Ik ben benieuwd. Ik hoop dat jullie gelijk hebben over de share functie. Maar ik ben bang dat als de nieuwigheid eraf is dat het er mee klaar is. Wat ik stiekem hoop is dat het dan nog wel inderdaad voor echt interessante dingen gebruikt gaat worden. De eerste maanden weet je zeker dat iedereen alles erop gaat kwakken om het uit te proberen en om te laten zien kijk mij dan.
Dat denk ik dus ook. Die zoveelste killstreak bij Battlefield is niet zo interessant denk ik, maar die ene headshot op 1200 meter wel. Dikke inhaalactie met GT, chaos met GTA, en zeker wereldgoals met Fifa die gaan nooit vervelen.Oxigeon schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:20:
Denk dat de share functie veel gebruikt zal worden. Denk bijvoorbeeld eens aan GTA als je net een vette actie maakt. Denk aan een racegame als je net een mooie inhaalactie maakt. Denk aan trophy's (hoe je ze moet behalen). Denk aan fifa als je een wereldgoal maakt. Stel ik heb geen zin om te gamen, maar wel zin om eens te kijken wat mijn vrienden uitvoeren. Kun je wel ff lekker meeloeren.
En er zit ook een soort rating en 'like' systeem in, erg vet. Sowieso veel leuker om te zien dan een statisch menu vind ik zelf. Denk ook dat het een succes wordt, de hele wereld draait tegenwoordig om delen, kijk naar Twitter, Facebook, Instagram, dan wordt dit ook wel populair!
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
En voor de 'delen' haters: als je een trophy-hoer bent, zal je er toch aan mee moeten gaan doen. Er zijn immers ook al spellen op de PS3 een trophy hebben voor het delen van resultaten op Facebook. Dit zal op de PS4 wellicht gemeengoed worden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nieuw facebook account aanmaken met als naam je gamertag > koppelen aan PSN > delen wat nodig is voor de trophy >AllSeeyinEye schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:57:
En voor de 'delen' haters: als je een trophy-hoer bent, zal je er toch aan mee moeten gaan doen. Er zijn immers ook al spellen op de PS3 een trophy hebben voor het delen van resultaten op Facebook. Dit zal op de PS4 wellicht gemeengoed worden.
De dag dat ik aan facebook begin is de dag dat Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.
Vrijwel iedereen heeft Facebook tegenwoordig, en daarnaast vraagt Facebook altijd aan je met wie je een bepaald bericht wilt delen. Als je gewoon aanvinkt 'alleen ik' dan zal nooit iemand van je omgeving je bericht zien dat door de app, in dit geval de game, gepost is (dat doe ik zelf heel vaak). Daarnaast post ook vrijwel geen enkele app uit zichzelf berichten op Facebook, ze vragen je altijd toestemming.
Of je laat de game het posten voor de trophy, logt even in op je laptop en verwijderd het weer, zo simpel is het.
Ik wil hier niet Facebook gaan promoten of iets dergelijks, maar het haten wat hier gedaan wordt is volledig onterecht.
Of je laat de game het posten voor de trophy, logt even in op je laptop en verwijderd het weer, zo simpel is het.
Ik wil hier niet Facebook gaan promoten of iets dergelijks, maar het haten wat hier gedaan wordt is volledig onterecht.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr Ton op 09-09-2013 17:28 ]
Hou op en schei uit. Het is toch belachelijk dat van mij verwacht wordt dat ik een facebook account aan moet gaan maken om een trophy te halen. Daar begin ik niet aan. Er zijn zoveel redenen te verzinnen waarom ik geen facebook heb (en velen met mij), dat ik daar niet eens aan begin.Mr Ton schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:26:
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik zie het probleem niet, dan haal je die throphy niet... boeiend...
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik haat het niet eens zo zeer, maar ik ben het wel niet eens met sommige dubieuze "regels/policies" die facebook er op na houdt. Overigens die trophies vind ik ook niet boeiend ... leuk niet meer dan dat.
[ Voor 22% gewijzigd door Johan tb op 09-09-2013 21:28 ]
Mis ik iets? Facebook verplicht voor het halen van trophies?
PSN: Shiver23
Sommige trophies ...Shiver23 schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:36:
Mis ik iets? Facebook verplicht voor het halen van trophies?
Verwijderd
Sommige mensen doen wel erg moeilijk over facebook. Alsof het de duivel is. Maarja haten is iets wat mensen graag doen.
Ik doe er niet moeilijk over, maar ik gebruik het gewoon niet ik krijg alleen een punthoofd van het feit dat het me om de haverklap wordt opgedrongen
Verwijderd
Anders neem je een eigen website. Dan heb je echt lekker de vrijheid om te doen wat je wilt.
Ik hoop dat Sony aan elke gamer een eigen ruimte geeft om de video's en plaatjes op te bergen.
Ik hoop dat Sony aan elke gamer een eigen ruimte geeft om de video's en plaatjes op te bergen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 22:24 ]
Zit er niet een cloud opslag bij plus? En zou dropbox koppelen ook mogelijk zijn?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dropbox vermoed ik van niet; daar zul je wel die opslag van sony voor kunnen gebruiken die ook wordt gebruikt voor het opslaan van savebestanden voor PS Plus.AtlAntA schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:15:
Zit er niet een cloud opslag bij plus? En zou dropbox koppelen ook mogelijk zijn?
Alleen heb je dan wel meer dan 2gb nodig.
Direct delen met de wereld via twitter/facebook en youtube/twitch lijkt me ook een van de opties.
Maar als je ze voor jezelf wilt houden moet je ze dus mogelijk lokaal opslaan.
[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 09-09-2013 23:48 ]
En volgens mij worden ze gewoon via het Playstaton OS zelf gedeeld wanneer je de Share knop gebruikt? En dan kun je andere kanalen zoals facebook, youtube, twitch gebruiken om het met de rest van de wereld te delen buiten Playstation om.
Kunnen we stellen dat de persconferentie niet boeiend was? Wel vreemd want er zou een engelse persconferentie komen waarin twee exclusives aangekondigd zouden worden....
Die nieuwe Vita loop ik ook niet direct warm voor. De meeste vinden de stap OLED terug naar LCD vreemd. Gaat dat echt een verschil maken of is de LCD techniek inmiddels dusdanig verbeterd dat het gewoon de helderheid van OLED haalt?
Die nieuwe Vita loop ik ook niet direct warm voor. De meeste vinden de stap OLED terug naar LCD vreemd. Gaat dat echt een verschil maken of is de LCD techniek inmiddels dusdanig verbeterd dat het gewoon de helderheid van OLED haalt?
[ Voor 41% gewijzigd door Kenny_026 op 10-09-2013 08:54 ]
Helderheid misschien wel, maar contrast bij lange na niet.
Ik zou niet anders willen dan OLED op mijn Vita, omdat ik wil dat de kleuren daar af spatten en zwart ook echt zwart is. Dat de kleuren te gesatureerd kunnen zijn vind ik dan niet zo erg bij games, het is geen documentaire die ik er op kijk, natuurgetrouwheid in kleur hoeft voor mij niet.
Ik zou niet anders willen dan OLED op mijn Vita, omdat ik wil dat de kleuren daar af spatten en zwart ook echt zwart is. Dat de kleuren te gesatureerd kunnen zijn vind ik dan niet zo erg bij games, het is geen documentaire die ik er op kijk, natuurgetrouwheid in kleur hoeft voor mij niet.
DS4 werkt waarschijnlijk op de pc: bron
The person who has brought this info, Redditor dzle, asked if this implied the PS4 controller works on PC and he obtained this answer from the devs:
Yes, it works as a regular USB controller.
Verwijderd
nu nog met bluetooth recievenFrank J. schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:23:
DS4 werkt waarschijnlijk op de pc: bron
[...]
Verwijderd
Integendeel zelfs. Er waren 2 onthullingen voor de nieuwe Vita en Vita TV.kbloem schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:45:
Kunnen we stellen dat de persconferentie niet boeiend was? Wel vreemd want er zou een engelse persconferentie komen waarin twee exclusives aangekondigd zouden worden....
Aanbetaling gedaan voor de PS4
Met BF4 en een extra DS4
PSN: Bellerophon-
Ik denk dat wij westerlingen en wat vertekend beeld hebben bij deze conf. Deze was duidelijk gemikt op japan met bijbehorende games en boybands nog aan toe! Ik denk dat er naast al die japanse gekkigheid nog best wat leuke dingen voor ons zat, zo kan de vita tv een masterset worden voor sony en vond ik deep down erg gaaf.kbloem schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:45:
Kunnen we stellen dat de persconferentie niet boeiend was?
Ook wel mooi hoe de media ons westerlingen hyped met de mededeling: "sony gaat iets aanbieden waar we allemaal op zitten te wachten" iedreen gelijk van LTUO tot aan verwachtingen aan half life 3 aan toe! Misschien waren we vergeten dat dit japan is en het affiche was ook japans en waar zitten alle jappaners nog op te wachten? Juist PS4 releasedatum.... niks spannends aan voor ons maar voor japan big news.
Ondertussen werpen heel veel jappen zich op de vita tv want die is strak uitverkocht op de japanse amazon site
Ik vind het oled scherm op mijn vita toch wel heel erg strak hoor daar gaat een lcd denk ik niet aan tippen nee. Maargoed als de vita niet (genoeg) verkoopt en ze heirmee de prijs makkelijker kunnen drukken om uiteindelijk meer vita's te verkopen is het een goede set.Die nieuwe Vita loop ik ook niet direct warm voor. De meeste vinden de stap OLED terug naar LCD vreemd. Gaat dat echt een verschil maken of is de LCD techniek inmiddels dusdanig verbeterd dat het gewoon de helderheid van OLED haalt?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
hoeveel is een aanbetaling dan?Bellerophon schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:04:
Aanbetaling gedaan voor de PS4Met BF4 en een extra DS4
Wat is LTOU?swopdark schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:32:
[...]
Ik denk dat wij westerlingen en wat vertekend beeld hebben bij deze conf. Deze was duidelijk gemikt op japan met bijbehorende games en boybands nog aan toe! Ik denk dat er naast al die japanse gekkigheid nog best wat leuke dingen voor ons zat, zo kan de vita tv een masterset worden voor sony en vond ik deep down erg gaaf.
Ook wel mooi hoe de media ons westerlingen hyped met de mededeling: "sony gaat iets aanbieden waar we allemaal op zitten te wachten" iedreen gelijk van LTUO tot aan verwachtingen aan half life 3 aan toe! Misschien waren we vergeten dat dit japan is en het affiche was ook japans en waar zitten alle jappaners nog op te wachten? Juist PS4 releasedatum.... niks spannends aan voor ons maar voor japan big news.
Ondertussen werpen heel veel jappen zich op de vita tv want die is strak uitverkocht op de japanse amazon site
[...]
Ik vind het oled scherm op mijn vita toch wel heel erg strak hoor daar gaat een lcd denk ik niet aan tippen nee. Maargoed als de vita niet (genoeg) verkoopt en ze heirmee de prijs makkelijker kunnen drukken om uiteindelijk meer vita's te verkopen is het een goede set.
Ik ging eigenlijk uit van óf nieuwe info over The Last Guardian óf de nieuwe Naughty Dog game.
Dat dus
Ik weet bijna zeker dat the last of Us bedoeld werd.bram1984 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:37:
[...]
Wat is LTOU?
Ik ging eigenlijk uit van óf nieuwe info over The Last Guardian óf de nieuwe Naughty Dog game.
Ik twijfel nog heel erg wat mijn eerste spel zal worden bij de release van de ps4. Het zal gaan tussen watch dogs en assassin's creed 4. Zal ik voor het oude vertrouwde gaan of voor de nieuwe game op de nieuwe console. Heb altijd veel uren in AC gestopt. Zal ik ook veel uur in watch dog kunnen doorbrengen???
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Als AC3 voor mijn niet zo'n tegenvaller was had ik de keuze zo kunnen maken. Ik wacht gewoon nog wat extra filmpjes / reviews af.. neem dan wel m'n beslissing. Je kan altijd aan de slag met Resogun en Drive Club, maargoed.. zo'n dikke titel is ook wel fijn op je eerste dagdowning schreef op woensdag 11 september 2013 @ 05:02:
Ik twijfel nog heel erg wat mijn eerste spel zal worden bij de release van de ps4. Het zal gaan tussen watch dogs en assassin's creed 4. Zal ik voor het oude vertrouwde gaan of voor de nieuwe game op de nieuwe console. Heb altijd veel uren in AC gestopt. Zal ik ook veel uur in watch dog kunnen doorbrengen???
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Wel voor mij de reden dat ik dus geen AC4 heb besteld... AC2 was geweldig, maar AC3Ralf Bimbo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:25:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Als AC3 voor mijn niet zo'n tegenvaller was had ik de keuze zo kunnen maken. Ik wacht gewoon nog wat extra filmpjes / reviews af.. neem dan wel m'n beslissing. Je kan altijd aan de slag met Resogun en Drive Club, maargoed.. zo'n dikke titel is ook wel fijn op je eerste dag

Samen met de PS4 heb ik ook Watch_Dogs en BF4 in pre-order staan. Dat zullen voor mij dus de eerste games worden!
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik heb dan wel geen pre order, maar voor mij zijn de spellen die hier het eerst komen:
- BF4
- Dragon Age
- Lego Marvel (kids, he...)
Zodra ze beschikbaar zijn staan hoog op de wanted list:
- The Witcher 3
- Diablo III
- Final Fantasy XV
- Kingdom Hearts III (voor mevrouw...)
Wat er vast wel eens komt, maar niet direct:
- Watch Dogs
- Killzone
- AC IV
- InFamous
- BF4
- Dragon Age
- Lego Marvel (kids, he...)
Zodra ze beschikbaar zijn staan hoog op de wanted list:
- The Witcher 3
- Diablo III
- Final Fantasy XV
- Kingdom Hearts III (voor mevrouw...)
Wat er vast wel eens komt, maar niet direct:
- Watch Dogs
- Killzone
- AC IV
- InFamous
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Fifa 14 koop ik meteen bij mijn PS4.
Speel voornamelijk Fifa, dus de andere games haal ik als ik korting krijg of ze afgeprijsd zijn:
AC4
Watch Dogs
GTA V
BF4
Speel voornamelijk Fifa, dus de andere games haal ik als ik korting krijg of ze afgeprijsd zijn:
AC4
Watch Dogs
GTA V
BF4
Ik heb een (late) pre-order van de PS4 met Fifa 14 bij Bol.com staan. Ik heb ze om prijstechnische redenen als twee aparte bestellingen staan: krijg ik dalijk Fifa 14 terwijl ik nog geen PS4 heb 
Alle andere games speel ik eigenlijk op de PC. Haal de PS4 bijna alleen maar voor Fifa (PC versie is last-gen port) en de indiegames (die exclusief zijn voor PS4 of beter met een controller te spelen zijn).
Met mijn PC met GTX670 hier speel ik liever BF4, Watch Dogs, AC4, etc met muis & toetsenbord en/of betere graphics.
Ik hoop trouwens dat ze nog dat ze een goede Twitch app hebben. Want dan gebruik ik de PS4 ook om streams te kijken, zodat ik mijn PC niet te zwaar belast.
Alle andere games speel ik eigenlijk op de PC. Haal de PS4 bijna alleen maar voor Fifa (PC versie is last-gen port) en de indiegames (die exclusief zijn voor PS4 of beter met een controller te spelen zijn).
Met mijn PC met GTX670 hier speel ik liever BF4, Watch Dogs, AC4, etc met muis & toetsenbord en/of betere graphics.
Ik hoop trouwens dat ze nog dat ze een goede Twitch app hebben. Want dan gebruik ik de PS4 ook om streams te kijken, zodat ik mijn PC niet te zwaar belast.
[ Voor 15% gewijzigd door Fleximex op 11-09-2013 09:50 ]
Dragon Age komt pas in de herfst van 2014 helaas. Dat gaat nog even wachten worden. Ik heb zelf Killzone in de bestelling staan en neem daar ook nog Watch_Dogs bij. Met Knack wacht ik nog even en Fifa 14 laat ik een seizoen lekker schieten
(ha-ha). Die haal ik volgend jaar wel op, 15 dan.
PSN: Finally_Chris
@Dragon Age
Idd, heb me een jaar vergist
Ach, dan kun je ook nog even wachten met de aanschaf van een PS4AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:06:
@Dragon Age
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
BF4Jackal131 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:17:
[...]
Ach, dan kun je ook nog even wachten met de aanschaf van een PS4
Ik neem met de Playstation 4 BF4 en AC4 mee naar huis. Daarnaast nog de games met PS+ Driveclub en Resogun. Dat houd me wel even bezig tot de release van Infamous Second Son.
GTA V verwacht ik later op de PS4 en ga ik niet meer aanschaffen voor de PS3.
Uit de budget bak of marktplaats haal ik later COD Ghosts en Watch Dogs wel.
GTA V verwacht ik later op de PS4 en ga ik niet meer aanschaffen voor de PS3.
Uit de budget bak of marktplaats haal ik later COD Ghosts en Watch Dogs wel.
[ Voor 13% gewijzigd door zwembroek op 11-09-2013 10:50 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik koop sowieso BF4 bij release. Dat is een game die ik veel en langdurig ga spelen. Ook Watch Dogs lijkt me erg leuk. Alleen ja twee games tegelijk speel ik niet. Dus die zal ik niet meteen kopen. Misschien dat die al snel op PS+ uitgebracht wordt?
Verwijderd
Lijkt me sterk dat ze Watch Dogs snel op PS+ brengen. Hang natuurlijk er van af wat je verstaat onder snel, maar denk dat we in de eerste maanden/eerste jaar (buiten DriveClub) vooral indie-titels zullen ontvangen van PS+ (op PS4). Uiteraard is dit maar een gevoel en wie weet zit ik er helemaal naastdangerpaki schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:54:
Ik koop sowieso BF4 bij release. Dat is een game die ik veel en langdurig ga spelen. Ook Watch Dogs lijkt me erg leuk. Alleen ja twee games tegelijk speel ik niet. Dus die zal ik niet meteen kopen. Misschien dat die al snel op PS+ uitgebracht wordt?
Daar ben ik het denk ik wel mee eens.. Echter verwacht ik toch wel dat Knack ook vrij snel (lees max 6 maanden) via PS+ te verkrijgen zal zijn en misschien Killzone? Puur de first-party titels.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:59:
[...]
Lijkt me sterk dat ze Watch Dogs snel op PS+ brengen. Hang natuurlijk er van af wat je verstaat onder snel, maar denk dat we in de eerste maanden/eerste jaar (buiten DriveClub) vooral indie-titels zullen ontvangen van PS+ (op PS4). Uiteraard is dit maar een gevoel en wie weet zit ik er helemaal naast
Spellen als Watch_Dogs, AC4, BF4 e.d. verwacht ik pas als de opvolger ervan bijna uitkomt. Net zoals nu is gedaan met AC3 en BF3. Die zitten natuurlijk bij PS+ om je lekker te maken voor BF4 en AC4...
-
Een half jaar na release Knack, Watch Dogs, AC4, of Killzone naar PS+ brengen is toch gewoon niet slim? Of je kunt dan nog 30/40 euro vangen voor een spel, of je geeft het gratis weg, terwijl iedereen toch PS+ heeft omdat MP achter een abbonement zit. Ik snap het niet en ben echt benieuwd naar de cijfers en constructies erachter
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
PS4 + Watch Dogs in bestelling staan.
AC4 ziet er very promising uit maar dat werd ook van AC3 gezegd.
Watch Dogs lijkt me toch een soort van AC+GTA+Hacking wat me meer aanspreekt
AC4 ziet er very promising uit maar dat werd ook van AC3 gezegd.
Watch Dogs lijkt me toch een soort van AC+GTA+Hacking wat me meer aanspreekt
Inderdaad, bij de ps3 is het nog een 'extra' abonnement, maar voor de ps4 gaat het toch haast wel een vereiste zijn.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:50:
Een half jaar na release Knack, Watch Dogs, AC4, of Killzone naar PS+ brengen is toch gewoon niet slim? Of je kunt dan nog 30/40 euro vangen voor een spel, of je geeft het gratis weg, terwijl iedereen toch PS+ heeft omdat MP achter een abbonement zit. Ik snap het niet en ben echt benieuwd naar de cijfers en constructies erachter
Maar aan de andere kant: het percentage ps plus gebruikers t.o.v. Normale gebruikers gaat natuurlijk flink omhoog door de multiplayer.
Nu is de motivatie voor een ps+ abonnement de gratis games, dat wordt dus het multiplayer gedeelte.
Conclusie: de games zijn 'leuk meegenomen', maar een bijzaak.
Ik verwacht dan ook niet veel games als Knack, watch dogs en dergelijke gratis, maar aan het begin juist veel indies.
Na een jaar kunnen ze oudere games aanbieden die toch niet meer verkocht worden, maar bij launch gaat dat natuurlijk niet op. En omdat Gaikai ook nog niet werkt kunnen ze ook geen ps3 games weggeven.
En toch heeft Sony belooft om ook de topgames weer op PS+ te brengen. En omdat ze een stelregel hebben van 2 spellen per maand, één van PSN en één regulier spel, zullen ze in het begin nieuwe titels weg moeten geven...uchiha tijntje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:50:
Overigens komen op PS3 de topgames doorgaans tussen 6 en 12 maanden in PS+, dus dat half jaar is zo vreemd niet
Ik denk dat ik enkel Killzone bij de PS4 koop als ik m ga ophalen, de rest bestel ik wel online tegen een lagere prijs. Daarnaast zal ik ook nog DriveClub PS+ Edition kunnen spelen.
[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 11-09-2013 12:21 ]
PSN id: NL_SToRM
Misschien dat ze nog een aantal PS3 games geschikt gaan maken voor de PS4, waarna deze aangeboden worden op de PS4 via PS+??AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:06:
[...]
En toch heeft Sony belooft om ook de topgames weer op PS+ te brengen. En omdat ze een stelregel hebben van 2 spellen per maand, één van PSN en één regulier spel, zullen ze in het begin nieuwe titels weg moeten geven...
Overigens komen op PS3 de topgames doorgaans tussen 6 en 12 maanden in PS+, dus dat half jaar is zo vreemd niet
Ik geloof wel dat ze dat beloofd hebben, maar ik kan me gewoon geen goed beeld vormen bij de cijfers van dit concept. Als ik gewoon even met mijn boerenverstand er naar kijk en rekening houdend met diverse reacties die ik zie waarbij men zegt... Ik wacht wel een half jaar met Knack, want dan komt die wel op PS+... Dan klopt er volgens mij gewoon iets niet helemaalAllSeeyinEye schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:06:
[...]
En toch heeft Sony belooft om ook de topgames weer op PS+ te brengen. En omdat ze een stelregel hebben van 2 spellen per maand, één van PSN en één regulier spel, zullen ze in het begin nieuwe titels weg moeten geven...
Met name bij de SP games, waar dus het kopen op releasedag helemaal niet zo boeiend is, want het spel speelt over een half jaar, of een jaar nog steeds hetzelfde, dit in tegenstelling tot MP games, zie ik de toegevoegde (commerciele) waarde gewoon niet. De toegevoegde waarde voor de klant is natuurlijk wel duidelijk
Voor 60 euro oid per jaar speel ik dus 12 reguliere spellen en 12 PSN spellen die minimaal iets van een 7 score metacritic hebben. Waarom zouden casual gamers dan uberhaubt nog games kopen? Dit plaatje krijg ik financieel gewoon niet kloppend in mijn hoofd
[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2013 13:30 ]
Tja, er zullen er ook genoeg zijn die zeggen: Die vis ik wel uit de budgetbak.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:25:
[...]
Ik geloof wel dat ze dat beloofd hebben, maar ik kan me gewoon geen goed beeld vormen bij de cijfers van dit concept. Als ik gewoon even met mijn boerenverstand er naar kijk en rekening houdend met diverse reacties die ik zie waarbij men zegt... Ik wacht wel een half jaar met Knack, want dan komt die wel op PS+... Dan klopt er volgens mij gewoon iets niet helemaal
Wachten op Knack, uitgaande van eenhalfjaar tot een jaar (~9 maanden), betekent wel dat ze reeds 9x5=45 euro hebben betaald. Ik begrijp dat dit voor meer dingen is (mp, andere games) en het verbaast mij ook hoe sony dit model kan handhaven zonder gruwelijke verliezen te lijden, maar dit is denk ik wel één van de redenen. Daarnaast blijven mensen zo lang ze lid zijn "betalen voor Knack" en dat "moet" je blijven doen, want geen plus-member = geen games meer... Dus ook na twee jaar betalen mensen nog steeds voor Knack, zij het erg weinig...
Ik snap het ook niet helemaal, maar ik denk juist dat de abbonementsvorm het de moeite waard maakt. En plus leden krijgen soms ook korting, en kopen misschien daardoor eerder iets of iets meer. Ook meenemen in de vergelijking...
Maar voordat je die 45 euro hebt ontvangen voor Knack heb je al 8 andere games weggegeven.vaagisdenaam schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:35:
[...]
Tja, er zullen er ook genoeg zijn die zeggen: Die vis ik wel uit de budgetbak.
Wachten op Knack, uitgaande van eenhalfjaar tot een jaar (~9 maanden), betekent wel dat ze reeds 9x5=45 euro hebben betaald. Ik begrijp dat dit voor meer dingen is (mp, andere games) en het verbaast mij ook hoe sony dit model kan handhaven zonder gruwelijke verliezen te lijden, maar dit is denk ik wel één van de redenen. Daarnaast blijven mensen zo lang ze lid zijn "betalen voor Knack" en dat "moet" je blijven doen, want geen plus-member = geen games meer... Dus ook na twee jaar betalen mensen nog steeds voor Knack, zij het erg weinig...
Ik snap het ook niet helemaal, maar ik denk juist dat de abbonementsvorm het de moeite waard maakt. En plus leden krijgen soms ook korting, en kopen misschien daardoor eerder iets of iets meer. Ook meenemen in de vergelijking...
Klopt, dat geef ik ook al aan, maar hoeveel mensen hadden al die 8 games gekocht?uchiha tijntje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:38:
[...]
Maar voordat je die 45 euro hebt ontvangen voor Knack heb je al 8 andere games weggegeven.Mocht iemand ooit eens een goed artikel hebben gevonden hoe dit business wise in elkaar zit, houd ik me aanbevolen
Nu bij PS+ zit bijvoorbeeld AC3, die ga ik niet eens downloaden. Dat is met meer spellen wel, niet iedereen downloadt die 8 games of had ze anders gekocht. Er zitten soms ook "mindere" maanden tussen voor iemand...
Vind het verder ook nog steeds een raar systeem hoor, dat ben ik helemaal met je eens. Ik probeer het te begrijpen
Ik kwam net een artikeltje tegen: http://www.forbes.com/sit...e-1-2b-for-sony-annually/
Men verwacht dus dat PS+ bij de PS4 1,2 miljard dollar aan omzet zal opleveren voor Sony..
Het lijkt mij dat Sony graag PS+ aan je verkoopt en wil zorgen dat je iedere maand/jaar verlengt. Hoe doe je dat? Met kortingen en weggeven van games. Bij de PS4 komt er dus mp bij, maar ik denk dat men minder inkomsten zou genereren met alleen de mp. Microsoft doet natuurlijk een beetje hetzelfde, maar dan in de vorm van extra features die bij Xbox Live zitten.
Dat ik verwacht dat Knack na een half jaar op PS+ te krijgen is zo toch niet zo vreemd moeten zijn? Het lijkt mij nu niet echt de game die men na een half jaar nog koopt, aangezien er dan toch meer keuzes is in games. Het is een first-party titel en bij de release van de PS4 in Japan krijgt men deze er al gratis bij..
Men verwacht dus dat PS+ bij de PS4 1,2 miljard dollar aan omzet zal opleveren voor Sony..
Het lijkt mij dat Sony graag PS+ aan je verkoopt en wil zorgen dat je iedere maand/jaar verlengt. Hoe doe je dat? Met kortingen en weggeven van games. Bij de PS4 komt er dus mp bij, maar ik denk dat men minder inkomsten zou genereren met alleen de mp. Microsoft doet natuurlijk een beetje hetzelfde, maar dan in de vorm van extra features die bij Xbox Live zitten.
Dat ik verwacht dat Knack na een half jaar op PS+ te krijgen is zo toch niet zo vreemd moeten zijn? Het lijkt mij nu niet echt de game die men na een half jaar nog koopt, aangezien er dan toch meer keuzes is in games. Het is een first-party titel en bij de release van de PS4 in Japan krijgt men deze er al gratis bij..
-
Ik hoop nog steeds op een officiale Killzone bundel bij de launch, al zal het wel bij hopen blijven denk ikSToRM666 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:20:
Ik denk dat ik enkel Killzone bij de PS4 koop als ik m ga ophalen, de rest bestel ik wel online tegen een lagere prijs. Daarnaast zal ik ook nog DriveClub PS+ Edition kunnen spelen.
Graag even je Biljoen veranderen in MiljardEdd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:52:
Ik kwam net een artikeltje tegen: http://www.forbes.com/sit...e-1-2b-for-sony-annually/
Men verwacht dus dat PS+ bij de PS4 1,2 Biljoen dollar aan omzet zal opleveren voor Sony..
Hoe zit dat eigenlijk precies. Werkt PS+ met terugwerkende kracht? Dus als ik nu PS+ aanschaf, heb ik dan ineens een achterstand van 3 jaar gratis games? Of gaat die teller nu pas lopen?
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2013 14:06 ]
Ik denk dat het verdienmodel van PS+ in het volgende zit:
- Veel leden kopen normaliter niet meer dan een paar games
- Deze betalen straks €5 per maand om online te gamen, geld dat ze normaliter niet zouden uitgeven
- Velen van hun zullen door hun karakter niet veel van de downloadbare games downloaden
- Dus voor Sony geld dat ze normaal niet zouden binnenkrijgen
- Dan is er een kleine club (met name tweakers) die alles wat te downloaden valt zullen downloaden
- Echter doordat Sony niet meteen het nieuwste weggeeft op PS+ zullen ze games toch los kopen
- Uiteindelijk downloaden ze een deel niet van PS+ omdat ze dat toch al in huis hebben door de eerdere koop
- Dus Sony geeft gratis games weg die niet zo veel worden gedownload
- Netto verdient Sony dus aan het PS+ concept
Oeps.. sorry.. done...uchiha tijntje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:04:
[...]
Graag even je Biljoen veranderen in Miljard.
Hoe zit dat eigenlijk precies. Werkt PS+ met terugwerkende kracht? Dus als ik nu PS+ aanschaf, heb ik dan ineens een achterstand van 3 jaar gratis games? Of gaat die teller nu pas lopen?
Nee, je loopt de achterstand niet in. Pas vanaf het moment dat je lid wordt kun je de games "kopen" voor 0 euro uit de PSN Store. Het schijnt wel zo te zijn (niet uitgeprobeerd
Wat ik wel gemerkt heb is dat het aankopen vanuit de store voldoende is, je hoeft ze niet direct te downloaden en te installeren. Dat kun je op een later moment doen, ook al zitten ze niet meer in de Instant Game Collection.
Daarnaast krijg je ook echt alleen de basis-game (met evt networkpass). Geen DLC o.i.d. Dus daar haalt men misschien ook nog wat inkomsten aan binnen.
-
Sony geeft helemaal niks op Playstation Plus. Het is een marketing model. In plaats van old school adverteren betalen uitgevers een bepaald bedrag om hun game in de spotlight te zetten.
gotta love them doubleposts. Maar klopt wel
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik geloof niet dat een uitgever betaald om hun games gratis weg te geven bij een PS+ abbo. Het zou kunnen, maar ik geloof het nietJochem Boom schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:10:
Sony geeft helemaal niks op Playstation Plus. Het is een marketing model. In plaats van old school adverteren betalen uitgevers een bepaald bedrag om hun game in de spotlight te zetten.
Het is juist Sony die uitgevers betaalt om spellen aan te mogen bieden in de PS+ aanbiedingen. En hoewel het voor sommige uitgevers niet al teveel geld oplevert, is het ze de positieve PR meer dan waard. Dit komt bijvoorbeeld goed van pas wanneer er een nieuw deel in een franchise aankomt, zoals we al zagen met Saints Row en Assassins Creed.Jochem Boom schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:10:
Dit artikel gaat heel mooi in op de redenen waarom uitgevers en developers meedoen aan PS+
Ik kan me ook niet voorstellen dat het in alle gevallen zo is, maar paar weken voor launch van Saints Row 4 bijvoorbeeld geven ze Saints Row 3 weg met plus. In de hoop dat mensen SR3 proberen en SR4 kopen.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:50:
[...]
Ik geloof niet dat een uitgever betaald om hun games gratis weg te geven bij een PS+ abbo. Het zou kunnen, maar ik geloof het niet.
Dat wellicht niet. Maar om je game op de frontpage in de spotlight te hebben staan waarschijnlijk wel.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:50:
[...]
Ik geloof niet dat een uitgever betaald om hun games gratis weg te geven bij een PS+ abbo. Het zou kunnen, maar ik geloof het niet.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Is al bekend welke maat HDD er in de ps4 moet?
Kan ik alvast een snelle stille maar vooral grote uitzoeken.
Weet niet100% of het bekend is, maar denk dat je kunt uitgaan van 2.5"AtlAntA schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:59:
Is al bekend welke maat HDD er in de ps4 moet?
Sony heeft al een tijdje geleden bekend gemaakt dat de HDD verwisselbaar is. Toch raar dat ze dan de maten er niet even bij geven. Ook vraag ik me nog steeds af of Sony's os ssd ook ondersteund en optimaal gebruikt. Ik heb in mijn pc ook ssd's zitten en ik zou nooit weer terug willen.vaagisdenaam schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:00:
[...]
Weet niet100% of het bekend is, maar denk dat je kunt uitgaan van 2.5"
Zou kunnen dat er een ssd in past, maar waarom zou je een kleinere capaciteit willen (tenzij je er een vermogen tegenaan gooit) en het is nu ook niet zo als in een pc dat je er 2 of meer kunt inzetten.
[ Voor 22% gewijzigd door Johan tb op 11-09-2013 18:22 ]
500gb ssd is niet zo heel erg duur meer. Ik wil de optimale game ervaring en daar horen laadschermen imho niet bij.Johan tb schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:20:
Zou kunnen dat er een ssd in past, maar waarom zou je een kleinere capaciteit willen (tenzij je er een vermogen tegenaan gooit) en het is nu ook niet zo als in een pc dat je er 2 of meer kunt inzetten.
Granted, maar als ik toch naar de prijzen kijk zit ik bijna op de prijs van de console zelf. Ok je bent de laadtijden kwijt, maar je qua opslag heb je nog niets gewonnen
Nu ik erover nadenk zou een 250gb ssd misschien ook wel volstaan. Je savegames komen veelal in de cloudopslag als ik het goed begrepen heb. Het enigste nadeel zou zijn dat je regelmatig wat games moet verwijderen/herinstalleren.Johan tb schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:00:
Granted, maar als ik toch naar de prijzen kijk zit ik bijna op de prijs van de console zelf. Ok je bent de laadtijden kwijt, maar je qua opslag heb je nog niets gewonnen
Maar eerst maar eens uitvogelen of er op de ps4 grote snelheidsverschillen zijn tussen een SSD en een HDD.
Nog even over PS+, als ik goed kijk welke spellen ik gekregen heb en welke ik zeker nog had willen kopen dan zijn dat er maar een paar. Er zitten wel veel spellen bij die ik niet zou kopen, maar toch leuk zijn om te krijgen en gratis te proberen.
Op den duur is een spel zodanig oud dat het maximaal nog maar 100k stuks o.i.d. kan verkopen tegen een budget prijs. Als je 10 miljoen betalende leden hebt, waarvan sowieso maar een heel klein deel van plan was om een bepaalde game nog te kopen, dan kun je waarschijnlijk wel een mooie deal sluiten met de uitgever van dat spel.
Toch blijft het een knap systeem en mooi voor Sony dat ze er nog aan verdienen ook
Daarnaast denk ik ook dat het erg slim is om mensen veel digitale content te geven, zodat ze minder snel bereid zijn om over te stappen naar de concurrent en alles te verliezen.
Op den duur is een spel zodanig oud dat het maximaal nog maar 100k stuks o.i.d. kan verkopen tegen een budget prijs. Als je 10 miljoen betalende leden hebt, waarvan sowieso maar een heel klein deel van plan was om een bepaalde game nog te kopen, dan kun je waarschijnlijk wel een mooie deal sluiten met de uitgever van dat spel.
Toch blijft het een knap systeem en mooi voor Sony dat ze er nog aan verdienen ook
Daarnaast denk ik ook dat het erg slim is om mensen veel digitale content te geven, zodat ze minder snel bereid zijn om over te stappen naar de concurrent en alles te verliezen.
[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 11-09-2013 19:46 ]
PSN id: NL_SToRM
Hier heb ik ook nog zeer weinig/niets concreets over gelezen. Hopelijk dat dit nog duidelijk word gemaakt want ook ik sta zeker wat laadtijden af voor wat minder opslag, als je een SSD hebt willen de meesten niet meer terug.. mocht blijken dat het OS en de games er niet echt veel gebruik van maken is het een ander verhaal natuurlijk.AtlAntA schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:18:
[...]
Sony heeft al een tijdje geleden bekend gemaakt dat de HDD verwisselbaar is. Toch raar dat ze dan de maten er niet even bij geven. Ook vraag ik me nog steeds af of Sony's os ssd ook ondersteund en optimaal gebruikt. Ik heb in mijn pc ook ssd's zitten en ik zou nooit weer terug willen.
Liefhebber van Tweakers
Gezien de afmetingen van de console lijkt het me zeer aannemelijk dat het gewoon om 2,5" schijven gaat, net als bij de PS3. Zeker als Yoshida zelf aangeeft dat je zelf de disk kunt verwisselen. Ik ga mijn 240GB SSD van mijn PS3 dadelijk overzetten in de PS4. Hopelijk is het vanaf dag 1 mogelijk om de firmware er dan meteen op te gooien. Zou mooi zijn als dit direct online gaat maar een image file downloaden net als bij de PS3 vind ik ook prima.pino85 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:14:
[...]
Hier heb ik ook nog zeer weinig/niets concreets over gelezen. Hopelijk dat dit nog duidelijk word gemaakt want ook ik sta zeker wat laadtijden af voor wat minder opslag, als je een SSD hebt willen de meesten niet meer terug.. mocht blijken dat het OS en de games er niet echt veel gebruik van maken is het een ander verhaal natuurlijk.
Als het net als bij de PS3 gaat zal deze hem zelf formatteren als je er een andere disk in doet. Maar goed, even afwachten tot Sony die info op hun site gaat plaatsen. Of even een Tweet wagen aan @yosp
Hij beantwoord regelmatig vragen van PS fans.
Ga je gang. Ik heb geen twitter.kazuka schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:49:
Als het net als bij de PS3 gaat zal deze hem zelf formatteren als je er een andere disk in doet. Maar goed, even afwachten tot Sony die info op hun site gaat plaatsen. Of even een Tweet wagen aan @yospHij beantwoord regelmatig vragen van PS fans.
Heb maar even een poging gewaagd al lijkt me de kans dat hij daadwerkelijk reageert erg klein maar niet geschoten altijd mis en anders word het gewoon afwachten tot er meer informatie beschikbaar komt
[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 11-09-2013 21:19 ]
Liefhebber van Tweakers
De vraag is al eerder beantwoord door Shuhei Yoshida en Ja je kan day one de harddrive vervangen door een 2.5 model met de zelfde afmetingen als de ps3 hardrivepino85 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:18:
Heb maar even een poging gewaagd al lijkt me de kans dat hij daadwerkelijk reageert erg klein maar niet geschoten altijd mis en anders word het gewoon afwachten tot er meer informatie beschikbaar komt
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Dat is mooi, ik volg niet al het nieuws dagelijks dus het zal daarom zijn dat ik die info gemist heb maar ik zoek niet alleen een korte ja of nee, waar de vraag over gaat is wat we mogen verwachten van een SSD in de PS4, hoe gaat het OS er bv mee om en de games en wat de verschillen gaan zijn met de standaard HD die er in zit, maar goed dat zal nog wel op een later moment duidelijk worden.
[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 11-09-2013 22:32 ]
Liefhebber van Tweakers
Top! Ik ben benieuwd!pino85 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:31:
Dat is mooi, ik volg niet al het nieuws dagelijks dus het zal daarom zijn dat ik die info gemist heb maar ik zoek niet alleen een korte ja of nee, waar de vraag over gaat is wat we mogen verwachten van een SSD in de PS4, hoe gaat het OS er bv mee om en de games en wat de verschillen gaan zijn met de standaard HD die er in zit, maar goed dat zal nog wel op een later moment duidelijk worden.
Als Sony slim was geweest hadden ze er een leeg slot in de PS4 gezet voor een SSD caching module, die je later kunt aanschaffen.AtlAntA schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:43:
[...]500gb ssd is niet zo heel erg duur meer. Ik wil de optimale game ervaring en daar horen laadschermen imho niet bij.
Wat je op het moment frequent speelt, iets dat meestal maar één game is (bijv. over een weekje GTA5
Weet iemand of je je subaccount kan veranderen naar een master account op de PS4 ?
Heb overal gezocht en kan het nergens vinden, zo ja dan kan ik nu lekker me PS+ verlengen
Heb overal gezocht en kan het nergens vinden, zo ja dan kan ik nu lekker me PS+ verlengen
Twijfel nu of ik 'm dan wel moet halen voor de PS3. Want ik wil best wachten tot eind van het jaar als de PS4 dan uit komt.
Zat er toch al langer aan te komen?
Natuurlijk gaat R* niet zeggen: "Ja, hij komt ook voor X1 en PS4."
Dan wacht iedereen met aanschaffen. Het liefst hebben ze natuurlijk dat je hem twee keer koopt, al dan niet een tweede keer met korting.
Mij verbaast het in ieder geval niet dat hij naar PS4 komt...
Natuurlijk gaat R* niet zeggen: "Ja, hij komt ook voor X1 en PS4."
Dan wacht iedereen met aanschaffen. Het liefst hebben ze natuurlijk dat je hem twee keer koopt, al dan niet een tweede keer met korting.
Mij verbaast het in ieder geval niet dat hij naar PS4 komt...
Ubi gebruikt op de PS3 ook al Uplay, net als EA ook daar eigen accounts heeft. Geloof niet dat ik daar ooit problemen heb gehad.
Ik heb dit ook overwogen, maar ik reken er niet op dat 'ie eind dit jaar al komt. Ik ga meer uit van zomer 2014 of later. Ik kan niet zo lang wachten.Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:04:
Twijfel nu of ik 'm dan wel moet halen voor de PS3. Want ik wil best wachten tot eind van het jaar als de PS4 dan uit komt.
Het lijkt mij trouwens dat GTA 5 geoptimaliseerd is voor de huidige console architectuur. Dan hoef je een PS4 versie idd nog niet dit jaar te verwachten. Ik ga sowieso niet 2x de volle mep betalen.bram1984 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:53:
[...]
Ik heb dit ook overwogen, maar ik reken er niet op dat 'ie eind dit jaar al komt. Ik ga meer uit van zomer 2014 of later. Ik kan niet zo lang wachten.
Of we weten nu waarom gta eerst is uitgesteld?Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:32:
[...]
Het lijkt mij trouwens dat GTA 5 geoptimaliseerd is voor de huidige console architectuur. Dan hoef je een PS4 versie idd nog niet dit jaar te verwachten. Ik ga sowieso niet 2x de volle mep betalen.
Ja joh R* gaat gewoon eerst ff een jaar cashen en als er een redelijke next gen base is, zullen ze die versie op de markt gooien. Logisch ook. Ik zal GTA V dan voor de PS3 verkopen en de next gen versie halen.Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:32:
[...]
Het lijkt mij trouwens dat GTA 5 geoptimaliseerd is voor de huidige console architectuur. Dan hoef je een PS4 versie idd nog niet dit jaar te verwachten. Ik ga sowieso niet 2x de volle mep betalen.
Ach als ze maar snel een nieuwe RDR voor de PS4 uitbrengen..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen