logisch is om op een duurder model beperktere navigatie mogelijkheden te leveren. Is dat een probleem voor u? Maakt u zich dan vooral geen zorgen, tegen een meerprijs, die echt niet hoog word hoor, kunt u dezelfde functionaliteit weer krijgen zoals u die ook al op uw E72 en Lumia 800 voor noppes had. Oja, ik kan u ook nog niet vertellen wanneer die prijzen komen, maar ik benadruk BINNENKORT & BETAALBAAR.

Eigenlijk heeft u er ook niets aan om de prijs nu al te weten, we hebben Drive+ toch nog in de beta fase. Dat betekent dat wij het programma al prima op 3 van onze andere toestellen kunnen leveren, maar niet op de 720 die u wilt kopen, snapt u? Maar maakt u zich geen zorgen, binnenkort gaat Drive+ uit de beta hoor, wanneer is alleen nog niet bekent, of wanneer we dat bekent maken.
Klinkt eigenlijk allemaal hartstikke logisch toch? Koopt u dus die mooie 720, en als u eerder dan binnenkort (grapje ;)), met de auto door 3 landen reist koopt u daar toch een simkaart, dan kunt u toch van de navigatie gebruik maken, handig hé!

Ik vertrouw er op dat ik middels dit bericht, alle onzekerheid mbt de navigatie functionaliteit op de 720, bij u als trouwe Nokia koper heb weggehaald. Trouwens ons onderzoek heeft uitgewezen dat u toch 90% van de tijd die buitenlandse navigatie niet nodig heeft."

Vrije vertaling van: http://forums.wpcentral.c...-not-come-here-drive.html

En weer bedankt voor de heldere communicatie Nokia. Als trouwe Nokia koper zou ik toch graag zien dat ze dit beter onder de knie krijgen. Ik koop de Lumia 720 iig niet voordat ik weet wat die navigatie mij gaat kosten en wanneer ik deze beschikbaar is. Wat ik voor Nokia hoop is dat ik en met mij andere Nokia kopers voor die tijd niet de interesse in het toestel zijn verloren.
:')

Nokia geeft gewoon duidelijk aan dat ze een maximale kostprijs hebben bepaald voor een product en daarin afwegingen maken. Wil je per sé Here Drive+, dan kun je de Lumia 620 nemen. Bespaar je ook nog eens geld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
fruitbakje schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:32:
Als je andere gebruikers hier accurate informatie wil geven over de communicatie van Nokia is je geloofwaardigheid nu natuurlijk compleet weg. Als je gewoon een mening wilt geven over de communicatie van Nokia, dan had dat van mij ook een stuk korter gemogen.

Ben je eigenlijk pissig omdat Nokia niet helder communiceert, of omdat je niet het antwoord krijg wat je wilt horen?
Het lijkt mij duidelijk dat ik met mijn bericht niet de intentie had om accuraat en objectief het bericht van Nokia te vertalen. Het is enkel hoe ik de boodschap van Nokia interpeteer en koppel aan mijn situatie.

Mijn inziens was de volgende boodschap van Nokia helder geweest: Nee u krijgt geen Drive+ bij de 720, want dit past niet meer in de kostprijs (dankzij de extra hardware features). U kunt later wel naar Drive+ upgraden. Nu nog niet want het programma is nog in beta fase en moet nog geoptimaliseerd worden voor de 520 en 720. Wij verwachten dat in Mei de final release te kunnen doen. U kunt dan voor €100 upgrade naar Drive+.

Wat weet ik na dit bericht:

Wat: Drive+ komt beschikbaar voor 720/520
Waarom: Door kostprijs geneuzel zit het niet standaard op de Lumia 720
Wanneer: 90% kans in Mei 2013
Hoeveel: €100

Was ik blij geweest als dit de reactie was van Nokia? Nee, want ik vind €100 (jaja is met opzet overdreven) niet redelijk voor de upgrade. Maar dan waren ze iig helder geweest.

Dit is mijn inziens wat Nokia nu communiceert:
Wanneer: Vertellen we niet, en ook niet wanneer we deze informatie wel kunnen delen.
Hoeveel: Vertellen we niet, en ook niet wanneer we deze informatie wel kunnen delen.

Dat is in mijn ogen niet helder, cq. duidelijkheid scheppen over de verwachting die een klant mag hebben van het product dat hij/zij wil kopen.

Zorg dat je bij de launch van de 520 en 720 kunt vertellen wat een Drive+ upgrade kost en dat deze op het moment dat de telefoons in de winkel liggen ook daadwerkelijk te krijgen is. Ook dan zijn mensen niet blij dat je op de goedkopere 620 drive+ krijgt en op de 720 niet. Maar weten ze meteen bij aanschaf van de Lumia 720 hoe en tegen welke prijs ze het kunnen krijgen.

Ach wat een eerste wereldproblemen ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
JcHm schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:03:
[...]

Het lijkt mij duidelijk dat ik met mijn bericht niet de intentie had om accuraat en objectief het bericht van Nokia te vertalen. Het is enkel hoe ik de boodschap van Nokia interpeteer en koppel aan mijn situatie.

Mijn inziens was de volgende boodschap van Nokia helder geweest: Nee u krijgt geen Drive+ bij de 720, want dit past niet meer in de kostprijs (dankzij de extra hardware features). U kunt later wel naar Drive+ upgraden. Nu nog niet want het programma is nog in beta fase en moet nog geoptimaliseerd worden voor de 520 en 720. Wij verwachten dat in Mei de final release te kunnen doen. U kunt dan voor €100 upgrade naar Drive+.

Wat weet ik na dit bericht:

Wanneer: 90% kans in Mei 2013
Hoeveel: €100

Was ik blij geweest als dit de reactie was van Nokia? Nee, want ik vind €100 (jaja is met opzet overdreven) niet redelijk voor de upgrade. Maar dan waren ze iig helder geweest.

Dit is mijn inziens wat Nokia nu communiceert:
Wanneer: Vertellen we niet, en ook niet wanneer we deze informatie wel kunnen delen.
Hoeveel: Vertellen we niet, en ook niet wanneer we deze informatie wel kunnen delen.

Dat is in mijn ogen niet helder, cq. duidelijkheid scheppen over de verwachting die een klant mag hebben van het product dat hij/zij wil kopen.

Zorg dat je bij de launch van de 520 en 720 kunt vertellen wat een Drive+ upgrade kost en dat deze op het moment dat de telefoons in de winkel liggen ook daadwerkelijk te krijgen is. Ook dan zijn mensen niet blij dat je op de goedkopere 620 drive+ krijgt en op de 720 niet. Maar weten ze meteen bij aanschaf van de Lumia 720 hoe en tegen welke prijs ze het kunnen krijgen.

Ach wat een eerste wereldproblemen ook O-)
De Lumia 720 gaat zo'n beetje €375 kosten. Voor dat geld koop je nu ook een 820 met betere hardware. Koop je die toch als je het zo'n probleem vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

JcHm schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:03:
[...]

Het gemis van Drive+ is alleen een probleem voor mensen die de navigatie-app veel willen gebruiken (en dat doet lang niet iedereen), en die bovendien veel in het buitenland komen. Wat dat betreft worden Nederlanders en Belgen enigszins op achterstand gezet omdat we in kleine landen wonen en relatief vaak de grens over gaan, hoewel nog altijd niet duidelijk is voor welke landen bij Drive-ondersteuning krijgen. Voor veel Fransen, Duitsers, Engelsen, Italianen, Chinezen, Amerikanen, Indiers,... is het een veel minder groot probleem omdat die toch minder vaak naar het buitenland gaan.

Ik denk dus dat dit in ons land een grotere issue is dan in andere (grotere) landen, zodat het voor Nokia een minder hot issue is dan voor ons logisch zou lijken.

Uiteindelijk is het gewoon een kostprijs-kwestie. Eigenlijk vallen een aantal hardware-verschillen in dezelfde categorie:
- de 520 heeft een groter scherm dan de 620
- de 520 is dunner dan de 620
- de 720 heeft een grotere accu dan de 820
- de 720 heeft een betere front-facing camera dan de 820
- de 820 heeft een AMOLED scherm en de 920 niet
- de 720 heeft geen verwisselbare accu en covers, terwijl de 620 en 820 dat wel hebben
Allemaal zaken die voor de één een struikelblok kunnen zijn, maar een ander zal er geen probleem mee hebben

Maar inderdaad is het een beetje vreemd dat ze bij de introductie van de 520 en 720 nog geen verdere details konden geven over zowel de prijsstelling en beschikbaarheid van Drive+, als over de regiobeschikbaarheid van Drive. We zijn inmiddels ruim anderhalve maand verder en nog steeds is er niks bekend.
Insert12 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:06:
[...]

De Lumia 720 gaat zo'n beetje €375 kosten. Voor dat geld koop je nu ook een 820 met betere hardware. Koop je die toch als je het zo'n probleem vindt?
Waar haal je die prijs vandaan? In de PW staat maar één vermelding van de 720: 332 Euro. Op Hardware.info is de laagste prijs momenteel 328 Euro.

[ Voor 3% gewijzigd door B64 op 18-04-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Insert12 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:06:
[...]

Plus dat de L820 standaard met Drive+ komt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Stravincy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:22:
[...]

Plus dat de L820 standaard met Drive+ komt volgens mij.
Klopt, kan ik bevestigen omdat ik er zelf ook een heb. Ook hier is Drive+ nog in beta.

Op PDAshop.nl is de 820 zelfs al iets goedkoper dan de 720. Waarom zou je dan nog voor de 720 kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
De 720 is nog niet officieel beschikbaar en pre-order prijzen zijn nietszeggend.

Ik geloof echt niet dat de 720 straks meer dan 320 euro gaat kosten en binnen een maand zal het wel 290 a 300 euro zijn.

Het lijkt mij heel sterk dat Drive+ meer dan 39 euro zal kosten voor Europa. Nokia wil meer omzet halen uit hun map diensten en de prijs moet kunnen concurreren met andere leveranciers. Sygic vraagt 49 euro voor Europa en CoPilot vraagt 39 euro. Beide moeten de kaarten kopen bij partijen zoals TomTom en Nokia en beide moeten hun inkomsten eruit halen. Nokia gaat daar niet boven zitten qua prijs.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 14:21
Mijn HTC 8S is tijdens reperatie-zending gejat bij de postNL, krijg nu mijn geld terug. Voor dat geld koop ik mooi de 720 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Jammer van de onduidelijkheid van Drive+ voor de 520 en de 720. Toch maar wachten op de officiële release en dan hoogstwaarschijnlijk toch voor een Lumia 620 gaan.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Lisadr schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:30:
Het lijkt mij heel sterk dat Drive+ meer dan 39 euro zal kosten voor Europa.
Het lijkt erop dat HERE Drive+ dezelfde dekking zal krijgen als Nokia Drive en HERE Drive+ Beta: wereldwijd; dat wordt ook zo door Nokia gecommuniceerd. Het zal (voor ons) dus niet beperkt zijn tot alleen Europa.

Op zich is wereldwijde dekking voor de meeste mensen nauwelijks meer waard dan Europese dekking dus het zal niet meteen 120 Euro gaan kosten, maar het kan best iets duurder worden dan concurrenten die alleen Europa dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar Here Drive (zonder de +) heeft denk ik alleen Benelux dekking met je NL simkaart.
Althans, Stella Jansen heeft zoiets gezegd op wp7.nl (zie commentaar) en Stella doet is met marketing voor Nokia dacht ik

http://www.wp7.nl/32117/n...3-leverbaar-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN84
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Insert12 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:41:
[...]

Op PDAshop.nl is de 820 zelfs al iets goedkoper dan de 720. Waarom zou je dan nog voor de 720 kiezen?
Alleen zal de 720 nog wel in prijs dalen. Heb hem nl. ook al gezien voor ong, € 330,- op gsminfo.nl
Scheelt nu nog niet veel maar verwacht wel dat deze nog zakt onder de € 300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 22:30
Haha oh wow wat is dit ding duur. Heb nu een oude Galaxy S and guess what? Die heeft dus dezelfde resolutie als deze telefoon (800 x 480). Natuurlijk is hij vast sneller enzo maar om >300 euro voor een middenklasse telefoon uit te geven met de schermresolutie van 2010 nee hoor ik hoop dat mijn oude phone nog lang meegaat. Dat is dus de S en Samsung is inmiddels al bij de S4. Voor 300 euro wil ik 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zal de 720 vanaf 14 mei officieel te koop zijn of komt Nokia met een nieuw toestel?

http://www.ellentech.nl/nieuw-nokia-lumia-toestel-op-14-mei/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
Lisadr schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:54:
Zal de 720 vanaf 14 mei officieel te koop zijn of komt Nokia met een nieuw toestel?

http://www.ellentech.nl/nieuw-nokia-lumia-toestel-op-14-mei/
Het is een London event. In Engeland is de 720 al sinds 5 april officiel verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Van Nokia Nederland via Facebook:

"De Nokia Lumia 720 is vanaf half mei 2013 in Nederland beschikbaar! De Lumia 720 is chique, sociaal en zit vol handige innovaties. Meer info over deze smartphone via: http://bit.ly/VcYaeS. De verkoopadviesprijs bedraagt 349 euro."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
prOnorama2 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 04:26:
Haha oh wow wat is dit ding duur. Heb nu een oude Galaxy S and guess what? Die heeft dus dezelfde resolutie als deze telefoon (800 x 480). Natuurlijk is hij vast sneller enzo maar om >300 euro voor een middenklasse telefoon uit te geven met de schermresolutie van 2010 nee hoor ik hoop dat mijn oude phone nog lang meegaat. Dat is dus de S en Samsung is inmiddels al bij de S4. Voor 300 euro wil ik 720p.
Volgens mij weten we als sinds de iPhone (2007) dat het niet om specs gaat, maar om gebruikerservaring. Jouw vergelijking is om meerdere redenen appels en peren vergelijken. De 720 is niet voor niets een midrange en bestaat uit meer dan alleen een scherm. Ik heb een Lumia 800 met dezelfde resolutie en die werkt een stuk fijner dan de Galaxy S van mijn dochter die inmiddels werkeloos in de kast ligt. Overigens is mijn favoriete toestel mijn Nokia 808, jawel met symbian en een resolutie van 640 x 360. En die zou ik voor geen goud willen ruilen voor een Galaxy S4. Maar smaken verschillen en als schermresolutie heel belangrijk is voor je moet je denk ik voor een ander toestel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Op zich heb je wel gelijk dat de gebruikerservaring belangrijk is (en persoonlijk). Ik ben tevreden met Galaxy S op dit moment.

Maar mocht mijn telefoon kapot gaan en ik wil een aardig midrange toestel aanschaffen dan vind ik de 720 niet zo'n goede deal. Nokia is zeker geen marktleider op het gebied van smartphones en ook Microsoft is bij lange na geen marktleider op het gebied van mobiele OS, m.i. zou dat de prijs veel meer moeten drukken. Tegen deze prijs vind ik dit toestel niet interessant, zeker vergeleken met Android concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
(Dis)assembly guide gevonden van de LUmia 720. Mocht het ooit nodig zijn de batterij te vervangen, dan is dat voor de echte tweaker best te doen.

http://files.nokia-x.com/...L2%20Service%20Manual.pdf

Naar welke kleur gaat julie voorkeur eigenlijk? Ik zit te denken aan zwart of blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Klinkt goed :P
http://www.theverge.com/products/lumia-720/6895

gum, gum, gum

[ Voor 49% gewijzigd door PaT op 03-05-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
somers1234 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:43:
(Dis)assembly guide gevonden van de LUmia 720. Mocht het ooit nodig zijn de batterij te vervangen, dan is dat voor de echte tweaker best te doen.

http://files.nokia-x.com/...L2%20Service%20Manual.pdf

Naar welke kleur gaat julie voorkeur eigenlijk? Ik zit te denken aan zwart of blauw.
Mooie vondst. Is de video ook beschikbaar? Kan in de pdf geen link vinden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

prOnorama2 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:30:
Op zich heb je wel gelijk dat de gebruikerservaring belangrijk is (en persoonlijk). Ik ben tevreden met Galaxy S op dit moment.

Maar mocht mijn telefoon kapot gaan en ik wil een aardig midrange toestel aanschaffen dan vind ik de 720 niet zo'n goede deal. Nokia is zeker geen marktleider op het gebied van smartphones en ook Microsoft is bij lange na geen marktleider op het gebied van mobiele OS, m.i. zou dat de prijs veel meer moeten drukken. Tegen deze prijs vind ik dit toestel niet interessant, zeker vergeleken met Android concurrenten.
Zo werkt de economie en de markt helaas niet. Des te meer ergens van verkocht worden des te goedkoper het wordt om te produceren.
Op papier vind ik het nog steeds het enige interessante toestel, maar we zullen eens kijken wat gebruikers er van vinden als het eenmaal uit is. Er zal toch iets unieks aan zijn wat mensen aantrekt.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20

Dat is wel erg kromme redenatie... Omdat het toestel geen marktleider is moet hij hem maar onder de kostprijs verkopen? 330 euro voor een introductie prijs voor een toestel met 2 jaar minimale software ondersteuning en extra software (HERE navigatie bv.) is mijns inziens niet duur.

Als je kijkt dat jou galaxy s door de marktleider Samsung op android gebiedt al na een jaar geen omkijken meer naar heeft, snap ik niet dat jij nog graag daarvoor kiest.

Het marktleider verhaal, zoiets moet groeien, sommige markten zitten ze al rond de 20%. Het is maar net aan welke cijfers je waarde let. Ik kijk persoonlijk liever hoe de hardware en software is (in combinatie met de prijs).

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 04-05-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
vali schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:50:
[...]

Dat is wel erg kromme redenatie... Omdat het toestel geen marktleider is moet hij hem maar onder de kostprijs verkopen? 330 euro voor een introductie prijs voor een toestel met 2 jaar minimale software ondersteuning en extra software (HERE navigatie bv.) is mijns inziens niet duur.
Ik zeg nergens dat Nokia onder de kostprijs moet gaan zitten, ik denk alleen dat 330 euro behoorlijk boven de kostprijs zit voor een dergelijk toestel. Dat is Nokia's keuze uiteraard. Als het gaat over daadwerkelijke productiekosten van smartphones vind ik het onderstaande artikel best interessant.

http://www.technologyrevi...heap-android-smartphones/
The flood of inexpensive devices could hurt struggling phone makers like Nokia and might also force Samsung and Apple to offer cheaper models. “They have reached their peak,” Liang said during an interview near his office in Shenzhen, which has become a hub for electronics makers. “In [manufacturing] technique we are close to the same level. Then the only difference will be the cost and the brand.”
OK dit artikel gaat meer om de onderkant van de markt. Nokia & Microsoft zullen m.i. veel geld moeten pompen in o.m. productontwikkeling en marketing om van de Lumia én Windows 8 (mobiel) om mee te kunnen doen met in het middensegment en in de top van de markt waar de hoogste marges te behalen zijn. Vooralsnog denk ik dat in dit geval de 720 geen hoge ogen zal gaan gooien tegen deze prijs. Maar misschien heb ik het mis, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik zit in afwachting tot het beschikbaar komen van deze telefoon nog wat rond te lezen en nu kom ik vandaag een aantal sites tegen die zeggen dat er GEEN gyroscoop in zou zitten terwijl anderen weer zeggen van wel. Ik hoop dat dat een foutje van de site is anders gaat het toch een 820 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Vnze schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:03:
Ik zit in afwachting tot het beschikbaar komen van deze telefoon nog wat rond te lezen en nu kom ik vandaag een aantal sites tegen die zeggen dat er GEEN gyroscoop in zou zitten terwijl anderen weer zeggen van wel. Ik hoop dat dat een foutje van de site is anders gaat het toch een 820 worden.
Zo uit mijn hoofd geloof ik dat alleen de Lumia 520 geen gyroscoop heeft. De rest van de WP8 Lumia's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
De lumia 720 heeft inderdaad geen gyroscoop. Hij heeft wel gewoon een accelerometer en kan dus gewoon bewegingen detecteren. Waarom wil je perse een gyroscoop hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 08:23
Alleen de 820 en 920 hebben een gyroscoop. Kijk bij Extra Features voor de sensors.

http://www.developer.noki...a_720,Lumia_820,Lumia_920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
somers1234 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 09:54:
De lumia 720 heeft inderdaad geen gyroscoop. Hij heeft wel gewoon een accelerometer en kan dus gewoon bewegingen detecteren. Waarom wil je perse een gyroscoop hebben?
Ik las ergens dat de city lens de gyroscoop nodig heeft (en daarom niet werkt op de lumia 520) en dat leek me toch wel een leuke applicatie. Ik heb nu wat meer opgezocht en blijkbaar werkt het wel op andere telefoons die ook geen gyro hebben (lumia 800 bv) maar toch.

Ook als het wel op de 820 zit dan is het beperkte prijsverschil tussen de 720 en de 820 echt niet meer te rechtvaardigen voor mij. Here drive + zal ik sowieso al moeten kopen aangezien ik vaak in het buitenland zit en dat gaat schat ik ongeveer evenveel kosten als het prijsverschil tussen de twee telefoons. Hopelijk gaat de 720 toch wat goedkoper worden dan de 320 euro die velen verwachten, anders betaal je toch wel heel veel voor een grotere batterij en betere looks, en dat laatste is al subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Vnze schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:44:
[...]

Ik las ergens dat de city lens de gyroscoop nodig heeft (en daarom niet werkt op de lumia 520) en dat leek me toch wel een leuke applicatie. Ik heb nu wat meer opgezocht en blijkbaar werkt het wel op andere telefoons die ook geen gyro hebben (lumia 800 bv) maar toch.
FYI, Here City Lens werkt ook gewoon op mijn Lumia 620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Stravincy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:27:
FYI, Here City Lens werkt ook gewoon op mijn Lumia 620.
Hm dan is die gyro toch niet nodig. Maar waarom staat tussen het lijstje van ondersteunde toestellen op de site van nokia de 720 dan niet? Of zou dit gewoon nog niet up to date zijn?

edit: het lijkt niet up to date te zijn omdat bij de andere applicaties ook de 720 en de 520 niet vermeld zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Vnze op 08-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-06 18:45
Vnze schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:44:
[...]

De 520 heeft geen magnetometer (kompas). Dat is de reden dat City Lens niet compatibel is met de 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:55
Beschermen jullie deze telefoon ook door er een hoesje omheen te doen zodat er minder/geen krassen op komen?

Zoja, welk beschermhoesje koop je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04

style2k

hmm

Insert12 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:41:
[...]

Klopt, kan ik bevestigen omdat ik er zelf ook een heb. Ook hier is Drive+ nog in beta.

volgens mij niet hoor iig niet met een abo want met een abo is die toch een stuk duurder dan de 720

hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 13:27
Xutovlip schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:25:
Beschermen jullie deze telefoon ook door er een hoesje omheen te doen zodat er minder/geen krassen op komen?

Zoja, welk beschermhoesje koop je dan?
Ik heb deze twee hoesjes gekocht:

http://www.mobilesupplies...ia-720-zwart-p-15214.html
http://www.mobilesupplies...ia-720-zwart-p-15211.html

Waarbij ik de hard cover prettiger vind, sluit goed aan, heeft een goede (wat softe) grip en de knoppen aan de zijkant zijn goed bereikbaar.
De tpu case is wat dikker/lomper en de knoppen aan de zijkant worden wel bedekt, wat de bediening wat lastiger maakt, al denk ik wel dat deze cover wat beter beschermt.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb vanmiddag de Lumia 720 binnengekregen met de post. Mijn allereerste smartphone ervaring :)
Bevalt tot nu toe prima. Reageert erg snel en vooral het uiterlijk vind ik echt strak!

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:57
Ben benieuwd naar de accu-ervaringen en zou graag een vergelijking zien met de Ascend W1, tot dusver de kampioen qua uithoudingsvermogen onder de windows phones (en ook t.o.v. veel Androids).
Volgens de Benchmarks van Tweakers zou de W1 zelfs de tweede plaats innemen bij gemiddeld gebruik en enkel de iPhone 5 moeten voorlaten: http://tweakers.net/benchdb/test/1021,
terwijl GSMarena de accu van de Lumia 720 nog eens een pak hoger inschat dan de W1: http://www.gsmarena.com/c...Phone1=5321&idPhone2=5065.
Ik zou dus wel eens willen zien wat de 720 presteert op de Tweakersbenchmark.

[ Voor 51% gewijzigd door chaola op 23-05-2013 16:34 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tyuilp schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:10:
Ik heb vanmiddag de Lumia 720 binnengekregen met de post. Mijn allereerste smartphone ervaring :)
Bevalt tot nu toe prima. Reageert erg snel en vooral het uiterlijk vind ik echt strak!
Kun je eens kijken naar de HERE applicaties? Ben benieuwd of je inderdaad van elk land offline kaarten kunt downloaden. En kun je ergens zien waar je wel en niet turn-by-turn navigatie hebt? Alleen in Nederland, of misschien Benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 13:50
Tommy The Cat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:49:
[...]

Kun je eens kijken naar de HERE applicaties? Ben benieuwd of je inderdaad van elk land offline kaarten kunt downloaden. En kun je ergens zien waar je wel en niet turn-by-turn navigatie hebt? Alleen in Nederland, of misschien Benelux?
Here Drive bevat navigatie voor de gehele Benelux.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Daar lijkt het inderdaad wel op. Als ik in HERE Drive naar navigatielicentie ga zie ik dat mijn licentie geldig is in België, Luxemburg en Nederland.

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Dank. Op 6 mei heeft de heer Bonetti van Nokia op Twitter aangegeven dat de beta-status 'snel' voorbij zal zijn. Nu nog even afwachten wat daaronder wordt verstaan :).

edit
Disassembly video. Batterij vervangen is geen sinecure, dat koper (of wat 't ook is) lijkt erop vastgeplakt :( .

Jup, en dat kan/mag niet worden hergebruikt (net als de eerste schroef overigens die je van buitenaf verwijdert). Dat lijkt me een definitieve no go, tenzij de 'heatspreader' met kleefmiddel apart te verkrijgen is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pw5ih23r6VJ2qNmWsDOsW7DH/full.png

[ Voor 49% gewijzigd door Tommy The Cat op 23-05-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:34
Ik zit even een beetje te neuzen in het lagere segment lumia's aangezien mijn zusje een nieuwe tel nodig heeft. Ik heb zelf de L920.

Ik zie dat de prijzen van de lumia 820 en 720 weinig verschillen; enige verschillen zijn ips vs amoled, 512mb vs 1GB, gorilla vs simpel glas en de processors. Waarom zou je voor de lumia 720 kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Voor mij is dat voornamelijk accuduur en vormgeving. Vormgeving in die zin dat 't wat slanker is, minder breed. Alhoewel ik dat verschil eerst nog zelf moet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Tommy The Cat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:26:
Voor mij is dat voornamelijk accuduur en vormgeving. Vormgeving in die zin dat 't wat slanker is, minder breed. Alhoewel ik dat verschil eerst nog zelf moet ervaren.
Maar klopt het dat Face Swap (van notabene MS zelf) niet werkt op 512mb? Dat zou namelijk voor m'n zusje dealbreaker zijn..

Voor mezelf ook trouwens, aangezien dat wel op 7.8 werkt, erg frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Daar heb ik geen kaas van gegeten. Maar dat is ongetwijfeld na te gaan, hoewel ik dat vereiste niet zie weergegeven in de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Daarom, als iemand dat ff kan checken, vereisten worden namelijk niet gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 13:27
Worsteneter schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:58:
Daarom, als iemand dat ff kan checken, vereisten worden namelijk niet gegeven.
Face Swap werkt nu helaas niet op de 720:

Uw telefoon voldoet niet aan de minimumvereisten voor het uitvoeren van deze app.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wordt zo steeds lastiger om voor de L720 te kiezen zeg, alleen de batterij en de camera zijn echte plus punten nog van deze foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind de vormgeving ook een enorm pluspunt. De vormgeving zal niet voor iedereen belangrijk zijn, maar voor mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Laatst online: 08-06 13:50
Grappig, goede camera, goede batterij en mooie vormgeving lijken mij toch echt killer features op basis waarvan je juist voor deze telefoon zou kiezen. Ben ook erg blij met here drive voor hele benelux, dat is wat mij betreft dus ook nog mooi meegenomen. Ik ken face swap niet maar begrijp dat deze app wel heel erg belangrijk moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Het is niet heel belangrijk maar het toont het grootste zwakke punt van de L720, 512mb geheugen.
Hoeveel last ga je daarmee krijgen over een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
hjs schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:47:
Het is niet heel belangrijk maar het toont het grootste zwakke punt van de L720, 512mb geheugen.
Hoeveel last ga je daarmee krijgen over een jaar?
Je kan het niet echt met Android vergelijken maar wel met iOS. Een iPhone 4S met 512MB heeft ook geen ram problemen en die is bijna 1,5 jaar oud.

Bijna alle apps werken op 512MB, behalve een aantal zware games. Ik verwacht niet dat er de komende 18 maanden problemen zullen zijn met de 512MB ram. Wel zullen er steeds meer zware games en wellicht zware apps komen die 1GB nodig hebben. Ook verwacht ik dat Windows Phone 9 minimaal 1GB nodig zal hebben. Maar dat zal pas begin 2015 gelanceerd worden.

Ben je iemand die van plan is veel zware games te spelen, dan kun je beter de 920 kopen of wachter op de dunnere 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Lisadr schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:34:
[...]
Ook verwacht ik dat Windows Phone 9 minimaal 1GB nodig zal hebben. Maar dat zal pas begin 2015 gelanceerd worden.
Het zou me niet verbazen, maar anderzijds zou je denken dat besturingssystemen beter zouden moeten kunnen worden. Ook in die zin dat het draait op mindere systemen.

Waarom verwacht je dit?

Zo ja, dan is de 720 minder aantrekkelijk tenzij je elke 1,5 jaar een nieuwe smartphone koopt. Iets dat ik zeker niet van plan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 14:30

jeka

Support your local club.

Ik zou eerder de 820 kopen. Wel 1gb en nog goedkoper ook.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Tommy The Cat schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:50:
[...]

Het zou me niet verbazen, maar anderzijds zou je denken dat besturingssystemen beter zouden moeten kunnen worden. Ook in die zin dat het draait op mindere systemen.

Waarom verwacht je dit?

Zo ja, dan is de 720 minder aantrekkelijk tenzij je elke 1,5 jaar een nieuwe smartphone koopt. Iets dat ik zeker niet van plan ben.
WP 7 had een eis van minimaal 256MB en WP 8 heeft een eis van minimaal 512MB ram. De logische volgende stap is 1GB voor versie 9.

Denk wel dat de 720 ruim 2 jaar mee gaat, maar na 1,5 jaar zal je merken dat er apps (voornamelijk games) zijn die 1GB eisen.

De 720 is een mid-range toestel. Ben je een iemand die zware games speelt dan gaat de 720 niet lang mee. Ben je iemand die dat niet doet, dan gaat het zeker 2 jaar mee. Maar van een mid-range toestel kun je niet verwachten dat het 3 jaar meegaat zonder dat je tegen technische beperkingen aanloopt. Qua internet, emailen en andere basic dingen gaat het wel 3 jaar mee. Maar over 3 jaar zullen veel nieuwe apps niet meer soepel werken.

In mei 2010 was de HTC Legend een mid-range toestel. Met zijn 384 MB RAM en single-core 600mhz kan het in 2013 niet meer de nieuwste apps aan. Maar nog wel goed genoeg om te bellen, email te checken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Enige twijfel voor een keuze voor de l820 is dat hij geen gorillaglas heeft, das wel een flinke dealbreaker ivm klunzigheid. Gorilla biedt geen garantie maar is toch wel erg stevig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Uit de review van de L720 op The Verge
On the other hand, While the Lumia 820's numbering might place it above the Lumia 720, I would confidently recommend the 720 over the 820. The forward-facing camera improvement and optional wireless charging make the 820 tempting, but the lightweight frame and impressive battery performance really makes it an easy choice over the 820. It’s a solid mid-range device, and while the display should really be 720p, Nokia has made it readable and one of the best WVGA screens I’ve used recently.

Nokia has now fleshed out its entire range from low (Lumia 520) to high (Lumia 920) and everything inbetween. The Lumia 720 is a solid mid-range device that’s worth picking over the 520, 620, and even the 820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
hjs schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:07:

[...]
Maar de 720 heeft ook optional wireless charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
hjs schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:07:

[...]
Ik denk dat er een foutje zit in deze review:
The forward-facing camera improvement and optional wireless charging make the 820 720 tempting, but the lightweight frame and impressive battery performance really makes it an easy choice over the 820.
Lisadr schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:45:
[...]

WP 7 had een eis van minimaal 256MB en WP 8 heeft een eis van minimaal 512MB ram. De logische volgende stap is 1GB voor versie 9.
Kan, hoeft niet. En dan te bedenken dat de iPhone 3Gs nog iOS 6 kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Tommy The Cat schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:33:
Agreed. En dan te bedenken dat de iPhone 3Gs nog iOS 6 kan draaien.
Ja, qua naam is het iOS 6, maar de iOS6 op de iPhone 5 heeft meer features dan de iOS 6 op de iPhone 3Gs.

"The iPhone 3GS will get iOS 6, but as with the iPhone 4, turn-by-turn navigation, 3D flyover and Siri are missing. The 3GS also misses out on shared photo streams, 3G FaceTime, VIP smart mailbox and there's no offline reading in Safari."

Daarnaast is de 3GS blijven hangen op iOS 6.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Feit blijft dat je wel iOS 6 draait. Turn by turn navigatie voor de iPhone 4 krijg je wel via een andere partij. Dat lijkt me meer een commerciële keus dan een technische beperking, Apple kennende. Dat geldt wellicht ook voor Siri en FaceTime 3g.

Maar als je 1gb werkgeheugen gaat eisen voor WP9, zit je in mijn ogen op de verkeerde weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Tommy The Cat schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:48:
Feit blijft dat je wel iOS 6 draait. Turn by turn navigatie voor de iPhone 4 krijg je wel via een andere partij. Dat lijkt me meer een commerciële keus dan een technische beperking, Apple kennende. Dat geldt wellicht ook voor Siri en FaceTime 3g.

Maar als je 1gb werkgeheugen gaat eisen voor WP9, ben je in mijn ogen op de verkeerde weg.
Apple heeft zelf aangegeven dat het een technische beperking is. Ook niet vreemd omdat de 3GS dat al 4 jaar oud is.

Zolang er niets officieel is over WP 9 hoef jij je niet druk te maken. Ik denk dat het 1GB zal worden, maar wie ben ik!

Feit is dat de 720 een geweldige toestel is qua camera en accu. Zoek je dat, dan is het een toestel voor jou. Zoek je een harde gaming device. Dan kun je beter gaan voor de 920 of een Android toestel met 2GB ram, 4-cores en de allernieuwste GPU. Maar dan betaal je ook 650 euro ip 325 euro.

Niet is futureproof! Zeker niet in een smartphone markt waar de technologie zo snel gaat dan het binnen een jaar verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Dat laatste is helaas zeker waar.

Belangrijkste reden voor overstap van een oude tel naar een smartphone is voor mij de navigatie-mogelijkheid en het altijd bij de hand hebben van een digitale agenda. Zo'n navigatiesysteem had ik nog niet en is toch best handig ;). Tegenwoordig koop je een smartphone en je hebt 't allemaal. Aangezien ik verder geen mobiel internet nodig heb is de offline-mogelijkheid van HERE wel heel aantrekkelijk.

Als ik het juist heb loop je met WP7 al achter als het om HERE gaat. Dus ook in die zin is het de vraag hoe lang je up-to-date blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik vind de 720 ook gewoon een mooier toestel qua design, scherm, camera's zijn vergelijkbaar, goede accu etc.

Maar dat verschil van 1gb vs 512mb geeft gewoon beperkingen. Niet alleen bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Laatst online: 19-06 16:00
Nou toch maar na veel twijvelen een Lumia 720 besteld :).
Komt morgenmiddag binnen

Edit:

Nou begint al goed :(
Vandaag de Lumia 720 binnengekregen.
Opgestart en ingesteld.
Blijkt dat de helft van de kleuren het niet doen.
Blijven op grijs staan...

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 57% gewijzigd door MetalMarty op 25-05-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Eerste indruk van de Nokia Lumia 720: http://www.ellentech.nl/nokia-lumia-720-eerste-indruk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
MetalMarty schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:30:
Nou toch maar na veel twijvelen een Lumia 720 besteld :).
Komt morgenmiddag binnen

Edit:

Nou begint al goed :(
Vandaag de Lumia 720 binnengekregen.
Opgestart en ingesteld.
Blijkt dat de helft van de kleuren het niet doen.
Blijven op grijs staan...

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Geen idee, maar ik zou hem direct retour doen met de mededeling dat het scherm niet goed is en dat je een nieuwe wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Insert12 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:08:
[...]

Geen idee, maar ik zou hem direct retour doen met de mededeling dat het scherm niet goed is en dat je een nieuwe wil.
Die mededeling hoef je niet eens te doen; sommige webshops (vooral goedkope) kunnen echt moeilijk doen. Volgens wet koop op afstand mag je hem zonder opgaaf van reden retouren binnen 7 dagen (dacht ik, iig vrij korte termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Worsteneter schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:28:
[...]

Die mededeling hoef je niet eens te doen; sommige webshops (vooral goedkope) kunnen echt moeilijk doen. Volgens wet koop op afstand mag je hem zonder opgaaf van reden retouren binnen 7 dagen (dacht ik, iig vrij korte termijn).
Nouja, dat dan maar doen en gewoon een nieuwe bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Insert12 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:41:
[...]

Nouja, dat dan maar doen en gewoon een nieuwe bestellen :)
Foto? Ben toch wel benieuwd hoe dat er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
CokeZero schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:42:
[...]

Foto? Ben toch wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
De telefoon is niet van mij, maar van een ander. Ik gaf het advies om hem terug te sturen en een nieuwe te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:35
Overigens is het apparaat (zoals ik ook al over andere Lumia's had vernomen via fora) zeker niet compatibel met Apple headsets, of wel?

Ik heb een tijdje geleden een Urbanears koptelefoon gekocht met inline remote, het zou bijzonder fijn zijn als dit ding ook zou werken met Lumia, maar ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Ik heb wel een foto gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-pelsMB2UacQ/UaE2CAh5LvI/AAAAAAAAAPU/LtBodYL8xU0/s1024/DSC00257.JPG

Het is wellicht een beetje onduidelijk.
Maar heel veel kleuren zijn grijs.
Als zijn een paar kleuren dieper grijs dan de anderen.
Rood, geel, groen en een paar tinten werken wel.
Maar anderen kleuren zoals blauw en een hoop tinten werken niet.
Ik heb niet meer foto's gemaakt, telefoon is alweer onderweg naar de winkel

Hoop dat ik over een paar dagen al een nieuwe heb als de webshop een beetje meewerkt. En dan gelijk een goede :9

[ Voor 10% gewijzigd door MetalMarty op 26-05-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Als ik dat vergelijk met de kleuren die ik op mijn scherm zie is het inderdaad duidelijk dat er iets niet helemaal klopt.. alle kleuren zijn anders/minder.

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/60/nokialumia720kleuren.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Op de camera lijkt er nog enigsins kleurtinten in te zitten.
Maar in mijn handen waren de blokjes die geen kleur hadden 100% grijs.
De ene alleen iets dieper dan de ander.

Bedankt voor je foto trouwens.
Fijn vergelijkingsmateriaal! :)

[ Voor 16% gewijzigd door MetalMarty op 26-05-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Because of technical limitations of the OS, the HERE experiences won't be rolled out on Windows Phone 7 devices.
Zo zegt Nokia.

En uit de app store: werkt met windows phone 8.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 26-05-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:25
Muchachooo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:51:
Overigens is het apparaat (zoals ik ook al over andere Lumia's had vernomen via fora) zeker niet compatibel met Apple headsets, of wel?
Heb een paar weken een Lumia 820 gebruikt, wanneer ik belde met de apple Earpods hoorde ik een bijgeluid als een pieptoon oid.
Weet niet of het aan de 820 zelf lag of aan de combi 820 + earpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Voor de liefhebber: Lumia 720 voor 289 euro bij de Saturn.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:35
Ik neem aan dat het over de fysieke winkel gaat? Kan op de NL site sowieso de 720 niet vinden en op de DE site is hij niet beschikbaar.

Overigens staat op saturn.nl de 920 wel voor ~360 euro, dat kan toch niet kloppen? Of is dat ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Muchachooo schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:50:
Ik neem aan dat het over de fysieke winkel gaat? Kan op de NL site sowieso de 720 niet vinden en op de DE site is hij niet beschikbaar.

Overigens staat op saturn.nl de 920 wel voor ~360 euro, dat kan toch niet kloppen? Of is dat ex btw?
Dat klopt wel! Hij is 372 incl kopieerheffing; dus wil je een goedkope 920 pak je kans!
Dat de 720 er niet meer op staat komt omdat hij tijdelijk is uitverkocht, hij stond er namelijk wel.

Beetje balen dat ik een abo heb afgesloten bij vodafone met een 920 waar ik 180eu bij moest betalen, omdat ze dat ding op een achterlijk hoge prijs van 650 hadden. 3 maand later is het al 372. Achja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 23:11
Zou hij in de winkel ook zoveel kosten? Want ik ben van België kan hem dus niet online kopen. Anders maak ik er wel een dagje nederland van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
vinbrutus schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:25:
Zou hij in de winkel ook zoveel kosten? Want ik ben van België kan hem dus niet online kopen. Anders maak ik er wel een dagje nederland van :D
Dagje Nederland is altijd aan te raden he! :P Maar ja, in de winkel geldt dezelfde actie.
Misschien even bellen van te voren zodat ze hem wel op voorraad hebben he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
vinbrutus schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:25:
Het is mijn ervaring dat de saturn van het ene land makkelijk heel andere prijzen kan hebben dan die van een ander land. Ik zou hem ook wel eens in het echt willen zien en vasthouden maar ik denk eigenlijk niet dat hij in Belgie al in de rekken ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 18:03
chaola schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:38:
[...]

Het is mijn ervaring dat de saturn van het ene land makkelijk heel andere prijzen kan hebben dan die van een ander land. Ik zou hem ook wel eens in het echt willen zien en vasthouden maar ik denk eigenlijk niet dat hij in Belgie al in de rekken ligt...
Heb hem vh weekend zien liggen in de Mediamarkt Schoten aan €359.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 16:35
Ben zelf afkomstig uit België maar overweeg me de Nokia Lumia 720 aan te schaffen. In Nederland is hij zoals hierboven gezegd zo'n 70 euro goedkoper. Stel dat ik hem bij Saturn in Nederland koop, is de garantie dan ook geldig in België (lees: kan ik hem dan bij eventuele problemen gewoon bij een Saturn in België binnengeven ter reparatie)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MetalMarty schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:08:
Ik heb wel een foto gemaakt.
[afbeelding]

Het is wellicht een beetje onduidelijk.
Maar heel veel kleuren zijn grijs.
Als zijn een paar kleuren dieper grijs dan de anderen.
Rood, geel, groen en een paar tinten werken wel.
Maar anderen kleuren zoals blauw en een hoop tinten werken niet.
Ik heb niet meer foto's gemaakt, telefoon is alweer onderweg naar de winkel

Hoop dat ik over een paar dagen al een nieuwe heb als de webshop een beetje meewerkt. En dan gelijk een goede :9
Hebben ze jou soms de speciale "50 tinten grijs" editie verkocht? :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
PaT schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:32:
[...]

Hebben ze jou soms de speciale "50 tinten grijs" editie verkocht? :+
:) Een echte ladyphone dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22

ye-roon

knaak

Hmmm, die prijzen bij de Saturn. Dat maakt het wel interresant. Ik wil denk graag een 720, maar met die prijs van de 920 op het moment wow :)

Toch maar wachten op de 720 review van tweakers en hopen dat die voor het einde van de week online staat :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste