[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Tsurany schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:24:
Mijn grootste probleem met BF4 nu is dat het een gigantisch campfest is. Doordat je op elk dak kan komen stikt het van de groepjes campers. Enkele campers heb je zo neer, een groep van 4 man met twee medics is toch een stuk lastiger. Hebben mensen echt niks beters te doen dan laf de easy kills af te wachten?
Blame de map zou ik zeggen. Toegang tot elk dak, dan krijg je dit. Ik ben het verder met je eens. Wil je een vlag pakken, ga je dood.. wil je op een teammaat spawnen, zit hij al 10 minuten op hetzelfde dak, samen met je andere team maatjes. Zo win je natuurlijk geen rondjes.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

Gister 2 potjes gespeeld op de PS3.

Ben er nog niet achter wat ik ervan vind... Het is vooral wennen.
Zo is het meest opmerkelijke dat je nu met je sniper rifle de range kan instellen (0, 100, 200m etc.)

Het geluid vind ik nog beter dan in BF3 maar de graphics..... wat lelijk! Dit spel is duidelijk voor de PC en next-gen console

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Tsurany schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:24:
Mijn grootste probleem met BF4 nu is dat het een gigantisch campfest is. Doordat je op elk dak kan komen stikt het van de groepjes campers. Enkele campers heb je zo neer, een groep van 4 man met twee medics is toch een stuk lastiger. Hebben mensen echt niks beters te doen dan laf de easy kills af te wachten?
Dit,
Voorheen moest je nog moeilijk doen maar nu wordt het wel erg makkelijk gemaakt. 1tje houd de ene lift in de gaten en de anderen gaan lekker kamperen op het dak. Als ik de map overview zo zag is dit wel de enige map die zo stads is. Zou toch graag Paracel Storm erbij hebben, deze map verveelt snel.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyK schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:26:
[...]

Blame de map zou ik zeggen. Toegang tot elk dak, dan krijg je dit. Ik ben het verder met je eens. Wil je een vlag pakken, ga je dood.. wil je op een teammaat spawnen, zit hij al 10 minuten op hetzelfde dak, samen met je andere team maatjes. Zo win je natuurlijk geen rondjes.
Het is idd volledig te danken aan mapdesign. Teveel hoogteniveau's en toegang tot de parachute en liften maakt dat veel mensen veel te hoog gaan campen.

Ik vind trouwens levelation in dit level een slechte toevoeging. De map zonder toren is leeg en saai, juist die toren is het leukste onderdeel van de map. Als die vernietigd wordt, wat vrij snel gaat, is dat gewoon echt balen.
naaitsab schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:29:
[...]

Dit,
Voorheen moest je nog moeilijk doen maar nu wordt het wel erg makkelijk gemaakt. 1tje houd de ene lift in de gaten en de anderen gaan lekker kamperen op het dak. Als ik de map overview zo zag is dit wel de enige map die zo stads is. Zou toch graag Paracel Storm erbij hebben, deze map verveelt snel.
Heb er zelf ook wel meermaals twee mannen afgeschoten die dan net niet de lift in de gaten hielden. Vaak constant dezelfde namen (toevallig ook Tweakers) die je daar op hetzelfde stuk dak ziet campen.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 02-10-2013 08:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Tsurany schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:30:
[...]
Heb er zelf ook wel meermaals twee mannen afgeschoten die dan net niet de lift in de gaten hielden. Vaak constant dezelfde namen (toevallig ook Tweakers) die je daar op hetzelfde stuk dak ziet campen.
Zat een paar keer met een clangenoot in de map, eentje gaat liggen en de andere gaat hurken in de andere hoek, dat werkt ook wel aardig zeker als er 1 een LMG heeft (suppresion). Als je gaat liggen kruip je wel langzaam naar de deur toe :? Vage bug.
Probeerde nog een nade in die lift te gooien toen ie omhoog ging maar was net te laat :+

In domination zit er naast die lift in het hoekje nog een trap trouwens, had die aan de andere kant gezet nu pak je met een bi-podje beide toegangswegen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Je kan de lift ook gebruiken als de toren er niet meer is ;) (teminste op de ps3)

YouTube: BF4 Beta: Super Elevator! (PS3)

[ Voor 7% gewijzigd door ReQuiem83 op 02-10-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

ik merkte overigens wel dat je nu wat meer puntjes pakt als sniper. Het spotten loont qua punten, en als je iemand neer haal waar je een paar keer over doe krijg je niet slechts 100 punten, maar gewoon de kill plus afstand etc.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

Madstorm

Derping all the way!

Gisteren ook een aantal potjes gespeeld. Loopt bij mij erg soepel, heb eigenlijk niks veranderd aan de graphics alleen de FoV aangepast. Helemaal geen last van framedrops of lagg gehad.
Ik vind het een stuk beter wegspelen dan BF3. Vooral het 'sprayen' gaat nu erg gemakkelijk (met AK).
Toch moet ik even wat kwijt over de map zelf (de domination map). Als de enemy eenmaal op het dak genesteld is, is er geen beginnen meer aan. Met de lift naar boven resulteert in een dead aangezien ze allemaal naar de lift kijken. En de snipers die ook op het dak zitten hebben enorme voordeel op iemand die beneden rond huppelt. Enige manier om hier wat tegen te beginnen is met een sniper op een afstand ze eraf proberen te schieten, of er meteen onder staan en met geluk iemand eraf sprayen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een team meerdere liften tegelijk gebruiken en met een shotgun naar buiten stormen of het gebouw neerhalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
Gisteren quasi een half rondje kunnen "gunnen" in de attack heli met een squadmate - wat leuk om dan al die vervelende campers van de gebouwen te maaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

zAo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:40:
- De controls zijn anders, maar de oude kun je ook niet terugkrijgen. Vooral langzaam achteruit rijden is een hel.
Dit kan wel, moet je de controls op Veteran zetten :) werkte bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Naar mijn mening is de game veel te toegankelijk geworden. ik schoot gisteren vanaf de ene kant van het water helemaal over het water heen aan de andere kan een gast met 5 kogels neer. wapens hebben bijna geen recoil, de spread is bijna weg bij het langer schieten en ook de suppresion is bijna weg.

Daarnaast voelt de hele game log aan. alles is lomp groot. iconen zijn groot, Het lijkt in mijn ogen veel te veel op COD.

Verder vind ik de bewegingen van soldaten echt betreurend slecht. Het gaat niet vloeiend en onnatuurlijk... als je na het spelen van BF4 terug naar 3 gaat dan is het echt een verademing hoe lekker dat speelt.

In de Alpha versie waren daarnaast de geluiden vele malen mooier. veel harder en directer. Nu wordt ik door een heli kapot geschoten en hoor hem niet eens aankomen.

Ik ben eerlijk gezegd zwaar teleur gesteld in deel 4. Zoveel finesse en verfijning zat er in bf3... dit hebben ze in 4 helemaal om zeep geholpen... Ik hoop echt dat de beta een vroege versie van de game is en dat dit niet the final release gaat worden. Anders ben ik zwaar teleurgesteld...! en zal ik mijn bijna 900 uur in BF3 nog maar even voort moeten zetten :)

Als laatste is in mijn ogen de game niet optimized. Sta je binnen in een gebouw in bf3 dan vliegen je frames per second omhoog omdat je videokaart niet veel hoeft te doen. bij BF4 blijft deze gewoon laag. wat dus betekend dat de game, de videokaart dingen laat uitrekenen die niet te zien zijn. Ook heb ik het idee dat mijn SLI niet goed naar behoren wordt ondersteund. Ik haal op high settings amper de 60FPS waar dit bij BF3 ruim 120 FPS was. Ook veel frame drops merk ik op.

Deze game is verre van klaar... althans deze beta is verre van klaar! ik had eerst de officiele drivers van nvidia toen gebeurde er dit: YouTube: BF4 choppy with newest drivers

[ Voor 27% gewijzigd door sygys op 02-10-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 11:43
Wat jammer is dat als je bovenop het gebouw staat wat kan instorten dan is het insta death. Dus niets naar beneden glijden/vallen nee je bent gewoon dood.
Verder ben ik het op vele punten eens met sygys, het voelt lomp aan. Tuurlijk het is nog een beta en er kan nog veel aan gesleuteld worden maar zo voelt het ook.

Boven op het gebouw bij D geloof ik gooide ik een med pack, die vloog automatisch omhoog en ging door het glas boven de vlag. Best grappig maar niet de bedoeling lijkt mij :P

[ Voor 21% gewijzigd door Carthrax op 02-10-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:11

d_star

Maharadja of the Year :-/

Toch maar even mijn indruk posten. Gisteren een Conquest Large 64 spelers potje gespeeld van ongeveer 29 minuten op de PC, overall indruk was ondanks de extreme lag spikes erg goed.

Ik speelde de Support-class met als selectie de Mk100, de default pistol, de XM25 en dat grappige, kleine ammo-zakje.

Maar er viel me gisteren iets raars op. Tot twee keer toe werd ik in close quarters verrast door de tegenstander, soms meer dan een. Ik kon niks anders dan hipfiren, we verrasten elkaar. Het rare is dat ik beide keren tot de helft in het vuurgevecht volautomatisch met mijn Mk100 kon schieten (ik weet het, volautomatisch een LMG leegrammen vanuit de heup is dramatisch, maar ik kon niet anders), maar ineens zorgde een goed getimede lagspike ervoor dat ik in een soort single fire mode belandde.

De Mk100 reageerde niet meer op mijn ingedrukte muisknop, waardoor ik genoodzaakt was om single fire-achtig te schieten op mijn tegenstander. Daarbij steeds weer opnieuw de linkermuisknop indrukkend. Ik weet zeker dat ik single fire niet geselecteerd had, daar ik niet eens de tijd heb genomen om de controls in te stellen.

Nu weet ik dat de lagspike hier waarschijnlijk debet aan is en wie weet is het wel een vrij situationele bug die lastig te reproduceren is, maar ik vroeg me af of iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt.

Desondanks was ik verrast door de performance op mijn bakkie met licht verouderde processor, met de volgende specs:
- AMD Phenom II X6 1090t @ 3,2GHz;
- Club3D AMD Radeon 7950 royalKing editie;
- 12 GB aan RAM;
- Samsung 830 SSD.

Ik moet via de console de framerate nog laten weergeven, maar onspeelbaar was het zeker niet.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 11:31
Wel leuk dat je als tank nu beperkte ammo hebt. (tenminste zo zag dat eruit) maar kan je die ook refillen?

VInd het nog wel wat kaal en minder oog voor details. Zal komen door beta.
Moet zeggen dat ik de beta meer "af" had verwacht zo vlak voor release.
Nu heb ik bf3 beta nooit gespeeld maar ik weet wel dat toen ik bf3 ging spelen op release dat mn broek afzakte van de pracht en praal.

(en als je nu weer teruggaat naar bf3 dan zie je dat dat soepeler loopt etc? ja dit hebben ze natuurlijk ook 2 jaar kunne tweaken. kijk maar eens naar release en naar de huidige bf3. een wereld van verschil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
e bf3 beta was exact hetzelfde als het eind product... dat is wat me nu zon zorgen baat... @d_star de lag spikes die je bedoelt, bedoel je daarmee frame drops? die ik ook in mijn video laat zien? Die waren bij mij voor een heel eind opgelost bij het installeren van de laatste nvidia beta drivers. Maar ik zie dat jij een radeon hebt dus weet niet of die er ook al zijn.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het ga spelen... Bf3 speelde vanaf dag 1 al zo lekker vloeiend bij mij. Ik blijf het zeggen maar bf3 voelt echt verfijnd aan. Dit voelt aan als een slecht afgewerkte COD. log, niet af, en onstabiel.

Had zelfs een keer dat ik dood was maar toch niet dood was... Ik stond volgens mijn vrienden nog gewoon te staan. ik zat in het menu om wat settings aan te passen en wil terug naar de game maar volgens het menu was ik dood. dus ik druk op deploy.. maar er gebeurt niks. Ik zie mezelf op de map staan maar kon niet meer terug in game om te spelen. heb de server moeten rejoinen om het op te lossen..

Ik hoop echt dat dit een of andere oude build is...

[ Voor 23% gewijzigd door sygys op 02-10-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006

d_star

Maharadja of the Year :-/

@ sygys, thanks voor de tip. Inderdaad nog niet met de nieuwste AMD drivers gespeeld, misschien dat dit het een en ander oplost. Ga ik proberen!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Grafisch vind ik het helemaal niks. Grauwe bedoeling en gebrek aan detail. Rare strategie van Dice om aan te kondigen dat de orginele release grafisch beter is dan de Beta. Je zou mogen verwachten dat je met een beta spelers enthousiast maakt, Wacht nog even met het aanschaffen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krait
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 20:13
.

[ Voor 99% gewijzigd door Krait op 02-10-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die laser guided rpgs zijn wel nasty. In een chopper hoor je ze nog niet eens aankomen. En een tank heb je ook zo down met wat rpgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 20:50

ye-roon

knaak

Gister een aantal potjes gedaan. En ik ben blij dat mijn machine de game gewoon normala runt. Met zeflde settings als voor BF3.

Wat ik goed vind is dat je niet meer wapens unlocked door in je class te zitten, maar door goed te spelen met dat wapen. Dit betekend natuurlijk dat je nog steeds vast zit aan de class voor de class specific wapens, maar voor de rest is dat wel een goede oplossing. Ook de aanpassing dat "all kit weapons" niet per level unlocked worden, maar unlocked worden bij classX level 2 doet me goed. Gezien ik graag wil testen hoe de carbines zijn, ben ik daarom nu bezig met de Engineer class. Het enige minpuntje dat ik me kan bedenken is dat mensen die niet het beste zijn met een sniper, toch wel veel kills moeten maken met bolt actions om andere sniper rifles te unlocken.

Over de volgende alinea's: ik heb alleen domination gespeeld.

Over de engineer class gesproken. De RPG, OMG. Dat word mijn nieuwe "carl gustav". Heeeeeeeerlijk wapen. Al een paar keer mensen van het dak geschoten, de rpg neemt de dude gewoon een stukje mee, net als bij het einde van Kickass. En daarna BOOM. Maar ook al verscheidende multikills gehaald met de RPG, hoge damge, goede splash damage. Erg fijn allemaal.

Dan de MX4. euuuhhh, not so much. Close quarters, fantastisch wapen en meerdere kills mee gehaald. Maar long range, de recoil omg :S Een 3-5 kogel burst en je bent zo de hemel van kogels aan het voorzien. Je moet het met dat wapen echt bij korte bursts houden. Of een RPG die kant op sturen :D

Ik heb ook een paar kills met de Assault, gezien de game niet onthoud welke class je speelde de vorige ronde, en dus je vaak standaard als assault spawned. Die AK12 == fucking sterk. Sterkste wapen wat ik tot nu toe tegengekomen ben.

Over sterke wapens, de netcode ZUIGT. Hoe vaak ik niet geinstagibbed ben terwijl ik nog geen seconde een hoekje om ben :S En vaak is dit door een assault. Het valt me sowieso op dat er veel assualt spelers zijn. Maar dat is op zich te verwachten gezien de meeste mensen dit spelen in bf3.

Enige wat rest is de ultieme sound settings vinden zodat ik voetstappen goed hoor. De update van de minimap is echt een reuze verbetering en daarmee veel makkelijker om enemies te spotten.

Ook jammer: 10 potjes gespeeld, 4 MVP medals, 4 keer top 2 van mijn team. En maar 3 wins :S Fucking n00bs die op het gebouw gaan campen ipv objectives cappen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat dit uitgelegd moet worden zeg, wat een niveau. Denk je nu echt dat Dice je een leuk voorproefje gunt van de game? Als ze het zonder grafische schil konden testen deden ze dat gewoon, had je helemaal geen bèta.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Fuckin noobs die een rpg gebruiken op infantry zul je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
ga jij je effort lekker stoppen in een brakke bèta. Ws is geen een setting usefull in de definitieve game. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
warhamstr schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:00:
[...]

Dat dit uitgelegd moet worden zeg, wat een niveau. Denk je nu echt dat Dice je een leuk voorproefje gunt van de game? Als ze het zonder grafische schil konden testen deden ze dat gewoon, had je helemaal geen bèta.
Inderdaad wat een niveau. Dice heeft weet niet hoeveel pro spelers maanden lang uitvoerig laten testen. Ga het jou in ieder geval niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Voor de mensen die hem nog kennen van BC2, Sgt.Enigma is zo te zien terug:

YouTube: Battlefield 4 Beta | Day 1 | Sgt Enigma "Aggressive Recon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
sygys schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:46:
...
Ik hoop echt dat dit een of andere oude build is...
Hadden ze dit al niet gezegd dat het een oude build was? Hoe dan ook. Ik herken al de punten wel wat zoal genoemd wordt. Ik heb mij ook wel een beetje verbaasd over hoeveelheid issues die er nog inzitten zoals kapotte heli's die in de lucht blijven hangen, had wel verwacht dat dit er wel uit zou zijn, ze testen zelf toch ook? Ik maak mij ook wel een beetje zorgen aan de hoeveel issues hier nog in zitten en de tijd tot de release dat is gewoon 4 weken. Ik zou een beta veel eerder vrijgeven dan 4 weken voor een release. ja je kan qua balance in 4 weken nog wat recht trekken maar de rest...voelt beetje als een opgepoetste alpha versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
TecTo schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:09:
[...]

Inderdaad wat een niveau. Dice heeft weet niet hoeveel pro spelers maanden lang uitvoerig laten testen. Ga het jou in ieder geval niet uitleggen.
Klopt zou overbodig zijn. :) Wat een grote groep pro-gamers testen is niet wat Dice nu test met de uitrol van een cpu-heavy bèta.

Dat gaat geeneens om de game(play). Wel over hoe servers zich houden, wel dat ze een enorme shitload logging van over de hele wereld krijgen ook kunnen ze patchen ed uitvoerig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mngm schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:09:
Voor de mensen die hem nog kennen van BC2, Sgt.Enigma is zo te zien terug:

YouTube: Battlefield 4 Beta | Day 1 | Sgt Enigma "Aggressive Recon"
Precies mijn speelstijl van gisteren! Heerlijk met iron-sights op een bolt-action rifle ook.
C4 ben ik ook erg blij mee als dedicated sniper/DMR. Heb je tenminste iets tegen tanks.

[ Voor 5% gewijzigd door defusion op 02-10-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeSs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 11:25
zAo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:40:
Zo. Dik 2,5uur op de PS3 gespeeld. Tja.
Mijn bevindingen:
- DICE heeft 0 euro uitgegeven aan optimalisatie van de oude console versie. De framerate gaat soms onder de 10;
- De controls zijn anders, maar de oude kun je ook niet terugkrijgen. Vooral langzaam achteruit rijden is een hel.
- BC2 zag er beter uit.
- Veel zal wennen zijn, maar voorlopig ga ik GTA wel spelen. :O
De game ziet er idd niet beter uit dan Bf 3, framedrops op de xbox360 heb ik nog niet echt gezien maar ook nog niet zolang gespeeld.

De controles kan je wel aanpassen hoor gewoon bij options, controls en dan alles naar veteran zetten en ze zijn (bijna) weer zoals in Bf 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thr!lls
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-05-2023
Met mijn i7 CPU 860 @ 2.80GHz, GeForce GT 330 en 8gb RAM grens ik aan het minimale maar dit zou niet zoveel issues moeten opleveren. Het is een beta dus werkt niet 100% soepel maar ik zit er nu wel aan te denken toch echt nog even paar maandjes te sparen voor upgrades voor ik er in spring. Alles op high en ultra is niet nodig maar het moet wel speelbaar zijn...

BF3 Profile: ThrReX | BF4 Profile: ThrReX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:38
Ook hier positieve indruk met de BETA.
Heb ook BF3 beta gespeeld maar dat liep voor geen meter. Zoveel bugs en glitches dat er inzaten.

Wel nog maar anderhalf uurtje gespeeld, misschien dat het daar aan ligt.
Wat me opviel is dat mijn kaart (Ati 6950) het nog opvallend goed deed.
Met BF3 haalde ik ongeveer 50fps op high/ultra.

BF4 speelt ook nog steeds vlot hier op deze bak.
Wou eerst mijn kaart upgraden maar denk dat het niet nodig zal zijn.

Have fun allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:34
Nou na 1100 uur BF3 is BF4 echt een verademing ik ben echt super tevreden.
de plus punten zijn.
• Geen suppression (random bullet deviation)
• Geen rare bullet spray, raak schieten is ook raak schieten
• LMG's in voertuigen werken nu naar behoren
• Voertuig combat is sterk verbetert
• Beter unlock systeem voor wapens
• Alle classes zijn nuttig
• Geen medic trains (Rambo revive's) reviven nog wel een beetje buggy :(
• Vooral die kleine ''levelution'' dingetjes geniaal
• Cover systeem
• Moeilijker om weg te springen/sprinten (is wat langzamer allemaal)
• Geluid naar een nog hoger niveau in vergelijking met BF3

De minpunten zijn

• Campen op flats
• Weinig destructie
• Na het grote ''levelution'' event map minder leuk
• Omgevingen een beetje saai
• Weinig basis ammo
• Bij nog minder dan 10% voertuig health mogen we toch wel iets merken.

Kijk over performance issues enz. ga ik niet klagen want ik ga er vanuit dat het nog wel gefixed word in de final release.
En wie zegt dat dit op CoD lijkt speelt zeker alleen TDM/Domination (volgens mijn is dat ook de bedoeling omdat daar nog veel kopers te halen zijn )

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Het is en blijft een beta.. Dit is niet het eind product!
Vergelijk eens met BF3 beta en het eindproduct.
De beta was ook zo ruw als ik weet niet wat, nu oogt het ook goed.

Standaard staat de pov op 50 of 60 in BF4, ik weet niet waarom ze dat gedaan hebben, maar op 90 is het een stuk beter. 90 is ook de standaard in BF3

-Ook POST AA gewoon uit zetten. Je ziet geen verschil en het spel loopt vele malen beter.
-De bullet trail bij een sniper is gewoon lelijk.. mogen ze er van mij gelijk uithalen.
-RPG vs tanks => Eindelijk goed.

-Tanks en RPG vs infantrie => FFS ... wat slecht, gisteren een paar uur in de nacht gespeeld, maar een directe hit met een RPG of Tank op infantry is geen kill ???? Schakel je op machine gun, maai je ze zo neer.

Voor de rest moet het wat aangekleed worden, maar de eerste indrukken zijn positief.
Het spel loopt ook lekker op 2560x1440 / ultra / 60fps fixed / v-sync aan / SLI config.
Ben nog geen gekke bugs tegengekomen zoals door de map zakken, knipperende artifacts ect.
Wel dat het spel 2 of 3 keer gecrashed is, maar dat kan aan de beta en de beta driver van nvidia liggen.

Ik zal dadelijk weer ff knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 13:04
Hmm mijn I7 860 en HD 5870 trekken t maar net.. rond de 40 fps op medium.. misschien maar op low zetten of binnenkort naar nieuwe GPU kijken.

Maar mis toch behoorlijk de teamplay.. no revives at all no healtpacks.. no ammo packs..

is er geen tweakers platoon waar mensen beetje teamplay hebben?
of add me maar op Battlelog: Bats1990

heb wat meer behoefte aan wat teamplay.. maakt de game denk stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ik kan er niets aan doen maar BF4 voelt en speelt toch meer als MOH, voor mij is dat niet echt positief.
Op dit moment heb ik echt het idee dat ik Battle Of Honor 4 aan het spelen ben.

Connectie met de speler is er totaal niet bij het bewegen in de map, daarnaast hebben de wapens een zeer hoog "arcade" gehalte.

Netcode is nog erger als BF3.
El-Diablo schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:45:
Hmm mijn I7 860 en HD 5870 trekken t maar net.. rond de 40 fps op medium.. misschien maar op low zetten of binnenkort naar nieuwe GPU kijken.
Ik denk dat je meer hebt aan een CPU/mobo upgrade aangezien de game erg CPU intensief is.

[ Voor 33% gewijzigd door fast-server op 02-10-2013 10:48 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Grappig om te lezen dat de meningen zo verschillend zijn. Op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je wel of niet moet aanemen van iemand. Ik vind det netcode bijvoorbeeld wel stukken beter, en meneer hierboven mij weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
warhamstr schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:00:
[...]

Ik vind dat DICE in de fout is en gewoon moet uitleggen wat er nu precies in de achtergrond gebeurd. (wat wordt gelogd, wat wordt naar DICE gestuurd, etc)
Niet omwille van privacy problemen ofzo hoor, maar gewoon om de community duidelijk te maken waarom die vertragingen er zijn. Zoals ze het nu doen is het gewoon nonchalant...

Ik snap overigens wel wat de term Beta inhoudt (ik volg een informatica gerelateerde richting) maar binnen de Beta fase kan je feitelijk zelf kiezen hoeveel/wat/wanneer er nu gelogd wordt, etc. En daar ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
ik ben ook niet zo negatief over de netcode. paar keer gehad dat ik net om een muurtje heen ging terwijl ik beschoten werd, en dan niet dood ging.
nou dat is in BF3 wel anders!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als er 6 kogels nodig zijn om iemand neer te schieten, merk je de eerste 5 niet en bij nummer 6 is het een instadeath.

Er lijkt dus iets mis te zijn met de hit registration (lijkt vertraagd).

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

mukkel schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:35:
Het is en blijft een beta.. Dit is niet het eind product!
Vergelijk eens met BF3 beta en het eindproduct.
De beta was ook zo ruw als ik weet niet wat, nu oogt het ook goed.

Standaard staat de pov op 50 of 60 in BF4, ik weet niet waarom ze dat gedaan hebben, maar op 90 is het een stuk beter. 90 is ook de standaard in BF3

-Ook POST AA gewoon uit zetten. Je ziet geen verschil en het spel loopt vele malen beter.
-De bullet trail bij een sniper is gewoon lelijk.. mogen ze er van mij gelijk uithalen.
-RPG vs tanks => Eindelijk goed.

-Tanks en RPG vs infantrie => FFS ... wat slecht, gisteren een paar uur in de nacht gespeeld, maar een directe hit met een RPG of Tank op infantry is geen kill ???? Schakel je op machine gun, maai je ze zo neer.

Voor de rest moet het wat aangekleed worden, maar de eerste indrukken zijn positief.
Het spel loopt ook lekker op 2560x1440 / ultra / 60fps fixed / v-sync aan / SLI config.
Ben nog geen gekke bugs tegengekomen zoals door de map zakken, knipperende artifacts ect.
Wel dat het spel 2 of 3 keer gecrashed is, maar dat kan aan de beta en de beta driver van nvidia liggen.

Ik zal dadelijk weer ff knallen :)
Crap, POV nog niet aangepast. Thanks. En dat van POST AA ga ik testen.

RPG vs Infantry niet goed? Ik heb echt hele andere ervaringen. Ik ben het met de rest van je post eens, maar over dit. Ik heb alleen Domination gespeeld, maar die RPG, oh man, goosebumps. Het voelt als me vertrouwde carl gustav van BFBC2. Kheb echt al lekkere multikills gemaakt en mensen van gebouwn afschieten en de rpg mid air zien ontploffen is priceless :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Asgaro schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Ik vind dat DICE in de fout is en gewoon moet uitleggen wat er nu precies in de achtergrond gebeurd. (wat wordt gelogd, wat wordt naar DICE gestuurd, etc)
Niet omwille van privacy problemen ofzo hoor, maar gewoon om de community duidelijk te maken waarom die vertragingen er zijn. Zoals ze het nu doen is het gewoon nonchalant...

Ik snap overigens wel wat de term Beta inhoudt (ik volg een informatica gerelateerde richting) maar binnen de Beta fase kan je feitelijk zelf kiezen hoeveel/wat/wanneer er nu gelogd wordt, etc. En daar ben ik benieuwd naar.
luister de eerste paar zinnen van het filmpje op de FrontPage maar. dan weet je voldoende. En Dice heeft niets uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Hebben jullie ook gemerkt dat je flink met de medpacks gooit? Ik probeerde het gister aan een squadmate te geven maar gooide 'm bijna een gebouw verder :9

Verder vind ik het een leuke verandering :) Nieuwe dingentjes zoals de rolluiken naar beneden zetten en liften zijn gaaf :>

Helaas een redelijk aantal bugs en objecten die ergens blijven hangen.. Ook een keer een crash meegemaakt.. Ik ga er vanuit dat er veel gepatcht wordt voor de release en verder blijf ik betaën :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Iemand al claymore's of andere mijnen in een lift gegooid? Hopelijk gaan ze niet af als de lift beweegt.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

ye-roon schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:59:
[...]

Crap, POV nog niet aangepast. Thanks. En dat van POST AA ga ik testen.

RPG vs Infantry niet goed? Ik heb echt hele andere ervaringen. Ik ben het met de rest van je post eens, maar over dit. Ik heb alleen Domination gespeeld, maar die RPG, oh man, goosebumps. Het voelt als me vertrouwde carl gustav van BFBC2. Kheb echt al lekkere multikills gemaakt en mensen van gebouwn afschieten en de rpg mid air zien ontploffen is priceless :D
Hier niet hoor.. helaas.. niet 1 of 2 keer maar echt vaak dat je iets hit en duidelijk een hitmark ziet en dan rennen ze vrolijk verder..

Even een voorbeeld. Ik rijd met een tank en zie 3 vijanden naast elkaar achter een bloembakachtig iets zitten. Ik kom van achteren dus kijk ze recht op de rug. Prijsschieten!! 8)
Ik knal vol op de middelste, multikill denk je dan ..... nee hoor :?
Geen 1 kill en alleen een hit mark. Ze draaien om, zien me en vuren RPG's.
Ondertussen schiet ik nog ene keer, maar nee hoor weer een hitmark, maar de tank gaat eerder tenonder als de players met die paar RPG's.

Zo zijn er de hele tijd van die dingen met rpg / tank vs infantry, dat mogen ze nog flink bijschaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Even een voorbeeld. Ik rijd met een tank en zie 3 vijanden naast elkaar achter een bloembakachtig iets zitten. Ik kom van achteren dus kijk ze recht op de rug. Prijsschieten!! 8)
Ik knal vol op de middelste, multikill denk je dan ..... nee hoor :?
Geen 1 kill en alleen een hit mark. Ze draaien om, zien me en vuren RPG's.
Ondertussen schiet ik nog ene keer, maar nee hoor weer een hitmark, maar ondertussen ben ik wel kassiewijle door die paar RPG's.
ook gemerkt, letterlijk een heel magazijn in iemand gejaagd allemaal hit marks geen kill :( hij draait zich om en schiet me in 3 schoten kappot met een pistol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Maken jullie je geen zorgen over de final, aangezien er nog zoveel mis is en de game eind deze maand al gereleased wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Nee hoor, komt allemaal goed :) Als je de BF3 beta gezien hebt, zou je het moeten weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:53
fast-server schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:58:
Als er 6 kogels nodig zijn om iemand neer te schieten, merk je de eerste 5 niet en bij nummer 6 is het een instadeath.

Er lijkt dus iets mis te zijn met de hit registration (lijkt vertraagd).
Ik heb het idee dat de impact animatie wanneer je geraakt wordt een stuk minder is dan in BF3. Zo stond ik tijdens mijn eerste potje op een flatgebouw leuk om me heen te kijken toen ik dood neerviel. Bleek dat een chopper al een tijdje op mij aan het knallen was..

Ik moet mezelf echt dwingen constant naar mijn health te kijken want aan het scherm/animatie zie je niet echt of je bijna dood bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Murphy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:12:
Maken jullie je geen zorgen over de final, aangezien er nog zoveel mis is en de game eind deze maand al gereleased wordt?
Nee, deze beta is al van een vroeger nivo als de beta die uiteindelijk gold zal gaan.

Het valt me op dat we weer hetzelfde gejank hebben als bij de BF3 beta, hebben jullie er niet van geleerd. Echt een hele hoop issues zullen niet meer in de final zitten net als bij BF3.
Dit is een gameplay/server beta, ze gebruiken dit om battlelog/serverload/etc te testen.

[ Voor 30% gewijzigd door KillerAce_NL op 02-10-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

mukkel schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:13:
Nee hoor, komt allemaal goed :) Als je de BF3 beta gezien hebt, zou je het moeten weten :P
UMP45, ah, best Beta weekend of my life.

Maar ik denk wel dat goed komt, vooral de hit detection moet aangewerkt worden. Hoevaak ik nu niet om een hoekje kijk met me sights up en voordat ik goed en wel door de sights kijk al op de grond lig, instagib door een ak12.

Wanneer gaan ze hit detection eens serverside regelen :(

Oh en jammer dat we geen beschikking hebben tot de UMP in de beta. Ik wil weer, UMP, silencer, Carl GustavRPG, knife gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 11:43
Had in alle onschuld nog wel dat iemand mij probeerde te knifen en ik als een malle op F ging drukken en jawel ...ik won :P
Geweldige optie dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Carthrax schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:18:
Had in alle onschuld nog wel dat iemand mij probeerde te knifen en ik als een malle op F ging drukken en jawel ...ik won :P
Geweldige optie dat.
Als knife matcher zware haat... Back to BF3 knifing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 11:23
Iemand anders die ook niet kan joinen? Ik blijf de hele tijd hangen op het loading level scherm, vanochtend ging alles nog goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreypieksma
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik was in het begin een beetje bang dat het teveel op BF3 ging lijken, nadat ik eenmaal aan het spelen was dacht ik: Dit is toch wel weer heel anders, daar ben ik wel blij mee :) Verder heb ik er wel moeite mee om vijanden te spotten op bepaalde plekken omdat het zicht niet al te goed is, ook al speel ik op Ultra settings met een i7 2600k en een MSI GTX 760. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

mukkel schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:35:
50-60? Hoe zijn ze daar bij gekomen? Met een POV onder de 100 heb je meteen een enorme tunnelvisie, als je het mij vraagt. Met 50-60 zie je geen steek voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreypieksma
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
Had er vanochtend ook problemen mee. Bij bijna alle servers stond geen ping (Bij deze servers kon ik ook niet joinen). Bij de servers die wel een ping aangaven kon ik gewoon joinen.
tobitronics schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:19:
Iemand anders die ook niet kan joinen? Ik blijf de hele tijd hangen op het loading level scherm, vanochtend ging alles nog goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Windows 7 is met windows 8 vergeleken, echt onwijs veel frames meer onder windows 8, zie reddit topic:

http://www.reddit.com/r/b...vs_windows_7_performance/

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Als je Rambo bent is dat allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Donnie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:27:
Windows 7 is met windows 8 vergeleken, echt onwijs veel frames meer onder windows 8, zie reddit topic:

Ik kan best geloven dat Win 8 iets betere performance biedt (zelf blijf ik wel op Win 7, een performance increase bij één game gaat me niet overhalen om dag in dag uit tegen een OS aan te kijken dat me niet ligt :P) maar hij lijkt vooral te testen met zijn SLI setup. Die exotische hardware hebben vele gamers niet...
Hij heeft wel met een single GPU getest maar dat lijkt enkel onder Win 8. Ik hoop dat hij nu ook hetzelfde doet onder Win 7. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 02-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:53

Was ik ook stiekem al bang voor.. Dat wordt een verse windows 8 install dit weekend! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn

Woohoo Windows 8!

Ok even serieus ik kan zonder lagg (server niet meegeteld) zonder problemen spelen op een gtx-280 (zonder de aangerade drivers nog wel en veel mensen met nieuwe kaarten maar problemen hebben :o ) default settings in mijn Windows 8! :D

[ Voor 10% gewijzigd door Dracyn op 02-10-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Die topicwaarschuwing... :')

Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

We zitten op Tweakers.net hé, niet op een console-only forum waar mensen beginnen te huiveren als ze een PC moeten gebruiken. Als we al niet meer over technische stuff mogen praten is deze site echt de verkeerde kant aant opgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 17:01

India Sierra

Learn by failure

Wat me ook op valt is dat teamplay ver te zoeken is. ZIt een engie in je tank die wegrent van je tank van 30% health, en rent ook gewoon door als je request repairs doet. Ook zie ik veel mensen die geen bal er van snappen, zoals de paaltjes die je omhoog kunt doen. Staan ze wat te klotsen met hun tank :P

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 30-09 18:58
De tanks zijn volgensmij zo belabberd omdat de tankshells AP (armor piercing) zijn waardoor er weinig splash damage is.

Ik vind zelf de machineguns op de helicopters erg flut... veel hitmarks maar geen doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Basekid schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:51:
De tanks zijn volgensmij zo belabberd omdat de tankshells AP (armor piercing) zijn waardoor er weinig splash damage is.

Ik vind zelf de machineguns op de helicopters erg flut... veel hitmarks maar geen doden.
Dit, zat in de transport als gunner en de piloot was de hele tijd om de wolkenkrabber het circelen. Hoe debiel veel hitmarks ik had was niet normaal, en ik had maar een kill of 3-4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
thehawk007 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

Dit, zat in de transport als gunner en de piloot was de hele tijd om de wolkenkrabber het circelen. Hoe debiel veel hitmarks ik had was niet normaal, en ik had maar een kill of 3-4...
Hits zijn zowiezo bellaberd... 3 body shots met een sniper no kill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Dracyn schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:53:
[...]

Hits zijn zowiezo bellaberd... 3 body shots met een sniper no kill?
Dat is helaas "normal" gameplay. Speelde in BF3 ook altijd hardcore omdat het gewoon niet te doen is. In hardcore gaan mensen tenminste dood als ze een tank shell onder hun voeten krijgen of een body hit van een sniper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Laatst online: 13:36
Gister avond samen met een vriend zo’n drie uur zitten spelen op de playstation 3. De volgende zaken vielen op:

- Grafisch is het echt bagger. De focus ligt duidelijk op next gen en PC en niet op current gen. Hierdoor is de speel ervaring (op current gen) wel een stuk minder. Vooral ook omdat BF 3 er op dit moment beter uit ziet dan de BF4 demo
- Besturing is er wennen. Waarom de controls aanpassen? Het was prima, waarom daarmee schuiven? Met name de besturing van voertuigen is erg slecht. Een tank normaal besturen is niet te doen en de controls op legacy zetten zorgt er niet voor dat je BF3 controls krijgt (waarom noem je het dan legacy?)
- Levolution is leuk maar ook niet meer dan dat. De paaltjes in de weg werken wel praktisch maar dat enorme gebouw wat instort heb je na 3 x ook wel gezien.
- Wapens voelen redelijk aan. Het lijkt alleen alsof burst fire niet echt meer hoeft. Ik liep met dat medic wapen en het leek alsof full auto beter was dan tap fire. Dat is vreemd en voelde arcade aan.
- Vanuit een potje kon ik direct een vriend joinen welke in een andere pot zat. Dat gaat dus een stuk makkelijk. Je ziet echter nog steeds niet wat het volgend level gaat zijn.

Al met al voelt de bèta nog niet aan als een verbetering. Jammer dat ze niet 3 hebben gepakt en gefixt hebben wat niet goed was ipv de enorme focus op levolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
thehawk007 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Dat is helaas "normal" gameplay. Speelde in BF3 ook altijd hardcore omdat het gewoon niet te doen is. In hardcore gaan mensen tenminste dood als ze een tank shell onder hun voeten krijgen of een body hit van een sniper krijgen.
Waar maar kom op 3 schoten over iets van misschien 50 meter? en body shots betekent bij mij dus torso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
Grootste probleem wat ik zelf nu heb is dat ik me knife niet op mijn 3e mouse button kan zetten (bij me duim). Waar dat bij BF3 nog wel kon gebeurt er nu niks als ik op die knop druk wanneer ik hem probeer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Dracyn schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:57:
[...]

Waar maar kom op 3 schoten over iets van misschien 50 meter? en body shots betekent bij mij dus torso!
Jaja ik snap je, maar voor zover als ik herinner uit BF3 normal mode is dat je ook veel sniper shots nodig had om iemand te killen (minstens 2 als je geen headshot had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
itsleon schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:57:
Grootste probleem wat ik zelf nu heb is dat ik me knife niet op mijn 3e mouse button kan zetten (bij me duim). Waar dat bij BF3 nog wel kon gebeurt er nu niks als ik op die knop druk wanneer ik hem probeer in te stellen.
probleem in het verleden ook bij games gehad, mijn oplossing was om een macro te maken en die buiten de game om te laten activeren zodat hij (zonder uit game te switchen) een signaal aan de game geeft dat bijv f wordt inedrukt op mousebutton 5 dat werkte en werkt nog altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Conundrum51 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:56:
- Besturing is er wennen. Waarom de controls aanpassen? Het was prima, waarom daarmee schuiven? Met name de besturing van voertuigen is erg slecht. Een tank normaal besturen is niet te doen en de controls op legacy zetten zorgt er niet voor dat je BF3 controls krijgt (waarom noem je het dan legacy?
Zoals ik al zei: Als je de controls instelt op Veteran is het net zoals BF3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Laatst online: 13:36
Mon0lith schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

Zoals ik al zei: Als je de controls instelt op Veteran is het net zoals BF3 ;)
O echt? Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
Dracyn schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:59:
[...]

probleem in het verleden ook bij games gehad, mijn oplossing was om een macro te maken en die buiten de game om te laten activeren zodat hij (zonder uit game te switchen) een signaal aan de game geeft dat bijv f wordt inedrukt op mousebutton 5 dat werkte en werkt nog altijd goed!
Dat ga ik vanavond proberen.

Vind overigens dat de Assault class en dan vooral de wapens een kleine nerf mogen krijgen. Als je ziet hoe accuraat die dingen schieten tegen over bijv de wapens van een engineer maak je als engineer echt geen schijn van kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dracyn schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:57:
[...]

Van mij mag dat verhoogd worden naar 4 schoten op het bovenlijf, als dat er voor zorgt dat er weinig tot geen snipers meer rondlopen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

itsleon schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:57:
Bij het instellen van de controls heb je 3 kolommen waar je keys kan instellen, keyboard, mouse, controller. Je kan als je op de plek van de F van het keyboard probeerd aan te passen naar een mouse key dan accepteerd hij dit niet. Klik je echter op dezelfde rij in de mouse kolom, en dan de key die je wilt. Dan werkt het wel :)

ik had hetzelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Bijna alle controls zijn dan weer hetzelfde als in BF3, behalve het spotten (was eerst Select) maar dat hebben ze waarschijnlijk nu al aangepast voor de PS4 controller want Start en Select zijn nu nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

Van mij mag dat verhoogd worden naar 4 schoten op het bovenlijf, als dat er voor zorgt dat er weinig tot geen snipers meer rondlopen.
Dat zou het hele spel uit balans brengen, snipers spelen zeker op grote maps een grote rol.
Verder als je battlefield realistisch wil maken zou het 1 schot kill moeten zijn met de meeste bolt actions, maar dit zou overpowerd zijn.
Ik zou blij zijn dat het 2 schoten is in bf3 als ik jou was en ik zou er ook op hopen dan het niet 1 schot kill wordt (vitale orgranen!) wat best wel overpowered zou zijn maar wel realistisch.
1 schot is overpowered
2 schoten goed
3 schoten zwaar underpowered en zou de funcite van de class compleet ruineren en de game uit balans brengen dus deze optie is onwenselijk
4 schoten ik quit, en veel mensen zullen quiten zonder twijfel dit zou de game zo zwaar uit balans brengen dat het de game waarschijnlijk ruineerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zantiath
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 09:48
Gisteren al uitgebreid mogen spelen, maar ik vind het weinig vernieuwing op multiplayer bieden tov BF3. Lijkt meer op een grote DLC die nieuwe mappen, skins, details, addons bied.

qua levelution, wat het de vetste game ervaring tot nu toe moest zijn. Wist ik al dat dit bullshit was en al helemaal niet zo spectaculair zou zijn zoals ze zelf schetste. Dit is nagenoeg hetzelfde dan wel niet minder als bij BF3. Het geen dat allemaal groter en spectaculairder uit elkaar knalt tov BF3 is allemaal scripted en gaat na een x aantal inslagen altijd op dezelfde manier stuk.

Ze wekte de illusie dat er in de nieuwe engine je echt van verdieping naar verdieping een gat kon blazen. Net zoals dat je vanuit een ondergrondse parkeer plaats een tank naar beneden kon halen die boven je hoofd rijd. Dit is enkelt op zeer beperkte plekken altijd op dezelfde manier mogelijk, dus voegt echt helemaal niets toe aan de game play.

Kortom, uiteraard de game is vet, ga het zeker spelen, maar om nu te zeggen dat het een spectakel van de bovenste plank is..... niet echt.

Veel misleidende info

Met dit gezegd te hebben, Hadden jullie ook zon last van lag op de servers ondanks dat mijn ping steady onder de 20 lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Zantiath schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:16:
Gisteren al uitgebreid mogen spelen, maar ik vind het weinig vernieuwing op multiplayer bieden tov BF3. Lijkt meer op een grote DLC die nieuwe mappen, skins, details, addons bied.

qua levelution, wat het de vetste game ervaring tot nu toe moest zijn. Wist ik al dat dit bullshit was en al helemaal niet zo spectaculair zou zijn zoals ze zelf schetste. Dit is nagenoeg hetzelfde dan wel niet minder als bij BF3. Het geen dat allemaal groter en spectaculairder uit elkaar knalt tov BF3 is allemaal scripted en gaat na een x aantal inslagen altijd op dezelfde manier stuk.

Ze wekte de illusie dat er in de nieuwe engine je echt van verdieping naar verdieping een gat kon blazen. Net zoals dat je vanuit een ondergrondse parkeer plaats een tank naar beneden kon halen die boven je hoofd rijd. Dit is enkelt op zeer beperkte plekken altijd op dezelfde manier mogelijk, dus voegt echt helemaal niets toe aan de game play.

Kortom, uiteraard de game is vet, ga het zeker spelen, maar om nu te zeggen dat het een spectakel van de bovenste plank is..... niet echt.

Veel misleidende info

Met dit gezegd te hebben, Hadden jullie ook zon last van lag op de servers ondanks dat mijn ping steady onder de 20 lag?
Mja mijn idee, ze zijn gewoon het nulletje vergeten er achter te zetten bij elke server... een server met 46 ping reageerde het zelfde als een server met 300 ping op bf3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:03
thehawk007 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:49:
Wat me ook op valt is dat teamplay ver te zoeken is. ZIt een engie in je tank die wegrent van je tank van 30% health, en rent ook gewoon door als je request repairs doet. Ook zie ik veel mensen die geen bal er van snappen, zoals de paaltjes die je omhoog kunt doen. Staan ze wat te klotsen met hun tank :P
Rot paaltjes al 2x is mijn tank gejat door een teamgenoot wanneer ik uitstapte om ze omlaag te doen , leuke plek ook voor snipers om in de gaten te houden.

Dat je kan locken met de rpg vind ik wel weer een vooruitgang, eveneens dat je dat gebouw omlaag kan halen is leuk al 2x gedaan. Maar zie er momenteel nog niet echt de meerwaarde van in behalve dat slopen soms leuk blijft.

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Zantiath schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:16:
[...]
Ze wekte de illusie dat er in de nieuwe engine je echt van verdieping naar verdieping een gat kon blazen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
ERROR
Couldnʹt remove you from the queue since youʹve already left.

wut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Asgaro schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:18:
ERROR

wut.
Lol? kreeg gister ook zo iets ik kreeg dat ik een queue niet kon joinen omdat ik er al inzat, 1e keer spelen en ceck net server lijst en zat blijkbaar direct in een queue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dracyn schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

Dat zou het hele spel uit balans brengen, snipers spelen zeker op grote maps een grote rol.
Verder als je battlefield realistisch wil maken zou het 1 schot kill moeten zijn met de meeste bolt actions, maar dit zou overpowerd zijn.
Ik zou blij zijn dat het 2 schoten is in bf3 als ik jou was en ik zou er ook op hopen dan het niet 1 schot kill wordt (vitale orgranen!) wat best wel overpowered zou zijn maar wel realistisch.
1 schot is overpowered
2 schoten goed
3 schoten zwaar underpowered en zou de funcite van de class compleet ruineren en de game uit balans brengen dus deze optie is onwenselijk
4 schoten ik quit, en veel mensen zullen quiten zonder twijfel dit zou de game zo zwaar uit balans brengen dat het de game waarschijnlijk ruineerd!
Mwah, het brengt de game imo niet uit balans. Je zal alleen de goede snipers over houden, die dus puur voor de headshots gaan, en wie dat niet lukt zal een andere klasse meenemen. Hierdoor kom je dus automagisch met meer spelers bij elkaar en heb je meer actie. En het aantal campers daalt. Win win.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:22:
[...]

Mwah, het brengt de game imo niet uit balans. Je zal alleen de goede snipers over houden, die dus puur voor de headshots gaan, en wie dat niet lukt zal een andere klasse meenemen. Hierdoor kom je dus automagisch met meer spelers bij elkaar en heb je meer actie. En het aantal campers daalt. Win win.
Nou succes met headshots schieten over 500m+ renned doel of nog beter schiet iemand over 500+m maar eens uit een jeep met hs... "De goede snipers" waar je het over hebt is dan een groep van 100-200 spelers veel kunnen dat niet zonder een berg ammo te verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 17:18

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ERROR

wut.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamefront.com/wp-content/uploads/2010/10/medal-of-honor-logout-fail.png

:)
AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:22:
[...]

3/4 bodyshots met een sniper is hetzelfde aantal kogels nodig als een full auto AR dan. Dan speelt inderdaad niemand met een sniper rifle meer, ook degene die er goed mee zijn. Zeker op grote afstand is het gewoon te moeilijk om constant headshots te maken op bewegende doelen. Met twee bodyshots is het vaak dat een speler al genoeg tijd heeft om weg te duiken en je dus als sniper je kans hebt gemist.

Ik vind het juist wel goed dat bolt action rifles (dus gewoon sniper rifles zonder scope) wat beter lijken te zijn in BF4 (geen suppression meer *O* ). Het blijft een interessante manier van spelen zonder dat het overpowered is. De meeste spelers gaan toch wel voor full auto wapens omdat die meer vergevend zijn en al snel genoeg killen (zeker in BF4 als ik naar de beelden kijk).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dracyn schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

Nou succes met headshots schieten over 500m+ renned doel of nog beter schiet iemand over 500+m maar eens uit een jeep met hs... "De goede snipers" waar je het over hebt is dan een groep van 100-200 spelers veel kunnen dat niet zonder een berg ammo te verspillen.
Prima toch! Dat houdt in de praktijk dus in dat je bijna geen last hebt van wookies. De class zal gewoon gebruikt worden, want recon kan je ook met een shortrange wapen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:22

InFamous

excommunicado

Gister flink zitten spelen in de beta, wat me opviel is dat bij de sniperclass je een sniper hebt en daar een 6x scope op hebt zitten, daaronder staat variable zoom, wat je scope 14x vergroot. Echter kan ik nergens terug vinden hoe je dan kan inzoomen en uitzoomen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:30:
[...]

Prima toch! Dat houdt in de praktijk dus in dat je bijna geen last hebt van wookies. De class zal gewoon gebruikt worden, want recon kan je ook met een shortrange wapen spelen ;)
Om eerlijk te zijn, wat is het nut van spelen met een long range class op short range? als je een mp7 wilt pakken doe dat dan op een medic, engeneer of support is ook gelijk een stuk bruikbaarder voor je team.

En als er niet veel snipers meer zijn, dan zijn lmg's overpowerd door hun high rate of fire en geen counter meer hebben in de vorm van een target vormen voor snipers als ze hun lmg op hun bipod hebben staan, dusja moet je die dan ook gelijk maar weghalen?
Snipers zijn niet te missen in BF gewoon omdat het de balans zou verstoren en daardoor een andere role zwaar overpowerd maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyaku
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01 14:44
De recon class is niet enkel om mee te snipen, het is ook een perfecte class om langs vijandelijke linies te sluipen en bijv. spawn beacons te plaatsen. Een short range wapen is dan handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Zijn er mensen die BF4 spelen icm Crossfire en met de 7970? Welke driver kan je dan het beste hebben? Speel met drie schermen. Twijfel over de AMD 13.8 of de nieuwste 13.10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 16:50
ERROR

wut.
Mijn queue werkt niet eens, ben eerste in queue en mensen die na mij in de queue zitten komen er nog altijd eerder in dan ik xD

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:35
Om crossfire een beetje redelijk te kunnen gebruiken heb je denk ik de laatste (misschien beta) driver nodig.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 21:52
InFamous schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:32:
Gister flink zitten spelen in de beta, wat me opviel is dat bij de sniperclass je een sniper hebt en daar een 6x scope op hebt zitten, daaronder staat variable zoom, wat je scope 14x vergroot. Echter kan ik nergens terug vinden hoe je dan kan inzoomen en uitzoomen.
"T"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Versteegrob schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:41:
Zijn er mensen die BF4 spelen icm Crossfire en met de 7970? Welke driver kan je dan het beste hebben? Speel met drie schermen. Twijfel over de AMD 13.8 of de nieuwste 13.10?
13.10 beta 2 i.c.m. een 7990 doet hier 90+ fps op 1440P ultra settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Wtf is dit nu weer:

Elke keer dat ik ook maar één keybinding wil veranderen, word ik uit de game gesmeten met de melding
ERROR
Game disconnected: you were kicked from the game.

Gelukkig staan de meeste van mijn keybindings al goed voordat deze error telkens begon op te komen...
Ik dacht eerst dat het aan Punkbuster lag die ik daarnet expliciet had geupdated, maar als ik niets aan mn keys verander kan ik gewoon normaal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
fast-server schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:48:
[...]

13.10 beta 2 i.c.m. een 7990 doet hier 90+ fps op 1440P ultra settings.
Daar word ik vrolijk van. Ga die dan ook proberen. Las namelijk dat je beter 13.6 kan ivm EyeFinity maar begin eerst wel met de nieuwste driver.
Pagina: 1 ... 64 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.