psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Jup, De L1, R2 enzo zijn natuurlijk shoulder buttons.Jackal131 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Volgens mij zijn de facebuttons het kruisje, het rondje, het vierkantje en het driehoekje...
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Klopt, dingen hebben echter te weinig tra vel om er echt gebruik van te maken imo.Flotter schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:32:
En de directional buttons. De enige game die ik ken die gebruik maakt van de drukgevoeligheid van de face buttons is GT5.
En ook hier kan je beter de analoge stick gebruiken om nauwkeuriger te rijden, dus uiteindelijk is er geen enkele game die het erg succesvol geïmplementeerd heeft.Flotter schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:32:
En de directional buttons. De enige game die ik ken die gebruik maakt van de drukgevoeligheid van de face buttons is GT5.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik had eigenlijk wel wat meer nieuws vanaf de GDC2013 verwacht, wat meer technische gegevens van de PS4 oid.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Best kans dat er tussen de ontwikkelaars onderling wat meer bekend is geworden over de PS4 maar dat ze allen een NDA hebben getekend en nog niets naar buiten mogen brengen voordat Sony het ja-woord heeft gegeven. Ik verwacht ook op de E3 ja, ze zullen toch nog iets moeten laten zien om Microsoft's volgende console niet alle aandacht te geven op de E3.Chaoss schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:40:
Ik had ook zeker niet verwacht hier de console te zien, maar aangezien GDC voor developers is had ikwelwat nieuwe/diepgaandere achtergrond info of technische specs verwacht.
Maar idd voor meer concreet PS4 nieuws zullen we nu tot de E3 moeten wachten, nog maar 2 maandjes
Ze hebben toch ook info over de ontwikkelomgeving en debuggen etc gegeven? Lijkt mij voor devs wel interesssant.Chaoss schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:40:
Ik had ook zeker niet verwacht hier de console te zien, maar aangezien GDC voor developers is had ikwelwat nieuwe/diepgaandere achtergrond info of technische specs verwacht.
Verwijderd
Ik verwacht het eigenlijk ook, want het is wellicht wel erg veel informatie om in een E3 persconferentie te proppen en dan pas de hype op te bouwen naar een release aan het einde van dit jaar.Chaoss schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:55:
Ik verwacht eigenlijk dat Microsoft nog een eigen persconferentie gaat houden voor de E3 waarbij ze de eerste gegevens vna de Xbox720 bekend maken.
Maar idd voor meer concreet PS4 nieuws zullen we nu tot de E3 moeten wachten, nog maar 2 maandjes
PSN id: NL_SToRM
Bron 9lives.beHoewel we nog niet eens weten hoe de console eruitziet, kunnen de meeste mensen het toch niet laten om te speculeren over de releasedatum van de PlayStation 4.
De Britse nationale krant beweert dit al te weten. In een recent artikel vertelden ze dat de PS4 vrouwelijke gamers zal aantrekken en dat de console in oktober 2013 zou uitkomen voor de prijs van 300 pond.
“Brit Mr House (Andrew House) says the games console, due out in October, will feature a raft of new features to broaden its appeal beyond younger male gamers We’re not going down the route of making the console pink of course…I think the key is to have people – and increasingly women – with different sensibilities creating different games. It is not all about shoot em up games. "
Normaal zijn zulke geruchten niet echt heel serieus te nemen, maar aangezien de bron letterlijke citaten van Sony's Andrew House overneemt, is het mogelijk wel correcte informatie. Wordt vervolgd...
Volgens bovenstaande kunnen we dus in oktober gaan genieten van de PS4. Voor een prijs van ongeveer €350,-. Ben uiteindelijk best benieuwd of ze dit ook daadwerkelijk gaan halen. Mocht hij namelijk in oktober uitkomen zouden ze toch ongeveer met de productie moeten beginnen en eventueel meer bekend maken over de PS4 zelf. Ik twijfel dus eigenlijk een beetje aan bovenstaande.
Mocht bovenstaande dus wel waar zijn dan kunnen we eigenlijk wel ervan uit gaan dat Battlefield 4 een release titel zal worden omdat deze op 29 oktober uit gaat komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 04-04-2013 08:01 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik blijf erbij, als er een versie voor 350 zal uitkomen (wat ik zowiezo al onwaarschijnlijk vind), dan zal het de meest basisversie zijn die je ooit van een console zal meemaken. Bij release zal het minimaal 400 zijn (misschien zelfs 450). Anders valt er helemaal niets te spekken na de release in termen van een price drop.Oxigeon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:51:
[...]
Bron 9lives.be
Volgens bovenstaande kunnen we dus in oktober gaan genieten van de PS4. Voor een prijs van ongeveer €350,-. Ben uiteindelijk best benieuwd of ze dit ook daadwerkelijk gaan halen. Mocht hij namelijk in oktober uitkomen zouden ze toch ongeveer met de productie moeten beginnen en eventueel meer bekend maken over de PS4 zelf. Ik twijfel dus eigenlijk een beetje aan bovenstaande
Oktober lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.
Ik hoop wel dat de statement 'It is not all about shoot em up games' waar gaat zijn!
Persoonlijk denk ik ook dat het voor die prijs alleen een basis PS4 is. Redelijk kleine Hard disk (320GB ofzo). 1 Controller en Headset. Denk persoonlijk dat er daarna prijzen komen van €400 of €425 dat je dan alleen een game erbij krijgt of eventueel een 2e controller.NickD schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:02:
[...]
Ik blijf erbij, als er een versie voor 350 zal uitkomen (wat ik zowiezo al onwaarschijnlijk vind), dan zal het de meest basisversie zijn die je ooit van een console zal meemaken. Bij release zal het minimaal 400 zijn (misschien zelfs 450). Anders valt er helemaal niets te spekken na de release in termen van een price drop.
Oktober lijkt me ook erg onwaarschijnlijk.
Ik hoop wel dat de statement 'It is not all about shoot em up games' waar gaat zijn!
[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 04-04-2013 12:31 ]
PSN id: NL_SToRM
de PS3 was bij launch ook "kaal" met 60gb en 1 controller maar hij moest wel 599,- kosten... is toen ook snel genoeg gebleken dat die prijs te hoog was. Ik denk dat een console psychisch gezien onder de 500 euro moest kosten dus 499,- zou een goede gok zijn.
wat mij betreft zo goedkoop mogelijk natuurlijk
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 04-04-2013 12:36 ]
Bij de introductie van de ps3 liepen ze een jaar achter.
Ze hebben daar de grootste moeite mee gehad om dat in te lopen.
Terwijl ze wel de betere "package" boden.
Nu zullen ze eerder zijn, die winst willen ze lijkt mij maximaliseren.
Dat kan alleen als de prijs scherp is.
[ Voor 18% gewijzigd door Sinned123 op 04-04-2013 12:45 ]
Oud nieuws van voor de vorige pers conferentie?
http://www.psx-sense.nl/1...n-4-aankondiging-voor-e3/Oxigeon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:19:
Volgens het nieuws op insidegamer komt voor de E3 nog een persconferentie omtrent de PS4. Deze zou volgens bronnen eind april of begin mei zijn.
Verwijderd
Klopt inderdaad als een bus wat je zegt. Echter zijn alle componenten zoals de wifi etc lijkt me in die 7 jaar dat de PS3 uit is nu ook stukken goedkoper zijn dan de spullen toendertijd. Verder hoop ik dat een Playstation ook nu standaard voorzien is van een HDMI etc.Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:46:
350 euro voor de PS4 zou een mooie prijs zijn maar ik kan het me nauwelijks voorstellen. En als het wel klopt zal de basisversie heel erg basis zijn ben ik bang. De 360 was bij de introductie ook een stuk voordeliger dan de PS3. Wanneer je echter de 360 ging voorzien van standaardzaken van de PS3 zoals wifi en een tweede controller dan kwam de prijs al aardig in de buurt van de PS3.
Verwijderd
Verwijderd
Als het echt 349 euro wordt is ie niet aan te slepen als er direct al goede games uit komen en bv GT6 voor de PS4 uit gaat komen.
dan 399 voor een basis versie en 499 voor een versie met grotere HD en misschine 2 controllers.
Die geavanceerde PS Eye zal bij beide standaard zijn, en ik meen een keer opgevangen te hebben dat een headset ook standaard is?
Denk dat het alleen om een controller zal gaan. Een grotere HD denk ik dat ze nog niet in de eerste versie zullen stoppen. Denk persoonlijk dat er een aantal pakketten gaan komen.Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:09:
Wat voor verschil zou er tussen de versies moeten zitten? Een controller extra en een grotere HDD?
Als het echt 349 euro wordt is ie niet aan te slepen als er direct al goede games uit komen en bv GT6 voor de PS4 uit gaat komen.
- Standaard PS4 met ??GB Harddisk + 1 controler + 1 headset = € 350,-
- Standaard PS4 met ??GB Harddisk + 2 controlers + 1 headset = €450,-
- Standaard PS4 met ??GB Harddisk + 1 controler + 1 headset + 1 game = €419,95
Verder denk ik dat GT6 niet bij de release zou zitten want persoonlijk denk ik dan dat we daar allang iets over gehoord zouden hebben. Zit eerder te denken aan "Club Driver?".
Verwijderd
http://www.gtplanet.net/s...-coming-to-playstation-3/
Wordt Gran Turismo niet ontwikkeld door Sony zelf? Lijkt me dan dat ze hem toch voor de PS4 uitbrengen als ze daarmee meer exemplaten kunnen verkopen.Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:29:
Ik weet niet beter of we gaan "in the near future" iets over GT6 horen en het is meer de vraag of het een PS3 titel wordt of een PS4 titel.
http://www.gtplanet.net/s...-coming-to-playstation-3/
Meer examplaren verkopen zal niet lukken als het alleen voor de PS4 uitkomt. Het aantal verkochte PS4 consoles zal na de release zal verreweg kleiner zijn dan het aantal gekochte PS3 consoles. Daarom zijn de launch titles ook altijd een beetje een risico, je verdient er meestal wat minder mee, maar je stimuleert weer de verkopen van de nieuwe console op de lange termijn (waar je dan weer meer geld aan verdient).Oxigeon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:35:
[...]
Wordt Gran Turismo niet ontwikkeld door Sony zelf? Lijkt me dan dat ze hem toch voor de PS4 uitbrengen als ze daarmee meer exemplaten kunnen verkopen.
Het zou me niets verbazen als GT6 voor beide de PS3 en de PS4 zal komen. Natuurlijk dan met extra's en betere graphics.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 04-04-2013 16:12 ]
Het voornaamste probleem dat ik zie is dat Sony al een goede tijd in financiele problemen zit. De PS4 heeft ook best wel wat dure hardware in zich zitten, dus ze kunnen de console ook niet met teveel verlies verkopen, vooral niet als ze binnen een paar jaar het geld er weer uit willen hebben (duurt wel even tot ze op dat breakeven punt zitten).Chaoss schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:10:
Denk idd dat er aardig wat games voor de PS3 en de PS4 gaan uitkomen, iig grote titels als Infamous, The last of us, Watchdogs etc. komen voorbeide consoles uit. De grafische verschillen zijn ook minder groot dan destijds met de PS2, dus als Sony de Ps4 ook nog eens veel te duur in de markt zet zullen veel te veel mensen voorlopig bij de PS3 blijven hangen.
Daarnaast zit er in elke doos ook nog de PlayStation 4 camera.Oxigeon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:16:
[...]
Denk dat het alleen om een controller zal gaan. Een grotere HD denk ik dat ze nog niet in de eerste versie zullen stoppen. Denk persoonlijk dat er een aantal pakketten gaan komen.
Verder denk ik dat GT6 niet bij de release zou zitten want persoonlijk denk ik dan dat we daar allang iets over gehoord zouden hebben. Zit eerder te denken aan "Club Driver?".
350 gaat hem trouwens ik niet worden. Ik denk minimaal 399.
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 04-04-2013 17:45 ]
Verwijderd
Weer van die pakketten zou ik alleen maar irritant vinden. Aangezien bestanden alsmaar groter worden en retailgames nu ook digitaal aangeboden worden, heb je al snel 1TB nodig. Het zou mooi zijn wanneer je zelf eventueel weer de HD kan verwisselen zoals bij de PS3.Oxigeon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:16:
[...]
Denk dat het alleen om een controller zal gaan. Een grotere HD denk ik dat ze nog niet in de eerste versie zullen stoppen. Denk persoonlijk dat er een aantal pakketten gaan komen.
Ik denk btw dat we in het begin geen pack gaan krijgen met twee controllers. Daar zit veel marge op, dus Sony is gebaat bij een losse verkoop van de controllers.
Polyphony Digital toch? Wel exclusief voor de Playstation consoles tot op heden inderdaad. Misschien komt er wel een release op de PS4 om de tijd tot de eerste echte GT te overbruggen. Dat hebben ze bij GT 3 op de PS2 ook gedaan als ik me niet vergis.Oxigeon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:35:
[...]
Wordt Gran Turismo niet ontwikkeld door Sony zelf? Lijkt me dan dat ze hem toch voor de PS4 uitbrengen als ze daarmee meer exemplaten kunnen verkopen.
Ja, Sony heeft bevestigd dat het 2e hands games niet gaat blokkeren.onzinallemaal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:59:
Is het mogelijk om op de playstation 4 ook 2e hands spellen te spelen?
Zelf heb ik een... gedachtenspinsel, dat ze met licenties gaan spelen.onzinallemaal schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:59:
Is het mogelijk om op de playstation 4 ook 2e hands spellen te spelen?
Stel, jij koopt een game voor 50 Euro - je hebt er genoeg van en wilt hem verkopen. Dit kan je dan aangeven op SEN bijv. Jij verkoopt de game aan iemand voor 30 Euro. Aan het bewaarmedium van het spel zit een unieke code, gekoppeld aan een user. De koper doet zijn PS4 aan, activeert het spel door een nieuwe licentie aan te schaffen, van bijv. 5 of 10 euro. Voor een goede game is dat prima te doen. Op deze manier zou je zelfs je digitale downloadbare games kunnen verkopen.
Tuurlijk zitten hier wat haken en ogen aan, maar het concept bevalt mij wel degelijk.
@Cyleo: Oh....
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ja, ik had je ook al een bericht gestuurd (waarbij ik zelfs aanbood om te helpen), maar heb daar helaas geen reactie opgekregen...ProfoundValue schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:05:
Kleine update over de OP, deze gaat echt zo snel mogelijk geupdate worden. ivm drukte qua werk en andere zaken heb ik hier nog geen tijd voor gehad, binnen nu en 2 weken breng ik deze op orde!
Haha, ik vind je gedachtenspinsel erg leuk hoor. Ik zou zelf namelijk graag een steam-achtig iets zien, maar met de mogelijkheid om 2e hands games te kopen. Ik ben zelf nogal een doosjesverzamelaar, maar ik vind de voordelen van Steam ook enorm (meer dan mijn drang naar doosjes, maar maar net iets meer. Als een game 5 euro duurder is met een doosje dan koop ik hem met het doosje als ik hem daarna maar wel op steam kan activerenSkyStreaker schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:23:
[...]
Zelf heb ik een... gedachtenspinsel, dat ze met licenties gaan spelen.
Stel, jij koopt een game voor 50 Euro - je hebt er genoeg van en wilt hem verkopen. Dit kan je dan aangeven op SEN bijv. Jij verkoopt de game aan iemand voor 30 Euro. Aan het bewaarmedium van het spel zit een unieke code, gekoppeld aan een user. De koper doet zijn PS4 aan, activeert het spel door een nieuwe licentie aan te schaffen, van bijv. 5 of 10 euro. Voor een goede game is dat prima te doen. Op deze manier zou je zelfs je digitale downloadbare games kunnen verkopen.
Tuurlijk zitten hier wat haken en ogen aan, maar het concept bevalt mij wel degelijk.
@Cyleo: Oh....LOL
ProfoundValue in "[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic"
Het begint al ergens op te lijken. We missen nog de informatie die bij de startpost moet komen. Maar denk dat dat in de komende persconferenties wel duidelijk gaat wordenProfoundValue schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:02:
Groot deel van het redesignen is gebeurd, specificaties en informatie over alle accessoires moet nog worden toegevoegd, neem allemaal even een kijkje en vertel wat je ervan vind
PerfectProfoundValue schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:02:
Groot deel van het redesignen is gebeurd, specificaties en informatie over alle accessoires moet nog worden toegevoegd, neem allemaal even een kijkje en vertel wat je ervan vind
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Die, aangevuld met een heeeeeeleeeboeel infornatie gaat er zeker komenOxigeon schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:47:
[...]
Het begint al ergens op te lijken. We missen nog de informatie die bij de startpost moet komen. Maar denk dat dat in de komende persconferenties wel duidelijk gaat worden. Verder mis ik eigenlijk nog het ps4 logo. Of althans als het dat logo wordt wat ze ook gebruikt hebben in februari.
Ik denk dat het deze week nog gefixt is.
OT: Die PlayStation 4 Eye Camera, was er ook alweer een reden voor dat dat ding nu 2 camera's had?
Ik bedoelde eigenlijk de informatie die nog moet komen vanuit Sony. Wat we allemaal nog niet wetenProfoundValue schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:08:
[...]
Die, aangevuld met een heeeeeeleeeboeel infornatie gaat er zeker komen
OT: Die PlayStation 4 Eye Camera, was er ook alweer een reden voor dat dat ding nu 2 camera's had?
Interessante editorial over waarom de vraag naar de PlayStation 4 nu al heel erg groot is in de Verenigde Staten, ondanks dat de PlayStation 3 daar nooit echt een succes is geweest.
Verwijderd
Was er niet één een IR? Anders waarschijnlijk voor diepte.ProfoundValue schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:08:
[...]
Die, aangevuld met een heeeeeeleeeboeel infornatie gaat er zeker komen
Er is nog enorm weinig over bekend gemaakt. Dit zijn eigenlijk de enige details waar ik zo op kan komen:ProfoundValue schreef op woensdag 10 april 2013 @ 07:08:
Die PlayStation 4 Eye Camera, was er ook alweer een reden voor dat dat ding nu 2 camera's had?
- Geleverd bij elke PS4 (dus ontwikkelaars weten dat er standaard een camera aanwezig is)
- Microfoon ingebouwd
- Dieptecamera (oftewel: kan diepte inschatten)
- Microfoon ingebouwd
- 1280x800 á 60 fps per camera OF 640x420 á 120 fps per camera OF 320 x 192 á 240 fps per camera
- Kan onder andere de DualShock 4 controller 'volgen'
Verder is er eigenlijk nog weinig over bekend waarvoor het zal worden gebruikt en waarom het twee camera's bevat.
Ik heb tot dusver één voorbeeld gelezen waarvoor het nuttig kan zijn:
Daarnaast lijkt het mij dat de PlayStation 4 camera op z'n minst kan wat de oude PlayStation Eye (van de PS2 en PS3) ook kan: mensen herkennen en 'zien' wat ze doen. Het is goed mogelijk dat ze dit hebben willen verbeteren om te concurreren met Kinect (2) - daarvoor heb je diepte nodig. Kinect 'berekent' dit door middel van infrarood licht, terwijl de PlayStation 4 Camera dit doet met een stereoscopisch beeld."Developers will be able to adjust the level of exposure and other parameters on each camera, so for instance, one camera can use high exposure for augmented reality in a dimly-lit room, while the other can use low exposure to track light from the Playstation Move or PS4 controller. "
bron: 4gamers.beSony stond bij de PlayStation 3 niet meteen gekend als een partij die goed op tijd aan de marketing van sommige games en producten begon. Zo vonden heel wat fans het frustrerend dat er schijnbaar geen moeite werd gedaan om sommige titels in de kijker te zetten, maar blijkbaar zou Sony dat nu willen rechtzetten met de PlayStation 4.
Naar verluidt zal men tijdens de Champions League-finale voor het eerst openlijk de PlayStation 4 in de kijker willen zetten bij het grote publiek. Of het hierbij gaat om gewoon vermeldingen van de nieuwe console of dat er daadwerkelijk een reclamespot zal worden getoond, is nog niet duidelijk, maar met deze zet wil Sony in elk geval ruim op voorhand al bij het grote publiek inprenten dat er een nieuwe console zit aan te komen.
Neem aan als dit werkelijk het geval zal zijn dat we dan nog dit jaar met de PS4 kunnen spelen. Want ik neem niet aan dat ze ongeveer een jaar van tevoren al reclame beginnen te maken met de PS4. Daarbij wil ik eventjes melden dat de finale wordt gespeeld op 25 mei. En verwacht als er werkelijk al reclame komt dat we voor die tijd nog wel wat meer info krijgen omtrent de PS4
Als ik t me goed herinner zal Microsoft de opvolger van de 360 op 21 mei aankondigen.. lijkt me 25 mei ook weer een mooi moment om even 'herinnerd' te worden aan de PS4.Oxigeon schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:49:
[...]
bron: 4gamers.be
Neem aan als dit werkelijk het geval zal zijn dat we dan nog dit jaar met de PS4 kunnen spelen. Want ik neem niet aan dat ze ongeveer een jaar van tevoren al reclame beginnen te maken met de PS4. Daarbij wil ik eventjes melden dat de finale wordt gespeeld op 25 mei. En verwacht als er werkelijk al reclame komt dat we voor die tijd nog wel wat meer info krijgen omtrent de PS4
Ben persoonlijk erg benieuwd!
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Klopt. Maar er gingen ook nog geruchten dat Sony deze maand/begin volgende maand nog wat info zou geven over de PS4 (voordat de xbox onthuld wordt)Ralf Bimbo schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:52:
[...]
Als ik t me goed herinner zal Microsoft de opvolger van de 360 op 21 mei aankondigen.. lijkt me 25 mei ook weer een mooi moment om even 'herinnerd' te worden aan de PS4.
Ben persoonlijk erg benieuwd!
[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 18-04-2013 13:54 ]
Voor diepte heb je sowieso 2 camera's nodigUniciteit schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:26:
[...]
Er is nog enorm weinig over bekend gemaakt. Dit zijn eigenlijk de enige details waar ik zo op kan komen:
- Geleverd bij elke PS4 (dus ontwikkelaars weten dat er standaard een camera aanwezig is)
- Microfoon ingebouwd
- Dieptecamera (oftewel: kan diepte inschatten)
- Microfoon ingebouwd
- 1280x800 á 60 fps per camera OF 640x420 á 120 fps per camera OF 320 x 192 á 240 fps per camera
- Kan onder andere de DualShock 4 controller 'volgen'
Verder is er eigenlijk nog weinig over bekend waarvoor het zal worden gebruikt en waarom het twee camera's bevat.
Ik heb tot dusver één voorbeeld gelezen waarvoor het nuttig kan zijn:
[...]
Daarnaast lijkt het mij dat de PlayStation 4 camera op z'n minst kan wat de oude PlayStation Eye (van de PS2 en PS3) ook kan: mensen herkennen en 'zien' wat ze doen. Het is goed mogelijk dat ze dit hebben willen verbeteren om te concurreren met Kinect (2) - daarvoor heb je diepte nodig. Kinect 'berekent' dit door middel van infrarood licht, terwijl de PlayStation 4 Camera dit doet met een stereoscopisch beeld.
Om diepte n te schatten heb je echter niet altijd twee camera's nodig.Cyleo schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:15:
[...]
Voor diepte heb je sowieso 2 camera's nodigMaar ik wist niet standaard meegeleverd wordt. Ben zelf niet zo van de beweeg games, maar kan mij voorstellen dat het voor ontwikkelaars is veel aantrekkelijker is als deze wel wordt meegeleverd. Je installbase voor je games wordt dan veel groter.
BRON"The most obvious thing are the elements that - for example, PC games sometimes took advantage of extra gamer-friendly keyboards with LCD displays. If I'm not mistaken, the touchpad allows you to display things as well, so that's one of the things. Probably a lot of other people are going to be doing user-interface elements on it - it's the thing that comes to mind first. I still don't know 100 per cent of what things are going to be implemented in [his game].
PSN: Shiver23
Verwijderd
V.z.i.w. heeft Sony ook niet gezegd dat het geen prototype betrof, dus wellicht zit het er in de eindversie alsnog in. Beetje info op je controller is helemaal niet verkeerd, of extra buttons om zo on-natuurlijk aanvoelende toetsencombi's tegen te gaan.Shiver23 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:53:
"If I'm not mistaken". Ik ben bang dat hij wel 'mistaken' is. Heb nog niets gehoord of gezien dat er een scherm onder het touchpad zou zitten. De controller is zo'n beetje het enige wat ze fysiek hebben laten zien, dus als dat het geval was geweest, hadden ze dat wel laten weten.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
In nederland moet dat wel gaan werken, in Japan ook wel, in de USA misschien al minder, in Afrika moet je het niet willen vermoed ikVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:32:
Ik ben toch wel benieuwd hoe Sony gaat uitpakken met Gaikai. Afgelopen weekend via On Demand van Ziggo een film gekeken en ik moet zeggen dat, wanneer dit voor de PS4 op een vergelijkbare manier gaat werken, dan zie ik dat ook een mooie bonus voor het systeem. Nu weet ik wel, dat Ziggo een netwerk binnen Nederland gebruikt en dat Sony een wereldwijd netwerk wil aanleggen waar ook mensen met een minder goede verbinding gebruik van gaan maken, maar als het werkt...
Over Sony en controllers: Wie herinnert zich nog de bananencontroller die Sony liet zien voor de PS3?
Verwijderd
Binnen Europa is het al lastig genoeg. Speel maar eens samen met Portugezen, Spanjaarden en Polen.Cyleo schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:01:
[...]
In nederland moet dat wel gaan werken, in Japan ook wel, in de USA misschien al minder, in Afrika moet je het niet willen vermoed ik
Over Sony en controllers: Wie herinnert zich nog de bananencontroller die Sony liet zien voor de PS3?
Natuurlijk kan ik me dat herinneren. Het ding was al afgeserveerd, voordat er ook maar iemand mee had gespeeld.
http://www.gamasutra.com/...ystation_4_with_mark_.php
ENjoy!
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Tja, de films die Ziggo betaald aanbiedt, heb ik een jaar geleden al gratis bekeken vanaf mijn mediaplayer, bij wijze van spreken.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:32:
Ik ben toch wel benieuwd hoe Sony gaat uitpakken met Gaikai. Afgelopen weekend via On Demand van Ziggo een film gekeken en ik moet zeggen dat, wanneer dit voor de PS4 op een vergelijkbare manier gaat werken, dan zie ik dat ook een mooie bonus voor het systeem. Nu weet ik wel, dat Ziggo een netwerk binnen Nederland gebruikt en dat Sony een wereldwijd netwerk wil aanleggen waar ook mensen met een minder goede verbinding gebruik van gaan maken, maar als het werkt...
Ik ben dan ook meer benieuwd naar hoe het gamen gaat werken via Gaikai.
Als ze slim zijn houden ze het zo, en gaan er heel wat mensen overstappen....
Verwijderd
Tja, ik probeer zelf gewoon zo veel mogelijk de entertainment industrie te blijven supporten en dit was voor mij een goed alternatief nu de videotheken in de buurt opgedoekt zijn. Daarnaast vind ik de films tegenwoordig ook vaak niet goed genoeg meer om aan te schaffen.bram1984 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:02:
[...]
Tja, de films die Ziggo betaald aanbiedt, heb ik een jaar geleden al gratis bekeken vanaf mijn mediaplayer, bij wijze van spreken.
Ik ben dan ook meer benieuwd naar hoe het gamen gaat werken via Gaikai.
Gaikai zal worden ingezet om onder meer PS3 games te streamen.
Het is nog niet bekend, maar het is niet ondenkbaar dat ze de service continueren zoals die nu is. De vraag is of Gaikai dan binnen deze abonnementen blijft of dat hier weer een apart abonnement voor moet worden afgesloten, zoals bijv. ook bij Music Unlimited het geval is.baronruud schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 07:55:
Is er eigenlijk wat bekend over het online gebeuren? Ik bedoel, blijft het zoals nu, de basis gratis en een plus-abo waarvoor je betaald?
Als ze slim zijn houden ze het zo, en gaan er heel wat mensen overstappen....
Haha, blijf jij vooral Brad Pitt en Tom Cruise supporten, die hebben het al zwaar zat inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:04:
[...]
Tja, ik probeer zelf gewoon zo veel mogelijk de entertainment industrie te blijven supporten en dit was voor mij een goed alternatief nu de videotheken in de buurt opgedoekt zijn. Daarnaast vind ik de films tegenwoordig ook vaak niet goed genoeg meer om aan te schaffen.

Als ik iets mis, hoor ik het graag!
Dit nieuwsbericht toevallig?Oxigeon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:52:
Heb gisteren ergens een nieuwsartikel gezien waar vermeld staat dat watch-dogs 21 november uit zou komen voor de PS4, Nieuwe xbox en de rest. De poster/filmpje waar dit op zou staan is direct daarna verwijderd door Ubisoft. Zou hij dan toch nog dit jaar komen?
nieuws: Watch Dogs verschijnt op 21 november
Ik hoop zelf op een nextgen Fifa 14. Fifa is de enige reden waarom ik een console heb
[ Voor 48% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-05-2013 08:08 ]
Neem aan dat fifa toch ook wel naar de PS4 komt (dit jaar nog). Ik wil hem eigenlijk niet meer gaan halen voor de PS3. Dat vind ik voor mezelf zonde. Zo zal ik ook de nieuwe GTA niet gaan halen voor de PS3 maar direct voor de PS4 als deze daarvoor uitkomt.Kaap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:05:
Volgens Ubisoft verschijnt Watch Dogs met de PS4. Dus 21 november zou de release datum van de PS4 zijn. Vervolgens staat er dat andere nextgens op de planning staan. Dat zou betekenen dat de nieuwe Xbox later komt. Alhoewel ik elders las dat ook deze in November uitkomt.
Ik hoop zelf op een nextgen Fifa 14. Fifa is de enige reden waarom ik een console heb
Hij zal vast wel op de nextgen uitkomen, maar ik bedoelde meer van, is het dan ook een nextgen gemaakte versie en geen port van de ps3 versieOxigeon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:30:
[...]
Neem aan dat fifa toch ook wel naar de PS4 komt (dit jaar nog). Ik wil hem eigenlijk niet meer gaan halen voor de PS3.
Watch Dogs releasedata:Kaap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:05:
Volgens Ubisoft verschijnt Watch Dogs met de PS4. Dus 21 november zou de release datum van de PS4 zijn. Vervolgens staat er dat andere nextgens op de planning staan. Dat zou betekenen dat de nieuwe Xbox later komt. Alhoewel ik elders las dat ook deze in November uitkomt.
Current-gen
Windows: 21 november 2013
PlayStation 3: 21 november 2013
Wii U: 21 november 2013 (inderdaad, ik zie de Wii U als current-gen
Xbox 360: 21 november 2013
Next-gen
PlayStation 4: tegelijkertijd met PS4 lancering
'Xbox 720': niet bevestigd
Als de PlayStation 4 dus, ik zeg maar wat, 1 november uitkomt, dan komt de PS4-versie dus gewoon drie weken eerder uit.
Als de PlayStation 4 later uitkomt, dan komt de PS4-versie later uit.
Waarschijnlijk zullen de PS3/360 en PS4/720 versies vergelijkbaar zijn en zul je pas vanaf volgend jaar echt grote verschillen zien. Uiteraard zullen er vast wel verschillen zijn, want in het geval van de PS4 zit er nu bijvoorbeeld standaard een PS4-camera bij + nieuwe controller functionaliteiten. Daar zullen ze vast nog wel iets meedoen.Kaap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:51:
[...]
Hij zal vast wel op de nextgen uitkomen, maar ik bedoelde meer van, is het dan ook een nextgen gemaakte versie en geen port van de ps3 versie
[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 01-05-2013 14:59 ]
Denk idd dat je gelijk hebt met wanneer de ps4 versie komt etc. Dit betekend idd niet dat hij op 21 november komt. Maar denk wel dat we ergens rond die tijd moeten gaan zitten.Uniciteit schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:55:
[...]
Watch Dogs releasedata:
Current-gen
Windows: 21 november 2013
PlayStation 3: 21 november 2013
Wii U: 21 november 2013 (inderdaad, ik zie de Wii U als current-gen)
Xbox 360: 21 november 2013
Next-gen
PlayStation 4: tegelijkertijd met PS4 lancering
'Xbox 720': niet bevestigd
Als de PlayStation 4 dus, ik zeg maar wat, 1 november uitkomt, dan komt de PS4-versie dus gewoon drie weken eerder uit.
Als de PlayStation 4 later uitkomt, dan komt de PS4-versie later uit.
[...]
Waarschijnlijk zullen de PS3/360 en PS4/720 versies vergelijkbaar zijn en zul je pas vanaf volgend jaar echt grote verschillen zien. Uiteraard zullen er vast wel verschillen zijn, want in het geval van de PS4 zit er nu bijvoorbeeld standaard een PS4-camera bij + nieuwe controller functionaliteiten. Daar zullen ze vast nog wel iets meedoen.
Ik heb gelezen dat er wel degelijk een verschil in gameplay en content zal zijn tussen de PS3 en de PS4 versie. Volgens mij was dat een artikel van psx-sense.Uniciteit schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:55:
Waarschijnlijk zullen de PS3/360 en PS4/720 versies vergelijkbaar zijn en zul je pas vanaf volgend jaar echt grote verschillen zien...
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Daarom zeg ik ook waarschijnlijk. Er is nog niks bekend over een eventuele next-gen versie van FIFA dus we kunnen ons alleen maar baseren op eerder uitgebrachte FIFA games. Anyway, toen de PS3/360 voor het eerst FIFA kreeg, was de versie erg vergelijkbaar met de PS2 versie.Jackal131 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:13:
[...]
Ik heb gelezen dat er wel degelijk een verschil in gameplay en content zal zijn tussen de PS3 en de PS4 versie. Volgens mij was dat een artikel van psx-sense.
Laten we hopen dat Sony Watch Dogs ook als system seller ziet en dat het voor de current-gen releases uitgebracht word. Wat me wel opvalt is dat alle filmpjes van Watch Dogs en de exclusieve content in het voordeel van Sony is. Ook in de developer diaries hebben ze het over de kracht van de PS4...Oxigeon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:36:
[...]
Denk idd dat je gelijk hebt met wanneer de ps4 versie komt etc. Dit betekend idd niet dat hij op 21 november komt. Maar denk wel dat we ergens rond die tijd moeten gaan zitten.
Verwijderd
Ontwikkelaars hebben de keuze om de Share-knop op de PlayStation 4-controller op momenten te deactiveren. Dat laat Shuhei Yoshida, president van Sony Worldwide Studios, weten aan 4gamer.net.
Met de Share-knop kunnen spelers video's opnemen van games die ze spelen en die delen via PlayStation Network of sociale media. "Er zullen gedeeltes in games zitten waarvan de ontwikkelaar niet wil dat mensen ze zien", aldus Yoshida. Als voorbeeld noemt Yoshida een eindbaas van een game. Mogelijk wil de ontwikkelaar niet dat deze voor iedereen zichtbaar is, zonder dat men zelf de game uitspeelt.
bron : http://www.gamer.nl/nieuw...28Gamer.nl+-+Headlines%29
Verwijderd
ik denk dat de ps4 en xbox 3 daar bescherming via hdmi tegen hebben net zoals in de ps3.SkyStreaker schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:09:
... Tenzij je een capture-apparaatje hebt, zoals zovelen.
Of zou de techniek ook gebruikt worden op punten waar de game nogal bugs bevat?
FIFA Benelux Administrator
Ik vind het niet zo erg, ben al een paar keer 'per ongeluk' een spoiler tegen gekomen. Zolang het spaarzaam (maar liever niet) wordt gebruikt vind ik het prima.MyUtd4Life schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:04:
Keuze of je een spoiler wilt zien is toch volledig aan gamer zelf? Snap niet waarom een ontwikkelaar dit zou willen beperken.
Die share knop zit er misschien wel op om andere gamers je personage over te laten nemen. Of althans, ze zeiden op de eerste persconferentie dat dit mogelijk was/is. Door de share knop uit te zetten zeggen ze dus dat je het overnemen van het personage dus kan uitzetten. Lijkt me logisch dat ze dat eventueel kunnen uitzetten.MyUtd4Life schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:04:
Keuze of je een spoiler wilt zien is toch volledig aan gamer zelf? Snap niet waarom een ontwikkelaar dit zou willen beperken.
FIFA Benelux Administrator
Mja, daar heb je gelijk in. Maar kijk eens naar het spel FIFA. Je staat in divisie 6 online met 1-0 achter en je vriend die in D1 speelt en echt zeer goed is zit op zijn eigen ps4 wat te niksen. JE vraagt hem even in te vallen en voor je het weet sta je met 6-1 voor. Tis maar een voorbeeld. Je vriend kan ook gewoon bij je op bezoek komen en dan gamen...MyUtd4Life schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:45:
Dan is toch hele idee van het overnemen bij een moeilijk stuk toch weg? Ik vind het een rare beslissing om het mogelijk te maken.
Als je 1 - 0 achter staat en even later (en dankzij een vriend) is de stand 6 - 1, dan zou ik daar niet vrolijk van worden...Oxigeon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:51:
[...]
Mja, daar heb je gelijk in. Maar kijk eens naar het spel FIFA. Je staat in divisie 6 online met 1-0 achter en je vriend die in D1 speelt en echt zeer goed is zit op zijn eigen ps4 wat te niksen. JE vraagt hem even in te vallen en voor je het weet sta je met 6-1 voor. Tis maar een voorbeeld. Je vriend kan ook gewoon bij je op bezoek komen en dan gamen...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Laat maar een Hoax zijn - vind het persoonlijk geen mooi ding. Volgens mij klopt de 'shinyness' in beide plaatjes tov elkaar ook neit helemaal.Oxigeon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:00:
Zag net deze picture voorbij komen. Echter zal dit wel een Hoax zijn maar wil hem niet aan jullie onthouden. Lijkt net een ruimteschip
[afbeelding]
Aan de andere kant is het design wel iets strakker - vierkanter- wat ik wel kan waarderen.
Beetje 3ds technologie, glans als je het van de ene kant kijkt, mat van de andere kantm4yall schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:21:
[...]
Laat maar een Hoax zijn - vind het persoonlijk geen mooi ding. Volgens mij klopt de 'shinyness' in beide plaatjes tov elkaar ook neit helemaal.
Aan de andere kant is het design wel iets strakker - vierkanter- wat ik wel kan waarderen.
Het ziet er wel een beetje uit als zo'n stealth fighter, of een UFO. Ik verwacht dat het er wel iets conversatiever uit zal zien.
Ok, het is dus wel mogelijk. Heb eerlijk gezegd nog nooit een 3DS gezien (no Nintendo for me, yet....totdat de kleine niet meer te houden is...)NickD schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:24:
[...]
Beetje 3ds technologie, glans als je het van de ene kant kijkt, mat van de andere kant
Het ziet er wel een beetje uit als zo'n stealth fighter, of een UFO. Ik verwacht dat het er wel iets conversatiever uit zal zien.
Mss is het wennen want mijn eerste reactie "afgrijselijk" is al richting "mwoh weenie, denk het niet..."
De n64, of de megadrive (1) vind ik er dan veeeeel leuker uitzien
10 second ninja DONE
Als ze een beetje de markt goed willen bespelen geef je de consument een keuze: retro-, steampunk-, cyberpunk- of allerhande outfits. Een leuke gimmick willen veel mensen wel.Sagat schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:34:
Ach ja, ik vind de vormgeving van de ps3 ook niet bepaald geweldig, eigenlijk alle 3 de versies niet. Zelfde geld voor mijn 360 btw. Al hoewel ik de nieuwere daarvan wel iets leuker vind. De wii is ook wel ok, maar natuurlijk behoorlijk saai.
De n64, of de megadrive (1) vind ik er dan veeeeel leuker uitzien
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
- [PlayStation 4] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen