Zeker! Ik heb alleen een beetje gemist waarom the Machine nu 2 mensen van informatie voorzag? Was root de nieuwe- tijdelijke admin en werd John geholpen om Finch te redden?
Tijdens de vorige aflevering had Finch de draden verwisseld op het einde en daardoor werd John ook admin (of zoiets, vind het ook niet helemaal logisch).zAo schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:23:
Zeker! Ik heb alleen een beetje gemist waarom the Machine nu 2 mensen van informatie voorzag? Was root de nieuwe- tijdelijke admin en werd John geholpen om Finch te redden?
Dat heb ik gezien ja, maar zowel John als Root krijgen door wanneer er gevaar dreigt?Gtoniser schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:36:
[...]
Tijdens de vorige aflevering had Finch de draden verwisseld op het einde en daardoor werd John ook admin (of zoiets, vind het ook niet helemaal logisch).
Ik zag wel dat Root nu ook een geel kadertje had, als zijnde incrowd.
En we hebben een nieuwe evil baas, een ma'am.
En we hebben een nieuwe evil baas, een ma'am.
Ik weet vrij zeker dat de reden dat Root en Reese beiden gebeld werden uitgebreid uit de doeken gedaan wordt in het volgende seizoen. Het was een erg goed seizoen. Ik had zo mijn twijfels of ze het niveau vast konden houden van het eerste seizoen, maar dat is ruimschoots gelukt. Is het alweer bijna september?
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Goede aflevering, de serie wordt steeds beter imo! Ben benieuwd wie de ma'am is. Voor zover ik weet hebben we niet erg veel vrouwen voorbij zien komen in de serie die het zouden kunnen zijn, zal dan wel een nieuw personage voor gemaakt worden.
Overigens ook benieuwd hoe verder met Carter/Elias en het hele HR gebeuren. En Fusco, alweer niet in beeld? Heb ik wat gemist of is hij totaal uit beeld verdwenen?
Hoop dat trouwens wel dat Sarah Shahi (Shaw) een series regular wordt.
Overigens ook benieuwd hoe verder met Carter/Elias en het hele HR gebeuren. En Fusco, alweer niet in beeld? Heb ik wat gemist of is hij totaal uit beeld verdwenen?
Hoop dat trouwens wel dat Sarah Shahi (Shaw) een series regular wordt.

Ja inderdaad, moet Carter tot september in het bos blijven zitten met Elias. hahaha
Ik vind sowieso de vrouwen goed en sterk vertegenwoordigd in deze serie, volkomen gelijkwaardig aan de mannen, een extra plus.
Ik vind sowieso de vrouwen goed en sterk vertegenwoordigd in deze serie, volkomen gelijkwaardig aan de mannen, een extra plus.
Wauw, wat een aflevering/finale. Elias en Carter, wat gaat dat voor combi worden, of hoe gaat dat aflopen? Root die aan het eind gebeld wordt in een soort inrichting. Die machine is trouwens wel groot, die hal waar ie stond was inmens... En opeens een machine waar veel meer mee gecommuniceerd kon worden.
Jammer dat September nog zo lang weg is.Er staat nog een hoop te gebeuren.
Jammer dat September nog zo lang weg is.Er staat nog een hoop te gebeuren.
Een lekkere over-the-top aflevering. Zijn normaliter afleveringen nog 'geloofwaardig', gingen ze hier vrij ver mijn inziens. 4 keer schieten op een drukke straat en niemand reageert... Mierenneukerij dus desondanks een erg leuke aflevering.
Ik ben erg benieuwd wat het spel gaat worden tussen Root, Finch en de regering. De regering werkt gewoon de nummers af en ondertussen op zoek gaan naar Finch/Reese en Shaw. Root zal waarschijnlijk weer op zoek gaan naar de machine, Reese en Shaw werken ondertussen de irrelevante lijst af terwijl ze Root proberen tegen te houden? Kan niet wachten!
Ik ben erg benieuwd wat het spel gaat worden tussen Root, Finch en de regering. De regering werkt gewoon de nummers af en ondertussen op zoek gaan naar Finch/Reese en Shaw. Root zal waarschijnlijk weer op zoek gaan naar de machine, Reese en Shaw werken ondertussen de irrelevante lijst af terwijl ze Root proberen tegen te houden? Kan niet wachten!
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Als Finch de machine al een tijd geleden "vrij" heeft gezet zal de machine denk ik ook kunnen kiezen wie er meer "irrelevante" informatie krijgt. En root, is krankzinnig genoeg om alles te doen voor de machine.zAo schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:23:
Als ik even goed uit mijn duim ga zuigen en mijn fantasie d'r op los laat, denk ik dat de machine uiteindelijk meer wil en mobieler wil zijn. Ik vermoed dat root, letterlijk een "root" gaat worden. En dan bedoel ik dat zij d'r laat verbouwen door het ding. Beetje a la John Mnemonic - in die richting?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
dus doordat ze met dat virus godmode wilde verkrijgen werd er Finch programmatuur geactiveerd waardoor de machine niet meer werd reset aan einde van de dag, hierdoor kon de machine een dermate eigen intelligence ontwikkelen om bjv. zichzelf te verplaatsen/beschermen, bijvoorbeeld opzetten fake company en mensen machine code (lees herinneringen) opnieuw inlaten kloppen????
Aardig vet allemaal.
Aardig vet allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 11-05-2013 11:33 ]
Of de machine zet een robot fabriek op, en vervangt John door een terminatorSkyStreaker schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:26:
[...]
Als Finch de machine al een tijd geleden "vrij" heeft gezet zal de machine denk ik ook kunnen kiezen wie er meer "irrelevante" informatie krijgt. En root, is krankzinnig genoeg om alles te doen voor de machine.
Als ik even goed uit mijn duim ga zuigen en mijn fantasie d'r op los laat, denk ik dat de machine uiteindelijk meer wil en mobieler wil zijn. Ik vermoed dat root, letterlijk een "root" gaat worden. En dan bedoel ik dat zij d'r laat verbouwen door het ding. Beetje a la John Mnemonic - in die richting?
He stik, ik dacht net meer aan die film van Superman met Richard Pryor.RocketKoen schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:09:
[...]
Of de machine zet een robot fabriek op, en vervangt John door een terminator
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik vond de verklaring dat die hal was leeggehaald en naar elders was afgevoerd weinig origineel. Ik had het aardiger gevonden als men iets opgevoerd zou hebben als Wikipedia: Distributed computing 
Misschien dat het die kant in de/een volgende serie nog op zal gaan en dat men het bewaart voor later.
Misschien dat het die kant in de/een volgende serie nog op zal gaan en dat men het bewaart voor later.
naja volgens mij is de machine niet 1 geheel meer? volgens mij hinten ze er op het einde naar dat de machine zichzelf verspreid heeft over het hele land, misschien wel de hele wereld?CaptJackSparrow schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:39:
Ik vond de verklaring dat die hal was leeggehaald en naar elders was afgevoerd weinig origineel. Ik had het aardiger gevonden als men iets opgevoerd zou hebben als Wikipedia: Distributed computing
Ik bedoelde niet dat de originele hardware verspreid zou zijn maar dat de functie overgebracht zou zijn naar de miljoenen computers die in bedrijven en bij mensen thuis staan en via het internet verbonden zijn en waar een verborgen programma zou draaien die tezamen het geheel zouden vormen. Niet meer uit te schakelen tenzij je het hele internet off-line haalt.
Ah nee.. de indruk die ik juist kreeg is dat de machine gewoon bestaat uit vele tientallen (honderden?) servers en dat die allemaal ergens anders zijn ondergebracht nu.. misschien inderdaad verstopt als iets anders (simpele webserver) maar tegelijkertijd wel in verbinding met de rest zodat je de machine blijft houden.. (dus niet op gewone huis- en kantoor pc's)
Overigens.. als de machine nu niet meer 1 geheel is.. wat als het zichzelf gaat afsplitsen als het ware?
Overigens.. als de machine nu niet meer 1 geheel is.. wat als het zichzelf gaat afsplitsen als het ware?
Yup. Als je de functie zou overbrengen op de honderden miljoenen computers over de hele wereld had men nl. de originele servers helemaal niet hebben hoeven weghalen. Dan had die hal gewoon vol gestaan met servers die of uit hadden gestaan of was het gewoon een datacentrum geworden van Amazon of Google of zo.Evil Cowman schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:50:
Ah nee.. de indruk die ik juist kreeg is dat de machine gewoon bestaat uit vele tientallen (honderden?) servers en dat die allemaal ergens anders zijn ondergebracht nu.. misschien inderdaad verstopt als iets anders (simpele webserver) maar tegelijkertijd wel in verbinding met de rest zodat je de machine blijft houden.. (dus niet op gewone huis- en kantoor pc's)
Nu ga ik er dus van uit dat ze of allemaal elders bij elkaar staan of op zijn hoogst verdeeld over meerdere locaties. Misschien als eigen colocated servers verspreid over honderden/duizenden datacentra of zo.
Bear:
https://www.facebook.com/graubaers.boker
Interview met makers:
http://collider.com/jonat...on-of-interest-interview/
https://www.facebook.com/graubaers.boker
Interview met makers:
http://collider.com/jonat...on-of-interest-interview/
[ Voor 50% gewijzigd door Elvhenk op 11-05-2013 21:15 ]
Ik vond het een leuke aflevering. Finch is toch wat verder gegaan met de machine dan iedereen dacht. Dat niemand nu weet waar die staat/opgedeeld is vind ik het alleen maar leuker maken. Ik vraag mij nu wel af wat er overblijft voor seizoen 3 van PoI. Ze kunnen niet voor eeuwig die machine blijven zoeken of beschermen. Ik denk sowieso dat we meer de kant op schuiven van Elias, HR etc en dat zij (Elias en Carter) meer ondersteuning gaan krijgen van Reese en de machine, hij is immers ook 'root'.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Ja hij zou best een keer wat pakwerk mogen doen ja. Blijkbaar is Boker bijzonder goed afgericht omdat hij zonder problemen zo kalm overkomt. Toch biijzonder voor een Mechelaar.
Ik heb net aflevering 1 gezien, serie heeft potentie. Gelijk verder aan aflevering 2
En de rest van de afleveringen.Koekfabriek schreef op zondag 12 mei 2013 @ 01:52:
Ik heb net aflevering 1 gezien, serie heeft potentie. Gelijk verder aan aflevering 2
Zeker een sterk einde. Vond het echt tof verzonnen dat dat virus ook rommelde met die tussenstukjes.
Mooi stukje met die helikopter trouwens.
"Need to borrow your helicopter, fellas"
Beetje jammer alleen dat een huidig model Mercedes S klasse op zijn dak veranderd in een oud model
Het verhaal over de machine (wat nu dus wel een beetje af is) vond ik een stuk boeiender eigenlijk.
Ik ben zelf bang dat deze serie de kant op gaat van de "Afleveringetje zonder verhaal" serie's net zoals bij de Mentalist enz gebeurt, verhaal 5 afleveringen op de achtergrond en alleen nog maar mensen redden via de nummers, dat gebeurde nu al zo nu en dan maar dat komt wel terug denk ik.
"Need to borrow your helicopter, fellas"
Beetje jammer alleen dat een huidig model Mercedes S klasse op zijn dak veranderd in een oud model

Ik hoop het niet eigenlijk, vind die verhaal lijn met HR enz eigenlijk totaal niet boeiend.Ultimation schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:12:
Ik denk sowieso dat we meer de kant op schuiven van Elias, HR etc en dat zij (Elias en Carter) meer ondersteuning gaan krijgen van Reese en de machine, hij is immers ook 'root'.
Het verhaal over de machine (wat nu dus wel een beetje af is) vond ik een stuk boeiender eigenlijk.
Ik ben zelf bang dat deze serie de kant op gaat van de "Afleveringetje zonder verhaal" serie's net zoals bij de Mentalist enz gebeurt, verhaal 5 afleveringen op de achtergrond en alleen nog maar mensen redden via de nummers, dat gebeurde nu al zo nu en dan maar dat komt wel terug denk ik.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ben het wel eens met je stukje over HR. Was een redelijke verrassing wie de baas van HR is, een goede vriend van de vrouwelijke journalist die Reese in aflevering 6 oid van seizoen 2 had geholpen. De beste man was helemaal nog niet in beeld gekomen voor die aflevering, dus zo kun je wel eeuwig door blijven gaan met het maken van nieuwe karakters die dan weer onderdeel van HR zijn.Donstil schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:27:
Ik hoop het niet eigenlijk, vind die verhaal lijn met HR enz eigenlijk totaal niet boeiend.
Qua aflevering zonder verhaal: dat was in de eerste helft van seizoen 2 inderdaad behoorlijk het geval. De eerste 2-4 afleveringen gingen over het Root/Finch verhaaltje met Reese die krampachtig op zoek was naar beiden. Daarna een paar afleveringetjes die lekker wegkeken, maar eigenlijk niet zoveel om het lijf hadden. Hopelijk loopt het anders in seizoen 3, maar ik zie iedereen uiteindelijk wel weer op hun vertrouwde stekje belanden.
Ik teken voor een serie zoals Person of Interest met ongeveer 50:50 (fillers:story). Meestal is het maar 1% story en de rest fillers
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
^ Dit
[ Voor 96% gewijzigd door Anthirian op 12-05-2013 16:31 ]
Fillers zijn jammer idd, 50/50 zou al heel wat zijn.Phyxion schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:37:
Ik teken voor een serie zoals Person of Interest met ongeveer 50:50 (fillers:story). Meestal is het maar 1% story en de rest fillers
Je ziet wel dat er steeds meer series van formaat komen en dat dit soort serie's snel sneuvelen. Gelukkig zit POI nu nog aan de goeie kant maar het staat of valt met het nieuwe seizoen als je het mij vraagt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Sommige series zijn zelfs mét de fillers wel aardig. POI kijkt wel lekker weg, echt heel veel diepgang heeft het niet, zelfs niet voor Amerikaanse begrippen. Probleem (nou ja..probleem) met series is altijd dat je vol spanning wacht op het nieuwe seizoen, soms met de angst dat de koek eigenlijk al op is. Als het nieuwe seizoen dan begint, moet je het altijd weer een stuk of 3 afleveringen geven om te 'settlen' en als het dan tegenvalt, ben je toch alweer in het ritme van het nieuwe seizoen gezogen en blijf je kijken...
Het hangt er helemaal vanaf hoeveel moeite men wil doen om weer een originele angle te vinden voor het nieuwe seizoen. Dat moet het interessant maken, want verder heeft het weinig om het lijf. Niet veel meer dan een doorsnee politieserie. Reese heeft alleen geen badge. En het soap element (persoonlijke leven van verschillende karakters) is ook niet echt heel spannend.
Toch wel weer benieuwd hoeveel werk ze ervan maken. We wachten af...
Het hangt er helemaal vanaf hoeveel moeite men wil doen om weer een originele angle te vinden voor het nieuwe seizoen. Dat moet het interessant maken, want verder heeft het weinig om het lijf. Niet veel meer dan een doorsnee politieserie. Reese heeft alleen geen badge. En het soap element (persoonlijke leven van verschillende karakters) is ook niet echt heel spannend.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Niet een echte spoiler en kan wel zonder tags denk ik: Sarah Shahi heeft komend seizoen een Series Regular rol.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
wontcachme schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:07:
Niet een echte spoiler en kan wel zonder tags denk ik: Sarah Shahi heeft komend seizoen een Series Regular rol.

Logische keuze want Reese had z'n handen toch te vol.
Wooohoooo!wontcachme schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:07:

Net epp 16 gezien....
WOOOOOOOOOOOOOOOOT
Shani *Sjaantje* whoopwhoop!
Damn wat een aflevering!
*best aflevering uberhaupt van een serie dit jaar*
DAMNWOMAN
WOOOOOOOOOOOOOOOOT
Shani *Sjaantje* whoopwhoop!
Damn wat een aflevering!
*best aflevering uberhaupt van een serie dit jaar*
DAMNWOMAN
[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 17-05-2013 09:23 ]
Schrijf dan op zijn minst ook even haar naam goed 
Maar ze is inderdaad een leuke toevoeging aan de cast!
Maar ze is inderdaad een leuke toevoeging aan de cast!
Dat zit wel Schnorr.
Ben in de war, toen ik vroegah met m'n huisgenoot Life keek noemde we haar altijd Sjaantje 
Crimineel dat ze ooit die serie stopte.....
Crimineel dat ze ooit die serie stopte.....
Wel grappig gedaan als ze langs die bruiloft even rijden
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
De vrijdag was gister wel wat rustig zo zonder een nieuwe aflevering.....
Dat zal wel zo blijven. Volgend seizoen wordt PoI namelijk uitgezonden op dinsdagavond in de VS, dus woensdag hier te downloaden.
Grappig dat de hondenliefhebbers hier van Bear een held willen maken, maar ik denk niet dat men er Lassie's person of interest van wil maken 
Dit is juist een serie die om verschillende vaste storylines gaat, niet om de mensen zelf, dat is helemaal niet relevant en zou zelfs de serie verpesten.
Jij wil er iets van maken wat het niet is, snap het gebrek aan diepgang volgens jou eigenlijk niet.mphilipp schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:28:
Sommige series zijn zelfs mét de fillers wel aardig. POI kijkt wel lekker weg, echt heel veel diepgang heeft het niet, zelfs niet voor Amerikaanse begrippen. Probleem (nou ja..probleem) met series is altijd dat je vol spanning wacht op het nieuwe seizoen, soms met de angst dat de koek eigenlijk al op is. Als het nieuwe seizoen dan begint, moet je het altijd weer een stuk of 3 afleveringen geven om te 'settlen' en als het dan tegenvalt, ben je toch alweer in het ritme van het nieuwe seizoen gezogen en blijf je kijken...
Dit is juist een serie die om verschillende vaste storylines gaat, niet om de mensen zelf, dat is helemaal niet relevant en zou zelfs de serie verpesten.
[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 18-05-2013 18:03 ]
Ik klaag er toch ook niet over? Of dacht je dat ik uit masochisme 2 seizoenen heb zitten kijken. Ik constateer het gewoon, en zeg erbij dat het lekker wegkijkt. Er zijn andere aktieseries zonder diepgang die verder niets te bieden hebben. Dit heeft wel weer een extra dingetje, en dat maakt het interessant. Ik ben erg benieuwd hoe het zich in het 3de seizoen gaat ontwikkelen.Vandread schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:00:
Jij wil er iets van maken wat het niet is, snap het gebrek aan diepgang volgens jou eigenlijk niet.
Het mag dan wel een pretentieloze aktieserie zijn, maar je moet de kijkers wel blijven boeien. Dat betekent dat ze steeds weer een nieuwe invalshoek moeten vinden die past in het verhaal, maar geen herhaling van zetten is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb het niet over klagen
ik snap niet waarom je vindt dat er geen diepgang in zit.
Bedoel je persoonlijke diepgang van de characters of van het verhaal?
Bedoel je persoonlijke diepgang van de characters of van het verhaal?
Ergens is dus iets verkeerd gegaan...... 
Mooi verhaal
Mooi verhaal
Nou door het PRISM schandaal is PoI opeens een stuk realistischer geworden qua servaillence.
Wel jammer dat het nu is afgelopen maar denk door dat door dit schandaal de serie wel meer naamsbekendheid gaat krijgen.
Wel jammer dat het nu is afgelopen maar denk door dat door dit schandaal de serie wel meer naamsbekendheid gaat krijgen.
Ik ben allang blij dat ze geen "Austin Powers 3"-flaters begaan en dingen als "sheisse" zeggen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:11:
[...]
Het is niet per se dat ik dat wil, het is wat het poi draaiboek zelf suggereert.![]()
Bij Lassie hield ik het vroeger ook niet droog.
Een "geharde en geselecteerde commandohond van het allerergste kaliber, die maar van een enkele persoon bevelen aanneemt", vertelt John Reese tijdens hun allereerste encounter.
My ass.![]()
Zó tough, evil, viscious en total alien, dat hij wel Dutch moet zijn.![]()
Dat blijkt ook uit de Nederlands aandoende commando's die men deze sweet tosti geeft en die je soms nog een paar keer moet beluisteren om het dutchy element te kunnen herkennen.
Erg grappig, dat wel.
Hij moet bij de meest brute personen Fear & Terror oproepen, terwijl je ziet dat het juist een lieve en ietwat trage Lassie sufkut is, die zich door iedereen lekker laat bepotelen.
Gelijk heeft hij.
Zijn warme mand is z'n comfort zone, wie deze honden een beetje kent ziet het.![]()
Een Bear couchpotato heeft ook z'n charme, daar niet van.
Wat had jij op toen je dit verhaal zat te typen???Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:11:
[...]
Het is niet per se dat ik dat wil, het is wat het poi draaiboek zelf suggereert.![]()
Bij Lassie hield ik het vroeger ook niet droog.
Een "geharde en geselecteerde commandohond van het allerergste kaliber, die maar van een enkele persoon bevelen aanneemt", vertelt John Reese tijdens hun allereerste encounter.
My ass.![]()
Zó tough, evil, viscious en total alien, dat hij wel Dutch moet zijn.![]()
Dat blijkt ook uit de Nederlands aandoende commando's die men deze sweet tosti geeft en die je soms nog een paar keer moet beluisteren om het dutchy element te kunnen herkennen.
Erg grappig, dat wel.
Hij moet bij de meest brute personen Fear & Terror oproepen, terwijl je ziet dat het juist een lieve en ietwat trage Lassie sufkut is, die zich door iedereen lekker laat bepotelen.
Gelijk heeft hij.
Zijn warme mand is z'n comfort zone, wie deze honden een beetje kent ziet het.![]()
Een Bear couchpotato heeft ook z'n charme, daar niet van.
Ik dacht trouwens ook dat dat ene mokkel Root heette, maar volgens mij zag ik ergens dat het Ruth moet zijn. Al snap ik wel waarom het Root zou kunnen zijn
Die hacker heet ook Root in PoI: http://www.imdb.com/character/ch0338165/
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Het is Root?
Ik loop wat achter t.o.v. de mensen hier... gisteravond de laatste aflevering van seizoen 2 gezien!
Leuk, spannend, maar een beetje jammer dat "the machine" een beetje ongeloofwaardig krachtig geworden is, TE intelligent.
Het idee van surveillance, identificeren, verbanden leggen en conclusies trekken - alles wat 'ie deed tot nu toe - was voor mij geloofwaardig; de intelligentie en zelf-nadenken van de laatste aflevering breken het voor mij een klein beetje af.
Maar toch ga ik het volgende seizoen ook weer volgen, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Iemand trouwens enig idee waarom 'ie in Sickbeard bij mij op "ended" staat?
Leuk, spannend, maar een beetje jammer dat "the machine" een beetje ongeloofwaardig krachtig geworden is, TE intelligent.
Het idee van surveillance, identificeren, verbanden leggen en conclusies trekken - alles wat 'ie deed tot nu toe - was voor mij geloofwaardig; de intelligentie en zelf-nadenken van de laatste aflevering breken het voor mij een klein beetje af.
Maar toch ga ik het volgende seizoen ook weer volgen, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Iemand trouwens enig idee waarom 'ie in Sickbeard bij mij op "ended" staat?
Ik denk dat die intelligente vorm prima kan, het is niet onmogelijk dat wanneer jij software in staat stelt te leren in combinatie met AI dat deze zelf beslissingen gaat maken en daaruit weer kan leren.
Ik snap dat dat voor jou werkt - maar bij mij niet, het gaat er bij mij nog niet in dat software dat niveau kan bereiken.
Da's een beetje het algemene probleem met o.a. science fiction: het speelt vaak in een andere wereld, omgeving of situatie en als je die kan accepteren als zijnde 'normaal', dan werkt het.
Ik geloof nog niet zo in artificial intelligence. Computers kunnen prima alle mogelijke schaakzetten doorrekenen en winstkansen bepalen, maar da's wat mij betreft niet hetzelfde als intelligentie.
Maar goed - dat is wat off-topic. Ik hoop in elk geval dat in het volgende seizoen het apparaat wat minder slim gaat zijn. Ik verwacht in elk geval wat meer over de strijd tussen Elias en HR, de rol van de mysterieuze vrouw die de leiding heeft, Carter die wellicht wat partij voor Elias kiest... het mensen & nummertjes redden zal denk ik wat minder belangrijk gaan zijn, dat kennen we ondertussen wel.
Da's een beetje het algemene probleem met o.a. science fiction: het speelt vaak in een andere wereld, omgeving of situatie en als je die kan accepteren als zijnde 'normaal', dan werkt het.
Ik geloof nog niet zo in artificial intelligence. Computers kunnen prima alle mogelijke schaakzetten doorrekenen en winstkansen bepalen, maar da's wat mij betreft niet hetzelfde als intelligentie.
Maar goed - dat is wat off-topic. Ik hoop in elk geval dat in het volgende seizoen het apparaat wat minder slim gaat zijn. Ik verwacht in elk geval wat meer over de strijd tussen Elias en HR, de rol van de mysterieuze vrouw die de leiding heeft, Carter die wellicht wat partij voor Elias kiest... het mensen & nummertjes redden zal denk ik wat minder belangrijk gaan zijn, dat kennen we ondertussen wel.
Ik denk dat het nummertjes redden nog wel in de serie blijven maar dat de personen die gered moeten worden meer te maken hebben met het rode draad in het verhaal. Ik vind de geschiedenis omtrent de machine ook erg interessant. Daar zie je per seizoen niet heel veel over.
Is nu vanavond nou de eerste aflevering in seizoen 3?
http://www.tv.com/shows/p...est-2011/liberty-2866183/
http://www.tv.com/shows/p...est-2011/liberty-2866183/
Volgens mij wel, IMDB geeft ook aan dat vandaag S03E01 wordt uitgezonden.
Yup, Sick Beard zegt ook van wel. Leuke verrassing, ik had het nog niet verwacht.
Hij staat nog niet in sickbeards thetvdb.com dus ik ga maar eens een mass update forceren.Anthirian schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:53:
Yup, Sick Beard zegt ook van wel. Leuke verrassing, ik had het nog niet verwacht.
Uitzending zou morgenvroeg wel beschikbaar komen.
Net als NCIS.
Morgenavond weer heel wat leuks te kijken.
Sickbeard gaf bij mij eerst seizoen drie niet aan, schrok al dat ik alles handmatig moest downloaden. Gelukkig na het updaten wel te zien.
Wordt morgen avond eindelijk weer eens PoI kijken.
Heel erg benieuwd welke verhaallijn er nu wordt uitgepakt.
Deze serie is mij recent aangeraden door een vriend van mij, ik ben nu bij aflevering 16 van seizoen 2. Ik moet zeggen dat ik me er uitstekend mee vermaak en dat ik de serie leuker ben gaan vinden dan ik na 3 a 4 afleveringen vermoedde.
Alhoewel het realisme ver te zoeken is (maar goed, het is dan ook fictie), is de achterliggende verhaallijn interessant, zit er tempo in de serie, en lijken de hoofdrolspelers met de aflevering meer in hun rol te groeien. Montage is strak gedaan en ook de muziek (zelfde componist als de muziek van Game of Thrones) is prettig. Zit al met al prima in elkaar, ik verheug me al op seizoen 3.
Alhoewel het realisme ver te zoeken is (maar goed, het is dan ook fictie), is de achterliggende verhaallijn interessant, zit er tempo in de serie, en lijken de hoofdrolspelers met de aflevering meer in hun rol te groeien. Montage is strak gedaan en ook de muziek (zelfde componist als de muziek van Game of Thrones) is prettig. Zit al met al prima in elkaar, ik verheug me al op seizoen 3.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Mja, het eerste seizoen vond ik wel aanzienlijk beter dan het tweede seizoen. De almachtige computer werd wel ongeloofwaardig slim in het tweede seizoen, dat ging er bij mij niet meer in. Ben benieuwd of dat beter wordt.
Eerste aflevering van het derde seizoen gezien. Niets over de super computer. Wel leuke referenties naar het actuele wederom.
hmm eerste aflevering, standaard verhaallijn om iemand te redden. Maar met Root op het einde was wel mooi ook dat Carter waarschijnlijk HR gaat onderzoeken 
Verwacht een mooi seizoen, maar in mindere mate van Reese ed.
Verwacht een mooi seizoen, maar in mindere mate van Reese ed.
Ik heb vanavond weer genoten en ik verwacht ook een mooi seizoen.
Zolang Shaw maar vaak in beeld komt vind ik alles goed
Ben benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren, vind het een erg leuke serie.
Ja Shaw is een beste:

Dude, plaats even een linkje... Ik zit hier op kantoor. En velen met mij denk ik.
Wordt er naar gelang de vorige seizoenen denk ik steeds, op rustige manier, meer naar toe geleid denk ik.Ultimation schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:25:
Eerste aflevering van het derde seizoen gezien. Niets over de super computer. Wel leuke referenties naar het actuele wederom.
Ik ben benieuwd of de machinen nu ook
spoiler:
voorkeur gaat krijgen om bepaalde nummers uit te rollen, langzaam aan begin ik de machine als een soort "wezen" te beschouwen, waarbij John het immuun systeem is, Harold het zenuwstelsel, etc.
Gisteren ook de nieuwe aflevering zitten kijken maar waarom is Carter nu geen detective meer maar gewoon officer? Ik kan mij niet meer herinneren waarom dat was.
was weer leuk idd. veel humor, veel Shahi
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Vond het een goede aflevering waarin terloops toch wat vragen van de laatste aflevering van S2 worden beantwoord, zoals wat "the machine" nou met root wil.
Of ik Shaw nou zo'n goede toevoeging vind weet ik nog niet. Vond het duo Finch + Reese persoonlijk wat meer hebben. Zat wel weer een overdosis aan badass in, zal wel komen omdat het de eerste aflevering is van het seizoen
Of ik Shaw nou zo'n goede toevoeging vind weet ik nog niet. Vond het duo Finch + Reese persoonlijk wat meer hebben. Zat wel weer een overdosis aan badass in, zal wel komen omdat het de eerste aflevering is van het seizoen
Koekfabriek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:22:
Gisteren ook de nieuwe aflevering zitten kijken maar waarom is Carter nu geen detective meer maar gewoon officer? Ik kan mij niet meer herinneren waarom dat was.
spoiler:
Op het einde van het vorig seizoen werd Carter er ingeluisd door HR, en schoot ze een ongewapend persoon neer, waarna ze blijkbaar gedegradeerd werd.
Ik kap ermee. S1 was leuk, S2 begon minder te worden en nu gaat het helemaal nergens meer over. Die muts die een beetje bijdehante opmerkingen maakt steeds wordt ook erg vervelend.
Nee die was niet ongewapend, maar ze (HR) hebben het geweer weggemoffeld om haar verdacht te maken.ieperlingetje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:24:
[...]
Op het einde van het vorig seizoen werd Carter er ingeluisd door HR, en schoot ze een ongewapend persoon neer, waarna ze blijkbaar gedegradeerd werd.
offtopic:
spoilertags zijn niet nodig als de aflevering in de USA al uitgezonden is
spoilertags zijn niet nodig als de aflevering in de USA al uitgezonden is
[ Voor 12% gewijzigd door Anthirian op 28-09-2013 13:40 ]
mphilipp schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:23:
Ik kap ermee. S1 was leuk, S2 begon minder te worden en nu gaat het helemaal nergens meer over. Die muts die een beetje bijdehante opmerkingen maakt steeds wordt ook erg vervelend.

Ik ben blij dat het weer begonnen is.Vind het een lekkere serie voor tussendoor.
Ben wel benieuwd hoe het gaat met Root en de computer...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Matige aflevering deze week. Beetje ingewikkelde manier om de eindbaas van dit seizoen te introduceren.
En geen root, helaas, dus weinig humor.
En geen root, helaas, dus weinig humor.
Inderdaad, vind dit seizoen, goed nog maar 2 afleveringen, flink tegenvallen.Dat er mensen zijn die boos zijn op een bepaald persoon en dan wraak nemen, daar kan ik nog inkomen. Dat er een ideologische groepering is die deze mensen anonieme pakketjes sturen waarmee ze wraak kunnen nemen... Dat ze dan ook nog een belangrijke vijand laten lopen omdat Reese een mogelijke gebroken rib heeft. Hij heeft erger doorstaan?
Ik kijk het nog even aan, seizoen 1 begon ook matig, maar ik vrees het ergste...
Ik kijk het nog even aan, seizoen 1 begon ook matig, maar ik vrees het ergste...
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik vond de aflevering van afgelopen week juist erg sterk (afgezien van die rambo-chick). Root was nooit echt mijn favoriet dus ik ben blij dat zij een beetje op de achtergrond staat. Het leuke aan de serie vind ik juist het helpen van de mensen en dat je je de gehele aflevering afvraagt of de person of interest nou de dader is of het slachtoffer. Wat mij betreft gaan ze gewoon op deze manier door (afgezien van die rambo-chick).
Ik vond de laatste aflevering ook weer erg leuk, juist wel humor. En niet van die langdradige, vage verhaallijnen. Gewoon simpel, snel en vermakelijk.....Aflevering afgelopen, klaar, op naar de volgende.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Is dat eigenlijk ook niet een beetje de basis van bv Anonymous?The_Worst schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:58:
Dat er mensen zijn die boos zijn op een bepaald persoon en dan wraak nemen, daar kan ik nog inkomen. Dat er een ideologische groepering is die deze mensen anonieme pakketjes sturen waarmee ze wraak kunnen nemen...
Ik moet zeggen dat ik na de Snowden affaire toch wat anders naar deze serie kijk, en ik vermoed de schrijvers ervan ook.
Deze aflevering (S03E02) ging natuurlijk over Big Data en de good en bad guys die er gebruik van maken (Numbers Machine vs foute marketing dude).
Goede uitzending weer. Eigenlijk vind ik de actie met Root interessanter dan de case van de week
. Sowieso is het wel een goede aflevering want alle vrouwen (Joss, Zoe en Shaw) worden opgeroepen om in een mooie outfit te verschijnen.
Ja was zeker leuke afleveringVerwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:42:
Goede uitzending weer. Eigenlijk vind ik de actie met Root interessanter dan de case van de week. Sowieso is het wel een goede aflevering want alle vrouwen (Joss, Zoe en Shaw) worden opgeroepen om in een mooie outfit te verschijnen.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Genoeg eye candy inderdaad, en leuk om te zien dat er toch letterlijk 1 van de 3 de hond in de pot vond.
Ook wel erg leuk is dat Carter bij de eerste aanval tijdens haar date iemand kneecapped net als John maar dat Shaw gewoon snoeihard in iemand zijn borst schiet.
Root vindt ik steeds enger worden, het psychopaat gevoel krijgt ze erg goed over de buhne.
Ook wel erg leuk is dat Carter bij de eerste aanval tijdens haar date iemand kneecapped net als John maar dat Shaw gewoon snoeihard in iemand zijn borst schiet.
Root vindt ik steeds enger worden, het psychopaat gevoel krijgt ze erg goed over de buhne.
Mevrouw Acker doet het inderdaad erg goed als psycho bitch 
Wel raar dat ze van een bijna Terminator-achtig seizoenseinde zijn gegaan naar wat het nu is, maar misschien is dat ook wel weer niet zo'n verkeerde beslissing geweest. PoS ging tenslotte al nooit echt over de "what if"-scenarios maar meer over wat er echt kan (en gebeurt met oa. Prism).
Alleen die opmerking over datingapps en dan alleen Tinder als echte app opnoemen...
Maar goed, altijd nog beter dan dat iemand weer eens heel opvallend met logo goed zichtbaar een Microsoft Surface uit z'n zak trekt.
Wel raar dat ze van een bijna Terminator-achtig seizoenseinde zijn gegaan naar wat het nu is, maar misschien is dat ook wel weer niet zo'n verkeerde beslissing geweest. PoS ging tenslotte al nooit echt over de "what if"-scenarios maar meer over wat er echt kan (en gebeurt met oa. Prism).
Alleen die opmerking over datingapps en dan alleen Tinder als echte app opnoemen...
Dat zit wel Schnorr.
Dit, 100% mee eens. Ik geloof dat ze in White Collar of House zelfs een keer tijdens een autorit 2 minuten aan het praten waren over de mogelijkheden van diezelfde auto. Daarbij is dit gelukkig een verademing.Stukfruit schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:39:
Maar goed, altijd nog beter dan dat iemand weer eens heel opvallend met logo goed zichtbaar een Microsoft Surface uit z'n zak trekt.
Beetje dubbel gevoel over deze aflevering. Ik vond het interessant om te zien dat ze nog even ter plekke gingen beoordelen of de persoon slachtoffer of pleger zou zijn. Bleek toch anders te zijn. Maar dat Mr. Reese daarna beiden partijen elkaar laat neerschieten om de kwestie op te lossen vind ik raar. De bedoeling is om mensen te redden, niet om ze elkaar te laten vermoorden.
Ik vond het wel een goede afwisseling tegenover hetgeen er normaal gebeurt, is eens wat afwisseling tegenover het altijd redden van mensen... Zeker omdat het nu niet zo zwart-wit was als normaal.
Reese redt degenen die slachtoffer waren of nog zouden worden van de POI en van haar man die net zo doortrapt is. De actrice die de POI speelde was wel enorm zwak, geen moment speelde ze overtuigend het slachtoffer of de dader.Ultimation schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:35:
Maar dat Mr. Reese daarna beiden partijen elkaar laat neerschieten om de kwestie op te lossen vind ik raar. De bedoeling is om mensen te redden, niet om ze elkaar te laten vermoorden.
Na de ontsnapping van Root vorige week had ik verwacht haar te zien maar in POI betekent dat gewoon dat haar plannetjes een week verder zijn, vorig seizoen zag je haar ook weken niet tot ze bleek die secretaresse van de NSA baas te zijn.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik vind het helemaal niet raar eigenlijk. In POI is eigenlijk niemand echt helemaal schoon en ze hebben allemaal hun fouten. Ik kan wel begrijpen dat Reese zoiets heeft van zoek het maar zelf uit jullie twee. Zeker nadat er zo met hem gespeeld is
Shaw begint een leuke asset te worden!
Leuk einde ook.
Leuk einde ook.
Ja apart. Ik was in de veronderstelling dat POI was gestopt. Een update en S3 staat erbij...thvers schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:02:
Sickbeard gaf bij mij eerst seizoen drie niet aan, schrok al dat ik alles handmatig moest downloaden. Gelukkig na het updaten wel te zien.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik moest bijna janken! Maar toen maar even mijn Shaw-face opgezet :-)Krizzie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:01:
Shaw begint een leuke asset te worden!
Leuk einde ook.
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)