Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04

Edd

Die zijn natuurlijk gewoon met een schone lei begonnen.. :D

Hier nog steeds een pre-order bij de Wehkamp, maar nog niets vernomen van een gevraagde aanbetaling. Ik heb wel acceptgiro als betaalwijze gekozen, dus ik zal ook niet heel vreemd opkijken als men daarmee komt. Op zich zal ik het ook geen probleem vinden.
Ps3gamer91 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:45:
Moet eerst een focking nieuwe tv halen wil ik het optimale uit de PS4 halen. Moet dus wachten en haal dan een Ps4 + tv + auto + huis + vakantie + hond/kat.
Zo, even gefixed voor je ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Edd op 13-08-2013 20:46 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
Vettigen_Dr33 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:38:
Vanmiddag pre-order geplaatst bij Free Record Shop, ben #1 op de lijst daar.
Aanbetaling van €100, geen problemen mee als dit mij een day one exemplaar oplevert.

(heb ook nog pre-order staan bij Dreamland en bij Bart Smit, zonder aanbetalingen)
Ik hoop voor je dat je dat niet serieus gedaan hebt. https://www.google.nl/#ba...free+record+shop+failliet

Ja ze hebben een doorstart maar die 100 euro ben je echt kwijt als ze omvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vettigen_Dr33
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:08

Vettigen_Dr33

PSN-id: Vettigen_Dr33

Edd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:45:

Die zijn natuurlijk gewoon met een schone lei begonnen.. :D
Inderdaad, pre-orders zijn pas sinds vrijdag begonnen en ze hebben nog geen reclame gemaakt :)

Lijkt er dus op dat ik toch day one ga kunnen gamen :D
Begon er al een beetje voor te vrezen met de berichten van bol.com en Game Mania... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vettigen_Dr33

Vettigen_Dr33

Bartske schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

Ik hoop voor je dat je dat niet serieus gedaan hebt. https://www.google.nl/#ba...free+record+shop+failliet

Belgische fillialen hebben vanaf nu hoofdzetel in België en zijn gescheiden van de Nederlandse tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Edd; lijkt me sterk dat Wehkamp met een aanbetaling gaat komen. Het is gewoon het zoveelste product binnen hun enorme catalogus. Die houden zich verder niet echt met gaming bezig, zoals GM dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb verder niet zoveel moeite met een aanbetaling mits het niet een al te groot bedrag is. Zeker niet als dieaanbetaling mij een garantie oplevert dat Gamemania ook ddaadwerkelijk een PS4 bin launch voor mij klaar heeft liggen.

Ik vraag me nu wel af of Gamemania bij al die leverings info ook een datum heeft gekregen van Sony :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Bartske schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

Niet als hij via de webshop heeft gepreordered.
Die staat namelijk los van de winkels.
Is van ECI geloof ik.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Chaoss schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:19:
Ik vraag me nu wel af of Gamemania bij al die leverings info ook een datum heeft gekregen van Sony :P
Het lijkt me wel als je dit ook op de website zet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6F62od0.jpg

Ze garanderen namelijk dat de mensen die voor 24-06 hebben ge-pre-ordered, een day one launch hebben. Als ze dan vervolgens bovenstaande tekst er op zetten, oftewel: na 24-06, maar voor 08-08 kunnen hem MOGELIJK in december nog ophalen. Het is natuurlijk geen feit, maar ik kan hier uit concluderen dat de day one release niet in december zal zijn. Oftewel: het lijkt me niet meer dan logisch dat Gamemania de release datum al weet.

Wellicht is er hier op GoT nog iemand aanwezig die bijvoorbeeld bij Gamemania of Mediamarkt (o.i.d.) heeft gewerkt ten tijde van de 360/PS3 release. Die kan wat meer vertellen hoe dergelijke (grote) bestellingen gelevert worden. Is dat 1x per week, 1x per maand, 1x per 2-3 maanden?

[ Voor 4% gewijzigd door EricNL op 14-08-2013 06:49 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:12

Oxigeon

En zo is dat!

Ik stond nummer 2 op de lijst in de plaatselijke Game-Mania. Ik heb echter ook een pre-order lopen bij de Media Markt. Daar heb ik al €39,90 aanbetaald waardoor mijn bestelling bij GM eigenlijk komt te vervallen. Kan die besteling natuurlijk ook doorgeven aan mijn broertje.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bron: PSX-sense:
De releasedatum van de PlayStation 4 is nog altijd giswerk en naar verwachting zal Sony de daadwerkelijke dag waarop de console uitkomt bekend gaan maken tijdens de persconferentie op de Gamescom volgende week. In de tussentijd gaan er continu geruchten rond over wat de releasedatum kan zijn en hoewel de verwachting op november valt kan het zomaar zijn dat de console op 21 oktober al gaat verschijnen.
Gebruiker Nealand Liquor op NeoGAF heeft een bericht geplaatst waarin hij stelt dat de console op 21 oktober zal gaan verschijnen. Dit heeft hij op basis van een intern releaseschema dat het ‘hoofdkantoor’ heeft rondgestuurd. Om zichzelf in te dekken noemt hij niet het bedrijf waar hij voor werkt, maar het gaat in ieder geval om een zeer grote elektronica retailer.
Aan het bericht dat hij op NeoGAF plaatste voegde hij toe dat als een releasedatum niet bekend is, dat er dan TBA (To Be Announced) bij staat. Als er wel een releasedatum aan iets gekoppeld wordt, dan betekent dat dit de definitieve datum is. Dit zou het betreffende hoofdkantoor pas aan een product toekennen zodra ze een officiële bevestiging hebben.
Goed, het betreft natuurlijk een gerucht en volgende week weten we het waarschijnlijk zeker, maar de informatie is in ieder geval betrouwbaar, want NeoGAF gebruiker ‘Nealand Liquor’ heeft op het forum de ‘Mod-verified’ status. Een dergelijke status betekent zoveel als dat deze persoon inderdaad over dergelijke informatie kan beschikken.
Zulke berichten geven me hoop. En iets in me zegt me dat ze zoiets gaan doen ook puur om Microsoft een draai om de oren te geven. Gewoon even een maand eerder releasen. Dus wat krijgen we dan te horen op de Gamescon. Launch in exactly 2 months :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, net bericht gekregen van de Gamemania, ik heb een day 1 PS4! Alle bestellingen van voor 24-06 hebben hun PS4 op dag 1, en laat ik nou net op 11-6 een pre order hebben geplaatst :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
http://www.playstation4cl...ers-nog-niet-uitverkocht/

Ik ken de site verder niet maar an sich goed nieuws toch?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Meh, Media Markt staat bij mij in de omgeving bekend als een bedrijf wat veels te veel pre orders aanneemt en dan achteraf "Oh nee, kan toch niet, you're screwed" Zelf al paar keer gehad met CE van games...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

lanerios schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:35:
Meh, Media Markt staat bij mij in de omgeving bekend als een bedrijf wat veels te veel pre orders aanneemt en dan achteraf "Oh nee, kan toch niet, you're screwed" Zelf al paar keer gehad met CE van games...
Ik weet niet of het bij "mijn"mediamarkt ook zo gaat. Maar wat ik die dag dan toch doe is hem smorgens (of eventueel nacht release) afhalen. En dan vrij nemen, of na het werk gamen haha. Dat ik hem in elk geval thuis heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Oxigeon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:02:

[...]

Zulke berichten geven me hoop. En iets in me zegt me dat ze zoiets gaan doen ook puur om Microsoft een draai om de oren te geven. Gewoon even een maand eerder releasen. Dus wat krijgen we dan te horen op de Gamescon. Launch in exactly 2 months :P.
Het belangrijkste is nog wel dat mensen nu niet kunnen zeggen dat ze Microsofts bekendmaking van de datum hebben afgewacht om dan 1 week vroeger te releasen :D.

[ Voor 3% gewijzigd door witeken op 14-08-2013 09:40 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

witeken schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:39:
[...]

Het belangrijkste is nog wel dat mensen nu niet kunnen zeggen dat ze Microsofts bekendmaking van de datum hebben afgewacht om dan 1 week vroeger te releasen :D.
En ik weet zeker dat er evengoed mensen zijn die dat gaan zeggen ;). Sony is gewoon op dit moment iets slimmer bezig. Wel denk ik dat Microsoft ook beter had kunnen zeggen dat ze eind van het jaar komen. Dan hadden ze gewoon ongeveer dezelfde releasedatum gehad. (Al kan dat nu nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik denk eerlijk gezegd ook dat Sony in oktober gaat releasen. Je hoort ook gewoon zo weinig van die gasten. Wat ik ook al in het multi-topic aangeef: je hoort alleen maar dingen over MS die op de Gamescom worden aangekondigd. Stilte voor de storm. Ik denk (en hoop) dat Sony gewoon weer keihard gaat knallen, en wellicht de genadeklap in de vorm van een release in oktober gaat uitdelen.

edit: Dat wat ik hoop slaat alleen op het gedeelte voor de komma.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dat zou mooi zijn, hoe eerder hoe beter :).

Wat ik me wel afvraag is wat dit voor gevolgen heeft voor de levering (hoe eerder de launch, hoe minder consoles er zijn gemaakt neem ik aan).

Als ik gewoon een normale consument ben, die zich totaal niet bezig houdt met aanbiedingen en pre-orders, maar gewoon een console in de winkel wil kopen. Wanneer kan ik hem dan krijgen? Als die in oktober gelanceerd wordt, maar ik kan hem pas krijgen in december of januari? Dan heb ik toch eigenlijk liever gewoon een wat latere launch zonder dat er geneuzel is over mogelijke leveringsproblemen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Oxigeon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:02:

[...]

Zou prachtig zijn als dit waar is, oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

uchiha tijntje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:27:
Dat zou mooi zijn, hoe eerder hoe beter :).

Wat ik me wel afvraag is wat dit voor gevolgen heeft voor de levering (hoe eerder de launch, hoe minder consoles er zijn gemaakt neem ik aan).

Als ik gewoon een normale consument ben, die zich totaal niet bezig houdt met aanbiedingen en pre-orders, maar gewoon een console in de winkel wil kopen. Wanneer kan ik hem dan krijgen? Als die in oktober gelanceerd wordt, maar ik kan hem pas krijgen in december of januari? Dan heb ik toch eigenlijk liever gewoon een wat latere launch zonder dat er geneuzel is over mogelijke leveringsproblemen.
Wanneer kan ik hem dan krijgen? Moeilijk antwoord op te geven denk ik. Als de voorraden het toestaan lijkt mij. Eerst zullen de mensen met een pre-order worden geholpen. Al kiezen sommige retailers ervoor niet aan pre-orders te doen maar dat de mensen gewoon naar de winkel moeten komen op dag van de release. Denk dat het gros van de mensen voor 2014 of begin 2014 de nieuwe console in handen heeft.

De eerste heel veel consoles zullen denk ik voornamelijk naar mensen gaan die hem hebben georderd/er veel voor willen doen. (heel Nederland afreizen). Persoonlijk denk ik wel als je naar een MediaMarkt of Saturn rijd op de dag van de release dat je echt wel een exemplaar krijgt.

Of de launch nu beter zal zijn of niet. Lijkt mij dat Sony net als Apple en alle andere aanbieders gewoon een tekort willen maken zodat het lijkt of het product zeer populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik was al van plan om mn ps3 te verkopen en daarna voor de ps4 te gaan als ie uit is, maar heb nog geen pre-order gedaan en kan dus wel eens pech hebben...
In dat geval hoef ik ook noet te wachten totdat GTA V naar de ps4 komt, die haal ik dan voor de ps3 en vermaak ik me nog wel even totdat de ps4 wel gewoon leverbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik vraag me af of dat een goede zet is. Een kunstmatig tekort creeren. Dat is prima als je helemaal alleen in een launchwindow zit, bijvoorbeeld zoals de vorige generatie. Nu zit er maximaal een maand tussen gok ik. Dat lijkt me dan niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:35:
Ik was al van plan om mn ps3 te verkopen en daarna voor de ps4 te gaan als ie uit is, maar heb nog geen pre-order gedaan en kan dus wel eens pech hebben...
In dat geval hoef ik ook noet te wachten totdat GTA V naar de ps4 komt, die haal ik dan voor de ps3 en vermaak ik me nog wel even totdat de ps4 wel gewoon leverbaar is..
Hier was ik dat ook van plan. Zodra de releasedatum bekend is bepaal ik aan de hand van wat ik nog wil spelen op de PS3 wanneer ik hem ga verkopen. Mocht hij in oktober komen gaat hij direct als datum bekend is marktplaats op. Mocht het bijvoorbeeld november zijn dan wacht ik nog eventjes. Ongeveer 1.5 a 2 maanden voor die tijd wil ik van mijn PS3 en games af zijn. GTAV haal ik me niet meer voor de PS3, ook omdat ik eigenlijk wel verwacht dat vroeg of laat ook wel een versie naar de PS4 komt als hij waarschijnlijk ook al dit jaar naar de pc gaat komen.
Ik vraag me af of dat een goede zet is. Een kunstmatig tekort creeren. Dat is prima als je helemaal alleen in een launchwindow zit, bijvoorbeeld zoals de vorige generatie. Nu zit er maximaal een maand tussen gok ik. Dat lijkt me dan niet zo handig.
Ik denk het wel. Ik denk dat Sony na het gepruts van Microsoft nu in een positie zit dat ze dit juist wel kunnen doen. Daarbij denk ik ook dat Sony ze "gewoon op voorraad" zal hebben liggen. Mocht MS iets onverwachts doen. Voor het zelfde geld is de releasedatum op 21 oktober en komt de 2e batch wel al op 17 november (releasedatum XBOXOne)

[ Voor 33% gewijzigd door Oxigeon op 14-08-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Oxigeon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:41:
[...]

Hier was ik dat ook van plan. Zodra de releasedatum bekend is bepaal ik aan de hand van wat ik nog wil spelen op de PS3 wanneer ik hem ga verkopen. Mocht hij in oktober komen gaat hij direct als datum bekend is marktplaats op. Mocht het bijvoorbeeld november zijn dan wacht ik nog eventjes. Ongeveer 1.5 a 2 maanden voor die tijd wil ik van mijn PS3 en games af zijn.
Inderdaad, inclusief games, controllers en headset moet je er wel een leuk bedrag voor kunnen vangen; niet iedereen is zich op de hoogte van de laatste ontwikkelingen of vindt dat te duur of niet nodig...
Daar financier ik dan weer gedeeltelijk de ps4 mee...
En dan de games nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:45:
[...]

Inderdaad, inclusief games, controllers en headset moet je er wel een leuk bedrag voor kunnen vangen; niet iedereen is zich op de hoogte van de laatste ontwikkelingen of vindt dat te duur of niet nodig...
Daar financier ik dan weer gedeeltelijk de ps4 mee...
En dan de games nog..
Zo heb ik laatst mijn/mijn broertje complete XBOX games verzameling verkocht aan GM, kreeg hiervoor 200€. Dit moet ik dus delen met mijn broertje. Wat ga ik nu doen.

- Pre-order geplaatst bij MediaMarkt
- Haal PSN+ bij GM (50€)
- Haal een game bij GM (60€).
Moet bij elkaar voor de game en PSN+ dus een tientje bijleggen.

Verder verdien ik dan ook nog wat geld met de verkoop van mijn PS3 + games + controllers.

Move en bluetooth headset denk ik dat ik in eerste opzicht eventjes bewaar. Kan ik altijd later nog van de hand doen. Misschien dat de oude PSeye nog wel werkt??????

[ Voor 10% gewijzigd door Oxigeon op 14-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Ze hebben één knop met reserveer nu en daarna nog een hyperlink naar dezelfde link toe. Beide worden gelinkt naar een advertentieboer waarna deze ze redirect naar de MM website. Ik gok dat hier commerciële motieven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
PS4 Could Be Released This October 21st (Rumor) http://news.google.com/ne...-this-october-21st-rumor/

Is hierboven ook al gepost geloof ik. Toch nogmaals interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 17:42
Velen lezen de website van game mania waarvan op de vorige pagina een screenshot staat wel erg wishful. Er staat dat als je voor 7-8 hebt besteld dat je de console uiterlijk eind december binnen hebt. Er staat helemaal niet of dat de eerste batch zal zijn. Als Sony opeens een release heeft van 21 oktober en jij krijgt je console eind december dan staan zij nog gewoon in hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• applepeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04-2014
Inderdaad nog te verkrijgen bij MediaMarkt! Topp

[ Voor 89% gewijzigd door applepeer op 15-08-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

AtlAntA schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:04:
PS4 Could Be Released This October 21st (Rumor) http://news.google.com/ne...-this-october-21st-rumor/

Is hierboven ook al gepost geloof ik. Toch nogmaals interessant om te lezen.
Enigste rare aan het bericht wat jij en ik plaatste is. Waarom weet die het wel. En bv een retailer in Nederland nog niet. Laat staan een andere retailer op de wereld. Of zouden ze werkelijk op hun zak krijgen als het naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
dangerpaki schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:15:
Velen lezen de website van game mania waarvan op de vorige pagina een screenshot staat wel erg wishful. Er staat dat als je voor 7-8 hebt besteld dat je de console uiterlijk eind december binnen hebt. Er staat helemaal niet of dat de eerste batch zal zijn. Als Sony opeens een release heeft van 21 oktober en jij krijgt je console eind december dan staan zij nog gewoon in hun recht.
Exact. Maar waar veel mensen nu over aan het speculeren zijn is: "Wanneer is de release van de PS4".

Het zit er dik in dat Sony dit bekend maakt op de Gamescom over een weekje. Echter delen wij niet voor niets allemaal leuke berichten en geruchten op GoT: iedereen is enthousiast/nieuwsgierig/benieuwd/whatever naar de PS4. Zodoende worden ook de geruchten in de wereld in geholpen en blijven we, tot de officiele aankondiging van de release, lekker speculeren over deze datum. We willen dat ding toch allemaal het liefste gister al in huis hebben?

De afgelopen tijd ging er ook nog wel eens een gerucht rond dat de PS4 pas vlak voor kerst gereleased werd. De conclusie die (bijna zeker) kan trekken uit het bericht van GameMania is dat de Day-One-batch uiterlijk op 13 November gereleased gaat worden.

Waarom? Omdat ze nu al aangeven dat de mensen die na 24-07 een PS4 hebben ge-pre-orderd ten laatste in December 2013 de console zullen ontvangen/kunnen afhalen. Door de grote vraag naar PS4's ga ik er gemakshalve even van uit dat Gamemania geen 2 mega-leveringen krijgt van de PS4.
Meest logische zou dan zijn dat de day-one batch op 13 November, of mogelijk er voor (21 Oktober please O-) ) gereleased zal worden.

Ik denk dat de retailers (Gamemania, Bol, MediaMarkt) in ieder geval wel al weten wanneer de release-datum is, anders kan een Gamemania bijvoorbeeld nooit zulke uitspraken doen. Het is nu alleen nog wachten tot 20 Augustus 19:00 (Persconferentie Sony op de Gamescom).

[ Voor 7% gewijzigd door EricNL op 14-08-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
The Last Of Us DLC of toch een Naughty Dog PS4 game? Ik vind het allebei prima. :)

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=650471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:41:

Ik denk dat Sony na het gepruts van Microsoft nu in een positie zit dat ze dit juist wel kunnen doen. Daarbij denk ik ook dat Sony ze "gewoon op voorraad" zal hebben liggen. Mocht MS iets onverwachts doen. Voor het zelfde geld is de releasedatum op 21 oktober en komt de 2e batch wel al op 17 november (releasedatum XBOXOne)
En toch zul je er van staan kijken hoeveel mensen al wel iets weten over nieuwe consoles maar verder helemaal niet op de hoogte zijn van de ontwikkelingen zoals die er nu zijn. Ik heb een collega die blind voor de X1 gaat maar ik heb ook collega's die zowel een 360 als PS3 hebben en straks in november of december een nieuwe console halen maar nog niet weten welke eerst. En als je het dan over het gedraai van MS hebt weten ze nergens van en het boeit ze ook niets.
Als Sony eerder gaat releasen en daardoor minder PS4's kan leveren dan gepland kan het goed zo zijn dat mensen dan maar een X1 nemen als die wel beschikbaar is. Die PS4 komt dan later wel, als ze maar BF4 of Watchdogs kunnen spelen. Niet iedereen zit regelmatig op tweakers of gamesites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:31:
The Last Of Us DLC of toch een Naughty Dog PS4 game? Ik vind het allebei prima. :)

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=650471
Als ND iets voor de PS4 gaat doen zijn die laatste pre orders ook zo uitverkocht :P. Zou fantastisch zijn :). Uncharted 4 bij launch? Insta buy. Moet ik wel deel 1 t/m 3 op de PS3 van mijn broertje spelen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

PBP

Zal sowieso geen launchgame worden. Ze voor een groot deel met TLOU bezig geweest, en DLC moet nog uitkomen. Ze kunnen nooit ineens nog een game afhebben aan het einde van dit jaar zonder ook maar ooit iets getoond te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Oxigeon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Enigste rare aan het bericht wat jij en ik plaatste is. Waarom weet die het wel. En bv een retailer in Nederland nog niet. Laat staan een andere retailer op de wereld. Of zouden ze werkelijk op hun zak krijgen als het naar buiten komt.
Kan net zo goed een uit de duim gezogen verhaal zijn om 15 minutes of fame voor zijn nickname te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Oxigeon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:23:
[...]
Of zouden ze werkelijk op hun zak krijgen als het naar buiten komt.
Volgens mij kan een retailer inderdaad op z'n flikker krijgen en een boete riskeren als ze dergelijke afspraken niet na komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:44:
Zal sowieso geen launchgame worden. Ze voor een groot deel met TLOU bezig geweest, en DLC moet nog uitkomen. Ze kunnen nooit ineens nog een game afhebben aan het einde van dit jaar zonder ook maar ooit iets getoond te hebben.
Je weet het niet. ND is enorm en heeft doorgaans teams aan diverse projecte werken. Een tijd geleden werden er tijdens een rondleiding in hun kantoor een aantal models op een monitor gespot die niets met Uncharted of The Last Of Us te maken leken te hebben.

En dit is natuurlijk de launch van een nieuwe console. Sony kan wel eens flink gaan verrassen op de Gamescom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Qua hardware zou ik voor de PS4 gaan. Qua software is het 50/50.
Maar ik wil zo graag Forza 5 kunnen spelen. 3 en 4 waren echt geweldig.

En persoonlijk vind ik deze game realistischer dan GT.
Dus ben er nu nog niet uit welke console het zal worden. Misschien maar eens de kat uit de boom kijken zodat de prijzen wat kunnen zakken en we echt kunnen zien of PS4 games wel veel mooier zullen zijn door de krachtigere hardware.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Een console die al voor dat ie uit is vrijwel overal (in nederland) uitverkocht is, en prijzen die zakken.
Ik denk het niet Job.

Standaard economie les:
Veel vraag, weinig aanbod(tekort): prijzen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:50:
[...]

Je weet het niet. ND is enorm en heeft doorgaans teams aan diverse projecte werken. Een tijd geleden werden er tijdens een rondleiding in hun kantoor een aantal models op een monitor gespot die niets met Uncharted of The Last Of Us te maken leken te hebben.

En dit is natuurlijk de launch van een nieuwe console. Sony kan wel eens flink gaan verrassen op de Gamescom.
Tuurlijk alles kan, het is alleen niet echt realistisch denk ik. Het duurt wel even om zo'n game te maken. En zo'n grote game hadden ze wel op de E3 of in februari getoond. Niet 2/3maanden voor de release. Ik denk eerlijk gezegd dat het meeste wat nu nog op de gamescom aangekondigd gaat worden voor later is. Zijn zat grote titels die rond de lancering uitkomen. Battlefield4,CoD,FIFA,Killzone, Assassins Creed om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vettigen_Dr33

Vettigen_Dr33

PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Tuurlijk alles kan, het is alleen niet echt realistisch denk ik. Het duurt wel even om zo'n game te maken. En zo'n grote game hadden ze wel op de E3 of in februari getoond. Niet 2/3maanden voor de release. Ik denk eerlijk gezegd dat het meeste wat nu nog op de gamescom aangekondigd gaat worden voor later is. Zijn zat grote titels die rond de lancering uitkomen. Battlefield4,CoD,FIFA,Killzone, Assassins Creed om er maar een paar te noemen.
Zou toch nog graag 1 of 2 launch-titels erbij willen hoor :+
Zeker als het exclusives voor PS4 zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Astennu schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:50:

Dus ben er nu nog niet uit welke console het zal worden. Misschien maar eens de kat uit de boom kijken zodat de prijzen wat kunnen zakken en we echt kunnen zien of PS4 games wel veel mooier zullen zijn door de krachtigere hardware.
Of games mooier gaan zijn, meestal ga je zoiets pas na jaren zien aangezien het ook tijd kost voordat devs alles uit een console kunnen halen en 9 van de 10x zie je de verschillen enkel bij de exclusive games.. dat zou betekenen dat je nog een lange tijd kan wachten.
Of er pricedrops gaan komen? voor nu absoluut niet aangezien zoals iemand al zei de console extreem gewild is.Het zou niet slim zijn om nu de prijzen te verlagen maar wie weet over een jaar dat dit wel het geval gaat zijn al denk ik eerder dat er dan een pakket komt met bv een gratis game erbij voor 399.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Vettigen_Dr33 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:03:
[...]

Zou toch nog graag 1 of 2 launch-titels erbij willen hoor :+
Zeker als het exclusives voor PS4 zijn >:)
Ja het zal ook niet erg zijn als ze wat voor Q1 2014 inplannen. Ik denk dat we voornamelijk dat gaan zien. Want na de lancering en drukte moeten er ook weer titels uit komen. Naughty Dog is gewoon nog niet klaar. Als je hun releaseschema ziet is het gewoon niet aannemelijk dat ze dit jaar al met Uncharted4 komen.

Uncharted 1 2007
Uncharted 2 2009
Uncharted 3 2011
The Last of Us 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:57:
Een console die al voor dat ie uit is vrijwel overal (in nederland) uitverkocht is, en prijzen die zakken.
Ik denk het niet Job.

Standaard economie les:
Veel vraag, weinig aanbod(tekort): prijzen stijgen.
Niet in het begin. Maar zie de Xbox 360 en de PS3 en hoe dat gegaan is. zal nu niet anders zijn. Geduld is een schone zaak.
pino85 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:05:
[...]

Of games mooier gaan zijn, meestal ga je zoiets pas na jaren zien aangezien het ook tijd kost voordat devs alles uit een console kunnen halen en 9 van de 10x zie je de verschillen enkel bij de exclusive games.. dat zou betekenen dat je nog een lange tijd kan wachten.
Of er pricedrops gaan komen? voor nu absoluut niet aangezien zoals iemand al zei de console extreem gewild is.Het zou niet slim zijn om nu de prijzen te verlagen maar wie weet over een jaar dat dit wel het geval gaat zijn al denk ik eerder dat er dan een pakket komt met bv een gratis game erbij voor 399.
Klopt. Maar aangezien de architectuur iedentiek is zou je verwachten dat die raw power van de PS4 vanaf dag 1 merkbaar moet zijn voor devs. Maar of ze er wat mee doen is natuurlijk een ander verhaal.

Zie ook mijn reactie hier boven. Voorlopig inderdaad niet. Een game er bij is ook al een + die dingen kosten ook snel 35-65 euro.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Astennu schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Niet in het begin. Maar zie de Xbox 360 en de PS3 en hoe dat gegaan is. zal nu niet anders zijn. Geduld is een schone zaak.
Denk dat je wel even kunt wachten op een prijsverlaging. Op z'n vroegst kerst 2014, waarschijnlijk nog later. Kijk maar hoelang het duurt bij (een slecht verkopend product als) de Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Qua getalenteerde first part studio's is het meer 80-20. Je kan ervan uitgaan dat exclusives wederom mooier zijn op de PS4. MS heeft daarin gewoon een stuk minder te bieden, buiten Halo en GoW om.
PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Dat duurt zeker wel even, maar zowel jij als ik weten niet waar ND de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Dit moment is redelijk uniek en het verleden kan je hier niet als maatstaf voor nemen. ND weet natuurlijk al een paar jaar dat de PS4 gaat komen. Er valt dus weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
True :) Ik zie het wel. Ik wil eerst een zien wat er aan race games voor beide consoles komt en welke andere exclusives beide consoles straks hebben die ik ook interessant vind. (ik speel het meeste op de PC).

En ben ook benieuwd of die PS4 bij launch al mooiere GFX zal hebben. Als ik een half jaar of jaar geen Next gen console heb maakt het mij ook niet uit. Maar ik weet wel dat ik een van de twee wil hebben voor Console exlusives. Als het op de PC kan speel ik het ook op de PC.
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:13:
[...]

Qua getalenteerde first part studio's is het meer 80-20. Je kan ervan uitgaan dat exclusives wederom mooier zijn op de PS4. MS heeft daarin gewoon een stuk minder te bieden, buiten Halo en GoW om.
Ik geloof je meteen. Maar als ik kijk wat ik op de Xbox 360 gespeeld heb: Gears of War 1 en 2, DOA, Forza 3 en 4, Halo 1,2,3, guitar hero 3 en 4, Ridge racer en nog een paar games waar ik de naam even van kwijt ben.

Is dat niet meteen een rede om qua games voor de PS4 te gaan. Zoals ik al zij. Ik speel zo veel mogelijk op de PC.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 14-08-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Developers moeten eerst nog 'wennen' aan de nieuwe consoles.
De eerste games zullen dan ook minder 'mooi' zijn dan bijvoorbeeld volgend jaar.
Maar het verschil met de current-gen moet toch wel zichtbaar zijn lijkt me.

Ik hoop ook dat 1080p nou gewoon de standaard wordt, want veel games draaien nu vaak npg in 720p.

[ Voor 38% gewijzigd door dutchgio op 14-08-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

[...]

Dat duurt zeker wel even, maar zowel jij als ik weten niet waar ND de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Dit moment is redelijk uniek en het verleden kan je hier niet als maatstaf voor nemen. ND weet natuurlijk al een paar jaar dat de PS4 gaat komen. Er valt dus weinig over te zeggen.
Jawel dat weet ik wel. Met The Last of Us en de aankomende DLC O-) . Het zijn alleen net Apple keynote topics. Iedereen verwacht een hoop en achteraf valt het tegen omdat de verwachtingen te hoog zijn. Eerlijk gezegd vind ik de games die nu uitkomen wel prima. Moet ook nog GTA5,Beyond, Final Fantasy X HD, GT6 spelen op de PS3. En voor de PS4 nog BF4,FIFA en nog wat games waar ik niet over uit ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:05:
[...]

Ja het zal ook niet erg zijn als ze wat voor Q1 2014 inplannen. Ik denk dat we voornamelijk dat gaan zien. Want na de lancering en drukte moeten er ook weer titels uit komen. Naughty Dog is gewoon nog niet klaar. Als je hun releaseschema ziet is het gewoon niet aannemelijk dat ze dit jaar al met Uncharted4 komen.

Uncharted 1 2007
Uncharted 2 2009
Uncharted 3 2011
The Last of Us 2013
Heeft ND tegenwoordig niet 2 teams?

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Is/was Crash Bandicoot ook niet van ND? Ongeacht mijn leeftijd zou ik een moord doen voor een nieuwe Crash Bandicoot. Wat een geweldige spellen waren dat op de PS1 zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

SToRM666 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:22:
[...]

Heeft ND tegenwoordig niet 2 teams?
Ja TLOU en Uncharted3 zijn door 2 aparte teams gemaakt. Maar dan nog.. we hoeven Uncharted4 nu echt nog niet te verwachten hoor. Ze zullen echt wel bezig zijn met een PS4 titel, dat geloof ik ook wel. Maar het lijkt me nog iets te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:04

Edd

PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:25:
[...]

Ja TLOU en Uncharted3 zijn door 2 aparte teams gemaakt. Maar dan nog.. we hoeven Uncharted4 nu echt nog niet te verwachten hoor. Ze zullen echt wel bezig zijn met een PS4 titel, dat geloof ik ook wel. Maar het lijkt me nog iets te vroeg.
Waarom niet? TLOU is ontwikkeld door een apart team en Uncharted 3 is uit 2011. Het lijkt mij stug dat het andere team ondertussen niks heeft gedaan. Die kunnen dus gerust bezig zijn geweest met het bedenken en ontwikkelen van een PS4 game. Want de ontwikkeling van de PS4 is natuurlijk ook niet van het laatste jaar.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tzou me niet verbazen als er op Gamescom bekend wordt gemaakt dat er nog een launch titel van ND in de maak is, ND is een FP dev die bekend staat om hun goede launch titel Uncharted. Daarnaast is het aantal FP launch titels voor de Ps4 wel wat magertjes.

Hoeft natuurlijk niet een U4 te zijn, kan evengoed een nieuwe Crash Bandicoot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Chaoss schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:30:
Tzou me niet verbazen als er op Gamescon bekend wordt gemaakt dat er nog een launch titel van ND in de maak is, ND is een FP dev die bekend staat om hun goede launch titel (Uncharted 1). Daarnaast is het aantal FP launch titels voor de Ps4 wel wat magertjes.

Hoeft natuurlijk niet een U4 te zijn, kan evengoed een nieuwe Crash Bandicoot zijn.
Goed uitkijken dan. Voor je het weet.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

[...]

`
Voor zijn gevoel is het 50/50, laat dat dan ook eens een keer zo.. Je hebt gelijk als het gaat over de aantallen. Sony heeft idd meer 1st party developers. Dit zegt uiteindelijk niets over de kwaliteit van de games en of deze games voor hem interessant zijn.

Als Sony echt een klapper wil maken brengen ze bij release The Last Guardian uit. Het is eigenlijk niet normaal dat Team ICO in 2001 en 2005 een game hebben uitgebracht en nu 8 jaar droogstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Edd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:28:
[...]

Waarom niet? TLOU is ontwikkeld door een apart team en Uncharted 3 is uit 2011. Het lijkt mij stug dat het andere team ondertussen niks heeft gedaan. Die kunnen dus gerust bezig zijn geweest met het bedenken en ontwikkelen van een PS4 game. Want de ontwikkeling van de PS4 is natuurlijk ook niet van het laatste jaar.
Je weet niet hoe de verdeling ligt. Vaak heb je ook dat een kleiner team begint aan een nieuwe game. En zodra de andere game af is een deel van dat team doorschuift naar de nieuwe game. Tuurlijk zijn ze bezig met iets, maar dat nu nog even 3maanden voor de launch ineens aankondigen? Met een titel als Uncharted 4 doe je dat niet. Kan me ook niet herinneren dat zo iets ooit gebeurd is. Sony komt met genoeg first party titels voor de launch. Ze moeten het ook spreiden he, volgend jaar moeten ze ook met iets komen. Misschien dat we een teaser zien van Uncharted4 of een andere ND game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Chaoss schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:30:
Tzou me niet verbazen als er op Gamescom bekend wordt gemaakt dat er nog een launch titel van ND in de maak is, ND is een FP dev die bekend staat om hun goede launch titel Uncharted. Daarnaast is het aantal FP launch titels voor de Ps4 wel wat magertjes.

Uncharted was geen launch-game. Die kwam ongeveer een jaar na launch (pas) uit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:19:
[...]

Jawel dat weet ik wel. Met The Last of Us en de aankomende DLC O-) . Het zijn alleen net Apple keynote topics. Iedereen verwacht een hoop en achteraf valt het tegen omdat de verwachtingen te hoog zijn. Eerlijk gezegd vind ik de games die nu uitkomen wel prima. Moet ook nog GTA5,Beyond, Final Fantasy X HD, GT6 spelen op de PS3. En voor de PS4 nog BF4,FIFA en nog wat games waar ik niet over uit ben :9
Okay je hebt gelijk. Je punten zijn onfeilbaar dus laten we erover ophouden.
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:32:
[...]

`
Voor zijn gevoel is het 50/50, laat dat dan ook eens een keer zo.. Je hebt gelijk als het gaat over de aantallen. Sony heeft idd meer 1st party developers. Dit zegt uiteindelijk niets over de kwaliteit van de games en of deze games voor hem interessant zijn.

Als Sony echt een klapper wil maken brengen ze bij release The Last Guardian uit. Het is eigenlijk niet normaal dat Team ICO in 2001 en 2005 een game hebben uitgebracht en nu 8 jaar droogstaat.
Hij heeft het over games, ik over studio's. Waarom moet je overal zo een punt van maken? Ben je toevallig een vrouw? :)

En uiteindelijk zegt het alles over de kwaliteit van games. Waarom denk je dat de PS3 zo een gigantische inhaalslag heeft gemaakt?
Astennu schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:13:Ik geloof je meteen. Maar als ik kijk wat ik op de Xbox 360 gespeeld heb: Gears of War 1 en 2, DOA, Forza 3 en 4, Halo 1,2,3, guitar hero 3 en 4, Ridge racer en nog een paar games waar ik de naam even van kwijt ben.

Is dat niet meteen een rede om qua games voor de PS4 te gaan. Zoals ik al zij. Ik speel zo veel mogelijk op de PC.
Zei*

Ach, smaken verschillen. Dat zijn nu net allemaal games waarom ik persoonlijk juist zou overstappen naar het Sony kamp. Shooter en racer nummer zoveel. Die genres heb je op de PS3 ook en ga je op de PS4 ook krijgen, net als op de PC. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Waarom ik overal een punt van maak? Dat is omdat jij overal een punt van maakt. :) Een simpele opmerking van iemand die aangeeft dat qua specs de ps4 het voor hem wint, maar dat qua games het voor hem 50/50 is. Jij duikt erop om aan te geven dat dit 80-20 is qua studio's. Waarom je hier op duikt vraag ik me gewoon echt serieus af. Laat hem gewoon zeggen dat het voor hem 50-50 is, zonder weer zijn persoonlijke mening teniet te doen.

En puur het aantal studio's zegt echt niets over de kwaliteit van games.

Lol, met je edit laat je precies zien wat ik bedoel. Nu doe je het af met smaken verschillen. Natuurlijk verschillen smaken, dus waarom je er uberhaubt op reageert met je opmerking 80-20 heeft geen enkele zin.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-08-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Shiver23 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:37:
[...]

Uncharted was geen launch-game. Die kwam ongeveer een jaar na launch (pas) uit.
oh wait, ik kocht hem natuurlijk in mijn bundel samen met R&C... daarom herinner ik U1 als launch titel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Ik heb nu meerdere malen gelezen dat het wel even kan duren voordat ontwikkelaars het maximale uit de ps4 gehaald hebben. Maar ik denk dat dit misschien wel sneller kan gaan dan men verwacht omdat het allemaal relatief simpele pc hardware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:18:
Developers moeten eerst nog 'wennen' aan de nieuwe consoles.
De eerste games zullen dan ook minder 'mooi' zijn dan bijvoorbeeld volgend jaar.
Maar het verschil met de current-gen moet toch wel zichtbaar zijn lijkt me.

Ik hoop ook dat 1080p nou gewoon de standaard wordt, want veel games draaien nu vaak npg in 720p.
Dat is logisch. Dat is nu niet anders. Maar nu is de architectuur identiek. Alleen de PS4 heeft out of the box al +-40% extra GPU power. Dat is wel zo veel daar hoef je niet voor te optimaliseren. Dus vanaf dag 1 zou de PS4 veel mooier moeten kunnen zijn. Of defs dat gaan doen is dus de vraag maar het kan wel.

Dat beide consoles over 3 jaar veel mooiere games zullen krijgen is heel logisch. Maar het gaat me nu meer om XB1 vs PS4 qua GFX @ launch. En natuurlijk ook interessant om te zien of het gat na 3 jaar groter of kleiner is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik denk eerlijk gezegd dat we in het begin bij de launch amper verschil zullen zien ondanks theoretische extra power die de console zou hebben, wellicht wel in de exclusives maar 3th party titels dat denk ik niet.
Maar ik kan er ook naast gaan zitten natuurlijk, is nog even afwachten :)

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 14-08-2013 13:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino85 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:24:
Ik denk eerlijk gezegd dat we in het begin bij de launch amper verschil zullen zien ondanks theoretische extra power die de console zou hebben, wellicht wel in de exclusives maar 3th party titels dat denk ik niet.
Maar ik kan er ook naast gaan zitten natuurlijk, is nog even afwachten :)
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Wat wel zou kunnen is dat ze hem op de PS4 dan eerder op 1080p zetten aangezien je de power toch hebt. Maar we zullen het het komende jaar wel gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:46:
Waarom ik overal een punt van maak? Dat is omdat jij overal een punt van maakt. :) Een simpele opmerking van iemand die aangeeft dat qua specs de ps4 het voor hem wint, maar dat qua games het voor hem 50/50 is. Jij duikt erop om aan te geven dat dit 80-20 is qua studio's. Waarom je hier op duikt vraag ik me gewoon echt serieus af. Laat hem gewoon zeggen dat het voor hem 50-50 is, zonder weer zijn persoonlijke mening teniet te doen.

En puur het aantal studio's zegt echt niets over de kwaliteit van games.

Lol, met je edit laat je precies zien wat ik bedoel. Nu doe je het af met smaken verschillen. Natuurlijk verschillen smaken, dus waarom je er uberhaubt op reageert met je opmerking 80-20 heeft geen enkele zin.
Dan maak ik toch nergens een punt van? Ik vermeld gewoon de verhouding qua studio's, mocht hij hiervan niet op de hoogte zijn. Ik spreek zijn persoonlijke mening ook nergens tegen.

Het aantal studio's zegt daar niks over, ik heb het echter over getalenteerde first party studio's. Welke MS studio's kunnen zich meten met Naughty Dog, Santa Monica en Quantic Dream (geen first party, maar tot nu toe wel exclusief voor PS ontwikkelend) en maken games in dergelijke genres die zich kunnen meten met hun PS rivalen?

edit: Houd nog even in je achterhoofd dat ik beide current gen consoles heb staan. Iets wat volgens mij vaak vergeten wordt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Jullie hebben het de hele tijd over Naughty Dog, maar vergeet Santa Monica studios niet. De GOW3 producer is allang bezig aan een nieuwe IP, en onlangs is de director van GOW2 terug gekeerd na zeven jaar weg te zijn geweest. Ook hebben ze een writer van Battlestar Galactica in dienst. En niet te vergeten de easter egg in GOW: Ascension. Cory Barlog, de director van GOW2 heeft al gezegd in een interview met eurogamer dat hij nog niks mag loslaten over de nieuwe game van Santa Monica, maar wel dat het 'fukking huge' wordt en ze continu opzoek zijn naar uitbreiding van het huidige Santa Monica team. Vooral dit laatste is apart te noemen, omdat Santa Monica bestaat uit meer dan 200 man. Het schijnt dat GOW;Ascension gemaakt is door een ander team als GOW3; het team van deel 3 is allang bezig te werken aan een nieuwe IP. Ik denk, als je alles bij elkaar optelt, dat het een sci-fi god of war wordt, mischien met wat meer RPG elementen. Een beetje zoals Too Human op de X360, maar dan met kwaliteit.

Overigens zijn er ook nog andere studios waarvan we niet weten waarmee ze bezig zijn, zoals:
- Sony Bend studios: Wikipedia: SCE Bend Studio
- Sony San Diego: Wikipedia: SCE San Diego Studio
- SCE London: Wikipedia: SCE London Studio
- Media Molecule: Wikipedia: Media Molecule Tearaway voor de Vita nadert release...
- Polyphony Digital; Na GT6...
- SCE Japan studios; Zijn heus niet alleen bezig met Knack, Last Guardian status is onbekend, waar is zo'n grote studio nog meer mee bezig?
- Guerilla Games heeft al tijden een nieuwe IP in ontwikkeling, staat zelfs op hun site.

[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 14-08-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Media Molecule zou zijn nieuwe game gaan tonen op de Gamescom. Sony heeft gehint naar LBP op de Gamescom. Polyphony is bezig met GT6 en ze hebben al aangegeven dat hij zeer waarschijnlijk ook naar de PS4 overgezet word. Polyphony kennende zal het nog wel minimaal 3jaar duren voordat we GT7 zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Dat kan nog wel meevallen; op de PS2 hadden ze niet echt problemen met ontwikkelen en kwamen ze met 2 dikke GT's (waarvan GT3 al in 2001/2002). Yamauchi heeft aangegeven dat ontwikkelen op de PS3 een nachtmerrie is, en dat GT5 daarom zo lang heeft geduurd. PS4 is hij positiever over, omdat de GPU nu eindelijk niet zwak is vergeleken met de rest. Hij zei dat de PS3 een erg ongebalanceerd systeem is, waarbij de cell processor relatief te sterk is vergeleken met de GPU. Sterker nog, hij gaf zelfs aan dat de PS2's gpu in sommige opzichten krachtiger was dan de RSX... Ik geloof fill-rate of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trishul schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:49:
Jullie hebben het de hele tijd over Naughty Dog, maar vergeet Santa Monica studios niet. De GOW3 producer is allang bezig aan een nieuwe IP, en onlangs is de director van GOW2 terug gekeerd na zeven jaar weg te zijn geweest. Ook hebben ze een writer van Battlestar Galactica in dienst. En niet te vergeten de easter egg in GOW: Ascension. Cory Barlog, de director van GOW2 heeft al gezegd in een interview met eurogamer dat hij nog niks mag loslaten over de nieuwe game van Santa Monica, maar wel dat het 'fukking huge' wordt en ze continu opzoek zijn naar uitbreiding van het huidige Santa Monica team. Vooral dit laatste is apart te noemen, omdat Santa Monica bestaat uit meer dan 200 man. Het schijnt dat GOW;Ascension gemaakt is door een ander team als GOW3; het team van deel 3 is allang bezig te werken aan een nieuwe IP. Ik denk, als je alles bij elkaar optelt, dat het een sci-fi god of war wordt, mischien met wat meer RPG elementen. Een beetje zoals Too Human op de X360, maar dan met kwaliteit.

Overigens zijn er ook nog andere studios waarvan we niet weten waarmee ze bezig zijn, zoals:
- Sony Bend studios: Wikipedia: SCE Bend Studio
- Sony San Diego: Wikipedia: SCE San Diego Studio
- SCE London: Wikipedia: SCE London Studio
- Media Molecule: Wikipedia: Media Molecule Tearaway voor de Vita nadert release...
- Polyphony Digital; Na GT6...
- SCE Japan studios; Zijn heus niet alleen bezig met Knack, Last Guardian status is onbekend, waar is zo'n grote studio nog meer mee bezig?
- Guerilla Games heeft al tijden een nieuwe IP in ontwikkeling, staat zelfs op hun site.
:o :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Trishul schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:56:
Dat kan nog wel meevallen; op de PS2 hadden ze niet echt problemen met ontwikkelen en kwamen ze met 2 dikke GT's (waarvan GT3 al in 2001/2002). Yamauchi heeft aangegeven dat ontwikkelen op de PS3 een nachtmerrie is, en dat GT5 daarom zo lang heeft geduurd. PS4 is hij positiever over, omdat de GPU nu eindelijk niet zwak is vergeleken met de rest. Hij zei dat de PS3 een erg ongebalanceerd systeem is, waarbij de cell processor relatief te sterk is vergeleken met de GPU. Sterker nog, hij gaf zelfs aan dat de PS2's gpu in sommige opzichten krachtiger was dan de RSX... Ik geloof fill-rate of iets dergelijks.
Mwa GT3 en GT4 zat ook 4jaar tussen geloof ik. GT6 komt dan ook vrij snel, maar is ook een voortboorduursel op GT5. Een geheel nieuwe game ontwikkelen duurt natuurlijk wel iets langer. Meer developers klagen over de PS3, dat was ook het grote minpunt. Alleen Polyphony bleef op een gegeven moment maar uitstellen, zelfs op het laatste moment nog :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Ik zou niet heel verbaasd zijn als Sony met Uncharted4 uit de hoge hoed komt op de GamesCom..

Het is natuurlijk wel 1 van de system-sellers voor Sony geweest, de Uncharted Serie.

Daarnaast, 2-3maanden voor de release van het apparaat maken veel mensen nog de keuze of het nou de X1 of PS4 moet worden, bij MS zullen niet heel veel nieuwe games bij komen, aangezien die al groots hebben uitgepakt op de E3, Sony heeft echter bar weinig games laten zien, en was beetje teleurstellend wat dat aangaat.

Veel mensen zitten ook daarom nog in dubio, PS4 goedkoper, op papier toch ook krachtiger, misschien qua games op de PS3 aantrekkelijker, maar dergelijke games zijn nog niet bekend voor de PS4, en het aanbod is dus achter op die van de X1.

Met games ala U4 kun je die grote groep natuurlijk direct jou kant op trekken, zonder dat er nog een groot games evenement tussen het moment van bekendmaking, en moment van release staat.

lijkt me ideaal, en zet je MS toch wel enigzins schaakmat.

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tot nu toe heeft Naughty Dog wel op iedere console een nieuwe franchise uitgebracht, dus ik ben heel benieuwd of Uncharted 4 gaat komen. Ik hoop het wel echt. En dan zo:

- Iets rauwer en donkerder
- Niet weer 10.000 man dood maken voordat je de eindstreep haalt
- Meer toffe puzzels
- Animaties niveautje TLOU en hoger
- Geen rare wezens op het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik denk dat het wel mee valt hoe erg je MS schaakmat zet. Ondanks dat de PS4 goedkoper is en "meer voor de gamer" zou doen dat de XB1 zal de XB1 prima gaan verkopen.

Ze hebben aardig wat trouwe aanhangers of mensen die die games gewoon leuk vinden.
Maar het zou me ook niet verbazen als ze wel een x% van de klanten kwijt raken. (vooral die hard gamers) die voor de krachtigere hardware gaan. En voor bepaalde games die PS only zijn.

XB1 zit namelijk wel op een veel hoger niveau dan de WII U die (als je het mij vraagt) wel echt geflopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Sorry for the late reply I got caught up in an epic lego session with my five year old.

The release dates are usually accurate within a couple days barring any unforeseen delays. For example we had GTA 5 listed as spring 2013 and had also received presale cards from R* with that date on them only to have the launch date bumped to fall. November nothing is ever 100%, but things usually come out when they are listed.

Dit heeft die neogaf user later bij gepost. Excuses dat ik het niet even in quotes zet. Mobiel browsen + got +ik is geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52

Ik zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje. Forza is een fantastische game. En aangezien de GT serie nog eerst een deel op de PS3 krijgt en niet op de PS4 verschijnt is dat wel erg jammer. Ik zit zelf erg te twijfelen maar ik denk dat ik voor 90% zeker weet dat ik voor de PS4 ga. Ik vind het prijsverschil tussen een X1 en de PS4 simpelweg te groot.

Overigens vind ik het wel erg optimistisch om te denken dat er nu al Uncharted game gaat uitkomen. Er is werkelijk waar nog helemaal niets aangekondigd. Dat soort games hebben ook een beetje hype nodig en gaan echt nu binnen nu en drie maanden in een winkel liggen. Als hij op Gamescon wordt aangekondigd, dan zal het niet eerder dan Q1 of Q2 2014 worden.

Ik denk dat de meeste mensen een beetje de "wens der gedachten" aan het leven zijn en totaal niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Het gerucht gaat nu ook nog eens dat de XBOXOne waarschijnlijk pas in Kwartaal 1 van 2014 gaat komen.
Bron: psx-sense.nl
Normaal zullen we zulke geruchten niet al te serieus nemen, maar aangezien het van GameReactor komt nemen we hem toch maar even mee. Gamereactor meldt namelijk dat ze via een betrouwbare bron hebben vernomen dat de Xbox One uitgesteld is naar het eerste kwartaal van 2014. Het zou heel slecht uitkomen voor Microsoft als de console daadwerkelijk uitgesteld is, maar het is wel begrijpelijk.
Zo heeft Microsoft het hele DRM-gebeuren teruggedraaid, liepen de Xbox One games tijdens de E3 op PC’s en is onlangs ook de vereiste Kinect-regel teruggedraaid. Zo hoef je nu niet meer persé de Kinect aangesloten te hebben, iets wat eerst wel vereist was. Zoveel veranderingen in je strategie kan voor vertraging zorgen.
Uiteraard is het nog maar een gerucht, maar mocht het waar zijn dan heeft de PS4 dit najaar vrijspel. De PS4 loopt al ver voor op de Xbox One wat betreft pre-orders, maar als de Xbox One nu ook nog uitgesteld wordt, zal het wel erg moeilijk worden voor Microsoft om terug te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Geruchten geef ik niets op het is nog steeds november imho ... maar na de gamescom weten we mss wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Johan tb schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:05:
Geruchten geef ik niets op het is nog steeds november imho ... maar na de gamescom weten we mss wat meer.
Als je niet om geruchten geeft. Waarom dan wel november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Oxigeon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:06:
Als je niet om geruchten geeft. Waarom dan wel november
Microsoft heeft november aangekondigd op E3.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Robkazoe schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Ik zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje. Forza is een fantastische game. En aangezien de GT serie nog eerst een deel op de PS3 krijgt en niet op de PS4 verschijnt is dat wel erg jammer.
De enige reden dat hier geen 360, en straks geen Xone staat, is omdat Microsoft mijn G27 niet ondersteunt.
Ik wil ook graag Forza spelen (In GT5 mis ik toch een hoop excitement, de game voelt wat kaal) maar wil geen nieuw stuur kopen...
Dus dan maar niet ;)
Dat ik een PS4 ga halen stond vanaf het begin al vast :P

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 14-08-2013 17:15 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Serieuze geïnteresserde vraag: kan iemand mij uitleggen wat er zo boeiend aan een racegame is, dat je hiervan de keuze voor een console laat afhangen? Ik vind het grappig om af en toe is splitscreen tegen een maat te spelen, maar in mijn eentje ben ik echt met 5 minuten uitgekeken. Ik heb onlangs de laatste Forza op de X360 gekregen hier op werk, die was over van een of andere actie. Kwartiertje gespeeld geloof ik. Ziet er mooi uit en de besturing is prima, maar ik heb zoiets van: "is dit het"? GT5 heb ik ook nog liggen (van Sony gekregen ter compensatie), maar die zit zelfs nog in de seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:25:
Serieuze geïnteresserde vraag: kan iemand mij uitleggen wat er zo boeiend aan een racegame is, dat je hiervan de keuze voor een console laat afhangen? Ik vind het grappig om af en toe is splitscreen tegen een maat te spelen, maar in mijn eentje ben ik echt met 5 minuten uitgekeken. Ik heb onlangs de laatste Forza op de X360 gekregen hier op werk, die was over van een of andere actie. Kwartiertje gespeeld geloof ik. Ziet er mooi uit en de besturing is prima, maar ik heb zoiets van: "is dit het"? GT5 heb ik ook nog liggen (van Sony gekregen ter compensatie), maar die zit zelfs nog in de seal.
Tja die dezelfde vraag kun je stellen over Halo,Killzone,God of War,Uncharted etcetera. Je houdt ervan of je houdt er niet van. Gran Turismo heeft een grote fanbase opgebouwd in al die jaren. En met die game kan je ook maanden/jaren zoet zijn. Ik heb Gran Turismo altijd tof gevonden dus moet hoe dan ook een Playstation in huis hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door PBP op 14-08-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat dat voor iedereen verschillend is? dat jij het niet boeiend vind wil niet zeggen dat het dan niet boeiend is. De laatste Forza heeft iets van 4 miljoen exemplaren verkocht, er zijn dus genoeg mensen die het willen spelen. Persoonlijk geef ik ook helemaal niets om racers, maar Dead Rising, Gears of War en Halo speel ik helemaal kapot (ook multiplayer). Anderen vinden dat weer niets?

Zelfde voor Fifa, ik speel het niet, kreeg em pas gratis en heb em in de hoes ingeruild bij de Game. het is toch een spel wat altijd in de top van de gamescharts staat en gigantisch verkoopt, en in de vriendenkring wordt het erg veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik heb nu eigenlijk wel confirmatie dat de studentenkorting gewoon door gaat komen. Ik heb heel blunt gemaild dat ik het prima vind 80 euro meer neer te leggen zodat er niets geannuleerd word maar dat was allemaal niet nodig.
Ik kan u alleen verzekeren, dat moesten er zich wijzigingen voordoen, met uw bestelling wij u meteen zullen contacteren.

Momenteel is alles in orde in onze systemen, dus ik ben er vrij zeker van dat u uw product ook op tijd zal binnen krijgen.
Misschien dat ik morgen nog even naar het hoofdkantoor bel, dan laat ik het ook wel weer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

Sandyman538

SandstorM [148839]

En heb je dat gespeeld met controller of met een (bijvoorbeeld) G27 stuurtje, aangezien de beleving dan ongeveer 183% anders en beter is. Het relatief realistisch kunnen racen tegen anderen of de computer, waarbij je steeds je tijd een beetje kunt verbeteren, waarbij je aan de 2e bocht in het circuit al merkt dat dit niet een nieuw lap record gaat worden, dat is het wat het voor mij in ieder geval leuk maakt. Maar als zoiets je niet ligt dan krijg je het denk ik ook niet duidelijk waarom anderen dat wel vinden. Net zoals je de meeste vrouwen niet uit kunt leggen waarom bijvoorbeeld voetbal leuk is om naar te kijken.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:45
Eduardboon schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:34:
Ik heb nu eigenlijk wel confirmatie dat de studentenkorting gewoon door gaat komen. Ik heb heel blunt gemaild dat ik het prima vind 80 euro meer neer te leggen zodat er niets geannuleerd word maar dat was allemaal niet nodig.

[...]

Misschien dat ik morgen nog even naar het hoofdkantoor bel, dan laat ik het ook wel weer weten.
Je doet er alles aan om de orders te laten annuleren geloof ik |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PBP schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

Tja die dezelfde vraag kun je stellen over Halo,Killzone,God of War,Uncharted etcetera. Je houdt ervan of je houdt er niet van. Gran Turismo heeft een grote fanbase opgebouwd in al die jaren. En met die game kan je ook maanden/jaren zoet zijn. Ik heb Gran Turismo altijd tof gevonden dus moet hoe dan ook een Playstation in huis hebben.
Tja dat zijn verhalende games waarvan je wilt weten wat er gaat gebeuren en hoe je een bepaalde puzzel of stuk moet oplossen. Carmageddon kan me overigens wel bekoren. 8)
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:33:
[...]

ik denk dat dat voor iedereen verschillend is? dat jij het niet boeiend vind wil niet zeggen dat het dan niet boeiend is. De laatste Forza heeft iets van 4 miljoen exemplaren verkocht, er zijn dus genoeg mensen die het willen spelen. Persoonlijk geef ik ook helemaal niets om racers, maar Dead Rising, Gears of War en Halo speel ik helemaal kapot (ook multiplayer). Anderen vinden dat weer niets?

Zelfde voor Fifa, ik speel het niet, kreeg em pas gratis en heb em in de hoes ingeruild bij de Game. het is toch een spel wat altijd in de top van de gamescharts staat en gigantisch verkoopt, en in de vriendenkring wordt het erg veel gespeeld.
Eh ja, dat lijkt me duidelijk? Vandaar mijn vraag. Zeg ik dan dat anderen het niet boeiend moeten vinden als ik het ook niet boeiend vind? Ik ben gewoon benieuwd naar wat ik blijkbaar mis. Ik weet ook wel dat die games goed verkopen.
Sandyman538 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:00:
[...]

En heb je dat gespeeld met controller of met een (bijvoorbeeld) G27 stuurtje, aangezien de beleving dan ongeveer 183% anders en beter is. Het relatief realistisch kunnen racen tegen anderen of de computer, waarbij je steeds je tijd een beetje kunt verbeteren, waarbij je aan de 2e bocht in het circuit al merkt dat dit niet een nieuw lap record gaat worden, dat is het wat het voor mij in ieder geval leuk maakt. Maar als zoiets je niet ligt dan krijg je het denk ik ook niet duidelijk waarom anderen dat wel vinden. Net zoals je de meeste vrouwen niet uit kunt leggen waarom bijvoorbeeld voetbal leuk is om naar te kijken.
Controller inderdaad. De online beleving kan ik begrijpen ja. Klagen hier eigenlijk ook mensen dat een stuurtje cheaten is?

Maar online, zijn die gasten niet afgrijselijk goed? In een shooter kun je af en toe nog meekomen, maar kan me voorstellen dat je in een racer helemaal ingemaakt wordt als casual speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De xbox one is in nederland 'uitgesteld' naar 2014.
Benieuwd wat Sony gaat doen, ze winnen natuurlijk flink aandeel als ze m nog wel dit jaar in nederland uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 16:54
dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:28:
De xbox one is in nederland 'uitgesteld' naar 2014.
Benieuwd wat Sony gaat doen, ze winnen natuurlijk flink aandeel als ze m nog wel dit jaar in nederland uitbrengen...
Dat zullen ze denk ik ook wel doen. Al zal het tekort op deze manier alleen maar groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Denk dat er duizenden pre-orders bij komen komende week door de faal van MS, gelukkig ben ik dus verzekerd van een console van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
'Amerikanen zijn niet in staat iets fatsoenlijks te ontwerpen, of het moet groot lomp en lelijk zijn.
Dat zie je aan de auto's die ze ontwerpen, maar ook aan de mensen die er wonen.'

Jammer dat er dan niet onderstond: 'Verstuurd vanaf mijn iPhone.' :o
Niet zo Amerikaans dan, zo'n iPhone. Klein, en mijn inziens een mooi design ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 14-08-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Zit wel kern van waarheid in je ziet gewoon aan het ontwerp, dat Microsoft bij het ontwerp van de koeling dit :Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xVyoSl.jpg dacht.

edit:

Ik bedoel 360 was echt veel te ambiteus krap met die lastminute luchtkoeling(oorspronkelijk hadden ze ook waterkoeling bedoeld: YouTube: J allard and the Xbox 2 zie 2:20) en bij de xbone hebben ze er maar een enorme kast van gemaakt met allemaal loze ruimte.

[ Voor 49% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 14-08-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En dan te bedenken dat de medewerkers van Sony na de E3 geen grotere polonaise konden lopen (indien de launch hier o.a. nog gewoon voor dit jaar staat gepland. Ze hebben niet eens een datum voor 2014 bevestigd. En ook maar 7 landen in Europa. Het lijkt er echt op dat MS zich echt alleen maar focust op de US markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

Sandyman538

SandstorM [148839]

bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:17:
Controller inderdaad. De online beleving kan ik begrijpen ja. Klagen hier eigenlijk ook mensen dat een stuurtje cheaten is?
Die discussie hebben we al vele malen gevoerd en ik vind nog steeds een verschil tussen een stuurtje gebruiken ipv een controller tijdens een racegame, dan met muis + tobo spelen ipv controller tijdens een shooter.

Maar daar worden we het nooit over eens, aangezien jij een andere mening bent toegedaan, dus het lijkt mij niet heel erg nuttig om daarover discussie te blijven voeren.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:15:
En dan te bedenken dat de medewerkers van Sony na de E3 geen grotere polonaise konden lopen (indien de launch hier o.a. nog gewoon voor dit jaar staat gepland. Ze hebben niet eens een datum voor 2014 bevestigd. En ook maar 7 landen in Europa. Het lijkt er echt op dat MS zich echt alleen maar focust op de US markt.
Dit gaat echt pijnlijk worden. Ik voorzie nu hele communities verschuiven naar de PS4 vanaf de X360. Dit kan echt pijn gaan doen voor MS. Ook erg dom aangezien ze hier heel wat voet aan de grond hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Cyleo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:35:
[...]

Dit gaat echt pijnlijk worden. Ik voorzie nu hele communities verschuiven naar de PS4 vanaf de X360. Dit kan echt pijn gaan doen voor MS. Ook erg dom aangezien ze hier heel wat voet aan de grond hebben.
Maar niet meer dan PS hoor. Er zijn sowieso meer PS3's in de EU, en ook in NL.
Sandyman538 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:35:
[...]

Die discussie hebben we al vele malen gevoerd en ik vind nog steeds een verschil tussen een stuurtje gebruiken ipv een controller tijdens een racegame, dan met muis + tobo spelen ipv controller tijdens een shooter.

Maar daar worden we het nooit over eens, aangezien jij een andere mening bent toegedaan, dus het lijkt mij niet heel erg nuttig om daarover discussie te blijven voeren.
Kan me niet herinneren met jou een discussie over dit onderwerp gevoerd te hebben, maar wat is volgens jou het verschil? Het zijn beide third party peripherals die voor games gebruikt worden die ontworpen zijn voor een systeem met een gamepad als lead device. Oftewel: mét moet in principe voor een betere besturing en dus ervaring zorgen.
Pagina: 1 ... 33 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.