Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Key-shops gebruik ik ook vaak, bespaard een hoop geld. Maar bij pre-orders gaat er best veel fout.Trixh schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:18:
[...]
Als u echt goedkoop uit wilt zijn moet u keyshops gebruiken. Ik maak er nu al een tijdje gebruik van en wou dat ik er eerder achter was gekomen. Retail: 60 euro vs Keyshop: 30 euro(Euro keys). Is gewoon zonde tenzij u van hoesjes en dergelijke accessoires houdt.
Heb bij BF3 genoeg mensen horen klagen dat ze meerdere dagen op hun key moesten wachten, daar begin ik niet aan. Premium is te overwegen omdat het me daar niet zo veel uitmaakt als ik een paar dagen moet wachten.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik heb inderdaad ook meerdere malen dat soort verhalen gehoord. Gelukkig is bij mij tot nu toe altijd gelukkig de key meteen of keurig op tijd geleverd. (Even afkloppen voordat ik mijzelf jinxnaaitsab schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:26:
[...]
Key-shops gebruik ik ook vaak, bespaard een hoop geld. Maar bij pre-orders gaat er best veel fout.
Heb bij BF3 genoeg mensen horen klagen dat ze meerdere dagen op hun key moesten wachten, daar begin ik niet aan. Premium is te overwegen omdat het me daar niet zo veel uitmaakt als ik een paar dagen moet wachten.
Ik verwacht eerlijk ook geen problemen bij BF4 aangezien je de game vaak een hele tijd voordat de game uit is kan pre-downloaden. Wat er ook weer voor zorgt dat je met een proxy de game wat eerder kan spelen.

Slechte ervaringen met release day+keyshops
Buiten om dat toch zeker 75% van mijn games via verschillende websites aangeschaft.
Verwijderd
Ik had wat inbreng over de nieuwe nades en de recoil
De nieuw nade die uit elkaar spat en door blijft ratelen is een leuk geval. Zo'n ding gooi je bij een capping vlag neer en meerdere mensen raken erg gewond. Zo is er nog een flash nade, ook leuk.
Verder is er weinig terug slag op te merken. Jammer want hier mee hebben de sprayers voordeel.
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 11:16 ]
Verwijderd
Of wat moet je hiervoor doen/gedaan hebben?
Het configuratiemenu ziet er wel handiger uit dan in BF 3.
Maar waarom de nieuwe wapens, op een van die prentjes is het toch gewoon de PDW ? nu heet dat plots weer anders? Niet dat het wat uitmaakt maar goed.
Ik heb twee vragen aan de testers één ervan is hierboven al beantwoord (netcode), de andere is als volgt:
Voelt het spel qua lopen/aimen erg verschillend van BF 3 of speelt het quasi hetzelfde? Ik heb nu veel minder tijd dan dat ik had voor BF 3 (vriendin/werk/sport). Dus ergens hoop ik dat BF 4 qua aiming etc hetzelfde aanvoelt en dat ik mijn skills vanuit BF 3 makkelijk kan overhevelen naar de 4
Ik kijk er wel naar uit! Laat die beta maar komen!
Dat vroeg ik me ook af. Ik heb BFBC2, BF3 en BF P4F waar gecombineerd toch best een aantal uren in zitten, en in P4F ook nog wat extra €. Vroeger heb ik ook oudere BF titels gedaan, maar deze staan niet op mijn Origin account en ik denk dat ze daar naar kijken.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:01:
Op basis van wat word je eigenlijk apha tester?
Maar helaas, geen invite!
Lopen nou allemaal van die gasten in chat te blerren ziet er niet uit, zit vol met bugs wat is dit voor spel.
Alpha tests etc. gaat altijd random en soms zoeken ze gewoon een heel divers aantal spelers.TheBrut3 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:22:
[...]
Dat vroeg ik me ook af. Ik heb BFBC2, BF3 en BF P4F waar gecombineerd toch best een aantal uren in zitten, en in P4F ook nog wat extra €. Vroeger heb ik ook oudere BF titels gedaan, maar deze staan niet op mijn Origin account en ik denk dat ze daar naar kijken.
Maar helaas, geen invite!
Verder moet je in je profiel aan hebben staan dat ze mail mogen sturen.
Voor de Beta kan je wel toegang krijgen door onder andere BF3 Premium te hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:01:
Op basis van wat word je eigenlijk apha tester?
Alles was puur random, geen enkele selectie gemaakt.
Je moest wel opt-in voor EA/BF spam aan hebben staan. Iets wat de meeste uit hebben neem ik aan.
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Zelf hoop ik ook dat ze met bf4 maps maken die echt voor 64 spelers zijn bedoeld, ik denk dat ze met Bf3 nog teveel rekening hebben gehouden voor 24 spelers op concole (operation metro bv.)
Zelf denk ik dat een mix van operation metro en seine crossing wel leuk zou zijn, je plaats metro er gewoon onder en levert zou extra routes waar alleen infantry doorkunnen, als je de bruggen goed vastzet is hun armor niet veel waard.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 12:44 ]
Sorry, maar je kan dan niet door planten en bepaalde planken heen kijken, waardoor je mensen dus minder snel ziet.naaitsab schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:59:
[...]
Zet je m op HighScheelt een hoop FPS ook is het zo goed als niet zichtbaar tenzij je gaat sightseeing in plaats van gamen
Zolang je boven de 50FPS zit vind ik het prima.
Ingebouwde cheat van DiCE
Angelo NL / Global Cargo VTC
Dat is geen cheatPykow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:43:
[...]
Sorry, maar je kan dan niet door planten en bepaalde planken heen kijken, waardoor je mensen dus minder snel ziet.
Ingebouwde cheat van DiCEdie objecten weg laten, maar de spelers nog goed zichtbaar houden op 80 meter.
Als je Vram maar 500mb is zal je toch ergens ruimte vrij moeten maken bijvoorbeeld door minder dingen te laden.
Heb er geen problemen mee ondervonden, zolang ik boven de 45-50FPS zit vind ik t prima.
if (!coffee) {
Work = false; }
precies, maar het is een kleine voordeel die je mee paktnaaitsab schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:53:
[...]
Dat is geen cheatIets met buffer size
Als je Vram maar 500mb is zal je toch ergens ruimte vrij moeten maken bijvoorbeeld door minder dingen te laden.
Heb er geen problemen mee ondervonden, zolang ik boven de 45-50FPS zit vind ik t prima.
Dit zal waarschijnlijk ook zo zijn in BF4.
men GTX670 2GB Phantom gainward draait die game wel met gemak, lijkt mij dan
Ik heb een vergelijkbare kaart van Gigabyte, presteert hetzelfde als een 680. Maar waarom zo'n dure kaart? Een 560TI draait het spel op Low met 70+ FPS @1080pPykow schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:03:
[...]
precies, maar het is een kleine voordeel die je mee pakt
Dit zal waarschijnlijk ook zo zijn in BF4.
men GTX670 2GB Phantom gainward draait die game wel met gemak, lijkt mij dan
Ik verwacht niet dat BF4 veel zwaarder zal zijn, wellicht wat meer aanslag op je CPU met die vernietigbare omgevingen als dat niet door physx (nvidia) wordt gedaan.
if (!coffee) {
Work = false; }

Ben bang dat dit best wel eens realiteit kan worden.
In BF2 werkte het best aardig, maar tegenwoordig zijn het voornamelijk de casuals die BF spelen.
Zeker in het begin zal iedereen massaal die commander-mode willen proberen. In BF2/2142 is er vrij weinig aan voor een casual speler dus dat zal wel afvlakken.
if (!coffee) {
Work = false; }
En de meeste K/D hoeren ook niet want als commander ga je niet dood

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ben er ook bang voor. Ik ga het zeker proberen als commander maar ik denk dat ik toch met meeste met een carbine/AR te vinden ga zijn op de frontlinie puur omdat de helft de commander gaat negeren omdat ze totaal geen idee hebben wat ze doen. Ik hoop stiekem dat de commander je kan punishen als je echt niks doet. Suck it recons.unfor schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:17:
[afbeelding]
In BF2 werkte het best aardig, maar tegenwoordig zijn het voornamelijk de casuals die BF spelen.
Niet dat dit een goed idee is omdat de helft dan de heli/jet sloopt om een vriendje erin te laten of een of andere achterlijke reden maar friendly Recons opblazen met een Tomahawk lijkt me toch wel wat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Leuk plaatje overigens en ja de 2de word gewoon vaak de waarheid. Zelfs als een squad leader nu opdrachten door geeft in BF3 volgt niet iedereen het op.
[ Voor 44% gewijzigd door JT888 op 20-06-2013 00:21 ]
Het hangt er 3000% vanaf WIE de commander is. Een of andere fluitketel die ik totaal niet ken en ervan overtuigd is dat hij de next Sun Tzu is maar de meest bezopen orders geeft, kan wat mij betreft direct de pot op.DanielWW2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:45:
[...]
Ben er ook bang voor. Ik ga het zeker proberen als commander maar ik denk dat ik toch met meeste met een carbine/AR te vinden ga zijn op de frontlinie puur omdat de helft de commander gaat negeren omdat ze totaal geen idee hebben wat ze doen. Ik hoop stiekem dat de commander je kan punishen als je echt niks doet. Suck it recons.
Het is met de commander net als alle andere 'leidinggevenden' in het leven, ze moeten eerst bewijzen wat te kunnen voordat mensen ze gaan volgen.
Weet nog goed in de BF2 tijd dat je als goede commander een verliezend potje toch nog naar de hand van je team kon zetten. Dat was het meest duidelijk in Wake Island door goede control kwam er niemand van de tegenpartij op het eiland.
Je zag snel genoeg welke teams reageerde op je commando's en wie er als lone rangers aan het spelen waren daar paste ik me dan gewoon op aan. Hoop juist dat de teamplay weer een beetje terugkomt door de commander
De playerbase is alleen nogal veranderd ten opzichte van BF2....caanova1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:12:
Denk juist dat het probleem ontstaan is door het ontbreken van de commander in de laatste delen.
Weet nog goed in de BF2 tijd dat je als goede commander een verliezend potje toch nog naar de hand van je team kon zetten. Dat was het meest duidelijk in Wake Island door goede control kwam er niemand van de tegenpartij op het eiland.
Je zag snel genoeg welke teams reageerde op je commando's en wie er als lone rangers aan het spelen waren daar paste ik me dan gewoon op aan. Hoop juist dat de teamplay weer een beetje terugkomt door de commander
Wees eens eerlijk, hoeveel potjes op random publics zie je nou daadwerkelijk geconcentreerde of gecoördineerde gameplay? Ik merk het maar met of 2 a 3 man in je team of op servers waar je vaak speelt en je elkaar een beetje kent.
Als je vaker met elkaar speelt heb je echt geen commander nodig om een rondje te winnen en ik heb absoluut geen 12 jarige nodig die mij verteld wat ik moet doen, ik wil mensen in mijn team die snappen dat je geen mcom kan armen door met een sniper achterin de eigen spawn te liggen, ik wil mensen die snappen dat dubbele perks (in bf3 in dit geval) niet werken, ik wil mensen die de moeite nemen om een health of ammo kistje te droppen als je voor ze staat te springen en te smeken, ik wil mensen die je reviven als ze als medic naast je lijk lopen met geen vijand in 't zicht, ik wil mensen die snappen dat een tank infantry moet ondersteunen in plaats van op afstand proberen granaten te lobben voor een lucky kill, etc. etc. etc.
Mensen die dat niet zien, en dat zijn er massa's, zullen ook heus niet door hebben dat er een commander opdrachten geeft.......
- DaniëlWW2
- Niet online
Als DICE dat doet dan mogen ze het van mij ook gewoon verplicht maken. Voordat je een server kan joinen eerst de tutorial. Die speel ik dan van harte als het betekent dat mensen een idee hebben wat ze moeten doen.
[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-06-2013 01:50 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het gebeurt nu maar al te vaak bij de start van een game dat de egotrippers in hun eentje ervan doorgaan met een voertuig. En dat je dus het hele #%^^ eind van de start base mag gaan rennen naar de eerste de beste vlag.
Als er serieus mensen zijn die niet weten waar ammo
en health packs voor zijn... dan vraag ik me echt af wat er aan de hand is met deze mensen hoor...
Voertuigen besturen kan je leren op lege servers dus dat is ook geen ramp lijkt me.
[ Voor 28% gewijzigd door JT888 op 20-06-2013 02:07 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik zou zeggen ga maar meer spelen en probeer eens een ammopack te bemachtigen wanneer nodig. Wens je veel succes.JT888 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:03:
Van mij mogen ze dan ook wel Punten geven voor een pickup van een team genoot.
Het gebeurt nu maar al te vaak bij de start van een game dat de egotrippers in hun eentje ervan doorgaan met een voertuig. En dat je dus het hele #%^^ eind van de start base mag gaan rennen naar de eerste de beste vlag.
Als er serieus mensen zijn die niet weten waar ammo
en health packs voor zijn... dan vraag ik me echt af wat er aan de hand is met deze mensen hoor...
Voertuigen besturen kan je leren op lege servers dus dat is ook geen ramp lijkt me.
Waarschijnlijk weten veel support spelers niet eens dat ze ammo packs bij zich dragen...DanielWW2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:35:
[...]
Ik zou zeggen ga maar meer spelen en probeer eens een ammopack te bemachtigen wanneer nodig. Wens je veel succes.

En als je ze vervolgens een pets met je mes in hun gezicht geeft denken ze vaak ook nog dat je met ze wilt spelen.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Mensen weten vaak wel waar iets voor dient, maar niet hoe je het moet gebruiken. Zit je half achter cover op een redelijk belangrijk punt waar je goed overzicht kunt houden? Hoppakee, ook al heb je het zelf niet nodig, pleur even ammo of een medkit neer. Zelfs als je dan gehit word krijg je constante toevoer van health.... Weten hoe iets werkt is één ding, weten hoe je de werking optimaal kunt benutten is een heel ander ding. Hoe ga je op zo'n manier spelinzicht leren aan spelers? Meh, valt bijna niet te doen. Veel spelers leren het alleen op een simpele manier. Zit je op precies dit plekje? Oke dan gooi je een medkit neer... Maar goed, als je nou 100 meter verder zit en je zit in een zelfde situatie? Ja goh even bedenken dat het daar dan ook welkom is is toch wel erg moeilijk.JT888 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:03:
Als er serieus mensen zijn die niet weten waar ammo en health packs voor zijn...
Een soort verplichte tutorial vind ik dan toch geen probleem. Als goede speler loop je er zo door heen (Ga niet zorgen dat je overal op moet wachten, maar gewoon kan rushen als je weet wat je moet doen of hoe iets werkt) en kun je die 5 minuten vast wel accepteren als het er voor zorgt dat de gemiddelde speler toch iets minder nooby is.
Overigens is dat voor bijna alles in BF wel zo. Van die mensen die denken dat je mcoms kan defenden door er achter te gaan zitten zijn ook altijd mooi. Één smoke en ze zien niks meer en moeten eerst een heel stuk lopen voordat ze weer effectief zijn.
Nu valt mij op dat dergelijke classes, vooral door de CoD kiddies, veelal gekozen worden voor de guns.
Niet echt handig om één klasse, zowel health en ammo boxes te geven.TheBrut3 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:08:
Dat van die packs kunnen ze makkelijk oplossen. Maar 1 class die biede kan droppen en geef die class een k*t gun en dan, ter compensatie, veel punten voor health/ammo boxes en reviven.
Zo geef je immers die ene klasse wel erg veel macht.
Beter zou zijn: een verplichte Tutorial voor diegene die Assault en Support klasse spelen, met een duidelijke uitleg hoe de Medkits en Ammo boxes te gebruiken.
Echter realiseer ik me ook dat het gebrek aan teamplay (in de vorm van verstrekken medkits en ammo) van alle tijden is. In BF2 (in mindere mate) en in BFBC2 had hier al last van, maar ook in Call of Duty 1 destijds.
Alleen in hardcore servers en/of in (BF2 en CoD) mods had ik het idee dat de spelers méér aan teamplay deden.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik zou het niet beperken voor nieuwe mensen op BattlelogD4NG3R schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:01:
Imho zou er een korte tutorial moeten komen voor iedereen welke nieuw is op Battlelog, waar de classes en vehicles een beetje worden uitgelegd.
Gewoon een ondergrens instellen van aantal heals per uren assault (met medkit equiped) of aantal ammo resupplies per uren support, een ieder die dat niet haalt mag wat mij betreft elk rondje weer verplicht die tutorial voor de kiezen krijgen, net zo lang tot ze de juiste knop op het toetsenbord weten te vinden.
Idem met een minimaal aantal flags captured of mcoms armed voor recons met een bolt action. Totdat ze die ondergrens gehaald hebben mogen ze wat mij betreft na elke 10 minuten een minuutje of 5 door de map geslapt worden, net zolang totdat ze de objectives weten te vinden.
Ik denk niet dat een tutorial veel verschil maakt. De spelers weten goed genoeg waarvoor het kistje is, maar kiezen de classes die ze kunnen gooien niet vanwege die functie maar om de guns die ze kunnen kiezen. Het is voor hun een extra handigheid als de eigen kogels op zijn of als ze geraakt worden. Als je een echte health/ammo support class maken kiezen spelers die bewust, omdat ze weten dat je een frut gun krijgt maar goed kan scoren met de kits. Net als een engineer, die kies je niet om de gun maar omdat je groot spul makkelijker op kan blazen.Indy91 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:59:
[...]
Niet echt handig om één klasse, zowel health en ammo boxes te geven.
Zo geef je immers die ene klasse wel erg veel macht.
Beter zou zijn: een verplichte Tutorial voor diegene die Assault en Support klasse spelen, met een duidelijke uitleg hoe de Medkits en Ammo boxes te gebruiken.
BFBC2 is de BF game waarin ik de meeste uren heb zitten en daar had de medic nog de LMG, 7 van de 10 medics kozen die classe vanwege de LMG en dat merkte je aan alles.
Kortom, mijn voorstel: De SMG naar een support class met health/ammo boxes (desnoods een combibox) en een defib en de LMG naar de engineer, omdat die toch al zoveel rag wapens heeft.
de AC-130 was in BF3 al zwaar overpowerd en hoe gaat dit worden in BF4 ?
ik vindt dat ze het eruit moeten laten omdat het een gamebreaker is.
1 van de hoofdredenen waarom ik geen Aromored kill maps speel.
Geef de commander gewoon de mogelijkheid tot UAV en Counter-UAV, Artillery en een jeep kunnen laten spawnen en meer niet.
in BF2 speelde ik nooit commander, precies wat het plaatje hierboven zegt, niemand luistert naar de commander. Vorige keer zei ik ook al, dat ik niet luister naar noobs of onbekende mensen.
ik luister alleen naar de maten waarmee ik op teamspeak zit.
Misschien dat je ergens anders een bombing run doet of voertuigdrop (die uit Endgame). We zullen zien wat ze verzinnen, maar je ziet in ieder geval wel "Gunship above" als ie er is, waardoor je toch al wel cover kan zoeken. Vraag me af of er iets soortgelijks is met de tomahawk raketten.
Zelf vond ik die artillery altijd wel lame.
Heerlijk om met een goeie squad een flink verliezend team te joien en ff het tij te keren. Dat is gewoon prachtig (en helaas meestal dodelijk eenvoudig...)A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:19:
[...]
De playerbase is alleen nogal veranderd ten opzichte van BF2....
Wees eens eerlijk, hoeveel potjes op random publics zie je nou daadwerkelijk geconcentreerde of gecoördineerde gameplay? Ik merk het maar met of 2 a 3 man in je team of op servers waar je vaak speelt en je elkaar een beetje kent.
Als je vaker met elkaar speelt heb je echt geen commander nodig om een rondje te winnen en ik heb absoluut geen 12 jarige nodig die mij verteld wat ik moet doen, ik wil mensen in mijn team die snappen dat je geen mcom kan armen door met een sniper achterin de eigen spawn te liggen, ik wil mensen die snappen dat dubbele perks (in bf3 in dit geval) niet werken, ik wil mensen die de moeite nemen om een health of ammo kistje te droppen als je voor ze staat te springen en te smeken, ik wil mensen die je reviven als ze als medic naast je lijk lopen met geen vijand in 't zicht, ik wil mensen die snappen dat een tank infantry moet ondersteunen in plaats van op afstand proberen granaten te lobben voor een lucky kill, etc. etc. etc.
Mensen die dat niet zien, en dat zijn er massa's, zullen ook heus niet door hebben dat er een commander opdrachten geeft.......
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dat zou voor spelers (zoals ik) die een hang naar realiteit hebben, erg jammer zijn.TheBrut3 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:20:
[...]
BFBC2 is de BF game waarin ik de meeste uren heb zitten en daar had de medic nog de LMG, 7 van de 10 medics kozen die classe vanwege de LMG en dat merkte je aan alles.
Kortom, mijn voorstel: De SMG naar een support class met health/ammo boxes (desnoods een combibox) en een defib en de LMG naar de engineer, omdat die toch al zoveel rag wapens heeft.
In mijn optiek HOORT een Medic licht bewapend (carbine/assault i.p.v. zware LMG) te zijn om buddies zo snel mogelijk te kunnen helpen. Een engineer HOORT licht bewapend te zijn (PWD/Carbines/SMG) omdat hij al met een RPG mee moet zeulen.
In Conquest was het mijn hobby om juist AC-130's uit de lucht te halen met MobileAA, Choppers, Jets, Stingers. Zo lastig is het niet om het ding naar beneden te halen. Als niemand van je team de vijandige AC-130 neer wilt halen, pak je toch gewoon een stinger: 4 hits en hij was down volgens mij.Pykow schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:33:
Ik heb 1 angst al vanaf dag 1 en ook lvlcap had dezelfde mening in zijn laatste filmpje.
de AC-130 was in BF3 al zwaar overpowerd en hoe gaat dit worden in BF4 ?
ik vindt dat ze het eruit moeten laten omdat het een gamebreaker is.
1 van de hoofdredenen waarom ik geen Aromored kill maps speel.
Zelfs indien de meeste SquadLeaders niet wilde luisteren, vond je altijd wel 1 of enkele SquadLeaders die wel naar je wilde luisteren.Geef de commander gewoon de mogelijkheid tot UAV en Counter-UAV, Artillery en een jeep kunnen laten spawnen en meer niet.
in BF2 speelde ik nooit commander, precies wat het plaatje hierboven zegt, niemand luistert naar de commander. Vorige keer zei ik ook al, dat ik niet luister naar noobs of onbekende mensen.
ik luister alleen naar de maten waarmee ik op teamspeak zit.
Bovendien werd het zeer op prijs gesteld als je een UAV over een de te cappen vlag liet circuleren.
Daarnaast werd zeer op prijs als ik arty gooide op het moment dat mijn teamgenoten in het nauw dreigde te komen.
Dus een commander wordt altijd wel door iemand uit je team gewaardeerd. Bovendien kan een goede commander een belangrijke bijdrage leveren aan de overwinning van je team.
[ Voor 5% gewijzigd door Indy91 op 20-06-2013 13:29 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Helemaal mee eens. Heb je ooit Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots gespeeld? Daarin zat een Matrix-achtige modus waarin je kon trainen met ieder wapen in het spel. Kost nagenoeg niets qua opslag en is simpel om te maken.DanielWW2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:48:
En dat is dus waarom ik een tutorial wil zien in BF4. Maak van de SP desnoods een tutorial maar leer mensen hoe een heli en een jet werkt. Wat je met een tank kan doen, waar ammo en health boxes voor zijn etc.
Als DICE dat doet dan mogen ze het van mij ook gewoon verplicht maken. Voordat je een server kan joinen eerst de tutorial. Die speel ik dan van harte als het betekent dat mensen een idee hebben wat ze moeten doen.
toch wel aardig
Handig om hackers te recorden en om compo's/officiële matchen
Dit is één van de betere toevoegingen aan BF4. ^^
Floksor
Verwijderd
Ik herinner me nog de BF2 tijd, zat in lekkere pro squad dat niet dood ging en als uscm waren wij de eerst die de line of defense doorbrak op strike at karkand.Indy91 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:00:
[...]
Bovendien werd het zeer op prijs gesteld als je een UAV of een te cappen vlag, liet circuleren.
Daarnaast werd zeer op prijs als ik arty gooide op het moment dat mijn teamgenoten in het nauw dreigde te komen.
Dus een commander wordt altijd wel door iemand uit je team gewaardeerd. Bovendien kan een goede commander een belangrijke bijdrage leveren aan de overwinning van je team.
We kregen vollop commander support tot smoke en artillery en uav. lekkere combo
Verwijderd
dus battlerecorder here we come >_> ! please /record name_match32Floks schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:40:
spectator mode
toch wel aardig
Handig om hackers te recorden en om compo's/officiële matchen![]()
Dit is één van de betere toevoegingen aan BF4. ^^
Datzelfde geldt voor Squad-leaders. Ik zat onlangs in een server en 3 totaal onbekenden joinden in mijn squad. Ze hadden geen clan tags en joinden niet tegelijk maar binnen een minuut of 5. En toch waren we de best geoliede squad van de match. Iedereen had een unieke kit, er werd constant gemedict en geresupplied, de hele squad bleef bij elkaar en volgde de orders van de squad leader op. Dát is nog eens heerlijk spelen! Helaas gebeurt dat maar heel weinig..A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:04:
[...]
Het hangt er 3000% vanaf WIE de commander is. Een of andere fluitketel die ik totaal niet ken en ervan overtuigd is dat hij de next Sun Tzu is maar de meest bezopen orders geeft, kan wat mij betreft direct de pot op.
Het is met de commander net als alle andere 'leidinggevenden' in het leven, ze moeten eerst bewijzen wat te kunnen voordat mensen ze gaan volgen.
Als een commander op eenzelfde manier zich in het spel voegt en daadwerkelijk zinvolle orders opgeeft (niet één squad zich door 15 enemies heen laat vechten maar echt kan zeggen, neem route X, daar zit niemand en dan heb je de flag behind enemy lines), dan zie ik dat echt wel toegevoegde waarde hebben
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Zijn deze snel te leveren na de release?Trixh schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:18:
[...]
Als u echt goedkoop uit wilt zijn moet u keyshops gebruiken. Ik maak er nu al een tijdje gebruik van en wou dat ik er eerder achter was gekomen. Retail: 60 euro vs Keyshop: 30 euro(Euro keys). Is gewoon zonde tenzij u van hoesjes en dergelijke accessoires houdt.
unfor schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:17:
[afbeelding]

Mja, pech voor die campende snipers: ze lopen namelijk punten mis. Als je een flag bv gaat cappen die de Commander voor jouw squad had aangeduid, krijg je extra punten.
Het zal snipers denk ik weinig boeien. Ze snipen omdat ze het leuk vinden en niet voor de punten want dan kan je sowieso beter wat anders spelen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat komt voor een groot deel doordat DICE gewoonweg niet de tools geven om goed te coördineren in BF3.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:19:
[...]
Mensen wijzen te snel naar de gamers zelf, en niet snel naar DICE...
Dit gaat ongetwijfeld gebeuren, maar het is ook niet zo dat zo'n commander meteen alles doorheeft in een nieuw spel. Dat zijn ook spelers.unfor schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:17:
[afbeelding]
Verwijderd
Hier ben ik zeker akkoord mee, als we beter communicatie middelen krijgen zal beter teamwork wel volgen.Asgaro schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:54:
[...]
Dat komt voor een groot deel doordat DICE gewoonweg niet de tools geven om goed te coördineren in BF3.
Zelf had ik ook een idee voor een ratings sysytem. Wat als op het einde commanders spelers of sqd leaders kunnen raten op hoe goed ze luisteren en meewerken, omgekeerd zullen spelers de commander kunnen raten of ze goede beslissingen nemen of luisteren naar sqd leaders voorwanneer ze beslissingen nemen.
Je rating zelf heeft geen invloed op je punten maar commanders kunnen op die manier de pto spelers onderscheiden van de rest.
Voorbeeld: Ik heb samen met mijn vrienden wat potjes gespeeld en goed geluisterd naar de commander, mijn squad heeft dus een goede rating. Een andere squad zit vol met recons of spelers die nooit luisteren, geen medkit droppen, enz... Zij hebben dus een slechte rating. De commander heeft een extra squad nodig op flag A, de beslissing zal snel gemaakt zijn over welke squad hij zal sturen.
Dit is potentieel ook een grote balance issue. Nu in BF3 is een goed squad al een redelijke zeldzaamheid en meerdere goede squads in beide teams al helemaal.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:43:
[...]
Ik herinner me nog de BF2 tijd, zat in lekkere pro squad dat niet dood ging en als uscm waren wij de eerst die de line of defense doorbrak op strike at karkand.
We kregen vollop commander support tot smoke en artillery en uav. lekkere combo
Maar enfin, aangenomen dat er 2 teams zijn die echt wat doen, met squads die goed bij elkaar blijven en objectives pakken. Stel nu dat tactiek (dat wil zeggen tactische flankmanouvres) geen probleem is. Beide teams doen precies wat ze moeten en kunnen doen. Maar 1 team heeft een snuggere commander en die vlamt wel de nodige AC-130's, artillery en tomahawks op het andere team, maar de andere commander is een type ala de BFF noob.
Dan is daar als speler op de grond NIETS tegen te doen en gaat het hele rock-paper-scissor verhaal de deur uit en daar heb ik erg moeite mee want dan verlies je zonder dat je daar enige invloed op uit kan oefenen.
Voor alles moet een goede counter zijn, ook tegen een commander.
Wat voor tools heb je nodig om te zien dat een squadgenoot een omtrekkende beweging maakt en door te hebben dat het wellicht niet zo handig is om een LMG vol open te trekken halverwege de flank manouvre?Asgaro schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:54:
[...]
Dat komt voor een groot deel doordat DICE gewoonweg niet de tools geven om goed te coördineren in BF3.
Of om te zien dat iemand health/ammo nodig heeft? etc. etc.
Er waren jarenlang nul komma nul tools voor teamgebaseerde shooters. Sterker nog, heel lang was voicechat niet eens een optie via de 56k modems en tóch was het mogelijk om op hoog niveau competitief te spelen. Mensen die nu voice willen gebruiken, gebruiken wel TeamSpeak of Skype.
Wat voor tools mis je dan nog voor teamplay?
Moet zeggen dat ik meer een lone ranger ben. Komt denk ik meer omdat ik 80% van de tijd in een chopper zit. Probeer dan wel mijn team zo goed mogelijk te helpen maar dat is meer dat ik kijk waar de onze team zijn stipjes bezig zijn en vooral veel spotten.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:19:
[...]
Moet zeggen dat het in BF2 wel een stuk duidelijker was wat je sqaud wou doen. Gewoon een kleurenstreepje op de map.
Teamwork houdt trouwens niet op bij je Squad. De commander heeft een overview en stuur meerdere squads aan waardoor je goed. Kan verdelen hoeveel teams je waar wil hebben. Je moet natuurlijk wel snel doorhebben welk team reageerd en welke niet maar dat hoort erbij. Meestal waren het wel 3 of 4 squads die luisterde. Als ze de scan optie maar niet vergeten
Verwijderd
Wat als ieder team een beacon had dat vernietigd kon worden, hierdoor verliest de commander tijdelijk 'contact'A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:24:
Voor alles moet een goede counter zijn, ook tegen een commander.
en kan geen artillery meer inroepen. De beacon komt alleen weer online als engineers hem fixen.
Helemaal mee eens!Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:31:
[...]
Wat als ieder team een beacon had dat vernietigd kon worden, hierdoor verliest de commander tijdelijk 'contact'
en kan geen artillery meer inroepen. De beacon komt alleen weer online als engineers hem fixen.
Net zoals je in BF2, de UAV asset en de Arty kon kapotmaken, zou je in BF4 ook iets moeten hebben om Commander assets te kunnen vernietigen. De Recon/SpecOps klasse zou dan deze taak op zich moeten nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Indy91 op 20-06-2013 14:40 ]
Verwijderd
Ach hoeveel keer heb DICE niet feedback geven, door balance shuffle te focussen op k/d en spm te nemen als gemiddelde.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:24:
[...]
Dit is potentieel ook een grote balance issue. Nu in BF3 is een goed squad al een redelijke zeldzaamheid en meerdere goede squads in beide teams al helemaal.
Dit zijn de meest actief soldaten met hogere skill level die zich niet 1,2,3 laten neer knallen. (nog in kort beschreven)
plus in BF2 kon je commander abbility's vernietigen
- DaniëlWW2
- Niet online
En echte E3 gameplay, dus niet de willekeurige stukjes van iedereen.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-06-2013 14:12 ]
Tuurlijk en het verliezende team nog zwakker maken als ze bijv. alle punten al kwijt zijnIndy91 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Helemaal mee eens!
Net zoals in BF2 de UAV asset en de Arty kon kapotmaken, zou je in BF4 ook iets moeten hebben om Commander assets te kunnen vernietigen. De Recon/SpecOps klasse zou dan deze taak op zich moeten nemen.

- DaniëlWW2
- Niet online
YT was weer eens niet lief.
Oh en bij 19:15 kan je zien dat er nu eindelijk een getalsmatige indicator van je sensitivity is. Verder kan je de hud vergroten of verkleinen, is network smoothing terug en helaas nog geen sensitivity voor verschillende voertuigen.
YouTube: BATTLEFIELD 4 MULTIPLAYER GAMEPLAY
---RAWE CEEK!!!---
Nog nooit bf2 gespeeld, commander assets kon je repareren, een commander kon zelf met een supply krat de assets repareren of een engineer kon hem helpen met zijn wrench.beuker19 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:49:
[...]
Tuurlijk en het verliezende team nog zwakker maken als ze bijv. alle punten al kwijt zijn
Ik heb vaak de commander geholpen omdat de commander diegene was die een UAV kon activeren, hierdoor konden squads geholpen worden, ook hielp ik hem om diegene te killen die de assets kapot maakte.
Ook kon een commander spotten op de map.
Verwijderd
Dan kan je volgens jou net zo goed de hele sniper klasse eruit halen? Waarom zouden mensen met een level 50 opeens niet gaan 'campen'? Ik vind het een beetje apart dat er altijd gezegd wordt dat snipen gelijk is aan campen. Wat willen we dan, snipers gebruiken als halve assault rifles met 'quick scopes'? Waar wil jij de grens trekken?NoFearCreations schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:10:
Ik hoop echt dat ze alle snipers pas vanaf level 50 beschikbaar maken ofzo. Zal ook een boel campen tegen gaan in MP.
De ene keer wordt er weer flink gebashed op mensen die rond gaan lopen met snipers, en als de snipers gebruik worden waar ze voor bedoeld zijn worden ze meteen benoemd als camper.
Een camper is kansloos tegen een speler die weet wat die doet of die weet hoe die moet flanken. Je gaat als camper veel te veel in een defensieve modus en zodra er iemand voorbij komt rennen mis je totaal je aim door de verassing. Ik kom liever een camper tegen dan iemand die mij meteen in het zicht heeft en met een assault rifle mij vol knalt.
Ik begrijp al het gezeik over 'campers' en 'snipers' ook niet. Recon is een wezenlijk onderdeel van het spel. Een sniper rent niet rond als een dolle hond zoals 75% van de andere spelers dat wel doen. Het is juist de bedoeling van een sniper om sneaky te zijn en de boel vanaf een afstand overhoop te schieten.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:24:
[...]
Dan kan je volgens jou net zo goed de hele sniper klasse eruit halen? Waarom zouden mensen met een level 50 opeens niet gaan 'campen'? Ik vind het een beetje apart dat er altijd gezegd wordt dat snipen gelijk is aan campen. Wat willen we dan, snipers gebruiken als halve assault rifles met 'quick scopes'? Waar wil jij de grens trekken?
De ene keer wordt er weer flink gebashed op mensen die rond gaan lopen met snipers, en als de snipers gebruik worden waar ze voor bedoeld zijn worden ze meteen benoemd als camper.
Een camper is kansloos tegen een speler die weet wat die doet of die weet hoe die moet flanken. Je gaat als camper veel te veel in een defensieve modus en zodra er iemand voorbij komt rennen mis je totaal je aim door de verassing. Ik kom liever een camper tegen dan iemand die mij meteen in het zicht heeft en met een assault rifle mij vol knalt.
Ik heb het idee dat de aversie tegen snipers en campers gewoon komt uit frustratie en omdat men 'denkt' dat snipers als idioten moeten rondrennen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Kijk, niemand heeft een probleem met snipers zolang ze maar in het andere team zitten. Makkelijker kan je een ronde niet winnen.Navuri schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:32:
[...]
Ik begrijp al het gezeik over 'campers' en 'snipers' ook niet. Recon is een wezenlijk onderdeel van het spel. Een sniper rent niet rond als een dolle hond zoals 75% van de andere spelers dat wel doen. Het is juist de bedoeling van een sniper om sneaky te zijn en de boel vanaf een afstand overhoop te schieten.
Ik heb het idee dat de aversie tegen snipers en campers gewoon komt uit frustratie en omdat men 'denkt' dat snipers als idioten moeten rondrennen.
Het probleem ontstaat pas (nouja pas, dat hebben we allemaal al zoooo vaak meegemaakt) als meer dan de helft van je team met zo'n bolt action achterin de eigen spawn gaat liggen en NIETS maar dan ook NIETS bij draagt aan het behalen van de objectives.
"De boel van een afstand overhoop schieten" klinkt fantastisch op papier, in de praktijk kan je als sniper gewoon niet snel, genoeg mensen neerschieten om echt een impact te maken op het spelverloop.
---RAWE CEEK!!!---
Dus is de class (en dus ook sniper rifles) overbodig volgens jou?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:37:
[...]
Kijk, niemand heeft een probleem met snipers zolang ze maar in het andere team zitten. Makkelijker kan je een ronde niet winnen.
Het probleem ontstaat pas (nouja pas, dat hebben we allemaal al zoooo vaak meegemaakt) als meer dan de helft van je team met zo'n bolt action achterin de eigen spawn gaat liggen en NIETS maar dan ook NIETS bij draagt aan het behalen van de objectives.
"De boel van een afstand overhoop schieten" klinkt fantastisch op papier, in de praktijk kan je als sniper gewoon niet snel, genoeg mensen neerschieten om echt een impact te maken op het spelverloop.
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik niet zo'n vlugge speler ben. In een close quarters omgeving zijn veel spelers me te vlug af. Ik ben niet zo van het pew pew pew en rennen rennen rennen. Ik heb liever grote maps, en dat ik van een afstand de boel kan coördineren, in de gaten houden en teammaten helpen mobs om te leggen die ze zelf nog niet hadden gezien.
Eindelijk!DanielWW2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:36:
http://youtu.be/tqJfCPcu0As?t=34m28s
Knife in het water.

De klasse kan wel een paar upgrades gebruiken, maar all in all is de recon klasse erg sterk met de TUGS (mits goed gebruikt) en de spawn beacon. De SKS en M416 zijn zeer sterke wapens om allround mee te kunnen spelen.Navuri schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:40:
[...]
Dus is de class (en dus ook sniper rifles) overbodig volgens jou?
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik niet zo'n vlugge speler ben. In een close quarters omgeving zijn veel spelers me te vlug af. Ik ben niet zo van het pew pew pew en rennen rennen rennen. Ik heb liever grote maps, en dat ik van een afstand de boel kan coördineren, in de gaten houden en teammaten helpen mobs om te leggen die ze zelf nog niet hadden gezien.
De ironie is gewoon dat je niet op tien km afstand hoeft te liggen om spelers te spotten, dat kan vanaf elke afstand. Plus je bent direct zichtbaar door de scope glare en vanaf dat moment eigenlijk geen gevaar meer,
De charme van een bolt-action an sich zie ik ook wel en er zijn een handjevol spelers die verschrikkelijk kunnen huishouden met zo'n ding. Ik kan alleen totaal niet bij dat er mensen zijn die, als je al praktisch gespawnraped wordt, er op een rotsje al 6 snipers met de 12x scope zien buikschuiven zoiets hebben van: ja! goed idee, daar ga ik naast liggen!
Als sniper kan je eigenlijk geen enkele vlag of mcom van afstand beschermen aangezien er vrijwel altijd te veel dekking is voor spelers om erbij te komen. Bovendien is een medic revive train sneller dan de reload van een bolt action.
Maar je begrijpt gezien je kennis van zaken wel dat het een andere class is die jij graag speelt en dat anderen zich wel kunnen vinden in het recon profiel. Ikzelf zou graag puur en alleen medic zijn in BF, maar volgens mij is die class sinds BF3 helemaal opgegaan in Assault.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:50:
[...]
De klasse kan wel een paar upgrades gebruiken, maar all in all is de recon klasse erg sterk met de TUGS (mits goed gebruikt) en de spawn beacon. De SKS en M416 zijn zeer sterke wapens om allround mee te kunnen spelen.
De ironie is gewoon dat je niet op tien km afstand hoeft te liggen om spelers te spotten, dat kan vanaf elke afstand. Plus je bent direct zichtbaar door de scope glare en vanaf dat moment eigenlijk geen gevaar meer,
De charme van een bolt-action an sich zie ik ook wel en er zijn een handjevol spelers die verschrikkelijk kunnen huishouden met zo'n ding. Ik kan alleen totaal niet bij dat er mensen zijn die, als je al praktisch gespawnraped wordt, er op een rotsje al 6 snipers met de 12x scope zien buikschuiven zoiets hebben van: ja! goed idee, daar ga ik naast liggen!
Als sniper kan je eigenlijk geen enkele vlag of mcom van afstand beschermen aangezien er vrijwel altijd te veel dekking is voor spelers om erbij te komen. Bovendien is een medic revive train sneller dan de reload van een bolt action.
Ik vind overigens iedere class wel leuk hoor, iedereen heeft wel iets waar ik heel erg enthousiast over kan worden. Ik vind de 'add-ons' of hoe ze ook worden genoemd in BF voor recon totaal niet interessant. Het snipen daarentegen vind ik wel leuk.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Begrijp me niet verkeerd, ik heb denk ik een kleine 200 uur als recon er opzitten (wel maar een paar uur met bolt actions al met al gok ik) en ik speel alle klasses als de situatie daarom vraagt of als ik er zin in heb.Navuri schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:55:
[...]
Maar je begrijpt gezien je kennis van zaken wel dat het een andere class is die jij graag speelt en dat anderen zich wel kunnen vinden in het recon profiel. Ikzelf zou graag puur en alleen medic zijn in BF, maar volgens mij is die class sinds BF3 helemaal opgegaan in Assault.
Ik vind overigens iedere class wel leuk hoor, iedereen heeft wel iets waar ik heel erg enthousiast over kan worden. Ik vind de 'add-ons' of hoe ze ook worden genoemd in BF voor recon totaal niet interessant. Het snipen daarentegen vind ik wel leuk.
Maar mensen die vanaf het begin van de ronde maar op 1 plek te vinden zijn met een bolt action en er van overtuigd zijn dat ze echt iets bjidragen aan het team, die heb ik liever niet in mijn eigen team.
- DaniëlWW2
- Niet online
Rupsen, Rapsen.
Met andere woorden ik ben bang om iets vaker dood te gaan.Navuri schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:40:
[...]
Dus is de class (en dus ook sniper rifles) overbodig volgens jou?
Mijn stats zijn heilig en voor een k/d van minder dan 3 doe ik het niet

Oh en ik wist niet dat er in rush voor een object gespeeld word.
En ik durf al helemaal niet achter enemy lines een spawn becon te plaatsen want stel je voor dat ik de kampeerplek kwijt raak
En ik heb nog nooit een sniper (recon) meegemaakt die voor mij het pad naar de Mcom heeft vrijgehouden.
Nee ze schoten liever op die recon van het verdedigende team ver achter in de basis.
Dus als je het zo stelt is de sniper waardeloos maar de 1 of 2 recons die wel spawn becons , soflams en MAV's gebruiken zoals hret hoord kunnen wel degelijk het verschil maken
@Metian het hangt af van waar je de tank raakt:
Tank schade-effectiviteit
Tanks hebben per onderdeel van het voertuig een damage factor gekregen. Zo krijgt een tank veel meer schade als je hem van achteren raakt dan van voren. Ook de hoek van het projectiel heeft invloed op de damage die een projectiel doet. De schade loopt lineair op. De anti-tankraket doet de meeste damage loodrecht op de achterkant. Hier zal de tank de volle impact van een anti-tankraket voelen. Op de voorkant is dit altijd maar 36%.
Zijkant:
Graden: | 0-45 | 60 | 75 | 90 | 105 | 120 | 135-180 |
Schade-effectiviteit zijkant: | 36% | 44% | 51% | 59% | 51% | 44% | 36% |
Schade-effectiviteit achterkant: | 59% | 73% | 86% | 100% | 86% | 73% | 59% |
Formule
De formule om dit uit te rekenen is een vrij eenvoudige en heeft als variabele enkel de hoek. De formule geld voor zowel de zijkant als de achterkant, echter hebben beide kanten wel andere basis getallen qua schade:
Schade = x+((y-x)/(v-z)*(a-z)), waarbij
a: hoek in graden
x: minimum schade
y: maximum schade
z: hoek van minimum schade
v: hoek van maximum schade
[ Voor 36% gewijzigd door beuker19 op 20-06-2013 16:46 ]
Ben blij dat het er in zit.. Baal er altijd van als ik net niet die laaste RPG kan afvuren, en dat iemand anders het doetMetian schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:31:
Valt me op dat "Vehicle hit" verschillende punten geeft, dit was toch nog niet het geval of heb ik iets gemist in de loop der tijd met BF3 en 4 ?

Volgens mij krijg je dan achteraf wel punten als de tank oid. alsnog kapot gaat, maar zo niet krijg je ook niets..
Umh..nee, dat maak jij ervan. Dat heb ik niet gezegd.beuker19 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:42:
[...]
Met andere woorden ik ben bang om iets vaker dood te gaan.
Mijn stats zijn heilig en voor een k/d van minder dan 3 doe ik het niet![]()
Oh en ik wist niet dat er in rush voor een object gespeeld word.
En ik durf al helemaal niet achter enemy lines een spawn becon te plaatsen want stel je voor dat ik de kampeerplek kwijt raakomdat de bom gearmed word.
En ik heb nog nooit een sniper (recon) meegemaakt die voor mij het pad naar de Mcom heeft vrijgehouden.
Nee ze schoten liever op die recon van het verdedigende team ver achter in de basis.
Dus als je het zo stelt is de sniper waardeloos maar de 1 of 2 recons die wel spawn becons , soflams en MAV's gebruiken zoals hret hoord kunnen wel degelijk het verschil maken
Herkenbaar, vaak genoeg gehad dat ik nog aan het herladen ben, dat iemand anders hem voor me neus opblaast. Dus mooie optie om punten te geven op basis van hit.R0y. schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:43:
[...]
Ben blij dat het er in zit.. Baal er altijd van als ik net niet die laaste RPG kan afvuren, en dat iemand anders het doet
Volgens mij krijg je dan achteraf wel punten als de tank oid. alsnog kapot gaat, maar zo niet krijg je ook niets..
@beuker19, daar was ik al bekend mee. Maar mooie toevoeging dat je dus nu ook punten gaat krijgen voor een hit (en dus het aantal afhangt waar je hem raakt).
Rupsen, Rapsen.
Mensen die niet al sluipend kunnen flanken, daar gaan we jammer genoeg niets tegen kunnen doen. Of we moeten een feature inbouwen dat we hun wapen kunnen afnemen?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:24:
[...]
Wat voor tools heb je nodig om te zien dat een squadgenoot een omtrekkende beweging maakt en door te hebben dat het wellicht niet zo handig is om een LMG vol open te trekken halverwege de flank manouvre?
Of om te zien dat iemand health/ammo nodig heeft? etc. etc.
Er waren jarenlang nul komma nul tools voor teamgebaseerde shooters. Sterker nog, heel lang was voicechat niet eens een optie via de 56k modems en tóch was het mogelijk om op hoog niveau competitief te spelen. Mensen die nu voice willen gebruiken, gebruiken wel TeamSpeak of Skype.
Wat voor tools mis je dan nog voor teamplay?
Betreffende de mensen die ammo geven: ik denk eerlijk gezegd dat een deel gewoon aan het trollen is en zich dan doodlachen als wij als een gek hen beginnen te knifen omdat we ammo willen.
Ik kan namelijk vrij moeilijk geloven dat mensen niet weten hoe ze een health of ammo kit moeten droppen: ze zien die kits overal op het veld, ze zullen zich toch ook wel afvragen hoe ze die zelf kunnen krijgen?
En als zichzelf-respecterende PC gamer is toch het eerste wat je doet bij een game, de options uitpluizen? Daar staat duidelijk hoe je die dropt.
Ook is de commo-rose totaal niet bekend bij de BF3 community en dat is DICE's schuld: commo-rose kwam pas veel later in een van de patches en ze hebben nooit deze nieuwe functie echt belicht... Buiten één keer kort in die mega grote patch log.
Daarnaast is commo-rose ook exclusief voor PC momenteel. Als deze feature ook op de PS3 en Xbox 360 te vinden zou zijn, zou de feature misschien meer bekend zijn geworden doordat het gewoon iets is dat elk platform heeft.
En ik had het bij "BF3 bevat niet bepaalde tools" dan vooral op Commander mode en meer functies voor de squadleaders, plus het waypoint systeem. Ik denk dat we nu al wat meer tactiek gaan zien door deze zaken.
Want in BF3 was het toch wel mager: als squadleader kon je inderdaad flags markeren voor je squad, maar je zag dit absurd moeilijk en ik keek er zeer veel naast.
Nu in BF4 zal er een lijn op je minimap lopen naar een bepaald doel: mensen zullen zich dan wel afvragen wat dit betekent en hopelijk volgen ze dan ook die aanwijzing om naar daar te gaan.
Ik denk dat deze features wel belangrijk zijn: VOIP is mss voor vele een (te) hoge instapdrempel. Vorig jaar heb ik nog redelijk wat BF2 gespeeld en ik hoorde toch ook niet veel mensen die voice gebruikten.
Daarom dat er andere zaken zoals de Commander + waypoints nodig zijn: soms wil je gewoon een systeem dat recht-toe-recht-aan zegt waarheen je moet, zonder dat je alles moet gaan coördineren via voice.
Was wel in Battlefield Play4Free zo, daar kreeg je punten op basis van hoeveel damage je toebracht aan voertuigen en personen. Had je de kill kreeg je nog extra punten. En assists leverde ook weer punten op. Zo kon je met 99 assist meer punten halen dan de gene die de laatste % weg schoot.Metian schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:31:
Valt me op dat "Vehicle hit" verschillende punten geeft, dit was toch nog niet het geval of heb ik iets gemist in de loop der tijd met BF3 en 4 ?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat is volgens mij pas na de kill.. Dus als jij dood gaat krijg je volgens mij daarna niks meer..Phuncz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:15:
Dat is toch ook nu al in BF3 ? Zodra je voldoende damage doet, krijg je die punten én een assist bonus van ik geloof 50 punten, zo kun je maximaal 150 punten (99,6 damage = 100 punten) krijgen itt. 100 punten voor een normale kill.
Kan het fout hebben hoor!
Volgens wil Dice dat je achter de tank komt omdat je daar meer damage doet en de tank sneller disabled.Pykow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:26:
De ene zegt dat de infantry gedeelte een stuk verbeterd is, de andere zegt weer dat de tank op dit moment te sterk zijn en vooral met een engineer erachter. het kost je veel meer moeite om als infantry een tank neer te halen.
En vergeet niet dat je als tank veel minder ammo hebt.
Wat ik gezien heb van de pre-alpha (en dat is dus enorm speculeren) is de tank nu een stuk gevaarlijker, met name door de (veel) sterkere .50 van de gunner, en dat vind ik een heel goed iets want in BF3 gaat er nou niet echt een enorme dreiging uit van een tank, tenzij de repair train weer actief is.Pykow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:26:
De ene zegt dat de infantry gedeelte een stuk verbeterd is, de andere zegt weer dat de tank op dit moment te sterk zijn en vooral met een engineer erachter. het kost je veel meer moeite om als infantry een tank neer te halen.
Ik wil het bij wijze van spreken in de broek doen van angst als er een tank de hoek om komt en ik niet als engineer speel. Maar er mag wel een cool-down komen op het repairen, net zoals de revive train nergens op slaat, is het ook te bezopen voor woorden dat een tank met een engineer erachter praktisch niet te slopen is.
als je een goede tank driver tegen komt, dan doe je het toch wel even in je broek.
Maar er zijn inderdaad ook tank drivers die gewoon alles zelf willen doen en als een gek naar voren blijven rijden. voor hun is BF4 wel beter, maar ik ben bank dat de goede tank drivers echt heel erg sterk gaan worden.
ik rij alleen te weinig in een tank, wil het nu wel wat vaker gaan doen.
heb pas 8 stars ervoor. 9 van de 10x ben ik te laat voor een tank
Toch hoop ik dat die .50 zo sterk blijft. In Bf3 is hij gewoon te zwak en kan je er veel te weinig mee.
Moet zeggen dat de .50 nu wel een goed alternatief is voor de eerdere canister shell comboConundrum51 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:43:
Tja zoals iemand hierboven al aangeeft. Het is Pre-Alpha. De tanks waren in het begin van Bf3 ook veel sterker dan dat nu het geval is.
Toch hoop ik dat die .50 zo sterk blijft. In Bf3 is hij gewoon te zwak en kan je er veel te weinig mee.
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
dan heb je altijd dat het in verhouding blijft en 1 sniper in je squad van 5 straks is gewoon te doen denk ik
verder is het mischien mogelijk een opdracht te geven als commander en dat de squad leader een bericht met keuze mogelijkheid krijgt : accept je deze mini missie of niet
Wat mij betreft hoeft er niet per se een limiet op hoeveel spelers een bepaalde class spelen. Ook al haat ik het bij BF3 dat er zoveel snipers in mijn team zitten als we aanvallen op Rush. Het argument is dan altijd natuurlijk dat ze spelers spotten en verwonden/uitschakelen, maar ik heb zelf altijd liever meer CQC soldaten die pushen. Wat uiteraard als sniper ook kan, alleen niemand blijkt dat door te hebbensuprcow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:46:
mischien kunnen ze sniper limiet instellen van hooguit 1 sniper per squad dat zou al schelen denk ik
dan heb je altijd dat het in verhouding blijft en 1 sniper in je squad van 5 straks is gewoon te doen denk ik
verder is het mischien mogelijk een opdracht te geven als commander en dat de squad leader een bericht met keuze mogelijkheid krijgt : accept je deze mini missie of niet

Als commander kleine missies bedenken/aangeven zou wel cool zijn, maar laten we realistisch blijven, het blijft een arcade shooter. Door de actie/snelheid van de game denk ik dat zo'n optie niet werkt. De situatie op het slagveld veranderd zo snel, maar wie weet heb ik het bij het verkeerde einde.
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
- DaniëlWW2
- Niet online
Verder hebben we nu vooral de 0.308 cal (7.62x51mm) gezien en geen 0.50cal. 0.50 lijkt drie hits, .308 4 hits wat veel meer in lijn is met de infanteriewapens.
ja of dat je als squad leader eenmalig aan geeft in het begin wel of niet mee te zullen doen met de commander dan weet de commander dat je als squad zijnde ook echt probeerd mee te doenIryl schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:08:
[...]
Wat mij betreft hoeft er niet per se een limiet op hoeveel spelers een bepaalde class spelen. Ook al haat ik het bij BF3 dat er zoveel snipers in mijn team zitten als we aanvallen op Rush. Het argument is dan altijd natuurlijk dat ze spelers spotten en verwonden/uitschakelen, maar ik heb zelf altijd liever meer CQC soldaten die pushen. Wat uiteraard als sniper ook kan, alleen niemand blijkt dat door te hebben.
Als commander kleine missies bedenken/aangeven zou wel cool zijn, maar laten we realistisch blijven, het blijft een arcade shooter. Door de actie/snelheid van de game denk ik dat zo'n optie niet werkt. De situatie op het slagveld veranderd zo snel, maar wie weet heb ik het bij het verkeerde einde.
En jij denkt dat je een schot van een M95 kan overleven? Dat is niet OP, het is normaal dat je op leven na dood bent als zo'n kogel je raakt, op z'n minst ben je een paar ledenmaten kwijt.NoFearCreations schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:39:
Inplaats van daar iets op te verzinnen, maakt Dice de sniperrifles gewoon heel sterk, waardoor je OHK wapens hebt.

Damage alleen hoeft echt niet OP te zijn, OP hangt puur van de toepassing in de game af. Als het aimen te makkelijk is, of de vuursnelheid te hoog etc. etc. zo dat je met een ander wapen eigenlijk geen kans meer maakt is het pas OP. Bovendien zijn alle kogels ontworpen om te doden, een 5.56x45 is bijvoorbeeld zo ontworpen dat hij gaat tollen in het lichaam en zo maximale damage doet met zo min mogelijk gewicht.TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:15:
[...]
En jij denkt dat je een schot van een M95 kan overleven? Dat is niet OP, het is normaal dat je op leven na dood bent als zo'n kogel je raakt, op z'n minst ben je een paar ledenmaten kwijt.
In een game draait alles om balance, BF4 is absoluut geen milsim.
Gelukkig valt tweakers niet onder dmca maar EA gaat wel heel erg ver met het sluiten van websites
die alpha plaatjes laten zien en ook nog eens gelinkt.
Site werkt nog steeds, volgens mij kwestie van links verwijderen. EA kan niet zo maar de hele site sluiten omdat er wat foto's gelinkt wordenNLsandman schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:23:
https://twitter.com/BF4Central/status/348157284028928000
Gelukkig valt tweakers niet onder dmca maar EA gaat wel heel erg ver met het sluiten van websites
die alpha plaatjes laten zien en ook nog eens gelinkt.

if (!coffee) {
Work = false; }
https://twitter.com/BF4Central/status/348173074920792064naaitsab schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:30:
[...]
Site werkt nog steeds, volgens mij kwestie van links verwijderen. EA kan niet zo maar de hele site sluiten omdat er wat foto's gelinkt worden
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Posts die gaan over:
- VPN
- Keys, waar te kopen of andere (ver)koopverhalen
- Hardware
- Download snelheden
zijn ook gewoon offtopic en zullen dus worden getrashed.