[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.188 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 06:49:
Geen AKS74U in BF4? Dat is het enigste wapen waar ik fatsoenlijk mee kan schieten en mee komen in BF3. Lage recoil en ROF met een beetje goed mikken nog goed op mid/lange afstanden met iron sight, foregrip en heavy barrel <3 PP-2000 eensgezins enigste nadeel was dat de damage echt te laag was voor mij om een beetje mee te komen kwa kills. Zijn er al wapens met een ROF tussen de 500 en 700 bekend voor BF4?
Beta zeker niet gespeeld ?
De AK12 heeft een RoF van 600 weinig recoil en is fantastisch op afstand.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
vinom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:01:
Dat zou opzich vreemd zijn, want DICE maakt zelf niet eens gebruik van Battlerecorder voor BF4. Waarom zouden ze het dan wel voor ons maken?
gebruiken ze wel, voor het maken van hun trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Gebruiken ze niet voor BF4. Ze hebben het wel gebruikt voor BC2 en BF3. Ik wil de tweets er nog wel bij zoeken als je me niet geloofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
vinom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:29:
Gebruiken ze niet voor BF4. Ze hebben het wel gebruikt voor BC2 en BF3. Ik wil de tweets er nog wel bij zoeken als je me niet geloofd ;)
Is natuurlijk onzin. Zelfde engine zelfde tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Nou ben je eigenwijs aan het doen...

EDIT: Speciaal voor jou dan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dYod1EO.png

[ Voor 53% gewijzigd door vinom op 21-10-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:01:
Dat zou opzich vreemd zijn, want DICE maakt zelf niet eens gebruik van Battlerecorder voor BF4. Waarom zouden ze het dan wel voor ons maken?
uhu helemaal niks vreemd aan...

Ze logen ook over freecam in BF3 maar ze maken het wel onmogelijk video DLC trailers... |:( sorry ben geen domme idoot.

plus ;) commonrose code was ook gevonden in de BF3 alpha duurde alleen een jaar voor de implementatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
In de tweet hierboven lees je toch dat ze bij BF3 gebruik hebben gemaakt van Battlerecorder (Freecam maakt daar deel van uit).

Ik snap niet helemaal wat je nu duidelijk wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:41:
In de tweet hierboven lees je toch dat ze bij BF3 gebruik hebben gemaakt van Battlerecorder (Freecam maakt daar deel van uit).

Ik snap niet helemaal wat je nu duidelijk wilt maken.
Wat wilt een deel van de community al 3 jaar lang? tik tak tik tak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

Een vrouw/vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Als ze net zo goed kan gamen als silverfox anders laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

vinom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:41:
In de tweet hierboven lees je toch dat ze bij BF3 gebruik hebben gemaakt van Battlerecorder
"Up until" betekent "tot", niet "tot en met".
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:28:
Ze logen ook over freecam in BF3 maar ze maken het wel onmogelijk video DLC trailers... |:( sorry ben geen domme idoot.
Dat de engine de mogelijkheid heeft de camera een vooraf bepaald pad te laten volgen (bijvoorbeeld om een trailer op te nemen) betekent niet dat de game ook daadwerkelijk de controls bevat om de speler die camera willekeurig te laten positioneren.

Over de redenen waarom deze feature niet af is dan wel niet in de game gekomen is, kun je alleen maar speculeren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zit er niet zo over in, maar het is idd dom van DICE om geen battlerecorder toe te voegen in de speculator mode...

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De battlerecorder is in ieder geval wel een stap dichterbij nu er een spectator mode aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23
unfor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:34:
[...]

Is natuurlijk onzin. Zelfde engine zelfde tool
BC2 = BF3 = BF4 qua engine? Zou nog maar eens wat onderzoek gaan doen dan als je dat geloofd. Al zou de engine hetzelfde zijn betekend nog niet dat je zo maar iets kan porten tussen die 3 spellen. Als de textures van spel B veel meer vragen van de engine/computer dan bij spel A dan kan het zo maar zijn dat spel B die feature niet kan draaien en A wel. Om wat te noemen.
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:52:
[...]
Goeie netcode en degelijke animaties.

Aan alle kanten wordt door Dice ontkent en zelfs het nut ervan afgedaan dus de kans dat een Battlerecorder nog gaat komen schat ik nihil in. Er eindeloos over blijven mieren is evenmin nuttig, we zien het wel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

iApp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:19:
Ik zit er niet zo over in, maar het is idd dom van DICE om geen battlerecorder toe te voegen in de speculator mode...
Hoezo dom ? opnemen is iets anders dan gewoon een freecam toevoegen aan de game.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jovas schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:18:
Ik vond BF4 beta erg wiegelig aanvoelen, sloom. als je aimde reageerde de draaing van het scherm niet strak en direct, meer met een soort rare vertraging ofzo..
Mouse lag. Had je kunnen oplossen door in je videodriver max frames to render ahead op 1 te gooien (standaard 3 bij nvidia, geen idee bij ATI) en eventueel vsync in het spel uit en in de driver aan te forceren als je vsync wilt. Dit is geen uniek Battlefield probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Jovas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:01:
Windows 8.1 is een afgrijselijke update.. Internet Explorer werkt niet meer, en de Mark C mouse acceleration fix is onder Windows 8.1 ook niet meer te gebruiken, wat betekent dat je met muis acceleratie zult moeten gamen..

Gadverdamme wat worden we weer genaaid door Microsoft..
Om even op deze post in te gaan: Jovas heeft wel gelijk: Windows 8.1 is bugged.

http://www.reddit.com/r/w...g_for_gamers_issues_with/

Games die Raw Input aanroepen (BF3 en BF4 oa) zullen geen last hebben, maar er zijn blijkbaar nog andere manieren om de mouse position te weten te komen. En als een game iets anders dan Raw Input gebruikt, heb je lag.
Men zegt daar dat oa Deus Ex Human Revolution, Stalker en Call of Duty games hier last van hebben.

Windows 7 master race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Asgaro schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:49:
[...]

Om even op deze post in te gaan: Jovas heeft wel gelijk: Windows 8.1 is bugged.

http://www.reddit.com/r/w...g_for_gamers_issues_with/

Games die Raw Input aanroepen (BF3 en BF4 oa) zullen geen last hebben, maar er zijn blijkbaar nog andere manieren om de mouse position te weten te komen. En als een game iets anders dan Raw Input gebruikt, heb je lag.
Men zegt daar dat oa Deus Ex Human Revolution, Stalker en Call of Duty games hier last van hebben.

Windows 7 master race.
ik zie geen voordeel tussen Windows 8 en Windows 8.1 op dit moment.
BF4 draaide als een zonnetje en in BF3 heb ik ook nergens last van.
Ik merkte wel dat me aim maar 17% was geworden, ik kom er nu achter dat ik MarkC mouse fix nog niet had geinstalleerd op me huidige systeem xD
nu heeft BF3 al een goede RAW input, maar er zijn games die deze optie niet hebben en de MarkC mouse fix is daarvoor een ideale oplossing voor.

Persoonlijk vind ik windows 8 beter dan windows 7, maar dat is puur persoonlijk.
razendsnelle opstart, alleen weet ik niet of het aan Windows 8 ligt of mijn moederboarden.

mijn Asrock H77/MVP had bij het opstarten soms problemen met het herkennen van USB apparaten en vielen er soms uit tijdens het opstarten van me pc. en mijn Asus moederboard die ik nu heb, heeft dit probleem ook, maar goed dit is een BF4 topic, dus verder gaan we hier niet op in.

Ik ben erg benieuwd welke maps we gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
vinom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:36:
Nou ben je eigenwijs aan het doen...

EDIT: Speciaal voor jou dan:
[afbeelding]
Sorry maar dit zegt echt helemaal niets. Hoe vaak zijn wij wel niet voorgelogen door DICE.
Ik zie dat meer als een kwestie van: "Oh kut ineens willen 15000 man battlerecorder, snel claimen dat we het niet meer (kunnen) gebruiken!"
naaitsab schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:34:
[...]
BC2 = BF3 = BF4 qua engine? Zou nog maar eens wat onderzoek gaan doen dan als je dat geloofd. Al zou de engine hetzelfde zijn betekend nog niet dat je zo maar iets kan porten tussen die 3 spellen. Als de textures van spel B veel meer vragen van de engine/computer dan bij spel A dan kan het zo maar zijn dat spel B die feature niet kan draaien en A wel. Om wat te noemen.
Ja, in zekere zin zijn alle versies van Frostbite doorontwikkelingen van elkaar.
Vooral het verschil tussen die van BF3 en BF4 is zo miniem dat je het geen nieuwe engine mag noemen.
Als je iets wilt porten van versie 1 naar versie xxx dan mag dat niet veel problemen opleveren, tenzij er echt giga veranderingen zijn in de kern van de engine. Wat eigenlijk nooit gebeurd.

[ Voor 63% gewijzigd door unfor op 21-10-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

unfor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:22:
[...]

Sorry maar dit zegt echt helemaal niets. Hoe vaak zijn wij wel niet voorgelogen door DICE.
Komt Battlefield 4 trouwens wel uit ? :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Pykow schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:24:
[...]

Komt Battlefield 4 trouwens wel uit ? :+ 8)7
Op EAUK was er eens een topic waar alle leugens eens werden opgesomd, het was een flinke waslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ja, in zekere zin zijn alle versies van Frostbite doorontwikkelingen van elkaar.
Vooral het verschil tussen die van BF3 en BF4 is zo miniem dat je het geen nieuwe engine mag noemen.
Windows Vista en 7 zijn ook doorontwikkelingen van elkaar en verschillen miniem van elkaar. Toch zijn ze onder de motorkap (kernel/engine) verschillend van elkaar. Dat wij het niet zien betekend niet dat de engine nagenoeg gelijk is. Ik ben met je eens dat er weinig verschil is maar zoals ik al als voorbeeld noemde is het mogelijk dat het technisch gewoon niet mogelijk is om dit voor gebruikers uit te rollen. Dan wel server-load dan wel engine problemen.

Bij BF3 werd er steeds gezegd 'we kijken er naar' of 'dat is voor later' maar nu zeggen ze glashard het komt er niet. Kwestie van afwachten lijkt me, ik zie het meer als een gimmick die ik een paar keer zal gebruiken en verder niks. Zelfde geld voor spectator, grappig maar na 5 keer had ik het wel gezien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Natuurlijk komt er geen battlerecorder ik ben ook niet zo naief dat ik geloof dat DICE ook maar iets van waarde toevoegt na release.
Maar het mag DICE best wel eens duidelijk gemaakt worden dat een enorme groep gamers zo'n feature graag wil hebben.
En mogelijk is het zeker, wat DICE ook beweert.

Hier ook een discussie tussen JackFrags en Zh1nto:

http://www.twitch.tv/zh1nt0/b/471939844 vanaf minuut 29.17

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 21-10-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
[...]

Ik zie dat meer als een kwestie van: "Oh kut ineens willen 15000 man battlerecorder, snel claimen dat we het niet meer (kunnen) gebruiken!"
Believe whatever you want to believe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Ik kijk wel uit naar commander via de iPad, lekker in bed :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

unfor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:39:
Natuurlijk komt er geen battlerecorder ik ben ook niet zo naief dat ik geloof dat DICE ook maar iets van waarde toevoegt na release.
Maar het mag DICE best wel eens duidelijk gemaakt worden dat een enorme groep gamers zo'n feature graag wil hebben.

Hier ook een discussie tussen JackFrags en Zh1nto:

http://www.twitch.tv/zh1nt0/b/471939844 vanaf minuut 29.17
Nog een veel grotere groep interesseert die recorder geen zak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
DJH schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:14:
[...]

Nog een veel grotere groep interesseert die recorder geen zak. :P
Ik denk dat dat komt omdat de meerderheid geen idee heeft wat battlerecorder nou eigenlijk is.
Veel te veel beginners en console volk denken dat battlerecorder net zoiets als fraps is.
Ook al heb ik het amper gebruikt in BF2, ik vond het altijd een waardevolle tool.
Iedereen die ook maar enigzins in competitie geintresseerd is zou dit moeten steunen, ik snap best dat de meerderheid gewoon pubheroes zijn.

Ik heb dan ook veel respect voor Valve dat ze aan CSGO de Watch feature hebben toegevoegd, die al je recente games voor je bewaart.

[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 21-10-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
naaitsab schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:34:
[...]

Bij BF3 werd er steeds gezegd 'we kijken er naar' of 'dat is voor later' maar nu zeggen ze glashard het komt er niet. Kwestie van afwachten lijkt me, ik zie het meer als een gimmick die ik een paar keer zal gebruiken en verder niks. Zelfde geld voor spectator, grappig maar na 5 keer had ik het wel gezien.
Dit roepen wel meer mensen, maar dat is dan toch geen reden om het maar niet te wensen? Al dan niet voor een ander die daar wel handig gebruik van kan maken ipv dat het een gimmick is?

Hoe meer dingen als server option aan en uit gezet kan worden des te beter. Zorg gewoon dat als je bepaalde dingen dus uit zet (geef als voorbeeld maar even levolution aangezien dit nogal een heftig onderwerp is zo schijnt) zoals levolution dat de server dan gewoon unranked is. Hier door heeft niemand er last van die op een public server wilt spelen onder een omgeving die door dice aangeboden is, maar is de mogelijkheid wel daar om het te disablen voor de mensen die daar baat bij hebben (competitief, movie making, etc).

Kans is natuurlijk zeer klein tot niet aanwezig dat ze dit soort dingen nog gaan implenteren, maar we kunnen als community wel blijven zeiken erom en hopen dat ze er wat mee gaan doen in de volgende game. Ik ben geen programmeur, maar het moet toch niet te moeilijk zijn om een functie optioneel te maken. Of in zijn ergste geval als voorbeeld levolution aan = totaal dmg 1000 en levolution uit = totaal dmg 9999999 van te maken :P.

Kortom, ik zou het zeker wel gebruiken en ook voor meerdere doeleinden. Dus ja ik ben voorstander. Helemaal aangezien we toch nooit modtools gaan krijgen en ik zou andere grote requests ook steunen, zelfs als ik er geen gebruik van zal maken.

Serverbeheer (afgaan op klachten van cheats, griefing, etc)
Eigen gebruik (moviemaking, 24/7 recording zonder dat je hardeschijf elke minuut een GB opslokt door recording tools)
Competitie (verplicht recorden van demo's ivm cheats, nabespreking tactics en dergelijke)

Dit zijn onder andere de algemene dingen zijn waar ik een demo recorder voor zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Hier de nieuwe BF4 reclame

Hier door krijg je wel steeds meer zin in BF4 :)

Maar even over de Battlerecorder op zich ben ik er wel voor , maar hoe zo,n zware last is het op de server ?
Want als ik veel mensen uit de CoD community moet geloven zijn ze blij dat theater mode uit Ghost is gehaald opdat dat de veroorzaker zou zijn van de Lagg en slechte hitreg.
Want het moet dan natuurlijk ook op de PS4/X1 draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door beuker19 op 21-10-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
unfor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:39:
Enorm? Tot nu toe hebben iets van 12.000 mensen een petitie getekend van de +/-3.000.000 verkochte BF3 kopieën. Dat is nog niet eens 0.5%, stelt dus geen ene moer voor. Hoeveel mensen zullen het daadwerkelijk gaan gebruiken, 5%? Daar gaat DICE echt geen moeite in steken.
Jij werkt bij DICE en weet precies hoe het hele technisch spel in elkaar steekt en wat de limitaties en mogelijkheden zijn? Lijkt me niet dus dit soort opvattingen zijn gebakken lucht.
Dit is geen feature die je even in een dagje door een stagiair in elkaar laat zetten, als het simpel te bouwen en onderhouden was hadden ze het echt wel gedaan.
beuker19 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:50:
Maar even over de Battlerecorder op zich ben ik er wel voor , maar hoe zo,n zware last is het op de server ?
Want als ik veel mensen uit de CoD community moet geloven zijn ze blij dat theater mode er uit is.
Bedenk maar eens hoeveel data er vastgelegd moet worden in een 64p potje mét voertuigen mét levolution/destruction en wapens. Is echt geen 5mb per potje. Hou dan in je achterhoofd hoeveel potjes er gespeeld worden en je kan je wel bedenken dat dit niet even 1-2-3 te realiseren is :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

beuker19 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:50:
Hier de nieuwe BF4 reclame

[video]

Hier door krijg je wel steeds meer zin in BF4 :)

Want als ik veel mensen uit de CoD community moet geloven zijn ze blij dat theater mode uit Ghost is gehaald opdat dat de veroorzaker zou zijn van de Lagg en slechte hitreg.
Want het moet dan natuurlijk ook op de PS4/X1 draaien.
Ziet er goed uit idd :) wat me opvalt is dat je nog steeds nauwelijks anders maps ziet of andere levolutuon. Betekent dit dat die andere maps weinig voorstellen? Of willen ze die geheim houden? Ze zijn nu vast al klaar, dus dat zal het niet zijn. Aan de andere kant, vind het ook wrl cool dat je straks zelf voor het eerst de maps ziet, terwijl je er meteen in los kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
naaitsab schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:55:
[...]

Enorm? Tot nu toe hebben iets van 12.000 mensen een petitie getekend van de +/-3.000.000 verkochte BF3 kopieën. Dat is nog niet eens 0.5%, stelt dus geen ene moer voor. Hoeveel mensen zullen het daadwerkelijk gaan gebruiken, 5%? Daar gaat DICE echt geen moeite in steken.
Hoeveel spelers denk je dat er nog echt actief BF3 spelen op elk moment van de dag?
100k - 150k.
Dan is 15.000 stemmen op basis van een youtube filmpje toch best veel, de teller loopt nog steeds en slechts een paar dagen geleden gestart.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 21-10-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
unfor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:59:
[...]

Hoeveel spelers denk je dat er nog echt actief BF3 spelen op elk moment van de dag?
100k - 150k.
Dan is 15.000 stemmen op basis van een youtube filmpje toch best veel, de teller loopt nog steeds en slechts een paar dagen geleden gestart.
Nu met BF4 op de stoep zal dat niet veel zijn nee, aantal maanden geleden zat je ongeveer rond de 100-200k per platform. Aangezien BF4 op 5 platformen en niet 3 gaat draaien zal de load om die recorder mogelijk te maken alleen maar groter worden, nog een reden voor DICE om hem niet te implementeren.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naaitsab schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:55:
Bedenk maar eens hoeveel data er vastgelegd moet worden in een 64p potje mét voertuigen mét levolution/destruction en wapens. Is echt geen 5mb per potje. Hou dan in je achterhoofd hoeveel potjes er gespeeld worden en je kan je wel bedenken dat dit niet even 1-2-3 te realiseren is :p
Ik weet niet of dat zo zwaar is. De complete omgeving wordt nu ook al vastgelegd op de server aangezien een nieuwe speler direct de huidige staat van de server moet krijgen. Enige is dat nu ook alle vorige staten vastgelegd moeten worden. In feite een soort version history. Ik denk persoonlijk dat het niet al te zwaar is en dat het wel te doen is. Enkel zullen server prijzen wat stijgen omdat er wel meer resources nodig zijn.

Daarnaast denk ik dat het percentage mensen die dit interessant vinden te klein is. De gemiddelde speler zal het af en toe gebruiken maar zal het niet missen. Het zal een kleine minderheid zijn die het actief gebruikt schat ik.
Petitions zeggen dan ook helemaal niks. Genoeg mensen die tekenen omdat de feature wel leuk lijkt terwijl ze het niet erg zouden vinden als die feature er niet in zat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Tsurany schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:09:
[...]

Ik weet niet of dat zo zwaar is. De complete omgeving wordt nu ook al vastgelegd op de server aangezien een nieuwe speler direct de huidige staat van de server moet krijgen. Enige is dat nu ook alle vorige staten vastgelegd moeten worden. In feite een soort version history. Ik denk persoonlijk dat het niet al te zwaar is en dat het wel te doen is. Enkel zullen server prijzen wat stijgen omdat er wel meer resources nodig zijn.
Onderschat het niet, destruction veroorzaakt al lag aan het einde van een ronde als diverse nieuwe spelers
de server joinen, denk dat je dat wel eens hebt gezien als je een server aan het eind van een ronde joint dat je dan in je spawn screen nog dingen ziet kapot gaan.
De server heeft het dan zwaar om de nieuwe spelers van alle informatie te voorzien.

In bf2 was battlerecorder simpel, alleen de spelers data en voertuigen data hoefde te worden opgeslagen.

ff wat anders:

Gisteren een vergadering gehad met de clan betreft bf4 servers, deze gaan duurder worden omdat EA +/- 25% van de server prijs will hebben.
Official rank mag je niet aanpassen, de server verliest dan zijn official rank status, official rank houdt in dat je bf4 speelt zoals dice bedoelt heeft.
vb, domination mag maximaal 32 slots bevatten.
Er gaan ook geruchten dat ban mogelijkheden op official ranked niet geactiveerd zijn.

Let op als je een server gaat huren, sommoge gsp vragen geld voor commander en spectator slots en sommigen vragen hier niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
unfor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:29:
[...]

Op EAUK was er eens een topic waar alle leugens eens werden opgesomd, het was een flinke waslijst.
Linkje please, vind het altijd leuk om zulke dingen te lezen. Kan ik ze ook weer doorpasen. Samen sterk.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
rickyy schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:57:
[...]

Linkje please, vind het altijd leuk om zulke dingen te lezen. Kan ik ze ook weer doorpasen. Samen sterk.
EA UK bestaat niet meer, is opgeheven door EA, mordorhq is een soort opvolging er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 13:22
rickyy schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:57:
[...]

http://www.mordorhq.com/s...Its-Community-amp-EA-DICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Na dit te lezen is mijn haat meter weer vol. Hij begon al af te slanken sinds Battlefield 4, maar het is gewoon schandalig dat Battlefield 2 nog steeds dieper en uitgebreider is dan 4.

De franchise is verwoest na 2142. Had het dan een andere naam gegeven en was verder gegaan na 2142. Maps zoals Kubra Dam en Dragon Valey zullen we niet meer terug zien op de schaal zoals ze in BF2 present waren.

Ik hoop op een terugkeer van Dragon Valey, of gewoon een nieuwe map die erop lijkt, maar zodra ze dit aankondigen vinden ze wel weer om het te vern*uken zoals ze met Gulf of Oman, Sharqi en Klarkland hebben gedaan.

Dan wordt het weer een map waarbij je binnen 8 seconden bij de volgende flag bent. Kan ook niet anders, want iets groters is niet meer leuk voor de grote X360 en PS3 meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Da's grappig, je bent redelijk content, je letes een thread en je bent pissed? Het gaat er toch om of je de game leuk vindt of niet. Ik snap werkelijkwaar niet dat sommige mensen zich zo druk maken om een game company. Het is een BEDRIJF. Welcome to the world......

[ Voor 1% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-10-2013 08:41 . Reden: typo edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
Ik ben ook benieuwd hoeveel keuzes uiteindelijk door EA worden gemaakt ipv DICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickyy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 03:08:
Na dit te lezen is mijn haat meter weer vol. Hij begon al af te slanken sinds Battlefield 4, maar het is gewoon schandalig dat Battlefield 2 nog steeds dieper en uitgebreider is dan 4.
Stop dan met het spel. Maar een "haatmeter" vullen en ondertussen vrolijk het spel spelen gaat natuurlijk nergens over. Of je haatmeter heeft een flinke foutmarge of je overdrijft aardig.
De franchise is verwoest na 2142. Had het dan een andere naam gegeven en was verder gegaan na 2142. Maps zoals Kubra Dam en Dragon Valey zullen we niet meer terug zien op de schaal zoals ze in BF2 present waren.
Je leest een thread op een website en opeens is de franchise verwoest? Waarom speel je dan BF3? Waarom zit je dan in de BF4 thread te posten? Als de franchise verwoest is dan kom je hier toch niet meer? Volgens mij een vrij overdreven reactie.
Ik hoop op een terugkeer van Dragon Valey, of gewoon een nieuwe map die erop lijkt, maar zodra ze dit aankondigen vinden ze wel weer om het te vern*uken zoals ze met Gulf of Oman, Sharqi en Klarkland hebben gedaan.

Dan wordt het weer een map waarbij je binnen 8 seconden bij de volgende flag bent. Kan ook niet anders, want iets groters is niet meer leuk voor de grote X360 en PS3 meuk.
Als ik kijk welke mappen in BF2 echt populair waren kwamen daar vooral de kleinere mappen naar voren en waren de grote, uitgestrekte mappen een stuk minder populair. Mensen denken dat dit de "echte" Battlefield mappen zijn maar als je kijkt naar wat echt populair was denk ik dat dit toch zeker niet klopt. Daarnaast, wat is er mis met Gulf of Oman? Wat is er mis met Sharqi of Karkand? Elke map heeft toch redelijk de originele features er in zitten en zijn op zich prima mappen.

Dat topic op MordorHQ is een grote rant. Elk probleem is enorm opgeblazen en elke verandering wordt per direct als negatief gezien. Statistieken worden zo gedraaid dat ze positiever geïnterpreteerd kunnen worden.

Als ik kijk naar BF4 zie ik daar een prima opvolger in van BF2/BF3. Commander mode is aangepast en een stuk beter geïmplementeerd. De classes uit BF2 zijn allemaal te spelen, alleen zijn ze nu teruggebracht tot 4 classes waarbij je op basis van wapens en extra's de class specialiseert. Ingame VOIP hebben ze terug gestopt, als squad samenspelen werkt net als in BF2 maar dan is het daadwerkelijk bij elkaar komen een stuk makkelijker. Battlelog is een grote vooruitgang op de ingame menu's in BF2.
Ja, er kunnen inderdaad flink wat zaken beter. Echter, dit was bij BF2 ook het geval.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 13:02
rickyy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 03:08:
Het spel is iig niet zo verneukt als dat jij de naam van 'Strike at Karkand' typt. Wat overigens ook wel insinueert dat je deze map toch niet zoveel hebt gespeeld in bf2 als dat je zegt.

Deze maps zijn zowat 1 op 1 over genomen uit bf2, en vind het zelf ook nog steeds de leukste dlc van bf3 hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ben vooral benieuwd hoe het draaid.
Ben wel een beetje bang na de beta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Tsurany heeft gelijk, de kleine maps waren populairder dan de grote maps.
Ghost town, Strike at karkand en zo waren er nog wat maps die ik nu ben vergeten qua naam.
Er is dus geen spraken van, dit is wel een BF map en dit niet.

De kleine maps of urban maps zijn voor mij leuker om te spelen.
1 meer cover to cover gameplay
2 minder last van snipers
3 intensere gameplay
4 meer snelheid.

De map in de beta was leuk om te spelen, maar ik had wel minder campers willen zien op de daken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik wil heel graag het spel aanschaffen.,alleen vrees ik of het spel wel draait/opstart op mn pc.

ik had ook toegang tot de beta vanaf 1 oktober. Ik heb heel de beta tijd niet kunnen joinen, had alleen maar loading screen issues. Niet een keer ingame kunnen komen. Vandaar dat ik twijfel of ik het spel nu wel gelijk moet kopen.. Straks zit ik weer met al dat gezeik van niet kunnen joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 16-09 16:36
Nickrsd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:45:
ik wil heel graag het spel aanschaffen.,alleen vrees ik of het spel wel draait/opstart op mn pc.

ik had ook toegang tot de beta vanaf 1 oktober. Ik heb heel de beta tijd niet kunnen joinen, had alleen maar loading screen issues. Niet een keer ingame kunnen komen. Vandaar dat ik twijfel of ik het spel nu wel gelijk moet kopen.. Straks zit ik weer met al dat gezeik van niet kunnen joinen.
Tijdens de beta zijn er updates gekomen die de loadscreen problemen verminderde.. Mag hopen dat die er bijna niet meer in de final zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan wacht je toch heel even de release af ? Ik heb maar 1x de loading screen issue gehad en een manule punkbuster update was de oplossing.
Vaak hebben developers ook al wel een day 1 patch klaarstaan voor issue's die net niet mee konden wordne genomen in de gold release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023

Had hetzelfde probleem toen BF3 uitkwam, ben nooit op de Beta geraakt door een of ander probleem en wist dus niet zeker of het wel ging gaan, maar alle geluk runde het gewoon perfect op m'n pc.

Hier zijn de aangeraden specs voor BF4, wilt natuurlijk niet zo veel zeggen, maar geeft je toch al een beeld of het zal gaan of niet. Heb je zelf trouwens BF3? Zo ja, runt dat gemakkelijk op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

JimDB schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Had hetzelfde probleem toen BF3 uitkwam, ben nooit op de Beta geraakt door een of ander probleem en wist dus niet zeker of het wel ging gaan, maar alle geluk runde het gewoon perfect op m'n pc.

Hier zijn de aangeraden specs voor BF4, wilt natuurlijk niet zo veel zeggen, maar geeft je toch al een beeld of het zal gaan of niet. Heb je zelf trouwens BF3? Zo ja, runt dat gemakkelijk op je pc?
ja ik heb zelf wel bf3, dat loop gewoon goed op ultra. Dus geen problemen daarmee..
met die beta issues heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd.. maar niks hielp voor mij toen.
Daarom wacht ik het wel ff af denk. een key is zo gekocht natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

KillerAce_NL schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Dan wacht je toch heel even de release af ? Ik heb maar 1x de loading screen issue gehad en een manule punkbuster update was de oplossing.
Vaak hebben developers ook al wel een day 1 patch klaarstaan voor issue's die net niet mee konden wordne genomen in de gold release.
ik had geen loading error, alleen het duurde echt HEEL erg lang voordat ik in de server kwam.
daarna met PBupdate (punkbuster update) een update geinstalleerd en alles was verholpen.
dat noem ik geen fout in de beta, het lijkt me logisch dat je ook je PB moet updaten voor de security bij een nieuwe game.

ik had het geluk dat de game draaide als een zonnetje.
0,0 problemen verder gehad, Ja 2x een crash, maar daar hebben heel veel games last van de laatste tijd.
bij CoD:BO2 had ik om de missie een crash in windows 8, bij Crysis 3 kreeg ik ook random een crash van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Nickrsd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:10:
[...]
ja ik heb zelf wel bf3, dat loop gewoon goed op ultra. Dus geen problemen daarmee..
met die beta issues heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd.. maar niks hielp voor mij toen.
Daarom wacht ik het wel ff af denk. een key is zo gekocht natuurlijk..
Nu ja, dat zijn gewoon wat (standaard) beta problemen hé. Normaal gezien zijn zo'n toestanden eruit gewerkt tegen dat de game officieel uitkomt.
BF4 draait trouwens op soortgelijke engin als BF3, dus als je BF3 op Ultra gemakkelijk kon draaien zal dat ook wel lukken op BF4, dus no worries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pykow schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:11:
[...]

ik had geen loading error, alleen het duurde echt HEEL erg lang voordat ik in de server kwam.
daarna met PBupdate (punkbuster update) een update geinstalleerd en alles was verholpen.
dat noem ik geen fout in de beta, het lijkt me logisch dat je ook je PB moet updaten voor de security bij een nieuwe game.

ik had het geluk dat de game draaide als een zonnetje.
0,0 problemen verder gehad, Ja 2x een crash, maar daar hebben heel veel games last van de laatste tijd.
bij CoD:BO2 had ik om de missie een crash in windows 8, bij Crysis 3 kreeg ik ook random een crash van de game.
Ik noem het dan ook geen beta problemen ;)
Bij mij draaide die ook als een zonnetje.
Wél is het aan te raden om BF games op een SSD te installeren. Starten vanaf een standaard sata diskje kan langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
JimDB schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Nu ja, dat zijn gewoon wat (standaard) beta problemen hé. Normaal gezien zijn zo'n toestanden eruit gewerkt tegen dat de game officieel uitkomt.
BF4 draait trouwens op dezelfde engin als BF3, dus als je BF3 op Ultra gemakkelijk kon draaien zal dat ook wel lukken op BF4, dus no worries :)
:?
Vergelijking met BF3 zegt toch niks aangezien dat frostbite2 was tov frostbite3 voor BF4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
The Battlefield 4 system requirements will be similar to those of BF3, since the game is built on a similar game engine. While the Frostbite 3 engine features numerous visual improvements, it also sports performance enhancements. This means that gamers with a wide range of PC hardware will be able to run the game. As any modern game, the Battlefield 4 system requirements will take advantage of powerful hardware to deliver great visuals at playable frame rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
JimDB schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:03:
[...]
The Battlefield 4 system requirements will be similar to those of BF3, since the game is built on a similar game engine. While the Frostbite 3 engine features numerous visual improvements, it also sports performance enhancements. This means that gamers with a wide range of PC hardware will be able to run the game. As any modern game, the Battlefield 4 system requirements will take advantage of powerful hardware to deliver great visuals at playable frame rates.
Die stelling kan ik toch echt niet serieus nemen. ik mis aardig wat keren het woordje 'probably/likely' in dat verhaal. De beta draaide na 2 jaar ontwikkelen anders vrij slecht en was volgens DICE een recente build met die 'soortgelijke' engine.

Als DICE de CPU "bug" niet fixed zullen oudere en lichte machines toch echt problemen gaan krijgen met BF4. Zelfs met zware CPU's was de load zeer zwaar voor een spel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die bug is toch bekend en opgelost ?
Er staat helemaal geen probably/likely in die text, dus ik weet niet waarover je valt. Natuurlijk kunnen ze niets beloven (want daar gaan ze aan gehouden worden), tevens gaat dit om de requirements, niet over hoe smooth iets draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
KillerAce_NL schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:46:
Die bug is toch bekend en opgelost ?
Ze gaan er mee aan de slag na de beta, wil niet zeggen dat het volgende week gefixt is.
Er staat helemaal geen probably/likely in die text, dus ik weet niet waarover je valt.
Lees nog eens wat ik heb geschreven. Ik val erover omdat dat soort termen missen, die persoon loopt het te verkondigen alsof het feiten zijn terwijl dat het uit de lucht gegrepen is.

"Het is mogelijk dat het net zo goed draait als BF3, maar kan ook een stuk minder goed draaien, dat weten we over een week pas". Klinkt al een heel stuk beter dan "het spel lijkt op elkaar dus zal het net zo goed draaien als BF3", dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Natuurlijk kunnen ze niets beloven (want daar gaan ze aan gehouden worden), tevens gaat dit om de requirements, niet over hoe smooth iets draait.
Dat doen ze ook niet, daarom heeft DICE ook ruime minimum/recommended eisen vrijgeven. En ik neem aan dat je dat laatste trollend bedoelt, elke PC met W7/8 kan BF4 draaien echter gamen op 5FPS dat gaat 'm niet worden ook al draait het spel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohja, het spel kent nog een Single Player :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Tsurany schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:07:
Ohja, het spel kent nog een Single Player :+
Nee dat geloof ik niet, want volgens sommige hier heeft dice heel vaak foute informatie gegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Mwah ga de SP zeker wel helemaal 1x uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Hoe lang ik de SP ga spelen hangt af van hoe stabiel Origin ,de BF4 servers en mijn ISP zijn .
Als ik geen internet heb , of origin/de gameservers zijn down dat is er een kleine mogelijkheid dat ik de SP een x ga spelen.
In de afgelopen 2 jaar was dat ongeveer een uur :+
Of uit de reviews moet blijken dat hij echt heel vet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
beuker19 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:35:
Hoe lang ik de SP ga spelen hangt af van hoe stabiel Origin ,de BF4 servers en mijn ISP zijn .
Als ik geen internet heb , of origin/de gameservers zijn down dat is er een kleine mogelijkheid dat ik de SP een x ga spelen.
In de afgelopen 2 jaar was dat ongeveer een uur :+
Of uit de reviews moet blijken dat hij echt heel vet is.
Ach ik ben altijd wel een fan van de cinematische over-the-top explosies ala CoD missies :P Dus als BF4 mij daar 6 uurtjes mee zoet kan houden ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben wel het type dat altijd de SP zal spelen, maar ik heb mijn preorder natuurlijk wel gedaan voor de multiplayer. Alleen is het de vraag hoe vaak ik zal spelen, gezien ik momenteel eens in de twee maanden Windows boot. Maar voor 20 euro kon dat er wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
naaitsab schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:37:
[...]

Die stelling kan ik toch echt niet serieus nemen. ik mis aardig wat keren het woordje 'probably/likely' in dat verhaal. De beta draaide na 2 jaar ontwikkelen anders vrij slecht en was volgens DICE een recente build met die 'soortgelijke' engine.
Ik denk dat dit voornamelijk nog slechte optimalisatie van de Videokaart drivers was die ervoor zorgde dat de beta bij een flink aantal mensen niet goed draaide. Ik heb een 6950 in crossfire en het verschil een aantal keren gemeten, in BF3 had ik bij Ultra settings een framerate van 62 FPS gemiddeld, een keer of 5 gemeten met fraps. BF4 beta ook een keer of 5 gemeten en daar was mijn gemiddelde framerate ongeveer 64 fps in Ultra. Het verschil is dus erg klein bij mij, misschien hebben juist de mensen met Nvidia kaarten een probleem. Ik vond ook dat de beta erg soepel draaide, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Ik verwacht dat de meeste problemen bij de lancering wel verholpen zijn, have some faith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Basekid schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:39:
[...]
Ach ik ben altijd wel een fan van de cinematische over-the-top explosies ala CoD missies :P Dus als BF4 mij daar 6 uurtjes mee zoet kan houden ben ik blij.
Ja, wil toch ook minstens 1 keer alle cinematics gezien hebben :) En als ie het echt waard is doe ik hem waarschijnlijk ook wel op alle verschillende niveaus (tenminste als ik niet start op veteran of wat het moeilijkste niveau ook mag heten :))

Heb me ook relatief goed geamuseerd met de BF3 SP dus ik vraag me af wat het deze keer gaat worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

in2duhCore schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:09:
[...]

Ik denk dat dit voornamelijk nog slechte optimalisatie van de Videokaart drivers was die ervoor zorgde dat de beta bij een flink aantal mensen niet goed draaide. Ik heb een 6950 in crossfire en het verschil een aantal keren gemeten, in BF3 had ik bij Ultra settings een framerate van 62 FPS gemiddeld, een keer of 5 gemeten met fraps. BF4 beta ook een keer of 5 gemeten en daar was mijn gemiddelde framerate ongeveer 64 fps in Ultra. Het verschil is dus erg klein bij mij, misschien hebben juist de mensen met Nvidia kaarten een probleem. Ik vond ook dat de beta erg soepel draaide, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Ik verwacht dat de meeste problemen bij de lancering wel verholpen zijn, have some faith.
Vooral na de laatste patch draaide de beta prima. Bijna dezelfde FPS als BF3 (misschien 5-10 minder). Heb een nvidia kaart trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik post Lame. Same old over the top Hollywood style American patriotic propaganda. Disliked.

Krijg ik direct haatreacties dat ik een commie ben en dat ik zou moeten weten dat DICE Zweeds is.
Oh Youtube... >:)

Natuurlijk weet ik dat DICE Zweeds is maar dat versterkt mijn punt: waarom maken developers eens geen game waarin hun eigen land de hoofdrol speelt. Waarom moet steeds Amerika zo opgehemeld worden?? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:57
Zowaar,

spoiler:
een dame die een rol speelt in de trailer; wordt dan wel weer gelijk beticht van liegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Mooi stukje op 1:36 punshing COD GHOSTS in the face :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Msi92 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:09:
DICE maakt wel vaker dat soort subtiele uitingen richting CoD :p Was ook zoiets tijdens de E3, yeah we don't have fish that move out of the way but we have got [insert levolution trailer] :+

Stiekem toch wel benieuwd naar de SP, bij BF3 heb ik die eenmalig gespeeld omdat er geen replay value was, deze SP schijn je (sommige delen) via meerdere manieren te kunnen spelen. Ben benieuwd. Sowieso eerst SP er doorheen jagen en daarna MP :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
naaitsab schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:18:
[...]
Stiekem toch wel benieuwd naar de SP, bij BF3 heb ik die eenmalig gespeeld omdat er geen replay value was, deze SP schijn je (sommige delen) via meerdere manieren te kunnen spelen. Ben benieuwd. Sowieso eerst SP er doorheen jagen en daarna MP :)
Kerel, ik bewonder je doorzettingsvermogen maar hoe hield je het vol om de SP van BF3 uit te spelen?

Na het tweede of derde level was het voor mij al niet meer uit te houden, er zat toch totaal geen spanning in de vuurgevechten en om nou te zeggen dat het een boeiend verhaal was, nou nee. Het wekte hier niets dan frustraties op en hopen "neeeee, kom op zeg, dat meeen je niet wat cheesy" momenten.

De BF4 SP zal ik ongetwijfeld wel weer eens aanslingeren als internet er uit ligt, maar er naar uitkijken, nou nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Tsurany schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:48:
[...]

Stop dan met het spel. Maar een "haatmeter" vullen en ondertussen vrolijk het spel spelen gaat natuurlijk nergens over. Of je haatmeter heeft een flinke foutmarge of je overdrijft aardig.

Speel niet vrolijk, Battlefield 3 was een leuk spel, maar ronduit slecht vergeleken met BF2, vooral als je dus een "waardig" vervolg verwacht zoals Dice deed beweren. Verder is de game wereld op dit moment vreselijk karig en is er vrijwel niks wat in de buurt komt van BF2. Redelijk simpel argument wat je geeft.

[...]

Je leest een thread op een website en opeens is de franchise verwoest? Waarom speel je dan BF3? Waarom zit je dan in de BF4 thread te posten? Als de franchise verwoest is dan kom je hier toch niet meer? Volgens mij een vrij overdreven reactie.

Ik was voor het lezen al van mening dat de franchise verwoest was. Dit wist ik al tijdens de BF3 Beta. Als een franchise verwoest wordt betekend niet dat de nieuwe "versie" van de franchise slecht hoeft te zijn of helemaal niet speelbaar. Beetje simpel argument weer.

[...]

Als ik kijk welke mappen in BF2 echt populair waren kwamen daar vooral de kleinere mappen naar voren en waren de grote, uitgestrekte mappen een stuk minder populair. Mensen denken dat dit de "echte" Battlefield mappen zijn maar als je kijkt naar wat echt populair was denk ik dat dit toch zeker niet klopt. Daarnaast, wat is er mis met Gulf of Oman? Wat is er mis met Sharqi of Karkand? Elke map heeft toch redelijk de originele features er in zitten en zijn op zich prima mappen.

De maps zijn een stuk kleiner geworden en geïnfanterieerd. En mede door het gebrek aan features die BF2 wel had spelen de maps minder goed weg

Dat topic op MordorHQ is een grote rant. Elk probleem is enorm opgeblazen en elke verandering wordt per direct als negatief gezien. Statistieken worden zo gedraaid dat ze positiever geïnterpreteerd kunnen worden.

jouw mening

Als ik kijk naar BF4 zie ik daar een prima opvolger in van BF2/BF3. Commander mode is aangepast en een stuk beter geïmplementeerd. De classes uit BF2 zijn allemaal te spelen, alleen zijn ze nu teruggebracht tot 4 classes waarbij je op basis van wapens en extra's de class specialiseert. Ingame VOIP hebben ze terug gestopt, als squad samenspelen werkt net als in BF2 maar dan is het daadwerkelijk bij elkaar komen een stuk makkelijker. Battlelog is een grote vooruitgang op de ingame menu's in BF2.
Ja, er kunnen inderdaad flink wat zaken beter. Echter, dit was bij BF2 ook het geval.

We gaan zien wat BF4 gaat worden, tot nu toe nog geen map gezien waarvan ik nat word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Kerel, ik bewonder je doorzettingsvermogen maar hoe hield je het vol om de SP van BF3 uit te spelen?

Na het tweede of derde level was het voor mij al niet meer uit te houden, er zat toch totaal geen spanning in de vuurgevechten en om nou te zeggen dat het een boeiend verhaal was, nou nee. Het wekte hier niets dan frustraties op en hopen "neeeee, kom op zeg, dat meeen je niet wat cheesy" momenten.

De BF4 SP zal ik ongetwijfeld wel weer eens aanslingeren als internet er uit ligt, maar er naar uitkijken, nou nee...
Ik heb de SP van BF3 meerdere malen uitgespeeld. Vraag me niet hoe, ik heb zelf geen idee. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:29

codex

Geen OpenAI agent :)

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Hahaha, ik ken dat. Ik heb in de afgelopen 6 jaar geen enkele singleplayer langer dan een half uur kunnen spelen, Bioshock 2 en Far Cry 3 meegerekend. Ben er dan altijd al klaar mee. Dan is zo'n BF of COD campaign helemaal een saaie bedoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik hoop echt dat DICE snel met nieuws aankomt qua maps, tot nu toe hebben we maar ~2 maps gezien? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Msi92 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:51:
Ik hoop echt dat DICE snel met nieuws aankomt qua maps, tot nu toe hebben we maar ~2 maps gezien? :p
Van alle mappen zijn op zijn minst de naam en één screenshot te zien. Van twee mappen is inderdaad echt bekend hoe ze eruit zien.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Msi92 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:09:
bye bye doggie 8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb maar even de moeite genomen je reactie fatsoenlijk quotebaar te krijgen. Gebruik in het vervolg gewoon de splitsknop, die is hier juist voor bedoelt.
rickyy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:41:
Speel niet vrolijk, Battlefield 3 was een leuk spel, maar ronduit slecht vergeleken met BF2, vooral als je dus een "waardig" vervolg verwacht zoals Dice deed beweren. Verder is de game wereld op dit moment vreselijk karig en is er vrijwel niks wat in de buurt komt van BF2. Redelijk simpel argument wat je geeft.
Dus je speelt met plezier een spel maar het vult wel je haatmeter? Dan denk ik dat je inderdaad flink aan het overdrijven bent. Volgens mij heb je een veel te geromantiseerd beeld van BF2 en denk je enkel aan de positieve punten en helemaal niet meer aan de vele problemen die in dat spel zaten. Volgens mij is het een kwestie van "vroeger was alles beter" terwijl mensen de slechte herinneringen al verdrongen hebben.
Ik was voor het lezen al van mening dat de franchise verwoest was. Dit wist ik al tijdens de BF3 Beta. Als een franchise verwoest wordt betekend niet dat de nieuwe "versie" van de franchise slecht hoeft te zijn of helemaal niet speelbaar. Beetje simpel argument weer.
Dus de franchise is verwoest maar de nieuwe versie in de franchise is niet slecht? Dat volg ik echt niet meer. Volgens mij snap je niet helemaal wat franchise in houd. Alle Battlefield games tezamen vormen de Battlefield franchise. De individuele spellen zijn allen onderdeel van deze franchise. De franchise kan niet verwoest zijn als er nog prima games uit voortkomen. Jij vind de nieuwe invulling van deze franchise niet zo goed als de vorige, dat kan.

Denk eens terug aan games zoals Battlefield 1942 of Battlefield Vietnam. Beide spellen vormden de start van de franchise maar hadden geen squads of commanders in het spel zitten. Dat is iets wat in Battlefield 2 geïntroduceerd is, in Battlefield 2142 is doorgezet en daarna weer weggehaald is. Van origine is het niet iets wat in de franchise thuis hoort. Sterker nog, de meeste Battlefield games hebben geen commander mode.
De maps zijn een stuk kleiner geworden en geïnfanterieerd. En mede door het gebrek aan features die BF2 wel had spelen de maps minder goed weg
En dit zijn nou net de maps die in BF2 het populairst waren. Daarmee doen ze het gros van de community juist een plezier.
jouw mening
Ja en het is een reactie op jouw mening. Wat wil je hier mee zeggen?
We gaan zien wat BF4 gaat worden, tot nu toe nog geen map gezien waarvan ik nat word
Hoeveel mappen heb je tot nu toe gezien? Eentje hebben we zelf kunnen spelen, eentje is veel te zien in media en de rest hebben we enkel op vage beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

naaitsab schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

Ze gaan er mee aan de slag na de beta, wil niet zeggen dat het volgende week gefixt is.

[...]

Lees nog eens wat ik heb geschreven. Ik val erover omdat dat soort termen missen, die persoon loopt het te verkondigen alsof het feiten zijn terwijl dat het uit de lucht gegrepen is.

"Het is mogelijk dat het net zo goed draait als BF3, maar kan ook een stuk minder goed draaien, dat weten we over een week pas". Klinkt al een heel stuk beter dan "het spel lijkt op elkaar dus zal het net zo goed draaien als BF3", dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

[...]

Dat doen ze ook niet, daarom heeft DICE ook ruime minimum/recommended eisen vrijgeven. En ik neem aan dat je dat laatste trollend bedoelt, elke PC met W7/8 kan BF4 draaien echter gamen op 5FPS dat gaat 'm niet worden ook al draait het spel.
shit, sorry heb idd verkeerd gelezen.
Enne nee ik was niet aan het trollen. Maar als je snapt dat ze niks kunnen beloven, dan snap ik je reaktie niet.
We begrijpen elkaar niet denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
@tsurany,

Inf mode werd pas populair na patch 1.4 in bf2 die het mogelijk maakte vehicles van mappen te verwijderen.
Karkand en ghost town waren origineel vehicle mappen.
Dit was naar aanleiding van de feedback van de bf2 community, toen luisterde dice nog naar zijn customers.

Voor mij heeft bf3 niets met de oude battlefield te maken, over bf4 heb ik nog geen mening maar in de beta kwam ik alweer ergenissen tegen, dice heeft bf zo gemaakt dat iedereen dit nu kan spelen en dat je
er niet meer voor hoeft te leren, dit verkoopt goed maar brengt ook spelers naar battlefield die helemaal niet weten wat battlefield in houdt.

Neem bv planetside 2, daar kun je niet zomaar online gaan en denken dat je kunt fraggen, je hebt een bepaalde tijd nodig om dit te leren en dat mis ik bij het huidige battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het is dan ook een arcade game, geen tactical fps. Het verschil is de markt die ervoor is.
Get with the program, tijden veranderen, games sterven of evolueren.
Vroeger was het idd beter met merr games die (bewust of onbewust) op teamplay focusten. Mijn favo games zijn ook dood, maar blijven doorzeuren en aan oude dingen vasthouden, levert je niks op als frustratie..

Tevens geef je aan dat infantry gameplay op wens van de community werd ingevoerd, dus dice laat de game wel degelijk evolueren en luistert naar de markt. Je spreekt jezelf dus tegen.

[ Voor 20% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-10-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het helpt wel. Kijk naar bijv. commander mode. Wat niet helpt zijn mensen die gaan roepen dat je niks moet zeggen omdat het toch geen zin heeft.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Wat meer over de mappen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Vet ! ^^

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLsandman schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:04:
@tsurany,

Inf mode werd pas populair na patch 1.4 in bf2 die het mogelijk maakte vehicles van mappen te verwijderen.
Dit was naar aanleiding van de feedback van de bf2 community, toen luisterde dice nog naar zijn customers.
Ik heb het dan ook niet over de infantry mode, ik heb het over de kleinere mappen waar infantry een hoofdrol had en beter uit de verf kwam. Neem mappen zoals Karkand, Sharqi, Mashtuur,... dat waren populaire mappen waar juist de combinatie tussen armor en infantry zo interessant was. Had je geen voertuig kon je alsnog leuke gevechten hebben.
Als je kijkt naar de populairste mappen in BF2 dan zaten daar juist niet de grote uitgestrekte mappen bij. Die waren gewoon minder populair en daar heeft DICE met BF3 en BF4 ook naar gekeken.
Voor mij heeft bf3 niets met de oude battlefield te maken, over bf4 heb ik nog geen mening maar in de beta kwam ik alweer ergenissen tegen, dice heeft bf zo gemaakt dat iedereen dit nu kan spelen en dat je
er niet meer voor hoeft te leren, dit verkoopt goed maar brengt ook spelers naar battlefield die helemaal niet weten wat battlefield in houdt.
Aan de andere kant, was BF2 echt zo anders? BF2 hoefde je ook niet te leren. Je kiest een class, spawned en kan doen en laten wat je wilt. Er zat geen leer curve in, er zaten genoeg spelers die niet eens wisten wat Battlefield in hield. Sterker nog, tot aan BF2 had je geen squads en geen commander dus waren dat zelfs geen onderdelen van Battlefield.
Neem bv planetside 2, daar kun je niet zomaar online gaan en denken dat je kunt fraggen, je hebt een bepaalde tijd nodig om dit te leren en dat mis ik bij het huidige battlefield.
Maar dat heeft nooit in BF2 gezeten en heeft ook niet in de andere delen gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Uit de Battlefield 4 beta had ik wel het idee dat een beetje snel tactisch kunnen nadenken hielp. Dat herken ik toch wel uit de oudere delen en mis ik juist heel sterk bij deel 3. Deel 3 voelde meer als een Call of Duty waar het inderdaad vooral gaat om snel fraggen. Niet dat je veel in Battlefield kan als je een half uur lang moet staan mikken voor je iets raakt, snel iets kunnen raken is altijd in elke shooter nuttig geweest, maar on the fly besluiten een beweging net iets anders uit te voeren of zelfs ineens compleet van bestemming veranderen, of besluiten op eigen houtje ergens heen te sluipen, omdat dat toch tactisch blijkt, kan voor mijn gevoel erg goed uitpakken in Battlefield 4. In Battlefield 3 rende ik rond als een kip zonder kop om op alles te schieten wat beweegt. Voor mijn gevoel draaide Battlefield 3 veel meer om ieder voor zich, rondrennen als een kip zonder kop en maar schieten op alles dat beweegt. Het is misschien niet het tactische niveau van DotA, waar je na moet denken over elke handeling die je maar doet en waar ieder lid van de tegenpartij tamelijk specifiek het op jou gemunt heeft, maar alsnog voelt het relatief tactisch aan. Waarschijnlijk hangt dat ook veel van de map af. Siege of Shanghai is naar mijn idee in die zin ook een erg prima map.

Ik weet niet of dit de volledige reden is waarom ik van de beta heb genoten, waarschijnlijk zit er meer achter dat ik niet onder woorden kan brengen omdat het wat afhankelijk is van gevoel. Waar BF3 "anders" voelde in vergelijking met de rest van de serie (Bad Company prullaria niet meegerekend) voelt deel 4 toch weer aan als echt Battlefield zoals het vroeger was, maar in een nieuw jasje met nieuwe maps. Als de rest van het spel zo goed wordt als de map uit de beta ga ik het mogelijk nog wel leuker vinden dan ik BF2 en 2142 vond. Zelf vond ik 1942 en Vietnam toch wel de leukste delen uit de serie, dus we moeten nog wel afwachten of het zelfs aan die delen zal kunnen tippen. Mijn impressie tot nu toe is dat BF4 geen slechte appel zal zijn zoals Bad Company 2 (1 was console only) en BF3 dat voor me waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 23-10-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Pas na een lange tijd ben ik echt in staat geweest om echt taktische bewegingen te maken in bf3. Dit viel vooral op in tdm - Neusharen kanaaltjes met 64 man. Waar ik dit vroeger zag als een 'loop wat rond en probeer iedereen die je tegenkomt te killen', zie ik dat nu als een taktisch staaltje rush/loopwerk en de map kunnen lezen. (en natuurlijk razendsnelle reflexen met goede accuracy hebben)
Ik vind het dan ook niet meer chaotisch eigenlijk. :)

Je kunt zeggen dat het gemakkelijk is om met een saiga even te domineren, maar ik vond me 141 kills dat ik recent nog gehaald heb, toch wel leuk :9
Haal er regelmatig eigenlijk 100+ kills, veelal met een mp7/spas12. Al is snipen-rushen met een M98B met acog ook wel leuk.

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 23-10-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:04:
@tsurany,

infantry werd on de public inderdaad populair.
e-sport had het allang server side aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Het wordt tijd dat mensen stoppen met Battlefield van lang geleden te vergelijken met de game van nu. Net zoals cod geen ww2 shooter meer is. Vind je BF2 het beste wat er is, ga je dat lekker spelen. Battlefield van nu is Battlefield van nu, en is zoals het is. Gaat het veranderen?

Nope!

Welterusten ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Helemaal eens met RoyK, als je nu weer Battlefield 1942 of Battlefield 2 zou opstarten zal je merken dat Battlefield 3 en hoogstwaarschijnlijk battlefield 4 helemaal niet zo slecht zijn.
Je kan je natuurlijk afvragen of "vroeger was alles beter" wel echt zo is. BF2 was ook pas enigzins speelbaar na versie 1.3? geloof ik.
Tijdens de beta van Battlefield 4 heb ik me heerlijk vermaakt. En ga dat waarschijnlijk in de komende mappen ook zeker doen.
En dat lijkt mij voornamelijk het doel van een spel, vermaken.
Ik heb het volgens mij al eens eerder geroepen in het Battlefield 3 topic en hier lijkt het er ook erg sterk op dat er alleen maar negatief gedaan kan worden.
Als we allemaal nou eens wat positiever zouden zijn is het topic ook wat leuker om te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:43:
[...]

Ik heb de SP van BF3 meerdere malen uitgespeeld. Vraag me niet hoe, ik heb zelf geen idee. O-)
Nou, ik had ook de zelfde mening en heb amper de 2de missie uitgespeeld.... totdat ik moest verhuizen en ik 2 weken zonder internet zat; heb tegen mijn zin de singleplayer beginnen spelen en op een gegeven moment was het best wel cool hoor, maar je moet gewoon volhouden. Alsof je een film bekijkt die een trage, saaie start heeft maar op het einde toch wel spectaculair is, dat gevoel had ik echt.

In tegenstelling tot de SP van COD MW2 bv, dat is vanaf de eerste minuut toeters & bellen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:49:
[...]
Nou, ik had ook de zelfde mening en heb amper de 2de missie uitgespeeld.... totdat ik moest verhuizen en ik 2 weken zonder internet zat; heb tegen mijn zin de singleplayer beginnen spelen en op een gegeven moment was het best wel cool hoor, maar je moet gewoon volhouden. Alsof je een film bekijkt die een trage, saaie start heeft maar op het einde toch wel spectaculair is, dat gevoel had ik echt.

In tegenstelling tot de SP van COD MW2 bv, dat is vanaf de eerste minuut toeters & bellen!
Mja, het was algemeen geweten dat de campaign van bf3 nogal slecht was.. Het was dan ook hun eerste singleplayer campaign dat ze gemaakt hadden, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amanoo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:14:
Uit de Battlefield 4 beta had ik wel het idee dat een beetje snel tactisch kunnen nadenken hielp. Dat herken ik toch wel uit de oudere delen en mis ik juist heel sterk bij deel 3. Deel 3 voelde meer als een Call of Duty waar het inderdaad vooral gaat om snel fraggen. Niet dat je veel in Battlefield kan als je een half uur lang moet staan mikken voor je iets raakt, snel iets kunnen raken is altijd in elke shooter nuttig geweest, maar on the fly besluiten een beweging net iets anders uit te voeren of zelfs ineens compleet van bestemming veranderen, of besluiten op eigen houtje ergens heen te sluipen, omdat dat toch tactisch blijkt, kan voor mijn gevoel erg goed uitpakken in Battlefield 4. In Battlefield 3 rende ik rond als een kip zonder kop om op alles te schieten wat beweegt. Voor mijn gevoel draaide Battlefield 3 veel meer om ieder voor zich, rondrennen als een kip zonder kop en maar schieten op alles dat beweegt. Het is misschien niet het tactische niveau van DotA, waar je na moet denken over elke handeling die je maar doet en waar ieder lid van de tegenpartij tamelijk specifiek het op jou gemunt heeft, maar alsnog voelt het relatief tactisch aan. Waarschijnlijk hangt dat ook veel van de map af. Siege of Shanghai is naar mijn idee in die zin ook een erg prima map.
Het rondrennen als kip zonder kop is iets wat absoluut niet bij Battlefield 3 hoort. Ik vraag me af op welke manier je het spel dan speelt. Looproutes, timing, tactiek,... allemaal relevant in Battlefield 3. Om een goede score te halen moet je zeker wel weten hoe de map in elkaar steekt, hoe je posities het beste kan aanvallen en wat de flanking routes zijn. De punten die jij goed uit vind pakken in Battlefield 4 waren ook in elke Battlefield 3 map noodzakelijk. Heb je nooit rush gespeeld? Daar komen zulke aspecten juist sterk naar voren. Hetzelfde eigenlijk in Conquest, besluiten een andere vlag aan te vallen of een andere route te nemen heeft daar ook enorm veel invloed. Of wat dacht je van CTF? Daar is timing, looproute en tacktiek ook zeer belangrijk.
Wellicht eens samenspelen met wat bekenden? Dan zal je merken hoe relevant tactiek en teamwork eigenlijk is in Battlefield 3.
Fonta schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:19:
Helemaal eens met RoyK, als je nu weer Battlefield 1942 of Battlefield 2 zou opstarten zal je merken dat Battlefield 3 en hoogstwaarschijnlijk battlefield 4 helemaal niet zo slecht zijn.
Je kan je natuurlijk afvragen of "vroeger was alles beter" wel echt zo is. BF2 was ook pas enigzins speelbaar na versie 1.3? geloof ik.
Helemaal mee eens. Iedereen kijkt rooskleurig naar het verleden maar ik krijg bijna het vermoeden dat ze die spellen nooit gespeeld hebben, althans zo praten ze er wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tsurany schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:21:
[...]

Ik heb het dan ook niet over de infantry mode, ik heb het over de kleinere mappen waar infantry een hoofdrol had en beter uit de verf kwam. Neem mappen zoals Karkand, Sharqi, Mashtuur,... dat waren populaire mappen waar juist de combinatie tussen armor en infantry zo interessant was. Had je geen voertuig kon je alsnog leuke gevechten hebben.
Als je kijkt naar de populairste mappen in BF2 dan zaten daar juist niet de grote uitgestrekte mappen bij. Die waren gewoon minder populair en daar heeft DICE met BF3 en BF4 ook naar gekeken.

[...]

Aan de andere kant, was BF2 echt zo anders? BF2 hoefde je ook niet te leren. Je kiest een class, spawned en kan doen en laten wat je wilt. Er zat geen leer curve in, er zaten genoeg spelers die niet eens wisten wat Battlefield in hield. Sterker nog, tot aan BF2 had je geen squads en geen commander dus waren dat zelfs geen onderdelen van Battlefield.

[...]

Maar dat heeft nooit in BF2 gezeten en heeft ook niet in de andere delen gezeten.
Hier sluit ikmij helemaal bij aan. Volgens mij zijn nogal wat mensen vergeten hoe BF2 was. En ga niet over bugs praten, BF2 was ook een drama, vaak onspeelbaar zelfs.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

BF2 was zeker een drama vwb bugs. En niet te vergelijken met BF3/BF4. Natuurlijk niet. Maar wat ik persoonlijk als verschil zie, is dat er (en da's nogmaals, puur uit eigen ervaring) veel meer teamwork in BF2 te vinden was dan dat ik bij BF3 heb gevonden.

Natuurlijk kwestie van de juiste servers zoeken, maar zeg 7 van de 10 keer dat je (ok, IK) in een BF2 server terecht kwam kon je doorgaans een echte teamgame gaan spelen. Veel teams die ik bij BF3 joinde speelden veel minder teamgericht, veel meer individueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar is de oorzaak daarvan terug te leiden naar het spel of moet je dat bij de spelers zoeken? Ik denk niet dat het spel dermate veel veranderd is dat teamwork niet meer belangrijk is of niet meer aangemoedigd wordt. Ik denk dat vooral de spelers individualistischer geworden zijn. Alhoewel ik zelf geen grote verschillen merk. De meeste mensen gaan nog steeds voor de objective is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Wanneer gaat ie nou gereleased worden? 29 of 31 oktober?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
29 oktober america, 31 oktober europa :)
Pagina: 1 ... 91 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.