[PC] Battlefield 4 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste
Acties:
  • 273.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:55
Tijgert schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:03:
Neemt iedereen de normale versie? De Premium heeft toch voor een paar euro een hoop extra, of zie ik dat verkeerd?
Je hebt nu 2 versies:

- Normal

- (Digital) Deluxe

Enige verschil is beta access en misschien een paar battlepacks meer bij de deluxe

Wat bij launch uitkomt is premium, wat je uiteindelijk toegang geeft tot alle DLC's en een hoop extra features ingame, dit gaat apart verkocht worden en kost 50 euro extra (je moet het spel hebben om premium erbij te nemen).

Alstu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Toch moet ik zeggen dat het vrij irritant vind dat er geen gedeeld topic is. (console/pc/nextgen)
Ik ben zelf enorm benieuwd naar de next gen versies, maar ik moet zoeken naar een speld in de hooiberg, de pc versie doet me vrij weinig, ik wil de game dalijk graag aanschaffen voor de ps4 op release, Mits de game het grafisch waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:56
swoutr schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:14:
Toch moet ik zeggen dat het vrij irritant vind dat er geen gedeeld topic is. (console/pc/nextgen)
Ik ben zelf enorm benieuwd naar de next gen versies, maar ik moet zoeken naar een speld in de hooiberg, de pc versie doet me vrij weinig, ik wil de game dalijk graag aanschaffen voor de ps4 op release, Mits de game het grafisch waard is.
Tot nu toe zijn opties op de PC gelijk aan de PS4/X1 op de grafische instellingen na.
En daar heeft Dice verder nog geen informatie over vrijgegeven dus het meeste nieuws is nu nog universeel :)
Daarom is er besloten om nog geen verschillende topics te maken.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zouden ze met de nieuwe consoles nog eens proberen keyboard + mouse te ondersteunen ? Dat zou voor veel gamers zonder groot budget een uitkomst zijn om voor weinig geld toch de FPS-ervaring te kunnen hebben zonder te moeten spelen met de knuppeltjes.

Hardwarematig is het geen probleem, enkel moeten ze het er ook effectief inbouwen. Ik weet dat ze bij de PS2 dit bij een handjevol games hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
tobitronics schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:01:
[...]

Me wantz een doosje ;) en mijn pre order ervaringen zeggen dat het toch niet al te veel goedkoper dan 40 euro gaat worden, hooguit met misschien een guide ofzo erbij die ik toch niet ga gebruiken :+
Laat de 9gag plaatjes maar achterwege.

Digital distribution ftw. :+

Wat doen mensen dan nog met dat doosje vraag ik me af? Plaatsen jullie dat dan achter glas mooi in het zicht?
Ik heb nog een 10-tal games in doosje (vooral oudere GTAs, Battlefields, Need for Speeds) maar die zitten gewoon naast elkaar waardoor je nooit de cover kunt aanschouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sn0wblind op 25-08-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Gister gc bf4 gespeeld. Ik heb nog nooit eerder bf gespeeld dus was super slecht. Maar wat me erg opviel is dat je als speler zo langzaam loopt. Als je die filmpjes ziet, gaat alles super snel, maar in real time niet. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
joffrey19 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:28:
Gister gc bf4 gespeeld. Ik heb nog nooit eerder bf gespeeld dus was super slecht. Maar wat me erg opviel is dat je als speler zo langzaam loopt. Als je die filmpjes ziet, gaat alles super snel, maar in real time niet. Klopt dit?
Je hebt een toest voor het sprinten. Geen idee of je die hebt gebruikt? :D

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
joffrey19 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:28:
Nee , natuurlijk lijkt het in trailers sneller maar in BF3 kun je wel gewoon sprinten .
Het lopen is gewoon niet zo snel als in de meer ''arcade'' shooters maar langzaam is het zeker niet.
En bij sommige wapens kun je bijvoorbeeld sneller bewegen als je ADS schiet.

En als dit waar is zeg ik Dice4president :9~
http://bf4central.com/201...field-4-titan-mode-rumor/

Zal dit ook waar zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zjZbqky.png NVG's :P

Battlefield 4 releases October 29 with seven game modes: Team Deathmatch, Squad Deathmatch, Rush, Domination, Conquest, Defuse, and Obliteration. All seven game modes will be playable across the 10 multiplayer maps launched with the game.

1 meer als BF3 :)

Alle granaten in BF4
http://imgur.com/fMAjLth

China Rising release date?
http://imgur.com/qIUKXX4

@Martinspire Je zal de Titan kunnen vervangen door een groot vliegdekschip misschien. _/-\o_
En je dan vecht om bijvoorbeeld een groot eiland

[ Voor 29% gewijzigd door beuker19 op 25-08-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55
Titan mode kan interessant zijn, maar daar moeten ze wel wat voor verzinnen, want hij past nou niet echt direct binnen de realistische BF4

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Spacey23 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Je hebt een toest voor het sprinten. Geen idee of je die hebt gebruikt? :D
Kon ik niet vinden nee, dus pakte de Xbox controller en toen kon ik maar even sprinten. Maar dat is dus wel mogelijk, mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Als dat er in komt ga ik zoooo blij zijn, beste game mode van eender welke BF ooit. Ik vraag me wel af hoe ze de shields van de Titan zouden vervangen, met een Phalanx of Goalkeeper systeem met beperkte ammo misschien.

Die NVG's zouden wel vet zijn maar hun andere "little things" nl. de metaaldetector kennen we al een tijdje in videogames, wel nice dat ze het bij Dice nu ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:04:
[...]

knip

:P het is 30 euro goedkoper, alleen daarom haha

[ Voor 17% gewijzigd door Sn0wblind op 25-08-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Martinspire schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:10:
Titan mode kan interessant zijn, maar daar moeten ze wel wat voor verzinnen, want hij past nou niet echt direct binnen de realistische BF4
Dat lijkt me leuker als aparte game-mode dan de standaard voorziene quad-copters en airdropped armor suits uit COD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11
Martinspire schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:10:
Ze kunnen de Titan vervangen door bijvoorbeeld een vliegdekschip.

Je laat op land de infantry silo's capturen met raketten die beter zijn dan de verdedigingswapens van de vliegdekschepen. Zo haal je de verdediging van het vliegdekschip neer en je kan er naartoe varen/vliegen.
De vliegdekschepen laat je draaien op een nucleaire reactor welke je moet slopen, het interieur van zo'n schip kun je best leuk indelen om naar de core te vechten.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:49

Kiwi

Gadgetfreak

Dit is geen bevestiging van de NVG, in het filmpje gebruiken ze alleen de IR scopes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11
TerrorKiwi schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Dit is geen bevestiging van de NVG, in het filmpje gebruiken ze alleen de IR scopes.
Tijdens de live stream zag ik een recon die er een apart item bijpakte wat hem night vision gaf, een kijker.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hier zie je een (snel) voorbeeld van die kijker: YouTube: C4 VS BOAT - BATTLEFIELD 4 MULTIPLAYER GAMEPLAY - Magnum, Remote Mortar + MORE!

Op 5:15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dat is geen NVG, maar volgens mij de nieuwe portable SOFLAM.

[ Voor 11% gewijzigd door rgras op 25-08-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Inderdaad, je hebt gelijk. Dit is de 'Portable Laser Designator'. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:00
Asgaro schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:04:
[...]

[mbr]Laat de 9gag plaatjes maar achterwege.[/]

Wat doen mensen dan nog met dat doosje vraag ik me af? Plaatsen jullie dat dan achter glas mooi in het zicht?
Ik heb nog een 10-tal games in doosje (vooral oudere GTAs, Battlefields, Need for Speeds) maar die zitten gewoon naast elkaar waardoor je nooit de cover kunt aanschouwen.
Als een fysieke game even duur is als via digitale distributie dan ga ik ook voor het doosje.
Vaak kun je doosjes games gewoon activeren op steam, of bij BF op Origin.
Dan heb je hetzelfde idee als wanneer je het digitaal koopt want het schijfje heb je daarna niet meer nodig.
Heb net een nieuwe kast, die heb ik volgepleurd met doosjes, ziet er wel leuk.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
beuker19 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:42:

Battlefield 4 releases October 29 with seven game modes: Team Deathmatch, Squad Deathmatch, Rush, Domination, Conquest, Defuse, and Obliteration. All seven game modes will be playable across the 10 multiplayer maps launched with the game.

1 meer als BF3 :)

Alle granaten in BF4
http://imgur.com/fMAjLth
Grr, moet alweer dingen aanpassen voor de TS. :P
Oh en de V40 Mini, nou, die is Nederlands.

Dutch pride. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechts
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:59
Hehe, wel weer een aantal Belgische wapens in het spel:

- SCAR-H SV
- P90
- AK 5C (Zweedse variant van de FNC weliswaar)
- SCAR-H
- M249 (Amerikaanse variant van de Minimi)
- FN57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 08:29
In de Origin store kan je nu Premium alvast reserveren voor €50. Er staat ook bij hoe alle DLCs gaan heten:
1: China Rising
2: Second Assault
3: Naval Strike
4: Dragon's Teeth
5: Final Stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Laatst online: 19:35
wjvds schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:42:
In de Origin store kan je nu Premium alvast reserveren voor €50. Er staat ook bij hoe alle DLCs gaan heten:
1: China Rising
2: Second Assault
3: Naval Strike
4: Dragon's Teeth
5: Final Stand
Ik zou even wachten totdat je het in de keyshops kan halen. Premium heb je nu toch nog niks aan en als je het straks voor de helft van de prijs kan kopen dan is dat mooi meegenomen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:40
Ik moet zeggen dat ik erg uitkijk naar BF4, vooral spectator mode maakt voor mij veel goed. Ik weet nog wel dat ik competatief UT speelde, was altijd heerlijk om even een break te nemen en mensen te specaten.

Onbegrijpelijk dat ze dat niet in BF3 hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Dit zou echt in BF4 moeten.

Op zich niet zo moeilijk om nog toe te voegen, omdat als je een MCOM armt er reeds zo een animatie (=opvullend randje) uitgevoerd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oQLSfYD.png

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 25-08-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Asgaro schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:29:
Dit zou echt in BF4 moeten.

Op zich niet zo moeilijk om nog toe te voegen, omdat als je een MCOM armt er reeds zo een animatie (=opvullend randje) uitgevoerd wordt.

[afbeelding]
Dit zou inderdaad een zeer mooie toevoeging zijn, dan weet je ook hoeveel tijd je nog hebt om het hele veld over te rennen :+

Nog iets anders over de defibs: Ze schijnen 3 uses te hebben voordat je moet rechargen, nou lijkt het er op in de gameplay dat dit gewoon wat tijd kost. Er wordt gezegd dat het op BF2142 lijkt, maar ik heb dat nooit gespeeld. Werkt dit hetzelfde als bijvoorbeeld overheating van een HMG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:00
TerrorKiwi schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:17:
[...]

Dit zou inderdaad een zeer mooie toevoeging zijn, dan weet je ook hoeveel tijd je nog hebt om het hele veld over te rennen :+

Nog iets anders over de defibs: Ze schijnen 3 uses te hebben voordat je moet rechargen, nou lijkt het er op in de gameplay dat dit gewoon wat tijd kost. Er wordt gezegd dat het op BF2142 lijkt, maar ik heb dat nooit gespeeld. Werkt dit hetzelfde als bijvoorbeeld overheating van een HMG?
Je hebt gewoon 3 charge packs, waarmee je 3x kunt reviven.
Na elke revive moet je de pads wrijven, wat 4 seconden duurt.
Ik zag laatst in een filmpje dat je ook een quick revive kunt uitvoeren (dus geen 4 sec. wrijftijd) maar dat de gerevivede dan maar 20% health krijgt.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zat weer eens bij mordorHQ te kijken. Dit doe ik omdat ze het BF4 nieuws opvallend goed bijhouden aangezien ze vrijwel meteen alles afbranden. Toen kwam ik dit tegen:

http://www.mordorhq.com/s...it-detection-is-confirmed

Het gaat over tickrates van servers bij CS:GO maar het is ook toepasbaar op BF3 en zo ongeveer elke fps die geen CoD op consoles heet. Dat is pas echt bagger. :X
Het werkt als volgt:

Er zitten 1000ms in een seconde. Bij CS:GO gaat het bij standaard servers om 64 ticks per seconde.
1000:64=15.625ms.

Het duurt dus z'n 15ms bij CS:GO voordat iedereen weer geupdate is. Dat lijkt me zoals in de video gezegd meer dan voldoende voor de meeste spelers.

Dan word er gesproken over 128 ticks wat neerkomt op:
1000:128=7.8125ms.

Bijna 8ms lijkt me voor velen niet haalbaar om te zien, laat staan te gebruiken maar voor CS pro's kan het denk ik wel.

Nu voor BF3. BF3 heeft een tickrate van 30.
1000:30=33.33ms.

Hier zit feitelijk het probleem in BF3. Een ping onder de 33 is feitelijk nutteloos omdat de server niet zo snel ververst.

Een tweede punt is dat voor de hitregistratie 33+ fps ook feitelijk nutteloos is. Dit omdat je beeld sneller ververst dan de informatiestroom van de server voor de hitreg. De meeste monitoren zijn 60hz oftewel 60 frames per seconde. Even een paar voorbeelden:

1000:60=16.67ms
1000:75=13.33ms
1000:120=8.3ms

Dus je gemiddelde monitor kan een ping van 17 en niet meer. 75hz is al iets beter met z'n 13 ping en een 120hz kan z'n 8 ping aan. Je gaat alleen nooit meer dan 33.33 ontvangen in BF3. Dat is waarom je om de hoek wordt geschoten. Verder verklaard het ook wat ik zelf al merkte. Als je de Network smoothing factor onder de 33 zet dan krijg je mensen die teleporteren. Ik heb het zelf op 30ish staan omdat teleporteren behoorlijk irritant is. Het blijkt dus ook nog eens totaal nutteloos te zijn als je een fatsoenlijke ping haalt om het onder de 33 te zetten omdat de server het niet refreshed.

Dan is er ook nog eens met afstand de domste uitvinding in de geschiedenis van online shooters, lagcompensation. Hoe bedoel je een slechte verbinding compenseren door iedereen in het nadeel stellen is goed? 8)7

Het staat mooi uitgelegd hier:
https://developer.valveso...ce_Multiplayer_Networking

In het kort:
Als je een ping hebt van 200ms dan wordt je door de server geplaatst waar je 200ms geleden was. Als jij dus een ping van 200ms hebt dan kan jij de hoek omlopen en iemand met 30 ping tegenkomen die scherp op de server staat. Het resultaat, jij killed hem voordat hij kan reageren. De time to kill in BF3 zijn voor de meeste wapens nauwelijks meer dan 200ms...

http://symthic.com/bf3-ttk-charts?mode=co

Serieus, elke serveradmin zou standaard een pinglimited moeten hebben op zijn server. En dan niet een zielige 150, nee veel lager dan dat.

Dan voor BF4. DICE houd vast aan het BF3 model maar ze zouden het verbeteren. Ik zie DICE niet de lagcompensation verwijderen zoals het al niet in BF3 had moeten zitten...
Verbeteren in deze context is dus een hogere tickrate. De vraag is nu hoeveel?
35? Dat is nog steeds waardeloos.
45? Al beter maar zeker niet genoeg?
60? Kijk nu praten we over iets. Alleen betekent dat wel even het dubbele aan serverkracht en bandwith en dat zal ongetwijfeld doorgerekend worden in de kosten van te huren servers. Eigenlijk zijn we dus de zwaar de "lul" omdat BF4 64 spelers ondersteunt waardoor er 64x aantal ticks verzonden moeten worden en ook nog eens voertuigen en dan ook nog eens die bullet physics heeft. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brechts schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:34:
Hehe, wel weer een aantal Belgische wapens in het spel:

- SCAR-H SV
- P90
- AK 5C (Zweedse variant van de FNC weliswaar)
- SCAR-H
- M249 (Amerikaanse variant van de Minimi)
- FN57
Holy crap ik dacht als Belg dat we enkel bekend stonden om bier, bier, bier en nog een bier. En natuurlijk Manneke Pis, chocolade, frieten, en wafels. Ik wist dat de SCAR afkomstig is van FN maar dat de M249 gebaseerd is op wederom een Belgisch product. Alee santé, best wel cool dat ons klein landje 't een en het ander te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

DanielWW2 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 04:07:
Ik zat weer eens bij mordorHQ te kijken. Dit doe ik omdat ze het BF4 nieuws opvallend goed bijhouden aangezien ze vrijwel meteen alles afbranden. Toen kwam ik dit tegen:
Dit verklaart idd. heel veel, de game zijn netwerkcode is dus volledig afgestemd op de laagste gemene deler, de 30fps van de console en narrowband internet. Beseffen ze wel voor hoeveel frustratie dit heeft gezorgd ?
Dan voor BF4. DICE houd vast aan het BF3 model maar ze zouden het verbeteren. Ik zie DICE niet de lagcompensation verwijderen zoals het al niet in BF3 had moeten zitten...
Is er geen developer's Twitter account die we kunnen spammen met de vraag hoe de tick rate van BF4 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier zit feitelijk het probleem in BF3. Een ping onder de 33 is feitelijk nutteloos omdat de server niet zo snel ververst.
Niet helemaal juist. Ping betekent in feite hoe lang een round-trip duurt. Als jij een lagere ping hebt ontvang jij de pakketten van de server eerder. Je krijgt er niet meer, maar je krijgt ze wel sneller binnen. Jouw client kan dus sneller bij de pakketten van de server en zo loop je dus minder achter.
Een tweede punt is dat voor de hitregistratie 33+ fps ook feitelijk nutteloos is. Dit omdat je beeld sneller ververst dan de informatiestroom van de server voor de hitreg. De meeste monitoren zijn 60hz oftewel 60 frames per seconde. Even een paar voorbeelden:

1000:60=16.67ms
1000:75=13.33ms
1000:120=8.3ms

Dus je gemiddelde monitor kan een ping van 17 en niet meer. 75hz is al iets beter met z'n 13 ping en een 120hz kan z'n 8 ping aan. Je gaat alleen nooit meer dan 33.33 ontvangen in BF3. Dat is waarom je om de hoek wordt geschoten. Verder verklaard het ook wat ik zelf al merkte. Als je de Network smoothing factor onder de 33 zet dan krijg je mensen die teleporteren. Ik heb het zelf op 30ish staan omdat teleporteren behoorlijk irritant is. Het blijkt dus ook nog eens totaal nutteloos te zijn als je een fatsoenlijke ping haalt om het onder de 33 te zetten omdat de server het niet refreshed.
Nu generaliseer je het refreshen in het algemeen en neem je aan dat elke vorm van refreshen tegen elkaar weggestreept kan worden. Dat is helaas aardig onjuist.
Het spel krijgt elke x miliseconden een update van de server en verwerkt deze update. Daarnaast stuurt het een update van jouw gegevens zodat de server die kan verwerken.
Vervolgens bepaalt de snelheid van je verbinding, hier "ping" genoemt, hoe snel de updates heen en weer gestuurt worden. Hoe sneller jij de updates kan versturen en verzenden hoe dichter jouw spelsituatie overeenkomt met die van de server.
Wat de client ondertussen ook doet is de gaten tussen updates vullen zodat het spel vloeiend over komt, immers als het beeld enkel zou vernieuwen wanneer je een update krijgt van de server zou dat zeer schokkerig beeld opleveren. Het spel doet dus een aantal aannames en op basis daarvan bouwt het genoeg frames voor een stabiele ervaring, je framerate.
Wat de videokaart doet is beeld uitsturen met een bepaalde frequentie. Elke x miliseconde stuurt het een nieuw beeld naar de monitor toe en de monitor past die wijzigingen toe. Dit hoeft absoluut niet gelijk te lopen met je framerate maar het zou wel de beste ervaring opleveren.

Echter doordat het spel er voor zorgt dat je frames tegen een hogere frequentie kan opbouwen dan dat de server updates stuurt helpt het wel degelijk een hogere framerate te hebben. Immers een hogere framerate zorgt er voor dat jij nauwkeuriger kan mikken, je krijgt meer visuele bevestigingen van jouw eigen bewegingen terug en je ziet nauwkeuriger de andere speler bewegen. Wanneer jij schiet zal dit ook direct door het spel verwerkt worden, hier vind geen vertraging plaats.

Dat is dan ook direct het punt met "hoekjes om gaan", jij ziet de speler nog het hoekje om rennen maar kan hem net op tijd neerschieten. Dit komt doordat je met een hogere framerate beter kan mikken en sneller visuele confirmatie krijgt tijdens het mikken. Vervolgens stuur jij vanwege je lagere ping het pakketje sneller naar de server toe, kan de server snel de controle uitvoeren en vervolgens de confirmatie sturen. Voor de schietende speler werkt dit prima en heeft hij daadwerkelijk voordeel van een hogere framerate.
Dan is er ook nog eens met afstand de domste uitvinding in de geschiedenis van online shooters, lagcompensation. Hoe bedoel je een slechte verbinding compenseren door iedereen in het nadeel stellen is goed? 8)7
Zonder lag compensation zou je niet fatsoenlijk kunnen gamen, het is juist een van de meer briljante uitvindingen in de game wereld. Als jij geen lag compensation zou hebben zou jouw game client enkel het beeld updaten als er een pakket van de server binnen komt.
35? Dat is nog steeds waardeloos.
45? Al beter maar zeker niet genoeg?
60? Kijk nu praten we over iets. Alleen betekent dat wel even het dubbele aan serverkracht en bandwith en dat zal ongetwijfeld doorgerekend worden in de kosten van te huren servers. Eigenlijk zijn we dus de zwaar de "lul" omdat BF4 64 spelers ondersteunt waardoor er 64x aantal ticks verzonden moeten worden en ook nog eens voertuigen en dan ook nog eens die bullet physics heeft. :/
Een hogere tickrate is natuurlijk altijd beter maar de vraag is in hoeverre het echt iets gaat bijdragen aan het spel en de spelervaring. Ik denk dat het zo marginaal gaat zijn in een game zoals Battlefield dat je er niet wakker van hoeft te liggen. Maak je er gewoon niet druk om.
Phuncz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:17:
Dit verklaart idd. heel veel, de game zijn netwerkcode is dus volledig afgestemd op de laagste gemene deler, de 30fps van de console en narrowband internet. Beseffen ze wel voor hoeveel frustratie dit heeft gezorgd ?
De netwerk code is niet afgestemd op de laagste gemene deler, de netwerkcode is geoptimaliseerd om op diverse verbindingen een goed resultaat te geven. Hij is niet afgestemd op een framerate van een console, hij is puur afgestemd op de rekenkracht van een server en voornamelijk op de bandbreedte van de server.
Een gemiddelde client met een snelle verbinding kan een grotere hoeveelheid pakketten wel verwerken, echter de server moet een veelvoud van deze pakketten verwerken en daar wringt het hem vaak. Deze servers delen hun verbindingen met vele andere servers aangezien dit gewoon een stukje goedkoper is. Wanneer je een hogere tickrate in stelt worden de eisen aan bandbreedte gewoon een flink stuk hoger waardoor de kosten ook omhoog gaan.

Natuurlijk zouden de developers graag een zo fatsoenlijk mogelijke verbinding regelen, ze beseffen ook hoeveel frustraties zoiets veroorzaakt. Maar aan de andere kant moeten ze ook server kosten laag houden en zorgen dat het voor iedereen speelbaar is.
Is er geen developer's Twitter account die we kunnen spammen met de vraag hoe de tick rate van BF4 is ?
Of gewoon niet zo overdreven reageren. Voordat je dit wist kon je ook prima spelen, waarom zou dat nu niet meer kunnen? Het spel is niet verandert sinds deze kennis beschikbaar is. Sterker nog, dit is iets wat al vele jaren lang speelt in de game wereld. Spellen zoals Quake hadden hier ook mee te maken.
Battlefield 4 zal voor de algehele game ervaring niet veel baad hebben bij een hogere tick rate.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 05:53:
Holy crap ik dacht als Belg dat we enkel bekend stonden om bier, bier, bier en nog een bier. En natuurlijk Manneke Pis, chocolade, frieten, en wafels. Ik wist dat de SCAR afkomstig is van FN maar dat de M249 gebaseerd is op wederom een Belgisch product. Alee santé, best wel cool dat ons klein landje 't een en het ander te bieden heeft.
Wij noemen de M249 liefkozend de Minimi, schattig toch :)

FN-Herstal is behoorlijk bekend wereldwijd, de FAL is zelfs het derde meest voorkomende aanvalsgeweer ter wereld (na de AK-47 en de M16), heel populair bij drugsbaronnen en hun vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, je haalt wel veel dingen door elkaar hoor. Scherm verversen, ping, tick-rate? Het is even geleden dat ik me hierin verdiept heb, maar zoals jij het schetst is het in ieder geval niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Vnze schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:38:
[...]

Wij noemen de M249 liefkozend de Minimi, schattig toch :)

FN-Herstal is behoorlijk bekend wereldwijd, de FAL is zelfs het derde meest voorkomende aanvalsgeweer ter wereld (na de AK-47 en de M16), heel populair bij drugsbaronnen en hun vriendjes.
Tsjaa... Of je daar nu trots op moet zijn ;)

Maar nog even over die defibs, zoals in mijn vorige post, naast die 4 seconde chargen schijnt er ook een soort van cooldown te zijn waarna je je chargepacks weer terug krijgt. Dit viel me meerdere keren op in de livestreams. Niemand die BF2142 heeft gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Leuk en aardig al die cijfertjes :) maar de traagste factor is toch de mens.
Probeer dit eens, een ouderwets spelletje.

http://www.freegamez.be/speel/Reactietijd-Meten.html

ff ruim met verbinding / verversing ect. 50ms => 0,05sec en wat is je reactie snelheid? Vele malen groter ;)
Tussen iets zien en daadwerkelijk iets doen zit een verschil.
Dan vallen al die cijfertjes aardig in het niets.

[ Voor 8% gewijzigd door mukkel op 26-08-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
0.254 :+

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mukkel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:47:
[...]

ff ruim met verbinding / verversing ect. 50ms => 0,05sec en wat is je reactie snelheid? Vele malen groter ;)
Onzin, dat er een bepaalde reactiesnelheid aanwezig is bij een speler betekent niet direct dat zaken zoals framerate, tickrate en ping irrelevant zijn als ze onder deze reactiesnelheid vallen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:22

Nieuw (denk ik) stukje gameplay van JackFrags

[ Voor 38% gewijzigd door 6pack15 op 26-08-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Het is gewoon afwachten hoe hit detectie in bf4 is.
Het enigste wat ik hoop is dat het beter is al bf3 en dat zal het mij aan de reet roesten of het nu serverside , clientside of hybrid is.
6pack15 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:03:
[video]

Nieuw (denk ik) stukje gameplay van JackFrags
:9~ Die shotgun is gewoon een sidearm :)

[ Voor 41% gewijzigd door beuker19 op 26-08-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:59
That's one sexy Magnum:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6p2UoEi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eGbrOOZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4rChegw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vc3bfoq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnum met 3x scope, dat kunnen ze beter Magcum noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
TerrorKiwi schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:09:
[...]

Tsjaa... Of je daar nu trots op moet zijn ;)
Mwa het is al een oud wapen (in ontwikkeling van 1947-1952 als ik me niet vergis) dus de meeste "echte" legers die hem gebruikten (BE, NL, DE, Canada,...) hebben die al lang uitgefaseerd. Trots op wapen productie van je land is trouwens een beetje te 'Murrica naar mijn mening dus zie het eerder als random weetje van de dag.
Maar nog even over die defibs, zoals in mijn vorige post, naast die 4 seconde chargen schijnt er ook een soort van cooldown te zijn waarna je je chargepacks weer terug krijgt. Dit viel me meerdere keren op in de livestreams. Niemand die BF2142 heeft gespeeld?
Waar zie je juist dat je die chargepacks terug krijgt? Lijkt mij een interessante wending, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. BF2142 is imo de beste BF trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik heb al een tijdje geen bf3 meer op de pc gedaan, dus ik weet niet precies hoe het daar is, maar je kunt daar in ieder geval de ping zien van de spelers in de server. Dat kan op de console niet waardoor je daar niet weet wie de laggers zijn. Het gevolg daarvan is dat je eigenlijk altijd wel iemand hebt die dikke lag heeft en daardoor de hele server laat fucken.

Wat mij daarbij opvalt is dat als ik op een lagger sta te schieten, ik vaak ook geen hitmarkers krijg. En al helemaal niet zoveel als dat ik er daadwerkelijk schoot. Dat zorgt ervoor dat je eigenlijk altijd het loodje legt bij laggers of dat je vaak tegelijk dood gaat. Ik weet niet precies hoe het systeem in elkaar zit, maar momenteel lijkt het alsof laggers dubbele damage doen en halve damage opvangen. Daarom vind ik het zo debiel dat je met het huidige systeem gewoon dik voordeel kunt hebben. Verder heb ik ook heel vaak dat ik de laggers nog rustig zie reloaden, ergens overheen springen of omdraaien terwijl ik dan al neergeschoten ben. Ofwel: de voorspelling die wordt toegepast op spelers met een hoge ping, is ook niet fantastisch te noemen

Omdat mijn verbinding akelig snel is (een ping van 5ms naar tweakers bv), heb ik gewoon enorm veel nadeel. Op een 1 of andere manier heb ik nooit last als ik een game nieuw inkom en haal dan ook altijd prima scores. Richting de 10/1 als k/d bv. Blijf ik in de server, dan gaat het hard achteruit, richting de 2/1. Nou heb ik het idee dat ik extra last heb van tegenstanders die net een server in komen, maar ook van veel Engelsen.

Nou hadden we bij ons gaming-groepje al vernomen dat onze server waarschijnlijk in Ierland staat. Iets wat ik sowieso niet begrijp. Ierland levert voor vrijwel iedereen in Europa dikke lag op (behalve de Engelsen zo lijkt het). Daardoor heb je er ook altijd last van als er Russen of andere Oost-Europese gamers in de server rondhangen. Die ping is daar ook gewoon hoog. Waarom ze niet kiezen voor Amsterdam of iets dergelijks snap ik totaal niet.

En de admin-mogelijkheden op de consoles voor de servers die je daar huurt zijn ook om te huilen. Geen enkele lag-indicatie (ping of lag-o-meter). Ik gebruik vaak BF3stats voor het zien waar spelers vandaan komen. Daar los je wel 50% van de laggers mee op, maar daarnaast heb je echt geen idee.

Dus even opgesomd:
1) Lag compensation werkt slecht
2) Player prediction werkt slecht (ze zijn niet waar ze zijn of ze doen niet wat ze doen)
3) Onlogische serverlocatie voor Europa (voor Xbox en Playstation)
4) Geen ping op Xbox en Playstation in de playerlist (ook niet voor admins)
5) De daadwerkelijk geschoten kogels door spelers met prima ping komen vaak niet aan
6) Brakke admintools (voor Xbox en Playstation)

Nou snap ik ook wel dat er behoorlijke limieten zitten aan wat er mogelijk is, maar toch moet dit beter kunnen. Als ik zo de livestream zie, dan zie je ook daar aardige lag. Bij de spectatormode kan ik dat me voorstellen (die pakketten moeten geen prioriteit krijgen) maar ook bij de spelers ziet het er niet lagvrij uit. Ik mag hopen dat de console-servers wat volwassener worden en dat je daar dan ook prima mee kunt managen. Toch heb ik het idee dat dit maar matig verbeterd is, waardoor ik straks toch minder Battlefield zal gaan doen. Het zal me in ieder geval niet verbazen als BF3 dadelijk helemaal is uitgestorven op de consoles, want de servers werken zo ongelofelijk slecht. We zullen zien hoe het met de beta gaat, maar ik verwacht eigenlijk geen wonderen meer. Je kunt in ieder geval goed merken dat ze bij dice vooral aandacht hebben voor lokale verbindingen om dat prima te laten draaien, maar zodra mensen van verderweg komen, werkt het behoorlijk brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens kunnen we nu tegenwoordig 2 wapens dragen? dus een shotgun ipv een pistol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 23:14
Ik meen iets gelezen te hebben ergens een tijdje terug over het kunnen starten met spelen van BF4 op de huidige generatie consoles, en als je overstapt op de nieuwe generatie, je alles kunt meenemen?

Iemand hier meer info over? Of moet je dan toch de game opnieuw kopen op de PS4? Als dat het geval is zie ik me dat niet snel doen :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:02:
trouwens kunnen we nu tegenwoordig 2 wapens dragen? dus een shotgun ipv een pistol
Die shotgun is een secondary en ik neem aan ook een stuk minder effectief dan een primary shotgun.
Bijna alle games gebruiken een vorm van anti-lag/lag compensation, clientside en/of serverside. Zonder lag compensation spelen is ook een ramp:

Tickrate/server fps verhogen is leuk en aardig, maar zoals Tsurany al zei: servers gaan dat niet leuk vinden met een game als BF4. Maar ook een lage tickrate kan prima. Alle Tech3 engine games (Quake3 en dergelijke) hebben ook maar een 'tickrate' van 20-30.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Och och die magnum. Wat ziet die er lekker uit! :D Jammer dat het nog eventjes duurt.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
mukkel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:47:
[...]

0.252

Valt niet tegen gezien mijn leeftijd.... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
AdmiralSnipe schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:18:
[...]

Je hebt gewoon 3 charge packs, waarmee je 3x kunt reviven.
Na elke revive moet je de pads wrijven, wat 4 seconden duurt.
Ik zag laatst in een filmpje dat je ook een quick revive kunt uitvoeren (dus geen 4 sec. wrijftijd) maar dat de gerevivede dan maar 20% health krijgt.
Ik ga vooral Quick Revive doen. Wel smijt ik eerst naar de persoon die ik wil reviven zo een health pakje. Weet de naam niet echt maar je hebt naast je health kit nu ook pakjes die exact 1 persoon (instant?) healen.
Wanneer hij dan gerevivet is, wordt hij direct verder gehealed door dat pakje.

Want ik zie mij niet echt 4 sec met mijn defibs wrijven, ook al gun ik anderen graag full health. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
:9~
Asgaro schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:45:
[...]

Ik ga vooral Quick Revive doen. Wel smijt ik eerst naar de persoon die ik wil reviven zo een health pakje. Weet de naam niet echt maar je hebt naast je health kit nu ook pakjes die exact 1 persoon (instant?) healen.
Wanneer hij dan gerevivet is, wordt hij direct verder gehealed door dat pakje.

Want ik zie mij niet echt 4 sec met mijn defibs wrijven, ook al gun ik anderen graag full health. :+
Ik ga vooral met andere classes spelen omdat ik hoop dat het nu meer gebalanceerd is.
Omdat je nu als Engineer , support of recon gewoon heel erg in het nadeel bent.

[ Voor 24% gewijzigd door beuker19 op 26-08-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 05:53:
[...]

Vergeet de Antwerpse diamantsector niet. ;) Heb ooit eens in het middelbaar een soort eindwerk daarover gemaakt; was nog interessant.

Hmm, maar ik realiseer me net iets: zit de F2000 dan niet in de game? :o
Hopelijk komt die dan toch via één van de expansions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Al dat goede uit Belgie en dan moeite hebben om een regering te vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

:9~

[...]

Ik ga vooral met andere classes spelen omdat ik hoop dat het nu meer gebalanceerd is.
Omdat je nu als Engineer , support of recon gewoon heel erg in het nadeel bent.
En wat voor nadeel mag dat dan zijn.. Engineer is voor voertuigen en support heeft leuke anti-personeel bommetjes als c4 en claymore's en kan 10 tegenstanders neer knallen zonder reload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

En wat voor nadeel mag dat dan zijn.. Engineer is voor voertuigen en support heeft leuke anti-personeel bommetjes als c4 en claymore's en kan 10 tegenstanders neer knallen zonder reload.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

mukkel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:58:
Al dat goede uit Belgie en dan moeite hebben om een regering te vormen ;)
Zonder regering is soms beter als met ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
[...]

Ik denk dat hij het aantal points dat je per actie krijgt bedoelt.

Ik vind bv. dat in BF3 de recon veel te weinig points krijgt via zijn gadgets. Spawnen op een spawn beacon zou bv. 100 points moeten geven aan de recon die het plaatste: evenveel als wanneer je met een Assault iemand revivet. Want iemand doen spawen op een gunstige locatie lijkt mij even belangrijk als iemand reviven.

Of ze mogen voor mij gerust het aantal points voor reviven wat terugdringen in BF4.

Zelf ben ik het meest fan van Assault, Engineer, Support, Recon, in die volgorde.
Zelfs als reviven je minder dan 100 points zou opleveren, zou ik het nog doen. Ik vind het gewoon leuk om mensen te reviven. :)
(En neen, ik ben geen Metro medic train whore. Die map speel ik nauwelijks.)

Volgens bf3stats.com sta ik in de top 34% qua aantal revives. Vroeger stond ik in de top 20%, maar heb al 4 maand geen BF3 gespeeld dus ik loop terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

0.233 woei! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het grote nadeel is dat deze classes in vuurgevechten vaak het onderspit delven omdat ze zichzelf niet kunnen genezen, geen medespelers kunnen reviven en de wapens die deze classes ter beschikking hebben minder goede allrounders zijn dan assault rifles. Betekent niet dat ze geen nut hebben maar dat ze in normale vuurgevechten sneller in het nadeel zijn en minder geschikt zijn als allround class.

Wanneer er voertuigen in de buurt zijn heb je inderdaad wel zulke classes nodig, ze zijn dus vooral op infantry mappen sterk in het nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:55:
[...]

Onzin, dat er een bepaalde reactiesnelheid aanwezig is bij een speler betekent niet direct dat zaken zoals framerate, tickrate en ping irrelevant zijn als ze onder deze reactiesnelheid vallen.
Ik zeg niet dat ze wegvallen, ik zeg dat het niet veel invloed heeft op het totaal plaatje.
De reactie tijd staat los van de framerate / connectie ect. Deze tijd komt er nog eens bij.

Dat een game niet lekker loopt met een hoge ping / lage framerate ect. klopt.
Maar je moet niet alles op "lag" gooien. Je reactietijd / inschatting verslechterd hierdoor ook.
De mens is en blijft de traagste in de schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:04

Pykow

Angelo OTR

Asgaro schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat hij het aantal points dat je per actie krijgt bedoelt.

Ik vind bv. dat in BF3 de recon veel te weinig points krijgt via zijn gadgets. Spawnen op een spawn beacon zou bv. 100 points moeten geven aan de recon die het plaatste: evenveel als wanneer je met een Assault iemand revivet. Want iemand doen spawen op een gunstige locatie lijkt mij even belangrijk als iemand reviven.

Of ze mogen voor mij gerust het aantal points voor reviven wat terugdringen in BF4.

Zelf ben ik het meest fan van Assault, Engineer, Support, Recon, in die volgorde.
Zelfs als reviven je minder dan 100 points zou opleveren, zou ik het nog doen. Ik vind het gewoon leuk om mensen te reviven. :)
(En neen, ik ben geen Metro medic train whore. Die map speel ik nauwelijks.)

Volgens bf3stats.com sta ik in de top 34% qua aantal revives. Vroeger stond ik in de top 20%, maar heb al 4 maand geen BF3 gespeeld dus ik loop terug...
ik speel vrijwel nooit Metro en de laatste tijd speel ik al helemaal niet meer (Thnx ziggo wifi)
maar ik heb dus: Revives 25% en een value van 0.607
inderdaad, ik revive om mensen te helpen, niet voor puntjes.
bij mij is de volgorde ook Assault, engineer, support en daarna pas recon. Dat zal in BF4 hetzelfde blijven.

Assault omdat ik AR wapens altijd fijn vindt in game en ik het leuk vindt om mensen te healen en te reviven. vrijwel iedere game met classes, ben ik de medic class 9 van de 10x.
Engineer om dat het de beste anti voertuig class is.
Support omdat ik ammo kan geven aan mede spelers en de rest boeit mij niet zo veel.
Recon, om te kunnen spotten met de MAV,T-ugs bij vlaggen om chockepoints. maar wel de minste class wegens de sniper rifle, maar in BF4, kan je ook carbine wapens meenemen :D recon met M4A1 HELL YEAH !!!

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Hier weer wat BF4 nieuws:

All grenade descriptions:
http://imgur.com/a/wcaeQ

Scout Helis now have explosive shells to replace the minigun
YouTube: Battlefield 4 Gamescom Livestream 23rd Aug | Part 2 - Patrick Bach Q&A & Paracel Storm Gameplay

"Stealth Jets" and "Ground Attack Jets" now have seperate categories
http://imgur.com/j8SLK4t

Clip of a supply-drop coming in from the Commander
Afbeeldingslocatie: http://a.pomf.se/2Pk5.gif

Scope glint only appears when zoomed in
http://imgur.com/XIZceQo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Volgens mij wijk ik wel af van de menigte als ik zeg dat ik Support, Engineer Assault, Recon zeg :+
Support heeft gewoon de vetste wapens. Misschien niet de meest sterke of precieze, maar wel de heftigste en de mooist klinkende wapens (imo). Verder vind ik het geven van suppresing fire ook niet erg om te doen en vind ik het vooral fijn om wat meer kogels in mn magazijn te hebben. Daarnaast Engineer omdat ik vaak rush speel en je daar met verdedigen of aanvallen vaak in contact komt met armor. Ik speel dan ook vaak met de RPG en schiet daarmee het meest op tanks, daarna jeeps en soms nog een chopper of jet (guided is voor pussies :> ). Al is dat bij Console ook vaker nodig omdat je zo weinig man hebt en zo veel voertuigen. Assault speel ik sporadisch. Als ik weer zie hoe brak de k/d van de medespelers is, wil ik nog wel eens switchen. Heb dan ook nooit een M320 bij maar altijd medpacks. Recon vind ik op zich niet erg (veel met de M11 aan het begin of daarna de M39 gespeeld), maar de laatste tijd red ik met de M60 eigenlijk ook wel net zo veel kills op snipers. Dat ding is echt een beest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Gundogan schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:14:
[...]
Die shotgun is een secondary en ik neem aan ook een stuk minder effectief dan een primary shotgun.
Klopt, het is een shotgun met een korte loop en wordt gezien als side-arm. Het bereik is ook een stuk minder.

[ Voor 5% gewijzigd door Jackal131 op 26-08-2013 14:07 ]

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Hier heel veel Littlebird gameplay en die explosies :9~
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GnFTMl5pu_8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:43:
[...]

Het grote nadeel is dat deze classes in vuurgevechten vaak het onderspit delven omdat ze zichzelf niet kunnen genezen, geen medespelers kunnen reviven en de wapens die deze classes ter beschikking hebben minder goede allrounders zijn dan assault rifles. Betekent niet dat ze geen nut hebben maar dat ze in normale vuurgevechten sneller in het nadeel zijn en minder geschikt zijn als allround class.

Wanneer er voertuigen in de buurt zijn heb je inderdaad wel zulke classes nodig, ze zijn dus vooral op infantry mappen sterk in het nadeel.
is dat ook niet doel van de medic class ?
Als support/engineer speel ik niet als medic maar een 1vs1 heb je inderdaad het nadeel, maar deze classes hebben dan ook ander doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
als ik deze game netjes wil spelen wat voor specs heeft mn pc nodig dan ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ga even uit van +/- hetzelfde als BF3. Ietsje zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
is dat exact wat daar staat? of haal je er dan 0,05 af?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
mukkel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:15:
Ga even uit van +/- hetzelfde als BF3. Ietsje zwaarder.
Thanks _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Als support/engineer speel ik niet als medic maar een 1vs1 heb je inderdaad het nadeel, maar deze classes hebben dan ook ander doel.
Dat klopt helemaal.

Tis wel mooi dat je nu ook vehicle hit punten krijgt. Kan je wat meer punten verdienen met damage doen. Elk raak schot levert in ieder geval iets op.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 26-08-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
In dit filmpje op 30 sec. kun je duidelijk zien dat je 3x kunt reviven en je wel snel kunt reviven maar met minder health.

YouTube: Battlefield 4 PC Gameplay - Paracel Storm (Obliteration Mode)

[ Voor 21% gewijzigd door beuker19 op 26-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:09:
[...]

Klopt wel maar in BF3 is het nu zo dat de Support/Recon class volkomen nutteloos is.
Zij kunnen niet iets wat echt van toegevoegde waarde is.
Kijk C4 , Mortar of Claymores is leuk dat het er in zit maar lang niet zo effectief als een RPG tegen voertuigen.
De ammo box is door de Ammo/explosive perk meestal ook niet nodig.
Een Soflam is alleen nuttig als je team ook daadwerkelijk een Javelin mee neemt en de MAV/Tugs het verschil niet maken.
En je op een spawn becon op bijvoorbeeld Rush met een paracute naar beneden komt(schietvoer bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:34:
[...]

Klopt wel maar in BF3 is het nu zo dat de Support/Recon class volkomen nutteloos is.
Kijk C4 , Mortar of Claymores is leuk dat het er in zit maar lang niet zo effectief als een RPG tegen voertuigen.
Een Soflam is alleen nuttig als je team ook daadwerkelijk een Javelin mee neemt en de MAV/Tugs het verschil niet maken.
En je op een spawn becon op bijvoorbeeld Rush met een paracute naar beneden komt(schietvoer bent)
Support/Recon is ook geen run en gun class door het type gun dat ze hebben. Maar toch spelen mensen zo en dan gaan ze klagen dat worden neer gemaaid door een medic |:(

Ook het nadeel is dat DICE omgekeerde logica gebruikt met support, hoe langer je schiet hoe minder spray bij support wapens. Terwijl als het andersom was een betere voordeel mee behaald in CQC

Ieder geval ik begrijp niet waarom een support geen AEK-971 zou kunnen meenemen, daar mee maak je klasses gebalanceerder terwijl iedereen zijn eigen doelstelling behoud.

Maar dan moeten er wel faction weapons komen dan voelt het unieker kwa spelbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Gezwets.
Goed gebruik maken van C4 kan vele malen effectiever werken tegen een voertuig dan een RPG. In je eentje een tank vernietigen met een RPG is praktisch onmogelijk, met C4 is het prima te doen. Daarnaast is C4 op strategische plekken in rush een goede toevoeging en claymores bij de MCOM zijn nog altijd vervelend.
Een soflam is idd nuttig tegen jets, zeker als je in een team werkt voegt dat aardig wat toe. Een MAV kan bij goede communicatie zeker wat toevoegen. In team verband is een speler met een MAV die duidelijk kan communiceren echt een goede toevoeging. Daarnaast kan een spawn beacon ideaal zijn om een bepaald punt achter de linies aan te kunnen vallen. Je moet hem niet vlak bij de vijand plaatsen maar juist in wat open gebieden kan je vrij eenvoudig een squad achter de linies krijgen en hiermee doorgaan als de gehele squad dood is.

Volkomen nutteloos zijn ze zeker niet. In 1vs1 gevechten delven ze het onderspit maar juist in grotere mappen kan een goede support een aanvulling zijn tegen voertuigen en kan een goede recon speler zijn team/squad flink versterken.
Dat er in BF3 niet veel wordt samengewerkt betekent niet dat de classes direct nutteloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:45:
[...]

Support/Recon is ook geen run en gun class door het type gun dat ze hebben. Maar toch spelen mensen zo en dan gaan ze klagen dat worden neer gemaaid door een medic |:(

Ook het nadeel is dat DICE omgekeerde logica gebruikt met support, hoe langer je schiet hoe minder spray bij support wapens. Terwijl als het andersom was een betere voordeel mee behaald in CQC

Ieder geval ik begrijp niet waarom een support geen AEK-971 zou kunnen meenemen, daar mee maak je klasses gebalanceerder terwijl iedereen zijn eigen doelstelling behoud.

Maar dan moeten er wel faction weapons komen dan voelt het unieker kwa spelbeleving.
Maar door suppresion ben je met een LMG/Sniper rilfe zo erg in het nadeel zelf op afstanden tot 200m.
Nou dan is BF4 op de goede weg met Carabines/DMR's voor elke class :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:04

Pykow

Angelo OTR

beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:58:
[...]

Maar door suppresion ben je met een LMG/Sniper rilfe zo erg in het nadeel zelf op afstanden tot 200m.
De recon class is nu voor mij ook leuk om te spelen, ik ben geen sniper campertje en hou van snelheid.
als ik met de recon lekker tugs kan plaatsen, spawnbeacon, c4 en eem Carbine in mijn hand, dan is het echt een class die een goede rol speelt in de game.

Dat geld ook voor de support, die dus ammo kan geven en suppression kan uitoefenen op andere spelers, terwijl andere classes dit niet kunnen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
En wacht dacht je Zeroing / Rangefinders die maken de Snipers in 1 klap effectief.
De portable soflam en motion balls zorgen er ook voor dat recons veel mobieler zijn

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 26-08-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

[...]

Bij een goed potje CTF is heeft de Support class echt wel toegevoegde waarde hoor! Je kunt je team bevoorraden die met Javelins de dirt bikes afmaken en mocht er eens een tank de vlag jatten: C4 op de brommer en *bam* weg tank. Lukt je met RPG's vaak niet, vooral als de tank al wat verder weg is of smoke gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:58:
[...]

Suppresion is toch alleen voor support/recon tegenwoordig in BF4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Maar de voorbeelden die jullie schetsen zijn idd. waar maar de praktijk heeft ons de afgelopen 2 jaar wat anders geleerd.
Natuurlijk was mijn reactie een beetje zwart-wit maar in de praktijk krijg je bijna nooit ammo , staat er zelden een soflam, word de 75% van de c4 voertuigen afgeknald voordat ze het doel bereik hebben en staat in rush 99% van de recons achter de linies van hun eigen team te campen :+

@Ace mijn voorbeeld was hoe het in momenteel in BF3 is

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 26-08-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus zijn de classes nutteloos of worden ze verkeerd gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:45:
[...]
Wel eens echt geschoten met een LMG?
Ik kan je vertellen dat deze zogenaamde 'omgekeerde logica' aardig klopt als je deze staande gebruikt (helemaal als je een Rambo of Commando imitatie doet :+ )

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:21:
Maar de voorbeelden die jullie schetsen zijn idd. waar maar de praktijk heeft ons de afgelopen 2 jaar wat anders geleerd.
Natuurlijk was mijn reactie een beetje zwart-wit maar in de praktijk krijg je bijna nooit ammo , staat er zelden een soflam, word de 75% van de c4 voertuigen afgeknald voordat ze het doel bereik hebben en staat in rush 99% van de recons achter de linies van hun eigen team te campen :+
In praktijk kreeg in BF2 7 van de 10 keer wel ammo als ik me commonrose gebruikte. :P
Het helpt ook niet dat je 300M van je target spawnt bij rush als defender |:(
Jackal131 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Wel eens echt geschoten met een LMG?
Ik kan je vertellen dat deze zogenaamde 'omgekeerde logica' aardig klopt als je deze staande gebruikt (helemaal als je een Rambo of Commando imitatie doet :+ )
Zijn die in NL beschikbaar dan? :P
Dus je wilt zeggen, dat de initiële kick minder word na het spammen van de kogels?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

In praktijk kreeg in BF2 7 van de 10 keer wel ammo als ik me commonrose gebruikte. :P
Het helpt ook niet dat je 300M van je target spawnt bij rush als defender |:(
Maar dat kwam niet omdat je BF2 heel veel punten kreeg in tegenstelling tot BF3 :+
En het om te rangen heel effectiev was.
Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:21:
Dus zijn de classes nutteloos of worden ze verkeerd gespeeld?
In ieder geval in 99% van de gevallen minder effectief als medic trains of engineers.
Dus nutteloos niet maar er zijn betere alternatieven om een pot te winnen.

[ Voor 39% gewijzigd door beuker19 op 26-08-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

In ieder geval in 99% van de gevallen minder effectief als medic trains of engineers.
Carl Gustav :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

Mag jij mij eens vertellen wat beter werkt in CTF. Een spawn beacon achter de enemy vlag of een medic train die stuk loopt op de verdediging. En wat werkt beter om een tank te slopen, C4 of een medic train?
Ja, de meeste support en recon spelers zijn niet effectief genoeg maar aan de andere kant zijn de meeste spelers ook gewoon niet effectief. Een goede recon speler kan flink bijdragen aan flanking mogelijkheden en een goede support speler kan in zijn eentje voertuigen uitschakelen, iets wat een engineer niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Met Support heb ik anders aardig wat tanks opgeblazen of mcoms/vlaggen verdedigd. Verder hangt het er sterk vanaf hoe ze spelen inderdaad. Veel recons zie je aardig nutteloos in de bergen bezig (vooral schieten op mensen in de spawn die enkele seconden later weer vrolijk daar kunnen spawnen), maar soms kom je er wel een paar tegen die ook aggressief die classe spelen. Dan heb je er wel wat aan. Een support is overigens niet alleen voor ammo. Ook voor het coveren van straten of vrijruimen van kamers is hij zeker handig (gezien je al kunt schieten voor je de deur binnenkomt en meer ammo overhoudt dan degenen die daar vaak staan te wachten.

Momenteel loont het teveel om medic te spelen. Je krijgt zulke medic-squads vaak ook niet dood doordat je vaak niet genoeg damage kunt doen dan dat zij elkaar in snelheid kunnen blijven reviven. Vooral als je weer wat lag hebt en niet alle kogels aankomen, kun je blijven schieten maar zullen ze toch blijven komen.

Een recon die gaat flanken is ook vele malen effectiever, maar zonder aanvoer vanuit je team lukt het je vaak ook niet om objectives over te nemen of te verdedigen.

Assault is gewoon een makkelijke klasse en daarom gebruiken veel gamers die. Maar dat wil niet zeggen dat de rest meteen nutteloos is. Je moet er gewoon anders mee omgaan. Als het echt slecht was had ik nooit zo vaak bovenaan gestaan in mijn team of in de server. Een medic is vooral veel punten scoren als er mensen dood gaan, maar dat geeft dan meer aan dat het team gewoon te slecht is, dan dat de klasse zo goed is.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 26-08-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 08:03
Wow. Ik begin door jullie gebabbel gewoon ook zin in BF4 te krijgen terwijl ik een humble bundle BF3 noob ben :D

Even over lag-comp: een bepaalde mate daarvan is niet slecht aangezien je anders naarmate je ping slechter wordt, je steeds meer voor iemand z'n char moet schieten ipv er op.
Ik heb echter hiervoor Ghost Recon Online gespeeld waar het echt achterlijk hard is geïmplementeerd in combinatie met één server voor heel Europa. Hierdoor kreeg je dus situaties waar mensen met een slechte ping anderen konden neerschieten voordat het slachtoffer zijn aanvaller überhaupt in beeld had.
Of een lagger die weer eens een lag spike heeft terwijl hij op jou schiet. Lag-comp pikt het op en besluit met terugwerkende kracht even alle 4 zijn schoten te plaatsen in de richting van zijn eerste schot. Resultaat? Effectief geen recoil voor meneer aangezien zijn eerste schot telt als 4. Leuk zo'n magic bullet van 4x damage.

Duurde ook niet lang voordat bijna iedereen in dat spel zijn ping begon te verhogen d.m.v. uTorrent/Kazaa/streamen. :-(

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:29:
[...]

Mag jij mij eens vertellen wat beter werkt in CTF. Een spawn beacon achter de enemy vlag of een medic train die stuk loopt op de verdediging. En wat werkt beter om een tank te slopen, C4 of een medic train?
Ja, de meeste support en recon spelers zijn niet effectief genoeg maar aan de andere kant zijn de meeste spelers ook gewoon niet effectief. Een goede recon speler kan flink bijdragen aan flanking mogelijkheden en een goede support speler kan in zijn eentje voertuigen uitschakelen, iets wat een engineer niet kan.
Een recon sterkste punt is het onderbreken van een 1vs1.
Daar bij bedoel de headshot die je effectief kan leveren omdat mensen stil moeten staan om beetje fatsoenlijke accuraat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:29:
[...]

Het is in CTF nou niet heel er erg moeilijk om achter de linies te komen.
En vaak kom je met een parachute naar beneden wat ook niet echt in je voordeel werkt.
en in alle andere 15 gamemodi is de medic train met ondersteuning van wat engineers en voertuigen uiterst effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

En vaak kom je met een parachute naar beneden wat ook niet echt in je voordeel werkt.
en in alle andere 15 gamemodi is de medic train met ondersteuning van wat engineers en voertuigen uiterst effectief.
Ik denk mines bij elke bike en voertuig spawn effectiever is :D kan geen medic tegen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Ik denk mines bij elke bike en voertuig spawn effectiever is :D kan geen medic tegen op
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:39:
Te komen niet, effectief te blijven wel.
Ik wordt zelf amper neergeschoten, het grote voordeel is juist dat je zelf je landingslocatie kan kiezen.
Het is effectief maar dat betekent niet dat de rest niet effectief is. Sterker nog, een engineer is pas effectief als anderen er zijn om hem te helpen, in zijn eentje krijgt hij zeer lastig een voertuig uitgeschakeld. Daar heeft een support, mits hij het goed aan pakt, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:23:
[...]
Zijn die in NL beschikbaar dan? :P
Dus je wilt zeggen, dat de initiële kick minder word na het spammen van de kogels?
Ik ben van de generatie dat de dienstplicht nog bestond ;)
Als schietinstructeur heb ik destijds met vrijwel alle (voor de NL landmacht) beschikbare wapens geschoten.

Je hebt inderdaad last van de initiële kick. Maar je gaat dit compenseren. Op een gegeven moment (denk in fracties van seconden tot een seconden) geef je genoeg tegenkracht om deze steady te houden. Zodra je de trekker loslaat 'valt' het wapen naar beneden (ook in BF3 is dat het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Te komen niet, effectief te blijven wel.

[...]

Ik wordt zelf amper neergeschoten, het grote voordeel is juist dat je zelf je landingslocatie kan kiezen.

[...]

Het is effectief maar dat betekent niet dat de rest niet effectief is. Sterker nog, een engineer is pas effectief als anderen er zijn om hem te helpen, in zijn eentje krijgt hij zeer lastig een voertuig uitgeschakeld. Daar heeft een support, mits hij het goed aan pakt, geen last van.
Ik zeg ook niet dat een ''goede'' recon/support speler niet effectief is maar minder(bijna niet)noodzakelijk is om een potje Rush Conquest of CTF te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:36:
[...]

Een recon sterkste punt is het onderbreken van een 1vs1.
Daar bij bedoel de headshot die je effectief kan leveren omdat mensen stil moeten staan om beetje fatsoenlijke accuraat te zijn.
Je weet dat een recon wel meer heeft dan alleen een M98? Een M11, M39 of SKS zijn bv een stuk beter voor 1op1 gevechten (sterker nog, ik prefereer ze soms nog wel). Maar recon werkt gewoon het best op de middellange afstand. CQC kun je beter met de PDW guns doen en dat gaat ook prima (een P90, PP19 of PP2000 is bv echt rete-goed daarin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 15:37

superwashandje

grofheid alom

recon met een as-val ftw. ik heb er al vele rush potjes mee gewonnen door de radio beacon en tugs vlakbij de mcoms te zetten en zo snel te kunnen reageren.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

https://www.humblebundle.com/ Voor degene die bf3 erg cheap willen hebben :)
Het is voor een goed doel en je krijgt aardig wat games.

5dollar => 3,75 euro

Offtopic maar ja :P charity!
Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.