Mooie tijden, op de playstation had je Crash Bash, wat een leuke Mario Party clone was. Vindt het ook echt jammer dat offline coop een beetje aan het verdwijnen is op de consoles, maar met de opkomst van indiegames komt het wellicht weer een beetje terugG4mert schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:50:
[...]
Ja daar heb je gelijk in. Offline gamen in zijn geheel zal wellicht zelfs verdwijnen (de voorspelling van Sony/Microsoft). Hoewel ik niet echt bekend ben met de Wii/WiiU zou ik graag een Mario Party achtige game zien op de PS4.
[...]
Wat het is? Dat is juist iets van 'vroeger'. Zoals je Golden eye/Mario Kart speelde op de N64. Waren nog eens tijden.
Hmm goed punt. Even gezocht en idd, in Q1 komt de indie game Sportsfriends uit op PS4. Een bundel van kleine simpele multiplayer games. bronk-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:00:
[...]
.. maar met de opkomst van indiegames komt het wellicht weer een beetje terug
Met o.a. Super Pole riders, zie:
Het is 'iets'
Verwijderd
Komt er eigenlijk nog een Crash Bandicoot naar de PS4???
Kan die kleine van mij ervaren wat ik ervaarde op de PS1
,...... alleen met wat mooiere graphics, hahahaha
Kan die kleine van mij ervaren wat ik ervaarde op de PS1
Verwijderd
Als die al komt, is het niet van Naughty dog, helaas. Zij hebben de rechten niet (meer)Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:10:
Komt er eigenlijk nog een Crash Bandicoot naar de PS4???
Kan die kleine van mij ervaren wat ik ervaarde op de PS1,...... alleen met wat mooiere graphics, hahahaha
Knack is een beetjede spirituele opvolger, al loop ik nog niet echt warm van wat ik gezien heb.
Verwijderd
Neej, Crash was voor mij gewoon de geestelijk vader van Playstation, hahahah..... geweldig.
Zelfs mijn ma destijds aan Crash gekregen. Als ik op school zat. zat mijn ma te gamen.
Zelfs mijn ma destijds aan Crash gekregen. Als ik op school zat. zat mijn ma te gamen.
Ben het helemaal met je eens. Kan in dat spel niks zien wat me aan Crash doet denken en heel het spelt boeit me totaal niet. Als ik dit uiteindelijk leuk vind om te spelen is het DE verrassing van 2013k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:14:
Knack is een beetjede spirituele opvolger, al loop ik nog niet echt warm van wat ik gezien heb.
Verwijderd
Ik denk dat hij wel degelijk kwalitatief gelijkwaardig kan worden, maar de humor en de kracht van het personage ken ik alleen uit Jak en daxter en ratchet and clank. Waarvan die eerste snel naar de ps4 moet komen!k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:14:
Zou remote play met een disk versie dan helemaal niet werken?Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:34:
Ach ik koop het gewoon digitaal. Heeft ook een hoop voordelen ivm remote play.
Ik hoop het, zou hem dan graag aan mijn library toevoegen, maar ik wacht wel even de reviews uit de VS af.Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:20:
[...]
Ik denk dat hij wel degelijk kwalitatief gelijkwaardig kan worden, maar de humor en de kracht van het personage ken ik alleen uit Jak en daxter en ratchet and clank. Waarvan die eerste snel naar de ps4 moet komen!
Denk het wel toch? Maar disk based games schillen niet zoveel met de digitale versie omdat veel games, volgens mij, ook een installatie vereisen.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:43:
[...]
Zou remote play met een disk versie dan helemaal niet werken?
BFV: SuperflipNL [PS4]
Okej, was wel een beetje verrast door zijn opmerking. Digitaal is gewoon een stuk duurder. + als ik zie wat mijn playstation 3 games afgelopen weken nog hebben opgeleverd zou ik het zonde vinden als ik ze niet kan verkopen. Heb een vita gekocht omdat de remote play functie echt wel handig is. Maar dus wel graag icm. disc based gamesSuperflipNL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:47:
[...]
Denk het wel toch? Maar disk based games schillen niet zoveel met de digitale versie omdat veel games, volgens mij, ook een installatie vereisen.
Als de PS4 in de USA uit is zullen we hier wel wat filmpjes over op youtube gaan vinden. lijkt me wel wat.
Verwijderd
Jawel, maar dan moet je wel de disk erin hebben die je wil. Bij digital klik je aan welke je wil spelen.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:43:
[...]
Zou remote play met een disk versie dan helemaal niet werken?
Ik denk dat je je vergist in Knack want hij heeft wellicht een beetje pixar achtige graphics maar de game schijnt alles behalve makkelijk te zijn.G4mert schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:41:
Zelf ben ik fan van local multiplayer met vrienden thuis op de bank. Ik vermaak me dan ook prima met potjes Fifa (en Halo op de 360). NBA is niet mijn ding en Knack vind ik echter te simpel/kinderachtig.
Weet iemand of er nog een PS4 spel in de maak is die local multiplayer ondersteund?
Destiny heeft het helaas niet. Ik heb dan ook het gevoel dat dit compleet aan het uitsterven is.
Verwijderd
trouwens bedacht me net: De pseye support mag van mij miniem blijven, want anders werkt de remote play niet meer!
Vita heeft toch ook gewoon een camera en mic?
Een crappy 0.3MP camera is geen 720P 60fps Playstation Camerak-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:05:
Ja dat klopt. Echter is remote play mandatory voor alle games behalve games die afhankelijk zijn van de speciale hardware zoals de eye en die piemeljoysticks met die bal erop...k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:05:
Verwijderd
Echter is de pseye meer advanced dan je denkt. Het zijn ook 2 camera's die beide 720P zijn. Ik had een artikel gelezen wat dat betekend voor de kwaliteit van de camera (niet alleen in 3D opzicht)arnoutzw schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:07:
[...]
Een crappy 0.3MP camera is geen 720P 60fps Playstation CameraMaar daar ben ik niet bang voor Playstation Camera blijft gewoon een gimick en ga ik waarschijnlijk meteen verkopen op MP. Zie de 360 daar is kinect alleen doorgebroken voor casualgames en zelfs nu de kinect bij de Xbox One gebundeld zit wordt ie alleen voor gimick features gebruikt.
Aargh in De VS krijgen ze bij de PS4 gratis 30 dagen plus + 30 dagen Music Unlimited + 10$ PSN tegoed

Dat is wel nice, zal wel weer niet naar Europa komen..
Ghost is voor de PS4 trouwens ook al beschikbaar bij verschillende winkels (o.a. bij Mediamarkt en Amazon.co.uk)
Ghost is voor de PS4 trouwens ook al beschikbaar bij verschillende winkels (o.a. bij Mediamarkt en Amazon.co.uk)
Vooral dat store tegoed zou ik hier ook wel graag zien... Eens kijken of Sony eerlijk is en het ons ook aanbiedt.k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:19:
Aargh in De VS krijgen ze bij de PS4 gratis 30 dagen plus + 30 dagen Music Unlimited + 10$ PSN tegoed
[afbeelding]
Net even op een ps4 demopod gespeeld, knack is echt totaal niks bijzonders, continu hetzelfde, overigens was ik ook niet overtuigd van de graphics, de controller daarintegen lag lekker in de hand. Maar de demopod wist me totaal niet te overtuigen.
Hier ook vanmiddag even met een demopod gestaan. De controller voelde lekker aan, de rest was een behoorlijke teleurstelling. Playroom is een totale verspilling van de ruimte en de current-gen-looing pinball game stelde ook niets voor.
Laat toch gewoon een beperkte build van killzone of BF 4 op dat ding draaien, dat is een stuk indrukwekkender dan dit.
Laat toch gewoon een beperkte build van killzone of BF 4 op dat ding draaien, dat is een stuk indrukwekkender dan dit.
Flickr PSN ID= cheironnl
Jammer om te horen... Ben heel erg benieuwd naar de eerste reviews van knack volgende week...swoutr schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:46:
Net even op een ps4 demopod gespeeld, knack is echt totaal niks bijzonders, continu hetzelfde, overigens was ik ook niet overtuigd van de graphics, de controller daarintegen lag lekker in de hand. Maar de demopod wist me totaal niet te overtuigen.
Verwijderd
Ik ga niet eens kijken bij zo'n demopod..... Sterker nog; doe me ogen dicht als ik er langs loop
Hoe zijn die schermen eigenlijk op die demopods?
Zoals eerder al zei kun je de demo pods beter overslaan. De zwakke games verpesten de hele nextgen ervaring.
Heb even geduld. Want wat is er nou mooier dan de ps4 thuis uitpakken voorr het eerst aanraken en killzone/Bf4 op te starten.
Heb even geduld. Want wat is er nou mooier dan de ps4 thuis uitpakken voorr het eerst aanraken en killzone/Bf4 op te starten.
Net bij Bart Smit in Rotterdam geweest. Op de Lijnbaan staat de demopod ook al. Maar niet veel hoeiends te doen. Alleen playroom en wat uitleg over de console. Controller ligt lekker in de hand. Twijfel alleen over de thumbsticks. Wel comfortabel alleen de bovenzijde lijkt een soort van schuim/filt. Ik denk dat. Het niet heel duurzaam gaat zijn voor enthousiaste gamers. Maar dat zal blijken. Maar verder weinig nuttigs te zeggen omdat er geen game demo's te speel waren op dat ding. Wacht af op mijn bestelling in ieder geval.
Er stond laatst op IGN ook een uur durend fragment met informatie van een housemarque medewerker (functie weet ik niet meer).
Ik begin best warm te lopen voor resogun moet ik zeggen, ziet er vet uit!
Ik begin best warm te lopen voor resogun moet ik zeggen, ziet er vet uit!
Wat een verschrikkelijke eerste ervaring met een PS4 heb ik zojuist gehad! Ik heb Knack even getest bij. Bart Smit in Rotterdam op de Lijnbaan. Misschien stond ik te dicht op de tv maar er waren naar mijn idee veel te veel aliassing randen te zien. Alsof ik naar 480p aan het kijken was. Totaal niet indrukwekkend. Controller voelt wel fijn aan. Maar voor mijn gevoel kan dit ook op de PS3. Voelde niet echt next gen (al besef ik best dat next gen niet alleen gaat om grafische pracht), 1080p zonder lelijke pixels moet toch wel kunnen?
Ach, dat Knack.....over een half jaar heeft niemand het er nog over. Typisch een launchgame voor een nieuwe console.
Maar wel jammer dat het de enige speelbare demo is. Ik hoop (en ga er van uit) dat Killzone en BF4 me gelukkiger gaan maken of dat Knack nog in ontwikkeling is. Maar dat lijkt me niet zo kort op de release (wellicht valt er nog wat te patchen). Voor een exclusive is het gewoon 3x niks. Gameplay vond ik ook al niet bijzonder, maar daar was de demo te kort voor.ChrisLNFF schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:21:
Ach, dat Knack.....over een half jaar heeft niemand het er nog over. Typisch een launchgame voor een nieuwe console.
PS4 komt aan in Amazon magazijn:

http://www.dumpert.nl/med...an_in_amazonmagazijn.html
En PS4 ontleed: http://www.dumpert.nl/med...aystation_4_unboxing.html

http://www.dumpert.nl/med...an_in_amazonmagazijn.html
En PS4 ontleed: http://www.dumpert.nl/med...aystation_4_unboxing.html
[ Voor 49% gewijzigd door S0epkip op 08-11-2013 21:53 ]
Killzone gaat jouw die harde plasser bezorgenNik schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:52:
[...]
Maar wel jammer dat het de enige speelbare demo is. Ik hoop (en ga er van uit) dat Killzone en BF4 me gelukkiger gaan maken of dat Knack nog in ontwikkeling is. Maar dat lijkt me niet zo kort op de release (wellicht valt er nog wat te patchen). Voor een exclusive is het gewoon 3x niks. Gameplay vond ik ook al niet bijzonder, maar daar was de demo te kort voor.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik ben al blij als er 1 redelijk tot goede launchgame bij zit. Terugkijkend op de huidige generatie was het ook niet heel veel.Nik schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:52:
[...]
Maar wel jammer dat het de enige speelbare demo is. Ik hoop (en ga er van uit) dat Killzone en BF4 me gelukkiger gaan maken of dat Knack nog in ontwikkeling is. Maar dat lijkt me niet zo kort op de release (wellicht valt er nog wat te patchen). Voor een exclusive is het gewoon 3x niks. Gameplay vond ik ook al niet bijzonder, maar daar was de demo te kort voor.
Kijken jullie voor de grap eens naar de PS3 launch titles. Die waren pas bagger imo !
Resistance was voor zijn tijd erg goed. Maar dat was het dan zo een beetje.
Wij kunnen tenminste meteen met Killzone en Battlefield aan de slag. En dan heb je ook nog games als FIFA 14, Knack, Assassin's Creed Black Flag, Need for Speed, Resogun en een hoop vette F2P games.
Ik ben er tevreden mee. Natuurlijk had ik Driveclub en inFamous ook graag op de launch gehad. Maar ik kan maar 1 game tegelijk spelen. En met Killzone, Battlefield en AC Black Flag vermaak ik me wel tot februari (wanneer inFamous uitkomt)
Resistance was voor zijn tijd erg goed. Maar dat was het dan zo een beetje.
Wij kunnen tenminste meteen met Killzone en Battlefield aan de slag. En dan heb je ook nog games als FIFA 14, Knack, Assassin's Creed Black Flag, Need for Speed, Resogun en een hoop vette F2P games.
Ik ben er tevreden mee. Natuurlijk had ik Driveclub en inFamous ook graag op de launch gehad. Maar ik kan maar 1 game tegelijk spelen. En met Killzone, Battlefield en AC Black Flag vermaak ik me wel tot februari (wanneer inFamous uitkomt)
Motorstorm was epic.. maargoedSefaex schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:41:
Kijken jullie voor de grap eens naar de PS3 launch titles. Die waren pas bagger imo !
Ik vind het zowiezo een zeer japanse aangelegenheid die demokiosks. daar waar MS met mainstream knallers als DR3, KI, RYSE en Forza 5 op de demo komt laat Sony octodad zien... ik bedoel c'mon... zo verkoop je geen consoles
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Hopelijk geen structureel probleem bij de controller

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Wow inderdaad, anders liggen er binnen no time een aantal van die controllers naast mijn PS4..ikookhier schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:49:
[afbeelding]
Trouwens Amazon voorraad zat...?

[ Voor 28% gewijzigd door TRK op 08-11-2013 23:06 ]
Is de Knack demo van de demopods nog de demo in die stedelijke omgeving? Level zag er inderdaad erg saai uit en is volgens mij een oude demo build die van de E3 dateert.
In de laatste trailer vond ik het er wel erg mooi uitzien, persoonlijk. Ik hoop alleen dat het level design goed blijft en dat er genoeg variatie is tussen platformen en beat 'em up, maar 't ziet er vnl. beat 'em up uit.

In de laatste trailer vond ik het er wel erg mooi uitzien, persoonlijk. Ik hoop alleen dat het level design goed blijft en dat er genoeg variatie is tussen platformen en beat 'em up, maar 't ziet er vnl. beat 'em up uit.

Ze mogen helaas geen 16+/18+ games op demokiosks laten zien. Lijkt me dus ook sterk dat DR3 en Ryse op een demokiosk zouden staan. Helaas, want Ryse en Killzone zijn respectievelijk de perfect grafische showcases voor de Xbox One en PS4.swopdark schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:44:
[...]
Motorstorm was epic.. maargoed
Ik vind het zowiezo een zeer japanse aangelegenheid die demokiosks. daar waar MS met mainstream knallers als DR3, KI, RYSE en Forza 5 op de demo komt laat Sony octodad zien... ik bedoel c'mon... zo verkoop je geen consoles
[ Voor 38% gewijzigd door Cyrso op 08-11-2013 23:16 ]
Waar gaan jullie games voor de PS4 kopen? Ik zelf wacht nog de Mediamarkt af omdat ze misschien met een actie zullen komen.
Verwijderd
Ik had op Driveclub gehoopt maar ga me eerst vermaken met War Thunder en eventueel een andere MMO. Dan steek ik daar mijn geld wel inTayfunc schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:17:
Waar gaan jullie games voor de PS4 kopen? Ik zelf wacht nog de Mediamarkt af omdat ze misschien met een actie zullen komen.
Die gast heeft met zijn nagel in zitten graaien ofzo, die strepen zijn niet van normaal gebruik. Was een topic over op reddit met betere kwaliteit foto's.ikookhier schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:49:
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door SCARfaceE op 08-11-2013 23:26 ]
PSN ID: Beest41
Zojuist met een vriend van me naar de lokale Saturn geweest. Konden het toch niet laten om even een indruk te krijgen van de PS4.
Eén tip.. doe het aub niet. Wat een totale let down. De demo van Knack is echt helemaal niets bijzonders. De graphics waren echt teleurstellend Wellicht dat het een hele oude build was? Echter had ik ook wel wat meer van de gameplay verwacht, gezien het de maker betreft van 'klassiekers' zoals Crash Bandicoot en Spyro. Bij het opstarten werd aangegeven: basic controls met een knop voor jump en een knop voor bash. Die simpele combinatie heb ik dan ook maar aangehouden en liep vrij gemakkelijk door het level. Ik neem aan dat de uiteindelijke game er wel wat mooier uit gaat zien... Gelet ook op de gifjes hierboven.
En dat was dan eigenlijk de enige Retail game. Daarna Octodad gespeeld. Grappig concept, maar echt een psn game en dat kon ook op de huidige generatie. Verder Contrast gespeeld, ook een PSN game (gratis volgens mij bij PS+?). De gameplay zag er wel leuk uit, maar komt ook uit voor de huidige generatie. Benieuwd hoe lang de game is?
En tenslotte playroom proberen op te starten, maar daar ging wat mis met de camera ofzo. Hij herkende de controllers op een of andere manier niet en de enige manier om iets te kunnen doen was via de PS knop het spel afsluiten. Daarna nog 2 keer geprobeerd, maar iedere keer hetzelfde probleem.
De positieve ervaring aan deze demo pod was de controller. Eindelijk een controller die je met je volledige hand vasthoudt in plaats van in je vingers. Hij voelde lekker aan en de sticks waren ook prima te bereiken. Heb wel wat kleine handen, waardoor ik het touchpad wat lastiger te bereiken vond. De triggers zijn tov de DS3 echt vooruitgegaan, maar vond ze op een of andere manier wat te kort en ze mochten wat meer naar achteren worden geplaatst.
Al met al, ga aub niet naar die demopods en laat je gewoon lekker verrassen door Killzone. Dat zulke demopods goedgekeurd zijn door de marketing mensen van Sony... Daar snap ik helemaal niets van.
Eén tip.. doe het aub niet. Wat een totale let down. De demo van Knack is echt helemaal niets bijzonders. De graphics waren echt teleurstellend Wellicht dat het een hele oude build was? Echter had ik ook wel wat meer van de gameplay verwacht, gezien het de maker betreft van 'klassiekers' zoals Crash Bandicoot en Spyro. Bij het opstarten werd aangegeven: basic controls met een knop voor jump en een knop voor bash. Die simpele combinatie heb ik dan ook maar aangehouden en liep vrij gemakkelijk door het level. Ik neem aan dat de uiteindelijke game er wel wat mooier uit gaat zien... Gelet ook op de gifjes hierboven.
En dat was dan eigenlijk de enige Retail game. Daarna Octodad gespeeld. Grappig concept, maar echt een psn game en dat kon ook op de huidige generatie. Verder Contrast gespeeld, ook een PSN game (gratis volgens mij bij PS+?). De gameplay zag er wel leuk uit, maar komt ook uit voor de huidige generatie. Benieuwd hoe lang de game is?
En tenslotte playroom proberen op te starten, maar daar ging wat mis met de camera ofzo. Hij herkende de controllers op een of andere manier niet en de enige manier om iets te kunnen doen was via de PS knop het spel afsluiten. Daarna nog 2 keer geprobeerd, maar iedere keer hetzelfde probleem.
De positieve ervaring aan deze demo pod was de controller. Eindelijk een controller die je met je volledige hand vasthoudt in plaats van in je vingers. Hij voelde lekker aan en de sticks waren ook prima te bereiken. Heb wel wat kleine handen, waardoor ik het touchpad wat lastiger te bereiken vond. De triggers zijn tov de DS3 echt vooruitgegaan, maar vond ze op een of andere manier wat te kort en ze mochten wat meer naar achteren worden geplaatst.
Al met al, ga aub niet naar die demopods en laat je gewoon lekker verrassen door Killzone. Dat zulke demopods goedgekeurd zijn door de marketing mensen van Sony... Daar snap ik helemaal niets van.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Die gast heeft ook op Reddit gepost, waar hij al gauw door de mand viel. Wel een andere foto:ikookhier schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:49:
[afbeelding]

Buiten het feit dat ie z'n verhaal steeds blijft veranderen over HOE het is gebeurd, lijkt het erop dat hij bewust met z'n nagels heeft lopen klooien. Zie ook dit plaatje:

Ik zou me hier geen zorgen over maken. Lijkt op bangmakerij.
Ik heb ook even de kans gehad om met een PlayStation 4 te spelen (demo stand). De games die ik kon spelen waren o.a. Contrast, Pinball Arcade en twee andere indies + Knack + The PlayRoom.
Schermen bij de demo stands zijn relatief klein (ik gok kleiner dan 32 inch) en waren denk ik niet 1080p schermen.
Vooraf
Voordat ik begin, net zoals hierboven aangegeven: de games zijn eigenlijk niet echt next-gen waardig. De indie games zijn, nou ja, indies en die hebben simpelweg bijna niet het budget om - grafisch - iets spectaculairs neer te zetten.
Knack
Ik had bij Knack niet het idee dat dit niet mogelijk was op een PlayStation 3 Het 'control scheme' werd vooraf getoond en het eerste wat ik dacht was 'dit komt wel erg simpel over', maar uiteindelijk was ik best wel tevreden over de controls en werkte het veel intuïtiever dan ik had verwacht.
Vooraf had ik eigenlijk niet zo'n goed beeld van Knack, maar nu ik het zelf heb geprobeerd moet ik zeggen: het is niet echt mijn type game, maar mijn interesse voor de game is zeker wel iets hoger dan voorheen (maar dat heeft misschien met mijn extreem lage verwachtingen voor deze game te maken).
Indie games
Ik heb een stukje van Contrast gespeeld en een stukje Pinball Arcade. Contrast heeft zeker wel iets aparts, maar het is niet een 'wow' game. Zeker grafisch gezien zou het een PS3 game kunnen zijn, maar dat valt te verwachten van een indie game.
Pinball Arcade is precies dat: Pinball Arcade.
Andere games?
Alhoewel er veel informatie was te vinden over andere games, zoals FIFA 14, waren deze niet te spelen. Opzich best wel jammer, want games zoals FIFA 14, daar kijken mensen naar uit. Ik denk dat ze de PS4 veel beter hadden kunnen adverteren, bij deze demo stands, als ze wat meer triple A game-demo's hadden.
Van games als Killzone snap ik wel waarom deze niet aanwezig zijn: zo'n demo stand moet geschikt zijn voor zelfs de allerkleinste.
The PlayRoom
The PlayRoom heeft me aangenaam verrast. Er zitten een aantal leuke elementen in en in principe kan je ook heel veel met de controller uitproberen (lightpad, rumble, triggers, motion controls). En nu we het toch over de controller hebben...
DualShock 4
De controller ligt echt heel lekker in je handen t.o.v. de PS3 controller. Hij valt heel goed in je handen en het materiaal voelt heel goed aan. De triggers voelen echt flink beter aan en ook de L1/R1 knoppen voelden goed aan. De face buttons zijn het minst veranderd t.o.v. de DualShock 3, maar ook deze voelden iets verbeterd aan. Het klinkt misschien gek, maar het 'rusten van je duim' op pijltjes toetsen voelt ook beter aan.
De lightbar heb ik alleen in combinatie met The PlayRoom echt gebruikt. Ik had vooraf gelezen dat een aantal mensen bezorgd waren over reflecties in de TV... ik ben hier compleet vergeten op te letten maar ik had er verder ook geen last van.
Het touchpad voelde verrassend goed aan, maar het lijkt mij wel het meest gevoelige onderdeel dat stuk kan gaan.
Last but not least: de analoge sticks. Er zit ietsjes meer weerstand in en de nieuwe 'kuipjes' zijn een stuk beter.
Qua ergonomie, nogmaals, ligt hij echt erg goed in je handen. Als ik het verschil in ergonomie tussen de DS3 en DS4 moet beschrijven, dan zou ik zeggen:
Je handen moeten zich aanpassen bij de DS3, terwijl de DS4 zich aanpast aan jouw handen. Het klinkt een beetje filosofisch, maar dit is de beste manier van beschrijven voor mij.
Al met al: de games die je kan spelen bij de demo stands vallen tegen, vooral omdat het indie games zijn die het niveau van een triple A titel niet bereiken. De controller ligt echt super goed in je handen en alhoewel ik er al veel over had gelezen werd ik toch aangenaam verrast.
En oh ja: de PlayStation 4 zelf. Deze was naar mijn idee ongeveer net zo groot als een PS3 Slim, maar wel ietsjes dieper.
Schermen bij de demo stands zijn relatief klein (ik gok kleiner dan 32 inch) en waren denk ik niet 1080p schermen.
Vooraf
Voordat ik begin, net zoals hierboven aangegeven: de games zijn eigenlijk niet echt next-gen waardig. De indie games zijn, nou ja, indies en die hebben simpelweg bijna niet het budget om - grafisch - iets spectaculairs neer te zetten.
Knack
Ik had bij Knack niet het idee dat dit niet mogelijk was op een PlayStation 3 Het 'control scheme' werd vooraf getoond en het eerste wat ik dacht was 'dit komt wel erg simpel over', maar uiteindelijk was ik best wel tevreden over de controls en werkte het veel intuïtiever dan ik had verwacht.
Vooraf had ik eigenlijk niet zo'n goed beeld van Knack, maar nu ik het zelf heb geprobeerd moet ik zeggen: het is niet echt mijn type game, maar mijn interesse voor de game is zeker wel iets hoger dan voorheen (maar dat heeft misschien met mijn extreem lage verwachtingen voor deze game te maken).
Indie games
Ik heb een stukje van Contrast gespeeld en een stukje Pinball Arcade. Contrast heeft zeker wel iets aparts, maar het is niet een 'wow' game. Zeker grafisch gezien zou het een PS3 game kunnen zijn, maar dat valt te verwachten van een indie game.
Pinball Arcade is precies dat: Pinball Arcade.
Andere games?
Alhoewel er veel informatie was te vinden over andere games, zoals FIFA 14, waren deze niet te spelen. Opzich best wel jammer, want games zoals FIFA 14, daar kijken mensen naar uit. Ik denk dat ze de PS4 veel beter hadden kunnen adverteren, bij deze demo stands, als ze wat meer triple A game-demo's hadden.
Van games als Killzone snap ik wel waarom deze niet aanwezig zijn: zo'n demo stand moet geschikt zijn voor zelfs de allerkleinste.
The PlayRoom
The PlayRoom heeft me aangenaam verrast. Er zitten een aantal leuke elementen in en in principe kan je ook heel veel met de controller uitproberen (lightpad, rumble, triggers, motion controls). En nu we het toch over de controller hebben...
DualShock 4
De controller ligt echt heel lekker in je handen t.o.v. de PS3 controller. Hij valt heel goed in je handen en het materiaal voelt heel goed aan. De triggers voelen echt flink beter aan en ook de L1/R1 knoppen voelden goed aan. De face buttons zijn het minst veranderd t.o.v. de DualShock 3, maar ook deze voelden iets verbeterd aan. Het klinkt misschien gek, maar het 'rusten van je duim' op pijltjes toetsen voelt ook beter aan.
De lightbar heb ik alleen in combinatie met The PlayRoom echt gebruikt. Ik had vooraf gelezen dat een aantal mensen bezorgd waren over reflecties in de TV... ik ben hier compleet vergeten op te letten maar ik had er verder ook geen last van.
Het touchpad voelde verrassend goed aan, maar het lijkt mij wel het meest gevoelige onderdeel dat stuk kan gaan.
Last but not least: de analoge sticks. Er zit ietsjes meer weerstand in en de nieuwe 'kuipjes' zijn een stuk beter.
Qua ergonomie, nogmaals, ligt hij echt erg goed in je handen. Als ik het verschil in ergonomie tussen de DS3 en DS4 moet beschrijven, dan zou ik zeggen:
Je handen moeten zich aanpassen bij de DS3, terwijl de DS4 zich aanpast aan jouw handen. Het klinkt een beetje filosofisch, maar dit is de beste manier van beschrijven voor mij.
Al met al: de games die je kan spelen bij de demo stands vallen tegen, vooral omdat het indie games zijn die het niveau van een triple A titel niet bereiken. De controller ligt echt super goed in je handen en alhoewel ik er al veel over had gelezen werd ik toch aangenaam verrast.
En oh ja: de PlayStation 4 zelf. Deze was naar mijn idee ongeveer net zo groot als een PS3 Slim, maar wel ietsjes dieper.
Thanks voor je uitgebreide ervaringen!Uniciteit schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:52:
*knip*
DualShock 4
En over die lightbar; een rolletje tape lost een hoop op denk ik, mocht het echt een probleem zijn..
@die foto van Amazon:
per pallet, en 2 rijen met iets van 15 pallets , dus minstents ... PS4's?!
Het lijkt zelfs dat er daarachter nog een rij is, maar is niet goed te zien..
Edit: gewoon heel veel dus..
[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 09-11-2013 00:12 ]
Dit is precies waar ik mij zorgen om maakte toen ik de controller had gevoeld bij Bart smit in Rotterdam. dangerpaki in "[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic"ikookhier schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:49:
[afbeelding]
Ik ben bang dat het wel een structureel probleem wordt. Het lijkt een beetje van dat foam wat ze ook als handgrepen bij sommige fitness aparatuur gebruiken. En dat gaat vaak ook zo kapot.
Verwijderd
Gewoon niet je nagel erin zetten.dangerpaki schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 08:09:
[...]
Dit is precies waar ik mij zorgen om maakte toen ik de controller had gevoeld bij Bart smit in Rotterdam. dangerpaki in "[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic"
Ik ben bang dat het wel een structureel probleem wordt. Het lijkt een beetje van dat foam wat ze ook als handgrepen bij sommige fitness aparatuur gebruiken. En dat gaat vaak ook zo kapot.
Wel vreemd dat Knack er op de demopods niet zo goed uit ziet, gemiste kans want in recente gameplay beelden ziet de game er prima uit en zeker nextgen waardig.
En damn dat magazijn van amazone.. dat zijn echt veul PS4's
En damn dat magazijn van amazone.. dat zijn echt veul PS4's
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ducktape werkt sowieso. Heb ook een klein stukje op m'n headset van Sony zitten. Anders reflecteert het rode lampje bij de microfoon aan de binnenkant in m'n bril. Heeeel irritant. Sowieso houd ik niet van die lampjes, dus die op de controller plak ik ook gewoon afdutchgio schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:06:
[...]
Thanks voor je uitgebreide ervaringen!
En over die lightbar; een rolletje tape lost een hoop op denk ik, mocht het echt een probleem zijn..
@die foto van Amazon:
per pallet, en 2 rijen met iets van 15 pallets , dus minstents ... PS4's?!
Het lijkt zelfs dat er daarachter nog een rij is, maar is niet goed te zien..
Edit: gewoon heel veel dus..
[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 09-11-2013 09:06 ]
Ik heb net knack's quest gedownload uit de appstore. Het is een ripoff van bejeweled maar er zit toch wel wat interessants aan. Ik kreeg hele negatieve invloeden hier van knack maar dat lijkt dus door een slechte build op de demo pod te komen. Ook door de app houd ik nu hoop dat ik er geen slechte launchgame mee haal. Je kunt in de app namelijk voorwerpen vrijspelen die je straks in de game kunt gebruiken. En die voorwerpen die je vrijspeelt doen me vermoeden dat er nog best wat diepgang in de game gaat zitten...
Dan hoop ik maar dat het bij langdruig gebruik dan goed blijft. Zou zonde zijn.
Ik verbaase me er echt over. De versie van Knack op de demopods is imho een PS3 game, en zelfs daar zou ik niet echt door weggeblazen worden. De gifjes hier boven doen de game veel meer eer.Chaoss schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 08:55:
Wel vreemd dat Knack er op de demopods niet zo goed uit ziet, gemiste kans want in recente gameplay beelden ziet de game er prima uit en zeker nextgen waardig.
Verder vond ik het aanbod qua gamedemos sowieso erg mager. Weinig tot niks waar je mensen mee overtuigd om een PS4 te kopen. Ik snap dat Sony liever exclusives toont, maar imho missen ze nu toch echt een grafisch overdonderende game.
Positief:
- de console zelf ziet er prima uit. Ben zelf niet zo'n fan van de schuine kanten, maar in het echt is ie een stuk mooier dan ik verwacht had.
- Controller! Wow, ik had al gehoord dat ie fors beter geworden was, maar ze zitten nu wel erg dicht tegen de Xbox controller (mijn favo controller) aan. Eindelijk een controller die je echt in je hand houd, en gewoon goed vast hebt. Met deze layout kan ik zelfs wel wennen aan het feit dat de analoge sticks niet op de goeie plek zitten
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die demo van Knack zal wel een oude build zijn denk ik. Want de laatste HD beelden zien er gewoon erg strak uit.
Maar goed, we zullen het wel zien als de reviews uitkomen. Als de reviews goed zijn haal ik hem. Anders wacht ik wel tot dat ik hem via PS+ kan downloaden (zal toch wel ooit gebeuren).
Voor de afwisseling lijkt het me in ieder geval een leuke game.
Maar goed, we zullen het wel zien als de reviews uitkomen. Als de reviews goed zijn haal ik hem. Anders wacht ik wel tot dat ik hem via PS+ kan downloaden (zal toch wel ooit gebeuren).
Ik twijfel er niet aan dat het een (hele) oude build van Knack is. Vind het alleen raar dat ze dit soort games op die pods zetten. De hardcore gamer heeft hun keuze ondertussen al wel gemaakt (of dat nu PS4 of X1 of beide is laat ik in het midden), het zijn juist de twijfelaars die je met zo'n demo-opstelling nog kunt overhalen. Dan is het raar dat je zo'n oude versie van een game daar neerzet, terwijl de nieuwere versie zoveel mooier is.Sefaex schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:15:
Die demo van Knack zal wel een oude build zijn denk ik. Want de laatste HD beelden zien er gewoon erg strak uit.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Alleen dus maar Knack op die demopod? Helaas geen enkele interesse in dat spel. Jammer. Maar misschien toch even langs om te DS4 te checken.
En vier indie games, maar die zijn grafisch niet zo heel bijzonder.Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:33:
Alleen dus maar Knack op die demopod? Helaas geen enkele interesse in dat spel. Jammer. Maar misschien toch even langs om te DS4 te checken.
Verwijderd
Had Sony niet beter in elke winkel de DS4 weg kunnen leggen als demo. Als je toch geen next-gen demo's laat zien heeft de rest toch geen zin.
Een betere indruk krijg je pas wanneer je het allemaal zelf thuis hebt namelijk. Ik hou er niet van om op beurzen of demopods te spelen, want het geeft een totaal verkeerd indruk.
Het is jammer dat er inderdaad geen 16+/18+ games gedraaid mogen worden. Hopelijk zorgt Sony dat er tijdens de launch meerdere games gepeeld kunnen worden op de pods.
Knack is wel een game die ik zeker voor erbij wil hebben voor wat afwisseling. Natuurlijk ook genoeg indie titels die hiervoor gaan zorgen, maar Knack is de enige platformer tijdens launch. Het zou toch zijn als ze binnenkort Resogun op die pods beschikbaar maken. Ik denk dat deze echt iets mooie's kan laten zien.
Het is jammer dat er inderdaad geen 16+/18+ games gedraaid mogen worden. Hopelijk zorgt Sony dat er tijdens de launch meerdere games gepeeld kunnen worden op de pods.
Knack is wel een game die ik zeker voor erbij wil hebben voor wat afwisseling. Natuurlijk ook genoeg indie titels die hiervoor gaan zorgen, maar Knack is de enige platformer tijdens launch. Het zou toch zijn als ze binnenkort Resogun op die pods beschikbaar maken. Ik denk dat deze echt iets mooie's kan laten zien.
[ Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 09-11-2013 16:56 ]
Wel lachen he?! Al veel vrijgespeeld? Doet me echt vermoeden dat de game behoorlijk wat diepgang heeft in het combat systeem...Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:58:
Die knack iphone game is awesome. Ik heb nu al zin in knack de echte game.
Iemand enig idee of er (night) releases zijn bij bijvoorbeeld een MM/Makro waarvoor je geen pre-order nodig hebt?
[ Voor 21% gewijzigd door mikeb106 op 09-11-2013 17:54 ]
Nee die zullen er niet zijn afaik.mikeb106 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:54:
Iemand enig idee of er (night) releases zijn bij bijvoorbeeld een MM/Makro waarvoor je geen pre-order nodig hebt?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wie bouwen er overigens gelijk een grotere drive in?
of wachten we eerst de resultaten met een eventuele ssd af?
of wachten we eerst de resultaten met een eventuele ssd af?
Groter dan 500gb bij launch?!
Als je een ssd wil is de kans groot dat dat minder is dan 500gb hoor..
ja 500 gb met die installaties is best weinig natuurlijk!dutchgio schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:10:
ssd doe ik sowieso nog niet aan, wie zegt dat die machine geoptimaliseerd is voor ssd?
Verwijderd
Ik zet er een TB HDD in als ik 'm binnen heb. Liever nu dan over 3 jaar als je alles weer opnieuw moet gaan downloaden.dutchgio schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:10:
Ik wacht ook eerst de resultaten af. En die moeten wel heel erg gunstig zijn wil ik er ssd in doet. 512Gb ik praktisch even duur als de console zelf...Dutchzilla schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:30:
[...]
ja 500 gb met die installaties is best weinig natuurlijk!
ssd doe ik sowieso nog niet aan, wie zegt dat die machine geoptimaliseerd is voor ssd?
Verwijderd
Nou, je kan al een 1 tb ssd voor 500 euro krijgen, dus dan koop je een dure 512 gb ssd.kbloem schreef op zondag 10 november 2013 @ 05:32:
[...]
Ik wacht ook eerst de resultaten af. En die moeten wel heel erg gunstig zijn wil ik er ssd in doet. 512Gb ik praktisch even duur als de console zelf...
Tjah ik verwacht eigenlijk geen performance verbeteringen ingame (dus hogere of stabielere framerate), en om hier en daar een laadscherm 1-5s versnellen heb ik de meerprijs van een SSD niet voor over.
Ik hou het eerst bij de 500gb, zie wel hoe lang het duurt, tzt opnieuw installeren vindt ik geen probleem, goede reden om de boel op te schonen spellen die er heel lang opstaan speel ik vaak toch niet meer,
Ik hou het eerst bij de 500gb, zie wel hoe lang het duurt, tzt opnieuw installeren vindt ik geen probleem, goede reden om de boel op te schonen spellen die er heel lang opstaan speel ik vaak toch niet meer,
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Als je die leuk vind, dan moet je zeker TOM Blitz op de Vita spelen. Die vind ik persoonlijk veel beter en leuker qua gameplayVerwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:58:
Die knack iphone game is awesome. Ik heb nu al zin in knack de echte game.
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 10-11-2013 11:03 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Maar onder andere door het verzamelen van items in knack zelf vind ik het leukSToRM666 schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:02:
[...]
Als je die leuk vind, dan moet je zeker TOM Blitz op de Vita spelen. Die vind ik persoonlijk veel beter en leuker qua gameplay
Onderstaand bericht is toch vreemd. Zo'n beetje iedere game die je koopt word volledig in de hdd cache geplaatst. Dus dan zit die 500GB toch wel erg snel vol als je niet consequent blijft verwijderen na het uitspelen van een game.
http://ps4daily.com/2013/...ownload-it-doesnt-matter/
Het enige voordeel wat je nu lijkt te hebben is dat je makkelijk kunt doorverkopen. Het voordeel van digitaal downloaden is dat je kunt downloaden en exact om 00.00 de game kunt starten. Dat gaat dus de keuze worden of je digitaal koopt of in de winkel.
Ga nu toch maar goed nadenken om direct een grotere hdd te plaatsen...
Het enige voordeel wat je nu lijkt te hebben is dat je makkelijk kunt doorverkopen. Het voordeel van digitaal downloaden is dat je kunt downloaden en exact om 00.00 de game kunt starten. Dat gaat dus de keuze worden of je digitaal koopt of in de winkel.
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe de prijzen over bv 2 jaar zijn van de downloads. Ik heb pas geleden een game op mijn Vita binnengehaald die iets voordeliger was dan dat ik diezelfde game bij bv Gamemania zag.
Ik wacht in ieder geval nog met het plaatsen van een grotere hdd het probleem is (als ik het goed heb) dat ik maar tot 1 TB kan gaan de grotere (2TB) zijn allemaal te dik volgens mij dus die passen niet. Ok ik zou natuurlijk er eentje van 1 TB kunnen plaatsen, maar dan krijg ik hetzelfde probleem nog een keer over een jaar of wat. Mss dat er tegen die tijd betere alternatieven zijn. Btw iedereen praat dan wel over 50 GB van COD, maar ik wed dat een heleboel games veel minder ruimte gaan innemen.
Het voordeel van een disc is natuurlijk wel dat je je games ook eens mee kan nemen naar vrienden of je spellen een paar weken kan lenen van iemand. Met de Xbox 360 toch regelmatig gedaan.
Ik heb nu overigens ook zo'n 25 spellen die ik niet meer speel en nu ook niks meer waard zijn. Ik ben van plan bij de PS4 de games te kopen en weer te verkopen als ik denk dat ik ze niet snel weer ga spelen.
Voorlopig laat ik het nog bij de 500gb. Eerst maar eens afwachten of een SSD daadwerkelijk veel verschil maakt en dan zet ik er over een jaar of 2 wel een 1tb SSD in, als ze dan wat betaalbaarder zijn.
Ik heb nu overigens ook zo'n 25 spellen die ik niet meer speel en nu ook niks meer waard zijn. Ik ben van plan bij de PS4 de games te kopen en weer te verkopen als ik denk dat ik ze niet snel weer ga spelen.
Voorlopig laat ik het nog bij de 500gb. Eerst maar eens afwachten of een SSD daadwerkelijk veel verschil maakt en dan zet ik er over een jaar of 2 wel een 1tb SSD in, als ze dan wat betaalbaarder zijn.
Je kan toch gewoon inloggen met jouw account bij die vriend. Kan je die game daar ook downloaden. Ruilen/lenen is inderdaad wat lastiger of je moet elkaars account ruilen voor een tijdje.yorroy schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:55:
Het voordeel van een disc is natuurlijk wel dat je je games ook eens mee kan nemen naar vrienden of je spellen een paar weken kan lenen van iemand. Met de Xbox 360 toch regelmatig gedaan.
Ja, maar downloaden is niet instant play.WiXX schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:07:
[...]
Je kan toch gewoon inloggen met jouw account bij die vriend. Kan je die game daar ook downloaden. Ruilen/lenen is inderdaad wat lastiger of je moet elkaars account ruilen voor een tijdje.
Als je werkelijk flink wat GB's nodig gaat hebben, duurt dat ook vrij lang natuurlijk...
En je kunt games niet meer doorverkopen. Ik heb dat zelf voor de PS3 wel gedaan om de aanschaf van de volgende game te kunnen financieren, omdat je die toch niet meer speelt.
De vorige versies van call of duty, fifa etc: games die jaarlijks uitkomen. De oude versie is dan (voor mij) niet interessant meer, en mag de deur uit.
Downloaden is volgens mij ook bijna instant play nu of iig na een 1e kleine download.dutchgio schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:19:
[...]
Ja, maar downloaden is niet instant play.
Als je werkelijk flink wat GB's nodig gaat hebben, duurt dat ook vrij lang natuurlijk...
Verkopen doe ik niet meer aan. Als ik er een bepaald aantal uur in heb gestoken is de game het waard geweest
Morgen worden de eerste dingen rondom #PS4AllAcces bekendgemaakt door Geoff Keighley.
PSN: Finally_Chris
Bron?CR1691 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:52:
Morgen worden de eerste dingen rondom #PS4AllAcces bekendgemaakt door Geoff Keighley.
Zijn Twitteraccount.
Morgen, 11 november, zou er toch iets groots met de PS4 bekend worden?
Dit zegt 'ie:
Starting Monday I'll be able to start sharing some of the world premieres set for #PS4AllAccess on Thursday night.
Let the hype begin!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Hoe werkt dat nou precies met "online/PS plus" Ik ben nu een xbox gewend met live, maar kun je ook met de PS4 een tijdelijk online abbo nemen? Of zit je er gelijk een jaar aan vast. Stel ik koop een ps4 en wil hem na een half jaar weer verkopen dan heb ik genoeg aan een half jaar online
Is dat mogelijk of niet?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Je kan nu (ps3, een maand, kwartaal of jaarabbo nemen).cypress3d schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:06:
Hoe werkt dat nou precies met "online/PS plus" Ik ben nu een xbox gewend met live, maar kun je ook met de PS4 een tijdelijk online abbo nemen? Of zit je er gelijk een jaar aan vast. Stel ik koop een ps4 en wil hem na een half jaar weer verkopen dan heb ik genoeg aan een half jaar onlineIs dat mogelijk of niet?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Damn hopelijk komt Sony ook met zoiets: [video]http://www.youtube.com/watch?v=pCKEi0GFW-k"]YouTube: Half Life 2 with Positional and Gun Tracking! Oculus + Hydras[/video]
voor PS4
echt te vet
Dat zou echt next-gen immersion zijn 
Je gun onafhankelijk van het kijken bewegen is gewoon te vet
Je zou dan zelfs al je bijv naar cover rent naar achter kunnen schieten
voor PS4
echt te vet
Je gun onafhankelijk van het kijken bewegen is gewoon te vet
[ Voor 27% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 10-11-2013 20:42 ]
Op zich, ik heb nu ook ongeveer 10 games op mijn PS3 staan (250 GB) en dat is prima. De oude verwijder ik, nieuwe installeer ik. Ik vind 10 games klaar hebben staan meer dan genoegkbloem schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:57:
Onderstaand bericht is toch vreemd. Zo'n beetje iedere game die je koopt word volledig in de hdd cache geplaatst. Dus dan zit die 500GB toch wel erg snel vol als je niet consequent blijft verwijderen na het uitspelen van een game.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyleo op 10-11-2013 20:55 ]
Gelukkig is dit inmiddels ontkrachtCyleo schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:54:
[...]
Op zich, ik heb nu ook ongeveer 10 games op mijn PS3 staan (250 GB) en dat is prima. De oude verwijder ik, nieuwe installeer ik. Ik vind 10 games klaar hebben staan meer dan genoeg. Overigens jammer dat die disk er in moet, maar anders krijg je geheid account-bound games, dus dan is dit beter.
http://www.thesixthaxis.c...ive-its-just-cache-space/
Als ik het nu goed begrijp schrijft hij de data van de bluray naar een cachedir op de hdd en laat dat daar staan. Mocht je ruimte nodig hebben dan word de cachedir automatisch geleegd?
The Bonus Round van GT staat deze week in het teken van de PS4 launch. Staat nu online op GT en is denk wel boeiend kijkvoer.
Ik vraag me dan wel af hoe dat cachen dan gaat werken. Als je bijvoorbeeld 50GB aan cache op de HDD hebt, zou die cache dan steeds gecleared worden wanneer je een ander spel speelt? Of ziet de PS4 de hele schijf als cache, en verwijdert alleen games in de cache wanneer de ruimte op (begint) te raken?ksborg schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:08:
[...]
Gelukkig is dit inmiddels ontkracht
http://www.thesixthaxis.c...ive-its-just-cache-space/
Hebbon !!!
als wehkamp niet uitleverd de 29ste kom ik hem zelf wel halen in dedemsvaart
als wehkamp niet uitleverd de 29ste kom ik hem zelf wel halen in dedemsvaart
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen