Hoezo ga ik kort door de bocht?
Er zullen in dit topic onderhand weinig mensen zijn die geloven dat je alle gebouwen neer kunt halen zoals de wolkenkrabben in de getoonde filmpjes. Maar om te zeggen dat heel levolution scripted is? Nee, dat is gewoon niet waar.
Dat is voor een deel wel waar. Het stranden van die boot is een volledig scripted actie. De trigger is misschien beinlvoedbaar maar de hele actie is vrij scripted. En dat is ook mijn punt. Het is natuurlijk prachtig om te zien en ik vind het een zeer leuke toevoeging. Echter moet je er niet al te veel van gaan verwachten want het kan nog wel eens tegen gaan vallen.
Deuren en liften die je kan bedienen, muren die je kapot kan schieten, lichten die je uit kan schieten, er zijn genoeg voorbeelden van dynamiek in de maps die weldegelijk nieuw zijn en battlefield wéér een stapje hogerop helpen. We zijn het erover eens dat het op dit moment onmogelijk is om alles via physics te laten verlopen, dus moet veel wel volgens een script verlopen.
Natuurlijk zijn er genoeg voorbeelden van dynamiek in de map en vind je het vooral terug in de details zoals eindelijk de lichten kapot kunnen schieten zodat low light vision en thermal vision nuttig is. Dat vind ik zeer goede toevoegingen maar om dat nu onder "levolution" te scharen gaat mij iets te ver.
Nu lijkt het inderdaad zo te zijn dat de grote acties op de map (instorten gebouw, op land varen schip, etc) op het moment zelf volgens een vaste volgorde/animatie gaat. Maar de trigger is niet statisch! Als jouw team bijvoorbeeld superieur is in de lucht dan wil je de toren laten staan terwijl als jouw team overheerst op de grond dan wil je de toren opblazen zodat je makkelijker het punt kan innemen. Dit levert dus gevechten op rond die plek waar ik in ieder geval enorm naar uitkijk. Volgens mij brengt dit namelijk heel veel dynamiek met zich mee ookal is de animatie zelf scripted.
Ik denk dat je het hier behoorlijk overschat. Zeker in de public potjes kan ik me niet voorstellen dat spelers actief een punt gaan verdedigen omdat anders een bepaalde actie gebeurt. Nu is het al problematisch om cruciale vlaggen in stand te houden, laat staan dat de gemiddelde speler op een dergelijke manier gaat denken.
En dit bedoel ik dus, dit soort gevechten lijken theoretisch heel cool maar in de praktijk zal het waarschijnlijk flink gaan tegenvallen. Je moet dan echt samenwerken in teams waarbij PTFO het doel is. De gemiddelde speler zal zo niet gaan spelen vrees ik.
Battlefield 3 viel daarin tegen inderdaad, maar kijk eens naar Bad Company 2. In dat spel kon heel veel kapot en dat was gewoon gaaf. Als ik dan kijk naar BF4 dan hebben ze de destruction uit BC2 gepakt en nog groter en mooier gemaakt. Daar kan ik alleen maar blij om worden.
Deels wel, maar de stedelijke mappen worden alsmaar groter en ik zie dat steeds minder echt stuk kan. In Bad Company 2 waren de mappen juist expres simpel gehouden zodat alles op de map daadwerkelijk stuk kon. Daar hebben ze in Battlefield 4 niet voor gekozen wat zal betekenen dat grote delen niet vernietigd kunnen worden. Het oogt wat vreemd als je een klein gebouw volledig af kan breken maar vervolgens niet de balkonnetjes van een willekeurige flat naar beneden kan laten storten.
Nu het er naar uitziet gaat BF4 weer richting BF2142 (squads, commander, comm rose, scout-recon, mensen die elkaar medic kits en ammo crates geven, etc). En als ik dan alles combineer: de grafische pracht, de destruction, levolution, BF2142 gameplay, nog meer wapens en voertuigen met upgrades. Dan zeg ik: kom maar op!
Het gaat inderdaad meer richting BF2 en dat is een zeer positieve ontwikkeling. Ik heb ook veel zin in het spel, begrijp me niet verkeerd, maar ik wil voorkomen dat ik gehyped wordt over het levolution concept en het in de praktijk tegen blijkt te vallen.
Oh sorry, ik wist niet dat het een besloten discussie was.
Niet hetgeen Sandman doet, hij heeft al meer emotioneel-geladen (eyecandy, bling bling) opmerkingen gegeven wat ik persoonlijk niet vind dat het recht geeft anderen hun mening over de game aan te passen.
Man stel je niet zo gigantisch aan. Als je op die manier wilt spelen kan je vrijwel alle opmerkingen hier gaan schrappen aangezien vrijwel iedereen op die manier "emotioneel geladen" reageert.
En niks persoonlijks tegen iemand, maar dit is wel iets dat me al jaren op valt.
Iemand die kritisch is op bepaalde punten is geen verzuurd persoon, is geen ontzettende negatieveling en is niet iemand die enkel wilt zeiken. Ik heb ook zin in het spel en ga hem zeker kopen maar ik ben wel kritisch op bepaalde punten. Elk spel wordt tegenwoordig gehyped en het lijkt wel alsof je je niet negatief mag uitlaten. Iedereen die kritisch is wordt gezien als zwartkijker en als verzuurd persoon. Ik snap dat niet en ik vind het eigenlijk triest om te zien. Als je het niet met kritiek eens ben mag dat maar ga dan niet die personen op deze manier aanvallen. In dit topic moet toch meer geplaatst kunnen worden dan enkel de extreem positieve berichten?
Het is ook sneu om te zien hoe dan een bericht direct gebruikt wordt om overtrokken statements te maken. Nee, niemand zegt dat je Battlefield 3 en 4 niet leuk mag vinden, niemand zegt dat Battlefield 2 beter was. Zulke statements maken slaat helemaal nergens op en is gewoon zeer kinderachtig gedrag. We hebben het inhoudelijk over bepaalde features, niemand zit ongefundeerd het spel af te kraken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N