Ik zie het indien je geen PS apparaat hebt ofzo mailen ze het dus naar je. Dan heb ik er wel wat aan.Verstekbakker schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:27:
[...]
In de voorwaarden heb ik er iets over gelezen dat het dan gewoon op het emailadres van je account gezet zou worden. Is alweer een maand geleden en ik heb het geheugen van een goudvis, dus even zelf nakijken. Je PSN account is gewoon te manipuleren via http://store.playstation.com.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=705658Journey might have just been confirmed for PS4 (PS Nation Podcast) #1
Thanks to reddit user ferroaj http://www.reddit.com/r/PS4/comments..._is_coming_to/
Time stamp 1:46:40 of this podcast http://www.psnation.org/2013/10/22/e...-strikes-back/
Goed nieuws voor mensen die de ps3 versie nog niet hebben kunnen spelen
Het verschil is groter dan ik zelf verwacht had, het water ziet er op de PS4 echt stukken beter uit, maar ook de andere textures zijn behoorlijk scherper, hier en daar zie je dat de belichting veel mooier is.Chrosser schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:13:
niet echt spectaculair moet ik zeggen. Nu is dit natuurlijk ook niet echt een goed stuk om te vergelijken. In de Jungle / stad zal het verschil natuurlijk aanzienlijker zijn. Vooral als weers aspecten om de bocht komen kijken
En dan is dit "maar" een cross generatie en cross platform game.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit is sowieso uit een cinematic, en Ubi staat erom bekend om hun Characters wat meer details te geven tijdens de cinematics.G4mert schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:06:
Ps3 vs Ps4 graphics in AC: Black Flag.
Als je de video op 1:30 stopt zie je duidelijk dat de Ps4 versie hogere textures gebruikt.
Echter blijft dit natuurlijk een simpele HD poort.
[video]
Edit 1: Screenshot van 1 min 30 waar het verschil in textures duidelijk te zien is op de kleding.
[afbeelding]
Edit 2: Hier is goed te zien dat de current gen consoles veel DOF gebruiken om het gebrek aan detail te maskeren. Iets wat me steeds meer is gaan ergeren in games. Zo'n onrealistisch effect![]()
[afbeelding]
Het echte verschil zal pas duidelijk worden als er goed gameplay materiaal met elkaar kan worden vergeleken.
Trophy unlock animatie vergelijking (via Gearnuke.com )
Nu op de PS3:

PS4:

Ik vind het een verbetering
Nu op de PS3:

PS4:

was dat al gepost? Ziet er echt super nice uit
Nice! Wat me vooral opvalt/bevalt is hoe vloeiend het loopt.. Nu maar hopen dat dit straks ook zo speelt op de PS4..arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:36:
[afbeelding]
was dat al gepost? Ziet er echt super nice uit
Nog een nieuwtje, de unboxing van de PS4 camera
http://www.ign.com/videos/2013/10/28/ps4-camera-unboxing
-
Nice de PS Camera is incl houder/stand
Goedemorgen,
Misschien een domme vraag maar, kun je nu wel of niet PS3 games op de PS4 spelen?
Kon tot nu toe nog niet echt een duidelijk antwoord vinden, alvast excuus als ik er totaal overheen heb gekeken.
Misschien een domme vraag maar, kun je nu wel of niet PS3 games op de PS4 spelen?
Kon tot nu toe nog niet echt een duidelijk antwoord vinden, alvast excuus als ik er totaal overheen heb gekeken.
Verwijderd
Nee , niet met ps3 discs in ieder geval.19Joost85 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:54:
Goedemorgen,
Misschien komt er ooit een streaming service die ps3 spellen emuleert.
Dank je voor het antwoord.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:59:
[...]
Nee , niet met ps3 discs in ieder geval.
Pas op! De mensen komen eraan die gaan zeuren over het feit dat ze vertraagd zijniSpaceman schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:12:
Trophy unlock animatie vergelijking (via Gearnuke.com )
Nu op de PS3:
[afbeelding]
PS4:
[afbeelding]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Die komt er sowieso.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:59:
[...]
Nee , niet met ps3 discs in ieder geval.
Via de streaming dienst Gaikai.
Onbekend is nog wanneer dit beschikbaar zal zijn.
Ok mijn launchgames worden: KZ:SF en BF4
COD is het totaal niet waard op next-gen. Helaas geen Driveclub bij de launch voor wat variatie maar vermaak me ook wel met wat indiegames denk ik.
Ik zat ook erg te twijfelen tussen KZ en BF (KZ lijkt betere graphics te hebben), maar BF4 weer meer (diverse) content.arnoutzw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:05:
Ok mijn launchgames worden: KZ:SF en BF4COD is het totaal niet waard op next-gen. Helaas geen Driveclub bij de launch voor wat variatie maar vermaak me ook wel met wat indiegames denk ik.
Ben toch maar voor BF4 gegaan op de PS3. Die upgrade ik later weer naar PS4 versie.
En dankzij de PS Store actie met het opwaarderen en de 10 euro vouchers ben ik goedkoper uit met BF4 PS3+ PS4 upgrade + Premium dan dat ik alles retail had gekocht.
Overigens ben ik de laatste tijd steeds meer digitaal gaan kopen. Ik heb toch het idee dat het allemaal net wat soepeler loopt op m'n PS3, minder vastlopers geeft en dat het apparaat minder herrie en hitte maakt.
Ben benieuwd hoe het met de PS4 zal zijn.
Ik ga in ieder geval grotendeels digitaal, wat toch handiger is i.c.m. remote play op de Vita.
Launchgames waar ik aan zit te denken:
Killzone -> korte SP
AC:BF -> 3 was echt ruk.. is dit weer beter?
Knack -> even kort als Ratchet & Clank?
Nog geen idee..
Killzone -> korte SP
AC:BF -> 3 was echt ruk.. is dit weer beter?
Knack -> even kort als Ratchet & Clank?
Nog geen idee..
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Voor de geintereseerden: BF4 PS4 Gameplay
YouTube: Battlefield 4 Playstation 4 Gameplay - Flood Zone (Fload Zone)
YouTube: Battlefield 4 Playstation 4 Gameplay - Paracel Storm (Paracel Storm)
EDIT: Check deze channel voor veel maps: YouTube: JackFrags - Epic Gaming!
YouTube: Battlefield 4 Playstation 4 Gameplay - Flood Zone (Fload Zone)
YouTube: Battlefield 4 Playstation 4 Gameplay - Paracel Storm (Paracel Storm)
EDIT: Check deze channel voor veel maps: YouTube: JackFrags - Epic Gaming!
[ Voor 17% gewijzigd door Goudstalen op 29-10-2013 11:34 ]
killzone is iets van 10 uren PS, is niet lang maar ook niet extreem kort. games als Uncharted zaten ook altijd op iets van 10 uren.
R&C heb ik eerlijk gezegd nooit als kort ervaren ook geen idee hoe lang ik daar over gedaan heb.
R&C heb ik eerlijk gezegd nooit als kort ervaren ook geen idee hoe lang ik daar over gedaan heb.
Ik wist nieteens dat die op een voet kon staan. Ook slim dat je die in verschillende posities kan zetten.Edd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:51:
Nog een nieuwtje, de unboxing van de PS4 camera
http://www.ign.com/videos/2013/10/28/ps4-camera-unboxing
PSN id: NL_SToRM
http://www.eurogamer.net/...creed-4-black-flag-review
DAT first paragraphIf successive Assassin's Creed games have worn you down with the same ageing systems - free-running that seems to snag on every root and spur, simplistic combat built around monotonous counter-attacks and too many missions that only focus on these mechanics, usually after tailing someone while eavesdropping on their conversation - then you should know that these things are still prominent components of Assassin's Creed 4: Black Flag.
Jammer...arnoutzw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:31:
http://www.eurogamer.net/...creed-4-black-flag-review
[...]
DAT first paragraph
Dat was in AC en AC2 nog leuk, maar Brotherhood begon al snel te vervelen, maar was te doen, en Revelations heb ik niet eens meer uitgespeeld.
AC3 heb ik niet eens meer gekocht omdat het er toch weer hetzelfde uitzag en kon me niet interesseren.
AC4 kon me wel weer interesseren, maar als ik de reviews lees is het toch weer veel zoals de vorige delen. Jammer.
Nog even een vraagje wat ik niet zo 123 met google kon vinden (heb ook geen ps3 namelijk). Kun je in je friend systeem bepaalde groepen maken? Dat je bijvoorbeeld een groep 'tweakers' maakt en een groep 'real life vrienden' zodat je de zaken wat beter gescheiden kunt houden?
Zover ik weet kan dat niet op de PS3. PS4 misschien wel (aangezien je 2000 vrienden kunt hebben op die console?), maar we weten er nog niets van.Bartske schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:34:
Nog even een vraagje wat ik niet zo 123 met google kon vinden (heb ook geen ps3 namelijk). Kun je in je friend systeem bepaalde groepen maken? Dat je bijvoorbeeld een groep 'tweakers' maakt en een groep 'real life vrienden' zodat je de zaken wat beter gescheiden kunt houden?
Verwijderd
Lijkt me wel een handige optie jaBartske schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:34:
Wat dat is het wat me altijd een beetje tegen gehouden heeft om een heleboel mensen van een forum uit te nodigen in een friend systeem, aangezien je echte vrienden dan een beetje ondersneeuwen denk ik dan.
Verwijderd
volgens mij kan je wel favourites instellen.Bartske schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:54:
Wat dat is het wat me altijd een beetje tegen gehouden heeft om een heleboel mensen van een forum uit te nodigen in een friend systeem, aangezien je echte vrienden dan een beetje ondersneeuwen denk ik dan.
Verwijderd
Eerste indrukken Xbox One vs PS4 in Battlefield 4. Voornaamste conclusie is dat de PS4 op 1600*900 loopt vs 1280*720 op de xbox.
http://www.eurogamer.net/...en-vs-pc-face-off-preview
Had ergens ook gelezen dat de PS4 MP er beter uit ziet dan de Xbox One SPVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:14:
Eerste indrukken Xbox One vs PS4 in Battlefield 4. Voornaamste conclusie is dat de PS4 op 1600*900 loopt vs 1280*720 op de xbox.
PSN: Bellerophon-
Dat had een Youtuber gezegd op Twitter inderdaad.Bellerophon schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Had ergens ook gelezen dat de PS4 MP er beter uit ziet dan de Xbox One SP
Hij heeft trouwens een behoorlijk aantal filmpjes van BF4 op de PS4 (MP) en XBone (SP) op zijn kanaal staan: YouTube: JackFrags - Epic Gaming!
Een echte vergelijking is er volgens mij nog niet (wel SP vs SP, maar nog geen MP vs MP of SP vs MP).
De 1.5 firmware staat blijkbaar al op de Sony website: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=706047
Ik zou nog even wachten met downloaden totdat het officieel is, maar USB firmware-update zag dus wel gaan werken.
Ik zou nog even wachten met downloaden totdat het officieel is, maar USB firmware-update zag dus wel gaan werken.
PSN: Shiver23
Ik krijg de PS4 niet op launch (te laad ge-preordered...), maar inderdaad wel handig om een dag van te voren de recenste firmware te downloaden en op USB te zetten. Scheelt toch weer wat tijd.Shiver23 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:43:
De 1.5 firmware staat blijkbaar al op de Sony website: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=706047
Ik hoop dat ze de BF4 PS4 versie ook eens naast de PS3 variant zetten. Ik vind het verschil tussen de PS4 (1600*900) en de PC teleurstellend groot overigens (gras / grond / gezicht textures).
Ik heb de PC beta niet gespeeld, maar vindt de PS4 gameplay er erg mooi uitzien. Een wereld van verschil met de PS3 Beta.Unomomentodado schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:51:
Ik hoop dat ze de BF4 PS4 versie ook eens naast de PS3 variant zetten. Ik vind het verschil tussen de PS4 (1600*900) en de PC teleurstellend groot overigens (gras / grond / gezicht textures).
Verwijderd
Ik niet, met een PC kan je het zo mooi (of wel duur) maken als je zelf wilt. Voor de prijs van een PS4 ben ik dik tevreden.Unomomentodado schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:51:
YouTube: Battlefield 4 Playstation 4 Gameplay - Lancang Dam Hier wat multiplayer footage.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 14:53 ]
+1Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:53:
[...]
Ik niet, met een PC kan je het zo mooi (of wel duur) maken als je zelf wilt. Voor de prijs van een PS4 ben ik dik tevreden.
YouTube: Battlefield 4 Playstation 4 Gameplay - Lancang Dam Hier wat multiplayer footage.
Natuurlijk is het niet zo mooi als een PC (al zei LVL Cap bijvoorbeeld dat veel mensen het moeilijk vonden PS4 en PC beelden van elkaar te onderscheiden).
Een PC kun je inderdaad zo mooi en duur maken als je wilt, en daar prestaties voor terug krijgen.
De PS4 levert gewoon hele goede prestaties voor de prijs (400 euro, dat geven sommige mensen uit aan alleen een videokaart).
400 euro ben je al kwijt wil je die graphics op een pc halen. Er is 3 GB videoram aangeraden met een vrij zware bak verder. Wat dat betreft zijn de consoles best bang for buck.DGonlag2 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:13:
[...]
De PS4 levert gewoon hele goede prestaties voor de prijs (400 euro, dat geven sommige mensen uit aan alleen een videokaart).
Bovendien worden de games geoptimaliseerd voor de PS4 naar mate de jaren voorbij vliegen. Kijk maar naar de eerste Uncharted en de derde. Groot verschil toch wel. Terwijl bij PC ze optimale settings hebben en zie maar of je PC het aankan.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
En vergeet ook niet dat je op de PC ook gewoon de mooie Sony exclusieve titels moet missen, wat je op de PC niet zal tegen komen.
Precies heb deze gen, 3 videokaarten gehad voor mijn PC die allemaal theoretisch veel sneller waren dan X360 en PS3 maar heb toch zeker 2x moeten upgraden om de multiplats op redelijk niveau te kunnen blijven draaien (2900XT->4870->(HD4000)->GF660).
De beta van BF4 draaide vervolgens weer zo kut dat ik weer lekker terug ga naar geoptimaliseerde console's
De beta van BF4 draaide vervolgens weer zo kut dat ik weer lekker terug ga naar geoptimaliseerde console's
[ Voor 18% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 29-10-2013 17:20 ]
Het languit in de bank liggen (met een groep vrienden) en op 46" gamen is een voordeel wat er nog eens bij komt. In plaats van op 'de computerkamer' in een bureaustoel waar nog geen plaats is voor je blikje bier, laat staan je vrienden...
Begin dit jaar mijn PC upgrade gegeven:
- Corsair waterkoeling setje H100i
- Intel i7 3770k processor
- Asus moederbord (welk type weet ik even niet meer maar was volgens mij 180 euro)
- videokaarten overgezet: 2x 6870 in crossfire ( 2GB GDDR5 vram)
Voor de komende jaren kan ik wel vooruit, maar ik heb geen reden om voorlopig nog op mijn PC te spelen. Waar ik nog wel interesse in heb is Star Citizen, maar voor de rest ben ik meer een console gamer.
Kan ook echt niet wachten tot mijn PS4 binnen is volgende maand. Als het goed is deze week wel uit de VS mijn Dual Shock 4 controller binnen. En via Game Mania de PS4 bundel met 2 controllers, camera en Killzone. Wat je krijgt voor 400 euro ga je gewoon enorm mooie games kunnen spelen. Feit al dat BF4 op de PS4 en PC niet veel van elkaar verschillen en dat je ook echt niet telkens alleen maar textures zit te checken in een game, maar het voor veel PC gamers zelfs ook interessant om meer console te gamen.
- Corsair waterkoeling setje H100i
- Intel i7 3770k processor
- Asus moederbord (welk type weet ik even niet meer maar was volgens mij 180 euro)
- videokaarten overgezet: 2x 6870 in crossfire ( 2GB GDDR5 vram)
Voor de komende jaren kan ik wel vooruit, maar ik heb geen reden om voorlopig nog op mijn PC te spelen. Waar ik nog wel interesse in heb is Star Citizen, maar voor de rest ben ik meer een console gamer.
Kan ook echt niet wachten tot mijn PS4 binnen is volgende maand. Als het goed is deze week wel uit de VS mijn Dual Shock 4 controller binnen. En via Game Mania de PS4 bundel met 2 controllers, camera en Killzone. Wat je krijgt voor 400 euro ga je gewoon enorm mooie games kunnen spelen. Feit al dat BF4 op de PS4 en PC niet veel van elkaar verschillen en dat je ook echt niet telkens alleen maar textures zit te checken in een game, maar het voor veel PC gamers zelfs ook interessant om meer console te gamen.
Als je bang bent dat de update een eeuwigheid gaat duren op launchday kan je hem nu alvast downloaden.en op een usb stickje zetten:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=706047
oeps was al gepost zie ik
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=706047
oeps was al gepost zie ik
Klopt alleen splitscreen gamen is ook aan het aftakelen alleen COD:ghosts ondersteund het nog....Verstekbakker schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:07:
Het languit in de bank liggen (met een groep vrienden) en op 46" gamen is een voordeel wat er nog eens bij komt. In plaats van op 'de computerkamer' in een bureaustoel waar nog geen plaats is voor je blikje bier, laat staan je vrienden...

[ Voor 57% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 29-10-2013 17:24 ]
Heb hem toevallig net gedownload hahaha
. Staat nu op mijn macbook...gelukkig mogen de Amerikanen deze update voor ons beta testen ;-).
Trine 2: Complete Story komt naar PS4.
http://blog.eu.playstatio...e-story-is-coming-to-ps4/
Fantastisch mooi en is 1080p 60 fps en ondersteunt 3D (eerste next-gen game met 3D ondersteuning?). 3D is ook in 1080p 60 fps, maar het wordt gebottleneckt door HDMI 1.4 en is daardoor maar 30 fps.
En ja ik heb hem ook van de humble bundle, maar heb hem nog niet gespeeld.
Is er in feite al wat bekend over HDMI 2.0 ondersteuning voor de PS4? Vereist dit hardwarematige ondersteuning of dit een kwestie van een firmware-update? Want het lijkt me niet ondenkbaar dat de huidige HDMI 1.4 in andere games ook een bottleneck gaat vormen voor games met 1080p60 3D of met 4K resolutie bij 30 fps o.i.d.
En ja voordat ik aangevallen word omdat ik 4K resolutie aanhaal, ik verwacht absoluut geen AAA 4K games (daar zijn hogere polycounts, post-processing effects etc etc de prioriteit natuurlijk), maar ik denk eerder aan indie games, 2D platforming games, remasters van current-gen games die niet te zwaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan Rayman Origins/Legends.
http://blog.eu.playstatio...e-story-is-coming-to-ps4/
Fantastisch mooi en is 1080p 60 fps en ondersteunt 3D (eerste next-gen game met 3D ondersteuning?). 3D is ook in 1080p 60 fps, maar het wordt gebottleneckt door HDMI 1.4 en is daardoor maar 30 fps.
En ja ik heb hem ook van de humble bundle, maar heb hem nog niet gespeeld.
Is er in feite al wat bekend over HDMI 2.0 ondersteuning voor de PS4? Vereist dit hardwarematige ondersteuning of dit een kwestie van een firmware-update? Want het lijkt me niet ondenkbaar dat de huidige HDMI 1.4 in andere games ook een bottleneck gaat vormen voor games met 1080p60 3D of met 4K resolutie bij 30 fps o.i.d.
En ja voordat ik aangevallen word omdat ik 4K resolutie aanhaal, ik verwacht absoluut geen AAA 4K games (daar zijn hogere polycounts, post-processing effects etc etc de prioriteit natuurlijk), maar ik denk eerder aan indie games, 2D platforming games, remasters van current-gen games die niet te zwaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan Rayman Origins/Legends.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrso op 29-10-2013 17:32 ]
Het klinkt een beetje krom, maar het voordeel van consoles vind ik ook wel dat je eigenlijk geen keus hebt wat settings betreft. Op de PC kon ik me er altijd redelijk aan ergeren als iets niet goed draaide, dan ga je toch weer met settings klooien etc, omdat je weet dat het beter moet kunnen. Op de PS3 en X360 heb ik ook voldoende games gespeeld die wat problemen hadden (sub 720p, amper 30fps etc). Maar dat is dan toch eenvoudiger te accepteren vind ik, omdat je weet dat je er niets aan kan veranderen. Geen gedoe, lekker simpel.arnoutzw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:02:
Precies heb deze gen, 3 videokaarten gehad voor mijn PC die allemaal theoretisch veel sneller waren dan X360 en PS3 maar heb toch zeker 2x moeten upgraden om de multiplats op redelijk niveau te kunnen blijven draaien (2900XT->4870->(HD4000)->GF660).
Ik mis alleen mijn RTS spellen wel
NopeCyrso schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:30:
http://www.extremetech.co...t-for-4k-video-and-gaming
Mischien ooit met een revisie aangezien ik hier ook nog een 360 heb ZONDER HDMI
Video van de PS4 UI waar BF4 wordt opgestart. Weliswaar van een devkit en non-final build van BF4 maar dit ziet er goed uit en gaat lekker soepel en snel:
Wellicht dat het op de retail console met final build van BF4 nog ietsje sneller gaat.
Wellicht dat het op de retail console met final build van BF4 nog ietsje sneller gaat.
een review van AC:BF op de PS4
Ik moet zeggen dat ik toch wel steeds meer zin krijg in die game, ziet er enorm sfeervol uit en die graphics zijn ondanks dat het een cross-platform en cross-gen titel is toch wel heel erg goed. Vooral de hoeveelheid planten en het mooie water is echt wel next-gen, en dan is deze 720p joetjoep video nog niet eens de real deal.
Ik moet zeggen dat ik toch wel steeds meer zin krijg in die game, ziet er enorm sfeervol uit en die graphics zijn ondanks dat het een cross-platform en cross-gen titel is toch wel heel erg goed. Vooral de hoeveelheid planten en het mooie water is echt wel next-gen, en dan is deze 720p joetjoep video nog niet eens de real deal.
Die link van de update welke hier ergens boven gepost is werkt al niet meer...
Van mij hadden ze start en select mogen behouden en dan gewoon een menu onder de select button waar je voor share kan kiezen. Of zelfs gewoon via de home-knop.
Dat "press the options button to begin" klinkt wel gekkazuka schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:15:
Video van de PS4 UI waar BF4 wordt opgestart. Weliswaar van een devkit en non-final build van BF4 maar dit ziet er goed uit en gaat lekker soepel en snel:
[video]
Van mij hadden ze start en select mogen behouden en dan gewoon een menu onder de select button waar je voor share kan kiezen. Of zelfs gewoon via de home-knop.
[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 30-10-2013 09:54 ]
PSN id: NL_SToRM
Het is niet langzaam maar kan wel sneller. Je ziet op een gegeven moment het laad icoontje van battlefield rechtsboven. In neem aan dat het op dat punt aan battlefield ligt hoe snel het menu te voorschijn komt.kazuka schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:15:
[video]
[ Voor 188% gewijzigd door iSpaceman op 30-10-2013 10:28 . Reden: Toch maar iets gepost ]
Dat denk ik ook ja.iSpaceman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:22:
[...]
Het is niet langzaam maar kan wel sneller. Je ziet op een gegeven moment het laad icoontje van battlefield rechtsboven. In neem aan dat het op dat punt aan battlefield ligt hoe snel het menu te voorschijn komt.
Het valt me een beetje tegen de laadtijd eerlijk gezegd.
Maar ach, over een jaar stop ik er toch een 7200RPM SSHD (Hybrid) of SSD in (250GB is toch zo duur niet meer tegenwoordig). Dat gaat denk ik wel behoorlijk wat schelen.
Maar daar zullen we kort na release vast wel tests van te zien krijgen.
Verwijderd
wat fijn zou zijn is als je makkelijk games kon switchen tussen ps4 en externe HDD. Dan doe je een 250 gb ssd erin met een 4 tb externe schijf en hoef je nooit meer games te downloaden. Met usb 3.0 en een SSD zijn schrijfsnelheid heb je het ook zo er weer op staan.DGonlag2 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:50:
[...]
Dat denk ik ook ja.
Het valt me een beetje tegen de laadtijd eerlijk gezegd.
Maar ach, over een jaar stop ik er toch een 7200RPM SSHD (Hybrid) of SSD in (250GB is toch zo duur niet meer tegenwoordig). Dat gaat denk ik wel behoorlijk wat schelen.
Maar daar zullen we kort na release vast wel tests van te zien krijgen.
Klopt, met USB 3.0 is je externe schijf bijna even snel als een interne.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:40:
[...]
wat fijn zou zijn is als je makkelijk games kon switchen tussen ps4 en externe HDD. Dan doe je een 250 gb ssd erin met een 4 tb externe schijf en hoef je nooit meer games te downloaden. Met usb 3.0 en een SSD zijn schrijfsnelheid heb je het ook zo er weer op staan.
Zou mooi zijn als dit kan inderdaad. Dan zou ik gewoon een 120GB SSD er in stoppen en dan een externe HDD van 1TB er aan hangen.
Verwijderd
misschien kan dit ook wel. We gaan het zien. Over 2 weken zal daar vast wel iets over bekend zijn.DGonlag2 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:43:
[...]
Klopt, met USB 3.0 is je externe schijf bijna even snel als een interne.
Zou mooi zijn als dit kan inderdaad. Dan zou ik gewoon een 120GB SSD er in stoppen en dan een externe HDD van 1TB er aan hangen.
Wat dat betreft is het niet zo erg dat de Amerikanen wat eerder dan ons zijn. Kunnen ze zulke dingen mooi voor ons testen.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:45:
[...]
misschien kan dit ook wel. We gaan het zien. Over 2 weken zal daar vast wel iets over bekend zijn.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik heb het even gegoogled, maar je kunt geen games installeren op de externe schijf (wel video & muziek).Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:45:
[...]
misschien kan dit ook wel. We gaan het zien. Over 2 weken zal daar vast wel iets over bekend zijn.
Een SSD valt dan af om in te bouwen. Een enkel spel (neem BF4) neemt al 30GB in beslag, laat staan extra DLC en eventueel gratis spellen van PS Plus.
Dat gaat niet allemaal passen op een 250GB SSD ben ik bang (en grotere SSD's worden wel erg duur).
Verwijderd
Ja, en de eerste kinderziektes eruit halen met firmware updates. Denk dat in de eerste maand 1.51, 1.52 en 1.53 wel kunnen verwachten.AtlAntA schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:58:
[...]
Wat dat betreft is het niet zo erg dat de Amerikanen wat eerder dan ons zijn. Kunnen ze zulke dingen mooi voor ons testen.
Maar dat zegt nog niks over de data zelf. Je kan ze niet spelen vanaf je HDD (installeren), maar niks zegt dat ik het spel niet op een HDD kan zetten als reserve.DGonlag2 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:05:
[...]
Ik heb het even gegoogled, maar je kunt geen games installeren op de externe schijf (wel video & muziek).
Een SSD valt dan af om in te bouwen. Een enkel spel (neem BF4) neemt al 30GB in beslag, laat staan extra DLC en eventueel gratis spellen van PS Plus.
Dat gaat niet allemaal passen op een 250GB SSD ben ik bang (en grotere SSD's worden wel erg duur).
en anders gewoon een SSHD kopen later.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 12:35 ]
Je kunt maar 1 spel tegelijk spelen, dus verwijder je toch gewoon wat je niet speelt? En als je het wil spelen dan pluk je het weer van PSN af... Ik geloof ook dat dat een beetje de bedoeling was van PSN.DGonlag2 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:05:
[...]
Ik heb het even gegoogled, maar je kunt geen games installeren op de externe schijf (wel video & muziek).
Maar ik heb bijvoorbeeld altijd Battlefield er op staan. Dat speel ik erg geregeld en elke keer als er een uitbreiding uitkomt speel ik het weer intensief.Verstekbakker schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:19:
[...]
Je kunt maar 1 spel tegelijk spelen, dus verwijder je toch gewoon wat je niet speelt? En als je het wil spelen dan pluk je het weer van PSN af... Ik geloof ook dat dat een beetje de bedoeling was van PSN.
Nu zal BF4 denk ik toch 50+ GB in beslag gaan nemen (incl. de DLC's), en dan wordt je harde schijf al snel opgevuld.
Qua Singleplayer klopt het wel, die speel ik 1x en dan kan die er in principe van af.
Moeilijk inschatten of ik dan genoeg ga hebben aan een SSD van 250GB....
Als ik het me zo bedenk heb ik inderdaad alleen 2 multiplayer spellen die te allen tijde geinstalleerd hoeven/moeten zijn. De rest kan er inderdaad een keer van af.
Ik wacht mooi even wat video's af op Youtube, kijken in tot hoeverre een SSD en SSHD zin hebben en verschil gaan maken.
PS4 krijg ik toch niet op release, dus ik verlies ook geen tot weinig tijd met het installeren van een nieuwe HDD.
Vreemd, ik probeer alvast een nieuwe PSN te registreren maar krijg bij het invoeren van mijn Online-id de volgende melding:
Echter voldoet hij 100% aan de vereisten.De online-id moet alfanumerieke tekens bevatten, dat kunnen liggende streepjes en koppeltekens zijn, en moet tussen 3 en 16 karakters lang zijn. Het eerste teken moet een letter uit het alfabet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 30-10-2013 14:14 ]
Nee want dan krijg ik de melding:Verstekbakker schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:14:
Bestaat misschien al?
Deze online-id is al in gebruik.
Dafter. Ik heb nu de PSN lijn aan de telefoon. En deze geeft aan dat hij nog niet bestaat dus dat is het probleem niet. Hij probeert nu na te vragen waarom ik hem niet kan registeren.Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:22:
Welk ID probeer je te registreren?
[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 30-10-2013 14:24 ]
Ik kan er ook geen vies woord van maken... Vreemd, laat eens weten wat ze erover te zeggen hebben.
Met de . erachter? Dan is dat je probleem.Tristan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
Dafter. Ik heb nu de PSN lijn aan de telefoon. En deze geeft aan dat hij nog niet bestaat dus dat is het probleem niet. Hij probeert nu na te vragen waarom ik hem niet kan registeren.
Computer says no
Hij zegt, het is mogelijk dat dit account in het verleden geregistreerd is geweest en door ons inmiddels is verwijderd. Echter blijven de gebruikte online-ids geblokkeerd. Omdat deze met allerlei andere online systemen gekoppeld worden is het blijkbaar niet mogelijk om deze meer vrij te geven.
Sorry, ik probeer hem uiteraard zonder . te registerenMeekoh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:26:
[...]
Met de . erachter? Dan is dat je probleem.
[ Voor 28% gewijzigd door Tristan op 30-10-2013 14:27 ]
Dan is het een kwestie van tijd voordat we nummers krijgen toegewezen.Tristan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:27:
Hij zegt, het is mogelijk dat dit account in het verleden geregistreerd is geweest en door ons inmiddels is verwijderd. Echter blijven de gebruikte online-ids geblokkeerd. Omdat deze met allerlei andere online systemen gekoppeld worden is het blijkbaar niet mogelijk om deze meer vrij te geven.
[...]
Sorry, ik probeer hem uiteraard zonder . te registeren
Wat bedoel je daarmee?AtlAntA schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:42:
[...]
Dan is het een kwestie van tijd voordat we nummers krijgen toegewezen.
Ik ben zojuist gebeld geworden door Game Mania Roermond.
Had een Day One Playstation staan, en kon deze laten omzetten naar een Killzone bundel pakketje.
(had nog de keuze tussen die van 439 en 499) heb uiteindelijk maar gekozen om voor de bundel van 439 te gaan.
Toch mooi meegenomen dacht ik zo.
Ow en het is uiteraard nog steeds Day One!
Heb hem ook in het andere topic geplaatst voor de mensen die het interesseerd en misschien dat mensen nu hun eigen winkeltje waar ze besteld hebben kunnen bellen om te vragen of dit mogelijk is.
Had een Day One Playstation staan, en kon deze laten omzetten naar een Killzone bundel pakketje.
(had nog de keuze tussen die van 439 en 499) heb uiteindelijk maar gekozen om voor de bundel van 439 te gaan.
Toch mooi meegenomen dacht ik zo.
Ow en het is uiteraard nog steeds Day One!
Heb hem ook in het andere topic geplaatst voor de mensen die het interesseerd en misschien dat mensen nu hun eigen winkeltje waar ze besteld hebben kunnen bellen om te vragen of dit mogelijk is.
Als oude niet gebruikte user id's niet worden vrijgegeven dan is het een kwestie van tijd voordat alle unieke namen (teken combinaties) gebruikt zijn en Sony verplicht wordt om iedereen te nummeren.
Vergeet de smiley niet te lezen.
Ah ja. Ik baal enorm omdat ik bij mijn vorige PSN ook al _NL ervan moest maken en nu heb ik een nieuwe bedacht, kan ik hem weer niet registeren. Helemaal klote omdat dit in de meeste games ook je ingame nickname is.AtlAntA schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:52:
[...]
Als oude niet gebruikte user id's niet worden vrijgegeven dan is het een kwestie van tijd voordat alle unieke namen (teken combinaties) gebruikt zijn en Sony verplicht wordt om iedereen te nummeren.![]()
Vergeet de smiley niet te lezen.
Deed Bol.com dat maar....Swaxie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:49:
Ik ben zojuist gebeld geworden door Game Mania Roermond.
Wil eigenlijk alleen een Ps4 met Killzone en BF4. Maar dat pakket met killzone, extra camera en controller is wel erg aantrekkelijk.
BFV: SuperflipNL [PS4]
In de aanloop naar de PS4 maar een nieuw PSN account aangemaakt. Tijd voor een nieuwe start! Aangezien ik blijkbaar toch PS+ kan delen met accounts op zelfde console, ga ik maar opnieuw bezig..
Lijst om te completen voordat de PS4 er is:
Warhammer 40k: Space Marine (puur omdat mn vriendin en ik weer met warhammer bezig zijn)
Silent Hill: Downpour (Zeer underrated SH game)
Darksiders 2 (nooit uitgespeeld)
Dishonored (100% stealthrun)
Wat zeggen jullie, te doen?
Lijst om te completen voordat de PS4 er is:
Warhammer 40k: Space Marine (puur omdat mn vriendin en ik weer met warhammer bezig zijn)
Silent Hill: Downpour (Zeer underrated SH game)
Darksiders 2 (nooit uitgespeeld)
Dishonored (100% stealthrun)
Wat zeggen jullie, te doen?
Ik heb ook net alvast maar voor de zekerheid een account aangemaakt voor PSN. Alvast mijn gamerstag veilig gesteld.
Vergeet dan ook niet je PSN wallet te vullen als je nog PS+ gaat kopen of indies die actie van 10euro bonus is nog maar tot morgen
Heb PS+ tot feb op mn oude account, die kan ik voor zover gewoon gebruiken op de PS4, en dan gamen op de andere account
Wat is de reden om een nieuwe PSN account te maken, alleen vanwege je game naam. Ik heb nog een oude, nooit gebruikt (kom van xbox), maar ik kan nog steeds inloggen e.d.
Alleen vanwege m'n game naam wil ik een nieuwe ja.joffrey19 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:55:
Wat is de reden om een nieuwe PSN account te maken, alleen vanwege je game naam. Ik heb nog een oude, nooit gebruikt (kom van xbox), maar ik kan nog steeds inloggen e.d.
Verwijderd
Kan ik een nieuwe PSN account aanmaken zometeen eigen op mijn email adres waarop ik al een bestaand PSN account heb lopen?
Ok, mooi. Wel grappig dat mijn nog steeds bestaat. Die heb ik direct aangemaakt toen het net starten, maar echt nooit gebruikt.Tristan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:56:
[...]
Alleen vanwege m'n game naam wil ik een nieuwe ja.
Is het trouwens niet mogelijk om je game naam te wijzigen? Hoef je ook geen nieuwe account te maken.
BFV: SuperflipNL [PS4]
Verwijderd
Ja, dat is eigenlijk ook waar ik heen wou,SuperflipNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:01:
Is het trouwens niet mogelijk om je game naam te wijzigen? Hoef je ook geen nieuwe account te maken.
Nope, is niet mogelijk. Vraag me niet waarom, maar dit kan niet.SuperflipNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:01:
Heb dit ook ooit geprobeerd op m'n 360.. ginge me nog punten (dus geld) kosten ook.
Misschien dat dit met de PS4 wel (eenmalig) mogelijk wordt, maar geen idee. Weet wel dat je je echte naam zichtbaar kan maken, waardoor je gamename overbodig wordt.
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Ja had ik ook, aangemaakt 21/12/2006joffrey19 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:00:
[...]
Ok, mooi. Wel grappig dat mijn nog steeds bestaat. Die heb ik direct aangemaakt toen het net starten, maar echt nooit gebruikt.

Ik dacht: goede tip! maar na 6 mogelijke gamertags maar een niet zo orginele naam genomen, alles al bezetFleximex schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:46:
Ik heb ook net alvast maar voor de zekerheid een account aangemaakt voor PSN. Alvast mijn gamerstag veilig gesteld.

Na een NES, N64, Gamecube, PS one, Xbox en Xbox 360 nu weer terug naar Playstation. Als het goed is sta ik voor Day One op de rol bij de Mediamarkt. Het komt nu ook wel erg dichtbij, nog maar een maandje!
Ik zat nog even te kijken naar mogelijkheden om de PS4 als mediaplayer te gebruiken, maar kan er in dit topic weinig over vinden. MKV's en ISO's zullen wel niet ondersteund worden..
Misschien een Plex server op een NAS installeren, dat zal toch wel moeten werken?
Is er überhaupt al iets bekend over de ondersteunde videoformaten?
[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 30-10-2013 16:35 ]
ik stream nagenoeg alles naar mijn ps3 met psmediaserver. Dat gaat gewoon via DLNA, dus zal op de PS4 net zo werken neem ik aan...yorroy schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:34:
[...]
Ik dacht: goede tip! maar na 6 mogelijke gamertags maar een niet zo orginele naam genomen, alles al bezet![]()
Na een NES, N64, Gamecube, PS one, Xbox en Xbox 360 nu weer terug naar Playstation. Als het goed is sta ik voor Day One op de rol bij de Mediamarkt. Het komt nu ook wel erg dichtbij, nog maar een maandje!
Ik zat nog even te kijken naar mogelijkheden om de PS4 als mediaplayer te gebruiken, maar kan er in dit topic weinig over vinden. MKV's en ISO's zullen wel niet ondersteund worden..
Misschien een Plex server op een NAS installeren, dat zal toch wel moeten werken?
Is er überhaupt al iets bekend over de ondersteunde videoformaten?
Computer says no
Ik doe het zelfde, maar dan met Universal Media Server (UMS, een fork van PMS)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik moet ook nog een PSN account en (schijnbaar?) een SEN account aanmaken voordat me PS4 word geleverd.
Is een PSN en SEN account voldoende of mis ik nog dingen waarbij ik moet registeren?
EDIT:
Is er trouwens een database waarbij je online-id's (oftewel nicknames) kunt testen of ze nog beschikbaar zijn voordat ik op opslaan druk bij me identiteitsgegevens?
Is een PSN en SEN account voldoende of mis ik nog dingen waarbij ik moet registeren?
EDIT:
Is er trouwens een database waarbij je online-id's (oftewel nicknames) kunt testen of ze nog beschikbaar zijn voordat ik op opslaan druk bij me identiteitsgegevens?
[ Voor 31% gewijzigd door RemyWD op 30-10-2013 17:52 ]
Zoals al gezegd kan je je PSN naam niet wijzigen maar wel je email adres. Heb dus net m'n oude PSN naam een ander email adres gegeven en toen een nieuwe PSN naam geregistreerd met het email adres wat ik voorheen ook gebruikte.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:56:
Kan ik een nieuwe PSN account aanmaken zometeen eigen op mijn email adres waarop ik al een bestaand PSN account heb lopen?
Precies zo ^.Radiance schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:48:
[...]
Zoals al gezegd kan je je PSN naam niet wijzigen maar wel je email adres. Heb dus net m'n oude PSN naam een ander email adres gegeven en toen een nieuwe PSN naam geregistreerd met het email adres wat ik voorheen ook gebruikte.
Klopt het nu dat je geen originele Blue rays enzo kan afspelen op je PS4? En als je je Externe harde schijf eraan hangt kan je ook geen bestanden daarvanaf afspelen (zoals MKV of gewoon divx)?
Hoe kom je daarbij? PS4 is een full blown blu ray spelerMassief schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:15:
Klopt het nu dat je geen originele Blue rays enzo kan afspelen op je PS4?
Ik denk dat we naar een vergelijkbare situatie gaan al met de PS3. Die slikte ook geen MKV bestanden. divx bestanden dan weer wel maar cinavia gooide vaak roet in het eten. Ik stream iig al mijn series via ps3mediaserver. gaat primaEn als je je Externe harde schijf eraan hangt kan je ook geen bestanden daarvanaf afspelen (zoals MKV of gewoon divx)?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
http://blog.us.playstatio...timate-faq-north-america/
What type of hard drive does PS4 use?
PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB.
Will users be able to connect an external hard drive to expand storage on PS4?
No, this feature is not supported on PS4.
When playing disc-based games on PS4, do I need to install data to the hard drive?
Yes, all PS4 Blu-ray Disc games must be cached to the hard drive to ensure a smooth gaming experience. However, certain titles may not require you to wait for the game data to be fully cached before starting gameplay. In order to start playing disc-based games, users will need to insert the game disc into PS4 just like on the PS3 system.
If I rent a game disc, and then decide I want to buy it digitally, can I use the mandatory install to avoid downloading it and just activate my license?
No, in this example you would have to delete the disc install data and fully install the digital version of the game.
Will I be able to watch Blu-ray movies on PS4?
Yes, you will need to download and install PS4’s day-one system software update 1.50, and then activate your Blu-ray Disc video capability with a one-time activation through the internet in order to play Blu-ray Disc films and DVD video content.
What if I’m not able to or don’t want to connect my PS4 system online?
PS4 owners in North America can contact SCEA Consumer Services at (800) 345-7669 to request a Blu-ray activation disc that will be distributed via mail.
Will I be able to install system software update 1.50 via a USB drive?
Yes, you will be able to download the firmware to your PC and transfer it to PS4 using a USB memory stick. However, to use the USB method the first time you take PS4 out of the box and before installing system software update 1.50, you’ll need to enable safe mode. When PS4 is powered off, press and hold the Power Button for seven seconds to enter safe mode. Note: Users should only update using official files downloaded from PlayStation.com.
What PS4 software features have been announced, but won’t be available at launch in North America?
Below is an overview of certain features that have been announced that will not be available when PS4 launches in North America.
Share controller via the internet to assist a friend
Suspend/Resume mode
Wireless Stereo Headsets support
Wireless Stereo Headset
Pulse Wired Stereo Headset
Pulse Wireless Stereo Headset Elite Edition
Is there a way to rename my Online ID on PS4?
No. But PS4 does give you the option of allowing your friends to see your real name in addition to your Online ID. You can also choose to import your Facebook photo to be used as your PSN profile picture if you wish.
Will PS4 support custom Dynamic Themes, as currently available on the PS3 system?
No, PS4 will not support Dynamic Themes as they currently exist on the PS3 system.
Will PS4 support media servers or DLNA support in order to stream videos or movies from a home PC?
The PS4 system does not support client functionality for media servers.
Can multiple users log into one PS4 system?
Yes, as on PS3, PS4 users can switch between multiple SEN accounts on one PS4 system.
Hmm niet allemaal antwoorden waar ik blij mee ben, zeker het ontbreken van een client funcoinaliteit voor media servers... Best wel teleurstellend vind ik
What type of hard drive does PS4 use?
PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB.
Will users be able to connect an external hard drive to expand storage on PS4?
No, this feature is not supported on PS4.
When playing disc-based games on PS4, do I need to install data to the hard drive?
Yes, all PS4 Blu-ray Disc games must be cached to the hard drive to ensure a smooth gaming experience. However, certain titles may not require you to wait for the game data to be fully cached before starting gameplay. In order to start playing disc-based games, users will need to insert the game disc into PS4 just like on the PS3 system.
If I rent a game disc, and then decide I want to buy it digitally, can I use the mandatory install to avoid downloading it and just activate my license?
No, in this example you would have to delete the disc install data and fully install the digital version of the game.
Will I be able to watch Blu-ray movies on PS4?
Yes, you will need to download and install PS4’s day-one system software update 1.50, and then activate your Blu-ray Disc video capability with a one-time activation through the internet in order to play Blu-ray Disc films and DVD video content.
What if I’m not able to or don’t want to connect my PS4 system online?
PS4 owners in North America can contact SCEA Consumer Services at (800) 345-7669 to request a Blu-ray activation disc that will be distributed via mail.
Will I be able to install system software update 1.50 via a USB drive?
Yes, you will be able to download the firmware to your PC and transfer it to PS4 using a USB memory stick. However, to use the USB method the first time you take PS4 out of the box and before installing system software update 1.50, you’ll need to enable safe mode. When PS4 is powered off, press and hold the Power Button for seven seconds to enter safe mode. Note: Users should only update using official files downloaded from PlayStation.com.
What PS4 software features have been announced, but won’t be available at launch in North America?
Below is an overview of certain features that have been announced that will not be available when PS4 launches in North America.
Share controller via the internet to assist a friend
Suspend/Resume mode
Wireless Stereo Headsets support
Wireless Stereo Headset
Pulse Wired Stereo Headset
Pulse Wireless Stereo Headset Elite Edition
Is there a way to rename my Online ID on PS4?
No. But PS4 does give you the option of allowing your friends to see your real name in addition to your Online ID. You can also choose to import your Facebook photo to be used as your PSN profile picture if you wish.
Will PS4 support custom Dynamic Themes, as currently available on the PS3 system?
No, PS4 will not support Dynamic Themes as they currently exist on the PS3 system.
Will PS4 support media servers or DLNA support in order to stream videos or movies from a home PC?
The PS4 system does not support client functionality for media servers.
Can multiple users log into one PS4 system?
Yes, as on PS3, PS4 users can switch between multiple SEN accounts on one PS4 system.
Hmm niet allemaal antwoorden waar ik blij mee ben, zeker het ontbreken van een client funcoinaliteit voor media servers... Best wel teleurstellend vind ik

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Inderdaad. Iets simpels als lokale MP3's afspelen wordt niet eens ondersteund, enkel Sony's Music Unlimited service kan gebruikt worden. Niet dat ik van plan was MP3's op m'n PS4 te gaan zetten maar toch.
Wellicht kijken ze eerst aan hoe hun eigen muziekdienst aanslaat en op basis daavran later alsnog MP3 ondersteuning inbouwen.
Wellicht kijken ze eerst aan hoe hun eigen muziekdienst aanslaat en op basis daavran later alsnog MP3 ondersteuning inbouwen.
Killzone: Shadowfall gaat €69,99 kosten in de PlayStation Store. Ik koop hem dan wel gewoon in de winkel/online.
Een mooi uitgebreid FAQ.
Dat gezegd te hebben, snap ik idd niet waarom de ps4 geen mp3's, bluetooth headsets en DLNA ondersteunt. Dit moeten ze echt nog gaan veranderen!
Dat gezegd te hebben, snap ik idd niet waarom de ps4 geen mp3's, bluetooth headsets en DLNA ondersteunt. Dit moeten ze echt nog gaan veranderen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen