Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:47
Ik heb gisteravond laat een lap tekst gelezen wat een interview met een developer van een game was. Daarin werd de developer geqoute waarbij hij zei dat de game op dezelfde dag als de ps4 te verkrijgen zou zijn via PSN of in de winkel. Een alinea verder werd hij weer geciteerd waarbij hij zij dat de game op 22 november zou uitkomen.

Het stomme is dat ik dat stukje (het was slechts een paar uur oud) nergens meer kan vinden...

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
AtlAntA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:15:
Ik heb gisteravond laat een lap tekst gelezen wat een interview met een developer van een game was. Daarin werd de developer geqoute waarbij hij zei dat de game op dezelfde dag als de ps4 te verkrijgen zou zijn via PSN of in de winkel. Een alinea verder werd hij weer geciteerd waarbij hij zij dat de game op 22 november zou uitkomen.

Het stomme is dat ik dat stukje (het was slechts een paar uur oud) nergens meer kan vinden...
Deze misschien? Is niet van gister maar wel precies wat jij zegt.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
SCARfaceE schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:27:
[...]

Deze misschien? Is niet van gister maar wel precies wat jij zegt.
Ik weet het niet meer (was al laat immers ;-)) maar het ging inderdaad over watch doos. 22 november zou ik persoonlijk wat aan de late kant vinden maar een datum is een datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Origins schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:43:
Behoorlijk verschil in Pre-orders tussen Xbone en PS4 bij Nedgame en Gamemania.
Het is algemeen bekend dat Nederland een PS land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:27
Waar is Santa Monica Studios toch mee bezig...

http://www.eurogamer.net/...rned-to-sony-santa-monica
So what is Barlog doing at Sony Santa Monica? Who knows. "Sadly, I cannot tell you," he said. "But I can say that it is freaking huge, and it will live up to the standards that I helped establish here at SMS."

"We're putting together a team as I type this - an Ocean's 11 kind of thing," he added. "We are searching the world high and low for the best of the BEST to come and be on the ground floor of this endeavor. So, hey, if you are a freaking rock star unafraid to roll your sleeves up and take risks, reading this thinking that your current digs are feeling... well... a bit small, a bit dull and in need of some excitement - you need to contact me at Sony Santa Monica."
Ben reuze benieuwd. God of War II director die terugkeert bij Santa Monica. God of War III producer (Stig Asmussen) die werkt aan een nieuwe IP... En de easter egg natuurlijk die in God of War: Ascension zat... En de battlestar galactica writer die in dienst is bij hun..

Zou het een epische sci-fi hack-en-slasher worden met rpg elementen? Een beetje zoals Too Human maar dat met de kwaliteit van God of War....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:35
Die datum, 22 november, gaat over de release van Watch Dogs op de PC/Wii U/X360/PS3. Dus dat zou eerder betekenen dat de PS4 minimaal op 22 november zal uitkomen omdat Watch Dogs voor de PS4 uit moet zijn vóór of hooguit op de de launch van de console. Dus december lijkt dan toch waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game UK heeft "christmas 2013" op hun PS4 pagina staan nu :(

http://playstationnews.ga...me-_-gamerecommends-_-PS4

Stond eerst 2013. Xbox one staat nog steeds als "November 2013"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Zucht over al dat gespeculeer over de release wss weten we over 2 weken meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Natuurlijk staat de Xbox nog steeds als november 20013, aangezien MS dat zo heeft aangekondigd... Sony heeft nog niks aangekondigd.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PBP schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:49:
[...]

Er word in Europa al reclame gemaakt met Playstation4 2013 (tijdens champions league finale bijv). En ook op de E3 is het aangekondigd.
Hoewel ik er ook gewoon vanuit ga dat de PS4 dit jaar (er is geen enkele indicatie dat het anders zou zijn), werd er voor de PS3 ook reclame gemaakt bij de champions league, vlak voordat hij naar achter werd geschoven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
witeken schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:21:
Natuurlijk staat de Xbox nog steeds als november 20013, aangezien MS dat zo heeft aangekondigd... Sony heeft nog niks aangekondigd.
Dan hebben we met de PS4 toch een kleine voorsprong :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De PlayStation 4 is bij verschillende retailers, zoals Game Mania en Bol.com uitverkocht. Zodoende kan een levering op lanceerdag niet meer gegarandeerd worden aan klanten die het apparaat nu willen voorbestellen.

Game Mania zond hier onlangs een persbericht over uit, waarin het uitlegt wie wel gegarandeerd een PS4 op de lanceerdag krijgt later dit jaar. Wie voor 24 juni een pre-order geplaatst heeft, maakt sowieso aanspraak op de console op dag één.

Pre-orders tussen 24 juni en 7 augustus kan enkel een levering in 2013 gegarandeerd worden. Game Mania spreekt namelijk over een verwachte tweede levering door Sony eind dit jaar. Consumenten die na 7 augustus een pre-order geplaatst hebben, krijgen de PS4 mogelijk pas in 2014.
Ik ben iig blij dat ik 11 juni al bij Gamemania een pré order heb gedaan.

Nu nog hopen op een release in november, maar zou me niets verbazen als december niet eens gaat lukken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-08-2013 14:25 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduardboon schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Dan hebben we met de PS4 toch een kleine voorsprong :-)
is het een wedstrijd dan? ik heb liever dat er een paar weken tussen zitten, minder grote uitgave in een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:25:
[...]

is het een wedstrijd dan? ik heb liever dat er een paar weken tussen zitten, minder grote uitgave in een keer ;)
Ik wijs meer op die extra 0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Gewoon even wachten tot de Gamescom over 1,5e week. Hopelijk krijgen we dan eindelijk bericht van Sony zelf over de release date, en zijn we van al dat gespeculeer af.

Ik sta zelf #5 op de lijst bij de Mediamarkt, dus ik hoef er in ieder geval niet bang voor te zijn dat ik zonder zit.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doh! lol, overheen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Leuk filmpje : YouTube: PS4 unboxing exclusive! First look hands-on out of the glass box

[ Voor 33% gewijzigd door AtlAntA op 10-08-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 17:42
Ik gok dat Sony straks, net als met ongeveer alles wat ze hebben vrijgegeven aan info, MS weer wil aanpakken met de release date die ze opeens een week of 2 eerder willen zetten als die van MS officieel hard bekend gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:12

beuker19

Killerbeuker is so OP

Wel vet die optie met de touchpad en met de rumble dat het lijkt of de spoken in de controller rollen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
dangerpaki schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:07:
Ik gok dat Sony straks, net als met ongeveer alles wat ze hebben vrijgegeven aan info, MS weer wil aanpakken met de release date die ze opeens een week of 2 eerder willen zetten als die van MS officieel hard bekend gemaakt wordt.
Dat lijkt tot nu toe inderdaad de strategie, kijken wat Microsoft doet en er dan telkens overheen. Het heeft ze geen windeieren gelegd tot nu toe in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
RDMA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:06:
[...]

Dat lijkt tot nu toe inderdaad de strategie, kijken wat Microsoft doet en er dan telkens overheen. Het heeft ze geen windeieren gelegd tot nu toe in ieder geval.
Nee ze hebben het itt de vorige keer goed aangepakt. Dus hoop natuurlijk dat ze ook lekker snel komen met de release. Voor MS. Gewoon begin november ofzo. Zou wel heel tof zijn. Maar ik denk niet realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:53:
[...]

Wel vet die optie met de touchpad en met de rumble dat het lijkt of de spoken in de controller rollen.
Daar heb je wel de camera voor nodig, werkt niet op de standaard versie die zonder camera geleverd wordt. Weet ook niet of het een demo is of een bestaand spel, ziet er inderdaad wel tof uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

dangerpaki schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:07:
RDMA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:06:
[...]

Wat een grote onzin. Sony heeft nog geen enkele keer dingen veranderd n.a.v. een aankondiging van Microsoft.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
witeken schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:42:
[...]

[...]

Wat een grote onzin. Sony heeft nog geen enkele keer dingen veranderd n.a.v. een aankondiging van Microsoft.
Wat dacht je van de prijs van €399?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
witeken schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:42:
[...]

[...]

Ook de prijs van de console niet?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RDMA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:45:
[...]

Spacey23 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:45:
[...]

Ook de prijs van de console niet?
Nee. Sony heeft van de Playstation 3 geleerd en wou de prijs zo laag mogelijk houden. De camera is in de ogen van Sony nog steeds een add-on, en geen essentieel onderdeel van de console, die je voor 60 euro kan kopen als je dat wilt.

De prijs van de Xbox is ook maar pas op de E3 aangekondigd, enkele uren voor Sony haar presentatie zou geven. Denk je echt dat een bedrijf zo'n grote beslissing neemt enkele uren voor ze die aan de wereld bekend zullen maken? Natuurlijk niet! Op dat ogenblik waren die mensen aan het repeteren.

Om nog een voorbeeld te geven, de mogelijkheid om zonder Ps+ gameplay op te nemen is niet pas beslist nadat Microsoft dat had bekendgemaakt, maar Shuhei Yoshida heeft gewoon op Twitter op die vraag geantwoord met "no" nadat iemand dat had gevraagd n.a.v. de aankondiging van Microsoft...

Hij heeft trouwens op nog meer vragen geantwoord. Twitter: https://twitter.com/yosp

[ Voor 14% gewijzigd door witeken op 10-08-2013 21:04 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
witeken schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:04:
[...]

[...]

Nee. Sony heeft van de Playstation 3 geleerd en wou de prijs zo laag mogelijk houden. De camera is in de ogen van Sony nog steeds een add-on, en geen essentieel onderdeel van de console, die je voor 60 euro kan kopen als je dat wilt.

De prijs van de Xbox is ook maar pas op de E3 aangekondigd, enkele uren voor Sony haar presentatie zou geven. Denk je echt dat een bedrijf zo'n grote beslissing neemt enkele uren voor ze die aan de wereld bekend zullen maken? Natuurlijk niet! Op dat ogenblik waren die mensen aan het repeteren.

Om nog een voorbeeld te geven, de mogelijkheid om zonder Ps+ gameplay op te nemen is niet pas beslist nadat Microsoft dat had bekendgemaakt, maar Shuhei Yoshida heeft gewoon op Twitter op die vraag geantwoord met "no" nadat iemand dat had gevraagd n.a.v. de aankondiging van Microsoft...

Hij heeft trouwens op nog meer vragen geantwoord. Twitter: https://twitter.com/yosp
Ja. Ze hebben rekening gehouden met verschillende prijzen van Microsoft en daar hun eigen prijs op aangepast, juist om een scenario als bij de PS3 te voorkomen.

Als Microsoft de Xbox One voor €549 in de winkel had gelegd had de PS4 €449 gekost, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
RDMA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:11:
[...]

Ja. Ze hebben rekening gehouden met verschillende prijzen van Microsoft en daar hun eigen prijs op aangepast, juist om een scenario als bij de PS3 te voorkomen.

Als Microsoft de Xbox One voor €549 in de winkel had gelegd had de PS4 €449 gekost, daar ben ik van overtuigd.
Klopt, Sony heeft de prijs vlak voor het event aangepast omdat ze wisten wat de nieuwe Xbox zou gaan kosten. Dit is de reden van de lagere prijs. In eerste instantie zou de PS4 450 euro gaan kosten. Slim en goed voor ons consumenten.

Bron: http://www.tomshardware.c...One-Comparison,23278.html

[ Voor 6% gewijzigd door Sydney08 op 10-08-2013 21:16 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
De vraag is... Was dat 450inc camera of zonder?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Sinned123 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:14:
De vraag is... Was dat 450inc camera of zonder?
Inclusief de camera. Nu moet je deze dus los kopen. Voor consumenten die de ps eye toch niet interessant vonden is dit goed nieuws. Voor de mensen die het wel interessant vinden is dit erg jammer. Ontwikkelaars zullen nu veel minder gefocused zijn op de ps eye en kun je dus weinig ondersteuning verwachten. Gemiste kans.

[ Voor 44% gewijzigd door Sydney08 op 10-08-2013 21:20 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RDMA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:11:
[...]

Ze wisten niet wat de prijs van de Xbox zou zijn tot die werd aangekondigd.
Tsja, en sommige mensen zijn ervan overtuigd dat de wereld plat is. Het zijn de feiten die tellen. Als je nog niet begrijpt dat Sony niet naar MS heeft gekeken, ondanks dat de prijs pas enkele uren bekend werd gemaakt voor zij zelf met hun prijs naar buiten kwamen, zal ik nog een laatste poging doen: Toen Jack Tretton tijdens zijn repetitie zij dat de prijs 400 euro was, begonnen de aanwezige mensen te juichen, aangezien Microsoft toen (zonder dat hij het zelfs wist) net bekend had gemaakt wat de Xbox zou kosten.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Spacey23 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:13:
[...]

Klopt, Sony heeft de prijs vlak voor het event aangepast omdat ze wisten wat de nieuwe Xbox zou gaan kosten. Dit is de reden van de lagere prijs. In eerste instantie zou de PS4 450 euro gaan kosten. Slim en goed voor ons consumenten.

Bron: http://www.tomshardware.c...One-Comparison,23278.html
Spacey23 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:16:
[...]

Inclusief de camera. Nu moet je deze dus los kopen. Voor consumenten die de ps eye toch niet interessant vonden is dit goed nieuws. Voor de mensen die het wel interessant vinden is dit erg jammer. Ontwikkelaars zullen nu veel minder gefocused zijn op de ps eye en kun je dus weinig ondersteuning verwachten. Gemiste kans.
Jouw bron zegt niet dat prijs eerst 450 euro zou zijn, en het klopt ook niet dat Sony de prijs van de Xbox wist.

Edit: Trouwens, waarom heeft Sony zo weinig over de camera gezegd tijdens de aankondiging van de Playstation 4 in februari, of tijdens de E3? De controller hebben ze wel (uitgebreid) getoond, dus waarom de camera niet?

[ Voor 37% gewijzigd door witeken op 10-08-2013 21:31 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mijn mening dan ook even geven( geen feit maar mening) is dat Sony gewoon weg heeft geanticipeerd op de concurrentie, het is dan ook niet vreemd om aan te nemen dat een bedrijf als Sony meerdere draaiboeken had klaar liggen die ze snel konden inzetten afhankelijk van wat de concurrentie ging zeggen, in dit geval de prijs, sterker nog ik zou het zeer onprofessioneel vinden als een bedrijf dat niet heeft klaar liggen.
Dit past helemaal in het totaal plaatje van wat Sony nu al een hele tijd (goed) doet, reageren op de concurrent en er over heen gaan, dit is als je het ontleed gewoon basis stof voor een communicatie/marketing student als je het mij vraagt maar hoe dan ook wel erg interessant om te zien.

Als ik de game sites bekijk zoals pu/gamekings bv dan geeft men daar ook aan dat dit wel eens een logische verklaring kan zijn en dat Sony niet direct de prijs had vast staan in dit geval op 399 euro.
Maar met dit soort zaken je komt er niet snel achter hoe het nu zat, wellicht over enkele jaren :)
Maar als ik moest inzetten dan doe ik dat op bovenstaande wat ik aangaf en wat ook al anderen hebben aangegeven.
Maar we kunnen het nu nog niet als 100% vast gesteld feit gaan neerzetten want harde bewijzen zijn er ook weer niet maar ach 1+1 is ook 2 ;)

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 10-08-2013 21:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
pino85 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:35:
Mijn mening dan ook even geven( geen feit maar mening) is dat Sony gewoon weg heeft geanticipeerd op de concurrentie, het is dan ook niet vreemd om aan te nemen dat een bedrijf als Sony meerdere draaiboeken had klaar liggen die ze snel konden inzetten afhankelijk van wat de concurrentie ging zeggen, in dit geval de prijs.
Dit past helemaal in het totaal plaatje van wat Sony nu al een hele tijd (goed) doet, reageren op de concurrent en er over heen gaan, dit is als je het ontleed gewoon basis stof voor een communicatie/marketing student als je het mij vraagt maar hoe dan ook wel erg interessant om te zien.
Dat denk ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
witeken schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:27:
[...]

[...]

Jouw bron zegt niet dat prijs eerst 450 euro zou zijn, en het klopt ook niet dat Sony de prijs van de Xbox wist.

Edit: Trouwens, waarom heeft Sony zo weinig over de camera gezegd tijdens de aankondiging van de Playstation 4 in februari, of tijdens de E3? De controller hebben ze wel (uitgebreid) getoond, dus waarom de camera niet?
Genoeg beeldmateriaal over de ps eye te vinden, het is gewoon dat de journalistiek het niet uitgebreid toegelicht heeft. http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Echt zwaar inferieur ten opzichte van de xbone k vind ik het niet bepaald na het bestuderen van dit filmpje ;)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Vinand schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Genoeg beeldmateriaal over de ps eye te vinden, het is gewoon dat de journalistiek het niet uitgebreid toegelicht heeft. http://www.engadget.com/2...tion-4-dualshock-4-and-p/

Echt zwaar inferieur ten opzichte van de xbone k vind ik het niet bepaald na het bestuderen van dit filmpje ;)
Nou heeft de camera ook weinig met games te maken :-) Godzijdank. Gewoon een controller en een headset zonder dat je iemands penis hoeft te zien na een kill, zo hoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Eduardboon schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:56:
[...]

Nou heeft de camera ook weinig met games te maken :-) Godzijdank. Gewoon een controller en een headset zonder dat je iemands penis hoeft te zien na een kill, zo hoort het.
hahaha geniaal! :9
RDMA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:45:
[...]

Kerel, geloof je jezelf nou echt?

Denk je nou echt dat Sony de prijs een paar uur van te voren ten opzichte van de van de Xbone had aangepast? Dat is een beslissing die je niet zomaar in een paar uren kan nemen. Zeker nadat de gehele R&D er al achter had gezeten. Er zit namelijk een behoorlijk miljoenen berekening achter in hoeveel ze daadwerkelijk achteraf ook hebben kunnen investeren in de R&D van de Playstation. Het draait allemaal natuurlijk om ROI, Sony is veel te groot, veel te professioneel en veel te ingesteld op de lange termijn om zulke irrationele non-berekenende keuzes te maken.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Vinand schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:02:

Denk je nou echt dat Sony de prijs een paar uur van te voren ten opzichte van de van de Xbone had aangepast? Dat is een beslissing die je niet zomaar in een paar uren kan nemen.
Ja dat geloof ik inderdaad en ik ben niet de enige die dergelijke vermoedens heeft (verschillende game-media hebben het nadrukkelijk uitgesproken). Bewijs hiervoor heb ik niet, evenmin als jij het dat hebt om het tegendeel te bewijzen. Feit is echter wel dat het prijsverschill Sony mijlenver op voorsprong heeft gezet wat pre-orders betreft en dus uiteindelijk in een groter marktaandeel heeft geresulteerd. Sony heeft hierdoor eindelijk de touwtjes in handen, daar waar het bij de vorige generatie telkens achter de feiten aanliep wat consoleverkoop betrof (op het einde na, toen waren de verkoopcijfers nagenoeg gelijk).

Zoals hierboven al gezegd: voor nu blijft het gissen, misschien dat over enkele jaren een insider meer duidelijkheid zal geven hoe het daadwerkelijk is gegaan. Ik acht het echter zeker niet onwaarschijnlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door RDMA op 10-08-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

pino85 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:35:
Mijn mening dan ook even geven( geen feit maar mening) is dat Sony gewoon weg heeft geanticipeerd op de concurrentie, het is dan ook niet vreemd om aan te nemen dat een bedrijf als Sony meerdere draaiboeken had klaar liggen die ze snel konden inzetten afhankelijk van wat de concurrentie ging zeggen, in dit geval de prijs, sterker nog ik zou het zeer onprofessioneel vinden als een bedrijf dat niet heeft klaar liggen.

Als ik de game sites bekijk zoals pu/gamekings bv dan geeft men daar ook aan dat dit wel eens een logische verklaring kan zijn en dat Sony niet direct de prijs had vast staan in dit geval op 399 euro.
Maar met dit soort zaken je komt er niet snel achter hoe het nu zat, wellicht over enkele jaren :)
Maar als ik moest inzetten dan doe ik dat op bovenstaande wat ik aangaf en wat ook al anderen hebben aangegeven.
Maar we kunnen het nu nog niet als 100% vast gesteld feit gaan neerzetten want harde bewijzen zijn er ook weer niet maar ach 1+1 is ook 2 ;)
Als je het uit de mond van Jack Tretton zelf wilt horen:

http://youtu.be/Pn5AraH6wAQ?t=7m

Filmpje begint meteen op het moment dat het interessant begint te worden (7:00). Als je weinig tijd hebt start dan vanaf 8=30.
RDMA schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:07:
Ja dat geloof ik inderdaad en ik ben niet de enige die dergelijke vermoedens heeft (verschillende game-media hebben het nadrukkelijk uitgesproken). Bewijs hiervoor heb ik niet, evenmin als jij het dat hebt om het tegendeel te bewijzen. Feit is echter wel dat deze zet (indien daadwerkelijk gezet) Sony mijlenver op voorsprong heeft gezet wat pre-orders betreft.

Zoals hierboven al gezegd: misschien dat over enkele jaren een insider meer duidelijkheid zal geven hoe het daadwerkelijk is gegaan.
Hierboven heb ik wel degelijk het tegendeel bewezen. Tenzij je denkt dat hij aan het liegen is, maar dat is je eigen probleem.
De vermoedens van mensen zijn vooral gebaseerd op onderbuikgevoelens. Zoals de mensen die dachten dat Sony het officieel op haar website in het groot had aangekondigd: Opnemen is gratis! Nee, was gewoon een klein twitterberichtje (Sony had op de E3 trouwens al de voordelen van Ps+ opgenoemd, en daar stond gameplay opnemen niet bij).

offtopic:
Ik vind het fascinerend dat mensen maar moeilijk dingen kunnen geloven die niet stroken met wat zij denken :).

[ Voor 0% gewijzigd door witeken op 10-08-2013 22:27 . Reden: 9:00 veranderd in 8:30 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 23:47
Geachte klant,
De Sony Store, Online is tijdelijk niet beschikbaar door werkzaamheden om de winkel te verbeteren. Zondag zijn we om 09:00 weer open. Aankopen gedaan t/m aanstaande maandag 12 augustus 2013 kunnen 10% korting ontvangen, gebruik hiervoor de eVoucher code: SORRYAUG13 Bestaande aanbiedingen en bepaalde producten* uitgesloten.
Ik gok dat dit niet geld op de PS4, maar ik kan het morgen zelf niet checken.. Proberen kan altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vinand schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:02:

Denk je nou echt dat Sony de prijs een paar uur van te voren ten opzichte van de van de Xbone had aangepast? Dat is een beslissing die je niet zomaar in een paar uren kan nemen. Zeker nadat de gehele R&D er al achter had gezeten. Er zit namelijk een behoorlijk miljoenen berekening achter in hoeveel ze daadwerkelijk achteraf ook hebben kunnen investeren in de R&D van de Playstation. Het draait allemaal natuurlijk om ROI, Sony is veel te groot, veel te professioneel en veel te ingesteld op de lange termijn om zulke irrationele non-berekenende keuzes te maken.
Ze hadden gewoon een aantal scenario's klaar liggen, 399,- kale versie, 449,- versie met camera, 499,- versie met camera en Knack. Die prijzen stonden echt wel vast maar ik geloof zeker dat ze verschillende paketten overwogen hebben het leek er van te voren ook op dat de PS4 standaard met camera geleverd zou worden.

NAV de Microsoft persconferentie hebben ze de optie gekozen die hun het beste leek, dit kost amper extra voorbereiding en is gemakkelijk in de uiteindelijke presentatie door te voeren. Er is ook niets mis mee als een bedrijf zich goed voorberied en adhv de situatie een laatste beslissing maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 10-08-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Nog even aansluitend op het anticipatie verhaal. Natuurlijk doet de marketing afdeling van Sony dat. En dat is precies waarom Sony het nog steeds voor de wind gaat en Microsoft het volledig verprutst. Er is ook al genoeg journalistiek bewijs dat er inderdaad verschillende draaiboeken klaar lagen om op de prijs in te te spelen, zoals sommigen hier al noemen. Dat bleek uit off the record gesprekken met insiders tijdens de E3 en later.

Natuurlijk zijn er harde cijfers en feiten, maar er zijn bijna niet meer rekbare/ wassen neus onderdelen dan de combi financiering/marketing van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol1337
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:59
yorroy schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:27:
[...]

Ik gok dat dit niet geld op de PS4, maar ik kan het morgen zelf niet checken.. Proberen kan altijd!
Bedankt voor de tip. De enige producten die ze uitsluiten zijn de producten die al in de aanbieding zijn en de producten die bij het sterretje (*) staan. De PS4 is niet in de aanbieding en de producten die uitgesloten worden zijn de volgende:

* DSCRX1.CEE8, DSCRX1R.CE3, HTCT660.CEL, HTST3.CEL, HTST7.CEL, KD55X9005ABAEP, KD55X9005ABU, KD65X9005ABAEP, KD65X9005ABU, KDL40W905ABAEP, KDL42W805ABAE2, KDL42W807ASAE2, KDL46W905ABAEP, KDL47W805ABAE2, KDL47W807ASAE2, KDL55W805ABAE2, KDL55W807ASAE2, KDL55W905ABAEP, NEXVG30EB.CEE, NEXVG30EHB.CEE, NEXVG900EB.CEE, SANA9ES.CEL, SLTA99V.CE, SSAR1.CE7, SSNA2ES.CE7, SSNA5ES.CE7, SSNA8ES.CE7, STRDA2800ES.CEL, STRDA5800ES.CEL, STRDA2800ES.CEK, STRDA5800ES.CEK, KDL47W805ABAE2.A, KDL55W805ABAE2.A, KDL47W805ABU.A

Het typenummer van de PS4 staat er niet tussen, volgens deze logica zou je de PS4 dus ook kunnen kopen met 10% korting. Maarja, even afwachten of dat morgen ook echt zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Chaoss schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:44:
[...]

Ze hadden gewoon een aantal scenario's klaar liggen, 399,- kale versie, 449,- versie met camera, 499,- versie met camera en Knack. Die prijzen stonden echt wel vast maar ik geloof zeker dat ze verschillende paketten overwogen hebben het leek er van te voren ook op dat de PS4 standaard met camera geleverd zou worden.

NAV de Microsoft persconferentie hebben ze de optie gekozen die hun het beste leek, dit kost amper extra voorbereiding en is gemakkelijk in de uiteindelijke presentatie door te voeren. Er is ook niets mis mee als een bedrijf zich goed voorberied en adhv de situatie een laatste beslissing maakt.
Bronnen?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

witeken schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:26:
[...]
offtopic:
Ik vind het fascinerend dat mensen maar moeilijk dingen kunnen geloven die niet stroken met wat zij denken :).
_O-

Is er ergens een filmpje te vinden waarin door Sonyy een uitleg wordt gegeven over de vormgeving van de PS4, dus een toelichting op de keuzes die ze voor het design hebben gemaakt?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

mol1337 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:28:
[...]

Het typenummer van de PS4 staat er niet tussen, volgens deze logica zou je de PS4 dus ook kunnen kopen met 10% korting. Maarja, even afwachten of dat morgen ook echt zo is. :)
Krijg hem hier niet toegepast dus helaas! Staat overigens ook dan levering 30-31 december dus het is ook niet de snelste manier om er een te kopen :+

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Bananenspin schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:17:
[...]

Krijg hem hier niet toegepast dus helaas! Staat overigens ook dan levering 30-31 december dus het is ook niet de snelste manier om er een te kopen :+
Werkt niet inderdaad.

Datum is een fictieve releasedatum natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door RDMA op 11-08-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:19
Witeken; als MS iets zegt is het zeggen wat de klant wil horen. Als Sony iets zegt zijn het feiten.
Ik vind het ook bijzonder hoe jij continu denkt dat je alles weet. Maar de echte tactics van MS en Sony komen wij echt niet te weten. Misschien over een paar jaar zoals iemand anders ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Oud bericht maar er wordt wel gesproken over gta5 en red Dead redemption. Laten dat nou net de 2 titels zijn waar ik het meeste zin in heb!
http://www.videogamer.com...g_points_to_pc_ports.html

Om de release date speculatie nog maar even aan de gang te houden:
Op de site van wehkamp staat dat battlefield 4 voor PS4 op 31 Oktober uitkomt. Bij watch dogs staat 21 november. Bij Assasins Creed 4 staat 11 november. Dit zijn waarschijnlijk fictieve data of data waarop de games uitkomen op andere consoles/platformen maar 31 oktober klinkt veel dichterbij dan 21 november dus doe die maar :9

Bij wehkamp staat er pas sinds vandaag bij dat ze door hun toegezegde pre orders heen zijn. Ik weet niet zeker of alle pre orders voor vandaag gedaan dan wel een release day levering krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door AtlAntA op 11-08-2013 20:28 . Reden: release datum speculatie toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Krijg zojuist deze mail terug toen ik de eis stelde dat ik graag een goede oplossing wil mocht mijn order geannuleerd worden ivm een console op releasedag.
Hartelijk dank voor uw email.

Het spijt mij van deze ongemak. Wij wachten momenteel zelf op een antwoord van Playstation. Het is ook nog niet bevestigd wanneer deze naar onze klanten zullen worden toegestuurd.

Wij verwachten ook dat al de bestellingen die Pre-order zijn, ook tijdens de release meteen verzonden zullen worden naar onze klanten.

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Niet eens een serieus antwoord op de vraag. Dit gaat toch echt nergens over. Echt triest.

Heb jij een mail gehad van Sony dat ze de bestelling gingen annuleren via Surfspot? Mijn bestelling staat namelijk gewoon nog.

Had je ook meteen betaald nadat je besteld had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
dangerpaki schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:50:
Niet eens een serieus antwoord op de vraag. Dit gaat toch echt nergens over. Echt triest.

Heb jij een mail gehad van Sony dat ze de bestelling gingen annuleren via Surfspot? Mijn bestelling staat namelijk gewoon nog.

Ik heb de bestelling er nog staan, kreeg alleen een mail dat ze uiteindelijk een studenten controle gaan doen (vlak voor verzending waarschijnlijk) en dat ze DAN wel eens KUNNEN annuleren omdat je geen korting op playstation mag krijgen. Sindsdien ontwijken ze mijn vraag voor een regeling om toch een PS4 te kunnen krijgen compleet. Ik ga er dan dus van uit dat ik hem gewoon krijg. Heb er zo 80 euro meer voor over, maar dan moeten ze die optie maar geven, doen ze dat niet dan heb ik hem voor 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
dangerpaki schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:50:

Tja, die mail komt gewoon aan bij een stel helpdesk huisvrouwtjes die geen idee hebben waar ze het over hebben. Het antwoord op deze vraag staat niet tussen de standaard sjablonen, dus daar moeten ze op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Om nog even letterlijk de mail aan te halen:
Helaas moet ik u meedelen, dat het kan zijn dat uw bestelling wordt geannuleerd, en het geld teruggestort zal worden. Want voor Playstation, kunt u geen korting ontvangen.
Heb daarna dus aardig wat mailtjes over en weer gestuurd maar krijg geen antwoorden op de vraag of er iets te regelen is mocht het fout gaan. Ik ben extreem duidelijk geweest, dus ik ga ervanuit dat ze gewoon doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je zou toch denken dat ze je aanvullen een keuze kunnen geven om die € 80,- bij te lappen, zodat je pre-order gewoon blijft staan. Gewoon even een extra factuurtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
bram1984 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:03:
Je zou toch denken dat ze je aanvullen een keuze kunnen geven om die € 80,- bij te lappen, zodat je pre-order gewoon blijft staan. Gewoon even een extra factuurtje sturen.
Klopt. Ik ga er ook echt vanuit dat ze dat wel doen. Zeker als het lang duurt. Anders hebben wij, zoals ik aangegeven heb in een mail, geen kans meer op een PS4 rond de release door een fout aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:16:
[...]

Het klopt wel wat je zegt hoor, maar ik vraag me af of de camera bij de generatie PS2 (EyeToy) en PS3 (Eye) nu daadwerkelijk zulke interessante games heeft opgeleverd dat een nieuwe PS Eye een musthave is die iedereen in huis moet halen. De Move is nu ook niet bepaald een doorslaand succes geworden, maar vervult wel weer een rol bij de PS4.

Het is op zich een leuke toevoeging waar je echt wel wat mee kan, maar net als bijvoorbeeld touch controls moet een ontwikkelaar er maar net op komen om er echt iets interessants mee te doen en verzandt het merendeel in het ontwikkelen van iets basaals, omdat het erin moet van de eigenaar van dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Eduardboon schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Ik heb de bestelling er nog staan, kreeg alleen een mail dat ze uiteindelijk een studenten controle gaan doen (vlak voor verzending waarschijnlijk) en dat ze DAN wel eens KUNNEN annuleren omdat je geen korting op playstation mag krijgen. Sindsdien ontwijken ze mijn vraag voor een regeling om toch een PS4 te kunnen krijgen compleet. Ik ga er dan dus van uit dat ik hem gewoon krijg. Heb er zo 80 euro meer voor over, maar dan moeten ze die optie maar geven, doen ze dat niet dan heb ik hem voor 320.
Raar, ik heb die mail niet gehad. Maar lijkt me dat als ze een studentencontrole gaan doen dat daarmee toch impliceren dat de korting gewoon geldt. Waarom zou je anders controleren?
Ik heb die hele email trouwens niet gehad volgens mij.
bram1984 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Tja, die mail komt gewoon aan bij een stel helpdesk huisvrouwtjes die geen idee hebben waar ze het over hebben. Het antwoord op deze vraag staat niet tussen de standaard sjablonen, dus daar moeten ze op wachten.
Beetje jammer, je zou toch verwachten (net als bij Apple bijvoorbeeld) dat als je dan direct bij Sony zou bestellen je meer duidelijkheid en info zou krijgen. Maar hier is het juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb mijn studentenkaart nummer ingevuld in plaats van mijn studenten id (Bij de NHL is het allemaal sowieso wat warrig). Dus heb er een mailtje achteraan gestuurd. Op die manier weet ik dat er een controle plaats gaat vinden. Normaal is dat snel, maar omdat de PS4 nog niet uit is duurt het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:08:
[...]

Het klopt wel wat je zegt hoor, maar ik vraag me af of de camera bij de generatie PS2 (EyeToy) en PS3 (Eye) nu daadwerkelijk zulke interessante games heeft opgeleverd dat een nieuwe PS Eye een musthave is die iedereen in huis moet halen. De Move is nu ook niet bepaald een doorslaand succes geworden, maar vervult wel weer een rol bij de PS4.

Het is op zich een leuke toevoeging waar je echt wel wat mee kan, maar net als bijvoorbeeld touch controls moet een ontwikkelaar er maar net op komen om er echt iets interessants mee te doen en verzandt het merendeel in het ontwikkelen van iets basaals, omdat het erin moet van de eigenaar van dat platform.
Voor beide is iets te zeggen. Er zijn geen boeiende games voor uitgekomen, omdat de devs niet met 100% zekerheid konden zeggen dat de Eye bij iedereen in huis zou staan. Das ook de de reden voor het meeleveren van Kinect. Maar ik vraag me in dat geval af wat MS allemaal in gedachte heeft, en of met name multiplatform devs zin hebben om tijd en moeite in extra Kinect functionaliteiten te stoppen. En als ze dat al doen, dan zal het niet moeilijk zijn om die optie er ook voor de Eye in te stoppen, wat je onderaan de streep als PS4 bezitter zowel financiëel een voordeel geeft, als in het feit dat je gewoon de keuze hebt om het wel of niet te doen. Diezelfde keuze moet je wat mij betreft ook in Kinect stoppen, want je kan mensen niet verplichten tijdens het spelen van een game (die niet uitsluitend voor Kinect is bedoeld) hun hoofd te bewegen, iets met hun armen te doen, of iets te zeggen (wat aan de andere kant wel weer verplicht is als je de X1 DVR functie wil gebruiken, daar waar de PS4 een share knop heeft).

Ik verwacht zelf dat Kinect weinig boeiends gaat opleveren in multiplatform games, maar het is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Van het weekend besteld bij bol.com
Alleen zal hem dus niet met de release hebben. Voor mij niet heel erg.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:52
Ik heb vandaag nog navraag gedaan via de email bij Next-Level (heeft 4 winkels rond Utrecht zitten). Maar daar konden ze niet zeggen dat een levering gegarandeerd kon worden (ook niet degene die nu al gereserveerd hadden) en zij verwachten tekorten voor de lancering. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:14

TheFruitNerd

iets met fruit

yorroy schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:27:
[...]

Net gecontroleerd, maar code werkt niet voor PS4 en aanverwante artikelen. Andere producten zoals tablets krijgen wel korting.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:20:
[...]

Voor beide is iets te zeggen. Er zijn geen boeiende games voor uitgekomen, omdat de devs niet met 100% zekerheid konden zeggen dat de Eye bij iedereen in huis zou staan. Das ook de de reden voor het meeleveren van Kinect. Maar ik vraag me in dat geval af wat MS allemaal in gedachte heeft, en of met name multiplatform devs zin hebben om tijd en moeite in extra Kinect functionaliteiten te stoppen. En als ze dat al doen, dan zal het niet moeilijk zijn om die optie er ook voor de Eye in te stoppen, wat je onderaan de streep als PS4 bezitter zowel financiëel een voordeel geeft, als in het feit dat je gewoon de keuze hebt om het wel of niet te doen. Diezelfde keuze moet je wat mij betreft ook in Kinect stoppen, want je kan mensen niet verplichten tijdens het spelen van een game (die niet uitsluitend voor Kinect is bedoeld) hun hoofd te bewegen, iets met hun armen te doen, of iets te zeggen (wat aan de andere kant wel weer verplicht is als je de X1 DVR functie wil gebruiken, daar waar de PS4 een share knop heeft).

Ik verwacht zelf dat Kinect weinig boeiends gaat opleveren in multiplatform games, maar het is afwachten.
Oftewel, het verhaal van de kip en het ei. Tja, ik denk dat de geschiedenis wel uitwijst dat al die cams nog niet erg veel interessante games hebben opgeleverd. Ik vraag me af of een verplichte bundel daar wijziging in gaat brengen. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Sony PS4 vs Xbox One: the 4K war begins http://news.google.com/ne...one-4k-war-begins/feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
4K gaat het hem dus echt niet worden met de komende generatie. Als MS of Sony dat beweren voor games dan praten ze dus klinkklare onzin.
Sony heeft er vrij weinig over losgelaten tot nu toe en MS die is dus een beetje eromheen aan het draaien met suggesties dat het zou kunnen omdat het nextgen is.
Maar puur als je naar hardware kijkt dan kan het gewoon niet gezien de hardware om 4K te gamen met een beetje aan polygonen. En gezien de PS4 een stuk sterker is qua hardware en geen uitspraken doet of 4K gaming kun je gerust stellen dan de inferieure hardware van MS dat ook niet gaat trekken en het allemaal hopeloze pogingen zijn om nog iets aan marketing te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:10
Sony heeft toch al aangeven dat 4k alleen voor films/video is. Games zouden hiervan geen gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. 4K lijkt me ook nog ver weg voordat het in veel huiskamers standaard is dus voor mij ook geen belangrijke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:43

Morenoo91

Flexible Mexican

Ik had de mijne nog niet gepreordered, maar na het lezen van het uitverkocht nieuwsbericht toch even mediamarkt webshop gebeld. Die kon mij vertellen dat zij nog steeds preorders aannemen en nog niet aan hun limiet zitten kwa reserveerde playstations. Misschien een tip voor mensen die nog willen reserveren

[ Voor 10% gewijzigd door Morenoo91 op 13-08-2013 13:59 ]

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Laatst online: 12:27
Indiegames zouden prima in 4K kunnen op de PS4. M.a.w. de visueel wat eenvoudigere games kunnen wel in 4K gerenderd worden. Sony had al GT5 in 4K laten zien, draaiend op 4 PS3's gebundeld. De processor van de PS4 is niet vier keer zo krachtig als die van de PS3, maar laat de gpu van de PS4 wel makkelijk vier keer zo krachtig zijn als de RSX van de PS3. Als het al niet meer is. De PS4 gpu doet 1,8 TFLOPS, terwijl de PS3's RSX 400 GFLOPS max. haalt. En de GCN architectuur ondersteunt standaard al 4K resoluties. Kijk maar naar de HD7800 en HD7900 series. En laat de PS4 gpu nu kwa power tussen een HD7850 en HD7870 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:35
Ik ben pas van 1920x1200 naar 2560x1440 gegaan en best wat games moet ik de grafische instellingen wat terugschroeven vanwege de impact die de extra pixels op de fps hebben die mijn GTX670 produceert. Ik zie de meerwaarde niet. Hooguit dat de tekst van de GUI's wat scherper wordt.
Voor films heeft het wel echt veel meerwaarde en dat is minder grafisch intensief. Ik heb wel eens 8k filmpjes gezien. Dat is zo scherp dat het lijkt alsof het passieve 3D (zonder bril) is.

Volgens mij vergeten veel mensen dat een oogschijnlijke verdubbeling van een resolutie, zoals 1280x720 > 2560x1440, een verviervoudiging van het aantal pixels is. Dus moet de grafische processor 4x een resolutie van 1280x720 aansturen als het 2560x1440 moet weergeven. Nu is het in de praktijk niet 4x zo zwaar omdat bepaalde (misschien wel veel) onderdelen zoals de GUI van een game resolutie onafhankelijk zijn om te genereren. Maar toch...

@hieronder
Ze kunnen inderdaad beter voor 1080p op 60fps gaan. Dat blijkt met de nieuwe games al een uitdaging op zich.

[ Voor 92% gewijzigd door Fleximex op 13-08-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

achja 4K is en blijft toekomst voorlopig

De PS3 werd ook gemarket als eerste full HD gaming ervaring, nu 6 jaar later kunnen we wel stellen dat het bedroevend is gesteld met het aantal FHD games op de PS3, sterker nog de meeste games zijn niet eens 720P maar slechts 480P. In dat opzicht is het al een stap voorwaards dat we van 480P naar 1080P gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Klopt, het hele 4K gebeuren klinkt geweldig en is mooi maar is nog heel veel jaren weg voordat zoiets ooit mainstream gaat worden.
Als je alleen al kijkt naar de tv uitzendingen, hoe lang zijn we al bezig/aan het wachten eer het gros gewoon in 720/1080P word uitgezonden.. ook dat duurt al erg lang sterker nog een groot deel word nog niet eens daarin uitgezonden.
En hoeveel echte FUll HD games zijn er op dit moment op de PS3? die zijn er niet veel en ook hiermee werd geadverteerd bij den beginne van de PS3 en we zijn zoals chaoss terecht aangeeft al weer 6 jaar verder.

Nu zal fullHD(games) eindelijk de standaard gaan worden en daar ben ik blij mee, de films/games op 4K? zal over 5-10 jaar vast wel meer gaan komen maar tegen die tijd zijn de consoles al verouderd en zullen we wie weet weer veel nieuwe technieken hebben ontwikkeld en dan is maar de vraag of de next gen consoles er nog toe doen, je moet ook maar net een fatsoenlijke tv/scherm in huis halen om echt te kunnen genieten van 4K films.. en dat gaat een tijdje duren eer dit goed te betalen word voor de gemiddelde persoon.
Conclusie: 4K ondersteuning top, maar enkel marketing.

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 13-08-2013 15:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@pino85
Over uitzendingen gesproken. Ik kijk via Canal Digitaal en zelfs de 1080i uitzendingen van de Nederlandse commerciele zenders zijn over het algemeen bedroevend slecht vergeleken met de SD uitzendingen van de Britse en Duitse kanalen omdat ze hier zo erg de bitrate knijpen

Terug naar de PS4. Ik denk inderdaad ook dat 4K gaming er zeker niet in gaat zitten de komende ronde. Later misschien wel. Ik zie ook liever gewoon 1080p in 60fps. Maar ik gok dat zelfs dat niet voor alle games haalbaar zal zijn.
4K video's vind ik prima. Ik hoop ook dat de PS4 een beetje normale mediaformaten ondersteuning heeft en bijvoorbeeld onder het motto van indie games en vrijelijk developen voor de PS4 ook XBMC op de PS4 verschijnt (wishful thinking). Dan kan mijn HTPC de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Mag ik jullie eraan herinneren dat het niet (meer) 4k is maar Ultra HD of 2160p? Ultra HD gaming zal sowieso pas voor de volgende generatie zijn.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Zojuist een SMS ontvangen van Gamemania. Zie: http://www.gamemania.nl/PS4

Wat ik wel apart vind. Als ze nu al weten dat de eerste X aantal pre-orders geleverd kunnen worden bij de release, weet zo'n keten dan ook al hoeveel PS4's zij geleverd krijgen, en dus ook wanneer deze geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Dat lijkt me wel maar ze zullen het vast niet zomaar zeggen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:43

Morenoo91

Flexible Mexican

EricNL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:23:

Wat ik wel apart vind. Als ze nu al weten dat de eerste X aantal pre-orders geleverd kunnen worden bij de release, weet zo'n keten dan ook al hoeveel PS4's zij geleverd krijgen, en dus ook wanneer deze geleverd worden?
Gamecom heeft iig een sony conferentie en ik verwacht dat daar de release date bekend word gemaakt. Zoniet in september wel

edit; lees net dat het 20 aug word tegen 7 uur

[ Voor 4% gewijzigd door Morenoo91 op 13-08-2013 15:34 ]

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
AtlAntA schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:32:
Dat lijkt me wel maar ze zullen het vast niet zomaar zeggen. ;-)
Ja, maar ik wil het weten :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Laatst online: 11-01-2022
EricNL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:23:

Ook net deze SMS gehad. Ik zit gelukkig bij de eerste lading, dus wanneer ik de aanbetaling doe zal ik het gegarandeerd bij release krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jep ook de sms gehad, gelukkig op tijd besteld via de site.
Van de week maar ff 50 euro aanbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Ik heb ook een sms gehad maar heb de pre order een paar maanden geleden allang geannuleerd :P

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Ook net deze SMS gehad. Ik zit gelukkig bij de eerste lading, dus wanneer ik de aanbetaling doe zal ik het gegarandeerd bij release krijgen.
he? Preorders zonder aanbetaling waren uberhaupt mogelijk? :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
CR1691 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:11:
Ik heb ook een sms gehad maar heb de pre order een paar maanden geleden allang geannuleerd :P
Same here (behalve dat ik mijn gamemania pre-order nog moet annuleren). Ik sta #5 op de lijst bij de Mediamarkt, dus dat beschouw ik ook als "release-day" exemplaar.
boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:14:
[...]

Pre-order bij de Gamemania was in eerste instantie zonder aanbetaling. Nu zij blijkbaar duidelijk hebben hoeveel pre-orders ze krijgen, en hoeveel PS4's ze krijgen geleverd vragen ze een aanbetaling.

[ Voor 42% gewijzigd door EricNL op 13-08-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Ja. En niet alleen bij Gamemania. Ik heb de mijne met een acceptgiro besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

[...]

Nee. Je kon kosteloos pre orderen maar dan moest je uiteindelijk alsnog een aanbetaling doen om in aanmerking voor de pre order te komen. Dit is het Gamemania het geval.

Ik heb bij Bol.com met een acceptgiro mijn PS4 besteld :). Ik betaal pas op de dag dat ik hem binnen heb. Vind het onzinnig om veel geld te betalen voor iets dat nog een paar maanden weg is :).

[ Voor 26% gewijzigd door CR1691 op 13-08-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
[...]

Je kon inderdaad een pre-order doen zonder aanbetaling. Nu is het echter zo dat je voor 14 September bij Gamemania een aanbetaling van €50 moet doen om de garanderen dat je de PS4 Day 1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
CR1691 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:15:
[...]

Nee. Je kon kosteloos pre orderen maar dan moest je uiteindelijk alsnog een aanbetaling doen om in aanmerking voor de pre order te komen.
Jep. Een pre-order voor je pre-order dus > Pre-orderception

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.li/i/o4l2n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, logisch toch? Zonder aanbetaling is er geen enkele verplichting van de winkelier uit om je console te leveren en is er geen enkele garantie dat jij komt opdagen. Zelfs voor mijn originele Wii moest ik 50 euro op voorhand neerleggen.

Heck, als een aanbetaling niet verplicht is, wat houdt je tegen van in 3 winkels tegelijk te preorderen? :?

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 13-08-2013 16:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Heb er ook geen problemen mee. Vind het wel netjes dat ze de aanbetaling pas vragen wanneer het zeker is dat je het apparaat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 20:20
Ik zelf ben wel blij dat Gamemania alsnog aanbetaling vraagt. Ik zelf had op 4 juli gepreordered en pis dus een beetje naast de boot. Ongetwijfeld dat er tussen de preorders van die 1ste batch een boel zitten die geen aanbetaling willen doen of sowieso maar gepreordered hadden mocht het nodig zijn. Zou dus kunnen zijn dat door nu toch aanbetalingen te vragen een heleboel preorders uit de 1ste batch vrijkomen, en die schuiven natuurlijk door :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik wacht nog even na de gamescom met mijn aanbetaling voor de ps4. Eerst beide goed uitproberen. Als je na een aanbetaling de console toch niet wil, krijg je die € 50 neem ik aan wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
:) net ook maar besteld! can't wait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zelf ook de sms van Gamemania gehad, ik heb 11 juni betaald en zit dus mooi bij de eerste batch :)

Aanbetaling van 50 euro vindt ik geen probleem als ik de garantie heb dat ik op de release dag een console kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Zou Team ICO dit jaar nog eindelijk eens met wat nieuws over The Last Guardian komen? Of hoeven we daar niets van te verwachten?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27
boe2 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:19:
Heck, als een aanbetaling niet verplicht is, wat houdt je tegen van in 3 winkels tegelijk te preorderen? :?
Garantiesteling voor jezelf? :p

Heb 11 juni mijn pre-orders geplaatst bij bol.com en GameMania. Dusver nog geen bericht gehad van GameMania met het verzoek een aanbetaling te doen. Dus ik laat voorlopig ook nog vrolijk de pre-order bij bol.com staan.

Het zal namelijk niet de 1e keer zijn dat je bij een bedrijf op dag 1 direct besteld, maar vervolgens door een foutje in hun bestand uiteindelijk niet meegenomen blijkt te worden in de levering. En gezien de schaarste van het product, pre-order ik dan liever bij meerdere winkels dan het risico te lopen te moeten wachten tot 2014 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vettigen_Dr33
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:08

Vettigen_Dr33

PSN-id: Vettigen_Dr33

Vanmiddag pre-order geplaatst bij Free Record Shop, ben #1 op de lijst daar.
Aanbetaling van €100, geen problemen mee als dit mij een day one exemplaar oplevert.

(heb ook nog pre-order staan bij Dreamland en bij Bart Smit, zonder aanbetalingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Vettigen_Dr33 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:38:
Vanmiddag pre-order geplaatst bij Free Record Shop, ben #1 op de lijst daar.
Aanbetaling van €100, geen problemen mee als dit mij een day one exemplaar oplevert.
Niet geheel onlogisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:43
Moet eerst een focking nieuwe tv halen wil ik het optimale uit de PS4 halen. Moet dus wachten en haal dan een Ps4 + tv + auto + huis + vakantie + hond/kat.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Pagina: 1 ... 32 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.