Dit is niet mijn text maar wil hem wel even ordinair copy pasten van de frontpage de auteur is Vendar
Maar ik deel zijn mening voluit.
Ik ga dit niet aanschaffen. Ongetwijfeld is het een vette game. Maar in BF3 heb ik grote moeite met het detail in het terrein. Het is me gewoon te veel. Er is te veel clutter. Van alles ligt op de grond en het wordt alleen meer wanneer allerlei zaken worden opgeblazen.
Het grootste probleem voor mij is de andere speler. In BF3 wordt je gewoon genadeloos afgemaakt door spawn killers, zonder enige schaamte. En ik denk dat dat is omdat het spel gewoon zo moeilijk is tegen menselijke tegenstanders. Het lijkt wel of niemand meer mist tegenwoordig. Je gaat te snel dood. Het wordt dus al snel een respawn-fest.
Op die manier kom je er niet lekker in. De enige manier om te kunnen concurreren is net zo maniakaal te gaan doen als de rest. D.w.z je zuipt sloten koffie of cola zodat je een caffeine rush krijgt of misschien is een lijntje coke nodig, dat weet ik niet, maar dan kun je als een gek tekeer gaan en een positieve score bereiken, meer kills dan deaths.
Er lijkt nooit ergens een plek te zijn waar je even op adem kunt komen. En het lijkt wel dat al die gadgets die je vrijspeelt het verschil maken. Zolang je die nog niet hebt, zoals heat seekers voor helo's, ben je gewoon kanonnenvoer.
Nu ben ik geen hardcore BF speler, maar ik wordt ook niet erg gestimuleerd om dat te worden. In vergelijking, ik speel ook BFP4F, en daar hoef ik me niet te schamen voor mijn prestaties. Dan zit ik geheid in de top 5. En ik win potjes meer dan regelmatig.
De BF games hebben voor mij wel afgedaan. Ik kom op een of andere manier gewoon niet mee, het inspireert me niet meer. En ik vraag me af of het mijn leeftijd is, dat ik niet meer warm of koud wordt van dit type game of dat mijn reflexen minder worden... Op zich denk ik van niet. Wat ik wellicht mis in reactievermogen in vergelijking met een 12-jarige, een 20-jarige of een 25-jarige maak ik ruimschoots goed middels mijn game ervaring. Ik kom gewoon in BF3 niet meer echt in de 'zone' zoals ik dat vroeger wel ahd bijvoorbeeld in Unreal spelen.
Je zweeft als het ware door de map en speelt instinctief, het is een rush, je komt een hoek om en je weet gewoon dat daar of daar een camper zit. Je bediening via toetsenbord is volkomen geïntegreerd met je waarneming van het speelveld. I become death, destroyer of worlds. Je kent het wel. In BF3 is de actie te vaak gestoord doordat je gefragged wordt om er lekker in te komen.
Het lijkt in de review allemaal fantastisch en speelbaar, maar wacht maar to de meeste spelers de foefjes en eigenaardigheden van het spel onder de knie hebben. Dan wordt het gewoon weer een respawn-fest.
[
Voor 3% gewijzigd door
MaXeRs op 23-08-2013 11:32
]