Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Friends and Family vereisen een unieke actiecode. Deze kan een medewerker of grootzakelijke klant van Vodafone aanvragen. Op het forum is het niet toegestaan om codes aan te vragen c.q. ze openbaar aan te bieden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien dat T-Mobile nog gaat volgen... aangezien VF nu achter KPN loopt. De prijzen zijn zowat gelijk, de grootste verschillen zijn:
-dat het toestel wel van jou is en geen lease dus
-gelijkwaardige toestel vervanging (iig dat zeggen ze :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Even voor de duidelijkheid...
(Vodafone) Sizz blijft voorlopig nog bestaan, nou is het hoogste abbo 75eu per maand met 1GB data. Maar er zit nog wel een 12mnd promo op: (voorbeeld) Snelheid is volgens mij dan 14,4 mb/ps zou ook het dubbele kunnen zijn bij dit abbo, maar kan dat ff niet terug vinden.

Als iedereen straks massaal aan de Sizz gaat vraag ik mij af hoelang ze Red gaan hanteren.
Hoewel toestellease bij KPN in mijn ogen nog altijd duurder is...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
ArcticWolf schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:15:
Misschien dat T-Mobile nog gaat volgen... aangezien VF nu achter KPN loopt. De prijzen zijn zowat gelijk, de grootste verschillen zijn:
-dat het toestel wel van jou is en geen lease dus
-gelijkwaardige toestel vervanging (iig dat zeggen ze :p)
Dat laatste betekend bij KPN dat je een toestel krijgt met hetzelfde OS... Dus ik ben benieuwd wat Vodafone daarmee gaat doen. In ieder geval vind ik de prijzen nu gewoon te duur om een nieuw abonnement te nemen. Zelfs Sizz is weereens een stuk duurder geworden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Dit is voor mij wel een beetje exit Vodafone... Ik ben geen groot gebruiker, 700MB internet, 120 belminuten in de maand en SMS amper 5 in de maand. Met een Iphone... Volgens mij ben ik niet de enige met dit bel\web gedrag...

Kan me niet voorstellen dat dit een succes wordt... Iedereen die een beetje kan rekenen haakt hier op af...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Ze moeten vanuit Europa een gaan controleren of deze prijzen wel markt conform zijn.

Wat een nemen.. Van zowel Vodafone, als KPN, HI etc...

Dit slaat nergens meer op !

Dan maar weer alleen een vaste lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Omdat??

Begrijp me niet verkeerd, ondanks dat ik ook niet echt blij met de Red abonnementen ben is het wel zo dat elk bedrijf zijn/haar eigen prijsbeleid mag hanteren. Ben je het er niet mee eens, dan ben ik bang dat jij het beste een zaak aanhandig kan maken dat er te weinig concurrentie zou zijn. Ik ben alleen bang dat je dit gaat verliezen.

Bovendien, wat is marktconform? KPN en Vodafone liggen ongeveer op het zelfde prijspijl (zeker maandelijks incl. toestel) T-Mobile zit als netwerk niet heel veel goedkoper qua prijzen.

Wanneer alle partijen ongeveer op de zelfde prijs gaan zitten praat je over marktconform....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
Bullet NL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:51:
Omdat??

Begrijp me niet verkeerd, ondanks dat ik ook niet echt blij met de Red abonnementen ben is het wel zo dat elk bedrijf zijn/haar eigen prijsbeleid mag hanteren. Ben je het er niet mee eens, dan ben ik bang dat jij het beste een zaak aanhandig kan maken dat er te weinig concurrentie zou zijn. Ik ben alleen bang dat je dit gaat verliezen.

Bovendien, wat is marktconform? KPN en Vodafone liggen ongeveer op het zelfde prijspijl (zeker maandelijks incl. toestel) T-Mobile zit als netwerk niet heel veel goedkoper qua prijzen.

Wanneer alle partijen ongeveer op de zelfde prijs gaan zitten praat je over marktconform....
Maar wat als marktconform kunstmatig hoog is ??

Daar kan de EU onderzoek naar doen toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Is het wel kunstmatig hoog? Ik bedoel, 4 netwerken in Nederland hebben meer dan 3 miljard betaald om alleen maar een 4G netwerk te mogen opzetten. Al het andere komt er dus nog bij, denk aan de hardware, marketing enz enz...

m.a.w. wil je de tarieven en abonnementen van de providers aan de kaak stellen zal je dus echt met meer moeten komen dan "marktconform, kunstmatig en EU onderzoek"

Alle grote netwerken in Nederland hebben het afgelopen boekjaar een omzetdaling gezien. Het is dus niet zo dat bij hen de bomen ook tot in de hemel groeien. De relatief hoge prijs wat je voor een Red abonnement moet betalen komt dus deels uit het feit dat wij als consument steeds meer en nieuwere technieken willen, het moet sneller, meer data enz enz.

Providers springen daar op in, met als nadeel voor ons dat alles steeds duurder wordt.

Ben je het er niet mee eens? Hou vast aan je huidige contract en/of ga een goedkoop sim-only abonnement opzoeken. Feit is wel dat op moment dat Tele2 haar netwerk helemaal actief is er weer één partij bij is die voor extra concurrentie kan zorgen. Tele2 zal zich letterlijk een plek in de markt moeten kopen, iets wat gunstig kan zijn voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
Bullet NL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:12:
Is het wel kunstmatig hoog? Ik bedoel, 4 netwerken in Nederland hebben meer dan 3 miljard betaald om alleen maar een 4G netwerk te mogen opzetten. Al het andere komt er dus nog bij, denk aan de hardware, marketing enz enz...

m.a.w. wil je de tarieven en abonnementen van de providers aan de kaak stellen zal je dus echt met meer moeten komen dan "marktconform, kunstmatig en EU onderzoek"

Alle grote netwerken in Nederland hebben het afgelopen boekjaar een omzetdaling gezien. Het is dus niet zo dat bij hen de bomen ook tot in de hemel groeien. De relatief hoge prijs wat je voor een Red abonnement moet betalen komt dus deels uit het feit dat wij als consument steeds meer en nieuwere technieken willen, het moet sneller, meer data enz enz.

Providers springen daar op in, met als nadeel voor ons dat alles steeds duurder wordt.

Ben je het er niet mee eens? Hou vast aan je huidige contract en/of ga een goedkoop sim-only abonnement opzoeken. Feit is wel dat op moment dat Tele2 haar netwerk helemaal actief is er weer één partij bij is die voor extra concurrentie kan zorgen. Tele2 zal zich letterlijk een plek in de markt moeten kopen, iets wat gunstig kan zijn voor de consument.
Dat de grote netwerken in Nederland het afgelopen boekjaar een omzetdaling hebben gezien is omdat meer klanten een sim-only abonnement namen. Dat kan dus betekenen dat ze langer door gingen met hun telefoon of dat ze een telefoon los kochten en goedkoper uit wilden zijn. Het betekent in ieder geval dat klanten abonnementen te duur beginnen te vinden. Prijzen nog verder verhogen schrikt alleen maar meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
3 miljard over 17 jaar voor alle benodigde telecom frequenties, waaronder 4G. Omgerekend 14,7 miljoen per maand. Aangezien er meer abo's dan inwoners zijn, kost het minder dan 1 euro per klant. Niet zo dramatisch als men wil doen voorkomen.

Als Vodafone kwaad wil, kan men de aanval openen op de vaste ADSL aansluiting. Die zijn vaak trager dan 4G.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
Vodafone betaalde 1,4 miljard (totale opbrengst was 3,8 mld), de veiling was voor 2/3/4G frequenties, en de looptijd van de vergunning is 17 jaar.
Schat dat de kosten van de vergunning per abonnee per maand minder dan 2 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
Vodafone heeft volgens de website 5,5 miljoen aansluitingen. (1.400.000.000/5.500.000)/17 = €14.97 per klant per jaar. €14.97/12 = €1.25 per maand per klant. Valt reuze mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
Insert12 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:23:
Vodafone heeft volgens de website 5,5 miljoen aansluitingen. (1.400.000.000/5.500.000)/17 = €14.97 per klant per jaar. €14.97/12 = €1.25 per maand per klant. Valt reuze mee dus.
Dus waar gaan die andere 40 euro heen ??

In de knip van Vodafone... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

:)

[ Voor 99% gewijzigd door MensionXL op 06-03-2013 08:35 . Reden: Fout gelezen ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Cactusjack schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:25:
[...]

Dus waar gaan die andere 40 euro heen ??

In de knip van Vodafone... :/
Dat valt wel mee; Hardware kosten, Personeelskosten, Marketingkosten enz enz enz.... Niet te zeggen dus....

Bovendien, van die alle bedragen die Vodafone ons rekent gaat 21% naar de belasting i.v.m. afdracht BTW, de vreemde sommetjes die hier gemaakt worden slaan sowieso kant nog wal....

[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 06-03-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoezo? Uitgaande van de Red SimOnly hebben ze 39/1.21=32,23 euro/abo. De licentie kost ~1,23 dus hebben ze 31 euro voor de rest. Toestellen betalen de consumenten straks zelf grof voor via de A t/m E bijbetaal formulie die een klant rustig 70 euro extra kost. En Nederland is één van de makkelijkste landen om uit te rollen. Weinig hoogbouw die verstoord, mensen dicht bij elkaar, goede hoofdinfra etc.

Ik wil gewoon een Europees abonnement. Waarom zijn lijntjes op een kaart zo relevant voor iets als een telefoonsignaal? Vooral in grensstreken 'steken' masten weleens over.

We waren vroeger de Belgen uit aan het lachen met hun hoge prijzen, verbod op koppelverkoop, etc. Moet je nu eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ok een omzetdaling prima, maar bedrijven als Vodafone en KPN maken nog steeds elk jaar enorme winsten (al zij het ietsje minder dan het jaar ervoor, hallo crisis). Dat ze dan gaan lopen mekkeren dat de prijzen omhoog moeten omdat ze het anders niet redden is natuurlijk onzin. Ze kunnen dan alleen de hoge winsten niet meer waarmaken en dan worden de investeerders en aandeelhouders ongelukkig omdat ze een Bentley minder kunnen rijden.
Dat is de reden waarom de prijzen omhoog gaan niet omdat ze nu 1.zoveel miljard hebben betaald om 17 jaar 4G te mogen/moeten neerleggen, waar ze vervolgens ook weer hogere prijzen voor rekenen.

Hoewel ik altijd wat angstig ben voor Tele2 begint deze wel steeds interresanter te worden, zeker als ze straks 4G tegen een goede concurerende prijs op de markt kunnen zetten omdat ze hier nu eenmaal een stuk minder voor hebben betaald.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heeft er iemand al wat meer info kunnen krijgen wat er met de F&F abbo's gaat gebeurden?
Zit namelijk te twijfelen of ik maar een maand dubbel betaal en voor 1 april overstap op een lekker goedkoop sim only abonnementje of dat ik wacht wat de nieuwe F&F acties gaan doen.
Hoorde namelijk dat deze toch wel flink duurder gaan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Van wie/wat hoorde je dat dan? Maar ook al krijg je 33% korting (was 50%) van veel geld, dan blijft het duur. Ook zit er geen cent korting op de toestelprijzen t.o.v. de reguliere webshop. Het grote voordeel is dat de prijs vast is, maar als je elke twee jaar switcht, schiet het niet op.
24 maanden met 12 maanden 50% korting is 18 volle maanden.
24 maanden met 33% korting is 16 volle maanden. Aangezien toestelprijzen gelijk zijn, scheelt F&F maar 2 maanden betalen op 24 maanden abonnement. Niet zo heel spannend dus, eigenlijk maar 8,3% korting.
Je eigen winst zit erin om het abo te houden vanwege het lagere maandbedrag of een actie mee te maken zoals de 10GB serie. Eigenlijk heeft dan alleen SimOnly zin, want die 2 maanden korting raak je al kwijt doordat Vodafone geen prijsvechter is met mobiele telefoons.

Met RED zal hier echt niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Senor Sjon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:18:
Van wie/wat hoorde je dat dan? Maar ook al krijg je 33% korting (was 50%) van veel geld, dan blijft het duur. Ook zit er geen cent korting op de toestelprijzen t.o.v. de reguliere webshop. Het grote voordeel is dat de prijs vast is, maar als je elke twee jaar switcht, schiet het niet op.
24 maanden met 12 maanden 50% korting is 18 volle maanden.
24 maanden met 33% korting is 16 volle maanden. Aangezien toestelprijzen gelijk zijn, scheelt F&F maar 2 maanden betalen op 24 maanden abonnement. Niet zo heel spannend dus, eigenlijk maar 8,3% korting.
Je eigen winst zit erin om het abo te houden vanwege het lagere maandbedrag of een actie mee te maken zoals de 10GB serie. Eigenlijk heeft dan alleen SimOnly zin, want die 2 maanden korting raak je al kwijt doordat Vodafone geen prijsvechter is met mobiele telefoons.

Met RED zal hier echt niets aan veranderen.
Uhm F&F heeft i de huidige vorm nog gewoon korting op de gehele looptijd. zie het sterretje bij de prijzen.
https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/4405
* Aanbieding blijft geldig na afloop van abonnement.
Hierdoor zou het zeker op de langere termijn misschien voordeliger zijn om nu al abbo te nemen en eventueel te regelen dat ik later mijn nummer kan overzetten. Ik betaal dan wel 1 maand dubbel, maar dat haal je er zeker wel weer uit. Ben namelijk wel van plan om iets langer dit abbo aan te houden daar het er niet naar uit ziet dat VF snel weer gaat dalen met de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat meld ik toch ook :?

Mij gaat het om een prijsvergelijk op basis van 24 maanden. Het voordeel gaat pas later werken en eigenlijk moet je in het tweede jaar de korting nog inlopen. Maar met RED is de overgangsmaand veel voordeliger voor F&F. Ik zie nergens meer kortingen op de standaard aboprijzen, wat Vodafone nu erg duur maakt. Want voor 1GB moet je al een hoog abo nemen. Mijn verwachting is dat de andere providers ook deze ruimte zullen pakken qua prijs en weer alles duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:26
Ik heb ook kennis genomen van de nieuwe RED abonnement en vind deze toch wel interessant. Desalniettemin heb ik op 3 maart een 1-jaar sim only Bel+SMS+Web 47 euro abonnement afgesloten via de F&F site.

Dat is 500 min, onbeperkt sms+bellen naar vodafone nrs, en 4GB data. Voor 25,38 euro per maand (46 % procent korting + geen 20 euro aansluitkosten). Prima deal!

Alleen bel ik erg veel en is 500 min mss te weinig voor mij. Ik ben dus wel geïnteresseerd in onbeperkt bellen. De RED Super is hetzelfde als mijn zojuist afgesloten abonnement alleen dan met onbeperkt bellen ipv 500min. Kost op de gewone site 50 euro, wat ik te duur vind, maar voor bijv 33 euro (= 33 % korting) of zelfs 27 euro (= 46 % korting) is RED Super wel aantrekkelijk.

Ik twijfel nu of ik mn zojuist afgesloten abonnement moet annuleren, en vanaf 1 april RED afsluiten via F&F. Mijn abonnement gaat 1 mei 2013 in, met nummerbehoud.

Is het nog mogelijk om later over te stappen van B+S+W naar een RED abonnement met dezelfde F&F korting?

Ik zie dat in eerdere reacties ook al gespeculeerd is over de hoogte van de korting, maar dat de F&F site korting inhoud, is wel duidelijk, dat is de opzet van F&F. De vraag is even hoeveel?

[ Voor 9% gewijzigd door Magnolia op 07-03-2013 11:39 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij niet.

Maar dat is voor mij ook de enige twijfel, ik betwijfel ook of de korting van 46% op sim-only blijft. Anders is het bye-bye Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Misschien wordt het kortingspercentage op de RED abonnementen geen 46 %, maar het zal altijd wel substantieel zijn, waarom zou men anders een F&F site hebben?

Stel dat het 25 % wordt. Dan is onbeperkt bellen/sms, 4GB data met snelheid tot 43/5.8 Mbps, dual-sim en nog wat andere handige dingen voor 37,50 euro per maand niet echt heel duur. Bij KPN en T-mobile vind je geen vergelijkbaar abonnement. De reguliere prijs van 50 euro is wel een beetje veel voor een sim-only abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 07-03-2013 11:48 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar wel overkill. Nu heb je 4GB vanaf 12-13 euro per maand. Dat wordt dan opeens 37,5 euro in jouw voorstel.

Dan kijken we met F&F, de rest rent toch gillend weg van die prijzen?

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 07-03-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net op de F&F site bij de "veel gestelde vragen" het volgende... word je ook niet heel blij van...:

Hoeveel korting krijg ik vanaf 2 april op de Vodafone RED abonnementen?
Alleen bij Friends & family krijg je korting op de RED abonnementen. Op de RED abonnementen zal een korting van toepassing zijn van 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook niet de moeite meer dus. Gaat hun afdeling klantencontact een maand op vakantie ofzo? We maken alles zo duur dat toch niemand hier meer wilt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Volgens de FAQ van Friends & Family zijn per 2 april de volgende voorwaarden geldig.
Abonnement / Contract
Welke abonnementen zijn er per 2 april beschikbaar?
De volgende abonnementen zullen per 2 april beschikbaar zijn bij Friends & Family;
  • Bel+SMS+Web 100
  • Bel+SMS+Web 200
  • RED Essential
  • RED
  • RED Super
Wanneer worden de Vodafone RED abonnementen bij Friends & Family geïntroduceerd?
De Vodafone RED abonnementen worden geintroduceerd per 2 april. Tot die tijd zullen de huidige kortingen blijven bestaan.

Alleen bij Friends & family krijg je korting op de RED abonnementen. Op de RED abonnementen zal een korting van toepassing zijn van 10%.
Wat voor regulier RED (interresant voor mij) dus zal gelden als 10% op 39 euro uitkomend op 35 euro.
Eigenlijk hetzelfde als wat ik nu betaal en te veel vind (kan dan wel onbeperkt bellen en smsen)
De huidige aanbiedingen zijn 4gb 75 min bellen onbeperkt smsen en 4GB voor ongeveer 15 Euro. Nogal een verschil in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik mag hopen dat op de sim-only abonnementen meer korting zit. Eigenlijk is dit wel de doodsteek van het F&F systeem.

Nou... kijken wat er voor 2 april langskomt in de shop m.b.t. de HTC One of de S4. Anders wordt het SimOnly of een andere provider, maar met deze bedragen zie ik het somber in voor Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Hmm ok, 10% is wel heel mager idd. Hopelijk wordt dit meer voor de sim-only variant. Is mijn B+S+W waarschijnlijk toch nog een goede keus geweest.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ik denk eigenlijk ook niet dat vodafone het beklaag van tweakers gaan aanhoren, aangezien het grosso modo van het volk wel zijn telefoon gebruikt om veel te bellen.

Ik zelf vind bv zo'n red super abbo wel interressant. Bel zelf veel en heb soms aan 300 min per maand niet genoeg en verbruik 2Gb per maand met telefoon en tablet. dan nog multisim voor tablet en telefoon en 4G ready (want dat is er tegen die tijd wel als je een abbo voor 2 jaar aangaat, en hopelijk al in juni als ik inderdaad het abbo wil nemen).

Zelf een berekeningtje bij Belcompany met de Sony XZ:
55 euro abbo met 209 euro bijbetalen: totaal 1529 euro voor 2 jaar, das ong 42 euro per maand als de nieuw waarde van de telefoon eraf haalt.

Alleen tele2 is 8 euro per maand goedkoper (maar dan heb ik dus geen multisim en afhankelijk van tetheren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
en bij Tele2 heb je het toestel gratis die je nu voor het gemak van de berekening afhaalt?
https://www.studentmobiel...d=22&renewal=&sms=&voice=
Vodafone Red
https://www.studentmobiel...al=#product-provider-tabs

Je genoemde 1529/24=-63,71/mnd wat IMO echt veel teveel is. Dat is 2/3e van mijn zorgverzekering, of even hoog als de allrisk verzekeringen van mijn auto+motor. Tevens is dat 25,71 PER maand duurder dan
Tele2. Plus 4G over drie maanden al up en running overal? Forget it.

[ Voor 49% gewijzigd door Señor Sjon op 07-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eind maart wel een F&F abo afsluiten. Die 10% op RED zet ook geen zoden aan de dijk, tenzij ze nog met speciale acties komen, maar die wacht ik niet af.

Het wordt of een mooi sim only en dan straks een nieuwe tel erbij kopen (heb nu nog een Galaxy Nexus die eigenlijk alles goed doet wat ie moet doen en pas 3/4 jaar oud is) of er moet een mooie HTC One of Galaxy S4 actie tussen einde maart en 2 april komen.

Was er totaal nog niet mee bezig, want mn huidige sim-only (regulier) loopt pas in juli af, maar met die RED abo's ga je wel nadenken over de prijzen. Bellen gebruik ik amper dus de oude set-up is veel voordeliger, krijg ik ook nog 4GB die ik nooit op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010101.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-08 06:36
Het Red SIM ONLY abo is wel een stuk duurder geworden, 39 euro voor 1GB en onbeperkt bellen/smsen ... en dat voor SIM ONLY.

http://www.vodafone.nl/mo...nten/sim_only_abonnement/

Als ik het vergelijk met mijn huidig Vodafone SIM ONLY abo, dan betaal ik 28 euro (effectief 21 euro door 1e jaar 50% korting) voor 1GB en 400 min.

Vind ik echt een ferme prijsstijging voor enkel onbeperkt bellen.smsen erbij, wat ik toch al nauwelijks meer doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Vind ik echt een ferme prijsstijging voor enkel onbeperkt bellen.smsen erbij, wat ik toch al nauwelijks meer doe.
Dat ligt eraan hoeveel belminuten je gebruikt. Ik gebruik (Voornamelijk zakelijk) ontzettend veel belminuten (Bel effectief zo'n 2 uur per dag). Dus dan is zo'n 'onbeperkt' abbo echt helemaal de bomb. Nu betaal ik mij nog helemaal scheel aan bellen, terwijl ik aan data zat heb aan 1 gb (Whatsapp, wel veel foto's, beetje nieuws, maar vaak ook wifi).

Mijn abbo verloopt 22 maart, dus ik bestel gewoon 2 april in F&F shop de iPhone 5 met Red Super. Zit ik altijd goed.

Ik ga dan wel van Telfort naar Vodafone, zal wel weer een hell zijn met nummer overzetten. Maarja, kan niet anders want er ligt ik weet niet hoeveel reclamespul (Plastic visitekaartjes, dozen vol met schrijfblokken, enveloppen) met mijn privé telefoonnummer, pand bestickerd. Geen optie dus om van nummer te switchen. Dat is wel nadeel als de baas verwacht dat je zakelijke telefoongesprekken op je privé telefoon doet (en betaald, maarja, switch maar met de crisis 8)7 ).

[ Voor 49% gewijzigd door RedHat op 07-03-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010101.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-08 06:36
Okee, in jouw geval kan ik dat wel snappen. MAar als je dan bv de Sony Xperia Z erbij neemt ben je 49 euro per maand kwijt voor datzelfde abo, met 94 euro bijbetaling voor toestel.

Het verschil tussen SIM ONLY en abo wordt daarmee enorm verkleind, vooral als je bedenkt dat het toestel 619 euro kost.

(619 - 94)/24 = 21,85
het verschil tussen SIM ONLY en abo = 10 euro

In dit geval is het dus zelfs voordeliger om een abo te nemen. Dat was ooit wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het zo. Uit het feit dat er geen alternatieven aangeboden worden in de vorm van een flexibel abo of goedkope sim only blijkt al dat Vodafone dondersgoed weet dat de red abo's overpriced zijn. Ieder alternatief zou gretig aangegrepen worden dus is het er niet. Bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
In principe zijn de RED abbonementen goed voor mensen die aanzienlijk veel bellen en SMSen. Voor iemand als ik die over korte tijd een sim only abbonement nodig heeft met een minimum van 1000MB per maand en max 200 belminuten is er geen goede optie.

Het Sim Only abonnement dat voor mijn profiel geschikt zou zijn is 39 euro per maand (RED 1GB 28.8mbit) (optioneel +95 euro +10 euro per maand +telefoon, wat dan relatief goedkoop is behalve dat ik geen nieuwe telefoon nodig heb).

Als alternatief voor mij zou ik dan veel gemakkelijker 300min + 1500mb 14.4mbit (toekomstgericht) Tele2 sim only nemen voor 18,50 per maand (23,50 per maand na 24mnd). (ook hier is de telefoon te krijgen voor +18 euro per maand, niet veel duurder dan Vodafone 325 euro vs 432 euro)

Ik vraag me af wat Vodafone hiermee wil bereiken... Mijn vriendin heeft gelukkig vorige maand haar sim only abbonement nog verlengd bij vodafone voor 15 euro/maand 225min 500mb. Gelukkig net op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/prepaid/overzicht/

volgens mij ben ik gek... maar krijg je nu 3GB voor 30 euro/maand bij een prepaid? O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:33:
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/prepaid/overzicht/

volgens mij ben ik gek... maar krijg je nu 3GB voor 30 euro/maand bij een prepaid? O.o
Ja dat klopt, maar de snelheid is wat aan de trage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik niemand ken die bij vodafone werkt. Ik had graag een oude simonly abonnement aangevraagd (kan niet meer vanwege red), maar de red abonnementen gaan pas in op 2 april in bij F&F. Als je een code hebt kun je nog het abonnement afsluiten van 75 belminuten 4gb (14,4mbps) en onbeperkt smsen voor de eerste 6/12 maanden voor €14,80 en de rest van de looptijd voor €29. Succes allemaal hoop dat het gaat lukken WEES SNEL, want op 2 april is het feestje helemaal afgelopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat feestje kan nooit lang duren. De combi gemiddeld bellen, veel data bestaat gewoon nief. De BSW was daarin beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:36:
[...]

Ja dat klopt, maar de snelheid is wat aan de trage kant.
ah ik kon al geen snelheidsindicatie vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Pffff...dat Vodafone is ook het spoor bijster. Iedereen hoor ik erover, zowel vlak bij me als op forums e.d. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Op deze manier raken ze een hoop klanten kwijt en lopen ze een hoop zwevende kiezers mis.

Vodafone heeft heel slecht nagedacht over de ´midden-pakketten´. Overigens de pakketten die het meest worden gebruikt. Maar gelukkig krijg je nu wel goede service bij Vodafone, want Red is tot slot van rekening het abonnement voor ´als je waarde hecht aan service´. :? Dat zou heel goed kunnen kloppen, want bij de huidige abonnementen is dit ruk!

Ik blijf zelf overigens bij Vodafone, omdat ik daar een abo heb lopen van € 12,95 met 300 min en data FUP. Dat kan ik nergens meer krijgen, want anders had ik al weggeweest!

[ Voor 12% gewijzigd door Redondo1982 op 08-03-2013 22:25 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Abonnement / Contract

De volgende abonnementen zullen per 2 april beschikbaar zijn bij Friends & Family;
Bel+SMS+Web 100
Bel+SMS+Web 200
RED Essential
RED
RED Super

Wanneer worden de Vodafone RED abonnementen bij Friends & Family geïntroduceerd?
De Vodafone RED abonnementen worden geintroduceerd per 2 april. Tot die tijd zullen de huidige kortingen blijven bestaan.

10%... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
blup schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:35:
Abonnement / Contract

Bel+SMS+Web 100
Bel+SMS+Web 200
RED Essential
RED
RED Super

10%... :O
sim only zal wel meer korting zijn, is nu ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

alwaysleft schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:43:
[...]
sim only zal wel meer korting zijn, is nu ook zo
Dat zal best, maar als de korting nu 33% is voor normale abonnementen en 10% wordt, zal dat niet veel goeds betekenen voor de korting op sim-only abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de korting loopt ook na de looptijd gewoon nog door. In tegenstelling tot wat hierboven iemand zei. Maar laten we reëel zijn, die f&f aanbieding is leuk voor een aantal mensen, maar de doorsnee consument is gewoon een beetje de sjaak bij Vodafone regulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zackary
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 21:40
Tja, ik mag 26 maart verlengen bij VF, dus de red abbo's kwamen net een maand te vroeg. No way dat ik die prijzen ga betalen. Dus terug naar Hi voor een sim only met 150 min. en 1gb data voor 20,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:59:
En de korting loopt ook na de looptijd gewoon nog door. In tegenstelling tot wat hierboven iemand zei. Maar laten we reëel zijn, die f&f aanbieding is leuk voor een aantal mensen, maar de doorsnee consument is gewoon een beetje de sjaak bij Vodafone regulier.
Klopt, ik vergeleek 24 maanden F&F met regulier. Puur omdat je na 24 maanden F&F niet kan verlengen of wijzigen als je een nieuw toestel wilt. Dan verlies je die korting Dus je moet je abo door laten lopen. Daarbij kan je i.c.m. toestel een betere totaalprijs vinden dan met F&F, aangezien F&F ten opzichte van de reguliere VF shop maar iets van 8-9% scheelde.

Gevoelsmatig kan je F&F beter SimOnly nemen, dan zet de korting pas zoden aan de dijk en is de permaente prijs wel prettig. Met toestel zijn betere prijzen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 23:11
Ik was ook van plan om eind deze maand over te stappen van T-mobile naar Vodafone incl de iphone 5.
Met deze prijzen ga ik dan toch maar verlengen bij T-mobile want deze absurde prijzen ga ik echt nooit betalen.
Nu maar snel verlengen voordat T-mobile ook het voorbeeld gaat volgen van KPN en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Heb afgelopen week een Vodafone medewerker aan de lijn gehad over het "geweldige" Red abonnement en of ze mijn verbruik willen bekijken om een passende aanbieding te doen. Dus dit rustig door hem uitlaten zoeken.

Vodafone: "Mijnheer u verbruikt nu 140min gemiddeld per mnd aan bellen en verstuurt 11 smsjes"
Klant: Klopt
Vodafone: "Uw data is gemiddeld een 700mb per maand"
Klant: Klopt
Vodafone: En nu heeft u een abonnement van 200/200 en 1000mb voor 35 euro p/mnd.
Klant: Klopt ook
Vodafone: Dan kunt u nu overstappen naar Red voor 49,- euro per maand. Met een toestel naar keus.
Klant: WTF! 49,- euro voor zaken als onbeperkt bellen welke ik nu al niet eens op maak.
Vodafone: Tja, we kunnen daar niks aan doen, u valt een beetje tussen beiden vormen in.
Klant: En nu? Stel ik wil een iPhone5 (meld ook even actie van T-mobile)
Vodafone: Ik kan u een Iphone5 aanbieden voor 239,- euro
Klant: Serieus? Ben al 12 jaar vaste klant en je komt met dit aanbod aan?
Vodafone: Wij kunnen en mogen er niks meer mee doen dan dit.
Klant: *Zucht* ik ga mijn abonement wel uitzitten en verlengen bij de concurrent als het zo moet.

M.a.w. Vodafone jullie RED abonnementen zijn waardeloos voor mij. Enige waarvoor het ideaal kan zin zijn veel verbruikers qua belminuten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[b][message=39906145,noline]Wicked-Game schreef op maandag 11 maart 2013 @
Klant: *Zucht* ik ga mijn abonement wel uitzitten en verlengen bij de concurrent als het zo moet.

M.a.w. Vodafone jullie RED abonnementen zijn waardeloos voor mij. Enige waarvoor het ideaal kan zin zijn veel verbruikers qua belminuten.
Ik ben benieuwd... Uiteindelijk zullen de VMO's waarschijnlijk ook gewoon duurder gaan worden... Als T-Mobile KPN en Vodafone gaat volgen, zullen de minuten / smsjes / MB's vanzelf ook wel duurder verkocht gaan worden aan deze partijen. Anders schieten ze zichzelf in de voet... Het is dus maar de vraag hoe het concurrenten landschap er uit gaat zien.

In the end zijn er gewoon veel kosten gemoeid met alle netwerken, vroeger werd dat in balans gehouden door de veel bellers \ sms-ers, maar de komst van data heeft dit gewoon om zeep geholpen.

Kijk ik zelf naar mijn vader, dan gaat hij per maand gewoon gemiddeld €40,- minder betalen! En dat zal ook wel in hun afweging hebben gezeten, want mijn vader stond op het punt naar een Simyo \ Simpel achtige dienst over te gaan stappen. Dus ze gaan nu wat verliezen op de veel bellers en pakken het terug op de echte belasters van het netwerk (de datamonsters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Zo juist dit af kunnen sluiten, ben erg tevreden itt red:

''Bel+SMS+Web Altijd € 30 Sim Only + microsim 2 jaar € 30,00 € 16,20 *

* Aanbieding blijft geldig na afloop van abonnement.
Actieprijs p/mnd € 16,20

Voorwaarden

De bundel bestaat uit 125 belminuten, onbeperkt nationaal SMS'en, 4 GB internet op je mobiel en onbeperkt bellen naar Vodafone klanten''

24maanden lang sim only.
Heb het maar gelijk voor 2 jaar gedaan, want ik verwacht dat in de toekomst de tarieven zullen blijven stijgen/gelijk blijven aan nu.

Blijf de verschillen t.o.v. Vodafone red erg hoog vinden, ondanks dat dit een ''Friends&Family'' abbo is

[ Voor 11% gewijzigd door shameblaster op 13-03-2013 16:54 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Hoe is het beleid van Vodafone bij het aflopen van een B+S+W abonnement?
Je kan toch gewoon dit abonnement blijven gebruiken ipv. een nieuw contract af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Je zal nog een tijd je huidige abbo kunnen behouden als je het gewoon stilzwijgend laat doorlopen.
Ga je een nieuw toestel nemen bij VF dan sluit je direct een nieuw contract af en zit je vast aan RED.
VF zal op een gegeven moment alle huidige gebruikers van oude abbo's een brief sturen dat deze zal vervallen met een nieuwe aanbieding erin, maar aangezien je tot 1 april nog een F&F goed abbo kan nemen zal dit nog zeker 2 jaar op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Dat laatste lijkt me sterk, ken nog een aantal mensen met een Libertel 100 abbo die nog steeds zonder problemen doorloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Een mooi artikel dat laat zien hoe de verhouding in prijzen zijn in GSM land ;)

http://www.z24.nl/z24geld...n__wat_moet_je_doen_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
hostler schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:51:
Alleen maar speculatie...

Wat is je doel met dit topic?
Ik dacht dat dit soort aanmatigend gevingerwijs inmiddels was uitgeroeid op dit forum? Of is dit de laatste der Mohikanen? Smakeloos en ellendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bullet NL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:40:
Een mooi artikel dat laat zien hoe de verhouding in prijzen zijn in GSM land ;)

http://www.z24.nl/z24geld...n__wat_moet_je_doen_.html
Mobiele data gestegen
Als je het dan naast dit artikel legt is het toch weer te absurd voor woorden dat telco's je de belminuten en smsjes door de strot douwen en de data gaan knijpen en knijpen.

Zijn wij dan echt de enige die dat door hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
Waarschijnlijk wel.
Er is wel nog een groep die het ziet maar niet interesseert. De rest kiest een abbo aan de hand van hoeveel er 'bijbetaald' moet worden voor X smartphone.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 11:14
Wat zijn die aanbiedingen van Vodafone medewerkers toch een bakken met stront zeg. Gaan ze me een aanbieding doen voor een abonnement van 39euro dat qua inhoud nog niet eens in de buurt komt van mijn F&F abonnement met uber gruwelijke 10GB data en onbeperkt SMS-en voor maar 15 per maand. De aanbieding die mij werd gegeven was voor een abonnement met maar 1GB. Ongelofelijk dat ze denken dat ik daar op in ga terwijl ik nu 10GB heb voor nog minder dan de helft van de prijs.

Vodafone moet echt gaan oppassen want ik denk dat heel veel mensen dit niet gaan pikken. Ze kunnen wel leuk adverteren met snelheden zoals 42Mbps maar in de praktijk haal je daar toch maar 1/10 van maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Adem in, adem uit. Iets meer context? Die 10GB dingen zijn toch nog geen jaar oud?

Zelfs met 4GB van de huidige F&F moet ik er nog sterk over denken. De aanbiedingen met toestel zijn nauwelijks de moeite waard en je korting verdien je zo terug bij een winkel door de veel lagere aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind vooral de sim-only prijzen om je dood van te schrikken.
35 euro voor 500mb :') Gezien ik net 50 minuten per maand bel.
Ik denk dat ik straks lekker naar Hi ga sim-only is daar gewoon stukken goedkoper + KPN netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik snap niet hoe vodafone nog durft reclame te maken over de abbonementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leuk dat mensen hier F&F prijzen noemen, maar ik heb nog geen manier gevonden om deze te kunnen bestellen. M.a.w. Vodafone is gewoon veel te duur met hun RED. Snap niet dat ze hier zóveel reclame voor durven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 11:14
Senor Sjon schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:43:
Adem in, adem uit. Iets meer context? Die 10GB dingen zijn toch nog geen jaar oud?

Zelfs met 4GB van de huidige F&F moet ik er nog sterk over denken. De aanbiedingen met toestel zijn nauwelijks de moeite waard en je korting verdien je zo terug bij een winkel door de veel lagere aanschaf.
Dat klopt! Kennelijk werken de bellers en de F&F administratie los van elkaar want de beller was er niet van op de hoogte. Mijn nieuwe F&F abonnement gaat eind deze maand pas in. Vandaar dat er bij Vodafone misschien wat verwarring was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest laatst trouwens wel lachen om Winston (die pipo van de Vodafone-reclames).
Hoorde hem op tv de vraag stellen: "Welke providers hebben 4G?"
Antwoord: "Op dit moment alleen KPN."
Zal Vodafone blij mee zijn :P Reclame voor KPN maken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
*knip* zie TW

Ik zelf heb een zakelijk abbo lopen met een opzegtermijn van 3 maanden welke per 20 april zou aflopen, nu was ik totaal niet op de hoogte van de nieuwe abbo's en heb ik reeds nog niet opgezegd en lijkt een verlenging met een RED sim only echt een nogo met die extreme prijzen :/ . Eens kijken of met zo'n telefonisch medewerker wat valt te regelen *knip*

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Modbreak:De Topic Waarschuwing staat er niet voor niets!

[ Voor 86% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
Gisteren een nieuw abbo afgesloten :

T-Mobile Smart 150, 150 belminuten, onbeperkt sms-en en 2 jaar onbeperkt internet.

Eerste 9 maanden 22,50, daarna 45 euro/maand.

Inclusief Samsung galaxy S3...

Koopje lijkt me.

Vodafone heeft geen gelijkwaardig abbo beschikbaar. Jammer dat ze die RED troep hebben geintroduceerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hoeft maar naar een buitenlandse webwinkel te kijken om de RED abonnementen te vergelijken. Het was IMO veel logischer geweest als Red Essential de 1GB datalimiet had en RED de 4GB. Dan kan RED Super met 10GB aan de slag. Ook lijken de toestelkortingen in het buitenland een stuk hoger, hoewel ze daar al iets hebben gewijzigd voor mijn gevoel. Ik ben erg benieuwd naar verkoopcijfers of ervaringen uit het veld bij iemand die toevallig bij een telco of winkel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ik ga morgen eens een vodafone shop in lopen en horen wat voor aanbieding ze daar voor me kunnen maken voor mijn verlening met toestel. Ik ga in geen geval akkoord met een red abbo want die zijn mij te overpriced..

Ben alleen bang met wat ik hier allemaal hoor dat er niet veel keuze word gelaten door ze :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Net toch nog even persoonlijk langs gegaan bij een shop.

Wat een agressieve verkoop zeg, ik kreeg direct het 65 euro abbo aangekruist.
Dat was goedkoper, want nu betaal ik rond de 67 euro maandelijks.
Ik heb de dame nog geprobeerd te vertellen dat ik 350/12=29 euro per maand extra betaal voor mijn telefoon en dat ik dat niet meer wilde, ik betaal het liever zelf in één keer zodat ik wat sterker in mijn schoenen sta mbt garantie. Dit werd genegeerd met de opmerking "Ja dat is meestal zo heh". Het was in ieder geval niet duurder werd me verteld.
Toen ik vroeg of ik dat abonnement wel nodig had werd er gezegd dat ze dat niet meer nakijken.
"Wij kijken niet meer naar het verbruik van de klanten, alleen nog maar naar het bedrag dat ze maandelijks betalen."

Gelukkig wist ik wel dat ik maar 100 minuten per maand bel. En dat onbeperkt dan nogal nutteloos is.
Data wilde ze daarna wel naar kijken. Een keer de 1.5 GB aangetikt en het advies was om dan toch maar de 65 euro variant te nemen om het af te kopen.
Buiten de bundel kost het namelijk 30 cent per MB en dat wist ze heel erg zeker, ik mocht zelf dan wel uitrekenen wat het voordeel was. Nu heb ik gelukkig de basisschool afgerond dus dat vormt geen probleem maar netjes is anders zeg.

Ik ging niet onvoorbereid de winkel in en wist al dat het 10 cent per MB is, en geen 30 cent.
Die tweemalige 500 MB uitschieter zou mij natuurlijk maar 100 euro meer kosten. Maandelijks meer betalen om dat risico niet te lopen kost 132 euro op jaarbasis. Een netto nadeel van 32 euro dus.

Hierna heb ik nog duidelijk geprobeerd te maken dat ik een abbo zou willen zien die tussen RED en RED Super zit. Dit mocht niet baten. Ik moest zelf maar kiezen welke van de twee ik zou nemen en meer keuze was er niet.
Uiteraard was mijn reactie hierop dat er nog wel meer providers zijn en dat dat nu een logischere keuze lijkt te zijn voor mij.

"Ik geef je dan wel een advies: hun doen aan toestellease en wij niet dus dan ben je duurder uit."
Maar ik wil helemaal geen toestel? |:(
Dan worden de prijzen ook anders, hier heb je een foldertje waar het in staat. En veel succes met kiezen.

Al met al, RED is niet voor mij weggelegd. Er is geen middenweg. En Vodafone is exit bij mij, ik laat me niet als dom schaapje behandelen ookal acteer ik een paar mèèhhs.
Wat een consumentenmisleiding en gebrek aan respect voor je klanten. Dat was een jaar geleden nog wel anders.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Net via de Webcare twitter een vergelijkbare discussie gehad, ik mag 21 mei verlengen en wil nog gebruik maken van de huidige F&F aanbiedingen.

Het enige wat eruit kwam was RED is beter want geen bel limiet (ik bel bijna niet) en geen toestellease (ik wil sim only). verder is het sowieso al duurder dan mijn huidige abbo voor minder data.

Maar RED is wel degelijk beter en goedkoper hoor. |:( |:(

Heb ook maar aangegeven dat ze mij dan zo spoedig mogelijk kwijt zijn als klant vanwege de belachelijke prijzen die ze hanteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Rubman op 20-03-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Mijn ervaring in de vodafone store is ongeveer hetzelfde..

Ik gebruik hooguit 100 min en 50 sms per maand en een data gebruik van 750 ofzo. Heb momenteel Bel+SMS+Web 275 dus veel te veel belminuten maar voldoende data. Kosten gemiddeld 30 euro over 2 jaar en daar zat een gratis telefoon twv 500 euro bij in. In totaal dus 720 betaald, 500 voor telefoon en 220 voor abbo.

Kom ik daar aan, gaat hij even rekenen voor me, ik zou de gewone RED moeten nemen qua verbruik aan data.. Onbeperkt bellen+sms is mooi maar heb ik niks aan. Kom ik op 49 per maand = 1176 over 2 jaar en als ik mazzel heb hebben ze eind april een mooie aanbieding voor me zodat ik een S4 gratis erbij krijg.. Dat betekent dat ik dan 700 betaal voor telefoon en bijna 500 voor abbo.. Iets anders kunnen ze niet aanbieden..

Kans is echter groot dat het toestel niet in de aanbieding komt en dat je er nog 200 bij moet leggen, net zoals voor de One op het moment. Dan betaal je bijna 700 voor het abbo..

Ik had persoonlijk het gevoel dat hij het ook allemaal wel wist, maar die jongen die er zat is ook gewoon machteloos, ze zullen wel geen aanbiedingen mogen maken ben ik bang.. Voor de rest wel topservice en goed kunnen praten over technische details van telefoons!

Als het bereik van T-Mobile hier niet zo belabberd zou zijn was ik allang weg bij ze :( Toch sim-only maar eens gaan verkennen denk ik..

[ Voor 10% gewijzigd door Marce op 20-03-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Is dat de agressieve training die ze hebben gehad? Shock & Awe en zo klanten wegjagen?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jullie nog naar de winkel gaan, de abo's zijn een drama. Met die prijzen moet je standaard een S4 gratis krijgen bij een jaarabonnement en niet nog eens bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Senor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:29:
Is dat de agressieve training die ze hebben gehad? Shock & Awe en zo klanten wegjagen?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jullie nog naar de winkel gaan, de abo's zijn een drama. Met die prijzen moet je standaard een S4 gratis krijgen bij een jaarabonnement en niet nog eens bijbetalen.
Klantsignaal. Elk bedrijf maakt fouten en als het niet duidelijk is wat er precies fout gaat dan hebben we straks maar twee providers in Nederland. En daar worden we allemaal niet vrolijk van lijkt me.
Met mij neem ik zo'n 8 klanten weg bij ze, dat doe ik niet zonder persoonlijk gesprek.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk niet dat de gemiddelde Vodafone shop medewerker het klantsignaal overbrengt, dat zullen alleen koude verkoopcijfers doen. Ik zie ze trouwens de laatste tijd ook minder reclame maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Haha senor sjon, serieus? Ik wordt helemaal doodgegooid met de Vodafone RED, Klaar! posters.. Slaat echt helemaal nergens op zeg..

Ik ga een telefoon los kopen en simyo proberen. Begin met een maandelijks op te zeggen abbo, kijken of het bevalt, kan altijd nog overstappen op dat moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Je mag een digitaal nummertje trekken als je binnen komt. Categorie verkoop.
Vervolgens wordt je direct gevraagd om je telefoonnummer.
Je hoeft mij niet vertellen dat 'de medewerker' nog iets hoeft toe te voegen als blijkt dat de conversie ratio nummertje:contract niet meer overeen komt met de prognose.
Zo'n medewerker zal ook heus wel gevraagd worden hoe RED ontvangen wordt, voor zover ik weet werd feedback namelijk altijd wel erg gewaardeerd bij Vodafone.
Als ze dat niet meer doen dan maken ze nog een fout.

Hoe dan ook, de laatste push doe je inderdaad met je portemonnee. Dat ben ik met je eens.

@Marce: hier nog een die naar Simyo gaat, vooral het maandelijks opzeggen trekt me nogal.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Pfff, zit inderdaad ook echt geen optie voor mij tussen. Ik bel niet zoveel, maar wil wel graag 1GB data.

Mijn abbo loopt ook af, ik ga maar eens op zoek naar iets anders, en dat na 15 jaar klant te zijn geweest bij Vodafone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:00
gisteren gebeld door vodafone over mijn verlenging.
had van te voren weinig hoop in het gesprek maar blijkbaar zijn er toch dingen mogelijk.
kreeg uiteindelijk een sim only Bel+SMS+Web-2 Vaak 30 aangeboden.
225 minuten, onbeperkt smsen en 500 mb data voor 2 jaar 15 euro per maand.
het is op dit moment dus toch mogelijk een goedkoop simonly abonnement af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En zelfs voordeliger dan F&F, ik denk dat daar het abo ook vandaan komt met een extra korting.
€ 16,20 voor 2 jaar voor hetzelfde abo. Voor 2,70 per maand meer had je 4GB data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
Senor Sjon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:14:
En zelfs voordeliger dan F&F, ik denk dat daar het abo ook vandaan komt met een extra korting.
€ 16,20 voor 2 jaar voor hetzelfde abo. Voor 2,70 per maand meer had je 4GB data.
En bij F&F loopt de korting na 2 jaar gewoon door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26
Sailor89 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:02:
gisteren gebeld door vodafone over mijn verlenging.
had van te voren weinig hoop in het gesprek maar blijkbaar zijn er toch dingen mogelijk.
kreeg uiteindelijk een sim only Bel+SMS+Web-2 Vaak 30 aangeboden.
225 minuten, onbeperkt smsen en 500 mb data voor 2 jaar 15 euro per maand.
het is op dit moment dus toch mogelijk een goedkoop simonly abonnement af te sluiten
Goed abonnement, mooie prijs!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Hmm volgens mij krijgen ze bij Vodafone iets in de gaten.... dit staat nu op hun mobiele website voor abonnement verlengingen:
Ben je geïnteresseerd in Bel+Sms+Web maar is de databundel niet groot genoeg? Kies dan voor Extra 300 MB Data BloX. Je krijgt 300 MB extra voor € 2,50 p.mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was gisteren op twitter ook al duidelijk gemaakt aan ze. Ze zijn wel doof voor de veel hogere maandlasten en blijven erop hameren dat je geen onverwachte kosten meer hebt qua bel/sms. Maar een weldenkend iemand heeft daar ook geen last van. Ze hadden natuurlijk ook de buitenbundel prijzen wat realistischer kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik ben gewoon overgestapt. M'n nummer wordt geporteerd en eind mei kijk ik wel nog eens een keer of ze al minder rood zijn bij Vodafone.

Het abonnement dat hierboven genoemd wordt is inderdaad wel een mooie aanbieding.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpg97 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:53:
Pfff, zit inderdaad ook echt geen optie voor mij tussen. Ik bel niet zoveel, maar wil wel graag 1GB data.

Mijn abbo loopt ook af, ik ga maar eens op zoek naar iets anders, en dat na 15 jaar klant te zijn geweest bij Vodafone....
Check even T-Mobile iSmart, is meer gericht op data dan op belminuten. Ik ga om dezelfde rede weg bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 20:59
Misschien een klein tipje voor alle tweakers. Een tijdje terug was er een 10 GB actie i.c.m. de vodafone abonnementen. Dit is een aanvullende bundel genaamd internet maximaal pakket. Normaal kost dit pakket 10 euro. Ik zal in de loop van volgende week navragen of het nog mogelijk is deze aanvullende bundel aan te sluiten. Keep your fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wordt het dan 39+10 = 49 voor een RED SimOnly? Het verschil tussen red en super is 3GB data en dat kost al 11 euro. Dus ik denk dat die 10GB upgrade nog meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
@Senor Sjon

Het internet maximaal pakket die gratis werd weggegeven met een aantal vodafone abonnementen kost eigenlijk 10 euro (je kan dit van mij aannemen, insiders info). Er zijn nog goedkopere sim-only abonnementen van Vodafone; het is alleen de vraag of het kan en mag betreft de aansluiting van zo'n bundel. Mocht dit nou het geval zijn dan zijn er 2 bundels die eventueel kunnen worden toegevoegd:

3 GB voor 7,50 euro
10 GB voor een 10 euro

Maar nogmaals, ik zal het in de loop van volgende week even uitzoeken.

@ArcticWolf

Het was mij nog gelukt om voor een van mijn klanten (in februari) zo'n bundel toe te voegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Abz87 op 24-03-2013 20:35 . Reden: toevoeging voor acticwolf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die 10GB is al sinds 31 dec. niet meer verkrijgbaar... (ik heb hem nog wel) denk niet dat je het nog voor elkaar gaat krijgen om zo'n bundel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:45:
[...]

Check even T-Mobile iSmart, is meer gericht op data dan op belminuten. Ik ga om dezelfde rede weg bij Vodafone.
Ook hier een vodafoneklant die na vele malen verlengen vodafone gedag gaat zeggen. Er gaat bij ons in drachten binnenkort een t-mobile shop geopend worden en de ervaring leert dat ze daar op de openingsdag super aanbiedingen hebben.

Geen rood voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Internet maximaal voor 10,00 BloX was een data verdubbelaar. Internet maximaal en internet maximaal-2 zijn twee verschillende dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
@tha_bulldog

Je hebt helemaal gelijk. Alleen de prijzen zijn nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
Antonv9 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:20:
[...]

Ook hier een vodafoneklant die na vele malen verlengen vodafone gedag gaat zeggen. Er gaat bij ons in drachten binnenkort een t-mobile shop geopend worden en de ervaring leert dat ze daar op de openingsdag super aanbiedingen hebben.

Geen rood voor mij ;)
Proficiat met je verjaardag!! Er is gezegd door TMO dat de actie in Alphen ad Rijn de laatste zal zijn en er daarna geen openingsacties meer zijn...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
Jassy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:52:
[...]

Proficiat met je verjaardag!! Er is gezegd door TMO dat de actie in Alphen ad Rijn de laatste zal zijn en er daarna geen openingsacties meer zijn...
Ze hadden de acties ook bij bestaande shops. :)

ik krijg op een vraag soms drie verschillende antwoorden dus ga er vanuit dat drachten ook gewoon een actie bij opening krijgt. Maar je kunt gelijk hebben natuurlijk, dat zou dan wel erg balen zijn want ik hou ook sterk rekening met de 50% actie te drachten, indien ze die niet meer hebben is dat mega balen :/

Oveigens offtopic, mijn excuses :X

[ Voor 20% gewijzigd door Kees_frl op 25-03-2013 12:13 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Het vragen om Vodafone Friends and Family codes is niet toegestaan!