Ik denk alleen de receiver. Vind de FM transmitter sowieso een beetje overrated. In Nederland zitten de FM radio zenders zo dicht bij elkaar dat ik met mijn Nokia 808 altijd last van interferentie heb. Meeste moderne autoradio's hebben bluetooth (mijn ingebouwde Volvo radio dus niet), dus er zal steeds minder behoefte aan zijn. Overigens is het ontbreken van FM radio (transmitter) voor mij echt een dealbreaker. Goed dat het eraan komt.
Zou persoonlijk de keuze van een smartphone niet laten afhangen van wel of niet FM transmitter. Bedoel je kan al een mp3 speler kopen van een 10tje die dat ook perfect doet.... Voor de ene keer dat je dat zo graag wilt luisteren kan je net zo goed 1tje los kopen.coenox schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:44:
Ik denk alleen de receiver. Vind de FM transmitter sowieso een beetje overrated. In Nederland zitten de FM radio zenders zo dicht bij elkaar dat ik met mijn Nokia 808 altijd last van interferentie heb. Meeste moderne autoradio's hebben bluetooth (mijn ingebouwde Volvo radio dus niet), dus er zal steeds minder behoefte aan zijn. Overigens is het ontbreken van FM radio (transmitter) voor mij echt een dealbreaker. Goed dat het eraan komt.
Zijn er meer mensen met deze Hard back cover ?
Heb de zwarte versie van de L720 maar met deze cover wordt ie echt super glad !
Wat is jullie ervaring en welke case/cover is nou goed ?
Heb de zwarte versie van de L720 maar met deze cover wordt ie echt super glad !
Wat is jullie ervaring en welke case/cover is nou goed ?
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 05-07-2013 21:12 ]
Ik ben tevreden met deze
http://www.londonmagicsto...720-screen-protector.html
http://www.londonmagicsto...720-screen-protector.html
Hmm. Misschien. Maar voor mij is het een sport om zo veel mogelijk in 1 apparaat te combineren. En de radio em geluidskwaliteit van mijn Nokia 808 zijn beter dan die van mijn losse Philips MP3 spelertje. En ik gebruik de FM radio dagelijks.vali schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:58:
[...]
Zou persoonlijk de keuze van een smartphone niet laten afhangen van wel of niet FM transmitter. Bedoel je kan al een mp3 speler kopen van een 10tje die dat ook perfect doet.... Voor de ene keer dat je dat zo graag wilt luisteren kan je net zo goed 1tje los kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 05-07-2013 23:39 ]
Zou iemand mij aub met mijn bovenstaande probleem willen helpen?somers1234 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:27:
Hebben jullie ook last van ruis bij geluid via de speaker aan de achterzijde? Als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje bekijk, dan zijn er in het filmpje af en toe momenten dat er geen achtergrondmuziek/spraak is. Op dat moment hoor ik ruis uit de speaker komen.
Dit hoor je niet direct als je de telefoon normaal voor je houdt, maar wel als je hem tegen je oor aan houdt.
Graag wil ik weten of dit "normaal" is.
Het probleem doet zich onder andere voor bij de volgende twee filmpjes:
- YouTube: Man of Steel - Official Trailer 3 [HD] (Man of Steel trailer)
- YouTube: Iron Man 3 - Official Trailer (HD) (Iron Man 3 trailer)
Als je het filmpje pauzeert, dan is de ruis ook weg. Dus het moeten echt momenten zijn dat het filmpje wel afspeelt maar "stil" is.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:10 ]
Hmmmm, whatsapp doet heel raar. Ik weet niet of het een windowsphone8 probleem is, of een 720 specifiek iets is. Maar, whatsapp doet erg raar. Althans de notifications van whatsapp. Soms heb ik berichten al lang gelezen en geantwoord, krijg ik 2 uur later ineens nog een keer de notification dat het binnen is. Herkend iemand dit? En zo ja, wat is de oorzaak?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Check het WP8 whatsapp topic. Dan zie je dat al heel veel mensen (ik zelf ook) al sinds vorige week behoorlijk veel last hebben van een slecht werkende Whatsapp. Het ligt niet aan je lumia 720, want het probleem komt op elke Windows Phone voor. Dus waarschijnlijk ligt het aan de app zelf.ye-roon schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:51:
Hmmmm, whatsapp doet heel raar. Ik weet niet of het een windowsphone8 probleem is, of een 720 specifiek iets is. Maar, whatsapp doet erg raar. Althans de notifications van whatsapp. Soms heb ik berichten al lang gelezen en geantwoord, krijg ik 2 uur later ineens nog een keer de notification dat het binnen is. Herkend iemand dit? En zo ja, wat is de oorzaak?
[ Voor 9% gewijzigd door kippengaas op 08-07-2013 16:39 ]
.
Ik heb hem ook net een half uurtje.
Best wel tevreden, maar ben nog niet helemaal in orde wat betreft synchronisatie tussen mijn outlook 2010 en de outlook.com account. Nu zit ik in outlook met 2 agenda's: eentje voor de outlook.com. Account ( voor windows phone) en eentje van outlook op mijn laptop zelf.
Straks wat verder uitzoeken.
Nu ben ik op zoek achter een leuke aanbieding voor draadloos laden ( de cover en de lader). Iemand al iets gevonden?
Wat denken jullie van het scherm? Is een protector nodig?
Best wel tevreden, maar ben nog niet helemaal in orde wat betreft synchronisatie tussen mijn outlook 2010 en de outlook.com account. Nu zit ik in outlook met 2 agenda's: eentje voor de outlook.com. Account ( voor windows phone) en eentje van outlook op mijn laptop zelf.
Nu ben ik op zoek achter een leuke aanbieding voor draadloos laden ( de cover en de lader). Iemand al iets gevonden?
Heb er voor de zekerheid wel een protector op geplakthanzer schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:46:
Ik heb hem ook net een half uurtje.
.
Gisteren bij een concert geprobeerd foto's te maken. Kwaliteit simpelweg beroerd. Allerlei instellingen geprobeerd (nachtstand, belichting) maar niets bleek verschil te maken. Iemand hier betere ervaring mee?
Zelfs met een spiegel reflex camera is het erg lastig om mooie foto's te maken in omstandigheden met weinig licht waar ook nog veel dingen bewegen (dus bijvoorbeeld een concert). Dus verwacht geen wonderen van een smartphone.ZeroPower schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:04:
Gisteren bij een concert geprobeerd foto's te maken. Kwaliteit simpelweg beroerd. Allerlei instellingen geprobeerd (nachtstand, belichting) maar niets bleek verschil te maken. Iemand hier betere ervaring mee?
Ik bestelde enkele dagen geleden deze covers:
http://www.mobilesupplies...ia-720-black-p-15211.html
Deze geeft goede bescherming. Heeft kleine rand langs scherm, dus je kan hem op de glaskant leggen. Belangrijkste: met deze cover heb je veel meer grip op de telefoon!
http://www.mobilesupplies...ia-720-black-p-15214.html
Deze ziet er veel beter uit( mijne heeft we kleine beschadiging), maar geeft minder bescherming/grip dan de bovenstaande cover. Hij beschikt ook over uitsparingen voor de sd kaart en sim.
Deze geeft goede bescherming. Heeft kleine rand langs scherm, dus je kan hem op de glaskant leggen. Belangrijkste: met deze cover heb je veel meer grip op de telefoon!
Deze ziet er veel beter uit( mijne heeft we kleine beschadiging), maar geeft minder bescherming/grip dan de bovenstaande cover. Hij beschikt ook over uitsparingen voor de sd kaart en sim.
[ Voor 113% gewijzigd door hanzer op 12-07-2013 21:59 ]
Heb dezelfde besteld maar dan bij ebay.com voor rond de 2 euro/stuk. Het komt allemaal uit Hongkong die kant op.hanzer schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:28:
Ik bestelde enkele dagen geleden deze covers:
Ik merk met de harde covers dat elke anders gevormd is. Heb er al drie gehad die verschillend waren en de knoppen rechts niet goed uitgesneden waren.
Ik heb er nu een die op de achterkant alle drie de contactpuntjes voor opladen open laat en die past echt perfect voor €1,50 en gratis verzenden het wachten waard!
http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649
Oeh kijk eens waar ik tegenaan liep: heatspreaders! Ook hier.Tommy The Cat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:05:
Dank. Op 6 mei heeft de heer Bonetti van Nokia op Twitter aangegeven dat de beta-status 'snel' voorbij zal zijn. Nu nog even afwachten wat daaronder wordt verstaan.
edit
Disassembly video. Batterij vervangen is geen sinecure, dat koper (of wat 't ook is) lijkt erop vastgeplakt.
Jup, en dat kan/mag niet worden hergebruikt (net als de eerste schroef overigens die je van buitenaf verwijdert). Dat lijkt me een definitieve no go, tenzij de 'heatspreader' met kleefmiddel apart te verkrijgen is.
[afbeelding]
Wat zoude de kosten zijn als je dit op een gegeven moment moet laten vervangen ?Tommy The Cat schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:25:
[...]
Oeh kijk eens waar ik tegenaan liep: heatspreaders! Ook hier.Zie ook prijsverschil.
Het bespreken van accessoires hoort in een eigen accessoires topic.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Een heatspreader is geen accessoire, maar een essentieel onderdeel. Een nieuw exemplaar is nodig als je de accu zelf wil vervangen.
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn oortjes. Er komt sinds een week maar geluid uit een van de twee oortjes meer. Altijd hetzelfde oortje. Als ik diezelfde oortjes in mijn pc steek werken ze alle twee perfect. Ik heb trouwens verschillende soorten oortjes geprobeerd, maar bij alle soorten krijg ik alleen muziek uit het rechteroortje. Ligt het aan mijn instellingen? Of moet ik vrezen voor een probleem met mijn smartphone?
Anoniem: 384319
Heb je je telefoon misschien voorzien van een beschermhoesje waardoor het stekkertje niet helemaal in je telefoon gaat (en dus maar gedeeltelijk contact maakt)?Ggampie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:48:
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn oortjes. Er komt sinds een week maar geluid uit een van de twee oortjes meer. Altijd hetzelfde oortje. Als ik diezelfde oortjes in mijn pc steek werken ze alle twee perfect. Ik heb trouwens verschillende soorten oortjes geprobeerd, maar bij alle soorten krijg ik alleen muziek uit het rechteroortje. Ligt het aan mijn instellingen? Of moet ik vrezen voor een probleem met mijn smartphone?
Interresant, die heatspreaders. Afwachten wat de eerste mensen ons weten te vertellen die een battery replace uitvoeren!
Anyway, nu ik de 720 een goede week in gebruik heb, is er me gisteren wl iets duidelijk geworden.
Namelijk dat de camera echt bijzonder traag is! Gisteren met het gezon naar een pretpark geweest en af en toe de camera eens gebruikt. De 720 was telkens te laat( tot ergernis van de personen die ik op foto wilde) met niet bruikbare foto's tot gevolg.
Stilstaande objecten legt hij goed vast, maar dat was al geweten!
Anyway, nu ik de 720 een goede week in gebruik heb, is er me gisteren wl iets duidelijk geworden.
Namelijk dat de camera echt bijzonder traag is! Gisteren met het gezon naar een pretpark geweest en af en toe de camera eens gebruikt. De 720 was telkens te laat( tot ergernis van de personen die ik op foto wilde) met niet bruikbare foto's tot gevolg.
Hoe is het scherm? De 820 heeft amoled is die beter? De 820 is ondertussen ongeveer goedkoper dan de 720 lastig kiezen.
Amoled is beter vooral met Windows Phone. (De beste zwartwaarden, kleuren spatten eraf)Joel22 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:26:
Hoe is het scherm? De 820 heeft amoled is die beter? De 820 is ondertussen ongeveer goedkoper dan de 720 lastig kiezen.
Als je de beste batterijduur wil hebben, slankere behuizing en goede, mooie foto's maken (bij weinig licht) -> Lumia 720
Als je 1GB aan RAM wilt hebben, sneller, Amoled en de nieuwste games wil spelen -> Lumia 820
Niet dat de batterijduur slecht is met de 820, hetzelfde als de camera.
[ Voor 9% gewijzigd door CokeZero op 27-07-2013 12:06 ]
cokeZero bedankt voor je antwoord! Ik ben voor de 720 gegaan, mooi toestel, mooi scherm ook! Alleen hij wordt wat warm als ik er mee speel? Herkenbaar?? Is dit met backcover op te lossen of heb ik een verkeerd model?
Vind de batterij van de Lumia 720 uitmunten goed !

[ Voor 48% gewijzigd door Albert020 op 28-07-2013 09:23 ]
Dat is normaal.Joel22 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:50:
cokeZero bedankt voor je antwoord! Ik ben voor de 720 gegaan, mooi toestel, mooi scherm ook! Alleen hij wordt wat warm als ik er mee speel? Herkenbaar?? Is dit met backcover op te lossen of heb ik een verkeerd model?
wow. das een hoop. 4 dagen is toch wel de max die ik uit kan persen (dus na 3 dagen 17 uur gaat hij dan weer de oplader in (snachts)). Maar meestal gaat hij 3 dagen mee. Ma goed, ik heb me wifi en 3g altijd aanstaan en e-mails van hotmail worden gesynced zodra ze binnen komen. (dit ivm alerts als twitch streamers online komen). De momenten dat hij het 4 dagen volhoud zijn over het algemeen van donderdagochtend tot zondag avond. Omdat ik dan zaterdag en zondag bijna nonstop aan het zelfde wifi en 3g punt hang gezien ik dan thuis blijfAlbert020 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:32:
Vind de batterij van de Lumia 720 uitmunten goed !
[afbeelding]
De snelheid van je SD kaartje heeft ook invloed op de camera, hoe sneller de kaart hoe sneller de foto.hanzer schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 14:03:
Interresant, die heatspreaders. Afwachten wat de eerste mensen ons weten te vertellen die een battery replace uitvoeren!
Anoniem: 614
Het verschil tussen verschillende SD kaarten onderling en met het intern geheugen kan heel groot zijn inderdaad. Tussen bijna instant to onacceptabel traag. Dat is ook een van de redenen dat top toestellen ala 920/925/1020 geen SD kaart mogelijkheid hebben.
Ok, ik had gisteren een probleem. En voor het geval dat mensen dit ook tegen komen. GEEN PANIEK. Blijf rustig, en lees hier de oplossing.
Ik haalde me telefoon uit me broekzak en wilde een whatsappie checken. Maar het scherm bleef zwart. Flink veel geprobeerd met power knop te unlocken, maar werkte niet. Het bleef zwart. Maar ik voelde nog wel trillingen. Dus ik bel vanaf een andere telefoon mijn nummer en hij gaat gewoon over. Dus de telefoon was niet stuk.
Wat ik gedaan heb: tijdje power knop in, naar beneden geswiped. Om zo het uit te zetten. Normaal aanzetten werkte niet. Maar de soft reset werkte wel. Dat is, volume down indrukken, dan de power knop en als je de trilling voelt lost laten. Het starte toen gewoon op. En ik kon de telefoon gebruiken.
Mocht iemand dit ook tegen komen, weet je nu wat je er tegen kan doen
Ik haalde me telefoon uit me broekzak en wilde een whatsappie checken. Maar het scherm bleef zwart. Flink veel geprobeerd met power knop te unlocken, maar werkte niet. Het bleef zwart. Maar ik voelde nog wel trillingen. Dus ik bel vanaf een andere telefoon mijn nummer en hij gaat gewoon over. Dus de telefoon was niet stuk.
Wat ik gedaan heb: tijdje power knop in, naar beneden geswiped. Om zo het uit te zetten. Normaal aanzetten werkte niet. Maar de soft reset werkte wel. Dat is, volume down indrukken, dan de power knop en als je de trilling voelt lost laten. Het starte toen gewoon op. En ik kon de telefoon gebruiken.
Mocht iemand dit ook tegen komen, weet je nu wat je er tegen kan doen
Ik heb de laatste tijd dat af en toe de cameramodule het ineens tijdelijk niet meer doet. Dan wil ik bijvoorbeeld vanuit facebook of whatsapp een foto maken, maar zodra de app naar de camera gaat blijft het beeld zwart en gooit ie je uit het programma. Als ik met de hand probeer de camera aan te zetten dan blijft het beeld zwart.
Tevens levert de camera soms een rare blauw vlak linksbovenin beeld wanneer ik de camara start. Daarna is er niets van te merken in het beeld zelf.
Tevens levert de camera soms een rare blauw vlak linksbovenin beeld wanneer ik de camara start. Daarna is er niets van te merken in het beeld zelf.
Z-machine OriginID: JaccoW
Dit heb ik ongeveer 2 keer per maand. Bestwel storend. Na het opnieuw starten moet ik ook de tijd en datum opnieuw instellen.ye-roon schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:40:
Verder nog een tip: Gebruik 2G ipv 3G zolang t kan (ik heb bijna altijd toch wifi bereik). Op deze manier haal ik bijna altijd 3 dagen op 1 acculading met gemiddeld gebruik (whatsapp, beetje muziek, beetje browsen).
Ik heb m'n Lumia 720 nu een paar dagen in gebruik en hij bevalt me tot nu toe prima, op één ding na...
Gisteren wilde ik Here Drive navigatie uitproberen onderweg naar m'n werk, maar de telefoon blijft zoeken naar een GPS-signaal zonder iets te vinden. Om de kosten beperkt te houden heb ik ingesteld dat de navigatie alleen in offline-modus werkt.
Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad) en weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt!
Gisteren wilde ik Here Drive navigatie uitproberen onderweg naar m'n werk, maar de telefoon blijft zoeken naar een GPS-signaal zonder iets te vinden. Om de kosten beperkt te houden heb ik ingesteld dat de navigatie alleen in offline-modus werkt.
Heeft iemand dezelfde ervaring (gehad) en weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt!
Ik heb gister de Lumia 720 binnengekregen als tijdelijke vervanging van mijn defecte iphone 5. Het was heel erg wennen maar nu begin ik het een beetje te snappen. Echter vind ik het vreemd dat als ik bijvoorbeeld een app laad ik 6x de klok te zien krijg en verschillende vage strepen op het scherm. Ik weet niet of dat hoort? Het lijkt een probleem met de grafische kaart?
Groet,
Tweez
Groet,
Tweez
@Tweez, dat is inderdaad niet goed. Mijn exemplaar van het werk werkt snel en zonder verdere problemen. Even omruilen zou ik zeggen.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ik heb hem gereset en nu is het probleem verdwenen. Was waarschijnlijk een of andere fout. Gelukkig is het nu opgelost!
Ik heb zelf een lumia 920 maar nu is mijn vriendin ook toe aan een nieuwe telefoon Iphone 3GS werkt niet echt meer. Dus zat ik aan een lumia 720 te denken voor haar. Gewoon de standaard dingen mail, facebook fototjes internet enz. Dus leek me dit wel een goede telefoon. Maar nu heb ik er voor mijn 920 een nokia soft cover bij. Bestaat die ook voor de 720? Dus een soft cover van Nokia zelf?
volgens mij zijn deze er niet.. de hoesjes die jij zoekt zijn origineel van nokia en beginnen met CC**** als type nummer. Als die bestonden had je ze zelf wel gevonden 
Wat ik overigens aan kan raden als hoesje ( indien voor een dame) is zo'n flip case. Vooral omdat dames vaak hun toestel in een tas bij zich dragen. Een toestel heeft het daar volgens mij redelijk zwaar te verduren.
Tenzij ze écht een beller is, want dan is zo'n flipcase wel even wennen.
Wat ik overigens aan kan raden als hoesje ( indien voor een dame) is zo'n flip case. Vooral omdat dames vaak hun toestel in een tas bij zich dragen. Een toestel heeft het daar volgens mij redelijk zwaar te verduren.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Net de GDR2 Amber update op mijn nokia lumia gezet.
Er zitten een hoop leuke nieuwe opties in.
Ik heb ze nog niet allemaal kunnen testen, maar de glance optie is wel heel erg fijn.
Glance is naar mijn mening een van de beste (softwarematige) optie (uitvinding).
Glance op je scherm staat ook alleen aan als er niks in de buurt van je proximity sensor zit.
Als je je vinger op de sensor legt (of telefoon in je broek doet oid), gaat het schem compleet uit. Wanneer je je vinger weer van de sensor afhaalt gaat het scherm weer aan.
Overdag lijkt het echt alsof het hele schem uit staat en je alleen de klok hebt.
S'nachts als je verder geen lichtbron hebt kan je wel zien dat de backlite aanstaat.
Maar als ik zo kijk dan lijkt het alsof de backlite maar voor 1% aanstaat. (of althans, extreem laag).
Overigens ook een grappig klein detail. S'nachts kan je zien dat de proximity sensor licht geeft als je heel goed kijkt. Het verlicht verder niks, want het is maar een heel klein zwak lichtpuntje.
Ook is het zo dat je glance kan timen.
Ik heb bijvoorbeeld zo ingeschakeld dat tussen 8:00 en 24:00 dag modus aan staat, en tussen 0:00 en 8:00 nacht modus. Op dag modus zijn de cijfers/symbolen wit (om beter te kunnen zien met zonlicht etc). In nachtmodus worden de cijfers/symbolen hel rood. Stuk rustiger voor de ogen, en geeft "nog" minder licht af.
Naast je bed leggen gaat dus makkelijk
Wel mis ik bij Glance de "double tap" mogelijkheid.
Want als Glance nu aan staat moet er toch op de lock knop gedrukt worden om de telefoon überhaupt te kunnen unlocken.
Softwareversie is : 3046.0000.1334.10271
Er zitten een hoop leuke nieuwe opties in.
Ik heb ze nog niet allemaal kunnen testen, maar de glance optie is wel heel erg fijn.
Glance is naar mijn mening een van de beste (softwarematige) optie (uitvinding).
Glance op je scherm staat ook alleen aan als er niks in de buurt van je proximity sensor zit.
Als je je vinger op de sensor legt (of telefoon in je broek doet oid), gaat het schem compleet uit. Wanneer je je vinger weer van de sensor afhaalt gaat het scherm weer aan.
Overdag lijkt het echt alsof het hele schem uit staat en je alleen de klok hebt.
S'nachts als je verder geen lichtbron hebt kan je wel zien dat de backlite aanstaat.
Maar als ik zo kijk dan lijkt het alsof de backlite maar voor 1% aanstaat. (of althans, extreem laag).
Overigens ook een grappig klein detail. S'nachts kan je zien dat de proximity sensor licht geeft als je heel goed kijkt. Het verlicht verder niks, want het is maar een heel klein zwak lichtpuntje.
Ook is het zo dat je glance kan timen.
Ik heb bijvoorbeeld zo ingeschakeld dat tussen 8:00 en 24:00 dag modus aan staat, en tussen 0:00 en 8:00 nacht modus. Op dag modus zijn de cijfers/symbolen wit (om beter te kunnen zien met zonlicht etc). In nachtmodus worden de cijfers/symbolen hel rood. Stuk rustiger voor de ogen, en geeft "nog" minder licht af.
Naast je bed leggen gaat dus makkelijk
Wel mis ik bij Glance de "double tap" mogelijkheid.
Want als Glance nu aan staat moet er toch op de lock knop gedrukt worden om de telefoon überhaupt te kunnen unlocken.
Softwareversie is : 3046.0000.1334.10271

[ Voor 54% gewijzigd door MetalMarty op 13-09-2013 01:44 . Reden: Info toegevoegd ]
Tnx voor de info.dreameater schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:31:
volgens mij zijn deze er niet.. de hoesjes die jij zoekt zijn origineel van nokia en beginnen met CC**** als type nummer. Als die bestonden had je ze zelf wel gevonden
Nog een andere vraag. Ik twijfel tussen de 720 en de 820. Wat is jullie mening?
Wat is belangrijker, grote accu of meer cpu power\geheugen.stansfield schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:02:
[...]
Tnx voor de info.
Nog een andere vraag. Ik twijfel tussen de 720 en de 820. Wat is jullie mening?
Hoe heb je GDR2 erop gekregen?MetalMarty schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:31:
Net de GDR2 Amber update op mijn nokia lumia gezet.
Hoelang gaat de accu van de 820 gemiddeld mee dan? Toch ook wel vrij makkelijk een dag? Dan zou ik zeggen cpu power/geheugen. Dan blijft je telefoon bij normaal gebruik langer up to date lijkt me.hjs schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:15:
[...]
Wat is belangrijker, grote accu of meer cpu power\geheugen.
Maar dat is dus het grote verschil tussen die 2? snelheid vs accuduur?
Belangrijkste verschil is het geheugen, de 720 heeft maar 512MB.
Ik ben nog niet tegen die beperking aangelopen, maar er zijn app's die meer vragen. (games vooral).
Ik ben nog niet tegen die beperking aangelopen, maar er zijn app's die meer vragen. (games vooral).
Tnx voor de info. Maar die beperking zou je dus over een jaar of misschien over anderhalf jaar bij meer apps tegen kunnen komen. En mijn vriendin doet over het algemeen wel lang met een telefoon. Dat vind ze ook een belangrijk punt.
Ik heb een force flash gebruik, via PC.
(zie PM)
Ze bestaan (nog) niet, zoals Dreameater al zei, maar waarom wil je een soft cover van Nokia zelf?stansfield schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:08:
Ik heb zelf een lumia 920 maar nu is mijn vriendin ook toe aan een nieuwe telefoon Iphone 3GS werkt niet echt meer. Dus zat ik aan een lumia 720 te denken voor haar. Gewoon de standaard dingen mail, facebook fototjes internet enz. Dus leek me dit wel een goede telefoon. Maar nu heb ik er voor mijn 920 een nokia soft cover bij. Bestaat die ook voor de 720? Dus een soft cover van Nokia zelf?
Er bestaan een hoop third party covers
http://www.ebay.com/sch/i...ver&LH_PrefLoc=2&LH_BIN=1
Ik heb zelf gekozen voor een transparante, zodat je de originele kleur van de telefoon erdoorheen ziet.
Hallo lui, ik wil iedereen hier even hartelijk bedanken voor alle bijdragen. Ik zat een paar weken enorm te twijfelen tussen de 720, 820, 920 en HTC 8x, maar heb zojuist mijn nieuwe blauwe L720 besteld. Objectieve specificaties vertellen maar een deel van het verhaal, en de ervaringen van jullie hebben me over de streep getrokken.
Deze twee jongens maken het draadloos laden van de 720 ineens een stuk betaalbaarder.
De DT-601 is maar €29.
De DT-601 is maar €29.

Z-machine OriginID: JaccoW
Wauw, hoe krijgen jullie zulke lange batterijduur? Ik gebruik 3g en verder soms wifi, en haal de 2 dagen soms wel, soms niet.
Ik heb als background apps:
Metrotube
Whatsapp
niet uit te schakelen:
angry birds roost
app highlights
bbc news
extras+info
facebook
here drive
nokia care
nokia music
shazam
spotify
the guardian
trein
viber
wikipedia
Metrotube
niet uit te schakelen:
angry birds roost
app highlights
bbc news
extras+info
here drive
nokia care
nokia music
shazam
spotify
the guardian
trein
viber
wikipedia
[ Voor 50% gewijzigd door DtenBrink op 23-09-2013 18:49 ]
Twee dagen is vrij normaal als ik veel whatsapp (80+ berichten) en een 15-30 minuten muziek per dag luister.DtenBrink schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:44:
Wauw, hoe krijgen jullie zulke lange batterijduur? Ik gebruik 3g en verder soms wifi, en haal de 2 dagen soms wel, soms niet.
Metrotube
niet uit te schakelen:
angry birds roost
app highlights
bbc news
extras+info
here drive
nokia care
nokia music
shazam
spotify
the guardian
trein
viber
wikipedia
Whatsapp kun je als achtergrondtaak gewoon zonder problemen blokkeren.
Angry Birds Roost en Nokia Drive heb ik wel kunnen blokkeren. Die andere apps weet ik niet zo uit mijn hoofd of heb ik niet.
Dat is een leuke, want mn whatsapp werkt nieteens goed, ik krijg alleen berichten als ik whatsapp open.
Vrij logisch als je whatsapp blokkeert als achtergrondtaak.DtenBrink schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:44:
Dat is een leuke, want mn whatsapp werkt nieteens goed, ik krijg alleen berichten als ik whatsapp open.
De achtergrond taak van whatsapp kijkt telkens op er nieuwe berichten zijn en haalt deze dan op.
Als je de achtergrondtaak uit zet word er alleen nog maar naar nieuwe berichten gekeken als je whatsapp weer opstart.
Dit is onjuist! Na de laatste updates van Whatsapp werkt de achtergrondtaak alleen nog om foto's/video's op de achtergrond te uploaden/downloaden. Niet om berichten op te halen.MetalMarty schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:07:
[...]
Vrij logisch als je whatsapp blokkeert als achtergrondtaak.
De achtergrond taak van whatsapp kijkt telkens op er nieuwe berichten zijn en haalt deze dan op.
Als je de achtergrondtaak uit zet word er alleen nog maar naar nieuwe berichten gekeken als je whatsapp weer opstart.
Bij de vorige versies van Whatsapp had de achtergrondtaak deze functie wel, maar nu dus niet meer.
Als je problemen met Whatsapp hebt (zoals het niet krijgen van berichtjes), zou ik kijken of er een update beschikbaar is voor deze app, of dat je Wi-Fi wel aan hebt staan wanneer je de telefoon lockt (indien je slecht 3G bereik hebt).
Oh excuus, daarvan was ik nog niet op de hoogte 
Kan je het nog wel instellen dat je alleen nog maar berichten krijgt als je whatsapp opent ?
Is namelijk wel handig voor als je een lang weekend zonder stroom zit ofzo, aangezien whatsapp een aardige stroom vretert is.
Kan je het nog wel instellen dat je alleen nog maar berichten krijgt als je whatsapp opent ?
Is namelijk wel handig voor als je een lang weekend zonder stroom zit ofzo, aangezien whatsapp een aardige stroom vretert is.
Geen probleem, ik ben er ook niet zelf achter gekomen :-) deze kennis ook opgedaan via mede-tweakersMetalMarty schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:42:
Oh excuus, daarvan was ik nog niet op de hoogte
Naar mijn weten is er geen optie om WA 'uit te schakelen', behalve dan je telefoon in energiespaarstand zetten, zodat je geen WA notificaties meer ontvangt en ze ook niet op je tile ziet, of natuurlijk je mobiele data uitzetten :-)
Heeft iemand de windows phone update al aangeboden gekregen op zijn/haar 720? Ik hoor van veel mensen met een 820 en 920 dat ze de amber update al draaien, maar ik heb het zelf nog niet mogen ontvangen.
Ik wacht er ook nog op (NL versie).ye-roon schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:46:
Heeft iemand de windows phone update al aangeboden gekregen op zijn/haar 720? Ik hoor van veel mensen met een 820 en 920 dat ze de amber update al draaien, maar ik heb het zelf nog niet mogen ontvangen.
Hier kun je de Amber uitrolstatus zien voor o.a. de 720:
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
In bijna alle landen is de status "Coming soon" of "Waiting for approval".
Country variant is beschikbaar, zo maar eens updaten dus.
Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase
Komt hier ook net binnen op een NL Lumia 720!
Hmm, de update is volgens mij bijna klaar hier. Al is het 8.0.10etc. Duurt wel enorm lang voordat het geupdate is. En misschien dus nog een update daarna. Ach we zien wel.
Hopelijk fucked het niet de battery life up zoals io7 op een iphone5
Edit:
Het is blijkbaar wel 8.1, ik heb nu data sense op m'n homescreen staan. ff verder kijken wat er veranderd is.
Scratch that. Er staat nog steeds version: 8.0 in het About scherm.
Edit:
Het is blijkbaar wel 8.1, ik heb nu data sense op m'n homescreen staan. ff verder kijken wat er veranderd is.
[ Voor 27% gewijzigd door ye-roon op 26-09-2013 10:08 ]
8.1 komt pas volgend jaarye-roon schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:59:
Hmm, de update is volgens mij bijna klaar hier. Al is het 8.0.10etc. Duurt wel enorm lang voordat het geupdate is. En misschien dus nog een update daarna. Ach we zien wel.
Edit:
Welke versie hebben jullie ?
Ik draai nu 2 weken lang al Amber 3046.0000.1334.10271 (volgens extra + info)
Heb zelf nog geen update ontvangen?
[ Voor 8% gewijzigd door MetalMarty op 26-09-2013 18:38 ]
Anoniem: 539633
Zie deze link: nieuws: Gerucht: Microsoft geeft Windows 8.1 grote GDR-update in lente 2014 hierin staat dat hij in de lente wordt gepresenteerd, en waarschijnlijk een beetje rustig uitgerold per provider.E2TK schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:11:
[...]
8.1 komt pas volgend jaarJe hebt nu WP8 GDR2. GDR3 komt ook eerst nog dit jaar.
Op mijn 920 heb ik: 3047.0000.1326.10144MetalMarty schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:37:
Welke versie hebben jullie ?
ik heb weer 3047.0000.1326.2005.Anoniem: 539633 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:02:
[...]
Zie deze link: nieuws: Gerucht: Microsoft geeft Windows 8.1 grote GDR-update in lente 2014 hierin staat dat hij in de lente wordt gepresenteerd, en waarschijnlijk een beetje rustig uitgerold per provider.
[...]
Op mijn 920 heb ik: 3047.0000.1326.10144
Denk dat het scheelt in eventueel een ander hardware onderdeel dat de firmware iets kan afwijken..
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 26-09-2013 20:35 ]
Dat gaat over windows (voor computers), niet over windows phone 8.1Anoniem: 539633 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:02:
[...]
Zie deze link: nieuws: Gerucht: Microsoft geeft Windows 8.1 grote GDR-update in lente 2014 hierin staat dat hij in de lente wordt gepresenteerd, en waarschijnlijk een beetje rustig uitgerold per provider.
[...]
Op mijn 920 heb ik: 3047.0000.1326.10144
Nog even over de update.
Het lijkt alsof er nu een andere driver is die het scherm aanstuurd. De kleuren van foto's worden veel natuurlijker weergegeven. En ook is het minder fel. De eerste keer dat ik mijn lockscherm foto zag na de update was het: huh? wat is er met de foto gebeurd? Maar het is er imho wel beter geworden. Iemand anders die dit ook gemerkt heeft?
Het lijkt alsof er nu een andere driver is die het scherm aanstuurd. De kleuren van foto's worden veel natuurlijker weergegeven. En ook is het minder fel. De eerste keer dat ik mijn lockscherm foto zag na de update was het: huh? wat is er met de foto gebeurd? Maar het is er imho wel beter geworden. Iemand anders die dit ook gemerkt heeft?
Met de Amber update heeft Nokia kleurcalibratie toegevoegd. Dit vind je in de instellingen, waar je zelf de kleurtemperatuur kan instellen.ye-roon schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:11:
Nog even over de update.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:18 ]
Bij mij is de battery life wel minder geworden. Iemand anders die dit ook ervaard?
Heel wisselend.ye-roon schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:47:
Bij mij is de battery life wel minder geworden. Iemand anders die dit ook ervaard?
Vorige week een weekend in het buitenland zonder wifi en met data (rooming) meestal uit en dan haalt hij het hele weekend met gemak.
Maar whatsappen in de trein met muziek en 3G aan, dan gaat het hard. (NS wifi is bagger traag)
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 30-09-2013 15:08 ]
Jup, werkt heerlijk!Brazos schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:37:
[...]
Zijn er ook mensen die de Nokia Pro Cam app draaien op de 720?
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
Hoe kom ik aan die pro Cam app? Kan hem nergens vinden. Tevens snap ik het nog niet helemaal ik heb onlangs een update gehad. Ik zie nu bijv. datasense op mijn telefoon, maar verder kan ik geen overige wijzingen vinden zie ik iets over het hoofd. Ik zie nergens amberupdate staan en ook niet die Pro Cam app.
Hoe kom ik daaraan?
Thx?
Hoe kom ik daaraan?
.
FM-Radio :-)Brazos schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:57:
[...]
De Pro Cam app is officieel niet voor de L720 uitgebracht. Ik heb in de "Windows Phone" forum afdeling de manier beschreven om de app alsnog te krijgen.
Je hebt nu inderdaad data sense, daarnaast krijg je "glimp" erbij die in de instellingen te vinden is en dat laat de tijd en notificaties zien als je het scherm vergrendelt, daarnaast kun je nu zelf je scherm afstellen onder instellingen, en kun je nu ook nummers blokkeren. Je kunt custom camera apps als standaard app instellen(dus dat bij het drukken op de camera knop, je camera app naar keuze wordt geopend) en er zijn onderhuids nog wat aanpassingen gebeurt. De andere modellen 820/92x/1020 hebben nog "dubble tap to wake" gekregen, helaas heeft de 720 dit niet. Ook is er nu de optie om de telefoon stil te maken wanneer je hem omkeert.
Ik ben vast nog wat vergeten, maar er zijn wel wat meer dingen behalve datasense toegevoegd.
Brazos en Sonny thx! Ik zal is kijken
. Ik blijf het vaag vinden. Ik kan maar nergens 'glimp' en aanpassingen van het scherm vinden in de instellingen. onder welk kopje moet ik kijken? Als ik onder scherm kijk kan ik alleen de gevoeligheid van scherm etc. instellen. Ik heb ondertussen wel de radio gevonden.
[ Voor 76% gewijzigd door Joel22 op 01-10-2013 09:33 ]
Glimp staat bij Instellingen helemaal onderaan.Joel22 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:22:
Brazos en Sonny thx! Ik zal is kijken. Ik blijf het vaag vinden. Ik kan maar nergens 'glimp' en aanpassingen van het scherm vinden in de instellingen. onder welk kopje moet ik kijken? Als ik onder scherm kijk kan ik alleen de gevoeligheid van scherm etc. instellen. Ik heb ondertussen wel de radio gevonden.
.
Ik snap er niets van Glimp zie ik nergens staan ook niet onderaan. Ik draai volgens de info besturingssysteem 8.010328.78. Er staat ook nergens dat ik Amber draai. Ik heb mijn windowsphone gewoon geupdate naar de laatste versie. Ik heb een simlockvrije telefoon en naar mijn weten is daarvoor de Amberupdate gerealesed. Iemand enig idee? Dank
Wellicht kan een harde reset uitkomst bieden?
dat versie nummer beginnend met een 8.01 is niet de juiste toch? De Amber update zou 3046.0000.1334.0003 moeten zijn?
Dat staat bij revisienummer firmware, ipv besturingssysteem. Heb je wel data Sense?
Dat staat bij revisienummer firmware, ipv besturingssysteem. Heb je wel data Sense?
Sinds kort heeft m'n pa een Lumia 720 (ikzelf een 920).. Maar we ervaren toch een aantal probleempjes...
Momenteel heeft hij geen internetabbo en dat is natuurlijk niet erg handig op een smartphone, maar door alle Wifi spots overkomelijk..
Echter nu hebben we de volgende problemen:
- de store geeft geen updates weer. Al een aantal weken niet. Iemand suggesties?
- als lockscreen zijn de Bing wallpapers ingesteld, maar deze updaten totaal niet, zelfs na een aantal keren opnieuw instellen niet.
- de Rabobank app werkt niet als de data verbinding dicht staat, maar het toestel wel verbonden is via Wifi.. Wanneer de dataverbinding inschakelen werkt de app prima..
al met al dus wel vervelende problemen.. Wellicht heeft iemand nog suggesties of tips??
Momenteel heeft hij geen internetabbo en dat is natuurlijk niet erg handig op een smartphone, maar door alle Wifi spots overkomelijk..
Echter nu hebben we de volgende problemen:
- de store geeft geen updates weer. Al een aantal weken niet. Iemand suggesties?
- als lockscreen zijn de Bing wallpapers ingesteld, maar deze updaten totaal niet, zelfs na een aantal keren opnieuw instellen niet.
- de Rabobank app werkt niet als de data verbinding dicht staat, maar het toestel wel verbonden is via Wifi.. Wanneer de dataverbinding inschakelen werkt de app prima..
al met al dus wel vervelende problemen.. Wellicht heeft iemand nog suggesties of tips??
Ik heb momenteel ook geen abonnement, maar prepaid. Dataverbinding is uitgeschakeld en 'roamen' niet toegestaan.. Al je problemen heb ik alleen (gelukkig) niet..
Ik weet niet waar het aan ligt, maar het lijkt mij dan niet rechtstreeks het gevolg van het uitgeschakeld zijn van de dataverbinding.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar het lijkt mij dan niet rechtstreeks het gevolg van het uitgeschakeld zijn van de dataverbinding.
Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."
Anoniem: 340182
@Sonny7
De store updaten is een heel vaag probleem, zie http://www.wp7.nl/forum/f...t-en-categorie-nieuw.html
Misschien hebben die updates ook wel met de roamingsinstellingen te maken?
De bing wallpapers updaten waarschijnlijk niet omdat deze 24/7 internet verlangen. Hier moet je even naar kijken en een beetje mee kloten lijkt mij.
De store updaten is een heel vaag probleem, zie http://www.wp7.nl/forum/f...t-en-categorie-nieuw.html
De bing wallpapers updaten waarschijnlijk niet omdat deze 24/7 internet verlangen. Hier moet je even naar kijken en een beetje mee kloten lijkt mij.
Inmiddels is het gelukt om een deel van de problemen op te lossen.Anoniem: 340182 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:52:
@Sonny7
De Bing wallpapers updaten nu wel elke dag, oplossing: vergrendelingsscherm eerst een normale foto als achtergrond kiezen, daarna weer Bing selecteren als achtergrond en daarna een soft reset.
De afbeeldingen worden weer netjes vernieuwd elke dag (bij wi-fi)
Updates komen ook weer binnen
unpin store live tile van startscherm.
Verwijder tijdelijke internetbestanden (instellingen--> toepassingen --> internet explorer --> geschiedenis verwijderen)
soft reset
pin de store tile weer aan het startscherm
Na max. 24 uur stromen de updates weer binnen
Beste,
Ik heb mijn Lumia 720 nu een paar maandjes en de telefoon begint een beetje kuren te vertonen. Soms drukt ie automatisch de backbutton in zonder dat ik ook maar iets aanraak. Ik heb hem bijvoorbeeld plat in de hand en dan drukt ie een stuk of 7 keer de backbutton. Dit kan best vervelend zijn als je ergens mee bezig bent. Heeft iemand anders ook dit probleem? Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Groet,
Tweez
Ik heb mijn Lumia 720 nu een paar maandjes en de telefoon begint een beetje kuren te vertonen. Soms drukt ie automatisch de backbutton in zonder dat ik ook maar iets aanraak. Ik heb hem bijvoorbeeld plat in de hand en dan drukt ie een stuk of 7 keer de backbutton. Dit kan best vervelend zijn als je ergens mee bezig bent. Heeft iemand anders ook dit probleem? Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Groet,
Tweez
Dat heb ik ook met mijn 920 gehad, die heb ik toen teruggebracht en een nieuwe gekregen...
Is mij ook overkomen met mijn 720. Opgestuurd, week later terug met nieuw scherm en nieuwe interne onderdelen. Geen nieuwe behuizing of IMEI.
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
Beste,
heb sinds een week de lumia 720 en op de een of andere manier koppelt deze niet aan windows 7 maar ook niet aan windows 8. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. De lumia zou als Phone weergegeven moeten worden onder mijn computer.
groet
heb sinds een week de lumia 720 en op de een of andere manier koppelt deze niet aan windows 7 maar ook niet aan windows 8. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. De lumia zou als Phone weergegeven moeten worden onder mijn computer.
groet
staat er bij mij ook niet bij. echter opent het phone schermpje na een tijdje automatisch bij mij. ik zou eventjes wachten en dan op je startbalk kijken of het erbij staat.
Na een periode van 5 maandjes Lumia 720 ben ik weer teruggegaan naar iPhone (5s). Ik wilde daarom graag mijn 720 verkopen om de pijn van de aankoop van de 5s wat te verzachten. Helaas is bij het factory resetten mijn 720 gebricked, onbruikbaar. Heb de advertentie weer van Marktplaats moeten halen en iemand teleur moeten stellen...
Googlen levert lotgenoten op, ik neem vanavond contact op met Nokia Care. Heb nog gewoon garantie, maar dit is natuurlijk extreem irritant.
Iemand anders ervaring mee?
Googlen levert lotgenoten op, ik neem vanavond contact op met Nokia Care. Heb nog gewoon garantie, maar dit is natuurlijk extreem irritant.
Jep meerdere malen gehad (met 920 en 720), heb de telefoon elke keer weer aan de praat gekregen door de telefoon aan de lader te leggen en elk uur of om de twee uur een hard reset uit te voeren (volume-down+power+camera knop 10 seconden inhouden tot vibratie, daarna power knop loslaten en andere twee nog ongeveer 5 seconden vasthouden).. alle keren kwam m'n telefoon weer tot leven na een aantal hard reset. De langste tijd die ik heb moeten wachten voordat er weer leven in zat, was ongeveer 1 dag.keys88 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:31:
Na een periode van 5 maandjes Lumia 720 ben ik weer teruggegaan naar iPhone (5s). Ik wilde daarom graag mijn 720 verkopen om de pijn van de aankoop van de 5s wat te verzachten. Helaas is bij het factory resetten mijn 720 gebricked, onbruikbaar. Heb de advertentie weer van Marktplaats moeten halen en iemand teleur moeten stellen...
Daarnaast heeft ook Nokia het probleem in de gaten en een soort 'oplossing' beschikbaar gemaakt:
http://mynokiablog.com/2013/10/11/how-to-easily-fix-the-lumia-reset-spinning-cogs-at-home/
http://www.wpcentral.com/suffering-spinning-cogs-issue-nokia-windows-phone-fix
PS. Waarom terug naar iOS?
Thnx voor de links :)! Zo veel geduld heb ik er niet voor over, zoiets moet niet mogen

Verder had ik 't wel gezien met iOS 6 en wilde eens wat anders proberen. WP8 zag er goed uit en loopt niet zo laggy zoals bij mid-range Android toestellen. In het algemeen geen slechte telefoon, maar ik vond bij te veel zaken dat er net niet genoeg over nagedacht was waardoor de user-experience gewoon niet goed genoeg was. Ook vond ik 'm hardwarematig teleurstellen qua touchscreen latency en digitizer resolutie.
Voorbeelden:
- Scrollen door foto's gaat soepel, maar vervolgens klikken op een foto laat deze verspringen.
- Door de hoge latency voelt scrollen (door foto's of webpagina's) niet goed, de pagina loopt altijd achter of bij foto's verspringt de foto soms onvoorspelbaar (als je 'naar de volgende foto veegt')
- De breedte van de spatiebalk. Welke banaan bedenkt nou dat de spatiebalk maar 3 letters breed moet zijn

- Geluidskwaliteit oordopjes niet goed (veel slechter dan iPhone 4 bij dezelfde oortjes)
- The usual suspect: minder apps, en de apps die er zijn, zijn vaak van mindere kwaliteit dan hun Android of iOS varianten (veel minder mogelijkheden). Misschien kun je WP hier niet de schuld van geven, maar was wel bepalend in mijn beslissing.
Verder heb ik toch een zwak voor details en perfectionisme. Customization geef ik niet zo om, dus dan blijft eigenlijk iOS over
Krijg bijna de indruk dat er iets mis was met je touchscreen, want ik ervaar jou problemen namelijk niet op mijn lumia 920. De kleine spatie komt omdat standaard de t9 van Nederlands en Engels aanstaat, als je engels had verwijderd wordt hij 9 letters vreet 😉 Nokia heeft tevens ook een ingebouwde equalizer, hiermee kan je eventueel het geluid aanpassen.keys88 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:40:
[...]
Thnx voor de links :)! Zo veel geduld heb ik er niet voor over, zoiets moet niet mogen. Telefoon wordt in ieder geval morgen opgehaald voor reparatie. Prima service van Nokia!
Verder had ik 't wel gezien met iOS 6 en wilde eens wat anders proberen. WP8 zag er goed uit en loopt niet zo laggy zoals bij mid-range Android toestellen. In het algemeen geen slechte telefoon, maar ik vond bij te veel zaken dat er net niet genoeg over nagedacht was waardoor de user-experience gewoon niet goed genoeg was. Ook vond ik 'm hardwarematig teleurstellen qua touchscreen latency en digitizer resolutie.
Voorbeelden:
- Scrollen door foto's gaat soepel, maar vervolgens klikken op een foto laat deze verspringen.
- Door de hoge latency voelt scrollen (door foto's of webpagina's) niet goed, de pagina loopt altijd achter of bij foto's verspringt de foto soms onvoorspelbaar (als je 'naar de volgende foto veegt')
- De breedte van de spatiebalk. Welke banaan bedenkt nou dat de spatiebalk maar 3 letters breed moet zijn(kijk naar je toetsenbord ter referentie). Ik,typte,alleen,nog,maar,met,komma's.
- Geluidskwaliteit oordopjes niet goed (veel slechter dan iPhone 4 bij dezelfde oortjes)
- The usual suspect: minder apps, en de apps die er zijn, zijn vaak van mindere kwaliteit dan hun Android of iOS varianten (veel minder mogelijkheden). Misschien kun je WP hier niet de schuld van geven, maar was wel bepalend in mijn beslissing.
Verder heb ik toch een zwak voor details en perfectionisme. Customization geef ik niet zo om, dus dan blijft eigenlijk iOS over
Natuurlijk erg k*t dat je toestel gebricked wordt door een reset. Gelukkig is de service van Nokia erg goed en super snel.
Mijn Lumia 800 begint beetje kuren te vertonen, nu ben ik het aan overwegen om de Lumia 720 te kopen. Ik hoef geen 5 of 6 inch smartphone. Nu is mijn vraag ga ik erg op achteruit van de Lumia 800 naar de Lumia 720? Iemand ervaringen die ook is overgestapt van de L800 naar de L720?
Ik denk zelf dat ik op de camera op achteruit ga? De 800 heeft meer MP en dubbele Flits.
Ook het beeldscherm qua PPI / Amoled.
En klopt het ook dat de Lumia 720 met de 512MB intern geheugen niet alle WP8 apps kan draaien?
De Lumia 720 is nu "slechts" €249 of is er een beter alternatief waar ik wel even mee vooruit kan?
Ik denk zelf dat ik op de camera op achteruit ga? De 800 heeft meer MP en dubbele Flits.
Ook het beeldscherm qua PPI / Amoled.
En klopt het ook dat de Lumia 720 met de 512MB intern geheugen niet alle WP8 apps kan draaien?
De Lumia 720 is nu "slechts" €249 of is er een beter alternatief waar ik wel even mee vooruit kan?
When the pink is snookered, Go for the brown