Ik kon me natuurlijk niet inhouden en heb gespeeld als een malle. Vooral domination omdat ik wapen kills wil maken om een feel te krijgen over hoe de wapens reageren en welke me goed liggen en welke niet.
WARNING WALL OF TEXT INC
Tot dusver heb ik alle primary weapons muv de SCAR en de M40A1 op 1 service star. Ik ben van plan mijn bevindingen met elk wapen uitgebreid op te schrijven, maar pas zodra ik de laatste 2 ook op 1 service star heb. Voor nu wat ervaring met classes en beknopte wapen catagorien.
Assault, het minst gespeeld tot nu toe. Ik mis nog de "grote" medpack want dat kleine ding is maar gaar. Ik vind ook de revive window te klein. Zoals het nu is moet je die defib al chargen voordat je team mate dood is om hem met 100% up te krijgen. De assault wapens zijn gewoon heerlijk. Die AK12 is gewoon pure nerdgasm en goede contender voor de m16a3 award. Maar die SCAR omg, wat een beest. Het is jammer van de 20 kogels. Maar 1vs1 heb ik nog nooit gewonnen van een SCAR.
Engineer, hele fijne class. Geeft me echt weer het BFBC2 gevoel, zoals the hele game though. De RPG is erg goed tegen infantry. En het lijkt een snellere reload te hebben dan in BF3. Hip Fire RPG's lijken ook goed in 1 lijn te gaan, dus aimen is niet altijd nodig als je ff snel door een muur wil

De PDW's zijn ok-ish. De MX4 is heel sterk in CQC, hipfire en gaan. De PP2000 is meer een allrounder iets minder goed in CQC, maar veel beter at range. Een groter magazijn is goed voor als je meer dan 2 targets hebt. De Carbines, oh sweet carbines. Misschien wel de beste wapens in het spel. Mijn voorkeur ligt bij de ACW-R, ik kan daar de recoil iets beter van managen. Maar oh sweet carbines.
Recon, MOTION SENSOR BALL EN C4! eigenlijk kan ik daar stoppen. De rest is niet belangrijk. Maar goed, even zonder dollen. Die eerste bolt action voelt wat apart aan, ik kon niet echt wennen aan de mechanics van de bolt action. Bij het kijken naar filmpjes waar mensen er mee spelen denk ik: waarom is hun game in slow motion, waarom is dat bij mij niet. Long range sniping is een beetje raar in dit spel. Ik heb vaak dat ik iemand recht in z'n bakkes schiet maar dat de hit niet geregistreerd word. Het lijkt wel of de kogel dan ergens tegen aankomt. Met de m40 nog niet veel geschoten, maar die lag me iets beter dan dat chinese ding. Enige minpuntje: grote ammo boxen replenshen C4 niet
De DMR's zijn best raar. Die acog die je als eerste unlocked is veel te groot imho en maakt je aim alleen maar minder. Maar van beide zijn de iron sights ook niet je-van-het. Het is dus wachten op een red-dot/kobra in de main game. Wel hebben ze echt ENORME bloom. Dat merkte ik vooral bij het gebruik met de ACOG en in hipfire. Vaak sta ik gewoon in iemand, hip fire away en niets gaat raak, niet eens een hitmarker. En op range moet je echt wachten tot je scope weer centered is, want direct weer schieten is suicide. Die angled grip maak bij beide guns een hoop goed. Mijn voorkeur is de Mk11, die heeft minder first shot recoil.
Support. In eerste instantie dacht ik dit over die UM100: WAT EEN PIEEEP GUN. Tot ik leerde hoe je deze kon burst fire-en. Wat een beest. Die Type88 is gewoon lekker ouderwets raggen. En met 200 kogels in een mag, wat wil je nog meer. Die airburst, mja, ben er nog niet over uit. Het goed aimen van dat ding maakt je best een target. Voor nu vind dit de minst interesante class.
Shotguns, oh sweet shotguns. Wat hebben jullie een nerf gehad. Vooral door de eerste perk: ARMOR. En door andere vage mechanics. Die eerste auto shotgun performed erg goed, 1 shot en 2 shot kills zijn geen uitzondering en door de snelle mogelijkheid tot vuren zijn 2-3 targets goed uit te schakelen, met eventuele switch naar side arm. Met de 870 heb ik hele rare situaties mee gemaakt. Van compleet mis schieten maar een target met 1 schot downen. Tot iemand vol in het gezicht schieten in point blank range en die zelfde persoon me zien doden met nog 87% health over. Ik weet nog niet goed wat ik hierover moet denken.
Nog even de pistols. M9 nog niet gebruikt, nog geen 100 kills met de P226. Maar van wat ik kan zien zijn ze erg sterk. En een waardig alternatief. Vooral met die muzzle break (het negatieve geld alleen bij automatic fire, pistols zijn semi-auto = geen negatief effect) word hij nog precieser. Vaak gewoon 2-3 man met 1 mag kunnen killen.
Een andere tip is: Speel niet met de green laser sight. Die rode valt een stuk minder op dan de groene. Ik zie mensen met groene echt van mijlen ver aan komen. Van wat ik begreep is het iets puur cosmetisch en werken ze hetzelfde. Dus gebruik bij voorkeur de rode als je een laser wil.
En misschien wel het belangrijkste: ALS JE SQUAD LEADER BENT GEEF SQUAD ORDERS! het is meer punten voor jou en je team en zorgt ervoor dat je alle perks krijgt. Ik word echt gestoord van de roof campers die geen orders geven. En het feit dat je niet je eigen squad kan starten is echt bullshit.
[
Voor 3% gewijzigd door
ye-roon op 07-10-2013 09:34
]