“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik heb wel veel zin om deze te spelen moet ik zeggen. Ziet er goed uit
En een DS4 unboxing video: YouTube: Dualshock 4 Unboxing!
Blijkbaar zijn er winkels die ze al verkopen?
Ik moet zeggen dat de accu's in mijn DS3 controllers nog altijd zeer goed zijn. Maar wel handig om te weten dat ze handig te vervangen zijn, mocht het nodig zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door SToRM666 op 24-10-2013 20:20 ]
PSN id: NL_SToRM
Interview met Herman Huls van guerillia games:
http://www.gamekings.tv/v...ver-killzone-shadow-fall/
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Killzone is een futuristische shooter, maar dan zonder aliens. Het is wel mensen tegen mensen.Masioni schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:02:
Ik moet zeggen dat Killzone er erg goed uit ziet, en dat ze echt voor de gamer ontwikkelen ipv het grootte geld. Zie de reactie hierboven bijvoorbeeld.
Begin steeds meer van Battlefield naar Killzone te neigen om als shooter aan te schaffen, maar ben eigenlijk meer fan van 'realistische' shooters zonder aliens en dingen. Twijfel!...
Trouwens eindelijk van de verplichte logo's op het begin af heerlijk.
PSN: Alvanosa
Leuk en interessant interview!Chaoss schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:18:
Ach het is een Marc Cerny game die kan gewoon niet slecht zijn, ziet er idd goed uit.
Interview met Herman Huls van guerillia games:
http://www.gamekings.tv/v...ver-killzone-shadow-fall/
Die Worldwide Studios vind ik toch wel een erg sterke troef van Sony. Je merkt goed dat ze veel geleerd hebben van de fouten en de mindere dingen die de PS3 had.
Ik hoop dat ze deze richting op blijven gaan en goed met de dev teams blijven samenwerken, want het resultaat is er ook naar
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nooit Killzone gespeeld, kom van de PC af. Ga hem in het gratis multiplayer weekend is goed testen en dan is kijken hoe het bevaltuchiha tijntje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:33:
Voornaamste verschil tussen BF en KZ is natuurlijk terug te vinden in de gameplay. Ook al zijn het beide FPSen, het speelt compleet anders.

Wow ziet er ziek uit! Hopelijk niet gecensureerd in mijn bundel uit duitsland
Ik was van plan om BF4 en AC4 te gaan halen bij de launch. Omdat ik geen twee first person shooters tegelijk wilde halen ging het tussen BF4 en Killzone. Veel vrienden van mij halen BF4 bij de launch, dus daarom had ik die keuze gemaakt. Maar omdat ik vandaag zoveel positieve previews heb gelezen en door die werkelijk prachtige graphics, want ja ik ben ook een graphics hoer als je dat graag wilt horen, moet ik hem gewoon bij launch hebben. Daarnaast wil ik graag mijn pre order bij de Mediamarkt omzetten in de bundel van 500 euro, dan heb ik Killzone ook voor een schappelijke prijs.uchiha tijntje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:42:
[...]
Ga je hem kopen voor de graphics of ook voor de gameplay, want we wisten natuurlijk al lang dat dit een van de mooiste launchtitels is
Met andere woorden, wat is er veranderd zodat die nu boven aan je lijstje staat in plaats van dat je hem laat liggen.
Als laatste wil ik nog even kwijt dat ik voor een nieuwe generatie consoles de graphics minstens zo belangrijk vind dan de gameplay. Want ik hoor altijd veel mensen zeggen gameplay boven alles, en hoewel het uiteindelijk ook om de gameplay gaat, verwacht ik van een next gen gewoon dikke graphics. Want games met goede gameplay kan ik ook wel op alle vorige generatie consoles vinden.
Spat dat bloed nou op die doos achter die Helghan?arnoutzw schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:04:
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door zwembroek op 24-10-2013 21:31 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Als je het nog niet hebt gelezen, maar de PS4 en DualShock 4 wel interessant vind... begin lekker bij deel 1 (ook beschikbaar via bovenstaande link). Er zit best nog wel wat tussen wat ik bijvoorbeeld nog niet wist
Enkele opvallende punten:
Lightbar
- De lightbar was eerst vierkant en zichtbaar vanaf boven
- Lightbar in 'V'-vorm omdat ze vonden dat het anders 'too bulky' werd zoals de X360 controller dankzij de battery pack had
- Lightbar naar beneden gericht zodat het minder storend is voor gamers die in het donker spelen
Touchpad
- Select knop werd het minst gebruikt dus daarom moest die het veld ruimen
- Alternatief is om touchpad te gebruiken, deze is klikbaar en dus ook te gebruiken als knop
- Touchpad herkent waar je de knop indrukt, een developer zou de touchpad dus ook als twee knoppen kunnen gebruiken (links als knop, rechts als tweede knop) of nog meer (bijv. linksboven, linksonder, rechtsboven, rechtsonder, etc.)
- Voelt niet aan als iets overbodig, kan mogelijk erg leuk worden gebruikt door ontwikkelaars, het zit niet 'in de weg'
Headphone jack i.p.v. microfoon
- Sony overwoog om een microfoon in de DualShock 4 te stoppen
- Rare geluiden vanwege de manier hoe mensen controllers vastpakken
- Indrukken van knoppen en spreken tegelijk kon elkaar storen
- "We tested it, but it just didn't work"
- UIteindelijk gekozen voor headphone jack, zodat je hoofdtelefoon (met eventueel microfoon) kan aansluiten
Speaker
- Speaker was 'not a must'
- Sommige ontwikkelaars dachten dat ze er leuke dingen mee konden doen, zoals gepersonaliseerde 'streams' naar elke controller
- Kan een leuke toevoeging worden
Handvaten ('the grips')
- Ze zijn langer geworden
- Aan de achterkant iets dikker
- “A lot of people felt that the Xbox 360 controller fits in their hands [better],” said Aoki. “With the DualShock 3, you have to hold it. With the DualShock 4, you don’t really have to hold it. It just stays in your hand. We kind of merged the good parts of the Xbox grip while still keeping that iconic PlayStation shape. “
- Japanse management wilde de controller niet groter maken. "That's the Japanese way", he said laughing.
- Ontwikkelteam vond dat het wel iets groter en zwaarder moest worden
- Ze kwamen met data, Japanese management ging daardoor akkoord
- Uit tests bleek dat de Japanse testers hem niet te groot vonden
- De onderkant/achterkant is nog steeds van plastic, maar 'textured'. Als je handen dus beginnen te zweten dan zal de controller minder snel wegglijden/slippen
Gewicht
- De originele DualShock 3 (Sixaxis, dus zonder Rumble) was véél te licht
- DualShock 3 (dus met rumble) was al iets zwaarder, maar eigenlijk nog wat te licht
- DualShock 4 moest iets zwaarder worden: niet te zwaar, maar wel zo dat het solide en substantieel zou aanvoelen
- Overwogen om extra gewicht toe te voegen enkel en alleen om extra gewicht toe te voegen
- Uiteindelijk bleken de nieuwe functies (zoals de lightbar en touchpad) voor voldoende extra gewicht te zorgen, dus de controller werd niet expres nóg zwaarder gemaakt
Gewicht volgens de testers
- Amerikaanse en Europese testers vinden het gewicht van de DualShock 4 controller 'perfect'
- Japanse testers vonden het iets te zwaar. Ze wijten dit aan het feit dat veel Japanners nooit echt zwaardere controllers hebben gebruikt, terwijl Europeanen en Amerikanen dit wel hebben gedaan dankzij de X360 controller
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 24-10-2013 21:20 ]
Vraagje, wat heeft je doen besluiten de bundel in DE te bestellen? Ik wil nog even zien wat er volgende week in NL gebeurd en als die bundels dan nog niet aangekondigd zijn bestel ik lekker bij onze oosterburenarnoutzw schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:04:
[afbeelding]
Wel vreemd dat de Japanners veranderingen tegenhielden, aangezien Japan minder dan 10% van het totale Ps3-marktaandeel is.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Over het gewicht van de controller; straks zul je nog zien dat ze met controllers komen met losse gewichten (net zoals sommige gaming muizen)
[ Voor 42% gewijzigd door SToRM666 op 24-10-2013 21:36 ]
@kibber heb hem daar besteld toen ie beschikbaar kwam nog voor officiële onthulling en dat het bekend was dat hij in Nederland uitkomt. Dus laat hem daar lekker staan.
Overigens als je nu besteld krijg hem pas Januari
[ Voor 10% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 24-10-2013 23:19 ]
Verwijderd
Denk ik ook. Hij is namelijk ook de powerfactor vergeten. En de rating op de voeding is maximaal vermogen. Ik zal daarom ook gokken op een maximaal afgenomen vermogen van 150 tot 200 watt. Dit mede omdat de powerfactor van een apparaat zeer zelden 1 is.witeken schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:11:
[...]
Het verbruik van een systeem bepalen aan de hand van de voeding is niet echt nauwkeurig. Ik denk dat die schatting van 150W redelijk goed is.
Ik ben zo langzamerhand serieus op zoek naar een negeer Dennis knop..Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 04:46:
Nog 5 weken en het is Killzone time.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Feel the loveAtlAntA schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:37:
[...]
Ik ben zo langzamerhand serieus op zoek naar een negeer Dennis knop..
PSN: Bellerophon-
Verwijderd
Ik was eindelijk weer een keer vrolijk in de vroege ochtend.AtlAntA schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:37:
[...]
Pas maar op. In de laatste week gaat hij ook nog de dagen aftellen, lolAtlAntA schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:37:
[...]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Nee dan zeg ik nog 1 week ...Oxigeon schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:55:
[...]
Pas maar op. In de laatste week gaat hij ook nog de dagen aftellen, lol
Moehahaha jij gaat zo Killzone spelen met groen "bloed"arnoutzw schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:04:
[afbeelding]
Nu kunnen we in elk geval effe goed naar de reviews kijken en let's play series zien om een keuze te maken...
Kom maar op met die exclusives. Uncharted 4 en The Order staan bovenaan mijn lijst.
Knack 2 is afhankelijk van succes Knack 1 (open deur)
http://www.psx-sense.nl/1...cces-van-het-eerste-deel/
En nog wat random gekozen artwork van The Order.

[ Voor 57% gewijzigd door CR1691 op 25-10-2013 11:16 ]
PSN: Finally_Chris
[ Voor 100% gewijzigd door CR1691 op 25-10-2013 11:16 ]
Watch Dogs staat in het systeem van mijn leverancier (distributeur) op 30-5-2014kbloem schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:43:
Ik vind het niet heel erg dat ze in amerika twee weken eerder de console hebben. Tot nu toe weet ik door het wegvallen van Watch Dogs en Driveclub niet wat ik wil kopen aangezien die beide op mn lijstje stonden.
Nu kunnen we in elk geval effe goed naar de reviews kijken en let's play series zien om een keuze te maken...
Gaat dus nog meer dan een half jaar duren.
Cogitationis poenam nemo patitur
The Order lijkt mij ook heel gaaf. Goede studio, vette setting, en het lijkt mij een interessant verhaal. Kom maar door!CR1691 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:14:
http://www.psx-sense.nl/1...ak-waarvan-14-exclusives/
Kom maar op met die exclusives. Uncharted 4 en The Order staan bovenaan mijn lijst.
Knack 2 is afhankelijk van succes Knack 1 (open deur)
http://www.psx-sense.nl/1...cces-van-het-eerste-deel/
En nog wat random gekozen artwork van The Order.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke controller?arnoutzw schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:32:
@Bullet_NL En de controller ? daar informatie over in het systeem?
Waarschijnlijk bedoelt hij de gekleurde controllers.
PSN: Alvanosa
Alleen van het de Kilzone, Dual Shock & PS4 bundel, losse PS4 (geen bundel) en de games staat iets vast. Het is zelfs nog niet duidelijk alsof het stukje plastic wat er voor zorgt dat je de PS4 recht op kan zetten bij de lancering beschikbaar zal zijn.
Let wel, dat ik het nu nog niet kan zien betekend natuurlijk niet dat dit in de week voor de lancering kan veranderen. Maar vaak is het zo dat eerst de hardware komt en daarna pas de accessoires.
PSN: Shiver23
Ik citeer van Bol.comShiver23 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:04:
Bol.com weet ook nog niets van de Killzone bundels. Althans, dat zei de dame van de klantenservice.
''Goedemorgen, Bedankt voor je vraag. Wij ontvangen alleen de standaard editie van de PS4 en geen bundels. De reden is dat wij veel meer pre-order hebben dan het aantal beschikbare PS4's voor 2014. De bundels die Sony beschikbaar stelt gaan ten koste van een x aantal kale PS4's. De bundels zijn dus niet additioneel bovenop de levering kale PS4's. Helaas zijn wij niet instaat om bestaande pre-order te upgraden. Mochten wij nu bundels gaan voeren dan zou dit betekenen dat iedereen deze bundel kan bestellen en dat wij op dag van release een x aantal klanten (die de kale ps4 voor 31juli hebben besteld)teleur moeten stellen. Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Vandaar dat wij eerst al onze pre-orders zullen uitleveren alvorens wij bundels gaan voeren. Mocht dit in de nabije toekomst nog wijzigen dan komen de bundels vanzelf online. Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Bart van bol.com.''
CR1691 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:06:
[...]
Ik citeer van Bol.com
''Goedemorgen, Bedankt voor je vraag. Wij ontvangen alleen de standaard editie van de PS4 en geen bundels. De reden is dat wij veel meer pre-order hebben dan het aantal beschikbare PS4's voor 2014. De bundels die Sony beschikbaar stelt gaan ten koste van een x aantal kale PS4's. De bundels zijn dus niet additioneel bovenop de levering kale PS4's. Helaas zijn wij niet instaat om bestaande pre-order te upgraden. Mochten wij nu bundels gaan voeren dan zou dit betekenen dat iedereen deze bundel kan bestellen en dat wij op dag van release een x aantal klanten (die de kale ps4 voor 31juli hebben besteld)teleur moeten stellen. Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Vandaar dat wij eerst al onze pre-orders zullen uitleveren alvorens wij bundels gaan voeren. Mocht dit in de nabije toekomst nog wijzigen dan komen de bundels vanzelf online. Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Bart van bol.com.''
Ze zijn dus in heel 2014 al uitverkocht ?De reden is dat wij veel meer pre-order hebben dan het aantal beschikbare PS4's voor 2014
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Waar ik eigenlijk op doel is dat ik tot een paar weken terug Fifa 14, Driveclub en Watch Dogs bij de launch wilde halen. Nu zijn dus twee van die games weggevalen en moet ik andere keuzes maken.Bullet NL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:24:
[...]
Watch Dogs staat in het systeem van mijn leverancier (distributeur) op 30-5-2014
Gaat dus nog meer dan een half jaar duren.
Door de reviews die we dus in die twee weken naar de lancering kunnen verwachten kan ik in elk geval wat beter een keuze maken van wat er overblijft. Als ik in Amerika had gewoont had ik het anders echt niet geweten....
Dat loopt toch wel heel soepel. En dat je net als bij de Wii U met normale controllers en de gamepad (lees: PS Vita) tegelijk kan spelen is toch wel heel vet.
Ook natuurlijk vet dat als je thuis je PS4 aan laat staan je overal waar internet met een redelijke snelheid is je dus Killzone, Battlefield 4, Fifa 14 etc gewoon kan spelen.
Ik heb geen PS Vita, maar de PS4 is voor de PS Vita een system seller en misschien haal ik er nog wel een als de prijs richting de 150/125 euro zakt.
Het geld brand me in de zak voor een vita en dan helemaal als ik dit zie...Fleximex schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:26:
http://www.gametrailers.c...-demo--portuguese-stream-
Dat loopt toch wel heel soepel. En dat je net als bij de Wii U met normale controllers en de gamepad (lees: PS Vita) tegelijk kan spelen is toch wel heel vet.
Ook natuurlijk vet dat als je thuis je PS4 aan laat staan je overal waar internet met een redelijke snelheid is je dus Killzone, Battlefield 4, Fifa 14 etc gewoon kan spelen.
Ik heb geen PS Vita, maar de PS4 is voor de PS Vita een system seller en misschien haal ik er nog wel een als de prijs richting de 150/125 euro zakt.
Verwijderd
Ja, dat bedacht ik mij ook, dus ik denk dat ik me pre-order van games stopzet en maar de digitale versies aan ga schaffen. Alleen nog even zorgen voor grotere hdd.arnoutzw schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:30:
Enige probleem is als je niet volledig digitaal gaat je gelimiteerd bent tot de disc die er op dat moment in zit en indie/psn games.
Grappig. Ik citeer:
Uw vraag is of wij al nadere informatie hebben over een artikel. Wij hebben op dit moment geen nadere informatie over ' Killzone PS4 bundel' . Wij kunnen niet voorzien wanneer wij dit artikel gaan aanbieden op onze website. U kunt onze website in de gaten houden.
Het is niet mogelijk om een pre-order om te zetten. U kunt uw huidige pre-order annuleren, en een nieuwe pre-order maken wanneer uw gewenste artikel wordt aangeboden op onze website.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Volgens mij maakt digitaal of retail niet uit je moest sowieso verplicht installeren mischien wel minder ruimte nodig op de hardeschijf met retail.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:43:
[...]
Ja, dat bedacht ik mij ook, dus ik denk dat ik me pre-order van games stopzet en maar de digitale versies aan ga schaffen. Alleen nog even zorgen voor grotere hdd.
Verwijderd
Dit was gericht op het vita remote play principe. Als je disk niet in de playstation zit, kan je niet remote play die game spelen buiten huis.arnoutzw schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:46:
[...]
Volgens mij maakt digitaal of retail niet uit je moest sowieso verplicht installeren mischien wel minder ruimte nodig op de hardeschijf met retail.
http://www.gametrailers.c...equires-49-gb-for-install
Ik heb precies hetzelfde. Prachtige combo met de PS4. Ook de Vita Tv is een mooi apparaatje.kbloem schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:38:
[...]
Het geld brand me in de zak voor een vita en dan helemaal als ik dit zie...
Vita heb ik al liggen, maar inderdaad: Die Vita TV zou zeer welkom zijn als je eens een keer op een andere verdieping met je PS4 wil gamen. Zeker voor de prijs waarvoor hij uiteindelijk zou moeten verschijnen.zwembroek schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:54:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Prachtige combo met de PS4. Ook de Vita Tv is een mooi apparaatje.
Wel benieuwd hoe dit in praktijk werkt (i.v.m. lag)
Ja dat wordt weer de reviews afwachten. Tijdens verschillende handson demonstraties werkte het zonder lag, maar dat was wel in een gecontroleerde omgeving.ksborg schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:57:
[...]
Wel benieuwd hoe dit in praktijk werkt (i.v.m. lag)
YouTube: Killzone: Shadow Fall - EXCLUSIVE Multiplayer Interview - Eurogamer
Dat gaat mijn eerste PS4 game worden
[ Voor 16% gewijzigd door DeBaroN op 25-10-2013 15:48 ]
http://blog.us.playstatio...ware-update-1-50-details/
Helaas geen day one suspend/resumeWe wanted to shed some light on system software update version 1.50 for PS4, which will launch simultaneously with the system’s official North American launch on November 15th, 2013. By updating to system software version 1.50, you’ll be able to experience a variety of new features in addition to the basic functions of PS4.
The system software update 1.50 is approximately 300 MB, and will include the following features:
Remote Play
Users will be able to access PS4 titles displayed on their living room TVs and play them on a PS Vita system over Wi-Fi networks by using PS4 Link (Depending on network environment or titles, remote play performance may vary outside of the home). We anticipate that most PS4 titles will be playable on the PS Vita system through Remote Play. The latest PS Vita system software version, to be released soon, will be required to use PS4 Link.
Second Screen
Users can use the PS4 Link application for the PS Vita system, and PlayStation App for iPhone, iPad, and Android-based smartphones and tablets, to use these devices as second screens in supported titles. PlayStation App has the ability to enable users to interact with games with their mobiles devices. For example on The Playroom, a title pre-installed in all PS4 systems that requires PlayStation Camera, users can draw pictures on their mobile device screens and flick them towards the TV. The images then appear as a 3D object within the game.
Record, take screenshots, and upload gameplay effortlessly
The PS4 system provides dedicated, “always on” video encoding systems that enables seamless uploading of gameplay. Users can share their epic triumphs by simply hitting the Share button on DualShock 4, take screenshots or scan through the last 15 minutes of gameplay, tag it and return to the game—the video uploads as the user plays. At the PS4 system’s launch in North America, users will be able to share their images and videos with friends on Facebook and screenshots with followers on Twitter, though users will need to sign up for individual accounts to use Facebook and Twitter.
Broadcast and spectate gameplay
The PS4 system also enhances social spectating by enabling users to broadcast their gameplay in real-time to game fans around the globe, using Ustream and Twitch live internet streaming services (users will need to sign up for individual accounts to use Ustream and Twitch). There are two ways for users to view live broadcasts. First, the Live from PlayStation application on PS4 aggregates streams from all PlayStation users. Second, users can spectate friends’ PS4 gameplay from PCs, and applications such as Ustream, Twitch, and browsers, which are installed on their mobile devices. These applications can be easily started up via PlayStation App, and users can also use these applications to post comments to gameplay broadcasts. Furthermore, users with PlayStation Camera can stream camera images and microphone sounds along with their live gameplay broadcast.
Play as you download
This feature enables users to play supported digital titles as they are being downloaded. The time it takes to begin playing will vary depending on game data size and network environments, and not all titles will support this feature When a game is purchased, users can start playing after PS4 downloads a portion of the data, while the rest of the game is downloaded in the background during actual gameplay. Games may be downloaded in stand-by mode.
Multi log-in
A maximum of four users can log-in to a single PS4 system simultaneously. These players can use their own save data to play games, and also earn trophies on their own Sony Entertainment Network accounts even when playing a multiplayer game together on a single PS4 system.
Party (Voice chat)
By using the Mono Headset bundled with the PS4 system, users will be able to chat with up to eight friends enjoying different applications or games. Furthermore, users can use Party to chat between PS4 and PS Vita systems.
Face recognition and voice commands
Users with PlayStation Camera will be able to register their facial image onto their PS4 system, and login to their system using facial recognition instead of DualShock 4. Furthermore, users can use either the microphone of the Mono Head set connected to DualShock 4, or PlayStation Camera to navigate through the PS4 home screen (PlayStation Dynamic Menu) with voice commands to start up games and shutdown the system, among other features; please refer to PS4’s online manual for recognizable voice commands.
Background music player
Users can enjoy gameplay while listening to music in the background with Music Unlimited, a cloud-based digital music service. Users can also voice chat with friends while listening to music. Learn more about Music Unlimited here.
Online Multiplayer
PlayStation Plus members will be able to play PS4 titles online with other players via the network. PS Plus makes it easy for members to join available online multiplayer matches in a variety of ways, including the ability to easily join a game from a live stream broadcast or Party voice chats.
Blu-ray Disc and DVD player
Users can enjoy not only gaming on their PS4 system, but also Blu-ray and DVD video contents. When using for the first time, users must connect to the internet to activate this feature.
Some features will not be available at launch, such as “suspend/resume mode” which is a feature that keeps the PS4 system in a low power state and promptly takes users back to their game. We will provide additional information about system software update version 1.50 and features available at the PS4 system’s North America launch, and features that will be available after launch, in the near future.
[ Voor 192% gewijzigd door Bullet NL op 25-10-2013 17:26 ]
Ach beter dan de gigantische dayone drm verwijder update van MS en wat Uniciteit zegt is natuurlijk ook waar.Bullet NL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:24:
Hmmm een heel stel componenten hebben ze dus niet in de basisfirmware zitten begrijp ik. Iets relatief simpels als chatparty's (voice) moet blijkbaar achteraf worden toegevoegd.
Natuurlijk, er is natuurlijk ook helemaal niets mis met een update om functies aan het systeem te toevoegen, het viel me alleen op dat een onderdeel als een chat-party niet "stock" in het OS zit.Uniciteit schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:27:
Viel te verwachten... de PS4 is waarschijnlijk al maanden in productie. Software ontwikkeling is ondertussen, natuurlijk, gewoon doorgegaan.

Even langs ouders geweest om wat puin te ruimen... De meeste games zijn in de afgelopen 14 jaar verloren gegaan... maar toch nog best wel wat games terug gevonden... Leuke herinneringen aan de start van de Playstation franchise
Oja.... Gamen is vandaag de dag goedkoper dan toen.... Diverse games van 119 en 129 gulden... En de Intertoys is inmiddels ingehaald door het internet en de Mediamarkt
[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-10-2013 18:22 ]
Kan me nog herinneren dat ik ooit International Superstar Soccer Deluxe op de SNES kocht voor 189 gulden. Ouch.uchiha tijntje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:18:
Oja.... Gamen is vandaag de dag goedkoper dan toen.... Diverse games van 119 en 129 gulden... En de Intertoys is inmiddels ingehaald door het internet en de Mediamarkt
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
nuja geen probleem... Dat betekend dat iedereen die geen internet heeft geen PS4 kan kopen, want ze kunnen die update dan ook niet uitvoeren. Gelukkig is er voor die mensen een andere oplossing, een PS3.Bullet NL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Natuurlijk, er is natuurlijk ook helemaal niets mis met een update om functies aan het systeem te toevoegen, het viel me alleen op dat een onderdeel als een chat-party niet "stock" in het OS zit.
Klopt, mensen die geen internet hebben zullen ook veel gebruik gaan maken van de chatfunctie...X-Fighter schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:45:
[...]
nuja geen probleem... Dat betekend dat iedereen die geen internet heeft geen PS4 kan kopen, want ze kunnen die update dan ook niet uitvoeren. Gelukkig is er voor die mensen een andere oplossing, een PS3.
Mischien een beetje flauw dat ik dat zo zeg maar mensen zonder internet zijn in mijn ogen per definitie geen categorie gamers die op de laatste nieuwe features zitten te wachten. Daarnaast mag je in 2014 echt wel verwachten dat nagenoeg iedereen die zo'n wil hebben gewoon over internet beschikt... De basis features zullen gewoon werken en nieuwe features zullen voor 90% op online gericht zijn zoals videodiensten en social networking...
Ik had gelezen dat ze ook geen DVD's en Bluray's konden lezen. Dus kunnen ze zelfs niet game...kbloem schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:50:
[...]
Klopt, mensen die geen internet hebben zullen ook veel gebruik gaan maken van de chatfunctie...
Mischien een beetje flauw dat ik dat zo zeg maar mensen zonder internet zijn in mijn ogen per definitie geen categorie gamers die op de laatste nieuwe features zitten te wachten. Daarnaast mag je in 2014 echt wel verwachten dat nagenoeg iedereen die zo'n wil hebben gewoon over internet beschikt... De basis features zullen gewoon werken en nieuwe features zullen voor 90% op online gericht zijn zoals videodiensten en social networking...
http://www.theverge.com/2...ys-or-dvds-out-of-the-box
[ Voor 6% gewijzigd door X-Fighter op 25-10-2013 18:52 ]
edit: hierboven staat al een hele lijst waar ook dit puntje aangestipt word. Een hele vreemde keuze dat je geen dvd en bluray out of the box kunt afspelen...X-Fighter schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:52:
[...]
Ik had gelezen dat ze ook geen DVD's en Bluray's konden lezen. Dus kunnen ze zelfs niet game...
http://www.theverge.com/2...ys-or-dvds-out-of-the-box
Maar het gaat dan wel om het kijken van films en series en dus niet om gamen.
[ Voor 190% gewijzigd door Kenny_026 op 25-10-2013 19:00 ]
Enige is dat het gewoon lekker snel te downloaden moet zijn en dus niet met een gare connectie vanwege de drukte.
[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-10-2013 19:11 ]
Natuurlijk maar je ziet de ironie toch toen Xbox One het vereiste... Ik zit hier toch wel om te lachen zalleuchiha tijntje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:09:
Op zich wel apart, maar niet problematisch. Iedereen heeft toch gewoon een internet connectie tegenwoordig...
Heel simpel, het is om te voorkomen dat er voor de releasedatum geleverd wordt. 'Online Multiplayer' is een van de duidelijke redenen hiervan. Heb je 'm bijvoorbeeld op releasedate binnen, speel je Killzone mp en zijn er al verscheide mensen die alles vrijgespeeld hebben.Bullet NL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:24:
Hmmm een heel stel componenten hebben ze dus niet in de basisfirmware zitten begrijp ik. Iets relatief simpels als chatparty's (voice) moet blijkbaar achteraf worden toegevoegd.
Out of the box hoor je wel gewoon films te kunnen kijken met het ding. De rest zijn niet noodzakelijke extraatjes maar films horen gewoon direct te werken.k-city schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:23:
[...]
Heel simpel, het is om te voorkomen dat er voor de releasedatum geleverd wordt. 'Online Multiplayer' is een van de duidelijke redenen hiervan. Heb je 'm bijvoorbeeld op releasedate binnen, speel je Killzone mp en zijn er al verscheide mensen die alles vrijgespeeld hebben.
Oftewel, leveren voor day one wordt op zoveel mogelijke manieren voorkomen. Krijg je m voor day one, dan is het een mooie box die niets doe, bluray werkt niet, online werkt niet etc.kbloem schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:28:
[...]
Out of the box hoor je wel gewoon films te kunnen kijken met het ding. De rest zijn niet noodzakelijke extraatjes maar films horen gewoon direct te werken.
Verwijderd
Voordeel is dat het eerder verkopen nu geen voordeel heeft.k-city schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:43:
[...]
Oftewel, leveren voor day one wordt op zoveel mogelijke manieren voorkomen. Krijg je m voor day one, dan is het een mooie box die niets doe, bluray werkt niet, online werkt niet etc.
Dus zijn ze even slecht als ms. Alleen komen ze er pas een paar weken vtv mee... ach ja voor veel mensen geen probleem, maar voor die paar wel heel zuur.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het always online van de Xbox drm was natuurlijk wel heel wat anders dan eenmalig of misschien wel een aantal keer online te moeten om je ps4 te activeren/software te patchen
[ Voor 7% gewijzigd door k-city op 25-10-2013 20:36 ]
Is dat nu nog zo dan neem ik het terug idd.
Hoop wel dat nu games instaleren die je gedownload hebt stukken sneller gaat. Vanmiddag mgs vengeance via psn plus gedownload. Maar installen duurde veel langer dan de download.
Of zoals op de xbox 360 gewoon geen installs meer.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
In de firmware-update staat een punt over background downloads. Je kan beginnen met spelen als een deel van het spel is gedownload. De rest kan in de achtergrond gedownload worden. Mag ook wel, want Killzone is bijv. meer dan 40gb. Initiële download is 7gb. Installeren hoeft niet meer.v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:05:
Maar zijn de patches nu nog steeds dmv usb te doen??
Is dat nu nog zo dan neem ik het terug idd.
Hoop wel dat nu games instaleren die je gedownload hebt stukken sneller gaat. Vanmiddag mgs vengeance via psn plus gedownload. Maar installen duurde veel langer dan de download.
Of zoals op de xbox 360 gewoon geen installs meer.
Als ze dan een paar dagen vantevoren de download alvast klaarzetten, zodat je die op je pc kunt downloaden en op een USB-stick kunt zetten, hoef je m alleen nog maar te installeren op de launchdagShiver23 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:38:
Ps3 kan updates krijgen via USB-Stick. Ook stonden verplichte updates op de games zelf. Geen idee hoe het bij de PS4 is, maar ik sluit niet uit dat dit op de ps4 ook zo werkt.
Want meer dan 300 mb downloaden met miljoenen tegelijk gaat sowieso problemen opleveren..
Nah helemaal tegelijk zal het niet zijn de USA krijgt hem al vroeger dan de verschillende tijdszones en als laatste de verschillende tijdstippen waarop mensen de PS4 gaan halen en installeren op die dag ... ik bedoel ja het zal wel druk worden, maar het wordt wel wat gespreid.dutchgio schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:38:
[...]
Als ze dan een paar dagen vantevoren de download alvast klaarzetten, zodat je die op je pc kunt downloaden en op een USB-stick kunt zetten, hoef je m alleen nog maar te installeren op de launchdag![]()
Want meer dan 300 mb downloaden met miljoenen tegelijk gaat sowieso problemen opleveren..
[ Voor 43% gewijzigd door Johan tb op 25-10-2013 23:04 ]
Een day one patch is bijna onvermijdelijk en hoewel voor de mensen zonder internet erg vervelend, niet onoverkombaar. Zeker aangezien er op een gamedisk die je koopt altijd net zoals bij de PS3 de laatste vereiste firmware staat. Deze day one patch is dus zeker niet zo "slecht" als MS waarbij een internetverbinding nodig was om uberhaupt een game te kunnen spelen. DRM ging via de cloud namelijk.v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:30:
Vind het wel pijnlijk. Sony maakte slim gebruim van de xbox drm en verplicht online drama. Maar nu is er dus voor zowel xbone als ps4 verplicht een inet verbinding nodig...
Dus zijn ze even slecht als ms. Alleen komen ze er pas een paar weken vtv mee... ach ja voor veel mensen geen probleem, maar voor die paar wel heel zuur.
En over die Bluray en dvd unlock, dat staat los van het kunnen spelen van een game op blu ray. Ik kan me op de ps3 ook nog herinneren dat je deze video playback moest activeren in het system menu.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
bronWe’re especially proud that our game will support cross-platform battles between different users, so there will be a multimillion community from the day one of PS4 launch.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
http://mashable.com/2013/...cid=mash-com-fb-main-linkUsers must connect to the Internet to activate these new features, including the DVD player, upon first use. A Sony spokesperson confirmed to Mashable that the patch and one-time Internet connection are requirements for "a playback license management system installed on PS4."
Daar gingen de laatste 100 berichten overBamSlam_ schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:04:
Nieuws: PS4 Will Require Day-One Patch to Play DVDs and Blu-rays
[...]
http://mashable.com/2013/...cid=mash-com-fb-main-link
Verwijderd
Planetside 2 ook geloof ik.BamSlam_ schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:04:
Nieuws: PS4 Will Require Day-One Patch to Play DVDs and Blu-rays
[...]
http://mashable.com/2013/...cid=mash-com-fb-main-link
Hier trouwens nog een preview van The Witness: http://blog.eu.playstatio...-with-the-witness-on-ps4/
Als ik het zo zie en lees gaat het oplossen van puzzels door te tekenen een belangrijk iets zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 26-10-2013 10:10 ]
Of als ik thuis een manager mode start met twee personen, we bij hem zonder problemen verder kunnen gaan.
Twee hele simpele features die op de ps3 niet mogelijk zijn....
Hmm waar lees je dat? Er staat dat je één master 4 ps4 hebt per account en je kan met jou account op alle andere ps4 ter wereld inloggen en je gedownloade games spelen. Maar, slechts twee ps4's tegelijk op je account. Nu heb ik gelukkig toch maar twee armen dus een probleem zal het niet worden.SToRM666 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:03:
Hmmm... dus als ik het goed begrijp is er nog maar 1 PS4 systeem toegelaten per acount. Niet zo handig voor de mensen met meerdere PS4's.
Ook wel fijn dat als je bij een maat zit te spelen onder je account en thuis schakelt je vrouwtje de ps4 in voor een netflix marathon (Jaja bij mij thuis is ze verslaafd) dat je niet uit de server word geflikkerd. Twee keer inloggen met je account max is voor mij prima
Verwijderd
Is al langer bekend, hopelijk volgen er meer games. Maar waar ik benieuwd naar ben is of er veel verschil gaat zitten tussen het spelen met de DS4 of muis. Ik speel nu met opzet geen WT meer omdat ik straks eerst wil kijken wat het lekkerst speelt. Vind het n u zonde er veel tijd en eventueel wat geld in te stoppen als straks blijkt dat het op de PS4 fijner speelt.swopdark schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:55:
Hey dit wist ik trouwens niet maar Warthunder is cross platform qua servers. je speelt dus met je PS4 ook tegen PC gamers.... Wist niet dat dit al zo snel beschikbaar was. warthunder is een launchgame en dus gelijk meerdere miljoenen spelers op de servers..
[...]
bron
Ik las 1 primary, maar dan kun je zo te zien toch inderdaad nog met een andere PS4 inloggen op je account.swopdark schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:34:
Hmm waar lees je dat? Er staat dat je één master 4 ps4 hebt per account en je kan met jou account op alle andere ps4 ter wereld inloggen en je gedownloade games spelen. Maar, slechts twee ps4's tegelijk op je account. Nu heb ik gelukkig toch maar twee armen dus een probleem zal het niet worden.
Ook wel fijn dat als je bij een maat zit te spelen onder je account en thuis schakelt je vrouwtje de ps4 in voor een netflix marathon (Jaja bij mij thuis is ze verslaafd) dat je niet uit de server word geflikkerd. Twee keer inloggen met je account max is voor mij prima
Ik zie wel 1 nadeel. Zoals het nu is op de PS3 kun je op een 2de systeem hetzelfde account hebben en dan een ander account gebruiken om het spel te spelen. Bij de PS4 kun je ook op een 2de systeem spelen, maar dan moet dat wel met hetzelfde account. Dit is toch een verschil met hoe het nu is.
[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 26-10-2013 11:07 ]
Het nieuwe systeem heeft zijn voor- en nadelen. Ik ken mensen met meerdere PS3's, waarvan er 1 voor de kinderen is. Als de ouder dan een game koopt, dan moeten de kinderen dus met het account van de ouder spelen als ze niet op de primary console spelen.
Het is wel handig dat je nu overal kunt inloggen met jou account en je spellen kunt downloaden. Eigenlijk bijna hetzelfde als wanneer je een fysieke game zou meenemen.
Ik las trouwens op NeoGAF dat het op de 360 precies hetzelfde werkt.
[ Voor 28% gewijzigd door SToRM666 op 26-10-2013 11:35 ]
Voor mij is dit wel nadelig want ik dacht dat ik mijn digitale aankopen gewoon kon delen met mijn vriendin op dezelfde console.k-city schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:54:
in dat geval kan je ook beter de fysieke disc kopen, probleem opgelost. De PSN only games die zowel een ouder als een kind wil zijn op een hand te tellen lijkt mij.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Edit: als het op dezelfde console is kan dat uiteraard met een primary console.
[ Voor 35% gewijzigd door k-city op 26-10-2013 12:21 ]
Nieuw stukje driveclub... Tjek de schaduwen van de auto's op de bergen rechts Omdat de zon zo laag staat... Eerste voltage trouwens met andere auto's op scherm... 12 auto's in uiteindelijke versie.
Stel je hebt EU PS+ account en een extra US account voor goedkope digitale games en om remoteplay te gebruiken. wat zeker is dat je per account 1 master console kan instellen,maar kan je dan ook 2 master accounts op 1 console? En kan ik dan de games die ik op mijn US account koop spelen via remoteplay op mijn Vita met EU account?
Verwijderd
Veel mooier dan wat ik tot nu toe heb gezien.swopdark schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:57:
[video]
Nieuw stukje driveclub... Tjek de schaduwen van de auto's op de bergen rechts Omdat de zon zo laag staat... Eerste voltage trouwens met andere auto's op scherm... 12 auto's in uiteindelijke versie.
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen