• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09-2025
Ja zoiets, en het gaat iets meer dan een week. Ik heb moeite met het kiezen tussen de one en de s4. Dus het gaat bij mij niet eens zozeer om de levering, maar om de specs, al was de htc vanaf maart leverbaar had dit wel in het voordeel gewerkt, bij mij in ieder geval.

Htc one voor mij de grootste plus punt het design (unibody)
Samsung grootste plus punt zijn de iets betere specs (en hoogstwaarschijnlijk camera)

Ik hoop zo erg op een software update voor de camera. Ik bedoel mocht dit mogelijk zijn.

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik begrijp crobo wel, ik wou ook de HTC One, maar nu ik er al zo lang moet op wachten krijg ik schrik dat er al een nieuw toestel uitkomt of aangekondigd wordt. De toestellen met de snapdragon 800 waar onder meer een nieuwe GPU zit - die zal concurreren met die van de nieuwe iPhone, de nieuwe processor van Samsung en de TEGRA 4 - zitten er ook al aan te komen (vanaf juni-juli normaal gezien). Ik verwacht natuurlijk niet dat er meteen een nieuwe smartphone komt met een mooier design met dezelfde materialen, en met zulk fantastisch geluid (mede door de plaatsing vd speakers). Toch zou ik het er moeilijk mee hebben als google half mei met een nieuwe Android komt die functies heeft die mijn One dan niet kan benutten.

Dit was ooit zo toen ik mijn Xperia Arc kocht bij de release. Android 4.0 kwam uit en ik had slechts 512mb RAM..

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
EzMe schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:07:
[...]

Maakt zijn punt niet minder duidelijk. Ik begrijp dat jij liever een jaar lang met een tweede keus telefoon rondloopt omdat je net de ene week niet meer kon wachten? :?
Idd. helemaal mee eens. Zit ook met smart op de One te wachten (houd het toestel al maanden in de gaten en staat al sinds de eerste berichten bovenaan mijn lijstje). Zie af en toe met verbazing hoe mensen reageren omdat hij er nog niet is.

Reacties als "oh hij is er nog niet, dus koop ik xxxx maar" begrijp ik al helemaal niet. Ik zou dan misschien wel tevreden zijn, maar zoals EzMe al zegt, rondlopen met het "tweede keus" gevoel.

Voor mij is het design iets belangrijker dan de specs. Voor GilH en crobo geld dat misschien wat minder. Ik hoef niet ieder jaar een nieuwe telefoon en maak me al helemaaaal niet druk als er een nieuwe SoC uit is die net een stukje harder loopt. Zo gaat dat nou eenmaal in de tech-wereld. Altijd wat nieuws aan de horizon.

-----------------------------------------
in other news...

Vodafone orderstatus helpdesk meneer durfde niks te zeggen over leverdatum.

Dus we houden HTC zelf maar aan :+ en hopen op volgende week.

[ Voor 17% gewijzigd door Martin-S op 12-04-2013 13:28 . Reden: 3e alinea toegevoegd ]

• Ippe Ziepe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06-2025

Ippe Ziepe

@ippeziepe

Net door HTC gebeld (n.a.v. eerder contact met klantenservice). Uitlevering idd komende week, maar qua pre-orders maakt de datum uit wanneer de retailer de order heeft geplaatst. Het zou dus kunnen zijn dat bijvoorbeeld Hi eerst een aantal orders heeft opgespaard en toen een grote order heeft geplaatst. Hierdoor kan het zijn dat andere webwinkels eerder zijn. (Hi is maar een voorbeeld; geen idee of Hi dit daadwerkelijk heeft gedaan.) Kortom: als de een op 1 maart bij webwinkel A heeft gepreorderd, kan het zijn dat hij/zij langer moet wachten dan iemand anders die op 15 maart bij webwinkel B heeft gepreorderd. Dat moet je dan HTC niet kwalijk nemen, maar die webwinkel die orders opspaart.

• crobo
@ Martin-S

Het is geen tweede keus toestel.

Zoals ik al zei, beiden toestellen hebben zo hun eigen plus en minpunten.

Alleen had de htc one bij mij een voordeel met de release omdat ik mn abo deze maand afloopt.
Maar omdat ze nu bijna tegelijkertijd gerealsed worden (mocht samsung geen vertraging oplopen) dan moet ik nu kiezen tussen de 2 toestellen. en mocht de camera veel beter op de s4 zijn, dan is de kans groot dat ik voor de s4 ga, heb al een s2 en s3 gehad.

Verwijderd

Ippe Ziepe schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:23:
Net door HTC gebeld (n.a.v. eerder contact met klantenservice). Uitlevering idd komende week, maar qua pre-orders maakt de datum uit wanneer de retailer de order heeft geplaatst. Het zou dus kunnen zijn dat bijvoorbeeld Hi eerst een aantal orders heeft opgespaard en toen een grote order heeft geplaatst. Hierdoor kan het zijn dat andere webwinkels eerder zijn. (Hi is maar een voorbeeld; geen idee of Hi dit daadwerkelijk heeft gedaan.) Kortom: als de een op 1 maart bij webwinkel A heeft gepreorderd, kan het zijn dat hij/zij langer moet wachten dan iemand anders die op 15 maart bij webwinkel B heeft gepreorderd. Dat moet je dan HTC niet kwalijk nemen, maar die webwinkel die orders opspaart.
Klinkt logisch

• Santoryu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
GilH schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:20:
Ik begrijp crobo wel, ik wou ook de HTC One, maar nu ik er al zo lang moet op wachten krijg ik schrik dat er al een nieuw toestel uitkomt of aangekondigd wordt. De toestellen met de snapdragon 800 waar onder meer een nieuwe GPU zit - die zal concurreren met die van de nieuwe iPhone, de nieuwe processor van Samsung en de TEGRA 4 - zitten er ook al aan te komen (vanaf juni-juli normaal gezien). Ik verwacht natuurlijk niet dat er meteen een nieuwe smartphone komt met een mooier design met dezelfde materialen, en met zulk fantastisch geluid (mede door de plaatsing vd speakers). Toch zou ik het er moeilijk mee hebben als google half mei met een nieuwe Android komt die functies heeft die mijn One dan niet kan benutten.

Dit was ooit zo toen ik mijn Xperia Arc kocht bij de release. Android 4.0 kwam uit en ik had slechts 512mb RAM..
het probleem met dit verhaal is dat de ontwikkelinen zo snel gaan dat je atlijd wel kan wachten.
toen dual cores en quad cores uitkwam kon ik de ghz race nog begrijpen. maar is een betere cpu en gpu nu nog echt nodig? ( tenzij je hardcore gamer bent op mobiel wat er niet veel zijn ) . waar het bij mij om gaat is nog steeds de looks van de mobiel,

Samsung faalt hier op 2 punten bij mij, namelijk het plastic. en touchwiz wat er nog steeds zo kinderachtig uit ziet. plus dat de s4 groot is en gewoon een uitgebreidere s3 is doet mij dit wenden naar HTC one

Htc sense is in mijn ogen de beste skin ( hoewel die van sony met die hoek bubbels ook erg goed werkt )

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
Nog eens gebeld met de online shop van Vodafone. Meneer kon niks zeggen over leverdatum. Hij probeerde me wel over te halen naar een ander toestel maar nee dank je. Wel apart dat hij de S4 noemde terwijl die ook nog niet uit is.

• crobo
@ Santotoryu

Zo heeft iedereen zn eigen keus in wat hij/zij belangrijk vindt bij een telefoon.
Alleen maak je een klein foutje, de s3 is zowel dunner als korter dan de htc one, alleen is de htc one iets smaller. niet dat het mij wat uitmaakt, maar alleen dat men het weet.

• Santoryu
crobo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:29:
@ Santotoryu

Zo heeft iedereen zn eigen keus in wat hij/zij belangrijk vindt bij een telefoon.
Alleen maak je een klein foutje, de s3 is zowel dunner als korter dan de htc one, alleen is de htc one iets smaller. niet dat het mij wat uitmaakt, maar alleen dat men het weet.
met uitgebreider bedoelde ik kwa functies :P , niet de afmetingen , niet helemaal duidelijk geweest excuus ;)

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ga over 2,5 week naar Hong Kong en ik ga daar wel kijken of ik er een ga halen. Is daar ook nog niet leverbaar, maar wordt wel verwacht volgende week voor omgerekend ongeveer 560,- EUR. Ik hoef het niet per direct te hebben, ik heb geduld.

Overigens zie ik nu op Amazon.de de HTC One staan voor 580,- EUR bij een nieuwe verkoper. Geen idee hoe de ervaringen zijn met hun, maar eventueel voor de geïnteresseerden.

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Staat hij er er bij andere MediaMarkt vestigingen trouwens ook in de flyer?

• GilH
  • Registratie: April 2011
Santoryu schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:25:
[...]

het probleem met dit verhaal is dat de ontwikkelinen zo snel gaan dat je atlijd wel kan wachten.
...
Htc sense is in mijn ogen de beste skin ( hoewel die van sony met die hoek bubbels ook erg goed werkt )
Ik geef je volledig gelijk hierin. En zo redeneer ik ook: Samsung TW en stock android wil ik gewoon niet, omdat het gewoon lelijk is om te elke dag naar te kijken. Ik vond Sony UI altijd mooi maar ik ben het zwart nu wel beu gezien.. Op een gegeven moment stop je met wachten, en kies ik nu voor de HTC One, want hij werkt vlot zonder haperingen, het is Android, ik kan alles tot nu toe draaien, en Sense ziet er goed uit!

Toch door het lange wachten, door de steeds uitgestelde leverdatum, wordt je geforceerd van te blijven wachten en denk ik (en wrs nog wel mensen) van dan maar nog even voort te wachten..
Maar om dan maar te kiezen voor de S4, dat kan ik ook niet volgen :P

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
Ippe Ziepe schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:23:
Had je al iets vernomen over het verschil in levering tussen Silver en Black?

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat zwart volgende week nog niet leverbaar zal zijn..

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:15

BPP

Choasmarkk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:07:
[...]

Klopt, ik heb daar net naar gevraagd, dat vertelden ze mij in Zwolle ook, ik zit in Groningen op school dus vandaar :P
Wat is het nou? Volgens jou zeiden ze in Zwolle dat ze hem vandaag binnen zouden krijgen?

• Ippe Ziepe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06-2025

Ippe Ziepe

@ippeziepe

JDL15 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:38:
[...]

Had je al iets vernomen over het verschil in levering tussen Silver en Black?

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat zwart volgende week nog niet leverbaar zal zijn..
Dat heb ik vergeten te vragen... Zelf heb ik zilver besteld. Mijn vermoeden is dat zwart idd nog niet wordt geleverd komende week, gezien alle berichten hier.

• Ted_W
BPP schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:39:
[...]

Wat is het nou? Volgens jou zeiden ze in Zwolle dat ze hem vandaag binnen zouden krijgen?
Ik zou dat maar niet al te serieus nemen, MM Arena (A'dam) zei gisteren precies hetzelfde en hield het zelfs vol tot in de middag. Daarna moesten ze toch toegeven dat het niet binnengekomen is. Overigens moet er nog onderscheid gemaakt worden tussen binnenkomen in het (centrale) magazijn en ook daadwerkelijk in de winkel voor verkoop. Daar kan bij MM nog wel een dag of 2 tussen zitten.

• Choasmarkk
Ze wisten mij gisteren te vertellen dat hij al in magazijn was en hij vandaag zou aankomen.
Volgens mij is zwolle ook de enige vestiging waar hij gewoon in de folder staat :o

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Eindhoven heeft hem ook in de folder

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Choasmarkk schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:45:
Ze wisten mij gisteren te vertellen dat hij al in magazijn was en hij vandaag zou aankomen.
Volgens mij is zwolle ook de enige vestiging waar hij gewoon in de folder staat :o
dan vammidag maar ff langs gaan........ ;)

• Ted_W
Bij Deventer staat het ook de MM folder, dus genoeg keus :)

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Ted_W schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:46:
Bij Deventer staat het ook de MM folder, dus genoeg keus :)
zwolle/deventer zijn van de zelfde eigennaar van daar dat ze daar in de folder staat.

• Ted_W
wouter212 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:48:
[...]

zwolle/deventer zijn van de zelfde eigennaar van daar dat ze daar in de folder staat.
Dat geloof ik meteen, maar dan nog kan het zijn dat Deventer er straks nog een paar heeft liggen terwijl Zwolle al uitverkocht is, vandaar dat ik het toch apart benoem.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik ben verder geen expert op dit gebied, maar ik kan me niet voorstellen dat HTC 1 pallet gaat verschepen om een paar MM in nederland te gaan voorzien.

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07-2025
barrel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:07:
Ik ben verder geen expert op dit gebied, maar ik kan me niet voorstellen dat HTC 1 pallet gaat verschepen om een paar MM in nederland te gaan voorzien.
Het zou me niets verbazen als MM bij de collega's in duitsland gaan kijken of ze niet alvast wat kunnen krijgen via hun ipv de NL distributie om zo een voorsprong te krijgen in NL retail markt.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik hoop nog steeds op een reactie dat die idd al bij een van de MM filialen te koop is (het liefst in het zwart) ;p.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
barrel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:07:
DAt kan niet ivm imei. Dit weer ivm garantie en bijvoorbeeld medialink actie.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen Tmobile, Tele2 en VF..waarbij Tele2 goedkoopste is maar hoor hele slechte verhalen over Tele2..gekke rekeningen, slechte service etc
over Tmobile hoor ik wisselende verhalen..ben het nu aan het testen met een prepaid in mijn eigen woonplaats..Ze zijn wel een stuk goedkoper dan VF iig.

Wat zijn jullie ervaringen met Tmobile laatste jaren? Woon in regio Utrecht en werk daar ook..

Verder ben ik wel benieuwd naar wat jullie denken dat ik beter kan doen..nu nog pre-order zetten (coolblue) met de kans net achter het net te vissen of volgende week een winkel inlopen en gewoon proberen?

• Choasmarkk
Is er dan niemand zo vriendelijk om even voor mij te checken of ze er daadwerkelijk zijn? :(

• crobo
Ik heb zelf een jaar Tele2 gehad, is vond alles gewoon goed, behalve dat je niet gemakelijk je belstatus kon inzien, dit moest via een medewerker via chat. Dat is nu ook opgelost middels een app op je mobiel die meerdere keren per dag je verbruikt bijhoudt.

Tele2 maakt gebruik van t-mobiles netwerk (voor 4g las ik dat Tele2 eigen netwerk zal gebruiken o.i.d.)

Ik zit ook te twijfelen, ook omdat t-mobile belooft dit jaar met betere 3g ontvangst te komen e.d.
Mocht je het geld hebben zou ik zelf meteen voor vodafone gaan, heb je het geld niet dan zijn tele2 en tmobile goede alternatieven. Je moet wel realistisch blijven en niet de snelheid en ontvangst van vodafone verwachten voor het zelfde geld als dat tele2 en tmobile rekenen.

Ps. Ik heb de afgelopen dagen volop zitten vergelijken, wat goedkoper zou zijn. Los toestel en sim-only of 1 jarig of 2 jarig abo. Uiteindelijk vindt ik dat ik met een sim-only en los toestel het goedkoopst uit ben. (let op. voor de abo die ik wil) maar voor jou zou dat anders kunnen zijn.

Het is in ieder geval niet zo voordelig meer als 4 jaar terug met abo's. Toen was je met een abo veel goedkoper uit, maar nu kom je vaak zelfs duurder uit.

Verwijderd

Choasmarkk schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:50:
Is er dan niemand zo vriendelijk om even voor mij te checken of ze er daadwerkelijk zijn? :(
Dan bel je toch even? 8)7

• Choasmarkk
Dat zou ik doen, ware het niet dat ik met een bijna lege telefoon in de stilte coupé van een trein zit O+

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/sq6pi1.jpg

Just sharing..

• wimstradamus
Niocera schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:38:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen Tmobile, Tele2 en VF..waarbij Tele2 goedkoopste is maar hoor hele slechte verhalen over Tele2..gekke rekeningen, slechte service etc
over Tmobile hoor ik wisselende verhalen..ben het nu aan het testen met een prepaid in mijn eigen woonplaats..Ze zijn wel een stuk goedkoper dan VF iig.

Wat zijn jullie ervaringen met Tmobile laatste jaren? Woon in regio Utrecht en werk daar ook..

Verder ben ik wel benieuwd naar wat jullie denken dat ik beter kan doen..nu nog pre-order zetten (coolblue) met de kans net achter het net te vissen of volgende week een winkel inlopen en gewoon proberen?
Heb prive altijd VF gehad (overal goed 2g maar in de wijk waar ik woon geen 3g binnenhuis) ga nu prive naar kpn. maar vorig jaar ong 2 maanden Tmobile en viel niet tegen, alleen gebruikten zakelijk 2 jaar lang ook Tmobile (systemen die 24h online zijn) en daar zijn we overgestapt op kpn omdat op druke momenten (bv tijdens voetbalwedstrijden) in de stad (Rdam,Adam,Utrecht) de verbinding wegviel ivm drukte op de tmobile masten.
Bij KPN komt dat bijna niet meer voor, de dekking van tmobile was ook niet altijd ideaal wij hadden altijd richtantennes bij ons om het singaal van tmobile in landelijke gebieden te verbeteren sinds we bij kpn zijn de richt antennes niet meer nodig.
hopelijk heb je hier wat aan om een keus te maken ik kies altijd voor kwaliteit dus VF of KPN maar daar betaal je wel wat meer voor.

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
dat geeft mij wel is hoop dat er idd een htc one dit weekend op men stoepje ligt kreeg gisteren te horen dat men htc one verstuurd zou zijn naar de koerier :D

• yannickie111
Ik geloof er eerlijk gezegd geen drol van dat vodafone al One's geleverd gekregen heeft :+

• ronneman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Kumar Wolters schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:57:
[...]

dat geeft mij wel is hoop dat er idd een htc one dit weekend op men stoepje ligt kreeg gisteren te horen dat men htc one verstuurd zou zijn naar de koerier :D
Ik hoop voor je dat het daadwerkelijk de HTC One is en niet de One X zoals eerder hier gemeld ;)

• DeadDevil6210
ronneman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:59:
[...]

Ik hoop voor je dat het daadwerkelijk de HTC One is en niet de One X zoals eerder hier gemeld ;)
Die one X heb ik nog thuis liggen beetje dejavu moment vorig jaar 31 maart lag de one x van student mobiel op men stoep. De one X ga ik morgen maar is retour sturen :+

Verwijderd

yannickie111 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:58:
[...]

Ik geloof er eerlijk gezegd geen drol van dat vodafone al One's geleverd gekregen heeft :+
Mwah, heb van de week ook de klantenservice gesproken en de medewerker die ik sprak zei dat ze deze week nog een levering verwachtte. Misschien heeft Vodafone wel wat leverage bij HTC. Kan zijn dat ze prioriteit krijgen over andere shops, zoals wel eens vaker is voorgekomen. Ik hoop het in ieder geval, alhoewel ik hem niet erg lang geleden heb besteld, dus de volgorde gaat denk ik ook nog uitmaken.

Verwijderd

Choasmarkk schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:52:
[...]

Dat zou ik doen, ware het niet dat ik met een bijna lege telefoon in de stilte coupé van een trein zit O+
Zojuist gebeld... ze hebben hem dus nog niet. Geheel verrassend.

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
wimstradamus schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:56:
[...]

Heb prive altijd VF gehad (overal goed 2g maar in de wijk waar ik woon geen 3g binnenhuis) ga nu prive naar kpn. maar vorig jaar ong 2 maanden Tmobile en viel niet tegen, alleen gebruikten zakelijk 2 jaar lang ook Tmobile (systemen die 24h online zijn) en daar zijn we overgestapt op kpn omdat op druke momenten (bv tijdens voetbalwedstrijden) in de stad (Rdam,Adam,Utrecht) de verbinding wegviel ivm drukte op de tmobile masten.
Bij KPN komt dat bijna niet meer voor, de dekking van tmobile was ook niet altijd ideaal wij hadden altijd richtantennes bij ons om het singaal van tmobile in landelijke gebieden te verbeteren sinds we bij kpn zijn de richt antennes niet meer nodig.
hopelijk heb je hier wat aan om een keus te maken ik kies altijd voor kwaliteit dus VF of KPN maar daar betaal je wel wat meer voor.
Thnx voor je uitleg..ik ben me bewust van het feit dat het wel iets mindere kwaliteit is maar daar is de prijs ook wel naar..
SimOnly en los is geen optie dan had ik via Simyo op het KPN netwerk gezeten maar ik kwam bij berekeningen ook wel achter dat T-mobile goedkoper is dan die constructie en zonder bij betalen voor toestel..
Je bericht geeft me wel hoop dat het nog wel mee valt met T-mobile..Tele2 scheelt weer een hoop maar durf het toch niet helemaal aan met hun en de slechte verhalen over rekeningen..

Iemand nog ideeën over wat beter is pre-order of naar de winkel lopen volgende week? Als ik naar de winkel wandel zullen de prijzen dan vergelijkbaar zijn met Coolblue?

• Choasmarkk
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:06:
[...]

Zojuist gebeld... ze hebben hem dus nog niet. Geheel verrassend.
Huilen :(

• barrel
... (te offtopic)

[ Voor 168% gewijzigd door barrel op 12-04-2013 15:18 ]

• DeadDevil6210
Like (mee eens) 8)7

Verwijderd

Kumar Wolters schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:01:
[...]

Die one X heb ik nog thuis liggen beetje dejavu moment vorig jaar 31 maart lag de one x van student mobiel op men stoep. De one X ga ik morgen maar is retour sturen :+
Wat bedoel je met retour sturen, kan je bij studentmobiel ook je oude telefoon opsturen om die te laten recyclen? Ben er nog steeds niet overuit of ik da wil doen met mijn oude iPhone 4...krijg er nog +-125 Euro voor zonder hassle van 'm zelf moeten verkopen maar het ding is eigenlijk nog wel bruikbaar...misschien kan ik er wel een tweede SIM voor krijgen... :?

Helaas trouwens net slecht nieuws (alleen voor mij wss) van studentmobiel...mijn eerste order was niet goed doorgekomen (iets raars in het systeem), of ik het dus overnieuw wilde doen. Op zich niet zo'n probleem natuurlijk, hoop alleen dat ik niet een paar dagen naar achter in de rij wordt gezet hierdoor :X

Omdat ik toch opnieuw moest bestellen nogmaals gekeken naar de optie los kopen (zo te zien wordt het steeds goedkoper) + SIM Only...maar ik zie nergens redelijk geprijsde SIM Only's met een fatsoenlijke internetsnelheid, behalve bij HN...Tsja dan kom ik toch ongeveer op hetzelfde uit als ik al had aangevinkt (HN 2 jaar 275 + 500, 16,50 p/m...tel 454 bijbetalen). 2 jaar vastzitten ben ik ook niet zo'n fan van maar ach met de korting die je krijgt op de tel is een aardig deel van het risico van vastzitten in jaar 2 al gecompenseerd, mocht HN onverhoopt een deceptie worden is het niet de grootste strop om het contract uit te dienen.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
Ga er maar niet vanuit dat ze bij VF de One op voorraad hebben. Ik werd toevallig vandaag gebeld om mijn abonnement te verlengen:

VF: "We hebben een fantastisch aanbod voor u"
IK: "Vertel, maak me gek!"
VF:"Een gratis toestel bij een 2 jarig VF RED abonnement"
IK: "Welk abonnement en welk toestel"
VF: "De nieuwe GS3 icm 2 jarig VF RED 49,-"
IK: "Bedoelt u niet de GS4 toevallig?"
VF: "Uuuhhmm..... *kijkt na in het systeem* ... Die bestaat nog niet meneer"
IK: "Jawel, alleen is ie nog niet leverbaar, waarschijnlijk pas einde van de maand, bovendien is de GS3 bijna een jaar oud. Ik heb wel interesse in de HTC One"
VF: "Ja dat kan ook meneer, die is ook gratis!"
IK: "Oke, dat klinkt op zich mooi, maar is het toestel wel op voorraad? En weet je zeker dat het de HTC One betreft?"
VF: "uuhmm...*kijkt wederom in het systeem* ... Het is de nieuwe HTC One X plus, die is het bijna hetzelfde als de HTC One"
IK: "Nou nee niet echt mevrouw :| ... maar wat kost de HTC One?"
VF: "Dan moet u wel bijbetalen ... €174,95 maar u kunt hem ook gratis(?!) krijgen, maar dan wordt uw abonnement iets duurder. Echter op dit moment is hij niet voorradig. Verwachting is einde van de maand"
IK: "Aahh u bedoelt een lening? :P ... Maar ik weet genoeg, bedankt voor uw belletje"
VF: "Ik moet u erop attenderen dat u na dit telefoontje wordt doorgeschakeld met het belmenietregister.......blablabla...

Echt spijtig, ik ben al jaren een goed betalende VF klant maar ze gaan me wel verliezen. Wat een belachelijke prijzen! Het enige goede aan die abonnementen is de hogere snelheden. Maar tegenwoordig heb ik bijna overal WIFI dus die snelheid vind ik minder interessant. Daarnaast bel ik max 200 minuten per maand.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• yannickie111
Gesprekken zoals hierboven komen me erg bekend voor.... ;( :F
Een S3 nog proberen te verkopen als nieuwe telefoon -O- |:(

• erikmo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:19:
[...]

Ben er nog steeds niet overuit of ik da wil doen met mijn oude iPhone 4...krijg er nog +-125 Euro voor zonder hassle van 'm zelf moeten verkopen maar het ding is eigenlijk nog wel bruikbaar..
125 is wel erg weinig. Als je 'm op marktplaats zet ben je 'm in no time kwijt voor minstens het dubbele.

• Martin-S

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat bedoelen ze met (tekentje)BD?

Ik was laatst in gesprek met TNT via Twitter en daar stonden ook steeds van die rare tekens achter.
BD, IT, SW enz enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Tja VF die slaan echt de plank mis met hun abbos.... Je betaald voor dingen die voor mij overbodig zijn.

.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:50
Donstil schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:35:

Ik was laatst in gesprek met TNT via Twitter en daar stonden ook steeds van die rare tekens achter.
BD, IT, SW enz enz.
Ik zou gokken op de initialen van degene die dat heeft getweet ;)

• yannickie111
Donstil schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:35:

BD, IT, SW enz enz.
Dit doen ze bij accounts die door meerder mensen worden beheerd. Zoals webcare-accounts, politie, enz.
Dan doen ze bijvoorbeeld ^BD. BD zijn dan de initialen van de persoon die de vraag beantwoord heeft.

Edit: geef ik een iets uitgebreidere beschrijving, ben ik net te laat ;(

[ Voor 7% gewijzigd door yannickie111 op 12-04-2013 15:38 ]

• Riza40
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08-2021
Gisteren hebben we tijdens de #AWHTC Meetup te horen gekregen dat de pre-orders vanaf eind volgende week uitgeleverd zullen worden. Dat houdt in dat eind volgende week, begin van de week daarna de eerste HTC Ones bij hun eigenaar aan zullen komen. Feit is wel dat alleen de zilvere versie beschikbaar is, de zwarte zal nog even op zich laten wachten. Als je nu een order plaatst, zal het toestel naar alle waarschijnlijk niet volgende week geleverd worden, wanneer dit wel het geval is, is niet bekend.
Ik heb dus 24 februari! een pre-oder geplaatst bij Coolblue voor een zwarte HTC one. Zoals het er nu uit ziet, kan ik mijn toestel pas begin mei verwachten. Moet niet gekker worden. Enige reden waarom ik mijn pre-order niet anulleer, komt doordat ik een vrij goedkope Vodafone abbonement heb gekozen. Het is een feit dat na 1 maart (vooral Vodafone (RED) abbonementen) niet normaal duurder zijn geworden.

Verwijderd

Offtopic, dus weg.

We houden het hier bij het bespreken van levertijden en prijzen van de HTC One.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2013 15:44 ]

Verwijderd

De ene weet er dus wel iets van, en de andere niet (^RR / ^BD) . Lekker is dat. :/

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
nm

[ Voor 99% gewijzigd door sjdjong op 12-04-2013 15:44 ]

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
jezus!!!,,,, dit leest toch niet meer. als iedereen hier zijn gesprek met halve informatie en mededelingen van verkopers,bedrijven die helemaal geen informatie hebben. wordt het zo een heeeel lange topic..

• sjdjong
Offtopic, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 12-04-2013 15:46 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

(jarig!)
Modbreak:Graag alleen posten als je wat informatiefs hebt te melden, het steeds maar herhalen van dezelfde informatie is zinloos en storend.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

-Hmm...pagina beperking-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 15:51 . Reden: slightly OT, pre-emptive edit :P ]

• Martin-S
Replay256 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:44:
jezus!!!,,,, dit leest toch niet meer. als iedereen hier zijn gesprek met halve informatie en mededelingen van verkopers,bedrijven die helemaal geen informatie hebben. wordt het zo een heeeel lange topic..
Ach, je moet toch wat met je tijd he. Postte alleen maar om aan te geven hoe de reacties kunnen veranderen.

zou toch wel een beetje verwachten dat ze (als ze deze vraag krijgen) in het systeem kijken of hij er is. ik ga er ook van uit dat (indien het toestel er niet is) er een datum bij staat wanneer het toestel bij Vodafone binnen verwacht wordt.

blijkt maar weer eens uit dat HTC NL zelf idd de meest betrouwbare bron is en de eerste leveringen dus waarschijnlijk ergens volgende week plaatsvinden.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
yannickie111 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:38:
[...]

Dit doen ze bij accounts die door meerder mensen worden beheerd. Zoals webcare-accounts, politie, enz.
Dan doen ze bijvoorbeeld ^BD. BD zijn dan de initialen van de persoon die de vraag beantwoord heeft.

Edit: geef ik een iets uitgebreidere beschrijving, ben ik net te laat ;(
HikariMisako schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:37:
[...]

Ik zou gokken op de initialen van degene die dat heeft getweet ;)
klinkt heel logisch, niet aan gedacht :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Zojuist mijn zilveren HTC one ontvangen per TNT van Amazon.de.

Precies 1 maand en 1 dag moeten wachten, besteld op 11 maart...

• Replay256
  • Niet online
Lees ik het nou goed dat prijzen zijn verhoogd bij amazon.de

http://www.amazon.de/gp/o...rds=htc+one&condition=new

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07-2025
Yes, €644,65 voor Nederlandse leveringen...

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Weer terug uit Nordhorn. Wat een geweldig toestel met een super geluid. Nog een tip voor degenen die hem in Duitsland bij MM willen kopen. Stuur gewoon een mail of het toestel op voorraad is en of ze hem dan achter kunnen houden. Wanneer je hem gaat betalen hou dan rekening met een max pin limiet van 500 euro.

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Hanky74 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:38:
Weer terug uit Nordhorn. Wat een geweldig toestel met een super geluid. Nog een tip voor degenen die hem in Duitsland bij MM willen kopen. Stuur gewoon een mail of het toestel op voorraad is en of ze hem dan achter kunnen houden. Wanneer je hem gaat betalen hou dan rekening met een max pin limiet van 500 euro.
Heb je er nou uiteindelijk voor betaald? en had nordhorn en nog meer op voorraad?
Breda is een eind rijden; maar i want it badly :P

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

• sjdjong
Hanky74 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:38:
Ik heb toch echt 599eu gepind bij Duitse MM :P

• Hanky74
Icedustbin2 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:44:
[...]

Heb je er nou uiteindelijk voor betaald? en had nordhorn en nog meer op voorraad?
Breda is een eind rijden; maar i want it badly :P
Heb er 599 voor betaald. Gelukkig zit in het pand bij MM Nordhorn een pinautomaat. Ik had gisteren op de gok een mail gestuurd met de vraag of ze vandaag een zilveren One 'Auf lager' hadden en kreeg een mail terug dat ik geluk had en ze de laatste apart hadden gelegd voor alleen vandaag. Zomaar langs gaan zonder te bellen of mailen zou ik niet doen. Ze hadden er wel een demo model hangen.

• Hanky74
sjdjong schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:52:
[...]

Ik heb toch echt 599eu gepind bij Duitse MM :P
Hmm misschien dat mijn bank (Rabobank) dan een limiet heeft ofzo. :)

• wimstradamus
wimstradamus schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:56:
[...]

Haha volgens mij leest Tmobile mee _/-\o_ : http://www.nu.nl/internet...etwerken-in-stadions.html

Verwijderd

Moet je de kwaliteit van de camera van de One en de S4 is naast elkaar zien. YouTube: HTC One vs. Samsung Galaxy S4 Camera Test

Wat vinden jullie?

• tzeunis
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik vind persoonlijk de One warmer kwa kleuren. Geen idee of dit in te stellen is. Sja details.. allebei vrij gelijk volgens mij. Lastig te zeggen.

| Losing my religion |

• martcor
  • Registratie: November 2011
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:30:
Moet je de kwaliteit van de camera van de One en de S4 is naast elkaar zien. YouTube: HTC One vs. Samsung Galaxy S4 Camera Test

Wat vinden jullie?
de vergelijking is niet eerlijk zoals ik al in het commentaar zeg (onder het filmpje). maar dit is wel off topic ;) er is een ander forum gestart om de discussie aan te gaan met de s4 liefhebbers :)

zelf wacht ik gewoon tot de 15e en blijf dit forum volgen. Als het dan vrij zeker is dat ze de 16e leveren, kan ik lekker in nederland pre-orderen. Krijg ik de media link er ook nog bij. Wachten moeten we toch, liever even afwachten of de prijzen nog naar beneden gaan :*)

[ Voor 5% gewijzigd door martcor op 12-04-2013 17:40 ]

MJ

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

emzed

*

Voor degene die naar Saturn Kleve wil rijden, daar hebben ze hem 'leider nicht auf Lager'.

• Choasmarkk
Hmm, ze hebben hem inderdaad niet in Zwolle.. :'(

• zedzed1
  • Laatst online: 28-11-2025
Choasmarkk schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:13:
Hmm, ze hebben hem inderdaad niet in Zwolle.. :'(
Nee natuurlijk niet. Als je mediamarkt geleverd zou krijgen, krijgt coolblue ook. Coolblue wordt echt bij de eerste levering van HTC betrokken.

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
Het is weer feest! Datum is verschoven naar 6 mei!

Net dit bericht van Hi ontvagen:
Helaas is de introductiedatum van de HTC one weer uitgesteld. De datum is door HTC verschoven naar 6 mei, vanaf dat moment kunnen wij gaan uitleveren.
Zoals het er nu uit ziet krijgen we voldoende telefoons op voorraad. Mocht de vraag toch groter zijn dan het aanbod, leveren wij de telefoons als eerste uit aan diegene die het langst wacht.

Onze excuses voor de lange levertijd.

• Choasmarkk
*weg* tik iets zinvols of laat het achterwege

[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 12-04-2013 18:43 ]

• Prosac
  • Laatst online: 27-12-2025
Met veel belangstelling het topic gevolgd en daardoor ook lekker gemaakt om toch maar bij de buren de One op te halen. Via de beschikbaarheidsoptie op mediamarkt.de gezien dat er in Papenburg nog toestellen waren.
Dus vanmiddag naar Papenburg gereden, daar lag nog een stapeltje One's zonder O2 contract. Gewoon 599 euro en zonder problemen meegekregen.
Gelijk ook even Desire C voor € 125 voor de vriendin meegenomen. :)

Was ook de 500 euro limiet vergeten.. dus met de creditcard geld op moeten nemen buiten de zaak. haha.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Kreeg zojuist een sms van de leverancier van t-mobile dat de One waarschijnlijk tussen 01 en 03 mei wordt geleverd. Weet niet of dit al gepost was, maar meld het maar even.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-10-2025
Com. Hunter schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:23:
Het is weer feest! Datum is verschoven naar 6 mei!

Net dit bericht van Hi ontvagen:
Helaas is de introductiedatum van de HTC one weer uitgesteld. De datum is door HTC verschoven naar 6 mei, vanaf dat moment kunnen wij gaan uitleveren.
Zoals het er nu uit ziet krijgen we voldoende telefoons op voorraad. Mocht de vraag toch groter zijn dan het aanbod, leveren wij de telefoons als eerste uit aan diegene die het langst wacht.

Onze excuses voor de lange levertijd.
is gisteren al gepost. naar aanleiding hiervan gemaild en heel dringend een "betrouwbare" indicatie gevraagd en zeggen ze dat ze 16-04 een levering van htc krijgen en dan beginnen ze de pre orders van vooraf aan te versturen.

• lexxus93
  • Laatst online: 18:32
jagermeister schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:41:
Kreeg zojuist een sms van de leverancier van t-mobile dat de One waarschijnlijk tussen 01 en 03 mei wordt geleverd. Weet niet of dit al gepost was, maar meld het maar even.
Wanneer heb je hem besteld? Ik heb hem 27 maart besteld, nog geen SMS gekregen gelukkig :P

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
lexxus93 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:25:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? Ik heb hem 27 maart besteld, nog geen SMS gekregen gelukkig :P
toch vreemd. ik heb em 26 maart besteld en kreeg toen vrij snel een bericht over mail en sms dat de One tussen 24 april en 26 april geleverd zal worden. ik heb verder geen bericht gehad.

ik hou goede hoop.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
Wat HTC Nederland reageerde op mijn Facebook post:

We werken er op dit moment hard aan de HTC One zo snel mogelijk in handen van onze gebruikers te krijgen. De eerste pre-orders worden in de loop van volgende week uitgeleverd. De HTC One zal naar verwachting vanaf dat moment ook verkrijgbaar zijn.
Vind ik niet meer leuk · Beantwoorden · 2 · 2 uur geleden

• r0p
  • Laatst online: 03-06-2025

r0p

Zelf op 11 maart de HTC One besteld bij T-mobile en heb ook geen bericht gekregen dat hij nog verder vertraagd wordt. Hopelijk blijft dat zo.

• Hessia
  • Laatst online: 16-05-2023
"Facebook MTV Mobile"

Deze uitstel is bij ons niet bekend. Wij houden op dit moment 24 tot 26 april aan voor jouw bestelling.

Groetjes,
X

• EzMe
  • Registratie: December 2009

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

• barrel
:( Ik hoop dat ze net zo uit hun nek lullen als normaal :P

(al gun ik iedereen zijn one)

[ Voor 22% gewijzigd door barrel op 12-04-2013 20:20 ]

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 05-12-2025
barrel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:19:
:( Ik hoop dat ze net zo uit hun nek lullen als normaal :P

(al gun ik iedereen zijn one)
Inderdaad, die kletsen alleen maar na in het Nederlands wat je elders 3 dagen geleden al hebt gelezen, dus niet al te veel waarde aan hechten verder.

Verwijderd

Ik heb nagevraagd bij Typhone.nl waar ik mijn Htc One gepre-ordered heb,
Die geven nu gewoon eerlijk aan, dat ze geen datum kunnen noemen omdat ze het simpelweg zelf ook niet weten, ik denk dat de officiele site van Htc Nederland en de facebook pagina van Htc Nederland de meest betrouwbare bron is op dit moment, al kunnen datum die hun noemen ook weer veranderd en uitgesteld worden...

Ik zou mijn order kunnen annuleren en hem in duitsland gaan halen, maar ik wacht nog ff een week af, kan daarna nog altijd beslissen wat ik doe...

Maar het blijft natuurlijk uitermate vervelend dat je a: moet wachten, en b: je niet weet hoelang je moet wachten, ikzelf verwacht wel dat hij achter een aantal dagen zal komen maar we blijven geduldig, of beter gezegd (on)geduldig wachten :-p

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Net even bij Vodafone in London geweest en de zilveren HTC One lijkt gewoon goed leverbaar, maar toen ik naar de zwarte versie vroeg zeiden ze dat ze eigenlijk nog geen idee hadden wanneer die zou komen. Ze hoopten die over ongeveer een maand te kunnen leveren, maar ze hadden nog geen enkele zekerheid daarover.

Die zal dus in Nederland voorlopig ook nog niet goed leverbaar zijn. Jammer, want de zilveren vind ik een stuk minder mooi (bijvoorbeeld omdat al die speaker gaatjes zo goed zichtbaar zijn).

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-12-2025
Nou ik kon t wachten niet langer aan :)
Vandaag maar n Nexus 4 gekocht. Ook blij mee!
Hoop voor jullie dat ie toch eind april/begin mei eens komt.

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07-2025
Door de berichten over het slecht leverbaar zijn van de zwarte (en dat in Duitsland en de UK bijna niemand hem nu nog heeft), had ik geen zin meer om te wachten (heb de zwarte in pre-order bij Belsimpel). Ook daarvoor zal gelden dat eerst Duitsland en UK worden voorzien en dan Nederland pas. Toch maar overgestapt naar de zilveren, vanwege de vingerafdrukken en toch wat foto's van goed zichtbare beschadigingen (van iemand die er lomp mee om is gegaan, maar toch) en iets iconischere uiterlijk. Alleen nu de zilveren in Nederland bestellen is achteraan in de rij sluiten en ook maar hopen dat hij in april nog wordt geleverd.

Dus in plaats daarvan maar bij amazon.de besteld. Vandaag 00:18 besteld. Zojuist 21:50 het bericht gehad dat hij met PostNL/TNT is verstuurd. In de verzendgegevens staat dat hij 15:06 is verstuurd. Verwachte levering komende dinsdag. Als je nu nog moet bestellen (en niet vlak bij Duitsland woont) een hele goeie optie dus!

[ Voor 4% gewijzigd door -aad- op 12-04-2013 23:04 ]

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Weet iemand of de 64GB versie ergens in Duitsland te koop is/ gaat worden?
Ik wil echt graag de 64GB versie.32GB is te weinig voor mijn muziekcollectie...

• Jamesl
-aad- schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:57:
Alleen nu de zilveren in Nederland bestellen is achteraan in de rij sluiten en ook maar hopen dat hij in april nog wordt geleverd.
Ja precies, ik wacht rustig af tot volgende week qua informatie over de zwarte, en als Studentmobiel zegt dat het nog lang duurt voor de zwarte maar ik wel de zilveren kan krijgen dan dat maar.
Ik zat toch al te twijfelen tussen welke kleur

Verwijderd

Zit iedereen nu al weer in de auto naar onze oosterburen :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:19:
Zit iedereen nu al weer in de auto naar onze oosterburen :O
Niet te hopen voor hen want de meeste winkels zijn daar ook out of stock
Pagina: 1 ... 40 ... 97 Laatste

Let op:
Het vragen om of het aanbieden van Vodafone Friend and Family codes is niet toegestaan!

In- of verkoopafspraken horen niet thuis op het forum.

Wil je weten wat het verschil is tussen een branded of non-branded (stock) versie? Lees even terug, dit is al een aantal keer voorbij gekomen zowel hier als in het discussie topic.