Senor Sjon schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:02:
CoolBlue en andere webshops werken juist op die manier om te voorkomen dat bij een annulering van de order, ook de order bij de provider geannuleerd moet worden. Die werd weleens iets niet goed vrijgegeven in het systeem en moesten mensen soms weken wachten om elders te verlengen. Dat providers nu veel vaker van abo's wisselen is dan ook irritant, maar de reden dat ze dat doen, is dus door ellende uit het verleden geboren. Als je heel ver terug gaat met zoeken, zal je die topics ook nog wel op het internet vinden.
Ik denk niet dat dat de reden is waarom providers zo vaak abonnementen veranderen. Dat doen ze namelijk om opgespaard beltegoed te kunnen laten 'verdwijnen'. Zo heb ik nog 2600 belminuten over (echt waar) van mijn Relax 190 abo, maar mooi niet dat die meekunnen, 'want die horen bij het Relax abonnement, meneer.' Dat was bij de overstap van Flex naar Relax precies hetzelfde.
Daarnaast hebben ze zich geprobeerd aan te passen aan de sterke daling van bel- en sms-verkeer en de stijging van het dataverkeer, plus de stijging van de telefoonprijzen. We kunnen er dus ook gevoegelijk van uitgaan dat de nieuwe abonnementen bij TMobile een achteruitgang zullen betekenen. Dat is namelijk al sinds Orange (heimwee!) zonder uitzondering het geval. Reken er maar op dat het duurder wordt voor minder.
Laten we wel wezen: alle providers zijn totale afzetters. Wat dat betreft is het een eerlijke markt. De drie grote providers bieden ongeveer dezelfde service (namelijk het noodzakelijke minimum) en de secundaire providers (die netwerkruimte huren van de grote drie) zitten daar zelfs onder.
Over een jaar of tien zullen we officieel te horen krijgen dat er prijsafspraken waren tussen de grote drie, en tot die tijd kun je op een forum erover ranten en elkaar proberen in te lichten over de beste deals op dat moment.
Ik heb nog een week geduld met GSMWijzer en als mijn contract er dan nog niet door is (omdat het toestel er niet is), dan annuleer ik en ga direct via TMobile. Dat is dan wel een eurootje of zestig duurder, maar ik heb nu een aardige deal en die wil ik wel graag erdoor hebben.