Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Die prijs is waarschijnlijk een placeholder of een fout.
450 euro voor de L720 is veel te duur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45

B64

Dat noemen ze ook wel 'marketing'. Zodat, als straks de echte prijs bekend is, de mensen denken "goh, valt best mee die prijs" en toch net wat eerder tot bestellen overgaan. Bovendien is er nog best een kans dat een enkeling het apparaat koopt voor die prijs.
Een echte placeholder zou 999,99 zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:27
Ik begin toch ook wel te vrezen dat die oorspronkelijk beloofde 299 euro niet gerespecteerd zal worden en dat het in het beste geval rond de 350 zal liggen. Op dit moment is de 620 bij de meeste winkels nog rond de 250-260 en dan zou een 720 voor "maar" 300 euro te veel concurrentie zijn aangezien je voor een kleine 50 euro meer toch wel redelijk wat extra krijgt.
Behoorlijk mottige praktijken om op die manier potentiële kopers te laten wachten en te vermijden dat ze ondertussen naar de concurrentie lopen. :(
[Edit: dan kun je al beter de 820 kopen voor 339 euro bij een of andere Duitse webshop]

[ Voor 9% gewijzigd door chaola op 21-03-2013 17:03 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
339 euro voor een L820 is wel erg weinig, is dat geen foutje misschien?
Ik denk dat de L720 hier in Nederland tussen de 320 en 340 zal gaan kosten in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Stravincy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:09:
339 euro voor een L820 is wel erg weinig, is dat geen foutje misschien?
Ik denk dat de L720 hier in Nederland tussen de 320 en 340 zal gaan kosten in het begin.
Neen da's geen foutje, da's gewoon Duitsland. De Ativ S kost in de Duitse Mediamarkt 399 euro en in de Belgische 599 euro en ik denk niet dat ze in Duitsland met verlies verkopen, dus kun je nagaan welke winsten ze hier wel niet opstrijken...
Zie anders levertijdentopic voor de 820 en de Ativ S

[ Voor 13% gewijzigd door chaola op 21-03-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

chaola schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:57:
Ik begin toch ook wel te vrezen dat die oorspronkelijk beloofde 299 euro niet gerespecteerd zal worden en dat het in het beste geval rond de 350 zal liggen. Op dit moment is de 620 bij de meeste winkels nog rond de 250-260 en dan zou een 720 voor "maar" 300 euro te veel concurrentie zijn aangezien je voor een kleine 50 euro meer toch wel redelijk wat extra krijgt.
Behoorlijk mottige praktijken om op die manier potentiële kopers te laten wachten en te vermijden dat ze ondertussen naar de concurrentie lopen. :(
[Edit: dan kun je al beter de 820 kopen voor 339 euro bij een of andere Duitse webshop]
Zie de prijsontwikkeling van de L620: die werd ons beloofd voor 259 Euro (incl BTW). De eerste prijsvermeldingen in de PW, in januari (dus zo'n 2 maanden voordat het toestel hier in de winkel lag) was zo'n 290 Euro - gedeeltelijk was dat parallelimport. Nu het toestel via officiele import beschikbaar komt zie je dat de winkelprijs al gezakt is tot onder de 240 Euro.

Het duurt nog een maand of 2-3 voordat de L720 in ruime mate beschikbaar komt, in die tijd kan de prijs van de L620 nog wel wat zakken en dan is een prijs van onder de 300 Euro voor de L720 niet echt ondenkbaar. Tenslotte zijn de verschillen tussen die twee ook niet echt wereldschokkend.

Bovendien noemt Nokia zelf een bedrag van 249 Euro excl BTW, dus inclusief BTW kan dat eigenlijk niet meer dan 300 Euro worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Die prijs van 300 euro zal dan iets zijn voor de zomersolden misschien. En tegen dan zal de ascend w3 misschien al op komst zijn met nog betere specs voor een knalprijs zodat we weer kunnen blijven twijfelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Duitse Amazon biedt de 720 op dit moment aan voor 379 euro. Nog niet verkrijgbaar uiteraard.

Overzee wordt de 720 op 8 april losgelaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 25-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tommy The Cat schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:57:
Duitse Amazon biedt de 720 op dit moment aan voor 379 euro. Nog niet verkrijgbaar uiteraard.
En de L820 of de Ativ S voor 389,- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

hjs schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:05:
[...]

En de L820 of de Ativ S voor 389,- :+
Moeilijke keus, Ativ S of Lumia 720.... :+
Overigens schiet het niet echt op met het uitleveren van alle nieuwe Nokia's (en de genoemde Ativ ook trouwens). Allemaal mooi aankondigen, maar verkopen... ho maar!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
PaT schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:08:
[...]

Overigens schiet het niet echt op met het uitleveren van alle nieuwe Nokia's (en de genoemde Ativ ook trouwens). Allemaal mooi aankondigen, maar verkopen... ho maar!
Persoonlijk vind ik deze keuze heel makkelijk.... maar mijn mening is wellicht iets gekleurd omdat ik totaal niet tevreden en/of te spreken over de Samsung range.....
Daar komt bij dat ik de Samsung heel onaantrekkelijk vind ten opzichte van de Nokia

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacScum op 25-03-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Tommy The Cat schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:57:

Overzee wordt de 720 op 8 april losgelaten.
Ik heb er al eentje gevonden van 338 euro, hopelijk volgt de rest snel :9 http://www.technikdirekt....uage=de&landingCountry=de
Stilaan tijd voor een levertijden-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
PaT schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:08:
[...]

Off topic, maar ik heb de indruk dat de Ativ S hier in België toch stilaan gelanceerd geraakt, weliswaar voor een prijs van 549 -599 euro, daar waar de Duitse Mediamarkt hem ondertussen al voor 390 euro verkoopt. :/ Daar zijn ze hem al beu, wat mij betreft mag de 720 even snel in prijs kelderen als de Ativ S >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXI
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 13:16

XXI

Bij centralpoint is hij inmiddels voor 330 euro op de site verschenen:

http://www.centralpoint.n...rt-a00010659-num-1946161/

Met ook een verwachte voorraaddatum die gesteld is op 8 april.

[ Voor 17% gewijzigd door XXI op 26-03-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
XXI schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:46:

http://www.centralpoint.n...1&utm_medium=tradetracker

Nu maar hopen dat dit gerucht een feit wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
GSMWijzer houdt het op mei, prijs onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
En nu een link zonder affliliate cookies

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:37

KoensSocialL

Mezelf.

Op 1 van de Coolblue sites staat die voor 359 euro

http://www.smartphoneshop...2946/nokia-lumia-720.html

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XXI schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:46:

Helaas, de verwachte voorraad datum is verschoven naaar dinsdag 23 april 2013. Ik hoop niet dat ook deze Lumia slecht leverbaar zal zijn, ze zouden bij Nokia inmiddels het productieproces toch wel op orde moeten hebben.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zo'n W1 voor de helft van het geld wordt toch steeds aantrekkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:28

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

hjs schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:33:
Zo'n W1 voor de helft van het geld wordt toch steeds aantrekkelijker :+
Je mist alleen ook de helft van het geheugen en alle Nokia apps, maar verder heel aantrekkelijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
gauchov6 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:37:
[...]

Je mist alleen ook de helft van het geheugen en alle Nokia apps, maar verder heel aantrekkelijk... :P
En dat is precies het enige wat mij tegen houdt (en de kekke kleurtjes/design) om een W1 te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
spocky schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:21:
[...]

Helaas, de verwachte voorraad datum is verschoven naaar dinsdag 23 april 2013. Ik hoop niet dat ook deze Lumia slecht leverbaar zal zijn, ze zouden bij Nokia inmiddels het productieproces toch wel op orde moeten hebben.
Europese retailers zouden het in week 16/17 krijgen. Er zijn geen leveringsproblemen, alleen websites die misbruik maken van Nokia fans om pre-orders te krijgen en gratis reclame op forums en blogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 20-06 14:03
Grote kans dat deze tel mijn huidige Lumia 800 gaat vervangen, ben alleen benieuwd naar de third party apps opstartsnelheden in vergelijking met de de L800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

badluckboy schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:18:
Grote kans dat deze tel mijn huidige Lumia 800 gaat vervangen, ben alleen benieuwd naar de third party apps opstartsnelheden in vergelijking met de de L800.
Lees de review van de W1 door op wp7.nl en je hebt een idee ;)
http://www.wp7.nl/29261/h...1-windows-phone-8-review/

(de W1 draait op 1.2 ipv 1ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
hjs schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:25:
[...]

Lees de review van de W1 door op wp7.nl en je hebt een idee ;)
http://www.wp7.nl/29261/h...1-windows-phone-8-review/

(de W1 draait op 1.2 ipv 1ghz)
haha thx! de grafische chip is vergelijkbaar tussen de W1 en 720 maar de CPU weer niet. Dus nu rest de CPU nog :)
ipv de benchmarks zou ik graag van iemand horen die bv de 620 gebruikt en hiervoor de 800 heeft gebruikt. Dat zou wel een eerlijke vergelijking zijn dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425430

De Lumia 720 begint er aan te komen en dus werdt het tijd voor een appart topic:

Nokia Lumia 720 - prijzen en levertijden topic

Vanaf nu het topic voor alle reacties met betrekking op oa. de prijzen/levertijden/voorraad
en natuurlijk ook de hierbij behorende klachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 16:04
wow dat zijn wel mooie foto's check vooral ook de foto's bij de bron van je artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Inderdaad mooie foto's en hopelijk zijn deze ook niet fake zoals ze tijdens de promo-campagne van de 920 gepresteerd hebben. Een exif-analyse van de foto's vernoemt alleszins de Lumia 720 als cameramodel. Anderzijds staat bij de originele foto's op http://allaboutwindowspho...ia_720_camera_introdu.php wel vermeld dat ze een paar dingen hebben gedaan om die foto's zo optimaal mogelijk te maken.
Wat er ook van zij, ik ga er van uit dat de camera een pak boven het gemiddelde zal scoren. En hopelijk véél beter dan deze eerste hands on-foto's die vrij matig zijn: http://www.phonearena.com...e-Nokia-Lumia-720_id40187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Inderdaad hele mooie foto's, maar vergeet niet dat belichting in dit soort foto's er vrijwel helemaal voor zorgt of de foto mooi is of niet. Door die reflectoren is de voor- en achtergrond zo mooi belicht, dat enig voordeel in de cameratechniek als het ware helemaal wegvalt (zoals het hebben van een groter dynamisch bereik, de 'gradaties van detail' in de relatief donkere/lichte delen). Vooral op de laatste foto is te zien dat de mensen duidelijk extern belicht zijn door een flitser, waardoor het dynamisch bereik al zo groot is dat dit geheel te wijten is aan die flitser (er is heel veel detail in de achtergrond én tegelijkertijd ook bij de mensen, wat onmogelijk is zonder hulpmiddelen). Dit dynamisch bereik is normaal gesproken ook niet haalbaar in een enkele foto zonder hulpmiddelen, zelfs niet met de allerduurste DSLR's.

Die hands on-foto's laten een veel realistischer beeld zien van wat er in de praktijk verwacht mag worden, omdat er geen (dure) belichting wordt gebruikt die vrijwel niemand behalve een fotograaf op zak heeft. Vergeet niet dat het een telefooncamera is, met bijbehorende kleine sensor en lens. Inherent hieraan is relatief veel ruis, zelfs overdag, wat ook al te zien is op die promo-foto's. Dat gezegd hebbende, valt het mij alleszins mee en onder die (lage) lichtomstandigheden op zo'n beurs is het wel wat er tegenwoordig van smartphones kan worden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Dit zijn photos gemaakt door de PR afdeling van Nokia. Met ideale, kunstmatig licht en zijn later bewerkt met photoshop.

Ze waren al op 27 februari door Nokia verspreid
http://conversations.noki...with-the-nokia-lumia-720/

Zoals je kunt zien, zijn ze bewerkt met "Adobe Photoshop Elements 8.0 Macintosh". De WP PR team van Nokia gebruikt zelf geen Windows!

Hier een andere foto van een Italiaanse blogger met een low-light vergelijking tussen de 720 en 920.
http://www.windowsblogita...onto-fotografico-con-920/

[ Voor 47% gewijzigd door Lisadr op 05-04-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
de intro prijs valt me tegen, ik had gehoopt dat ze deze telefoons scherper zouden prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Lisadr schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:28:
[...]

Hier een andere foto van een Italiaanse blogger met een low-light vergelijking tussen de 720 en 920.
http://www.windowsblogita...onto-fotografico-con-920/
Als dit effectief klopt dan is de 920 zijn unique selling proposition als beste low light camera kwijt. _/-\o_
[EDIT: nu ja, misschien iets te hard van stapel gelopen, de 920 is scherper maar de kleuren van de 720 lijken mij toch veel realistischer]

[ Voor 13% gewijzigd door chaola op 05-04-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
badluckboy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:32:
de intro prijs valt me tegen, ik had gehoopt dat ze deze telefoons scherper zouden prijzen.
Het lijkt mij nog niet dat dit de echte introductie prijzen zijn. Als je bijvoorbeeld de 520 vergelijkt van die engelse website met de prijs van 4allshop dan verschilt dit enorm. Pas als de telefoon echt gereleased is en ruim verkrijgbaar dan zal de echte advies tevoorschijn komen. Nu zijn het vooral websites die pre orders binnen willen halen van early adopters.

[ Voor 3% gewijzigd door kippengaas op 05-04-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

badluckboy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:32:
Dan kies je voor een 620 of 520. Dat maakt de range nu juist zo interessant. 720 is wat mij betreft een bovengemiddelde smartphone.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:03
Oei, dit kon wel eens mijn Lumia 800 gaan vervangen, zolang de prijs goed blijft.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:47
Mijn Desire Z begint nu toch wel kuren te vertonen en bij gebrek aan nieuwe QWERTY mobieltjes ga je op zoek naar andere mogelijkheden. Uiteraard lijken de specs van de high end toestellen zoals de One, Samsung IV zeer aantrekkelijk, maar W8 trekt me meer dan wederom een Android toestel. Dan heb je een heel segment van telefoons die allemaal wel iets bieden, maar waarbij ik de afweging maak of ik het wel echt zoek in het toestel en of het de meerprijs waard is.

De 720 lijkt wel te hebben wat ik zoek, qua specs goede accu, als eerste reviews een goede camera en mijn inziens voldoende mogelijkheden om W8 op te draaien. Het lijkt me de extra's voor een duurdere 820 of 920 (die tevens logger zijn) met de meerprijs van deze toestellen overbodig. Interessant draadje om in de gaten te houden.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272506

Toch ben ik benieuwd of het wat beperktere werkgeheugen van 720 vervelend gaat worden binnen twee jaar. Want los van dat lijkt mij de 720 een perfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Merk nu het nut van een front camera ;)
Skype op de L800 met mijn dochters die in het ziekenhuis liggen is wat lastig. :+
En zie ook gelijk het nut van zo'n breed beeld cameraatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Anoniem: 272506 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:44:
Toch ben ik benieuwd of het wat beperktere werkgeheugen van 720 vervelend gaat worden binnen twee jaar. Want los van dat lijkt mij de 720 een perfect toestel.
Als je een gamer bent gaat het nu al een probleem opleveren. Er zijn een paar games die 1GB eisen. Maar voor een "normale" gebruiker zal 512mb denk ik de komende 12 tot 18 maanden geen enkele probleem opleveren. Daarna kan het wel een beperking zijn bij sommige apps. Maar dat probleem zal je ook hebben als je nu een Android toestel koopt met 768mb ram. WP gaat efficiënter om met geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben zelf ook wel gecharmeerd van de Lumia 820, maar ik wil hem inderdaad ook voor Skype kunnen gebruiken. En dan blijkt de camera van de 820 gewoon belabberd te zijn.

Zie hier het verschil:

De iets grotere batterij vind ik dan ook interessanter.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat is toch geen verglijking?
de lichtomstandigheden zie er een stuk slechter uit bij de L820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Geef ik je gelijk in, maar de eerste comment bij die eerste video is iemand die zegt hoe slecht zijn Lumia 820 camera is in vergelijking en nog deze video:

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
De eerste 720 gebruikers bevestigen dat de 720 met Here Drive komt en niet met Here Drive+. Dit houd in dat je alleen kaarten krijgt van de land dat je simkaart actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Lisadr schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:44:
De eerste 720 gebruikers bevestigen dat de 720 met Here Drive komt en niet met Here Drive+. Dit houd in dat je alleen kaarten krijgt van de land dat je simkaart actief is
crap, ik ga vaak naar Duitsland :(

edit: zou het mogelijk zijn om hier in NL de NL kaarten erop te zetten en als ik bij familie in Duitsland ben dat ik met hun simkaart ook de Duitse map erop kan knallen?

[ Voor 21% gewijzigd door badluckboy op 08-04-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Volgens mij krijg je ook met HERE Drive de mogelijkheid om alle kaarten te gebruiken. Echter in tegenstelling tot HERE Drive+ beschik je alleen over turn by turn navigatie in het land of de regio waar je simkaart geregistreerd staat. Zodra HERE Drive uit de beta komt, zou je alsnog kunnen upgraden naar drive+.

Bronnen:
Tommy The Cat in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 720"
Tommy The Cat in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 720"

edit
Ah de laatstgenoemde bron is bijgewerkt. De upgrade moet je dus voor dokken. Prijs wordt daar nog niet genoemd.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-04-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er al bekend dat de Lumia 720 Drive + krijgt in de toekomst? Ik wil namelijk wel in Europa reizen voor het werk en vakantie dit kan o.a. ook met de 620...

Ik heb al meerdere toestellen naast elkaar gezet en vergeleken het wordt zeker de 720 als de prijs niet boven de 320€ ligt bij beschikbaarheid, nu willen alle telefoonboeren geld eruit kloppen met pre-orders maar zoals meerdere keren vermeld in dit topic, 250€ ex btw is ongeveer een 300 a 320€ in de winkel uiteindelijk. Nu hopen dat hij snel beschikbaar is, heb dringend een 2e toestel nodig.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-06 18:24
Belsimpel heeft hem nu als preorder voor €332 op de website staan. Ik denk dat we die prijs dus wel gaan halen als hij eenmaal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
somers1234 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:57:
Belsimpel heeft hem nu als preorder voor €332 op de website staan. Ik denk dat we die prijs dus wel gaan halen als hij eenmaal beschikbaar is.
Dat zag ik net na dat ik poste, 332€ is een mooie prijs en ben er zeker van dat deze nog lager zal komen bij beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

somers1234 schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:57:
Dat soort info hoort eigenlijk in het Prijzen en levertijdentopic voor de Lumia 720. Ik heb daar even een berichtje gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door B64 op 08-04-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Ik heb even wat info gevraagd over het Nokia Drive gedoe aan een Italiaanse gebruiker op WPCentral en kreeg een antwoord dat ik (en vele anderen) niet wil horen. Enige hoop is nu dat Nokia de 720 nog toegang moet geven tot Drive + aangezien het toestel nog niet echt beschikbaar is.

"Today, 08:38 PM
Originally Posted by Mafiatounes
To the OP or anyone who ownes this device can you check wich navigation is available Nokia Drive or Drive + (in the Nokia collection of Marketplace).

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

i don't have any nokia drive app in store or in nokia collection, but i have nokia drive (non plus) pre-installed in the phone! it says i have a valid license for italy, san marino, malta, città del vaticano, so only italy related states.

ps OT: nutella was originally by Ferrero, a used to be italian company :D so nutella was born in italy! :D"

[ Voor 7% gewijzigd door mafiatounes op 08-04-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:35
@mafiatounes, even een offtopic vraagje, maar ik zie in je sig dat je een iphone 5 bezitter bent. Vanwaar de interesse in de 720?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Muchachooo schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:40:
@mafiatounes, even een offtopic vraagje, maar ik zie in je sig dat je een iphone 5 bezitter bent. Vanwaar de interesse in de 720?
Die moet ik nog ff aanpassen, de iPhone 5 is al lang de deur uit!!

Ik had voorheen 4 maanden een Lumia 920 van het werk waar ik op verliefd werd, zowel WP8 als het toestel konden mij bekoren, die moest ik helaas omruilen voor een Note 2 die ik als zakelijk toestel gebruik. Mijn eigen toestel was eerst een eerst een S3 en dan een iPhone 5 die ik na 1.5 maand gebruik verkocht heb omdat het echt een fragiel apparaat (zwarte kleur schilfert af) is dat heel oud aanvoelt (ik heb ook een 3GS gehad en 4s) er veranderd niets aan iOS (buiten essentiële toevoegingen over de jaren heen die ik op Symbian/feature phones ook had) het is in principe gewoon een app rooster.

De keuze voor de 720 is voor mij heel erg afgewogen, ik vind het design, het OS en alle specs perfect voor mijn gebruik, de 920 kan ik niet erbij nemen deze is samen met de Note 2 te groot om mee te nemen elke dag.

Na dit te schrijven heb ik het gevoel dat ik beter een mobieltjes zaak kan openen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
@mafiatounes. Als de informatie in de bronnen die ik zonet al gaf klopt, dan zijn er toestellen die standaard met drive+ komen en toestellen die met drive komen, maar die naar drive+ kunnen worden geüpdatet zodra de software uit de beta komt. Het lijkt dus logisch dat de 720 straks gewoon over drive+ kan beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 13:27
Volgens mij is drive+ voor Nokia toestellen en drive voor andere fabrikanten met Windows Phone, dat drive+ nog niet beschikbaar is voor de 720, komt denk ik omdat deze nog niet uit is.

http://www.nokia.com/nl-nl/support/product/nokia-drive-plus/

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:06:
@mafiatounes. Als de informatie in de bronnen die ik zonet al gaf klopt, dan zijn er toestellen die standaard met drive+ komen en toestellen die met drive komen, maar die naar drive+ kunnen worden geüpdatet zodra de software uit de beta komt. Het lijkt dus logisch dat de 720 straks gewoon over drive+ kan beschikken.
Ik hoop dat die bronnen juist zijn, we wachten het nog ff af bij de release zal er meer bekend zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-06 18:24
Why do the Lumia 720 and Lumia 520 only come with HERE Drive, not with Drive+? - Nokia FAQ
HERE Drive on Lumia 720/520 offers a free local navigation service with offline turn-by-turn guidance. Once HERE Drive+ leaves the Beta status, you will be able to purchase HERE Drive+ with a global navigation service if you're using a Lumia 720 or 520.At the same time, HERE Maps available on Lumia 720/520 offers an opportunity to download all available country maps globally to the phone and use all the features of HERE Maps, including access to walk navigation, drive and transit routes.

Bron: http://www.nokia.com/za-en/support/troubleshooting/?action=singleFAQ&caseid=FA141191_en_US

Je moet Drive+ dus kopen als je deze op je lumia 720 wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReijMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 23:48
Rhndy schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:35:
Als de prijs rond de 300 euro komt te liggen en deze beschikbaar komt dan ruil ik m'n iPhone 5 in voor een rode (of een gele, daar ben ik nog niet uit).
Dat is een hele stap, ben benieuwd naar je beweegredenen! (op een positieve manier :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
ReijMan schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:31:
[...]

Dat is een hele stap, ben benieuwd naar je beweegredenen! (op een positieve manier :-) )
Haha, ik was iOS zat en wilde iets nieuws en niet weer een toestel van 670 euro. Ik heb gister toevallig een 820 gekocht omdat die prijstechnisch interessanter was (€361). Ik las dat de 720 in Italië gelauncht was voor 379. Dus 1 en 1 was 2.

Ik ontwikkel, samen met een vriend, apps voor WP8 dus er moest toch een toestel komen en aangezien ik mezelf wel als een early adopter zie ben ik nu al overgestapt. Mijns inziens gaat WP8 het komende jaren helemaal maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Rhndy schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:33:
[...]

Haha, ik was iOS zat en wilde iets nieuws en niet weer een toestel van 670 euro. Ik heb gister toevallig een 820 gekocht omdat die prijstechnisch interessanter was (€361). Ik las dat de 720 in Italië gelauncht was voor 379. Dus 1 en 1 was 2.

Ik ontwikkel, samen met een vriend, apps voor WP8 dus er moest toch een toestel komen en aangezien ik mezelf wel als een early adopter zie ben ik nu al overgestapt. Mijns inziens gaat WP8 het komende jaren helemaal maken :)
Hoe bevalt de 820? Ik wacht nog even op de 720 die vind ik persoonlijk wat mooier qua design en de prijs is zoals vermeld lager nadat het toestel leverbaar wordt (bij belsimpel pre-order al voor 332€).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
mafiatounes schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:26:
[...]

Hoe bevalt de 820? Ik wacht nog even op de 720 die vind ik persoonlijk wat mooier qua design en de prijs is zoals vermeld lager nadat het toestel leverbaar wordt (bij belsimpel pre-order al voor 332€).
Ja, die bevalt super. Merk wel dat de batterij snel leeg gaat. Maar dat heeft ook te maken met het syncen van al m´n mail (heb daar vanochtend nog een topic voor aangemaakt). Heb dat even uit gezet maar lijkt nog wel snel leeg te gaan. Kijken hoe het morgen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
somers1234 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:27:

Je moet Drive+ dus kopen als je deze op je lumia 720 wilt hebben.
Is al bekend hoeveel de HERE Drive+ upgrade zal gaan kosten?

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:22
Rhndy schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:31:
[...]

Ja, die bevalt super. Merk wel dat de batterij snel leeg gaat. Maar dat heeft ook te maken met het syncen van al m´n mail (heb daar vanochtend nog een topic voor aangemaakt). Heb dat even uit gezet maar lijkt nog wel snel leeg te gaan. Kijken hoe het morgen gaat :)
Batterij wordt mettertijd beter, mijne gaat nu met normaal gebruik twee dagen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Er is al een mini review gepost door GSMArena http://blog.gsmarena.com/...-than-its-older-siblings/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
En nog een eerste impressie: hands-on. Ik ben met name benieuwd naar de accu-prestaties. Nog even geduld... Oja en het is ook wachten op de eerste instructie-video over hoe je zelf de accu kunt vervangen 8)

edit
Hier een gebruikerservaring:
first 3 days was with normal battery duration, but i used my phone a LOT :)
today i had not so much time to use my phone, so:
i unplugged from charge at 8.00am, moderate use during the day, 30min call over H+ and now at 00.14 i still have 49% battery left :) it's awesome!

[ Voor 75% gewijzigd door Tommy The Cat op 10-04-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Vraag mij alleen af of 512 genoeg werkgeheugen is???

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
DaveD1109 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:02:
Ik denk voor 'normale' apps wel. Maar ik zie dat Modern Combat 4 dus al 1GB werkgeheugen vraagt. Dus of het echt future-proof is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272506

Dit is ook mijn grote angst, maar eerder in dit topic werd ook al verwacht dat je het er wel een tijdje mee kan uitzingen. Een jaar zou je er mee wel kunnen doen.

Ik heb even wat rondgeneusd op andere fora, zoals theverge en wpcentral, en het zijn voornamelijk de games die 1gb kunnen vragen en een enkele app, zoals tunein radio. Maar ik heb ook weer begrepen dat voor sommige games (zoals asphalt 7) en apps (zoals tunein radio) de vereisten omlaag zijn geholpen naar 512mb.

Ik heb zelf (nog) geen 720, dus of het allemaal waar is, weet ik niet. Maar als je niet wilt gamen, zal 512mb waarschijnlijk wel oké zijn. Neemt niet weg dat 1gb ram deze telefoon nóg aantrekkelijker had gemaakt.

Je zou eventueel nog kunnen kijken naar de ervaringen met de 510 en 610 (beiden 256mb) en de 710 (512mb). Ik weet niet of WP7.5/WP7.8 een eerlijk vergelijk is met WP8, maar aangezien veel apps beschikbaar zijn voor WP7.8 en WP8 kan het misschien nog wat helderheid verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Anoniem: 272506 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 02:08:
[...]

Dit is ook mijn grote angst, maar eerder in dit topic werd ook al verwacht dat je het er wel een tijdje mee kan uitzingen. Een jaar zou je er mee wel kunnen doen.

Ik heb even wat rondgeneusd op andere fora, zoals theverge en wpcentral, en het zijn voornamelijk de games die 1gb kunnen vragen en een enkele app, zoals tunein radio. Maar ik heb ook weer begrepen dat voor sommige games (zoals asphalt 7) en apps (zoals tunein radio) de vereisten omlaag zijn geholpen naar 512mb.

Ik heb zelf (nog) geen 720, dus of het allemaal waar is, weet ik niet. Maar als je niet wilt gamen, zal 512mb waarschijnlijk wel oké zijn. Neemt niet weg dat 1gb ram deze telefoon nóg aantrekkelijker had gemaakt.

Je zou eventueel nog kunnen kijken naar de ervaringen met de 510 en 610 (beiden 256mb) en de 710 (512mb). Ik weet niet of WP7.5/WP7.8 een eerlijk vergelijk is met WP8, maar aangezien veel apps beschikbaar zijn voor WP7.8 en WP8 kan het misschien nog wat helderheid verschaffen.
Ik ga mij er ook is in verdiepen want ben erg gecharmeerd van de 720. Heb alle iPhones gehad en heb nu een xperia z 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ik zelf game nooit en ik ken voor de rest ook geen zware apps, dus 512 mb zou ruim genoeg voor mij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
badluckboy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:13:
Ik zelf game nooit en ik ken voor de rest ook geen zware apps, dus 512 mb zou ruim genoeg voor mij moeten zijn.
Game ook nooit echt. Had op de iPhone diverse games maar vond het gamen op touchscreen niets. Speel wel angry birds.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
DaveD1109 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:17:
[...]

Ik ga mij er ook is in verdiepen want ben erg gecharmeerd van de 720. Heb alle iPhones gehad en heb nu een xperia z 8)7
Als je de iPhone 5 en Xperia Z heb gehad dan zal de 720 tegenvallen. Je kunt telefoons van 600 a 700 euro niet vergelijken met die van 300 euro.

---
Voor de meeste dingen zal 512mb zeker 12 a 18 maanden meegaan. Als je een hardcore gamer bent, kun je beter geen 512mb ram nemen. Maar als hardcore gamer heb je vast geen trage computer, met 4gb ram en een HD 6450 of vergelijkbaar videokaart. Wil je de allernieuwste games de komende 18 maanden blijven spelen. Dan kun je beter een Lumia 920 kopen.

WP is veel efficiënter dan Android met geheugen, net als iOS. Apple iPhone 4S had ook maar 512mb ram en draait soepeler dan sommige Android telefoons met een quad-core en 1GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Lisadr schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:58:
[...]

Als je de iPhone 5 en Xperia Z heb gehad dan zal de 720 tegenvallen. Je kunt telefoons van 600 a 700 euro niet vergelijken met die van 300 euro.
Wat een voorbarige conclusie alleen op basis van een prijs. Features, OS en noviteiten neem je voor het gemak maar even niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik heb de L620 en 512 mb werkgeheugen is meer dan genoeg voor normaal gebruik.
Behalve als je "zware" games wilt gaan spelen op je Lumia, heb je niet meer nodig.

WP8 draait als een zonnetje op mijn L620. Alles is vloeiend en snel.
Ik heb zelfs een vergelijking gezien een aantal weken geleden tussen de L620 en de L920.
Het grappige is dat er meestal geen verschil in snelheid is, en als dat er wel is, dan is het minimaal.

De L620 start zelfs sneller op als de L920.
Heb het filmpje zojuist teruggevonden: YouTube: Nokia Lumia 620 vs Nokia Lumia 920 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stravincy op 11-04-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik vind de bouwkwaliteit van de 720 gewoon top dus denk dat ik mij er aardig mee ga redden!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 14:21
CNet heeft nu ook een recensie van de Lumia 720 online staan: http://reviews.cnet.co.uk...umia-720-review-50010909/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

DaveD1109 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:45:
Ik vind de bouwkwaliteit van de 720 gewoon top dus denk dat ik mij er aardig mee ga redden!
Heb je die al kunnen beoordelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vaag, de 620 voor de helft vd prijs zeggen ze en geen woord over de grote accu.
Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt.

Waarom lijkt het alsof alle Lumia een witte waas hebben bij foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

hjs schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:13:
Vaag, de 620 voor de helft vd prijs zeggen ze en geen woord over de grote accu.
Next
't Is inderdaad geen echt grondige review. Maar die grotere accu verklaart in z'n eentje niet echt het prijsverschil natuurlijk. Dat de 620 de helft kost is ook wat overdreven volgens mij, ook in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
En nog een review: http://www.v3.co.uk/v3-uk...89/nokia-lumia-720-review

edit
Hier de video-variant.

[ Voor 43% gewijzigd door Tommy The Cat op 12-04-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

was deze link al langs gekomen over Here Drive(+) :?
Is wat uitgebreider antwoord dan die op de Nokia pagina.

http://forums.wpcentral.c...-not-come-here-drive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Full review http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_720-review-919.php

Battery gaat in hun test 60 uur mee! Camera valt een beetje tegen bij daglicht, maar video is erg goed voor een mid-range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Kijk hier hebben we wat aan. Goede review. Het uithoudingsvermogen lijkt inderdaad goed te zijn. Zoals jullie natuurlijk zelf ook zullen opmerken kun je in de review op sommige punten verder klikken naar meer gedetailleerde info, bijvoorbeeld over de accu-prestaties: http://blog.gsmarena.com/...ete-here-are-the-results/

De endurance-test is een uur bellen, een uur video en een uur browsen per dag. Dus drie uur vol gebruik per dag. Verder in stand-by stand, met wifi aangelaten als ik dat goed lees. Dan haalt ie in deze review 60 uur inderdaad.

Maar als de accu niet vervangbaar blijkt - ik bedoel ook niet voor de gemiddelde tweaker - dan heb je over een paar jaar een probleem...

edit
En nog een review: http://www.theinquirer.ne...90/nokia-lumia-720-review
Hier is het uithoudingsvermogen van de accu juist aangemerkt als minpunt. Zie ook de andere reviews voor een vergelijk.

Een verschil in testmethode zal de verschillende beoordeling voor een deel verklaren. Met video playback loopt de 720 - net zoals andere wp8-toestellen - volgens de review van gsmarena achter op de concurrentie. Dus als je het louter daarop test kom je eerder tot een slechte beoordeling.

edit2
Dus dan maar een vergelijk ogv dezelfde testmethode. Endurance rating nog even door gsmarena zelf uitgelegd:
The final score in our new battery test is the most important one. It tells you how long would a smartphone need to go from a full charge to no charge if you played 1 hour of video, did 1 hour of calls and browsed the web for 1 hour over Wi-Fi for every 24 hours of stand-by. In other words, that’s the total endurance of your phone if you used it for three full hours each day.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/04/nokia-lumia-720-battery/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/02/nokia-lumia-620-battery-test/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/12/11/nokia-lumia-820-battery-test/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/04/nokia-lumia-520-battery/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/12/12/lumia920-battery-test/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/12/09/iphone-5-battery/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/03/galaxy-s4-battery-test/gsmarena_003.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Tommy The Cat op 19-04-2013 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Vraag is dan even of ze allemaal bij dezelfde omstandigheden getest zijn. Bijvoorbeeld met het beeldscherm op dezelfde/vergelijkbare helderheid, en accu's die even goed zijn 'ingewerkt'.

Wat me namelijk opvalt is dat de L720 een 50% grotere accu heeft dan de L620 (2000 mAh vs 1300 mAh) en afgezien van het scherm vrijwel exact gelijke specs heeft. Maar toch houdt die het in de endurance test bijna 2x zo lang vol, en bij browsen en 3g bellen (?) 2x zo lang. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Heb veel meer vertrouwen in de reviews van GSMArena dan de van The Inquirer omdat die van GSMArena consequent zijn. Zowel bij het nemen van foto's, als bij de accutest, als hun overige testen zijn ze consequent. Ze kunnen wellicht anders zijn dan hoe ik mijn telefoon gebruik, maar ik heb wel een vergelijking omdat ze dezelfde test bij al hun telefoons doen.

Toch ben ik een beetje teleurgesteld in WP. De argument van Windows en Nokia voor "ouder" hardware is dat de hardware en software geoptimaliseerd zijn, net als bij Apple. Echter elke test laat zijn dat het niet de geval is als het om accu gaat. De iPhone 5, met maar 1440 mAh doet het erg goed. Terwijl WP toestellen zelfs achterlopen in verhouding met Android toestellen met bijna dezelfde hardware. Dit terwijl Android een wildgroei is qua hardware en helemaal niet goed geoptimaliseerd.

Had liever een 960x540 resolutie gehad en 768mb ram, maar dat gaat niet met WP. Kan niet wachten om de 720 in mijn handen te hebben, dit gat bijna zeker mijn volgende toestel worden mits de prijs goed is en de 930 niet voor 1 juni uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Of de Huawei W2 binnenkort voor onder de 300,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Jammer, ik was van plan deze telefoon te kopen, maar blijkbaar zit hier geen wereldwijde navigatie op?
Op de 720 wordt HERE Drive geleverd, in tegenstelling tot HERE+ drive op de 620, 820 en de 920. Enkel navigatie in land van SIM kaart is toch wel mager. Ik kom vaak in Belgie, Nederland en Frankrijk, dus dat is toch wel een groot gemis.
Toch weer vreemde beslissing van Nokia om het niet mee te leveren op deze.
Het zal dan toch de 620 worden voor mij, ondanks de slechtere bouwkwaliteit, kleiner scherm, en kleinere batterij. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 14-04-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Anoniem: 122462 schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:56:
Jammer, ik was van plan deze telefoon te kopen, maar blijkbaar zit hier geen wereldwijde navigatie op?
Op de 720 wordt HERE Drive geleverd, in tegenstelling tot HERE+ drive op de 620, 820 en de 920. Enkel navigatie in land van SIM kaart is toch wel mager. Ik kom vaak in Belgie, Nederland en Frankrijk, dus dat is toch wel een groot gemis.
Toch weer vreemde beslissing van Nokia om het niet mee te leveren op deze.
Het zal dan toch de 620 worden voor mij, ondanks de slechtere bouwkwaliteit, kleiner scherm, en kleinere batterij. :(
Wacht even en bekijk het prijsverschil voor een upgrade naar de plus variant, als het niet te duur is ga ik voor de 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roebfromthebloc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik gok dat dit + verhaal wel los gaat lopen. Ze bieden de 620 toch ook aan met +?

Mijn E71 had aanvankelijk ook geen navi, en kwam later ook 'gewoon' beschikbaar. Ik hoorde trouwens ook dat Nokia zijn maps systeem gaat aanbieden op andere WP8 toestellen van andere fabrikanten.

Misschien zit daar straks het onderscheid; + voor nokia toestellen en de - voor niet nokia.

Ik denk nu hardop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who??
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
roebfromthebloc schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:42:
Ik gok dat dit + verhaal wel los gaat lopen. Ze bieden de 620 toch ook aan met +?

Mijn E71 had aanvankelijk ook geen navi, en kwam later ook 'gewoon' beschikbaar. Ik hoorde trouwens ook dat Nokia zijn maps systeem gaat aanbieden op andere WP8 toestellen van andere fabrikanten.

Misschien zit daar straks het onderscheid; + voor nokia toestellen en de - voor niet nokia.

Ik denk nu hardop.
Al eerder gemeld in dit topic:http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-720/223324-why-lumia-720-520-do-not-come-here-drive.html

Ook bepaalde Nokia toestellen, de 520 en 720 tot nu toe, worden standaard met alleen Here Drive geleverd. (Dus zonder de +)

Is it me...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:35
Toch vreemd hoe de 720 niet over HERE+ gaat beschikken terwijl zijn kleinere broertje - de 620 - dit wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Hetzelfde zie je met andere specs van de Lumia serie; zo heeft de 520 een groter scherm dan de duurdere 620, en heeft de 720 een grotere accu dan de duurdere 820. Allemaal zaken die bedacht zijn in het ontwikkelproces: een bezuiniging hier (minder geheugen, goedkopere beeldschermtechniek, goedkopere camera, paar sensortjes minder) zorgt ervoor dat je bij een ander onderdeel net weer wat mooiers kunt monteren.
Voor de consument maakt het de keuze er niet noodzakelijkerwijs eenvoudiger op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Denk dat het probleem is dat Nokia reactief bezig is ivm een concrete visie met doelen. Het komt over alsof ze "spontaan" hebben besloten dat de 520 en 720 geen Here+ krijgen. Dit terwijl de 620 wel Here+ heeft. De 520 en 720 zijn al in meerdere landen te koop en we weten nog steeds niet wat een upgrade van Here naar Here+ kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Lisadr schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:43:
... en we weten nog steeds niet wat een upgrade van Here naar Here+ kost.
Van Drive naar Drive+ bedoel je ;) .

Vraag me ook af waarom Here Drive+ uberhaupt een Beta status nodig heeft, want het is feitelijk niks anders dan wat vroeger Nokia Drive heette.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste