Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH66
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-01-2024
Na een dag met 4.2.2 bevalt deze me prima.
-Voelt lekker soepel aan (in ieder geval geen achteruitgang).
-Batterij duur lijkt iets verbeterd te zijn, gisteren eind van de dag +/- 40% terwijl deze normaal op/rond 20% a 30 % zit (maar kan ook zijn dat ik hem iets minder intensief hebt gebruikt gisteren, dus durf hier nog niet echt conclusies over te maken)

Enige waar ik aan moet wennen, is het nieuwe unlock screen. Zelf zit ik regelmatig "verkeerd", ipv hem te unlocken schuif ik door de nieuwe widget schermen op het unlock screen/trek ik het kader van de tijd omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:00
En daarnet kreeg ik de melding van Companion dat er een update met versienummer 10.3.A.0.423 is.

Unbranded originele Xperia Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Generic NL update is er ook!
Vanmiddag het eerste wat ik thuis ga doen: Updaten!

http://fuas.sonymobile.co...nel=cable&cdfId=1270-4975

Edit:
Generic BE is ook van een update voorzien, dus waarschijnlijk ook nog een paar andere versies.

[ Voor 72% gewijzigd door Kinger7 op 26-06-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39
Ik zal eens kijken of ik er een kan binnenhalen, zit in België met mijn Generic NL.

Hier ook update, alleen blijft de pc halverwege het downloaden hangen :(

[ Voor 31% gewijzigd door Zingo op 26-06-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Net 4.2 binnen gekregen, maar wat is die lockscreen LELIJK zeg..
Voor de rest is de bovenbalk doorzichtig geworden en de onderbalk weer wat grijzer volgens mij.

Al met al ziet het er niet uit, maarja is niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 23:14
hmmm er schijnt ook een snellere xperia Z te komen met een snapdragon 800 processor
ik denk dat ik mooi wacht op de prijsdrop van de huidige xperia Z tegen die tijd, deze is snel genoeg

te lezen hier:
http://www.nu.nl/tech/350...n-zuinigere-xperia-z.html

zelfd wat nu dus bij de Samsung S4 ook gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:07
Kinger7 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:33:
Generic NL update is er ook!
Vanmiddag het eerste wat ik thuis ga doen: Updaten!

http://fuas.sonymobile.co...nel=cable&cdfId=1270-4975

Edit:
Generic BE is ook van een update voorzien, dus waarschijnlijk ook nog een paar andere versies.
Mooi! Vanavond even de FTF file daarvan opzoeken. Wil toch graag mijn Generic ES terugflashen naar Generic NL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
mesm90 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:27:
hmmm er schijnt ook een snellere xperia Z te komen met een snapdragon 800 processor
ik denk dat ik mooi wacht op de prijsdrop van de huidige xperia Z tegen die tijd, deze is snel genoeg

te lezen hier:
http://www.nu.nl/tech/350...n-zuinigere-xperia-z.html

zelfd wat nu dus bij de Samsung S4 ook gebeurt
oud nieuws :)

Edit: updating now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 10:04
Net ook de update gedaan.
Gaat die tekst op het lockscreen nog weg van: veeg omlaag enz.? Zoals dit eerst ook was?
En kan je de namen bij de toggles ook weghalen zoals het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Updaten jullie allemaal klakkeloos als het kan ofzo?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:53:
Updaten jullie allemaal klakkeloos als het kan ofzo?
Waarom niet? Het is bekend wat je kan verwachten

15 minuutjes later staat ie erop!

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 26-06-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ben benieuwd naar de transparante balken lijkt me toch wel chic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henri86 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:54:
Waarom niet? Het is bekend wat je kan verwachten
Nou volgens mij toch niet helemaal aan de posts hier te zien over het uiterlijk en dan 'klagen' :s

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:56:
Ja, ben benieuwd naar de transparante balken lijkt me toch wel chic :)
Die transparante balken zijn inderdaad erg mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Nou volgens mij toch niet helemaal aan de posts hier te zien over het uiterlijk en dan 'klagen' :s
Tsja, die heb je altijd. Zelfs als er een update zou komen die enkel het home-icoontje iets zou veranderen heb je er die deze wetensvol installeren en dan klagen dat de vorige beter was :p

Zolang het batterijverbruik niet achteruit blijkt te zijn gaan, zal je mij iig niet horen klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:16
Het is inderdaad jammer dat je widgets op het lockscreen niet op je main-lockscreen kan zetten.
Onder de clock bijvoorbeeld. Wil graag Dashclock installeren voor mijn notificaties maar die komt dan standaard op het linkerscherm te staan ipv het standaardscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan wel met WidgetLocker en dan DashClock misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Pfoe, kreeg net wel de 'schrik van m'n leven' toen ik na de update Real Racing opstartte en de melding kreeg dat hij de data niet kon laden. Tweede poging deed ie het gelukkig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Ja volgens mij heb ik jou ook zien klagen |:(
Niemand gaat mij wijs maken dat hij die blokken mooi vind? En die blokken staan er +- een seconde, ik breng nooit zo lang door op het lockscreen haha. Dus het enige dat ik zie zijn die blokken..

Voor de rest heeft 4.2 wel wat leuke extra opties zoals die snelle instellingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
XNL073 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:13:
Het is inderdaad jammer dat je widgets op het lockscreen niet op je main-lockscreen kan zetten.
Onder de clock bijvoorbeeld. Wil graag Dashclock installeren voor mijn notificaties maar die komt dan standaard op het linkerscherm te staan ipv het standaardscherm.
Je kan de standaard clock verwijderen van je lockscreen, op dezelfde manier als je normaal een snelkoppeling van je homescreen verwijdert. Dashclock komt vervolgens op je main lockscreen te staan.

Enige wat ik jammer vindt van Dashclock is dat je de clock zelf niet wat verder aan kan passen, al was het alleen maar om het default lettertype van in dit geval Sony te kunne gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remoendoo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:24:
Over de blokken die toen nog niet bekend waren bij de Z / ZL / Android 4.2.2 voor Sony.
Als je nu gaat updaten en daarna komt blaten over lelijk transparante balken of lockscreen, tsjaa O-)

Balken zijn ook niet grijzer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j7qIIGBDtjELlL5RMIoapfgr/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ik kreeg overigens de laatste tijd geregeld 's nachts tussen 0:00 en 0:30u plotseling facebook meldingen van berichten/foto's van een paar dagen oud, van personen waarvan ik geen notificatie 'wil' ontvangen. Iemand enig idee waar dat aan kan/kon (hopelijk nu met de update weer weg) liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:49
henri86 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:57:
Ik kreeg overigens de laatste tijd geregeld 's nachts tussen 0:00 en 0:30u plotseling facebook meldingen van berichten/foto's van een paar dagen oud, van personen waarvan ik geen notificatie 'wil' ontvangen. Iemand enig idee waar dat aan kan/kon (hopelijk nu met de update weer weg) liggen?
Het lijkt me dat je daarvoor bij Facebook moet zijn, je telefoon verzint die notificaties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
remoendoo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:24:
[...]

Niemand gaat mij wijs maken dat hij die blokken mooi vind? En die blokken staan er +- een seconde, ik breng nooit zo lang door op het lockscreen haha. Dus het enige dat ik zie zijn die blokken..

Voor de rest heeft 4.2 wel wat leuke extra opties zoals die snelle instellingen _/-\o_
Vind het inderdaad ook jammer van die blokken. Maar dit is dus blijkbaar standaard Android, niet echt makkelijk wat aan te doen. Verder mis ik snelle toegang tot de muziekspeler. De doorzichtige icoontjes zijn wel erg mooi, en al met al toch blij met de update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Cyleo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:21:
[...]

Vind het inderdaad ook jammer van die blokken. Maar dit is dus blijkbaar standaard Android, niet echt makkelijk wat aan te doen. Verder mis ik snelle toegang tot de muziekspeler. De doorzichtige icoontjes zijn wel erg mooi, en al met al toch blij met de update ;)
Wees blij dat die blokken nog enigzins 'subtiel' zijn. Op stock 4.2.2 zijn de lijnen veel dikker/duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
agoNITE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Wees blij dat die blokken nog enigzins 'subtiel' zijn. Op stock 4.2.2 zijn de lijnen veel dikker/duidelijker.
Nu DashClock geïnstalleerd en vind het nieuwe lockscreen fantastisch :P Ook die extra toggles zijn erg handig en myXperia (bereikbaar via https://myxperia.sonymobile.com/) maakt de telefoon meer af. Mijn wenslijst beperkt zich nu alleen nog tot de music unlimited integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:02
hmmm, na de update die de eerste keer hopeloos mislukte, heb ik nu weer een werkende telefoon.
Enkel de tijd loopt 20 min achter.

Ik neem aan dat er tijdsynchronisatie inzit?

nu loopt ie na 15 min nog steeds achter....

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Salvatore.NL schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:00:
hmmm, na de update die de eerste keer hopeloos mislukte, heb ik nu weer een werkende telefoon.
Enkel de tijd loopt 20 min achter.

Ik neem aan dat er tijdsynchronisatie inzit?

nu loopt ie na 15 min nog steeds achter....
Ja, als je dit niet hebt uitgezet. Ga hiervoor naar tijd en datum, helemaal onderaan bij de instellingen en kies synchroniseren met het netwerk. Je krijgt dan de gesynchroniseerde tijd van je provider. Overigens helpt een keer of 2 herstarten na het updaten ook altijd voor wat extra soepelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Over de blokken die toen nog niet bekend waren bij de Z / ZL / Android 4.2.2 voor Sony.
Als je nu gaat updaten en daarna komt blaten over lelijk transparante balken of lockscreen, tsjaa O-)

Balken zijn ook niet grijzer:
[afbeelding]
Helaas zijn de balken bij mij wel 10x grijzer zoals hier te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2j3fdiw.png

Misschien heb jij dan met de ZL geluk ofzo.

Op deze afbeelding zie je trouwens ook dat de doorzichtige balk bij mij ook grijzig oogt.. (daarom vind ik het dus niet echt mooi) Maar ik zal zo nog even een andere achtergrond proberen, dit is die extra zwarte versie

EDIT: Zie net dat de onderbalk mee veranderd met je achtergrond, heb nu de standaard achtergrond ingesteld en die geeft een soort lichte 'vlek' op de onderbalk. Die beweegt ook nog eens mee als ik naar een andere homescreen veeg. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door remoendoo op 26-06-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Mijn balken zijn gewoon zwart na de 4.2.2 update, ongeacht welke achtergrond ik gebruik. Blijkt aan de launcher te liggen: als je de originele launcher gebruikt (Xperia Home) zijn de balken doorzichtig, als je de aangepaste versie van XDA (Xperia Launcher) gebruikt zijn de balken zwart!

[ Voor 3% gewijzigd door Myedvyed op 26-06-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Bij mij is de screenshot optie weg als ik de standby knop vast houdt.. hoe maak ik nu screenshots dan?

Verder: Leuk als je dubbel klikt op het android versie nummer in het over telefoon menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 20:16

Nny

Boyd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:25:
Bij mij is de screenshot optie weg als ik de standby knop vast houdt.. hoe maak ik nu screenshots dan?

Verder: Leuk als je dubbel klikt op het android versie nummer in het over telefoon menu.
Dat merkte ik net ook, blijkt nu te gaan door power en volume down tegelijk ingedrukt te houden.

Beetje jammer dat dat knopje weg is :(

[ Voor 5% gewijzigd door Nny op 26-06-2013 13:29 ]

PSN, Twitter: NNY1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 22:45
Je kan ook de smallapp gebruiken voor screenshots. Je kunt dan ook gelijk de screenshot bewerken ala Samsung Note style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 11:22
Heb net op XDA de Generic NL neergezet, zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339421. De bestanden kunnen hier worden gedownload: http://d-h.st/23X en http://d-h.st/Wqk . Enige verschil dat ik zelf tot nu toe merk is dat ik van de melding af ben over mijn mobiele dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 20:16

Nny

maukoo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:32:
Je kan ook de smallapp gebruiken voor screenshots. Je kunt dan ook gelijk de screenshot bewerken ala Samsung Note style.
Die had ik nog niet ontdekt! Thnx voor de tip. _/-\o_

PSN, Twitter: NNY1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat wanneer je een andere launcher gebruikt, nova of apex de nieuwe transparantie niet blijft. De voor delen van een uitgebreiden launcher is me toch net iets meer waard als de nieuwe looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier ook gelijk maar even m'n Z aan de PC gehangen, momenteel aan het updaten. :)

EDIT:

Inmiddels klaar, ben benieuwd!

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-06-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 21:43
Weet iemand hoe je het lockscreen kan laten kantelen in een dock zonder Daydream te gebruiken? Ik krijg het for the love of god niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
JdJtA schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:33:
Heb net op XDA de Generic NL neergezet, zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339421. De bestanden kunnen hier worden gedownload: http://d-h.st/23X en http://d-h.st/Wqk . Enige verschil dat ik zelf tot nu toe merk is dat ik van de melding af ben over mijn mobiele dataverkeer.
Nice, had jij hiervoor ook al Generic ES geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13
Luco schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:33:
Weet iemand hoe je het lockscreen kan laten kantelen in een dock zonder Daydream te gebruiken? Ik krijg het for the love of god niet voor elkaar.
Daydream uitschakelen onder display preferences ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remoendoo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:13:
Helaas zijn de balken bij mij wel 10x grijzer zoals hier te zien is
Je moet ook menu en menu vergelijken ;)

want...
Myedvyed schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:22:
Blijkt aan de launcher te liggen: als je de originele launcher gebruikt (Xperia Home) zijn de balken
doorzichtig, als je de aangepaste versie van XDA (Xperia Launcher) gebruikt zijn de balken zwart!
Zou trouwens leuk zijn als er 'n update kwam voor Xperia Launcher, ivm transparante balken op homescreens

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:21:
Jammer dat wanneer je een andere launcher gebruikt, nova of apex de nieuwe transparantie niet blijft. De voor delen van een uitgebreiden launcher is me toch net iets meer waard als de nieuwe looks.
Ik gebruik Nova op de 4.2 en ik heb gewoon transparantie in de bovenste balk bij de lockscreen.
Als je transparante dock wilt hebben nadat je hem ge-unlocked hebt, is dat een Novalauncher setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 21:43
lithiumangel schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Daydream uitschakelen onder display preferences ??
Ja, maar dan kantelt m'n lockscreen dus niet in m'n dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lithiumangel schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Ik gebruik Nova op de 4.2 en ik heb gewoon transparantie in de bovenste balk bij de lockscreen.
Als je transparante dock wilt hebben nadat je hem ge-unlocked hebt, is dat een Novalauncher setting.
Ik heb alle settings doorgezocht bij nova launcher, ik geloof dat het geen optie is om na het unlock scherm nog transparantie te houden. maar misschien kijk ik er wel heel stom overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:58:
[...]

Ik heb alle settings doorgezocht bij nova launcher, ik geloof dat het geen optie is om na het unlock scherm nog transparantie te houden. maar misschien kijk ik er wel heel stom overheen.
Misschien even de laatste beta van Nova Launcher installeren? Gebruik hem zelf niet meer, maar de optie voor transparante notificatiebalk etc was speficiek voor de S4 en aparaten die het ondersteunen. Misschien valt de Xperia Z daar (nog) niet onder in Nova Launcher ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Luco schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Ja, maar dan kantelt m'n lockscreen dus niet in m'n dock.
Krijg het ook niet voor elkaar, volgens mij kan je lockscreen niet kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:56:
[...]

Nu DashClock geïnstalleerd en vind het nieuwe lockscreen fantastisch :P Ook die extra toggles zijn erg handig en myXperia (bereikbaar via https://myxperia.sonymobile.com/) maakt de telefoon meer af. Mijn wenslijst beperkt zich nu alleen nog tot de music unlimited integratie.
Is die myxperia beschikbaar bij versie 4.2.2, op 4.1.2 heb ik hem nog niet? En die site geeft aan dat het alleen voor "nordic countries" beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit erbij, bij 4.2.2, werkt volgens mij niet hier in deze regio, dat weet AmbroosV vast en zeker...

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Kinger7 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Is die myxperia beschikbaar bij versie 4.2.2, op 4.1.2 heb ik hem nog niet? En die site geeft aan dat het alleen voor "nordic countries" beschikbaar is?
Ja, het is nieuw in 4.2.2, en werkt ook gewoon op de Nederlandse versie. Ik heb net een mailtje gekregen met mijn precieze adres, zelfs inclusief de naam van het bedrijfspand :o

(Je moet het wel eerst activeren in de telefoon trouwens, wordt gelinked via je Google account(s - meerdere werken ook). Als bij Google ingelogd bent in je browser kun je met een paar klikken je account gebruiken om bij MyXperia in te loggen)

[ Voor 21% gewijzigd door Myedvyed op 26-06-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja dat werkt wel leuk ja :p Locken werkt ook wel handig...
Zie alleen niet die tekst en het ingevulde telefoonnummer ergens...?

[ Voor 81% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat mij opvalt is dat de data in de kalender wigdet slecht leesbaar zijn.
Deze staat namelijk in het wit, terwijl de achtergrond ook wit is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cw7mvmdvPGzzPONK8KxjIKmj/full.png

Daarnaast kan ik opgeslagen screenshots van de kleine app nergens terugvinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-06-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
MyXperia communiceert kennelijk over een niet-standaard poort met het toestel, want als ik op kantoor op het WiFi netwerk zit worden alle acties (locatie opvragen en geluid afspelen) geblokkeerd vanwege de overdreven strenge poort-blokkades. Zodra ik weer op het mobiele netwerk of m'n thuis WiFi zit komt alles alsnog door, en wordt er een mail gestuurd met de locatie. Wellicht handig om te weten voor mensen in een soortgelijke situatie die denken: 'Waarom reageert m'n foon niet?' :P

Edit: Locken heb ik nog niet geprobeerd, wipe ook niet maar dat was ik ook niet van plan :+

[ Voor 8% gewijzigd door Myedvyed op 26-06-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Myedvyed schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:52:
Edit: Locken heb ik nog niet geprobeerd, wipe ook niet maar dat was ik ook niet van plan :+
Uhm nee dat laatste hoeft van mij ook niet echt :p
Ben wel benieuwd hoe het werkt met een andere simkaart en het zal zeker niet zo diep in het OS zitten zoals andere applicaties kunnen (die bijvoorbeeld niet te 'zien' zijn, of niet verwijderd worden met een hard-reset)

Desalniettemin vind ik dit wel grappig en kan ik locken, dus voor 80% van de dieven die niks van rooten, flashen, .ftf-files weten is het al meer dan zat. Zometeen even telefoon uitzetten om te kijken of die 'm vind :)

Vind 'm niet (natuurlijk) dus als 'n dief hem uitzet is nog niks te vinden...
Hopen dat die 'm aanzet en dan de locatie alsnog doorstuurt dus :) Achja ik maak me er niet zo druk om ook.

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:09:
[...]

Krijg het ook niet voor elkaar, volgens mij kan je lockscreen niet kantelen.
Ik heb het volgende net even geprobeerd en dat werkt:

1. Install app "ES File Explorer", new version 3.0.0
2. In ES File Explorer, go into Tools > Root Explorer, Option Mount R/W
3. Choose /system to be mounted RW
4. Allow (permanent) Superuser permissions for this app
5. Go to /system and open file build.prop with ES Notice-Editor (this Editor will ask for superuser permission, others won't)
6. Choose "Edit" from the upper right Options in Editor
7. Scroll to the end of the file and add the line lockscreen.rot_override=true, beware of syntax corruption due to automatic grammar correction
7. Exit ES Notice-Editor, answer question "Do you want to save build.prop" with "Yes"
8. Leave ES File Explorer and restart the phone

Dit werkt natuurlijk met iedere File Manager, maar uiteraard alleen als je root hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 11:22
agoNITE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Nice, had jij hiervoor ook al Generic ES geflashed?
Hiervoor had ik inderdaad de Generic ES, deze er gewoon overheen gezet zonder data- of cachewipe. Werkt tot nu toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
Dat we myxperia nu kunnen gebruiken en de andere aanpassingen vind ik over het algemeen heel fijn, ook dat de standby accuduur bij mij verdubbelt is, is een leuke meevaller. Echter naast dat in ede widget van de agenda de data met wit op wit is, zijn ook de facebook events en verjaardagen uit de agenda verdwenen, en deze krijg ik niet terug, terwijl ik dit wel gebruikte en makkelijk vond. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:25
masterjorie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:06:
Dat we myxperia nu kunnen gebruiken en de andere aanpassingen vind ik over het algemeen heel fijn, ook dat de standby accuduur bij mij verdubbelt is, is een leuke meevaller. Echter naast dat in ede widget van de agenda de data met wit op wit is, zijn ook de facebook events en verjaardagen uit de agenda verdwenen, en deze krijg ik niet terug, terwijl ik dit wel gebruikte en makkelijk vond. Iemand enig idee?
in de app Agenda => mijn agenda's en daar selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
quovadis25 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:09:
[...]

in de app Agenda => mijn agenda's en daar selecteren?
Gelukt, moest facebook opnieuw koppelen aan m'n mobiel.

[ Voor 16% gewijzigd door masterjorie op 26-06-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-09 19:53
Als je bij de toggles in het dropdown menu de toggle backlight instelt, krijg je dan een slider om de helderheid te veranderen (net zoals in het instellingenmenu) of is het een drukknop die de helderheid veranderd als je steeds op die toggle drukt? Hoop een slider, dat is veel exacter in te stellen. Heb het dus over 4.2.2 uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas een 'drukknop' :)

Sommige dingen die Sony implementeert zijn heel fijn, maar zijn het net niet...
Zo is er bijvoorbeeld geen toggle voor de flashlight en zou 'n slider bij volume, helderheid fijn zijn... 95% top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ahhhh!! Dat is echt een grote teleurstelling voor mij zeg. Had gehoopt dat dit net als bij stock android een slider zou zijn. Op m'n Galaxy Nexus en Nexus7 is dat echt super handig. In 2 tikken kun je de helderheid dan zo naar wens veranderen. Nu moet het dus alsnog via de instellingen of een 3rd party app. Want zo'n drukknop met pre-set instelling is best wel ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf erbij dat Power Toggles de job perfect voor je kan klaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik ga me daar dan toch maar aan wagen denk ik ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:32:
Ik blijf erbij dat Power Toggles de job perfect voor je kan klaren :)
Of je gebruikt Google Play: Toggle Small App.. via de small apps ;) Ik heb liever niet zoveel dingen in mijn notificatiebalk staan (het is een tick :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is ook een mooie optie als je niks in je notificatiebalk wilt, heeft wel (stukken) minder opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook android 4.2.2 , net geupdate met 20% batterij. Na 10 min aan de pc (om te updaten) opeens 60 % ?! Kan nooit zelf zijn opgeladen tot dat niveau. Standbye tijd indicator is het dubbele geworden gek genoeg. Lock screen is echt prachtig geworden op de rare balkjes aan de zijkanten na (extra widgets) . My xperia is wel nice alleen dan moet je altijd data roaming aan hebben staan (verbruik batterij ?). Binnenkort overigens ook een ps3 controller kopen. Lijkt me wel awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:47:
Oja dat werkt wel leuk ja :p Locken werkt ook wel handig...
Zie alleen niet die tekst en het ingevulde telefoonnummer ergens...?
Ik heb het ook even getest, geen telefoonnummer, wel tekst. Ik wilde m'n scherm unlocken maar het werd ineens zwart op het moment dat de opdracht kennelijk binnenkwam. Daarna zag ik bij het unlocken dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HM0VrIkm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha allright, ik heb er niet meer naar gekeken eigenlijk, ziet er leuk uit, net zoals het 60 sec. alarm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Ik heb het volgende net even geprobeerd en dat werkt:

*lockscreen kantel instructies*
Dank je, werkt perfect :)
Heb je ook zo een truc om te zorgen dat het scherm niet aan gaat als je hem aan of af de lader doet?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
JdJtA schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:14:
[...]

Hiervoor had ik inderdaad de Generic ES, deze er gewoon overheen gezet zonder data- of cachewipe. Werkt tot nu toe prima!
Bedankt voor de upload, net geflashed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 22:45
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:49:
Wat mij opvalt is dat de data in de kalender wigdet slecht leesbaar zijn.
Deze staat namelijk in het wit, terwijl de achtergrond ook wit is.

[afbeelding]

Daarnaast kan ik opgeslagen screenshots van de kleine app nergens terugvinden.
Ik kan de screenshots van de smallapp ook niet vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm, de Xperia Z blijkt ook geschikt voor senioren:
Afbeeldingslocatie: http://hostr.co/file/sh98Puiw8ISw/Screenshot_2013-06-26-19-54-33.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nederlandse vertalingen, 'onbeperkte burst' :s Haha en 'opmerkingen' wtf O-)

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
maukoo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:42:
[...]

Ik kan de screenshots van de smallapp ook niet vinden.....
Kijk eens bij Notities, daar zit clipbeheer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:31

bonyuri

Investigator!

Wybo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:21:
[...]

Dank je, werkt perfect :)
Heb je ook zo een truc om te zorgen dat het scherm niet aan gaat als je hem aan of af de lader doet?
Is dat niet in te stellen via de SmartConnect app? Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar daar kun je toggles instellen voor verschillende triggers (koptelefoon aangesloten, lader aangesloten, etc)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee daar ben ik ook mee bezig geweest. Daar lijkt het niet te kunnen. In Tasker heb ik nu wel dat hij na 3 seconden het beeld uitzet. Maar vroeg me gewoon af of iemand een snelle truc wist, zo niet dan doe ik het wel via tasker allemaal :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:13
Was vanavond even aan het pielen met mijn oordopjes. Sinds de update komt er namelijk geen icoontje tevoorschijn dat je headset is aangesloten. Dacht eerst dat het niet werkte, maar het werkte uiteindelijk toch. Weet niet of dat door de update komt, maar vindt het persoonlijk erg vervelend. Lette altijd op het icoontje. Heb geen zin om heel de bus of trein mee te laten luisteren.

Daarnaast ging ik ook een keer terug naar het hoofdmenu en er ontstonden toen verticale zwarte strepen wanneer ik het volume aanpaste. Schrok daar behoorlijk van, want het waren echt grote dikke balken die zich langzaamaan van boven naar beneden verplaatste. Zal het de komende tijd bijhouden, maar wilde deze ervaring toch met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik kan trouwens geen screenshot maken met volume down + power button. Wel met de kleine app, alleen kan ik daarvan de screenshots nergens terugvinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-06-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:21
heeft iemand nog tips om je batterij te sparen?
met de stock rom (de aller eerste)
verloor ik over een nacht rond de 1% ... nu verlies ik na een paar uur al 4% zodat wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Don Roberto: Dat icoontje heb ik helaas op nog geen één firmware gezien hoor...

@ DJ-Sannieboy Even ingedrukt blijven houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Kan het kloppen dat niet iedereen de update krijgt?
PC companion geeft aan dat mijn unbranded toestel up-to-date is met 4.1.2 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:15:
@ Don Roberto: Dat icoontje heb ik helaas op nog geen één firmware gezien hoor...

Werkt ook niet :s Heb al even herstart, maar een screenshot maken lukt me gewoon niet.

Edit: Werkt blijkbaar alleen als ie niet op mute staat. Bugje dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-06-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
ApOE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:17:
Kan het kloppen dat niet iedereen de update krijgt?
PC companion geeft aan dat mijn unbranded toestel up-to-date is met 4.1.2 :S
heb je deze geprobeerd , daar heb ik m op binnen gehaald http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:10:
Ik kan trouwens geen screenshot maken met volume down + power button. Wel met de kleine app, alleen kan ik daarvan de screenshots nergens terugvinden.
4 posts terug wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tr201 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:33:
[...]

4 posts terug wellicht...
Overheen gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-06-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
Mijn antwoord betrof waar je de screenshots terug kan vinden.
Ik krijg het ook niet gedaan met power en volume down.

Edit: even oefenen, nu lukt het wel 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door tr201 op 26-06-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Screenshots maken werkt hier prima met volume down + powerbutton. Had er op mijn vorige toestel ook moeite mee in het begin. Truuk voor mij was om volume down een fractie van een seconde eerder dan de power button in te drukken.

Werkt hier trouwens ook gewoon als het toestel gemute is.

Headset icoon heb ik al heel erg lang niet meer gezien. Sowieso sinds Android 4.x.x niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:18:
Edit: Werkt blijkbaar alleen als ie niet op mute staat. Bugje dus.
Werkt hier dan ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:50
agoNITE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:45:
Headset icoon heb ik al heel erg lang niet meer gezien. Sowieso sinds Android 4.x.x niet.
Vreemd. Bij mij kwam ie toch ook nog elke keer voor de 4.2.2 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig een screenshot van? Geen Stamina ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Melkunie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:47:
[...]

Vreemd. Bij mij kwam ie toch ook nog elke keer voor de 4.2.2 update.
Hm, voor zover ik me kan herinneren was dat icoontje ineens verdwenen toen ik mijn Motorola Razr update van Android 2.x naar 4.x. Daarna op mijn Galaxy Nexus/Nexus 4 ook nooit weer gezien. Kan dus ook best een Motorola/stock Android dingetje zijn waar ik het over heb.

Op de Xperia Z in ieder geval nog nooit gezien. Kan zijn dat het, zoals CLB aangeeft, met de Stamina mode te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:45:
[...]

Werkt hier dan ook gewoon :)
Hier echt niet, krijg dan alleen de volume balk slider te zien met speakertje en streep er door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:58:
[...]

Hier echt niet, krijg dan alleen de volume balk slider te zien meer speakertje en streep er door.
Sneller op powerbutton drukken, voordat je slider er is natuurlijk :p. Nagenoeg tegelijk drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

agoNITE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:01:
[...]

Sneller op powerbutton drukken, voordat je slider er is natuurlijk :p. Nagenoeg tegelijk drukken.
Dat was de truc, wat een gehannes. Vond het voor de update makkelijker. Power + home op m'n HTC ging ook een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Laatst online: 23-09 11:07
Het energiebeheer is nog niet helemaal in zijn gewone doen na de update. Na een reboot ging ik van 24% terug naar 45% batterijautonomie, zonder op te laden :P :

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2pzjk3m.png

BTW, zijn er nog mensen die merken dat het signaal van het mobiel netwerk minder goed is / als minder goed wordt weergegeven? Voor de update naar 4.2.2 had ik een volledig groene balk bij "Signaal mobiel netwerk", nu komen er gele stukken in voor zoals hierboven te zien is. Ik vermoed echter dat de schaal aangepast, aangezien ik nog steeds een downloadsnelheid haal van 21Mbps (Mobile Vikings, hspa+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:20
Lol, wie verzint dat van die screenshots maken, met welke vingers willen ze dat je dat doet? Lekker ergonomisch.
Bij mij werkt het trouwens echt niet om daar screenshots mee te maken. Misschien omdat ik maar één duim heb aan mijn rechterhand.
Zucht, waarom worden zulke dingen zo slecht getest? :X

[ Voor 3% gewijzigd door Exar op 26-06-2013 23:43 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:13
Wanneer je bij Android 4.1 je oordopjes aansloot, veranderde het logo van geluid in een ander symbool. Dit symbool wordt nu niet meer getoond. Dit was in ieder geval bij mij zo(t-mobile branded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:40:
Lol, wie verzint dat van die screenshots maken, met welke vingers willen ze dat je dat doet? Lekker ergonomisch.
Bij mij werkt het trouwens echt niet om daar screenshots mee te maken. Misschien omdat ik maar één duim heb aan mijn rechterhand.
Zucht, waarom worden zulke dingen zo slecht getest? :X
niet zo moeilijk, linker middel vinger volume down, rechter wijs of duim op power knop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No Comment schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:26:
Het energiebeheer is nog niet helemaal in zijn gewone doen na de update. Na een reboot ging ik van 24% terug naar 45% batterijautonomie, zonder op te laden :P :

[afbeelding]

BTW, zijn er nog mensen die merken dat het signaal van het mobiel netwerk minder goed is / als minder goed wordt weergegeven? Voor de update naar 4.2.2 had ik een volledig groene balk bij "Signaal mobiel netwerk", nu komen er gele stukken in voor zoals hierboven te zien is. Ik vermoed echter dat de schaal aangepast, aangezien ik nog steeds een downloadsnelheid haal van 21Mbps (Mobile Vikings, hspa+).
had ik ook, van 20% naar 50. Verloor wel in een keer 30 % batterij dus gewoon een bug i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB is er al een idee om van die lelijke zij balken af te komen in het vergrendel scherm? (widgets links, recht en klok die gloeit voor even na unlock)
Pagina: 1 ... 57 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.