Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Wat is die puist die ik achterop m'n Z heb zitten? Hoort dat daar? Kan die er af? Volgens de handleiding zit daar de NFC dinges, maar ik heb dat nergens op reviews of promo materiaal gezien ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/quBRm8El40e8PRRFofVv7ajl/thumb.jpg
Het ligt ook echt hoger dan de rest van de achterkant en ja, ik vind het irritant :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2k76z0Yz8RP431KplCqOEjYg/thumb.jpg

Vanmiddag nog even langs VF om de sim uit m'n Note om te wisselen voor een micro-sim en ik kan m'n Z ook echt gaan gebruiken \o/

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 13-03-2013 08:56 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Apie! schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:55:
Wat is die puist die ik achterop m'n Z heb zitten? Hoort dat daar? Kan die er af? Volgens de handleiding zit daar de NFC dinges, maar ik heb dat nergens op reviews of promo materiaal gezien ofzo.
[afbeelding]
Het ligt ook echt hoger dan de rest van de achterkant en ja, ik vind het irritant :)
[afbeelding]

Vanmiddag nog even langs VF om de sim uit m'n Note om te wisselen voor een micro-sim en ik kan m'n Z ook echt gaan gebruiken \o/
dat zit op een sticker als je goed kijkt (shatter protector) die is te verwijderen.
als je telefoon dan valt en het glas breekt dat 't nog bij elkaar blijft zitten, zonder de sticker is je xperia wel mooier maargoed dan moet je dat breken van het glas maar voor lief nemen :P steeds meer mensen halen die protector er af. (ook aan de voorkant) doe het wel voorzichtig :) )

[ Voor 15% gewijzigd door basmuys op 13-03-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Apie! schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:55:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat had ik er ook op, leek wel een soort stickertje ofzo. Ik heb het er in elk geval vanaf gekrabt.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:13:
[...]

Dat had ik er ook op, leek wel een soort stickertje ofzo. Ik heb het er in elk geval vanaf gekrabt.
NFC meet redelijk nauw dus het is dan handig dat je weet waar die sensor zit. Ik weet nog bij mijn Xperia S dat ik echt aan het zoeken was naar de locatie van die NFC chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:15:
[...]

NFC meet redelijk nauw dus het is dan handig dat je weet waar die sensor zit. Ik weet nog bij mijn Xperia S dat ik echt aan het zoeken was naar de locatie van die NFC chip.
Ok, ik gebruik dat NFC toch niet, dus dan is het ook geen ramp.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:19:
[...]

Ok, ik gebruik dat NFC toch niet, dus dan is het ook geen ramp.
Je weet de locatie en daarna snel dat stickertje van je mooie Z slopen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:00
Net toch maar even geroot zonder bootloader te unlocken. Was een fluitje van een cent en een NTFS geformateerde sdkaart werkt nu ook vlekkeloos met : Google Play: Paragon exFAT, NTFS & HFS+

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2186368

@basmuys

Best logisch hoor dat die het niet doet ;-)

De impedantie(weerstand) van die headset is 62 ohm 8)7 Is dus voor een versterker gemaakt en niet voor telefoons,mp3 spelers

http://head-phones.findth...r-the-AKG-Q701-headphones

[ Voor 31% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 13-03-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
arnoutzw schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:35:
Net toch maar even geroot zonder bootloader te unlocken. Was een fluitje van een cent en een NTFS geformateerde sdkaart werkt nu ook vlekkeloos met : Google Play: Paragon exFAT, NTFS & HFS+

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2186368

@basmuys

Best logisch hoor dat die het niet doet ;-)

De impedantie(weerstand) van die headset is 62 ohm 8)7 Is dus voor een versterker gemaakt en niet voor telefoons,mp3 spelers

http://head-phones.findth...r-the-AKG-Q701-headphones
i know, ik gebruik hem voornamelijk om mijn muziekproducties te reviewen
maar een ipod nano geeft de headphone bijv. meer dan genoeg juice.

+ ik vind m awesome >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:59:
[...]

bij mij staat hij savonds en overdag binnen ook gewoon op 0... overdag buiten schroef ik hem op naar zo'n 50% en in de volle zon op 100%... Het grappige vind ik trouwens dat de zwartwaardes bij 100% in de zon net zo goed zijn als bij 0% savonds of binnen...

Ook nog even een negatief puntje over de HDR opname...
Ik schrok van de hoeveelheid MB's dat het vreet...
ik kwam er achter toen ik een filmpje van een seconde of 8 wilde versturen via whatsapp... Dit lukte dus niet omdat het bestand te groot was.
Toen ben ik gaan kijken en zag tot mn verbazing dat een filmpje van net aan 2 minuten maarliefst bijna 200 MB in beslag neemt...
ja op die manier zit de boel in no time vol natuurlijk..

iemand enig idee waar hij de media van de camera standaard opslaat? intern geheugen of SD?
standaard intern maar in instellingen van je camera kan je dat veranderen. en omdat het bestand zo groot is is omdat het full hd is. 200mb is normaal voor 2min als je iets wilt verzenden via whatsapp moet je dus lager gaan in beeldformaat dus qvga ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Vrijdag in naaldwijk en delft de xperia z in de aanbieding bij t mobile.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Nog toevalliger, ik had dit ook vanmorgen....
Ergens een bug die op datum werkt???
renzo4000 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:37:
[...]

Dat is toevallig! Dat had ik vanmorgen dus ook!! Ik twijfelde of ik de lader misschien niet goed in het toestel had zitten (al weet ik zeker dat dit wel het geval was, ik check altijd of hij aan het laden is).

Wat wel gezegd moet worden is dat ik op mijn slaapkamer een niet officiele lader gebruikt, ik dacht van 1A ... maar dat gaat al meer dan een week goed. Wellicht dat het scherm is aangebleven en daardoor langzaam is leeg gelopen(er zat nog zo'n 20% in). Hij heeft uiteindelijk wel tot 80% opgeladen terwijl hij uit stond.

Dit is wel iets om in de gaten te houden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:43
Offender schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:10:

[...]
Had er zelf geen last van. Wat ik wel raar vond was dat als ik naar updates zocht op het toestel er geen updates waren, toen ik hem aan de computer koppelde achter wel en heeft toen updates geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Bij mij ging de wekker vanmorgen gewoon af, ik heb nog geen update geinstalleerd. Sterker nog, heb dat hele PC Companion nog niet geinstalleerd. Als de 4.2.x update beter wordt (b.v. qua camera) en geen nieuwe bugs introduceert, dan pas ga ik kijken of ik wil updaten. Tot die tijd hanteer ik "If it ain't broke, don't fix it" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basmuys schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:02:
[...]

dat zit op een sticker als je goed kijkt (shatter protector) die is te verwijderen.
als je telefoon dan valt en het glas breekt dat 't nog bij elkaar blijft zitten, zonder de sticker is je xperia wel mooier maargoed dan moet je dat breken van het glas maar voor lief nemen :P steeds meer mensen halen die protector er af. (ook aan de voorkant) doe het wel voorzichtig :) )
de protector aan de voorkant verwijderen is een fluitje van een cent, maar bij de achterkant gaat al heel snel een stuk coating mee en dan ziet het er niet meer uit. Voorzichtig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Offender schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:10:

[...]
Het feit dat er nu al 3 (binnen dit topic vandaag) zijn is dat wel heel erg vreemd niet waar? Ik heb daar een beetje hekel aan, en toestel die zomaar uitvalt :| .. helemaal als je hem als wekker gebruikt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
renzo4000 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:55:
[...]

Het feit dat er nu al 3 (binnen dit topic vandaag) zijn is dat wel heel erg vreemd niet waar? Ik heb daar een beetje hekel aan, en toestel die zomaar uitvalt :| .. helemaal als je hem als wekker gebruikt.
Ik gebruik hem ook als wekkert maar no probs here so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Mijn wekker(s) gingen vanmorgend ook af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Rhox1979 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:14:
Mijn wekker(s) gingen vanmorgend ook af!
Mijne ook, had hem ook gewoon in de oplader gedaan gisteravond. En geen problemen vanochtend :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Vraag me nu af of het wekker-probleem door de update of door rooten veroorzaakt zou kunnen zijn.

Voor de mensen met wekker problemen:
Hebben jullie de telefoon al geupdate via PC Companion, of hem geroot?

Voor de mensen zonder wekker problemen:
Hebben jullie de telefoon nog op de fabrieksversie en niet-geroot?

Ik heb m'n telefoon niet geupdate of geroot en geen probleem met de wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Wekker ging af: niet geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gisteravond 100% opgeladen en uit stekker gehaald, vanochtend gekeken, nog steeds 100% :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:37

Rem

Is niet wekker gerelateerd volgens mij. Wat ik had vanochtend is identiek aan wat andere gebruikers aan hebben gegeven: Toestel is non-responsive/vastgelopen na het langdurig laden. Dat de wekker aan stond omdat het toevallig avond was is volgens mij toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Klopt inderdaad, nu ik het nog eens nalees.

De vraag blijft echter gelijk: de mensen met een uitgevallen telefoon, hebben die geupdate/geroot?
Niet dat dat zo'n fout zou mogen veroorzaken, maar dan kunnen we in ieder geval gerichter onderzoek doen / melding aan Sony doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-09 13:14
Masterkale1 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:38:
Bron?
Weet iemand of de actie ook geldig is in de t-shop in leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 14:30
Hier ging de wekker ook gewoon netjes af vanmorgen (2x zelfs, want ik had er 2 ingesteld :)). Gisteravond geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:17
basmuys schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:02:
[...]

Blijft de garantie wel gewoon, als ik die protectors eraf haal? Want na een weekje gebruik krast dit spul zelfs in je broekzak... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
Ik wil ze er ook af halen, maar ik wacht nog even op antwoord van Ambroos. Die zou gaan uitzoeken hoe het met de garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Mijn notification led had net het standje disco te pakken toen ik een whatsapp kreeg. Hij knipperde heel snel in de kleuren blauw, groen, wit en rood. Ik zal eens in de gaten houden of dit bij mijn volgende berichten ook zo is. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:48

GVR

cordonbleu schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:34:
Ik wil ze er ook af halen, maar ik wacht nog even op antwoord van Ambroos. Die zou gaan uitzoeken hoe het met de garantie zit.
Deze al gelezen? http://forum.xda-develope...180883&highlight=warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Laatst online: 31-10-2016
Wekker ging af: Wel geroot en andere ROM op basis van stock.

[ Voor 20% gewijzigd door johnhere op 13-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
Hmn, dat is ruk dus. Ding krast nu als een gek. Als ik dat had geweten dan had ik wel op de HTC one gewacht.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offender
  • Laatst online: 14-07-2024
Voor alle duidelijkheid, ik gebruik 'm niet als wekker, maar vanmorgen toen ik 'm van de lader haalde bleef het groene lichtje branden en voor de rest geen reactie.
Ik kon enkel resetten door middel van de volumeknop + de power knop.
Niet geroot, nog geen update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 09:15

S2K

SMAR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:43:
[...]

Hmn, dat is ruk dus. Ding krast nu als een gek. Als ik dat had geweten dan had ik wel op de HTC one gewacht.... :(
Gewoon onder garantie terugsturen. Je mag er van uitgaan dat een toestel bij normaal gebruik niet krast.Het is toch te gek dat ze een krasgevoelige beschermlaag er overheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Die heb ik uiteraard allang gelezen. Hier komt echter niet uit naar voren hoe het nu met de garantie zit als het toestel een defect heeft wat niets met het scherm en/of glas te maken heeft.
Het is logisch dat als je je scherm breekt je geen garantie hebt, of dat nu met of zonder die anti shatter sheet is. Dat maakt toch niet uit. Een gebroken scherm is (bijna) nooit garantie en altijd eigen schuld.
Mijn punt is, dat als je de protectors verwijderd en je een intern defect krijgt aan de telefoon, je dan nog gewoon garantie hebt. Dit defect heeft dan uiteraard niks met de protectors te maken, maar je hebt je toestel zogenaamd wel aangepast. Hoop dat ik zo duidelijker voor je ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K

S2K

In de handleiding van de XZ (zie: http://www-support-downlo...02_C6603_1_Android4.1.pdf) op pagina 15 staat:

"Er is plastic beschermfolie op het scherm van het apparaat geplakt wanneer u dit
aanschaft. U moet de beschermfolie lostrekken voordat u het aanraakscherm kunt
gebruiken. Als u dat niet doet, werkt het aanraakscherm mogelijk niet goed."

Lijkt me duidelijk dat de folie er ook af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Dat is de folie bij een nieuw toestel en heeft niets met de shatterproof sheet te maken.
Voor zover ik het kan lezen heb je garantie zolang de schade niet te maken heeft met het verwijderen van de shatterproof sheet. Ik heb nu trouwens ook een heel klein krasje op de achterkant :'(

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 13-03-2013 14:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 02:55
http://shop.sonymobile.co...ock-dk26-black/1271-8269/

"25% korting op oplaadstation DK26
Voeg een oplaadstation DK26 toe aan je bestelling van een Xperia™ Z en krijg 25% korting op de DK26. Deze aanbieding loopt tot 31 maart en is afhankelijk van de beschikbaarheid van de producten. De korting wordt automatisch toegepast bij het afrekenen."

Dan ga ik er van uit dat we de dock (zwart) pas vanaf eind deze maand kunnen bestellen...
Op de website van Clove(Engels) staat er ook dat de dock stock pas eind van de maand verwacht word....
http://blog.clove.co.uk/2...k26-charging-dock-delayed

LAMEEEEEE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
SToRM666 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:00:
Dat is de folie bij een nieuw toestel en heeft niets met de shatterproof sheet te maken.
Voor zover ik het kan lezen heb je garantie zolang de schade niet te maken heeft met het verwijderen van de shatterproof sheet. Ik heb nu trouwens ook een heel klein krasje op de achterkant :'(
Wat wel apart is dat er bij mij alleen een folie op de achterkant zat waarvan duidelijk is dat die eraf moest. Op de voorkant niet, dus in principe kan je Sony er dan aan ophangen als ze met garantie gaan zeuren.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K

S2K

SToRM666 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:00:
Voor zover ik het kan lezen heb je garantie zolang de schade niet te maken heeft met het verwijderen van de shatterproof sheet.
Op basis van de informatie in de handleiding kan ik niet opmaken wat een shatterproof sheet is, voor mij is het plastic folie en er staat dat je die er moet afhalen. Op basis van de handleiding kan Sony de garantie niet weigeren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
johnhere schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:41:
Wekker ging af: Wel geroot en andere ROM op basis van stock.
Nexz schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:21:
Hier ging de wekker ook gewoon netjes af vanmorgen (2x zelfs, want ik had er 2 ingesteld :)). Gisteravond geroot.
Offender schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:45:
Voor alle duidelijkheid, ik gebruik 'm niet als wekker, maar vanmorgen toen ik 'm van de lader haalde bleef het groene lichtje branden en voor de rest geen reactie.
Ik kon enkel resetten door middel van de volumeknop + de power knop.
Niet geroot, nog geen update gedaan.
Bedankt voor de info, oorzaak lijkt dus niet bij de update of rooting te liggen, maar iets dat in alle versies aanwezig is (in ieder geval de versies gebaseerd op stock ROM). Dat wordt dus een 2e wekker gebruiken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
Jongens, ook een vraagje met betrekking tot garantie nu hier toch over gesproken wordt.
ik vind dat mijn Xperia best wat kiertjes hebben bij de klepjes.
ik durf het niet aan hem onder de kraan te houden hierdoor.. (might be paranoid) maar hoe is de garantie op het moment dat je hem hierdoor om zeep helpt (water)
hij is wel certified?, kun je aantonen dat jij er zelf niets aan hebt kunnen doen? of is het "jammer joh"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
S2K schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:04:
[...]

Op basis van de informatie in de handleiding kan ik niet opmaken wat een shatterproof sheet is, voor mij is het plastic folie en er staat dat je die er moet afhalen. Op basis van de handleiding kan Sony de garantie niet weigeren lijkt me.
Hier lijkt het wel te mogen?

http://talk.sonymobile.com/message/245642#245642

Alhoewel er niet specifiek iets staat over garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
basmuys schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:09:
Jongens, ook een vraagje met betrekking tot garantie nu hier toch over gesproken wordt.
ik vind dat mijn Xperia best wat kiertjes hebben bij de klepjes.
ik durf het niet aan hem onder de kraan te houden hierdoor.. (might be paranoid) maar hoe is de garantie op het moment dat je hem hierdoor om zeep helpt (water)
hij is wel certified?, kun je aantonen dat jij er zelf niets aan hebt kunnen doen? of is het "jammer joh"
Er zit onder ieder klepje een vochtindicator. Ik vermoed dat ze moeilijk gaan doen zodra die verkleurd is. Overigens zit er een kleine inkeping die je misschien aan kan zien voor een kiertje onder ieder klepje. Ik weet niet of je daar op doelt? Die van mij overleeft in ieder geval prima de waterstralen en het maakt schoonmaken echt heel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Stel dat de klepjes fabrieksmatig er niet goed afdichten en er toch vocht doorheen komt en de indicatoren verkleuren, hoe weet Sony nou of het de fout van de consument is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K

S2K

SMAR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:10:
[...]

Hier lijkt het wel te mogen?

http://talk.sonymobile.com/message/245642#245642

Alhoewel er niet specifiek iets staat over garantie...
Het gaat hier over een heel andere telefoon en het kan zijn dat in andere landen andere voorwaarden worden gesteld.
In de officiele Nederlandstalige handleiding staat duidelijk dat je de beschermfolie moet verwijderen. In de hele handleiding is geen referentie naar een shatterproof protector (geen idee hoe je dat in het Nederlands vertaald) te vinden. Als mijn XZ binnen is dan ligt die folie/protector er snel af denk ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
basmuys schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:40:
Oh man, ik heb het witte model sinds gisteren, en wat een prachtig toestel!!
batterij ging wel dramatisch snel leeg helaas. maargoed, hopelijk de eerste cycles, en het fijt dat ik de batterij wilde drainen .. ik kom toch op een aantal angstige puntjes.

1. Het klepje van de micro usb sluit niet helemaal lekker aan voor mijn gevoel (dus contact met water vermijd ik zeker, ik heb niet het idee dat hij dat zou overleven)

2. het klepje van de headphone jack. (zal deze mijn broekzak overleven?) ik wind het maar een eng gebeuren.

3. helderheid. maar had ik kunnen verwachten (van de reviews). Het is hoe dan ook meer dan voldoende maar toch.. had hem graag wat brighter. aan de andere kant kan ik me bedenken dat dat behoorlijk funest voor de batterij is)

4. volume had voor mij wat harder gemogen. AKG Q701 kan in de kast, niet genoeg power om fatsoenlijk te luisteren

5. ik merk toch wel wat shocky buisiness soms. (niet storend) maar als ik iedereen hoor over hoe smooth de interface is begin ik aan mijn telefoon te twijfelen.

6. De MSC (Mass storage) is niet te activeren op de interne opslag.. JAMMER :X , MTP transfer gaat vaak traaaaag
Al met al 8/10.. in iedergeval het mooiste toestel dat ik in bezit heb gehad.
1. had ik het zelfde idee, maar goed mijne heeft de watertest overleefd.
2. goed punt, ik ben ook bang dat deze een keer ergens achter blijft haken, de bluetooth oordopjes zijn nog steeds niet bestelbaar helaas.
3. ik vind de helderheid echt prima, hou zelf 50% binnenshuis. Buiten in volle zon in het scherm ZEER goed leesbaar op 100%, snap niet dat mensen zo'n overdreven helder scherm willen.
4. zijn er echt zoveel mensen die hun phonespeaker gebruiken voor het luisteren van muziek?
edit: niet goed gelezen, dus volume met headset? Misschien komt daar nog een mod voor, denk eerder dat het softwarematig gelimiteerd is. Voor de galaxy s3 had je in ieder geval een mod voor meer volume etc.
5. telefoon loopt soepel, alleen de sony launcher is niet de allersnelste. Probeer anders een nova of apex launcher.

[ Voor 5% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 13-03-2013 14:31 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
basmuys, gewoon even een Fiio voor 5 tientjes regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze stock based launcher. Heeft veel meer opties dan stock XZ en de widgets werken volgens mij ook allemaal (gebruik zelf alleen walkman).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets met jullie wekker jongens? Mijn telefoon ging netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, ik heb de standaart screenprotector er van voren af gehaald. Blij. Maar waarom zou ik die van de achterkant ook weghalen? Redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmuys
Cyleo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:11:
[...]

Er zit onder ieder klepje een vochtindicator. Ik vermoed dat ze moeilijk gaan doen zodra die verkleurd is. Overigens zit er een kleine inkeping die je misschien aan kan zien voor een kiertje onder ieder klepje. Ik weet niet of je daar op doelt? Die van mij overleeft in ieder geval prima de waterstralen en het maakt schoonmaken echt heel handig :P
HollovVpo1nt schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:16:
Stel dat de klepjes fabrieksmatig er niet goed afdichten en er toch vocht doorheen komt en de indicatoren verkleuren, hoe weet Sony nou of het de fout van de consument is?
dat is het probleem een beetje. je stelt alleen vast dat er water is doorgedrongen. [captain obvious]Duh[/captain obvious]
maar feit blijft dat er geen water in zou mogen komen. (en geen enkel gezond persoon verzuipt zijn nieuwe telefoon voor fun)

Ik heb de witte Xperia Z dus wellicht zie ik de lijnen beter maar het zijn niet de inkepingen. het microsd slot lijkt echt niet goed (volledig te sluiten) in tegenstelling tot bijvoorbeeld het 3,5mm jack klepje.

@Catch. weer zo'n hassle om mee te slepen in je zak enzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basmuys schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:09:
[...]

[...]

dat is het probleem een beetje. je stelt alleen vast dat er water is doorgedrongen. [captain obvious]Duh\[/captain obvious]
maar feit blijft dat er geen water in zou mogen komen. (en geen enkel gezond persoon verzuipt zijn nieuwe telefoon voor fun)

Ik heb de witte Xperia Z dus wellicht zie ik de lijnen beter maar het zijn niet de inkepingen. het microsd slot lijkt echt niet goed (volledig te sluiten) in tegenstelling tot bijvoorbeeld het 3,5mm jack klepje.
Had ik ook de eerste paar dagen. Nu sluit hij perfect en zonder te priegelen. Zit alleen nog wel te wachten op het dock. Ik zag net dat het dock nu ook met korting is te bestellen als je de XZ ook direct bij Sony bestelt dus dan zal die wel snel beschikbaar zijn. Anders heeft die aanbieding ook geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Probeer de xperia z met MHL-HDMI adapter aan m'n beeldscherm te koppelen, maar krijg de melding HDMI out of range 33,8kHz/30Hz. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
masterjorie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:13:
Probeer de xperia z met MHL-HDMI adapter aan m'n beeldscherm te koppelen, maar krijg de melding HDMI out of range 33,8kHz/30Hz. Iemand enig idee?
heeft je beeldscherm wel ondersteuning voor TV signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:06:
Trouwens, ik heb de standaart screenprotector er van voren af gehaald. Blij. Maar waarom zou ik die van de achterkant ook weghalen? Redenen?
Die aan de voorkant wil ik er ook afhalen voor het betere gevoel (glas ipv ruw plastic), de achterkant eigenlijk ook aangezien die bij mij al bekrast is terwijl ik er toch heel voorzichtig mee omga. Glas had nog niet gekrast geweest. Als de achterkant bij jou krasvrij is/blijft, kun je hem idd net zo goed laten zitten. Of je moet het voor het glas gevoel net als aan de voorkant doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Thijs001 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:34:
Mijn notification led had net het standje disco te pakken toen ik een whatsapp kreeg. Hij knipperde heel snel in de kleuren blauw, groen, wit en rood. Ik zal eens in de gaten houden of dit bij mijn volgende berichten ook zo is. Hebben meer mensen hier last van?
Inmiddels heb ik alweer nieuwe berichten binnen en daarbij werkt de led weer normaal. De XZ zal wel heel blij zijn geweest met dat ene berichtje van net waardoor die even doordraaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:03:
Ik gebruik deze stock based launcher. Heeft veel meer opties dan stock XZ en de widgets werken volgens mij ook allemaal (gebruik zelf alleen walkman).
Bedankt voor de tip, dit ziet er goed uit! Straks thuis eens even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
ArcticWolf schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:15:
[...]

heeft je beeldscherm wel ondersteuning voor TV signalen?
Beeldscherm ondersteunt alleen 60Hz vertical frequency, maar waarom zend de xperia z niet in deze gebruikelijke frequency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:43
Zie niet veel verschil met stock ICS 4.0 launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:49:
[...]

Zie niet veel verschil met stock ICS 4.0 launcher
Zit inderdaad weinig verschil tussen de Sony ICS en JB home-apps. Voor Sony ICS had de maker ook een aangepaste versie. Vooral het aanpasbare raster, dockspacing, lock-optie en de backup mogelijkheid zijn handig. Je levert ook niets in en de launcher en widgets vervangen niets dus er is verder geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Heb hem stiekem al geprobeerd en heeft toch wel een paar opties die ik erg fijn vind:
- Alle widgets kunnen nu resizen
- Infinity scrolling in app drawer en homescreens
- App drawer kan blijven staan waar je hem het laatst gelaten hebt (begint niet steeds vooraan)

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Laatst online: 06-03 10:25
Ik heb net een nieuwe xperia gekregen van de garantie, en ik had een backup gemaakt op mijn SD kaart.
Alleen net heb ik mijn nieuwe sony geactiveerd, maar weet iemand hoe ik die back-up kan terugplaats?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
lauyylauyy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:29:
Ik heb net een nieuwe xperia gekregen van de garantie, en ik had een backup gemaakt op mijn SD kaart.
Alleen net heb ik mijn nieuwe sony geactiveerd, maar weet iemand hoe ik die back-up kan terugplaats?
Met hetzelfde programma als waar de backup mee is gemaakt neem ik aan?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauyylauyy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:29:
Zelfde programma maar dan naar herstellen gaan en daar je back-up aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Laatst online: 06-03 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:06:
[...]

Zelfde programma maar dan naar herstellen gaan en daar je back-up aanvinken.
Jep! Thanks man

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Deze ga ik echt proberen. Was nog niet naar nova/apex overgestapt door missen walkman widget (oa).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:27

SomerenV

It's something!

Ik heb sinds vanmiddag een Xperia Z te leen van Sony en direct even de waterdichtheid getest. Werkt echt prima maar na hem een paar seconden in een bak te hebben gelegd met water klinkt het geluid enorm brak. Nu heb ik ergens gelezen dat hij eerst een beetje moet drogen voordat de kwaliteit weer prima is, maar ik vroeg me af of meerderen hier er 'last' van hebben. Verder echt een prachtig toestel, alleen net wat te groot voor mijn niet al te grote handen :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, de speakers zijn nogal dun, er komen snel druppeltjes tussen. Na blootstelling aan water kan het tot 6 uur duren voor alles terug normaal begint te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Even eten dan verder met die andere launcher...laat zeker weten hoe die bevalt. Denk dat veel mensen hier wel op zoek naar zijn!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:32
Duurt bij mij normaal half uur dan doet speaker het weer prima :)
Than again het is ook niet zo dat je de telefoon constant in het water hebt he ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Iemand enig idee hoe ik zonder root kan zien of een sharp of jcd scherm heb? IMEI nummer o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:18:
Iemand enig idee hoe ik zonder root kan zien of een sharp of jcd scherm heb? IMEI nummer o.i.d.?
Nee, maar als je hem in NL besteld hebt dan heb je 99% Sharp. Azie en Europa hebben schijnbaar veelal Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 22:12
Dit is wel een hele extreme test!

[YouTube: http://youtu.be/slngeQtyTlg]

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 21:35
laarom schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:56:
Dit is wel een hele extreme test!
Nu nog wachten op de eerste gefrituurde Xperia Z 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 02-10 17:47
Masterkale1 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:38:
Heb naar aanleiding van deze melding (ook in het shoppingforum) even contact gehad met T-Mobile. Klantenservice aan de telefoon kan er niets over zeggen, verwezen me naar het forum en social media. Op Facebook gevraagd hoe het zat, en in welke winkels enzo:

''Hoi Melkunie, ik wil je aanraden om onze social media kanalen in de gaten te houden met betrekking tot deze acties. Wij weten deze ook niet van te voren.''

Lekker dus. Woon zelf nogal ver van de winkels waar mogelijk acties gehouden worden, dus wel dan zo vroeg mogelijk vertrekken. Maar dan zou ik dus moeten wachten tot T-Mobile besluit dat ze het op internet zetten, want ze weten het natuurlijk wel gewoon. Of op de gok gaan gebaseerd op wat vage forumberichten zonder bron :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Als ik de bovenkant van de achterzijde van mijn Z tik hoor ik een klikkende geluid, eventjes opgenomen: YouTube: MOV_0278.mp4

Is dit normaal? Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 13:24

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb nu ook een week de Xperia Z, erg tevreden (kwam van LG Optimus 2x :S)

Paar zaken die ik in dit topic niet heb kunnen vinden:
• Statusbar widgets aanpassen? (ik wil airplane / rotatie, moet hier nu Power Toggles voor gebruiken)
• Tweaken welke kleur LED bij welke app past? (uberhaupt vinden welke matched)
• Bij WiFi verbinding automatisch naar 2G terugschakelen? (alhoewel de batterijduur een verademing is, dit is dus niet zo'n belangrijk punt)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 22:12
TurkWizardGezer schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:13:
Als ik de bovenkant van de achterzijde van mijn Z tik hoor ik een klikkende geluid, eventjes opgenomen: YouTube: MOV_0278.mp4

lol zit je nu op de microfoon te tikken grapjas? Staat in de handleiding wat dat "gaatje"is.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021

DIe van mij doet dat ook, ergens eerder dit forum gelezen dat het doodnormaal is. (onderdeeltjes in de camera lens oid)

Niet de hele tijd op je telefoon tikken lost het een heel eind op in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:50
Ik ben sinds een week ook in het bezit van de XZ, komend van een 4s bevalt hij super.
Maar nu het "probleem" met mijn 4s deed ik 36 uur op de accu met dan ca 15% over.
Met mijn Z haal ik 24 uur...
Geen exchange (alleen gmail)
3G staat uit
90% van de data gaat via wifi
Helderheid staat op 50%
Stamina staat aan

Doe ik iets fout, of is mijn accu brak?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v400/Wouter24/Screenshot_2013-03-13-20-16-51.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v400/Wouter24/Screenshot_2013-03-13-20-16-27.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v400/Wouter24/Screenshot_2013-03-13-20-16-20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canis Lupus schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:14:
Ik heb nu ook een week de Xperia Z, erg tevreden (kwam van LG Optimus 2x :S)

Paar zaken die ik in dit topic niet heb kunnen vinden:
• Statusbar widgets aanpassen? (ik wil airplane / rotatie, moet hier nu Power Toggles voor gebruiken)
• Tweaken welke kleur LED bij welke app past? (uberhaupt vinden welke matched)
• Bij WiFi verbinding automatisch naar 2G terugschakelen? (alhoewel de batterijduur een verademing is, dit is dus niet zo'n belangrijk punt)
-Extra rij maken met app: notification toggle
-Meeste apps kunnen het zelf. Anders de app Lightflow dacht ik
-Nee, dan moet je de rom resignen met toggle2g. Dus zonder unlocked bootloader kan het niet. Wel kun je bv met Tasker mobile data uitzetten bij een wifi verbinding. Scheelt al een boel zonder functie verlies. Krijg je alleen irritante notificatie die ik nog niet heb weten uit te schakelen (moet kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu

Dat is waarschijnlijk de auto focus van de camera. Hebben bijna alle telefoons.
Wouter36 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:31:
Ik ben sinds een week ook in het bezit van de XZ, komend van een 4s bevalt hij super.
Maar nu het "probleem" met mijn 4s deed ik 36 uur op de accu met dan ca 15% over.
3G staat uit
Helderheid staat op 50%
Stamina staat aan

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zonder je schermtijd te vermelden kunnen we hier weinig aan afleiden. Met de info die je nu geeft lijkt het allemaal vrij normaal. Geen wakelocks en weinig verbruik bij scherm uit.

[ Voor 53% gewijzigd door cordonbleu op 13-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Top launcher http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403
Zelfde feel als stock (zelfde dock etc.).
Kan bijna alles wat nova launcher ook kan (gridsize aanpassen, gestures etc.)
Hide apps
Oneindig scrollen, zowel door homescreens als app drawer.
App drawer, zwarte achtergrond :D (zelf instelbaar overigens)
Widgets resizen
Ondersteunt de standaard Sony widgets (wel even opnieuw installeren via xda), opmerking resizen werkt pas goed na reboot.

[ Voor 9% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 13-03-2013 20:55 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Zonder je schermtijd te vermelden kunnen we hier weinig aan afleiden. Met de info die je nu geeft lijkt het allemaal vrij normaal. Geen wakelocks en weinig verbruik bij scherm uit.
Anderhalf uur screen on. Dus de software lijkt iig in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Blijft de vraag, waarom zou je in hemelsnaam je smartphone zo gebruiken, lijkt mij toch afdoende als je haalt van socthends opstaan tot savonds (laat) naar bed.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter36 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:03:
[...]

Dat is wel erg weinig. 4G, media server (onder films), online modus (onder films) al uitgezet? Misschien dat daar wat fout gaat. Anders even aankijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter36 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:03:
[...]

ja het scherm 3 a 5 u aanligt kan hij idd helemaal ontladen zijn.
Is ook te verwachten aan zon groot scherm en je iphone was een kleiner display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Ben geen poweruser, dan lijkt me om dag laden geen utopie.
@bassie112 ik heb de filmp app nu uitgeschakeld, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar dagen de xperia Z, wel redelijk tevreden, al mis ik me xperia arc wel een beetje. Maar me vraag is bij mij staan er sommige apps die ik wil downloaden er niet tussen in de app store zoals spelletjes etc..
Komt het doordat het een android 4.2 is? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:07:
Ik heb nu een paar dagen de xperia Z, wel redelijk tevreden, al mis ik me xperia arc wel een beetje. Maar me vraag is bij mij staan er sommige apps die ik wil downloaden er niet tussen in de app store zoals spelletjes etc..
Nee, ligt eraan dat veel apps nog niet geoptimaliseerd zijn voor full hd en dus nog niet voor dit toestel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Wouter36 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:31:
3G staat uit
Helderheid staat op 50%
Stamina staat aan

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo te zien is je MediaServer over de zeik, wat dodelijk is voor de batterijduur. Hier heb ik al over gepost:
Nee, dat is een bekende bug in ICS+ en ik had daar inderdaad ook last van. De Mediascanner blijft dan namelijk op een of meerdere bestanden hangen in een loopje. Gisteren heb ik echter het stroomverbruik gestopt door naar Apps > Alles te gaan. En dan bij Mediaopslag, eerst nu stoppen en dan gegevens wissen te doen. Dan even je telefoon opnieuw opstarten en het zou opgelost moeten zijn.

Je zou eventueel ook de app gegevens kunnen wissen van Albums, Walkman / Muziek, Foto's en Video's en dat soort 'media-apps' welke er standaard op staan. Dat heb ik gisteren voor de zekerheid wel gedaan, maar zou niet moeten.
Het duurt wel even voordat Mediaserver uit je batterijstatus verdwijnt overigens.

Verder:
Nog een leuke batterijbesparende tip is om bij Maps > Instellingen > Locatie instellingen > Locatie melden uit te zetten. Dat wordt geloof ik gebruikt voor Google Latitude oid. Echter zit er bij sommige devices een wakelock-bug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 10:29
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:07:
In welk opzicht mis je je Arc dan? In andere woorden, in welke opzichten vind je de Z een verslechtering t.o.v. de Arc?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Meer mensen met random vervelende whats'app crashes?
heb er nu een x aantal gehad, vrij vervelend als je een lang bericht aan het typen bent.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankK800i schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:24:
[...]

In welk opzicht mis je je Arc dan? In andere woorden, in welke opzichten vind je de Z een verslechtering t.o.v. de Arc?
Hij bedoelt de apps die hij nog niet kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:36:
Meer mensen met random vervelende whats'app crashes?
heb er nu een x aantal gehad, vrij vervelend als je een lang bericht aan het typen bent.
Niks gehad. Heb wel de beta geinstalleerd van hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:04:
Blijft de vraag, waarom zou je in hemelsnaam je smartphone zo gebruiken, lijkt mij toch afdoende als je haalt van socthends opstaan tot savonds (laat) naar bed.
Met 2,5 uur screentime en 10 uur standby is ie nu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:37:
[...]

Niks gehad. Heb wel de beta geinstalleerd van hun site.
Die beta is echt een verademing. Te downloaden via http://www.whatsapp.com/android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Cyleo schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:44:
[...]

Die beta is echt een verademing. Te downloaden via http://www.whatsapp.com/android/
Zo heel groot zijn de verschillen toch niet?

Heeft iemand toevallig een werkende stock browser gevonden? Chrome is zo nu en dan niet helemaal soepel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
laarom schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:15:
[...]

lol zit je nu op de microfoon te tikken grapjas? Staat in de handleiding wat dat "gaatje"is.
Nee je snapt het niet, heeft niets met de microfoon te maken. Dat geluidje komt waar ik ook tik op de bovenkant van de achterzijde.
Vlemert schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:17:
[...]

DIe van mij doet dat ook, ergens eerder dit forum gelezen dat het doodnormaal is. (onderdeeltjes in de camera lens oid)

Niet de hele tijd op je telefoon tikken lost het een heel eind op in ieder geval :P
cordonbleu schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:40:
[...]

Dat is waarschijnlijk de auto focus van de camera. Hebben bijna alle telefoons.
Ah, dat stelt me gerust. Dacht dat er iets mankeerde of iets los zat aan de binnenzijde. :)

[ Voor 47% gewijzigd door segascope op 13-03-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:53:
Top launcher http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403
Zelfde feel als stock (zelfde dock etc.).
Kan bijna alles wat nova launcher ook kan (gridsize aanpassen, gestures etc.)
Hide apps
Oneindig scrollen, zowel door homescreens als app drawer.
App drawer, zwarte achtergrond :D (zelf instelbaar overigens)
Widgets resizen
Ondersteunt de standaard Sony widgets (wel even opnieuw installeren via xda), opmerking resizen werkt pas goed na reboot.
*kuch* :)

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 20 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.