Gelukkig maar, ik heb me erg vermaakt met metro!
Klopt maar dat programma(action!) dat ik daarvoor gebruikte had bijna geen invloed op fps.
Vroeger merkte je het heel erg maar nu met quadcore en ssd merk je het haast niet meer.
Wie het zeepje laat vallen, verliest
DICE kennende zal er vast wel iets van een easteregg in die richting zijn
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik reageer even omdat ik hier een discussie zag over de frames van een GTX 770. Ik heb vanaf vandaag mijn nieuwe laptop binnen. Een Asus G750JX met GTX 770M. Ik kan alles op ultra zetten en dan nog gewoon op 1920x1080 goeie FPS halen en lekker gamen. Beetje tweaken hier en daar in de driver en je haalt makkelijk 60, 70 soms 80 fps. Ik kan namelijk anti aliassing uit zetten omdat het full hd is op een 17.3 inch scherm. Die AA zie je dus ook als het uit is dankzij de pixeldichtheid. Als je dan na gaat dat een GTX 770M trager is dan de desktop variant, dan weet je denk ik wel genoeg 
Heerlijk, net zo goed kunnen gamen op je laptop als op je dedicated gamebak. Ik ga 28 september een weekje op vakantie. Is het trouwens al bekend wanneer de BF4 closed-beta te pre-loaden valt? Ik heb namelijk WIFI op vakantie, en als het 's avonds dan rustig is wilde ik wel even een potje wagen op mijn nieuwe laptop.
Heerlijk, net zo goed kunnen gamen op je laptop als op je dedicated gamebak. Ik ga 28 september een weekje op vakantie. Is het trouwens al bekend wanneer de BF4 closed-beta te pre-loaden valt? Ik heb namelijk WIFI op vakantie, en als het 's avonds dan rustig is wilde ik wel even een potje wagen op mijn nieuwe laptop.
[ Voor 9% gewijzigd door DAMAGE op 17-09-2013 22:21 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
1Oct komt ie uit, zal dan ook te downloaden zijn. (of misschien al een dag eerder.
Volgens mij stond er een tijdje in Origins dat hij vanaf 28 september al te downloaden was. Ik ga ervanuit dat ze dat handhaven zodat ze een miljoen downloads kunnen spreiden over 3 dagen. Wellicht tegen beter weten in maar ik mag toch open dat ze ondertussen hun lesje wel geleerd hebben met Origin en grote releases.mukkel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:39:
1Oct komt ie uit, zal dan ook te downloaden zijn. (of misschien al een dag eerder.
Inderdaad. Ik weet dat hij 1 Oct te spelen is, maar inderdaad die pre-load. Zou toch mooi zijn als het een paar dagen van te voren te doen is. Was met de BF3 beta ook zo volgens mij.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Oke, ik zie hem wel staan in origin, maar nergens geen datum.. de heumeus
heeft er een tijdje wel in gestaan.. maar is weer weg gehaaldmukkel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:03:
Oke, ik zie hem wel staan in origin, maar nergens geen datum.. de heumeus
was het niet zo dat er toen iets van beta codes verstuurd werden? kan me daar vaag iets van herinneren.DAMAGE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:01:
Inderdaad. Ik weet dat hij 1 Oct te spelen is, maar inderdaad die pre-load. Zou toch mooi zijn als het een paar dagen van te voren te doen is. Was met de BF3 beta ook zo volgens mij.
[ Voor 44% gewijzigd door spartacusNLD op 17-09-2013 23:41 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ga er maar vanuit dat ze de beta key verspreid over 1 october uit brengen, dit om de load langzaam te gaan opvoeren.
Een paar miljoen spelers tegelijk aan de beta laten beginnen is vragen om moeilijkheden.
Een paar miljoen spelers tegelijk aan de beta laten beginnen is vragen om moeilijkheden.
Bij BF3 werden de codes inderdaad geleidelijk aan verstuurd, nu heeft iedereen de beta echter al in Origin staan, dus ik denk toch dat ze voor preloaden gaan. Ik heb trouwens nog nooit last gehad van trage downloadsnelheid...
De load op de fileservers zal het probleem niet zo zijn, de kans is groter dat Battlelog volledig onderuit gaat als zoveel mensen tegelijk gaan inloggen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Battlelog en backend krijgen dan een soort ddos aanval te verwerken.Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 07:48:
De load op de fileservers zal het probleem niet zo zijn, de kans is groter dat Battlelog volledig onderuit gaat als zoveel mensen tegelijk gaan inloggen.
Verwijderd
Dan speel je a. TDM en b. niet in 2560x1600. Die resolutie moet je zelf weten maar dat TDM, echt... just say no.dekilo schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:49:
[...]
Ik weet niet wat er is met je gtx 770 maar haal bijna 90fps met alles maxed out.
Zelfs met alleen maar alles op High AA uit en post processing uit kan het nog voorkomen dat het spel afzakt naar de 55 fps als het druk wordt in beeld met voertuigen, rook en explosies. Als jij dat nooit hebt kán het niet dat jij Oman Kharg of Firestorm met 64 spelers speelt.
Een incidentele 90 in je frameratecounter is wat anders dan "90 fps halen". Als je incidenten mee gaat tellen kom ik ook wel aan de 120 fps.
Ja, in zulke resoluties kan ik het ook. Maar dat is niet lekker spelen, dan zie je geen zak op afstand.DAMAGE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:20:
Ik kan alles op ultra zetten en dan nog gewoon op 1920x1080 goeie FPS halen en lekker gamen. Beetje tweaken hier en daar in de driver en je haalt makkelijk 60, 70 soms 80 fps.
En dat hele "soms" is precies het probleem in jouw post en ook van dekliko: SOMS haal ik ook wel 120 fps. SOMS haal ik nog wle veel meer als ik vsync in de driver en het spel uit heb staan. Consequent minimaal 55~60 fps is echter iets heel anders dan "soms 80 fps" want "soms 80 fps" haalde ik ook allang met een GTX580 met alles op Low en zelfs op high kwam die nog wel "soms" aan de 80 fps.
Maar het is multiplayer. Het mag niet onder de 55 vallen met vsync aan in de driver. Gewoon nooit. Want je wordt aan gruzelementen geschoten terwijl je PC nog bezig is je beeld te tekenen. En ik merk een gigantisch verschil in responsiveness tussen de 45 fps gemiddeld op m'n gtx 580 en nu de 58 fps gemiddeld op een 770. M'n KDR lijdt daar bepaald niet onder, zeker in hardcore.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 08:24 ]
TDM vind ik juist een van de lichtere modes vanwege de kleine maps, 64P Oman/Bandar is volgens mij het zwaarste voor je GPU. Ik merk wel dat 1920x1080 -> 2560x1440 een aardige aanslag is voor je GPU, haal een stuk minder FPS dan een maat op 1080p (zelfde CPU/GPU).Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:17:
[...]
Dan speel je a. TDM en b. niet in 2560x1600. Die resolutie moet je zelf weten maar dat TDM, echt... just say no.
Ben ook met je eens dat je het gemiddelde FPS moet pakken, met SLI op ultra trek ik ook af en toe 150FPS @1440p maar gemiddeld zit het ergens rond de 80-90.
if (!coffee) {
Work = false; }
Que?Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:17:
Ja, in zulke resoluties kan ik het ook. Maar dat is niet lekker spelen, dan zie je geen zak op afstand.
Dat hangt toch gewoon van je beeldscherm af, hoever je er vanaf zit, je fov en je definitie van afstand?
Ik speel op 1680 x1050 en kan nou niet echt zeggen dat ik tot een metertje of 200 / 300 (geen idee de precieze afstand, even wat genoemd op gevoel) moeite heb om dingen te spotten. De afstanden zijn zelden groter en de kwibus die mij op grotere afstand neer weet te krijgen zonder dat ik hem zou kunnen zien, die verdient die kill ook.
Overigens ben ik het qua fps wel met je eens dat average en max fps niets uitmaken, het gaat om de min fps. Mijn advies is altijd de frame buffer uit, max fps op 3 frames boven je monitor refresh rate (mits dat natuurlijk lager is dan je min fps), geen enkele vorm van post processing en vsync uit. Dan heb je geen last van tearing en minimale input lag.
Verwijderd
Nee, van hoeveel pixels gebruikt worden om een object op een bepaalde afstand te tekenen. Als de afstand tot je eigen scherm bepalend wordt doe je écht dingen hélemaal verkeerd, want dan sta je buiten in de tuin door het raam naar binnen te kijken ofzo.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:02:
[...]
Que?
Dat hangt toch gewoon van je beeldscherm af, hoever je er vanaf zit, je fov en je definitie van afstand?
Je definitie van afstand kan wel uitmaken, want:
ALS die afstand al klopt want mij valt wel altijd op dat mensen die veel op kleine kaarten spelen altijd denken dat ze op 200 of 300 meter iemand neerschieten en dan verbolgen zijn over de marksman bonus van 120 punten als ze een keer gaan snipen.Ik speel op 1680 x1050 en kan nou niet echt zeggen dat ik tot een metertje of 200 / 300 (geen idee de precieze afstand, even wat genoemd op gevoel) moeite heb om dingen te spotten.
Op Conquest Large kaarten is 200 tot 300 meter altijd nog "mid range". Op die afstand heb je nog geen scope nodig. Maar als je af en toe als recon speelt met een sniper is hoger wel heel veel beter, want het verschil tussen op mijn scherm een kereltje spotten tussen bosjes en bomen op 600 meter of datzelfde op een scherm in 1920x1200 is enorm. Als ik op m'n kleine scherm speel zit ik me de heletijd af te vragen of die bewegende pixels in de verte nou een bosje zijn of een speler.
Als je die afstanden niet overbrugt speel je vermoedelijk meer op kleinere kaarten, en minder op de grote Conquest maps. Dat doe ik juist niet, dus die hoge resolutie geeft mij wel een behoorlijk voordeel, vooral vanuit de lucht waar je in hardcore vanwege het gebrek aan kleurige doritos écht goed uit je doppen moet kijken als je wat wilt raken. In softcore ben ik niet zo'n geweldige jetter maar in hardcore kan ik als ik een rondje woonachtig word in een jet behoorlijk los gaan, want ik zie de tanks en infantry op afstanden waar je normaliter in HC niet door jets lastiggevallen wordt. Effe de rocketpods leegschudden en omdraaien, herhalen tot de tank voetgangers uit begint te poepen, en dan de kills vangen. En natuurlijk Reconnen met een ACOG op 1000+ meter - geen scope glint en geen dorito = zowat onvindbaar knetjeDe afstanden zijn zelden groter en de kwibus die mij op grotere afstand neer weet te krijgen zonder dat ik hem zou kunnen zien, die verdient die kill ook.
Exact. Ik heb in spellen vsync uit en forceer in de nvidia control panel hard vsync aan na een tweakguide gelezen te hebben, en als je de driver je framerate hard laat afvangen wordt én je min rate hoger én je inputlag minder én je hebt geen tearing. Een fijne combi, want van tearing heb ik eigenlijk meer last dan van een dipje naar de 55 fps af en toe.Overigens ben ik het qua fps wel met je eens dat average en max fps niets uitmaken, het gaat om de min fps. Mijn advies is altijd de frame buffer uit, max fps op 3 frames boven je monitor refresh rate (mits dat natuurlijk lager is dan je min fps), geen enkele vorm van post processing en vsync uit. Dan heb je geen last van tearing en minimale input lag.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 11:49 ]
Buffer helpt juist tegen dipjes.
Zorgt dat een 2de frame altijd klaar staat als de eerste getoond / "procesed" wordt.
Kost alleen wat meer GPU geheugen.
Zelfde geld voor triple buffer ect. meer buffers, geeft een stabielere weergave.
hierdoor kan je max fps wat inzakken, maar trekt je min fps omhoog.
Je fps afkappen iets boven de refresh rate lost geen tearing op. Dat is puur limiteren.
Vsync synchroniseerd juist de beelden en kapt het niet af, waardoor je geen teraing / hapering hebt.
Bij nvidia heb je nog adaptive V-sync die synchroniseerd elk beeld ookal valt hij onder je beeld refreshrate.
Als je kaart niet constant boven je refresh rate blijft is dit een mooie oplossing.
Adaptive aan en v-sync in game uit
Zorgt dat een 2de frame altijd klaar staat als de eerste getoond / "procesed" wordt.
Zelfde geld voor triple buffer ect. meer buffers, geeft een stabielere weergave.
Je fps afkappen iets boven de refresh rate lost geen tearing op. Dat is puur limiteren.
Vsync synchroniseerd juist de beelden en kapt het niet af, waardoor je geen teraing / hapering hebt.
Bij nvidia heb je nog adaptive V-sync die synchroniseerd elk beeld ookal valt hij onder je beeld refreshrate.
Als je kaart niet constant boven je refresh rate blijft is dit een mooie oplossing.
Adaptive aan en v-sync in game uit
[ Voor 25% gewijzigd door mukkel op 18-09-2013 11:49 . Reden: kleine wijziging ]
Verwijderd
mukkel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:46:
Buffer helpt juist tegen dipjes.

Framebufferen verhoogt je minframerate ten koste van zowel je max als je average en dat is leuk voor scenes waar je controls niet boeien, maar BF is een multiplayer spel, en daar boeit het wel.
Ten koste van je inputlag. Tegen de tijd dat jouw gerenderde framepje mijn muzzle flash laat zien, zitten er al twee kogels in je hoofd.Zelfde geld voor triple buffer ect. meer buffers, geeft een stabielere weergave.
Input lag is zo overgewaardeerd... ik heb al eerder een test gepost van reactie vermogen.
Ook al loop je 1 frames achter, dat voel je amper.
Stel je tuft continue 60FPS als je 1 framepje achterloopt dan is dat 16ms.
Dat is totaal verwaarloosbaar, dat is hetzelfde als gamen op een server met een ping van 16 vs 32ms..
Sommige denken dat FPS & "inputlag" delen van de heilige bijbel zijn.
Blind staren op iets wat er amper tot doet.
Ach voeg me maar toe dan gamen we wel een keertje, Dan kun je je mooie mussle laten zien.
Mukkel_nl
Dat is totaal verwaarloosbaar, dat is hetzelfde als gamen op een server met een ping van 16 vs 32ms..
Ach voeg me maar toe dan gamen we wel een keertje, Dan kun je je mooie mussle laten zien.
Mukkel_nl
Nou gewoon omdat het kan en BF4 nog niet uit is ??
Alle wapens, filmpjes, teasers ect al gepost zijn en de discussie die nu loopt geld voor elke game, dus incl BF4
Alle wapens, filmpjes, teasers ect al gepost zijn en de discussie die nu loopt geld voor elke game, dus incl BF4
Correctie: elke pc-game, maar de game komt ook op Consoles plus er was gewoon een BF4 hardwaretopic.mukkel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:14:
Nou gewoon omdat het kan en BF4 nog niet uit is ??
Wat er besproken wordt staat los van de hardware, dit zijn sofwarematige instellingen cq vaste gegevens.
Ja dat je hier geen instel opties hebt bij consoles is mijn pakkie an niet.
Dan had er geen "algemene BF4 topic" moeten komen, maar een BF4 console variantje.
Ja dat je hier geen instel opties hebt bij consoles is mijn pakkie an niet.
Dan had er geen "algemene BF4 topic" moeten komen, maar een BF4 console variantje.
[ Voor 6% gewijzigd door mukkel op 18-09-2013 12:40 ]
Kan niet wachten op de beta van BF4, ben zeer benieuwd naar websites die de testen gaan doen.
Heb nu zelf 6gb ram + ati 5870 en tuurlijk op low/medium zal het waarschijnlijk goed genoeg draaien, maar ik draai al tiiiijden met deze setup, dus wie weet naar een gtx 770 en een reepje van 4gb ram erbij als dat voldoende verschil maakt
Heb nu zelf 6gb ram + ati 5870 en tuurlijk op low/medium zal het waarschijnlijk goed genoeg draaien, maar ik draai al tiiiijden met deze setup, dus wie weet naar een gtx 770 en een reepje van 4gb ram erbij als dat voldoende verschil maakt
User Error -- Please Replace User
Zou die kaart wel updaten. Ik heb zelf een tijdje geleden de overstap gemaakt van 5870 naar 7950 en dat is het echt wel waard. Geheugen erbij prikken gaat geen donder uitmaken(voor BF4 althans) dus zou ik dat geld lekker in je zak houden.Ikke_Niels schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:43:
Kan niet wachten op de beta van BF4, ben zeer benieuwd naar websites die de testen gaan doen.
Ik bedoelde voornamelijk dat als je beeldscherm het simpelweg niet aan kan, het spel alsnog prima speelbaar is en als je dichter op je scherm zit, zie je meer details dan wanneer je veraf zit. Met jouw resolutie ga ik uit van een 30" scherm, voor ik die in 1 oogopslag goed kan overzien, zonder actief mn hoofd of ogen al te veel te moeten draaien, dan hebben we het over een afstand die langer is dan mijn bureau breed.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:46:
Nee, van hoeveel pixels gebruikt worden om een object op een bepaalde afstand te tekenen. Als de afstand tot je eigen scherm bepalend wordt doe je écht dingen hélemaal verkeerd, want dan sta je buiten in de tuin door het raam naar binnen te kijken ofzo.
Het is inderdaad een definitiekwestie en wat je speelt. Zoals je weet speel ik alleen normal mode omdat hardcore het campen te veel bevoordeeld en het game-tempo teveel vertraagd. Airmaps speel ik in BF3 uberhaubt niet meer, het is te afhankelijk van wat de jetters doen en ik vertrouw niet meer op teamgenoten met stingers. Ik sta altijd in m'n eentje kansloos jets en heli's te locken.Je definitie van afstand kan wel uitmaken, want:
ALS die afstand al klopt want mij valt wel altijd op dat mensen die veel op kleine kaarten spelen altijd denken dat ze op 200 of 300 meter iemand neerschieten en dan verbolgen zijn over de marksman bonus van 120 punten als ze een keer gaan snipen.
Op Conquest Large kaarten is 200 tot 300 meter altijd nog "mid range". Op die afstand heb je nog geen scope nodig. Maar als je af en toe als recon speelt met een sniper is hoger wel heel veel beter, want het verschil tussen op mijn scherm een kereltje spotten tussen bosjes en bomen op 600 meter of datzelfde op een scherm in 1920x1200 is enorm. Als ik op m'n kleine scherm speel zit ik me de heletijd af te vragen of die bewegende pixels in de verte nou een bosje zijn of een speler.
Als je die afstanden niet overbrugt speel je vermoedelijk meer op kleinere kaarten, en minder op de grote Conquest maps. Dat doe ik juist niet, dus die hoge resolutie geeft mij wel een behoorlijk voordeel, vooral vanuit de lucht waar je in hardcore vanwege het gebrek aan kleurige doritos écht goed uit je doppen moet kijken als je wat wilt raken. In softcore ben ik niet zo'n geweldige jetter maar in hardcore kan ik als ik een rondje woonachtig word in een jet behoorlijk los gaan, want ik zie de tanks en infantry op afstanden waar je normaliter in HC niet door jets lastiggevallen wordt. Effe de rocketpods leegschudden en omdraaien, herhalen tot de tank voetgangers uit begint te poepen, en dan de kills vangen. En natuurlijk Reconnen met een ACOG op 1000+ meter - geen scope glint en geen dorito = zowat onvindbaar knetje
Nu het spotting mechanisme voor jets en heli's in BF4 is aangepast, krijgen de airmaps weer een nieuwe kans.
Het "Ik merk het niet dus dan doet het er niet toe" argument dus.mukkel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:07:
Input lag is zo overgewaardeerd... ik heb al eerder een test gepost van reactie vermogen.
Mukkel_nl
Heb toch maar alvast even een key gepreordered by go2arena, ik zag dat de releasedate (bijna) precies gelijk valt met het einde van m'n stage dus dat komt mooi uit! De week daarna plan ik alvast vrij haha 
zat nog even te denken om hem voor de ps4 te bestellen, maar BF blijft toch wel koning op de pc vind ik + je moet een maand langer wachten.
zat nog even te denken om hem voor de ps4 te bestellen, maar BF blijft toch wel koning op de pc vind ik + je moet een maand langer wachten.
[ Voor 25% gewijzigd door Bartske op 18-09-2013 14:12 ]
Verwijderd
Geen last van, en je went daar héél snel aan kan ik je vertellenA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:30:
[...]
Ik bedoelde voornamelijk dat als je beeldscherm het simpelweg niet aan kan, het spel alsnog prima speelbaar is en als je dichter op je scherm zit, zie je meer details dan wanneer je veraf zit. Met jouw resolutie ga ik uit van een 30" scherm, voor ik die in 1 oogopslag goed kan overzien, zonder actief mn hoofd of ogen al te veel te moeten draaien, dan hebben we het over een afstand die langer is dan mijn bureau breed.
Daarom speel ik dus HCHet is inderdaad een definitiekwestie en wat je speelt. Zoals je weet speel ik alleen normal mode omdat hardcore het campen te veel bevoordeeld en het game-tempo teveel vertraagd. Airmaps speel ik in BF3 uberhaubt niet meer, het is te afhankelijk van wat de jetters doen en ik vertrouw niet meer op teamgenoten met stingers. Ik sta altijd in m'n eentje kansloos jets en heli's te locken.
Ik hoop het echt heel erg, want ik vind dat wel de leukste BF kaartenNu het spotting mechanisme voor jets en heli's in BF4 is aangepast, krijgen de airmaps weer een nieuwe kans.
[...]
Het "Ik merk het niet dus dan doet het er niet toe" argument dus.

Andersom gaat het net zo goed op. Iemand denkt dat hij iets merkt of ziet en gaat vervolgens dat als een feit deponeren. Ik zou zeggen dat de vocal minority force iha nogal sterk is en al helemaal in dit soort topics.
Als er iets is wat er de afgelopen paar jaar duidelijk is geworden, is dat dat wat men dacht uiteindelijk niet klopte. Frametimes anyone ?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Er zit wel een verschil tussen het noemen van objectief meetbare vertragingen en de subjectieve impact die dat heeft op je game performance. Bij de één zal het totaal geen verschil maken, maar ik wordt echt kriegel van input lag en merk het direct.Help!!!! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:35:
[...]
Andersom gaat het net zo goed op. Iemand denkt dat hij iets merkt of ziet en gaat vervolgens dat als een feit deponeren. Ik zou zeggen dat de vocal minority force iha nogal sterk is en al helemaal in dit soort topics.
Als er iets is wat er de afgelopen paar jaar duidelijk is geworden, is dat dat wat men dacht uiteindelijk niet klopte. Frametimes anyone ?
Input lag merk je inderdaad meteen en dat is voor mij een reden waarom ik ook zonder Vsync speel, ondanks de tearing.
Maar hoe heb je het dan objectief gemeten?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:55:
[...]
Er zit wel een verschil tussen het noemen van objectief meetbare vertragingen en de subjectieve impact die dat heeft op je game performance. Bij de één zal het totaal geen verschil maken, maar ik wordt echt kriegel van input lag en merk het direct.
[ Voor 85% gewijzigd door Help!!!! op 18-09-2013 15:32 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dat is in principe gewoon uit te rekenen als je even je best doet. Net zoals ze bijvoorbeeld de response time tussen beeldschermen bepalen en kunnen testen. Ik kan in mijn geval niet zeggen 'vsync uit bespaart X ms en AA uit Y ms'. Ik kan wel zeggen dat ik het direct merk en ik minder vuurgevechten win en meer mis mét deze instellingen.Help!!!! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:12:
Maar hoe heb je het dan objectief gemeten?
Reactiesnelheid, beeldscherm, USB/PS2 toetsenbord, muis, internetverbinding, render instellingen etc. etc.
Wat mukkel terecht opmerkt is dat reactiesnelheid verreweg de grootste factor is. Absoluut gezien klopt dat ook wel maar alle kleine vertragingen bij elkaar tellen snel op. Als ik het me goed herinner ligt de reactietijd van de gemiddelde mens zo rond de 0,3 seconden. Bij mij ligt dat tussen de 0,2 en 0,25 (afhankelijk van de test), vroeger was dat nog wel wat lager maar de 30 jaar is bereikt dus het zal wel niet sneller worden vanaf nu.
Twee personen die in alles exact even goed zijn, maar de één heeft standaard X ms extra vertraging en de ander niet, dan verlies je altijd het vuurgevecht, zeker gezien de clientside BF3 hitreg, twee m16 headshots zijn theoretisch met 250 ms na afdrukken al een kill, dus de marge is tussen een vuurgevecht winnen over verliezen is heel klein. Naar mate je tegen betere spelers speelt, die beschikken over betere hardware, dan worden al die hele kleine vertragingen steeds belangrijker in een multiplayer shooter.
Voor de console gamers daarentegen is bijvoorbeeld de keuze van de tv super belangrijk. Waar computermonitoren nog een responsetime hebben van 1 (de allerbeste) tot pak'em beet 30 ms, kan de response-time van flatscreen tv's oplopen (dus van input van signaal tot creëren van beeld) van 17 ms tot 130 ms afhankelijk van het merk (misschien nog wel groter, maar dit was even een test die ik snel vond). Dan kan je oefenen wat je wil, maar dat maak je op geen enkele manier meer goed.....
Punt wat ik wou maken is, de vertragingen an sich zijn objectief vast te stellen en te meten. Natuurlijk is het niet praktisch om te meten maar het zou wel kunnen. De mate in hoeverre het je game/score wel of niet beïnvloed, dat verschilt per persoon.
Je kan klagen over de onderwerpen die anderen interessant vinden maar je kan ook zelf een nieuw onderwerp aansnijden. Dat eerste is een typische moodkiller terwijl dat laatste veel beter zal helpen.dekilo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:54:
kunnen we het aub weer over BF4 hebben in plaats van dit technisch geneuzel.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nog wat extra wapens:
UTS-15, DBV-12, Hawk, AKU-12, ACE 52, ACE 21, SVD-12, CS-LR4, SRR-61, Remote Mortar, Flash Bang.
Die flashbangs
UTS-15, DBV-12, Hawk, AKU-12, ACE 52, ACE 21, SVD-12, CS-LR4, SRR-61, Remote Mortar, Flash Bang.
Die flashbangs
[ Voor 42% gewijzigd door Kiwi op 18-09-2013 16:10 ]
Per 1 oktober wordt het topic gesplitst dus zal je er geen last meer van hebben. Tenminste ik ga er vanuit dat je op de consoles speelt. Hardware en het/een spel gaat nou eenmaal hand in hand bij de PC, kom je niet onderuit.dekilo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:54:
kunnen we het aub weer over BF4 hebben in plaats van dit technisch geneuzel.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ooh, die flashbangs zijn geweldig. Niet te lang maar wel goed genoeg om campers te desoriënteren en doorbraken te forceren door vijandige linies.TerrorKiwi schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:58:
Nog wat extra wapens:
Ik heb het zelf nog nergens gezien of gelezen, maar is er ook al bekend of 3d spotting door smoke nog werkt in BF4? Het is toch wel bijzonder lame aan bf3 dat je er nog gewoon doorheen kan spotten en schieten.
Wat ik begrepen heb is dat in bf4 er geen 3d spotting door smoke mogelijk is.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:13:
[...]
Ooh, die flashbangs zijn geweldig. Niet te lang maar wel goed genoeg om campers te desoriënteren en doorbraken te forceren door vijandige linies.
Ik heb het zelf nog nergens gezien of gelezen, maar is er ook al bekend of 3d spotting door smoke nog werkt in BF4? Het is toch wel bijzonder lame aan bf3 dat je er nog gewoon doorheen kan spotten en schieten.
Volgensmij ook ja, en het spotten door planten etc. is ook niet meer mogelijk, de vijand moet direct in de line of sight zijn.NLsandman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:25:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat in bf4 er geen 3d spotting door smoke mogelijk is.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Bij Gamescom zeiden ze dat 3d spotting alleen nog maar werkt als je direct line of sight hebt. Ik mag er toch vanuit gaan dat een smokegrenade meteen 3d spotting stopt.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:13:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, maar dat zeiden ze na patch 2 of 3 ook bij BF3 over de smoke grenade. Toch bleven al gespotte players gewoon zichtbaar door de smoke en als je accuraat genoeg op een mannetje in de smoke aimt (al dan niet per ongeluk) en bleef spammen op de spot knop, dan kon er alsnog gewoon gespot worden. Daar werd de line of sight dus wel visueel verbroken, maar niet qua game mechanics.DanielWW2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:35:
[...]
Bij Gamescom zeiden ze dat 3d spotting alleen nog maar werkt als je direct line of sight hebt. Ik mag er toch vanuit gaan dat een smokegrenade meteen 3d spotting stopt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar BF3 is een gigantische bug.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:40:
[...]
Ja, maar dat zeiden ze na patch 2 of 3 ook bij BF3 over de smoke grenade. Toch bleven al gespotte players gewoon zichtbaar door de smoke en als je accuraat genoeg op een mannetje in de smoke aimt (al dan niet per ongeluk) en bleef spammen op de spot knop, dan kon er alsnog gewoon gespot worden. Daar wed de line of sight dus wel visueel verbroken, maar niet qua game mechanics.
Op Gamescom werkte het in ieder geval met gebouwen en foliage.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze moeten en beetje een afweging maken, als het spotten weer té lastig gemaakt wordt krijgen ze het andere deel van de gamers weer op hun dak. Ik dacht dat bij de latere patches het spotten door rook was aangepakt?
if (!coffee) {
Work = false; }
Het is ook wel moeilijker gemaakt maar het is niet opgelost, je moet nu precies met ADS op een speler zitten met je crosshair in plaats van een hoek van X aantal graden. Maar als je de maps kent en mensen zijn kuddedieren, dus die doen elke keer hetzelfde, is het nog steeds niet zo moeilijk om mensen te spotten door smoke.naaitsab schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:00:
Ze moeten en beetje een afweging maken, als het spotten weer té lastig gemaakt wordt krijgen ze het andere deel van de gamers weer op hun dak. Ik dacht dat bij de latere patches het spotten door rook was aangepakt?
Nee, maar het is niet zo 'erg' meer als bij het begin als je dan even op q drukte had je bij metro gelijk 10 man te pakkenA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:03:
[...]
Het is ook wel moeilijker gemaakt maar het is niet opgelost, je moet nu precies met ADS op een speler zitten met je crosshair in plaats van een hoek van X aantal graden. Maar als je de maps kent en mensen zijn kuddedieren, dus die doen elke keer hetzelfde, is het nog steeds niet zo moeilijk om mensen te spotten door smoke.
if (!coffee) {
Work = false; }
Op dit moment begint de persconferentie van bf4 op de Tokio Gameshow. Heeft iemand een livestream gevonden, ze zouden een nieuwe map tonen namelijk.
Verwijderd
Eh... in BF3 ook al heh.DanielWW2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:42:
[...]
Op Gamescom werkte het in ieder geval met gebouwen en foliage.
*krijgt traumatische herinneringen van Damavand clusterfrak*beuker19 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:30:
Die sneeuwmap = Operation Locker
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar BF3 was een grote bug als je erop terug kijkt.
Het is gewoon pijnlijk hoe de E3 en Gamescom footage er al stabieler uitzag..

Dan nog Locker. Het lijkt mij meer een combinatie tussen Metro en Davamand. Oh de horror.
Ik begin me nu wel af te vragen wat ze met die beta gaan doen. We hebben nu al drie mappen te zien gekregen. Zouden ze ook alledrie in de beta zitten? Ik denk namelij dat die van Gamescom en de map van E3 er wel in zullen zitten.
"The Battlefield 4 Beta is coming soon. You’ll be able to play the Siege of Shanghai map in Conquest Mode or Domination Mode." bronDanielWW2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:51:
[...]
Maar BF3 was een grote bug als je erop terug kijkt.
Het is gewoon pijnlijk hoe de E3 en Gamescom footage er al stabieler uitzag..![]()
Dan nog Locker. Het lijkt mij meer een combinatie tussen Metro en Davamand. Oh de horror.![]()
![]()
Ik begin me nu wel af te vragen wat ze met die beta gaan doen. We hebben nu al drie mappen te zien gekregen. Zouden ze ook alledrie in de beta zitten? Ik denk namelij dat die van Gamescom en de map van E3 er wel in zullen zitten.
Dat klinkt redelijk als 1 map dus maar
Dat klopt wel, maar ten tijden van de BF3 beta was er ook maar 1 map officieel speelbaar, in dat geval metro, maar was Caspian Border 64 ook speelbaar. Officieel alleen met unieke wachtwoorden, onofficieel werden die wachtwoorden gewoon gelekt. Zelf verwacht ik ook niet anders anders dit keer en tenminste 2 speelbare maps.flippiej schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:51:
[...]
"The Battlefield 4 Beta is coming soon. You’ll be able to play the Siege of Shanghai map in Conquest Mode or Domination Mode." bron
Dat klinkt redelijk als 1 map dus maar
- DaniëlWW2
- Niet online
Wat Awesemo al zegt.
Heb hem bij CJ's CD Keys gekocht, hoop dat hij op voorraad is tijdens de beta
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ben bang dat assault class in combi met defensive field upgrade wel irritant gaat worden, en zo meteen weer 90% medic speelt...
Maar we zullen het zien 1 oktober

Die key komt maar net voor of op de release van bf4.BeefHazard schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:44:
Heb hem bij CJ's CD Keys gekocht, hoop dat hij op voorraad is tijdens de beta
Je kan de beta immers gewoon spelen zonder het spel te moeten hebben.
Verwijderd
geef mij maar 50% meer ammoQPeter schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:56:
Ben bang dat assault class in combi met defensive field upgrade wel irritant gaat worden, en zo meteen weer 90% medic speelt...
Net zat ik rondje met 3 mensen om een support, ammo request te spammen voor ze neus

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:58:
[...]
geef mij maar 50% meer ammo
Net zat ik rondje met 3 mensen om een support, ammo request te spammen voor ze neus
De field upgrade 50% meer ammo kan je alleen als support kiezen wat dus totaal nutteloos is omdat je zelf ammo kan droppen
Lijst upgrades:
http://youtu.be/rA3JUhvzv3A?t=4m13s < filmpje pauzeren
Edit: Zie net bij all classes dat offensive dus wel 50% extra ammo geeft

[ Voor 9% gewijzigd door QPeter op 18-09-2013 23:10 ]
Verwijderd
is voor elke classe hoor! of heb ik het echt mis?QPeter schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:05:
[...]
De field upgrade 50% meer ammo kan je alleen als support kiezen wat dus totaal nutteloos is omdat je zelf ammo kan droppenAls assault kan je daarvoor niet kiezen
Lijst upgrades:
http://youtu.be/rA3JUhvzv3A?t=4m13s < filmpje pauzeren
QPeter schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:05:
[...]
Edit: Zie net bij all classes dat offensive dus wel 50% extra ammo geeft
naaitsab in "[Multi] Battlefield 4"Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:09:
[...]
is voor elke classe hoor! of heb ik het echt mis?
if (!coffee) {
Work = false; }
Nice find!NLsandman schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:52:
Screenshots van diverse mappen in bf4
http://forum.symthic.com/...-maps-in-the-new-trailer/
Helaas ook weer dingen gezien die nergens op slaan, bevriezing aan de buiten kant van je scherm, sun flare op je ogen sloegen al nergens op maar nu dus ook bevriezing van je ogen.
Wellicht een skibril die ze ophebben? Als die de sunflare weg haalt en enkel bevriezing laat zien is dat wel okeNLsandman schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:06:
Helaas ook weer dingen gezien die nergens op slaan, bevriezing aan de buiten kant van je scherm, sun flare op je ogen sloegen al nergens op maar nu dus ook bevriezing van je ogen.

Let's go to the carnival!
Verschillende tank camo's, betekent dat je dit zelf kunt aanpassen?
Jup dat soort dingen kan je allemaal aanpassen helaas.NLsandman schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:09:
Verschillende tank camo's, betekent dat je dit zelf kunt aanpassen?
Zie ook dit:

Absoluut niet mijn smaak, veel te flashy en opvallend, niet realistisch.
Trouwens ook geen jungle maps, hopelijk wel met China Rising. Valt me wel op dat er minder stedelijke mappen zijn en meer open mappen met CQC/CQB stukken er in.
Als er een jungle map komt verwacht ik die inderdaad met China Rising. Was volgens mij ook in een trailer te zien dacht ik.Tsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:11:
[...]
Jup dat soort dingen kan je allemaal aanpassen helaas.
Zie ook dit:
[afbeelding]
Trouwens ook geen jungle maps, hopelijk wel met China Rising. Valt me wel op dat er minder stedelijke mappen zijn en meer open mappen met CQC/CQB stukken er in.
We hebben in ieder geval wel een map met bossen.

Ryzen 3600 - GTX1060
Ja die lijkt een beetje op Kiasar Railroad. Ook treinen in bossen. Vond dat altijd wel een leuke map dus dat is goed nieuws
M5K? Tis een gok maar volgens mij is het wel een redelijke match. Gelukkig hebben we hier genoeg virtuele gun experts zitten die je precies kunnen vertellen wat het is en waarom het wel of geen goed wapen is
Volgens mij is het de RFB.
Zie link: http://bf4central.com/battlefield-4-rfb/
LevelCap behandeld het volgens mij ook in een van zijn filmpjes: YouTube: Complete Battlefield 4 Weapons List & Stats! (Battlefield 4 Gameplay/Commentary/Trailer)
LevelCap behandeld het volgens mij ook in een van zijn filmpjes: YouTube: Complete Battlefield 4 Weapons List & Stats! (Battlefield 4 Gameplay/Commentary/Trailer)
Die ziet er wel vet uit alleen heeft ie in BF4 geen stock.volkano schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:40:
Volgens mij is het de RFB.
[ Voor 78% gewijzigd door vinom op 19-09-2013 08:45 ]
Lijkt een beetje op de MSMC, maar die zit niet in BF4.vinom schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:27:
Welke gun is dat trouwens? Hij lijkt een beetje op een MP7, maar dat is het volgens mij niet.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik moet mezelf toch corrigeren. Het blijkt de CBJ-MS te zijn..vinom schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:45:
[...]
Die ziet er wel vet uit alleen heeft ie in BF4 geen stock.
http://battlefield.wikia.com/wiki/CBJ-MS
Jup er er zit in BF4 een drum magazine op.volkano schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:21:
[...]
Ik moet mezelf toch corrigeren. Het blijkt de CBJ-MS te zijn..
http://battlefield.wikia.com/wiki/CBJ-MS
Op dat wapen kunnen bijna alle attachments.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Verwijderd
This is not colorfieldTsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:11:
[...]
Zie ook dit:
[afbeelding]

I hear ya!! In mijn ogen slaan ze daar door richting arcade.Tsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:11:
[...]
Zie ook dit:
[afbeelding]
Eerst was de klacht dat er te weinig aan te passen is.. En nu weer te veel
.. Spelers die met een blauwe tank door een groen level rijden merken vanzelf wel dat ze ietsjes te veel opvallen...

Ik hoop meer dat ze die achterlijke glare en blauwe waas weglaten, paar camos van een tank kan ik me niet druk over maken.
if (!coffee) {
Work = false; }
Nou van mij nooit een klacht gehad over dat er te weinig aan te passen is. Zeker zaken zoals cammo's vind ik zo onzinnig, bah!Sinus_rhythm schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:20:
Eerst was de klacht dat er te weinig aan te passen is.. En nu weer te veel.. Spelers die met een blauwe tank door een groen level rijden merken vanzelf wel dat ze ietsjes te veel opvallen...
Zo stellig zou ik het zelf niet zeggen, ik kan er wel mee leven als het maar iets toevoegt aan de game. Het is nou ook weer niet zo dat tanks met de juiste cammo volkomen incognito over het slagveld kunnen rijden. Maar fel paarse/rode/blauwe/oranje (die neem ik terug, je bent nooit té oranje) camo zijn wel killing voor de immersie. Ook wil ik wel dat voertuigen duidelijk herkenbaar blijven.Tsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:46:
[...]
Nou van mij nooit een klacht gehad over dat er te weinig aan te passen is. Zeker zaken zoals cammo's vind ik zo onzinnig, bah!
Maar voor een jet is het wel erg vet dat je er allerlei patronen op kan zetten zoals squadron mascottes of de stunt teams a la de Red Arrows of de Blue Angels.
Aan de andere kant helpt opvallende camo wel als je als infantry weer eens de Koning van het Apenrotsje wilt worden en jezelf expres duidelijk op laat vallen/herkenbaar maakt.
Laten we maar even afwachten hoe het loopt, als de camo's net zo goed worden onthouden als in BF3 dan loopt/rijdt/vaart/vliegt iedereen met de default camo.
Inderdaad!RoyK schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:12:
[...]
I hear ya!! In mijn ogen slaan ze daar door richting arcade.
In CoD kon je ook van die rare, flashy camouflages op je wapens doen zoals Blue Tiger en Red Tiger camo.

Camo's mogen wat mij betreft iets realistischer zijn.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ja ik zie dan liever geen cammo dan dat de meest vreemde kleurencombinaties gemaakt kunnen worden die nergens op slaan.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:31:
Zo stellig zou ik het zelf niet zeggen, ik kan er wel mee leven als het maar iets toevoegt aan de game. Het is nou ook weer niet zo dat tanks met de juiste cammo volkomen incognito over het slagveld kunnen rijden. Maar fel paarse/rode/blauwe/oranje (die neem ik terug, je bent nooit té oranje) camo zijn wel killing voor de immersie. Ook wil ik wel dat voertuigen duidelijk herkenbaar blijven.
Wat zou er gebeuren als je een tank van iemand anders overneemt, zou zijn camo zichtbaar blijven of krijgt jouw tank automagisch de nieuwe camo die jij geselecteerd hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door SgtCaffran op 19-09-2013 11:55 ]
Denk dat je eigen instelling krijgt zoals de nu ook het geval is met je upgrades..SgtCaffran schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:54:
Wat zou er gebeuren als je een tank van iemand anders overneemt, zou zijn camo zichtbaar blijven of krijgt jouw tank automagisch de nieuwe camo die jij geselecteerd hebt?
Precies hetzelfde als nu gebeurt met de gekozen accessoires lijkt me. Die zijn gekoppeld aan de speler, niet aan het voertuig. Volgens mij zijn wapens die je oppakt ook niet voorzien van camo toch als je dat niet geselecteerd hebt.SgtCaffran schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:54:
Ik heb een Intel Xeon E5420 2.5 Ghz met 8GB DDR2-677 ECC. Als ik hier bijvoorbeeld een GTX760 in zet zal BF4 dan redelijk draaien?
Wat vind je redelijk? 60 / 75 / 120 / 144 fps?pimsch schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:58:
Ik heb een Intel Xeon E5420 2.5 Ghz met 8GB DDR2-677 ECC. Als ik hier bijvoorbeeld een GTX760 in zet zal BF4 dan redelijk draaien?
De GTX 760 zal BF makkelijk kunnen draaien, wellicht niet in al te hoge resoluties. Maar Battlefield multiplayer is een zware aanslag op de CPU (er zullen wel weer hopen single-player benchmarks hierna voorbijkomen).
De E5420 is een degelijke quadcore, behoorlijk vrij vergelijkbaar met de Q9550 die ik net van de hand heb gedaan. Die heb ik flink overgeclocked (van 2,83 tot 3,95 Ghz) en nog steeds was dat een bottleneck voor mijn eenvoudige 6870 kaartje, nu met een i5 4670 heb is mijn minimale fps met 15 oid omhoog gegaan.
Samengevat, ja, op bescheiden resoluties en instellingen verwacht ik dat BF4 wel kunnen draaien, maar ik vrees dat je wel flink moet overclocken om constant 60+ fps te draaien. Hoe draait BF3 nu bij jou dan?
Die Xeon is ontworpen voor workstation taken en is ook nog aardig aan de leeftijd. Weet niet of je daar stabiele en speelbare FPS uit kan halen met een 760 en een zwaar spel zoals BF4. Dat ligt verder ook totaal aan je overige hardware, op bijvoorbeeld medium@1024x768 om wat te noemen zal het prima draaien maar op ultra@2560x1600 wordt het wat lastig.pimsch schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:58:
Die nieuwe CPU's van Intel zijn echt een heel stuk sneller en ook nog eens zuiniger dus een upgrade kan zeker geen kwaad
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik speel nu alleen CS:GO en Quakelive dus ik kan BF3 helaas niet testen. Vroeger(en nu) Quake en Unreal op zijn aller aller lelijkst(picmip 3
) dus graphics doen me niet zoveel. 1920x1080 en dan alles op low gaat hij wel trekken toch? Als ik het dan heel vet vind kan ik altijd nog de rest upgraden.
Kunnen we AUB niet meer op zulke onzinnige reacties reagerenpimsch schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:58:
Compleet offtopic stel AUB u vraag hier : Videokaarten & Beeldschermen
Ontopic:
Ik vind die camo's wel leuk op wapens maar op tanks vind ik het wat overdreven , maar ik kan me er niet druk over maken.
Je bent toch veel sneller te zien/raken dus de mensen die met flashy camo's rondrijden komen er vanzelf wel achter
Maar goede camo's in bepaalde maps mist goed uitgewerkt vind ik toch wel heel leuk
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Betreft dit onderwerp kan er gediscusseerd worden met de mods in het feedback topic.
[ Voor 80% gewijzigd door Sn0wblind op 19-09-2013 18:46 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
M1911.
Dat adaptive camo.
Oh en als je zo nodig met een tank met blauwe camo wilt rondrijden dan by all means. Maakt mikken wat makkelijker.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.