Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier het topic om de prijzen en de verwachte leverdata van de Nokia Lumia 720 een beetje te bundelen.

Om welke telefoon het gaat 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2013/02/lumia-720-lede.jpg

Nokia NL website

Ervaringen topic

Pricewatch

Gedetaileerde specificaties (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik verhuis denk ik maar van het 920 topic naar dit topic. Na maanden wachten nog geen goeie deal voorbij gekomen en de 720 lijkt vanaf de introductie al een mooie prijs te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Op wpcentral gelezen dat de 520 en 720 gelanceerd worden in Italie. Mijn Italiaans is onbestaande, maar op die Italiaanse website staat:

520: 8 april aan 199,- btw incl.
720: volgende week (8 april is toch ook volgende week??) aan 349,- btw incl.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bol.com geeft nu een levertijd van 2-3 weken aan voor de Lumia 720 met een prijs van € 359,00. Per kleur worden wel verschillende levertijden weergegeven..

4AllShop heeft een prijs van €321,95 (excl thuiskopieheffing) met een levertijd onbekend. Ik heb zelf de Lumia 520 besteld bij 4AllShop en bij die bestelling staat nu een leverdatum van 11 april, maar ik heb zo mijn twijfels..

http://www.bol.com/nl/p/n...0-zwart/9200000011516022/
http://www.4allshop.nl/A00010770

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Mooie tip van 4allshop. Ik wilde mijn 520 bij centralpoint bestellen maar die willen een kopie van mijn identiteitsbewijs omdat ik met creditcard betaalde; van de zotte natuurlijk, dus bestelling geannuleerd. Blijkt de 520 bij 4allshop nog goedkoper te zijn ook :-)

Hopelijk kloppen die levertijden van 8 april een beetje, want mijn N900 is langzaam aan het overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:17
De Lumia 820 is nu te koop vanaf 360 euro. Lijkt mij niet handig als de 720 ook 360 euro gaat kosten. Nokia gaf aan dat het 249 ex belastingen enz zou zijn. 309 euro lijkt mij een redelijke prijs.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vage site dat 4all
De Lumia 720 Black is 352 euro terwijl de zwarte 322 euro is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:38

B64

Lisadr schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:01:
De Lumia 820 is nu te koop vanaf 360 euro. Lijkt mij niet handig als de 720 ook 360 euro gaat kosten. Nokia gaf aan dat het 249 ex belastingen enz zou zijn. 309 euro lijkt mij een redelijke prijs.
De 720 gaat in Engeland 299 pond kosten. Dan zal de prijs hier ietsje hoger liggen - ter vergelijking: bij diezelfde winkel kost de Lumia 620 op het moment 227 Pond, terwijl die hier al onder de 240 Euro zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:01:
Waar vind jij die voor 360eur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Beschikbaar voor pre-order bij Belsimpel voor 332 Euro.

Wel wat meer als ik verwacht had, eerlijk gezegd - hoewel de prijs nog wel zal dalen. Even ter vergelijking: de Sony Xperia L, een Android phone met redelijk vergelijkbare specs, staat sinds vandaag ook als pre-order model bij Belsimpel.nl voor 279 Euro. Eerlijk gezegd toch wel een fors prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:34
Inderdaad en laat dat nou net ook een toestel zijn dat hoog in mijn wishlist staat ;)
Zo kunnen we nog een beetje langer blijven twijfelen en wikken en wegen 8)

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
330 is een hele nette prijs, maar als de ATIV S in dit tempo blijft zakken moet de 720 zometeen daarmee concurreren :P Ik ben in ieder geval nog steeds aan het twijfelen tussen deze 2 telefoons (ik heb nu een nog prima werkende Omnia 7, dus ik heb ook weer geen haast). Ik hoop dat de 720 gewoon voor 300 beschikbaar wordt, dan wordt het zeker mn volgende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik was het ook aan het denken, straks zit de ativ s gewoon op hetzelfde prijsniveau als de 720, terwijl de ativ toch wel in een andere klasse zit. Bizar allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
De ATIV S nu op iBOOD in de aanbieding, wat voor mij de verleiding wel groot maakt om niet te wachten op de 720....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Christian schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:06:
De ATIV S nu op iBOOD in de aanbieding, wat voor mij de verleiding wel groot maakt om niet te wachten op de 720....
ATIV S is mij te groot en niet mijn smaak qua design, maar voor 326 euro is het heel aantrekkelijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Lisadr op 10-04-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Lisadr schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:48:
[...]

ATIV S is mij te groot en niet mijn smaak qua design, maar voor 326 euro is het heel aantrekkelijk!
Beetje ook mijn bezwaren maar ik heb hem toch besteld. Mocht de Lumia 720 tussen vandaag en de komende twee, drie weken aan een interessantere prijs verschijnen dan kan ik nog altijd afzien van de aankoop (verkoop of afstand), maar ik heb al eerder mijn twijfels geuit over de prijszetting van die lumia 720. Als de GSM-boeren denken dat ze er zomaar een lap mogen bijkletsen bovenop de eerder aangekondigde adviesprijs dan mogen ze hem houden. Greed is a sin! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
chaola schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:45:
[...]

Beetje ook mijn bezwaren maar ik heb hem toch besteld. Mocht de Lumia 720 tussen vandaag en de komende twee, drie weken aan een interessantere prijs verschijnen dan kan ik nog altijd afzien van de aankoop (verkoop of afstand), maar ik heb al eerder mijn twijfels geuit over de prijszetting van die lumia 720. Als de GSM-boeren denken dat ze er zomaar een lap mogen bijkletsen bovenop de eerder aangekondigde adviesprijs dan mogen ze hem houden. Greed is a sin! >:)
Dat is heel slim van je! Zo heb je 3 a 4 weken bedenktijd. Ik denk dat de 720 over 2 weken 299 a 309 euro gaat kosten.

De S3 is mij te groot en de ATIV is net zo groot. Daarbij komt dat ik navigatie vaak gebruik en een WP navigatie app kost al gauw 60 euro. Qua hardware is de ATIV een betere deal voor 326 euro, maar ik denk dat Nokia meer biedt qua software en met Nokia weet je zeker dat hun focus 100% op WP is en dat ze met updates komen. Bij Samsung heb ik minder vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Lisadr schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:50:
[...]
Daarbij komt dat ik navigatie vaak gebruik en een WP navigatie app kost al gauw 60 euro.
Bedenk wel dat de L720 waarschijnlijk alleen turn-by-turn navigatie in Nederland (of België, als je daar woont :) ) ondersteunt. Voor navigatie in het buitenland zul je moeten bijbetalen, hoeveel is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
B64 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:00:
[...]

Bedenk wel dat de L720 waarschijnlijk alleen turn-by-turn navigatie in Nederland (of België, als je daar woont :) ) ondersteunt. Voor navigatie in het buitenland zul je moeten bijbetalen, hoeveel is nog niet bekend.
Begrijp dat het vervelend is voor mensen die veel met hun auto buiten Nederland reizen, voor mij is alleen een NL kaart geen probleem.

Ik denk dat de prijzen mee zullen vallen. Nokia kan het niet maken om te veel geld te vragen voor Drive+. Wellicht een eenmalige fee van 30 a 40 euro voor alle kaarten of 5 a 10 euro per land/regio. De 820 heeft namelijk wel Drive+ en kost maar 50 euro meer dan de 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
B64 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:00:
[...]

Huh hoe kom je daarnou bij? Nokia Drive is gratis offline navigatie voor grootste deel van de wereld. Je kunt kaarten downloaden van elke land die je maar wil. Er is niet eens een betaaloptie.

Graag geen foutieve informatie verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Relief2009 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:49:
[...]

Huh hoe kom je daarnou bij? Nokia Drive is gratis offline navigatie voor grootste deel van de wereld. Je kunt kaarten downloaden van elke land die je maar wil. Er is niet eens een betaaloptie.

Dat is geen foutieve informatie, zie ervaringen topic over de 720 en met name mijn posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

[...]

Er is wel degelijk een verschil tussen Nokia Drive en Nokia Drive +. De plus is belangrijk.

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden. Heb mijn bestelling van de 620 gecancelled omdat ik op de 720 wacht. En ik ga begin mei op reis waar ik een smartphone best kan gebruiken! Mijn Nokia 1616 van 35 euro doet het niet zo goed :P Ik wil dus ook nog wat tijd voor ik vertrek om vertrouwd te raken met de interface.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

[...]

Op de L620 heb je inderdaad Nokia Drive met turn-by-turn navigatie wereldwijd. Bij de introductie van de L520 en de L720 heeft Nokia die omgedoopt tot Here Drive, waarbij Here Drive alleen turn-by-turn navigatie biedt in het land waar je woont (wordt bepaald door je simkaart, dus niet te omzeilen). Wil je wereldwijde turn-by-turn navigatie, dan zul je moeten upgraden naar Here Drive+.

Dus je hebt nu de situatie dat je bij de L620, L820 en L920 wereldwijde navigatie krijgt (die zijn immers op de markt gebracht met Nokia Drive), maar bij de L520 en L720, en ik neem aan ook alle toekomstige modellen, krijg je alleen navigatie in je thuisland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verschillen tussen Here Drive+ en Here Drive zijn:

-Here Drive+ is in zeer veel landen beschikbaar (gratis voor de Nokia Lumia 820 en 920, betaalde app voor overige WP8 toestellen)

-Here Drive+ bevat kaarten voor bijna alle landen in de wereld

-Here Drive is gratis en is momenteel slechts in enkele landen beschikbaar, tegen betaling te upgraden naar Here Drive+ wanneer de programma's de beta fase verlaten

-Here Drive bevat kaarten voor de regio van de SIM kaart (bijvoorbeeld Benelux, dit is dus een groot nadeel)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:50:

-Here Drive+ is in zeer veel landen beschikbaar (gratis voor de Nokia Lumia 820 en 920, betaalde app voor overige WP8 toestellen)
Here Drive+ is ook gratis voor de L620. Lees hier en hier, en tel één bij één op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:50:

-Here Drive+ bevat kaarten voor bijna alle landen in de wereld

-Here Drive is gratis en is momenteel slechts in enkele landen beschikbaar, tegen betaling te upgraden naar Here Drive+ wanneer de programma's de beta fase verlaten

-Here Drive bevat kaarten voor de regio van de SIM kaart (bijvoorbeeld Benelux, dit is dus een groot nadeel)
Vraag is of we Benelux krijgen of alleen Nederland. Op WPCentral las ik dat de Amerikanen de gehele VS krijgen + Amerikaanse eilanden en Porto Rico. Terwijl iemand uit Hong Kong alleen Hong Kong krijgt, wat technisch geen land is. Het zou praktisch zijn als we op zijn minst Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Vraag is dan - krijgen de Puertoricanen ook de VS erbij ? :+

Op zich zou het dan wel logisch zijn als wij gewoon de hele EU krijgen, maar dat zal wishful thinking zijn. Gokje: België/Luxemburg krijgen de BeLux, en Nederland alleen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
B64 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:25:
[...]

Op de L620 heb je inderdaad Nokia Drive met turn-by-turn navigatie wereldwijd. Bij de introductie van de L520 en de L720 heeft Nokia die omgedoopt tot Here Drive, waarbij Here Drive alleen turn-by-turn navigatie biedt in het land waar je woont (wordt bepaald door je simkaart, dus niet te omzeilen). Wil je wereldwijde turn-by-turn navigatie, dan zul je moeten upgraden naar Here Drive+.

Dus je hebt nu de situatie dat je bij de L620, L820 en L920 wereldwijde navigatie krijgt (die zijn immers op de markt gebracht met Nokia Drive), maar bij de L520 en L720, en ik neem aan ook alle toekomstige modellen, krijg je alleen navigatie in je thuisland.
My bad. Dat is wel jammer zeg. Ze kunnen het eigenlijk niet maken om de 620 wel drive+ te geven en de 720 niet. Voor de 520 kan ik het nog begrijpen. Maar wel jammer dat ze dit doen.

Hiermee wordt het hele navigatieverhaal wat minder sterk voor Nokia. Hou het gelijk voor al je modellen. Moet zeggen dat mijn interesse voor de 720 al stukken minder is. En ik zal vast niet de enige zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 12-04-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roebfromthebloc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11-2024
Relief2009 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:44:
[...]

My bad. Dat is wel jammer zeg. Ze kunnen het eigenlijk niet maken om de 620 wel drive+ te geven en de 720 niet. Voor de 520 kan ik het nog begrijpen. Maar wel jammer dat ze dit doen.

Hiermee wordt het hele navigatieverhaal wat minder sterk voor Nokia. Hou het gelijk voor al je modellen. Moet zeggen dat mijn interesse voor de 720 al stukken minder is. En ik zal vast niet de enige zijn.
Hier inderdaad nog een. Mijn veronderstelling was inderdaad dat-het-wel-zo-zal-zijn dat het volledige navi bevat. NU zit ik op een E71, die heeft ook alle functies wat dat betreft. Dan is het irritant om een stap terug te doen. En heel eerlijk voor mij een reden om het niet te doen.

Als de 620 het wel heeft, ga ik deze (ook omwille van kosten) overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Relief2009 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:44:
[...]
Nu de laagste pricewatch prijs van de Lumia 820 is gedaald naar € 356 en de prijs van de Lumia 720 zo'n € 332 zal zijn, neig ik door het ontbreken van Drive+ weer naar de 820.

Ik geloof namelijk niet dat de upgrade naar Drive+ minder dan 24 euro zal zijn (het huidige prijsverschil tussen de genoemde telefoons).

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Eerder naar de L620 voor 240,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroPower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Centralpoint heeft de Lumia 720 in pre-order voor verschillende prijzen afhankelijk van de kleur.

Ook de verwachte levertijd is per kleur verschillend. De zwarte staat op 19 April, precies over een week..

http://www.centralpoint.n...20-nu-bij-centralpointnl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

spocky schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:24:
[...]

Nu de laagste pricewatch prijs van de Lumia 820 is gedaald naar € 356 en de prijs van de Lumia 720 zo'n € 332 zal zijn, neig ik door het ontbreken van Drive+ weer naar de 820.

Ik geloof namelijk niet dat de upgrade naar Drive+ minder dan 24 euro zal zijn (het huidige prijsverschil tussen de genoemde telefoons).
Uiteindelijk zal de upgrade-prijs van Drive+ een redelijk doorslaggevende variabele worden, maar ik zou even wachten met de beslissing tot de 720 echt in de winkel ligt. Die 332 Euro is een pre-order prijs in één webshop, niet echt een betrouwbare basis voor een prijsvergelijking dus.

Ik denk dat de prijs van de 720 harder zal zakken dan die van de 820. Zodra die echt in de winkel ligt zal de prijs zakken naar zo'n 300 Euro, en wacht je nog een maandje langer dan is er weer 10-20 Euro af. Kijk maar naar het prijsverloop van de 620: pre-order prijs (in februari) was rond de 285 Euro, toen het ding in Nederland op de markt kwam (begin maart) lag de prijs 250-260 Euro en nu kun je hem al voor 231 Euro krijgen. Het kan hard gaan.

Update:
Artikel op WPCentral met uitleg van Nokia waarom de 520 en 720 geen Drive+ hebben

[ Voor 6% gewijzigd door B64 op 13-04-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
ZeroPower schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:45:
Centralpoint heeft de Lumia 720 in pre-order voor verschillende prijzen afhankelijk van de kleur.

Ook de verwachte levertijd is per kleur verschillend. De zwarte staat op 19 April, precies over een week..

http://www.centralpoint.n...20-nu-bij-centralpointnl/
Het is inmiddels 5 mei geworden voor zwart en geel. Rood en wit 16 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb inmiddels de HTC 8x..... wat een verademing is W8 vergeleken met Android :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:16:
[...]

Het is inmiddels 5 mei geworden voor zwart en geel. Rood en wit 16 mei.
Eeeen nu is zwart weer 21 april :P

[ Voor 16% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-04-2013 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij worden we door Centralpoint in de maling genomen, de voorraad datum wordt steeds veranderd en ook op de prijs is geen peil te trekken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ExAgJGg.png

De gele Lumia 720 is bijna 50 euro duurder dan de rode!

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-08 23:19
De voorraaddatum schommelt bij Centralpoint.nl inderdaad ergens tussen half april en eind mei. Ik vraag me af waar Centralpoint deze datums op baseert.

Let op: Centralpoint heeft inderdaad de gele Lumia 720 afgebeeld, maar met SKU nummer A00010770 in de omschrijving. Dit is het artikelnummer van de zwarte versie (die ook onder A0010770 in de lijst staat, dus met een 0 minder). De gele Lumia 720 heeft als nummer A00010773, maar lijkt, net als de blauwe variant (A00010687), vooralsnog niet te bestellen in Nederland (Bron: hardware.info).

Ik heb zelf de zwarte besteld bij 4AllShop. Zij verwachten 'm op vrijdag 19 april (deze week) te kunnen leveren, maar heb m'n twijfels of dat gehaald gaat worden. Nokia Nederland heeft namelijk officieel nog niets gemeld over de beschikbaarheid, behalve het vage "in de loop van het tweede kwartaal" (bron: Facebookpagina Nokia Nederland). Coolblue (smartphoneshop.nl) verwacht 'm overigens ook deze week.

Afwachten maar...

19-4-2013 11:57 En inderdaad... levering is uitgesteld naar 13 mei.

[ Voor 7% gewijzigd door pvdberge op 19-04-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06
Toestel is sinds kort ook bij de phoneshop verkrijgbaar:
http://www.phoneshop.nl/nokia-lumia-720/
329 euro, levertijd: 2-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04

migros

Nooit meer een Samsung

wmeester schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:52:
Toestel is sinds kort ook bij de phoneshop verkrijgbaar:
http://www.phoneshop.nl/nokia-lumia-720/
329 euro, levertijd: 2-3 weken.
Ahahahahah Sinds kort verkrijgbaar met een levertijd van 2-3 weken is gewoon niet verkrijgbaar :+

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De 520 is aangekondigd voor half mei, de 720 dan maar eind mei :?
(laat ik nu begin juni jarig zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
hjs schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:14:
De 520 is aangekondigd voor half mei, de 720 dan maar eind mei :?
(laat ik nu begin juni jarig zijn :+ )
4Allshop, Coolblue en Centralpoint verwachten de Lumia 720 in de week van 13 mei, hoewel officieel nog steeds niet aangekondigd door Nokia Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Lijkt er op dat Rhndy nog gelijk gaat krijgen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:56
Hier nog een bevestiging van Nokia zelf dat de lumia 520 wordt uitgebracht begin mei, dan zal de 720 spoedig daarna volgen lijkt mij.

http://www.nokiapromotion.nl/gratiscover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Die gratis-cover-actie van de 520 is best interessant, hebben ze bij de 620 bij mijn weten niet gedaan. Benieuwd of ze er bij de 720 tijdelijk een gratis wireless charging cover bij doen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
Centralpoint heeft de blauwe en gele Lumia 720 toegevoegd aan haar assortiment. Leverbaar vanaf 16 mei voor 329 euro..
Blauw: A00011301
Geel: A00011300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bij de Duitslands Media Markt website is de 720 te koop voor 319 euro inclusief verzendkosten en ze hebben de meeste kleuren op vooraad.

[ Voor 18% gewijzigd door Lisadr op 26-04-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05-2020
Wat is jullie voornaamste reden om voor de 720 te gaan ipv de 820, nu de prijzen toch aardig bij elkaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ook al ga ik er zelf niet meer voor gaan (Ascend W1 gekocht), maar ik zou zeggen t.o.v. de 820: betere batterij, slanker design en misschien ook een andere (betere?) cameralens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

funk80 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:40:
Wat is jullie voornaamste reden om voor de 720 te gaan ipv de 820, nu de prijzen toch aardig bij elkaar liggen?
Als de prijzen zo dicht bij elkaar blijven, dan wordt het zeker weten geen 720 want dan ga ik wel voor de 820 (Amoled, verwisselbare accu, meer geheugen, Drive+). Of voor de 620, want ik vind de verschillen tussen de 620 en de 720 geen 100 Euro waard.

Maar dat is net het punt, die prijzen blijven niet zo dicht op elkaar, de 720 kun je alleen nog maar bestellen op pre-order basis en die prijzen zijn so-wie-so te hoog. Zodra het toestel hier een beetje ruim beschikbaar wordt zal de prijs snel onder de 300 Euro zakken en dan ziet het plaatje er helemaal anders uit.

Om nogmaals de vergelijking met de 620 te trekken: die kon je 3 maanden geleden pre-orderen voor rond de 285 Euro, en is er nu voor 230 Euro.

[ Voor 4% gewijzigd door B64 op 26-04-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

funk80 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:40:
Veel grotere batterij en een betere front-facing camera.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Beide camera's zelfs volgens mij, al mag aan de normale daglicht prestaties nog wat gesleuteld worden.
(als ik de reviews moet geloven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Het is maar de vraag of die grotere batterij ook een langer uithoudingsvermogen oplevert; zal vooral afhangen van hoe je het apparaat gebruikt. De 820 heeft een Amoled scherm dat minder energie verbruikt dan het LCD scherm van de 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
offtopic:
[quote]B64 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:25:
Het is maar de vraag of die grotere batterij ook een langer uithoudingsvermogen oplevert; zal vooral afhangen van hoe je het apparaat gebruikt. De 820 heeft een Amoled scherm dat minder energie verbruikt dan het LCD scherm van de 720.
[/quote]

Tommy The Cat in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 720"

Waaruit blijkt dat de 720 het beter doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 27-04-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Dan nog denk ik dat de 2000mAh batterij in de 720 het beter zal doen dan de 1450mAh in mijn huidge Lumia 800. Daar red ik het nu soms net niet mee. ;)
En de eerste recensies lijken veelbelovend.

En Amoled is niet per definitie zuiniger dan IPS. Vooral bij witte pagina's (denk internetten) is het vaak stukken minder zuinig herinner ik mij ergens gelezen te hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door JaccoW op 28-04-2013 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
B64 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:25:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/02/nokia-lumia-620-battery-test/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/04/nokia-lumia-720-battery/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/12/11/nokia-lumia-820-battery-test/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:53
Die resultaten geloof ik niet. Als je de webbrowsing resultaten bekijkt, gaat de 520 bijna 2x zo lang mee als de 620 terwijl de hardware van beide toestellen bijna identiek is. Voor videoplayback en talktime is het verschil veel minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

wappiewappie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:53:
Die resultaten geloof ik niet. Als je de webbrowsing resultaten bekijkt, gaat de 520 bijna 2x zo lang mee als de 620 terwijl de hardware van beide toestellen bijna identiek is. Voor videoplayback en talktime is het verschil veel minder groot.
Dan wordt het een kwestie van wachten tot er meer recensies naar voren komen die beide toestellen getest hebben. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
wappiewappie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:53:
Hardware is niet bijna identiek. De 520 gebruikt een andere scherm. De scherm van de 620 is bijna 2x zo vel, heeft bijna 2x zoveel contrast ratio. Daarnaast is de accu van de 620 ruim 9% kleiner, terwijl de scherm maar 5% kleiner is. Maar het is inderdaad vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik vermoed dat de L720 een nieuwere firmware heeft en dat die nieuwere firmware zuiniger browst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou, hij staat op de facebookpagina van Nokia Nederland
De Nokia Lumia 720 is vanaf half mei 2013 in Nederland beschikbaar! De Lumia 720 is chique, sociaal en zit vol handige innovaties. Meer info over deze smartphone via: http://bit.ly/VcYaeS. De verkoopadviesprijs bedraagt 349 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
Eindelijk aangekondigd! http://newsroom.nokia.nl/...beschikbaar-in-nederland/

Geen bijzondere acties zoals bij de Lumia 520 en in de kleur blauw vooralsnog niet leverbaar (hoewel wel te bestellen via Centralpoint en Coolblue).

[ Voor 42% gewijzigd door pvdberge op 02-05-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Mja zo'n gratis-cover-actie als bij de 520 gaat 'm bij de 720 niet echt worden natuurlijk 8)7 , en een wireless charging cover is waarschijnlijk een beetje prijzig om weg te geven.

349 € is een stevige prijs, zeker in vergelijking met de 620 en de 820. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het toestel heel snel in prijs gaat zakken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:53
Ze zullen wel moeten. Voor een verkoper is het lastig uit te leggen waarom de 720 even duur is als de 820 die ernaast in het schap ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
349 euro is een adviesprijs. De adviesprijs van de 820 is 399 euro en die van de 920 is 549 euro.

2 a 3 weken na beschikbaarheid zullen er shops zijn die het voor 299 euro verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Laatst online: 18-08 21:35
Volgens facebookpagina Nokia Belgie ook vanaf midden mei.
En ook meer nieuws over de Nokia Lumia 720! Die is vanaf midden mei 2013 in België beschikbaar aan verkoopadviesprijs van 349 euro! Het is verkrijgbaar in rood, zwart, wit en geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
In Duitsland is het bij sommige shops op voorraad. Je kunt het o.a. bij Alternate Duitsland bestellen voor 329 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Leverdata wederom aangepast. Centralpoint zit al op 4 juni, behalve wit (21) en geel (27).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
4AllShop heeft de leverdatum van mijn bestelling gewijzigd van 14 in 22 mei. Maar dat zegt natuurlijk niks, want de leverdatum is al drie keer gewijzigd...

Centralpoint heeft de levertijd tegenwoordig op 3 weken staan. Schuift elke dag op. Dus volgens mij zegt dat ook niet zoveel. Coolblue zegt 24 mei. Mycom zegt 5 juni. Levertijd van het blauwe (cyaan) en gele model is al helemaal onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bij redcoon.de zijn de zware en witte 720 op voorraad. Zwart is 315 euro en wit is 319 euro, exclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Laatst online: 16:46
Lisadr schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:34:
Bij redcoon.de zijn de zware en witte 720 op voorraad. Zwart is 315 euro en wit is 319 euro, exclusief verzendkosten.
Ik twijfel of ik hem misschien bij Redcoon ga bestellen, maar ik heb eigenlijk 3 vragen waar ik zo snel niet uit kom.

1. Ik neem aan dat het met Windows telefoon mogelijk is om zowel de taal als het woordenboek in het Nederlands te zetten?
2. Heeft het importeren vanuit Duitsland invloed op mijn navigatie? Lees soms berichten dat je maar van 1 land turn by turn navitagie krijgt?
3. Wie heeft een betrouwbare/goedkoope pakket doorstuur site aangezien Redcoon niet in Nederland levert.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

1. Ja
2. Is afhankelijk vd simkaart heb ik begrepen, dus nl simkaart is nl navigatie
3. Even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Laatst online: 16:46
hjs schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:54:
1. Ja
2. Is afhankelijk vd simkaart heb ik begrepen, dus nl simkaart is nl navigatie
3. Even geduld
Bedankt!

Iemand nog een tip voor vraag 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
Woehoe zojuist is mijn zwarte Lumia 720 verzonden! Voor degenen die dit toestel willen bestellen: 4AllShop heeft 'm dus (extern) op voorraad (2-3 werkdagen levertijd).

Andere winkels, zoals Mycom/Dixons, Alternate, Coolblue en CD-ROM-land, hebben 'm intussen ook op voorraad.

[ Voor 20% gewijzigd door pvdberge op 15-05-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik vroeg net op facebook wanneer de L720 op voorraad is
Nokia Nederland We zijn begonnen met uitleveren aan de distributeurs, hou je favoriete winkel dus in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
pvdberge schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:58:
Woehoe zojuist is mijn zwarte Lumia 720 verzonden! Voor degenen die dit toestel willen bestellen: 4AllShop heeft 'm dus (extern) op voorraad (2-3 werkdagen levertijd).
Pics or it didn't happen! :P

edit
Zwarte versie bij centralpoint ook van 4 juni naar 18 mei :).

[ Voor 10% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-05-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Van de 720 natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdberge
Ja dan zal je tot morgen moeten wachten. Ik zei ook niet dat ie geleverd was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Natuurlijk genius ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ah, de pricewatch begint vol te lopen :)

pricewatch: Nokia Lumia 720 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kijk, dat is een mooie prijs :+
prijsalert voor Nokia Lumia 720 Zwart

De prijzen voor de Nokia Lumia 720 Zwart zijn onder de door jou gestelde grens van € 300,- gezakt.
De laagste prijs is nu € 164,91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
hjs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:52:
Kijk, dat is een mooie prijs :+

[...]
Lol. De pricewatch van de 720 verwijst naar een 520 met een 520 prijs, terwijl de website een 520 toont met een 720 prijs 8)7 . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 18:43
Heb net een zwarte opgehaald bij Coolblue in Eindhoven, wel wat duurder dan de goedkoopste in de pricewatch, maar goed, lang genoeg gewacht dacht ik zo.. Dadelijk nog even langs de Hi-winkel voor een micro sim en dan ben ik vanavond onder de pannen denk ik!

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trissiev
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 23:54
Bij centralpoint is hij nu in de voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:57
Ik ben zelf heel erg aan het twijvelen om een Lumia 720 te kopen.
Ik vind het namelijk een erg mooie telefoon.

Het valt me alleen wel op dat de Lumia 720 even duur is als de Lumia 820.
Wat zijn de redenen om een Lumia 720 te kopen ipv een 820 voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:56
De Lumia 720 is net een paar dagen uit in Nederland (en volgens mij ook alleen nog in de kleur zwart). Dit zal waarschijnlijk de reden zijn dat hij nog even duur is als de 820. Over een maandje of iets, als ze volop in voorraad zijn en in alle kleuren verkrijgbaar, dan zal de prijs vast en zeker wel wat gezakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05-2020
De 820 zal waarschijnlijk net zo hard mee dalen in prijs. Het blijft persoonlijk, maar ga nu toch liever voor een Samsung Ativ S, houd je nog €50 over ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Sterke kant vd L720 zijn accu en camera, zijn dat hele belangrijke punten voor je dan is het toch de juiste keuze. Speel je bv veel games dan zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Laatst online: 28-07 12:13
Mijn vrouw twijfelt of ze een 620, 720 of een 820 (of zelfs een 920) zal nemen. De 620 zagen we een paar weken geleden pas voor het eerst. En wel bij de Kijkshop! Dat bracht haar weer aan het twijfelen omdat hij toch nog weer kleiner is dan ze had verwacht. Ze heeft nu een Samsung Galaxy Young. Elke Lumia is dus een grote stap voorwaards. Maar helaas hebben de reguliere telefoonwinkels nauwelijks lumia's :-( De 920 zagen we ook alleen maar in het geel (en dat is nu net niet de kleur die het meeste zal verkopen).

Mijn vraag is dus: weet iemand ergens een winkel waar je de 720 in het echt kunt bewonderen (liefst met een 620 en een 820 ter vergelijk)? De 920 heb ik zelf dus dat vergelijk is niet nodig.

Edit: we wonen in Uitgeest. Alkmaar, Amsterdam, Haarlem, etc. is allemaal goed.

[ Voor 5% gewijzigd door verbaanr op 20-05-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
verbaanr schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:41:
Mijn vrouw twijfelt of ze een 620, 720 of een 820 (of zelfs een 920) zal nemen. De 620 zagen we een paar weken geleden pas voor het eerst. En wel bij de Kijkshop! Dat bracht haar weer aan het twijfelen omdat hij toch nog weer kleiner is dan ze had verwacht. Ze heeft nu een Samsung Galaxy Young. Elke Lumia is dus een grote stap voorwaards. Maar helaas hebben de reguliere telefoonwinkels nauwelijks lumia's :-( De 920 zagen we ook alleen maar in het geel (en dat is nu net niet de kleur die het meeste zal verkopen).

Mijn vraag is dus: weet iemand ergens een winkel waar je de 720 in het echt kunt bewonderen (liefst met een 620 en een 820 ter vergelijk)? De 920 heb ik zelf dus dat vergelijk is niet nodig.
Misschien handig als je vermeld waar je woont. Maar ik denk dat het erop neerkomt dat je in de shoplijst kijkt wie het heeft, wie daarvan een fysiek winkel heeft waar je het kunt zien.

Bij de Phone House in Den Haag heb ik de 820 en 920 in verschillende kleuren gezien. Het zijn wel dummies! Maar je krijgt een idee van hoe ze zijn. Dit was ongeveer 1,5 week geleden.

[ Voor 15% gewijzigd door Lisadr op 20-05-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb bij de mediamarkt een 620, 820 & 920 naast elkaar gezien (Hoorn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Hmm. De mediamarkt heeft de Lumia 820 al voor €308,-
Dat is al €30,- goedkoper dan de Lumia 720 bij veel andere winkels.

Ben wel benieuwd wanneer de Mediamarkt de 720 binnenkrijgen en voor welk bedrag.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keys88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik struin al twee weken internet en shops af maar niemand weet iets. Bij de Mediamarkt en BelCompany staat niks in het hun systemen. In Duitsland bij Saturn (zelfde eigenaar als Mediamarkt geloof ik) wel beschikbaar voor 319 euro inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
keys88 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:36:
Ik struin al twee weken internet en shops af maar niemand weet iets. Bij de Mediamarkt en BelCompany staat niks in het hun systemen. In Duitsland bij Saturn (zelfde eigenaar als Mediamarkt geloof ik) wel beschikbaar voor 319 euro inc.
http://tweakers.net/product/325928/nokia-lumia-720/ laat zien dat er een aantal shops zijn die de 720 op voorraad hebben. Alternate heeft de witte, rode en zwarte op voorraad voor 319 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Wow dan zijn de prijzen snel aan het kelderen.
1 of 2 dagen terug lagen de prijzen stuk hoger. (€350,- gemm voor wat ik gezien heb, en niet onder de 330).
Even een paar dagen aankijken of het nog een beetje verder zakt.
Anders ga ik er een bestellen voor ~€300,- denk ik.

Vind hem toch wel een stuk mooier dan de Lumia 820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keys88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-02-2024
Lisadr schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:54:
[...]

http://tweakers.net/product/325928/nokia-lumia-720/ laat zien dat er een aantal shops zijn die de 720 op voorraad hebben. Alternate heeft de witte, rode en zwarte op voorraad voor 319 euro.
Maar de Mediamarkt niet, en ik zou ze toch graag even in de hand hebben om de kleur te vergelijken. Ik wil de gele of witte, en helaas is de gele nergens te bekennen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
keys88 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:05:
[...]

Maar de Mediamarkt niet, en ik zou ze toch graag even in de hand hebben om de kleur te vergelijken. Ik wil de gele of witte, en helaas is de gele nergens te bekennen :/.
1 week geduld en dat heeft Mediamarkt ze ook. Nederland krijgt voorlopig alleen wit, zwart en rood.

Nokia laat zijn prijzen altijd snel zakken. Kijk maar naar de prijzen van de 800,900,820,920 en 620.

De 920 ging in 7 weken van 599 euro naar 429 euro.

Binnen 4 weken kun je de 720 waarschijnlijk kopen voor 299 euro en binnen 8 weken voor 279 euro. Zo gaat het altijd bij Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Laten we hopen dat op dat moment ook bekend is wat de upgrade van here drive gaat kosten. Pas dan is wat mij betreft de prijs van de 720 bekend :).

Zijn er al tweakers die m hebben? Ik zie ook graag eerste indrukken in het ervaringentopic :)!
Pagina: 1 2 Laatste