Nee maar wat het was (zonder een 'X Versus Y-war' te ontketenen) voor mij dat ik vooral voor de Xbox One ging, omdat ik nu de PS3 en X360 heb en de X360 zwaar boven de PS3 verkies + alle diensten en mooie features die ze bij de Xbox One-reveal & E3 aangekondigden die ik prachtig en een stap richting de toekomst vond..
..nu dit allemaal geschrapt is, is er naast naar mijn idee de stabiele Xbox Live-service niet veel bijzonders (lees: niks bijzonders) meer over waardoor ik de Xbox One boven de PS4 zou verkiezen, dan is naar mijn idee de PS4 voor minder geld en met een ietwat 'slicker' design een veel beter optie.
Oxigeon schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:47:
Die headset van de PS4 is nu niet iets waar ik direct verliefd op wordt. Ik dacht dat we nu wel in de tijd zaten dat snoertjes en dergelijk verboden waren. Ik blijf dus fijn mijn Sony PS3 bluetooth oortje gebruiken (als deze nog werkt)
Mwah, ik heb gemerkt (ook bij de headset van de Xbox 360) dat een verbinding met een snoer veel chiller werkt; dan spreek ik onder andere over de audio-kwaliteit die net iets beter is dan wanneer je met Bluetooth werkt (hij zit in je controller geplugd en die is draadloos, dus hoe dan ook werk je draadloos

). Dat vind ik persoonlijk fijner

Alle extra's die je kreeg bij het kijken naar TV (de overlay e.d.), het gebruik van Skype bij voice-chat, de multitasking die naar mijn idee erg lekker en mooi werkt + de filosofie van de algehele Xbox One dat het niet alleen een console is, maar een volledige entertainment-box wat mij heel erg aansprak. Nu zijn veel van de eerdergenoemde features niet geschrapt, maar als ik dan ga kijken naar hoe Microsoft nu al alles aanpakt (release, marketing e.d.) dan heb ik niet gek veel vertrouwen erin dat deze services ook nog eens 100% gaan werken bij release. Voor mij hebben zij hun reputatie nu redelijk verpest en ben ik dus mijn vertrouwen in de Xbox-divisie kwijt (maar dat ben ik persoonlijk).
Als ik dan dus de PS4 en X1 naast elkaar zet, dan moet ik nu tot de conclusie komen dat ik de PS4 een veel interessantere keuze vind.
Je betaalt (in ieder geval bij Media Markt Rijswijk) alleen een
aanbetaling van €25,- welke je meteen bij de kassa voldoet. De restbetaling doe je gewoon wanneer je de PS4 komt ophalen bij de release

Mocht je tussentijds je pre-order willen annuleren, dan kun je uiteraard gewoon je €25,- gewoon weer terugkrijgen
Ik raad het wel heel erg aan om meteen bij je PS4 pre-order, ook je PS4-game (of mogelijk andere game) naar keuze hierbij te pre-orderen. Dit is makkelijker voor jou omdat je dan bij de release van de PS4 (en als het een PS4 launch title is) meteen een/je game kunt meenemen en meteen kunt gaan gamen, zonder dat je eerst nog weet ik waar je game vandaan moet gaan halen, met de kans dat veel PS4-titels dan al mogelijk uitverkocht zijn omdat veel andere mensen al wel hun PS4-games hadden gepreordered
Tot slot is de pre-order van een Xbox One of PS4-game bij Media Markt gewoon gratis, hier is dus geen aanbetaling bij benodigd, dus wat heb je te verliezen?