• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12 23:59
mariosmit schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:59:
Het is bij the phone house nog steeds niet mogelijk om contract verlenging via HI te doen met de HTC ONE, hij staat nog steeds niet in het lease systeem!!!
KPN idd ook niet (zelfde bedrijf natuurlijk) maar goed. Ik heb hem ook bewust los gekocht om een jaar abbo bij KPN sim only te kunnen doen.

Verwijderd

mariosmit schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:59:
Het is bij the phone house nog steeds niet mogelijk om contract verlenging via HI te doen met de HTC ONE, hij staat nog steeds niet in het lease systeem!!!
komt dit door Hi / KPN zelf of ligt dit aan het lease systeem zelf ???

• mariosmit
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-02 17:59
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:01:
[...]

Ik heb geen idee, als je de klantenservice van HI beld doen hun net alsof hun neus bloed en weten van niks.. maarja hun hebben natuurlijk liever dat je een order bij Hi zelf plaatst, maarja dan kun je wachten totdat je een ons weegt .....

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12 23:13
[...]

Zouden Hi/KPN het misschien bewust doen zodat mensen die via een winkel een abo afsluiten/verlengen geen voorrang krijgen op mensen die dat via de website doen (of al weken geleden gedaan hebben)?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• mariosmit
keverjeroen schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:03:
[...]

Zouden Hi/KPN het misschien bewust doen zodat mensen die via een winkel een abo afsluiten/verlengen geen voorrang krijgen op mensen die dat via de website doen (of al weken geleden gedaan hebben)?
zou ik vreemd vinden, ik hem hem bij de phone house voor dik 1,5 maand geleden ook gereserveerd dus .. als ik over kon stappen op een andere provider deed ik het, maarja dat kan pas 2 maanden van te voren. dat geouwehoer van HI/KPN. ze zijn zowat de grootse provider van het land

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12 16:22
[...]

Uuuhhh...hoe wil je die twee zaken van elkaar loskoppelen? KPN heeft (voor zichzelf en al haar dochterorganisaties) gekozen voor een leasesysteem. En nu zijn ze simpelweg te laat met het aanmaken van de HTC One als lease-object, omdat ze hem zelf nog niet in huis hebben. Zo simpel en bureaucratisch is het, ben ik bang.

• mariosmit
DerLeonov schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:05:
[...]

Uuuhhh...hoe wil je die twee zaken van elkaar loskoppelen? KPN heeft (voor zichzelf en al haar dochterorganisaties) gekozen voor een leasesysteem. En nu zijn ze simpelweg te laat met het aanmaken van de HTC One als lease-object, omdat ze hem zelf nog niet in huis hebben. Zo simpel en bureaucratisch is het, ben ik bang.
Eventueel konden ze hem via het lease systeem via toestel categorie J aanklikken, maar dit moest ook allemaal in overleg met HI/KPN, zullen ze dan wel niet toelaten...

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12 20:22
mariosmit schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:07:
[...]

Eventueel konden ze hem via het lease systeem via toestel categorie J aanklikken, maar dit moest ook allemaal in overleg met HI/KPN, zullen ze dan wel niet toelaten...
En toch is dit allemaal raar, omdat je m bij KPN/HI gewoon kan pre-orderen (zoals ik vorige week gedaan heb). Er is bij KPN dus prima bekend welke leasecategorie het gaat worden. Lijkt me eerder een probleem van koppeling naar externe leveranciers dan puur een probleem bij het leasesysteem..

• mariosmit
mormegilmaster schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:08:
[...]

En toch is dit allemaal raar, omdat je m bij KPN/HI gewoon kan pre-orderen (zoals ik vorige week gedaan heb). Er is bij KPN dus prima bekend welke leasecategorie het gaat worden. Lijkt me eerder een probleem van koppeling naar externe leveranciers dan puur een probleem bij het leasesysteem..
Erg raar en erg frustrerend , dat je weet dat het toestel klaar ligt voor je bij TPH maar dat je hem niet kunt ophalen omdat het contract niet verlengd kan worden omdat het desbetreffende toestel er niet tussen staat:S:S

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
mariosmit schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:07:
[...]

Zij konden dit later in hun systeem weer aanpassen naar het correcte toestel. Dit was opzich bij phonehouse geen probleem, echter speelt commissie een rol hierin. Ze hebben mij beloofd dat ik het toestel mee kon nemen vandaag.. Aangezien ik de medewerkers een beetje men daar ga ik er ook vanuit dat ze een oplossing cvinden, maar dit zal per phonehouse en de goodwill per medewerker verschillen.

• mariosmit
domini2006 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:23:
[...]

Zij konden dit later in hun systeem weer aanpassen naar het correcte toestel. Dit was opzich bij phonehouse geen probleem, echter speelt commissie een rol hierin. Ze hebben mij beloofd dat ik het toestel mee kon nemen vandaag.. Aangezien ik de medewerkers een beetje men daar ga ik er ook vanuit dat ze een oplossing cvinden, maar dit zal per phonehouse en de goodwill per medewerker verschillen.
Nou heb er een hard hoofd in hoor, heb net contact gehad met de phone house in HEngelo, deze zit bij de Makro in, is dus al eerder open dan de phone house filialen in de steden. Hij zei dat dat niet zomaar kon en in overleg moest met HI/KPN, maar goed als je het beloooft is, dan zal het wel zo zijn, Laat het even weten hier bij wie het gelukt is via the phone house om te verlengen met hi of kpn!!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 10:30
TPH (Saturn Amersfoort) wil de One alleen verkopen i.c.m. een abbo :( beetje jammer

[ Voor 6% gewijzigd door Mrk87 op 22-04-2013 11:03 ]

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Mrk87 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:30:
TPH (Saturn Amesfoort) wil de One alleen verkopen i.c.m. een abbo :( beetje jammer
Klopt inderdaad. Toen ik zaterdag met ze belde werd mij gezegd dat ik die alleen met abonnement kon verkrijgen.

Xbox: Gulpener88

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
mariosmit schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:28:
[...]

Nou heb er een hard hoofd in hoor, heb net contact gehad met de phone house in HEngelo, deze zit bij de Makro in, is dus al eerder open dan de phone house filialen in de steden. Hij zei dat dat niet zomaar kon en in overleg moest met HI/KPN, maar goed als je het beloooft is, dan zal het wel zo zijn, Laat het even weten hier bij wie het gelukt is via the phone house om te verlengen met hi of kpn!!
Ik laat het weten als het gelukt is. Het kan natuurlijk altijd tegenvallen ;-)

• mariosmit
domini2006 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:31:
[...]

Ik laat het weten als het gelukt is. Het kan natuurlijk altijd tegenvallen ;-)
hoe laat ga je er na toen? moet namelijk werken om 15:00 uur , maar wil hem zo graag vandaag hahaha

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:26
Ik zit te kijken of ik eventueel mijn Vodafone abbo ga verlengen. Hoewel ik vind dat de huidige RED abonnementen niet helemaal lekker zijn opgebouwd ben ik wel erg tevreden over VF (dilemma!). Ik wil sowieso max 1 jaar verlengen. Ik zie onder mijnvodafone dat ik met een RED €49 nog €334 moet bijbetalen voor de One. Dit maakt een totaal van €922. Dit is volgens mij niet eens een hele slechte deal toch? Als je uitgaat van een toestelprijs van €699 dan betaal je €18,58 p/m voor het abbo of zie dat verkeerd?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12 16:22
renzo4000 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:40:
Ik zit te kijken of ik eventueel mijn Vodafone abbo ga verlengen. Hoewel ik vind dat de huidige RED abonnementen niet helemaal lekker zijn opgebouwd ben ik wel erg tevreden over VF (dilemma!). Ik wil sowieso max 1 jaar verlengen. Ik zie onder mijnvodafone dat ik met een RED €49 nog €334 moet bijbetalen voor de One. Dit maakt een totaal van €922. Dit is volgens mij niet eens een hele slechte deal toch? Als je uitgaat van een toestelprijs van €699 dan betaal je €18,58 p/m voor het abbo of zie dat verkeerd?
Ik ben voor TWEE jaar T-Mobile iSmart (150 belminuten, 2500 sms, 1,25 Gb) inclusief een HTC One € 929,- kwijt. Maar dat is inderdaad T-Mobile en geen VF en dat is een overweging.

• Gekkegast
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Belsimpel.nl

Wij verwachten komende vrijdag inderdaad de zwarte en de zilveren HTC One binnen te krijgen, al is het lastig om dit hard te garanderen. HTC heeft aangegeven moeite te hebben met de gevraagde hoeveelheden te produceren. Wij hopen genoeg telefoons binnen te krijgen, zodat we iedereen snel van zijn bestelling kunnen voorzien.
Belsimpel gelooft nog steeds dat ze deze week de zwarte HTC One's gaan ontvangen. Ik waardeer hun optimisme maar ik heb er weinig vertrouwen in.

[ Voor 1% gewijzigd door Gekkegast op 22-04-2013 11:25 . Reden: Quoted ]

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-11 20:40
erikmo schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:09:
[...]

Waarom moet je verlengen?
Omdat Vodafone enige optie is voor mij, wil geen T-Mobile vanwege slecht bereik en wil ook geen toestellease.
Dan blijft er weinig over.

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:18
renzo4000 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:40:
Ik heb gekozen voor de BWS 100 1 jarig abbo. Kost de one met verlenging 400 euro. onbeperkt sms 100 min en 500 mb. eerste 3 maanden 17 euro daarna 34. totale kosten 750 euro. dus eigenlijk voor maar 50 euro een jaar lang bellen smsen en internetten.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 16:23

westergas

rikkie_pc

Thoraxx schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:24:
[...]

Omdat Vodafone enige optie is voor mij, wil geen T-Mobile vanwege slecht bereik en wil ook geen toestellease.
Sim only en even wachten totdat de prijs op acceptabel niveau ligt...en dan het toestel los kopen? Ik ga echt niet mee doen met de "aanbiedingen" van de telco's...

[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 22-04-2013 11:53 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• FrankNijhuis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
Vodafone (friends and family) gaf net aan dat ze nog niet weten wanneer ze de htc one kunnen leveren

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 12:16
Iemand een idee of Hi in de winkels al htc one's uitleverd?
Normaal pre order ik nooit, en ga ik gewoon naar phone house en regel het daar, maar helaas werkt dat dus niet echt.

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Ik denk dat ik zo maar eens Hi ga bellen en ze 'confronteren' met het feit dat zij nog geen enkel toestel hebben uitgeleverd, en dat er gewoon al fysieke winkels zijn die 'm hebben. Als ze mij (al enkele jaren klant bij Hi) geen fatsoenlijke oplossing kunnen brengen, cancel ik m'n order, zeg m'n abonnement op en haal 'm wel op bij de dichtstbijzijnde TPH

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:57:
Iemand een idee of Hi in de winkels al htc one's uitleverd?
Normaal pre order ik nooit, en ga ik gewoon naar phone house en regel het daar, maar helaas werkt dat dus niet echt.
HI en Kpn winkels gaan waarschijnlijk pas op 6 mei uitleveren!

• keverjeroen
marijni12 schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:58:
Ik denk dat ik zo maar eens Hi ga bellen en ze 'confronteren' met het feit dat zij nog geen enkel toestel hebben uitgeleverd, en dat er gewoon al fysieke winkels zijn die 'm hebben. Als ze mij (al enkele jaren klant bij Hi) geen fatsoenlijke oplossing kunnen brengen, cancel ik m'n order, zeg m'n abonnement op en haal 'm wel op bij de dichtstbijzijnde TPH
Ben benieuwd naar het antwoord van Hi...

Verwijderd

Net contact gehad met The phone house omtrent het verlengen van een Hi/Kpn abbonement met de htc one, dit kan nog steeds niet... TPH hebben contact opgenomen met kpn, ze zeggen dat ze er mee bezig zijn maar nog niet weten wanneer het kan,, wat een waardeloze provider zeg, mederwerker van de phone house kon ook niks anders doen dus.je krijgt het toestel gewoon weg niet mee... Vandaag/ morgen/ overmorgen enz. Enz. Lijkt wel alsof ze het er om doen bij kpn...

• Practics
Gertjuhjan schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:58:
[...]

HI en Kpn winkels gaan waarschijnlijk pas op 6 mei uitleveren!
Holy shit, dan kan ik dus nog beter nu pre-orderen op de hi site :F

Dan toch maar van de week proberen bij the phone house om het daar te regelen. ;(
(Is het daar trouwens een probleem als je contract nog 3 maand loopt bij hi en je gewoon wilt verlengen bij hi via de phonehouse?)

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:05:
[...]

Holy shit, dan kan ik dus nog beter nu pre-orderen op de hi site :F

Dan toch maar van de week proberen bij the phone house om het daar te regelen. ;(
(Is het daar trouwens een probleem als je contract nog 3 maand loopt bij hi en je gewoon wilt verlengen bij hi?)
Bij Hi mag je verlengen vanaf 4 maanden ervoor!

• Practics
Gertjuhjan schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:06:
[...]

Bij Hi mag je verlengen vanaf 4 maanden ervoor!
Klopt maar is dat alleen via hi winkels/site of geld dat ook bij een phonehouse?

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:07:
[...]

Klopt maar is dat alleen via hi winkels/site of geld dat ook bij een phonehouse?
Ook bij de phonehouse waarschijnlijk.

Verwijderd

Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:07:
[...]

Kan ook bij de phone house, alleen nog niet met de nieuwe htc one,,

• erikmo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Thoraxx schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:24:
[...]

Je zou nog naar HollandseNieuwe kunnen gaan. Dat is ook Vodafone. Maar dan moet je sim only nemen, en het toestel los kopen, want de HTC hebben ze nog niet in het assortiment.

Verwijderd

Replay256 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:29:
Meer mensen die de onderstaande mailtje van HTC hebben ontvangen.

wel grappig mail begint met "Het heeft even geduurd" Tja

Goedemorgen!

Het heeft even geduurd, maar HTC is eindelijk begonnen met het leveren van haar nieuwe topmodel smartphone - de One - in Nederland. Afgelopen weekend zijn de eerste One's gearriveerd, en de komende tijd zullen steeds meer winkels het toestel daadwerkelijk kunnen leveren.

De HTC One is een opvallend mooi toestel dankzij de aluminium body. Het 4,7 inch 1080p full HD beeldscherm biedt het scherpste beeld ooit, terwijl HTC met de Ultrapixel camera een compleet nieuwe weg inslaat op fotografiegebied.

Op dit moment zijn de - volgens onze gegevens - populairste aanbiedingen voor de HTC One met abonnement te vinden bij:
Coolblue (toestel GRATIS, Tele 2 abo: € 38,- p/m, zie HIER)
StudentMobiel (toestel GRATIS, T-Mobile abo: € 38,09 p/m - zie HIER)
GSMWijzer (toestel € 169,-, Vodafone abo: vanaf € 17,- p/m - zie HIER)
Een los toestel is momenteel met € 653,40 relatief goedkoop bij Centralpoint (zie HIER).

Meer informatie over de HTC One, inclusief een uitgebreidere prijsvergelijking vind je natuurlijk op HTCOne.nl.

Met vriendelijke groeten,

Michael
HTCOne.nl

PS: Dit was het enige en laatste bericht dat je ontvangt via onze email notificatie service. Dit email adres is nu verwijderd uit ons bestand.
Je snapt toch wel dat htcone.nl totaal los staat van HTC zelf, dit is een fan-based website. Zit niks officieels van HTC aan ;)

• Dreabe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 17:09
@lucbrb Zoals gezegd, het probleem moet vanuit Tele2 opgelost worden. Wij wachten op de omzetting van je gegevens. Dit kan weken duren.

Begin nu wel steeds meer teleurgesteld te raken in de service van CoolBlue. Vrijdag werd me gezegd dat het vandaag zou worden opgepakt.

Verwijderd

Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:20:
@lucbrb Zoals gezegd, het probleem moet vanuit Tele2 opgelost worden. Wij wachten op de omzetting van je gegevens. Dit kan weken duren.

Begin nu wel steeds meer teleurgesteld te raken in de service van CoolBlue. Vrijdag werd me gezegd dat het vandaag zou worden opgepakt.
Ze bedoelen denk ik dat vanuit CB het meteen wordt opgepakt, alleen dat het een administratief probleem bij tele2 is waar zij geen DIRECTE invloed op hebben.

• Practics
coolblue levert helemaal niks? Ook op de site staat witte levertijd onbekend en voor de zwarte staat dit: Verwachte leverdatum: 09-05-2013

Verwijderd

Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:24:
coolblue levert helemaal niks? Ook op de site staat witte levertijd onbekend en voor de zwarte staat dit: Verwachte leverdatum: 09-05-2013
De pre orders zijn grotendeels uitgeleverd volgens mij, echter wachten zij kennelijk op de volgende batch en is er nog geen voorraad (vermoed ik) en dus staat het product tijdelijk op niet bestelbaar.

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39
Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:24:
De eerste levering is afgelopen vrijdag verzonden. Meer info in dit topic. Nu is het weer wachten op een nieuwe batch..

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-12 18:30
EzMe schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:26:
[...]

De eerste levering is afgelopen vrijdag verzonden. Meer info in dit topic. Nu is het weer wachten op een nieuwe batch..
wanneer zouden we die kunnen verwacht? :)

• marijni12
Hmm, net even een rondje phone houses / bel company's in arnhem en nijmegen gebeld, maar ze hebben 'm nergens, of alleen voor reserveringen. Dan toch nog maar even wachten met m'n telefoontje naar Hi..

• Practics
marijni12 schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:36:
Hmm, net even een rondje phone houses / bel company's in arnhem en nijmegen gebeld, maar ze hebben 'm nergens, of alleen voor reserveringen. Dan toch nog maar even wachten met m'n telefoontje naar Hi..
Jup (Meppel heeft hem wel opvoorraad en Enschede verwacht hem morgen) Maar rest van de webshops stellen hem nu allemaal uit naar week 18, dus zo raar is dat nog niet eens van HI blijkt nu achteraf. Het is gewoon altijd een ramp met die nieuwe toestellen. /3

Verwijderd

Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:39:
[...]

Jup (Meppel heeft hem wel opvoorraad en Enschede verwacht hem morgen) Maar rest van de webshops stellen hem nu allemaal uit naar week 18, dus zo raar is dat nog niet eens van HI blijkt nu achteraf. Het is gewoon altijd een ramp met die nieuwe toestellen. /3
Kopt, je moet gewoon niet teveel vasthouden aan de "verwachte" datum, voorkomt teleurstellingen.

• Dreabe
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:22:
[...]

Ze bedoelen denk ik dat vanuit CB het meteen wordt opgepakt, alleen dat het een administratief probleem bij tele2 is waar zij geen DIRECTE invloed op hebben.
Hang nu aan de lijn met tele2. Kijken of dit helpt.

Verwijderd

Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:40:
[...]

Hang nu aan de lijn met tele2. Kijken of dit helpt.
Ben benieuwd!
Dit soort dingen zijn ook lastig als bijvoorbeeld een abo niet wordt goedgekeurd door de provider ivm betelingsachterstanden ofzo, als "tussenpersoon"/"dealer" kun je dan niks.

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-11 20:40
Vodafone kan via de telefoon ook niets betekenen. Ze zeggen "We hebben deze niet, het is een pre-order en ik durf geen levertijd te geven en je kan alleen via de website bestellen".

Kan nu bestellen Coolblue of Vodafone. Welke zullen hem eerder hebben, iemand een kristallen bol?

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
kristallen bol, is afgelopen 5 weken in reparatie... geen idee wanneer ie weer terug is...

• Dreabe
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:46:
[...]

Ben benieuwd!
Dit soort dingen zijn ook lastig als bijvoorbeeld een abo niet wordt goedgekeurd door de provider ivm betelingsachterstanden ofzo, als "tussenpersoon"/"dealer" kun je dan niks.
De beste man van tele2 heeft me zojuist geadviseerd over te stappen naar een andere provider. Dit is toch niet meer te geloven? Nu maar weer CoolBlue bellen om te kijken of ik ander abonnement kan kiezen i.c.m. de HTC One. Als dit dan ook nog eens zou vervallen, tja, dan zeg ik ook tot ziens tegen CoolBlue.

Verwijderd

Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:51:
[...]

De beste man van tele2 heeft me zojuist geadviseerd over te stappen naar een andere provider. Dit is toch niet meer te geloven? Nu maar weer CoolBlue bellen om te kijken of ik ander abonnement kan kiezen i.c.m. de HTC One. Als dit dan ook nog eens zou vervallen, tja, dan zeg ik ook tot ziens tegen CoolBlue.
Wtf? waarom dat dan, wat is er bij tele 2 foutgegaaan?

• Dreabe
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:52:
[...]

Wtf? waarom dat dan, wat is er bij tele 2 foutgegaaan?
Mijn vader heeft op hetzelfde adres aan paar weken geleden een abonnement aangevraagd. De bureaucratie bij tele2 stelt dat er minimaal 2 facturen moeten zijn verstuurd voordat er weer iemand anders met dezelfde naam/adres een abonnement mag afsluiten. Dit duurt dus nog wel even, de enige oplossing is dus blijkbaar ergens anders een abonnement afsluiten.

Verwijderd

Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:54:
[...]

Mijn vader heeft op hetzelfde adres aan paar weken geleden een abonnement aangevraagd. De bureaucratie bij tele2 stelt dat er minimaal 2 facturen moeten zijn verstuurd voordat er weer iemand anders met dezelfde naam/adres een abonnement mag afsluiten. Dit duurt dus nog wel even, de enige oplossing is dus blijkbaar ergens anders een abonnement afsluiten.
Nooit geweten, wat een onwijs rare regeling inderdaad. CB kan hier alleen weinig aan doen dan toch?

• Practics
Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:54:
[...]

Dan pak je toch een ander adres van een direct famili lid? Werkt prima, na een maand je gegevens weizigen en klaar.

• Hessia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05-2023
Vandaag mail in de gaten houden. kijken of mtv-mobile van zich laat horen.. Zo niet hang ik half 5 aan de telefoon.

• Dreabe
Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:55:
[...]

Dan pak je toch een ander adres van een direct famili lid? Werkt prima, na een maand je gegevens weizigen en klaar.
Er zijn nu inderdaad 2 opties die CB gaat bekijken; ander adres of andere provider. Voor mij zijn beide opties prima, zolang dit vandaag maar geregeld kan worden. Geen zin om nog een paar dagen hier tijd aan te besteden.

Stomme is dat ik ook al bij CB had doorgegeven dat ander adres prima is, maar dan zegt vervolgens degene van CB op twitter me dat het weken gaat duren. Iedereen lijkt in zijn eigen wereldje te leven: CB telefonisch, CB twitter, Tele2. Heb niet het geval dat mensen elkaar spreken, maar dat ze dingen invoeren in de PC en vervolgens het 'Computer says NO' principe zich voordoet.

[ Voor 31% gewijzigd door Dreabe op 22-04-2013 13:07 ]

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik ben al sinds 8 uur vanochtend in de weer met Coolblue. Ze zouden vandaag leveren. Omdat mijn bestelling nog op "klaar voor verzenden" stond en ik niet kon inloggen op de site van AMP, heb ik meteen om 8 uur gebeld. Werd me verteld dat ik na 9 uur terug zou worden gebeld omdat dan pas de afdeling abonnementafhandeling aanwezig zou zijn. Rond de klok van tien was ik nog steeds niet gebeld, dus heb ik maar naar ze getweet.

Werd me gevraagd naar mijn ordernummer. Vervolgens wordt me doodleuk verteld dat ik een zwarte zou hebben besteld. Ik een screenshot terugsturen van mijn order op hun website.

Reactie: u heeft gelijk, u wordt binnen een uur gebeld. (was inmiddels rond 11:30)

Kwartier geleden ongeveer maar eens zelf gebeld. Ik kreeg te horen dat ze na de lunchpauze zullen bellen. Ben wel benieuwd wanneer ik nu mijn telefoon kan verwachten. Ook zeiden ze dat ik een hoge prioriteit was. Heb medelijden met klanten die dat niet zijn. 8)7

Jaren geleden (toen coolblue nog zo ongeveer alleen bestond uit mp3man.nl) hadden ze me ook al teleurgesteld toen mijn (kapotte) mp3-speler door de fabrikant was vervangen door een inferieur product. Dat was weliswaar niet hun eigen handelen, maar echt behulpzaam zijn ze ook niet geweest.

Nu maar hopen dat ze dit goed afhandelen, anders is dit voorlopig mijn laatste bestelling aldaar en misschien zelfs dat niet, ongeacht hoe voordelig, snel of divers ze zijn.

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Dik uur geleden met Vodafone gebeld.

Er werd mij verteld dat ze morgen een levering zouden krijgen, en het toestel (met een kleine slag om de arm van mijzelf) deze week bezorgd zou worden.

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12 12:59
Krekker schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:09:
Ik ben al sinds 8 uur vanochtend in de weer met Coolblue. Ze zouden vandaag leveren. Omdat mijn bestelling nog op "klaar voor verzenden" stond en ik niet kon inloggen op de site van AMP, heb ik meteen om 8 uur gebeld. Werd me verteld dat ik na 9 uur terug zou worden gebeld omdat dan pas de afdeling abonnementafhandeling aanwezig zou zijn. Rond de klok van tien was ik nog steeds niet gebeld, dus heb ik maar naar ze getweet.

Werd me gevraagd naar mijn ordernummer. Vervolgens wordt me doodleuk verteld dat ik een zwarte zou hebben besteld. Ik een screenshot terugsturen van mijn order op hun website.

Reactie: u heeft gelijk, u wordt binnen een uur gebeld. (was inmiddels rond 11:30)

Kwartier geleden ongeveer maar eens zelf gebeld. Ik kreeg te horen dat ze na de lunchpauze zullen bellen. Ben wel benieuwd wanneer ik nu mijn telefoon kan verwachten. Ook zeiden ze dat ik een hoge prioriteit was. Heb medelijden met klanten die dat niet zijn. 8)7

Jaren geleden (toen coolblue nog zo ongeveer alleen bestond uit mp3man.nl) hadden ze me ook al teleurgesteld toen mijn (kapotte) mp3-speler door de fabrikant was vervangen door een inferieur product. Dat was weliswaar niet hun eigen handelen, maar echt behulpzaam zijn ze ook niet geweest.

Nu maar hopen dat ze dit goed afhandelen, anders is dit voorlopig mijn laatste bestelling aldaar en misschien zelfs dat niet, ongeacht hoe voordelig, snel of divers ze zijn.
Heb precies hetzelfde, die van mij zou zaterdag geleverd worden... Hele dag niks gehoord, niet eens een telefoontje om te zeggen dat het niet kwam... Mooi voor de kat ze kut thuisgebleven!

• Dreabe
@Krekker

Heb inderdaad het idee dat rond lunchtijd ze bijna alle afdelingen sluiten en een Siësta gaan houden. Zelfs op twitter zeggen ze tegen iemand: 'Na de lunch kijken we het nog een keer voor je na. We zitten er bovenop.'

• Krekker
Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:16:
@Krekker

Heb inderdaad het idee dat rond lunchtijd ze bijna alle afdelingen sluiten en een Siësta gaan houden. Zelfs op twitter zeggen ze tegen iemand: 'Na de lunch kijken we het nog een keer voor je na. We zitten er bovenop.'
Die tweet is aan mij gericht idd. Hebben ze getweet toen ik hun telefoonmuziekje aan het afluisteren was. :)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weten jullie of de one al ergens in een winkel te bekijken is? Ik zou hem graag een keer willen uitproberen...

• Dreabe
Krekker schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:19:
[...]

Die tweet is aan mij gericht idd. Hebben ze getweet toen ik hun telefoonmuziekje aan het afluisteren was. :)
Ah dat bij jij dus, haha. Las je tweet vanmorgen inderdaad over je status van de order.
Het probleem is een beetje dat ik het gevoel heb dat daar iedere keer iemand anders met mijn en jou probleem nodig is, zodat er geen resultaat wordt bereikt.
Het probleem kan binnen 10 minuten worden opgelost, maar nu duurt het eerder 10 uur.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12 13:33
Sj44k13 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:23:
Weten jullie of de one al ergens in een winkel te bekijken is? Ik zou hem graag een keer willen uitproberen...
The Phone House heeft al demo modellen

Verwijderd

Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:16:
@Krekker

Sorry maar ik vind het niet meer dan normaal dat je een lunchpauze hebt...

• Krekker
Dannzyx. Zie dat je in Waalwijk woont. Het zou coolblue natuurlijk ontzettend sieren als ze even snel een auto met twee telefoons richting 013 sturen (hopen dat ze meelezen :P )

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Net een battle gehad met klantenservice kpn. Over de verlengdatum.
Ik kan nu wel eerder verlengen, maar alleen als ik het via hun koop. Dus ik moet helaas wel wachten tot 6 mei.
Maar heb wel een erg mooie korting.
Hi XL+ spotify en 150 belminuten gaat me 37,50 kosten in plaats van 50 euro. voor een abbonnement van twee jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Gertjuhjan op 22-04-2013 13:59 ]

• Brouwersgilde
  • Laatst online: 01-01-2023
Zojuist ook maar is eventjes met Vodafone gebeld, ook bij mij zou het toestel deze week moeten binnen komen. Heb mijn abbo ergens eind maart verlengd.

Pre-orders van Vodafone worden deze week dus echt eindelijk uitgeleverd.

• Krekker
Gertjuhjan schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:33:
Ik kan nu wel eerder verlengen, maar alleen als ik het via hun koop. Dus ik moet helaas wel wachten tot 6 mei.
Hi XL+ spotify en 150 belminuten gaat me 37,50 kosten in plaats van 50 euro.
Dat is niet verkeerd. Het is dat ik gruwel van toestellease, anders was ik op een soortgelijk aanbod ook wel in geggaan denk ik.

• dannzyx
Krekker schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:32:
Dannzyx. Zie dat je in Waalwijk woont. Het zou coolblue natuurlijk ontzettend sieren als ze even snel een auto met twee telefoons richting 013 sturen (hopen dat ze meelezen :P )
Moet ik naar Tilburg komen zeker ;)

• Practics
Nette deal, ga ik denk ik ook nog proberen, gewoon klanten service bellen van HI. Prijzen zijn sowiezo te hoog. Daarbij ben ik ook geen gemiddelde klant. Dus de verleng korting waar ze mij mee willen afschepen van 1 euro per maand gaan we niet acepteren. :9 (of ze moeten als een raket kunnen leveren :+ )

• Krekker
Nee, als ze naar TIlburg komen, kunnen ze ook wel even langs Waalwijk rijden natuurlijk :)

• ralph075
  • Niet online
Ryan_ schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:24:
[...]

The Phone House heeft al demo modellen
Niet overal, eergisteren in Zoetermeer althans niet, toen ik daar toevallig was en een blik op de One wilde werpen...

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 20:24
Krekker schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:37:
[...]

Dat is niet verkeerd. Het is dat ik gruwel van toestellease, anders was ik op een soortgelijk aanbod ook wel in geggaan denk ik.
ja die toestellease hield me ook heel erg tegen, uiteindelijk toch voor gegaan omdat het met spotify toch alsnog goedkoper zou zijn als elk andere abbo hoewel het onduidelijk is hoeveel het toestel op het eind precies gaat kosten.

Maar 37,50 is netjes, ik heb hetzelfde abbo voor 42 euro gekregen. Misschien toch maar is achteraan bellen of ik het niet nog naar beneden kan lullen :P

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

dannzyx schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:38:
[...]

Moet ik naar Tilburg komen zeker ;)
Dannzyx, als je wilt mag je mijn preorder van phonehouse waalwijk wel overnemen. Want ik kan daar toch niet verlengen. Ik krijg als eerste een belletje hier zodra zij hem binnen hebben.

• dannzyx
Gertjuhjan schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:40:
[...]

Dannzyx, als je wilt mag je mijn preorder van phonehouse waalwijk wel overnemen. Want ik kan daar toch niet verlengen. Ik krijg als eerste een belletje hier zodra zij hem binnen hebben.
Ik heb daar ook al een reservering staan, was die van jou daar al wel binnen?

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

dannzyx schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:41:
[...]

Ik heb daar ook al een reservering staan, was die van jou daar al wel binnen?
Nee, maar ik was de eerste die daar een reservering plaatste, volgens de medewerker.
Maar hij is inderdaad nog niet binnen.

• keverjeroen
Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:39:
[...]

Nette deal, ga ik denk ik ook nog proberen, gewoon klanten service bellen van HI. Prijzen zijn sowiezo te hoog. Daarbij ben ik ook geen gemiddelde klant. Dus de verleng korting waar ze mij mee willen afschepen van 1 euro per maand gaan we niet acepteren. :9 (of ze moeten als een raket kunnen leveren :+ )
Vooral bij verlengen, eerst even bellen met de opzegservice van Hi, dan krijg je de zelfde aanbieding van 37,50. Ik heb de zelfde 'aanbieding' gekregen, nadat ik zei dat ik de 1,- korting achterlijk vond en op wilde zeggen. :)

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

die 37,50, gaat dat om een 1 jarig abo? ik betaal namelijk met een 1 jarig abo al 39 euro per maand voor de HTC One alleen :?

[ Voor 4% gewijzigd door pt0x op 22-04-2013 13:50 ]

• darkpluisje
  • Laatst online: 30-11 20:24
pt0x schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:49:
die 37,50, gaat dat om een 1 jarig abo? ik betaal namelijk met een 1 jarig abo al 39 euro per maand voor de HTC One alleen :?
wat heb je hier verder dan bij ? Voor 42 per maand heb ik bij en 2 jarig abbo dus neem aan dat die 37,50 dat ook is

• mariosmit
zeker een mooie aanbieding, hoezo kon je niet eerder verlengen dan , en waarom kan het alleen bij hun?/

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

keverjeroen schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:47:
[...]

Vooral bij verlengen, eerst even bellen met de opzegservice van Hi, dan krijg je de zelfde aanbieding van 37,50. Ik heb de zelfde 'aanbieding' gekregen, nadat ik zei dat ik de 1,- korting achterlijk vond en op wilde zeggen. :)
Bij mij hadden ze eerst fouten gemaakt met mijn verlengdatum.
Daarbij wees ik ze op de belachelijke eigen risico's van hun smartcare en dat ik voor de zelfde prijs bij de phonehouse een verzekering zonder eigen risico's konden verlenen.

De positieve kanten zijn nu voor mij:
- Eerder een HTC One, want ik kan eerder verlengen!
- Een flinke korting waarmee ik mocht het nodig zijn 3 x mee het eigen risico kan betalen.
- Ik hoef niet het huis uit om de telefoon op te halen:P

Officieel kon ik pas 18 mei verlengen. En die datum hebben ze naar voren gehaald. Dat konden ze alleen doen als ik bij hun de verlenging zou doen. Dat zouden ze niet doorvoeren als ik bij saturn/phonehouse de telefoon zou kopen. (want die krijgen provisie van kpn)

[ Voor 13% gewijzigd door Gertjuhjan op 22-04-2013 13:55 ]

• mariosmit
Gertjuhjan schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:40:
[...]

hoezo kan dat niet dan gertjan?

• w.amhaini
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-08 16:07
Heeft iemand al iets van handtec gehoord?

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

mariosmit schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:53:
[...]

hoezo kan dat niet dan gertjan?
Officieel kon ik pas 18 mei verlengen. En die datum hebben ze naar voren gehaald. Dat konden ze alleen doen als ik bij hun de verlenging zou doen. Dat zouden ze niet doorvoeren als ik bij saturn/phonehouse de telefoon zou kopen. (want die krijgen provisie van kpn)

add:
Bij de telefoonwinkel stond vorige maand nog dat ik op 18 april kon verlengen. En nu kon dat ineens niet meer.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

darkpluisje schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:51:
[...]

wat heb je hier verder dan bij ? Voor 42 per maand heb ik bij en 2 jarig abbo dus neem aan dat die 37,50 dat ook is
ah ok, dan snap ik het. Ik heb gekozen voor een 1 jarig lease abo, vandaar dat het toestel alleen al meer kost als de 37,50 per maand.

Minder voordelig, maar na een jaar wel weer de nieuwe.

• mariosmit
Gertjuhjan schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:56:
[...]

add:
Bij de telefoonwinkel stond vorige maand nog dat ik op 18 april kon verlengen. En nu kon dat ineens niet meer.
oja dat klopt ook, hadden we het al over gehad in dit forum. Ik kan qua datum al wel verlengen, mijn toestel ligt al klaar bij the phone house, kpn/hi heeft alleen het toestel nog niet in hun lease systeem staan , klotuhzoooi

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:58
Net coolblue aan de lijn gehad, ze hadden 250 zilveren one's binnen gekregen vorige week, die zijn dus ook allemaal uitgeleverd. Coolblue heeft de pre-orders voor de zilveren stop gezet omdat als het in dit tempo door mocht gaan (250 per wee), ze half juni nog steeds bezig zouden zijn met pre-orders uitleveren. Ik zelf heb een zwarte besteld bij Coolblue, en als er een dergelijk aantal van 200 binnen komt, zat ik bij de eerste levering zwarte :)

• marijni12
Ik heb al verlengd bij Hi (XL Spotify, 75 belminuten voor 49,- per maand), maar als ik ze bel en zeg dat ik het te duur vind, geven ze me dan nog korting? Of zal ik eerst m'n pre-order moeten cancelen?

• Krekker
Zolang je niks geteknd hebt kun je natuurlijk sowieso dreigen met cancellen.

Ik hoop voor CoolBlue dat ze van die 250 toestellen de mijne apart hebben gehouden.

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 19:21
niek87 schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:01:
Net coolblue aan de lijn gehad, ze hadden 250 zilveren one's binnen gekregen vorige week, die zijn dus ook allemaal uitgeleverd. Coolblue heeft de pre-orders voor de zilveren stop gezet omdat als het in dit tempo door mocht gaan (250 per wee), ze half juni nog steeds bezig zouden zijn met pre-orders uitleveren. Ik zelf heb een zwarte besteld bij Coolblue, en als er een dergelijk aantal van 200 binnen komt, zat ik bij de eerste levering zwarte :)
Heb juist de HTC One zwart laten overzetten naar de zilveren versie, hoop dus niet dat ze stoppen met uitleveren van de zilveren HTC One 8)7

• mariosmit
Al mensen die contract verlening bij phone house hebben gedaan met de HTC One?? OF er meer over weten? (hi/kpn)

• Dreabe
Practics schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:55:
[...]

Dient ook de naam veranderd te worden? CB beweert dat Tele2 navraag doet in het bevolkingsregister en dat het dan alsnog niet kan..? Tele2 heeft me vrijdag verteld dat ander adres opgeven wel zou voldoen.

Snap het niet meer.

• Practics
Dreabe schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:13:
[...]

Dient ook de naam veranderd te worden? CB beweert dat Tele2 navraag doet in het bevolkingsregister en dat het dan alsnog niet kan..? Tele2 heeft me vrijdag verteld dat ander adres opgeven wel zou voldoen.

Snap het niet meer.
Volgens mij gaat het puur op postcode. Ten minste in mijn geval x jaar geleden wel. ;)

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

marijni12 schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:01:
Ik heb al verlengd bij Hi (XL Spotify, 75 belminuten voor 49,- per maand), maar als ik ze bel en zeg dat ik het te duur vind, geven ze me dan nog korting? Of zal ik eerst m'n pre-order moeten cancelen?
In mijn bedrag is de smartcare niet in mee begrepen. Deze komt hier wel nog bovenop.

• marijni12
Gertjuhjan schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:18:
[...]

In mijn bedrag is de smartcare niet in mee begrepen. Deze komt hier wel nog bovenop.
In de mijne (volgens mij?) ook niet, was ik ook niet van plan eerlijk gezegd.

Verwijderd

Ik heb een pre-order geplaatst bij Typhone. Overgestapt van Vodafone naar T-mobile. Ik zie net dat de leveringen pas vanaf week 18 zijn! Ik ga nu toch nog even proberen bij de klantenservice van Vodafone of ze mij een goede aanbieding kunnen doen.

• syntesia
  • Laatst online: 25-12 12:37
Hi kan gewoon 15euro korting geven op je maandbedrag.
Heb ik ook gekregen bij mijn 1 jarige verlenging.

1e 6 maanden dus € 53,50
daarna: € 69,00
en dan heb ik 300 minuten en de 2gb bundel

en dan volgend jaar weer rond deze tijd verlengen. ben wel een stuk duurder uit dan vorig jaar maar niet slecht als ik het vergelijk met anderen.

En ik zit vast aan KPN/HI omdat ik geen bereik heb met VF of T-Mobile.

Verwijderd

wou mijn contract opzeggen bij tmobile is dit een goede deal ? of is er beter dan zeg ik deze af ^^

300 bel min en 500 mb

Uw bestelling
Startdatum vernieuwing: 20-05-2013
Uw toestel en accessoires

Uw toestel: HTC One zwart
Eenmalige kosten € 0,00

Maandelijkse kosten

Uw tariefplan: Smart Plus 300 € 40,62
Uw voordeelbundel(s): Onbeperkt Internet Voordeelb. € 5,03
Contract termijn 24 maanden

Actie: 24 maand(en) 100% korting Onbeperkt Internet

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ralph075 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:39:
[...]

Niet overal, eergisteren in Zoetermeer althans niet, toen ik daar toevallig was en een blik op de One wilde werpen...
Laat ik nou net in Zoetermeer wonen :p.

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-12 16:01
Hi all, we hebben inmiddels een voorraad ontvangen en gaan deze zo snel mogelijk bezorgen bij onze klanten. Daarnaast verwachten we op korte termijn een nieuwe voorraad. Hier heb ik geen precieze datum van. Als het goed is ligt het toestel aanstaande woensdag in de Vodafone winkel. Ik wil wel nog even aangeven dat iedere verkoopafdeling (online/telefonisch/winkel) gebruik maakt van een eigen voorraad. Het kan dus zijn dat er een verschil zit in leveringen.
http://forum.vodafone.nl/...ht-HTC-One/m-p/63170#M767

• Richurdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mariosmit schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:13:
Al mensen die contract verlening bij phone house hebben gedaan met de HTC One?? OF er meer over weten? (hi/kpn)
Ik zou nog gebeld worden door TPH. Nog niets gehoord. Heb ook KPN een tweet gestuurd waarom dat het nog niet in het leasesysteem staat. Ze waren er mee bezig.

Ik bel rond 16:00 even TPH, als ik dan nog niet gebeld ben. Laat het wel weten.
Pagina: 1 ... 64 ... 97 Laatste

Let op:
Het vragen om of het aanbieden van Vodafone Friend and Family codes is niet toegestaan!

In- of verkoopafspraken horen niet thuis op het forum.

Wil je weten wat het verschil is tussen een branded of non-branded (stock) versie? Lees even terug, dit is al een aantal keer voorbij gekomen zowel hier als in het discussie topic.