[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
beuker19 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:48:
[...]

Kijk het enigste wat bijna niet verandert is zijn de graphics.
Voor de rest is er heel veel aangepast in wapens gameplay voertuigen en dynamische maps.
Maar als je premium hebt zal ik zeggen probeer de beta en kijk dan verder :)
No-brainer koop het wat mij betreft; niet zozeer qua graphics, maar qua NPC en environment AI, interactions and destructability; om kort te zijn, meer realisme in NPC and MP-animations en environment interactions/destructability. In de huidige FB-engine huldigden de ontwikkelaars het excuus dat de omgeving/gebouwen etc niet volledig destroybaar waren 'omdat de engine dat niet aankon, en de user dat niet zou willen' - BS! Ik kan niet wachten tot ik wezenloos op een volledig vernietigd slagveld zoek naar m'n volgend doelwit!

MP functionaliteit was spot-on op console wat mij betreft, so a few tweaks here and there maybe.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
beuker19 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:43:
Hier een preview van BF4
[video]

Wat mij heel tof lijkt zijn de vele anti camp gadgets en de verbeterde suppression mechanics :)
Moet toegeven dat het begint te kriebelen voor die pre-order. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
beuker19 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:43:
Hier een preview van BF4
[video]

Wat mij heel tof lijkt zijn de vele anti camp gadgets en de verbeterde suppression mechanics :)
Wat ik echt goed vind is dat de killcam niet meer helemaal meegaat met degene die jou dood geschoten heeft, maar je hem alleen nog even volgt vanaf waar je dood ligt. Dan kun je nog wel een beetje zien waar hij heen gaat, maar niet als hij alweer een hoekje om is.
Dat vind ik nu echt wel een nadeel van BF3 (ik weet dat het op hardcore soms uit staat, maar daar staan andere dingen me weer niet aan).

Wat ik wel minder vind is dat je een mobile mortar hebt. HALLO!?!? wie doet er dan een nieuwe mortier in!? erg onrealistisch vind ik.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 19:35
PuckStar schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:31:
[...]

Wat ik echt goed vind is dat de killcam niet meer helemaal meegaat met degene die jou dood geschoten heeft, maar je hem alleen nog even volgt vanaf waar je dood ligt. Dan kun je nog wel een beetje zien waar hij heen gaat, maar niet als hij alweer een hoekje om is.
Dat vind ik nu echt wel een nadeel van BF3 (ik weet dat het op hardcore soms uit staat, maar daar staan andere dingen me weer niet aan).

Wat ik wel minder vind is dat je een mobile mortar hebt. HALLO!?!? wie doet er dan een nieuwe mortier in!? erg onrealistisch vind ik.
Je kan nog steeds rustig zien wat hij aan het doen is hoor omdat hij outlining krijgt wat door muren te zien is. Vind eigenlijk die hele killcam maar een beetje trash als ik heel eerlijk ben.

1. Wie wil nou zien door wie hij geknalt is in een random pub match.
2. Hoe kan je in een echt potje zo'n functie erin zetten zonder dat je gigantisch veel voordeel ermee behaald.

Kan me niet voorstellen dat er voorstanders zijn van de "killcam".

[ Voor 3% gewijzigd door Trixh op 28-08-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Trixh schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:51:
[...]
Je kan nog steeds rustig zien wat hij aan het doen is hoor omdat hij outlining krijgt wat door muren te zien is.
ow :/
ik dacht alleen wat je vanuit jou perspectief kan zien. beetje jammer dan. tis toch juist goed dat je niet weet wie en waarvandaan je heeft geschoten?

hebben jullie al meer info over wat je naast de pc op je tablet kan gaan doen? ik hoorde iets van een minimap? maar is die dan up to date genoeg?

[My Home Automations]

• DaniëlWW2
  • Niet online

Hij moet gewoon alle interviews doen. Geweldig. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
beuker19 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:26:
[...]

Het is toch gewoon zo je BF2 de hoogste rang wilde halen je bepaalde "Dingen'' moest halen.
Met andere woorden wil je de hoogste rang halen Dice je ook dwong om iets te doen wat je misschien wel niet leuk vond.
Maar daar gaat het ook niet om maar het BF2 zo de hemel in prijzen word je gewoon moe
Ten 1ste Dit Topic gaat over BF4
Ten 2de Bf2 was ook een leuke shooter maar met nog meer dan genoeg beperkingen.
En ten 3de De meesten krijgen toch nooit meer het zelfde overweldigende gevoel dat toen BF2 voor het eerst werd gespeeld.
Omdat wij heel veel dingen nu wel hebben gezien in andere games en het heel moeilijk is nog zo iets uit te brengen met zo'n impact
Wat ik aan wil tonen is dat er veel te veel naar de eye candy wordt gekeken in bf4, de game is niet eens uit en wordt door sommigen de hemel ingeprezen, zoveel unlocks, zoveel assignments, mooie uitziende mappen, de hype rondom levelation wat gewoon scripts zijn die geactiveerd worden door de speler.

Zet de roze bril af en kijk eens goed wat dice heeft laten zien, bijna iedereen is verblind door al die bling bling.
Het is in feite Battlefield 3 gameplay met wat features uit Battlefield 2, paar nieuwe features die nog niet in een Battlefield game zaten en wat nieuwe gadgets en guns. Dit alles op nieuwe mappen met wat scripted events. Revolutionair is het zeker niet, gewoon de bekende gameplay met genoeg nieuwe dingetjes om weer een tijdje zoet te zijn. Verder niks mis met het spel maar laten we eerlijk zijn, geweldig vernieuwend is het nu ook weer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 29-08-2013 07:45 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik ben allang blij dat ze de verdomde suppression hebben getweaked, Voor mij al reden genoeg om Battlefield 4 aan te schaffen.

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 13:56
NLsandman schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:36:
[...]

Wat ik aan wil tonen is dat er veel te veel naar de eye candy wordt gekeken in bf4, de game is niet eens uit en wordt door sommigen de hemel ingeprezen, zoveel unlocks, zoveel assignments, mooie uitziende mappen, de hype rondom levelation wat gewoon scripts zijn die geactiveerd worden door de speler.

Zet de roze bril af en kijk eens goed wat dice heeft laten zien, bijna iedereen is verblind door al die bling bling.
Dice heeft voor een game ontwikkeld die ik 1000 uur heb gespeeld met zeker ook min punten.
En vervolgens kondigt Dice BF4 aan en word er aandacht besteed aan alle min punten die ik heb en zo het er nu naar uit ziet gefixed.
Dan kan ik toch alleen maar positief zijn :)
Als je hoort dat dadelijk skill weer belangrijker is , de classes hopelijk beter gebalanceerd zijn , meer unlocks en dat je maps kunt aanpassen met grote of kleine dingen kan ik niet wachten.
En Dice kan het toch nooit goed doen want dat is lastig met 13 miljoen meningen :+

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

NLsandman schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:36:
Ik heb nog niet veel mensen de game de hemel zien inprijzen voor de hoeveelheid unlocks of assignments, misschien wel voor de hoeveelheid wapens. Wat je precies fout vind aan Levelation snap ik ook niet, had je misschien liever gehad dat het gebouw at random zou neerstorten zodat het effectief nutteloos was ? Want nu draagt het bij aan de gameplaymode waarop het gebasseerd is, aangezien teamwerk voor strategisch voordeel kan zorgen.
Zet jij de zwarte bril maar snel af want jij bent helemaal niet neutraal.

• Kiwi
  • Laatst online: 20:49

Kiwi

Gadgetfreak

PuckStar schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:56:
[...]

hebben jullie al meer info over wat je naast de pc op je tablet kan gaan doen? ik hoorde iets van een minimap? maar is die dan up to date genoeg?
Ja, je kan in ieder geval een live minimap er op hebben, en natuurlijk ook commander spelen. De minimap zal goed genoeg zijn, als je internet snel genoeg is om Battlefield te kunnen spelen. Waarschijnlijk zal de verversingsnelheid wel wat lager zijn, maar ik denk niet dat dat veel problemen gaat geven.
Phuncz schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:34:
Ik heb nog niet veel mensen de game de hemel zien inprijzen voor de hoeveelheid unlocks of assignments, misschien wel voor de hoeveelheid wapens.
Ik heb er toch al een aantal gezien. Het kunnen definieren van je eigen speelstijl met nog meer unlocks en dingetjes wordt als heel groot pluspunt gezien door sommigen.
Wat je precies fout vind aan Levelation snap ik ook niet, had je misschien liever gehad dat het gebouw at random zou neerstorten zodat het effectief nutteloos was ? Want nu draagt het bij aan de gameplaymode waarop het gebasseerd is, aangezien teamwerk voor strategisch voordeel kan zorgen.
Hij zegt niet dat het fout is, enkel dat het niet zo revolutionair is als het misschien over komt. Levelation is script werk, niet dynamisch. Het reageert op een bepaald aantal triggers, niet op constructiekracht en zwaartekracht. Het is niet zo dat een gebouw in stort als de constructie verzwakt is maar als bepaalde delen geraakt worden die een dergelijk script triggeren.
Wat dat betreft is het een leuke feature maar het is gewoon niet revolutionair.

Het is leuk dat je roadblocks uit de grond kan laten komen, deuren en liften kan gebruiken en stukken gebouw weg kan schieten om een nieuw pad te maken. Een trein deur dicht kunnen doen is een leuke gimmick. Echter is het wel allemaal scripted en is het geen vrije omgeving die dynamisch gesloopt kan worden. Het instorten van gebouwen, aan land spoelen van schepen of het doorbreken van een dam valt gewoon onder script werk. Er is een trigger en op basis daarvan gebeurt zo'n event. Het lijkt heel imposant en dat zal het de eerste paar keren ook zijn maar het zal uiteindelijk minder imposant zijn dan dat sommigen wellicht denken.

Ik zou liever een sceptische houding aannemen en er daarna achter komen dat het allemaal mee valt dan nu op de hypetrain springen en er later achter komen dat het dezelfde problemen kent als Battlefield 3 en dat bepaalde features beter naar voren komen in gameplay video's dan wanneer je zelf speelt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:06:
Hij zegt niet dat het fout is, enkel dat het niet zo revolutionair is als het misschien over komt. Levelation is script werk, niet dynamisch. Het reageert op een bepaald aantal triggers, niet op constructiekracht en zwaartekracht. Het is niet zo dat een gebouw in stort als de constructie verzwakt is maar als bepaalde delen geraakt worden die een dergelijk script triggeren.
Wat dat betreft is het een leuke feature maar het is gewoon niet revolutionair.
Lijkt me logisch dat ze de servers niet willen gaan belasten met zéér complexe physics berekeningen.
Het is leuk dat je roadblocks uit de grond kan laten komen, deuren en liften kan gebruiken en stukken gebouw weg kan schieten om een nieuw pad te maken. Een trein deur dicht kunnen doen is een leuke gimmick. Echter is het wel allemaal scripted en is het geen vrije omgeving die dynamisch gesloopt kan worden. Het instorten van gebouwen, aan land spoelen van schepen of het doorbreken van een dam valt gewoon onder script werk. Er is een trigger en op basis daarvan gebeurt zo'n event. Het lijkt heel imposant en dat zal het de eerste paar keren ook zijn maar het zal uiteindelijk minder imposant zijn dan dat sommigen wellicht denken.
Ik snap de haat tegen scripting niet, het is al sinds de eerste game ooit aanwezig en het zal nog lang zo zijn. Als je een volledig dynamische wereld wilt hebben raad ik aan om gewoon naar buiten te gaan of nog een paar decennia te wachten voordat men er effectief een AAA FPS game rond kan bouwen.

De lat wordt wel heel erg hoog gelegd als het al lame is dat een schip landinwaarts kan varen en een volledige wolkenkrabber met de grond gelijk gemaakt wordt, in multiplayer.
Ik zou liever een sceptische houding aannemen en er daarna achter komen dat het allemaal mee valt dan nu op de hypetrain springen en er later achter komen dat het dezelfde problemen kent als Battlefield 3 en dat bepaalde features beter naar voren komen in gameplay video's dan wanneer je zelf speelt.
Je kan ook gewoon neutraal zijn :?

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 08:03
Ik snap dat veel mensen graag een realistische omgeving hebben die ze helemaal kunnen levelen maar ik moet daarbij toch wel een kanttekening plaatsen. Zoals hierboven al vermeld zou dat enorme rekenkracht kosten. Meer rekenkracht dan we nu als consumenten hebben.
Daarnaast zou iedereen, denk ik, flink teleurgesteld zijn als ze zien hoe moeilijk het is om een gebouw neer te krijgen. Mensen denken hier volgens mij dat een gebouw met een paar tankrounds neer te halen is maar tenzij alle gebouwen uit halfsteens muurtjes of leem bestaan valt dat vies tegen. Goed bewijsmateriaal daarvoor kan men vinden in foto's van Joegoslavië en omgeving.

Prima.

Phuncz schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:34:
Lijkt me logisch dat ze de servers niet willen gaan belasten met zéér complexe physics berekeningen.
Ik zeg niet dat ze het moeten doen, ik zeg alleen dat ze het niet gaan doen.
Ik snap de haat tegen scripting niet, het is al sinds de eerste game ooit aanwezig en het zal nog lang zo zijn. Als je een volledig dynamische wereld wilt hebben raad ik aan om gewoon naar buiten te gaan of nog een paar decennia te wachten voordat men er effectief een AAA FPS game rond kan bouwen.

De lat wordt wel heel erg hoog gelegd als het al lame is dat een schip landinwaarts kan varen en een volledige wolkenkrabber met de grond gelijk gemaakt wordt, in multiplayer.
Ik zeg niet dat ik scripting haat en dat het lame is hoe ze het nu doen, ik zeg enkel dat het nu nog puur script werk is en levolution in de praktijk tegen kan gaan vallen als je er te hoge verwachtingen van hebt. Kijk naar Battlefield 3 met zijn destruction. Het klinkt leuk in het begin en zag er in de video's prachtig uit. Echter dan kom je in een map zoals Seine Crossing of Grand Bazaar en dan blijkt dat het overgrote deel juist niet stuk kan en enkel specifieke gebouwen en muurtjes stuk kunnen.
Je kan ook gewoon neutraal zijn :?
En wat is neutraal dan in jouw ogen?
tikkietrugjaap schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:44:
Ik snap dat veel mensen graag een realistische omgeving hebben die ze helemaal kunnen levelen maar ik moet daarbij toch wel een kanttekening plaatsen. Zoals hierboven al vermeld zou dat enorme rekenkracht kosten. Meer rekenkracht dan we nu als consumenten hebben.
Daarnaast zou iedereen, denk ik, flink teleurgesteld zijn als ze zien hoe moeilijk het is om een gebouw neer te krijgen. Mensen denken hier volgens mij dat een gebouw met een paar tankrounds neer te halen is maar tenzij alle gebouwen uit halfsteens muurtjes of leem bestaan valt dat vies tegen. Goed bewijsmateriaal daarvoor kan men vinden in foto's van Joegoslavië en omgeving.
Natuurlijk kost dat veel meer rekenwerk en natuurlijk is het niet realistisch om een volledige map plat te leggen. Echter wat ze nu met betrekking tot levolution naar buiten brengen zin alle mooie beelden van instortende gebouwen en doorbrekende dammen. Ik wil enkel waarschuwen dat dit in de praktijk tegen kan vallen als blijkt dat het puur script werk is en dat lang niet alle gebouwen in kunnen storten en met lang niet elk onderdeel in de spelwereld interactie mogelijk is.

• SgtCaffran
  • Laatst online: 00:09
Tsurany dit is al de tweede keer dat je lekker kort door de bocht gaat. Iets positiever mag wat mij betreft wel!

Er zullen in dit topic onderhand weinig mensen zijn die geloven dat je alle gebouwen neer kunt halen zoals de wolkenkrabben in de getoonde filmpjes. Maar om te zeggen dat heel levolution scripted is? Nee, dat is gewoon niet waar.

Deuren en liften die je kan bedienen, muren die je kapot kan schieten, lichten die je uit kan schieten, er zijn genoeg voorbeelden van dynamiek in de maps die weldegelijk nieuw zijn en battlefield wéér een stapje hogerop helpen. We zijn het erover eens dat het op dit moment onmogelijk is om alles via physics te laten verlopen, dus moet veel wel volgens een script verlopen.

Nu lijkt het inderdaad zo te zijn dat de grote acties op de map (instorten gebouw, op land varen schip, etc) op het moment zelf volgens een vaste volgorde/animatie gaat. Maar de trigger is niet statisch! Als jouw team bijvoorbeeld superieur is in de lucht dan wil je de toren laten staan terwijl als jouw team overheerst op de grond dan wil je de toren opblazen zodat je makkelijker het punt kan innemen. Dit levert dus gevechten op rond die plek waar ik in ieder geval enorm naar uitkijk. Volgens mij brengt dit namelijk heel veel dynamiek met zich mee ookal is de animatie zelf scripted.

Battlefield 3 viel daarin tegen inderdaad, maar kijk eens naar Bad Company 2. In dat spel kon heel veel kapot en dat was gewoon gaaf. Als ik dan kijk naar BF4 dan hebben ze de destruction uit BC2 gepakt en nog groter en mooier gemaakt. Daar kan ik alleen maar blij om worden.

Verder kijk ik zo uit naar BF4 omdat ik BF2142 heb gespeeld. 1942 en BF2 heb ik nooit actief gespeeld maar BF2142 wel en dat spel was in mijn ogen bijna perfect! Nee je had geen destruction maar het spel werkte gewoon op een manier die BC2 en BF3 mij nooit hebben laten zien.

Nu het er naar uitziet gaat BF4 weer richting BF2142 (squads, commander, comm rose, scout-recon, mensen die elkaar medic kits en ammo crates geven, etc). En als ik dan alles combineer: de grafische pracht, de destruction, levolution, BF2142 gameplay, nog meer wapens en voertuigen met upgrades. Dan zeg ik: kom maar op!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:55:
Ik zeg niet dat ze het moeten doen, ik zeg alleen dat ze het niet gaan doen.
...
Ik zeg niet dat ik scripting haat en dat het lame is hoe ze het nu doen...
Waarom moei je je in de discussie als je je beperkt tot het zeggen wat anderen en jezelf niet zeggen ? Het helpt de discussie niet als je gewoon voor hem alles "uitlegt" (zeggen wat hij niet zei).
En wat is neutraal dan in jouw ogen?
Niet hetgeen Sandman doet, hij heeft al meer emotioneel-geladen (eyecandy, bling bling) opmerkingen gegeven wat ik persoonlijk niet vind dat het recht geeft te eisen anderen hun mening over de game aan te passen.

Ja dit bericht is zeer letterlijk. Ik stel me letterlijk op als men ook zeer letterlijk gaat nemen (dat zei ik niet, dat zei hij niet, hij zei het zo, ik zei het zo).

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 29-08-2013 10:16 ]

• tikkietrugjaap
Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:55:
Natuurlijk kost dat veel meer rekenwerk en natuurlijk is het niet realistisch om een volledige map plat te leggen. Echter wat ze nu met betrekking tot levolution naar buiten brengen zin alle mooie beelden van instortende gebouwen en doorbrekende dammen. Ik wil enkel waarschuwen dat dit in de praktijk tegen kan vallen als blijkt dat het puur script werk is en dat lang niet alle gebouwen in kunnen storten en met lang niet elk onderdeel in de spelwereld interactie mogelijk is.
Mijn opmerking was meer algemeen bedoeld dan aan een specifiek persoon gericht. Mede door films (mensen die zo ff door glas heen springen, auto's die ontploffen als ze een ravijn in rijden, gebouwen die met een klein pakketje C4 neer worden gehaald) hebben mensen tegenwoordig een verkeerd beeld van 'physics'. Als mensen dan bepaalde realisme in een spel willen hebben dan kan het nog wel eens tegen vallen wat je dan krijgt :).

Over die scripted dingen: ook dat kan best leuk zijn mijns inziens. Volgens mij had Quake Territories dat ook dat wanneer een team een bepaalde score hadden behaald dat bijvoorbeeld een dam zou doorbreken waardoor er water weg liep en het team verder kon. Objective based....nog iets noemde ze dat volgens mij.

Ik moet zeggen dat naarmate ik langer in deze thread rondneus, ik steeds meer de drang krijg om het spel te kopen. Voor +-30E kan je toch geen buil vallen denk ik dan....

Prima.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Wat een zurigheid hier weer zeg. Natuurlijk zal BF4 niet 100% perfect zijn, dat is geen enkele game, nooit.

Maar zoals het nu lijkt, de verbeteringen ten opzichte van BF3 (en ook alle voorgaande Battlefields) zijn legio. Alle aangekondigde en getoonde gameplay tweaks zijn vrijwel precies waar de "community" om gevraagd heeft. Alles wat me enigszins stoorde in BF3 is niet alleen verbeterd, maar sterk verbeterd.

Het wordt sneller, mooier, eerlijker, gevarieerder en vooral méér skillbased. Daarbij wordt campen ontmoedigd en meer hoef ik niet te horen in een shooter. Levelution is gewoon onderdeel van het strijdtoneel, een set-piece die je kan/mag gebruiken zoals het jou het beste uitkomt.

De ervaringen van Knijnemans en de samenvatting van JackFrags hebben mij in elk geval meer dan overtuigd, dit wordt dé game voor mij!

• beuker19
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:20:
Wat een zurigheid hier weer zeg. Natuurlijk zal BF4 niet 100% perfect zijn, dat is geen enkele game, nooit.

Maar zoals het nu lijkt, de verbeteringen ten opzichte van BF3 (en ook alle voorgaande Battlefields) zijn legio. Alle aangekondigde en getoonde gameplay tweaks zijn vrijwel precies wat de "community" om gevraagd heeft. Alles wat me enigszins stoorde in BF3 is niet alleen verbeterd, maar sterk verbeterd.

Het wordt sneller, mooier, eerlijker, gevarieerder en vooral méér skillbased. Daarbij wordt campen ontmoedigd en meer hoef ik niet te horen in een shooter. Levelution is gewoon onderdeel van het strijdtoneel, een set-piece die je kan/mag gebruiken zoals het jou het beste uitkomt.

De ervaringen van Knijnemans en de samenvatting van JackFrags hebben mij in elk geval meer dan overtuigd, dit wordt dé game voor mij!
Zo denk ik er nu ook over.
Het lijkt soms wel dat wij hier BF3 of 4 niet leuk mogen vinden omdat BF2 zo geweldig was.
Of dat mensen al oordelen voor dat ze BF4 nog maar een minuut gespeeld hebben.
Moet je voor de gein is kijken op Battlelog over m16/aek/jets/boats die nu al OP zijn :+

En natuurlijk moet er kritisch naar de game gekeken worden maar om soms een maar een beetje ongefundeerd BF4 gaan lopen bashen omdat BF2/Bfbc2 zo geweldig waren slaat ook nergens op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 29-08-2013 10:40 ]

SgtCaffran schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:10:
Tsurany dit is al de tweede keer dat je lekker kort door de bocht gaat. Iets positiever mag wat mij betreft wel!
Hoezo ga ik kort door de bocht?
Er zullen in dit topic onderhand weinig mensen zijn die geloven dat je alle gebouwen neer kunt halen zoals de wolkenkrabben in de getoonde filmpjes. Maar om te zeggen dat heel levolution scripted is? Nee, dat is gewoon niet waar.
Dat is voor een deel wel waar. Het stranden van die boot is een volledig scripted actie. De trigger is misschien beinlvoedbaar maar de hele actie is vrij scripted. En dat is ook mijn punt. Het is natuurlijk prachtig om te zien en ik vind het een zeer leuke toevoeging. Echter moet je er niet al te veel van gaan verwachten want het kan nog wel eens tegen gaan vallen.
Deuren en liften die je kan bedienen, muren die je kapot kan schieten, lichten die je uit kan schieten, er zijn genoeg voorbeelden van dynamiek in de maps die weldegelijk nieuw zijn en battlefield wéér een stapje hogerop helpen. We zijn het erover eens dat het op dit moment onmogelijk is om alles via physics te laten verlopen, dus moet veel wel volgens een script verlopen.
Natuurlijk zijn er genoeg voorbeelden van dynamiek in de map en vind je het vooral terug in de details zoals eindelijk de lichten kapot kunnen schieten zodat low light vision en thermal vision nuttig is. Dat vind ik zeer goede toevoegingen maar om dat nu onder "levolution" te scharen gaat mij iets te ver.
Nu lijkt het inderdaad zo te zijn dat de grote acties op de map (instorten gebouw, op land varen schip, etc) op het moment zelf volgens een vaste volgorde/animatie gaat. Maar de trigger is niet statisch! Als jouw team bijvoorbeeld superieur is in de lucht dan wil je de toren laten staan terwijl als jouw team overheerst op de grond dan wil je de toren opblazen zodat je makkelijker het punt kan innemen. Dit levert dus gevechten op rond die plek waar ik in ieder geval enorm naar uitkijk. Volgens mij brengt dit namelijk heel veel dynamiek met zich mee ookal is de animatie zelf scripted.
Ik denk dat je het hier behoorlijk overschat. Zeker in de public potjes kan ik me niet voorstellen dat spelers actief een punt gaan verdedigen omdat anders een bepaalde actie gebeurt. Nu is het al problematisch om cruciale vlaggen in stand te houden, laat staan dat de gemiddelde speler op een dergelijke manier gaat denken.
En dit bedoel ik dus, dit soort gevechten lijken theoretisch heel cool maar in de praktijk zal het waarschijnlijk flink gaan tegenvallen. Je moet dan echt samenwerken in teams waarbij PTFO het doel is. De gemiddelde speler zal zo niet gaan spelen vrees ik.
Battlefield 3 viel daarin tegen inderdaad, maar kijk eens naar Bad Company 2. In dat spel kon heel veel kapot en dat was gewoon gaaf. Als ik dan kijk naar BF4 dan hebben ze de destruction uit BC2 gepakt en nog groter en mooier gemaakt. Daar kan ik alleen maar blij om worden.
Deels wel, maar de stedelijke mappen worden alsmaar groter en ik zie dat steeds minder echt stuk kan. In Bad Company 2 waren de mappen juist expres simpel gehouden zodat alles op de map daadwerkelijk stuk kon. Daar hebben ze in Battlefield 4 niet voor gekozen wat zal betekenen dat grote delen niet vernietigd kunnen worden. Het oogt wat vreemd als je een klein gebouw volledig af kan breken maar vervolgens niet de balkonnetjes van een willekeurige flat naar beneden kan laten storten.
Nu het er naar uitziet gaat BF4 weer richting BF2142 (squads, commander, comm rose, scout-recon, mensen die elkaar medic kits en ammo crates geven, etc). En als ik dan alles combineer: de grafische pracht, de destruction, levolution, BF2142 gameplay, nog meer wapens en voertuigen met upgrades. Dan zeg ik: kom maar op!
Het gaat inderdaad meer richting BF2 en dat is een zeer positieve ontwikkeling. Ik heb ook veel zin in het spel, begrijp me niet verkeerd, maar ik wil voorkomen dat ik gehyped wordt over het levolution concept en het in de praktijk tegen blijkt te vallen.
Phuncz schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:14:
Waarom moei je je in de discussie als je je beperkt tot het zeggen wat anderen en jezelf niet zeggen ? Het helpt de discussie niet als je gewoon voor hem alles "uitlegt" (zeggen wat hij niet zei).
Oh sorry, ik wist niet dat het een besloten discussie was.
Niet hetgeen Sandman doet, hij heeft al meer emotioneel-geladen (eyecandy, bling bling) opmerkingen gegeven wat ik persoonlijk niet vind dat het recht geeft anderen hun mening over de game aan te passen.
Man stel je niet zo gigantisch aan. Als je op die manier wilt spelen kan je vrijwel alle opmerkingen hier gaan schrappen aangezien vrijwel iedereen op die manier "emotioneel geladen" reageert.

En niks persoonlijks tegen iemand, maar dit is wel iets dat me al jaren op valt.
Iemand die kritisch is op bepaalde punten is geen verzuurd persoon, is geen ontzettende negatieveling en is niet iemand die enkel wilt zeiken. Ik heb ook zin in het spel en ga hem zeker kopen maar ik ben wel kritisch op bepaalde punten. Elk spel wordt tegenwoordig gehyped en het lijkt wel alsof je je niet negatief mag uitlaten. Iedereen die kritisch is wordt gezien als zwartkijker en als verzuurd persoon. Ik snap dat niet en ik vind het eigenlijk triest om te zien. Als je het niet met kritiek eens ben mag dat maar ga dan niet die personen op deze manier aanvallen. In dit topic moet toch meer geplaatst kunnen worden dan enkel de extreem positieve berichten?

Het is ook sneu om te zien hoe dan een bericht direct gebruikt wordt om overtrokken statements te maken. Nee, niemand zegt dat je Battlefield 3 en 4 niet leuk mag vinden, niemand zegt dat Battlefield 2 beter was. Zulke statements maken slaat helemaal nergens op en is gewoon zeer kinderachtig gedrag. We hebben het inhoudelijk over bepaalde features, niemand zit ongefundeerd het spel af te kraken.

• A.W.E.S.O.M.-0
beuker19 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:26:
[...]
Zo denk ik er nu ook over.
Het lijkt soms wel dat wij hier BF3 of 4 niet leuk mogen vinden omdat BF2 zo geweldig was.
Of dat mensen al oordelen voor dat ze BF4 nog maar een minuut gespeeld hebben.
Moet je voor de gein is kijken op Battlelog over m16/aek/jets/boats die nu al OP zijn :+
Op de Battlelog fora kijk ik nooit, ik wordt alleen maar treurig van zoveel gezeik, ge-rage en geklaag vanuit de onderbuik van jongetjes zonder borst- of baardhaar. Als je het een Karel Ui Tuinhuis spel vindt, speel het dan gewoon niet meer....

Maar de weapon customizations... hubba hubba!

Ik kijk zo uit naar alleen al de foregrips, de angled foregrip lijkt fantastisch, lagere 1st shot multiplier, dat wordt nog makkelijker de recoil te compenseren. Aan de andere kant loop en schiet ik veel tegelijk dus misschien is de gewone foregrip juist voor mijn speelstijl weer veel accurater. Maar ook de potato-grip biedt weer kansen aangezien ik driekwart van de tijd in-game aan het sprinten en rushen ben. Hoevaak ik wel niet doodga omdat ik niet snel genoeg mn gun ADS heb na het sprinten....

Of de ultieme .44 met red dot, laser, silencer.... Heavy barrel op belt-fed LMG's.... Motion balls, de AT-4 achtige rockets...

Ik kijk nu al uit naar met 5 man in een squad tegelijk AT-4's af te vuren om jets en heli's!

Wel jammer is dat niet alle goede ideeën, zoals de custom decals op wapens, praktisch haalbaar zijn. Het zal precies 30 seconden duren voordat een puber weer een hakenkruis of naakt wijf op z'n gun/voertuig/camo zet en dan is dat ook direct voorbij....

All in all, nog een dikke maand en we kunnen los in de beta!

• beuker19
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:41:
[...]

Op de Battlelog fora kijk ik nooit, ik wordt alleen maar treurig van zoveel gezeik, ge-rage en geklaag vanuit de onderbuik van jongetjes zonder borst- of baardhaar. Als je het een Karel Ui Tuinhuis spel vindt, speel het dan gewoon niet meer....

Maar de weapon customizations... hubba hubba!

Ik kijk zo uit naar alleen al de foregrips, de angled foregrip lijkt fantastisch, lagere 1st shot multiplier, dat wordt nog makkelijker de recoil te compenseren. Aan de andere kant loop en schiet ik veel tegelijk dus misschien is de gewone foregrip juist voor mijn speelstijl weer veel accurater. Maar ook de potato-grip biedt weer kansen aangezien ik driekwart van de tijd in-game aan het sprinten en rushen ben. Hoevaak ik wel niet doodga omdat ik niet snel genoeg mn gun ADS heb na het sprinten....

Of de ultieme .44 met red dot, laser, silencer.... Heavy barrel op belt-fed LMG's.... Motion balls, de AT-4 achtige rockets...

Ik kijk nu al uit naar met 5 man in een squad tegelijk AT-4's af te vuren om jets en heli's!

Wel jammer is dat niet alle goede ideeën, zoals de custom decals op wapens, praktisch haalbaar zijn. Het zal precies 30 seconden duren voordat een puber weer een hakenkruis of naakt wijf op z'n gun/voertuig/camo zet en dan is dat ook direct voorbij....

All in all, nog een dikke maand en we kunnen los in de beta!
Van waar de haat tegen een naakt wijf :P
Maar ik heb precies het zelfde lekker met squad alle gadgets uit proberen en je soldaat de oorlog in te sturen met de speelstijl die het beste bij je past.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21

Pykow

Angelo OTR

ik denk dat iedereen ligt te klagen, omdat de game bijna perfect is. Zoveel variatie in gameplay, zoveel manieren om plezier te hebben in de game. dat zie je tegenwoordig niet meer bij andere games.
GTA V is volgens mij de tweede game dit jaar die je veel vrijheid geeft, maar andere games zijn toch een beetje standaard.

Dat geklaag dat niet alles kapot kan is vaag.
Als alles plat kon, ben je compleet de balans kwijt in de map.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Pykow dat is altijd ze, vooral met nieuwe consoles on the way.
Kijk maar naar bv The Last of Us, dat is echt het laatste van het laatste er uit persen, en GTA5 natuurlijk ook er zijn veel meer redenen dat alleen maar " Xmiljoen Xbox360 en Y miljoen PS3"

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• SgtCaffran
Tsurany, je punt is duidelijk. Mijn post was overigens niet op jouw persoon gericht maar volgens mij had je dat wel door. :) Laten we het er op houden dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Af en toe op een pub werkt het systeem voor geen meter en af en toe beland je in een potje waar je denkt "holy shit gebeurde dat echt?!". En we weten allemaal dat juist dat soort "battlefield momenten" het spelen maken tot wat het is.

Als dat op een derde van de potjes gebeurt ben ik al een tevreden mens!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vinom schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:52:
Ik ben allang blij dat ze de verdomde suppression hebben getweaked, Voor mij al reden genoeg om Battlefield 4 aan te schaffen.
Zonder 160 pagina's terug te lezen, hebben ze dat eindelijk nuttig gemaakt dan? Want in BF3 was het veel te zwak. Ook als je 'suppressed' werd, kon je loepzuiver terugschieten. Het mag van mij wel een stukje erger, in ieder geval met de waze.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pykow schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:06:
ik denk dat iedereen ligt te klagen, omdat de game bijna perfect is.
Behoorlijk vreemde aanname. Ten eerste zitten mensen hier niet te klagen, ze discussieren over bepaalde punten en hebben een kritische mening. Daarnaast is het vrij vreemd te concluderen dat de game bijna perfect is op basis van wat Youtube filmpjes.
Zoveel variatie in gameplay, zoveel manieren om plezier te hebben in de game. dat zie je tegenwoordig niet meer bij andere games.
GTA V is volgens mij de tweede game dit jaar die je veel vrijheid geeft, maar andere games zijn toch een beetje standaard.
Toch zijn er genoeg games die variatie in gameplay geven en veel manieren geven om plezier te hebben. Die eer zou ik niet enkel willen wegleggen bij GTA V en Battlefield 4. Sterker nog, als ik jou soms hoor ragen op Teamspeak vraag me af of jij überhaupt wel plezier beleefd aan Battlefield 3.
Hoezo is dat vaag? De balans is niet automatisch "kwijt" als je alle gebouwen kan slopen. Je moet de map daar natuurlijk op inrichten maar dat is een kwestie van testen en ontwikkelen. Daarnaast betekent het slopen van een gebouw niet dat hij vlak op de grond ligt aangezien gebouwen ook puin achter laten.
SgtCaffran schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:14:
Tsurany, je punt is duidelijk. Mijn post was overigens niet op jouw persoon gericht maar volgens mij had je dat wel door. :) Laten we het er op houden dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Af en toe op een pub werkt het systeem voor geen meter en af en toe beland je in een potje waar je denkt "holy shit gebeurde dat echt?!". En we weten allemaal dat juist dat soort "battlefield momenten" het spelen maken tot wat het is.

Als dat op een derde van de potjes gebeurt ben ik al een tevreden mens!
Klopt, die helaas iets te zeldzame potjes zijn nog steeds de reden waarom ik het blijf spelen. Af en toe zit je gewoon in een potje dat het echt werkt, dat het team echt samen speelt en dat je daardoor een prachtige strijd hebt. Paar prachtige kills of zeer vake gebeurtenissen waarbij alles uit de hemel valt.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:17:
Zonder 160 pagina's terug te lezen, hebben ze dat eindelijk nuttig gemaakt dan? Want in BF3 was het veel te zwak. Ook als je 'suppressed' werd, kon je loepzuiver terugschieten. Het mag van mij wel een stukje erger, in ieder geval met de waze.
Supression geeft je geen standaard afwijking maar gun sway, je kan hier met skill voor compenseren waardoor je loepzuiver terug kan schieten. Echter, dan moet je wel die skill hebben. Het effect zou ook een stuk minder sterk zijn en op korte afstanden niet direct meer aanwezig.

• yzx

yzx

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Te zwak? Je ligt nog in spawn met je sniper dan vaak?

Soms was de supression heel erg, mja M16A3 dan maar en alles is ok :+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

yzx schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:19:
[...]

Te zwak? Je ligt nog in spawn met je sniper dan vaak?

Soms was de supression heel erg, mja M16A3 dan maar en alles is ok :+
100% Assault. Sniper heb ik nieteens alle wapens / uitrusting unlocked. De M16 gebruik ik eigenlijk zelden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SgtCaffran
LMG's krijgen meer suppression, de andere wapens minder. Op korte afstand wordt het ook minder effectief, het effect is vooral voor lange afstand.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SgtCaffran schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:29:
LMG's krijgen meer suppression, de andere wapens minder. Op korte afstand wordt het ook minder effectief, het effect is vooral voor lange afstand.
Jammer. Het had van mij erger gemogen.

• Trixh
  • Laatst online: 22-09 19:35
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:30:
[...]

Jammer. Het had van mij erger gemogen.
Denk niet dat veel mensen het met je eens zullen zijn. Randomness zoals supression is best wel slecht :).

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben ik niet met je eens. De bedoeling, zoals het bij de introductie van BF3 is geschetst door Dice, zou zijn dat zodra er op je geschoten wordt, je als een gek cover moet zoeken, omdat je gelijk gesuppressed zou zijn en daardoor niet (goed) in staat om terug te schieten.

Met de huidige suppression ontstaat er enige vorm van wazigheid, maar niet voldoende om gewoon terug te kunnen schieten. En vaak heb ik alsnog de schutter omgelegd voor ik zelf sterf. Als Dice echter het wil gebruiken zoals bedoeld, dan moet je dus vrijwel niet meer kunnen vuren en echt actief in cover komen om weer te kunnen functioneren.

Waarschijnlijk zijn ze er achter gekomen dat het niet wenselijk is om direct cover te moeten zoeken als er op je geschoten wordt. De meesten willen gewoon terug kunnen schieten in plaats van weg moeten rennen. Als je constant cover moet zoeken krijg je de situaties zoals die van de bekende helmet cams in Irak. Soldaten die uren in een greppel zitten of achter muurtje liggen omdat ze beschoten worden. Dat is in een spel niet echt wenselijk, vertraagt de actie enorm en legt het voordeel veel meer bij de persoon die de ander als eerste ziet. Het promoot de camper eveneens.

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:36:
Ben ik niet met je eens. De bedoeling, zoals het bij de introductie van BF3 is geschetst door Dice, zou zijn dat zodra er op je geschoten wordt, je als een gek cover moet zoeken, omdat je gelijk gesuppressed zou zijn en daardoor niet (goed) in staat om terug te schieten.
Geloof jij vaak van wij van wc eend adviseren wc-eend

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, het alternatief is run and gun, en ik denk dat daar al een reeks voor bestaat...

• Asgaro
Pykow schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:06:
ik denk dat iedereen ligt te klagen, omdat de game bijna perfect is. Zoveel variatie in gameplay, zoveel manieren om plezier te hebben in de game. dat zie je tegenwoordig niet meer bij andere games.

Tvalt me ook op... De lappen tekst zijn terug duidelijk van teruggeweest! ;(

Ik ga bij BF4's release een afsplitsing van het topic vragen: een topic waar overdreven over en weer gediscussieer verboden is en lappen tekst ook.

Enigste dat mag geplaatst worden is:
- tips om BF4 beter te spelen
- tips over tactics
- positieve feedback over de game
- positieve feedback op je eigen gameplay: mensen mogen tips geven zonder direct "OMG U NOOB, GET BACK TO COD PLZ" te schreeuwen.
- PC gaming stuff zoals settings/graphics drivers/...
- gameplay video's zoals eigen gameplay, funny stuff, parodies, machinima's, compilations
- gameplay screens
- patch logs
- tweets van de DICE devs
- memes (@Rin: just kidding)
- GIFs (@Rin: just kidding)

Concreet, alles behalve:
- ellenlang comments over waarom een wapen al dan niet OP is
- ellenlang comments over waarom jets al dan niet OP is
- geklaag over noob teamplayers
- geklaag over CoD gamers die naar BF4 overgelopen zijn

Kortom: WEG MET AL HET GEZEVER EN GEKLAAG! Gewoon een topic met positieve feedback en een hoop gameplay video's en screenshots.
M.a.w: een topic waar men van tevoren weet dat je er fun zult hebben en geen verzuring zal tegenkomen.
:Y

• SgtCaffran
En dat is dus ook niet het idee van suppression... Ze willen dat als er een sniper ligt op lange afstand dat jij dan als support zijn positie onder vuur kan nemen zodat hij niet nauwkeurig kan schieten. Je zal op die afstand hem niet neer krijgen maar je kan wel onderdrukkend vuur (suppression) geven zodat je maten op kunnen rukken.

Het lijkt me niet bevordelijk voor de gameplay als je na één kogel die langs je vliegt gelijk cover moet zoeken, dan vertraagt het spel wel heel erg.

@Asgaro Ah joh valt allemaal wel mee toch? Topic loopt best netjes volgens mij :) Is helemaal niet erg als er veel tekst staat, als het maar nuttig is en iets toevoegt. Ik hou er niet zo van als positiviteit afgedwongen wordt en geef het ook een kleine kans van slagen. We leven niet in een dictatuur!

[ Voor 24% gewijzigd door SgtCaffran op 29-08-2013 11:45 ]

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Geloof jij vaak van wij van wc eend adviseren wc-eend
Hij denkt ook dat er gespeeld gaat worden zoals in de E3 show, full coordination.

NEe sorry, supression is er, je gaat in cover of liggen maar je gaat niet zoals een kip zonder kop achter een rots schuilen

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ja, denkt hij dat? Wat leuk!

Ik gaf alleen mijn gedachten daarover aan. Wellicht dat het op de PC dan anders is dan op consoles, maar het huidige effect op consoles is minimaal.

Verwijderd

Asgaro schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:40:

Kortom: WEG MET AL HET GEZEVER EN GEKLAAG! Gewoon een topic met positieve feedback en een hoop gameplay video's en screenshots.
M.a.w: een topic waar men van tevoren weet dat je er fun zult hebben en geen verzuring zal tegenkomen.
ignorance is bliss

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 12:55
[...]

Ik ga bij BF4's release een afsplitsing van een topic vragen: een topic waar overdreven over en weer gediscussieer verboden is en lappen tekst ook.

Enigste dat mag geplaatst worden is:
- tips om BF4 beter te spelen
- tips over tactics
- positieve feedback over de game
- positieve feedback op je eigen gameplay: mensen mogen tips geven zonder direct "OMG U NOOB, GET BACK TO COD PLZ" te schreeuwen.
- PC gaming stuff zoals settings/graphics drivers/...
- gameplay video's zoals eigen gameplay, funny stuff, parodies, machinima's, compilations
- gameplay screens
- patch logs
- tweets van de DICE devs
- memes (@Rin: just kidding)
- GIFs (@Rin: just kidding)

Concreet, alles behalve:
- ellenlang comments over waarom een wapen al dan niet OP is
- ellenlang comments over waarom jets al dan niet OP is
- geklaag over noob teamplayers
- geklaag over CoD gamers die naar BF4 overgelopen zijn

d:)b

• yzx

yzx

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:45:

Ik gaf alleen mijn gedachten daarover aan. Wellicht dat het op de PC dan anders is dan op consoles, maar het huidige effect op consoles is minimaal.
Dat is ook zo, you dont know supression unless you played metro 64p conquest :+

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:45:

YouTube: Battlefield 3 Suppression Guide
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:40:
Tja, het alternatief is run and gun, en ik denk dat daar al een reeks voor bestaat...
Dat is wel heel zwart-wit. Er zit een zekere gulden middenweg in. Ook in Battlefield 3 ben je in het nadeel als je beschoten wordt. Niet alleen door de supressie maar omdat de tegenstander het voordeel heeft jou als eerste te zien en het eerste schot te lossen. Dat jij vaak alsnog kan winnen komt omdat je een betere speler bent. Echter wanneer je in Battlefield 3 gaat spelen zoals in Call of Duty lig je snel op de grond en dat komt echt niet door supression.
De dreiging moet mijn inziens nog altijd komen van kogels, niet van een effect zoals supression. Je moet weg duiken omdat je anders dood bent, niet omdat je scherm anders blurry wordt en je wapen automatisch alle kanten op gaat mikken behalve op de vijand.

Kijk bijvoorbeeld naar Arma, daar zit geen enkele vorm van supression in maar je duikt wel naar de grond als je beschoten wordt omdat elke kogel flink pijn doet. Je bent bang voor de kogel, niet voor een vaag effect.
Lekker als dictator gaan bepalen waar anderen over mogen praten? Als jij niet inhoudelijk wilt discussieren is dat jou keuze maar ga niet als een klein kind drammen dat je enkel posts wilt zien die jou aan staan. Dit is Gathering of Tweakers, niet Asgaro's 9GAG clubhuis.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

M.a.w: een topic waar men van tevoren weet dat je er fun zult hebben en geen verzuring zal tegenkomen. :Y
Hoe bedoel je, zonder 79%, whine, trolls en flames in het topic en eigenlijk volledig on-topic ? Sign me up !

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:13
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TU19y1K.png
27 dagen tussen de Closed Beta en de release. Zoals ik helaas al had gedacht zal EA hiermee dezelfde fout maken als bij BF3 door niks met Beta feedback te gaan/kunnen doen. Zeker voor mensen die toegang hebben tot de Closed zal je wel wat feedback kunnen verwachten, de open is gewoon een veredelde demo/promo (vol met bugs, voor die opmerking weer komt :+).

if (!coffee) {
Work = false; }

• yzx

yzx

De echte beta is toch de eerste 2 maanden van de game na release:+

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 29-08-2013 11:58 ]

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
ASGARO FOR PRESIDENT!! :)

HAIL TO ASGARO ;) @ Tsu

bij de weg: ik dacht dat scripted events gewoon begonnen na een bepaalde tijd en triggered events door een actie (Een ontploffing, een knop indrukken etc) maar waarschijnlijk zit ik hier fout.

• Asgaro
Ik ga zeker niet alle kritiek weren, maar dan ga ik wel eens langs bij: dit topic, Reddit, Battlelog forums, MordorHQ, you name it...
Het verschil is dat ik niet elke dag kritiek wil zien. Natuurlijk, ik kan dit topic negeren, maar langs de andere kant wil ik wel bijna dagelijks iets over BF4 in een topic lezen in een positieve sfeer.
Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Lekker als dictator gaan bepalen waar anderen over mogen praten? Als jij niet inhoudelijk wilt discussieren is dat jou keuze maar ga niet als een klein kind drammen dat je enkel posts wilt zien die jou aan staan. Dit is Gathering of Tweakers, niet Asgaro's 9GAG clubhuis.
Gewoon het gebied afbakenen waarover er mag gepraat worden lijkt mij niet erg. Er gebeurt al een afsplitsing bij PC versus console threads bij BF3 omdat de ene groep niet graag over PC specs leest.
Analoog zijn er zeker mensen die niet continu geklaag over BF4 willen gaan lezen.

Mij direct als dictator afschilderen, een terug overdreven reactie, toont perfect waarom ik dit topic begin te haten!

Er is al genoeg geklaag te vinden over BF4 in: dit topic, Reddit, Battlelog forums, MordorHQ, you name it...
Het lijkt me dan geen probleem om ook eens een niet-geklaag en niet-elitist plek te creëren?

[ Voor 20% gewijzigd door Asgaro op 29-08-2013 12:03 ]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:02
naaitsab schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:55:
[afbeelding]
27 dagen tussen de Closed Beta en de release. Zoals ik helaas al had gedacht zal EA hiermee dezelfde fout maken als bij BF3 door niks met Beta feedback te gaan/kunnen doen. Zeker voor mensen die toegang hebben tot de Closed zal je wel wat feedback kunnen verwachten, de open is gewoon een veredelde demo/promo (vol met bugs, voor die opmerking weer komt :+).
Dit zou goed kunnen maar ik denk dat het iets ander ligt. Wapen aanpassingen kunnen snel gedaan worden, er kan zo al bekeken worden of er bepaalde configuraties op zijn. De wat ingewikkeldere aanpassingen worden genoteerd en met de eerstvolgende patch aangepakt.
Het zijn natuurlijk allemaal beslissingen die genomen moeten worden waarbij we al snel denken aan geld en dat is logisch. Maar dat de beta als demo geld, prima. maar het dient absoluut ook voor andere doelen en die vermomde demo is niet het enige.

• vinom
  • Laatst online: 22:36
Is het niet zo dat de feedback van de beta in de day 1 patch komt? Zo was het bij Battlefield 3 dacht ik.
naaitsab schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:55:
[afbeelding]
De beta build zal waarschijnlijk ouder zijn dan de release built en daarmee niet alle nieuwe fixes bevatten. Waarschijnlijk komt daar de naam "beta" vandaan. Tevens kunnen ze diverse fixes bouwen en releasen in de vorm van een patch die vrij snel na release van het spel zelf uit komt.
Je moet inderdaad niet verwachten dat ze in zo'n termijn nog fixes kunnen doorvoeren. Maar dat kunnen ze ook niet als er nog een maand langer tussen zit. De interne beta's en alpha's worden gebruikt om bugs te vinden en gameplay te analyseren, deze beta is gewoon een verouderde build om spelers een voorproefje te geven.
beebie121 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:58:
bij de weg: ik dacht dat scripted events gewoon begonnen na een bepaalde tijd en triggered events door een actie (Een ontploffing, een knop indrukken etc) maar waarschijnlijk zit ik hier fout.
Er is geen officiële woordenboek definitie maar een scripted event is een gebeurtenis die volledig is vastgelegd door middel van scripts. Voor een dergelijk script is altijd een trigger, dat kan gaan op basis van tijd of op basis van een event.
Wanneer een instorting scripted is weet je altijd hoe je die instorting kan triggeren en precies hoe die instorting gaat verlopen. Neem bijvoorbeeld de antenna in Caspian Border, die instorting is volledig scripted en op basis van tijd. Wanneer hij dynamisch zou zijn zou de instorting gebeuren op basis van bijvoorbeeld schade en zou de manier van instorten bepaald worden door de plaats en ernst van de schade.
Asgaro schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:59:
Gewoon het gebied afbakenen waarover er mag gepraat worden lijkt mij niet erg. Er gebeurt al een afsplitsing bij PC versus console threads bij BF3 omdat de ene groep niet graag over PC specs leest.
Analoog zijn er zeker mensen die niet continu geklaag over BF4 willen gaan lezen.

Mij direct als dictator afschilderen, een terug overdreven reactie, toont perfect waarom ik dit topic begin te haten!

Er is al genoeg geklaag te vinden over BF4 in: dit topic, Reddit, Battlelog forums, MordorHQ.
Het lijkt me dan geen probleem om ook eens een niet-geklaag en niet-elitist plek te creëren?
Toch wil jij als dictator optreden en mij verbieden te praten over iets wat ik interessant vind alleen maar omdat het jou niet aan staat. Als jij dit topic begint te haten kan je er ook voor kiezen dit topic niet te lezen.
Tot nu toe wordt hier niet geklaagd, er wordt gepraat over het spel. Dat jij elke vorm van kritiek of elk bericht met een negatieve mening direct als klagen ziet is iets wat je zelf maar eens moet veranderen.
De sfeer hier is absoluut niet negatief. Echter niet iedereen stapt op de DICE bandwagon en vind alles wat ze doen fantastisch. Ik herinner me nog teveel bugs, problemen en valse beloftes in Battlefield 3 om dat nu direct te vergeten en Battlefield 4 op te hemelen.
vinom schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:07:
Is het niet zo dat de feedback van de beta in de day 1 patch komt? Zo was het bij Battlefield 3 dacht ik.
Een directe day 1 patch lijkt me erg lastig. Ze moeten dan in krap 3 weken tijd aanpassingen ontwikkelen en testen en dan packagen en deployen. Vaak zitten in de day 1 patches fixes die al eerder ontwikkeld zijn maar niet voor de releasedatum af waren.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 29-08-2013 12:10 ]

Verwijderd

[...]

Ik ga zeker niet alle kritiek weren, maar dan ga ik wel eens langs bij: dit topic, Reddit, Battlelog forums, MordorHQ, you name it...
Het verschil is dat ik niet elke dag kritiek wil zien. Natuurlijk, ik kan dit topic negeren, maar langs de andere kant wil ik wel bijna dagelijks iets over BF4 in een topic lezen in een positieve sfeer.
Ik zou zeggen start je eigen forum op...

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Wat ze wel prima kunnen testen zijn de servers natuurlijk. Maar ik ben bang dat er straks toch nog wat is wat ze niet zomaar kunnen fixen (netcode issues e.d.). Nou snap ik wel dat ze toch al niet elk probleem kunnen fixen, maar het lijkt me dat er ook via de alpha al wel veel is getest dus ik maak me niet zoveel zorgen. Het grote probleem bij BF3 was dat ze met een nieuwe engine bezig waren waar nogal wat problemen mee waren. Dat hebben we nu niet, waardoor het meeste wel opgelost lijkt.

Ik mag alleen hopen dat we nu niet weer 6 maanden moeten wachten voor de eerste patch uitkomt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Asgaro
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Rond BF4's release plaats ik een poll hier om te zien of er vraag is naar zo'n topic. Zou me verwonderen als er geen vraag naar is.

Meanwhile mogen jij en andere elitist mensen mij downplayen maar we zullen zien wie het laatst lacht.

Verwijderd

Asgaro schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:15:
[...]

Rond BF4's release plaats ik een poll hier om te zien of er vraag is naar zo'n topic. Zou me verwonderen als er geen vraag naar is.

Meanwhile mogen jij en andere elitist mensen mij downplayen maar we zullen zien wie het laatst lacht.
:Z Als jij kritiek ervaart als downplayen of whatever you ook precies bedoeld, kan beter echt gewoon je eigen forum op gaan starten, zodat mensen met verschillende meningen jou niet in de weg staan.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

En toch is Call of Duty vet veel beter.

• Asgaro
Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Toch wil jij als dictator optreden en mij verbieden te praten over iets wat ik interessant vind alleen maar omdat het jou niet aan staat. Als jij dit topic begint te haten kan je er ook voor kiezen dit topic niet te lezen.
Tot nu toe wordt hier niet geklaagd, er wordt gepraat over het spel. Dat jij elke vorm van kritiek of elk bericht met een negatieve mening direct als klagen ziet is iets wat je zelf maar eens moet veranderen.
De sfeer hier is absoluut niet negatief. Echter niet iedereen stapt op de DICE bandwagon en vind alles wat ze doen fantastisch. Ik herinner me nog teveel bugs, problemen en valse beloftes in Battlefield 3 om dat nu direct te vergeten en Battlefield 4 op te hemelen.
Ik wil bepaalde zaken in dit topic niet verbieden want dat zou inderdaad overdreven zijn. Ik wens gewoon een extra topic waar het niet hoort.

Also, nice signature title :P

Verwijderd

Murphy schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:28:
kan je dat vet veel beter even beter beargumenteren

• beuker19
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Moet je horen wie het zegt.
Nog nooit 1 ontopic post van je gezien alleen maar BF3/4 een beetje afzeiken en bf2 de hemel in prijzen :')
En dan ook met van argumenten die nergens op slaan om dat je zelf nog niet eens hebt gespeeld.
Maar ik ben wel benieuwd naar ja argumenten waarom bf3/4 dan zo slecht is.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Murphy schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:28:
In alle Battlefield forums komen dit soort loze reacties voor valt me op. Wat wil je hiermee bereiken? Aandacht vragen? Het lijkt me inmiddels vrij duidelijk dat BF COD op alle fronten voorbij loopt. Als je dan nog zo blind bent om te beweren dat COD beter is, ga je maar lekker met dat hondje spelen :D

[ Voor 5% gewijzigd door DJH op 29-08-2013 12:46 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:37:
[...]

>:)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

idd.. nuff said.. BF4 for the win :)F

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

beuker19 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:40:
[...]

Moet je horen wie het zegt.
Nog nooit 1 ontopic post van je gezien alleen maar BF3/4 een beetje afzeiken en bf2 de hemel in prijzen :')
En dan ook met van argumenten die nergens op slaan om dat je zelf nog niet eens hebt gespeeld.
Maar ik ben wel benieuwd naar ja argumenten waarom bf3/4 dan zo slecht is.
:O Je had me vroeger moeten horen over de update's van BF2, waarom denk je anders dat BF2 minder populair werd...
Correctie, argumenten dat jij nergens vind op slaan maar de meeste ouders spelers van battlefield 2 dat degelijk wel punt hebben.
Dat BF3 kwa teamplay en learning curve gewoon slechter is dan zijn voorganger.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:37:
[...]

DJH schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:40:
[...]

In alle Battlefield forums komen dit soort loze reacties voor valt me op. Wat wil je hiermee bereiken? Aandacht vragen? Het lijkt me inmiddels vrij duidelijk dat BF COD op alle fronten voorbij loopt. Als je dan nog zo blind bent om te beweren dat COD beter is, ....
Een poging om de gespannen sfeer in dit topic leeg te laten lopen. Failed :P

Verwijderd

Murphy schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

[...]

Een poging om de gespannen sfeer in dit topic leeg te laten lopen. Failed :P
nou ik had wel wtf momentje :P Cod fanboy alert
hahaha een video zegt meer dan 1000 woorden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 12:53 ]

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Voor de duidelijkheid: ik heb ruim 500 uur lol gehad van BF3 (and counting), BF4 Premuim gepreordered.

Ik geef toe: ik heb ook COD:MW in de kast staan, maar die staat naast Packman en Tetris stof te happen.

• tikkietrugjaap
Ik krijg een beetje het idee dat we tegen de muren op vliegen.
Een idee: laten we allemaal dit topic even rusten voordat we echt lelijke dingen gaan zeggen. Tijdens de beta is vast meer te bespreken ;)

Prima.

• SgtCaffran
Hoe ironisch, de vraag om minder gezeik en negativiteit heeft meer gezeik en negativiteit opgeleverd dan er in eerste instantie was! >:)

Dus, zullen we weer on-topic gaan, het was juist interessant aan het worden!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:47:
[...]

:O Je had me vroeger moeten horen over de update's van BF2, waarom denk je anders dat BF2 minder populair werd...
Correctie, argumenten dat jij nergens vind op slaan maar de meeste ouders spelers van battlefield 2 dat degelijk wel punt hebben.
Dat BF3 kwa teamplay en learning curve gewoon slechter is dan zijn voorganger.
DE voorganger is niet BF2 maar Bad company 2.
Ze hebben alleen alle voertuigen terug gebracht zoals de jets die je niet had in bad company twee en staat conquest centraal en niet alleen maar Rush.

Daarnaast heeft iedereen zijn eigen speelstijl of manier van reageren om het zo maar even te zeggen.
Je weet welke mensen je hier wel of niet serieus hoeft te nemen ;)
Mij hoor je alleen maar zeiken over de netcode en jets en verder is voor mij de game perfect.

Dat ik tijdens het gamen niet altijd op mijn taalgebruik let is gewoon een gewoonte ;)
Iets wat voor mij simpel is of makkelijk te begrijpen is, kan voor een andere speler lastig zijn. Dat zie ik meestal niet in en denk ik altijd WTF doet hij nou weer. Werk ik gewoon met een squad goed samen, dan heb ik nergens last van. Laatst in BF3 ook een lekker potje gehad met Gwar04 van TeamSpeak.
Lekker met zijn tweeën vlaggen veroveren en communiceren wat we gaan doen en waar de spelers zitten.

De game is voor mij bijna perfect. alleen de spelers die het spelen maken soms rare sprongen.
pakken verkeerde vlaggen, gaan run and gun spelen zonder erbij na te denken.

Al met al kunnen we gewoon terug gaan naar nieuws over BF4 en niet elkaar steeds af te blaffen (vooral tsurany beland weer in zijn oude patroon)

Er zijn nog genoeg zaken te bespreken.
Waar is bijvoorbeeld de AN-94 gebleven of is er uberhaubt nog wel een burst only weapon aanwezig ?
en werkt het burst schieten nu beter ?
krijgen voertuigen ook camo's of heb ik iets gemist ?
wat geven ze ons met weekly new content ?

Pykow schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:45:
Al met al kunnen we gewoon terug gaan naar nieuws over BF4 en niet elkaar steeds af te blaffen (vooral tsurany beland weer in zijn oude patroon)
Waar heb ik ook maar iemand afgeblaft? Ik heb niemand beledigt en niemand persoonlijk aangevallen. Ik geef mijn mening onderbouwt met voorbeelden. Dat ik een andere mening heb dan iemand anders betekent niet dat ik hem afblaf. Je moet alleen niet verwachten dat ik keurig netjes terug blijf reageren als mensen direct in de aanval schieten en mensen persoonlijk gaan afzeiken omdat ze graag over andere zaken discussieren.

Als de game trouwens zo perfect is snap ik niet waarom ik elke avond "wat een kut game is het toch ook" door m'n headset hoor. Maar dat zal wel aan mij liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 29-08-2013 14:03 ]

• naaitsab
walletje-w schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:00:
[...]
Dit zou goed kunnen maar ik denk dat het iets ander ligt. Wapen aanpassingen kunnen snel gedaan worden, er kan zo al bekeken worden of er bepaalde configuraties op zijn. De wat ingewikkeldere aanpassingen worden genoteerd en met de eerstvolgende patch aangepakt.
Waarom niet de beta een maand eerder uitbrengen zodat je op de release een degelijk product hebt liggen? Beetje knullig zoals het bij BF3 is gegaan met die 'giga' patch vlak na release. Wapen "balans" is op de meeste wapens meer een flinke nerf dan een kleine aanpassing, of ze verneuken de boel gelijk zoals o.a. met de stinger het geval was :X De meeste fixes kwamen na massaal geklaag op de diverse fora, dat soort dingetjes had in de beta opgepakt kunnen worden.
Maar dat de beta als demo geld, prima. maar het dient absoluut ook voor andere doelen en die vermomde demo is niet het enige.
Als ze ~3 weken voor release een beta gaan uitbrengen wat meestal ook nog eens een oudere build is kan je niet verwachten dat er wat mee gedaan wordt behalve publiciteit ('gratis' reclame) en stresstesten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Pykow schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:45:
[...]

DE voorganger is niet BF2 maar Bad company 2.
Ze hebben alleen alle voertuigen terug gebracht zoals de jets die je niet had in bad company twee en staat conquest centraal en niet alleen maar Rush.
Mensen zien Bad company niet als opvolger BF2 maar als een aparte serie,
Daarom wordt Battlefield 3 gezien als de spirituele/echte opvolger van battlefield 2 en niet de company serie die een andere richting op gingen maar met de zelfde formule.

En laat me niet over de netcode beginnen, want het zou me niet verbazen dat jij iemand kilt maar dat jij word vermoord word door die zelfde persoon met een counterknive... :/

En voor de rest inderdaad iedereen heeft zijn speelstijl maar mij ging het meer om dat battlefield 3 makkelijker is gemaakt!

En mensen verwacht nou niet teveel aan het woord BETA , dat is gewoon een stukje marketing praat. Dit is al een tijdje zo in de gamerswereld van de grote uitgevers, BETA is tegenwoordig DEMO

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 14:03 ]

• SgtCaffran
Camo op voertuigen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/gallery/s56779/Battlefield_4_13714112055847.jpg
Boten doen weer echt mee :D
Afbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/gallery/s56779/Battlefield_4_13714112059576.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/gallery/s56779/Battlefield_4_13714112054321.jpg
En natuurlijk de attack chopper:
Afbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/gallery/s56779/Battlefield_4_13714112059525.jpg

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
SgtCaffran schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:06:
Camo op voertuigen:
[afbeelding]
Boten doen weer echt mee :D
[afbeelding][afbeelding]
En natuurlijk de attack chopper:
[afbeelding]
Rofl ,atomic autumn :D
En dan krijgt de recon een geigerteller als gadget en weet hij altijd waar dat schip zich bevind ;)

Waarom moet de attack chopper nou weer anti infantry rocketpods krijgen, alsof infantry niet al genoeg te vrezen heeft van bovenaf.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 29-08-2013 14:12 ]

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:12:
[...]

En dan krijgt de recon een geigerteller als gadget en weet hij altijd waar dat schip zich bevind ;)

Waarom moet de attack chopper nou weer anti infantry rocketpods krijgen, alsof infantry niet al genoeg te vrezen heeft van bovenaf.
Omgekeerd is het nu ook he..
Elke RPG kan nu locken :o

• A.W.E.S.O.M.-0
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:14:
[...]
Omgekeerd is het nu ook he..
Elke RPG kan nu locken :o
:*)

Ik denk dat de heli's inderdaad aan de verkeerde kant van de streep zitten!

In BC2 heb ik me al uitermate vermaakt met het uit de lucht sabelen van heli's met de AT-4, die boys zijn straks constant de meest leipe manouvres aan het maken om de AT-4s te ontwijken, laat staan infantry te pakken. 8)

Ook de draagbare laserpainter annex soflam van de recon is echt een game changer, als 4 of meer van die grappenmakers alles painten wat los en vast zit en het regent javelins... Succes heli! :+

• naaitsab
Ik zag ergens in de trailer een schip wat leek op een destroyer voorbij komen, is het bekend of deze te besturen zijn zoals in BF1942 (o.a. Midway en Wake Island) ? Als het gelimiteerd is tot die ene bootjes die we vaker gezien hebben (PT boot) is dat nogal karig :p

if (!coffee) {
Work = false; }

True, dat is natuurlijk wel zo inderdaad. Heli's hebben nu veel meer te vrezen van infantry, zeker als de recon en engineer beter gaan samenwerken. Vraag me af hoe het in de praktijk uit gaat pakken, beide partijen zijn sterk gebuffed dus wie zal uiteindelijk het meest gebuffed zijn.

Denk niet dat je zo'n destroyer kan gaan besturen, het zal bij die kleine bootjes blijven helaas :9

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:10:
Even terugkomend op de PC, Xbox One en PS4 verschillen.....

BF4 is ontwikkeld voor de PC, daarna omgezet voor de Xbox One en PS4
PC (Windows) is DirectX gerelateerde instructiesets, dit kan de Xbox One ook aan, zou BF4 daarom op een One betere prestaties kunnen halen dan op een PS4 (resolutie 720p) ?
Van BF3 zeiden ze eerst ook dat die op de pc ontwikkeld werd. Ik ga er nu van uit dathet weer op het zwakste platform gemaakt wordt en dat is ps3 of xbox360.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

:*)

Ik denk dat de heli's inderdaad aan de verkeerde kant van de streep zitten!

In BC2 heb ik me al uitermate vermaakt met het uit de lucht sabelen van heli's met de AT-4, die boys zijn straks constant de meest leipe manouvres aan het maken om de AT-4s te ontwijken, laat staan infantry te pakken. 8)

Ook de draagbare laserpainter annex soflam van de recon is echt een game changer, als 4 of meer van die grappenmakers alles painten wat los en vast zit en het regent javelins... Succes heli! :+
Ik weet zeker dat er paar mensen gaan klagen haha.
SRAW :D in BF2 deden ze one shot kill op de Black hawks op bepaalde onderdelen, helaas hadden ze dat eruit gepatcht :/

Dus ben benieuwd of je word beloond voor one shot kills :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 14:27 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit ! Heb weinig behoefte aan het oeverloos gezanik, geflame en getroll, ik lees liever over de dingen die mensen doen dan de dingen die een paar irriteren.
Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:08:
Je hebt helemaal geen verplichting om naar dat extra "anti-whine" topic te gaan, of wil je zeggen dat je overal je expliciete mening kwijt moet kunnen ?
De sfeer hier is absoluut niet negatief. Echter niet iedereen stapt op de DICE bandwagon en vind alles wat ze doen fantastisch.
Bekijk maar eens het BF3 forum om een indicatie te hebben hoe eindeloos men kan whinen, flamen en trollen, dit is in dit topic in minder volume maar vergelijkbare intensiteit ook bezig naar mijn mening. Natuurlijk wordt er hier gepraat over het spel, er wordt hier ook getypt over het spel. Het klagen gaat over het negatieve praten over het spel, voordat het uit is en waar nog niet eens een koopverplichting aan vasthangt. Hier heeft niemand gezegd dat er geen kritiek op het spel mag zijn maar het onderscheid tussen 'doelloos klagen' en 'betekenisvolle kritiek' is hier al lang ver zoek. Het is ook niet dat iedereen die niet dat eindeloos gezaag over tienerproblemen wil horen, onmiddellijk een fanboy is. Er is effectief nog iets tussen zwart en wit.

• A.W.E.S.O.M.-0
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:26:
[...]

SRAW :D in BF2 deden ze one shot kill op de Black hawks op bepaalde onderdelen, helaas hadden ze dat eruit gepatcht :/

Och, als er 3 raketten op moeten (SRAW's, dank je!), dan moeten er maar 3 op, daar gaan we dan ook niet moeilijk over doen. Zo'n support kistje is gewillig, bovendien zijn er nu ook zat .50's links en rechts die mee helpen. De Barret die je kan oppikken is sowieso een 1 shot kill op een heli >:)

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

Ik ga bij BF4's release een afsplitsing van het topic vragen: een topic waar overdreven over en weer gediscussieer verboden is en lappen tekst ook.

KNIP

En in beide topics geen irrelevante k.tplaatjes graag. ;)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• beta-ark
  • Niet online
Het ziet er allemaal weer heel gelikt uit,maar zolang de netcode niet verandert koop ik hem niet,ik had hem in mei al gepreorderd en heb het in junie weer ongedaan gemaakt,de netcode in bf3 is om the huilen zo slecht,het lijkt wel of het met iedere update slechter is geworden,nee ik wacht eerst tot 1 oktober om de beta te spelen en dan kijk ik wel weer.

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

• DaniëlWW2
  • Niet online
Dit topic gaat weer lekker.
Doet me denken aan de goede oude dagen van het BF3 topic.
Pikt traantje weg. :Y)

Maar zullen we nu weer lief zijn voor elkaar? ;)
Even de video opgezocht. Dit lijstje gaat naar de TS. Ik moet weer eens inlopen denk ik zo want er mist nogal wat. :P

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:26:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er in BF2, 2 shots met SRAW nodig waren om een attack heli te killen.

Wat mij betreft mogen dit ook toepassen in BF4: 2 shots SRAW = vehicle destroy :9

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• DaniëlWW2
  • Niet online
Indy91 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er in BF2, 2 shots met SRAW nodig waren om een attack heli te killen.

Wat mij betreft mogen dit ook toepassen in BF4: 2 shots SRAW = vehicle destroy :9
Gewoon insta kill, BFBC2 style please. :*)
Oh wat was het geweldig om heli's neer te maaien met de AT4. :D

Verwijderd

Indy91 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Bij de UH-60 Black Hawk de achterste wiel en een klein stuk van de rotor( van de rotor weet ik niet meer 100% zeker)

Maar ik weet wel dat is gefixt in de patch!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 15:33 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik heb hier nog niks gelezen over de nieuwe filters.
Official rank
Rank server
en Unranked server

Ze hebben aangegeven dat official rank gewoon ervoor zorgt dat je geen enkele game aspect kunt veranderen. dus geen tickets , respawn tijden van de voertuigen etc.
rank server moet dit wel toelaten, maar niet extreem, dus geen 2000 ticket servers of instant vehicle spawn
unranked mag je zelf bepalen hoe je de server inricht.

iemand hier meer informatie over ?

Verwijderd

Pykow schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:00:
Ik heb hier nog niks gelezen over de nieuwe filters.
Official rank
Rank server
en Unranked server

Ze hebben aangegeven dat official rank gewoon ervoor zorgt dat je geen enkele game aspect kunt veranderen. dus geen tickets , respawn tijden van de voertuigen etc.
rank server moet dit wel toelaten, maar niet extreem, dus geen 2000 ticket servers of instant vehicle spawn
unranked mag je zelf bepalen hoe je de server inricht.

iemand hier meer informatie over ?
Waarom zou een 2000 ticket verschil niet mogen, daar gaat het om de duur van het potje?
Want ik hou er ook wel is van om op een map lekker goeie 1 uur te knallen. en niet van die waardeloze 10/15 minuten rondens

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
DanielWW2 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:17:
Dit topic gaat weer lekker.
Doet me denken aan de goede oude dagen van het BF3 topic.
Pikt traantje weg. :Y)

Maar zullen we nu weer lief zijn voor elkaar? ;)

[...]

Even de video opgezocht. Dit lijstje gaat naar de TS. Ik moet weer eens inlopen denk ik zo want er mist nogal wat. :P
De hele hype om bf4 doet mij weer denken aan de hype rond bf3.

Is iedereen de super nova alweer vergeten?
Hij is nog erger in bf4.
De tv missile die nog steeds dezelfde bug bevat.

Helaas mag dat hier niet gezegt worden want dan ben je negatief.

Ik heb ook wel positieve punten zoals minder suppression, commander, freeview, betere animaties en dat je bv de hud kunt scalen.
Sommigen zijn gewoon niet objectief en kijken niet verder dan hun neus lang is en als bv uit is het hele topic weer vol staat met klachten.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:04:
[...]

Waarom zou een 2000 ticket verschil niet mogen, daar gaat het om de duur van het potje?
Want ik hou er ook wel is van om op een map lekker goeie 1 uur te knallen. en niet van die waardeloze 10/15 minuten rondens
omdat alles dan al neer gehaald is en dat je op een hele kale server komt te spelen en het zorgt ervoor dat spelers die geen zin hebben om 1 uur lang dezelfde map te spelen, toch de mogelijkheid hebben om makkelijk een server te joinen.

Verwijderd

Pykow schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:06:
[...]

omdat alles dan al neer gehaald is en dat je op een hele kale server komt te spelen en het zorgt ervoor dat spelers die geen zin hebben om 1 uur lang dezelfde map te spelen, toch de mogelijkheid hebben om makkelijk een server te joinen.
En natuurlijk zijn dat ook de meest populaire servers die bijna altijd vol zitten. ;) loves 1500 ticket server caspain border :)
En alles neer gehaald ach zo erg vinden spelers het zo te zien niet.
Pagina: 1 ... 41 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.