Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Idd zou ik ook niet snel doen hele bedrag vooruit betalen.

En ik betwijfel wel of de leveringskans bij Sony zelf zoveel groter is... als Sony eerst al zijn eigen bestellingen gaat uitleveren en dan pas de retailers van voorraad gaat voorzien dan hebben ze gelijk al dei retailers en iedereen die daar gereserveerd heeft tegen zich.

Het beste is om een winkel te zoeken waar nog niet al teveel reserveringen zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Chaoss schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:00:
Idd zou ik ook niet snel doen hele bedrag vooruit betalen.

En ik betwijfel wel of de leveringskans bij Sony zelf zoveel groter is... als Sony eerst al zijn eigen bestellingen gaat uitleveren en dan pas de retailers van voorraad gaat voorzien dan hebben ze gelijk al dei retailers en iedereen die daar gereserveerd heeft tegen zich.

Het beste is om een winkel te zoeken waar nog niet al teveel reserveringen zijn.
Ja ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. Heb zelf goede ervaringen met de online Sony store en had nog een voucher t.w.v. €150 dus voor mij was de keuze snel gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik begin toch steeds meer vragen te krijgen bij gaikai ... ik bedoel cloud en games streamen tot daar aan toe, maar hoe zit het bv met dlc voor games ... ik noem nu eens wat ik wil straks als het live gaat bv GT6 streamen, maar ik heb het niet op de ps3 kan ik dan ook dlc streamen of zit dat in het hele pakket van de game streamen of moet je dat apart kopen op gaikai of in de store .... zoveel onduidelijkheid hierover. Gaikai is echt iets wat veel mensen over de streep kan trekken, maar er is nog zoveel onduidelijkheid hierover. Ik weet dat het niet bij launch gaat werken, maar desondanks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De info over Gaikai komt nog wel. Sowieso hoeft er nu nog niemand over de streep getrokken te worden, omdat de nieuwe consoles er simpelweg nog niet zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
AllSeeyinEye schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:13:
De info over Gaikai komt nog wel. Sowieso hoeft er nu nog niemand over de streep getrokken te worden, omdat de nieuwe consoles er simpelweg nog niet zijn.
Nee? Er hoeft nu nog niemand over de streep getrokken worden? Wel eens van pre-orders gehoord? :+
Johan tb schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:07:
Ik begin toch steeds meer vragen te krijgen bij gaikai ... ik bedoel cloud en games streamen tot daar aan toe, maar hoe zit het bv met dlc voor games ... ik noem nu eens wat ik wil straks als het live gaat bv GT6 streamen, maar ik heb het niet op de ps3 kan ik dan ook dlc streamen of zit dat in het hele pakket van de game streamen of moet je dat apart kopen op gaikai of in de store .... zoveel onduidelijkheid hierover. Gaikai is echt iets wat veel mensen over de streep kan trekken, maar er is nog zoveel onduidelijkheid hierover. Ik weet dat het niet bij launch gaat werken, maar desondanks ...
Gaikai wordt sowieso pas vanaf 2014 echt interessant, dus nu heb je er nog niks aan. Ik verwacht gewoon dat je een kleine fee (€ 20,- á € 30,- max. of nog minder) moet gaan betalen en vervolgens toegang krijgt tot de gewenste game. Ik ga er vanuit dat alle DLC is inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:45:
[...]

Haha, 50 games is wel een serieuze backlog :D
Ja, ik weet het. Het probleem zit hem in een gebrek aan tijd in combinatie met wel games blijven kopen zoals in mijn studententijd. Laat ik in ieder geval zeggen dat ik een stuk kritischer geworden ben de afgelopen tijd qua aankopen en ik druk doende ben met het uitspelen van games. Via Plus haal ik bovendien toch al genoeg games in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik speel de laaste tijd ook bijna alleen maar spellen die ik nog had liggen.

Ik lees trouwens zojuist dat TLoU al voor de 4de week op 1 staat in Engeland. Gezien de populariteit van Uncharted en TLoU zou ik het geen slechte zet vinden van Sony als ze al iets van ND zouden laten zien op de GamesCom. Daar zouden ze nog best wat twijfelaars mee over de streep kunnen trekken.

[ Voor 54% gewijzigd door SToRM666 op 08-07-2013 12:51 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SToRM666 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:48:

Ik lees trouwens zojuist dat TLoU al voor de 4de week op 1 staat in Engeland. Gezien de populariteit van Uncharted en TLoU zou ik het geen slechte zet vinden van Sony als ze al iets van ND zouden laten zien op de GamesCom. Daar zouden ze nog best wat twijfelaars mee over de streep kunnen trekken.
Tja, ook al laten ze niks zien: het lijkt me nogal wiedes dat ook ND vette shit gaat laten zien op PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:48:

Misschien een beetje wishfull thinking, maar Killzone: Shadowfall gameplay beelden tonen en dan Guerrilla frontman Hermen Hulst de persconferentie in laten lopen met een PSVita die even de remote play functie in werking laat zien. Dat lijkt me ook nog wel een goede voor de persconferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

http://uk.ign.com/article...-4-light-bar-is-always-on

Je ziet aan best veel punten dat Sony echt op een laat moment die PS Eye eruit heeft gegooid. Beetje jammer, aangezien ze daar volgens mij toch best leuke ideeën bij hadden.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Prima, scheelt me weer € 100,- en ik doe er toch geen fuck mee. Kan ik mooi 2 AAA titels voor halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik vind het wel jammer. Door het nu optioneel te houden roepen een flink aantal gamers hallelujah, maar ze zouden volgens mij de PS4 er echt niet eerder door laten staan als die wel gebundeld was. Nu laat Sony hun technologie wat betreft PS Eye en hun ideeën daarmee niet mee 'evolueren' terwijl ze dit wel in hun visie voor de PS4 hadden gepland.

Leuk en aardig dat een bedrijf luistert naar hun gamers, maar als ze dat altijd hadden gedaan dan hadden we volgens mij lang niet alle functionaliteiten die we nu hebben, aangezien een groot deel van het gamend publiek toch redelijk conservatief is qua nieuwe ontwikkelingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Laat de Wii U maar mooi de motion gaming console zijn!

Ik heb in al die jaren dat motion gaming al bestaat nog NOOIT een game gezien die en mega-the-bomb was en waar het echt iets substantieels toevoegt. Dat gaat echt niet ineens veranderen. Een controller is gewoon een stuk fijner voor de echte gamer, ik ga niet zwaaien met mijn handen. Motion gaming is meer iets voor huis-tuin-en-keuken gezelschap spelletjes a la Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:26:
Ik vind het wel jammer. Door het nu optioneel te houden roepen een flink aantal gamers hallelujah, maar ze zouden volgens mij de PS4 er echt niet eerder door laten staan als die wel gebundeld was. Nu laat Sony hun technologie wat betreft PS Eye en hun ideeën daarmee niet mee 'evolueren' terwijl ze dit wel in hun visie voor de PS4 hadden gepland.

Leuk en aardig dat een bedrijf luistert naar hun gamers, maar als ze dat altijd hadden gedaan dan hadden we volgens mij lang niet alle functionaliteiten die we nu hebben, aangezien een groot deel van het gamend publiek toch redelijk conservatief is qua nieuwe ontwikkelingen :).
Tja, zonder concrete voorbeelden begin ik nergens aan. Die voorbeelden in het X1 topic zijn erg mooi, daar niet van. Maar slechts speculatie en nog nergens concreet aangekondigd. En dan nog blijf ik erbij dat motion/voice controlled gaming verplicht optioneel moet zijn. Denk aan mensen met een beperking, denk aan mensen met ruimtegebrek, denk aan mensen die stil moeten zijn vanwege slapende kinderen etc. Grote kans dat ik het in dat geval toch uitschakel.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 08-07-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA

Ik zie het probleem niet zo. Door het optioneel te houden kunnen mensen zelf bepalen het al dan niet aan te schaffen: niets hoeft, alles kan.

En als het echt tof gaat worden kunnen diegenen die het nu laten liggen het altijd nog op een later moment aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het is aan game developers om te bepalen wat zij de beste keuze vinden. Indien ze motion/voice implementeren en ze krijgen negatieve reacties (niet alleen van de vocale 5%) maar van een brede doelgroep, dan zullen ze die keuze in het vervolg niet meer maken, totdat ze juist een goede mix hebben kunnen vinden of het helemaal over boord gooien :P. Echter als er mensen zijn die het niet eens een kans willen geven, dan houdt het vrij snel op ja. :)

Gezien het nu optioneel is zullen developers naar mijn mening minder moeite doen om er wat mee te experimenteren, want waarom zou je dat doen als toch maar slechts een bepaald deel van je userbase er wat mee kan. Volgens mij is er weinig optionele hardware te vinden die geslaagd is.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-07-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:13:
Prima, scheelt me weer € 100,- en ik doe er toch geen fuck mee. Kan ik mooi 2 AAA titels voor halen. :)
Ding kost los 50 euro, had in een pack nog iets goedkoper gekunt.

Magoed ik vind het ook jammer dat de PSeye eruit gesloopt is qua ontwikkeling maar het voelt ook zo knullig met de lightbar die wel aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Uhu, ze hadden het prijstechnisch (en gezien de communicatieproblemen van MS) het echt niet nodig om het te schrappen. Daarom vind ik het ook gewoon wel jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies een pack voor 439,- incl pseye was een mooie prijs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Je kan nog altijd zelf de Ps Eye kopen! Maar wie die niet wilt hebben moet er niet onnodig geld aan verspillen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Je kan ook zelf een headset kopen of een HDMI kabel. :) Onnodig om daar geld aan te verspillen! Of is dat op een of andere manier anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De prijs.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Goh die 40 euro... Echt waar hebben we het over... Ik zou zeggen, wacht 5 jaar en koop hem dan in een bundel... Heb je met PS+ ineens een hoop gratis spellen ;)

De console / PS Eye heeft een levensduur van zeg 5 jaar met intensief gebruik? (denk dat er relatief weinig mensen zijn met nog een PS3 van de launch?) Dat is 8 euro aan afschrijving per jaar? 67 cent per maand? (even geen inflatie meegenomen...) :) Maarjah, das al te veel gevraagd merk ik.

Het principe blijft echter het zelfde met een HDMI kabel en een headset / earplug. Sommige mensen hebben het al, waarom zou je dat niet optioneel maken?

[ Voor 65% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-07-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als je het niet zult gebruiken moet je er toch geen 40 euro aan uitgeven? Ik dacht trouwens dat het 60 euro was?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het gaat mij niet zozeer om het individu. Het gaat om het principe / de visie die Sony had. Dat principe hebben ze overboord gegooid voor een quick win op de E3 terwijl het mijns inziens op de langere termijn echt nergens over gaat wat euro's betreft, gezien de overige investeringen die gamers doen met betrekking tot games, PS+ abbo, 2e/3e controller, headset, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:58:
[...]

Ding kost los 50 euro, had in een pack nog iets goedkoper gekunt.

Magoed ik vind het ook jammer dat de PSeye eruit gesloopt is qua ontwikkeling maar het voelt ook zo knullig met de lightbar die wel aan blijft.
Ja, maar bij de launch zou je gewoon lekker € 499,- voor het pakketje betalen. Okay, daar zat Knack geloof ik ook bij, maar die game boeit volgens mijn helemaal niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mij wel, volgens mij gaat dat best een goede game worde ik ben iig wel weer toe aan een goede platformer na R&C. Maar goed dat is een heel ander verhaal.

Maar je betaald wel voor meer dingen die je niet gebruikt, de PS4 kan zonder HDMI kabel en headset ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 17:42
Ik snap het probleem niet. Als je per se een PSeye wilt dan koop je hem toch 50 euro erbij. Is alleen maar goed dat er niet standaard een bundel is. Dan heb je gewoon de keus. Wil je alleen een PS4 dan koop je alleen die. Wil je een camera erbij dan koop je die erbij. Toch essentieel anders dan de HDMI kabel die erbij zit die je echt wel nodig hebt om de PS4 aan te sluiten. Maar die had er ook wel uit gemogen. Had ik die ook los gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

uchiha tijntje schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:04:
Het gaat mij niet zozeer om het individu. Het gaat om het principe / de visie die Sony had. Dat principe hebben ze overboord gegooid voor een quick win op de E3 terwijl het mijns inziens op de langere termijn echt nergens over gaat wat euro's betreft, gezien de overige investeringen die gamers doen met betrekking tot games, PS+ abbo, 2e/3e controller, headset, etc.
Sony had niet de visie van MS om Ps Eye standaard bij elke Playstation te leveren, en ook niet om makkelijk te winnen. Ik weet ook niet waar je die onzin vandaan haalt.

Bekijk dit maar eens: YouTube: Up At Noon - Sony on Xbox's 180, PS4's Future

Als gamers graag de Ps Eye willen hebben kunnen ze die toch gewoon kopen? Je kan ze toch niet verplichten om een accessoire te kopen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We vallen in herhaling, het is gewoon een feit dat de PSeye veel interessanter is voor devs als iedereen standaard zo'n ding heeft. Ook Sony zelf had een aantal leuke bediengs elementen ontwikkeld voor de PSeye + DS4.

HDMI kabel heeft nagenoeg iedereen in huis, headsetje idem. Daar betaal je nu ook voor wil je daar geen keuze in hebben?

@witeken Sony had echt wel de bedoeling om de pseye standaard mee te leveren dat merkte je duidelijk uit de eerste PlayStation presentatie. De DS4 controllers zijn ook gemaakt om te werken met een eye. Het is pure marketing geweest om dat op het laatste moment anders te doen. Als al die negatieve aandacht rond Microsoft er niet was geweest dan hadden wij nu gewoon een starters pack incl eye gehad en volgens mij had je niemand over gehoord ook.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 08-07-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:23:
[...]

Sony had niet de visie van MS om Ps Eye standaard bij elke Playstation te leveren, en ook niet om makkelijk te winnen. Ik weet ook niet waar je die onzin vandaan haalt.

Bekijk dit maar eens: YouTube: Up At Noon - Sony on Xbox's 180, PS4's Future

Als gamers graag de Ps Eye willen hebben kunnen ze die toch gewoon kopen? Je kan ze toch niet verplichten om een accessoire te kopen.
We vallen inderdaad beiden in herhaling. Zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:17:
Mij wel, volgens mij gaat dat best een goede game worde ik ben iig wel weer toe aan een goede platformer na R&C. Maar goed dat is een heel ander verhaal.

Maar je betaald wel voor meer dingen die je niet gebruikt, de PS4 kan zonder HDMI kabel en headset ook goedkoper.
Ja? Ik heb tot nu toe een flauwe kinderplatformer gezien met zeer matige graphics, waarbij alle debris vrijwel direct weer van de grond af verdwijnt. Er zijn PS3 games waarin dat spul langer blijft liggen. Je zou toch denken dat ze met 8GB wel iets meer kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Chaoss schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:26:
We vallen in herhaling, het is gewoon een feit dat de PSeye veel interessanter is voor devs als iedereen standaard zo'n ding heeft. Ook Sony zelf had een aantal leuke bediengs elementen ontwikkeld voor de PSeye + DS4.
Willen devs de Ps Eye ook echt vaak gebruiken? Wat kunnen ze er dan mee doen als iedereen het zou hebben? Zou dat de meerprijs rechtvaardigen voor wie verder geen Ps Eye games koopt?
HDMI kabel heeft nagenoeg iedereen in huis, headsetje idem. Daar betaal je nu ook voor wil je daar geen keuze in hebben?
Over hoeveel geld spreken we nu? Maximum 3 euro? Ik denk niet dat de prijs ook maar iets omlaag zou gegaan zijn als die 2 dingetjes er uitgelaten zouden zijn.
@witeken Sony had echt wel de bedoeling om de pseye standaard mee te leveren dat merkte je duidelijk uit de eerste PlayStation presentatie. De DS4 controllers zijn ook gemaakt om te werken met een eye.
Inderdaad, DS4 kan goed samenwerken met Ps Eye.
Het is pure marketing geweest om dat op het laatste moment anders te doen. Als al die negatieve aandacht rond Microsoft er niet was geweest dan hadden wij nu gewoon een starters pack incl eye gehad en volgens mij had je niemand over gehoord ook.
Sony heeft naar de consument geluisterd, en die wou blijkbaar geen Ps Eye standaard bij de Ps4 geleverd hebben. Zulke beslissingen worden maanden op voorhand gemaakt. De kans dat Sony nog iets veranderd heeft na de initiële aankondiging van de XB1 is erg klein (buiten beklemtonen dat er niets verandert qua DRM voor gebruikte games en Always on).
Het zou wel best kunnen dat Sony beslist heeft om de Ps Eye niet mee te leveren om de prijs laag te houden.

Wat Jack Tretton hierover zegt: YouTube: Up At Noon - Sony on Xbox's 180, PS4's Future (gaat meteen naar goede tijdstip)

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:45:
[...]

Ja? Ik heb tot nu toe een flauwe kinderplatformer gezien met zeer matige graphics, waarbij alle debris vrijwel direct weer van de grond af verdwijnt. Er zijn PS3 games waarin dat spul langer blijft liggen. Je zou toch denken dat ze met 8GB wel iets meer kunnen regelen.
Mwah, het is Mark Cerny's game en hij heeft bewust voor een luchtige en gezins-vriendelijke game gekozen om tussen al het hardcore shooter geweld ook iets te hebben wat een ander publiek aanspreekt tijdens de launch. Op zich best slim. En het team wat werkt aan Knack is niet het minste.

Er zal best een aardig grote groep zijn die dit soort games interessant vinden. Ik kijk er ook zeker wel naar uit, de game heeft een erg cleane look, spreekt me wel aan. Dat items niet lang op de grond blijven liggen is wel het laatste waar ik me druk om kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Interessante video over Knack (interview met Mark Cerny met gameplay): YouTube: PlayStation E3 2013 Day 2 Live Coverage - Knack

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies Cerny heeft in het verleden aan top platform games gewerkt je zou verwachten dat daar iets van terug te zien is in de uiteindelijke game.

Maar die game moet eerst maar eens te spelen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Phydomir

Dennis

witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:16:
Wat Jack Tretton hierover zegt: YouTube: Up At Noon - Sony on Xbox's 180, PS4's Future (gaat meteen naar goede tijdstip)
Waar ik persoonlijk echt niets van geloof. Ik wil best geloven dat deze prijs maanden geleden verzonnen is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er daarnaast geen alternatieve zijn geweest en dat het prijspijl echt een reactie is op de 499 van Microsoft.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kazuka schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:07:
[...]

Mwah, het is Mark Cerny's game en hij heeft bewust voor een luchtige en gezins-vriendelijke game gekozen om tussen al het hardcore shooter geweld ook iets te hebben wat een ander publiek aanspreekt tijdens de launch. Op zich best slim. En het team wat werkt aan Knack is niet het minste.

Er zal best een aardig grote groep zijn die dit soort games interessant vinden. Ik kijk er ook zeker wel naar uit, de game heeft een erg cleane look, spreekt me wel aan. Dat items niet lang op de grond blijven liggen is wel het laatste waar ik me druk om kan maken.
Dat is ook prima, maar ik vind het op z'n zachts gezegd vreemd dat de game eruitziet als een PS3 game. Uncharted 3 ziet er indrukwekkender uit. Ik houd ook van platformers, maar op een next gen systeem verwacht ik wel iets meer dat dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:41:
[...]

Waar ik persoonlijk echt niets van geloof. Ik wil best geloven dat deze prijs maanden geleden verzonnen is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er daarnaast geen alternatieve zijn geweest en dat het prijspijl echt een reactie is op de 499 van Microsoft.
Je bassseert de prijs niet op je tegenstander direct. Je moet toch echt een financieel plan maken, voordat je met een prijs komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Phydomir schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:41:
[...]

Sony had naar verluidt diverse scenario's klaarliggen om in te spelen op de presentatie van MS. Maar ik denk dat ze nooit hadden durven dromen dat MS ook een prijs zou gaan noemen. Achteraf gezien ook het domste wat ze hadden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Denk idd dat ze bij Sony na de MS presentatie een gat in de lucht hebben gesprongen en hebben gezegd ... ok MS killtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Johan tb schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:49:
Denk idd dat ze bij Sony na de MS presentatie een gat in de lucht hebben gesprongen en hebben gezegd ... ok MS killtime
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs39/f/2008/316/a/0/YATTA_by_jimmah93.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bram1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:53:
[...]

Dat is ook prima, maar ik vind het op z'n zachts gezegd vreemd dat de game eruitziet als een PS3 game. Uncharted 3 ziet er indrukwekkender uit. Ik houd ook van platformers, maar op een next gen systeem verwacht ik wel iets meer dat dit.
Tjah de eerste R&C op de PS3 zag er ook niet bijzonder uit. maar de gameplay en humor maakte alles goed een platformer leunt sowieso veel meer op Gameplay dan op grafische pracht, wat raar omdat met een game als uncharted oid te vergelijken.

En eerst maar eens afwachten hoe de game er over een half jaar uitziet als hij echt af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:35:
[...]

Tjah de eerste R&C op de PS3 zag er ook niet bijzonder uit. maar de gameplay en humor maakte alles goed een platformer leunt sowieso veel meer op Gameplay dan op grafische pracht, wat raar omdat met een game als uncharted oid te vergelijken.

En eerst maar eens afwachten hoe de game er over een half jaar uitziet als hij echt af is.
Tja, maar toen had je ook niet een game als Watch Dogs waarmee je kon vergelijken, en ook de games op de PS1 waren minder mooi. Hoezo is het raar om te vergelijken? Ik geef slechts aan dat een PS3 game, draaiend op 256MB geheugen, er mooier uitziet dan een PS4 launchtitel, draaiend op 8GB. Opvallend dat ik blijkbaar een van de weinigen ben die dit vreemd vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Omdat de stijl totaal anders is, Knack is gemaakt om er uit te zien als een Pixar animatie film, uncharted is gemaakt om er realistisch uit te zien.

Daarnaast leunt een game als Uncharted zwaar op zijn grafische kwaliteit dus daar wordt meer tijd (en dus geld) besteed aan de grafische ontwikkeling. Bij Knack ligt veel minder de focus op de grafische kwaliteit bij een platformer draait het om de gameplay en het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
bram1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:47:
[...]
Opvallend dat ik blijkbaar een van de weinigen ben die dit vreemd vindt.
Het kan ook zijn dat Knack veel mensen weinig boeit. Persoonlijk heb ik ook niets met dergelijke games en heb me daarom ook niet verder verdiept. Het is dat jij aangeeft dat het grafissch niet beter is dan PS3 kwaliteit, anders had ik het niet geweten.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

ook gepost in het next gen verzamel topic

Is er eigenlijk iets bekend over de support van steam/valve met de PS4? Valve heeft natuurlijk Portal 2 cross platform gemaakt met de pc was erg goed werkte. Half life 3 op PS4?? Komt battlenet eigenlijk ook naar de PS4 met de release van Diablo 3??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
swopdark schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:43:
ook gepost in het next gen verzamel topic

Is er eigenlijk iets bekend over de support van steam/valve met de PS4? Valve heeft natuurlijk Portal 2 cross platform gemaakt met de pc was erg goed werkte. Half life 3 op PS4?? Komt battlenet eigenlijk ook naar de PS4 met de release van Diablo 3??
Nee, is niets over bekend. Verwacht er niet teveel van, dan valt de teleurstelling als het niet zo is mee.
Half Life 3 komtt er wel. Alleen weet niemand wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:05
Hey jongens, ik heb gezocht op internet maar kon niets vinden of de PS4 (en Xbone) ook in China rond die tijd worden gereleased. Ik ben namelijk van plan te emigreren, maar zou wel willen doorgamen. Weten jullie hoe dit zit? Wellicht als je kijkt naar de releases van oude consoles? Anders moet ik naar Hong Kong of Taiwan om de console(s) te halen ben ik bang.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
NathanJ schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:45:
Hey jongens, ik heb gezocht op internet maar kon niets vinden of de PS4 (en Xbone) ook in China rond die tijd worden gereleased. Ik ben namelijk van plan te emigreren, maar zou wel willen doorgamen. Weten jullie hoe dit zit? Wellicht als je kijkt naar de releases van oude consoles? Anders moet ik naar Hong Kong of Taiwan om de console(s) te halen ben ik bang.

Thanks
Volgens mij worden de huidige consoles daar ook niet verkocht?
Iets met slecht voor de gezondheid ofzo...

Na even kort googlen: ze zijn sinds 2000 verboden:

"In 2000 the Chinese government made the sale and import of all videogame consoles illegal, claiming that the devices would actively inhibit the mental and physical development of the nation's younger generations."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Helemaal koekwaus die Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Wat zal dit betekenen???? Afkomstig van de PlayStation Facebookpagina.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/blog.games.com/media/2013/07/playstation-teaser-when-worlds-collide.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door CR1691 op 10-07-2013 12:28 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Hopelijk een nieuwe franchise, we zullen er ongetwijfeld meer van zien/horen op Gamescom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik denk dat Sony Mars gaat koloniseren en vervolgens hun console op Mars gaan distribueren.

edit: Dit klinkt wel logisch.
The picture shows a hybrid solar eclipse. This will happen this year on the 3rd of november. When worlds collide ... maybe the world of playstation and our world? Looks like the PS4 would be released on the 3rd of november 2013. Just my two cents.

[ Voor 62% gewijzigd door bram1984 op 10-07-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dit las ik in een reactie:
The picture shows a hybrid solar eclipse. This will happen this year on the 3rd of november. When worlds collide ... maybe the world of playstation and our world? Looks like the PS4 would be released on the 3rd of november 2013. Just my two cents." (met 491 likes)
Een andere:
3 words? HALF-LIFE 3 CONFIRMED" (456 likes)
En deze _/-\o_ :
Assume that leap years begin in year 0 (they don’t, but it’s a good benchmark)
2001 is the year Half Life came out for PlayStation.

495 leap years since year 0 (not including 0) (2001/4 = 500 R1 (drop R); 2000/400 = 5, 500 -5 = 495) (every four hundred years a leap year is not counted)

4 + 9 + 5 = 18
Make it a complex trinomial (3 terms; see where I’m going with this?), drop 18 for now so the discriminant formula can be used easily

4x^2 + 9x +5 = 0
Using the discriminant formula : b^2 – 4ac
9^2 – 4(4)(5)
81 – 80 = 1
D > 0 Therefore there are two real roots

Using the quadratic formula:
X = -1.25, x = -1
SUM OF ROOTS: -2.25
-2.25 x -1 (root) = 2.25

Bring back 18 from 4 + 9 + 5
18 / 2.25 = 8
5 leap years knocked off (400, 800, 1200, 1600, 2000; remember 0 is not counted)
8 – 5 is 3.Three Pictures.

Half Life 3 Confirmed.

[ Voor 66% gewijzigd door witeken op 10-07-2013 12:48 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

witeken schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:43:

"The picture shows a hybrid solar eclipse. This will happen this year on the 3rd of november. When worlds collide ... maybe the world of playstation and our world? Looks like the PS4 would be released on the 3rd of november 2013. Just my two cents." (met 491 likes)

Een andere:

"3 words? HALF-LIFE 3 CONFIRMED" (456 likes)
Tof als de release op 3 nov ligt. Eerder releasen is altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
witeken schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:43:

"The picture shows a hybrid solar eclipse. This will happen this year on the 3rd of november. When worlds collide ... maybe the world of playstation and our world? Looks like the PS4 would be released on the 3rd of november 2013. Just my two cents." (met 491 likes)

Een andere:

"3 words? HALF-LIFE 3 CONFIRMED" (456 likes)
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, Half-Life 3 wordt denk ik een exclusive bij de release van de Steambox door Valve.

[ Voor 3% gewijzigd door RDMA op 10-07-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Sony zou een goede zet doen om de Ps4 op 3 november uit te brengen. Er is misschien wel een klein probleempje? Drie november is een zondag, wat me een vreemde dag lijkt om je nieuwe console uit te brengen, al zou maandag om 00:00 wel mogelijk zijn.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Ligt er toch aan hoe laat die eclipse is? Ik gok inderdaad ook op de release date :D

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:25:
[...]

Volgens mij worden de huidige consoles daar ook niet verkocht?
Iets met slecht voor de gezondheid ofzo...

Na even kort googlen: ze zijn sinds 2000 verboden:

"In 2000 the Chinese government made the sale and import of all videogame consoles illegal, claiming that the devices would actively inhibit the mental and physical development of the nation's younger generations."
Wellicht goed nieuws voor inwoners van China:

http://www.gamekings.tv/n...-haar-verbod-op-consoles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

op welke Facebook pagina stond die foto? kan hem niet terugvinden.

En HL3 forget it, ik betwijfel of die er ooit gaat komen... Valve is lekker bezig met zijn Steam producten die zit helemaal niet op het maken van een game te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Chaoss schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:11:
Gewoon Playstation, met 33M likes.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:11:
PlayStation, en hij staat er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Cerny heeft gisteren weer een conference gegeven over de PS4, deze keer in de UK:

http://www.eurogamer.net/...le-diversity-of-psone-era
During his keynote presentation at the Develop Conference in Brighton this morning, PS4 chief architect Mark Cerny predicted a "renaissance of gaming", fuelled by indie titles, that will echo the early years of PlayStation.

"With PSone there was no way to make an indie title," he said. "The hardware didn't support digital downloads and all games were distributed on CD-ROMS. There was no way for creators to directly reach their audience.

...

"With the release of PlayStation 4, we understand we have an opportunity to fundamentally alter the landscape of gaming," Cerny continued.

"On PS4, I believe the indie paradigm will have the hardware as enabler, not as the central player, which is to say that Octodad isn't about the triangle count, it's about keeping your cephalopod nature a secret from your human family."

"On the business side, we've had a bit of an epiphany," Cerny said. "Since Adam Boyes joined SCE, pretty much the whole process has been overturned. He wanted us to look at the day in the life of an indie developer, and challenged us to explain whether our processes were helping or hindering the creation of the diverse titles we were looking for.

"We ended up radically simplifying concept approval. We fully support self-publishing across all platforms, so it's now possible for developers to maintain complete creative and financial control. We now pretty much support any business model, whether it be buy-to-play, free-to-play, episodic or micro-transactions. And we're doing what we can to support indie development financially as well, whether that be through loaner dev kits or our incubation program or direct support from the Pub Fund.

"We also understand that accessibility is paramount. So we've gone from putting our process out front to putting people out front, which is to say your indie journey on PS4 as a developer begins by tweeting Shahid Ahmad, not by filling out a form."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Heb ook op verschillende sites gelezen dat het een of andere aankondiging voor een nieuwe game gaat/kan zijn. Maar eigenlijk niets is nog bekend. Waarom 3 november als datum kiezen voor de nieuwe console? Omdat dit gelijk valt met een zonsverduistering? Lijkt me de grootste bullshit die je kan bedenken :P. Zal wel met een game te maken hebben.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oxigeon schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:50:
Heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Heb ook op verschillende sites gelezen dat het een of andere aankondiging voor een nieuwe game gaat/kan zijn. Maar eigenlijk niets is nog bekend. Waarom 3 november als datum kiezen voor de nieuwe console? Omdat dit gelijk valt met een zonsverduistering? Lijkt me de grootste bullshit die je kan bedenken :P. Zal wel met een game te maken hebben.
Misschien hadden ze 3 november al staan, en kwam iemand er toevallig achter dat er dan ook een zonsverduistering is? Mooi voer voor een teaser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Haha, ze maken zich druk om thuis consoles, terwijl er mensen dood gaan in cubercafés!

Hoe bedoel je krom! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Net alsof Nederland of België altijd even logisch is op bepaalde gebieden ...

[ Voor 4% gewijzigd door Johan tb op 10-07-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Aaah even een verhaaltje voor het slapen gaan...
Mark Cerny for president!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-CIpg81zZwQ]

(waar haalt iedereen de tijd vandaan om dit te maken??)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zou inderdaad zeer goede marketing zijn om de solar eclipse erbij te betrekken. Ik ga niet zeggen dat het zeker de release is. Maar het concept is wel leuk!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:29
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/382563_10151780472736803_1428435041_n.jpg

Er is al meer te zien nu, misschien weten jullie waar het over gaat maar ik heb geen idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
"Sony plaatste een plaatje op Twitter met daarop de slogan: "Wanneer werelden botsen... keren helden terug." Insomniac liet vervolgens op Twitter weten dat de aankondiging morgen wordt gedaan. Een NeoGAF-gebruiker plaatste vandaag een foto op het forum waarop te zien is dat iemand een game genaamd Ratchet & Clank: Into the Nexus speelt. Mogelijk is dat de game die morgen aangekondigd gaat worden."

http://www.gamer.nl/nieuw...game-wordt-morgen-onthuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hulp gezocht voor de OP (Launch Games)

Aangezien de komende periode waarschijnlijk nog meer games worden aangekondigd, zoek ik Tweakers die mee willen helpen aan de OP. Om meer specifiek te zijn, aan het gedeelte "Launch Games".

code:
1
[table border=0 width=100% cellpadding=5] [thead] [tr] [th align=center bgcolor=#005FFF colspan=5][b][u]LAUNCH GAMES[/u][/b][br][i]Alle games die tegelijkertijd met de PS4 of in ieder geval vóór kerstmis worden uitgebracht.[/i][/th] [/tr] [tr] [th align=left bgcolor=#007FFF]Game[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]Ontwikkelaar[br]Uitgever[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]Releasedatum[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]Exclusief?[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]YouTube trailer[/th] [/tr] [/thead] [tbody] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Final Fantasy XIV: A Realm Reborn[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.square-enix.com/]Square Enix[/url][br][sup][url=http://www.square-enix.com/]Square Enix[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]27/08/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, PS3, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=_963lxIItOM]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Madden NFL 25[/td] [td align=center][url=http://www.easports.com/careers/orlando]EA Tiburon[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center]27/08/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, PS3, X360[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=-VWVSwEtJQU]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]FIFA 14[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.ea.com/ca/]EA Canada[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]27/09/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, PS3, X360, Wii, PC, PS Vita, Nintendo 3DS, iOS, Android[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=_AL1ZkIJ2zQ]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Just Dance 2014[/td] [td align=center][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft[/url][br][sup][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft[/url][/sup][/td] [td align=center]01/10/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, Wii[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=12odQj-Kboo]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]NBA 2K14[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://2ksports.com/info/about]Visual Concepts[/url][br][sup][url=http://www.2ksports.com/]2K Sports[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]04/10/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=_osh4gRHXCI]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Skylanders: Swap Force[/td] [td align=center][url=http://www.vvisions.com/]Vicarious Visions[/url][br][sup][url=http://activision.com/ ]Activision[/url][/sup][/td] [td align=center]18/10/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, Wii, Nintendo 3DS[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=kGpr3T86p6w]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Assassin's Creed IV: Black Flag[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft Montreal[/url][br][sup][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]01/11/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][green]Exclusieve content[/green][br][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=Iys4wq7O_fQ]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Battlefield 4[/td] [td align=center][url=http://dice.se/]DICE[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center]01/11/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=ZjSykcTGrNc]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Call of Duty: Ghosts[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.infinityward.com/]Infinity Ward[/url][br][sup][url=http://activision.com/ ]Activision[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]05/11/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=Zxnx3W-HA18]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Need for Speed: Rivals[/td] [td align=center][url=http://ghostgames.com/]Ghost Games[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center]19/11/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=79QsNYEJxLs]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Watch_Dogs[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft Montreal[/url][br][sup][url=http://www.ubi.com/nl/]Ubisoft[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]22/11/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][green]Exclusieve content[/green][br][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=DqoQG_XYF-8]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]#DRIVECLUB[/td] [td align=center][url=http://www.evos.net/]Evolution Studios[/url][br][sup][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]Sony Computer Entertainment[/url][/sup][/td] [td align=center]31/12/2013[/td] [td align=center][green][b]Only on PS4[/b][/green][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=qXeeDTZg6Tk]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Killzone: Shadow Fall[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.guerrilla-games.com/]Guerilla Games[/url][br][sup][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]Sony Computer Entertainment[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]31/12/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][green][b]Only on PS4[/b][/green][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=ezTaAExI-FU]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Knack[/td] [td align=center][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]SCE Japan Studio[/url][br][sup][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]Sony Computer Entertainment[/url][/sup][/td] [td align=center]31/12/2013[/td] [td align=center][green][b]Only on PS4[/b][/green][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=q59tHyhDMkI]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Wolfenstein: The New Order[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.machinegames.com/home.php?lang=en]Machine Games[/url][br][sup][url=http://bethsoft.com/]Bethesda Softworks[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]31/12/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=BlvfqfGTar4]X[/url][/td] [/tr] [/tbody][/table]

Geen zorgen, je hoeft niet te frutsen in de code hierboven. Ik heb een klein tooltje met behulp van HTML, PHP en MySQL gebouwd waarmee gemakkelijk nieuwe games aan de lijst kunnen worden toegevoegd. Vervolgens rolt er automatisch de juiste forum-code uit die ik in de OP kan gebruiken.

Momenteel is het alleen mogelijk om games toe te voegen, maar ik wil het ook mogelijk maken dat je de lijst van games kan wijzigen (bijvoorbeeld omdat er een nieuw platform is aangekondigd, of exclusieve content, of omdat de releasedatum is gewijzigd).

Je kan de tool (website) hier bekijken.

Als iemand wilt meehelpen dan hoor ik het graag. :)

EDIT En in PlayStation 4 nieuws:

Het is bevestigd dat [b]al je[b] digitale games op _elke_ PS4 te spelen zijn. Je logt simpelweg in op een random PS4 en al je digitale games zijn direct beschikbaar. In het begin wordt gebruikgemaakt van PlayGo (download een gedeelte van de game, start met spelen en de rest begint in de achtergrond) zodat je niet tientallen GBs hoeft binnen te halen voordat je kan beginnen.
In de toekomst wordt mogelijk Gaikai gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

PlayGo lijkt me een erg handige feature. Ik ben benieuwd hoeveel tijd het in de praktijk scheelt voor je kan beginnen spelen.
dutchgio schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:27:
"Sony plaatste een plaatje op Twitter met daarop de slogan: "Wanneer werelden botsen... keren helden terug." Insomniac liet vervolgens op Twitter weten dat de aankondiging morgen wordt gedaan. Een NeoGAF-gebruiker plaatste vandaag een foto op het forum waarop te zien is dat iemand een game genaamd Ratchet & Clank: Into the Nexus speelt. Mogelijk is dat de game die morgen aangekondigd gaat worden."

http://www.gamer.nl/nieuw...game-wordt-morgen-onthuld
Insomniac maakt toch Sunset Overdrive voor de XB1?

[ Voor 9% gewijzigd door witeken op 10-07-2013 19:32 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Klopt maar insomniac heeft nooit aangegeven dat ze nu exclusief voor xbox werken. Opmerkelijk is de situatie wel want insomniac heeft nog nooit anders dan playstation games gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Uniciteit schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:08:
Het is bevestigd dat [b]al je[b] digitale games op _elke_ PS4 te spelen zijn. Je logt simpelweg in op een random PS4 en al je digitale games zijn direct beschikbaar. In het begin wordt gebruikgemaakt van PlayGo (download een gedeelte van de game, start met spelen en de rest begint in de achtergrond) zodat je niet tientallen GBs hoeft binnen te halen voordat je kan beginnen.
In de toekomst wordt mogelijk Gaikai gebruikt.
Mooi systeem :) Echt een vooruitgang met nu.

Is er een speciale modus om dit mee te doen, zodat je bij je games kan bij een vriend? Of moet je echt je account ook op de PS4 zetten.

Vooral PlayGo lijkt zeer interessant, niet alleen in dit scenario maar ook bij aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
PWM schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:18:
[...]

Mooi systeem :) Echt een vooruitgang met nu.

Is er een speciale modus om dit mee te doen, zodat je bij je games kan bij een vriend? Of moet je echt je account ook op de PS4 zetten.
Dat is nog niet duidelijk. Ik denk dat je gewoon 'als vriend' kan inloggen en dan bij je spellen kan, log je uit, dan worden de spellen weer verwijderd. Ik vind dat in ieder geval het meest logisch :9
Vooral PlayGo lijkt zeer interessant, niet alleen in dit scenario maar ook bij aankopen.
Yep, helaas ook nog niet superveel over bekend. We weten al wel hoe het bij Killzone: Shadow Fall gaat werken: je krijgt dan de keuze om óf de singleplayer (level 1) eerst te downloaden óf de multiplayer.

Als het goed werkt, is dat opzich wel een mooi systeem. Stel je voor dat je een game van, ik noem maar wat, 15 GB download. Als je dan 'maar' een paar honderd MB hoeft te downloaden, dan is dat mooi meegenomen. Als Gaikai ook de beloftes waarmaakt, kun je (zodra Gaikai lanceert) meteen beginnen met het spelen van spellen (voordat je ook maar iets hebt gedownload). :)

EDIT
En om het nog een keer te herhalen:

Oproep
Hulp gezocht voor de OP (Launch Games)

Aangezien de komende periode waarschijnlijk nog meer games worden aangekondigd, zoek ik Tweakers die mee willen helpen aan de OP. Om meer specifiek te zijn, aan het gedeelte "Launch Games".

code:
1
[table border=0 width=100% cellpadding=5] [thead] [tr] [th align=center bgcolor=#005FFF colspan=5][b][u]LAUNCH GAMES[/u][/b][br][i]Alle games die tegelijkertijd met de PS4 of in ieder geval vóór kerstmis worden uitgebracht.[/i][/th] [/tr] [tr] [th align=left bgcolor=#007FFF]Game[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]Ontwikkelaar[br]Uitgever[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]Releasedatum[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]Exclusief?[/th] [th align=center bgcolor=#007FFF]YouTube trailer[/th] [/tr] [/thead] [tbody] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Final Fantasy XIV: A Realm Reborn[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.square-enix.com/]Square Enix[/url][br][sup][url=http://www.square-enix.com/]Square Enix[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]27/08/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, PS3, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=_963lxIItOM]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Madden NFL 25[/td] [td align=center][url=http://www.easports.com/careers/orlando]EA Tiburon[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center]27/08/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, PS3, X360[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=-VWVSwEtJQU]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]FIFA 14[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.ea.com/ca/]EA Canada[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]27/09/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, PS3, X360, Wii, PC, PS Vita, Nintendo 3DS, iOS, Android[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=_AL1ZkIJ2zQ]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Just Dance 2014[/td] [td align=center][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft[/url][br][sup][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft[/url][/sup][/td] [td align=center]01/10/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, Wii[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=12odQj-Kboo]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]NBA 2K14[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://2ksports.com/info/about]Visual Concepts[/url][br][sup][url=http://www.2ksports.com/]2K Sports[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]04/10/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=_osh4gRHXCI]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Skylanders: Swap Force[/td] [td align=center][url=http://www.vvisions.com/]Vicarious Visions[/url][br][sup][url=http://activision.com/ ]Activision[/url][/sup][/td] [td align=center]18/10/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, Wii, Nintendo 3DS[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=kGpr3T86p6w]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Assassin's Creed IV: Black Flag[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft Montreal[/url][br][sup][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]01/11/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][green]Exclusieve content[/green][br][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=Iys4wq7O_fQ]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Battlefield 4[/td] [td align=center][url=http://dice.se/]DICE[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center]01/11/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=ZjSykcTGrNc]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Call of Duty: Ghosts[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.infinityward.com/]Infinity Ward[/url][br][sup][url=http://activision.com/ ]Activision[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]05/11/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=Zxnx3W-HA18]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Need for Speed: Rivals[/td] [td align=center][url=http://ghostgames.com/]Ghost Games[/url][br][sup][url=http://www.ea.com/nl/]Electronic Arts[/url][/sup][/td] [td align=center]19/11/2013[/td] [td align=center][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=79QsNYEJxLs]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Watch_Dogs[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.ubi.com/NL/]Ubisoft Montreal[/url][br][sup][url=http://www.ubi.com/nl/]Ubisoft[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]22/11/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][green]Exclusieve content[/green][br][sup]PS4, XBO, Wii U, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=DqoQG_XYF-8]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]#DRIVECLUB[/td] [td align=center][url=http://www.evos.net/]Evolution Studios[/url][br][sup][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]Sony Computer Entertainment[/url][/sup][/td] [td align=center]31/12/2013[/td] [td align=center][green][b]Only on PS4[/b][/green][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=qXeeDTZg6Tk]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Killzone: Shadow Fall[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.guerrilla-games.com/]Guerilla Games[/url][br][sup][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]Sony Computer Entertainment[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]31/12/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][green][b]Only on PS4[/b][/green][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=ezTaAExI-FU]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td]Knack[/td] [td align=center][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]SCE Japan Studio[/url][br][sup][url=http://www.scei.co.jp/index_e.html]Sony Computer Entertainment[/url][/sup][/td] [td align=center]31/12/2013[/td] [td align=center][green][b]Only on PS4[/b][/green][/td] [td align=center][url=http://www.youtube.com/watch?v=q59tHyhDMkI]X[/url][/td] [/tr] [tr] [td bgcolor=#FFFFFF]Wolfenstein: The New Order[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.machinegames.com/home.php?lang=en]Machine Games[/url][br][sup][url=http://bethsoft.com/]Bethesda Softworks[/url][/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF]31/12/2013[/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][sup]PS4, XBO, PS3, X360, PC[/sup][/td] [td align=center bgcolor=#FFFFFF][url=http://www.youtube.com/watch?v=BlvfqfGTar4]X[/url][/td] [/tr] [/tbody][/table]

Geen zorgen, je hoeft niet te frutsen in de code hierboven. Ik heb een klein tooltje met behulp van HTML, PHP en MySQL gebouwd waarmee gemakkelijk nieuwe games aan de lijst kunnen worden toegevoegd. Vervolgens rolt er automatisch de juiste forum-code uit die ik in de OP kan gebruiken.

Als iemand wilt meehelpen dan hoor ik het graag. Stuur een Direct Message naar Uniciteit. :)

[ Voor 97% gewijzigd door Uniciteit op 10-07-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:17
In die neogaf thread wordt ook de link gelegd naar deze game: http://ratchet.wikia.com/wiki/Ratchet_%26_Clank:_NEXUS Een 2006 PS2 game die uiteindelijk geannuleerd werd. Overigens geven veel mensen in die thread wel aan dat de game waarschijnlijk voor de PS3 ontwikkeld wordt. Dat zou toch wel weer jammer zijn, een next-gen ratchet & clank is mijn ultieme game voor de PS4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Uniciteit schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:20:
Yep, helaas ook nog niet superveel over bekend. We weten al wel hoe het bij Killzone: Shadow Fall gaat werken: je krijgt dan de keuze om óf de singleplayer (level 1) eerst te downloaden óf de multiplayer.

Als het goed werkt, is dat opzich wel een mooi systeem. Stel je voor dat je een game van, ik noem maar wat, 15 GB download. Als je dan 'maar' een paar honderd MB hoeft te downloaden, dan is dat mooi meegenomen. Als Gaikai ook de beloftes waarmaakt, kun je (zodra Gaikai lanceert) meteen beginnen met het spelen van spellen (voordat je ook maar iets hebt gedownload). :)
De digitale versie van The Last of Us kun je ook al beginnen spelen als je 50% gedownload hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 11-07-2013 01:08 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Nou, het is dus nu officieel een PS3 R&C game. Fuck yes, PS4 was leuk geweest, maar ik mag niet klagen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Mijn mening wordt een beetje verscheurd door de games die nog steeds op de PS3 uitkomen. Natuurlijk is het eigenlijk supergoed dat Sony haar current gen steurn met AAA titels zelfs na de release van de PS4. Je zou zelf kunnen zeggen dat 2013 bijna het mooiste jaar is voor de PS3: (NiNo Kuni, God of War, Last of Us, Gran Turismo 6, Beyond Two Souls en dat zijn alleen de AAA exclusive titels. GTA5 en assassins creed krijgen ook nog een release, cod:ghost en Battlefield 4...

Toch hunker ik stiekem naar de next gen en zou willen dat deze gen overladen word door AAA titels in het eerste jaar. Uiteraard zal je via GAIKAI deze game ook op de ps4 kunnen spelen straks maar er is toch verschil.

Vind ik het nou jammer dat ps3 nog zoveel support krijg terwijl ik deze consoel al heb? Wat is dat voor houding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

swopdark schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:14:
Mijn mening wordt een beetje verscheurd door de games die nog steeds op de PS3 uitkomen. Natuurlijk is het eigenlijk supergoed dat Sony haar current gen steurn met AAA titels zelfs na de release van de PS4. Je zou zelf kunnen zeggen dat 2013 bijna het mooiste jaar is voor de PS3: (NiNo Kuni, God of War, Last of Us, Gran Turismo 6, Beyond Two Souls en dat zijn alleen de AAA exclusive titels. GTA5 en assassins creed krijgen ook nog een release, cod:ghost en Battlefield 4...

Toch hunker ik stiekem naar de next gen en zou willen dat deze gen overladen word door AAA titels in het eerste jaar. Uiteraard zal je via GAIKAI deze game ook op de ps4 kunnen spelen straks maar er is toch verschil.

Vind ik het nou jammer dat ps3 nog zoveel support krijg terwijl ik deze consoel al heb? Wat is dat voor houding?
Vind het ook allemaal een beetje raar. Ik heb dalijk een PS4 en wil eigenlijk mijn PS3 na of in de zomervakantie (zodra ik een releasedatum heb van de PS4) verkopen. Dit betekend dat ik bijvoorbeeld een GTA5 niet meer kan spelen. Ik denk persoonlijk ook dat die games (de echte AAA titels) ook echt wel uitkomen voor de PS4. Niet iedereen zal bijvoorbeeld GTA5 kopen voor de PS3 als 1 of 2 maanden later de PS4 komt. Hier hebben de "meeste" mensen het geld niet voor/niet voor over.

Ik denk dat hiet ook een beetje marketing bij zit. We maken nu niet bekend dat hij ook op de PS4 komt, dus iedereen koopt hem voor de PS4. En na een paar maanden (laten we zeggen eind 2013), maken ze bekend dat hij ook op de PS4 komt. De meeste die hem voor de PS3 hadden willen hem dan ook voor de PS4 hebben. Betekend weer meer verkopen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ja swopdark, wat is dit voor houding? Ga je schamen! Bij de PS2 naar Ps3 kwamen er ook nog pareltjes uit zoals gt4 en GoW2, maar toen was op de ps3 nog niet zoveel bijzonders te krijgen. Nu komen bij de ps4 direct een berg goede games. Ik heb wel beetje hetzelfde gevoel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26

Edd

Interview en Gameplay van Driveclub

[ Voor 30% gewijzigd door Edd op 11-07-2013 12:58 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Wat een ongeloofelijk marketing geneuzel.. "dankzij de ps4 kunnen wij als developer..blablabla..."
het is nu al duidelijk dat Drive Club niet meer zal worden dan een gemiddelde racing game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:19:
Wat een ongeloofelijk marketing geneuzel.. "dankzij de ps4 kunnen wij als developer..blablabla..."
het is nu al duidelijk dat Drive Club niet meer zal worden dan een gemiddelde racing game.
Ja? Is dat nu al duidelijk? Jij hebt het hele spel namelijk al gespeeld? Op basis van deze beelden kan je echt nog niks concluderen. Bij motorstorm dachten ook veel mensen dat het niks werd, maar het was echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
PuDy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:19:
Deel marketing, maar er zit een kern van waarheid in. De PS3 was een hel om voor te programmeren, de PS4 is 'gewoon' x86 en inderdaad een stuk makkelijker om voor te programmeren :+

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Idd lekkere voorbarige conclusie.. er is gewoon nog helemaal niets over Driveclub als game te zeggen behalve dat het goed uit ziet. dat gezegd vindt ik het slecht dat dit soort video's en gameplay beelden in 720P op youtube gezet worden!

Ik zit iig wle te wachten op een race game die wat simpeler is qua besturing/handeling, ik heb geen zin in een game als GT waar het echt tijd kost om bepaalde tracks, auto's en challanges te masteren.

Ik vraag me nog steeds af wat het verschil gaat zijn tussen de gewone en de PS+ versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:29:
[...]

Ja? Is dat nu al duidelijk? Jij hebt het hele spel namelijk al gespeeld? Op basis van deze beelden kan je echt nog niks concluderen. Bij motorstorm dachten ook veel mensen dat het niks werd, maar het was echt geweldig.
Op basis van deze beelden kan ik concluderen dat het een middelmatige arcade racer gaat worden, in ieder geval niets bijzonders. Er zijn al duidelijke gameplay beelden van Driveclub en na een decennia lang gametrailers te hebben gekeken kan ik er wel de klok op gelijk zetten dat dit de middenmoot gaat worden. Dat betekend overigens niet dat je er geen plezier van kan hebben, maar ik word een beetje moe van die developer filmpjes van dit spel, het gaat eigenlijk alleen maar over hoe geweldig de PS4 wel niet is.

BTW Motorstorm viel uiteindelijk ook tegen. Zeer leuke game, maar er was van alles mee mis.

[ Voor 13% gewijzigd door Polycom op 12-07-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:03
swopdark schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:14:

Geniet gewoon van je PS3.. Ik baal nog steeds van Microsoft en het feit dat ze de 1e Xbox lieten vallen als een baksteen. En met de Xbox 360 zie ik hetzelfde gebeuren. Bij mij komt de PS4 er op dag 1 (als het me lukt) en kan je een watchdog, Fifa en BF4 met de best mogelijke graphics spelen. Dus van Next gen genieten zal geen probleem zijn, maar ik heb nog een te grote backlog om mijn PS3 op te bergen dus ook daar zal ik nog van genieten.

Natuurlijk moet je dan weer ff wennen aan mindere graphics, maar goede gameplay trekt me daar wel doorheen :) Ben hoe dan ook niet van plan om ooit nog een console verkopen ( bijna niks meer waard en altijd later spijt) en al helemaal mijn PS3 niet. Puur genieten met The last of us en Nino en op de PS4 weer fijn verder aan mijn backlog bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Nice
PlayStation 4 en Xbox One nu al uitverkocht bij Amazon en Best Buy

De next-gen consoles liggen nog niet eens in de winkels, maar zijn nu al immens populair. Dat blijkt wel uit het feit dat zowel Amazon als Best Buy - twee van de grootste winkels van Amerika - door hun voorraad PlayStation 4's en Xbox One: Day One Editions heen zijn.

Alle winkels krijgen een select aantal consoles toegewezen, afhankelijk van hun grootte. Het feit dat zowel Amazon als Best Buy haar limiet heeft bereikt, zegt dus wel genoeg over de populariteit van de consoles. Amazon vertelt op Facebook:
"After a crazy and exciting month, we've sold through our initial allocations of PS4 and Xbox One. We have the Standard Editions for both consoles still available, but we can't guarantee these at release. Please check back here as we'll update you first if we receive further release day allocations."

In Nederland nemen alle winkels momenteel nog pre-orders aan, maar dat kan uiteraard zomaar veranderen. We houden je op de hoogte.
En heel nice
Epic werkt aan onaangekondigde AAA-shooter

Epic Games, bekend van Gears of War, werkt momenteel aan meerdere spellen naast het reeds aangekondigde Fortnite. Eén daarvan is een triple A first person shooter. Dat maakte oprichter Tim Sweeney zojuist bekend in een interview.

Volgens Sweeney werkt Epic momenteel aan verschillende games van verschillende groottes:
"We're building several games at different scales. We're building Fortnite, a PC online game which is a fun, sort of Minecraft meets Left 4 Dead. It's a 35-person team. It's not aiming to beat Call of Duty in terms of graphics. It's more of a Pixar art style and a limited project in scope, just aimed at fun as opposed to massive breakthroughs in scale. We're building a bigger, triple-A shooter project that hasn’t been announced yet. And we've also internally started developing really tiny projects with two or three guys working together as a team for a few months in small scale game development."
Op deze manier wil Epic een expert worden in het maken van zowel kleine als grote games:
"We're trying to master development at every scale."
Eén van de kleine games waar Epic aan werkte, Infinity Blade: Dungeons, is recentelijk gecancelled.

Aan welke AAA-shooter zou Epic momenteel werken? Een verse Gears of War? Of misschien wel een compleet nieuwe IP? Wij zijn ontzettend benieuwd.
Ik vraag me af of die X1 exclusive zal zijn. De Unreal Engine doet ook steeds meer op de PS3 en ik denk dat ze ook op de PS4 willen shinen. Zeker ook omdat ze bij de PS4 reveal aanwezig waren met die tech-demo.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2013 12:00 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:54:
[...]

Op basis van deze beelden kan ik concluderen dat het een middelmatige arcade racer gaat worden, in ieder geval niets bijzonders. Er zijn al duidelijke gameplay beelden van Driveclub en na een decennia lang gametrailers te hebben gekeken kan ik er wel de klok op gelijk zetten dat dit de middenmoot gaat worden. Dat betekend overigens niet dat je er geen plezier van kan hebben, maar ik word een beetje moe van die developer filmpjes van dit spel, het gaat eigenlijk alleen maar over hoe geweldig de PS4 wel niet is.

BTW Motorstorm viel uiteindelijk ook tegen. Zeer leuke game, maar er was van alles mee mis.
Launchtitels zijn meestal gerushed en eerste generatie games staan sowieso nooit heel erg goed bekend.

@Martinspire: Lijkt me meer wat informatie voor het Xbox One / PS4 / Wii U topic. Het tweede gerucht versterkt wel het gevoel dat Microsoft ook op dat vlak de boel gelijk trekt en dat het meer en de games zullen gaan zijn die de consolevoorkeur gaan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb een aantal reacties weggehaald voordat we weer de verkeerde kant op gaan. On-topic verder :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Blij dat er een moderator op zit, laten we dit topic constructief opbouwen , het gaat om kwaliteit van postings en niet om kwantiteit. !

Hoop dat er nog meer info komt over de PS4 , en om maar meteen verder te gaan... hij ondersteund 7.1 geluid is er al meer bekend over deze ontwikkeling en implementatie er van ?

Heb zelf een 7.1 Onkyo en vindt het een hele toevoeging bij films.. laat staan bij games !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gandalf68 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:07:

Hoop dat er nog meer info komt over de PS4 , en om maar meteen verder te gaan... hij ondersteund 7.1 geluid is er al meer bekend over deze ontwikkeling en implementatie er van ?
Ik hoop wezenlijk anders dan op de PS3. Ik heb daar vrijwel alle audioformaten uit moeten schakelen om 5.1 audio uit mn speakers te krijgen. Maar zodra er een spel in gaat met een DTS en een Dolby 5.1 spoor, selecteert het ding nog altijd het (lagere) Dolby spoor. Met geen mogelijkheid is het DTS spoor te gebruiken zonder dat je ook nog eens de afspeelmogelijkheid voor Dolby eerst moet uitschakelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ehm ik heb het niet over afspelen van een BD , maar meer over de ontwikkeling van 7.1 geluid in het spel .... of daar dus wat meer over bekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gandalf68 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:49:
ehm ik heb het niet over afspelen van een BD , maar meer over de ontwikkeling van 7.1 geluid in het spel .... of daar dus wat meer over bekend is :)
En ik heb het over het geluidsspoor dat bij het afspelen van een spel gebruikt wordt. Een bluray gaat overigens gewoon goed (al speel ik die met DTS HD) omdat je daar zelf kiest wel spoor je wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Hoop dat Sony wat geleerd heeft i.v.m. met die koelingsproblemen van de eerste generatie PS3's. Iemand daar een gefundeerde mening over?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
mooi, (heb nu geen ps , heb de drie serie over geslagen ) dan ben ik benieuwd hoe ze dat nu gaan aanpakken ! misschien handig om ergens bij Sony te vragen :) ga ik eens uitzoeken, verder met vakantie troep opruimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

CynicRelief schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:53:
Hoop dat Sony wat geleerd heeft i.v.m. met die koelingsproblemen van de eerste generatie PS3's. Iemand daar een gefundeerde mening over?
Ik heb een PS3 Phat 80GB uit 2009 en nog nooit koeling problemen gehad. (Heb er overigens al langere tijd een 7200 rmp schijf in zitten) Volgens mij heeft de PS4 aan de achterkant aardig wat ventilatie sluiven, ik denk dat het wel goed zit met de koeling. (Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe het er van binnen uit ziet en of er aan de voorkant veel ventilatie sleuven zitten.)
Pagina: 1 ... 27 ... 64 Laatste

Dit topic is gesloten.